Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 93 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tdw schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:52:
[...]

Ik hoop niet dat je als automobilist verblind wordt en daardoor de motorrijder frontaal aanrijdt. Staat mooi op je grafsteen. "Ik had tenminste fel licht!"
Mooi, dan snappen we elkaar tenminste :)

Ik heb een xenon setje in mijn XJ900s Diversion gezet. En zo goed mogelijk afgesteld als ik kon. Twee dagen erna gemerkt dat ik toch wat mensen hinderde (ook gevraagd) en de lamp nog verder naar beneden gezet.
Tot nu toe nog geen seinen/opmerkingen erover gehad. Daarmee ga ik ervanuit dat hij nu goed staat :)

En nee, helaas nog niet mezelf tegemoet gereden :(

[ Voor 37% gewijzigd door Jelte op 29-09-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jelte schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:46:
[...]
ik hoop niet dat dat er dan voor zorgt dat die motorrijder verblind wordt en je frontaal aanrijdt.
Nee, hij mag mij wel verblinden??? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:48:
Wat "Tylen" al zegt: Volle bak XENON (Dual!!!) van een VW in d'r bakkes :P
Idem. Maar dan van Audi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:52:
[...]

Nee, hij mag mij wel verblinden??? ;)
Zeg ik dat? Nee, natuurlijk. Maar laat zaken niet escaleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58
VAG, dus dan komt er meer af dan toegestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:50:
[...]

Waarom mocht je dat vorige keer niet?
Mijn rijschool plant schijnbaar een hele batterij AVB examens in, waardoor niet iedereen met de motor naar het AVB terrein kan rijden.

Dus dat ik koud op de motor stapte voor het examen, eerste keer in de stromende regen, nerveus zijn, en gelijk de langzame slalom verkloten zorgde ervoor dat ik gezakt ben. Dat moet dit keer dus anders door daarheen te rijden, dan zit dat gevoel weer even in de vingers en ga ik er vanuit dat de AVB oefeningen geen probleem moeten vormen.
GeeMoney schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:05:
[...]

Bochtjes naar rechts kan ik mij herinneren zijn lastiger als naar links ivm de positie van je rechterhand en dus je gas. Het is even oefenen maar je moet volgens mij "leren" dat de positie van je hand/pols door de draai niet beïnvloed word.
En zoals hierboven ook al gezegd, de bocht doorkijken en niet naar binnen kijken of direct voor je motor.
Helemaal gelijk. Om de een of andere reden blijf ik het toch een onnatuurlijk gevoel vinden als je de motor schuin legt in de bocht naar rechts, en dan het gevoel hebt "om te vallen". Dan kijk je onbewust naar beneden en dan is je balans helemaal weg.

Ik merkte zaterdag op het laatst ook dat als ik de bocht naar links neem, en daarna in een vloeiende beweging de bocht naar rechts in zet en inderdaad goed doorkijk, dat er niets aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koud een examen doen lijkt mij ook niet bevorderlijk. Ik heb iets van 2 uur geoefend voor die tijd. En nog een rit van drie kwartier (Moest van Groningen-Stad naar het TT Circuit).

En dat leunen is ook gewoon erg lastig, daar moet je gewoon echt vertrouwen voor krijgen. Op mijn eigen motor ben ik er met de langzame dingen ook niet heel zeker in hoor, maar dat is vooral omdat ik niet vaak langzaam ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft ook meer moeite met bochten naar rechts dan naar links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:34:
En dat leunen is ook gewoon erg lastig, daar moet je gewoon echt vertrouwen voor krijgen. Op mijn eigen motor ben ik er met de langzame dingen ook niet heel zeker in hoor, maar dat is vooral omdat ik niet vaak langzaam ga :P
Exact, en misschien ook wel omdat je die liever niet op zn kant legt ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, mss ga ik vanavond ff een foto maken van mijn xenonverlichting in m'n brommert (GSX-R K4, dus met projectorlens). Voor de haters :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17
Dikke discussie in Jelte in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 13" over het vooraan gaan staan bij een stoplicht.
Ik vermoed dat dit een motorrijders vs. automobilisten discussie is maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 29-09-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
MuddyMagical schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:35:
Dikke discussie in Jelte in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 13" over het vooraan gaan staan bij een stoplicht.
Jammer genoeg geen toegang tot het topic. Blijkbaar eerst toegang vragen :/

Discussie al zo vaak gevoerd. Komt, naar mijn idee, vaak neer op een stukje afgunst/jaloezie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je dat krap vindt kom je nooit in de stad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik heb dat soort kansloze discussies al zo vaak gezien op tweakers.net, echt de moeite van het lezen niet waard ;)

Daarbij zie je vaak ook dat een grote groep auto/motorrijdende tweakers in dat soort topics denken dat ze over dezelfde rijeigenschappen beschikken als Sebastian Vettel/ Valentino Rossi :O :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
Gisteren geslaagd voor mijn AVD, mag volgende week dinsdag mijn papiertje ophalen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Elsandre schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:08:
Gisteren geslaagd voor mijn AVD, mag volgende week dinsdag mijn papiertje ophalen \o/
Gefeliciteerd! En veilige kilometers natuurlijk.
Al een motor of eentje op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
GeeMoney schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:09:
[...]

Gefeliciteerd! En veilige kilometers natuurlijk.
Al een motor of eentje op het oog?
Dank je wel!
Vond het wel fijn dat de instructeur meldde dat ik rij alsof ik al een tijdje bezig ben m.b.t. kijkgedrag en positie op de weg B)

Wil een motor voor woon-werk verkeer, denk dat het een fazer of iets in die richting word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

He, Nijmegen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Terwijl de fietser juist de gevaarlijke toer ging wordt Jeltel aangesproken op zijn verkeersgedrag. Typisch toch altijd in het Wegmisbruikers topic. ;)
:w

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 29-09-2015 15:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hoi :) Natuurlijk loop je het risico op je motor praktijken aangesproken te worden. Maar dat ik op één lijn gezet wordt met die fietser gaat erbij mij niet in.

En ja altijd de discussie over het file-rijden. Ik wil best een soort ambassadeur daarvoor zijn :)

De discussie over een situatie in Malden gaat echter nog veel verder. Wie heeft daar voorrang, afslaande fietser of rechtdoorgaande auto/motor?
Volgens de wetgeving misschien de auto/motor op de weg (rechtdoorgaandverkeer gaat voor afslaand verkeer). Maar de intentie van de wegbeheerder lijkt duidelijk: de fietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik heb die tweede discussie ff gelezen. Er zitten echt veel mensen in dat topic die niet helemaal doorhebben wat een weg is of wat rechtdoorgaandverkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Discussie heb je niks aan. :+ Zelf zou ik achter de anwb auto blijven staan, als het een rijtje van +4 auto's betreft rij ik wel naar voren toe. Maar 1 auto is het voor mij niet waard.

Vorig jaar in Maleisië op het eiland Lankawi met de scooter rond gereden. Het is daar de uittocht van de TT assen XXXL, honderden scooters om je heen. Links rechts voor achter. En dan hier op tweakers pagina's vol om één motorfiets bij het stoplicht. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 29-09-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:38:
[...]
Discussie heb je niks aan. :+ Zelf zou ik achter de anwb auto blijven staan, als het een rijtje van +4 auto's betreft rij ik wel naar voren toe. Maar 1 auto is het voor mij niet waard.

Vorig jaar in Maleisië op het eiland Lankawi met de scooter rond gereden. Het is daar de uittocht van de TT assen XXXL, honderden scooters om je heen. Links rechts voor achter. En dan hier op tweakers pagina's vol om één motorfiets bij het stoplicht. :P
Daar ligt dan ook het aantal verkeersdoden "iets" hoger ;) (ook door de geweldig veilige Protons en Perodua's overigens ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 29-09-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Elsandre schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:08:
Gisteren geslaagd voor mijn AVD, mag volgende week dinsdag mijn papiertje ophalen oOo
Gefeliciteerd!

Succes met het zoeken van een motor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 29-09-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:26
Ultraman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:46:
[...]

Terwijl de fietser juist de gevaarlijke toer ging wordt Jeltel aangesproken op zijn verkeersgedrag. Typisch toch altijd in het Wegmisbruikers topic. ;)

[...]

:w
Nijmegen represent *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
pagani schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:44:
[...]

Daar ligt dan ook het aantal verkeersdoden "iets" hoger ;) (ook door de geweldig veilige Protons en Perodua's overigens ;) )
Dik 1000 km gemaakt op scooter/auto. Geen ongeluk gehad of gezien. ;)
Maar dat er meer ongelukken gebeuren is zeker. Maar wat in die landen wel prettig is dat iedereen door elkaar rijd, maar geen middelvingers of boze mensen, iedereen doet gewoon wat hij denkt wat goed is en geen gezeik. Beetje geven en soms wat nemen. Dat is echt mijn manier. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:05:
[...]
Daarbij zie je vaak ook dat een grote groep auto/motorrijdende tweakers in dat soort topics denken dat ze over dezelfde rijeigenschappen beschikken als Sebastian Vettel/ Valentino Rossi :O :N
Ik weet niet of die 2 heren goed kunnen motorrijden... :+ Ze kunnen goed racen, maar of ze in het verkeer ook zo goed zijn weten we niet 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Dacuuu schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:54:
[...]

Dik 1000 km gemaakt op scooter/auto. Geen ongeluk gehad of gezien. ;)
Maar dat er meer ongelukken gebeuren is zeker. Maar wat in die landen wel prettig is dat iedereen door elkaar rijd, maar geen middelvingers of boze mensen, iedereen doet gewoon wat hij denkt wat goed is en geen gezeik. Beetje geven en soms wat nemen. Dat is echt mijn manier. _/-\o_
Same here, in Thailand en Indonesië ook veel rond getuft op een scooter + Honda CRF 450. In het begin lijkt het echt een enorme chaos, maar het werkt wel gewoon :)

Zeker gelijk in het feit dat mensen minder opgefokt zijn in het verkeer daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

Zie ook hoe zo'n knakker al op het canvas van z'n achterband rijdt... Kwaliteitsmensjes :Y

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Was zojuist ook bijna de trotse eigenaar van een NTV650 van 1 meter lang. Bij rotonde opkomend verkeer van rechts die mij over het hoofd zag en zijn bus van schrik midden op de weg voor mijn neus stil zette.

Remmentest zonder ABS in een bocht: Voldoende

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MuddyMagical schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:28:
Was zojuist ook bijna de trotse eigenaar van een NTV650 van 1 meter lang. Bij rotonde opkomend verkeer van rechts die mij over het hoofd zag en zijn bus van schrik midden op de weg voor mijn neus stil zette.

Erop geknald dus??
Op verkorte motor na alles ok?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
ToolkiT schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:42:
[...]

Erop geknald dus??
Op verkorte motor na alles ok?
Nee net niet. Maar scheelde ongeveer 10 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MuddyMagical schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:45:
[...]

Nee net niet. Maar scheelde ongeveer 10 centimeter.
Ah, mooi zo! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MuddyMagical schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:28:

Congratz! ;) Het was niet nat neem ik aan?
Hoe snel reed je en hoeveel kwart moest je zelf? Meestal kun je het zo timen dat je niet net voor opkomend verkeer terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:35:
[...]

Ik denk niet dat je het snapt. Een ander HALOGEEN lampje is heel iets anders dan een Xenon set in je koplamp inbouwen.

Maar je hebt deels gelijk. In de praktijk let de Nederlandse wethandhaving niet of nauwelijks op verlichting. Ga er alleen niet mee de grens over, want in Duitsland en Oostenrijk krijg je problemen als ze je staande houden, want daar letten ze er wel degelijk op.
Ik kom al jaren in Duitsland, zelfs dagelijks omdat ik nog een periode bij mijn ouders woonde, nooit problemen mee gehad. En zat politie en grenscontrole gehad. :P

En wat maakt een andere lichtbron uit? Daar kijken ze niet naar, puur de goedkeur op de unit wat van belang is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 29-09-2015 19:21 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:20:
[...]

En wat maakt een andere lichtbron uit? Daar kijken ze niet naar, puur de goedkeur op de unit wat van belang is. :)
Juist díe goedkeur schrijft voor wat voor lamp er de unit moet. Als ze daarop controleren, controleren ze uiteraard ook of er wel de juiste lamp gemonteerd zit. Dat het tot nu toe goed is gegaan geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:09
Jelte schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:13:
Hoi :) Natuurlijk loop je het risico op je motor praktijken aangesproken te worden. Maar dat ik op één lijn gezet wordt met die fietser gaat erbij mij niet in.

En ja altijd de discussie over het file-rijden. Ik wil best een soort ambassadeur daarvoor zijn :)

De discussie over een situatie in Malden gaat echter nog veel verder. Wie heeft daar voorrang, afslaande fietser of rechtdoorgaande auto/motor?
Volgens de wetgeving misschien de auto/motor op de weg (rechtdoorgaandverkeer gaat voor afslaand verkeer). Maar de intentie van de wegbeheerder lijkt duidelijk: de fietser.
Die fietser wilde de trein halen, lijkt me duidelijk ;) Heb je geen filmpjes van Keizer Karel? Hoe vaak het daar wel niet mis gaat, poe he. Zelf kom ik uit de stad, met de auto, en ik durf niet meer harder dan 15km/h op het groene stoplicht af te rijden, want gegarandeerd duikt er een fietser op die door rood rijdt. Of auto's die dus geen voorrang verlenen. Met de motor moet je helemaal defensief rijden...

Wat betreft de 'betweters' daar, die zitten niet voor niets op een forum, die discussiëren graag, ook al lullen ze uit hun nek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:30:
[...]

Die fietser wilde de trein halen, lijkt me duidelijk ;) Heb je geen filmpjes van Keizer Karel? Hoe vaak het daar wel niet mis gaat, poe he. Zelf kom ik uit de stad, met de auto, en ik durf niet meer harder dan 15km/h op het groene stoplicht af te rijden, want gegarandeerd duikt er een fietser op die door rood rijdt. Of auto's die dus geen voorrang verlenen. Met de motor moet je helemaal defensief rijden...

Wat betreft de 'betweters' daar, die zitten niet voor niets op een forum, die discussiëren graag, ook al lullen ze uit hun nek :p
joah, meestal valt het reuze mee. Kom van de graafseweg naar oranjesingel (en vise versa), gaat meestal prima.
Laatst wel een dwaas die vol door rood liep, terwijl ik er met de auto aan kwam. Ik toeteren, hij vertragen en middelvinger opsteken. Ik had hem vol geschept als ik niet wat naar rechts had gestuurd. Achja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vrijdag de motor even laten controleren. Vanaf het begin is dat ding te zenuwachtig in de bochten. Ben benieuwd wat het is: dempers? balhoofd? mijn skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

8) :w
Ex-Nijmegenaar meldt zich. Tot m'n 14e in een dorpje in de Ooijpolder gewoond, daarna in Hengstdal/Oost, en nu in Arnhem (en nu werkzaam in Nijmegen, bij die grote chipsfabrikant :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Zo. Net de Suz gsx750F gehaald. Zit og een stoot oude benzine in, morgen even echt tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:53:
[...]

Congratz! ;) Het was niet nat neem ik aan?
Hoe snel reed je en hoeveel kwart moest je zelf? Meestal kun je het zo timen dat je niet net voor opkomend verkeer terecht komt.
https://www.google.nl/map...ihtqcA!2e0!7i13312!8i6656
Stralend weer vanmiddag. Ik reed op de middelste baan, dus voor rechtdoor richting Middelburg (zuidwaarts). Geen absurde snelheid, zat ook niemand voor of achter me en geen haast.
Busje kwam met redelijke snelheid aan terwijl ik net de rotonde opdraaide met ongeveer 30 denk ik.
Busje remde wel iets af terwijl bestuurder mijn kant op keek en gaf toen weer gas. Ik vermoedde al even dat de bestuurder mij niet zag, dus stond op scherp en dat is het geluk geweest. Anders had ik er vol opgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rody schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:13:
Vrijdag de motor even laten controleren. Vanaf het begin is dat ding te zenuwachtig in de bochten. Ben benieuwd wat het is: dempers? balhoofd? mijn skills?
Kan je je dempers instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kut appers in de auto :r

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:20:
[...]

Ik kom al jaren in Duitsland, zelfs dagelijks omdat ik nog een periode bij mijn ouders woonde, nooit problemen mee gehad. En zat politie en grenscontrole gehad. :P

Vreemd. Duitsers durven niet eens een ander merk ventieldopjes erop te schroeven omdat er geen AGB voor is. En ook zijn er genoeg toeristen uit Nederland die niet meer verder mochten omdat er Xenon op zat terwijl dat niet in de typegoedkeuring is opgenomen. Het is dus niet puur het 'E' merkje. Misschien had je mazzel met de agenten, maar sla de Duitse regelgeving er maar eens op na. Bij de keuring moeten alle aftermarket spulletjes zonder AGB eraf. Of er nu een E op staat of niet. Maakt niets uit. Een E wil alleen maar zeggen dat de EU vind dat het apparaat aan bepaalde eisen voldoet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:28:
[...]

VAG, dus dan komt er meer af dan toegestaan!
Ik rijd benzine ;) Niks aaaaaan de hand dus :P

• Elsandre
Ik snap nooit dat deze mensen nooit eens kunnen nadenken, dat ze andermans leven op het spel zetten, door deze idioot stomme acties... |:(

• Jolke
  • Laatst online: 07:39
mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:57:
[...]

Vreemd. Duitsers durven niet eens een ander merk ventieldopjes erop te schroeven omdat er geen AGB voor is. En ook zijn er genoeg toeristen uit Nederland die niet meer verder mochten omdat er Xenon op zat terwijl dat niet in de typegoedkeuring is opgenomen. Het is dus niet puur het 'E' merkje. Misschien had je mazzel met de agenten, maar sla de Duitse regelgeving er maar eens op na. Bij de keuring moeten alle aftermarket spulletjes zonder AGB eraf. Of er nu een E op staat of niet. Maakt niets uit. Een E wil alleen maar zeggen dat de EU vind dat het apparaat aan bepaalde eisen voldoet.
Dat is inderdaad zo. Ik heb een aantal maanden geleden een ander setje banden eronder laten zetten. Eén van de garages wilden er geen MPR4 onder zetten, omdat die ergens niet op het juiste lijstje stonden van banden die onder een VTR mochten. :?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Die motor bleef er koel onder, zelf had ik denk ik de toeter wel iets langer vastgehouden en met gebaren duidelijk gemaakt wat ik er van vond..
Idioten..

• Panini
Rody schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:13:
Oef..kan veel zijn.
Hoop voor je dat het mee valt aan kosten (mocht er echt wat zijn).

Keep us posted :)
Lang leve Darwin :+

Wat anders: BWM Superbikes

Wat lijkt het me prachtig om op deze machines te mogen rijden. :9~

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:57:
[...]

Dat geld inderdaad wel voor Duitse voertuigen, maar die regels gelden niet voor Nederland. En aangezien Nederland ze dan toestaat op de weg, moeten de Duitsers je ook gewoon door laten. E-keur is dan wel weer verplicht, ook in Nederland geloof ik.

De regels zijn niet helemaal sluitend, maar als je E-keur hebt kunnen ze je in het buitenland er iig niet voor van de weg af plukken :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tenzij er iets achter je zit zou ik niet 'achter' een auto naar rechts gaan, wacht gewoon even (of geef gas) totdat je er voor bij bent en ga dan naar rechts.
Bovendioen kon je toch ook wel aan zien komen dat ie wilde gaan inhalen?

(ik zeg niet dat de auto het goed deed)

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-09-2015 10:19 ]

• Elsandre
Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:16:
[...]

Tenzij er iets achter je zit zou ik niet 'achter' een auto naar rechts gaan, wacht gewoon even (of geef gas) totdat je er voor bij bent en ga dan naar rechts.

Dat is inderdaad een goede om dit soort situaties totaal te voorkomen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:00:
[...]

Dat geld inderdaad wel voor Duitse voertuigen, maar die regels gelden niet voor Nederland. En aangezien Nederland ze dan toestaat op de weg, moeten de Duitsers je ook gewoon door laten. E-keur is dan wel weer verplicht, ook in Nederland geloof ik.

De regels zijn niet helemaal sluitend, maar als je E-keur hebt kunnen ze je in het buitenland er iig niet voor van de weg af plukken :P
Voor Xenon ligt dat toch anders, ik heb geen idee hoe het in Duitsland zit, maar in Frankrijk mag je simpelweg geen Xenon voeren, dan is het einde oefening.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
gisteren proefgereden op een ZR-7S. wat rijdt zon ding gemakkelijk zeg, erg meegaand en vergevingsgezind als je het mij vraagt. maakt hem misschien ook een tikkie saai maar zeer geschikt als beginnersmotor lijkt me.

daarom heeft een maatje van me hem ook gekocht denk ik :P

zo'n apparaat

Afbeeldingslocatie: http://jadz.com/wp-content/uploads/2006/10/ZR-7S.png

[ Voor 14% gewijzigd door Reloader op 30-09-2015 12:59 ]

Verwijderd

Kom ze dagelijks tegen in het verkeer, maak me er alleen niet meer boos over. Ik zou denk ik 10 jaar korter leven als ik me over elke apper druk zou maken.

• Panini
Reloader schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:58:
gisteren proefgereden op een ZR-7S. wat rijdt zon ding gemakkelijk zeg, erg meegaand en vergevingsgezind als je het mij vraagt. maakt hem misschien ook een tikkie saai maar zeer geschikt als beginnersmotor lijkt me.

daarom heeft een maatje van me hem ook gekocht denk ik :P

zo'n apparaat

[afbeelding]
Tikkie saai?

Ding straalt echt 0,0% passie uit. :X
Eerste motor hoeft niet zo mak als een lammetje te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 30-09-2015 15:26 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vays schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:24:
[...]

Tikkie saai?

Ding straalt echt 0,0% passie uit. :X
Eerste motor hoeft niet zo mak als een lammetje te zijn...
Is toch ook net wat iemand zoekt.
Als je net begint is _elke_ motor leuk. Elke proefrit die ik maakte was leuk.
Naarmate je op meer gereden heb kom je er achter wat je het allerleukst vind.

Ik rij zelf op een Yamaha XJ600S Diversion. Wordt ook "saai" genoemd, maar hij kan mij prima vermaken. Vriend van mij heeft een Yamaha R1, machtig ding, ook stuk op gereden... als een kanonskogel. En toch zou ik hem niet willen hebben... Altijd flink onder het kunnen van dat ding rijden op de weg, dat gaat mij denk ik tegenstaan.
Geef mij dan maar liever iets lichters wat ik helemaal uit kan knijpen, geeft mij iig een smile. :*)

Wat ik zeggen wil: geheel voor jezelf bepalen wat je wilt en gaat kopen Reloader. Jij moet er immers op rijden. Als jij je goed voelt op de ZR-7S, dan kan dat hem wel eens zijn. Vooral ook andere fietsen proberen, als je blijft terugkomen... dan weet je het ;)
En er zijn altijd nog andere fietsen...

Ik ga denk ik eens een rondje ;)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
Hoppaaa, AVB in the pocket!
Instructeur was twee weken op vakantie, dus ik was me de laatste dagen al behoorlijk druk aan het maken. "Als ik het gevoel nog maar heb na twee weken niet rijden", dat soort gedachtes. Gisteravond nog een les gehad en alles ging fantastisch en daardoor tijdens het AVB helemaal geen zenuwen meer :)
  1. Snelle slalom: in één keer goed.
  2. Noodstop: Eerste keer te zacht, tweede keer prima.
  3. Precisiestop: In één keer goed.
  4. Uitwijkoefening: Eerste keer ging goed, maar de examinator had het idee dat ik wat onder de 50 zat. Ik dacht van niet, maar de tweede keer ging het ook weer goed.
  5. Langzame slalom: Mijn grote pijnpunt, maar ging meteen de eerste keer goed.
  6. Wegrijden uit het parkeervak: In één keer goed.
  7. Achteruit parkeren: Kan niet fout.
Feest! *O*

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07

Exigence

dnkroz

Ultraman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:39:
[...]

Ik rij zelf op een Yamaha XJ600S Diversion. Wordt ook "saai" genoemd, maar hij kan mij prima vermaken. Vriend van mij heeft een Yamaha R1, machtig ding, ook stuk op gereden... als een kanonskogel. En toch zou ik hem niet willen hebben... Altijd flink onder het kunnen van dat ding rijden op de weg, dat gaat mij denk ik tegenstaan.
Geef mij dan maar liever iets lichters wat ik helemaal uit kan knijpen, geeft mij iig een smile. :*)
[...]
Ik rijd zelf een ZX6R en mijn vriendin een oude Bandit uit '95. Toch vermaak ik mij soms meer op de Bandit dan op m'n eigen motor. Afgelopen mei met beide motoren een week vertoefd midden in de Pyreneeën en daar kwam die Bandit heerlijk tot z'n recht.

Niet té veel vermogen, dus gewoon overal vol aan het gas kunnen hangen, en een relaxte zithouding (voor mij iets té relaxed). Zijn vrij veel vrij korte bochten op relatief lage snelheid, en op een (super)sport kom je vaak niet uit z'n 1, soms zelfs nog niet halverwege.

Hij is alleen relatief zwaar.

Verwijderd

[...]

Vriend van mij heeft een Yamaha R1, machtig ding, ook stuk op gereden... als een kanonskogel. En toch zou ik hem niet willen hebben... Altijd flink onder het kunnen van dat ding rijden op de weg, dat gaat mij denk ik tegenstaan.
+1 :)

Heb zelf een Bandit en dat ding is heerlijk uit te knijpen. Het gas helemaal tegen de aanslag, plat door de bocht, 10.000 toeren op de teller. Met de snellere motoren die ik hiervoor had was dat gewoon niet of nauwelijks mogelijk omdat ze gewoon weg te snel zijn.

Een zware is voor mij beslist niet de ware ;)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Daarom sparen vrouwlief en ik ook voor een lichte supermoto.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Haha, ik had bijna ook een Bandit gehad. Collega bood mij die van hem aan, hij wilde wat groters en nieuwers. Flink stuk op gereden, prima bevallen, leuk ding :)
Mijn vriendin heeft ook het rijbewijs A gehaald met mij en ze is aan de korte kant. XJ600S is net wat lager en heeft een iets lager zwaartepunt dan de Bandit. Ik zit op de Bandit weer iets beter, maar de XJ600S gaat ook goed, daarom is het die geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 30-09-2015 18:29 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:00:
[...]
Dan wordt het nóg vreemder, want ik zeg het niet zomaar. Er zijn best wel wat mensen die een bon kregen én de instructie dat ze zo niet verder mochten. Of iedereen moet er glashard over liegen, inclusief ons aller ANWB :+

zomaar een bron

Ik vind het ook raar dat je zomaar met een voertuig dat hier goedgekeurd is, ginds een bon kunt krijgen. Of is het zo dat we in Nederland eigenlijk te beroerd zijn om te handhaven en het dus maar niet doen.

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Melkunie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:03:
• Uitwijkoefening: Eerste keer ging goed, maar de examinator had het idee dat ik wat onder de 50 zat. Ik dacht van niet, maar de tweede keer ging het ook weer goed.
Feest! *O*
Rij je dan niet door een snelheidsmeter? Bij mijn examen voor de oefeningen reden we door een timing beam die de snelheid aangeeft (zowel uitwijk als noodstop).

Moeten jullie in Nederland de traag rijden proef niet doen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 30-09-2015 19:22 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mphilipp schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:06:
[...]

Dan wordt het nóg vreemder, want ik zeg het niet zomaar. Er zijn best wel wat mensen die een bon kregen én de instructie dat ze zo niet verder mochten. Of iedereen moet er glashard over liegen, inclusief ons aller ANWB :+

zomaar een bron

Ik vind het ook raar dat je zomaar met een voertuig dat hier goedgekeurd is, ginds een bon kunt krijgen. Of is het zo dat we in Nederland eigenlijk te beroerd zijn om te handhaven en het dus maar niet doen.
Definities ook. Xenon zonder hoogtestelling is vanzelf een keer verblindend, dus mag het niet. Dat maakt het vaag en interpretabel.

Over het algemeen kom je best met veel dingen weg denk ik :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:57:
[...]

Definities ook. Xenon zonder hoogtestelling is vanzelf een keer verblindend, dus mag het niet. Dat maakt het vaag en interpretabel.

Over het algemeen kom je best met veel dingen weg denk ik :)
Volgens mij zijn ze hier gewoon te beroerd om tegen zulde dingen op te treden. Ook tegen herriepijpen. Alleen als er een groot motorevenement is, lijkt het de moeite waard om te controleren. Het lijkt alleen te gaan om zoveel mogelijk bonnen te kunnen schrijven en niet om het stukje openbare orde, gevaar op de weg of verstoring van de lieve vrede ;)
Die Duitsers zijn tenminste consequent, maar ze hebben dan ook duidelijke wetgeving: geen AGB=bon en niet meer verder rijden. Is ook onderdeel van de jaarlijkse APK dus je ontkomt er haast niet aan. Dit wilden ze nu ook in Europees verband invoeren. Dat zal dan wel uit de koker van Duistland, Oostenrijk en Engeland komen (waar ze APK voor motoren kennen). Ook de landen in Zuid Europa die veel motorrijders kennen én veel verkeersdoden willen van alles op gaan leggen op het gebied van onderhoud en beschermende kleding. Is ook logisch als je ziet dat de motor daar veelal heel ander wordt gebruikt als hier. Hier rijdt 85% puur voor de lol motor. Ik denk dat in veel landen het een primair vervoermiddel is, zeker in de grote steden, waar een auto erg onhandig is.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fuelke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:21:
Rij je dan niet door een snelheidsmeter? Bij mijn examen voor de oefeningen reden we door een timing beam die de snelheid aangeeft (zowel uitwijk als noodstop).
Nope
Moeten jullie in Nederland de traag rijden proef niet doen ?
Niet alle oefeningen zijn verplicht, de examinator kiest er een aantal.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:16:
[...]

Helaas m'n glazen bol heeft nog geen handsfree mode dus ik kan niet voorspellen wanneer auto's gaan inhalen. Maar als je kan uitleggen waaraan ik het had kunnen zien dan hoor ik het graag :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:54:
[...]

Kom ze dagelijks tegen in het verkeer, maak me er alleen niet meer boos over. Ik zou denk ik 10 jaar korter leven als ik me over elke apper druk zou maken.
Boos wordt ik ook niet meer, maar ik ben wel blij met de luide claxon van BMW zodat ik ze even wakker kan schudden dat er meer weggebruikers zijn. En mocht je zo'n actie in een bedrijfsauto uithalen dan gaat er soms ook nog wel een mailtje met Youtube link richting werkgever.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien het weer dit weekend goed zou moeten zijn ga ik nog maar een keer naar circuit Lelystad toe. Er zijn nog plekken vrij mocht iemand van hier het leuk vinden.

• Tylen

Tylen

Ik zit in Assen. Laatste wedstrijd van het jaar ;)

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:30:
Voor jou is Lelystad natuurlijk ook niet echt boeiend met alle rondjes die je op Assen maakt. Voor mensen die geen of weinig circuit ervaringen hebben is het wel erg leuk. Ik ga nu voor de 2e keer en de 1e keer is erg goed bevallen. Zo plat als ik daar ga durf ik op straat nooit te doen. Sowieso is het leuk de RC8 eens goed te gebruiken waar deze voor gemaakt is. Man wat ligt dat ding in de bochten tegenover de oude SV1000S.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:14:
Helaas m'n glazen bol heeft nog geen handsfree mode dus ik kan niet voorspellen wanneer auto's gaan inhalen. Maar als je kan uitleggen waaraan ik het had kunnen zien dan hoor ik het graag :)
Afstand tussen die twee auto's is klein en wordt kleiner...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

^^ Dat en (ik kan het op je filmpje niet goed zien) vaak zie je ze onbewust al voorsorteren tegen de streep aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:04:
[...]

Volgens mij zijn ze hier gewoon te beroerd om tegen zulde dingen op te treden. Ook tegen herriepijpen. Alleen als er een groot motorevenement is, lijkt het de moeite waard om te controleren. Het lijkt alleen te gaan om zoveel mogelijk bonnen te kunnen schrijven en niet om het stukje openbare orde, gevaar op de weg of verstoring van de lieve vrede ;)
Mja, dan moet je alle agenten dus gaan opleiden voor het gebruik van een lichtbeeldapparaat of je moet ze elke keer meenemen naar het bureau. Zelfde geldt voor geluid: dat moet worden gemeten op x afstand onder y hoek met z toerental.. Makkelijker om dat 1x op te zetten en 100 motoren te meten dan 100x opzetten om 1 motor te meten :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:26:
Aangezien het weer dit weekend goed zou moeten zijn ga ik nog maar een keer naar circuit Lelystad toe. Er zijn nog plekken vrij mocht iemand van hier het leuk vinden.
Met vado motor events? Ik ga er ook zondag heen. Geen idee wat ik kan verwachten, ben benieuwd.

Vandaag een tweede trackday gedaan op Assen en mijn tijd tov van vorige week met 16s verbeterd naar 2:09. Ben er content mee en heb nog genoeg verbeterpunten voor de volgende keer *O*.

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:29:
[...]

Met vado motor events? Ik ga er ook zondag heen. Geen idee wat ik kan verwachten, ben benieuwd.

Vandaag een tweede trackday gedaan op Assen en mijn tijd tov van vorige week met 16s verbeterd naar 2:09. Ben er content mee en heb nog genoeg verbeterpunten voor de volgende keer *O*.
Met Vado inderdaad, vanaf 16:30. Ik neem aan dat je in toer komt te zitten aangezien je voor het eerst gaat ? Als dat zo is dan zitten we in dezelfde groep. Sport was helaas al vol anders zou ik daar bij zitten.

Het is lekker rijden daar. Niet zo hard als Assen, maar er zitten prima bochten bij.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 30-09-2015 22:35 ]

• Reloader
[...]

Wat ik zeggen wil: geheel voor jezelf bepalen wat je wilt en gaat kopen Reloader. Jij moet er immers op rijden. Als jij je goed voelt op de ZR-7S, dan kan dat hem wel eens zijn. Vooral ook andere fietsen proberen, als je blijft terugkomen... dan weet je het ;)
En er zijn altijd nog andere fietsen...

Ik ga denk ik eens een rondje ;)
Inderdaad , ik probeer veel verschillende motoren te rijden . maar vond de zr-7s erg fijn rijden maar ik miste wel Iets en dat was denk ik het oerdegelijke maar brave karakter van de motor

• bakvis
  • Laatst online: 19-09 13:55

bakvis

Tweakers.Nerd

Dit is meteen de laatste keer dat je je advertentie plaatst. Marktplaats is Marktplaats en Tweakers is dat dus... niet

[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 01-10-2015 19:26 ]

Mijn Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:29:
[...]
Mja, dan moet je alle agenten dus gaan opleiden voor het gebruik van een lichtbeeldapparaat of je moet ze elke keer meenemen naar het bureau. Zelfde geldt voor geluid: dat moet worden gemeten op x afstand onder y hoek met z toerental.. Makkelijker om dat 1x op te zetten en 100 motoren te meten dan 100x opzetten om 1 motor te meten :P
Ehhh...kijken of er een xenon prul in zit, terwijl het armatuur niet voor xenon goedgekeurd is en de aanwezigheid van een db killer is al een begin. Maar ze doen helemaal niets hier. Die Duitsers doen tenminste nog iets. Zelf wij recalcitrante Hollanders prikken een db killer in de uitlaat bij een bezoek aan de Heimat...dat zegt genoeg. Van de vaderlandse politie hebben we niets te vrezen, ook al rij je met een kaars in je koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Reloader schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:54:
[...]

Inderdaad , ik probeer veel verschillende motoren te rijden . maar vond de zr-7s erg fijn rijden maar ik miste wel Iets en dat was denk ik het oerdegelijke maar brave karakter van de motor
ik heb zo'n 3000 kilometer op een ZR7 gezet (was van m'n pa), en vergeleken met de VFR800 die ik daarna kocht was het een gammele prutsfiets :X echt een enorm (bouw)kwaliteitsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Tylen schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:30:
Zaterdag neem ik aan? Ik kom even kijken naar iemand in de Supercup 1000. Moet ik nog extra opletten voor een fotootje van je of heb je er genoeg van jezelf? Ik neem m'n foto zooi mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bakvis schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:23:
[...]

Verstandige keuze! Ik weet niet wat je budget is en wat voor fiets je zoekt, maar ik spam mijn Mp advertentie nog maar eens! Misschien vind je het wat?

http://link.marktplaats.nl/m963303468
buitenbudget voorlopig, de ZR7 heeft/had 1250 gekost :X zoek meer onder de 2k.. en heb natuurlijk de hele winter om te zoeken :D vanavond weer lekker de bandit 1200 ophalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:34:
[...]

Met Vado inderdaad, vanaf 16:30. Ik neem aan dat je in toer komt te zitten aangezien je voor het eerst gaat ? Als dat zo is dan zitten we in dezelfde groep. Sport was helaas al vol anders zou ik daar bij zitten.

Het is lekker rijden daar. Niet zo hard als Assen, maar er zitten prima bochten bij.
Inderdaad zitten we in de tour groep, mede omdat sport al vol zat en we wilde zien hoe het er daar aan toe gaat. Wij komen met een ducati 848 en een tuono V4. Spreek ons gerust aan als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Zaterdag zal ook wel het laatste ritje van dit jaar worden inderdaad. Zondag ga ik hem maar proberen in in het schuurtje te proppen voor de winter.
De ZX-7R heb ik maar geschorst en uit de verzekering gehaald want die raak ik de komende maanden toch niet kwijt. Scheelt toch weer 2 tientjes in de maand. Die laat ik maar lekker buiten staan onder een zeil.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
PilatuS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:38:
[...]

Man wat ligt dat ding in de bochten tegenover de oude SV1000S.
Ik neem aan dat je hangen bedoelt, als je in de bocht ligt zou niet fijn zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 10:17
Misschien klemt zijn been dan niet zo hard onder de blok, of is de uitlaat verder weg en dus minder warm? :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

Inderdaad zitten we in de tour groep, mede omdat sport al vol zat en we wilde zien hoe het er daar aan toe gaat. Wij komen met een ducati 848 en een tuono V4. Spreek ons gerust aan als je wilt.
Ik zie je daar dan wel. Ik kom op een zwart/witte KTM RC8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streskip schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 04:26:
[...]

Zaterdag neem ik aan? Ik kom even kijken naar iemand in de Supercup 1000. Moet ik nog extra opletten voor een fotootje van je of heb je er genoeg van jezelf? Ik neem m'n foto zooi mee :)
Mag altijd natuurlijk :). Rood witte R6 met nummer 56. ProCup 600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 10:17
Je ziet daar precies wel heel erg achteraan op de motor.. Net het tegengestelde van hoe ik op mijn motor zit :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op motor-forum hebben een aantal verschillende motorrijders diverse electrische motoren getest. En die waren stuk voor stuk heel erg enthousiast.

http://www.motor-forum.nl...ycles-elektrische-mo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:59:
Op motor-forum hebben een aantal verschillende motorrijders diverse electrische motoren getest. En die waren stuk voor stuk heel erg enthousiast.

http://www.motor-forum.nl...ycles-elektrische-mo.html
Ik heb er zelf ook een stukje op gereden die dag, ik was positief verrast. Op de MF Facebook pagina komen de negatieve reacties over elektrisch rijden ook alleen van mensen die er zelf nog geen meter op hebben gereden en alleen maar vooroordelen hebben :)

Filmpje:

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Een collega van me had een elektrische motor en heeft niets dan problemen ermee gehad, ook na een complete vervanging bleven de kinderziektes optreden. Leuk voor de early-adopters, maar verwacht wel de nodige tegenslagen. Hij is inmiddels weer geswitched naar een benzine-motor. Wel jammer, want die dingen rijden inderdaad verrassend lekker :7 En zuinig. En stil. En veel power. Niet moeten schakelen.

Persoonlijk wacht ik nog een jaar of 5 tot 10 op de aanschaf van een elektrische motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Blue-eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:09:
Een collega van me had een elektrische motor en heeft niets dan problemen ermee gehad, ook na een complete vervanging bleven de kinderziektes optreden. Leuk voor de early-adopters, maar verwacht wel de nodige tegenslagen. Hij is inmiddels weer geswitched naar een benzine-motor. Wel jammer, want die dingen rijden inderdaad verrassend lekker :7 En zuinig. En stil. En veel power. Niet moeten schakelen.

Persoonlijk wacht ik nog een jaar of 5 tot 10 op de aanschaf van een elektrische motor ;)
Welke had hij dan? Want naar wat ik zie en hoor is die Zero de eerste echte goede elektrische motorfiets.

Zelf zojuist een rib ingeleverd bij Waypoint voor wat spulletjes voor GPS en X-Grip houder. Ik was eerst sceptisch over die laatste, maar nadat ik hem in de winkel uittestte heb ik er niets negatiefs meer over te vertellen. Kan mij echt niet voorstellen dat ik daar problemen mee krijg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tylen schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Mag altijd natuurlijk :). Rood witte R6 met nummer 56. ProCup 600.
Nu begrijp ik meteen je ondertitel. Dacht dat het op je best prestatie sloeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 12:07
Honda CBR600F(4) uit 2-1999 ( 78KW ) met maar 19.200 erop. In zeer nette staat wat mag dat kosten ?
Spanningsregelaar en accu zijn onlangs vervangen. Carburateurs zijn onlangs gereinigd en afgesteld. Originele NL fiets. Banden en ketting & tandwielen redelijk tot goed.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/12049323_916657028409607_7066049434701651432_n_zps2fqlawqt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Deze week ook begonnen met lessen! Bevalt mij erg goed en morgen mag ik weer 2 uur.

Alleen die stomme theorie zit ook zo tegen op!! Maar eens op het gemakje het boekje open slaan aangezien de eerste plek pas de 22ste is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je zelf al eens gekeken naar de nieuwprijs destijds en .....

Ik zou die fiets voor misschien €500,- nog wel willen hebben en méér moet 't ding eigenlijk niet op brengen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 93 ... 105 Laatste