Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 96 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Had je niet beter alleen je voorrem kunnen gebruiken en het achterwiel "vrij" kun laten zoeken naar een pad? Beetje hetzelfde als vooruit rijden zónder aandrijving, dan gebruik je je achterrem in een afdaling als er weinig grip is....

Maar wél "K".... Je kunt wél gewoon verder zonder (optische/EGO) schade?
Allemaal geprobeerd. Voor apart, achter apart,... Blijft ook lastig als je niet met 2 volle voeten aan de grond kan.

En kan verder ja. Alleen die spiegel is fubar :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:25:
Slecht design eigenlijk. Snelwegcrash spiegel stuk, gewoon omvallen, spiegel stuk...
Is ook een lastig punt: spiegels moeten breed genoeg zijn om niet de hele dag naar je eigen elleboogholtes (hoe heet dat?) te kijken, maar bij een crash moet dat wel heel blijven.. Aan één van de twee eisen kun je niet voldoen, tenzij je in de weer gaat met klapspiegels. Dat is dan alsnog geen garantie dat het glas niet breekt maarja.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

Allemaal geprobeerd. Voor apart, achter apart,... Blijft ook lastig als je niet met 2 volle voeten aan de grond kan.

En kan verder ja. Alleen die spiegel is fubar :)
Mooi dat je "gewoon" verder kunt :Y

Wat op jouw fiets waarschijnlijk ook nog parte speelt is de (moderne) electronica. Voor/Achter remsysteem wat gecombineerd is en van ABS voorzien is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is wel meteen een reality check. Alleen krijg ik die fiets in de huidige toestand (zwaar volgepakt en volgetankt) niet recht als hij maar een beetje schuin omhoog ligt met de banden.

Toch maar niet die zeer afgelegen en/of zwaardere onverharde stukken doen in m'n eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Mooi dat je "gewoon" verder kunt :Y

Wat op jouw fiets waarschijnlijk ook nog parte speelt is de (moderne) electronica. Voor/Achter remsysteem wat gecombineerd is en van ABS voorzien is?
Is niet gecombineerd bij ktm, alleen in geval de TCS ingrijpt.
Maar dat Was hier zo geen geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:19:
Het is wel meteen een reality check. Alleen krijg ik die fiets in de huidige toestand (zwaar volgepakt en volgetankt) niet recht als hij maar een beetje schuin omhoog ligt met de banden.

Toch maar niet die zeer afgelegen en/of zwaardere onverharde stukken doen in m'n eentje...
In zijn 1 laten staan en met het voorwiel in je handen dat voorwiel richting berg af trekken/draaien.
Uiteindelijk wijzen de wielen berg af en is optillen ineens wel alleen te doen.

Weer niet of je daar filmpjes kunt bekijken??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
Bommes schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:33:
[...]

In zijn 1 laten staan en met het voorwiel in je handen dat voorwiel richting berg af trekken/draaien.
Uiteindelijk wijzen de wielen berg af en is optillen ineens wel alleen te doen.

Weer niet of je daar filmpjes kunt bekijken??
Op gras ziet dat er prima uit inderdaad, op een steile bergpas of op grind kost het je je halve motor :o
Op zich wel goede tips, in zijn versnelling laten staan en de zwaartekracht gebruiken om het werk te doen, en terug naar beneden ipv maar naar boven te willen (en mogelijk opnieuw te vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik geloof best dat dit op grind niet echt bevorderlijk is voor je motor maar als je alleen bent kan het wel het laatste red middel zijn om je motor toch weer recht op te krijgen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GeeMoney schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Op gras ziet dat er prima uit inderdaad, op een steile bergpas of op grind kost het je je halve motor :o
Op zich wel goede tips, in zijn versnelling laten staan en de zwaartekracht gebruiken om het werk te doen, en terug naar beneden ipv maar naar boven te willen (en mogelijk opnieuw te vallen).
Op grind: Zwaarte kracht is "winning", ABS/CBS ..... Als je het NIET hebt ... BETER!!

Op zand heb je nog "iets" te melden met die spullen, in grind krijgt je fiets "grip" op momenten dat je dat absoluut niet wil hebben (en werkt zichzelf weer naar de oppervlakte.... met nóg minder grip als gevolg).

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 06-10-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

maartend schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:53:
[...]

<>Als ik rechts ga stuur ik eerst een stukje links voor de bocht om de bocht dan aan te snijden. Links ben ik nog wat zoekende.
Kan best, ik heb ooit wel eens mensen bij het karten uitgelegd dat als je op de trapfiets het parcours aflegt je gewoon intuïtief voor 80% de juiste lijn volgt, in een kart, auto en ook mar minder op een motorfiets voelt het anders, ik denk omdat je onbewust toch vertrouwen moet krijgen in de krachtbron, het gevoel in de banden etc.
Ik merk het ook dat ik sommige bochten enger vind dan andere (heeft veel met het overzien van je remweg te maken en dat is gewoon lager als je 70 rijdt ipv 55) en misschien dat we in de linkerbocht meer zicht hebben dan in de rechterbocht? OF andersom, moeten we naar de UK om te testen ;)

Kortom - ik herken het maar kan het ook niet verklaren :+ het neemt wel af hoe meer je rijdt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgelopen zondag weer heerlijk gereden op circuit Lelystad. Was de 2e keer dit jaar dat ik daar was en ook gelijk de 2e keer op een circuit. Eindelijk een kneedown kunnen maken. Dat was de eerste keer daar niet gelukt, maar door de foto's van die keer wel een hoop geleerd waardoor het nu de eerste sessie al gelijk ging.

De eerste sessie even kort te grond geraakt met de knie. De 3 sessies daarna een flink stuk van de kneeslider afgeschaaft. Moet zeggen dat een halve bocht door met de knie aan de grond een heerlijk gevoel is en smaakt naar meer. Het is alleen wel iets dat ik op het circuit zal blijven doen en niet op straat.

Enorm naar mijn zin gehad en volgende jaar sowieso zeker weer. Alleen dan hopelijk in de sport groep en niet in de toer groep om wat meer te kunnen leren. Hieronder nog 2 clickable foto's.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W8WpeffhuR5xKAZqHOiQ3Zx6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fmO1faH2AbSvQaLBZI7pyrUT/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:59:
Het is alleen wel iets dat ik op het circuit zal blijven doen en niet op straat.
Zegt iedereen in het begin....... O-)

Af en toe zal je het wel doen.. :9~

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Afgelopen zondag weer heerlijk gereden op circuit Lelystad. Was de 2e keer dit jaar dat ik daar was en ook gelijk de 2e keer op een circuit. Eindelijk een kneedown kunnen maken. Dat was de eerste keer daar niet gelukt, maar door de foto's van die keer wel een hoop geleerd waardoor het nu de eerste sessie al gelijk ging.

De eerste sessie even kort te grond geraakt met de knie. De 3 sessies daarna een flink stuk van de kneeslider afgeschaaft. Moet zeggen dat een halve bocht door met de knie aan de grond een heerlijk gevoel is en smaakt naar meer. Het is alleen wel iets dat ik op het circuit zal blijven doen en niet op straat.

Enorm naar mijn zin gehad en volgende jaar sowieso zeker weer. Alleen dan hopelijk in de sport groep en niet in de toer groep om wat meer te kunnen leren. Hieronder nog 2 clickable foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie foto's.

Sliders zullen wel snel gaan slijten nu :+
kazzzdafke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Sssssssst O-)

Nee hoor...foei dat mag niet :+

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 07-10-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37

[afbeelding]

[afbeelding]
Zag er goed uit hoor, vind het ook echt een hele mooie motor :D

Ik was degene die met de vlag stond bij start/finish :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vays schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:45:
[...]
Mooie meevaller :)

Lijkt me een brute fiets zo een Panigale. Als je toch bezig bent de beste supersports te testen: S1000RR en RSV4? :9~
BMW S1000RR al op gereden. Reed erg fijn. Voordeel was dat ik hiermee gewoon een uurtje mocht rijden.
GSXR wil ik ook nog wel een keertje rijden, komt positief over.

Aprilia staat niet op het lijstje, moet ik nog even gaan inlezen. De RSV4 is helemaal grijs of helemaal zwart, vind ik niet zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Nu je bovenlichaam nog wat naar beneden halen en ziet er helemaal mooi uit 8)

Oude foto van mij, ziet er aardig gelijk uit d:)b
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7423/13971860511_fb37d4c1d0_z_d.jpg

Wat ze mij destijds zeiden is dat je je arm op de tank moet laten rusten zodat je niet overwachts aan je stuur trekt, en je in je handvat moet proberen te bijten zodat je je boven lichaam mooi in 1 lijn met de motor krijgt.

Niet op de vonkjes letten, was puur voor de foto :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rickz op 07-10-2015 10:52 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:03:
Ik merk het ook dat ik sommige bochten enger vind dan andere (heeft veel met het overzien van je remweg te maken en dat is gewoon lager als je 70 rijdt ipv 55) en misschien dat we in de linkerbocht meer zicht hebben dan in de rechterbocht? OF andersom, moeten we naar de UK om te testen ;)

Kortom - ik herken het maar kan het ook niet verklaren :+ het neemt wel af hoe meer je rijdt.
http://www.rattlebars.com/tirewear/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Wat ik zelf ervaar is dat ik pas echt gas durf te geven als ik het einde van de bocht kan zien (bang voor het onbekende?) daarnaast kan het ook te maken hebben met welk oog dominanter is, zelf ben ik beter in een rechter bocht.

Feit is wel dat hoe verder je vooruit kijkt, des te mooier je de bocht kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

dlm schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:10:
Wat ik zelf ervaar is dat ik pas echt gas durf te geven als ik het einde van de bocht kan zien (bang voor het onbekende?) daarnaast kan het ook te maken hebben met welk oog dominanter is, zelf ben ik beter in een rechter bocht.
Dat lijkt me ook geen verkeerde eigenschap. Genoeg van die malloten die volgas een blinde bocht in duiken en dan op het laatste moment in de ankers moeten of moeten gaan corrigeren omdat er troep op de weg ligt of de bocht toch wat anders loopt dan verwacht.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dlm schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:10:

Feit is wel dat hoe verder je vooruit kijkt, des te mooier je de bocht kunt nemen.
Zelfde hier, zeker op de openbare weg. Ik wil het einde van de bocht kunnen zien voordat ik gas geef. Lijkt mij ook helemaal niet verkeerd om dat als eigenschap te hebben :)

Op het circuit, als je al een aantal rondjes hebt gereden, dan is het wellicht anders. Dan ken je de bocht (een beetje) en weet je wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Same here, ik moet echt kunnen zien of er niets aankomt e.d. om goed gas te kunnen geven.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie houding al. Bovenlichaam mag wat lager, maar het ziet er al goed uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Op het circuit, als je al een aantal rondjes hebt gereden, dan is het wellicht anders. Dan ken je de bocht (een beetje) en weet je wat je kan verwachten.
Het gebrek aan tegenliggers zal al flink schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren sinds lange tijd mijn stalen ros weer eens gebruikt...

Eerst zondag even gecontroleerd of alles nog werkte, de ketting (en alles daaromheen) gereinigd en opnieuw gevet. Zondag startte ik de motor na meer dan 2 maanden en hij startte direct en liep direct vrij netjes. Ik was echt helemaal verrast. Het was toen overigens een aangename temperatuur en de motor had lekker in de zon gestaan voor ik hem startte.

Gisteren ging ik dus op de motor naar mijn werk, omdat we (met een collega die werkplaatschef is) meteen de motor even een beurt gingen geven. 's Morgens startte de motor niet echt lekker, maar liep uiteindelijk vrij netjes op de choke.

Vervolgens gisteren in de mist \ miezer naar het werk gereden en ik was echt niet happy. Dan rij je al niet heel vaak motor, dan ook nog in donker \ mist \ miezer vrij druk... Je merkt dan toch dat je niet vaak rijdt en ook nog eens niet veel rijdt. Komt uiteindelijk wel goed met gezond verstand, maar toch...

De motor had vervolgens buiten gestaan (niet in de regen) en 's middags wilde ik weggaan, maar de motor wilde echt amper starten. Had echt wel een aantal keer starten nodig voordat hij liep, en dat deed hij dan ook weer matig. Pas na een halve minuut draaide hij eigenlijk pas lekker op de choke.

's Avonds hebben we luchtfilter, oliefilter, olie en bougies vervangen en ben ik naar huis gegaan. De motor was nog vrij warm, dus startte hij bij het naar huis gaan (na de beurt) makkelijk.

Ik vraag me wel eens af hoe dit bij de meesten van jullie gaat, want het starten is het enige dat me echt teveel stoort. Het is overigens een Honda CB600S (PC36).

Ben benieuwd of het nu wat beter gaat met oa de nieuwe bougies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fredkroket schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:47:
Ik vraag me wel eens af hoe dit bij de meesten van jullie gaat, want het starten is het enige dat me echt teveel stoort. Het is overigens een Honda CB600S (PC36).
Honda's starten toch altijd? :D
Ik heb een Hornet (CB600F) en eigenlijk nooit problemen met starten maar hij staat ook zelden langer dan een week stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

@fredkroket, toen ik nog een choke had :P , startte ik daar nooit direct mee. Zelfs in de winter niet. Mijn FZS600 sloeg bijna altijd direct aan, pas als hij vrij snel weer afsloeg hield ik heel even de choke erbij.

Heb je een handmatige choke - wat vaak zo is bij gecarbureerd blokken - dan loopt ie wat rotter als zn mengsel vrij rijk is.
Als ik de choke al nodig had - vrieskou + weken stilstand - dan liep ie zelfs als ie warm was nog rottig. Duurde echt 50km+ voordat hij weer lekker liep.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Misschien op een snelweg oprit of afrit. Als ik kijk hoe hard en plat ik moet gaan zou dat op een dijk aardig gestoord zijn.
Vays schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:58:
[...]
Mooie foto's.

Sliders zullen wel snel gaan slijten nu :+
Tnx. Volgend jaar weer naar het circuit toe.
Tankiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:12:
[...]

Zag er goed uit hoor, vind het ook echt een hele mooie motor :D

Ik was degene die met de vlag stond bij start/finish :+
Tnx. Wist niet dat jij dat was of dat je ook op tweakers zat.
dlm schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Nu je bovenlichaam nog wat naar beneden halen en ziet er helemaal mooi uit 8)

Oude foto van mij, ziet er aardig gelijk uit d:)b
[afbeelding]

Wat ze mij destijds zeiden is dat je je arm op de tank moet laten rusten zodat je niet overwachts aan je stuur trekt, en je in je handvat moet proberen te bijten zodat je je boven lichaam mooi in 1 lijn met de motor krijgt.

Niet op de vonkjes letten, was puur voor de foto :+
Ik had mijn houding al aardig aangepast aan de hand van de foto's van de vorige keer. Toen zat ik met het bovenlichaam nog minder ver naar benenden. Maar ik mag dus nog een stukje verder.
Tylen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:33:
[...]

Mooie houding al. Bovenlichaam mag wat lager, maar het ziet er al goed uit.
Tnx. Volgende keer nog wat verder hangen komt goed. Wel relax dat er foto's gemaakt worden. Dan weet ik teminste wat er beter kan. Vorige keer was de houding dus nog een stuk minder dan dat het nu is. Door de vorige foto's heb ik nu ook een kneedown gemaakt. Ik kon aardig zien wat er beter moest en dat ik nog een stuk platter kon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Honda's starten toch altijd? :D
Ik heb een Hornet (CB600F) en eigenlijk nooit problemen met starten maar hij staat ook zelden langer dan een week stil.
Ik zeg ook niet dat hij niet start ;). Ik ga het zaterdag of zondag nog eens proberen, maar afgelopen april waren we een aantal dagen weg en elke dag stond ik weer te hannesen met starten. Dát zou voor mij de enige reden zijn op dit moment om iets anders te kopen.

Ik ga het gewoon eens op film vastleggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
PilatuS schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:33:
[...]

Tnx. Wist niet dat jij dat was of dat je ook op tweakers zat.

[...]
Ik had wel een bericht van jou hier voorbij zien komen dat je er heen ging, maar het was me daar ook even ontschoten. Anders had ik je wel even aangesproken!
Ik was op die Tiger 800 die op de parkeerplaats bleef staan.

Ik ben er volgend jaar vast ook wel weer een paar keer, dus wellicht zien we elkaar daar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
fredkroket schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:40:
[...]

Ik zeg ook niet dat hij niet start ;). Ik ga het zaterdag of zondag nog eens proberen, maar afgelopen april waren we een aantal dagen weg en elke dag stond ik weer te hannesen met starten. Dát zou voor mij de enige reden zijn op dit moment om iets anders te kopen.

Ik ga het gewoon eens op film vastleggen :).
Welke benzine gebruik je? Ik moest vroeger bij mijn manuele choke en carbu motor, de TDM850, EUR95 ipv 98 tanken. Op 98 startte hij veel moeilijker, en liep hij veel bokkiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:09:
[...]

Ik had wel een bericht van jou hier voorbij zien komen dat je er heen ging, maar het was me daar ook even ontschoten. Anders had ik je wel even aangesproken!
Ik was op die Tiger 800 die op de parkeerplaats bleef staan.

Ik ben er volgend jaar vast ook wel weer een paar keer, dus wellicht zien we elkaar daar dan :)
Maakt niet uit. Volgend jaar zeker weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb een CB 125 gekocht voor €100. Komt uit 1976, opgeboord naar 130cc en ga nu een body off restauratie doen. Ben eigenlijk al even bezig maar had het hier nog niet gepost. Alles wordt of opgepoetst, of vervangen (zoals alle elektronica en de kabelboom)

Alles in de volgende photostream: https://flic.kr/s/aHskkM1tDw

is ondertussen netjes gesorteerd en ik ben bezig aan het heropbouwen van de motor. Ga er een close-to original cafe racer achtig iets van maken, met een iets hogere ride height (25mm - 35 mmverhogen via andere vering) en clubmans. Daarnaast ga ik ook een rearset zelf fabriceren ^_^

Of ik 'm veel ga rijden naast mijn Nagelnieuwe honda? Dno, maar is wel leuk voor de winter door te komen :)

[ Voor 16% gewijzigd door matthewk op 07-10-2015 14:13 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gaaf project hoor Matthewk, wel droevig om te zien dat zo een motor heeeel veeel TLC nodig heeft om weer echt motor genoemd te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Aan de andere kant: Binnen paar maanden staat er weer een sinds 1988 niet meer ingeschreven motor terug op de baan. Letterlijk gered van de crusher.

Edit: Veel TLC nodig valt trouwens mee. Motor draaide niet vanwege contactpuntje dat niet open en dicht ging en een dichtgeslibde carburator. Ik ben opgeleid (naast mijn economie hbo) als carosseriehersteller dus ik kan gelukkig HEUL VEUL zelf

En ja, daar staan 2 oude mini coopers op de achtergrond die klaar zijn om gezandstraald te worden.

[ Voor 54% gewijzigd door matthewk op 07-10-2015 14:24 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

matthewk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:22:
Aan de andere kant: Binnen paar maanden staat er weer een sinds 1988 niet meer ingeschreven motor terug op de baan. Letterlijk gered van de crusher.

Edit: Veel TLC nodig valt trouwens mee. Motor draaide niet vanwege contactpuntje dat niet open en dicht ging en een dichtgeslibde carburator. Ik ben opgeleid (naast mijn economie hbo) als carosseriehersteller dus ik kan gelukkig HEUL VEUL zelf

En ja, daar staan 2 oude mini coopers op de achtergrond die klaar zijn om gezandstraald te worden.
Jaa, dat bedoel ik juist. Hoe erg deze verwaarloost is enzo.
Maar gaaf, veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Vrijdag

De Zwarte

Ik zit Hitting the apex te kijken maar echt, Brad Pitt is een héél slechte keuze als vertelstem. Klinkt voor geen meter zo slaapverwekkend. Alsof hij de inhoud van een pakje bakmeel voorleest...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19
Vrijdag schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:24:
Ik zit Hitting the apex te kijken maar echt, Brad Pitt is een héél slechte keuze als vertelstem. Klinkt voor geen meter zo slaapverwekkend. Alsof hij de inhoud van een pakje bakmeel voorleest...
Viel mij persoonlijk heel erg mee juist. Had vooraf de angst dat het zo zou klinken als jij het hebt ervaren terwijl het voor mijn gevoel toch klonk als een liefhebber die over "zijn" sport vertelde. Grappig dat dat zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Vrijdag

De Zwarte

Bazziek schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Viel mij persoonlijk heel erg mee juist. Had vooraf de angst dat het zo zou klinken als jij het hebt ervaren terwijl het voor mijn gevoel toch klonk als een liefhebber die over "zijn" sport vertelde. Grappig dat dat zo kan verschillen.
Ja, het is natuurlijk persoonlijk inderdaad. Ik kijk redelijk wat documentaires en de vertelstem vind ik erg belangrijk. Een donkere stem zoals die van Morgan Freeman of Liam Neeson (die hebben beiden wel vaker ingesproken) vind ik wel prettig luisteren.

Verder is de docu wel interessant met veel informatie. Tenminste, voor mij als leek op MotoGP gebied dan.
Andere docu's zoals Why we ride, Any given sunday en Closer to the edge mag ik ook nog wel eens opzetten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meh, weer prutweer :(

Goed nieuws: m'n nieuwe pinlock werkt perfect :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hoezo prutweer ? :+

Hier de vakantiefoto's tot nu toe :+

https://goo.gl/photos/hWFmDhZTBJcNzhyf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jaloers! Dat veld met chili pepers vooral :9

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met ^^ heerlijk :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:25:
Zo, aangekomen aan het hotel. Prachtige rit gehad. Het hotel ligt tegen een zeer stijle berghelling. Daar in het grind de motor moeten bergop keren met weinig succes. Stilstaand omgevallen, gelukkig op zijn goede kant (Allez, goed, degene die al kapot was). Blijkt dat het beest toch belachelijk zwaar is om alleen te heffen. Gelukkig wat hulp gekregen. Wel kijken of ik dan wel alleen die offroad col ga doen volgende week. Waarschijnlijk alleen het betere stuk. De reeds kapotte koffer heeft er een kras bij en een barst in de spiegel. Slecht design eigenlijk. Snelwegcrash spiegel stuk, gewoon omvallen, spiegel stuk...
:( Maar een mooi moment om goede spiegels te kopen :D

https://www.doubletakemirror.com/ < ik ben zeer te vreden over de orginele enduro spiegels, adventure spec heeft alleen nog de orginele, moet nog eens mailen om te vragen of hij de nieuwe ook al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

GBTW schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

:( Maar een mooi moment om goede spiegels te kopen :D

https://www.doubletakemirror.com/ < ik ben zeer te vreden over de orginele enduro spiegels, adventure spec heeft alleen nog de orginele, moet nog eens mailen om te vragen of hij de nieuwe ook al heeft.
Die had ik na m'n ongeluk al bekeken, maar ben toen toch voor de originele gegaan.
Stom, had ik deze nu gehad was hij nu misschien nog heel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

matthewk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:10:
Ik heb een CB 125 gekocht voor €100. Komt uit 1976, opgeboord naar 130cc en ga nu een body off restauratie doen. Ben eigenlijk al even bezig maar had het hier nog niet gepost. Alles wordt of opgepoetst, of vervangen (zoals alle elektronica en de kabelboom)

Alles in de volgende photostream: https://flic.kr/s/aHskkM1tDw

is ondertussen netjes gesorteerd en ik ben bezig aan het heropbouwen van de motor. Ga er een close-to original cafe racer achtig iets van maken, met een iets hogere ride height (25mm - 35 mmverhogen via andere vering) en clubmans. Daarnaast ga ik ook een rearset zelf fabriceren ^_^

Of ik 'm veel ga rijden naast mijn Nagelnieuwe honda? Dno, maar is wel leuk voor de winter door te komen :)
Ik mag hopen dat je die 100 euro toe hebt gekregen :o wat een project. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

100€ voor een gehoonde CB 125 is erg goed. Het is immers een van de meest gewilde motoren uit de oldies. Ik ben van plan er max 1000 in te steken, alles laten glanzen en vervolgens minimaal 800 winst te maken

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Mooi :)
Beetje lekkere bochtige wegen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Wat een mooie natuur. Geniet en rij voorzichtig.:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Helaas is het voor mij alweer zover. Er komt nog wel wat zon, maar 13 graden is met mijn pak echt niet te doen. Gelukkig nog wel het seizoen op het circuit kunnen afsluiten. Nu weer maanden niet rijden is echt balen, ik had nog wel flink wat kilometers willen maken :(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gs24wN2fONcpmjpNVz45dn9D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TeYoioyP1yOERcNRWM4ETamm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:00:
Helaas is het voor mij alweer zover. Er komt nog wel wat zon, maar 13 graden is met mijn pak echt niet te doen. Gelukkig nog wel het seizoen op het circuit kunnen afsluiten. Nu weer maanden niet rijden is echt balen, ik had nog wel flink wat kilometers willen maken :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Ander pak erbij aanschaffen? :) of thermokleding eronder, dat is niet zo kostbaar als een tweede pak.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Ander pak erbij aanschaffen? :) of thermokleding eronder, dat is niet zo kostbaar als een tweede pak.
Het heeft ook wel te maken met het wegdek dat ik een winterstop maak. Alle ritjes die ik maak zijn alleen voor de lol en daarbij gaat het mij puur om bochten pakken. De dijken liggen inmiddels aardig vol met modder en andere zooi. De posbank word bijna niet meer goed droog met dit weer. Hard door de bocht gaan zit er dan ook niet meer echt in. Dat in combinatie met de temperatuur zorgt er voor dat er voor mij weinig lol meer aan is. Dus dan de motor maar weg zetten en een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Same here -O-

Zaterdag waarschijnlijk het laatste ritje van het jaar, maatje van me gaat trouwen en heeft ons gevraagd of wij met de motor langs kwamen voor een paar plaatjes/video. Mooie afsluiter van het seizoen dacht ik zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik wacht nog op mn Akrapovic demper (ze hadden m er afgehaald voor de deur)... dus zodra die binnen is (nu 2 weken gewacht, nog geen succes) ga ik weer rijden! Weer of niet :)
Scheelt ook dat ik ook WW rijd, scheelt veel tijd met staan in de dagelijkse files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2015/10_oktober/presentatie_BCN_2016_Kawasaki_ZX-10R/2016_Kawasaki_ZX_10R_4.jpg

http://www.nieuwsmotor.nl...ninja-zx-10r-in-barcelona
ben benieuwd wat deze gaat kosten :X

[ Voor 21% gewijzigd door Rody op 08-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
Dinsdag de eerste les op de weg gehad, toch even wennen na een tijd op de parkeerplaats banjeren. Gelukkig had ik veel YouTube filmpjes gekeken met commentaar van instructeurs, dus ik was al heel bewust bezig met kijken, plaats op de weg etc.

Nu dat nog onder de knie krijgen en tegelijktertijd goed borden lezen en letten waar je heen rijd. Plus die intercom in je oor is ook even wennen.

Gelukkig vandaag mijn examen datuk doorgekregen, 22 oktober is het zo ver! Volgende week nog 3 dagen achter elkaar lessen, en dan voor het afrijden nog een les. Kan eigenlijk niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Kijk twist of the wrist op YouTube even :)

Mijn buurman heeft onderdelen voor me gescoord. Balhoofdlager, voorvork keerringen en veerpootolie.

Balhoofdlager was niet nodig, maar als alles toch los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
Ben benieuwd wat het WSBK gaat brengen volgend jaar. Zelden dat een "uitgaand" model zo dominant is als de huidige ZX10 dat dit jaar was. Met de nieuwe R1 en ZX10 zal Honda amper mee kunnen komen volgend jaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

noes schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:18:
Ik wacht nog op mn Akrapovic demper (ze hadden m er afgehaald voor de deur)... dus zodra die binnen is (nu 2 weken gewacht, nog geen succes) ga ik weer rijden! Weer of niet :)
Scheelt ook dat ik ook WW rijd, scheelt veel tijd met staan in de dagelijkse files.
Precies. Juist nu het weer slechter wordt en de files langer komt de meerwaarde van twee wielen naar boven. Vanmiddag in 25 min (op de A10) gereden wat op vier wielen rustig 35 a 40 had geduurd. Leuk en ontspannen? Nee, dat is filteren nooit. Maar wel doelmatig :)

* dion_b heeft deze week z'n herfst/lentejas uit de kast getrokken

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

Precies. Juist nu het weer slechter wordt en de files langer komt de meerwaarde van twee wielen naar boven. Vanmiddag in 25 min (op de A10) gereden wat op vier wielen rustig 35 a 40 had geduurd. Leuk en ontspannen? Nee, dat is filteren nooit. Maar wel doelmatig :)

* dion_b heeft deze week z'n herfst/lentejas uit de kast getrokken
File rijden met een auto is een "mind-set"!!

Ik rijd dagelijks een slordige 200Km met de auto en sta helaas ook regelmatig praktisch stil. Een ritje van 100Km. vanuit de regio 's-Hertogenbosch/Eindhoven naar "de Randstad", en ook weer terug, kost me gemiddeld 90 minuten enkele reis........

Met de motor ben ik effectief écht niet veel sneller op die route (omkleden, dagelijks tanken (auto is één keer per week tanken)......). Met de auto start ik s'ochtends met een verse kop koffie binnen handbereik en probeer ik zoveel mogelijk zaken onderweg al telefonisch af te handelen wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:21
wimmel_1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Ik rijd dagelijks een slordige 200Km met de auto en sta helaas ook regelmatig praktisch stil. Een ritje van 100Km. vanuit de regio 's-Hertogenbosch/Eindhoven naar "de Randstad", en ook weer terug, kost me gemiddeld 90 minuten enkele reis........

Met de motor ben ik effectief écht niet veel sneller op die route (omkleden, dagelijks tanken (auto is één keer per week tanken)......). Met de auto start ik s'ochtends met een verse kop koffie binnen handbereik en probeer ik zoveel mogelijk zaken onderweg al telefonisch af te handelen wanneer dat mogelijk is.
Vooral dat inderdaad!

Mijn WW ritje is enkele reis 35 km (Beverwijk - Amsterdam Bijlmer Arena).
De motor van slotehalen, uit de garage rijden + Pak aantrekken kost mij sowieso al een minuut of 5
De motor parkeren in de garage + pak uitrekken kost mij sowieso ook 5 minuten

Om over de koffie en het ontbijt nog maar niet te spreken :P

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Vandaag toch maar eens de Sena 20S gaan halen.
Inbouwen ging verrassend makkelijk. Geluid is echt HEEL luid de zetten. Veel luider dan mijn maat zijn Scala Q1.
Nu wat handleiding lezen. Lijkt dat voice command werkt, maar.. Hello Sena wordt direct kerkend, maar daarna is het wat minder. FM RADIO ook, maar dan NEXT voor een volgende preset niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Dat + een laadruimte vol gereedschap en reserve machine onderdelen maakt de auto onmisbaar voor de zakelijke kilometers.

Deze week:
Maandag: Eindhoven - Olen ( bij Herentals BE) - Waalwijk - Vlaardingen - Son en Breugel - Eindhoven
Dinsdag: Dagje zaak België = Olen (BE)
Gisteren: Eindhoven - Venlo - Tielen (BE) - Olen (BE) - Eindhoven
Vandaag: Einhoven - Venlo - Tongeren (BE) - Eindhoven
Morgen: Eindhoven - Maastricht/Aken Airport - Kapelle - Olen (BE) - Eindhoven

Oh en ik rijd een beetje veel denk ik :P }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

bolleh schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:54:
Gelukkig had ik veel YouTube filmpjes gekeken met commentaar van instructeurs, dus ik was al heel bewust bezig met kijken, plaats op de weg etc.

Nu dat nog onder de knie krijgen en tegelijktertijd goed borden lezen en letten waar je heen rijd. Plus die intercom in je oor is ook even wennen.
Had je instructeur een eigen terrein dan ofzo? Ik les voor AVB ook al met oortjes in (al hoef ik niet op de borden te letten.. het AVB terrein ligt op m'n woon-werk-route :+ )

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vays schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Mooi :)
Beetje lekkere bochtige wegen daar?
Ik heb bijna geen rechte weg gezien op 400km vandaag. Zoom bvb maar eens in op het stukk tussen Issaguen - Targuist - Taounate: https://goo.gl/W5Gz6L

Update: https://goo.gl/photos/hWFmDhZTBJcNzhyf6

[ Voor 45% gewijzigd door DinX op 09-10-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 15:05
over de tijdswinst op 2 wielen: Ik denk dat als je op een normale manier / snelheid filtert je niet echt veel tijd gaat winnen. Maar het feit dat je wel aan het rijden bent i.p.v. om je heen zit te turen is het 100% waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58

Ktenolix

Pijlsnel

Vandaag voor de eerste keer met die motor naar het werk. Heerlijk! Het is wel een beetje koud zo 's ochtends om half 7. Vooral in de nek. :p En ik merk dat ik nog voorzichtig rijd op buitenwegen, ik zie daar geen fuck op de weg in het donker (met groot licht wel, maar dat kan niet altijd).

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Verslagje van afgelopen Zaterdag ;)

http://www.tyl.nl/3-oktober-podium-of-jodium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ktenolix schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:16:
Vandaag voor de eerste keer met die motor naar het werk. Heerlijk! Het is wel een beetje koud zo 's ochtends om half 7. Vooral in de nek. :p En ik merk dat ik nog voorzichtig rijd op buitenwegen, ik zie daar geen fuck op de weg in het donker (met groot licht wel, maar dat kan niet altijd).
Een helmmuts of col helpt echt enorm met die koude nek! Als het straks nog wat kouder wordt, dan ook je bovenlichaam goed warm aankleden (thermokleding enzo), want dan blijven je organen warm en kan je lichaam meer energie steken in het warm houden van andere delen van je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Wat ik enorm vond schelen is mijn regenjas van difi die je over je gewone motorjas heentrekt. Die houdt naast regen ook wind tegen. Afgelopen winter ook mee doorgereden en geen enkel moment een koud bovenlichaam gehad. het scheelt letterlijk een jas :P als je de wind buitenhoudt.

Je bovenlichaam warm houden is inderdaad het belangrijkste, de rest blijft daarna vanzelf wel warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:12:
[...]

Ik heb bijna geen rechte weg gezien op 400km vandaag. Zoom bvb maar eens in op het stukk tussen Issaguen - Targuist - Taounate: https://goo.gl/W5Gz6L

Nice :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MuddyMagical schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:46:
over de tijdswinst op 2 wielen: Ik denk dat als je op een normale manier / snelheid filtert je niet echt veel tijd gaat winnen. Maar het feit dat je wel aan het rijden bent i.p.v. om je heen zit te turen is het 100% waard!
Mijn woonwerk afstand is 250km en reken maar van yes dat het veel tijd scheelt in de spits.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik merk dat ik toch wel behoorlijk veel tijdswinst maak als het vast staat.. Met de motor doe ik er (met minder legale snelheden, groene golf) minimaal 45 minuten over en max ongeveer een uur en een beetje.
Als ik met de auto ga is dat al snel een 1-2 uur en als het verkeer erg slecht is 3 uur..
Met de motor kan ik namelijk makkelijker de achteraf weggetjes rijden (veel single lane track) waar je met de auto vaak achteruit moet als je een tegenligger tegen komt. Op die manier kan ik een knooppunt omzeilen en duurt het eerste stuk van van mijn rit me maar 15min ipv 30+.
Verder trek ik met de motor veel sneller op dan mijn oude volvo diesel, dus op de bochtige B wegen maak ik dan ook tijdswinst.
Al met al is het in mijn geval veel sneller met de motor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het ligt natuurlijk vooral aan je rit. Als je 12km moet is de mogelijk winst aanzienlijk kleiner dan wanneer je 60km moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier ook dezelfde ervaring, de tijd die ik kwijt ben met omkleden e.d. heb ik met 3 drukke stoplichten of 5 minuten file alweer terug gewonnen :) Daarnaast "voelt" het een stuk prettiger om mijn eigen snelheid te kunnen bepalen in plaats van altijd vast te zitten achter de voorganger.

Grote spullen meenemen op de motor is natuurlijk wel lasting, maar alles wat ik nodig heb overdag (laptop, schoenen e.d. en eventueel boodschappen voor 1 dag) gaat makkelijk mee in een 20L tailpack.

@Tylen: mooi verslag, erg zuur om het seizoen zo af te sluiten :/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De meeste tijd met de tweewieler win ik als het 'echt vast' staat op de weg. En met de A12 is dat toch wel een paar keer in een week. Dit tijdsverlies vind ik door 'andermans toedoen ontstaan' en dat vind ik echt mega zonde van mijn tijd. Klinkt misschien beetje egoïstisch, maar ik wil niet tijd verliezen als iemand weer heeft zitten kleven en een kopstaart-botsing met 3-5 auto's veroorzaakt. Niet dat er elke week een kopstaat botsing is, maar ik heb niet bijgehouden hoevaak het inmiddels wel is gebeurd.

Mijn reistijd is met de tweewieler is gewoon veel stabieler, dan met de vierwieler. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 09-10-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:03:

@Tylen: mooi verslag, erg zuur om het seizoen zo af te sluiten :/
Ja idd. Heb dit ook nog nooit van dichtbij meegemaakt in die 10 jaar. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

De meeste tijd met de tweewieler win ik als het 'echt vast' staat op de weg. En met de A12 is dat toch wel een paar keer in een week. Dit tijdsverlies vind ik door 'andermans toedoen ontstaan' en dat vind ik echt mega zonde van mijn tijd. Klinkt misschien beetje egoïstisch, maar ik wil niet tijd verliezen als iemand weer heeft zitten kleven en een kopstaart-botsing met 3-5 auto's veroorzaakt. Niet dat er elke week een kopstaat botsing is, maar ik heb niet bijgehouden hoevaak het inmiddels wel is gebeurd.

Mijn reistijd is met de tweewieler is gewoon veel stabieler, dan met de vierwieler. :)
idd het feit dat je weet dat als het weer eens mis is op de M25 dat je dan wel wat tijdsverlies hebt maar dat het je niet een uur kost is heel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
DinX schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:12:
[...]

Nice :9~

Veel plezier tijdens de rest van je trip!
Leuk geschreven. Zeer treurig dat zo een dag de boeken in gaat met de dood van een mede coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

idd het feit dat je weet dat als het weer eens mis is op de M25 dat je dan wel wat tijdsverlies hebt maar dat het je niet een uur kost is heel wat waard.
Vooral dat, ik word bij een file al snel nerveus dat het weer zo'n enorme file (30 mins of langer extra) is en dat ik toch beter had kunnen omrijden. Met de motor piep je ertussendoor, maakt niet uit hoe stil het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Nog wat foto's geschoten na het poetsen voordat ik zondag een van mijn laatste grote ritten van dit jaar zal rijden. (ivm het weer)
En eindelijk wat redelijke foto's na montage van de MiVV GP !

MiVV GP CBR

CBR_Plein_Crop

CBR_Front_Crop

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 09-10-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Watjes! Gewoon ridjen. Ik trek zometeen ook mijn pak aan, thermokleding eronder en banjeren! Uurtje lekker wat kilometers maken :)

Veel van mijn onderdelen uit indonesie zijn binnengekomen voor mijn restauratieprojectje:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/618/21866055969_989877a060_k.jpgIMAG0614 by Mathias , on Flickr

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
matthewk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:30:
Watjes! Gewoon ridjen. Ik trek zometeen ook mijn pak aan, thermokleding eronder en banjeren! Uurtje lekker wat kilometers maken :)

Veel van mijn onderdelen uit indonesie zijn binnengekomen voor mijn restauratieprojectje:
Haha, ik zal nog wel rijden hoor tenzij ze pekelen of als er sneeuw ligt maar plezier ritten van enkele uren zal ik niet maken.
Als het zonnetje schijnt even een uurtje of 2 tokkelen lijkt me prima te doen met thermo kleding onder mijn pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooi verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanmiddag een Lamborghini rechts ingehaald :P
Uiteraard tussen de file door, hij had het er zwaar mee vast te zitten, continu vroem-vroemend enzo,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3GvslxAICzegrooAVsDlzD7B/medium.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

dion_b schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:52:
Vanmiddag een Lamborghini rechts ingehaald :P
Uiteraard tussen de file door, hij had het er zwaar mee vast te zitten, continu vroem-vroemend enzo,
Hij ging toch niet in de fik? :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb het niet vaak, maar daar zou ik ook wel willen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

418O2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:20:
[...]

Heb het niet vaak, maar daar zou ik ook wel willen rijden
Gewoon doen dan :).

Ik schat dat ik gemiddeld rond de 50 euro per dag kwijt ben voor een degelijk hotel, ontbijt, uitgebreid avondeten, benzine. En uiteindelijk ben je op 3 dagen hier.

Vandaag bijvoorbeeld: een volle tank aan 90 cent per liter, 20 euro voor een erg mooie hotelkamer, 1 euro voor een afgesloten garage, 1 euro voor een ontbijt (koffie, gesuikerde melk of zoiets, brood, kaas, yoghurt, spiegelei), een euro 10 voor avondeten (cola, zeer uitgebreide salade, dessert, espresso, flesje/glas water gratis zoals op veel plaatsen hier)

Ik heb dan wel 20-25 euro uitgegeven voor een bezoek met gids in de grotten hier. Dat is dan meteen een van de duurdere dingen.
Laten we dat op "dingen doen geld" noemen.

Maar als je tevreden bent met een heel simpel hotelletje, povere maaltijd en enkel komt om te rijden (ik wil deze keer ook wel eens wat zien buiten de weg en landschappen) kom je met max 40 euro per dag toe, alles inbegrepen. Ik denk dat 2 dagen hier naartoe rijden meer gekost heeft dan 4 dagen hier (een paar volle tanks aan 1,50 euro per liter, 50-60 euro péage, 50 euro hotel, snelwegprijzen voor eten,..)

De mensen die kiezen voor een of twee weken Alpen, Dolomieten,.. kan ik enkel aanraden 1 of 2 dagen verder te rijden en je zit hier. Meteen dat je van de boot komt zit je al in de heuvels en bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 18:51

Youk

Volvo For Life

Om even op mijzelf terug te komen:
Youk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:15:
Iemand ervaring met motorlaarzen van TCX? Ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn 9 jaar oude Sidi Vertigo MegaGore laarzen. De zool hiervan is ver weggesleten en laat aan de hiel los, maar na die tijd mogen ze wel eens vervangen worden.

Was daarnet even een winkel binnen gestapt en daar kwamen ze met de TCX laarzen naar voren. Meer bepaald dit goretex model.

Ik zou natuurlijk bij Sidi kunnen blijven, maar dan moet ik op zoek naar de cobra gore laarzen. En die ben ik nog nergens tegen gekomen.

Aangezien het voor dagelijks gebruik is (woon-werk) heb ik wel de neiging om voor goretex te gaan en niet de eerste de beste waterdichte laars. De goretex versies kunnen namelijk tijdens de warmere dagen ook beter zweet afvoeren.
Zo, knoop is doorgehakt. Kon nergens in de buurt de Sidi goretex laarzen vinden. Zelfs Sidi in het algemeen is hier blijkbaar enorm aan het afnemen. :?

Het zijn dus de TCX laarzen geworden. Ben eens benieuwd of deze ook 9 jaar dag in dag uit gebruikt gaan overleven.

De vorige keer had ik trouwens mijn motorbroek Richa Spirit binnengebracht aangezien deze op 2 plaatsen water doorliet. Deze is ondertussen hersteld, dus nu wachten op de eerste goede regenbui om te zien of het in orde is. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7NhqAB64nzABkb5DldIXxlUd/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/38P24bu1o57h5c6lG8wA3vn2/medium.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar kan ik de rekening voor het mobiele dataverkeer indienden, DinX? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 10-10-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cool :)

Hoe zijn de wegen daar over het algemeen? ook goed te doen met een niet allroader toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Cool :)

Hoe zijn de wegen daar over het algemeen? ook goed te doen met een niet allroader toch?
Vandaag was het vrij pittig. Heb dan ook een weg gedaan waar ik 5 auto's ben tegengekomen op een hele dag. Maar ook die was met een normale motor te doen,welliswaar moeilijk.

Putten, asfalt wat kilometers lang weg is, zand af en toe,...

En rekening dataverkeer? Ik betaal hier 10 euro voor 14GB 3G/4G :p

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 10-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:52:
[...]

Vandaag was het vrij pittig. Heb dan ook een weg gedaan waar ik 5 auto's ben tegengekomen op een hele dag. Maar ook die was met een normale motor te doen,welliswaar moeilijk.

Putten, asfalt wat kilometers lang weg is, zand af en toe,...

En rekening dataverkeer? Ik betaal hier 10 euro voor 14GB 3G/4G :p
En het wegdek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT is trouwens vandaag ff de Sena 10C aan het testen geweest, en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben, hoewel de accuduur wel wat beter kan.. na 2.5 uur in de video tag stand (camera loop continue en als je op knop drukt slaat hij afgelopen minuut en 2 volgende minuten op) ging de camera automatisch in accuspaar stand en kan je alleen nog intercom/BT gebruiken..

Sfeer impressie:

ToolkiT vs fazant (0:17):

(later op de dag had ik er 1 nog dichterbij, als ik niet vol in de remmen gegaan was had ik hem gekopt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat stemmetje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van de sat-nav of van mij?

Ik vind mijn eigen stem wel irritant klinken, maar dat heeft iedereen denk ik wel, zelf hoor je het toch anders dan dat het echt is..

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Beiden ;)
Die center mirror ziet er ook wel handig uit, hoe bevalt ie in de praktijk.
Pagina: 1 ... 96 ... 105 Laatste