Het leven is te kort om geduld te hebben!
Leuke fotos weerBommes schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:09:
'S avonds wat vleesch op de bbq gegooid
[afbeelding]
Gaat die scooter nou in het hok achter die deur dat links op de foto (dus in de rechtsachtervlak van de camper)?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wise enough to play the fool

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja in dat vak gaat inderdaad de Vespa in.ToolkiT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:12:
[...]
Leuke fotos weer
Gaat die scooter nou in het hok achter die deur dat links op de foto (dus in de rechtsachtervlak van de camper)?
Schermpje, spiegels en topkoffertje er af en dan kan ik hem er zo in rijden.
Wel het bed dat boven dat vak zit moeten verhogen. Vak was 110 hoog en de Vespa 118 op het hoogste punt.
Bij de vorige camper stond de Vespa achterop. Daar was ik sneller klaar met laden want er hoefde niets van de Vespa af. Nu iets meer tijd met inladen kwijt maar ze staat wel binnen en dus uit het zicht tijdens het reizen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik vond ze al zo snel ladenBommes schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:00:
[...]
Thanks! Jij in ieder geval bedankt ook voor de upload van de fototjes
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zag tijdens een "on mouse over" érgens ineens jouw domein op poppen.... Was wel grappig
En die reportages van Bommes: Altijd érg leuk om te lezen, dus laat maar komen......
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Thankswimmel_1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:46:
Dat ding ziet er met 22 jaar uit alsof 'ie vorige week uit de fabriek is komen rollen
Enige waar ik persoonlijk wél even op zou gaan letten als ik jou was, zuiver afgaande op de foto's, is het wel érg glimmende zitje wat een "was" behandeling lijkt te hebben gehad (voor de foto?).
Mooie fiets, hoor
Uhm ja dat zou kunnen, hij voelde alleen niet echt heel glad aan. Ik heb ook een textiel pak dus misschien dat leer meer zou glijden?
Als het mooi weer is wil ik zeker een keer een rondje Groningen doen. Komend weekend schijnt het beter te worden maar ik weet niet of ik kan.418O2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 01:25:
[...]
CoolDM maar als je een rondje Groningen wil doen
Wel weinig kms. StilgestAAN, weet je dat? Of eventueel andere historie?
Ik ben de 3e eigenaar volgens de RDW de vorige heeft hem voor z'n vrouw gekocht maar die heeft er maar 100km mee gereden. Hij heeft idd een kort jaartje geschorst gestaan maar gelukkig wel altijd zijn beurtjes gehad.
@bommes, leuk om die reisverslagen te lezen. Op vakantie in Turkije heb ik ook een paar dagen met mijn vriendin een 125cc scooter gehuurd en de bergen in gegaan echt heerlijk.
En hiervoor zoek ik dus een topkoffer bij en daarnaast ook een mogelijkheid voor zijkoffers.
Via motozoom kom je uit op hepco en becker en dan ben je gewoon 700 euro kwijt als het een beetje compleet wil krijgen en dat vind ik toch een beetje te veel van het goede.
Maar ik vroeg mij dus af, want via marktplaats word ik er ook niet wijzer van, of iemand hier goede suggesties heeft
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Wat zijn een beetje goede banden waarvoor je niet de hoofdprijs hoeft te betalen? 120/60/ZR17 en 160/60/ZR17
Ik las dat de Michelin Pilot Road 2 wel goed waren maar je hebt ook al de 3 en 4, en bridgestone en pirelli diablo, en dan zie ik ook nog wel eens banden van maxxis m6029 die goedkoop zijn en goede ervaringen hebben.
Als leek kan ik hier niet echt wijs uit worden.
Goede nieuws is mijn Rukka broek is goed waterdicht (gore tex pro), mijn Hein Gericke jas ook ('gewoon' gore tex).. mijn laarzen wat minder..
Maar mijn Richa handshoenen leken wel sponzen..
https://twitter.com/ToolkiT73/status/644236857849593858
Over je jas aan gehad misschien?ToolkiT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:43:
Bommes klaagt over slecht weer, maar dat was niks met mijn ritje naar huis vandaag... 60Km plensbui..
Goede nieuws is mijn Rukka broek is goed waterdicht (gore tex pro), mijn Hein Gericke jas ook ('gewoon' gore tex).. mijn laarzen wat minder..
Natte handen boeien me buiten de winter niet zo. Handvatverwarming aan als het moet, dan is het lekker warm water
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Volgens mij wordt het dit weekend ook weer pauperweer. Ik ben ook wel in voor een rondje Grunnkaasaanfiets schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:44:
[...]
ThanksHij ziet er inderdaad nog goed uit al zeg ik het zelf.
Uhm ja dat zou kunnen, hij voelde alleen niet echt heel glad aan. Ik heb ook een textiel pak dus misschien dat leer meer zou glijden?
[...]
Als het mooi weer is wil ik zeker een keer een rondje Groningen doen. Komend weekend schijnt het beter te worden maar ik weet niet of ik kan.
Ik ben de 3e eigenaar volgens de RDW de vorige heeft hem voor z'n vrouw gekocht maar die heeft er maar 100km mee gereden. Hij heeft idd een kort jaartje geschorst gestaan maar gelukkig wel altijd zijn beurtjes gehad.
@bommes, leuk om die reisverslagen te lezen. Op vakantie in Turkije heb ik ook een paar dagen met mijn vriendin een 125cc scooter gehuurd en de bergen in gegaan echt heerlijk.
Ik heb de laatste tijd bijna meer tijd de motor gepoetst als op gereden. Hij ziet er dan nu ook fantastisch uit :P:P
Ik heb de afgelopen tijd echt weinig tijd gehad om te rijden. Wel jammer. Ik wordt alleen wel steeds bekender in het noorden van de stad Groningen. Moet zeggen dat het hier echt super leuk motorrijden is. Beter dan Drenthe of richting Delfzijl.
Zijn er meer mensen in het noorden des lands die nog favoriete hoekjes hebben om motor te rijden?
* antonboonstra meldt zich. Van Aduard naar Lauwersoog vind ik altijd een erg fijne rit.Proqzor schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:13:
[...]
Zijn er meer mensen in het noorden des lands die nog favoriete hoekjes hebben om motor te rijden?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Via zoutkamp enz denk ik of niet? Als ik bij mijn schoonouders ben en we gaan touren dan doen we vaak een rondje lauwersoog. Omgeving Dokkum en dan heb je een mooi rondje van iets meer dan een uur.antonboonstra schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:24:
[...]
* antonboonstra meldt zich. Van Aduard naar Lauwersoog vind ik altijd een erg fijne rit.
Dat is me normaal gesproken alleen te kort ;p Ik wil minimaal 2 uur op de motor zitten anders zie ik te weinig nieuwe weggetjes
Zie het dus als een goede test om te kijken of je spullen waterdicht zijn.ToolkiT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:43:
Bommes klaagt over slecht weer, maar dat was niks met mijn ritje naar huis vandaag... 60Km plensbui..

Jup, eronder past niet... maar dat was niet de enige reden... de lagen zijn simpel niet waterdicht..DinX schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:58:
[...]
Over je jas aan gehad misschien?
Natte handen boeien me buiten de winter niet zo. Handvatverwarming aan als het moet, dan is het lekker warm water
Handvatverwarming helpt idd wel.
Irritant genoeg zaten mijn zomerhandshoenen in mijn topbox en die is ook niet waterdicht dus vanochtend had ik 2 paar natte handschoenen..

Idd, alles met gore-tex was waterproof maar de rest niet (laarzen lekken aan de bovenkant)Jolke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:20:
[...]
Zie het dus als een goede test om te kijken of je spullen waterdicht zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 17-09-2015 11:52 ]
Bovenkant? Daar zit toch zeker je broek overheen?ToolkiT schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:36:
[...]
Idd, alles met gore-tex was waterproof maar de rest niet (laarzen lekken aan de bovenkant)
Daar durf ik wel mee door het donker te rijden in ieder geval.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
lampje was na 3 maanden stuk in mn auto(1 van 2) en na 5 maanden bij m'n fiets. zucht. terug naar originele lampjes en die doen alweer een jaar weer mee na hun reintree
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Bovenkant van de voet, niet van de laars... op het horizontale gedeelte zeg maar..Jolke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:57:
[...]
Bovenkant? Daar zit toch zeker je broek overheen?
De vreef??
Ik heb momenteel de PR2 opliggen. De 3 zou ik aan de kant laten staan, heel veel slechte dingen te lezen/horen over snelle slijtage en niet zo'n goede grip, en als je geld teveel hebt de PR4 erop leggen.kaasaanfiets schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:21:
Ik kom er trouwens wel net achter dat mijn bandjes aan vervanging toe zijn.
Wat zijn een beetje goede banden waarvoor je niet de hoofdprijs hoeft te betalen? 120/60/ZR17 en 160/60/ZR17
Ik las dat de Michelin Pilot Road 2 wel goed waren maar je hebt ook al de 3 en 4, en bridgestone en pirelli diablo, en dan zie ik ook nog wel eens banden van maxxis m6029 die goedkoop zijn en goede ervaringen hebben.
De 4 hebben ietsje betere grip en hopelijk langere levensduur, maar ik vond het het verschil in prijs niet waard.
Ik ben heel erg tevreden van de PR2, die trouwens heel wat jaren als steengoede band bekent stond.
Als het je eerste band is, zou ik zeker de PR2 nemen. Dan weet je uiteindelijk wat het verschil is als je er na een pR4 zou opleggen
Never ever financial advice...
Als leek heb je wel het voordeel dat je niet veel verschil zult merken bij de verschillende banden. Het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit welk merk band je erom legt. Ik heb de Michelin Pilot Power 3 erop liggen en die bevallen me tot nu toe erg goed, zeker voor de weinig km's die ik rijd.kaasaanfiets schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:21:
Ik kom er trouwens wel net achter dat mijn bandjes aan vervanging toe zijn.
Sowieso als je banden bijna versleten zijn, gaat er weer een wereld voor je open als je banden weer rond zijn.
Als leek is het juist ook wel fijn als je banden teveel grip hebben mocht je een keer een foutje makenJolke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:17:
[...]
Als leek heb je wel het voordeel dat je niet veel verschil zult merken bij de verschillende banden. Het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit welk merk band je erom legt.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik ben op zoek naar een betaalbaar alternatief voor de Sena. Eigenlijk zo rond een 150€, en wat moet het kunnen of voor wat moet het dienen:
- hoofdzaak: om BT te connecten met mijn iPhone, en zo iCoyoto of navigatie te horen.
- eventueel een inkomende oproep ontvangen
Extra:
- FM radio, altijd leuk denk ik maar op saaie stukken autostrade
- linken met andere devices om te kunnen praten, maar ik rij meestal alleen...
Iemand waardige systemen, die goed hoorbaar zijn en weinig windgeruis doorlaten, alsook helemaal niet dik om je oor?
Hangt ook sterk af van de stabiliteit van de elektronica in het voertuig. In mijn auto gingen ze toch zo'n 30.000 kilometer mee. Maar bij bepaalde merken en types moest je echt longlife lampjes kopen, anders fikten ze binnen een paar maanden door.BikerOfAmsterda schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:27:
had een keertje Osram Nightbreaker Unlimited op mn fiets(h1) en auto(2x h4). wat een baklicht, maar o zo korte levensduur
lampje was na 3 maanden stuk in mn auto(1 van 2) en na 5 maanden bij m'n fiets. zucht. terug naar originele lampjes en die doen alweer een jaar weer mee na hun reintree
Ik ga het wel aanzien, als er een moment is om ze er in te doen dan is het nu
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Misschien komt er ook "lichaamsvocht" aan de binnenkant van de pijp naar beneden?Jolke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:57:
[...]
Bovenkant? Daar zit toch zeker je broek overheen?
Ik heb PR3s en grip is prima.. slijtage is redelijk.. volgende keer ga ik denk ik voor de PR4 maar die had mijn bandenman niet op vooraad dus maar voor PR3 gegaan..kazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:13:
[...]
Ik heb momenteel de PR2 opliggen. De 3 zou ik aan de kant laten staan, heel veel slechte dingen te lezen/horen over snelle slijtage en niet zo'n goede grip, en als je geld teveel hebt de PR4 erop leggen.
De 4 hebben ietsje betere grip en hopelijk langere levensduur, maar ik vond het het verschil in prijs niet waard.
Ik ben heel erg tevreden van de PR2, die trouwens heel wat jaren als steengoede band bekent stond.
Als het je eerste band is, zou ik zeker de PR2 nemen. Dan weet je uiteindelijk wat het verschil is als je er na een pR4 zou opleggen
BTW kijken hier mensen de Revzilla reviews wel eens?
Aangezien ik een jas aan het uitzoeken was heb ik er heel veel gezien, en toen kwam ik deze tegen:
YouTube: RevZilla Staff T-Shirt Available at RevZilla.com

Goede videos altijd.
[ Voor 42% gewijzigd door Nero22 op 17-09-2015 18:13 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Dopjes gewoon op je iPhone aansluiten? Lijkt bijna te simpel.kazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:30:
- hoofdzaak: om BT te connecten met mijn iPhone, en zo iCoyoto of navigatie te horen.
En met kabeltjes zitten? Neen.. het moet BT zijn zodat het draadloos is.Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:16:
[...]
Dopjes gewoon op je iPhone aansluiten? Lijkt bijna te simpel.
http://cardosystems.com/portfolio-item/scala-rider-q1/kazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:17:
[...]
En met kabeltjes zitten? Neen.. het moet BT zijn zodat het draadloos is.
doet telefoon koppeling, eventueel losse koppeling naar navigatie, FM radio en daarnaast ook nog intercom mogelijkheden.. En nieuwe te koop rond de 140 euro.
Heb zelf net de g9x in huis
Wordt de PR2 nu nog steeds gemaakt dan? heeft die geen te oude fabrieksdatum?kazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:13:
[...]
Ik heb momenteel de PR2 opliggen. De 3 zou ik aan de kant laten staan, heel veel slechte dingen te lezen/horen over snelle slijtage en niet zo'n goede grip, en als je geld teveel hebt de PR4 erop leggen.
Daar heb je helemaal gelijk in.Jolke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:23:
Klopt, maar kaasaanfiets geeft verder geen info hoe hij rijdt, hoeveel hij rijdt en met welk weertype. Dat zijn nogal wat variabelen.
Aangezien ik een beginnende rijder ben rijd ik niet heel hard, ik zal ook niet mega plat door de bochten gaan bij op of afritten b.v. Ik rijd liever op bochtige 80km weggetjes.
Ook ga ik niet het circuit op.
Ik heb ook gewoon een auto dus in de regen zal ik ook niet vaak rijden.
Een lange levensduur vind ik wel weer interessant. Ook als dit een klein beetje ten koste van de grip zou gaan.
Welke goedkope merken/modellen heb je nog meer?
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-09-2015 19:30 ]
Ik heb dit jaar bewust voor een sportievere band gekozen, omdat ik maar een 2500 km per jaar rijd. Het rubber is dus veel sneller oud dan dan ik de band verslijt. En de iets sportievere band MPP3 slijt dan weliswaar iets sneller en er zit iets minder profiel op, maar voor die ene keer dat ik in de regen rijd is deze band ook prima.kaasaanfiets schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:29:
[...]
Wordt de PR2 nu nog steeds gemaakt dan? heeft die geen te oude fabrieksdatum?
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Aangezien ik een beginnende rijder ben rijd ik niet heel hard, ik zal ook niet mega plat door de bochten gaan bij op of afritten b.v. Ik rijd liever op bochtige 80km weggetjes.
Ook ga ik niet het circuit op.
Ik heb ook gewoon een auto dus in de regen zal ik ook niet vaak rijden.
Een lange levensduur vind ik wel weer interessant. Ook als dit een klein beetje ten koste van de grip zou gaan.
Welke goedkope merken/modellen heb je nog meer?
Ik heb de oplossing (die SVReloader schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:34:
ik wil motorrijden en het regent... en ik heb geen motor![]()
![]()
![]()
![]()
Schroefje aan de onderzijde natuurlijk los gemaakt. En aan de schroefzijde zit er dan ook wel wat speling maar aan de zijde van de motor zelf gewoon totaal niet. En met gepaste kracht gebeurd er nog steeds niets.
Waarschijnlijk sla ik een echte basic stap over maar weet alleen niet welke
Ja.ToolkiT schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:49:
[...]
BTW kijken hier mensen de Revzilla reviews wel eens?
Aangezien ik een jas aan het uitzoeken was heb ik er heel veel gezien, en toen kwam ik deze tegen:
YouTube: RevZilla Staff T-Shirt Available at RevZilla.com

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Uploaden van foto's wil al helemaal niet werken.
Morgen terug onderweg naar huis, vandaag dus laatste Vespa dagje.
Als het mee zit zaterdag dus de laatste update van deze trip.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gegarandeerd volgend jaar minimaal 1 dag! Dit jaar ook nog wel (over n week of 1.5)
ik moet maar gewoon geduld hebben denk ikbakvis schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:19:
[...]
Gegarandeerd volgend jaar minimaal 1 dag! Dit jaar ook nog wel (over n week of 1.5)

Sterkte met de drang om te rijden! Je hebt t virus zo te merken...Reloader schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:21:
[...]
ik moet maar gewoon geduld hebben denk ik
denk je?bakvis schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:25:
[...]
Sterkte met de drang om te rijden! Je hebt t virus zo te merken...
ik zit al heel de dag in mijn motorpak op mijn oude scooter in de garage met mijn rijbewijs tegen mijn voorhoofd geplakt...
[ Voor 41% gewijzigd door Reloader op 17-09-2015 21:27 ]
en maandag de 28e ga ik voor het grote serieuze werk
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Netjes! Al wat lessen op de weg gehad dan neem ik aan? Heb je al een motor op het oog (of al gekocht)?.Dutchzilla schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:17:
Ik update jullie ook maar weer eens, inmiddels zijn zowel bijzonder verrichtingen, en theorie binnen.
en maandag de 28e ga ik voor het grote serieuze werkhopelijk ben ik vanaf die dag officieel gecertificeerd motorrijder
Ik moet aankomende dinsdag op voor AVD. Daarvoor even een uurtje les om in te komen. Hopelijk is het een beetje fatsoenlijk weer.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dat is eigenlijk al een Sena éThe-Source schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:28:
[...]
http://cardosystems.com/portfolio-item/scala-rider-q1/
doet telefoon koppeling, eventueel losse koppeling naar navigatie, FM radio en daarnaast ook nog intercom mogelijkheden.. En nieuwe te koop rond de 140 euro.
Heb zelf net de g9x in huis
Die versie kan nl ook niet zoveel. Wel connecten met de phone, maar lukt bellen ook? Is me niet duidelijk.
Hoe is de kwaliteit bij hogere snelheden? Iemand ervaring mee?
Is er verschil in kwaliteit tussen de Q1 en Q9?
spannend! dat uurtje les is wel relaxed, gewoonproberen lekker te cruizen tijdens dat uurtje en tijdens je examen laten zien dat je niet bang bent om gas te gevenKtenolix schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:52:
[...]
Netjes! Al wat lessen op de weg gehad dan neem ik aan? Heb je al een motor op het oog (of al gekocht)?.
Ik moet aankomende dinsdag op voor AVD. Daarvoor even een uurtje les om in te komen. Hopelijk is het een beetje fatsoenlijk weer.
dan heb je m zo in de pocket
duimen dat het morgen droog is!
[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 18-09-2015 09:37 ]
Gas geven haha, ik kan me mijn examen nog herinneren. We reden kn Nijmegen vanaf het cbr richting de snelweg. Vanaf daar rij je vanaf een stel stoplichten rechtdoor de snelweg op. D'r stond Eem vrachtwagen rechts en ik ga met de motor links staan, de examinator met zijn Honda Civic hybrid ook. T licht gaat op groen, ik trek vol weg tot de 120 (misschien iets meer :-)) en de examinator is nergens meer te zien met z'n hybride!Reloader schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:28:
[...]
spannend! dat uurtje les is wel relaxed, gewoonproberen lekker te cruizen tijdens dat uurtje en tijdens je examen laten zien dat je niet bang bent om gas te geven![]()
dan heb je m zo in de pocket
duimen dat het morgen droog is!
Heerlijk en onbetaalbaar (wel meteen geslaagd trouwens zonder enkele opmerking)
Same here, op de binnenweggetje waar je 80 mag gewoon goed sportief rijdenbakvis schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:48:
[...]
Gas geven haha, ik kan me mijn examen nog herinneren. We reden kn Nijmegen vanaf het cbr richting de snelweg. Vanaf daar rij je vanaf een stel stoplichten rechtdoor de snelweg op. D'r stond Eem vrachtwagen rechts en ik ga met de motor links staan, de examinator met zijn Honda Civic hybrid ook. T licht gaat op groen, ik trek vol weg tot de 120 (misschien iets meer :-)) en de examinator is nergens meer te zien met z'n hybride!
Heerlijk en onbetaalbaar (wel meteen geslaagd trouwens zonder enkele opmerking)
Wat mag hij kosten?ls789 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:05:
iemand hier wellicht interesse in een mooie Kawasaki Z750 (wit) uit 2010 met +/- 12k op de teller?
Nog meer kracht zetten? Als er geen schroefjes meer zitten, dan zit het plastic wss er stevig in elkaar geklikt.The-Source schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:56:
Ik voel me echt net een kleuter aangezien in de meest simpel ogende knipperlicht behuizing niet open krijg.
Schroefje aan de onderzijde natuurlijk los gemaakt. En aan de schroefzijde zit er dan ook wel wat speling maar aan de zijde van de motor zelf gewoon totaal niet. En met gepaste kracht gebeurd er nog steeds niets.
Waarschijnlijk sla ik een echte basic stap over maar weet alleen niet welke
afhankelijk van de behuizing zitten deze met lipjes oid geklikt vastXBL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:34:
[...]
Nog meer kracht zetten? Als er geen schroefjes meer zitten, dan zit het plastic wss er stevig in elkaar geklikt.
PR3 is ook prima hoorkazzzdafke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:13:
[...]
Heb de 2, 3 gehad en nu de 4. Allemaal prima banden. Heb geen enkele keer gegleden met deze banden. En dat ligt niet aan mijn laffe rijstijl. Ik moest mijn PR3 de laatste keer vervangen omdat het profiel op de wangen weg was

De PR4 die er nu op ligt is ook weer fantastisch. Ruim voldoende grip en zo te zien ook weer prima levensduur.
Wat was de levensduur die je haalde met de PR3?Jelte schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:51:
[...]
PR3 is ook prima hoor
Heb de 2, 3 gehad en nu de 4. Allemaal prima banden. Heb geen enkele keer gegleden met deze banden. En dat ligt niet aan mijn laffe rijstijl. Ik moest mijn PR3 de laatste keer vervangen omdat het profiel op de wangen weg was![]()
De PR4 die er nu op ligt is ook weer fantastisch. Ruim voldoende grip en zo te zien ook weer prima levensduur.
Ik rij zelf met de Sportsmart van Dunlop. En die banden zijn al vrij vaak onder flink wat stress komen te staan. Ermee op het circuit gereden (nat+droog) en daar hielden ze zich erg goed. En ook op de weg geven ze bakken met grip. Gaan overigens makkelijk 9-10k mee.
Natuurlijk wel afhankelijk van je fiets.
Ha, toevallig ook net een setje besteld: Philips 12342XVB1 H4 60/55W P43t 12V X-tremeVisionHooglander1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:51:
De H4 lampen in de Varadero maar meteen even vervangen met Philips X-tremeVision lampen. Daar komt echt een belachelijke bak licht uit. Wel jammer dat ze bewust een soort blauwe gloed creeren als je echt richting lamp kijkt, dat hoeft van mij niet. Maar de lichtopbrengst is
Daar durf ik wel mee door het donker te rijden in ieder geval.
Ik had eerst even contact opgenomen met automateriaal handel Brezan, maar die vroegen 40 euro voor 2 stuks

Is de prijs geheim? Of heb je verschillende prijzen?
En rijstijl waarschijnlijk.. mijn MPR is voor ook echt op, na 35Mm.Vays schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:58:
[...]
Wat was de levensduur die je haalde met de PR3?
Ik rij zelf met de Sportsmart van Dunlop. En die banden zijn al vrij vaak onder flink wat stress komen te staan. Ermee op het circuit gereden (nat+droog) en daar hielden ze zich erg goed. En ook op de weg geven ze bakken met grip. Gaan overigens makkelijk 9-10k mee.![]()
Van de week even een testje gedaan... rijden alsof je nog in de breakin period bent, dus onder 6K RPM blijven.ToolkiT schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:53:
[...]
Dat was ook mijn ervaring op de Fazer8ABS, ik rijd er nu elke dat naar werk (60km enkele reis).
Op verbruik na (rond de 1:15) bevalt dat goed.
vanochtend nog een 'interesant' momentje: ik reed hier https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 en de invoeg strook is daar erg kort, weg is erg druk en wegdek slecht..
Er was een klein gat, ik reed nog een beetje bet angle, gaf gas om in het gat te kunnen, raakte denk ik wat grind ofzo want achterkant ging ineens alle kanten op. Vreemd genoeg kickt instinct in en zonder bij na te denken had ik hem onder controle..
Gevolg: na 150 mijl moest ik 13.7 liter tanken ipv 14.7 bij flink doorrijden..
35 Mm ?Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:31:
[...]
En rijstijl waarschijnlijk.. mijn MPR is voor ook echt op, na 35Mm.
Ik denk dat die MPR ook wel wat langer mee zullen gaan dan de Sportsmart (sport-tour vs sportband).
Zowel de 2 als de 3 gingen circa 18.000 tot 20.000 km mee. De eerdere 2 en 3 meestal vervangen omdat ze vierkant waren en het profiel in het midden dus weg was. Bij de laatste set kon het profiel in het midden nog een 1.000 of wat mee, maar de wang was dus weg.Vays schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:58:
[...]
Wat was de levensduur die je haalde met de PR3?
Ik rij zelf met de Sportsmart van Dunlop. En die banden zijn al vrij vaak onder flink wat stress komen te staan. Ermee op het circuit gereden (nat+droog) en daar hielden ze zich erg goed. En ook op de weg geven ze bakken met grip. Gaan overigens makkelijk 9-10k mee.![]()
Ik rij een Yamaha XJ900S diversion, geen verdergewicht dus
In de stromende regen vol mount Snowdon in Wales opgereden, fantastisch. Geen enkele stap opzij gedaan of ook maar iets wat er op leek.
Onderstaande krijg ik trouwens echt niet voor elkaar ;
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:31:
[...]
En rijstijl waarschijnlijk.. mijn MPR is voor ook echt op, na 35Mm.
[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 18-09-2015 12:59 ]
haha nee prijs is niet geheimTylen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:27:
[...]
Is de prijs geheim? Of heb je verschillende prijzen?
Kan een gedeelte wel posten hier ook! komt ie
''Gisteren dus besloten mijn motor weg te doen.. vorig jaar aangeschaft en helaas maar 2 duizend kilometer op gereden. Vorig jaar ook begonnen met werken (net student af) en dat kost meer tijd dan ik dacht.. ik huur een garage met 3 andere motorrijders dus het kost aardig wat geld als ik de motor niet gebruik.
Ik heb even zitten kijken op marktplaats en heb wel een bedrag in mijn hoofd. +/- 6000.
Mocht je interesse hebben kunnen we even mailen/bellen en kan ik je wat foto's opsturen. Ik heb nu enkel een foto voor je welke is gemaakt door een vriend van mij, hij is fotograaf en werkt voor autogespot (misschien ken je het wel
http://bit.ly/1KV6DxY
Nee.. achterband slijt eigenlijk altijd snellerOlaf van der Spek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:15:
Vervangen jullie voor- en achterband (altijd) tegelijk?
Mooi ding.
Ik wel. Toen mijn vorige achterband op 0% zat, zat mijn voorband op 30%. Dan zou ik na een korte periode wederom naar de bandenboer moeten. Heb toen meteen mijn voorband ook gedaan.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:15:
Vervangen jullie voor- en achterband (altijd) tegelijk?
Bovendien heb ik liever een sleetse achterband dan een sleetse voorband.

De volgende stap is natuurlijk AVD, maar rij al 8 jaar auto en krijg vrijwel geen commentaar als ik op de weg rij dus heb er veel vertrouwen in dat dit ook wel in 1 keer lukt
Heeft iemand nog tips of suggesties? Zat zelf te denken aan een Honda Hornet of Ducatie Monster, zijn toch meer de modellen die rechtop zitten
PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989
http://cycle-ergo.com/
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Lol, wat handig._Apache_ schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:22:
Klik er eens een paar in elkaar om een indruk te krijgen. Voor zover ik weet is de Hornet juist wat compacter dan de Div 900.
http://cycle-ergo.com/
De monster zou ik overslaan met jouw lengte, ik ben 186 en bij mij ziet het er al uit als een buttplug met wieltjes.Kevinr1989 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:20:
Heeft iemand nog tips of suggesties? Zat zelf te denken aan een Honda Hornet of Ducatie Monster, zijn toch meer de modellen die rechtop zitten
PSN & XBL: Denkoyugo
Bedankt voor de tipDenko schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:42:
[...]
De monster zou ik overslaan met jouw lengte, ik ben 186 en bij mij ziet het er al uit als een buttplug met wieltjes.

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989
Nou het is wel gelukt maar zelf met waterpomp tang erop wou het niet.XBL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:34:
[...]
Nog meer kracht zetten? Als er geen schroefjes meer zitten, dan zit het plastic wss er stevig in elkaar geklikt.
Maar als je het één maal los hebt blijkt er ook niet veel kracht nodig te zijn
Schroefje los, duwen naar de zijde van het schroefje (zijwaards) en dan lepel je hem er zo uit. Maar als je telkens eerst de zijde van het schroefje naar je toe trekt gaat dat niet
Was blijkbaar oxidatie want na wat schoon krabben en een ritje van 80KM deed hij het elke keer weer goed
Verwijderd
Als oplossing voor dit probleem heb ik maar op het internet een kek draadje besteld voor 2 euro waardoor ik tijdens het rijden de Sena ook kan gebruiken/opladen.

@DFVonkerman, bij het zoeken naar een rijschool keek ik vooral naar het slagingspercentage in combinatie met het aantal examens die zijn uitgevoerd. De Triumph Street Triple is een van de beste nakeds volgens sommige, prima starters fiets als je het mij vraagt. Het geluid wat die machine produceert is fantastisch vooral in combinatie met een Arrow uitlaat. Vergeet ook niet om wat geld opzij te leggen voor motorkleding
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 18-09-2015 23:57 ]
Wissel hem tegen mijn FZ6N, das pas een goeie beginnersfiets
*ironisch ....
Heb je mensen in je omgeving die in jouw buurt gelest hebben? Dan hen eens vragen naar hun ervaringen. Belangrijkste is wat mij betreft dat je een klik hebt met de instructeur.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:32:
de kogel is door de kerk. ik ga aan mijn motor rijbewijs beginnen. daardoor komt direct de vraag waar op te letten bij het uitzoeken van een rijschool. ik zie door de bomen het bos niet meer. tevens komt daar ook een leuk iets bij kijken. en dat is de zoektocht naar een interessante motor om mee te beginnen. maar dat is volgens mij net zo onduidelijk als de zoektocht naar een geschikte rijschool. kennis van mij heeft een triumph triple speed r 675cc uit 2011 waar die wel vanaf zou willen. maar ik heb geen enkel idee of dat een geschikte motor is om mee te beginnen. iemand algemeen advies?
Street Triple is echt een topding (Triumph sowieso), ook als beginner prima te doen.
Mijn eerste 20S hadd een batterij levensduur van 30 minuten. Gewoon inruilen voor een nieuwe mijne gaat nu met radio aan woon werk verkeer 2 weken mee.cyntax schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:55:
Ben het een beetje zat om elke keer de Sena los te halen van mij helm om het op te laden. Daarnaast vergeet ik het wel eens waardoor ik maar 50% van de tijd met een werkende Sena rij. Ze zouden echt de batterijduur moeten opkrikken.
Als oplossing voor dit probleem heb ik maar op het internet een kek draadje besteld voor 2 euro waardoor ik tijdens het rijden de Sena ook kan gebruiken/opladen.
[afbeelding]
@DFVonkerman, bij het zoeken naar een rijschool keek ik vooral naar het slagingspercentage in combinatie met het aantal examens die zijn uitgevoerd. De Triumph Street Triple is een van de beste nakeds volgens sommige, prima starters fiets als je het mij vraagt. Het geluid wat die machine produceert is fantastisch vooral in combinatie met een Arrow uitlaat. Vergeet ook niet om wat geld opzij te leggen voor motorkleding.
Het is al gezegd maar inderdaad: Leraar die met de motor meerijdt en niet in een auto en kijken naar de slagingspercentages. En begin inderdaad met motorkleding, is tegenwoordig dacht ik ook al verplicht bij het afrijden?Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:32:
de kogel is door de kerk. ik ga aan mijn motor rijbewijs beginnen. daardoor komt direct de vraag waar op te letten bij het uitzoeken van een rijschool.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb gewoon gekeken naar eentje dicht bijVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:32:
de kogel is door de kerk. ik ga aan mijn motor rijbewijs beginnen. daardoor komt direct de vraag waar op te letten bij het uitzoeken van een rijschool. ik zie door de bomen het bos niet meer. tevens komt daar ook een leuk iets bij kijken. en dat is de zoektocht naar een interessante motor om mee te beginnen. maar dat is volgens mij net zo onduidelijk als de zoektocht naar een geschikte rijschool. kennis van mij heeft een triumph triple speed r 675cc uit 2011 waar die wel vanaf zou willen. maar ik heb geen enkel idee of dat een geschikte motor is om mee te beginnen. iemand algemeen advies?
~ James May
Ik had hier de keuze uit 2 rijscholen welke beide met motor mee reden. Alleen 1 van de 2 werd door 2 collega's welke ook reden allebei aanbevolen, als in ik heb daar ook gelest. Dus niet specifiek dat de ander slechter is maar meestal doet iemand alleen ervaring op bij 1 rijschoolVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:32:
Het puntje dat de instructeur zelf mee rijd vind ik er 1 die heel belangrijk is. Zo kan deze voor duidelijkheid ook makkelijker even voorop rijden en dan instructie geven waarop te letten en welke lijn te berijden. Dat kan met een auto gewoon weg niet.
De rijschool waar ik zat heeft nu al bijna 5jaar op rij 100% slaging op AVB en dat zegt natuurlijk wel wat, percentage AVD staat niet vermeld maar iedereen waarvan ik wist dat deze daar les volgde is ook allemaal in 1x geslaagd.
Ik weet niet of er bij jouw in de buurt ook een soort motor vereniging is die bijvoorbeeld elke week een ritje maakt (staat vaak op website vermeld) dan zou ik daar gewoon eens heen gaan voor vragen over advies van welke rijschool.
- Eenmanszaak / kleine onderneming
- Tijden
Werkdagen tot 's avonds laat en zaterdag tot in de middag
- Volledige uitrusting tot de beschikking
Ik hoefde niets te kopen. Hij had alles in verschillende maten.
- Afstand tot huis
- Instructeur ook met de motor
Andere zaken zoals eigen terrein voor oefeningen (had hij niet) en prijs (hoog) vond ik minder belangrijk.
Het blijft praktijkles dus de rijschool zelf is maar een fractie van succes. Ik had een erg goede rijschool, alleen ik haat rijlessen dus duurde lang en veel geld (en dat was idem dito met auto).
Ik moest iets van 10km naar mijn rijschool rijden. Op de Puch Maxi @ 50kph, in full gear.tdw schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:01:
[...]
Elke keer naar je rijschool reizen is ook vervelend.
Het zag er wel een beetje out-of-place uit..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Maar.... Met een Golf VII GTD kun je hier in de regio ook leuk spelen 😝
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 19-09-2015 16:15 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik was voor m'n laatste les een beetje laat dus ipv lopen (+- 1km) pakte ik de fiets. De persoon die van de rotonde af kwam en die ik voorrang moest verlenen reed bijna op de stoep van het zien van een fietser met volledig pak + helm_Apache_ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:27:
[...]
Ik moest iets van 10km naar mijn rijschool rijden. Op de Puch Maxi @ 50kph, in full gear.
Het zag er wel een beetje out-of-place uit..
~ James May
De meeste rijscholen bieden een proefles aan, dat kan je altijd proberen. Ik vond zelf het slagingspercentage niet echt leidend, veel belangrijker was voor mij dat een instructeur de tijd voor me neemt, goed instrueert en dat ik het gewoon goed met hem kon vinden. Je bent immers wel een paar uur samen aan het werk.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:32:
Mijn rijschool gaf eigenijk altijd privé lessen, ik heb in die tijd maar twee keer met iemand anders samen gereden en dat was beide keren met iemand die op hetzelfde niveau reed.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sommige grote rijscholen zetten zwakke kandidaten op de naam van een andere rijschool van ze. Of laten je pas na veel lessen afrijden.