Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:00:
* Steve weet hoe een highsider voelt met zo'n 70/80km/h

Maar tot dat moment was supermotorijden in de rijden super vet!

Nu wachten tot m'n enkel het weer doet zoals vroeger... :( (niet gebroken gelukkig)
? :S

Maar tot dat moment was supermotorijden rijden super vet!

of

Maar tot dat moment was supermotorijden in de regen rijden super vet!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:00:
* Steve weet hoe een highsider voelt met zo'n 70/80km/h

Maar tot dat moment was supermotorijden in de rijden super vet!

Nu wachten tot m'n enkel het weer doet zoals vroeger... :( (niet gebroken gelukkig)
Aleen met schik en wat kneuzingen ervanaf gekomen dus? d:)b

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Denko schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
Jaja, voor maandag weer een Circuitdag geboekt. Zandvoort weer. Kan niet wachten!
[afbeelding]

Is mijn 2e pas. Helaas hele drukke zomer gehad dit jaar. Volgend jaar toch een paar meer doen.
Veel plezier. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 03:46:
[...]

En welke webshop heeft goede (goedkope) bandjes?
Bestel mijn banden de laatste tijd altijd bij oponeo.nl. De banden worden uit Polen geleverd geloof ik, maar zijn altijd wel binnen 48h bij je thuis. En met Paypal betalen is ook wel een voordeel vind ik :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
Jaja, voor maandag weer een Circuitdag geboekt. Zandvoort weer. Kan niet wachten!
[afbeelding]

Is mijn 2e pas. Helaas hele drukke zomer gehad dit jaar. Volgend jaar toch een paar meer doen.
Blijft mooi zo'n 929RR. Mis de mijne nog steeds O+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:27:
[...]

Zonder merk/model is over de prijs weinig te zeggen.
Ik was pas 142 kwijt voor een MPR4 (120/70 ZR 17 (58W)) voor, montage was 20 euro.

Staat in de papieren van de motor niet welke belastingsindex je nodig hebt?
Welke motor gaat het eigenlijk om?
Het gaat om een ZZR600e van 1993. Ik heb helaas geen papieren er bij gekregen.
Ik snap het hele belastingindex ook niet, gaat het erom als ik er op zit? als ik rijd? als ik 100km/h rijd? met leeggewicht? is het per band en wordt de complete massa van gedeeld door 2?
Het staat nergens uitgelegd.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

BillSpaarbank schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:54:
[...]

Blijft mooi zo'n 929RR. Mis de mijne nog steeds O+
Blijft een lelijke 954 natuurlijk :p

PSN & XBL: Denkoyugo

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:16:
[...]

Ik snap het hele belastingindex ook niet, gaat het erom als ik er op zit? als ik rijd? als ik 100km/h rijd? met leeggewicht? is het per band en wordt de complete massa van gedeeld door 2?
Gaat niet alleen om gewicht maar ook de maximale snelheid wat ermee zou kunnen worden gereden en dat is dus de max snelheid van je motor.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:16:
[...]

Google staat er in ieder geval vol mee:
http://www.kawiforums.com...best-tyres-longevity.html
als voorbeeld. Ook een belletje naar wat dealers zal je wellicht verder kunnen helpen.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Denko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:26:
[...]

De kont van de 954 is zeker mooier _/-\o_

De topkuip van de 929 daarentegen!

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

GeeMoney schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:31:
[...]

Google staat er in ieder geval vol mee:
http://www.kawiforums.com...best-tyres-longevity.html
als voorbeeld. Ook een belletje naar wat dealers zal je wellicht verder kunnen helpen.
Die link beantwoord niet echt mijn vraag, verkeerde link perhaps?

Anyway ik heb een set Pilot Road 3 besteld voor een mooi prijsje, bedankt voor de links BlackLabel01 en -Tom-562
:)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:52:
[...]

Die link beantwoord niet echt mijn vraag, verkeerde link perhaps?

Anyway ik heb een set Pilot Road 3 besteld voor een mooi prijsje, bedankt voor de links BlackLabel01 en -Tom-562
De load index is wat je fiets maximaal mag wegen. Dit wordt verdeeld over 2 banden ja. Over het algemeen is de index op de achterband hoger dan op de voorband ivm passagier/bagage. De snelheidsindex moet de topsnelheid van je motor overstijgen, ook al rijd je 100% van de tijd 15 km per uur :P Verder moet de maat kloppen en dan ben je er al zo'n beetje. De makkelijkste manier om banden te bestellen is naar buiten lopen, kijken wat er om ligt (maat/snelheid/beladingsindex) en gewoon diezelfde bestellen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hm, weekje bergpassen was teveel voor mijn ketting geloof ik. Bij het stellen gisteren kon ik de achteras zowat een halve centimeter naar achteren trekken voordat hij pas weer een beetje stond :X

Gezien er ook een paar schakeltjes stroef beginnen te worden maar een nieuwe set besteld, deze heeft zijn beste tijd gehad. Ik ben de onderhoudshistorie van voor 2011 helaas kwijt, maar dat betekent dat hij er in ieder geval al 35.000 km op gezeten heeft, goed genoeg :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:26:
[...]

954 blijft de mooiste Fireblade imo :) Mooier dan een CBR1000RR

Vaak bu'j te bang!

• BlackLabel01
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:52:
[...]
Graag gedaan.

Over banden gesproken, ik heb gebruik gemaakt van de btw-korting bij Datona en een balanceerapparaat en demonteerunit besteld. Bandenlichters heb ik al liggen. Volgende maand maar eens proberen zelf m'n achterband te vervangen en te balanceren, ben benieuwd of het een beetje makkelijk gaat :)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]

954 blijft de mooiste Fireblade imo :) Mooier dan een CBR1000RR
+1, niks meer aan toe te voegen

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tylen

Tylen

Gelukkig verschillen smaken. Ik vind ze dus echt lelijk en de huidige CBR1000RR het mooist :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

De huidige lijkt op een dikke walrus/zeekoe die tegen een muur is aan gereden :P

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BlackLabel01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:07:
[...]

Graag gedaan.

Over banden gesproken, ik heb gebruik gemaakt van de btw-korting bij Datona en een balanceerapparaat en demonteerunit besteld. Bandenlichters heb ik al liggen. Volgende maand maar eens proberen zelf m'n achterband te vervangen en te balanceren, ben benieuwd of het een beetje makkelijk gaat :)
Hm, dat is nog best te betalen eigenlijk... Als je de boel normaal op de motor laat monteren ipv losse wielen te bregen heb je na een stuk of 3 setjes banden de kosten er alweer uit.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:14
-tom-562 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:15:
De huidige lijkt op een dikke walrus/zeekoe die tegen een muur is aan gereden :P
Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn26/mad_railman91/manatee-bumps-into-glass.gif
:+ :D

It's funny. But not ha-ha funny.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Chakotay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:17:
[...]

Hm, dat is nog best te betalen eigenlijk... Als je de boel normaal op de motor laat monteren ipv losse wielen te bregen heb je na een stuk of 3 setjes banden de kosten er alweer uit.
Inderdaad ja, gaat Blacklabel een filmpje maken hoe hij z'n banden wisselt? ben wel benieuwd.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Iemand ervaring met motorlaarzen van TCX? Ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn 9 jaar oude Sidi Vertigo MegaGore laarzen. De zool hiervan is ver weggesleten en laat aan de hiel los, maar na die tijd mogen ze wel eens vervangen worden.

Was daarnet even een winkel binnen gestapt en daar kwamen ze met de TCX laarzen naar voren. Meer bepaald dit goretex model.

Ik zou natuurlijk bij Sidi kunnen blijven, maar dan moet ik op zoek naar de cobra gore laarzen. En die ben ik nog nergens tegen gekomen.

Aangezien het voor dagelijks gebruik is (woon-werk) heb ik wel de neiging om voor goretex te gaan en niet de eerste de beste waterdichte laars. De goretex versies kunnen namelijk tijdens de warmere dagen ook beter zweet afvoeren.

Volvo Classic Club Belgium

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:15:
Iemand ervaring met motorlaarzen van TCX? Ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn 9 jaar oude Sidi Vertigo MegaGore laarzen. De zool hiervan is ver weggesleten en laat aan de hiel los, maar na die tijd mogen ze wel eens vervangen worden.

Was daarnet even een winkel binnen gestapt en daar kwamen ze met de TCX laarzen naar voren. Meer bepaald dit goretex model.

Ik zou natuurlijk bij Sidi kunnen blijven, maar dan moet ik op zoek naar de cobra gore laarzen. En die ben ik nog nergens tegen gekomen.

Aangezien het voor dagelijks gebruik is (woon-werk) heb ik wel de neiging om voor goretex te gaan en niet de eerste de beste waterdichte laars. De goretex versies kunnen namelijk tijdens de warmere dagen ook beter zweet afvoeren.
Ik heb (de oude versie van de) GTX infinity laarzen (http://www.getgeared.co.u...oots-gtx-black?utm_medium)
Hoewel het tot nu toe de best waterdichte laarzen die ik ooit gehad heb (heb er wat versleten) zijn ze de laatste tijd toch niet meer 100% waterdicht. Dit komt denk ik omdat de nagel die de leerflappen verstevigd wat roestig is en ik denk dat daarlangs water langs het GT membraam komt.

Het model dat jij op het oog hebt zal dat waarschijnlijk niet hebben, dus al ze een beetje lekker zitten zou ik er zeker voor gaan.

p.s. ik heb meteen maar even de verkoper van mijn laarzen aangeschreven over wat de garantie is op waterdichtheid..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 24-09-2015 17:48 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Tot nu toe deed ik altijd mijn banden bij SaBra voor de RT. Voor de Michelin PR2 die ik toen had was dit gewoon het goedkoopste/handigste adres. Als ik de banden elders los kocht was het wel goedkoper, maar moest ik ermee gaan slepen naar een tent die ze wilde monteren en was ik bij elkaar maar liefst €30 minder kwijt. Dat vind ik de extra tijd en moeite die ik erin moet steken niet waard.

Maar nu met de GSA wilde ik er Continental TKC70 hebben, en zowel Sabra als de dealer wilde daar, incl.montage €300 voor hebben. Bij PneusOnline was ik voor €216 klaar en de dealer wilde ze bij de beurt voor €35 monteren. Zodra het €50 gaat schelen vind ik het wel weer zinvol om te shoppen.
Blijkbaar waren die PR2 banden populairder en dus goedkoper bij SaBra.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
Net de Scala G1 besteld op CoolBlue.

Ik rij toch vaak alleen, en wil hem vooral gebruiken voor de iCoyote te horen en navigatie.
De extra batterijduur, waterPROOF, multikanalen, VOX en de prijs hebben me over de streep getrokken ipv de Sena 5.

Morgen komt em aan, zondag gaan we een ritje van 300-400km doen, dan gaan we meer weten (kameraad heeft er ook ene besteld).

Is het niet goed, terug ermee.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Irritant bijverschijnsel van met krukken moeten lopen: je kunt niet eens een glas water ergens mee naartoe nemen :/

Hinkelen bleek ook geen succesvol alternatief :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Simpele oplossing is gewoon een flesje met dop natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

steveman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:41:
Irritant bijverschijnsel van met krukken moeten lopen: je kunt niet eens een glas water ergens mee naartoe nemen :/

* DinX reed door z'n appartement op z'n (bureau)stoel met wieltjes :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Youk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:15:

Ik heb die Sidi Cobra's, bevallen heel goed. Geen idee of er een speciale Goretex versie van is, maar er hing bij mij in ieder geval een Goretex labeltje aan toen ik ze kocht, dus dat zal wel goed zitten. :+

Ik heb ze een jaar of 4-5 geleden gekocht bij Louis in Aken. Ik zie daar de Sidi Cobra inderdaad niet meer staan... Maar wel vervangingszolen! https://www.louis.de/arti...aar/200098?list=113280279
Misschien heb je daar dan wel iets aan?

En anders ga je 'even' naar Würselen (of je bestelt ze online), want FC-Moto heeft de Sidi Cobra met Goretex nog gewoon.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Afgelopen woensdag voor de tweede keer op Assen geweest nadat de eerste keer op 17 augustus geheel verwaterd was en na 2 sessies was afgebroken ivm olie over 3/4 van de baan.

Heb een circuit motor gekocht en het was voor mij de eerste keer op een supersport (suzuki 600 k9). Braaf bij de organisatie aangegeven dat zowel de baan zgan was maar ook de motor. Dus ingedeeld in een langzamere groep. Eerste sessie, hmm dit remt voor geen meter, wat schakelt dit beroerd en wat een nare rijhouding. Toen ik afstapte had ik wat twijfels over de motor en of ik dit wel leuk zou blijven vinden op zo'n supersport...

Tweede sessie, het ging wat beter, mijn referentiekader (Tuono van 2014) begon wat te vervagen en ik raakte gewend aan de motor. Het lage tempo zorgde ervoor dat ik mij geheel bezig kon houden op rijlijnen en het wennen aan de motor. Tot de derde ronde kwam en het mijn beurt was om achter de marshall te rijden. Na een paar bochten ging ineens het gas erop en viel alles beter op zijn plek. Voor het eerste had ik het idee dat een supersport idd zijn sterke punten heeft op een circuit. Bij het nabespreken gaf de marshall aan mij even te willen testen en vroeg of ik niet naar een snellere groep wilde. Uhm, ja :P.

Derde sessie kreeg ik de keuze tussen de snelste en een na snelste groep, voor de laatste gekozen. Was flink aanpoten (rondetijd ging 25s omlaag tov de vorige groep) en ik heb ook aangegeven na afloop dat dit voor mij wel de limiet was op dit moment. Marshall lachte een beetje en ging er verder niet op in. Had voor deze sessie een camera geleend, voor geintereseerden: https://www.dropbox.com/s/lv0336yeeads0az/GOPR0313.mp4?dl=0 Zie genoeg ruimte voor verbetering.

De vierde sessie was erg scrappy (veel inhalen) en hebben we niet echt lekkere rondes kunnen maken. Maar waar mogelijk lag het tempo lekker en zat ik geheel in mijn comfort zone. Achteraf bleken de tijden ook redelijk in lijn te liggen met sessie 3, dus progressie :*).

De vijfde en laatste sessie was vreemd, marshall reed hetzelfde tempo maar sommige uit de groep konden het tempo niet goed volgen, waarschijnlijk door vermoeidheid. In ronde 5 besloot de persoon voor mij de pits in te gaan omdat hij het tempo niet meer kon volgen. Resultaat, ik kwam het rechte stuk op en en zag de groep de H-bocht al in duiken. Aangezien onze marshall stekeblind was en een straf tempo bleef rijden betekende dat, doorrijden :o. Na afloop miste hij er 2 in de groep (groep van 5) en had geen idee waar ze waren gebleven... Hoe dan ook, lege baan en een man met een missie om de aansluiting weer te vinden. Waren de beste bochten van de dag, niemand in de buurt, je eigen lijn en tempo bepalen, geen gedoe met de persoon voor je die een rare beweging maakt. Na strubben zat ik er al weer bij. Helaas reden we daarna op een langzame groep waardoor de rondetijd uiteindelijk wat tegenviel (2:25). Maar ik sloot de dag af met een heerlijk gevoel en de wetenschap dat er flinke progressie geboekt is.

Aanstaande woensdag voor de volgende en dit seizoen laatste keer. Het lijkt drooog te blijven en ik hoop die dag richting de 2:15 te kunnen. Ben bang dat dit wel eens een hele dure hobby kan gaan worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
xos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:24:
[...]

Ben bang dat dit wel eens een hele dure hobby kan gaan worden :X
Dat is toch de valkuil van iederen hobby. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

steveman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:41:

Een flesje koud gersten-nat laten brengen?
Wouldn't that solve all of your problems? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar steveman, tot nu toe heb ik maar weinig gehoord, behalve dat je er wat lomp vanaf bent gestapt. Hoe ben je er verder aan toe, en, hoe is het met je motor? Hoe is het eigenlijk gebeurd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Afgelopen woensdag voor de tweede keer op Assen geweest nadat de eerste keer op 17 augustus geheel verwaterd was en na 2 sessies was afgebroken ivm olie over 3/4 van de baan.

Heb een circuit motor gekocht en het was voor mij de eerste keer op een supersport (suzuki 600 k9). Braaf bij de organisatie aangegeven dat zowel de baan zgan was maar ook de motor. Dus ingedeeld in een langzamere groep. Eerste sessie, hmm dit remt voor geen meter, wat schakelt dit beroerd en wat een nare rijhouding. Toen ik afstapte had ik wat twijfels over de motor en of ik dit wel leuk zou blijven vinden op zo'n supersport...

Tweede sessie, het ging wat beter, mijn referentiekader (Tuono van 2014) begon wat te vervagen en ik raakte gewend aan de motor. Het lage tempo zorgde ervoor dat ik mij geheel bezig kon houden op rijlijnen en het wennen aan de motor. Tot de derde ronde kwam en het mijn beurt was om achter de marshall te rijden. Na een paar bochten ging ineens het gas erop en viel alles beter op zijn plek. Voor het eerste had ik het idee dat een supersport idd zijn sterke punten heeft op een circuit. Bij het nabespreken gaf de marshall aan mij even te willen testen en vroeg of ik niet naar een snellere groep wilde. Uhm, ja :P.

Derde sessie kreeg ik de keuze tussen de snelste en een na snelste groep, voor de laatste gekozen. Was flink aanpoten (rondetijd ging 25s omlaag tov de vorige groep) en ik heb ook aangegeven na afloop dat dit voor mij wel de limiet was op dit moment. Marshall lachte een beetje en ging er verder niet op in. Had voor deze sessie een camera geleend, voor geintereseerden: https://www.dropbox.com/s/lv0336yeeads0az/GOPR0313.mp4?dl=0 Zie genoeg ruimte voor verbetering.

De vierde sessie was erg scrappy (veel inhalen) en hebben we niet echt lekkere rondes kunnen maken. Maar waar mogelijk lag het tempo lekker en zat ik geheel in mijn comfort zone. Achteraf bleken de tijden ook redelijk in lijn te liggen met sessie 3, dus progressie :*).

De vijfde en laatste sessie was vreemd, marshall reed hetzelfde tempo maar sommige uit de groep konden het tempo niet goed volgen, waarschijnlijk door vermoeidheid. In ronde 5 besloot de persoon voor mij de pits in te gaan omdat hij het tempo niet meer kon volgen. Resultaat, ik kwam het rechte stuk op en en zag de groep de H-bocht al in duiken. Aangezien onze marshall stekeblind was en een straf tempo bleef rijden betekende dat, doorrijden :o. Na afloop miste hij er 2 in de groep (groep van 5) en had geen idee waar ze waren gebleven... Hoe dan ook, lege baan en een man met een missie om de aansluiting weer te vinden. Waren de beste bochten van de dag, niemand in de buurt, je eigen lijn en tempo bepalen, geen gedoe met de persoon voor je die een rare beweging maakt. Na strubben zat ik er al weer bij. Helaas reden we daarna op een langzame groep waardoor de rondetijd uiteindelijk wat tegenviel (2:25). Maar ik sloot de dag af met een heerlijk gevoel en de wetenschap dat er flinke progressie geboekt is.

Aanstaande woensdag voor de volgende en dit seizoen laatste keer. Het lijkt drooog te blijven en ik hoop die dag richting de 2:15 te kunnen. Ben bang dat dit wel eens een hele dure hobby kan gaan worden :X
_/-\o_

Op naar de 1:59 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06

Maar de beste hobby die er is :9~. Niks beters dan wanneer je aan het vrij rijden bent en met een snelheid van +100 km/h voorbij raast in een bocht. Adrenaline na zo een sessie op het circuit is echt heerlijk.

Met welke organisatie ging je de baan op? Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^ als je quote dan mag je z'n lap tekst best even inkorten. Zeker als je al de moeite neemt om een specifiek stukje aan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Weet er iemand waar ik leuke spiegels kan vinden die passen om mijn Yamaha FZ6N S2 uit 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
kazzzdafke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
Weet er iemand waar ik leuke spiegels kan vinden die passen om mijn Yamaha FZ6N S2 uit 2008?
Ebay afstruinen :) ?

Kleine zoek levert al een hoop spiegels op voor een redelijke prijs
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Vandaag m'n eerste aanrijding op de motor gehad, terwijl ik nog aan het lessen ben nota bene |:(

Korte schets van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/boem.jpg

Die pylon heeft z'n lesje wel geleerd, die gaat niet nogmaals in de weg staan.

* tdw rent hard weg :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:42:
Vandaag m'n eerste aanrijding op de motor gehad, terwijl ik nog aan het lessen ben nota bene |:(

Korte schets van de situatie:
[afbeelding]

Die pylon heeft z'n lesje wel geleerd, die gaat niet nogmaals in de weg staan.

* tdw rent hard weg :+
Haha, geen motogymka voor jou dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Zelfkennis siert de mens ;) Dat zal nog wel even duren.
Vays schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:24:
[...]

Maar de beste hobby die er is :9~. Niks beters dan wanneer je aan het vrij rijden bent en met een snelheid van +100 km/h voorbij raast in een bocht. Adrenaline na zo een sessie op het circuit is echt heerlijk.

Met welke organisatie ging je de baan op? Klinkt goed.
Dit was met racecracks. Ben over het algemeen tevreden over de organisatie, reageren snel op mail, de administratieve bijzaken verlopen soepel en doen merkbaar hun best om het een leuke dag voor iedereen te laten worden. Enige wat ik echt ondermaats vind is de theorie sessie in de middag. Dat zou wel met iets meer passie en structuur verteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:01:
[...]

* DinX reed door z'n appartement op z'n (bureau)stoel met wieltjes :+
Zo werd ik de onderzoekskamer in het ziekenhuis binnengereden, de zuster kon zo gauw geen rolstoel vinden.

Best maf om achteruit door de gangen gerold te worden :+ Verbaasde blikken ook.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vays schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:04:
[...]

Ebay afstruinen :) ?

Kleine zoek levert al een hoop spiegels op voor een redelijke prijs
linkje
Iemand ervaring met deze spiegels?
http://www.ebay.com/itm/S...sh=item4d16849f14&vxp=mtr

Wat ik niet wil is dat de trillingen zo erg zijn dat je er geen hol door ziet :)

Deze lijken steviger, maar zien er dan weer zo bulky uit :/

http://nl.aliexpress.com/...2_71_72_73_74_75,201409_3

[ Voor 17% gewijzigd door kazzzdafke op 25-09-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Zonet met glans de maneuvers opnieuw gedaan en zonder probleem geslaagd! *O* *O* *O*
Maandagavond dan maar naar het gemeentehuis en voorlopig rijbewijs aanvragen en alvast met de honda shadow 750 rond rijden (en hopen dat ik dit jaar nog openbare weg examen kan boeken).

oOo oOo oOo

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Shadow als lesmotor? Voorlopig rijbewijs?

O Belg. Andere regels blijkbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie Suzuki Bandit heeft de duitser op de foto gebouwd. Wil ik ook :9~

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/09/suzuki-bandit.jpg

Bron: http://www.bikeexif.com/suzuki-bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:43:
Wat een mooie Suzuki Bandit heeft de duitser op de foto gebouwd. Wil ik ook :9~

[afbeelding]

Bron: http://www.bikeexif.com/suzuki-bandit
Zo, das zeker een mooie!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

dj_vibri schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:28:
[...]

Zonet met glans de maneuvers opnieuw gedaan en zonder probleem geslaagd! *O* *O* *O*
Maandagavond dan maar naar het gemeentehuis en voorlopig rijbewijs aanvragen en alvast met de honda shadow 750 rond rijden (en hopen dat ik dit jaar nog openbare weg examen kan boeken).

oOo oOo oOo
Hoe zit dat rijbewijs traject in Belgie in elkaar? Je krijgt een voorlopig rijbewijs als je de bijzondere verichtingen hebt gehaald waarmee je al (zelfstandig?) kunt rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
xos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:29:
[...]

Hoe zit dat rijbewijs traject in Belgie in elkaar? Je krijgt een voorlopig rijbewijs als je de bijzondere verichtingen hebt gehaald waarmee je al (zelfstandig?) kunt rondrijden?
Je mag kiezen tussen 9 uur les en dan (na examen op privaat terrein) tot 1 jaar met een voorlopig rijbewijs rondrijden, en vervolgens met eigen motor examen op de weg afleggen, of 12 uur les, en dan mag je na examen op privaat terrein meteen ook examen op de rijweg afleggen, met de motor van de rijschool.

Wat ik niet terugvind is hoelang je minimaal moet wachten Volgens onderstaande flowchart moet je minimaal 1 maand wachten na je examen op privaat terrein, tot je met eigen motor het examen op de openbare weg mag afleggen.

Flowchart:
Afbeeldingslocatie: http://www.vab.be/webbuilder/rijschool/upload/image/directe%20weg1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 25-09-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:35:
[...]

Je mag kiezen tussen 9 uur les en dan (na examen op privaat terrein) tot 1 jaar met een voorlopig rijbewijs rondrijden, en vervolgens met eigen motor examen op de weg afleggen, of 12 uur les, en dan mag je na examen op privaat terrein meteen ook examen op de rijweg afleggen, met de motor van de rijschool.

Wat ik niet terugvind is hoelang je minimaal moet wachten Volgens onderstaande flowchart moet je minimaal 1 maand wachten na je examen op privaat terrein, tot je met eigen motor het examen op de openbare weg mag afleggen.

Flowchart:
[afbeelding]
Zit er nog beperkingen op wat en waar je mag rijden met voorlopige rijbewijs?

Hier in de UK is een vergelijkbaar systeem, dus na Compulsory Basic Training (CBT) krijg je een provisional license waarmee je op 125cc mag, maar niet op snelweg en geen passagier.
Daarna kan je afhankelijk vna leeftijd direct door naar vol A of voor Alicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
ToolkiT schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:03:
[...]

Zit er nog beperkingen op wat en waar je mag rijden met voorlopige rijbewijs?

Hier in de UK is een vergelijkbaar systeem, dus na Compulsory Basic Training (CBT) krijg je een provisional license waarmee je op 125cc mag, maar niet op snelweg en geen passagier.
Daarna kan je afhankelijk vna leeftijd direct door naar vol A of voor Alicht..
Enkel geldig in .be; je rijdt met een L; je mag geen passagiers vervoeren; en als je jonger bent dan 24 mag je vrijdag tot zondag & feestdagen niet 's nachts rijden (22u tot 6u)

Maar dus wel onbeperkt qua motor (als je 9u rijles gevolgd hebt voor die motor; dus (voorlopig) rijbewijs A1: max 125cc; A2: -35kw; A: onbeperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes, voor als we de loterij winnen:
http://www.actionmobil.com/en (pas op werelds traagste website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32

Leuk filmpje. Ziet er uitnodigend uit om ook een keer te proberen :9

Die kerel voor je lijkt erg rechtop te zitten tijdens het racen of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zit die niet op een Naked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Klopt, dat is een maatje op een Tuono die had besloten om naar dezelfde groep te gaan zonder dat even te vragen aan de organisatie :X. Als je goed kijkt zie je mij ook wuifen naar hem in de pitstraat toen ik merkte dat hij aansloot. Zijn houding kan zeker beter maar een naked bike helpt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Neen inderdaad.. De ene naked is ook de andere niet, en die draaien zelfs slechter als je meer naar voren leunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:05:
Bommes, voor als we de loterij winnen:
http://www.actionmobil.com/en (pas op werelds traagste website)
Haha, daar krijg ik mijn vrouw echt niet in mee.. :N
Maar ik vind het wel vet maar het vraagt wel nog meer vakantie dagen want zo een ding vraagt natuurlijk voor overland reizen naar de andere kant van de planeet.

Nee als er al weer een andere camper komt (vast wel over een paar jaar) dan is het terug kleiner.
Vind de 7 meter die we nu hebben en het bij behorende diesel verbruik van 1 op 7 echt wel wat te veel van het goede om eerlijk te zijn :$
Om nog maar niet te spreken van de houderschapsbelasting van bijna 1000 euro voor een jaar. :o :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:44:
[...]

Haha, daar krijg ik mijn vrouw echt niet in mee.. :N
Als je de loterij wint wel natuurlijk...laat je je rijden door een chauffeur :)

Mijn manager heeft een Unimog vrachtwaggel (zo'n 4x4 monster met V6-6liter dieselmotor erin) en heeft daar zelf een hele mooie camper van gemaakt. Alles perfect afgewerkt. Ziet er super uit. Alleen is hij niet persé van plan om er ook offroad mee te gaan rijden. Het kán wel met dat ding. Het is blijkbaar puur hobby, want het is niet bepaald goedkoop. Wel cool!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik ben weer begonnen met lessen na mijn val (met reguliere fiets), en mag op voor de AVB op de 16e. #spannend :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
gaat er nog iemand rijden vandaag of morgen ?:P

• kazzzdafke
Yep, morgen ritje van 400km, richting Luxemburg..

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Tja eigenlijk stond de Distinguished Gentleman's Ride hier in Eindhoven op de planning maar er is ook morgen en opendag op de honden school waar wij cursus/begleiding van hebben gehad.
Ook heb ik geen pak dus wordt het morgen die open dag en niet de rit in eindhoven rijden.

Ben ook bang dat het hier in NL rijden en beetje tegen valt na vorige werk nog in de Alpen te hebben gereden. :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Reloader
Wij gaan zo even naar Zeeland en morgen nog geen plannen mochten mensen zich vervelen :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vandaag een proefrit gemaakt op een S1000RR (2015) bij de BMW dealer Motor Houtrust. Hier en daar toch wel positief verbaasd over.

- Stuurt erg lekker in bochten. M'n ZX636 vind ik nogal zenuwachtig / instabiel.
- Knoppenbediening is goed en makkelijk te vinden.
- Quick shifter up en down is erg relaxt en een luxe.
- pk's heb ik niet uitgeprobeerd, maar dat zijn er sowieso te veel voor op de openbare weg.

Nadelen vond ik dat hij behoorlijk trilt als je wat langer in een lagere versnelling blijft.
De hoek van de knie vond ik erg scherp en kreeg al redelijk snel last. De vergelijking op http://cycle-ergo.com/ met m'n huidige motor is het verschil maar 3 graden :?

Op zich positief en eentje om in gedachte te houden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Laatste hand gelegd aan de brommerd voor Marokko. Ik had van Wunderlich een koplampgril besteld om te beschermen tegen steenslag. Ook al is het een overprized stukje staal, het is nog altijd goedkoper dan een paar honderd € voor een nieuwe koplampunit. Helaas hebben ze een verkeerd beeld van mijn extra schijnwerpers, want ook daar heb ik van die roostertjes voor besteld. Maar die passen niet. Het zijn originele schijnwerpers van BMW (zit standaard op de Adventure) maar zijn denken dat ik 2 schroefgaten bovenop heb....niet dus. Krijg ik natuurlijk nooit op tijd iets nieuws voor. En met die bolle uitstekende lenzen is het een mooi doelwit voor steentjes.

Gelukkig heeft mijn reisgenoot vandaag een nieuwe motor gekocht. Zijn 'ouwe' was nl gestolen 2 weken geleden. Nét voordat ie op een eerder geplande trip naar Schotland wilde gaan. Daar heeft ie snel een motor voor kunnen huren en nu heeft ie een F800GS gekocht met alles erop en eraan. Helemaal 'ge-Touratecht' is ie.. Mooi ding. Dat wordt een leuke vakantie!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vanochtend even bij Goedhart langsgeweest. Nieuwe laarze gekocht en een backprotector. Twijfelde nog over een doorwaai jas maar wacht daar nog eventjes mee. Mijn huidige jas kan ik ook op veel punten openritsen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• tdw

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:30:
En met die bolle uitstekende lenzen is het een mooi doelwit voor steentjes.
Tijd voor tie wraps? Iets is beter dan niets lijkt me :P

~ James May

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Kan ik hier toevallig iemand blij maken met een paar spiegels? Gratis op te halen in Amsterdam West of tegen verzendkosten verstuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vQQ39M0m.jpg
Voorkant

Dit mag hier wel toch?

[ Voor 24% gewijzigd door 3ddie op 29-09-2015 21:14 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Meh, net een nieuwe kettingset voor de GSX-R binnengekregen, maar het voortandwiel wil niet los... Dat is ook voor het eerst dat zo'n ding niet los wil.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik dat ding zonder slagmoersleutel (mijn garagebox heeft geen stroom en dus ook geen compressor) loskrijg? Met 1 been op de achterrem staan en met mijn andere been op een halve meter ijzer die aan de dop zat gaan staan hielp in ieder geval niet.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Chakotay schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:56:
Meh, net een nieuwe kettingset voor de GSX-R binnengekregen, maar het voortandwiel wil niet los... Dat is ook voor het eerst dat zo'n ding niet los wil.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik dat ding zonder slagmoersleutel (mijn garagebox heeft geen stroom en dus ook geen compressor) loskrijg? Met 1 been op de achterrem staan en met mijn andere been op een halve meter ijzer die aan de dop zat gaan staan hielp in ieder geval niet.
Bout verhitten, zit waarschijnlijk vast met rode loctite.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ergens een compressor welke op druk staat lenen (en dan liefst een met een 50+ L. tank vanwege het aantal "tikken" wat er nodig is)?

Bout verhitten is ook een optie maar als je de draairichting van de uitgaande as in combinatie met de draairichting van de ketting" bekijkt dan zie je vanzelf waardoor zo'n kettingwiel vast geslagen is... én waarom je dus een luchtsleutel nodig hebt (óf een slagmoer sleutel).

Kettingwielen zitten (niet voor niets) aan de linkerkant van een motorfiets en draaien dus tégen de klok in. Je achterwiel draait ook tegen de klok in met als gevolg dat de kettingwielen zich alleen maar vaster kunnen trekken (én nóóit en te nimmer automagisch los kunnen gaan lopen!!).

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 26-09-2015 18:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:00:
[...]

Bout verhitten, zit waarschijnlijk vast met rode loctite.
Nope, zit geen loctite tussen. Heb het ding zelf vastgezet op moment volgens het werkplaatshandboek (120Nm of iets in die richting) een paar maanden geleden, zonder loctite ertussen :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vWpNcEcF3Y4]

Op zich had ik dus al wel een waarschuwing gekregen dat zo'n slick niet heel veel grip had op die ondergrond... (En dat was nog redelijk rechtop)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Filmpje (nog) niet bekeken: "Euro-Circuit" ??

• The-Source
Zo net even een wingrack op mijn gsx 750F gezet. Was even rondstruinen op marktplaats want hij was nergens meer nieuw te koop en als accesoires ook niet los op marktplaats te vinden.
Dus dan maar elke model want er geplaatst werd in de gaten houden of er 1 tussen staat met kofferrek ;)
Uit eindelijk gevonden en verkoper wou deze dus ook nog wel los verkopen :)
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Foto's ....

zijkant zonder koffersachterkant met koffers
zijkant met koffersachterkant zonder koffers

[ Voor 54% gewijzigd door The-Source op 26-09-2015 19:17 ]

• DinX

DinX

Motormuis

• kazzzdafke
Nieuwe jas gekocht vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://images0.revzilla.com/product_images/0117/3042/revit_replica_leather_jacket_zoom.jpg

http://www.revzilla.com/m...it-replica-leather-jacket

Morgen testen!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi jasje!!!

En om op een discussie van afgelopen week terug te komen: De mouwen van die jas passen alleen ín de schacht van je handschoenen, niet er over :+

• Reloader
ik ben opzoek naar de rechter zijkap van een bandit 1200 uit '98 (ben niet gevallen :P :) ) iemand een goed adresje ? (ben al op MP aan het kijken maar zie niet veel staan int zwart)

(zie al dat het een deel is... dat verklaart wat ondertussen ook wat gevonden maar ook met een scheurtje erin dus dat is niet de moeite)

[ Voor 27% gewijzigd door Reloader op 26-09-2015 20:36 ]

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:01:
[...]

Mooi jasje!!!

En om op een discussie van afgelopen week terug te komen: De mouwen van die jas passen alleen ín de schacht van je handschoenen, niet er over :+
Thanks! Zit echt als gegoten...

Mja zou ook een raar zicht zijn, erover..

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zomers is het wel lekker.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01

Dit heb ik ook een keer gehad met mijn Fazer. Een dikke metalen buis door het achterwiel op de achterbrug en een wringijzer met een meter lange veerpoot als leverage werkten uiteindelijk. Enorme knal en het schoot los. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:29:
[...]
Tijd voor tie wraps? Iets is beter dan niets lijkt me :P
Nah...denk niet dat dat goed gaat. Kijken wat Klaus Wunderlich zegt op mijn mail. Wie weet sturen ze een passende op. Ik kan die constructie zoals ie nu is niet goed fixeren en dan kan dat roostertje tegen die lens aan gaan klapperen en dan maak ik 'm misschien juist stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ps. Heb nog een textiel pak dat ik als het regent of in de winter (als ik al veel ga buiten komen) ga gebruiken ipv de lederen jas.
Dus daar geen issue met de handschoentjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop een slagmoersleutel op accu ? :)
heb hetzelfde akkefietje gehad met mijn kawasaki z750. Die zit overigens met 170 vast 8)7
Maar even doorzetten dan komt alles los met een slagmoersleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien een linkse draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Zo even een tochtje plannen om de nieuwe bandjes in te rijden.
Heb nu voor de Bridgestone Battlax BT014 voor liggen en de Bridgestone Battlax BT021 achter. Overigens zijn deze gekozen door de monteur waar hij eerder even voor onderhoud was.
Denk zelf dat het geen verkeerde banden zijn voor mijn verwachte gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:17
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:24:
Filmpje (nog) niet bekeken: "Euro-Circuit" ??
Circuit ten zuiden van Eindhoven in de buurt van Valkenswaard. Met name gericht op offroad rijden, maar ze hebben ook een stuk straat er tussen. Ik heb er een keer een dagje een cursus voor de auto gehad; offroad (leren) rijden, glad wegdek, berm-rem-proef, Eland-test, slalomrijden en nog meer van dat soort dingen. Erg leerzaam. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Vandaag ook nog even bij goedhart geweest...

Wat een uitdragerij zeg. En de band die speelde... Niet mijn ding; gelukkig had ik oordoppen bij me :+

Half uurtje, toen was ik weer pleite....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mijn stiefpa wou toch al een slagmoersleutel hebben, dus vandaag maar meteen wat Airpress-speelgoed gehaald :P

Maar helaas, ook daarmee gaat hij niet los... Om te testen of de compressor & slangen het wel aankonden de tol ook even op de achterasmoer gezet, die was in 5 seconden los. Maar een nieuwe moer besteld dus, de rest van de kettingset alvast vervangen en als die nieuwe moer binnen is gaat de slijptol in de oude, mooi geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik vroeg me af. Ik heb al een tijdje een TomTom 400 maar zou het toch wel fijn vinden om bepaalde berichten via het gehoor binnen te krijgen ipv op het schermpje te hoeven kijken.

Hebben jullie ervaring met bluetooth oortjes o.i.d. in combinatie met de TomTom 400?

Ik vind die setjes van € >250 veel te duur voor zoiets. Zijn daar nog leuke goedkope alternatieven voor die wel redelijke kwaliteit leveren?

Hoe vinden jullie dit rijden overigens? Ik rij normaal altijd met oordopjes in. Sluiten die oordopjes van een degelijke headset wel goed genoeg af om het geruis van het rijden tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Rody schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:44:
Vandaag een proefrit gemaakt op een S1000RR (2015) bij de BMW dealer Motor Houtrust. Hier en daar toch wel positief verbaasd over.

- Stuurt erg lekker in bochten. M'n ZX636 vind ik nogal zenuwachtig / instabiel.
- Knoppenbediening is goed en makkelijk te vinden.
- Quick shifter up en down is erg relaxt en een luxe.
- pk's heb ik niet uitgeprobeerd, maar dat zijn er sowieso te veel voor op de openbare weg.

Nadelen vond ik dat hij behoorlijk trilt als je wat langer in een lagere versnelling blijft.
De hoek van de knie vond ik erg scherp en kreeg al redelijk snel last. De vergelijking op http://cycle-ergo.com/ met m'n huidige motor is het verschil maar 3 graden :?

Op zich positief en eentje om in gedachte te houden.
Mijn afdronk is vrijwel hetzelfde. Persoonlijk zou ik hem nooit kopen omdat het ding zo belachelijk snel is zonder ooit intimiderend te worden of ook maar enige andere vorm van emotie op te roepen. Wat je overhoudt is iets wat alleen tot zijn recht komt bij illegale snelheden op de openbare weg. Het enige wat bij mij echt is blijven hangen is hoe snel het ding door de versnellingen heen loopt. Verder deed het ding mij helemaal niks. Vond de single R dan veel leuker, met een paar drukken van bankstel tot een best sportief sturend apparaat. Voor mij een kandidaat als de garantie van mijn huidige verloopt.

Vandaag ook bij Goedhart geweest om te kijken voor een helm. Denk dat ik 15 minuten op het terrein ben geweest. Te veel mensen en weinig interessant spul. Beetje kraak noch smaak vond ik het hele gebeuren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:57
Ook even bij goedhart geweest vandaag, vond het ook niet bijzonder allemaal.
was met een uurtje weer weg, even een hamburger genuttigd.

Nu mentaal voorbereiden op mijn praktijk examen van morgen, begin echt zenuwachtig te worden nu.
blijf moeite hebben met CBR krijg er de kriebels van naar mijn eerste autorijexamen.
brrr

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

Exigence

dnkroz

The-Source schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:51:
Zo even een tochtje plannen om de nieuwe bandjes in te rijden.
Heb nu voor de Bridgestone Battlax BT014 voor liggen en de Bridgestone Battlax BT021 achter. Overigens zijn deze gekozen door de monteur waar hij eerder even voor onderhoud was.
Denk zelf dat het geen verkeerde banden zijn voor mijn verwachte gebruik ;)
Worden deze banden nog verkocht nog joh? Die types zijn bijna uit het jaar kruik...

Tegenwoordig zijn er banden die én meer grip bieden (vooral bij slechte omstandigheden) én ook nog eens langer mee gaan.

Vanwaar deze banden als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Niet specifiek mijn keuze geweest. Bestaande voorband was af en achter was vlak. Maar blijkbaar worden ze nog steeds verkocht ;) en zal ik het voorlopig er nog mee 'moeten' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kijk eens welke "dot" code er op de banden staat. Lijkt erop das hij zijn ouwe meuk aan je verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Proqzor schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:43:
Ik vroeg me af. Ik heb al een tijdje een TomTom 400 maar zou het toch wel fijn vinden om bepaalde berichten via het gehoor binnen te krijgen ipv op het schermpje te hoeven kijken.

Hebben jullie ervaring met bluetooth oortjes o.i.d. in combinatie met de TomTom 400?

Ik vind die setjes van € >250 veel te duur voor zoiets. Zijn daar nog leuke goedkope alternatieven voor die wel redelijke kwaliteit leveren?

Hoe vinden jullie dit rijden overigens? Ik rij normaal altijd met oordopjes in. Sluiten die oordopjes van een degelijke headset wel goed genoeg af om het geruis van het rijden tegen te gaan?
Yep, de Scala Q1.
Je kan hiermee 3 devices via BT koppelen, zoals je gsm, navi en nog iets anders :)
Gesprekken zijn heel erg goed hoorbaar, alsook voor diegene aan de andere kant. Hoort niets van wind etc, soms nog beter dan een carkit!
Muziek is ook hoorbaar, geen enkel issue hier.
Dit alles met dopjes in.

Enkel, je kan niet met andere motors pairen. Dan moet je meer betalen.

Ik heb em gekocht voor 130€, mooie prijs, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
kazzzdafke schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:55:
[...]

Yep, de Scala Q1.
Je kan hiermee 3 devices via BT koppelen, zoals je gsm, navi en nog iets anders :)
Gesprekken zijn heel erg goed hoorbaar, alsook voor diegene aan de andere kant. Hoort niets van wind etc, soms nog beter dan een carkit!
Muziek is ook hoorbaar, geen enkel issue hier.
Dit alles met dopjes in.

Enkel, je kan niet met andere motors pairen. Dan moet je meer betalen.

Ik heb em gekocht voor 130€, mooie prijs, niet?
Cool, dat is op zich niet verkeerd. Maar kan je niet gewoon nog zo'n Q1 kopen? Als je naar die Scala Rider Q1 teamset kijkt dan lijken het gewoon 2 van die Q1 headsets.

Ik zal nog even kijken hoe en of je die systemen simpel op alle helmen kan monteren.

Overigens kan je gewoon altijd nog met die headset elkaar bellen via je 06? :P Dan heb je ook een teamset? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

The-Source schreef op maandag 28 september 2015 @ 05:52:
Niet specifiek mijn keuze geweest. Bestaande voorband was af en achter was vlak. Maar blijkbaar worden ze nog steeds verkocht ;) en zal ik het voorlopig er nog mee 'moeten' doen.
Welke garage was dat? Dan weet ik waar ik niet heen ga... Beetje jammer om oude troep te verkopen als iemand zelf geen voorkeur heeft. Van beide banden zijn inmiddels al 2 of 3 opvolgers, en zelfs toen die dingen nog nieuw waren vond ik ze persoonlijk al waardeloos.

Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste