Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

Negatief punt: eigen motor is dinsdag binnengebracht voor onderhoud en er moest ook een nieuwe achterband op. Donderdag gebeld naar de garage of ie klaar was, maar er moest een bougie vervangen worden en die hadden ze niet op voorraad, die zou vrijdag binnen zijn. Helaas is deze niet binnengekomen zoals voorzien en zal de 250R niet klaar zijn voor dinsdag :(

Positief punt: ik heb wel een motor nodig om naar het werk te rijden, ik heb immers geen autorijbewijs. Dus hebben ze me een vervangmotor meegegeven, zodat ik een paar dagen onderweg ben met de Kawasaki Z300 zoals deze hieronder. Hij ruikt nog naar het nieuwe bij wijze van spreken, er staan 400km op de teller.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/Kawasaki-Z300-Black.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:25:
Ik laat de CBR600F(4) uit 1999 waar ik was wezen kijken voor wat het is :S

Ben net bij een erg stoffige Yamaha Fazer 600 ( Fox Eye ) uit 6-2003 wezen kijken met 12.466 op de klok.

Woei wat een mooie allround fiets ! *O*

[afbeelding]
Dat zijn wel heel erg weinig km's voor die leeftijd!
Weet je ook de reden?
Ik heb de naked versie van deze en ook de S2, 2e versie.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
kazzzdafke schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Dat zijn wel heel erg weinig km's voor die leeftijd!
Weet je ook de reden?
Ik heb de naked versie van deze en ook de S2, 2e versie.
Yep ding komt uit D. met de boekjes oplopend ingevuld t/m 11.585.
In Maart 2011 is hij naar NL gekomen en heeft de huidige vrouwelijke ( eerste NL ) eigenaar hem gekocht.
Zij heeft er 1 zomer op gereden circa 870 km. En doet hem nu weg vanwege een hardnekkige schouderblessure. Ding staat al 25 maanden stil. Accu was plat ( en vermoedelijk kapot ).
met startkabels ( en choke ) liep hij in 1 keer. En na een minuut al zonder choke stabiel op +/- 1000 omw/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
ToolkiT schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Maar wel lekkere muziek en een lekkere zangeres :P
Helemaal mee eens :Y, het is gewoon ook muziek waarmee je makkelijk kan meezingen net als ACDC en Michael Jackson xD

[ Voor 19% gewijzigd door cyntax op 03-10-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Yep ding komt uit D. met de boekjes oplopend ingevuld t/m 11.585.
In Maart 2011 is hij naar NL gekomen en heeft de huidige vrouwelijke ( eerste NL ) eigenaar hem gekocht.
Zij heeft er 1 zomer op gereden circa 870 km. En doet hem nu weg vanwege een hardnekkige schouderblessure. Ding staat al 25 maanden stil. Accu was plat ( en vermoedelijk kapot ).
met startkabels ( en choke ) liep hij in 1 keer. En na een minuut al zonder choke stabiel op +/- 1000 omw/min
Wat was de reden om de CBR te laten staan?
Qua model vindt ik de CBR wel mooier maar nogmaals, kwestie van smaak natuurlijk :)
Heb je er ook op gereden? Houd hij bijvoorbeeld in met wat toeren en geen ratels verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
GeeMoney schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Wat was de reden om de CBR te laten staan?
Qua model vindt ik de CBR wel mooier maar nogmaals, kwestie van smaak natuurlijk :)
Heb je er ook op gereden? Houd hij bijvoorbeeld in met wat toeren en geen ratels verder?
Het rijdt natuurlijk wel makkelijker. Clipons moet je wel erg aan wennen.

Ik zou hem wel een goede vloeistofbeurt geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

@willow:
Doen die Fazer. Mits je er en stuk op kunt/mag proef rijden en alles ok klinkt en voelt.
Heb je de aankomend winter maanden om het ding eens wat vers olie en zo te geven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 22:29
Ik heb geen haast. Of ik neem hem of ik zoek rustig verder. Het budget groeit dan ook gestaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:22:
Ik heb geen haast. Of ik neem hem of ik zoek rustig verder. Het budget groeit dan ook gestaag.
Kijk ook eens naar een Versys 650 :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nieuwe banden op de motor, en bij 60 km/u hobbelt hij merkbaar een klein beetje :o Dat hoort niet toch? Teveel lucht in een band misschien? Of niet goed gemonteerd? Moet ik daar mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blue-eagle schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:39:
Nieuwe banden op de motor, en bij 60 km/u hobbelt hij merkbaar een klein beetje :o Dat hoort niet toch? Teveel lucht in een band misschien? Of niet goed gemonteerd? Moet ik daar mee terug?
Kan een hoogteslag in de band zijn maar kan ook komen doordat ze de band niet goed op de velg hebben laten "springen" (dat verdwijnt vanzelf na een tig aantal kilometers). Tijdens montage van een band zet je zo'n ding liefst zo snel mogelijk vér boven het maximum toelaatbare aan druk (psi/Bar) om de band zichzelf te laten "zetten" in 't velgbed zónder dat je het binnenventiel monteert. Bij het losnemen van de pompslang laat je de band weer leeglopen tot aan de gewenste druk....

Bandenfabrikanten houden rekening met het ventiel dus je kunt sowieso even kijken of de markering op de band voor het ventiel, een (meestal) geel rondje, ook daadwerkelijk bij het ventiel zit.

In de tijd dat ik dat nog dagelijks met banden voor klanten deed pompte ik ze op tot aan 6 Bar en liet ze op gehoor teruglopen tot aan ~2,5 Bar. Daarna was 't even bijpompen naar de gewenste druk. M'n eigen autowielen balanceer is zo ook uit zodat ik zo min mogelijk "lood" hoef te gebruiken om het wiel 100% in balans te krijgen (kost een paar keer volledig op druk brengen en weer leeg laten lopen om de band op de velg te kunnen verdraaien maar je auto wordt er wel zoveel "rustiger" van.....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:50:
Kan een hoogteslag in de band zijn maar kan ook komen doordat ze de band niet goed op de velg hebben laten "springen" (dat verdwijnt vanzelf na een tig aantal kilometers).
Ik zou dat dan wel bij de betreffende winkel melden. Mocht het over een paar 100 km toch nog een probleem zijn, dan weet de winkel er in ieder geval van en is het niet van "eigen schuld, je hebt er al teveel km op gemaakt"

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sowieso even laten weten aan de dealer. Nu is er waarschijnlijk alleen een statische onbalans in het wiel waar te nemen, als de band zich eenmaal goed gaat zetten dan wordt dat (ook) een dynamische onbalans welke je pas rond de 110 á 120 Km/h gaat waarnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Kan een hoogteslag in de band zijn maar kan ook komen doordat ze de band niet goed op de velg hebben laten "springen" (dat verdwijnt vanzelf na een tig aantal kilometers). Tijdens montage van een band zet je zo'n ding liefst zo snel mogelijk vér boven het maximum toelaatbare aan druk (psi/Bar) om de band zichzelf te laten "zetten" in 't velgbed zónder dat je het binnenventiel monteert. Bij het losnemen van de pompslang laat je de band weer leeglopen tot aan de gewenste druk....

Bandenfabrikanten houden rekening met het ventiel dus je kunt sowieso even kijken of de markering op de band voor het ventiel, een (meestal) geel rondje, ook daadwerkelijk bij het ventiel zit.

In de tijd dat ik dat nog dagelijks met banden voor klanten deed pompte ik ze op tot aan 6 Bar en liet ze op gehoor teruglopen tot aan ~2,5 Bar. Daarna was 't even bijpompen naar de gewenste druk. M'n eigen autowielen balanceer is zo ook uit zodat ik zo min mogelijk "lood" hoef te gebruiken om het wiel 100% in balans te krijgen (kost een paar keer volledig op druk brengen en weer leeg laten lopen om de band op de velg te kunnen verdraaien maar je auto wordt er wel zoveel "rustiger" van.....).
Thanks voor de info :) Ik heb ook nog de tip gekregen om de voorband helemaal leeg te laten lopen en opnieuw op te pompen tot 2,5 bar. Dat ga ik (als enorme leek: voor de eerste keer) maar eens proberen ergens :P Dat is in ieder geval iets wat ik zelf kan doen.

Ik neem aan dat een gemiddeld pompstation stationnetje in staat is om mijn banden op te pompen :)
tdw schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

Ik zou dat dan wel bij de betreffende winkel melden. Mocht het over een paar 100 km toch nog een probleem zijn, dan weet de winkel er in ieder geval van en is het niet van "eigen schuld, je hebt er al teveel km op gemaakt"
Gemaild en gebeld en op beide ook reactie gekregen; als het volgende week niet is verbeterd dan mag ik gewoon terugkomen :) Dus dat komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik neem aan dat een gemiddeld pompstation stationnetje in staat is om mijn banden op te pompen :)
Kijk wel even goed of er een speciale knop op zit voor "lege" banden. Soms doet dat apparaat niks als je hem op een ventiel zonder tegendruk zet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Headshot_NL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Kijk wel even goed of er een speciale knop op zit voor "lege" banden. Soms doet dat apparaat niks als je hem op een ventiel zonder tegendruk zet.
Een beetje moderne auto heeft géén reservewiel meer aan boord maar heeft een spuitbusje met "ROTZOOI!!" om een lek te dichten. In zo'n auto is ook een 12V compressor(tje) bijgeleverd welke een lege band kan oppompen :)

Als Bleu-Eagle een moderne auto heeft óf mensen kent met een moderne auto..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij een moderne auto kan je kiezen wat je wilt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke invloed heeft de plek van het ventiel op de band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:07:
[...]

Welke invloed heeft de plek van het ventiel op de band?
Is een paar gram "extra" gewicht op de velg. Als je een wiel "statisch" in balans wil krijgen dan moet dat gewicht aan de andere kant (1800) al gecompenseerd worden.

Dynamisch balanceren .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, zover was ik al, maar wat doet een bandenfabrikant daar mee?
M.a.w., waar is die ventielmarkering op de band goed voor?
Kan dynamisch balanceren trouwens zonder elektronisch apparaat?
Heb laatst een nieuwe voorband laten monteren maar volgens mij ging dat balanceren niet met zo'n modern ding.

[ Voor 44% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 01:23:
[...]

Leuk! Ik denk dat we zo ongeveer tegelijkertijd in Tanger Med aankomen. Wij rijden door naar Algeciras en onze overtocht duurt maar een half uurtje ofzo. Ons doel is om maandagavond in Sotogrande aan te komen en dan dinsdagochtend het bootje te pakken. Als je een R1200GSA met een grote vent en een F800GS met een klein mannetje ziet met Hollandsche kentekens, zijn wij het. Je kunt dan nog kiezen...hard wegrijden of even een hand schudden :+
Veel ktm 1290 Super Adventures gaan er ook niet rondrijden in Marokko :p
Indien wel, ik heb een QR code met DinX eronder op m'n linker koffer :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 12:25
DinX schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

Indien wel, ik heb een QR code met DinX eronder op m'n linker koffer :p
:D
In het geval je je eigen motor niet terug kunt vinden tussen de grote hoeveelheid KTM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

We hadden het een tijdje geleden over hoe je je voeten zet op het steppie. Vandaag tijdens de kwalificatie er een filmpje van gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gaaf om te zien vanaf 'deze hoek'. :)
Is een versnellingsbak op een racemotor altijd omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Meestal wel ja. Zodat je makkelijk door kan schakelen in een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:17:
We hadden het een tijdje geleden over hoe je je voeten zet op het steppie. Vandaag tijdens de kwalificatie er een filmpje van gemaakt:

[video]
tjeemig wat een geweld zeg..

[ Voor 84% gewijzigd door Bommes op 03-10-2015 22:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05

[video]
Top super bedankt!!
jij staat idd echt op het puntje van je tenen op het stepje als je door de bocht gaat. :o

Laatste keer Assen was geen succes voor mij helaas :(
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/s2048x2048/11879041_821248561306515_5636706631753685715_o.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door joshje op 03-10-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:24:
Meestal wel ja. Zodat je makkelijk door kan schakelen in een bocht.
En op een R6.... Zet je het zó om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

joshje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:30:

[afbeelding]

gebroken schouderbeen aan over gehouden...
ouch.. beter eerst stoppen voor dat je afstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Net een mailtje gehad van de organisatie van de strandcross... ik heb weer toestemming gehad om vanaf op het circuit te fotograferen B-)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34

[video]
Zie je die mensen daar links?
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5762/21908526782_da989e1f78_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5812/21733643739_80ccc5debc_c.jpg
https://c2.staticflickr.c...33643739_8c52b5eb5a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/746/21732639908_580d830728_c.jpg
https://c1.staticflickr.c...32639908_64599a5562_o.jpg

Sorry, geen mooie foto's. Was het circuit rond aan het gaan om te zoeken naar goeie spots maar zijn er niet veel, behalve direct achter de vangrail waar je niet mag komen als amateur :P Leuk om het een beetje te zien maar voor foto's is het niks. Vanaf de tribune heb ik je niet meer gespot helaas. Dat was uiteindelijk toch iets spectaculairder..
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5746/21893373646_776fd472e5_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bommes schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:29:
[...]

tjeemig wat een geweld zeg..
Dat verbaasde mij ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streskip schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Zie je die mensen daar links?
[afbeelding]

[afbeelding]
https://c2.staticflickr.c...33643739_8c52b5eb5a_o.jpg

[afbeelding]
https://c1.staticflickr.c...32639908_64599a5562_o.jpg

Sorry, geen mooie foto's. Was het circuit rond aan het gaan om te zoeken naar goeie spots maar zijn er niet veel, behalve direct achter de vangrail waar je niet mag komen als amateur :P Leuk om het een beetje te zien maar voor foto's is het niks. Vanaf de tribune heb ik je niet meer gespot helaas. Dat was uiteindelijk toch iets spectaculairder..
[afbeelding]
Hahaha cool. Thanks. Nog wat mee gekregen van het fatale ongeluk vandaag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Vandaag nog even lekker zo'n 300km wezen touren richting Tecklenburg. 's ochtends best wel fris maar vanmiddag was perfect weer.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

vroem vroem:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jKBweOzinuT2t4a5MtC1zLT9LF8jjaejbG6oKggv39RuvUNPhevaGGwOt_V-Ycn8REH5cjLH5c_Ag9rO4sqwJJKjPAVtRZxbDnyRy2IRgUpaAJms7swh3sytU420YidnpuB7Hur0VqVRER7JIIzsyP_m_wVFWQsI_15a5FKsWE3JkZsBWtQZ-03VRo5cB5DZg1MP0pU1MFmka9Gl5Rq0oYhbuRBkHkeu6LuJcLzLNu4ZiW-gVjHpzaPaSMuML9XF3g_oJu1jsBy54jWs3dYpYLZIXuW7fR1FTbR8VPSwFbqsIdABZU7nlfZvO9GIncn60Co66pit0Z9tSJvKdoh3uZKuy65OJBPMLSQeG8S9l8MvzOAu9Xb8B4xEnDhjupGfXnjp8RkxFXMJYJXgiszDZQ_h8KhMnbSNRDTxt7WjYXj6VWpSAs_ythald4kE6BuINzzC-CsMISb06ohocbpI6KtaEUCZQMeLCRHLcc3U1UX4MvIcDvDEdYjbNWPmGuK-795JCkhZi9uUU8C2p-1WTY0MD1sJcnuNBTVxFNbUm-o=w1680-h945-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Tylen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:21:
[...]

Hahaha cool. Thanks. Nog wat mee gekregen van het fatale ongeluk vandaag??
Haha no prob!

Wel gehoord, (gelukkig) niet gezien. Echt verschrikkelijk, zoiets had ik niet op de foto willen zetten. Hoorde daarna in de paddock over zijn dochter haar speech...

Ze deden nog een ere rondje, weet niet of je er toen nog was? Ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12140649_1028414770542045_2995576582386251277_n.jpg?oh=ad09733e6451be49ffad6e93813ef140&oe=5692A845

[ Voor 24% gewijzigd door Streskip op 04-10-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja ik reed ook mee. Ik had mijn wedstrijd pas om 17:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Tylen, het valt me op dat je niet op het einde van je linker voet staat bij een bocht naar rechts en dat je dus je voet verplaatst. Is dat een persoonlijk iets of doe je dat met een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er lag steeds wat vloeistof onder mijn fiets, blijkt dat de voorvork keerring rechts stuk is.

Van de week even fiksen met mijn handige buurman. Gelijk balhoofdmeuk even meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[video]
Dankjewel! Ziet er goed uit. Omgekeerd schakelen is ook wel chill, zit er ook aan te denken om het om te bouwen. :P
Bommes schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:39:
[...]

ouch.. beter eerst stoppen voor dat je afstapt.
_O- :') Omg haha
8)

/me Joopie vroem mee doet :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/10/IMG_4963.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2015 11:01 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Top super bedankt!!
jij staat idd echt op het puntje van je tenen op het stepje als je door de bocht gaat. :o

[afbeelding]
Oei. Veel schade?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

Tnx. Het is morgen, maar dan gelukkig ook mooi weer :)
Veel plezier vandaag dan naar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xos schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:23:
@Tylen, het valt me op dat je niet op het einde van je linker voet staat bij een bocht naar rechts en dat je dus je voet verplaatst. Is dat een persoonlijk iets of doe je dat met een reden?
Hak van mij laars zit iets lager. Dus ik schuif de step in dat randje. Kan je er nooit af schuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hierbij de wedstrijd.

[YouTube: http://youtu.be/np1lWFuSuKM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Vette eerste lap! Heb geen tijd voor de rest maar nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Joopieboy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Dankjewel! Ziet er goed uit. Omgekeerd schakelen is ook wel chill, zit er ook aan te denken om het om te bouwen. :P
Omgekeerd schakelen rijd veel beter. Ik snap ook niet waarom de standaard Is gekomen zoals die nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:13

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren op deze Suzuki GSF 650 gereden:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/j3i92ncfj/IMG_20151003_142931.jpg

Rijdt erg lekker en ziet er ook tiptop uit. Ik zou hem graag aan mijn garage willen toevoegen, alleen vraag ik me af of de dealer de juiste vraagprijs heeft.

De motor is van 2011, heeft 18.000 km gereden en net een beurt gehad. Er zit ABS, een versnellingsindicator en een topkoffer op.

Hij staat voor €4.999,- te koop, inclusief een afleverbeurt en 3 maanden garantie. Zonder afleverbeurt €4.850,- en nog zonder garantie €4.500,-.

Ik heb hem 4k geboden voor motor incl garantie ed, maar daar ging hij niet mee akkoord. Hij liet zien (op zn computer) dat hij deze motor via inruil verkregen voor 4.500,-. Dus voor minder dan dat wil hij hem niet kwijt.

Mijn vraag is nu eigenlijk of deze vraagprijs reëel is. Opzich had ik m'n max op 4k of iets erboven.. Maar de motor is precies in de kleuren dat ik wil en hij rijdt gewoon top.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn probleem als ie hem te duur ingeruild heeft. :P
Gewoon bod nogmaals voorleggen en dat hij de keuze heeft of om nu zijn verlies te nemen of hem nog maanden te hebben staan en ie alleen maar minder waard wordt. Ik ben daar heel makkelijk in. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Hij heeft op jouw bod 10% van de vraagprijs afgedaan en 'verliest' een onderhoudsbeurt (die hij in de verloren uren doet) en de garantie kan een kostenpost in de toekomst worden, maar motor lijkt hard dus daar is ie ook niet zo bang voor denk ik.
Als ik snel een rondje maak op marktplaats is de prijs niet heel gek, maar ook niet bjzonder laag - een nieuwe demo kost 6K, wel 25% meer maar dan wel letterlijk zgan. Maar een leuke gele vind ik ook voor 3K met ABS en 22k op te teller wat ook niets is.
Dus je kan kiezen, bied je 4400 (hij heeft aan de nieuwe motor ook wel iets verdient maar dat wil hij niet allemaal verliezen op deze) of laat je het lopen. Misschien dat ie dan in december nog te koop staat maar of ie 'm dan voor minder verkoopt hangt ook een beetje ervanaf hoe krap ie dan zit.

Als ik die motor wilde had ik op een gele geboden, 2k6 meegenomen en geel is gaaf :+ (moet mijn deauville nog laten wrappen in het geel, kan dat?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Kuipen, Kuipruit, stepje afgeschaafd, teller houder en de tank heeft een deuk. Valt gelukkig nog mee alleen de tank is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Top super bedankt!!

[afbeelding]
Ben je maatje van Nick???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo even een goed regentest kunnen doen vanochtend..
Conclusie:
Rukka spul is goed waterdicht (inc de handschoenen), maar de stormflap zat denk ik niet goed want ik had wat last van water dat mijn nek in liep :(
Ook is mijn Schuberth C3 pro niet 100% waterdicht, het vizier lekt aan de bovenkant iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Niet uitgereden?
Ktenolix schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:29:
Gisteren op deze Suzuki GSF 650 gereden:
[...]

Hij staat voor €4.999,- te koop, inclusief een afleverbeurt en 3 maanden garantie. Zonder afleverbeurt €4.850,- en nog zonder garantie €4.500,-.

Ik heb hem 4k geboden voor motor incl garantie ed, maar daar ging hij niet mee akkoord. Hij liet zien (op zn computer) dat hij deze motor via inruil verkregen voor 4.500,-. Dus voor minder dan dat wil hij hem niet kwijt.

Mijn vraag is nu eigenlijk of deze vraagprijs reëel is. Opzich had ik m'n max op 4k of iets erboven.. Maar de motor is precies in de kleuren dat ik wil en hij rijdt gewoon top.
Ga er tussen inzitten, maar dan aan de lage kant, dus biedt 4200. En kom met prijzen van andere motorzaken, die laten zien of jouw prijs fair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nope. Ik ga vanavond denk ik een verslagje tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Rody schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Ze hebben de uitgaande demping bijgesteld om onderstuur te verhelpen. Hij rijdt nu fijner. Was gratis. Kan ik nu even goed testen en anders weer terug. Moet er toch nog een keer heen. :)
----
In de tussentijd proefrit gedaan i.h.k.v. mijn oriëntatie: Panigale 1199S.

Bochten werk en acceleratie prima. De spiegels trillen gigantisch en zicht is niet super. Dat ding zit niet lekker en een 2 cilinder rijdt te onrustig. Kortom ik vond het niet lekker rijden :X (voor zover ik kon beoordelen in een half uurtje).

to do:
- R1 2015 (één dezer weken)
- ZX10R 2016 (nog wachten)
Mooie meevaller :)

Lijkt me een brute fiets zo een Panigale. Als je toch bezig bent de beste supersports te testen: S1000RR en RSV4? :9~

[video]
Nice. :) Leuk om te zien.
Geluk met het weer gehad. Paar vrienden waren ook gegaan.
Jammer genoeg is eentje vrij hard onderuit gegaan hoorde ik. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 05-10-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:02
Tylen schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Nope. Ik ga vanavond denk ik een verslagje tikken ;)
Hoor ik nou een ratel aan het einde in je blok?
Vanaf 10:30

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Daannn1987 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Hoor ik nou een ratel aan het einde in je blok?
Vanaf 10:30
Dat "blokkie" krijgt ook aardig op zijn lazer als je het mij vraagt :)
Ik weet niet of het echt een circuit motor is of iets wat ik in mijn schuur heb staan en ook eens dagje mee kan rijden op zo'n circuit?

Dat laatste kan ik me voorstellen dat consumenten modellen dit gedrag niet heel lang tolereren, of verkijk ik me nog op mijn eigen consumenten motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:02
GeeMoney schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:03:
[...]

Ik weet niet of het echt een circuit motor is of iets wat ik in mijn schuur heb staan en ook eens dagje mee kan rijden op zo'n circuit?

Dat laatste kan ik me voorstellen dat consumenten modellen dit gedrag niet heel lang tolereren, of verkijk ik me nog op mijn eigen consumenten motor?
Moet ie tegen kunnen hoor :+
CIrcuit motor is gewoon een consumenten motor doorgaans :)

Met je eigen motor, mits in goede staat kan dit gewoon..

Zelf ook wel op assen gereden... alleen iets andere ronde tijden :+
2:16 met m'n r1100s
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/207m0wi.jpg

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Watvoor motor heb je? Over het algemeen gaat het prima hoor :) Ik heb zelf een GSX-650F, GSX-R 600 en Aprillia RSV Mille zonder noemenswaardige modificaties regelmatig over het circuit gejaagd om de dagen ervoor en erna gewoon ermee naar het werk te gaan. Spiegels & kenteken eraf, bandenspanning wat omlaag en gaan.

Wel je banden en remblokjes even in de gaten houden natuurlijk, die zullen wat harder slijten dan normal. Fading in de remmen e.d. zoals je in een straatauto krijgt op het circuit heb ik echter nooit last van gehad.

Wel goed warmrijden natuurlijk, niet direct uit de pits het ding meteen op elk recht stuk de begrenzer in jagen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 05-10-2015 14:10 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Blok is standaard. Enige wat veranderd is.

- YEC ECU
- YEC Kabelboom
- YEC Kelken
- YEC 1e en 6e versnelling (korter)
- Dunnere koppakking
- PowerCommander 5 + QuickShifter
- Open Luchtfiler
- Race dynamo
- Titanium Akrapovic uitlaatsysteem

Draai hem altijd netjes warm tot zo'n 76 graden daarna volle bak eraan. Toeren komen niet onder de 10.000. (Misschien in de strubben wel). Als je hem netjes onderhoud moeten ze wel tegen een stootje kunnen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Daannn1987 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Moet ie tegen kunnen hoor :+
CIrcuit motor is gewoon een consumenten motor doorgaans :)

Met je eigen motor, mits in goede staat kan dit gewoon..

Zelf ook wel op assen gereden... alleen iets andere ronde tijden :+
2:16 met m'n r1100s
[afbeelding]
Dan zit ik er toch wel naast met mijn gedachten inderdaad :)
Chakotay schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Watvoor motor heb je? Over het algemeen gaat het prima hoor :) Ik heb zelf een GSX-650F, GSX-R 600 en Aprillia RSV Mille zonder noemenswaardige modificaties regelmatig over het circuit gejaagd om de dagen ervoor en erna gewoon ermee naar het werk te gaan. Spiegels & kenteken eraf, bandenspanning wat omlaag en gaan.

Wel je banden en remblokjes even in de gaten houden natuurlijk, die zullen wat harder slijten dan normal. Fading in de remmen e.d. zoals je in een straatauto krijgt op het circuit heb ik echter nooit last van gehad.

Wel goed warmrijden natuurlijk, niet direct uit de pits het ding meteen op elk recht stuk de begrenzer in jagen :P
Ik heb zelf een CBR600F4i uit 2005. Wellicht een keer leuk om over een circuit te knallen maar laat ik eerst maar eens wat ervaring opdoen op de normale wegen voordat ik overmoedig op een circuit los ga :9
Tylen schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Blok is standaard. Enige wat veranderd is.

......

Draai hem altijd netjes warm tot zo'n 76 graden daarna volle bak eraan. Toeren komen niet onder de 10.000. (Misschien in de strubben wel). Als je hem netjes onderhoud moeten ze wel tegen een stootje kunnen hoor ;)
Wel aardig wat modificaties maar niets echt aan het blok zelf inderdaad.
Ik kom nu zelf amper boven de 8-10k toeren niet omdat ik bang ben maar meer omdat ik lief wilt zijn tegen hem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je lief bent, dan trek je hem af en toe even open. Die power went overigens sneller dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
418O2 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:59:
Als je lief bent, dan trek je hem af en toe even open. Die power went overigens sneller dan je lief is.
Vorige week inderdaad gedaan na het monteren van een nieuwe MIVV GP demper.
Werd direct staande gehouden :+
Liep gelukkig met een waarschuwing af, ik liet hem netjes terugzakken na het opentrekken en dat was mijn redding ook.

Af en toe gooi ik hem wel in de toeren natuurlijk maar het filmpje is gewoon 15minuten constant gejank >:) (schitterend overigens, alleen wist ik niet of dit een consumenten motor betrof)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 05-10-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:45:
[...]

Ga je schamen... dat is niet echt bepaald motorrijder muziek

Hoewel... ik ken eigenlijk niet zo veel nummers. Eigenlijk alleen maar born to be wild en Bat out of hell
Judas Priest heeft op bijna iedere album minimaal een nummer over motor rijden (meestal icm flink wat gedoe over leer en hel enzo :+ ). Een van de mooiste - en meest toegankelijke voor non-metal mensen:

Desert Plains
Full moon is rising
The sky is black
I heed your call I'm coming back
The road is straight cast
Wind's in my eyes
The engine roars between my thighs

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Tylen schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Ben je maatje van Nick???
Zegt mij niks....

Ik ben sinds dit jaar begonnen met circuit rijden (assen was 2de keer). Wel heb ik een tijdje gewerkt bij Coen Bouwmeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Net weer gaan rijden na 15 jaar niet. Even wennen, beetje onzeker, bochtenweer beetje leren, maar wat is het leuk.

Vandaag voor het eerst stuk snelweg (bestaat nniet bij mij in de buurt), merk wel dat ik ontspannen blijf. Wel een beetje in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

maartend schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:23:
Net weer gaan rijden na 15 jaar niet. Even wennen, beetje onzeker, bochtenweer beetje leren, maar wat is het leuk.

Vandaag voor het eerst stuk snelweg (bestaat nniet bij mij in de buurt), merk wel dat ik ontspannen blijf. Wel een beetje in de gaten houden.
Het is net fietsen, je verleert het niet. Toch is er afgelopen vijftien jaar flink wat veranderd. Je zou een heropstapperles kunnen overwegen bij de lokale rijschool om wat sneller op stoom te komen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joshje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:13:
[...]

Zegt mij niks....

Ik ben sinds dit jaar begonnen met circuit rijden (assen was 2de keer). Wel heb ik een tijdje gewerkt bij Coen Bouwmeester.
Ah ok. Ik dacht dat omdat je die banner op je foto hebt van need 4 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

We zijn er bijna we zijn er bijna...

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=ed07560f061122ca1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Tylen schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:33:
[...]

Ah ok. Ik dacht dat omdat je die banner op je foto hebt van need 4 speed.
Nee deze jongen kwam na mij toe. Hij had foto's van de crash gemaakt vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ben je met de water(motor)fiets? je zit midden op de zee man! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Veel plezier daar beneden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erasmo schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Het is net fietsen, je verleert het niet. Toch is er afgelopen vijftien jaar flink wat veranderd. Je zou een heropstapperles kunnen overwegen bij de lokale rijschool om wat sneller op stoom te komen.
Of een VRO meepakken. Lijkt me geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:41:
[...]

https://www.google.nl/sea...0LjEZ3MagUOt2TD6Zb0_a4%3D ???

_O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Sinds gisteren de trotse eigenaar van m'n eerste motor:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/15gcb2t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2uqcepv.jpghttp://
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fbl4jp.jpg

Eind van de middag kan ik hem ophalen, hopelijk is het dan lekker droog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
Ktenolix schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:59:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi ding! Gefeliciteerd! Komende tijd nog lekker rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Proficiat!

Ik hoop ook op een beetje droog weer. Vandaag de eerste les op de weg, ben blij dat ik niet meer op die oefenterreintjes hoef rond te cirkelen :)

Na de les kunnen we meteen een datum prikken voor het avd examen dus ik hoop dat er nog deze maand een plekje is ergens, dan kan ik het lekkere gevoel nog even vasthouden en snel mijn motor ophalen. Kan niet wachten om lekker de weg op te gaan en wat kilometers te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

[afbeelding]
Kleine tip: hang je helm rond je spiegel. Daar dondert hij niet vanaf, van je achterzitje wel heel makkelijk. Helmpje vanop die hoogte op de grond = nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Nette machine! Daar ga je een hoop plezier aan hebben :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice, gefeliciteerd. :)F
Was het gelukt met onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

kazzzdafke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

Kleine tip: hang je helm rond je spiegel. Daar dondert hij niet vanaf, van je achterzitje wel heel makkelijk. Helmpje vanop die hoogte op de grond = nieuwe kopen.
Thanks for the tip! Maar gaat dan je spiegel niet steeds scheef staan zodat je telkens deze weer moet verstellen? :p

Bedankt allemaal. :) Heb op zich nog wel wat erbij weten te praten. Kleine beurt, hoes, schijfremslot + kabel en 20% korting op een nieuwe uitlaat.

Hoop echt op mooi weer vanmiddag als ik hem op kan halen, zin om eindelijk op m'n eigen motor te rijden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ktenolix schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Thanks for the tip! Maar gaat dan je spiegel niet steeds scheef staan zodat je telkens deze weer moet verstellen? :p

Bedankt allemaal. :) Heb op zich nog wel wat erbij weten te praten. Kleine beurt, hoes, schijfremslot + kabel en 20% korting op een nieuwe uitlaat.

Hoop echt op mooi weer vanmiddag als ik hem op kan halen, zin om eindelijk op m'n eigen motor te rijden. :D
Nette deal lijkt me en mooie motor man!
In de loop van deze week komt het zonnetje er weer door dacht ik.
Ik heb zondag in ieder geval een tour ritje staan met een Honda CBR600F club :) dus ik hoop ook op in ieder geval droog weer.
Sinds mijn aanschaf in mei een kleine 3000km op de teller gezet (plezier ritjes wel te verstaan, ik rijd geen woon-werk) .
En ik merk ook dat ik af en toe de drang heb om te willen rijden, maar dat schijnt normaal te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ktenolix schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Als dat zou gebeuren, dan zullen ze ook dichtklappen als je eens deftig optrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

kazzzdafke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Als dat zou gebeuren, dan zullen ze ook dichtklappen als je eens deftig optrekt :)
I suppose that's true. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Afgelopen zondag lekker stukje gereden. Helaas niet op mijn eigen fiets maar op ééntje van een maat van me. Was wel een superleuke motor, een Honda Hawk. Lekker kleine en lichte gooi en smijtfiets, perfect voor die bochtige weggetjes door de Zaanstreek :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

kazzzdafke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Dat deed mijn ZX-7R dus wel bij +/- 170. En dan natuurlijk ook de linkerspiegel; juist die heb je wel nodig op de snelweg :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
[...]

Uit een ander forum, een knipseltje uit de handleiding van Arai:
[image]http://i102.photobucket.com/albums/m89/kneeslide69/helmet_crap.jpg[/image]

Je spiegel kan de stof van de binnenkant beschadigen, en door altijd je helm op dezelfde manier te plaatsen op je spiegel kan de binnenschaal ingedrukt worden. Ook niet op de tank plaatsen door de benzinedampen.

Onder het zadel zit vaak een haakje waar je de D-sluiting aan kan haken, eventueel met een kort bijkomend kabeltje.

[image]http://emobmg.photobucket.com/albums/v302/Delsolsiracer/Mobile%20Uploads/IMG_1880.jpg[/image]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de juiste tag is img, niet image :)

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m89/kneeslide69/helmet_crap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://emobmg.photobucket.com/albums/v302/Delsolsiracer/Mobile%20Uploads/IMG_1880.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:41:
[...]

gewoon een kwestie van noppen banden en goed gas geven

Afbeeldingslocatie: http://cdn.motocross.transworld.net/wp-content/blogs.dir/441/files/2015/07/robbie-maddison-pipe-dream-fb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

gewoon een kwestie van noppen banden en goed gas geven

Afbeeldingslocatie: http://cdn.motocross.transworld.net/wp-content/blogs.dir/441/files/2015/07/robbie-maddison-pipe-dream-fb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

ik zag het al, aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
[...]

helmpje op de grond zonder kop erin = prima te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, aangekomen aan het hotel. Prachtige rit gehad. Het hotel ligt tegen een zeer stijle berghelling. Daar in het grind de motor moeten bergop keren met weinig succes. Stilstaand omgevallen, gelukkig op zijn goede kant (Allez, goed, degene die al kapot was). Blijkt dat het beest toch belachelijk zwaar is om alleen te heffen. Gelukkig wat hulp gekregen. Wel kijken of ik dan wel alleen die offroad col ga doen volgende week. Waarschijnlijk alleen het betere stuk. De reeds kapotte koffer heeft er een kras bij en een barst in de spiegel. Slecht design eigenlijk. Snelwegcrash spiegel stuk, gewoon omvallen, spiegel stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:25:
Zo, aangekomen aan het hotel. Prachtige rit gehad. Het hotel ligt tegen een zeer stijle berghelling. Daar in het grind de motor moeten bergop keren met weinig succes. Stilstaand omgevallen, gelukkig op zijn goede kant (Allez, goed, degene die al kapot was). Blijkt dat het beest toch belachelijk zwaar is om alleen te heffen. Gelukkig wat hulp gekregen. Wel kijken of ik dan wel alleen die offroad col ga doen volgende week. Waarschijnlijk alleen het betere stuk. De reeds kapotte koffer heeft er een kras bij en een barst in de spiegel. Slecht design eigenlijk. Snelwegcrash spiegel stuk, gewoon omvallen, spiegel stuk...
helm op de spiegel hangen -> helm stuk :+

enneh pic or it didnt happen :)

but seriously, fijn dat je goed bent overgekomen en mazzel dat je op de goede kant viel :)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 06-10-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo dag 2 van rijden. Geregend dus wat voorzichtiger in de polders. Even slippend wiel bij stoplicht ; olie/water.
Wat me wel opvalt dat ik in linkse bochten wat onzekerder ben dan in rechter bochten. Scheelt ong 20 km. Weet niet of ik dit vroeger ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maartend schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:35:
Zo dag 2 van rijden. Geregend dus wat voorzichtiger in de polders. Even slippend wiel bij stoplicht ; olie/water.
Wat me wel opvalt dat ik in linkse bochten wat onzekerder ben dan in rechter bochten. Scheelt ong 20 km. Weet niet of ik dit vroeger ook had.
Waar komt die onzekerheid vandaan? ik heb van dat effect zelf nooit last gehad maar lees over speciale verrichtingen wel dat mensen de ene kant bochtje lastiger vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

helm op de spiegel hangen -> helm stuk :+

enneh pic or it didnt happen :)

but seriously, fijn dat je goed bent overgekomen en mazzel dat je op de goede kant viel :)
Weer een ego deuk erbij.

Blijft toch lastig zo'n zware fiets. Ik moest bergaf in het grind achteruit en hij bleef schuiven. Motor met de kill switch in z'n 1, voorrem en achterrem maar toch gggrrrrtttt door het grind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Vandaag langs Pajic Racing geweest voor een uitlaat, wat een professionals zijn dat! Ze behandelen elke motor alsof die van hunzelf is. Gezien het feit dat mijn motor maar 1 jaar in productie is geweest en er wereldwijd niet enorm veel van verkocht zijn had ik maar weinig tot geen keus wat betreft aftermarket uitlaten.

Via het internet en MF kwam ik Pajic Racing tegen die uitlaten op maat maken en had ik dus voor vandaag een afspraak gemaakt. Ze nemen de tijd en maken alles zeer netjes zonder het af te raffelen. Ze zijn ware uitlaat kunstenaars! Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CwdoQT3l.jpg

Naar huis gereden zonder DB-Killer erin, dan is die echt ASOCIAAL luid :X. Thuis aangekomen dat ding er gelijk maar ingepropt.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 06-10-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ToolkiT schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Waar komt die onzekerheid vandaan? ik heb van dat effect zelf nooit last gehad maar lees over speciale verrichtingen wel dat mensen de ene kant bochtje lastiger vinden..
Geen idee. Werd me pas vlak voor huis bewust van en het toen ook even getest. En bevestigd gekregen. Ik merk gewoon dat ik mijn gas loslaat maar waar het door komt. Heb het geloof ik ook op de mountainbike.

Volgens mj heeft het iets te maken met het aansnijden van de bochten. Als ik rechts ga stuur ik eerst een stukje links voor de bocht om de bocht dan aan te snijden. Links ben ik nog wat zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:44:
[...]

Weer een ego deuk erbij.

Blijft toch lastig zo'n zware fiets. Ik moest bergaf in het grind achteruit en hij bleef schuiven. Motor met de kill switch in z'n 1, voorrem en achterrem maar toch gggrrrrtttt door het grind.
Had je niet beter alleen je voorrem kunnen gebruiken en het achterwiel "vrij" kun laten zoeken naar een pad? Beetje hetzelfde als vooruit rijden zónder aandrijving, dan gebruik je je achterrem in een afdaling als er weinig grip is....

Maar wél "K".... Je kunt wél gewoon verder zonder (optische/EGO) schade?

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste