Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik moest vanochtend in Luxemburg stad zijn om een WLC-200 (Juniper) bij een klant te gaan vervangen..... Zo'n ding op de motor mee nemen terwijl 't regent is niet écht aan te bevelen (en sowieso niet op mijn "fiets")._Apache_ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:21:
[...]
Eee... Vianden, beter met de moto te doen ;-).. iets meer dan 4u vanaf Utrecht.
Ben inmiddels al weer thuis.... Met de auto is Vianden voor mij 2:15 uur rijden (regio 's-Hertogenbosch). Je moet met je motor toch eens wat meer gas geven, dan
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-09-2015 21:43 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ga ik op een k75, of een pan european
Wise enough to play the fool
Vianden?wimmel_1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:37:
Hier ook maar even 't voorbeeld van Bommes volgen ...... Alleen weer jammer dat ik er nu met de auto ben 😎
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar.... Met een Golf VII GTD kun je hier in de regio ook leuk spelen 😝
Aah nieuwe pagina
Heb daar mijn eerste motorweekendje overnacht. Prachtige plek
Lekker trollen met de pan natuurlijkteacher schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:31:
Morgen bmw motorrad day...
Ga ik op een k75, of een pan european
[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 20-09-2015 00:11 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik denk niet dat er aanstoot aan genomen wordt. Op de 'echte' Motorrad Days zie je ook altijd een groepje niet-BMW's staan. Ze worden niet in de fik gestoken ofzo...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben ook al weer thuis, laatste dagen geen internet en de wifi op de camping wilde niet mee werken.wimmel_1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:37:
Hier ook maar even 't voorbeeld van Bommes volgen ...... Alleen weer jammer dat ik er nu met de auto ben 😎
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar.... Met een Golf VII GTD kun je hier in de regio ook leuk spelen 😝
In 2 dagen naar huis gereden, kon het niet afleren dus met de camper over de St. Bernard pas gereden. Dat was wel vet, en gezien de mist boven op niet eens vervelend om in de camper met de kachel aan te zitten.
Jammer was dat ik vervolgens tussen Bern en Basel een of andere vrijdagmiddag wegwerkzaamheden file in reed van een uur en de garmin aan gaf dat bij Basel zelf ook nog een uur vertraging zou zijn.
Weer 2 uur file dus, daar had ik geen zin in dus ergens links afgeslagen om te proberen Frankrijk in te komen.
Daar liggen niet echt snelwegen in Zwitserland dus dat werd weer binnen door gassen met die camper.
Wel een erg leuke omgeving trouwens en massa's motorrijders.gezien.
https://goo.gl/maps/VqFXtHcmFk62
Bij Tavannes de snelweg af en binnen door naar Glovelier, geen super hoge bergen maar toch wel net weer hoger dan in de Eifel, en veel goed asfalt, leuke bochtjes, kleine dorpjes en het stikte er van de gasten in subaru's, cupra's en weet ik veel wat voor snel spul.
Slechts met pek en veren overgotenmphilipp schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:31:
[...]
Ik denk niet dat er aanstoot aan genomen wordt. Op de 'echte' Motorrad Days zie je ook altijd een groepje niet-BMW's staan. Ze worden niet in de fik gestoken ofzo...
Ik ga nu eerst even de camper poetsen, gisteren na een dag gereden te hebben is het ding wel leeg geladen en droog schoon gemaakt (stofzuigen) nu de natte kant zeg maar.
Dan zal ik mijn laatste stukje van de Vespa trips nog toe voegen, heb nog 1 dag op de foto's staan met nog een erg gave rit.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De verkoop van mijn zx7r wil niet echt lukken dus zit nu een beetje te twijfelen wat ik ermee zal doen. De komende paar maanden zal hij toch niet verkocht worden met oog op het weer dus ik kan hem dan natuurlijk schorsen en uit de verzekering halen zodat het mij niet veel meer kost.
Maar misschien is zo'n site nog wel een idee; al lees ik daar wel aardig wat slechte verhalen over (waarschijnlijk zullen er ook voldoende goede verhalen zijn maar die worden niet op internet gezet) Dus ik ben een beetje huiverig om hem via die weg te verkopen.
Yamaha MT-09
Een woord is eigenlijk al genoeg: handelaren. Ze hadden het beter: wiegeeftmedelaagsteprijsvoormijnmotor.nl kunnen noemen. Niets slechts aan; het zijn handelaren die dat ding ook weer kwijt moeten zien te raken. Er wordt zomaar blind een bedrag voor geboden. Dat kan nooit het bedrag zijn dat je motor waard is.Bergie schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:27:
Heeft iemand hier toevallig ervaringen met ikwilvanmijnmotoraf.nl ?
Als je dat meeneemt, kun je het proberen. Als je 'strapped for cash' bent bv. Maar je krijgt serieus weinig doekoes voor je brommer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je kan het altijd proberen, het kost niks en het is vrijblijvend. Je word alleen twee keer gebeld, één keer met het hoogste bod en later nog een keer of je het zeker weet en of je je niet bedacht hebt.Bergie schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:27:
Heeft iemand hier toevallig ervaringen met ikwilvanmijnmotoraf.nl ?
De verkoop van mijn zx7r wil niet echt lukken dus zit nu een beetje te twijfelen wat ik ermee zal doen. De komende paar maanden zal hij toch niet verkocht worden met oog op het weer dus ik kan hem dan natuurlijk schorsen en uit de verzekering halen zodat het mij niet veel meer kost.
Maar misschien is zo'n site nog wel een idee; al lees ik daar wel aardig wat slechte verhalen over (waarschijnlijk zullen er ook voldoende goede verhalen zijn maar die worden niet op internet gezet) Dus ik ben een beetje huiverig om hem via die weg te verkopen.
Maar de boden zijn over het algemeen schofterig laag. Als je verwacht €3k voor je motor krijgt zal het hoogste bod waarschijnlijk 1500 zijn of zo.
Maar proberen kan je het altijd...
Vanochtend nog een groepje wielrenners voor me die midden op de weg reden. Één keer revven met de Varadero en ze reden braaf aan de kant van de weg
Eentje schrok zo erg dat hij bijna van zijn fiets af viel leek het wel. En dat met de stock uitlaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 20-09-2015 12:45 ]
Jaa, maps zegt 3u 50m voor mij, maar was even vergeten dat de A2 bij Maastricht een puin hoop is. Die had ik echt moeten vermijdenwimmel_1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:25:
[...]
Ik moest vanochtend in Luxemburg stad zijn om een WLC-200 (Juniper) bij een klant te gaan vervangen..... Zo'n ding op de motor mee nemen terwijl 't regent is niet écht aan te bevelen (en sowieso niet op mijn "fiets").
Ben inmiddels al weer thuis.... Met de auto is Vianden voor mij 2:15 uur rijden (regio 's-Hertogenbosch). Je moet met je motor toch eens wat meer gas geven, dan
Eens. Of ikhebzwareschuldenenhebietsteverpatsen.nlmphilipp schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:39:
[...]
Een woord is eigenlijk al genoeg: handelaren. Ze hadden het beter: wiegeeftmedelaagsteprijsvoormijnmotor.nl kunnen noemen. Niets slechts aan; het zijn handelaren die dat ding ook weer kwijt moeten zien te raken. Er wordt zomaar blind een bedrag voor geboden. Dat kan nooit het bedrag zijn dat je motor waard is.
Als je dat meeneemt, kun je het proberen. Als je 'strapped for cash' bent bv. Maar je krijgt serieus weinig doekoes voor je brommer.
Die sites dienen echt enkel voor als je in zware geldnood zit imho.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

(excuses voor de brakke phonecam pics)
Nu nog niewe handshoenen en ik ben helemaal een ouwe rukka
Als iemand de RUKKA ARGOSAURUS handshoenen in wit in de aanbieding ziet, graag een seintje
Dit is goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
https://www.motocard.com/...ZiYAZ0cuMv6T5hhoCf1rw_wcB
p.s.
oeps, een silly bid op een Sena 10C won ineens..
http://www.ebay.co.uk/itm...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Alleen komt het wel uit de US dus als je verzendkosten en import meerekend dan is het minder deal dan ik dacht..
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 20-09-2015 14:37 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vet pakToolkiT schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:21:
Mijn nieuwe jas is binnen: uiteindelijk is de keuze gevallen op de Rukka armaxion in zwart/geel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als iemand de RUKKA ARGOSAURUS handshoenen in wit in de aanbieding ziet, graag een seintje
p.s.
Alleen komt het wel uit de US dus als je verzendkosten en import meerekend dan is het minder deal dan ik dacht..
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Nee juist niet, ivm mijn oude Hein Gericke jas ben ik nu de helft zo bol
Lol je lukt wel een action figure door je houding op de onderste fotoToolkiT schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:21:
Mijn nieuwe jas is binnen: uiteindelijk is de keuze gevallen op de Rukka armaxion in zwart/geel:
[afbeelding]
[afbeelding]
p.s.

Oh en niet vervelend bedoeld hoor
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
HahaBommes schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:15:
[...]
Lol je lukt wel een action figure door je houding op de onderste foto![]()
Oh en niet vervelend bedoeld hoor
Houding was express om het Geel een beetje duidelijk te tonen
Helemaal klaar voor de herfst/winter dusToolkiT schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:21:
Ik sta er wel eens mee in mijn handen (mijn dainese atlas is nog goed, maar zeker 15 jaar oud) maar ik twijfel dan echt of het ooit soepel gaat worden.
Oh ja, op de pan gegaan btw
Althans het begon beter maar daar later meer over.
Voor nu: mega foto hoeveelheid en saai veel letters die lange zinnen vormen.
In het dal scheen de zon en hebben we buiten ons ontbijtje kunnen nuttigen.
Via Cuneo op weg, tank nog even vol, blijft lachen zo een Vespa die op dit soort tripjes iets van 1 op 25 draait. Voor een paar euro tanken elke dag en een bult plezier.
Ook natuurlijk nog 1 Caffé lungo en een macchiato lungo en een bubbeltjes water in een koffie barretje waar 2 van die Italiaanse agenten en een ambulance broeder stonden.
Dat kunnen ze wel in Italië, gave pakken ontwerpen voor de plessies, strakke vouwen in de pantalon, gave pet, wat franjes op de borstzakjes en schouders en het ziet er heel wat beter uit dan die lichtgevende brigade hier.
Overigens vergaten we nog te betalen we zaten al half op de Vespa toen de eigenaar naar buiten kwam gerend en ons er even aan herinnerde dat we nog moesten afrekenen. Dat met een aantal agenten in de zaak.
Even goed gas er op, zelfde route als de dag er voor maar dan achterste voren. Onderweg nog tig stops, eerste stop:
Knoflook voor thuis, tegen de boze geesten denk ik ofzo.
Volgende stop geen foto maar dat was een kaas verkoper, stuik geitenkaas en nog wat kaas gekocht.
Nou zitten wij allebei op Italiaanse les en Misses Bommes is een stuk beter met talen dan ik maar deze verkoopster was niet te begrijpen. Ze bleef maar ratelen als een Italiaanse verslaggeefster bij het paardenrennen. Zelfs na meerdere keren gezegd te hebben dat we haar niet begrepen bleef ze maar door gaan.
Volgende stop, bananen momentje en een blokje van de net gekochte kaas

Er zijn slechtere plekjes om een hapje kaas te eten.

Zie ook mijn fantastische topkoffer inpak skills. Structuur
Ook nog aandacht voor de lucht, geen plekje blauw meer te bekennen helaas, maar met een graad of 17 op 1400 meter nog altijd beter dan de dag er voor, toen kwam het niet verder dan 10 graden op die hoogte.
Bocht om en:
Weg versperring en een lichtelijk angstige Misses Bommes achterop.
Beetje gassen en ze gingen iets aan de kant, de rest hebben we maar tussen door gewrongen:

Weer op de top in vergelijkbaar weer als de dag er voor:
Net voor bij de top een klein zijweggetje dat uitzicht bood over een of andere hoogvlakte:

Niet te zien maar helemaal links onderin op het laagste punt van die vlakte stond nog een boerderij, ik kan me niet voorstellen dat die het hele jaar bewoont is.
Die verdwijnt gewoon compleet onder de sneeuw bij eerste de beste sneeuwbui.
Vespa

Ons doel was boven op de pas te lunchen maar aan het beslagen vizier wel te zien, het was er niet echt lekker weer.
Dus terug naar beneden tot we ergens een zonnetje zouden zien.
Dat zonnetje kwam niet meer, wat wel kwam een wolkbreuk van bijbels formaat.
Gelukkig wel mijn regenbroek bij dus maar even onder een boom gestopt om die aan te doen, net 5 minuten te laat natuurlijk dus toch een klam kruis
De afdaling leek wel op die van de dag er voor, maar dan niet in de wolken/mist maar in die wolkbreuk.
Glibberend op de Pirelli Diablo bandjes naar beneden terwijl ik geen hand voor ogen zag omdat we te langzaam reden om de druppels van het vizier af te krijgen.
Wederom blij met de abs dus

Lunch stop uit eindelijk, niet heel veel warmer dan boven maar wel een dak boven het hoofd:

Moraal was nog in orde
Beetje late lunch maar goed je bent in Italië dus avond eten begin je ook pas mee na 8 uur.

Terug op de camping: ZON

Natte bende uithangen (overigens waren mijn handschoenen vanochtend nog klam, dat is dus 3 dagen later

Ook bleek er iets niet goed te zijn met de headset na de regenbui:
Laat het maar aan Misses Bommes over om dat soort momenten vast te leggen
Uiteindelijk zaten de wolken nu wel wat hoger dus we hadden meer zicht maar zo nat als vandaag waren we de dag daarvoor niet geworden.
Wel echt een vette plek waar we vreemd genoeg alleen op de 2de dag nog 2 rijders (duitsers op GSen) tegen kwamen. Zal wel met het weer te maken hebben of misschien vinden de meeste rijders dit soort weggetjes echt te smal of zo.??
Na het terug thuis komen, het poetsen en op ruimen ook maar eens de inhoud van alle geheugenstickjes eens op de pc gezet.Dus nog wat random foto's als afsluitertje
Routes maken met een bakkie er bij:
Routes onderweg nog eens controleren:
Misses Bommes maakt graag foto's tijdens het rijden.
Dit soort foto's heb ik denk ik wel 30 op de camera gevonden.
Happy couple:
Kijken naar het vogeltje maar liever niet:
Hoezo slinger weggetjes:
Pauze:
Fort boven op de Col di Tenda:
Koude vingertjes:

Oh en omdat ik het niet laten kon, de terug weg met de camper over de Grand st Bernard pas heen, nog een keertje 2400 meter omhoog

Ons huisje van de afgelopen 2 weken:

Vaak bu'j te bang!
Waar ik het goedkoopst kan vindencyntax schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:52:
[...]
Helemaal klaar voor de herfst/winter dus. Net setje hoor! Waar haal jij trouwens al je Rukka spul vandaan als ik het vragen mag?
Mijn broek had ik bij de outletshop van een UK keten, ze doen daar aan price matching maar hadden hun eigen special offer die een hele boel goedkoper was vergeten offline te halen van hun ebay account.. dus toen ik hun vroeg of ze pricematch met zichzelf deden kreeg ik mijn broek voor die prijs mee
Mijn Jas komt uit spanje van http://www.motardinn.com en verder kijk ik vaak op http://www.fc-moto.de/ etc en google ik daar een kortingskode bij
Goretex Pro heeft ook van die stretchy panelen... dus op de juiste plekken rekt het mee.teacher schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:53:
Vind je die rukka jassen niet onwijs stug?
Ik sta er wel eens mee in mijn handen (mijn dainese atlas is nog goed, maar zeker 15 jaar oud) maar ik twijfel dan echt of het ooit soepel gaat worden.
Oh ja, op de pan gegaan btw
Mijn broek beviel zo goed dat ik er ook zo'n jas van bij wou.. en dat het wat stug is zorg er ook voor dat het er wat strakker uitziet en minder flapperig is..
Moet dat nou?Bommes schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:22:
<knip> veel te veel leuke verhalen en fotos</knip>
Er zijn ook nog gewone mensen die weer door de grijze wolken naar werk moeten
Sorry maar ik moet toch echt mijn snipperdagen opmakenXBL schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:27:
Hey Bommes, super relaxt man. Maar ik ben blij dat je nu terug bent van vakantie, want je maakte me belachelijk jaloers.
Thanks, we hebben nog nooit zoveel gereden op de Vespa als deze vakantie, het leek bijna wel een motor vakantie. Maar dan met ons eigen hotel zeg maar-tom-562 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:34:
Gaaf manIk vind het echt supervet om elke keer foto's van die Vespa te zien
Gewoon alleen maar rijden met dat ding. Bewijst maar weer eens dat je helemaal geen dikke R1200GS of FJR huppeldepup bakbeest nodig hebt om lekker te toeren
Ja dat moeten wij morgen ook weer wat hebben we een zinToolkiT schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:42:
[...]
Moet dat nou?

Ik heb net weer een nieuwe Klim (min of meer omgeruild voor een maat kleiner omdat ik enorm ben afgevallen) en dat GoreTex ProShell is ook best stug, maar na een paar keer dragen is het best soepel. Voordat ik de 'oude' inleverde heb ik die nog even in de wasmachine en droger gehad en daar worden ze ook wel wat soepeler van. Het stoort in ieder geval niet, maar de Klim heeft geen voering, dus ik denk dat die sowieso soepeler is.teacher schreef op zondag 20 september 2015 @ 19:53:
Vind je die rukka jassen niet onwijs stug?
Wel superspul. Kost een paar centen, maar als je het als investering ziet om jarenlang probleemloos en comfortabel mee rond te rijden, valt het wel mee. Je moet wel even al dat geld neer kunnen/willen leggen natuurlijk. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee.
Twee kleine 'nadelen':
- De rits is een 'meisjessluiting' De verkeerde kant dus. Heel raar.
- De rist om de broek aan de jas te maken is sterk verbeterd bij de Badlands 2015, maar nog steeds is het een gepruts om 'm vast te krijgen. Nu is het probleem dat het begin van de rits lastig te vinden is.
Als je oude kranten in je handschoenen stopt (elke paar uur verse) drogen je handschoenen sneller.

+1teacher schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:55:
@bommes:
Als je oude kranten in je handschoenen stopt (elke paar uur verse) drogen je handschoenen sneller.
Maar goede waterdichte handschoenen zijn nog beter
Als motardinn zich aan hun pricematching guarantee houd (wat ze bij mijn jas wel deden) en met de 5% kortingscode die ik vond sheelt het toch weer £80 met de winkel prijs (die na even praten wel met £25 omlaag ging ivm de UK pricematch die ze doen)
Investeer in een paar GoreTex handschoenen, dan hoef je geen stapel kranten mee te nemen op reisteacher schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:55:
@bommes:
Volgende trip is meteen een speciale, we hebben volgend jaar 2 maanden verlof geregeld. Gedeelte vrije dagen, gedeelte overuren en nog wat onbetaald verlof._Apache_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:23:
Heerlijk hoor Bommes! Wanneer staat de volgende trip op de planning? Einde van volgende komende maand?
Dat is half mei tot half juli.
Planning is natuurlijk Italië en dan naar Sicilië te rijden + wat omwegen.

Verwijderd
/me heeft geen idee
Ik heb ze op ebay gekocht onder de naam "heel guards"Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:14:
Even een vraag waar ik niet direct het antwoord op weet. Dus wellicht dat iemand het hier weet. Heten de beschermplaatjes bij je voetsteunen nu schetsplaten of schertsplaten?
/me heeft geen idee
Google Grammar (TM)Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:14:
Even een vraag waar ik niet direct het antwoord op weet. Dus wellicht dat iemand het hier weet. Heten de beschermplaatjes bij je voetsteunen nu schetsplaten of schertsplaten?
/me heeft geen idee
https://www.google.com/se...Ch3T2wr9&biw=1434&bih=697
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
https://www.google.be/sea...=isch&q=schetsplaat+motortdw schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:58:
[...]
Google Grammar (TM)
Never ever financial advice...
Verwijderd
Die zoekopdracht zegt helemaal nietstdw schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:58:
[...]
Google Grammar (TM)
Is ergens een linkje naar de officiële benaming van die dingen?
Verkapte kudt-dat-ik-in-de-UK-woon-post.ToolkiT schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:42:
[...]
Moet dat nou?
Leuke impressie, ziet er mooi uit. Have fun!Bommes schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:22:
[ hoop foto's en text ]
Haha nee hoor, dit geld voor heel noordelijk europa..
Sterker nog, omdat is vrij zuidelijk zit en in de rook van London is het hier vaak net een graad of 2 warmer dan in NL..
Jawel hoor. Als Google zegt dat je een woord anders moet spellen is dat gewoon zo
Zou het persoonlijk niet doen. Brandstof + hete motoronderdelen is niet bepaald een fijne combinatie418O2 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:11:
Na een ritje liggen er na een dag een paar druppels brandstof onder mijn motor. Zal ergens dus iets zweten. Kan ik toch wel mee rijden? Deze week komt mijn buurman weer thuis en dan kijk ik er met hem naar.
[ Voor 36% gewijzigd door tdw op 21-09-2015 13:18 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hèhè, ik woon in het zuiden van Duitsland, dus sowieso ook een paar graden warmer dan in NL.ToolkiT schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:10:
[...]
Haha nee hoor, dit geld voor heel noordelijk europa..
Sterker nog, omdat is vrij zuidelijk zit en in de rook van London is het hier vaak net een graad of 2 warmer dan in NL..
Anders krijg je zoiets:tdw schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:17:
[...]
Zou het persoonlijk niet doen. Brandstof + hete motoronderdelen is niet bepaald een fijne combinatie
YouTube: MotoGP Yonny Hernandez Bike Catches Fire GP Argentina 2015
Dat rijst is een broodje aap. Er zijn betere dingen. Ik wist ook niet beter, maar las ergens dat in tests blijkt dat het helemaal niet zo'n goede droger is. Lees een van de tests hier.André schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:29:
Gooi een zak rijst in je handschoenen, die onttrekken het vocht heel snel. Verder erg mooie plaatjes, prachtige routes.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ze hadden die test beter met smartphones kunnen doen, bij een spons doet de zwaartekracht lekker zijn werk, bij andere objecten zijn er nog wel eens 'reservoirtjes' waar het vocht in blijft staan.mphilipp schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:17:
[...]
Dat rijst is een broodje aap. Er zijn betere dingen. Ik wist ook niet beter, maar las ergens dat in tests blijkt dat het helemaal niet zo'n goede droger is. Lees een van de tests hier.
Mensen begrijpen de functie van de rijst ook niet. Het is er helemaal niet om het vocht te onttrekken, het is er om Aziaten te lokken die dan 's nachts je apparaat fixen.mphilipp schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:17:
[...]
Dat rijst is een broodje aap. Er zijn betere dingen. Ik wist ook niet beter, maar las ergens dat in tests blijkt dat het helemaal niet zo'n goede droger is. Lees een van de tests hier.
Dan doe jij het over en bewijst dat rijst het wél kan...zacht schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:08:
[...]
Ze hadden die test beter met smartphones kunnen doen, bij een spons doet de zwaartekracht lekker zijn werk, bij andere objecten zijn er nog wel eens 'reservoirtjes' waar het vocht in blijft staan.
SchetsplaatVerwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:14:
/me heeft geen idee
Of je kijkt zelf even. Zaklampje, even vanaf de druppels omhoog kijken: is het een tankontluchting? Of zie je een spoortje lopen naar bijvoorbeeld een slang?418O2 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:11:
Na een ritje liggen er na een dag een paar druppels brandstof onder mijn motor. Zal ergens dus iets zweten. Kan ik toch wel mee rijden? Deze week komt mijn buurman weer thuis en dan kijk ik er met hem naar.
Water achter het scherm? Echt nietTylen schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:58:
Zonder rijst was hij ook wel droog na een week denk ik
Heb de tank al omhoog gehad. De leidingen van en naar het blok lijken gewoon goed. Het zijn een paar druppels na de rit, daarna is het droog. Zit misschien aan de voorkant van het blok, maar dan moeten de kappen er af. Dat doe ik liever even met mijn buurman, die heeft de kappen van een srad er al vaker af gehad.teacher schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:58:
[...]
Schetsplaat
[...]
Of je kijkt zelf even. Zaklampje, even vanaf de druppels omhoog kijken: is het een tankontluchting? Of zie je een spoortje lopen naar bijvoorbeeld een slang?
Als ik een elektronica-verkoper was die tests de wereld in gooit op websites die mij aankondigen als 'the best place to buy used electronics' zou ik het doen.mphilipp schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:46:
[...]
Dan doe jij het over en bewijst dat rijst het wél kan...
Maar in de praktijk heb ik ooit iets meer dan 100 gram rijst (twee pakken) gebruikt om mijn GSM te redden na een plee-plons. Deed het weer prima.
Natte handschoenen hang ik overigens met de vingers naar boven aan het wasrek in het ketelhok. Zonder rijst.
[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 21-09-2015 22:01 ]
Je kunt beter die "zooi" welke je (vaak) bij electronica bijgeleverd krijgt bewaren (én vervolgens hergebruiken als het nodig is).zacht schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:59:
[...]
Als ik een elektronica-verkoper was die tests de wereld in gooit op websites die mij aankondigen als 'the best place to buy used electronics' zou ik het doen.
Maar in de praktijk heb ik ooit iets meer dan 100 gram rijst (twee pakken) gebruikt om mijn GSM te redden na een plee-plons. Deed het weer prima.
Natte handschoenen hang ik overigens met de vingers naar boven aan het wasrek in het ketelhok. Zonder rijst.
"SilicaGel" is er voor bedoeld om vocht/damp op te vangen én vast te houden. Rijst neemt 't vocht alleen op als 't warm is maar laat 't tijdens 't afkoelen ook weer gemakkelijk los (laat maar eens een bak rijst van de afhaal chinees een dag open staan....).
Je kunt nog beter een pak geraffineerde suiker gebruiken. Suiker neemt meer vocht op én houdt 't vervolgens ook vast.
Vandaag met nieuwe jas naar werk gereden door miezerweer, en alles is perfect droog, op kantoor jas ff droogschudden en klaar is Klara
Dat stugge vond ik eigenlijk wel prettig aanvoelen, het geeft een (schijn?) gevoel van stevigheid..
Alsof je met een harnas aan als Don Quichote die koekblikkers aankan
De jas is stevig en soepel tegelijk want ik heb niet het gevoel dat het de beweging hindert..
FTFYToolkiT schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:47:
Alsof je met een harnas aan als Don Quichote Buzz Aldrin die koekblikkers aankan
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ze me uitgekozen hebben, 17 oktober in Eindhoven mag ik bij het CBR langs. Ik ben benieuw... Gelukkig zijn er geen gevolgen als je zakt
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Leuk, post je het eindresultaat?Chakotay schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:01:
Ik heb weer wat leuks gevonden... Een tijdje terug stond er in de Moto73 een mailtje dat ze een groep mensen van verschillende leeftijden opnieuw een rij-examen wilden laten doen, om daar een leuk verhaal over te schrijven. Ik dacht 'waarom ook niet', en had me aangemeld.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ze me uitgekozen hebben, 17 oktober in Eindhoven mag ik bij het CBR langs. Ik ben benieuw... Gelukkig zijn er geen gevolgen als je zaktAVD komt ws wel goed, maar als er ook AVB bij zit word dat nog interessant, zeker als het op mijn eigen (sport)motor moet. Langzame slalom & achtje ben ik nooit goed in geweest en kan ik daarmee helemaal niet
lol, achtje en langzame slalom met je GSX-R1000Chakotay schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:01:
Ik heb weer wat leuks gevonden... Een tijdje terug stond er in de Moto73 een mailtje dat ze een groep mensen van verschillende leeftijden opnieuw een rij-examen wilden laten doen, om daar een leuk verhaal over te schrijven. Ik dacht 'waarom ook niet', en had me aangemeld.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ze me uitgekozen hebben, 17 oktober in Eindhoven mag ik bij het CBR langs. Ik ben benieuw... Gelukkig zijn er geen gevolgen als je zaktAVD komt ws wel goed, maar als er ook AVB bij zit word dat nog interessant, zeker als het op mijn eigen (sport)motor moet. Langzame slalom & achtje ben ik nooit goed in geweest en kan ik daarmee helemaal niet
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Gewoon een Hayabusa nemen-tom-562 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:58:
[...]
lol, achtje en langzame slalom met je GSX-R1000Ik zou het niet eens durven met mijn GSX-R
/me bakt ook niets meer de meeste bijzondere verrichtingen.
Vanzelfsprekend, als ik zag mogen jullie me uitlachen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

via motardinn.com met code AD005 (dus 5% van de toch al strakke prijs af)
meer info:
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 22-09-2015 10:48 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:06:
[...]
Gewoon een Hayabusa nemen
[video]
/me bakt ook niets meer de meeste bijzondere verrichtingen.
Altijd een leuke discussie dat over de mouw of onder de mouw. Ik zou zeggen dat door de wind je nu net wil dat de handschoenen over je pak heen gaan anders waait het net zo makkelijk je mouw in.ToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:46:
Na al dat gepraat over handschoenen heb ik ook maar besloten mijn handshoenen te upgraden naar een paar dat goed waterdicht is en goed onder de mouw van mijn jas kan:
En dat werkt ook best goed voor mij in ieder geval
Dus je mouw over je handschoen. Echt.
ik was ook altijd een 'over' type, maar dat kwam mede omdat mijn winterhandschoen te dik is om onder te doen.Hooglander1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:54:
[...]
Altijd een leuke discussie dat over de mouw of onder de mouw. Ik zou zeggen dat door de wind je nu net wil dat de handschoenen over je pak heen gaan anders waait het net zo makkelijk je mouw in.
Met mijn nieuwe jas zit er een gore-tex binnenmouw in waar de handschoen over gaat waarna je de buitenmouw eroverheen doet.
Je hebt dus geen last van wind/water wat er door kan.
zie: YouTube: Rukka Armaxion Jacket Review at RevZilla.com
Aah, dat is helemaal perfect inderdaad. Sjieke jas danToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:
[...]
ik was ook altijd een 'over' type, maar dat kwam mede omdat mijn winterhandschoen te dik is om onder te doen.
Met mijn nieuwe jas zit er een gore-tex binnenmouw in waar de handschoen over gaat waarna je de buitenmouw eroverheen doet.
idd sjieke jas.. mag ook wel voor het geld dat rukka durft te vragen.. maar gelukkig met goed zoeken kan je wel wat deals vinden om de pijn iets te verzachten..Hooglander1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:10:
[...]
Aah, dat is helemaal perfect inderdaad. Sjieke jas dan
Maar aangezien MrsT het met me eens is met motto: 'buy the best you can afford' en ze altijd een beetje paranoia is dat er wat mis gaat (zal niet een onbekende situatie zijn denk ik) kon ik het budget ietsjes rekken
* Jolke moest lachen toen hij het merk van de handschoenen zag.ToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:46:
Na al dat gepraat over handschoenen heb ik ook maar besloten mijn handshoenen te upgraden naar een paar dat goed waterdicht is en goed onder de mouw van mijn jas kan:
[afbeelding]
via motardinn.com met code AD005 (dus 5% van de toch al strakke prijs af)
meer info:
[video]

Mijn jas en broek zijn van hetzelfde merk..Jolke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:19:
[...]
* Jolke moest lachen toen hij het merk van de handschoenen zag.![]()
Ik zit nu al te gniffelen over de tijd dat hij oud is.. en dus mijn oude rukka is

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
ToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:20:
[...]
Mijn jas en broek zijn van hetzelfde merk..
Ik zit nu al te gniffelen over de tijd dat hij oud is.. en dus mijn oude rukka is
Beter over je kleding dan over jou gezegd.
Dat laatste heb ik nu ook in die Klim jas. Maar ik ben eigenlijk ook een 'handschoen over de mouw' type of person. Reden: als het hard regent, en je mouw zit er overheen, krijg je hoe dan ook water in je mouw (de wind douwt het nog een beetje door ook). Andersom loopt het er overheen. Linksom of rechtsom heb je natuurlijk altijd in de hoeken, gaten en randjes dat er water kan blijven staan en als je de boel uittrekt, krijg je altijd wel wat water ergens. Maar ik durf het wel aan dat er op mijn mouw gaan liter water blijft liggen die ik in mijn handschoen krijg.ToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:
[...]
ik was ook altijd een 'over' type, maar dat kwam mede omdat mijn winterhandschoen te dik is om onder te doen.
Ik denk dat het netto lood om oud ijzer is. Wie weet krijg ik straks onderweg naar Marokko weer een moesson in Frankrijk. Dan kan ik het meteen testen. Ik heb daarbij ook nog een waterdichte helmmuts. Tenminste, de onderkant is waterdicht en winddicht. Die draag ik bij een regenbui ook over de jas, zodat er niets in mijn kraag kan lopen. Dat is nl altijd het zwakke punt. Als ik 'm onder de jas doe, kan er toch nog water naar binnen sijpelen. En dat weet ik uit ervaring, maar dan wel een redelijk uitzonderlijke: echt de hele dag snelweg rijden in de stromende regen. Twee keer: heen en terugweg. En ook al zat ik achter het scherm van de RT, er komt toch wat water langs de helm en dat kruipt ergens heen.
Op zulke momenten ben je trouwens erg blij met een goed scherm en handvatverwarming. Als je ook nog een goed (regen)pak hebt, kun je gewoon goed blijven rijden. Alleen extra opletten omdat het zicht minder is en een duffe automobilist je zomaar aan kan tikken.
zoals bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/TW...64590?hash=item3aa5d8fdee
van +- 70euro
Het lijkt me dat dit nog wel goedkoper kan toch?
Edit: in de omschrijving staat dus ook dat het bestuurder met passagier bedraad koppelt
[ Voor 25% gewijzigd door The-Source op 23-09-2015 05:38 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Werkte perfect tot de laatste vakantie, ineens nog maar geluid aan 1 kant in mijn helm.
Dag later na een enorme bui bijna helemaal geen geluid in de helm van mijn vrouw.
http://www.motoravonturis...view-dealextreme-headset/
Dat is het setje dat ik heb, misschien heb ik gewoon pech. Heb ook nog niet gekekenen of ik nog kan fixen.

Gisteren mijn AVD gehaald.
Vanmiddag rijbewijs aanvragen.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
pagani schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:06:
Van harte! Ik mag me over iets meer dan een maand gaan bewijzen (klein voordeel: de winterprijzen voor motoren en het demo-aanbod)
Proficiat en succes! Ik ben ook ongeveer rond deze tijd geslaagd en heb in december mijn éérste motor gekocht. Kan dus makkelijk :)!Ktenolix schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:26:
Gisteren mijn AVD gehaald.Heb een uurtje ervoor les gehad. Instructeur zegt: Ik laat je wel een ritje rijden wat vaak door examinatoren gekozen wordt in de ochtend (8.55 examen). Ging lekker. Later tijdens het examen heb ik exact hetzelfde ritje gereden, foutloos.
Vanmiddag rijbewijs aanvragen.
psst psst, fiets kopen? http://link.marktplaats.nl/m963303468
Moet het wireless zijn? ik heb op zolder nog wel een bedraad ding liggen die ik ooit bij de aldi heb gekocht maar nooit gebruikt heb omdat mrsT niet achterop wil.kaasaanfiets schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:31:
Zijn er mensen die ervaring hebben met cheap ass bluetooth setjes uit china? Ik wil namelijk met mijn vriendin kunnen praten als ze zelf een motor heeft en nu nog als we samen op de motor zitten.
zoals bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/TW...64590?hash=item3aa5d8fdee
van +- 70euro
[afbeelding]
Tegen verzendkosten mag je hem hebben..
Voorheen deed ik altijd over de mouw, maar dan stroomt in je regen zo je handschoen vol.Hooglander1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:54:
[...]
Altijd een leuke discussie dat over de mouw of onder de mouw. Ik zou zeggen dat door de wind je nu net wil dat de handschoenen over je pak heen gaan anders waait het net zo makkelijk je mouw in.
Sindsdien omgedraaid, en wind en regen zijn geen issue (meer).
Dat lijkt me wel, gezien zijn vriendin zelf ook motor gaat rijden. Met z'n tweeën achter elkaar en een draad ertussenlijkt me weinig succesvol
~ James May
* ToolkiT had nog geen koffie op.. had over het stuk 'als ze zelf een motor heeft' gelezentdw schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:01:
[...]
Dat lijkt me wel, gezien zijn vriendin zelf ook motor gaat rijden. Met z'n tweeën achter elkaar en een draad ertussenlijkt me weinig succesvol

Postelastiekjes of tiewraps rips straps die plastic bindertjesJanPedaal schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:21:
Ik doe altijd handschoenen over de mouw, en als de buienradar aanleiding geeft doe ik daar mijn regenpak weer overheenAlleen jammer dat de mouwen van het regenpak soms door de rijwind weer van de handschoenen af worden geblazen
Of een stukje klittenband, dat kan ook natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 23-09-2015 14:28 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar tot dat moment was supermotorijden in de rijden super vet!
Nu wachten tot m'n enkel het weer doet zoals vroeger...
[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 23-09-2015 23:01 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kan ik ook mijn wielen en banden bv meenemen naar motoplaza en dat ze het daar voor mij er even omleggen? Of is dat niet de bedoeling?
Of is er een goedkope toko in regio Groningen waar ik heen kan rijden en ze ter plekke voor een goed prijsje banden om kunnen leggen?

Is mijn 2e pas. Helaas hele drukke zomer gehad dit jaar. Volgend jaar toch een paar meer doen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Wat vind jij goedkoop, ik heb laatst een nieuwe achterband voor 130 incl montage bij de Motoport in Hoogezand er om laten leggen.kaasaanfiets schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:19:
Waar kopen jullie (online) je banden? Ik heb besloten om mpr2 te nemen.
Kan ik ook mijn wielen en banden bv meenemen naar motoplaza en dat ze het daar voor mij er even omleggen? Of is dat niet de bedoeling?
Of is er een goedkope toko in regio Groningen waar ik heen kan rijden en ze ter plekke voor een goed prijsje banden om kunnen leggen?
Nou ik hoor heel veel negatieve reactie over motoplaza ook dat ze duur zijn, vandaar.specops0i0 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:56:
[...]
Wat vind jij goedkoop, ik heb laatst een nieuwe achterband voor 130 incl montage bij de Motoport in Hoogezand er om laten leggen.
Prijs +- 85 voor een voorband 120/60/zr17 en +-120 voor een achterband 160/60/zr17 ?
Ik ging altijd naar Poeder Bandenservice in Roden met m'n online gekochte bandjes. 17,50 is het geloof ik per band.kaasaanfiets schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:19:
Waar kopen jullie (online) je banden? Ik heb besloten om mpr2 te nemen.
En welke webshop heeft goede (goedkope) bandjes?BlackLabel01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:03:
[...]
Ik ging altijd naar Poeder Bandenservice in Roden met m'n online gekochte bandjes. 17,50 is het geloof ik per band.
De specificaties van mijn motor geven aan een ZR band te nemen tot 240Km/h of hoger maar ik zie op sommige webshops geen ZR indicatie (oud). Dan kan ik neem ik aan ook gewoon een V W of Y band nemen omdat je altijd een type hoger kan?
Wat ik alleen nog niet begrijp is de belastingsindex. Hoe kom ik hier achter en waar moet ik dan rekening mee houden? Heeft dit alleen met het gewicht van de motor te maken of ook met de berijder en bijrijder? Daarnaast kan ik als ik een pilot road 2 koop hier natuurlijk ook niks aan wijzigen, die heeft een vaste belastingindex.
[ Voor 49% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-09-2015 04:01 ]
Vaak bu'j te bang!
Veel goedkoper dan 70 euro gaat het niet worden voor een duopack denk ik.
Inbouw was eenvoudig. Intercom werkt prima, ook van motor naar motor. Als je zicht blijft houden tussen de 2 setjes kun je 3 honderd meter wel halen. Koppelen met een Sena-set via "universal pairing" gaat ook goed.
Als headset om de bellen of voor navigatie werkt het prima. Verstaanbaarheid bij veel wind of snelheden boven de 100 km/uur is niet super, maar hangt natuurlijk af van wel/geen grote kuip.
Verstaanbaarheid bij lagere snelheden is erg goed. Als ik wel eens een telefoongesprek heb, horen mensen echt niet dat ik op de motor zit.
Nadelen heb ik nog niet echt ontdekt. Ik heb er nog geen grote plensbui overheen gekregen, maar ze echt goed waterdicht/proof zijn betwijfel ik...
http://www.ebay.com/itm/2...67115?hash=item58cdc38dab
kaasaanfiets schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:31:
Zijn er mensen die ervaring hebben met cheap ass bluetooth setjes uit china? Ik wil namelijk met mijn vriendin kunnen praten als ze zelf een motor heeft en nu nog als we samen op de motor zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 24-09-2015 09:16 ]
Zonder merk/model is over de prijs weinig te zeggen.kaasaanfiets schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:21:
[...]
Nou ik hoor heel veel negatieve reactie over motoplaza ook dat ze duur zijn, vandaar.
Prijs +- 85 voor een voorband 120/60/zr17 en +-120 voor een achterband 160/60/zr17 ?
Ik was pas 142 kwijt voor een MPR4 (120/70 ZR 17 (58W)) voor, montage was 20 euro.
Staat in de papieren van de motor niet welke belastingsindex je nodig hebt?
Welke motor gaat het eigenlijk om?
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-09-2015 10:33 ]