Gewoon doen dan

.
Ik schat dat ik gemiddeld rond de 50 euro per dag kwijt ben voor een degelijk hotel, ontbijt, uitgebreid avondeten, benzine. En uiteindelijk ben je op 3 dagen hier.
Vandaag bijvoorbeeld: een volle tank aan 90 cent per liter, 20 euro voor een erg mooie hotelkamer, 1 euro voor een afgesloten garage, 1 euro voor een ontbijt (koffie, gesuikerde melk of zoiets, brood, kaas, yoghurt, spiegelei), een euro 10 voor avondeten (cola, zeer uitgebreide salade, dessert, espresso, flesje/glas water gratis zoals op veel plaatsen hier)
Ik heb dan wel 20-25 euro uitgegeven voor een bezoek met gids in de grotten hier. Dat is dan meteen een van de duurdere dingen.
Laten we dat op "dingen doen geld" noemen.
Maar als je tevreden bent met een heel simpel hotelletje, povere maaltijd en enkel komt om te rijden (ik wil deze keer ook wel eens wat zien buiten de weg en landschappen) kom je met max 40 euro per dag toe, alles inbegrepen. Ik denk dat 2 dagen hier naartoe rijden meer gekost heeft dan 4 dagen hier (een paar volle tanks aan 1,50 euro per liter, 50-60 euro péage, 50 euro hotel, snelwegprijzen voor eten,..)
De mensen die kiezen voor een of twee weken Alpen, Dolomieten,.. kan ik enkel aanraden 1 of 2 dagen verder te rijden en je zit hier. Meteen dat je van de boot komt zit je al in de heuvels en bergen.