wimmel_1 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:34:
Heb je zelf al eens gekeken naar de nieuwprijs destijds en .....
Ik zou die fiets voor misschien €500,- nog wel willen hebben en méér moet 't ding eigenlijk niet op brengen.
Paar foto's van het weekend Eifel van vorig weekend. Erg goed vermaakt daar. 

Nog even bij de Ring geweest.

En nog een mooie foto van mij met de Gsx.

Wordt wel tijd voor de nieuwe band nu.
Maar de goed afgestelde vering heeft veel gebracht, echt super!
Inmiddels ook een dremel gekocht, binnenkort een houdertje bestellen en dan het spatbord eens te lijf gaan.
O, en hier ben ik best wel trots op:

Wordt wel tijd voor de nieuwe band nu.
Inmiddels ook een dremel gekocht, binnenkort een houdertje bestellen en dan het spatbord eens te lijf gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-10-2015 20:39 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
17 jaar oud ('t is met een paar weken 2016)..... Aanschafwaarde in 1999 was waarschijnlijk ergens rond de 16K in Guldens
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Op motoroccasion.nl staat er geen 1 van 1999 ( of jonger ) met minder dan 20.000 voor onder de € 2500,--wimmel_1 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:37:
[...]
17 jaar oud ('t is met een paar weken 2016)..... Aanschafwaarde in 1999 was waarschijnlijk ergens rond de 15K in Guldens
Wimmel is niet bekend met de prijzen van oude sportfietsjes 
Maar zo'n 2500-3000 afhankelijk van hoe het onderhoud is geweest
[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 01-10-2015 20:40 ]
Klopt... Met 2 jaar gaan ze er hier meestal uit418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:39:
Wimmel is niet bekend met de prijzen van oude sportfietsjes
Wat een luxe problemen, ik heb hem alweer bijna 3 jaar.
Tja...wimmel_1 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:41:
[...]
Klopt... Met 2 jaar gaan ze er hier meestal uit
Foto's uit PiesportJoopieboy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:43:
Wat een luxe problemen, ik heb hem alweer bijna 3 jaar.
U gaat door voor de koelkast
Net een Suz GSX750F gekocht, zeer goede staat, sportuitlaat, wel 40k. 500 euro voor betaald.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:17:
Honda CBR600F(4) uit 2-1999 ( 78KW ) met maar 19.200 erop. In zeer nette staat wat mag dat kosten ?
Spanningsregelaar en accu zijn onlangs vervangen. Carburateurs zijn onlangs gereinigd en afgesteld. Originele NL fiets. Banden en ketting & tandwielen redelijk tot goed.
[afbeelding]
Oja, bouwjaar 1998
Zag er laatst nog 1 bij een Motoport staan uit 2003 met 40.000km's en die moest 4350 euro kosten.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:17:
Honda CBR600F(4) uit 2-1999 ( 78KW ) met maar 19.200 erop. In zeer nette staat wat mag dat kosten ?
Spanningsregelaar en accu zijn onlangs vervangen. Carburateurs zijn onlangs gereinigd en afgesteld. Originele NL fiets. Banden en ketting & tandwielen redelijk tot goed.
Lijkt me dat jouw fiets ergens rond de 2500-2750 zit dan? (Gezien bouwjaar en leeftijd) .
Ik heb zelf een hele nette CBR600F4i uit 2005 en vindt het echt een top ding, waarom doe je hem eigenlijk weg?
Suzukis zijn een stuk goedkoper dan Honda's.maartend schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:49:
[...]
Net een Suz GSX750F gekocht, zeer goede staat, sportuitlaat, wel 40k. 500 euro voor betaald.
Oja, bouwjaar 1998
Ik doe hem niet weg. Ik overweeg hem te kopenGeeMoney schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:54:
[...]
Zag er laatst nog 1 bij een Motoport staan uit 2003 met 40.000km's en die moest 4350 euro kosten.
Lijkt me dat jouw fiets ergens rond de 2500-2750 zit dan? (Gezien bouwjaar en leeftijd) .
Ik heb zelf een hele nette CBR600F4i uit 2005 en vindt het echt een top ding, waarom doe je hem eigenlijk weg?
Ah, vandaar!WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:56:
[...]
Ik doe hem niet weg. Ik overweeg hem te kopen
Zijn echt leuke motoren. Heerlijk wendbaar, licht, toch ook wel weer sportief en ik vind het model echt mooi. Dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak
Verwijderd
Zijn nu wel een beetje gedateerd aan het raken.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:56:
[...]
Ik doe hem niet weg. Ik overweeg hem te kopen
maar zijn ijzersterke machines.
1 tip, zo tegen de 30 a 40.000km wil de nokkenaskettingspanningregelaarofzoiets wel een beetje moe worden waardoor je een lichte ratel krijgt in je blok. (zou normaal pas tegen de 60.000+ moeten gebeuren)
en dat was dan ook meteen het enige zwakke punt in die fiets
echter... gevoelsmatig zou ik niet meer dan 2000 bieden.
wat vraagt hij er voor?
bij dealers vind je zo met iets meer kilometers maar met garanties voor rond 2450 (en in de betere kleur stelling van rood met blauw)
Net eindelijk mijn avb herexamen gehad en geslaagd!
Was wel even lekker om met de motor naar het lesterrein te rijden. Daar aangekomen begonnen met lopen met de motor, daarna de langzame slalom en die was in 1x goed, toen wist ik dat hij in de pocket was. Dat ik daarna wegrijden uit een parkeervak 1x niet goed deed kon er niets aan af doen.
Nu de lessen op de weg en op naar t echte examen, en dan eindelijk de motor ophalen die al een tijdje bij de dealer staat ☺️
Was wel even lekker om met de motor naar het lesterrein te rijden. Daar aangekomen begonnen met lopen met de motor, daarna de langzame slalom en die was in 1x goed, toen wist ik dat hij in de pocket was. Dat ik daarna wegrijden uit een parkeervak 1x niet goed deed kon er niets aan af doen.
Nu de lessen op de weg en op naar t echte examen, en dan eindelijk de motor ophalen die al een tijdje bij de dealer staat ☺️
Gefeliciteerd! Moeilijkste dan nu gehad. AVD is eitje zolang je niemand doodrijdt.bolleh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:57:
Ik wou hetzelfde zeggen, de foto's kwamen mij ook heel bekend voor
M'n broer en ik gaan ieder jaar naar de WRC van Duitsland, die wordt ook daar verreden
Gaaf man, daar is zo een toch machine voor gemaakt. Een dag lang lekker rondsturen, en dan moe maar voldaan neerstrijken in 'ein Biergarten'.Joopieboy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wordt wel tijd voor de nieuwe band nu.Maar de goed afgestelde vering heeft veel gebracht, echt super!
[afbeelding]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
JuistGeeMoney schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:54:
[...]
Zag er laatst nog 1 bij een Motoport staan uit 2003 met 40.000km's en die moest 4350 euro kosten.
I see what you did there ...Joopieboy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:36:
Inmiddels ook een dremel gekocht
[afbeelding]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Don't shoot the messenger
Ze zijn op zich redelijk waarde vast hoor de CBR600's .
Menig motoport biedt ze aan tussen de 3 en 4500 vanaf bouwjaar 200 hoor.
Leuk, waar was je in de Eifel?Joopieboy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:36:
[ Nice pictures ]
Wordt wel tijd voor de nieuwe band nu.Maar de goed afgestelde vering heeft veel gebracht, echt super!
[afbeelding]
Enne een dremel gekocht en daarna een band zonder schaamranden laten zien. Uhuh...

Lol.Jolke schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:30:
[...]
Nu begrijp ik meteen je ondertitel. Dacht dat het op je best prestatie sloeg.
Beste prestatie is 2x eerste in de ZAC
[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 02-10-2015 10:29 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb twee jaar geleden een CBR600F uit 1997 gekocht. In 2013 was die dus 16 jaar oud en jouw CBR is nu ook 16 jaar oud, vergelijkbaar dus. Die van mij had wel een veel hogere kilometerstand (64k), maar was wel inclusief tassenset, donker ruitje en een veel mooiere kleurstelling (persoonlijke smaak). Ik heb er toen 2000 voor betaald. Vanwege de lagere km-stand zou jouw exemplaar wellicht nog iets meer mogen kosten.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:17:
[afbeelding]
Bij 75.000 km heb ik de spanningsregelaar moeten vervangen, dus goed dat ie bij jouw exemplaar al vervangen is.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Gefeliciteerd! AVB vond ik ook het moeilijkere deel t.o.v. AVD, zoals MuddyMagical al zei. Veel plezier met lessen op de weg! Welke motor heb je op het ook btw?bolleh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:57:
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dat was dan een F3 ( met nog stalen frame ). Persoonlijk wil ik minimaal een F4.antonboonstra schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Ik heb twee jaar geleden een CBR600F(3) uit 1997 gekocht. In 2013 was die dus 16 jaar oud en jouw CBR is nu ook 16 jaar oud, vergelijkbaar dus. Die van mij had wel een veel hogere kilometerstand (64k), maar was wel inclusief tassenset, donker ruitje en een veel mooiere kleurstelling (persoonlijke smaak). Ik heb er toen 2000 voor betaald. Vanwege de lagere km-stand zou jouw exemplaar wellicht nog iets meer mogen kosten.
Bij 75.000 km heb ik de spanningsregelaar moeten vervangen, dus goed dat ie bij jouw exemplaar al vervangen is.
De kleurstelling tja...persoonlijk vindt ik dit wel wat hebben. En je valt goed op.
Maar denk idd dat de meesten dit de minste kleurstelling vinden.
de meeste motoports zijn overpriced ballententen hoorGeeMoney schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:07:
[...]
Don't shoot the messenger
Ze zijn op zich redelijk waarde vast hoor de CBR600's .
Menig motoport biedt ze aan tussen de 3 en 4500 vanaf bouwjaar 200 hoor.
2,5 tot 3 is prima voor een nette, maar 4,5 is van de zotte
Precies, goodlife_Apache_ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:40:
[...]
Gaaf man, daar is zo een toch machine voor gemaakt. Een dag lang lekker rondsturen, en dan moe maar voldaan neerstrijken in 'ein Biergarten'.
Ships...Jolke schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:25:
[...]
Leuk, waar was je in de Eifel?
Enne een dremel gekocht en daarna een band zonder schaamranden laten zien. Uhuh...
Maar ik wil van dit ding af:

Mooi winterprojectje, keer een avond de tijd nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 02-10-2015 10:55 ]
Let er op dat Romatech - zo te zien - niet naar NL stuurt, alleen binnen Duitsland.Joopieboy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Mooi winterprojectje, keer een avond de tijd nemen.Beetje meten en dan een houder bestellen (waarschijnlijk deze), nieuw kentekenplaatje en een nieuwe plaathouder halen, MF sticker heb ik al liggen. En dan op het gemak knutselen.
Je kan ook een complete kit met undertray (tail tidie) kopen van R&G maar dat pleursding is 169 euro met korting.
Mm zover had ik nog niet gekeken.

Holy shit, niet op klikken als je een zwakke maag hebt: http://www.geenstijl.nl/m...itiemotormoordpoging.html
Gisteravond op A15 gebeurd. Denk niet dat de agent in kwestie ooit nog iemand een handje kan schudden, laat staan ooit nog op een 2 wieler stappen kan. Ik hoop op n voorspoedig herstel voor hem.
Gisteravond op A15 gebeurd. Denk niet dat de agent in kwestie ooit nog iemand een handje kan schudden, laat staan ooit nog op een 2 wieler stappen kan. Ik hoop op n voorspoedig herstel voor hem.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Er was daar 's ochtends in die regio ook al een vrouwelijke motorrijdster dodelijk verongelukt, maar idd gaat lekker daar.

Holy shit.
En die gasten hebben toch niet de slechtste pakken die je je voor kan stellen.
Hoop dat hij in de toekomst nog die arm kan gebruiken, al lijkt het alsof de onderkant het niet echt meer doet.
Hoop dat hij in de toekomst nog die arm kan gebruiken, al lijkt het alsof de onderkant het niet echt meer doet.
HANDTEKENING!!!
Inderdaad. Hoop dat de foto ernstiger is dan in het echt en dat zijn hand op z'n schoot rust.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:08:
Holy shit.
Mja als je met een gangetje van 90 van je flikker wordt gereden en een heel stuk meegesleept wordt omdat een vrachtwagen nu eenmaal niet zo snel stilstaat...Leeghoofd21 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:08:
Holy shit.
Dat zou best kunnen maar ik denk dat consumenten daar toch liever iets kopen als iets op marktplaats?Maegrim schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:49:
[...]
de meeste motoports zijn overpriced ballententen hoor
2,5 tot 3 is prima voor een nette, maar 4,5 is van de zotte
Bij die van 4-4500 krijg je wel ten minste 3 maanden garantie. (voor zover dat iets voorstelt?)
Ik heb mijn CBR600 bij een BMW dealer vandaan maar ik had geluk met de prijs en kleurstelling

Gisteren terug gekomen van een motorreis naar Kroatië en Bosnië, via Duitsland, Oostenrijk, Italië en Slovenië. Hele toffe reis! Mooie wegen, mooie natuur, lekker gereden 
Ik rijd liever dan dat ik foto's maak, maar hieronder een kleine impressie.
De Stelvio pas was dicht, toch zijn we even naar 'bijna' boven gereden, alleen het laatste stukje was dicht. Dus toen weer naar beneden en via de Umbrailpass naar Bormio gegaan. Daar was het ook nogal wit en koud, maar hij was wel open
Bijna 4000km gereden, mooie wegen en omgevingen gezien en weer een ervaring rijker

Laatste stop in NL op de heenreis.

De Stelvio, vanaf de plek waar hij dicht was. Je ziet de weg iets rechts van het midden, maar daar mochten (en konden, weg was geblokkeerd met een sneeuwruimer) we dus niet verder.

Zicht andere kant op op de Stelvio.

Top van de Umbrailpas.

Top van de Umbrailpas.

Omhoog bij de Gavia pas.

Top van de Gavia pas.

Ergens in Bosnië
Ik rijd liever dan dat ik foto's maak, maar hieronder een kleine impressie.
De Stelvio pas was dicht, toch zijn we even naar 'bijna' boven gereden, alleen het laatste stukje was dicht. Dus toen weer naar beneden en via de Umbrailpass naar Bormio gegaan. Daar was het ook nogal wit en koud, maar hij was wel open
Bijna 4000km gereden, mooie wegen en omgevingen gezien en weer een ervaring rijker

Laatste stop in NL op de heenreis.

De Stelvio, vanaf de plek waar hij dicht was. Je ziet de weg iets rechts van het midden, maar daar mochten (en konden, weg was geblokkeerd met een sneeuwruimer) we dus niet verder.

Zicht andere kant op op de Stelvio.

Top van de Umbrailpas.

Top van de Umbrailpas.

Omhoog bij de Gavia pas.

Top van de Gavia pas.

Ergens in Bosnië
Ziet er gaaf uit!
Voor zulke tochten zal ik toch aan een andere motor moeten denken haha.

Ik had deze tocht ook niet op m'n vorige motor (Suzuki SV650S) willen doen. De Tiger is daar een stuk beter voorJoopieboy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:20:
Ziet er gaaf uit!Voor zulke tochten zal ik toch aan een andere motor moeten denken haha.
Na deze reis weet ik wel dat ik komende winter (dan rijd ik toch niet) een aantal dingen ga aanpassen.
Hoger stuur, lagere stepjes, ander scherm, misschien een ander/hoger zadel. Wat dingen om het nog comfortabeler te maken
Lagere stepjes? Inmiddels ook lid van de club de vierkante achterband zeker. 
Zadel is wel een goeie, ik heb dit weekend op de terugweg ook écht zadelpijnpijn gehad.
Zadel is wel een goeie, ik heb dit weekend op de terugweg ook écht zadelpijnpijn gehad.

Kleurstelling?GeeMoney schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Ik heb mijn CBR600 bij een BMW dealer vandaan maar ik had geluk met de prijs en kleurstelling
[afbeelding]
Nee, mijn achterband is nog niet vierkant. Was nieuw voor deze reis, dus er staat nog geen 4000km opJoopieboy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:53:
Lagere stepjes? Inmiddels ook lid van de club de vierkante achterband zeker.
Zadel is wel een goeie, ik heb dit weekend op de terugweg ook écht zadelpijnpijn gehad.![]()
Maar ik denk dat ik beter zit als m'n voeten iets lager kunnen, is ook maar 15-20 mm, maar dat scheelt net genoeg gok ik zo.
Vooral met je knieën merk je dat idd, dat is wel lekker. 
"I did like any color as long as it is black"
Zo, dat ziet er niet fijn uit. Maf ook dat de kleding volledig gescheurd isnoes schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:03:
Holy shit, niet op klikken als je een zwakke maag hebt: http://www.geenstijl.nl/m...itiemotormoordpoging.html
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Woot, kan dit weekend al rijden, gemeente gebeld of het rijbewijs al binnen was en waarempel, hij was er.
Mevrouw aan de balie vond het eigenlijk niet goed want:"je moet eigenlijk 5 werkdagen wachten". raar mens, geef gewoon dat ding en ik ben weg, doei!
Mevrouw aan de balie vond het eigenlijk niet goed want:"je moet eigenlijk 5 werkdagen wachten". raar mens, geef gewoon dat ding en ik ben weg, doei!

Tsja regeltjes he haha.
En zijn vrijheid en een flinke bult salaris, hoop ik.tdw schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:37:
[...]
Zo, dat ziet er niet fijn uit. Maf ook dat de kleding volledig gescheurd isHopelijk krijgen ze dat van die opzet bewezen. Als dat zo is moet die vrachtwagenchauffeur (helemaal als beroepschauffeur) zijn rijbewijs zeker een goede tijd inleveren.
Gewoon ophalen. Degene die de telefoon opneemt is toch niet degene die de rijbewijzen uitdeelt waarschijnlijkElsandre schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:37:
Woot, kan dit weekend al rijden, gemeente gebeld of het rijbewijs al binnen was en waarempel, hij was er.
Ik hoop het ja.noes schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:13:
[...]
En zijn vrijheid en een flinke bult salaris, hoop ik.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik zie de foto anders wel open en bloot staan?Om de ernst van de situatie te onderstrepen, is die NSFW/NSFL foto na de lees verder te zien.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Omdat dit de directe link is.Fuelke schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:17:
[...]
Ik zie de foto anders wel open en bloot staan?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik zag hem ook gelijk (niet helemaal verwacht), maar hoop echt dat het meevalt.
Vind het ook wel vreemd dat die mouw er zo af scheurt.
Lol, mooie redenering van het baliefiguur... "Er staat 5 werkdagen dus we gaan em achterhouden tot die 5 dagen om zijn ook"Elsandre schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:37:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hallo.. het is een ambtenaar en dan ook nog een lagere ambtenaar. Daar is al het initiatief en soepelheid al lang uitgeslagen..Chakotay schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Lol, mooie redenering van het baliefiguur... "Er staat 5 werkdagen dus we gaan em achterhouden tot die 5 dagen om zijn ook"
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ze hebben de uitgaande demping bijgesteld om onderstuur te verhelpen. Hij rijdt nu fijner. Was gratis. Kan ik nu even goed testen en anders weer terug. Moet er toch nog een keer heen.Vays schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:41:
[...]
Oef..kan veel zijn.
Hoop voor je dat het mee valt aan kosten (mocht er echt wat zijn).
Keep us posted![]()
[...]
----
In de tussentijd proefrit gedaan i.h.k.v. mijn oriëntatie: Panigale 1199S.
Bochten werk en acceleratie prima. De spiegels trillen gigantisch en zicht is niet super. Dat ding zit niet lekker en een 2 cilinder rijdt te onrustig. Kortom ik vond het niet lekker rijden

to do:
- R1 2015 (één dezer weken)
- ZX10R 2016 (nog wachten)
Dank!Ktenolix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:38:
[...]
Gefeliciteerd! AVB vond ik ook het moeilijkere deel t.o.v. AVD, zoals MuddyMagical al zei. Veel plezier met lessen op de weg! Welke motor heb je op het ook btw?
AVB zag ik ook veel meer tegenop. Ik weet dat motorrijden en autorijden niet hetzelfde is, maar ik maak zoveel kilometers van en naar mijn klanten dat het verkeersinzicht in ieder geval niet het probleem is. Dus het gaat bij mij echt om het met de motor op de weg rijden, dus ik hoop met een aantal lessen al snel af te rijden.
Er staat bij de dealer al een KTM 690 Duke voor mij klaar, dus die kan ik ophalen zodra het papiertje(of het plasticje tegenwoordig) binnen is
Hoe zo?Joopieboy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:20:
Ziet er gaaf uit!Voor zulke tochten zal ik toch aan een andere motor moeten denken haha.
Vorig jaar op een ZX6R naar Griekenland geweest, geen enkel probleem hoor
Bijna alles is op bijna elke motor te doen, alleen de mate van comfort is wel eens verschillend.
YouTube: Tour de Baron ep09: Home
Gewoon op een GSXR-1000 naar Spanje rijden (en terug) vanuit Londen.
Beste motovlog (serie) die ik ooit heb gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door Nero22 op 02-10-2015 15:50 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Heb je wel een proefrit op de 690 gemaakt dan? Zijn nogal agressieve eencilindersbolleh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Dank!
AVB zag ik ook veel meer tegenop. Ik weet dat motorrijden en autorijden niet hetzelfde is, maar ik maak zoveel kilometers van en naar mijn klanten dat het verkeersinzicht in ieder geval niet het probleem is. Dus het gaat bij mij echt om het met de motor op de weg rijden, dus ik hoop met een aantal lessen al snel af te rijden.
Er staat bij de dealer al een KTM 690 Duke voor mij klaar, dus die kan ik ophalen zodra het papiertje(of het plasticje tegenwoordig) binnen isGezien het voor mij geen woon-werk middel is, wilde ik gewoon iets kleins en lichts waar ik een beetje plezier mee kan hebben, en niet gelijk iets met meer paarden dan de gemiddelde megastal
Volgens Flitsservice is ie z'n arm kwijt https://forum.flitsservic...otoragent-aan-t89951.htmlMikeyMan schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:19:
Ik zag hem ook gelijk (niet helemaal verwacht), maar hoop echt dat het meevalt.
~ James May
Alles is te doen ja, maar om nu ieder uur/anderhalf uur te moeten stoppen (zeker op het laatst moet je vaker en vaker stoppen wil je het volhouden) daar heb ik weinig trek in.Exigence schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:33:
[...]
Hoe zo?
Vorig jaar op een ZX6R naar Griekenland geweest, geen enkel probleem hoor
Bijna alles is op bijna elke motor te doen, alleen de mate van comfort is wel eens verschillend.
Edit: zo eerste 2 dingen zijn binnen:

Ander LED achterlicht (deze loopt mee met de ronding van de lamp/kontje, ander was een vierkant vlakje) en een verse tankpad.
[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 02-10-2015 16:54 ]
Er ontgaat mij echt iets in deze vergelijking? Ik denk dat je redelijk hard zal schrikkenbolleh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Er staat bij de dealer al een KTM 690 Duke voor mij klaar, dus die kan ik ophalen zodra het papiertje(of het plasticje tegenwoordig) binnen isGezien het voor mij geen woon-werk middel is, wilde ik gewoon iets kleins en lichts waar ik een beetje plezier mee kan hebben, en niet gelijk iets met meer paarden dan de gemiddelde megastal
Ik denk dat de gemiddelde 4 cyl 1000cc "makkelijker" zal aanvoelen dan deze Duke
[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 02-10-2015 17:25 ]
Never ever financial advice...
Op het versys forum zat een dame die in haar eentje dat op een Versys 650 deed. Ze woond(e?) in London en kwam van origine uit barca en reed in 2 dagen die kant op en in 2 dagen terug.Nero22 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:46:
YouTube: Tour de Baron ep09: Home
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De 690 weegt maar 150 kilokazzzdafke schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:24:
[...]
Er ontgaat mij echt iets in deze vergelijking? Ik denk dat je redelijk hard zal schrikken
Ik denk dat de gemiddelde 4 cyl 1000cc "makkelijker" zal aanvoelen dan deze Duke
En ja ik heb er even op mogen rijden van iemand die verbonden is aan mijn rijschool.
Aangezien ik niet voor woon werk de motor ga gebruiken, is het dus echt een hobby / fun iets. En op die Duke had ik een smile van oor tot oor, maar inderdaad ook wel een motor die wat oefening vergt, wat het ook weer uitdagend maakt.
Klonk mij in ieder geval als de perfecte combinatie voor mij
Edit
Oh en t moet natuurlijk wel enigszins power hebben, anders had ik net zo goed een A2 rijbewijs kunnen halen
[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 02-10-2015 17:47 ]
Had vanmiddag in Amsterdam een Hells Angel perongeluk afgesneden, hij keek niet blij en gebaarde ook wat
. Indien hij hier ook meeleest, excuses!

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 02-10-2015 18:32 ]
Je hoorde hem natuurlijk niet aankomencyntax schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:31:
Had vanmiddag in Amsterdam een Hells Angel perongeluk afgesneden, hij keek niet blij en gebaarde ook wat. Indien hij hier ook meeleest, excuses!
Ok, je praatte erover alsof de Duke een beginnersfietsje is, die veel minder agressief is dan de meeste 4cyl 1000cc.bolleh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:43:
[...]
De 690 weegt maar 150 kilo
En ja ik heb er even op mogen rijden van iemand die verbonden is aan mijn rijschool.
Aangezien ik niet voor woon werk de motor ga gebruiken, is het dus echt een hobby / fun iets. En op die Duke had ik een smile van oor tot oor, maar inderdaad ook wel een motor die wat oefening vergt, wat het ook weer uitdagend maakt.
Klonk mij in ieder geval als de perfecte combinatie voor mij
Edit
Oh en t moet natuurlijk wel enigszins power hebben, anders had ik net zo goed een A2 rijbewijs kunnen halen
[ Voor 74% gewijzigd door kazzzdafke op 02-10-2015 18:59 ]
Never ever financial advice...
Ik kende een meid, graatmager, die op een BMW 650 in 1 dag naar Italië reed uit Drenthe. Zie ik mezelf niet snel doenToolkiT schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:31:
[...]
Op het versys forum zat een dame die in haar eentje dat op een Versys 650 deed. Ze woond(e?) in London en kwam van origine uit barca en reed in 2 dagen die kant op en in 2 dagen terug.
Graatmager, dus weinig last van de wind. En die motor rijdt ongeveer zelf. Piece of cake dus.418O2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:01:
[...]
Ik kende een meid, graatmager, die op een BMW 650 in 1 dag naar Italië reed uit Drenthe. Zie ik mezelf niet snel doen
Ik snapt dat niet. Dat is toch niet bijzonder of moeilijk? Gewoon opstappen en gaan.
Ik heb langere tijden op de motor zitten anders echt wel moeten oefenen. De eerste tijd was ik na een uur of twee, drie wel redelijk op.Tylen schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:52:
Ik snapt dat niet. Dat is toch niet bijzonder of moeilijk? Gewoon opstappen en gaan.
Het wordt kouder en vochtiger buiten, m'n motor doet er steeds langer over om op te warmen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben na 2 uur stuk. Maar dat is onervarenheid, oncomfortabele motor en omdat bochten rammen wat anders is dan snelweg.Tylen schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:52:
Hangt natuurlijk erg af van je type motor.. een SS is na een half uur al oncomfortable terwijl een GS met comfort zadel, heated grips etc je de hele dag heerlijk op zit.CodeCaster schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:03:
[...]
Ik heb langere tijden op de motor zitten anders echt wel moeten oefenen. De eerste tijd was ik na een uur of twee, drie wel redelijk op.
Na twee uur is de tank ook leeg. Dus tanken en weer door
Verwijderd
heb op mijn hornetje vroeger 1100km gereden op 1 dag zonder een centje pijn (van Best naar ergens in zuidfrankrijk, voornmalelijk route solei)
op mijn speed triple 653km vanaf Barcelona naar omgeving Bergerac in frankrijk, non stop bochten was ik wel enigsinds vermoeid.
denk dat het dus nog eerder aan de wegen ligt dan aan de motor
op mijn speed triple 653km vanaf Barcelona naar omgeving Bergerac in frankrijk, non stop bochten was ik wel enigsinds vermoeid.
denk dat het dus nog eerder aan de wegen ligt dan aan de motor
Volgens mij kijken ze altijd moeilijk. Ik had een tijdje terug ook een paar voor me, gingen ze bij het stoplicht de hele tijd omkijken en moeilijk kijken. Geen idee wat ze wilden. 't Is gewoon niet al te snugger volk (check die Satudarah docu maar eens -- fucking randdebielen bij elkaar).cyntax schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:31:
Had vanmiddag in Amsterdam een Hells Angel perongeluk afgesneden, hij keek niet blij en gebaarde ook wat. Indien hij hier ook meeleest, excuses!
Heb wel eens dubbele lessen gegeven drie dagen lang. Dus 10 sessies per dag van zeg 10 rondjes a 4,5km per rondje. Is toch 450km knallen.
Ik heb ook best wat afstanden gereden met mijn eerste motor. En een Diversion 600 is nou niet bepaald een dikke tourbuffel. Kwestie van gewoon gaan. Ik kan me voorstellen dat het op een supersport geen pretje is, maar Sjaak Lucassen is ook op een R1 de hele wereld rond gereden. Die S1000XR zou ik overigens niet op een lange trip mee willen nemen. Wat een zenuwending is dat. Wie nog een keer roept dat een boxer irritante vibraties heeft laat ik een dagje op dat ding rijden...masochistisch moet je zijn als je op die fiets wil bivakkerenVerwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:34:
heb op mijn hornetje vroeger 1100km gereden op 1 dag zonder een centje pijn (van Best naar ergens in zuidfrankrijk, voornmalelijk route solei)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
BTW: morgenochtend op weg naar Maroc. We willen in 3 dagen naar beneden rijden (Sotogrande) zodat we dinsdagochtend de overtocht kunnen maken.
Hopelijk heb ik over een week of 3 een paar toffe actiefoto's voor jullie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee niet echt, was hard aan het meezingen met een Taylor Swift nummer
Ja dat zou inderdaad kunnen, ik heb die docu ook gezien, vind het wel een interessante levensstijl keuzeXBL schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:40:
[...]
Volgens mij kijken ze altijd moeilijk. Ik had een tijdje terug ook een paar voor me, gingen ze bij het stoplicht de hele tijd omkijken en moeilijk kijken. Geen idee wat ze wilden. 't Is gewoon niet al te snugger volk (check die Satudarah docu maar eens -- fucking randdebielen bij elkaar).
Nice, fijne reis en we zien de foto's wel verschijnenmphilipp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:16:
BTW: morgenochtend op weg naar Maroc. We willen in 3 dagen naar beneden rijden (Sotogrande) zodat we dinsdagochtend de overtocht kunnen maken.

Enjoymphilipp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:16:
BTW: morgenochtend op weg naar Maroc.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Verwijderd
Ga je schamen... dat is niet echt bepaald motorrijder muziekcyntax schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:18:
[...]
Nee niet echt, was hard aan het meezingen met een Taylor Swift nummer.
[...]
Hoewel... ik ken eigenlijk niet zo veel nummers. Eigenlijk alleen maar born to be wild en Bat out of hell en deze is kwa text wel "goed"
vanaf een minuut of 4:30 of zo begint het pas
en voor degene die nooit de text kunnen volgen
"I can see myself tearing up the road,
Faster than any other boy has ever gone.
And my skin is raw but my soul is ripe.
No-one's gonna stop me now,
I gotta make my escape.
But I can't stop thinking of you,
and I never see the sudden curve until it's way too late.
I never see the sudden curve 'till it's way too late.
Then I'm dying at the bottom of a pit in the blazing sun.
Torn and twisted at the foot of a burning bike.
And I think somebody somewhere must be tolling a bell.
And the last thing I see is my heart,
Still beating,
Breaking out of my body,
And flying away,
Like a bat out of hell.
Then I'm dying at the bottom of a pit in the blazing sun.
Torn and twisted at the foot of a burning bike.
And I think somebody somewhere must be tolling a bell.
And the last thing I see is my heart.
Still beating, still beating,
Breaking out of my body and flying away,"
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 23:58 ]
Zo, de motor is helemaal volgeladen.
* DinX is klaar voor zijn maandje weg richting Marokko.
Morgenvroeg nog training geven en van daar meteen door richting Bourg-en-Bresse en zondag richting Barcelona voor de ferry
Morgenvroeg nog training geven en van daar meteen door richting Bourg-en-Bresse en zondag richting Barcelona voor de ferry
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Take care and be carefullDinX schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:09:
Leuk! Ik denk dat we zo ongeveer tegelijkertijd in Tanger Med aankomen. Wij rijden door naar Algeciras en onze overtocht duurt maar een half uurtje ofzo. Ons doel is om maandagavond in Sotogrande aan te komen en dan dinsdagochtend het bootje te pakken. Als je een R1200GSA met een grote vent en een F800GS met een klein mannetje ziet met Hollandsche kentekens, zijn wij het. Je kunt dan nog kiezen...hard wegrijden of even een hand schuddenDinX schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:09:
Ik ben normaal dinsdag rond de middag in Tanger Med. Daarna rij ik via Tetouan naar Chefchaouen
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Nette tijd hoor. Top.xos schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:29:
[...]
Met vado motor events? Ik ga er ook zondag heen. Geen idee wat ik kan verwachten, ben benieuwd.
Vandaag een tweede trackday gedaan op Assen en mijn tijd tov van vorige week met 16s verbeterd naar 2:09. Ben er content mee en heb nog genoeg verbeterpunten voor de volgende keer.
@Pilatus, veel plezier vandaag. Het wordt een top dag qua weer.
[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 03-10-2015 06:44 ]
Have FUN & Be SAFEDinX schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:09:
DinX schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:09:
Lijkt erop alsof jullie elkaar gaan tegenkomen.mphilipp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:16:
Iig, veel veilig kilometers gewenst. Foto's?

Veel plezier en doe voorzichtig!
Gisteravond even een uurtje op een Bandit 1200 gereden, best een leuk ding.
Eerste fiets na het behalen van het papiertje.
Dacht dat het wat moeilijk zou rijden in vergelijking tot een lesfiets en was wat zenuwachtig.
maar het moment dat ik erop wegreed was het al vertrouwd.
Laat zich best goed rustig en soepel rijden, en als je het opentrekt gaat het toch nog best hard.
Gisteravond even een uurtje op een Bandit 1200 gereden, best een leuk ding.
Eerste fiets na het behalen van het papiertje.
Dacht dat het wat moeilijk zou rijden in vergelijking tot een lesfiets en was wat zenuwachtig.
maar het moment dat ik erop wegreed was het al vertrouwd.
Laat zich best goed rustig en soepel rijden, en als je het opentrekt gaat het toch nog best hard.
Aan de Marokko gangers: Have Fun!! Gaat beslist goedkomen, lijkt me.
[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 03-10-2015 10:31 ]
Maar wel lekkere muziek en een lekkere zangeresVerwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:45:
[...]
Ga je schamen... dat is niet echt bepaald motorrijder muziek
Ik laat de CBR600F(4) uit 1999 waar ik was wezen kijken voor wat het is
Ben net bij een erg stoffige Yamaha Fazer 600 ( Fox Eye ) uit 6-2003 wezen kijken met 12.466 op de klok.
Woei wat een mooie allround fiets !
Ben net bij een erg stoffige Yamaha Fazer 600 ( Fox Eye ) uit 6-2003 wezen kijken met 12.466 op de klok.
Woei wat een mooie allround fiets !

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-10-2015 18:49 ]
@willow:
Leuke fiets man, goede keuze!
@maroc team:
Heeeel veel plezier, lijkt me een super trip.
Kom weer heel en met veel foto's en verhalen thuis!
@lang rijden aan en stuk discussie:
De Vespa kan ik heel de dag op rijden en dan zonder pijntjes afstappen.
Op de yamaha FJ was dat wel anders, daar had ik na een uurtje of wat al tintelende schouders. Laatste weekend dat ik met dat ding weg was heb ik nadien een anderhalve week tintelende schouders gehad.
Was dus wel duidelijk welke van die 2 de tourbuffel is
Leuke fiets man, goede keuze!
@maroc team:
Heeeel veel plezier, lijkt me een super trip.
Kom weer heel en met veel foto's en verhalen thuis!
@lang rijden aan en stuk discussie:
De Vespa kan ik heel de dag op rijden en dan zonder pijntjes afstappen.

Op de yamaha FJ was dat wel anders, daar had ik na een uurtje of wat al tintelende schouders. Laatste weekend dat ik met dat ding weg was heb ik nadien een anderhalve week tintelende schouders gehad.

Was dus wel duidelijk welke van die 2 de tourbuffel is
[ Voor 55% gewijzigd door Bommes op 03-10-2015 11:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Kan iemand misschien zijn ervaringen delen betreft het brandstofverbruik van zijn/haar MT-09 Tracer?
jB
Tnx. Het is morgen, maar dan gelukkig ook mooi weerTylen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 06:42:
[...]
Nette tijd hoor. Top.
@Pilatus, veel plezier vandaag. Het wordt een top dag qua weer.