Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
ToolkiT schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:10:
* ToolkiT is trouwens vandaag ff de Sena 10C aan het testen geweest, en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben, hoewel de accuduur wel wat beter kan.. na 2.5 uur in de video tag stand (camera loop continue en als je op knop drukt slaat hij afgelopen minuut en 2 volgende minuten op) ging de camera automatisch in accuspaar stand en kan je alleen nog intercom/BT gebruiken..

Sfeer impressie:

ToolkiT vs fazant (0:17):
[video]

(later op de dag had ik er 1 nog dichterbij, als ik niet vol in de remmen gegaan was had ik hem gekopt..)
Xiaomi 10000mah Powerbank in je jas en een kabeltje naar je sena

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:42:
[...]

Van de sat-nav of van mij?

Ik vind mijn eigen stem wel irritant klinken, maar dat heeft iedereen denk ik wel, zelf hoor je het toch anders dan dat het echt is..
"Hallo...."....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:57:
[...]

Xiaomi 10000mah Powerbank in je jas en een kabeltje naar je sena
Powerbank had ik bij me, maar alleen kabel voor iPone, niet micro usb -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Beiden ;)
Die center mirror ziet er ook wel handig uit, hoe bevalt ie in de praktijk.
Mwa, ik heb uiteindelijk die blinde hoek spiegeltjes erbij gekocht omdat je armen toch nog best een blinde hoek creeren, met mijn nieuwe (wat strakkere) jas is het minder erg maar nog.. De combi is perfect want in theorie hoef ik mijn hoofd niet om te draaien want heb 180graden beeld naar achter. Maar zou het geld besparen en alleen de blinde hoek dingen kopen op ebay voor een eurotje ofzo..

Maar het helpt wel om te kijken of je jas/haar/lipstick goed zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ga nou niet zeggen dat we jou moeten wijzen op een "edit" KNOPJE, hé ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:00:
Maar zou het geld besparen en alleen de blinde hoek dingen kopen op ebay voor een eurotje ofzo..
Die zitten aan de binnenkant van je normale spiegels en kunnen toch nog steeds niet door armen heen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:13:
Zit nu op ipad, copy/paste naar 1 post is dan veel te lastig op zaterdagavond... Sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Olaf van der Spek schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:14:
[...]

Die zitten aan de binnenkant van je normale spiegels en kunnen toch nog steeds niet door armen heen kijken?
Nee maar door lokatie doen ze wel hun doel: blinde hoek wegnemen, wat de ronde spiegel extra geeft is ook zicht van wat er naast je zit en je dus soort van 360graden beeld hebt.. Meestal is dat overkill, maar af en toe in file in de regen is het wel handig. Maar voor het geld, £40 ofzo, zou ik het in hindsight niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:13:
Dat dit forum nog steeds geen auto-merge functie heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Olaf van der Spek schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

Dat dit forum nog steeds geen auto-merge functie heeft |:(
Ja dat zou idd handig zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ToolkiT schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:27:
[...]

Nee maar door lokatie doen ze wel hun doel: blinde hoek wegnemen, wat de ronde spiegel extra geeft is ook zicht van wat er naast je zit en je dus soort van 360graden beeld hebt.. Meestal is dat overkill, maar af en toe in file in de regen is het wel handig. Maar voor het geld, £40 ofzo, zou ik het in hindsight niet doen..
Die blinde hoek rondjes moet ik ook maar eens bestellen. Helemaal in de winterkleding ben ik vrij breed en alhoewel m'n K75 mooi grote spiegels heeft wordt toch wel een flink gedeelte in beslag genomen door je armen. Naar buiten draaien helpt ook niet want dan kijk je te veel schuin naar achteren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

Say hi to Mickey mouse:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_bSwRfwg1k4/U2ZWULyfcVI/AAAAAAAAB-Q/xl8Z2XuJndE/s576-Ic42/IMAG1128-1.jpg

Met de Vespa spiegels kan ik natuurlijk nog steeds niet recht achter me kijken maar ze staan wel verekte ver naar buiten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb ze flink wat lager zitten:

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/bmw-k75-rt-8.jpg

Vooral als het kouder wordt is het lekker want het scheelt flink wat wind op de handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

Youk

Volvo For Life

Over koude handen gesproken, iemand ervaring met dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.barkbusters.net/media/com_mtree/images/listings/m/489.jpg

Aangezien het flexibele kappen zijn past het op veel meer motoren. Ook op mijn VFR. Misschien wel iets voor deze winter. Echte moffen of verwarmde handschoenen heb ik niet nodig, maar iets meer uit de wind zetten van mijn handen kan wel comfortabeler zijn.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50

_Apache_

For life.

Youk schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:45:

[afbeelding]

Aangezien het flexibele kappen zijn past het op veel meer motoren. Ook op mijn VFR. Misschien wel iets voor deze winter. Echte moffen of verwarmde handschoenen heb ik niet nodig, maar iets meer uit de wind zetten van mijn handen kan wel comfortabeler zijn.
Wacht even tot GBTW dit leest en reageert, hij heeft hier ook ervaring mee. Wel een ander type en merk tho, maar het waren ook flexibele handkappen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erasmo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:27:
Ik heb ze flink wat lager zitten:

[afbeelding]

Vooral als het kouder wordt is het lekker want het scheelt flink wat wind op de handen.
Keerzijde: je ziet vooral je ellebogen erin ipv het verkeer achter je.

Bovendien, <0C wil je hoe dan ook moffen of kappen op het stuur zelf (heb destijds met wat kludge-werk die van een R80GS op m'n K75RT gemonteerd), geef me dan veel liever hogere spiegels waar je beter zicht naar achteren hebt.

* dion_b zou als hij weer een Kxx(x(x)RT had kijken of hij niet de spiegels van bijv een K75C zou kunnen monteren - of gewoon ipv de RT de C nemen om mee te beginnen :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Zo net weer even een stukje gereden. Route wat aangepast omdat ik geen zin had om te blijven wachten voor openstaande brug. Maar viel mij tegen hoe koud me handen werden. Nu heb ik daar de laatste tijd meer last van maar dat hoort bij het afvallen blijkbaar.
Maar landwegen die vol liggen met eikels etc is ook niet alles maar wel een mooie manier om je motor iets beter te leren kennen.
Alleen jammer van de mongool in een bestelauto die denkt in een onoverzichtelijke bocht (ivm verhoging van een dijk) gewoon de binnenbocht te denken te nemen 8)7 had zelf mijn snelheid al naar langzaam aangepast voor de bocht en dat heeft achteraf een ongeluk voorkomen :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:27

DinX

Motormuis

Nog wat van gisteren :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vQofqLiK44y6ETFKvLgcvNnc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pAwFl7asuhUHc3CDUzkk0KO0/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 11-10-2015 19:38 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Iemand ervaring met deze rugprotector van de Lidl? Hij is vanaf 15 oktober te koop

http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=17261
Rugprotectorvest
24.99€
Per stuk
Optimale bescherming tijdens skiën en snowboarden, ook geschikt voor het motorrijden
Hoog draagcomfort met volledige bewegingsvrijheid
Conform EN 1621-2-2014 LEVEL 1
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/catalogmedia/nl/article/115500/115500_01_f.jpg

Mijn vriendin krijgt namelijk last van dr rug als ze achterop zit. we dachten dat een niergordel of rug protector misschien wat meer steun zou bieden.

Ze hebben ook sjaaltjes en een balaclava: http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=17256
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/catalogmedia/nl/article/115037/115037_01_f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

charrel

Cortisol4life..

Zou er niet teveel van verwachtten, niergordel is alleen maar voor de warmte en een rug protector biedt weinig steun omdat je ook moet kunnen bewegen.
Andere motor kopen 😉 enige oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 11-10-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon wennen.

Ik merk wel dat een niergordel zorgt dat ik mijn rug rechter houdt

[ Voor 71% gewijzigd door 418O2 op 11-10-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Niergordel scheelt bij mij ook veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Mijn vriendin heeft ook moeite met haar rug als ze bij mij achterop zit. Welgeteld 45 minuten achterop gezeten en daarna 2 dagen niet meer gelopen :P

Ziet er overigens ook niet uit iemand achterop laten zitten op een Z750. Geldt voor alle sportieve nakeds/racers overigens i.m.o.

Voor ons is idd het plan dat ik een motor erbij koop of ter vervanging van als we eenmaal een ander huis kopen met wat meer ruimte en een groot hok ;p

Ik zou er ook niet teveel van verwachten van zo'n niergordel of rug beschermer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

dion_b schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Keerzijde: je ziet vooral je ellebogen erin ipv het verkeer achter je.

Bovendien, <0C wil je hoe dan ook moffen of kappen op het stuur zelf (heb destijds met wat kludge-werk die van een R80GS op m'n K75RT gemonteerd), geef me dan veel liever hogere spiegels waar je beter zicht naar achteren hebt.

* dion_b zou als hij weer een Kxx(x(x)RT had kijken of hij niet de spiegels van bijv een K75C zou kunnen monteren - of gewoon ipv de RT de C nemen om mee te beginnen :P
De RT bevalt hier wel met 400 snelwegkilometer per week. Dodehoek stickers zijn onderweg vanaf Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Erasmo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:56:
[...]

De RT bevalt hier wel met 400 snelwegkilometer per week. Dodehoek stickers zijn onderweg vanaf Ebay.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zoiets

Over dode hoeken gesproken:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cm11sh8SEOE]

Of de blikker nou daadwerkelijk van baan wilde veranderen of gewoon andere dingen zat te doen achter het stuur is me niet duidelijk maar blijf aub achter je eigen lijntje als er mensen passeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Proqzor schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:41:
Mijn vriendin heeft ook moeite met haar rug als ze bij mij achterop zit. Welgeteld 45 minuten achterop gezeten en daarna 2 dagen niet meer gelopen :P

Ziet er overigens ook niet uit iemand achterop laten zitten op een Z750. Geldt voor alle sportieve nakeds/racers overigens i.m.o.

Voor ons is idd het plan dat ik een motor erbij koop of ter vervanging van als we eenmaal een ander huis kopen met wat meer ruimte en een groot hok ;p

Ik zou er ook niet teveel van verwachten van zo'n niergordel of rug beschermer.
Ja nou dinsdag zouden we 100km heen en 100 km terug moeten gaan rijden maar als ze na een ritje van 30minuten al last heeft dan heb ik er een hard hoofd in. Ze zegt wel dat het op de snelweg beter is aangezien ze dan meer tegenwind krijgt en een beetje in de wind tegen me aan kan leunen. Hierdoor hoeft ze minder voorover te buigen.

Vrijdag en zaterdag ook nog even op de snelweg gereden maar het blijft me tegenvallen helemaal als ik boven de 120 ga rijden. Liggen jullie dan bovenop je tank, te schuilen achter je kuipruitje?
Op een ZZR600 vind ik dat niet comfortabel. Ik weet hoe hoe dat een een meer race achtige motor is met de normale natuurlijke houding op een ZZR zit je namelijk redelijk rechtop.

Voordeel is wel dat ik dan niet snel te hard rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon wennen. De eerst dacht ik dat ik van mijn srad waaide bij 110. Paar keer later doe je 160 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuip?? was dat..... van de week nog 180 op mijn z750.. oke oke kort stukje is te doen lange afstanden is niet zo prettig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg heren. Misschien een voor de hand liggende vraag, maar:

Volgend jaar kan ik vanaf april op voor een onbeperkt rijbewijs. (Atm nog A2) En aangezien ik mijn GS500 onderhand aardig beu ben, wil ik kijken voor iets in de 600-1000cc Supersport klasse. Qua budget had ik max 3500-4000 euro in gedachte.
Nu vroeg ik me af of het niet handig is om nu alvast te kijken voor een motor. Ik kan me namelijk voorstellen dat zeker dergelijke mooiweersfietsen in het naseizoen dusdanig veel goedkoper zijn dat het opweegt tegenover de afschrijving en de vaste lasten van een half jaar. Verzekering en wegenbelasting samen zijn ongeveer €100 in deze periode. Afschrijving op een ca 10 jaar oud model is denk ik iets van €200 over een periode van 5-6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
kaasaanfiets schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:14:
[...]

Vrijdag en zaterdag ook nog even op de snelweg gereden maar het blijft me tegenvallen helemaal als ik boven de 120 ga rijden. Liggen jullie dan bovenop je tank, te schuilen achter je kuipruitje?
Een poosje geleden vroeg ik precies hetzelfde, maar je gaat er echt aan wennen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 06:30:
[...]

Een poosje geleden vroeg ik precies hetzelfde, maar je gaat er echt aan wennen ;)
Niet schuilen, nek spieren kweken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

kaasaanfiets schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:14:
[...]
Op een ZZR600 vind ik dat niet comfortabel. Ik weet hoe hoe dat een een meer race achtige motor is met de normale natuurlijke houding op een ZZR zit je namelijk redelijk rechtop.
Wat anderen zeggen: gewoon wennen. Ik rij een naked en kan nu voor langere afstanden comfortabel 140 als kruissnelheid aanhouden. Ik weet nog dat ik de eerste keer op een lesmotor op de snelweg dacht dat ik al wegwaaide bij 100km/u.

Let er ook op hoe je op de motor zit, he. Ga je niet angstvallig aan je stuur vasthouden. Dat ding dient er alleen maar voor om te sturen, niet om jezelf op de motor te houden. Dat doe je namelijk met je benen (tank vastklemmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 06:42:
[...]

Gewoon een naked kopen; dan moet je wel :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:21
XBL schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 07:40:
[...]

Let er ook op hoe je op de motor zit, he. Ga je niet angstvallig aan je stuur vasthouden. Dat ding dient er alleen maar voor om te sturen, niet om jezelf op de motor te houden. Dat doe je namelijk met je benen (tank vastklemmen).
Jij mag eens je benen klemmen voor 150km aan 1 stuk op de autostrade aan 140. Gegarandeerd dat je liezen beginnen te roepen! :)
Benen klemmen is goed als je bochtig of sneller aan het rijden bent, maar op een lang recht stuk is dat echt niet nodig. Dan kan je je beter iets voorover zetten en leunen op je stuur en de wind die je tegenhoud op je bovenlijf.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

kazzzdafke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:35:
[...]

Jij mag eens je benen klemmen voor 150km aan 1 stuk op de autostrade aan 140. Gegarandeerd dat je liezen beginnen te roepen! :)
Benen klemmen is goed als je bochtig of sneller aan het rijden bent, maar op een lang recht stuk is dat echt niet nodig. Dan kan je je beter iets voorover zetten en leunen op je stuur en de wind die je tegenhoud op je bovenlijf.
Naja, het ging me er meer om dat je je niet krampachtig aan het stuur vast gaat houden. Dat hou je gewoon niet lang vol. Gewoon lekker losjes op dat ding zitten. Ik heb zelf eens 1000km snelweg in één dag gedaan op m'n naked. Echt comfortabel was het niet, maar het kan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Je mag je nooit krampachtig op een motor aan vast houden :)
Daarom, als je zo lang je benen tegen je tank moet klemmen, dan stap je af alsof je ...kies maar :)

Pfff 1000km.. :(
Ik heb zaterdag een tochtje naar de Ardennen en stukje Frankrijk gemaakt van 450km. Was wel blij dat ik kon afstappen.
In de terugweg wel een paar stukjes echt moeten gassen en dacht dat mijn hoofd in de helm ging geplet worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 06:42:
[...]

En zo hebben alle types motoren hun voor- en nadelen :).
Zo'n hoge ruit is misschien wel aangenaam bij een tourbuffel of allroad. Nadeel is dat de wind vol op je rug wordt geduwd. Voel je dan weer in je polsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
M'n banden die wat aan het hobbelen waren laten nakijken: hobbelen hoort een beetje bij deze band (Michelin Pilot Road 4 GT), schijnbaar. Na controle geconstateerd dat er niks gevaarlijks aan de hand was en lekker van Purmerend terug naar A'dam gereden via Volendam en over de Gouw door Zuiderwolde :) Vet mooie route met bochtjes. Banden doen het prima :7

Wat is motorrijden soms toch bizar leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Afgelopen zaterdag stond ik met de ZX6R bij het stoplicht toen er een Suzuki Swift naast me kwam staan die overdreven zenuwachtig liep te gassen. Uiteraard even laten zien wie de baas is. Bij het volgende stoplicht kwam er echter een Mercedes SL-nog-iets-AMG naast me staan, en ik -weet- dat daar ergens een flitspaal staat maar ik weet niet precies waar. Die heb ik maar gewoon laten gaan :+

Bij de benzinepomp kwam er een groepje jongetjes naar me toe die vroegen of ik gas wilde geven, even een paar keer goed aan het gas gehangen en de jochies werden helemaal wild, geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Heeft er iemand enig idee waar ik zo een dunne steeksleutel à la Ikea kan kopen??

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1r05pGVXXXXXOXVXXq6xXFXXXz/221622353/HTB1r05pGVXXXXXOXVXXq6xXFXXXz.jpg

Een 14 zou het moeten zijn.. dienen om mijn spiegels vast te zetten. Een normale steeksleutel is te dik :(

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 12-10-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik lange ritten op de snelweg most maken deed ik altijd het volgende:

Vuist maken met linkerhand. Deze op tank leggen. Dan je hoofd op vuist leggen. Lekker cruisen....

Werkt top, ook op een SuperSport.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Blue-eagle schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:50:
M'n banden die wat aan het hobbelen waren laten nakijken: hobbelen hoort een beetje bij deze band (Michelin Pilot Road 4 GT), schijnbaar. Na controle geconstateerd dat er niks gevaarlijks aan de hand was en lekker van Purmerend terug naar A'dam gereden via Volendam en over de Gouw door Zuiderwolde :) Vet mooie route met bochtjes. Banden doen het prima :7

Wat is motorrijden soms toch bizar leuk :D
Ah, jij bent bij Frank langs geweest?
Terugweg hadden er nog wel mooiere routes geweest, maar idd. Daar liggen heel leuke weggetjes ;)

The Duck did it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
quacktech schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:15:
[...]

Ah, jij bent bij Frank langs geweest?
Terugweg hadden er nog wel mooiere routes geweest, maar idd. Daar liggen heel leuke weggetjes ;)
Yep! Geweldige vondst zijn bedrijf AFS Motorparts, via dit topic :)

Mooiere routes hoor ik graag! Bij mooi weer nu het nog niet vriest ga ik dat graag verkennen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:01:
Heeft er iemand enig idee waar ik zo een dunne steeksleutel à la Ikea kan kopen??

[afbeelding]

Een 14 zou het moeten zijn.. dienen om mijn spiegels vast te zetten. Een normale steeksleutel is te dik :(
En gevonden ondertussen! Niet makkelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kazzzdafke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

En gevonden ondertussen! Niet makkelijk |:(
Ik snap nooit waarom mensen melden dat ze iets hebben gevonden/opgelost en dan niet melden waar/hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001

Acid_Burn

uhuh

DinX schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

En zo hebben alle types motoren hun voor- en nadelen :).
Zo'n hoge ruit is misschien wel aangenaam bij een tourbuffel of allroad. Nadeel is dat de wind vol op je rug wordt geduwd. Voel je dan weer in je polsen :)
Op mijn GS heb ik een aardige ruit zitten, maar nog nooit het gevoel gehad dat ik in mijn rug wordt geduwd. Ook geen last van mijn polsen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
418O2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Ik snap nooit waarom mensen melden dat ze iets hebben gevonden/opgelost en dan niet melden waar/hoe..
Mijn excuses, klopt!
Gebeld naar een kameraad, die zijn pa heeft een lokale bouwhandel.
Daar hadden ze deze niet, maar.. hij doet ook nog in sleutels voor te werken aan fietsen, en tadaaaaa..

Afbeeldingslocatie: http://www.cycletech.nl/_clientfiles/artikelen/cyclia/l_1353.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die gebruik je volgens mij bij fietsen voor de trapas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58

Ktenolix

Pijlsnel

Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk een dezer dagen mijn motor ga wegzetten voor de winter, hoe pakken jullie dit aan? Ik heb nu de motor onder een overkapping staan (dus hij staat droog, maar wel buiten) en heb een middenbok om het achterwiel niet op de grond te laten staan.

Ik had ergens gelezen dat het verstandig is om hem afgetankt weg te zetten en de banden met 0,5 bar extra lucht te vullen. Verder wou ik de accu aan de druppellader doen, iemand hier een goed advies voor?

/Motornoob. :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Ktenolix schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:12:
Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk een dezer dagen mijn motor ga wegzetten voor de winter, hoe pakken jullie dit aan? Ik heb nu de motor onder een overkapping staan (dus hij staat droog, maar wel buiten) en heb een middenbok om het achterwiel niet op de grond te laten staan.

Ik had ergens gelezen dat het verstandig is om hem afgetankt weg te zetten en de banden met 0,5 bar extra lucht te vullen. Verder wou ik de accu aan de druppellader doen, iemand hier een goed advies voor?

/Motornoob. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik twijfel nog of ik hem echt weg zet. Hij staat nu in een schuur, droog en ik kan hem gewoon pakken (daar staat hij altijd), of ik zet hem weg in ons tuinhuis (dan is de schuur wat leger). Alleen is daar standaard geen stroom (moet apart aan).

Denk namelijk niet dat ik er mee ga rijden in de winter.

Twijfel anderzijds ook over een pekelfiets. Een BMW K ofzo, die pik je voor een rug ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58

Ktenolix

Pijlsnel

Je doet echt alles wat hij zegt? Vloeistoffen vervangen, zadel en ketting insmeren etc.?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa en de yamaha hebben deze winter fijn buiten onder een afdakje gestaan.
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1444652573.jpg
Geen van beide aan de lader en eigenlijk niets bijzonders van te voren gedaan.
Beide gaven geen problemen toen ik weer ging rijden. Bandjes terug op spanning gezet en gas er op 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Ktenolix schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Je doet echt alles wat hij zegt? Vloeistoffen vervangen, zadel en ketting insmeren etc.?
Ik deed inderdaad vrijwel alles wat hij zegt bij mijn vorige motor, ik moet toegeven dat ik wel een persoon ben die zwaar autistisch met zijn eigendommen. Heb ook vrienden die niks doen aan hun motor voor de winter en het ook gewoon buiten laten staan.

Voor de winterstalling deed in het volgende:
- Olie + Oliefilter vervangen
- Motor volledig schoon maken en waxen
- Kort rondje rijden, vol tanken en ketting insmeren
- Alle bewegende delen invetten
- Plek vrij maken in garage en de motor opbokken
- Die Forte zooi erin gooien (was in de aanbieding)
- Druppellader eraan
- Ademende hoes eroverheen
- Klaar en alles binnen een half dagje ;)

Vind koelvloeistof en zadel niet echt nodig.

Ik ga trouwens dit jaar voor het eerst doorrijden op de motor en hoop dus ook op een milde winter. Het is ook mijn enige vervoersmiddel sinds kort dus ik moet wel ;). Doen de doorrijders hier nog iets tegen de pekel trouwens? Ik had gehoord dat sommige mensen hun motor volledig met een tectyl goedje inspuiten tegen de pekel maar van andere hoor ik dat afspoelen met lauw water na een rit ook voldoende is.

Ik had trouwens ook het idee om een K75S te kopen als pekelfiets maar ben maar snel van dat idee afgestapt aangezien ik in het bezit ben van een dual sport motor die soort van gemaakt is om door moeilijk terrein en weer heen te ploegen :P. Heb van dat budget maar een Rukka Armas set gehaald die me hopelijk goed warm houd tijdens de wintermaanden.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 12-10-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:20
Zo, de Tuono gaat er waarschijnlijk eerder komen dan de bedoeling was.

Zaterdag had ik er een uit 2008 zien staan in de buurt en besloten om toch maar eens een proefrit te gaan maken. De zithouding was zoals ik het nog kan herinneren van een motorbeurs een paar jaar terug: genoeg ruimte voor iemand van 1.88 en een lekker breed stuur.

Ik was wel wat huiverig om de eerste rotonde 3-kwart te pakken, gezien de verhalen die je soms hoort over het bokkerige gedrag van een 2 cilinder, maar na 200 meter rijden en de eerste rotonde te hebben gepakt kreeg ik een gevoel van vlinders in de buik.

Na e.e.a. besproken te hebben toch besloten om er even een nachtje over te slapen, maar vanavond ga ik weer terug om alles rond te maken.

De Thundercat zal hopelijk volgende week particulier verkocht worden, anders gaat deze weg ter inruil of naar een handelaar.

Foto's volgen zodra de koop rond is en mijn droommotor in de tuin staan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43

bakvis

Tweakers.Nerd

cyntax schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Ik deed inderdaad vrijwel alles wat hij zegt bij mijn vorige motor, ik moet toegeven dat ik wel een persoon ben die zwaar autistisch met zijn eigendommen. Heb ook vrienden die niks doen aan hun motor voor de winter en het ook gewoon buiten laten staan.

Voor de winterstalling deed in het volgende:
- Olie + Oliefilter vervangen
- Motor volledig schoon maken en waxen
- Kort rondje rijden, vol tanken en ketting insmeren
- Alle bewegende delen invetten
- Plek vrij maken in garage en de motor opbokken
- Die Forte zooi erin gooien (was in de aanbieding)
- Druppellader eraan
- Ademende hoes eroverheen
- Klaar en alles binnen een half dagje ;)

Vind koelvloeistof en zadel niet echt nodig.

Ik ga trouwens dit jaar voor het eerst doorrijden op de motor en hoop dus ook op een milde winter. Het is ook mijn enige vervoersmiddel sinds kort dus ik moet wel ;). Doen de doorrijders hier nog iets tegen de pekel trouwens? Ik had gehoord dat sommige mensen hun motor volledig met een tectyl goedje inspuiten tegen de pekel maar van andere hoor ik dat afspoelen met lauw water na een rit ook voldoende is.

Ik had trouwens ook het idee om een K75S te kopen als pekelfiets maar ben maar snel van dat idee afgestapt aangezien ik in het bezit ben van een dual sport motor die soort van gemaakt is om door moeilijk terrein en weer heen te ploegen :P. Heb van dat budget maar een Rukka Armas set gehaald die me hopelijk goed warm houd tijdens de wintermaanden.
Flink uitgebreid! Alleen gooi je de Forte d'r in nadat e gaat rijden? Als je t d'r in knikkert voordat je gaat rijden dan komt t spul ook in je carbs/injectors, brandstofleidingen etc. zodat het daar ook niet aankoekt.
Maikel64 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:25:
Zo, de Tuono gaat er waarschijnlijk eerder komen dan de bedoeling was.

Zaterdag had ik er een uit 2008 zien staan in de buurt en besloten om toch maar eens een proefrit te gaan maken. De zithouding was zoals ik het nog kan herinneren van een motorbeurs een paar jaar terug: genoeg ruimte voor iemand van 1.88 en een lekker breed stuur.

Ik was wel wat huiverig om de eerste rotonde 3-kwart te pakken, gezien de verhalen die je soms hoort over het bokkerige gedrag van een 2 cilinder, maar na 200 meter rijden en de eerste rotonde te hebben gepakt kreeg ik een gevoel van vlinders in de buik.

Na e.e.a. besproken te hebben toch besloten om er even een nachtje over te slapen, maar vanavond ga ik weer terug om alles rond te maken.

De Thundercat zal hopelijk volgende week particulier verkocht worden, anders gaat deze weg ter inruil of naar een handelaar.

Foto's volgen zodra de koop rond is en mijn droommotor in de tuin staan.
Mooi nieuws! Ik heb recentelijk een Shiver 750 gekocht/aanbetaald. Ik moet alleen nog van mijn eigen fiets af zien te komen. Wil alleen in dit weer nog niet echt lukken...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
bakvis schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Mooi nieuws! Ik heb recentelijk een Shiver 750 gekocht/aanbetaald. Ik moet alleen nog van mijn eigen fiets af zien te komen. Wil alleen in dit weer nog niet echt lukken...
Dat merk ik ook. Ik weet niet voor hoeveel je huidige motor te koop staat?

Ik heb het zo af kunnen spreken dat ik eerst de eventuele koper volgende week afwacht en als 'ie dan niet weg is mag ik 'm alsnog naar de dealer brengen en krijg ik een bedrag terug (inruil met de verekening later dus in dat geval).

En ja, bij inruil leg ik er een paar 100 euro op in, maar dat moet dan maar voor mijn droommotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Maikel64 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Dat merk ik ook. Ik weet niet voor hoeveel je huidige motor te koop staat?

Ik heb het zo af kunnen spreken dat ik eerst de eventuele koper volgende week afwacht en als 'ie dan niet weg is mag ik 'm alsnog naar de dealer brengen en krijg ik een bedrag terug (inruil met de verekening later dus in dat geval).

En ja, bij inruil leg ik er een paar 100 euro op in, maar dat moet dan maar voor mijn droommotor.
Genoeg, zit een beetje in de top wat de prijzen zijn voor een sv650. Kilometerstand, leeftijd en accessoires zijn dusdanig dat hij het ook waard is maar een gek moet t wel willen betalen!

Mijn nieuwe fiets staat nog bij de vorige eigenaar (is particulier). Aanbetaling is gedaan maar financieel is het verstandig om eerst mijn eigen motor te verkopen voor de verkoop rond te maken, gezien reserves en dubbele kosten etc in de winter. Inruilen is in dit geval dus ook geen optie...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als de verkoop lastig gaat of erg lang duurt is de prijs misschien toch te hoog voor je SV.
Dat jij het de fiets waard vind gezien alle accessoires enz wil nog niet zeggen dat dit ook zo is natuurlijk.
Onze vorige camper kreeg ik ook niet verkocht voor wat "die waard was".
Verlies gepakt en flink met de prijs gezakt, onderhoud kosten, accessoires, km stand enz alles als verlies gerekend.
Toen verkocht ik hem binnen een week.
Let wel ik verkocht hem dus echt vet onder wat het ding waard was en ook echt ver onder een normale afschrijving. En ja het was een erg courant en gewild merk/model zelfs dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk is voor mij de waarde van accessoires op een occasion vrijwel nul. Enkel een goede uitlaatset is een plus, maar die zitten binnen de fietsen die ik interessant vind toch op 60+% van de occasions. Veel belangrijker is de kilometerstand en algehele staat van de machine.

Bij "veel carbondelen" denk ik al snel "de delen die vervangen zijn zijn vast versleten/gebroken" en koffers/handvatbeschermers/windschermen kijk ik niet naar ;)

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 12-10-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Meh, voorband leeg. Gescheurd ventiel.

Mooi excuus om toch maar eens gereedschap kopen om m'n wiel eruit te kunnen halen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

kazzzdafke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:01:

[afbeelding]

Zit die niet in het rolletje onder je zadel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Erasmo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

Zit die niet in het rolletje onder je zadel?
Ja maar.. niet de 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:03:
Als ik lange ritten op de snelweg most maken deed ik altijd het volgende:

Vuist maken met linkerhand. Deze op tank leggen. Dan je hoofd op vuist leggen. Lekker cruisen....

Werkt top, ook op een SuperSport.
Keertje 200km snelweg moeten/mogen rijden op een fireblade 2de generatie (die met foxeyes)

zo´n zeemleer lap op je tank, tanktas er bovenop met de tshirts en zachte zooi lekker boven op en daar dan lekker op liggen.

kunnen ze zeggen wat ze willen van toerbuffels, maar nog nooit zo comfortabel een benzine tank leeg gereden in een uurtje of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Keertje 200km snelweg moeten/mogen rijden op een fireblade 2de generatie (die met foxeyes)

zo´n zeemleer lap op je tank, tanktas er bovenop met de tshirts en zachte zooi lekker boven op en daar dan lekker op liggen.

kunnen ze zeggen wat ze willen van toerbuffels, maar nog nooit zo comfortabel een benzine tank leeg gereden in een uurtje of wat
Precies. Top toch 😀

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor optimale lig positie, kun je de duo steuntjes uitklappen en daar dan je wreef of scheen op leggen...

in mijn geval kon dat dan welliswaar niet... maar dat is dan eigenlijk gewoon liggen op je motor.

Wel kanttekening, je bent niet wendbaar op die manier,.. dus uitwijk manouvre kun je wel vergeten in dat geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Bommes schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:37:
Als de verkoop lastig gaat of erg lang duurt is de prijs misschien toch te hoog voor je SV.
Dat jij het de fiets waard vind gezien alle accessoires enz wil nog niet zeggen dat dit ook zo is natuurlijk.
Onze vorige camper kreeg ik ook niet verkocht voor wat "die waard was".
Verlies gepakt en flink met de prijs gezakt, onderhoud kosten, accessoires, km stand enz alles als verlies gerekend.
Toen verkocht ik hem binnen een week.
Let wel ik verkocht hem dus echt vet onder wat het ding waard was en ook echt ver onder een normale afschrijving. En ja het was een erg courant en gewild merk/model zelfs dat hielp niet.
Akkoord, ik begrijp je verhaal. Ik laat m deze maand nog staan, daarna gaat ie van Mp af en proberen we t in t seizoen nogmaals!

Maar oordeel zelf: http://link.marktplaats.nl/m963303468 kijk ook eens naar vergelijkbaar geprijsde motors en de km standen. Volgens mij is t nog niet zo gek.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoe vaak ga je de link nog posten.... :P

Zoals gezegd; als er geen interesse is, is je prijs te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakvis schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Akkoord, ik begrijp je verhaal. Ik laat m deze maand nog staan, daarna gaat ie van Mp af en proberen we t in t seizoen nogmaals!

Maar oordeel zelf: http://link.marktplaats.nl/m963303468 kijk ook eens naar vergelijkbaar geprijsde motors en de km standen. Volgens mij is t nog niet zo gek.
bij mijn weten is er geen verschil tussen 2007 en 2008.

http://www.motoroccasion....ki-sv-650-s-m1165419.html

en dan heb je dus 6 maanden bovag erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Of de prijs gek is of niet en of jouw fiets uniek is door de mooie staat, lage km stand of hoe hij er uit ziet. Dat doet er helaas niet toe.
Althans mijn ervaring is dat mp publiek niet echt happig reageert op wat je te koop hebt als het een van de duurdere in zijn soort is.

Begrijp me niet verkeerd, ik trek niet in twijfel of je fiets het waard is.
Maar houd in je achterhoofd dat het einde seizoen is en je de meeste accessoires al afgeschreven hebt op het moment van montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan ik hier iemand blij maken met een sleutel project ?

Bandit 600. 1996. Vrij nieuwe banden en ketting/tandwielen. Grote beurt gehad vorig jaar en sindsdien stil gestaan. Waarschijnlijk tank leeg laten, carbs schoon maken en rijden.

Voorschijven zijn wat aan de dunne kant en her en der gebruikers sporen ivm km stand van 84.000km :)

250 euro..... Gun het liever iemand hier dan marktplaats.

Oja, aanhanger ophalen is handig, tenzij je wil lopen. Staat in Midden-Limburg ( Omg. Roermond )

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 12-10-2015 22:59 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Capo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:52:

Bandit 600. 1996. Vrij nieuwe banden en ketting/tandwielen. Grote beurt gehad vorig jaar en sindsdien stil gestaan. Waarschijnlijk tank leeg laten, carbs schoon maken en rijden.

Voorschijven zijn wat aan de dunne kant en her en der gebruikers sporen ivm km stand van 84.000km :)

Waar staat hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omgeving Roermond.

Meteen originele post aangepast.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Capo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Omgeving Roermond.

Meteen originele post aangepast.
Lijkt me een leuk project, maar vanuit Groningen een beetje te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oja, aanhanger ophalen is handig, tenzij je wil lopen. Staat in Midden-Limburg ( Omg. Roermond )
Ja best wel interesse je hebt een dm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14

Ben wel op zoek naar een leuke eerste motor, een bandit lijkt me erg leuk.
Als niemand anders voor mij is, wil ik hem zeker overnemen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
[...]

Prijs is absoluut niet gek als ik kijk naar de staat, kilometerstand en accessoires. Zag um ook al in het sv650 topic op motor-forum en vanaf 2007 heb je ook nog dubbele ontsteking. De link die hierboven gepost werd van vergelijkbare motors, waren niet vergelijkbaar.

tenminste als je niet meetelt:
-buddyseat
-double bubble ruitje
-uitlaat
-knipperlichten
-en kentekenplaathouder

Enkel kijkt men helaas totaal niet naar accessoires en komt men er pas achter hoe duur het is als ze het zelf moeten kopen. Die buddyseat ben je makkelijk binnen een paar dagen kwijt voor 100 euro. Die zijn erg gewild. Dat ruitje krijg je ook nog wel 50 euro voor. En die uitlaat gaf ik je sowieso al 250 euro voor wegens geldgebrek, maar er is vast iemand die er meer voor over heeft (300/400).

De kentekenplaathouder is nogal vervelend om weer om te wisselen, maar de originele taartschep levert vaak tussen de 20 en 30 euro op.

Dit zijn allemaal onderdelen (op de uitlaat na misschien) waar je vrij makkelijk vanaf komt en levert je dus al minimaal tussen de 450 en 500 euro op. Haal dat van je verkoopprijs af en dan blijkt dat plotseling het marktplaats publiek wel interesse heeft...raar maar waar. Het kost je even wat tijd maarja.

Succes in ieder geval nog. Het is een mooie fiets. Wat heb je er eigenlijk voor in de plaats gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Accessoires leveren na genoeg niets op dat is helaas niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
En dan heb je het nog over "opleukertjes", ik had performance upgrades zoals Ohlins FGRTs, Brembo M4 monoblocs en echte HRC spul maar die voegde zelfs geen waarde toe aan mijn oude motor. Heb uiteindelijk die motor maar in onderdelen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50

_Apache_

For life.

wd200 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:42:
Tenzij het accessoires zijn die direct iets toevoegen aan het bedoelde karakter van de motor.

Een topkoffer levert doorgaans niet zoveel extra op, maar een volledige kofferset voor een FJR1300 doet wel een extra duit in het zakje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:43

Leuk man! Als ik er niet al 2 had staan (Jawa 634 en Suzuki GS450e) had ik hem ook wel willen ophalen. Als ie kapot is kan je hem alsnog uit elkaar trekken en wat ervan leren. Leukste is dan om een wel rijdend exemplaar ernaast te hebben :)

Woeps, zie net dat ie 57,4 kW is, dat is 22,4kW te veel voor A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
wd200 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:42:
Bij de motor niet nee, maar als je ze los verkoopt wel. Zoals ik al aangaf zijn dat voor de sv vrij gewilde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

zynex schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Prijs is absoluut niet gek als ik kijk naar de staat, kilometerstand en accessoires. Zag um ook al in het sv650 topic op motor-forum en vanaf 2007 heb je ook nog dubbele ontsteking. De link die hierboven gepost werd van vergelijkbare motors, waren niet vergelijkbaar.

tenminste als je niet meetelt:
-buddyseat
-double bubble ruitje
-uitlaat
-knipperlichten
-en kentekenplaathouder

Enkel kijkt men helaas totaal niet naar accessoires en komt men er pas achter hoe duur het is als ze het zelf moeten kopen. Die buddyseat ben je makkelijk binnen een paar dagen kwijt voor 100 euro. Die zijn erg gewild. Dat ruitje krijg je ook nog wel 50 euro voor. En die uitlaat gaf ik je sowieso al 250 euro voor wegens geldgebrek, maar er is vast iemand die er meer voor over heeft (300/400).

De kentekenplaathouder is nogal vervelend om weer om te wisselen, maar de originele taartschep levert vaak tussen de 20 en 30 euro op.

Dit zijn allemaal onderdelen (op de uitlaat na misschien) waar je vrij makkelijk vanaf komt en levert je dus al minimaal tussen de 450 en 500 euro op. Haal dat van je verkoopprijs af en dan blijkt dat plotseling het marktplaats publiek wel interesse heeft...raar maar waar. Het kost je even wat tijd maarja.

Succes in ieder geval nog. Het is een mooie fiets. Wat heb je er eigenlijk voor in de plaats gekocht?
Klopt inderdaad, misschien ga ik hem ook maar gewoon voor 3600 te koop zetten met originele uitlaat (dikke kachelpijp), gewone budy cover en zonder ruitje. De kentekenplaat houder en knipperlichten laat ik mooi zitten.

Als ik de overige spullen dan inderdaad voor 400-500 verkocht kan krijgen zit ik nog steeds ongeveer aan mijn gewenste prijs.

Ik heb onderstaande Shiver750 gekocht als vervaning oOo
Shiver

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
cyntax schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Pekel afspoelen met koud water. Als je dit met warm / lauw water gaat doen reageert het alleen maar harder en staan snel de bloemkolen op je aluminium.
Er is genoeg spul te krijgen als beschermlaag. Alleen even opletten of deze ook geschikt zijn voor warme motorblokdelen. Naar mijn idee is ieder laagje prima wat je er makkelijk weer af kunt wassen. De pekel hecht op het laagje en je was met het laagje ook de pekel eraf.

The Duck did it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zaterdag kijken naar een GSXF600, :)

ziet er netjes uit op de foto's alleen een beetje onwennig: ik leen een bandit 1200 en ga nu kijken voor een 600f die bekend staat als "beginners motor"' "saai" |"tam"

dus we zullen het gaan meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
quacktech schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:49:
[...]

Pekel afspoelen met koud water. Als je dit met warm / lauw water gaat doen reageert het alleen maar harder en staan snel de bloemkolen op je aluminium.
Er is genoeg spul te krijgen als beschermlaag. Alleen even opletten of deze ook geschikt zijn voor warme motorblokdelen. Naar mijn idee is ieder laagje prima wat je er makkelijk weer af kunt wassen. De pekel hecht op het laagje en je was met het laagje ook de pekel eraf.
Voor de winter, voor het eerste zout, je motor inspuiten met S100. Daarna een hele winter gerust rijden, zonder kuisen.
Na de winter even met de cleaner inspuiten, 5 min laten intrekken, en dan afspoelen, eventueel met een sponsje nawrijven. Mooier dan voor de winter.
Mag op de kuipen etc.. Geen enkel probleem. Zoek maar testen ervan, heel veel tevreden gebruikers.
Wel niet op de banden of remschijven, voor de rest overal wat je maar kan zien;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
De koop is rond en de Tuono dus van mij.

volgende week dinsdag dit pareltje ophalen (nee, dat is niet mijn echte hoofd :P ):

Afbeeldingslocatie: http://i1199.photobucket.com/albums/aa477/Maikel64/Aflevering-Maikel-van-der-Heijden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
je kijkt ongetwijfeld net zo blij als dat poppetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Youk schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:45:

[afbeelding]

:+ Apache heeft gelijk. Ik heb ook naar deze gekeken en uiteindelijk toch voor de HippoHands gekozen op mijn motor ( Minden aanpassingen nodig bij de F800GS). Ik vondt deze ook vrij prijzig, maar hij is wel compleet en met beugel.

Zolang er in de mof zoals hier een metalen beugel kan ik ze aanraden, zonder beugel heb je kans dat je continue koppeling laat slippen of remt als de snelheden oplopen.

Het uit de wind zitten helpt zeker bij het comfort tijdens de winter, met hand vat verwarming kon ik met mijn mesh zomerhandschoenen door rijden tot ver onder nul. Zonder zou ik zeker voor een waterdichte (en dus meer laags) zomerhandschoen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GBTW schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:41:
[...]

:+ Apache heeft gelijk. Ik heb ook naar deze gekeken en uiteindelijk toch voor de HippoHands gekozen op mijn motor ( Minden aanpassingen nodig bij de F800GS). Ik vondt deze ook vrij prijzig, maar hij is wel compleet en met beugel.

Zolang er in de mof zoals hier een metalen beugel kan ik ze aanraden, zonder beugel heb je kans dat je continue koppeling laat slippen of remt als de snelheden oplopen.

Het uit de wind zitten helpt zeker bij het comfort tijdens de winter, met hand vat verwarming kon ik met mijn mesh zomerhandschoenen door rijden tot ver onder nul. Zonder zou ik zeker voor een waterdichte (en dus meer laags) zomerhandschoen gaan.
+1

Als ik hard ga dan gaat mijn remlicht aan als ik de moffen erop heb.. -O-
Maar handjes blijven lekker warm *O*
En moffen waren maar £30 ofzo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Maikel64 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:58:

volgende week dinsdag dit pareltje ophalen (nee, dat is niet mijn echte hoofd :P ):

[afbeelding]
Leuke kleurencombinatie die jas.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
ToolkiT schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:52:
[...]

+1

Als ik hard ga dan gaat mijn remlicht aan als ik de moffen erop heb.. -O-
Maar handjes blijven lekker warm *O*
En moffen waren maar £30 ofzo *O*
Beun eens een zoiets voor je keer op je plaat gaat omdat je remmen oververhit zijn 8)7 http://www.hippohands.com/HH_BRACKETS.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]
Holy shit, zijn er wel helmen in die maat?! :+

Ontzettend gave bike !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

[afbeelding]
Nice! De 170pk versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
Vandaag m'n tweede avd les gehad. De eerste ging al goed, maar vandaag ging t nog stukken beter.

Moet mijzelf wel aanleren meer afstand te houden van m'n voorganger, maar dat oefen ik nu in de auto ook.
Verder gaat t meeste wel goed, alleen is het even wennen voorop te rijden en de instructies te volgen, maar toch ook zelf de borden in de gaten te houden.

Gelukkig zit het cbr in de buurt waar ik voorheen woonde, dus een heel stuk is mij al bekend, dat rijdt al wat makkelijker.

Verder was het vooral rete koud vanochtend om half 9 op de motor. Typisch een kwaaltje voor iemand die in de zomer is gaan lessen met 30 graden XD

Morgen overmorgen weer, en dan volgende week donderdag de laatste les + examen.. Ik heb er zin in :)

Edit:
Zijn er nog tips voor een verzekering qua eerste (nieuwe) motor?
Als ik mijn rijbewijs haal kan ik mijn motor over 2 weken ophalen dus het wordt nu wel tijd om dit uit te pluizen.

[ Voor 11% gewijzigd door bolleh op 13-10-2015 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Nee, de pre-2010 (v4) versie, dus "slechts" 139pk. Maar dat is meer dan zat voor wat plezier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat zal wel zijn!

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste