* Blue-eagle zit een beetje te twijfelen
Een nieuwe motor kopen, of niet? Mijn 2011 Honda VFR1200 rijdt enorm fijn, zeker omdat het een vol-automaat is (vloeken in de kerk, I know, maar het rijdt gewoon erg prettig

). Maar: het ding zuipt enorm, heeft veel teveel power (ik mag hooguit 130 km/u. in Nederland - ik heb niks aan een machine die 275 kan halen), en het is een sport/tour-machine. Met de nadruk op sport. En ik neem nauwelijks bochtjes, dus deze motor is gewoon pure overkill voor wat ik er mee doe.
Wat ik zou willen is een Honda Crosstourer, denk ik. Meer beschut, grotere benzinetank, zuiniger om te rijden, meer bedoeld voor dagelijks gebruik gedurende het hele jaar. Toch vermogend genoeg om het leuk te houden.
Mijn huidige motor is grofweg 10k Euro waard, en een Crosstourer uit 2013/2014 is voor een kleine meerprijs te krijgen.
Maar er is zoveel keus
Crosstourer: adventure/sports/touring machine.
Crossrunner: idem, maar kleiner.
Pan European: sport/touring, meer touring dan sport.
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een Honda, maar ook een Kawasaki of Yamaha vind ik allemaal prima wat kwaliteit en reputatie betreft.
Mijn vraag: Stel, je hebt een budget van je huidige motor (~10.000 Euro) plus ongeveer 3000 Euro om iets aan te schaffen. Max 20k op de teller, maximaal 2 jaar oud. Nieuw mag ook. Waar zou de mede-GoT-er dan voor gaan?
Het is ook een optie om gewoon te blijven bij m'n huidige motor, is mogelijk de goedkoopste oplossing