Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-10 14:21

Chakotay

Lick here to continue

He, zie net dat iemand nog een foto van me gemaakt heeft onderweg :P

Afbeeldingslocatie: https://datbew-bn1305.files.1drv.com/y3mwaP0Ie17gr-YQ-6E_UD_tYJ0nhZnabG6XH5xoTNs4K6slGiMbGboCho5BxBsQDwghgbvCF4Oel4u6BgDo0IwX8gQAcwrf8wmkPV_9UKruJ0wHZgJtKqN8jJD427u70BsssL0IvaqLBZfB180oLWD6Llt8ZFj8TJWCeYcUzd2Tlg/2015-09-10-14.20.03.jpg?psid=1

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32

Bommes

Capo del formaggio

Gave foto :w

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 14:40

charrel

Cortisol4life..

3ddie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:31:
Dat is daar inderdaad, had denk ik de stoeprand op gemoeten, maarja op dat moment wist ik het even niet. Ik weet niet waardoor het echt mis ging, het achterwiel gleed weg op iets.
(zit inderdaad geen geluid bij)
Betonnen platen zijn dat, is geen asfalt. Bij nat weer worden die goed glad. Volgens mij zit er ook nog een put in ergens. Als het droog is heb ik al respect voor die rotonde.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Nog even terugkomend op mijn vraag een paar pagina's terug. Ik ben sinds vandaag een ontzettend gelukkige eigenaar van een Kawasaki ZZR600 uit 1993 O+ O+ O+ Met 23.000 KM's op de teller :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25s2890.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2z5w1p5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ztavkm.jpg

Deze foto's had ik snel nog even geschoten bij de koper thuis, vandaag tussen de buien door al even lekker gereden, wat handjes gewuifd naar andere motorrijders in Groningen en verder heerlijk gereden.
Hij ziet er voor zijn leeftijd nog ontzettend goed uit.

Ik baalde als een stekker dat het weer niet echt mee zit misschien aan het eind van de week weer.

[ Voor 52% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-09-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat ding ziet er met 22 jaar uit alsof 'ie vorige week uit de fabriek is komen rollen :o

Enige waar ik persoonlijk wél even op zou gaan letten als ik jou was, zuiver afgaande op de foto's, is het wel érg glimmende zitje wat een "was" behandeling lijkt te hebben gehad (voor de foto?).

Mooie fiets, hoor :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
kaasaanfiets schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:04:
Nog even terugkomend op mijn vraag een paar pagina's terug. Ik ben sinds vandaag een ontzettend gelukkige eigenaar van een Kawasaki ZZR600 uit 1993 O+ O+ O+ Met 23.000 KM's op de teller :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze foto's had ik snel nog even geschoten bij de koper thuis, vandaag tussen de buien door al even lekker gereden, wat handjes gewuifd naar andere motorrijders in Groningen en verder heerlijk gereden.

Ik baalde als een stekker dat het weer niet echt mee zit misschien aan het eind van de week weer.
Cool :) DM maar als je een rondje Groningen wil doen

Wel weinig kms. StilgestAAN, weet je dat? Of eventueel andere historie?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 15-09-2015 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 20:57
@ kaasaanfiets mooi die ZZR600 gefeliciteerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:46:
[...]

Goede vraag. Kom ik niet echt uit met de service manual, ik denk de koppeling. Aardschok weet jij dat toevallig? Of een andere Speed Triple rijder?
sorry, niet gezien tot nu

eens kijken op deze link

http://www.worldoftriumph...b237e0ece6ca143a945931794

weet niet zo snel welk model je hebt, hoe dan ook... tijd om eens op zoek te gaan naar de juiste pakken en eens te vervangen

-edit- zie dat je geen triumph rijd
hoe dan ook. op mijn 1050 zit koppeling rechts, neem aan bij jouw ook.
kwa de foto, denk ik dat deze voor toegang tot je as is, waterpomp daaronder zo gok ik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

kaasaanfiets schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oeh, mijn eerste fiets O+ ik was in 2007 ook begonnen op een ZZR uit '93, ook in die kleur :) Ziet er goed uit & bizar lage kilometerstand voor een fiets van ruim 20 jaar oud... Heeft ie ergens op zolder gestaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

3ddie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:31:
Dat is daar inderdaad, had denk ik de stoeprand op gemoeten, maarja op dat moment wist ik het even niet. Ik weet niet waardoor het echt mis ging, het achterwiel gleed weg op iets.
(zit inderdaad geen geluid bij)
Zaten er gelukkig genoeg motorzaken in de buurt om de boel te fixen, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:18
Zo sinds vandaag mag ik ook officieel de weg op :*)
Heeft even geduurd maar nu toch in bezit van A rijbewijs en dan ook nog alles in 1x gehaald.
Nu weg ik dus eindelijk van mijzelf een motor uitzoeken, gedachte gaat wel naar een suziki gsx-F 750

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

The-Source schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:55:
Zo sinds vandaag mag ik ook officieel de weg op :*)
Heeft even geduurd maar nu toch in bezit van A rijbewijs en dan ook nog alles in 1x gehaald.
Nu weg ik dus eindelijk van mijzelf een motor uitzoeken, gedachte gaat wel naar een suziki gsx-F 750
Gefeliciteerd!! Ik mag volgende week dinsdag mijn best gaan doen. :9

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:28:
Lastige inderdaad... De stoeprand op stuiteren met zo'n Transalp kan opzich prima, maar al glijdend dat besluiten blijft tricky natuurlijk.
Dat kan toch met elke fiets, de rand is niet eens recht..
Besluiten hoeft niet, niet remmen en niet sturen en het gaat vanzelf. ;)
3ddie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:23:
Volgens mij deed ik ongeveer alles fout, achterwiel gleed weg waarna ik rechtdoor ging, op de stoeprand af en toen te hard geremd.
Damn! Te weinig profiel, te veel gas, toch iets op de weg? Ze zeggen altijd nat is niet glad..
teacher schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:31:
Nu was dit achteraf een simpel dingetje, maar ik begrijp nu waarom mensen gaan schuimbekken van weigerende alarmen.
Altijd handig, zo'n alarm. :+

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Nou, nat kan echt glad zijn... Ik ben daar tegenwoordig een stuk (te?) voorzichtiger in.
En zo zie je maar dat er maar een klein dingetje nodig is om je uit balans te brengen:
Achterwiel maakt een stapje, je compenseert, fiets richt zich op, je ziet de stoeprand, target fixation, remmen, maar er was al erg weinig grip en daar ga je. En dat allemaal in 1,5 seconde.

Ik had trouwens ook wat stoms:
Afgelopen week ff naar de action (remmenreiniger!). Ik zet de pan neer, wil hem op het alarm zetten, niks... Ik loop er naar toe... Weer niks. Een licht onbehaaglijk gevoel bekruipt mij..... Eerst maar de action in. Wie weet doet ie het zo weer... :/

Ik kom terug, zet de motor op contact en dan moet ik de motor van de startblokkering afhalen.... Via het alarm... Helemaal niks. Tegen beter weten in een keer of 20 geprobeerd. Batterij leeg? Daar sta je dan met 15000 kilo pan european en ik ben maar een slap ventje natuurlijk. De motor weglopen zag ik niet zo zitten.

Nou stond ik op het punt om het alarm te triggeren, en via de noodcode (lees: gedoe met pulsen van het ledje tellen, en je contact uit en aan zetten) de boel uit te omzeilen, toen ik een duhhhh moment kreeg: er zullen hier zendmasten staan die de boel storen. Dus: ab van het alarm loshalen van de sleutel, contact aan, ab bij het achterlicht (waar het alarm zit) klik! fi lampje licht op en ik hoor de pomp. Starten en wegwezen.

Nu was dit achteraf een simpel dingetje, maar ik begrijp nu waarom mensen gaan schuimbekken van weigerende alarmen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 15:28
Zijn er hier ook deelnemers aan de Nachtrit van Promotor?
En mogelijk iemand die hier al eerder aan heeft meegedaan (indien het eerder gedaan is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben een heel stuk voorzichtiger in de regen geworden. Teveel oeps momentjes meegemaakt met nat weer die echt niet grappig waren :N

in theorie mag nat dan wel niet glad zijn maar op de openbare weg is daar geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thanks voor de link, altijd handig zo'n site.
-edit- zie dat je geen triumph rijd
:?
Welk merk maakt er nog meer Speed Triples dan?
hoe dan ook. op mijn 1050 zit koppeling rechts, neem aan bij jouw ook.
kwa de foto, denk ik dat deze voor toegang tot je as is, waterpomp daaronder zo gok ik
Toen ik de nattigheid vorige week wegveegde was het doekje wel zwart, dus weet niet of het water was. Anyways, vanochtend wel een plasje aangetroffen onder de motor :/ maar zou best kunnen zijn dat dat er al lag :P Het zag er wel vers uit.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/8y6r1f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14b591u.jpg
Op het blok zelf niets van lekkage te zien dus ben toch maar naar kantoor gereden.. Geen vuiltje aan de lucht. In de parkeergarage was de vloer mooi schoon waar ik m geparkeerd heb dus straks even kijken of er nu nog wat uit lekt.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Krantje eronder..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Lijkt alsof je een motor met zijwieltjes hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 11:15

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Binnen exact 2u mijn laatste rijles en morgenvroeg om 8:15 examen doen. Hoop van de eerste keer geslaagd, maar ik ga de hoop van me proberen af te zetten en gewoon "gaan" en we zien wel.

Indien geslaagd, Honda Shadow 750 (1995) van de papa is mine :d

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:39:
He, zie net dat iemand nog een foto van me gemaakt heeft onderweg :P

[afbeelding]
Dude.. snor!?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Denk brom, hij heeft toch een helm op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ktenolix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:45:
[...]
Lijkt alsof je een motor met zijwieltjes hebt. :+

sssst.. :$

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, niet goed? Hij zit vast aan een baard, maar die zie je niet door de helm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
dj_vibri schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:01:
Binnen exact 2u mijn laatste rijles en morgenvroeg om 8:15 examen doen. Hoop van de eerste keer geslaagd, maar ik ga de hoop van me proberen af te zetten en gewoon "gaan" en we zien wel.

Indien geslaagd, Honda Shadow 750 (1995) van de papa is mine :d
Ik had mijn laatste les vanochtend voor mijn examen, is toch wel lekker om even in te komen en zeker te weten dat je spiegels helemaal naar wens staan. Vooral rechts is lastig te stellen onder het rijden ;)

* The-Source heeft vanmiddag gelijk een motor gekocht, proefrit was goed dus waarom ook niet.
Officieel had ik er natuurlijk nog niet op mogen rijden maar ja hele gevangenissen zitten vol met 'mag niet' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:03:
[...]

Heh, niet goed? Hij zit vast aan een baard, maar die zie je niet door de helm :P
+1 (8> Baard is goed!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
yes, papiertje mag overmorgen opgehaald worden :) , nu opzoek naar een motor... en naar geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 12:05
Even een vraagje aan de technische mensen hier. Ik heb een sv650 en de rearsets daarvan zijn schoongemakat en gepoedercoat, maar daar is nu natuurlijk het smeermiddel vanaf. (Zeg maar op het scharnierpunt van de achterrem en koppeling etc.

Weet iemand wat voor smeermiddel hier het beste gebruikt kan worden en of er nog tips zijn met betrekking tot het aanbrengen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:51
The-Source schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:34:
[...]

Ik had mijn laatste les vanochtend voor mijn examen, is toch wel lekker om even in te komen en zeker te weten dat je spiegels helemaal naar wens staan. Vooral rechts is lastig te stellen onder het rijden ;)

* The-Source heeft vanmiddag gelijk een motor gekocht, proefrit was goed dus waarom ook niet.
Officieel had ik er natuurlijk nog niet op mogen rijden maar ja hele gevangenissen zitten vol met 'mag niet' :P
Wat voor heb je gekocht? :)
Bij mijn proefritten moest ik mijn rijbewijs afgeven, hierop was dan te zien dat jij geen A had. Je hebt dus geluk gehad?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
zynex schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:52:
Even een vraagje aan de technische mensen hier. Ik heb een sv650 en de rearsets daarvan zijn schoongemakat en gepoedercoat, maar daar is nu natuurlijk het smeermiddel vanaf. (Zeg maar op het scharnierpunt van de achterrem en koppeling etc.

Weet iemand wat voor smeermiddel hier het beste gebruikt kan worden en of er nog tips zijn met betrekking tot het aanbrengen. Thanks! :)
Alle soorten silicone sprays zijn daarvoor goed.

Ik gebruik Motorex Silicone Spray elke keer wanneer ik mijn motor grondig schoonmaak op alle scharnierpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag moest de trekker voor een beurt. Meteen nieuwe banden (TKC70) laten monteren want ik ga straks op vakantie en wat erop zat is nog niet helemaal op, maar te weinig om op en neer naar Marokko te gaan.

Uiteraard fijn weer om op de motor naar het werk te gaan (vind ik ook helemaal niet leuk, dat omkleden enzo). Van Arie Molenaar een leenmotor gekregen, een BMW S1000XR. Geinig dacht ik eerst. Maar nee, zoiets is dus helemaal niets voor mij. Wat een zenuwending. Als je 70 in zijn 6 rijdt (ja, op een boxer is dat lekker cruisen) maakt ie nog geluid alsof je opstijgt. In elke versnelling trouwens. Heel even een stukje snelweg, maar wie zegt dat een boxer virbeert moet eens op dit ding gaan rijden. Irritant. Nee, ik denk niet dat je daarmee relaxed lange stukken kunt rijden.

Die quickshifter is wel iets waar ik aan zou kunnen wennen. Heerlijk is dat. Alleen heb ik bijna de bak van mijn eigen motor gesloopt :+
Ohja...en dat ding heeft zo'n raar raw knopje...kantelschakelaar. Wie heeft verzonnen dat dat handig is? O-)

Blij dat ik mijn eigen brommertje weer terug heb. En natuurlijk weer zoals gewoonlijk in de regen met nieuwe banden naar huis. Maakt niet uit, die banden hebben grip zat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
cyntax schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:20:
[...]

Alle soorten silicone sprays zijn daarvoor goed.

Ik gebruik Motorex Silicone Spray elke keer wanneer ik mijn motor grondig schoonmaak op alle scharnierpunten.
Dankjewel. Ik zal morgen eens langs de bouwmarkt rijden. Daar verkopen ze enkel Griffon silicone spray, maar dat zal dan ook vast wel goed zijn. 8) Wist het enkel even niet, omdat er nu een grijs goedje op leek te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
GeeMoney schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:16:
[...]

Wat voor heb je gekocht? :)
Bij mijn proefritten moest ik mijn rijbewijs afgeven, hierop was dan te zien dat jij geen A had. Je hebt dus geluk gehad?
Moeder als borg achter gelaten, en als je aangeeft ik laat liever paspoort achter zodat je bij eventuele controle geen gezeur hebt is dat eigenlijk ook best logisch ;)
edit:
Maar morgen kan ik rijbewijs wel netjes afhalen. Aangezien ik in het weekend al het 1 en ander wil gaan doen heb ik spoed aanvraag gedaan

[ Voor 14% gewijzigd door The-Source op 15-09-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar welke heb je nou gekocht?

Pics & Specs!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Paspoort achterlaten is wettelijk verboden dacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Hooglander1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:59:
Maar welke heb je nou gekocht?

Pics & Specs!
Suzuki GSX-F 750 (1998)
Gsx-f 5Gsx-f 4Gsx-f 3
Gsx-f 2Gsx-f1

Specs:
GSX 750 F Katana 1998
Length: 2,135 mm (84,1 in)
Width: 750 mm (29,5 in)
Height: 1 190 mm (46,9 in)
Wheelbase: 1,465 mm (57,7 in)
Dry weight: 200 kg (440,9 lbs)
Engine type: 748 cc, four-stroke, 4-cylinder, 16 valves, air/oil-cooled, DOHC,TSCC. 92 hp (67.2 Nm)/ 10,500 rpm, 64.7 Nm (6,6 kg-m)/ 9,500 rpm.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:08:
Paspoort achterlaten is wettelijk verboden dacht ik. ;)
Volgens mij elk ID bewijs ;) daarom mijn moeder achter gelaten en uit eindelijk had ik paspoort en rijbewijs beide nog op zak tijdens proefrit. Maar neemt niet weg dat het toch een kwestie van vertrouwen blijft met een proefrit

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 15-09-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Gaaf ding man :) Nu nog hopen op wat beter weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
zynex schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:48:
[...]

Dankjewel. Ik zal morgen eens langs de bouwmarkt rijden. Daar verkopen ze enkel Griffon silicone spray, maar dat zal dan ook vast wel goed zijn. 8) Wist het enkel even niet, omdat er nu een grijs goedje op leek te zitten.
Persoonlijk zou ik er iets van vet op smeren. Silicone werkt eventjes goed, maar heeft nauwelijks standtijd. Lagervet als je niets anders hebt, en anders iets wat een beetje druk kan hebben en tegen water kan; molykote br2 plus oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]
Vooral rechts is lastig te stellen onder het rijden ;)
Mijn scooter heeft alleen maar een rechterspiegel en die stel ik gewoon onder het rijden in met links :Y) Gefeliciteerd overigens, ook met je nieuwe motor :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:23:
[...]

Thanks voor de link, altijd handig zo'n site.

[...]

:?
Welk merk maakt er nog meer Speed Triples dan?

[...]
DERP

ik dacht ergens te lezen dat je geen speed triple had, dus deed een edit...

maar ok, dan heb ik je de perfecte link gegeven om onderdeel nummers uit te lezen ;)

nu ik je profiel plaatje zie, overduidelijk.. was nog niet goed wakker denk ik dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
teacher schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:50:
[...]

Persoonlijk zou ik er iets van vet op smeren. Silicone werkt eventjes goed, maar heeft nauwelijks standtijd. Lagervet als je niets anders hebt, en anders iets wat een beetje druk kan hebben en tegen water kan; molykote br2 plus oid?
mh, na wat gegoogle lijkt me dat misschien iets beter ja. Misschien toch maar eens een motorzaak in de buurt zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Chakotay schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:09:
[...]

Oeh, mijn eerste fiets O+ ik was in 2007 ook begonnen op een ZZR uit '93, ook in die kleur :) Ziet er goed uit & bizar lage kilometerstand voor een fiets van ruim 20 jaar oud... Heeft ie ergens op zolder gestaan ofzo?
of er staat 123000 km op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kan zo'n ding prima, die van mij is bij de nieuwe eigenaar ook over de ton gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

zynex schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:43:
[...]
mh, na wat gegoogle lijkt me dat misschien iets beter ja. Misschien toch maar eens een motorzaak in de buurt zoeken dan.
Ik hoor een hoop mensen helemaal lyrisch zijn over Staburags. Geen ervaring mee, maar het smeert goed en blijft ook goed zitten, laat zich niet wegspoelen door regen oid. Industrial strength stuff zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:52:

[...]

Damn! Te weinig profiel, te veel gas, toch iets op de weg? Ze zeggen altijd nat is niet glad..
Nat is inderdaad niet per se glad, zoals charrel al zei zijn dit betonplaten, toch iets verradelijker dan asfalt schijnbaar.
XBL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:17:
[...]

Zaten er gelukkig genoeg motorzaken in de buurt om de boel te fixen, mocht dat nodig zijn.
Staat nu bij motorcity inderdaad, gingen proberen het een en ander terug te buigen of te vervangen, de kuipdelen weer goed vast zetten met tie-wraps, dan kan ik er weer helemaal tegen aan :)

En dan maar eens valbeugels erop zetten O+

• cyntax
Trekt lagervet geen troep aan? Het lijkt me mogelijk dat er allemaal zand en andere kleine meuk in blijft plakken. Bij mij blijft de silicone smering langer dan een maand goed hoor, ook door de regen ;).

Bizar ongeluk trouwens van een aantal jaar geleden dat ik ben tegengekomen op een ander forum, het wiel is gewoon van de vorken afgebroken tijdens de rit:
Afbeeldingslocatie: http://www.adventuresinfinite.com/Motorcycling/images/BrokenBike/bike1.jpg

Meer info:
http://forums.bmwmoa.org/...atastrophic-Forks-Failure

• bakvis
  • Laatst online: 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Reloader schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:42:
yes, papiertje mag overmorgen opgehaald worden :) , nu opzoek naar een motor... en naar geld :)
Proficiat! Wat voor iets zoek je? Ik heb nog een Suzuki sv650 te koop staan....

Mijn Specs

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

[...]

Moest je je rijbewijs niet tonen dan? Ik heb volgende week examen, maar heb ook al een motor op het oog waar ik graag een proefritje op wil maken. Alleen ik wacht tot ik 'legaal' mag rijden, maar dat zou ik in principe nu ook al kunnen doen? :+

Verwijderd

ho-lee-sjit @ die BMW 650 hierboven.

zij heeft toch echt wel pech gehad.
heb er uberhaupt nooit van gehoord, voorpoot die gewoon afbreekt.

met nog iets meer pech was ze er niet meer geweest

• GeeMoney
Ktenolix schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:41:
[...]

Moest je je rijbewijs niet tonen dan? Ik heb volgende week examen, maar heb ook al een motor op het oog waar ik graag een proefritje op wil maken. Alleen ik wacht tot ik 'legaal' mag rijden, maar dat zou ik in principe nu ook al kunnen doen? :+
Bedenk wel dat je niet verzekerd bent en je echte ervaring nog gering is.
Ik zou netjes wachten, het hoeft namelijk niet altijd je eigen schuld te zijn....

• Reloader
bakvis schreef op woensdag 16 september 2015 @ 06:50:
[...]

Proficiat! Wat voor iets zoek je? Ik heb nog een Suzuki sv650 te koop staan....
ik zit nu even in aan financieel dal, maar een SV650 is wel iets in de categorie die me leuk lijkt.. :D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:02:
Trekt lagervet geen troep aan? Het lijkt me mogelijk dat er allemaal zand en andere kleine meuk in blijft plakken. Bij mij blijft de silicone smering langer dan een maand goed hoor, ook door de regen ;).
Langer dan een maand is leuk maar dat moet jaren goed blijven.
3ddie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:55:
En dan maar eens valbeugels erop zetten O+
VROtje erbij? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-09-2015 09:10 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:42:
ho-lee-sjit @ die BMW 650 hierboven.

zij heeft toch echt wel pech gehad.
heb er uberhaupt nooit van gehoord, voorpoot die gewoon afbreekt.

met nog iets meer pech was ze er niet meer geweest
Afbeeldingslocatie: http://www.stuntbums.com/sites/default/files/epic03-04forksFAIL.jpg

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Handig, die handschoenen! :p

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:54:
[...]

ik zit nu even in aan financieel dal, maar een SV650 is wel iets in de categorie die me leuk lijkt.. :D
Das lastig, mocht je nog interesse hebben: http://link.marktplaats.nl/m963303468

Mijn Specs

• Reloader
mooi apparaat , maar voor mij te duur :(

wil even sparen deze winter en dan eigenlijk voor een SRAD ofzo kijken :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:39:

Ok, succes!

Mijn Specs

• 418O2

Ik heb er lol van en zou hem zo weer kopen. Ik keek ook naar een CBR, maar die zijn duurder en lelijker (imo) voor dezelfde prijs.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vanochtend even langs de lokale Motoport en die heeft mijn reservesleutel aangemeld bij het HISS systeem voor €25,- Factuur gaat uiteraard richting de verkoper :)

Het zit nog niet helemaal goed tussen mijn oren bij nat wegdek, ik ga echt als een dweil de bochten door :X

Eerst maar even met droog weer zelfvertrouwen opbouwen :)

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hooglander1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:23:
Vanochtend even langs de lokale Motoport en die heeft mijn reservesleutel aangemeld bij het HISS systeem voor €25,- Factuur gaat uiteraard richting de verkoper :)

Het zit nog niet helemaal goed tussen mijn oren bij nat wegdek, ik ga echt als een dweil de bochten door :X

Eerst maar even met droog weer zelfvertrouwen opbouwen :)
wat voor banden heb je? Dot-code? genoeg profiel?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BikerOfAmsterda schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:25:
[...]

wat voor banden heb je? Dot-code? genoeg profiel?
MPR4 Trail. Het zit echt tussen mijn oren hoor. Van een 700cc veel te kleine chopper naar een XL1000 Varadero is gewoon even wennen :)

• cyntax
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:59:
[...]

Langer dan een maand is leuk maar dat moet jaren goed blijven.
Doe je dan jaren geen onderhoud aan je motor :+ . Daarnaast denk ik dat lagervet er net zo goed afspoeld bij een goede wasbeurt net zoals silicone spray. Voordeel van silicone spray is dat je het snel en makkelijk weer overal tussen kan krijgen terwijl je met lager vet eerst het onderdeel uit elkaar moet halen om het schoon te maken en weer een nieuw laagje op te smeren. Daarnaast worden lagers & lagervet beschermd door een keering wat niet het geval is bij stepjes etc.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Heeft iemand nog tips om klittenband van mijn laarzen weer te laten plakken? Ik heb ze bij het pak gekregen, maar het bovenste deel van de sluiting laat erg gemakkelijk los. Gewoon nieuwe op laten zetten?

En hebben jullie ervaringen met het schoonmaken van het pak? Ik heb een leren combi (2e hands), maar een beetje smerig. Wilde er in eerste instantie met een vochtige doek overheen, maar weet niet of dit beter kan. :+

• 418O2
Ktenolix schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:55:
Heeft iemand nog tips om klittenband van mijn laarzen weer te laten plakken? Ik heb ze bij het pak gekregen, maar het bovenste deel van de sluiting laat erg gemakkelijk los. Gewoon nieuwe op laten zetten?

En hebben jullie ervaringen met het schoonmaken van het pak? Ik heb een leren combi (2e hands), maar een beetje smerig. Wilde er in eerste instantie met een vochtige doek overheen, maar weet niet of dit beter kan. :+
YouTube: Klittenband schoonmaken
Met een goede borstel blijkbaar.

Vochtige doek kan prima. Je kan er daarna nog een leer-onderhoudsmiddel op smeren.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Ktenolix schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:55:

Naar de schoenmaker en nieuwe erop laten zetten :) .Valt wel mee qua kosten.

Ik gebruik soms een vochtige doek na het rijden. Meer dan voldoende.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:57:
[...]

YouTube: Klittenband schoonmaken
Met een goede borstel blijkbaar.

Vochtige doek kan prima. Je kan er daarna nog een leer-onderhoudsmiddel op smeren.
Ja dat filmpje had ik ook gezien. Het probleem zit meer aan de andere kant van het klittenband, de 'zachte' kant :p Ik zal eens kijken of de schoenmaker er iets mee kan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:34:
Doe je dan jaren geen onderhoud aan je motor :+ .
Jawel maar niet elke paar maanden.. Jij wel? ;)
Vandaar dat het dus wel handig is als het een of twee jaar goed blijft.

• Reloader
418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb er lol van en zou hem zo weer kopen. Ik keek ook naar een CBR, maar die zijn duurder en lelijker (imo) voor dezelfde prijs.
dat is ook zeker niet het issue, maar een SRAD is een geschikte beginners supersport (beginnerssupersport spreekt t misschien wat tegen maar ik denk dat het duidelijk is)

daarnaast vindt ik het ook nog eens een mooie motor om te zien en is de gemiddelde vraagprijs een stuk lager als die van de SV650. dat deze nieuwer en moderner is begrijp ik natuurlijk.
daarnaast nog een belangrijk punt, ik wil deze winter een motor aanschaffen en maximaal 2500 uitgeven :+

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:07:
[...]

dat is ook zeker niet het issue, maar een SRAD is een geschikte beginners supersport (beginnerssupersport spreekt t misschien wat tegen maar ik denk dat het duidelijk is)

daarnaast vindt ik het ook nog eens een mooie motor om te zien en is de gemiddelde vraagprijs een stuk lager als die van de SV650. dat deze nieuwer en moderner is begrijp ik natuurlijk.
daarnaast nog een belangrijk punt, ik wil deze winter een motor aanschaffen en maximaal 2500 uitgeven :+
2500 exc. pak,schoenen, helm etc?
Of voor het totale plaatje?

Inderdaad de ideale beginnersfiets. Ik rij nu ongeveer 4 jaar op een SRAD en het was de ideale fiets. Leuke fiets ook om af en toe het circuit op te gaan. Vooral als je een klein budget hebt.

En het af en toe neerleggen is ook niet zo een ramp dan . :+

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 16-09-2015 14:11 ]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

[...]

En tevergeefs :( Gisterenavond eindelijk het stapvoetsrijden onder de knie gekregen, enkele keren alles uitgevoerd zonder fouten... deze ochtend nog snel herhaling/oefenen alvorens richting examencentrum te gaan --> alles gaat perfect.

Komen we aan het op examencentrum, examinator doet heel de uitleg en zegt: maak je maar klaar en plaats de motor maar aan het startpunt.... op het moment dat ik erop stap voel ik mijn handen trillen, knieën trillen en vanbinnen beginnen flippen: ow shit, zoveel kegels, wat nu en wat dan enz... enz...

Aan examen begonnen en bij de 8 rijden ging het fout, teveel stress om dit te snel te doen maar daardoor niet doorgehad dat ik de koppeling te ver ingedrukt had en dus veel te traag ging... 2x voeten aan de grond maar de andere maneuvers nog afgewerkt ZONDER probleem, zelfs het stapvoetsrijden ging perfect...

2e herkansing, ik begin opnieuw... kom bij de 8 en identiek hetzelfde gedaan: veel te traag, dus examinator: maak je lus af en kom er maar uit. Om één of andere reden, hoop doet leven (?), ineens koppeling los gelaten en 3x de 8 zonder problemen gereden met volledig losse koppeling. Examinator roept: te laat! kom maar naar hier

GDVD GDVD GDVD :( :( :( :( :( :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb nog een ZX-7R te koop :)
/spam

Yamaha MT-09

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hebt dan toch maar 1 oefening fout gedaan? Dan ben je toch gewoon geslaagd? :?

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Hooglander1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:35:
[...]

Je hebt dan toch maar 1 oefening fout gedaan? Dan ben je toch gewoon geslaagd? :?
Lijkt mij ook ja, dan is het toch niet zo erg?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49
Niet als het 1 van de verplichte oefeningen is.
OK, niet verplicht dus. Vaag.
Hooglander1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:43:
[...]

Heb je een bron? Ik vind nergens terug dat je de verplichte oefeningen niet fout mag doen. Wel mogen er geen twee fout zijn in hetzelfde cluster, maar verder?
Hey, ik kan niet op twee plekken tegelijk praten! :P

[ Voor 94% gewijzigd door MuddyMagical op 16-09-2015 14:44 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MuddyMagical schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:41:
Heb je een bron? Ik vind nergens terug dat je de verplichte oefeningen niet fout mag doen. Wel mogen er geen twee fout zijn in hetzelfde cluster, maar verder?

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
MuddyMagical schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:41:
Je mag 1 van de 2 oefeningen in één categorie fout hebben.

en je mag 2 oefeningen met herhalingen fout hebben.

Dus van de 14 kansen hoef je er maar 5 goed te hebben mits de fouten niet in hetzelfde categorie vallen.

[ Voor 26% gewijzigd door Elsandre op 16-09-2015 14:45 ]

• 418O2
Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:07:
[...]

Het is wel een fijne fiets, de 600 dan. Een 750 is misschien wat fel voor een eerste fiets. Ik was voor mijne in erg nette staat (technisch en optisch) 1500 kwijt, via een particulier. 42dkm uit 1997 (of 96, weet t zo niet meer)

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Het achtje doe je toch zonder slippende koppeling? Ik deed het volgens mij met de achterrem en wat vermogen. Langzame slalom deed ik met slippende koppeling en de achterrem.

Anyways, balen dat het mis ging. Heb je al een herkansing gepland? Ging er meer fout dan alleen het achtje dan?

• Reloader
Bergie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb nog een ZX-7R te koop :)
/spam
zou ik graag willen, maar budget is er niet vermoed ik :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sowieso bij het achtje niet koppelen inderdaad maar met voetrem en trekkende motor, dan kun je ook veel mooier afschuinen (het achtje kan met best wat snelheid, tussen de 12 en 20km/u afhankelijk van de motor en rijder)

Al moet natuurlijk wel de knop in je hoofd om dat dat ook echt kan...

Maar je kunt niet zakken op enkel de acht niet halen, dan moet je ook de langzame slalom niet hebben gehaald lijkt me?

[ Voor 59% gewijzigd door pagani op 16-09-2015 14:51 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een x-post van het gereedschap topic, wellicht hebben mensen hier specifiekere ervaringen met dit stuk gereedschap icm motoronderhoud.
Denko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:44:
zo, ik heb de afgelopen weken een groot deel van mijn handgereedschap voor de auto vernieuwd. Het enige waar ik nog mee zit: hoe zijn de wera Zyklop ratels? Die kunnen 180 graden draaien. Het lijkt me een geniaal systeem, alleen wordt de kop niet te lomp? En zijn ze niet fragiel?

Het setje waar ik aan zit te denken is:
[afbeelding]

Kleiner dan mijn mannesmann setje, en een handig etui die ik zo kan meenemen of in de koffer kan mikken.

In principe zou het mijn 1e 1/4 setje worden, en die gebruik ik behoorlijk vaak (sleutel voor 80% aan motoren)

Ik zal van de week wel een foto maken van al het spul. Ben bijna compleet ondertussen. Momentsleutels, 3/8 setje, nieuwe 1/2 ratel, nieuwe kist voor onderweg/op circuit. Voor op circuit ben je helaas nooit uitgekocht, pff. wat een spullen waar ik uberhaupt nooit over nagedacht heb het nodig te hebben.

PSN & XBL: Denkoyugo

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
cyntax schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:34:
[...]

Doe je dan jaren geen onderhoud aan je motor :+ . Daarnaast denk ik dat lagervet er net zo goed afspoeld bij een goede wasbeurt net zoals silicone spray. Voordeel van silicone spray is dat je het snel en makkelijk weer overal tussen kan krijgen terwijl je met lager vet eerst het onderdeel uit elkaar moet halen om het schoon te maken en weer een nieuw laagje op te smeren. Daarnaast worden lagers & lagervet beschermd door een keering wat niet het geval is bij stepjes etc.
Als je met een spuitbus aan de slag wil, pak dan wit spuitvet, of spuit er kettingvet in.
Siliconen zijn veel te schraal. Die motorex heeft als pluspunt dat er ook olie bij zit (toch?), dat scheelt nog iets. :Y

Overigens: Een keerring is doorgaans bedoeld om olie tegen te houden. Lagers hebben soms een stofkap, maar niet altijd. En ja, als je een stoomcleaner op bijvoorbeeld je balhoofd zet, is het vet inderdaad weg. Gewoon wassen kan geen kwaad.

• Reloader
pagani schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:47:
Sowieso bij het achtje niet koppelen inderdaad maar met voetrem en trekkende motor, dan kun je ook veel mooier afschuinen (het achtje kan met best wat snelheid, tussen de 12 en 20km/u afhankelijk van de motor en rijder)

Al moet natuurlijk wel de knop in je hoofd om dat dat ook echt kan...

Maar je kunt niet zakken op enkel de acht niet halen, dan moet je ook de langzame slalom niet hebben gehaald lijkt me?
mijn ervaring AVB is ook dat er wel wat coulance is, als het ene niet lukt dan probeer je het op een ander onderdeel nog eens.

je mag 2 oefeningen doen binnen elke onderdeel, alleen de uitwijk en remproef zijn toch verplicht?

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:19:
[...]

mijn ervaring AVB is ook dat er wel wat coulance is, als het ene niet lukt dan probeer je het op een ander onderdeel nog eens.

je mag 2 oefeningen doen binnen elke onderdeel, alleen de uitwijk en remproef zijn toch verplicht?
Langzame slalom ook. :)

https://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp

• Reloader
mocht je de langzame slalom falen, en t 8je goed doen of de halve draai ben je nog geslaagd toch?

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hooglander1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:35:
[...]

Geen idee hoe de regels in NL zijn, maar hier in BE mag je 1x een voet aan de grond zetten, ongeacht welke proef (muv het stapvoetsrijden). In mijn geval heb ik dus 2x een fout begaan door 2x een voet te moeten zetten. *en dan nog op één proef :s *

Puur stress, want toen ik wist dat het afgelopen was alsnog 3 achtjes vlot kunnen maken. Maar het is een man die zich aan de regeltjes houd :( *kan hij ook niets aan doen natuurlijk, maar op dat moment was hij toch een b*stard :) *

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
Ik heb gisteren verkeersdeelneming gehaald en was erg zenuwachtig. toen ik opgestapt was dacht ik, f*ck it ik ga gewoon cruizen en dan zie ik wel.. geslaagd zonder opmerkingen...

behalve dat ff snel voorbij een vrachtwagen niet perse met 160 hoeft...

[ Voor 20% gewijzigd door Reloader op 16-09-2015 15:35 ]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

pagani schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:47:

de andere maneuvers (in parkeervak plaatsen, vertrekken uit parkeervak, langzame slalom, uitwijken, stapvoetsrijden, *nog een slalom*, en noodstop) waren perfect in orde.

Wetende dat dit examen in NL veel strenger is schaam ik me diep -O-
Ktenolix schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:46:
Anyways, balen dat het mis ging. Heb je al een herkansing gepland? Ging er meer fout dan alleen het achtje dan?
Mij hadden ze dit aangeleerd dmv slippende koppeling (gebruikelijk in BE blijkbaar).
Alvast aan instructeur zijn mening gevraagd, sowieso extra lesuren of gewoon herkansing plannen en gaan doen --> antwoord: Je kan het, je hebt het genoeg gedaan en genoeg succesvol gedaan. Ga die herkansing gewoon doen.

[ Voor 36% gewijzigd door dj_vibri op 16-09-2015 15:41 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

dj_vibri schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:34:
[...]

Geen idee hoe de regels in NL zijn, maar hier in BE mag je 1x een voet aan de grond zetten, ongeacht welke proef (muv het stapvoetsrijden). In mijn geval heb ik dus 2x een fout begaan door 2x een voet te moeten zetten. *en dan nog op één proef :s *

Puur stress, want toen ik wist dat het afgelopen was alsnog 3 achtjes vlot kunnen maken. Maar het is een man die zich aan de regeltjes houd :( *kan hij ook niets aan doen natuurlijk, maar op dat moment was hij toch een b*stard :) *
Aaaah, Belgie, dat verklaart opeens alles :D

Alsnog zuur dat je het niet gehaald hebt met zoiets natuurlijk :(

• Reloader
418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:45:
[...]

Het is wel een fijne fiets, de 600 dan. Een 750 is misschien wat fel voor een eerste fiets. Ik was voor mijne in erg nette staat (technisch en optisch) 1500 kwijt, via een particulier. 42dkm uit 1997 (of 96, weet t zo niet meer)
zoiets zoek ik inderdaad en past ook beter in mijn budget... 600 is genoeg voorlopig, mocht ik een 750 tegenkomen voor een goede prijs overweeg ik dat wel, maar mijn zoektocht is op basis van een 600.

alternatief: ZX-6R of CRB600(R) of (F)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:23
Toch wel een wezenlijk verschil tussen de 600F en de 600RR hoor?

Never ever financial advice...

• 418O2
Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:41:
[...]

zoiets zoek ik inderdaad en past ook beter in mijn budget... 600 is genoeg voorlopig, mocht ik een 750 tegenkomen voor een goede prijs overweeg ik dat wel, maar mijn zoektocht is op basis van een 600.

Ik keek ook naar de kawa. En de vfr ook, maar ik had een iets krapper budget. Zou jij moeten redden.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

kazzzdafke schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:45:
Toch wel een wezenlijk verschil tussen de 600F en de 600RR hoor?
De 600RR had je toen vooral nog niet, die kwam in 2003 pas. Ook niet echt voor dat geld te krijgen dus denk ik.

• Reloader
Chakotay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:53:
[...]

De 600RR had je toen vooral nog niet, die kwam in 2003 pas. Ook niet echt voor dat geld te krijgen dus denk ik.
wist ik ff niet, maar een zo'n oudere 600F eind jaren negentig is ook mooi :)
418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:48:
[...]

Ik keek ook naar de kawa. En de vfr ook, maar ik had een iets krapper budget. Zou jij moeten redden.
1500 euro is genoeg, maar ben wel bereid om t iets te rekken als ik er daadwerkelijk ook op vooruit ga (of ik heel sterk dat gevoel heb..)

[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 16-09-2015 15:57 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:41:
[...]

ZX6R uit 1998 was mijn eerste fiets, zijn leuke dingen hoor ook als eerste motor :Y

• 418O2
Reloader schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:57:
[...]

wist ik ff niet, maar een zo'n oudere 600F eind jaren negentig is ook mooi :)

[...]

1500 euro is genoeg, maar ben wel bereid om t iets te rekken als ik er daadwerkelijk ook op vooruit ga (of ik heel sterk dat gevoel heb..)
Ik had liever een VFR gehad denk ik, rijdt toch makkelijker

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Damn wat gaat Schaaf weer schuin.

[ Voor 49% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-09-2015 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren een niet motor rust dagje. Dus naar een stadje in de buurt geweest (Cuneo) en mijn 2 beste maatjes mee op stap genomen in het zonnetje:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442417373.jpg
'S avonds wat vleesch op de bbq gegooid
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442417883.jpg

Tot zover het niet motor gerelateerde van deze update >:)

Vandaag zou het weer iets beter zijn dus een route in elkaar gezet gisteren avond in de Garmin. Die het overigens nu ineens wel perfect blijft doen. Via de app in het ding zelf kun je routes maken door waypoints toe te voegen en dat blijkt in de praktijk samen met een kaart van de omgeving perfect te werken.

Eerst even een boodschapje doen, ik wacht wel even, dat doet ik al 39 jaar dus 5 minuten extra. ... >:)
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418041.jpg

Wat begon met wat zon tijdens het wachten voelde na wat klimmen ineens minder prettig:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418219.jpg
Bommes wijst naar hoogte meters in garmin en temperatuur meter op dashboard :N

Het zicht was er ook niet echt beter op geworden zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418395.jpg
Dat was overigens weer de bananen stop ;)

Het zicht werd nog minder zelfs maar op een meter of 1800 kwamen we boven de wolken uit. De temperatuur bleef trouwens nog verder zaken tot uit eindelijk een minimum van 10 graden op het hoogste punt.
Een onsje onderweg naar boven:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418552.jpg
Iemand had het best koud ja, wat nou nazomeren in het zonnige Italië :
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418693.jpg

Stukje verder het zicht de andere kant op, duidelijk boven de wolken. En de boomgrens trouwens ook :)
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442418961.jpg
De Vespa had het trouwens niet koud. Het erg smalle weggetje dat zijknat was zorgde er voor dat ik als een natte krant naar boven pruttelde. Dus weinig rijwind, 2 personen en een stijgingspercentage om je fiets broek van in de wilgen te hangen zorgde voor veel koelventilator momentjes.

Op de top:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442419143.jpg
Blije bakkes en koude klamme vingertjes.
Hoogte 2481 meter. Bepaald geen klein stukje. Overigens waaide boven op bijna alles weg, niet echt top weer dus nog steeds niet.

Terug afdalen. .. dwars door de wolken weer, zicht ander halve meter. Veel modder op de weg en een automaatje :X
Lang leve de ABS.

Lunch en voeten opwarm stop:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442419422.jpg
Nog een blijere bakkes:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1442419512.jpg

Vandaag weinig kilometers gereden, nu nog koude tenen naar wel weer een leuk avontuur beleefd.
Als het weer morgen beter is rijden we de zelfde rit andersom nog eens.
Hopelijk dan met meer zicht :+
Nu eerst de bbq aansteken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18-10 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toch vind ik het gaaf zo met die scooter Bommes. Veel plezier nog even.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:41:
Toch vind ik het gaaf zo met die scooter Bommes. Veel plezier nog even.
Thanks! Jij in ieder geval bedankt ook voor de upload van de fototjes d:)b

Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste