Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 92 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12
Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:01:
[...]

Cool, dat is op zich niet verkeerd. Maar kan je niet gewoon nog zo'n Q1 kopen? Als je naar die Scala Rider Q1 teamset kijkt dan lijken het gewoon 2 van die Q1 headsets.

Ik zal nog even kijken hoe en of je die systemen simpel op alle helmen kan monteren.

Overigens kan je gewoon altijd nog met die headset elkaar bellen via je 06? :P Dan heb je ook een teamset? :P
Neen, teamset is voor de pairen met de passagier...
En inderdaad, zo doen wij het, ik heb een abbo waar ik unlimited mee kan bellen, dus even nr kiezen en .. vwalla :)
Je kan natuurlijk ook een conference call opzetten via skype via de phone, en dan heb je ineens heel de bende mee :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
kazzzdafke schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:04:
[...]

Neen, teamset is voor de pairen met de passagier...
En inderdaad, zo doen wij het, ik heb een abbo waar ik unlimited mee kan bellen, dus even nr kiezen en .. vwalla :)
Je kan natuurlijk ook een conference call opzetten via skype via de phone, en dan heb je ineens heel de bende mee :)
Ja precies.

Ik vind het wel een beetje misleidend als je bijvoorbeeld de omschrijving van deze site bekijkt:

Scala Rider Q1 CoolBlue

Dan geven ze aan dat je dus met je passagier kan communiceren maar niet met een andere motorrijder. Heeft dat te maken met het bereik of is het 1 weg communicatie? Dus dat de passagier niet terug kan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Het staat er nochtans:

+ Communiceren met je passagier, mits ook een Scala Rider.
- Niet geschikt om als intercom te gebruiken tussen twee of meer motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:06:
[...]

Ja precies.

Ik vind het wel een beetje misleidend als je bijvoorbeeld de omschrijving van deze site bekijkt:

Scala Rider Q1 CoolBlue

Dan geven ze aan dat je dus met je passagier kan communiceren maar niet met een andere motorrijder. Heeft dat te maken met het bereik of is het 1 weg communicatie? Dus dat de passagier niet terug kan praten?
Volgens mij heeft dat te maken met bereik.

Zo'n ding heeft bluetooth voor lange afstand en voor korte afstand. Ik gok dat deze alleen die van de korte afstand heeft.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
kazzzdafke schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:09:
Het staat er nochtans:

+ Communiceren met je passagier, mits ook een Scala Rider.
- Niet geschikt om als intercom te gebruiken tussen twee of meer motorrijders.
Dan is het mij nog steeds niet bekend waarom met de ene Scala Rider versie er wel en met de andere niet met andere motorrijders gecommuniceerd kan worden :P Als je die teamset bekijkt dan lijken dat gewoon 2 losse Q1's samengevoegd.
Hooglander1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:17:
[...]

Volgens mij heeft dat te maken met bereik.

Zo'n ding heeft bluetooth voor lange afstand en voor korte afstand. Ik gok dat deze alleen die van de korte afstand heeft.
Het zal inderdaad met het protocol te maken hebben. Voor langere afstand zal er niet met bluetooth gewerkt worden. Bij mijn motorrijlessen had ik ook een systeem maar daarbij kon alleen de instructeur praten. 1-weg verkeer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik heb mijn Sena 20s ook al dual pack gekocht. Is niets meer dan 2 losse sena's inc accessoires in 1 doos. Scheelt wel aanzienlijk (via convertorman.nl 450 voor de set geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Tylen schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:35:
Kijk eens welke "dot" code er op de banden staat. Lijkt erop das hij zijn ouwe meuk aan je verkocht heeft.
Dat zal ik als ik er aan toe kom vanavond eens bekijken. Want als het echt zo is dat het oud zou zijn dan is daar wel wat van te zeggen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb ook naar de sena smh5 gekeken, de tegenhanger van de Q1, maar die heeft toch beduidend minder "features" die handig zijn dan de Q1 en is nog eens 70€ duurder gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
418O2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:30:
Ik heb mijn Sena 20s ook al dual pack gekocht. Is niets meer dan 2 losse sena's inc accessoires in 1 doos. Scheelt wel aanzienlijk (via convertorman.nl 450 voor de set geloof ik)
220 betaald voor een losse :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vreselijk leuk initiatief :)

http://www.omroepbrabant....20van%20mijn%20leven.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maegrim schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:25:
[...]

220 betaald voor een losse :>
Das een mooie prijs :) Ik kwam hem niet goedkoper tegen dan wat ik betaalde. eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
kazzzdafke schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:13:
Ik heb ook naar de sena smh5 gekeken, de tegenhanger van de Q1, maar die heeft toch beduidend minder "features" die handig zijn dan de Q1 en is nog eens 70€ duurder gemiddeld.
m'n SMH5FM kostte minder dan de 134 euro die je voor je Scala hebt betaald :+

en wat de features betreft...
De extra batterijduur, waterPROOF, multikanalen, VOX en de prijs hebben me over de streep getrokken ipv de Sena 5.
batterijduur lijkt wat beter inderdaad, vox doet de sena gewoon, wbt kanalen en communicatie met anderen doet ie toch echt onder voor de smh5, stortbuien overleeft de sena prima en de makkelijke bediening met het wiel kan weinig tegen op ;)
418O2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:32:
[...]

Das een mooie prijs :) Ik kwam hem niet goedkoper tegen dan wat ik betaalde. eBay?
mymotor.nl, ondertussen duurder door de dollarkoers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle zit een beetje te twijfelen

Een nieuwe motor kopen, of niet? Mijn 2011 Honda VFR1200 rijdt enorm fijn, zeker omdat het een vol-automaat is (vloeken in de kerk, I know, maar het rijdt gewoon erg prettig :) ). Maar: het ding zuipt enorm, heeft veel teveel power (ik mag hooguit 130 km/u. in Nederland - ik heb niks aan een machine die 275 kan halen), en het is een sport/tour-machine. Met de nadruk op sport. En ik neem nauwelijks bochtjes, dus deze motor is gewoon pure overkill voor wat ik er mee doe.

Wat ik zou willen is een Honda Crosstourer, denk ik. Meer beschut, grotere benzinetank, zuiniger om te rijden, meer bedoeld voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar. Toch vermogend genoeg om het leuk te houden.

Mijn huidige motor is grofweg 10k Euro waard, en een Crosstourer uit 2013/2014 is voor een kleine meerprijs te krijgen.

Maar er is zoveel keus ;(

Crosstourer: adventure/sports/touring machine.
Crossrunner: idem, maar kleiner.
Pan European: sport/touring, meer touring dan sport.

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een Honda, maar ook een Kawasaki of Yamaha vind ik allemaal prima wat kwaliteit en reputatie betreft.

Mijn vraag: Stel, je hebt een budget van je huidige motor (~10.000 Euro) plus ongeveer 3000 Euro om iets aan te schaffen. Max 20k op de teller, maximaal 2 jaar oud. Nieuw mag ook. Waar zou de mede-GoT-er dan voor gaan?

Het is ook een optie om gewoon te blijven bij m'n huidige motor, is mogelijk de goedkoopste oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Maegrim schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:37:
[...]

[...]

batterijduur lijkt wat beter inderdaad, vox doet de sena gewoon, wbt kanalen en communicatie met anderen doet ie toch echt onder voor de smh5, stortbuien overleeft de sena prima en de makkelijke bediening met het wiel kan weinig tegen op ;)

[...]

Die SMH5 is inderdaad qua prijs wel wat aantrekkelijker. Overigens wordt er bij deze ook niet gesproken over een beperking met betrekking tot de mogelijkheden om met een andere motorrijder of passagier te communiceren.

Ik snap die speakertjes alleen niet helemaal. Deze bevestig je in je helm? Ik kan nu die filmpjes niet kijken die op deze website toegevoegd zijn. Maar dit lijkt me niet echt geruisloos? Dat is hetzelfde als je zonder oordoppen op motor gaat rijden. Dan hoor ik alleen maar uitlaat geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
En de Suzuki GSX1250FA? Is een Bandit met volledige kappen, met jouw budget zou je die dacht ik zelfs nieuw kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:57:
[...]

Die SMH5 is inderdaad qua prijs wel wat aantrekkelijker. Overigens wordt er bij deze ook niet gesproken over een beperking met betrekking tot de mogelijkheden om met een andere motorrijder of passagier te communiceren.

Ik snap die speakertjes alleen niet helemaal. Deze bevestig je in je helm? Ik kan nu die filmpjes niet kijken die op deze website toegevoegd zijn. Maar dit lijkt me niet echt geruisloos? Dat is hetzelfde als je zonder oordoppen op motor gaat rijden. Dan hoor ik alleen maar uitlaat geluid :P
Er zitten meestal plekjes in je hem onder de voering om ze te plakken. Boven bepaalde snelheden hoor je ze idd bijna niet meer. Ligt aan je helm. De herrie die je hoort is meer wind dan je uitlaat in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Maegrim schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:37:
[...]

[...]

[...]

En ik bedoelde de 10 uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Martin schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:00:
[...]

En de Suzuki GSX1250FA? Is een Bandit met volledige kappen, met jouw budget zou je die dacht ik zelfs nieuw kunnen kopen ;)
Nog nooit naar gekeken :) Dat zijn wel motoren met de nodige features/betrouwbaarheid? Ik ken de Bandits vooral als een soort mooi-weer/instap motor, hoewel ik daar mogelijk last heb van verkeerde informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:57:
[...]

RTFM ;)
http://www.sena.com/product/smh5/#support
http://www.sena.com/wp-co...MH5_v2.0_en_201406101.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 28-09-2015 12:55 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Blue-eagle schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:51:
[...]

Nog nooit naar gekeken :) Dat zijn wel motoren met de nodige features/betrouwbaarheid? Ik ken de Bandits vooral als een soort mooi-weer/instap motor, hoewel ik daar mogelijk last heb van verkeerde informatie :)
Heb zelf een Bandit 1250S, over de hele range zijn het een beetje "basis"-motoren. Er zit ABS op maar dat is het dan ook wel, instelbare vering voor en achter maar dat is geklooi met gereedschap (geen remote adjusters), lekker ouderwets dik (en zwaar) frame, maar het doet allemaal wat het moet doen met een beste lading koppel die vroeg opkomt (108 Nm bij zo'n 3000 rpm 8) ). Schijnt één van de meest betrouwbare motoren te zijn, er is ook een 650 maar ik denk dat dat nogal een grote stap terug is van een 1200, ik zou zeggen kijk of je ergens een proefrit kunt regelen. Enige verschil tussen de GSF1250S en de GSX1250FA is de vorm van de kuip, ik vind zelf de GSF1250S net wat mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Haha ik kon em verwachten :P Is ook niks aan als iedereen maar handleidingen gaat lezen :P

Maar ik was er al achter dat je die dingen in je helm moest plaatsen. Vandaar ook de vraag of het nog wel hoorbaar is als je wat meer windgeruis in je helm hebt.

Ik zie dat ze wel een soort van noise compensatie hebben. Echter is dat volgens mij niks anders dan die adaptieve autoradio's. Gewoon automatisch het volume hoger en lawaai tegen lawaai laten strijden :P

Zou wel mooi zijn als je die speakers kon vervangen door oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:02:
[...]

Haha ik kon em verwachten :P Is ook niks aan als iedereen maar handleidingen gaat lezen :P

Maar ik was er al achter dat je die dingen in je helm moest plaatsen. Vandaar ook de vraag of het nog wel hoorbaar is als je wat meer windgeruis in je helm hebt.

Ik zie dat ze wel een soort van noise compensatie hebben. Echter is dat volgens mij niks anders dan die adaptieve autoradio's. Gewoon automatisch het volume hoger en lawaai tegen lawaai laten strijden :P

dan kan je geen otoplastieken meer dragen he ;) Besef je wel dat als ze over het windgeruis heen moeten gaan, dan moeten ze wel heel hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
418O2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:04:
[...]

dan kan je geen otoplastieken meer dragen he ;) Besef je wel dat als ze over het windgeruis heen moeten gaan, dan moeten ze wel heel hard gaan.
Ja precies. Ik snap dat je geen oordopjes meer kan dragen dan. Maar volgens mij zijn in-ear dopjes beter dan van die speakers. Die inear dopjes dempen ook wel redelijk wat van het geruis omdat ze je gehoorgang afsluiten.

Mijn helm is wel redelijk lawaaierig inderdaad. Het is een HJC FS-11. Volgens mij staan die niet als stil bekend. Maar of het nou echt heel veel erger is dan andere merken weet ik ook niet. Heb tot nu toe met 3 helmen gereden. De voorgaande helmen waren een stuk erger dan degene die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:07:
[...]

Ja precies. Ik snap dat je geen oordopjes meer kan dragen dan. Maar volgens mij zijn in-ear dopjes beter dan van die speakers. Die inear dopjes dempen ook wel redelijk wat van het geruis omdat ze je gehoorgang afsluiten.

Mijn helm is wel redelijk lawaaierig inderdaad. Het is een HJC FS-11. Volgens mij staan die niet als stil bekend. Maar of het nou echt heel veel erger is dan andere merken weet ik ook niet. Heb tot nu toe met 3 helmen gereden. De voorgaande helmen waren een stuk erger dan degene die ik nu heb.
Vraag me af of dat echt zou helpen. In de praktijk is het tot 120-130km/u goed te doen volgens mij. Ik heb het alleen nog getest met iemand met een Scala q9 ofzo, dan gebruik je hetzelfde protocol als wanneer je 2 20s'en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blue-eagle schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:50:

Een nieuwe motor kopen, of niet? Mijn 2011 Honda VFR1200 rijdt enorm fijn, zeker omdat het een vol-automaat is (vloeken in de kerk, I know, maar het rijdt gewoon erg prettig :) ). Maar: het ding zuipt enorm, heeft veel teveel power (ik mag hooguit 130 km/u. in Nederland - ik heb niks aan een machine die 275 kan halen), en het is een sport/tour-machine. Met de nadruk op sport. En ik neem nauwelijks bochtjes, dus deze motor is gewoon pure overkill voor wat ik er mee doe.

Wat ik zou willen is een Honda Crosstourer, denk ik. Meer beschut, grotere benzinetank, zuiniger om te rijden, meer bedoeld voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar. Toch vermogend genoeg om het leuk te houden.

Mijn huidige motor is grofweg 10k Euro waard, en een Crosstourer uit 2013/2014 is voor een kleine meerprijs te krijgen.

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een Honda, maar ook een Kawasaki of Yamaha vind ik allemaal prima wat kwaliteit en reputatie betreft.

Mijn vraag: Stel, je hebt een budget van je huidige motor (~10.000 Euro) plus ongeveer 3000 Euro om iets aan te schaffen. Max 20k op de teller, maximaal 2 jaar oud. Nieuw mag ook. Waar zou de mede-GoT-er dan voor gaan?

Het is ook een optie om gewoon te blijven bij m'n huidige motor, is mogelijk de goedkoopste oplossing ;)
Yamaha MT9 Tracer al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:04:
[...]

Ik had speakers in mijn optoplastieken. Beter gezegd ik heb ze er nog in zitten maar de draad is aan gort :(
Dus het kan wel...
Maar dan nog houd je natuurlijk wingeruis..
[...]

Valt erg tegen is mijn ervaring.. muziek moet best hard staan, meer de gehoorschaderisico van dien.. ik ben er mee gestopt..

Ik heb nu mijn optoplastieken zonder muziek in en ben aan het wachten op mijn Sena 10c (moet uit US komen). Als die er is zal ik mijn ervaringen delen.. mijn idee is dat met opto's in bescherm ik mijn oren maar de sound van de Sena komt er wel doorheen..

[ Voor 45% gewijzigd door ToolkiT op 28-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Honda Vultus. Ook automaat, je ziteen beetje beschut en waarschijnlijk zal hij nooit gejat worden. Hoewel ik het wél een erg gaaf ding vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-net.com/images/essais/honda/vultus/test-honda-vultus-9.jpg'

Had ik het geld, had ik hem gekocht :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Vanochtend voor het eerst aangehouden op de motor... |:(
Zoals gewoonlijk stond er op de A58 richting Eindhoven file, dus wat doe je dan als motorrijder lekker tussen de auto's door.
Omdat het behoorlijk vroeg was was ik extra gefocussed op de weg voor mij en evt. knipperlichten van auto's die van rijbaan willen wisselen en zodoende lette ik niet echt op mijn snelheid.
Dus toen het verkeer weer een beetje begon te rijden werd ik op de vluchtstrook ingehaald door een mooi gestreept busje van de politie en die kwam dus voor mij rijden met het bekende bord: Stop Politie.. (blijkbaar ben ik hem in de file gepasseerd, niet echt op gelet)
Dus netjes gestopt en de politieagent gaf aan dat ik te snel door de file heen reed.. volgens hem met een vaartje of 60 (wat kan kloppen, lette niet op mijn snelheid)
Dus netjes uitgelegd dat ik er niet echt op gelet had, meneer wou mijn kenteken pasje zien + rijbewijs.
Hij heeft ze netjes gecontroleerd en gaf me een waarschuwing 8) en ik mocht mijn weg vervolgen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er voor boete op zou komen, het wordt gedoogd maar als het te snel gaat houden ze wel aan, dus wellicht een snelheidsovertreding ?

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Proqzor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:02:
[...]

Nee hoor, dat is alleen maar gruwelijk irritant :P

Nu ben je zelf los van de helm, als je oordoppen bedraad in hebt is dat alleen maar irritant :)

Wootlock schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:28:
Zoals gewoonlijk stond er op de A58 richting Eindhoven file, dus wat doe je dan als motorrijder lekker tussen de auto's door.
Omdat het behoorlijk vroeg was was ik extra gefocussed op de weg voor mij en evt. knipperlichten van auto's die van rijbaan willen wisselen en zodoende lette ik niet echt op mijn snelheid.
Dus toen het verkeer weer een beetje begon te rijden werd ik op de vluchtstrook ingehaald door een mooi gestreept busje van de politie en die kwam dus voor mij rijden met het bekende bord: Stop Politie.. (blijkbaar ben ik hem in de file gepasseerd, niet echt op gelet)
Dus netjes gestopt en de politieagent gaf aan dat ik te snel door de file heen reed.. volgens hem met een vaartje of 60 (wat kan kloppen, lette niet op mijn snelheid)
Dus netjes uitgelegd dat ik er niet echt op gelet had, meneer wou mijn kenteken pasje zien + rijbewijs.
Hij heeft ze netjes gecontroleerd en gaf me een waarschuwing 8) en ik mocht mijn weg vervolgen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er voor boete op zou komen, het wordt gedoogd maar als het te snel gaat houden ze wel aan, dus wellicht een snelheidsovertreding ?
In principe niets, ze kunnen het aan artikel 5 hangen, maar verder hebben ze niet heel veel middelen. Je reed niet te hard en technisch gezien is er geen regel voor de snelheid voor door de file, alleen een richtlijn.

Maar rijd gewoon niet met 60 door de file, daar doe je de naam van motorrijders geen plezier mee :)

[ Voor 70% gewijzigd door Hooglander1 op 28-09-2015 13:33 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de VFR1200 lekker houden, het is zo'n bijzondere motor die je nauwelijks ziet en met hele goede rijeigenschappen. Zonde om zo'n ding te verkopen.

Als je iets anders wilt dan vind ik dit wel een bijzondere motor die je niet veel ziet, heel goed in je budget past en prima inzetbaar is voor woon/werk:

http://www.motorfreaks.nl...-triumph-tiger-sport.html

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2013/01/011013top-i.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ze kunnen het onder de kapstok artikel 5 dumpen.. als gevaarlijk rijgedrag. Immers is een agent onder eed en is het zijn woord tegen de jouwnes, dus zou je inprincipe nog een getuige nodig hebben dat je geen gevaar was voor de weg.. als het zo ver kwam ten minste.

Snelheid is lastig, behalve als ze je snelheid hebben geklokt op de vluchtstrook mbv trajectcontrole, maar die bussen doen dat meestal niet.

je zal gewoon een waarschuwing hebben gehad. meer een teken van let op. doe het wat rustiger aan

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Martin schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:01:
[...]

Heb zelf een Bandit 1250S, over de hele range zijn het een beetje "basis"-motoren. Er zit ABS op maar dat is het dan ook wel, instelbare vering voor en achter maar dat is geklooi met gereedschap (geen remote adjusters), lekker ouderwets dik (en zwaar) frame, maar het doet allemaal wat het moet doen met een beste lading koppel die vroeg opkomt (108 Nm bij zo'n 3000 rpm 8) ). Schijnt één van de meest betrouwbare motoren te zijn, er is ook een 650 maar ik denk dat dat nogal een grote stap terug is van een 1200, ik zou zeggen kijk of je ergens een proefrit kunt regelen. Enige verschil tussen de GSF1250S en de GSX1250FA is de vorm van de kuip, ik vind zelf de GSF1250S net wat mooier :)
Mijn VFR had ik gekozen omdat ik hem mooi vond, nooit echt een lange proefrit gereden waar ik echt had gelet op de rijervaring zelf. Dus "mooi" is pas een argument als ik een selectie heb gemaakt uit modellen die functioneel goed genoeg zijn ;) Het is voor mij belangrijk(er) dat ik lekker uit de wind zit, geen turbulentie tegen m'n helm of nek, handkappen die niet in de weg zitten, verwarmde onderdelen voor winterse temperaturen, dat soort dingen.

Maar! Ik ga er eens een testritje op maken! Een motorzaak hier om de hoek heeft er 1 staan zag ik al :)
ToolkiT schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:10:
[...]

Yamaha MT9 Tracer al bekeken?
Nog niet! Ga ik ook eens uitpluizen :) Jammer dat er best weinig te vinden is over het verbruik van verschillende motoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Blue-eagle schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:46:
[...]

Mijn VFR had ik gekozen omdat ik hem mooi vond, nooit echt een lange proefrit gereden waar ik echt had gelet op de rijervaring zelf. Dus "mooi" is pas een argument als ik een selectie heb gemaakt uit modellen die functioneel goed genoeg zijn ;) Het is voor mij belangrijk(er) dat ik lekker uit de wind zit, geen turbulentie tegen m'n helm of nek, handkappen die niet in de weg zitten, verwarmde onderdelen voor winterse temperaturen, dat soort dingen.

Maar! Ik ga er eens een testritje op maken! Een motorzaak hier om de hoek heeft er 1 staan zag ik al :)

[...]

Nog niet! Ga ik ook eens uitpluizen :) Jammer dat er best weinig te vinden is over het verbruik van verschillende motoren...
:9

http://www.spritmonitor.d...52-MT-09.html?powerunit=2

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Wootlock schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:28:

Inderdaad artikeltje 5, maar dan moet je het volgens mij wel iets bonter maken.
Al moet ik bekennen dat ik het zelf ook rete irritant en asociaal vindt als iemand voorbij komt knallem met zeker 50.
Ik ben zelf ook weleens op de motor en dan rijd ik alweer tussen de auto's in omdat we 50+ gaan en dan word ik nog voorbij gejakkerd en dan steken ze hun beentje ook nog uit naar me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gedoogd is dat je tussen de file door mag als de file langzamer dan 50Km per uur rijd. MAAR met een maximaal snelheidsverschil van 15...

dus een stilstaande file mag je tussendoor met 15Km per uur.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blue-eagle schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:46:
[...]

[...]

De VFR Crosstourer heeft hetzelfde blok dus die zal wel in de buurt van je gewone VFR zitten. Klikje: gemiddeld 1 : 16...
De Crossrunner (VFR 800) doet het iets beter met 1 : 18,5. De NC 700 X of NC 750 X doet het nog een stuk zuiniger aan: gemiddeld 1:26 / 1: 27.

Die Vultus, en eerder de DN-01 zijn wel erg eeuhh ... apart. ... Ze zijn alleen wel lang, laag en breed, dus ik weet niet of dat erg handig is als je tussen files door wil.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 28-09-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:31:
Gedoogd is dat je tussen de file door mag als de file langzamer dan 50Km per uur rijd. MAAR met een maximaal snelheidsverschil van 15...

dus een stilstaande file mag je tussendoor met 15Km per uur.
Zelf zegt de gedragscode 10 km/h. Maar niemand die dat echt goed kan controleren lijkt me.

http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:31:
Niks gedoogd, het is gewoon legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:11
Als de matrix borden aan staan kunnen ze je gewoon een boete geven voor "te snel rijden".
Matrix is immers een 'verplichte rijsnelheid'.
Anders inderdaad een artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim

knip
de CB1300 is er ook met badkuip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

Exigence

dnkroz

Olaf van der Spek schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:56:
[...]

Niks gedoogd, het is gewoon legaal.
Als ik het goed begrijp is het zo:
- iets wat in Nederland niet expliciet verboden is, dat mag
- het is in Nederland niet verboden in te halen op dezelfde rijbaan

Dus je mag als motorrijder andere voertuigen over dezelfde rijbaan inhalen, mits je jezelf of de medeweggebruikers niet in gevaar brengt (artikel 5!).

Op basis van het bovenste stuk zou je in principe bij een file op de autosnelweg er met 130 langs mogen, want je overschrijdt de maximumsnelheid niet, en je haalt gewoon in op dezelfde rijbaan. Echter dat is vragen om een artikel 5, je brengt jezelf én je medeweggebruikers in gevaar.

Daarom is het een grijs gebied vanaf welke snelheid het inhalen van een file als gevaarlijk wordt gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:01:
[...]

Welke garage was dat? Dan weet ik waar ik niet heen ga... Beetje jammer om oude troep te verkopen als iemand zelf geen voorkeur heeft. Van beide banden zijn inmiddels al 2 of 3 opvolgers, en zelfs toen die dingen nog nieuw waren vond ik ze persoonlijk al waardeloos.
Ik heb de BT023 eronder liggen en daar word ik niet heel erg blij van hoor. Het is redelijk maar met beetje sportief werk houd het al snel op. :P T30 is weer de opvolger daarvan en inmiddels is er alweer de T30 Evo... En die laatste ga ik er binnenkort op laten leggen. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rijden jullie wel eens in het donker? De dagen worden alweer snel korter en ik werk vaak tot halverwege/eind van de avond. Dan moet ik over de A13 vanuit Rotterdam naar Den Haag en aangezien bij daglicht je nogal snel over het hoofd wordt gezien vraag ik me af hoe dat is als het donker is. Het is dan natuurlijk wel een stuk rustiger maar da's ook niet altijd meteen "veiliger".
Is dan zo'n hesje misschien een optie *knuppel in hoenderhok gooiend* of kan ik het beter maar gewoon helemaal vermijden om 's avonds/'s nachts te gaan rijden als ik nog niet zo heel veel kilometers zelf heb gemaakt?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
[...]

In-ears zijn SOWIESO beter dan die gare speakers die bij de bluetooth setjes zitten. Ik gebruikte altijd mijn V-Moda Remix in-ears met speciale noise isolation schuim en dat was heel aangenaam zodra je eindelijk je helm op had en de dopjes goed bleven zitten. Het dempte de windruis enorm goed, zeker beter dan mijn Alpine setje. Maar het nadeel was dat ik echt NIKS meer hoorde, wat je omgevingsinzicht niet ten goede komt.

Daarnaast was het altijd moeilijk doen met het draad en als ik mijn helm af deed leek het wel alsof ik mijn oor eraf rukte en mijn in-ears in mijn schedel perste. Ook was het lastig (onmogelijk) om muziek etc. uit te zetten of te veranderen tijdens het rijden of bij het stoplicht.

Omdat het gewoon enorm vervelend was om zo te rijden had ik maar besloten om een Intercom setje te halen. De gebruiksvriendelijkheid was enorm goed (bediening dmv knoppen naast je helm etc.) maar van die speakers gingen mijn oren bloeden, zo slecht was het. Ik moet toegeven dat ik hoge eisen stel aan mijn audio. Uiteindelijk heb ik het Intercom setje maar vervangen door een Sena 20S wat nog gebruiksvriendelijker is en de speakers zijn iets beter maar bij verre weg niet te vergelijken met de kwaliteit van mijn andere audioapparatuur.

Overigens rij ik nu altijd met Alpine gehoorbescherming wat prima werkt in combinatie met de Sena, je hoort het zelfs duidelijker aangezien de gehoorbescherming alleen bepaalde frequenties filtert (windruis). Ik kon de Sena nog prima horen zelfs bij 170km/h op de snelweg (zonder windscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:26:
Rijden jullie wel eens in het donker? De dagen worden alweer snel korter en ik werk vaak tot halverwege/eind van de avond. Dan moet ik over de A13 vanuit Rotterdam naar Den Haag en aangezien bij daglicht je nogal snel over het hoofd wordt gezien vraag ik me af hoe dat is als het donker is. Het is dan natuurlijk wel een stuk rustiger maar da's ook niet altijd meteen "veiliger".
In welk opzicht wordt jij over het hoofd gezien?
Er zullen altijd auto's (vlak) voor je naar links komen maar daar helpt een hesje niks tegen.
Wat voor motor / helm / pak heb je?
Is dan zo'n hesje misschien een optie *knuppel in hoenderhok gooiend* of kan ik het beter maar gewoon helemaal vermijden om 's avonds/'s nachts te gaan rijden als ik nog niet zo heel veel kilometers zelf heb gemaakt?
Dan leer je het toch nooit? ;)
Volgens mij is het 's avonds rustig genoeg om zonder problemen te rijden, geen hesjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik rij regelmatig in het donker, in de winter elke dag... ik heb nooit gemerkt dat je minder gezien word in het donker.. Maar heb wel altijd jas me fluo en reflectie aan..

Als je helemaal paranoia bent kan je dit op je moto bouwen ;)
https://buy.garmin.com/en...2C+VariaLaunch_7445%2C+uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik doe het met xenon en een led achterlicht. Merk toch wel dat ik een heel stuk beter gezien word. Maar ook zelf is het een heel stuk fijner met de weg voor je wat een heel stuk beter verlicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Om even terug te komen op de dot code, voor 2414 dus goed jaar geleden gemaakt, achter 0915 dus en stukje recenter. Niet geheel nieuw nieuw qua fabricage maar ook geen jaren op de plank gelegen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Valt nog mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:17
Vandaag examen gehad, gezakt :(
Donderdag nog een poging wagen, Hopelijk dan wel een echte examinator.
Geen lulletje wat geilt om mensen te laten zakken met een onzin redenen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dutchzilla schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:37:
Balen..
Wat was zijn onzinreden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Olaf van der Spek schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:05:
[...]

In welk opzicht wordt jij over het hoofd gezien?
Er zullen altijd auto's (vlak) voor je naar links komen maar daar helpt een hesje niks tegen.
Wat voor motor / helm / pak heb je?

[...]

Dan leer je het toch nooit? ;)
Volgens mij is het 's avonds rustig genoeg om zonder problemen te rijden, geen hesjes nodig.
Ik bedoelde meer in het algemeen, aangezien sommige mensen een volledig met sirenes en zwaailichten uitgeruste brandweerwagen niet opmerken ;)
Ik rij een groene GPZ en heb een matzwarte helm en een zwart/grijs pak met her en der reflectieplekken. Ook een rugtas met grote gele vlakken en reflectie trouwens.
ToolkiT schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:22:
[...]

Ik rij regelmatig in het donker, in de winter elke dag... ik heb nooit gemerkt dat je minder gezien word in het donker.. Maar heb wel altijd jas me fluo en reflectie aan..

Als je helemaal paranoia bent kan je dit op je moto bouwen ;)
https://buy.garmin.com/en...2C+VariaLaunch_7445%2C+uk
Haha, dat is wel heel erg overkill :P
Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:22:
[...]

Ik doe het met xenon en een led achterlicht. Merk toch wel dat ik een heel stuk beter gezien word. Maar ook zelf is het een heel stuk fijner met de weg voor je wat een heel stuk beter verlicht wordt.
Zit ook wel wat in. Uit mijn hoofd geen idee wat ik er in heb zitten maar mijn fiets is al wat ouder, geen idee of xenon er wel in kan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:45:
[...]

Ik bedoelde meer in het algemeen, aangezien sommige mensen een volledig met sirenes en zwaailichten uitgeruste brandweerwagen niet opmerken ;)
Ik rij een groene GPZ en heb een matzwarte helm en een zwart/grijs pak met her en der reflectieplekken. Ook een rugtas met grote gele vlakken en reflectie trouwens.

[...]

Haha, dat is wel heel erg overkill :P

[...]

Zit ook wel wat in. Uit mijn hoofd geen idee wat ik er in heb zitten maar mijn fiets is al wat ouder, geen idee of xenon er wel in kan eigenlijk.
In jouw geval zou ik groot Polizei op je motor verfen ;)
http://www.news-on-tour.d...ht/polizei_cross_krad.jpg
http://www.fahrzeugbilder...nlaesslich-demo-56195.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij in het donker in donkere kleding op een donkere motor en heb nog nooit wat in die omstandigheden meegemaakt. De keren dat ik wel wat heb meegemaakt is gewoon overdag op klaarlichte dag.

Hoewel ik echt iets tegen fluohesjes heb denk ik wel dat het je zichtbaarheid in het donker ten goede komt.

Kortom je moet doen waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Haha, maar ben bang dat dat in het donker niks gaat helpen. Wellicht wat blauwe lampjes monteren? ;)
Ah. De A13 lijkt me niks bijzonders en relatief veilig, in de stad is het waarschijnlijk gevaarlijker.
Onverlichte (snel)wegen zijn lastiger, zeker bij hevige regen.

[ Voor 38% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:32:
[...]

Circuit ten zuiden van Eindhoven in de buurt van Valkenswaard. Met name gericht op offroad rijden, maar ze hebben ook een stuk straat er tussen. Ik heb er een keer een dagje een cursus voor de auto gehad; offroad (leren) rijden, glad wegdek, berm-rem-proef, Eland-test, slalomrijden en nog meer van dat soort dingen. Erg leerzaam. B)
:+ Dat zal ik als rasechte "BRABO" uit de regio E'hoven niet weten _O-

Afbeeldingslocatie: http://www.1erang.nl/images/made/upload/editor/Nie_fokke_mee_brabant_persfoto_013_web_325_183_70_c1_left_top.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik rij het hele jaar door, ook in het donker. Nooit het idee gehad dat ik over het hoofd werd gezien omdat het donker was.

Overigens maakt fluo in het donker niet veel uit, want het enige wat dan echt zichtbaar is, zijn reflecterende oppervlakken. Of die nou op een hesje zitten of op een (donker) pak, maakt niet zoveel uit. Die reflecterende meuk is dus wat je wilt als je goed zichtbaar wilt zijn (naast werkende actieve verlichting, natuurlijk). Als je koffers hebt, helpt het heel veel om daar reflecterende stickers op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik doe het even zo, anders blijf ik quotes plakken ;)

Bedankt voor de input! Ik zal zeker eens kijken naar reflecterende stickers en eventueel een beter reflecterende rugzak (die strips zijn niet zo heel breed). In elk geval eerst de route maar eens bij daglicht op een zondag ofzo rijden om meer bekend en vertrouwd met alle situaties te worden.
Ik heb geen koffers maar ik zag een paar pagina's terug dat er ook reflectiemateriaal was dat je overdag bijna niet zag. Kan ook wel interessant zijn.

Zal in elk geval geen "POLITE" hesje aanschaffen hoor ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

3M black reflective tape
Afbeeldingslocatie: http://www.webbikeworld.com/images/reflective-tape/3m-reflective-tape-large.gif
Mijn zwager heeft dit achter op zijn top koffer zitten.
Werkt goed en in het licht zie je er niets van.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:05:
3M black reflective tape
[afbeelding]
Mijn zwager heeft dit achter op zijn top koffer zitten.
Werkt goed en in het licht zie je er niets van.
Da's wel een goed idee, ik heb zelfde soort spul op mijn velgen zitten (wel blauw want dat matched de motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:44:
Ik doe het even zo, anders blijf ik quotes plakken ;)

Bedankt voor de input! Ik zal zeker eens kijken naar reflecterende stickers en eventueel een beter reflecterende rugzak (die strips zijn niet zo heel breed). In elk geval eerst de route maar eens bij daglicht op een zondag ofzo rijden om meer bekend en vertrouwd met alle situaties te worden.
Ik heb geen koffers maar ik zag een paar pagina's terug dat er ook reflectiemateriaal was dat je overdag bijna niet zag. Kan ook wel interessant zijn.

Zal in elk geval geen "POLITE" hesje aanschaffen hoor ;) :P
Ik weet niet of je ook een autorijbewijs hebt en of je ooit met de auto in de regen rijd maar: Buiten het feit dat je nat gaat worden op je motor op dat moment (wen je aan én kleed je jezelf op) ben je als motorrijder een stuk minder goed zichtbaar bij dat soort weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Dutchzilla schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:37:
Wat was de reden dan?

Doorgaans is het nooit een kwestie van iemand 'laten zakken'. In de gegeven tijd moet die man/vrouw de indruk krijgen dat ze jou in het verkeer los kunnen laten. Ze kennen je niet, dus als je iets (verkeerd) doet, wteen zij de intentie niet. Dat is wel een beetje een nadeel met een motorexamen. In de auto kan je nog iets zeggen waaruit blijkt dat je weet hoe het moet, maar om een bepaalde reden (en dat kan best een goede zijn) daar nu van afwijkt. Met de motor kan dat niet. En de ene examinator is nu eenmaal wat strikter dan de ander. Ik maakte bv een voorrangsfout bij mijn (2de) motorexamen. De tegemoetkomende dame was vreselijk aan het treuzelen, dus gaf ik gas en nam dus eigenlijk voorrang (bloembakken links/rechts in een straat; obstakel aan mijn kant). toch geslaagd. Ofwel hij zag het niet, of hij vond ook dat Miepie treuzelde. Ze zeggen tenslotte niet voor niets dat je moet laten zien dat je gebruik maakt van de mogelijkheden van de motor... ;)

Maar het is en blijft vaak heel arbitrair. Daarom moet je er ook voor zorgen dat je alles goed doet. Ze kunnen moeilijk iets verzinnen dat niet waar is. Anders moet je protest aantekenen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:13:
[...]

Ik weet niet of je ook een autorijbewijs hebt en of je ooit met de auto in de regen rijd maar: Buiten het feit dat je nat gaat worden op je motor op dat moment (wen je aan én kleed je jezelf op) ben je als motorrijder een stuk minder goed zichtbaar bij dat soort weersomstandigheden.
Ik heb al bijna 20 jaar mijn autorijbewijs en in vrijwel elk Nederlands weertype gereden ;) Qua motor ben ik voornamelijk een mooiweer rijder :$ heb weinig ervaring met rijden in de regen. Ook tijdens mijn lessen was het vrijwel altijd droog, hooguit wat drupjes.
Nu ik er over nadenk, ik moet mijn VRO nog inplannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een VRO zou ik je persoonlijk pas willen adviseren nadat je de noodzakelijk kilometers zélf gemaakt hebt en je dus wat ervaringskilometers op de motor hebt :+

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 28-09-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Als je heldere koplampen hebt kan het prima, anders zou ik het niet eens overwegen. Lekker een setje Osram Nightbreakers bestellen in Engeland. :)

Mijn moeder had het zelfs met haar Alto, het verschil tussen standaard kaarsjes en een beetje goede verlichting scheelt bij heel veel mensen tussen toch nog doorduwen of ervoor zetten of toch meer ruimte te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:25:
[...]
Mijn moeder had het zelfs met haar Alto, het verschil tussen standaard kaarsjes en een beetje goede verlichting scheelt bij heel veel mensen tussen toch nog doorduwen of ervoor zetten of toch meer ruimte te krijgen...
Bedoel je dat ze anders verblind worden door een bak licht?

Als een kloplamp geen xenon indicatie heeft, is ie er niet voor geschikt. Als je projectielampen hebt, kan het wel, omdat die een geheel vormen en door de geïmtegreerde lens een correct lichtbeeld maken. Het glas speelt dan geen rol. In andere gevallen heeft het glas de rol van het vormen van de lichtbundel en dan kan het niet.

Ik zie helaas nog veel teveel auto's en motoren rondrijden met xenon setjes die er gewoon niet in thuis horen. Mega irritante lichtvlekken voor de tegenliggers. Heerlijk. Ik ga denk ik een laserpointer op mijn helm monteren om die mensen eens gericht te verblinden :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja tuurlijk projectie is beter, maar een goede koplamp met helder en schoon glas, kan, mits ie goed afgesteld staat gewoon niet voor problemen zorgen... Die indicatie zegt vaak ook geen hol.

Probleem is dat vaak veel mensen een 10.000k blauw/paars setje erin frotten en niet nadenken over afstellen of iets, of met oude en vale koplampen rijden, of idd reflector glas. P

In mijn geval heb ik een xenon set die een 'kapje' aan de voorkant van de lamp heeft waardoor het licht terug op de reflector komt vooraleer het licht op de weg komt en je dus niet direct in de lamp kijkt. Lichtbeeld is perfect en strak... Beetje strooilicht heb je altijd, maar met de auto en motor nog niemand die geseind heeft vanwege verblinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:16:
[...]
Maar het is en blijft vaak heel arbitrair. Daarom moet je er ook voor zorgen dat je alles goed doet. Ze kunnen moeilijk iets verzinnen dat niet waar is. Anders moet je protest aantekenen.
Ik denk niet dat protest aantekenen mogelijk is. Bovendien is het hun woord (iemand met 10 jr rijervaring en cursussen om zich veilig op de weg te begeven) tegenover een lesser...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 22:53

Exigence

dnkroz

The-Source schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:27:
Om even terug te komen op de dot code, voor 2414 dus goed jaar geleden gemaakt, achter 0915 dus en stukje recenter. Niet geheel nieuw nieuw qua fabricage maar ook geen jaren op de plank gelegen.
Dat is niet oud qua leeftijd inderdaad, maar wel generaties verschil.

Oud type VW Kevers werden ook nog tot voor kort nieuw geproduceerd maar dat wil nog niet zeggen dat het een moderne auto is :P

Anyway, als je niet verwacht in slecht weer te rijden dan zijn het verder prima banden hoor (los van slijtage). Veel veilige km's dan maar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:17
ToolkiT schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:41:
[...]

Balen..
Wat was zijn onzinreden dan?
Ik had een bocht niet mooi genoeg genomen :O

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:34:
Ja tuurlijk projectie is beter, maar een goede koplamp met helder en schoon glas, kan, mits ie goed afgesteld staat gewoon niet voor problemen zorgen... Die indicatie zegt vaak ook geen hol.

Probleem is dat vaak veel mensen een 10.000k blauw/paars setje erin frotten en niet nadenken over afstellen of iets, of met oude en vale koplampen rijden, of idd reflector glas. P

In mijn geval heb ik een xenon set die een 'kapje' aan de voorkant van de lamp heeft waardoor het licht terug op de reflector komt vooraleer het licht op de weg komt en je dus niet direct in de lamp kijkt. Lichtbeeld is perfect en strak... Beetje strooilicht heb je altijd, maar met de auto en motor nog niemand die geseind heeft vanwege verblinding....
Daar ben ik het niet mee eens, overdag is het in principe niet zo een groot probleem om Xenon te hebben maar ik kan me wel enorm druk maken om (niet OEM) Xenon gebruikers in de nacht. Als je geen projectors hebt dan gebeurt dit ALTIJD, het heeft niks met afstellen te maken, het komt gewoon door de reflectoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.pakwheels.com/forums/attachments/news-articles-motorists-education/1348470d1391115596-lightmare-you-using-hids-halogen-reflector-housing-please-dont-do-clipboard01.jpg

Ik vind het vooral hinderlijk op de onverlichte snelwegen en N wegen.

4300K is trouwens het meest verblindend, als je omhoog gaat of omlaag dan wordt de lichtintensiteit minder.
Kleur =/= lichtintensiteit.

Xenon 4300k set die de vorige eigenaar van mijn vorige fiets had geïnstalleerd & zo goed mogelijk afgesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cl4F7UPl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d1uA3okl.jpg

De projectors die ik uiteindelijk had geïnstalleerd omdat ik iedereen in de nacht liep te verblinden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FG3qPA8l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BMJ6i5il.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 28-09-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje overdreven. ;) Je hebt idd wel wat strooilicht maar ik herken mij totaal niet hierin... Met afstelen zorg j dat de scheidingslijn zo staat dat het niet in je zicht kan komen maar laag genoeg blijft. Het beetje strooilicht wat je wel hebt is natuurlijk meer als bij halogeen maar valt reuze mee.... Maar als ik de lampen laat staan zoals ze bij halogeen afgesteld zouden moeten zijn dan krijg je nog een hoop ruzie. :P Beste is ze een lijntje eronder te zetten.

4300k is trouwens het minst storende, dit is helder wit, 6000k krijgt zeker op afstand al een beetje een blauwige gloed.

Maar goed, iedereen moet het voor zich weten, ik geef alleen aan dat het prima kan, en ja ook ik stoor mij aan alle slechte verlichting, en dat is met halogeen verlichting ook al. Alleen met xenon is het helemaal erg dan. Vanavond nog een nieuwe Mercedes E klasse achter mij gehad met volle bak led en xenon, en dat is een nieuwe auto, maar toch zag ik geen fuck meer toen die achter mij zat....

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 28-09-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Ik snap niet dat die lampen ooit een goedkeuring hebben gekregen - zeer hinderlijk :(

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja, of het nu xenon is, of 55watt lampen die je erin frot, lichtintensiteit wordt zo hoog dat alle gebreken duidelijk naar voren komt... Daarom zijn projectors zo ideaal, alleen het inbouwen daarvan is een rot werk en vrij kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:12:
Ik snap niet dat die lampen ooit een goedkeuring hebben gekregen - zeer hinderlijk :(
Die lampen hebben geen goedkeuring nodig. De Lens en reflector wel (en die is er vaak niet). Als je ergens staande gehouden wordt tijdens een controle (ook in NL) dan wijk je daarmee af van de typegoedkeuring en.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Motor rijders die zulke lampen hebben krijgen de xenon van mijn auto vol open in hun gezicht. Rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

wimmel_1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:37:
[...]

Die lampen hebben geen goedkeuring nodig. De Lens en reflector wel (en die is er vaak niet). Als je ergens staande gehouden wordt tijdens een controle (ook in NL) dan wijk je daarmee af van de typegoedkeuring en.......
Ah dat wist ik niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:37:
[...]

Volgens mij is er niemand die hier gedoe heeft gehad over zijn typegoedkeur, dan zou je zelfs geen ander lampje erin mogen zetten als OEM erin geplaatst is. :+ Of andere oliefilter, of...

Ik sein mooi mee naar mensen met ruk verlichting, led, halogeen, of xenon, zelf geen last van dat mensen lopen te seinen dus dan zal het verhaal gedeeltelijk niet kloppen lijkt mij dan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:43:
Motor rijders die zulke lampen hebben krijgen de xenon van mijn auto vol open in hun gezicht. Rete irritant.
ik hoop niet dat dat er dan voor zorgt dat die motorrijder verblind wordt en je frontaal aanrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat "Tylen" al zegt: Volle bak XENON (Dual!!!) van een VW in d'r bakkes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:46:
[...]

Volgens mij is er niemand die hier gedoe heeft gehad over zijn typegoedkeur, dan zou je zelfs geen ander lampje erin mogen zetten als OEM erin geplaatst is. :+
Grapjas.

Een motor is goedgekeurd met een TYPE lamp, niet met specifiek die lamp die er op het moment van verkoop in zit. Of denk je dat een typegoedkeuring wordt gedaan voor elke nieuwe motor die verkocht wordt? Anders zou er maar 1 lamp in de hele EU op je motor mogen, en dat is de specifieke lamp die in het model wat getypegoedkeurd (?) wordt zit.
Jelte schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:46:
[...]
ik hoop niet dat dat er dan voor zorgt dat die motorrijder verblind wordt en je frontaal aanrijdt.
Ik hoop niet dat je als automobilist verblind wordt en daardoor de motorrijder frontaal aanrijdt. Staat mooi op je grafsteen. "Ik had tenminste fel licht!"

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:52:
[...]

Grapjas.

Een motor is goedgekeurd met een TYPE lamp, niet met specifiek die lamp die er op het moment van verkoop in zit. Of denk je dat een typegoedkeuring wordt gedaan voor elke nieuwe motor die verkocht wordt? Anders zou er maar 1 lamp in de hele EU op je motor mogen, en dat is de specifieke lamp die in het model wat getypegoedkeurd (?) wordt zit.
Hence de smile. :P Maar idd, bij auto's hebben ze een tijd de regel gehad dat je ook een xenon keur mest hebben maar dat was ondoenlijk. Sommige merken hadden een lamp met meerdere keuren, sommigen een aparte lamp, etc. Dat is ook al vrij snel gestorven. Waar ze wel bij de APK op horen te letten is de afstelling.

Maar dan heb je nog het punt met belading en geen automatische hoogteregeling dat je nog de sterren verlicht, of geen wiswasinstallatie zoals bij veel oudere auto's (zelfs bij oem xenon) of zoals sommige nieuwe auto's alleen een zielig sproeiertje...

Koplampen schoonhouden is gewoon erg belangrijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:57:
[...]

Hence de smile. :P Maar idd, bij auto's hebben ze een tijd de regel gehad dat je ook een xenon keur mest hebben maar dat was ondoenlijk. Sommige merken hadden een lamp met meerdere keuren, sommigen een aparte lamp, etc. Dat is ook al vrij snel gestorven. Waar ze wel bij de APK op horen te letten is de afstelling.

Maar dan heb je nog het punt met belading en geen automatische hoogteregeling dat je nog de sterren verlicht, of geen wiswasinstallatie zoals bij veel oudere auto's (zelfs bij oem xenon) of zoals sommige nieuwe auto's alleen een zielig sproeiertje...

Koplampen schoonhouden is gewoon erg belangrijk. :P
Zelfs een "goed" schoongemaakte lens van een niet originele Xenon lamp(unit) is (lichtelijk uitgedrukt) irritant om in je spiegels te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Irritant omdat het fel is, niet verblindend. ;) Als het goed is iig... Anders zou ik toch heel wat meer gesein moeten zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:02:
Irritant omdat het fel is, niet verblindend. ;) Als het goed is iig... Anders zou ik toch heel wat meer gesein moeten zien. :+
Ik ben toch erg benieuwd van een foto van je lichtbeeld

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-27-18.39.37-1-Medium.jpg
Lijn is duidelijk te zien, beetje strooilicht erboven (ja dat heb je, en ook bij halogeen), goed laten afstellen en 0 problemen... Ik snap dat mensen er een hekel aan hebben maar als je het goed doet valt het echt reuze mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:07:
[afbeelding]
Lijn is duidelijk te zien, beetje strooilicht erboven (ja dat heb je, en ook bij halogeen), goed laten afstellen en 0 problemen... Ik snap dat mensen er een hekel aan hebben maar als je het goed doet valt het echt reuze mee...
:o

Ik dacht toch echt dat ik vroeger lampen moest aftstellen met een "rechte" lijn waarbij ik per meter afstand een centimeter moest dalen (en waarbij de horizon ook horizontaal moest liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lampen worden afgesteld met een lichtbak, en dit is gewoon correct en zeer netjes lichtbeeld. Lijn is duidelijk zichtbaar en scherp. Vaak heb je alleen maar een ronde dot in het midden....

Deze foto is genomen trouwens terwijl de motor op de jiffy stond...

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 28-09-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:14:
Lampen worden afgesteld met een lichtbak, en dit is gewoon correct en zeer netjes lichtbeeld. Lijn is duidelijk zichtbaar en scherp. Vaak heb je alleen maar een ronde dot in het midden....

Deze foto is genomen trouwens terwijl de motor op de jiffy stond...
Als je motor op de Jiffy staat, hoe vergelijk jij dat met de wegsituatie (waarbij je achterwiel nú waarschijnlijk hoger staat en de lamp dus lager)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lichtbak is daar op afgeregeld... Komt er op neer dat ze simuleren (ze 'corrigeren' het lichtbeeld) zodat je met belading hetzelfde krijgt als in die bak. In mijn geval eindigt mijn lichtbundel naar mijn zin wat kort, zeker in vergelijk met de auto, maar op het moment dat ik gas geef ben ik niet de borden boven de A2 aan het licht geven.

Nee dat systeem met afstellen werkt erg goed, alleen het moet wel goed gebeuren. :)

Opmerking over de jiffy was meer bedoeld vanwege de schuine kant van het lichtbeeld.... Hij staat wij scheef en het beeld lijkt wat verdraaid.

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 28-09-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik hád gehoopt dat je iets anders geantwoord had. Op een jiffy staat een fiets "scheef".... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hij is niet op de jiffy afgesteld he, als dat is wat je bedoelt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hebben de mensen die 'succesvol' Xenon hebben geïnstalleerd zichzelf wel eens tegemoet gereden? Dat is de vraag die ik nl nooit beantwoord krijg. Ook niet bij de mensen op FB die lyrisch waren over een LED toestand die je zo in je bestaande armatuur van de koplamp kunt jassen en die een enorme bak licht geeft. Punt is dat Xenon of wat dan ook geen Halogeen is. En dan heb je per definitie een ander lichtbeeld en daarom kan/mag het dus niet in een Halogeen armatuur. En het simpele feit dat je een kapje moet monteren of - wat anderen doen - de lamp wat naar beneden richten, zegt al genoeg: het is gewoon niet goed.

Koop dan een goede Halogeenlamp, hoewel die 'wonderlampen' ook maar een soort marketingbullshit zijn. 50W is 50W en kan geen licht geven van 100W. Natuurkunde. Wat wél kan is bepaalde betere (duurdere) materialen gebruiken die een hogere lichtopbrengst hebben. Maar dat is nooit het effect van 100W.

Je hoeft mij niet te geloven. Ik ben geen deskundige. Ik weet alleen wat ik zie. De enige geslaagde after market Xenon conversie heb ik gezien bij een oudere GS die een projectielamp heeft. Die is vervangen door een Xenon projector en die heeft een prima lichtbeeld, zonder verstrooïng. Helaas heeft BMW om mysterieuze redenen besloten die projectorlampen niet meer te voeren op de recentere modellen.

Evengoed hier nog maar eens een link naar een meneer die voor licht gestudeerd heeft en uit de doeken doet waarom het allemaal geen goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:46:
[...]
Volgens mij is er niemand die hier gedoe heeft gehad over zijn typegoedkeur, dan zou je zelfs geen ander lampje erin mogen zetten als OEM erin geplaatst is. :+ Of andere oliefilter, of...
Ik denk niet dat je het snapt. Een ander HALOGEEN lampje is heel iets anders dan een Xenon set in je koplamp inbouwen.

Maar je hebt deels gelijk. In de praktijk let de Nederlandse wethandhaving niet of nauwelijks op verlichting. Ga er alleen niet mee de grens over, want in Duitsland en Oostenrijk krijg je problemen als ze je staande houden, want daar letten ze er wel degelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
mphilipp schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:35:
[...]

Ik denk niet dat je het snapt. Een ander HALOGEEN lampje is heel iets anders dan een Xenon set in je koplamp inbouwen.

Maar je hebt deels gelijk. In de praktijk let de Nederlandse wethandhaving niet of nauwelijks op verlichting. Ga er alleen niet mee de grens over, want in Duitsland en Oostenrijk krijg je problemen als ze je staande houden, want daar letten ze er wel degelijk op.
En dat is goed te merken ook. Onwijs veel mensen op de weg met een verkeerde lichtbeeld. Ik kan me er heel erg aan irriteren.. Zag laatst zelfs een motor met om heel de voorkuip zo'n led strip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
wimmel_1 schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:34:
[...]

:+ Dat zal ik als rasechte "BRABO" uit de regio E'hoven niet weten _O-

[afbeelding]
Vroakoeiets? :+

Wbt de Honda Vultus, zonder te willen beledigen, maar ik vind het de 'volwassen versie' van:

Afbeeldingslocatie: http://www.global-trade.com.tw/images/Product/harley_bike_991S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 19:39
Zaterdag eindelijk weer motor gereden 5 weken nadat ik gezakt was voor mijn AVB. Kwam er helaas niet van door vakantie en de rijschool had geen andere examendatum dan 2 oktober omdat alle herkansing data in mijn vakantie vielen.. dat was wel flink balen want nu ben ik dus 5 weken vertraging opgelopen. Eigen schuld natuurlijk door te zakken.

Ik was bang dat het voor geen meter zou gaan zaterdag, maar het ging allemaal verbazingwekkend gemakkelijk. Enkel de halve draai naar rechts blijft voor mij lastig om de een of andere reden, maar door veel achtjes te oefenen ging die ook soepel op t eind.

Vrijdag dus opnieuw afrijden, en dan heb ik geregeld dat ik de motor van de rijschool naar het examen terrein mag rijden, dus dan kom ik daar in ieder geval niet "koud" op de motor om af te rijden. Helpt ook wel dat ik om 8.15 moet afrijden. Zie het ook maar meteen als een soort "gratis" oefening op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Doorkijken, doorkijken, doorkijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:34:
Vrijdag dus opnieuw afrijden, en dan heb ik geregeld dat ik de motor van de rijschool naar het examen terrein mag rijden, dus dan kom ik daar in ieder geval niet "koud" op de motor om af te rijden.
Waarom mocht je dat vorige keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
bolleh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:34:
Zaterdag eindelijk weer motor gereden 5 weken nadat ik gezakt was voor mijn AVB. Kwam er helaas niet van door vakantie en de rijschool had geen andere examendatum dan 2 oktober omdat alle herkansing data in mijn vakantie vielen.. dat was wel flink balen want nu ben ik dus 5 weken vertraging opgelopen. Eigen schuld natuurlijk door te zakken.

Ik was bang dat het voor geen meter zou gaan zaterdag, maar het ging allemaal verbazingwekkend gemakkelijk. Enkel de halve draai naar rechts blijft voor mij lastig om de een of andere reden, maar door veel achtjes te oefenen ging die ook soepel op t eind.

Vrijdag dus opnieuw afrijden, en dan heb ik geregeld dat ik de motor van de rijschool naar het examen terrein mag rijden, dus dan kom ik daar in ieder geval niet "koud" op de motor om af te rijden. Helpt ook wel dat ik om 8.15 moet afrijden. Zie het ook maar meteen als een soort "gratis" oefening op de weg ;)
Bochtjes naar rechts kan ik mij herinneren zijn lastiger als naar links ivm de positie van je rechterhand en dus je gas. Het is even oefenen maar je moet volgens mij "leren" dat de positie van je hand/pols door de draai niet beïnvloed word.
En zoals hierboven ook al gezegd, de bocht doorkijken en niet naar binnen kijken of direct voor je motor.
Pagina: 1 ... 92 ... 105 Laatste