Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 10 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje jammer is dus inderdaad dat veel mensen niet zo goed in de gaten hebben dat ze welliswaar allemaal motoport op de gevel hebben staan, want het negatieve werkt door op alle zaken.
terwijl het enige dat ze samen delen is eigenlijk inkoop van goederen als kleding en accesoires en zo.

moet wel zeggen, ik ken alleen de verhalen van denbosch, ben daar zelf nooit binnen gestapt, in Echt 2x geweest, 1x voor proef rit, en een keertje voor koffie

@ Dynx, lijkt wel een erg smalle koffer niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:32:
beetje jammer is dus inderdaad dat veel mensen niet zo goed in de gaten hebben dat ze welliswaar allemaal motoport op de gevel hebben staan, want het negatieve werkt door op alle zaken.
terwijl het enige dat ze samen delen is eigenlijk inkoop van goederen als kleding en accesoires en zo.

moet wel zeggen, ik ken alleen de verhalen van denbosch, ben daar zelf nooit binnen gestapt, in Echt 2x geweest, 1x voor proef rit, en een keertje voor koffie

@ Dynx, lijkt wel een erg smalle koffer niet?
De kleine koffer is even groot (zelfs groter denk ik) dan m'n oude koffers. De grote is 48l.
In het echt zijn ze veel groter dan ze op foto lijken :+

Duidelijker misschien op een 1190

Afbeeldingslocatie: http://www.sporttour.com/upload/Givi_PL532CAM.jpg

Bij mij gaat het waarschijnlijk ook 48l + 37l worden (zodat de motor aan beide kanten ongeveer even breed is).

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 21-02-2015 18:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:19:
[...]

Ik werkte in Westerhoven.
maar stond op het punt om in Echt een GSXR 750 te kopen, maar toen kwam er een emigratie in het zicht en 2 maanden later stond ik in Barcelona :)
Haha zo kan het lopen idd. :P Was je een monteur daar of wat als ik vragen mag?
DinX schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:21:
Sinds vandaag trouwens de trotse eigenaar van een Abus Detecto 8077 met ketting. Tering wat een ding :D
Denk dat het ding met schijfremslot en ketting samen meer dan 3kg weegt 8)7

edit: 3,8 kg dus :+

http://www.rad.eu/nl/c/p/...-12-ks-120-black-loop.htm
Wat een lomp ding. :D Ik heb alleen een standaard Abus kettingslot voor de motor thuis. Onderweg heb ik niks, schijremslot lijkt mij ook niet echt te helpen en om nu de ketting mee te slepen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkoper, maar was niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Haha zo kan het lopen idd. :P Was je een monteur daar of wat als ik vragen mag?

[...]

Wat een lomp ding. :D Ik heb alleen een standaard Abus kettingslot voor de motor thuis. Onderweg heb ik niks, schijremslot lijkt mij ook niet echt te helpen en om nu de ketting mee te slepen...
Het voordeel van koffers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Zijn er hier nog mensen die op een SM rijden ? :9

Rij zelf een Husqvarna 610 SM :) (vorige fiets een cbr600f2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Joopieboy schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:12:
Verzekeringtechnisch is een schijfremslot vaak al genoeg, dus wat dat betreft is het wel een handig geval. Verder is een schijfremslot zeker wel nuttig. Voor zover ik weet worden de meeste motoren rijdend gestolen (dus niet in een busje getild), dus dan is een schijfremslot een extra horde voor de dief. Ipv jouw motor pakt-ie dan de motor die slechts op stuurslot staat (dat stelt namelijk geen reet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

XBL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:00:
[...]

Verzekeringtechnisch is een schijfremslot vaak al genoeg, dus wat dat betreft is het wel een handig geval. Verder is een schijfremslot zeker wel nuttig. Voor zover ik weet worden de meeste motoren rijdend gestolen (dus niet in een busje getild), dus dan is een schijfremslot een extra horde voor de dief. Ipv jouw motor pakt-ie dan de motor die slechts op stuurslot staat (dat stelt namelijk geen reet voor).
Klopt. Voor mijn (toekomstige) verzekering maakt het niet uit. Maar voor mij is het ook gemoedsrust.
Op de vaste plekken waar hij staat (thuis in afgesloten garage, in de parkeergarage van het werk, de plek waar ik training geef) rol je hem niet meteen een busje in (raken geen busjes zonder toelating :+)).
Daar gaat gewoon het schijfremslot erop.

Maar als hij ergens in de stad of op vakantie een nacht moet buiten staan is het altijd handig als hij ergens aan vast zit. Schijfremslot is namelijk 2 minuten werk en je rolt hem weg. Ze schroeven gewoon je remschijf los.

Als ze hem echt willen hebben nemen ze hem toch mee, je kan het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken. Of zorgen dat ze die minder beveiligde motor verderop meenemen. Vergelijk het met woninginbraken. Ze zullen daar eerder voor de 1000 euro in het slecht beveiligde huis gaan dan voor de 1500 in het goed beveiligde ernaast om het crû te stellen.

En ja, je krijgt je geld terug van de verzekering, maar dat is om te beginnen al maar de dagwaarde, je zit daarna weer x weken of maanden zonder motor,... Zeker in mijn geval, ik gebruik dat ding dagelijks voor woon-werk. Ik doe het dubbel aantal kilometers op de motor als in het koekblik.

Dus op die van mij komt de GPS-tracker die ik al heb (ja, de professionele dieven hebben een jammer bij) + dit slot (voor de korte stops enkel schijfremslot en voor de langere de ketting eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GPS "Jammers" worden gelukkig (zeer) actief in de gaten gehouden en opgespoord door de Telecom providers.

Zonder dat signaal werkt ook 't 112/911 noodkanaal niet waardoor er andere problemen ontstaan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
Je hebt ook dieven die rondrijden met busjes waarbij de laadruimte is voorzien van een faraday kooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

cyntax schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:56:
Je hebt ook dieven die rondrijden met busjes waarbij de laadruimte is voorzien van een faraday kooi ;)
Mja, dat zijn de professionelen, daar doe je sowieso niks tegen buiten verzekeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:41:
GPS "Jammers" worden gelukkig (zeer) actief in de gaten gehouden en opgespoord door de Telecom providers.

Zonder dat signaal werkt ook 't 112/911 noodkanaal niet waardoor er andere problemen ontstaan.
Je bedoeld 3G of telecom-jammers. GPS jammers (waar maar heel weinig voor nodig is, zeer zwak signaaL) word niets actiefs tegen gedaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DinX schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Mja, dat zijn de professionelen, daar doe je sowieso niks tegen buiten verzekeren :p
Een faraday-kooi is zo gemaakt.

Vrijdag wou de BMW niet starten -O- Waarschijnlijk de koolborstels. Gelukkig staat ie nu binnen voor het weekend, nu hopen dat ik hem maandag nog aan de praat kan krijgen zodat ie in ieder geval nog naar het klushok kan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren de camper naar de stalling gebracht en dus ook meteen de eerste test met de Vespa achter in.
Werkte perfect, er in en vast zetten <5min. Uithalen terplaatste ook zo iets, klein beetje meer werk omdat de spiegels en het schermpje er terug opgezet moesten worden.

Terug dwars door de hel en verdoemenis.... Regen, hagel en kou.. Fijn met mijn zomerhandschoenen.. |:(
Wel liep de Vespa nog precies zoals het hoort.. :Y dus ondanks het weer reed ik toch weer met een big smile in mijn helm rond. :*)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

Wat zijn nu eigenlijk betrouwbare en goedkope webshops voor motorbanden met levering in België? Heb een nieuwe voorband nodig, michelin pilot road 4 gaat het worden.

Ik heb reeds een plaats waar ik de band kan laten monteren, dus dat is geen probleem.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Youk schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:35:
Wat zijn nu eigenlijk betrouwbare en goedkope webshops voor motorbanden met levering in België? Heb een nieuwe voorband nodig, michelin pilot road 4 gaat het worden.

Ik heb reeds een plaats waar ik de band kan laten monteren, dus dat is geen probleem.
http://www.banden-pneus-online.be/

Geen ervaring met motorbanden maar heb er mijn winterbanden voor het koekblik al besteld. Snelle levering (en je kan zelfs laten leveren bij een hoop monteurs).

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 22-02-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Komop zeg, die GPS/GSM jammers kan je zo uit china bestellen...geen hond die daar naar kraait.
Beukerz schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:49:
Zijn er hier nog mensen die op een SM rijden ? :9

Rij zelf een Husqvarna 610 SM :) (vorige fiets een cbr600f2)
Semi SM....KTM 690 Enduro R

Zoek nog een setje velgen eigenlijk...maar man man wat is dat duurrr....

Post eens een foto van je husky.

[ Voor 70% gewijzigd door Ghostrider op 22-02-2015 13:31 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:12:
Komop zeg, die GPS/GSM jammers kan je zo uit china bestellen...geen hond die daar naar kraait.

[...]

Semi SM....KTM 690 Enduro R
[video]

Zoek nog een setje velgen eigenlijk...maar man man wat is dat duurrr....

Post eens een foto van je husky.
en anders staan de schema's gewoon online. en met 5-10 euro aan onderdelen ben je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:58:
[...]
Nee, maar ik geloof ook niet echt dat er heel veel gelegenheidsdieven op pad gaan voor een motor. Je moet dat planmatig aanpakken: helm e.d.
En die sloten openen ziczelf niet, dus je moet daar enig geweld voor meenemen. Heel wat jaren geleden een stel hele brutale dieven (bijna) bezig gezien. Die kwamen ineens op een Kreidler langsrijden en mijn broer zag dat die gast die achterop zat een betonschaar probeerde te verstoppen. En dat deden ze gewoon op een drukke dag op de boulevard op Scheveningen. Ketting doorgeknipt en weggereden. Maar ja...dat is een brommertje. Die kun je ook makkelijker in onderdelen in het hobbycircuit kwijt.

Ik denk dat motoren toch meer gejat worden door professionele dieven die in de gaten houden wat waar staat en dan op enig moment goed uitgerust op pad gaan. En als ie zoals de mijne aan iets teveel kettingen en alarms vast zit, komt het busje tevoorschijn en tillen ze 'm met 2-3 man gewoon achterin. Als je dat vaker doet, wordt je daar vanzelf handig in.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

Zo, bandje is besteld bij mopedreifen.de, kwam er het goedkoopste uit. Met de besparing ten opzichte van de andere heb ik al bijna de montage terug. :)

Van de sites die ik was tegengekomen had ik niet onmiddellijk gebruikerservaringen. En de hier genoemde was ik niet zo snel tegen gekomen. Plus ik kende ze wel, maar kon niet meer op de naam komen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

.

[ Voor 201% gewijzigd door DinX op 22-02-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mphilipp schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:33:
Ik denk dat motoren toch meer gejat worden door professionele dieven die in de gaten houden wat waar staat en dan op enig moment goed uitgerust op pad gaan. En als ie zoals de mijne aan iets teveel kettingen en alarms vast zit, komt het busje tevoorschijn en tillen ze 'm met 2-3 man gewoon achterin. Als je dat vaker doet, wordt je daar vanzelf handig in.
Klopt... ken er eentje waarbij ze gewoon de paal hebben doorgezaagd waar hij aan vast lag, op zijn zijkant op een matras en weg ermee...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat is wel heel bizar... Een paal doorzagen.

Ik wil een keer vragen aan de VVE of ik op mijn parkeerplekje zo'n anker in de muur mag rossen. Dan kan ik daar die ketting aan vastmaken. Ik doe nu die ketting achterlangsdoor het wiel en dan kan ie net nog door een van de valbeugels. Zo is ie ruim van de grond af en ook nog eens aan de 'verkeerde' kant van de motor (hij staat tegen een muurtje) dus met een schaar doorknippen wordt een lastig verhaal. Je kunt dan niet genoeg kracht zetten.
Maar ja...als de motor opgetild kan worden, is het klaar natuurlijk. Dus vandaar zo'n anker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met een beetje geluk laat de VVE dat gewoon doen door een bedrijf :) Lees de statuten er eens op door, wellicht kun je nog wat leuks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat je ook kan doen is zo'n fietsenrek op beton de grond in jassen.

Afbeeldingslocatie: http://robstuinshop.nl/shop/images/9.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Acid_Burn

uhuh

Dat pisbakkenstaal kan je zowat zelf doorbijten. Een speciaal grondanker is vele malen harder.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:52:
Wat je ook kan doen is zo'n fietsenrek op beton de grond in jassen.

[afbeelding]
lijkt erop. zo lomp mogelijk betonstaal om te beginnen. dat in een leuke vorm vouwen zodat er alleen nog maar een oog uit de grond steekt. en daar flink wat beton instorten. en dan onder een of meerdere tegels verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Erasmo schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:45:
Met een beetje geluk laat de VVE dat gewoon doen door een bedrijf :) Lees de statuten er eens op door, wellicht kun je nog wat leuks vinden.
Klopt, zelden doet een VvE dat zelf, bij ons heeft de stratenmaker het gedaan. Toen het hele parkeerterrein (1300m2) toch overhoop ging.

Een aantal haken waaraan je je scooter of fiets kunt zetten. Je moet het zien als een beugel als deze waarbij er totaal 4 beugels zijn, elk op de hoek van de parkeerplek. Deze beugels zijn dan weer met een stalen plaat (zonder de tegels met elkaar verbonden.

Meerprijs? Materiaal (iets van een paar honderd euro) en een kratje pils voor de stratenmakers.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Kan je zo'n grondanker eigenlijk niet beter aan de muur bevestigen en dan ook nog eens zo hoog mogelijk? Ketting om je achterwiel/beugels en dan een meter ofzo de lucht in. Omdat het dan al lastiger wordt om met een betonschaar aan de gang te gaan. Of denk ik te simpel? Je moet dan natuurlijk ook wel een stevige muur hebben, geen waaibomenhout of play-doughklei :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Vrijdag schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:54:
Kan je zo'n grondanker eigenlijk niet beter aan de muur bevestigen en dan ook nog eens zo hoog mogelijk? Ketting om je achterwiel/beugels en dan een meter ofzo de lucht in. Omdat het dan al lastiger wordt om met een betonschaar aan de gang te gaan. Of denk ik te simpel? Je moet dan natuurlijk ook wel een stevige muur hebben, geen waaibomenhout of play-doughklei :P
is beter. maar hebben ze dan de ruimte om er met een haakse slijper bij te komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Of gewoon je motor met sleutel en al laten staan als het allemaal toch geen bal uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou net als Decoy iets moois zelf instorten. Een muuranker trekken ze er met een hydraulische krik gewoon uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Of gewoon een motor kopen die niemand wilt jatten. OPGELOST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, daar is het nu een beetje laat voor. Hoewel, DinX, als je het toch niet meer ziet zitten, voor een mooi prijsje wil ik je best van al je zorgen (en je motor) verlossen. Tweakers moeren elkaar helpen, nietwaar? :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mannen...denk even na...als ze met een haakse slijper of hydraulische krik aan de gang kunnen, wat moet je dan nog? Dan knippen ze toch ook gewoon je ketting door? Tegen dat soort geweld is niets te doen. Maar iemand die denkt dat ie met een betonschaar mijn ketting kan doorknippen, moet eerder opstaan omdat ik 'm hoog monteer, dus niet op de grond.

En ik denk niet dat ik wil dat de VVE dat gaat doen. Enerzijds omdat ik niet denk dat alle bewoners willen gaan betalen voor mijn motor, en anderzijds omdat een aannemer dat voor veel teveel geld gaat doen. Ik kan dat zelf wel in een half uurtje en dan heb ik alleen de kosten van dat anker. Wat denk je dat de rekening van een aannemer zal zijn voor zo'n ding? Als ie €200 vraagt mag je blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:33:
Mannen...denk even na...als ze met een haakse slijper of hydraulische krik aan de gang kunnen, wat moet je dan nog? Dan knippen ze toch ook gewoon je ketting door? Tegen dat soort geweld is niets te doen. Maar iemand die denkt dat ie met een betonschaar mijn ketting kan doorknippen, moet eerder opstaan omdat ik 'm hoog monteer, dus niet op de grond.
Net als in de voorbeelden van "dan hebben ze dit of dat wel mee".

Afbeeldingslocatie: http://www.hermanvanolst.nl/product%20grolschkrat.jpg

1 of 2 lege kratjes bier op elkaar (die ze gewoon in hun busje hebben liggen) en je betonschaar ligt al een halve meter boven de grond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.regio15.nl/images/2015/02/23/Utrechtsebaan/w-IMG_0872.jpg

Kortom: ertussendoor, laat jezelf gelden als je ergens tussendoor moet. Lichten aan, aandacht trekken etc etc. Als het goed is rijdt je niet op een motor omwille van wat anderen van je denken (doe je in het dagelijsk leven ook neit nml) dus help vooral jezelf ook al vindt qofandere nono je maar een vervelend motorrijdertje.

[ Voor 110% gewijzigd door ROFLASTC op 23-02-2015 09:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
En.. wat is er met de rijder gebeurd?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ricepuppet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:55:
En.. wat is er met de rijder gebeurd?
Ligt naast de donkerzilvere merc. Nu naar westeinde SEH

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Ziet er ernstig uit. Maar ik snap het verhaal niet helemaal, als je ertussendoor moet? Wat is er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ah ik lees het net op nu.nl.

Is dit het ongeluk op de A12-Den Haag?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Marc Rademaker schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:58:
Ziet er ernstig uit. Maar ik snap het verhaal niet helemaal, als je ertussendoor moet? Wat is er gebeurd?
Motor reeed netjes aangesloten in de rij vd file, zie je ook aan de deuken. Plots remmen, onoplettendheid etc deed de rest. Automobilisten hebben niks motorrijder kwam naast de auto terecht (liep weg in verdwaasdheid)

Idd A12 Den Haag.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Wow, dat ziet er heftig uit. Van de motor is bar weinig over. ;(
Had even de angst dat de motorrijder over de auto heengeslingerd was, maar dat valt dus wel mee.

Edit: wel apart dat de kentekens van de auto wel wegewerkt zijn, die van de motor die later aan is komen rijden niet. :?

[ Voor 27% gewijzigd door Jolke op 23-02-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Meer fotos op http://www.regio15.nl/ind...htsebaan-dicht-na-ongeval

[ Voor 66% gewijzigd door aveenhuysen op 23-02-2015 10:16 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Dat zijn wel de ongelukken waar ik ook wel eens bang voor ben op de motor :{ Van achteren aangereden. Schijnt dat de motorrijder over de witte auto is gevlogen, dat is denk ik zijn geluk geweest.
Doe je weinig aan behalve direct gaan filteren bij elke remactie maarja dat is ook zo iets. Als het verkeer nog rijdt dan sluit ik ook meestal wel aan, pas als het echt stilstaat of heel traag rijdt dan filter ik ertussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het verkeer nog te hard gaat en begint te remmen zijn er ook veel automobilisten die rücksichtslos van baan wisselen. Dan wil je er echt niet naast zitten op dat moment. Het is dus altijd zoeken naar een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Weer een goede reden om te vermijden om achter vrachtwagens/busjes/SUVs te rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Sterker nog; ik rijd dat stuk al jaren.

Dat bewuste stuk mag je maar 70km/h. Nu weet ik uit ervaring dat veel, heel veel mensen daar nooit 70km/h rijden.

Er staan veiligheidscamera's, maar geen camera's die repressief werken (flitsers o.i.d.) en teveel mensen rijden dat stuk 90/100km/h 'omdat het kan'.

Ik heb daar ook een paar keer zelf hard op mijn rem moeten trappen (ik reed dan wel 70) omdat de bochten daar moeilijk te zien - de bocht loopt afbuigend naar rechts en er zit een muur - en je ineens achterop een auto kan knallen.

Reden? Er staat daar vaak genoeg file omdat het richting Scheveningen/Malieveld/Centrum gaat, recreatiegebieden.

Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom daar geen flitscamera's staan, want dit wat hier vanochtend is gebeurd bewijst het al weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:17:
Als het verkeer nog te hard gaat en begint te remmen zijn er ook veel automobilisten die rücksichtslos van baan wisselen. Dan wil je er echt niet naast zitten op dat moment. Het is dus altijd zoeken naar een compromis.
Mja, als ik het in de verte zie aankomen zoek ik me meestal alvast een plek in het midden waar ik de 2 automobilisten links en rechts voor me kan zien in hun zijspiegels en blijf ik daar dan ook rijden tot het echt een file is.

Als ze netjes spiegelen hebben ze me dan alvast al gezien, en moesten ze van rijstrook wisselen zit ik er nog niet langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het blijft dan lastig om de veiligste positie op de weg te zoeken, iedere snelweg heeft wel van die plekken waar het hele zooitje opeens flink in de remmen gaat. Dat gecombineerd met afleidingen onderweg(telefoon) en je hebt zo een koekblik in je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Erasmo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:57:
Het blijft dan lastig om de veiligste positie op de weg te zoeken, iedere snelweg heeft wel van die plekken waar het hele zooitje opeens flink in de remmen gaat. Dat gecombineerd met afleidingen onderweg(telefoon) en je hebt zo een koekblik in je kont.
Mja, gelukkig zijn de file-plekken op mijn route vrij standaard. Die staan afhankelijk van dag en uur op dezelfde plaatsen (1 file, alleen het startpunt verandert).

Sinds m'n laatste ongeluk durf ik ook net wat assertiever m'n plek op te eisen.
Plek dichtbij het midden en desnoods duidelijk maken dat ze niet nog snelsnel voor die file langs links of rechts moeten voorbij steken. Komt misschien aso over maar ik heb inmiddels genoeg meegemaakt met die stukjes vlak aan het begin van een file.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wWzkcWIItWAui2qXLqR3ucal/medium.jpg

Dit idee dus (maar met meer afstand tussen). En dan aso als in ook eventjes links van de middellijn gaan rijden ipv rechts (zolang ik maar uit de dode hoek blijf).
Ik heb genoeg meegemaakt dat die linksachter nog snel voorbij gaat en hem voor me in duwt (om dan 500 meter verderop via de parkeerplaats de file voorbij te rijden :X)

Dat helpt uiteindelijk nog geen bal tegen de mogelijkheid dat die blikkers achter je aan het Facebooken, SMS'en, krant lezen of whatever zijn. Maar je rijdt er dan toch al niet voor :X

Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig 1 van die trage filerijders ben. Zo'n kerel die voor 7 op de 10 andere motorrijders aan de kant moet gaan. Ik hou me nu netjes aan de max 50 per uur en max 20 km/u verschil sinds de regelgeving errond is.

[ Voor 57% gewijzigd door DinX op 23-02-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Ricepuppet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:41:
Sterker nog; ik rijd dat stuk al jaren.

Dat bewuste stuk mag je maar 70km/h. Nu weet ik uit ervaring dat veel, heel veel mensen daar nooit 70km/h rijden.

Er staan veiligheidscamera's, maar geen camera's die repressief werken (flitsers o.i.d.) en teveel mensen rijden dat stuk 90/100km/h 'omdat het kan'.

Ik heb daar ook een paar keer zelf hard op mijn rem moeten trappen (ik reed dan wel 70) omdat de bochten daar moeilijk te zien - de bocht loopt afbuigend naar rechts en er zit een muur - en je ineens achterop een auto kan knallen.

Reden? Er staat daar vaak genoeg file omdat het richting Scheveningen/Malieveld/Centrum gaat, recreatiegebieden.

Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom daar geen flitscamera's staan, want dit wat hier vanochtend is gebeurd bewijst het al weer.
Ik vind juist dat het 80 geneuzel voor dat stuk en 70 in dat stuk zeer gevaarlijk is. Na het knooppunt Prins Clausplein voegt al het verkeer in vanuit Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Als het druk is loopt IEDEREEN te bumperkleven omdat het gewoon niet anders kan en je niet kan inhalen omdat je dan gepakt wordt door de trajectcontrole. Als je ruimte probeert te maken voor je dan wordt dat binnen no-time weer gevuld door ander verkeer.

Vervolgens moet je moeilijk gaan doen met invoegen en uitvoegen en wordt er heel vaak van baan gewisseld net voor of precies bij het 70 stuk, waardoor er opeens onverwachts een auto voor je probeert te proppen waardoor je hard moet remmen etc.

Ik ben altijd blij dat ik wat harder kan gaan in dat 70 stuk om die puinhoop achter me te laten.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 23-02-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
cyntax schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Ik vind juist dat het 80 geneuzel voor dat stuk en 70 in dat stuk zeer gevaarlijk is. Na het knooppunt Prins Clausplein voegt al het verkeer in vanuit Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Als het druk is loopt IEDEREEN te bumperkleven omdat het gewoon niet anders kan en je niet kan inhalen omdat je dan gepakt wordt door de trajectcontrole.

Vervolgens moet je moeilijk gaan doen met invoegen en uitvoegen en wordt er heel vaak van baan gewisseld net voor of precies bij het 70 stuk, waardoor er opeens onverwachts een auto voor je probeert te proppen waardoor je hard moet remmen etc.
Ook daar heb je zeker gelijk in!

Ik vind dat de weg beheerder (Rijkswaterstaat?) in dit geval echt wat beter moet werken aan een veiligere infrastructuur.

Zo zijn er meer punten in de Randstad waar je hetzelfde probleem hebt wat jij beschrijft. Ook afslag Rotterdam - Zuidplein (bij Zierikzee vanaf de snelweg) is net zo'n punt. Je gaat dan de snelweg af en beland ineens na de bocht op een weg van 50km/h, terwijl je moet invoegen naar links; van links komen ook mensen van de snelweg af (weet bij god niet waarvan dan overigens) en die komen nog steeds met 100km/h uur aangereden.

Jij moet dan met lage snelheid MET EEN KORTE INVOEGSTROOK ineens op die weg van 100km/h gaan schuiven. Het is mij al een keer overkomen dat ik met de motorfiets naar links schoof om 05:00 in de ochtend en dat er ineens een stadsbus naast mij voorbij scheurde met 100km/h terwijl ik 40-50km/h reed.

Sindsdien vermijd ik liever die route en als ik naar het Zuidplein moet, neem ik hem vanuit de tunnel in het centrum van Rotterdam.

Er moeten altijd maar eerst mensen dood gaan/ongelukken krijgen voordat wegbeheerders gaan kijken naar hoe het beter kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Ricepuppet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:16:
[...]

Ook daar heb je zeker gelijk in!

Ik vind dat de weg beheerder (Rijkswaterstaat?) in dit geval echt wat beter moet werken aan een veiligere infrastructuur.

Zo zijn er meer punten in de Randstad waar je hetzelfde probleem hebt wat jij beschrijft. Ook afslag Rotterdam - Zuidplein (bij Zierikzee vanaf de snelweg) is net zo'n punt. Je gaat dan de snelweg af en beland ineens na de bocht op een weg van 50km/h, terwijl je moet invoegen naar links; van links komen ook mensen van de snelweg af (weet bij god niet waarvan dan overigens) en die komen nog steeds met 100km/h uur aangereden.

Jij moet dan met lage snelheid MET EEN KORTE INVOEGSTROOK ineens op die weg van 100km/h gaan schuiven. Het is mij al een keer overkomen dat ik met de motorfiets naar links schoof om 05:00 in de ochtend en dat er ineens een stadsbus naast mij voorbij scheurde met 100km/h terwijl ik 40-50km/h reed.

Sindsdien vermijd ik liever die route en als ik naar het Zuidplein moet, neem ik hem vanuit de tunnel in het centrum van Rotterdam.

Er moeten altijd maar eerst mensen dood gaan/ongelukken krijgen voordat wegbeheerders gaan kijken naar hoe het beter kan..
Juist! Daar rijden ook nog vaak veel vrachtwagens wat het nog lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Mja, als ik het in de verte zie aankomen zoek ik me meestal alvast een plek in het midden waar ik de 2 automobilisten links en rechts voor me kan zien in hun zijspiegels en blijf ik daar dan ook rijden tot het echt een file is.

Als ze netjes spiegelen hebben ze me dan alvast al gezien, en moesten ze van rijstrook wisselen zit ik er nog niet langs.
Dat is dan ook een mooi voorbeeld van een mogelijk compromis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Metro2002 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:14:
Dat zijn wel de ongelukken waar ik ook wel eens bang voor ben op de motor :{ Van achteren aangereden. Schijnt dat de motorrijder over de witte auto is gevlogen, dat is denk ik zijn geluk geweest.
Doe je weinig aan behalve direct gaan filteren bij elke remactie maarja dat is ook zo iets. Als het verkeer nog rijdt dan sluit ik ook meestal wel aan, pas als het echt stilstaat of heel traag rijdt dan filter ik ertussen door.
Daarom veel afstand voor je houden en in je spiegels blijven kijken wat er achter je gebeurd.

Overigens duik ik wel meteen tussen de file als je het gerem aan ziet komen. Ik zorg dat ik al een tijdje tegen de streep van de twee rijstroken rij, zodat ik lang genoeg zichtbaar ben (hopelijk kijken ze ook). Daarna ga ik niet meteen te rap er tussendoor, maar probeer ik er zoveel mogelijk voor te zorgen dat ik niet langs een auto rij die een groot gat links of rechts van em heeft (want daar gaat-ie dan precies in als ik langs kom rijden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Vandaag gebeld door het expertise bureau, afspraak voor schade opmeting is voorzien voor woensdag.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Fuelke schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:21:
Vandaag gebeld door het expertise bureau, afspraak voor schade opmeting is voorzien voor woensdag.
Tip voor een hopelijk niet volgende keer.

Bestek al laten maken door de garage voor de expert langs komt. Die overloopt dan gewoon wat de garage allemaal opgeschreven heeft. Die van mij zetten er echt alles maar dan ook alles op. Krasje -> nieuw stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

DinX de afspraak is gemaakt in de garage van de dealer, ze krijgen de motor dus als eerste in handen en dan kijk de expert samen met hun naar de motor.

Bij dat ongeluk bij het filteren van me hadden ze ook dingen opgeschreven die ik zelf niet had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:21:
Weer een goede reden om te vermijden om achter vrachtwagens/busjes/SUVs te rijden..
Of gewoon afstand houden. Zonder te weten wat er precies is gebeurd, is het duidelijk dat ie niet voldoende afstand heeft gehouden. Simpel. En je wilt sowieso met een motor niet achter die blokken rijden. Met de auto ook niet, maar dat is alleen voor het uitzicht. Op de motor heb je nog turbulentie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Of gewoon afstand houden. Zonder te weten wat er precies is gebeurd, is het duidelijk dat ie niet voldoende afstand heeft gehouden. Simpel. En je wilt sowieso met een motor niet achter die blokken rijden. Met de auto ook niet, maar dat is alleen voor het uitzicht. Op de motor heb je nog turbulentie ook.
Afstand houden uberhaupt, maar waar ik meer op doelde is dat als je achter een auto rijd en je word van achteren aangereden dan kan je wel over een auto gewipt worden maar bij een busje/vrachtauto is het of je tegen een muur gekwakt word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het ging laatst op het motor forum over die dodehoek sensors die tegenwoordig steeds vaker op moderne auto's zitten en zo een lampje laten branden in de spiegel dat er iets in de dodehoek rijd.
Dat vonden ze maar niets op het MF, volgens de goegemeente kreeg je daar luie automobilisten van die nog minder zelf gingen kijken en op de elektronica zooi vertrouwen.
|:( 8)7 |:(
Hoe meer hulpmiddelen die een automobilist er op attent kunnen maken dat ik er ben op een plek die hij normaal niet kan zien hoe beter.
Kan niet echt begrijpen dat iemand daar anders over kan denken.
Hoe vaak ik het mee maak dat er iemand precies in de dodehoek van mijn caddy gaat rijden is niet meer normaal, die mensen zijn zich dus echt niet bewust van het concept dodehoek anders zouden ze niet zo (on)bewust er precies bij een ander in blijven rijden.
Elk hulpmiddel al is het een sensor die dat soort mensen helpen is welkom.
Overigens zijn het ook net zo vaak motorrijders die precies in die blinde vlek blijven hangen, echt onbegrijpelijk. :X ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mphilipp schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Ik mag graag een seconde of twee afstand houden maar als het wat drukker heb je toch altijd weer van die blikjes die hem gelijk tussen ieder gaatje kwakken, zo schijtirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes: nadeel is ook dat dat spul niet altijd reageert op een motorrijder. Vaak zat gezien met auto's die een led in de spiegel hebben dat ze meer niet dan wel reageren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat klopt ook vast wel maar de keer dat het ding wel reageert en jij wordt niet van je motor gereden is toch maar weer mooi mee genomen.
Daar gaat het mij eigenlijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja scheelt iig weer een paar motorrijders idd. :P Maar goed, meestal kun je het al zien aan komen dat mensen je gewoon niet gezien hebben... Even spiegel kijken en opzij willen komen. :X Xenon valt dan vaak enorm op, en daarom ben ik blij met mijn nieuwe pak. Dat valt ook vele malen meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:29:
Het ging laatst op het motor forum over die dodehoek sensors die tegenwoordig steeds vaker op moderne auto's zitten en zo een lampje laten branden in de spiegel dat er iets in de dodehoek rijd.
Dat vonden ze maar niets op het MF, volgens de goegemeente kreeg je daar luie automobilisten van die nog minder zelf gingen kijken en op de elektronica zooi vertrouwen.
|:( 8)7 |:(
Hoe meer hulpmiddelen die een automobilist er op attent kunnen maken dat ik er ben op een plek die hij normaal niet kan zien hoe beter.
Hoe vaak ik het mee maak dat er iemand precies in de dodehoek van mijn caddy gaat rijden is niet meer normaal, die mensen zijn zich dus echt niet bewust van het concept dodehoek anders zouden ze niet zo (on)bewust er precies bij een ander in blijven rijden.
Elk hulpmiddel al is het een sensor die dat soort mensen helpen is welkom.
Overigens zijn het ook net zo vaak motorrijders die precies in die blinde vlek blijven hangen, echt onbegrijpelijk. :X ;(
Was het niet zo dat maar 25% van de motoren gezien werd (of 25% juist niet)? 25% wel of niet boeit niet: in beide gevallen is het gewoon veel te weinig. Het gros van de automobilisten gaat echt niet meer kijken, hoor... totdat toevallig een keertje die motorrijder daar wél zit.

Extra hulpmiddelen zijn goed, maar dan moeten ze wel vrijwel altijd correct werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Binnen nu en 3 posts, deze niet meegeteld, gaat het over fluorescerende hesjes. (die ik zelf ook gebruik behalve op felle zomerdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
cyntax schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Ik vind juist dat het 80 geneuzel voor dat stuk en 70 in dat stuk zeer gevaarlijk is. Na het knooppunt Prins Clausplein voegt al het verkeer in vanuit Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Als het druk is loopt IEDEREEN te bumperkleven omdat het gewoon niet anders kan en je niet kan inhalen omdat je dan gepakt wordt door de trajectcontrole. Als je ruimte probeert te maken voor je dan wordt dat binnen no-time weer gevuld door ander verkeer.
gelukkig staat die trajectcontrole alweer een jaartje uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:28:
Binnen nu en 3 posts, deze niet meegeteld, gaat het over fluorescerende hesjes. (die ik zelf ook gebruik behalve op felle zomerdagen)
Hesjes zijn kut. Volgend onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die hulpmiddelen zijn leuk maar het gevaar is dat men denkt ow het ledje geeft niks aan BOEM ik ga naar links of rechts zonder zelf te controleren.. En daar zit het hele gevaar. Die ledjes zouden pas moeten gaan branden als jezelf al op zij gaat en er alsnog wat blijkt te zitten in je dode hoek wat jezelf niet gezien hebt.

straks kijkt niemand meer in zijn spiegels... dan hebben we helemaal een puinhoop!

Overigens Xenon, led verlichting en een knal groene (kawasaki) fiets dus val toch al iets sneller op.. Ik rij zelf defensief maar wel met een lichte stuk agressie erin richting niet oplettende mede weggebruikers. Claxon en groot licht gebruiken doe ik liever te snel naar sommige idioten dan dat ik het niet doe. Laat ze maar schrikken van hun idiote gedrag zo nu en dan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:05:
die hulpmiddelen zijn leuk maar het gevaar is dat men denkt ow het ledje geeft niks aan BOEM ik ga naar links of rechts zonder zelf te controleren.. En daar zit het hele gevaar. Die ledjes zouden pas moeten gaan branden als jezelf al op zij gaat en er alsnog wat blijkt te zitten in je dode hoek wat jezelf niet gezien hebt.

straks kijkt niemand meer in zijn spiegels... dan hebben we helemaal een puinhoop!

Overigens Xenon, led verlichting en een knal groene (kawasaki) fiets dus val toch al iets sneller op.. Ik rij zelf defensief maar wel met een lichte stuk agressie erin richting niet oplettende mede weggebruikers. Claxon en groot licht gebruiken doe ik liever te snel naar sommige idioten dan dat ik het niet doe. Laat ze maar schrikken van hun idiote gedrag zo nu en dan.
Of je zorgt ervoor dat de bestuurder nog aggressiever of nerveuser gaat rijden door jouw geclaxoneer en groot licht dat ze daarna door onoplettendheid door hoge gevoelens een overstekend kind aanrijden ;).

Overigens is Xenon uitermate vervelend voor medeweggebruikers, tenzij je een automatisch verstelbare koplamp/projectors hebt of niet in het donker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:29:
Nou ja...als je mensen achter het stuur ziet spelen met de telefoon, multimediasysteem van de auto of zich opmaken/scheren, crackers smeren (!), koffie leuten, of gewoon met hun pik spelen, piep je wel anders. Die plurken gaan inderdaad vertrouwen op hun electronica en letten helemaal niet meer op. Ze hebben achtereenvolgens:

* lane assist om ze te waarschuwen (en soms in te grijpen) als ze hun baan verlaten
* blind spot systeem om te waarschuwen voor mensen in de dode hoek
* distance control om ze niet te dicht op hun voorganger te laten komen

Waarom zou je dan nog opletten? Dus ja, ik ben het met de kritiek eens! Een fatsoenlijke bestuurder heeft die shit niet nodig. Net als parkeersensoren. Vind ik persoonlijk alleen handig als ik 'm echt in een heeeeeel klein gaatje wil proppen, maar men kan nu ineens niet meer zonder.
Nee, die rommel werkt alleen maar onoplettendheid in de hand. Die dode hoek toestand moet in contact staan met het CBR en automatisch 5 punten aftrekken als je 3x iemand gemiste hebt... :+ De de lane assist ook. Hup! Vijf punten van je rijbewijs als je 3x over de lijn bent gegaan zonder raw.

Ik ben helemaal voor gadgets en leuke dingetjes in de auto, maar helaas wijst de praktijk uit dat mensen er absoluut niet mee om kunnen gaan. Kijk maar naar de stijging van het aantal ongevallen na introductie van ABS. En nog steeds denken mensen dat ABS een superrem is en snappen ze de werkelijke functie ervan niet. En zolang dergelijke systemen niet feilloos werken moet je ze zien als een hulpje voor het geval dát. Maar ik weet zeker dat het merendeel van de mensen gewoon op die dingen gaat vertrouwen. Dus bij het wisselen van baan niet in de spiegel kijken, maar alleen even of het rode lampje knippert...dat is wel een heel groot verschil imho. Dus nee! Weg met die meuk. Laat een mens eerst maar eens ervan doordrongen raken dat het verkeer geen videospelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

XBL schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:15:
[...]

Was het niet zo dat maar 25% van de motoren gezien werd (of 25% juist niet)? 25% wel of niet boeit niet: in beide gevallen is het gewoon veel te weinig. Het gros van de automobilisten gaat echt niet meer kijken, hoor... totdat toevallig een keertje die motorrijder daar wél zit.

Extra hulpmiddelen zijn goed, maar dan moeten ze wel vrijwel altijd correct werken.
Je zat heel dicht bij, volgens KNMV was het 26%

bron: http://www.knmv.nl/Nieuws...arlijk-voor-motorrijders/

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:44:
[...]
Knip

Waarom zou je dan nog opletten? Dus ja, ik ben het met de kritiek eens! Een fatsoenlijke bestuurder heeft die shit niet nodig. Net als parkeersensoren. Vind ik persoonlijk alleen handig als ik 'm echt in een heeeeeel klein gaatje wil proppen, maar men kan nu ineens niet meer zonder.
Nee, die rommel werkt alleen maar onoplettendheid in de hand.
Tegen onoplettendheid doe je niets maar dat neemt niet weg dat ik het niet met je eens ben.
De dodehoek van een auto of een vrachtwagen is een gevaarlijk iets omdat je hoe goed je ook kijkt je er niets can kunt zien...hence the name :)
En vrachtwagen is niet voor de luie bestuurder vol gehangen met spiegels dat is om het risico te verkleinen.
Een sensor als de dodehoek sensor verkleint mijn inziens een risico.
Zelfde aks gordels, abs, airbags
Argumenteaksls dat het luie bestuurders maakt is niet te wijten aan de systemen maar aan de bestuurders.
Onkunde veranderd er niet door maar wordt ook zeker niet beter zonder dergelijke systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ja, bij een vrachtwagen zou het helpen. Bij een bestelbus evt. ook (al moet je daar gewoon veel eerder kijken, dan heb je er niet zoveel last van).

Bij een auto heb je geen dode hoek waar je niet in kan kijken. Daar kan je altijd je hoofd draaien en zien wat er naast je gebeurd. Dat is ook waar die sensoren gevaarlijk zijn, want als je 26% de van motoren niet op tijd wordt opgemerkt door dat systeem, en 10% van de autobestuurders daarom besluit om nooit meer in hun dode hoek te kijken ("want ik heb zo'n handig lampje"), dan worden 2,6% extra motoren niet gezien.

Het is inderdaad niet de schuld van de techniek, maar die van de bestuurders die lui worden. Ik zie echter niet echt een andere oplossing dan die techniek niet toepassen, zolang die onvoldoende functioneert om luie bestuurders toe te staan. Het gaat hier echt om substantieel falen van zo'n systeem.

Overigens staat er tegenover dat de mensen die al niet in hun dode hoek keken, nu daar wel extra hulp bij krijgen. Dat zal wel schelen, maar ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die nooit opzij kijken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanmorgen had ik juist het tegenovergestelde. Ik reed (met de auto) op een rotonde af, en de auto op de rotonde sloeg af, dus ik kon zo doorrijden. Bleek daarachter nog een auto te zitten die echter stomtoevallig volledig was verdwenen achter de A-stijl van mijn auto. Nu heeft die situatie niet direct iets te maken met de dode hoek waar jullie het over hebben, maar ik wil alleen maar aangeven dat ook de mensen die wél kijken iets over het hoofd zien. Waarom zou je die mensen geen extra hulpmiddel willen geven?

En ook auto's, zeker bestelwagens kunnen een joekel van een dode hoek hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-02-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:19:
Vanmorgen had ik juist het tegenovergestelde. Ik reed (met de auto) op een rotonde af, en de auto op de rotonde sloeg af, dus ik kon zo doorrijden. Bleek daarachter nog een auto te zitten die echter stomtoevallig volledig was verdwenen achter de A-stijl van mijn auto. Nu heeft die situatie niet direct iets te maken met de dode hoek waar jullie het over hebben, maar ik wil alleen maar aangeven dat ook de mensen die wél kijken iets over het hoofd zien. Waarom zou je die mensen geen extra hulpmiddel willen geven?

Bij ons heb je een weg naar de wijk toe met een flauw bochtje. Als je daar rijdt kan er een hele vrachtwagen combinatie in je stijl verdwijnen. Als je daar een middagje gaat zitten op je klapstoeltje en de bijna aanrijdingen telt (Is gewoon een weg van 4-5 meter breed zonder belijningen, iedereen gebruikt de ruimte dus ook in de bocht)..

https://www.google.nl/map...afbee1:0xa72301e5843000b7

Dit is wel oud, is nu helemaal volgebouwd dus wat er in de bocht rijdt zie je niet meer (Staat nu een inmense kerk precies in de bocht)

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 24-02-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Dat, ik heb dat ook vaak, heel vaak in mijn DS3. De A stijl is zo dik dat daar op een rotonde op de juiste/verkeerde hoek een complete gezinsauto in verdwijnt. Mijn vriendin heeft me al regelmatig gewezen op een auto die ik gewoon echt NIET gezien heb...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Acid_Burn

uhuh

Het komt waarschijnlijk omdat ik altijd op de motor zit waardoor het met gewoon altijd opvalt dat de A stijl in de weg zeg. Bij het naderen van een rotonde of afslag zit ik er dus altijd omheen te kijken (even het hoofd heen en weer bewegen).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op de motor heb ik anders geen last van mijn A-stijl. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:23:
Op de motor heb ik anders geen last van mijn A-stijl. :?
Nee maar als je daarna weer inde auto stapt dat die Astijl dan ineens enorm opvalt..

Ik stel voor dat we Dakar-style op motoren proximity zenders monteren die op alle FM zenders uitzenden inc RDS signaal..
dus:
-katy Perry muziekje tralala ->zachtjes "pas op motor in de buurt"->hard "pas op motor in de buurt"->zachtjes "pas op motor in de buurt"->katy Perry muziekje tralala
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Nee maar als je daarna weer inde auto stapt dat die Astijl dan ineens enorm opvalt..

Ik stel voor dat we Dakar-style op motoren proximity zenders monteren die op alle FM zenders uitzenden inc RDS signaal..
dus:
-katy Perry muziekje tralala ->zachtjes "pas op motor in de buurt"->hard "pas op motor in de buurt"->zachtjes "pas op motor in de buurt"->katy Perry muziekje tralala
:)
ben dan eerder voor de echte dakar jenkel. dan zitten ze tenminste weer strak overeind >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe helm :)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1424802431.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1424802413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1424802384.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:21:
[...]
En vrachtwagen is niet voor de luie bestuurder vol gehangen met spiegels dat is om het risico te verkleinen.
Exact! Spiegels! Aktie van de berijder, oplettendheid.

Natuurlijk doe je niets aan luie en onachtzame bestuurders, maar mijn betoog is juist dat dit soort systemen het in de hand gaat werken. De auto waarschuwt wel... Totdat ie het een keer niet doet en de mensen gaan piepen dat ie het niet goed doet.

Want ze zijn zeker niet feilloos, en in een enkel geval zelfs gevaarlijk. Ik reed twee jaar geleden een keer in een Volvo S60 met alle toeters en bellen, en die remde een keer voor niets omdat ie dacht dat ik op een file wilde aansturen. Maar die file stond een baan verder (parallelrijdbaan, vangrail ertussen). Toch remde ie plots af toen ik een kruipende auto voor me in wilde halen. Als er iemand kort op me gereden had, zou ie zomaar tegen me aan gereden hebben. Ja, dan reed ie te dicht op me, maar mijn auto remde voor niets en onverwacht. Ik bedoel maar..die computers zijn ook maar dom en zien niet alles/teveel. En iemand die op zo'n ding gaat rekenen, mist mij en rijdt me voor de sokken. Zonder zo'n apparaat had ie misschien toch in de spiegel gekeken. Dat weet je niet.

Ik doe ook maar een aanname, maar gezien het nivo van de gemiddelde bestuurder is het imho geen gekke aanname. Zie maar hoe sommigen rijden als ze winterbanden hebben. Of mensen die geen gordel aan doen omdat ze denken dat de airbag ze wel opvangt. En dat doet ie niet (goed) als je geen gordel om hebt. In dat opzicht ben ik tegen. Doe mij maar volledig automatische auto's zonder menselijke interventie. Die zijn mij te dom.

En dan neme men de EDIT knop, en tadaaa:
Waarom zou je die mensen geen extra hulpmiddel willen geven?
Ik gun iedereen zijn of haar extra hulpmiddel. Punt is dat niet iedereen er als zodanig mee omgaat. Als ik zie hoe de gemiddelde bestuurder in de auto zit, hou ik mijn hart vast.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 25-02-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zie boven

[ Voor 92% gewijzigd door PWM op 25-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die gemiddelde bestuurder waar je het over hebt is zich nu ook niet van zijn omgeving bewust en zal nu ook niet om zich heen kijken.

Overigens hoe goed je zelf ook kijkt en alert bent kruipen ze zo die dodehoek in, haal je iemand in gaat die persoon ineens langzaam gas bij geven. Op een tweebaans weg niet zo een probleem want hij kan niet ineens verdwenen zijn dus moet hij wel in je dodehoek zitten. Maar op de 5 baans A2 toch wel wat lastiger.
Ik vind mezelf echt geen boven gemiddelde bestuurder maar ik let wel goed op wat er op me heen gebeurt en ben me bewust van de gevaren.
Mensen die zo zich zelf in de dodehoek rijden zijn dat niet.
Ik ga maar uit van het beste in mensen en dat juist dat soort mensen iets leren van dat lampje en in tegenstelling tot jou mening zich juist bewuster worden van de dodehoek gevaren door dat er steeds zo een lampje aan floept terwijl ze zelf nog niets in de gaten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik ben opzoek naar een bluetooth setje om van motor - motor te communiceren met mijn vriendin.

Ik wil over een afstand van 800- 1000m kunnen praten met haar mocht het buiten dit bereik zijn en je komt in het bereik moet die automatisch verbinding maken
(neem aan dat ze dit allemaal doen)

Daarnaast moet ik die koppelen met
- garmin zumo 550 of 340LM
- iPhone 6
- uiteraard de tweede headset

Accuduur van minimaal 8 uur (dagtocht)
Ik wil graag ook op de snelweg met 120 km/h goed verstaanbaar zijn en niet hoeven schreeuwen.

Het moet een beetje kwaliteit zijn dus, tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
wd200 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:03:
Ik ben opzoek naar een bluetooth setje om van motor - motor te communiceren met mijn vriendin.

Ik wil over een afstand van 800- 1000m kunnen praten met haar mocht het buiten dit bereik zijn en je komt in het bereik moet die automatisch verbinding maken

- iPhone 6

Ik wil graag ook op de snelweg met 120 km/h goed verstaanbaar zijn en niet hoeven schreeuwen.

Dit soort filmpjes zijn altijd handig om je alvast te oriënteren ;).

Ik heb een Interphone, werkt heel fijn, alleen hoor ik mijn Zumo 350LM soms niet op de snelweg maar dat kan ook door mijn lawaaiige helm liggen. De audio kwaliteit is niet geweldig maar ik ben nogal een audiofile dus wellicht loop ik gewoon te zeuren. Eenmaal connected met een smartphone (iPhone 6) of GPS dan is het heel makkelijk te gebruiken en gaat ZEER lang mee, ik laad hem ongeveer 1x per week op als ik woon werk doe (1:30 per dag).

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 24-02-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik heb vorige zomer samen met een vriend een scala rider aangeschaft (de Q3: http://www.cardosystems.com/motorcycles/scala-rider-q3)
Werkte perfect, 8 dagen op motortrip geweest met dat ding op. elke dag wel een uurtje of 7-8 gereden en bijna elke dag dat ding opgeladen maar geen enkele keer zonder batterij gevallen.
je kan 2 bluetooth devices koppelen, ik had mijn gps (zumo 350lm) gekoppeld, mijn vriend zijn gps (zumo 340lm) en zijn telefoon (nexus 4). heb enkele keren met telefoon ook erbij gereden en dat ging ook perfect (Huawei P6).
GPS heb je wel soms niet gehoord doordat het even duurt eer er geswitch wordt van audiobron (2 sec oid) waardoor je altijd een stukje mist van de vrouw op de gps.
Ikzelf rij meestal zonder voice op de gps dus dat is voor mij geen probleem.
Op de scala kan je ook gewoon een mp3 speler met een kabeltje aansluiten, das best handig.

verder is het soms wel wat moeilijker om elkaar te verstaan bij +120kmph mede door oordoppen en windruis. maar dat kan ook aan mijn motor liggen (duc monster 696+) mijn vriend bijvoorbeeld had daar al minder last van.

tussen de bergen disconnecte de rider af en toe, maar wanneer je terug in bereik bent connecteert hij zich opnieuw automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb een china import kloon:
http://www.motoravonturis...view-dealextreme-headset/
Op zich wel okay, geluidskwaliteit is niet super maar dat is bij de duurdere setjes ook niet echt top.

Ik ben er voor het geld wel over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het gaat wel snel ... donderdag het ongeluk, vandaag een brief in de bus van de verzekeringsmaatschappij om te melden dat de tegenpartij in de fout is en dat ik dus volledig vergoed zal worden voor de schade.

Met iemand van de garage rond de motor gelopen en alles al even overlopen, dat gaan ze morgen met de expert nogmaals doen. Ze gaan ook achterband en velg controleren, iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had, wel aan de achterbrug gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:47:
Ik ga maar uit van het beste in mensen en dat juist dat soort mensen iets leren van dat lampje en in tegenstelling tot jou mening zich juist bewuster worden van de dodehoek gevaren door dat er steeds zo een lampje aan floept terwijl ze zelf nog niets in de gaten hadden.
Ik gok er niet op. Mijn leven is mij te lief om mee te gokken. Of speel jij graag Russisch Roulette :+

Maar ook motorrijders moeten wat vaker hun hersens gebruiken. Ik zag er vanmorgen weer een gaan met een death whish. Gewoon consequent in de dode hoek van de automobilisten rijden, compleet op de verkeerde plek op de weg. En hij zal zichzelf een erg goede rijder vinden. Tot ie een keer onder een auto ligt en heel MF weer begint te kankeren op de 'koekblikkers' die zogenaamd geen van allen opletten. Maar ja, tegen een droplul op een motor doe je ook niet veel. En zo zijn er zat. Vrijwel elk ongeval kun je zelf voorkomen, ook al is de andere de schuld. Goed opletten en je realiseren dat je misschien wel voorrang hebt, maar geen kreukelzone. En je testosteron aftappen voordat je op de motor stapt...dat helpt ook erg goed denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben voor een vaste set gegaan. IMC intercom met een Porto.
Alles netjes aangesloten, hoef je je nergens zorgen meer over te maken.
Alleen op de vochthuishouding letten is wel een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:38:
[...]

Ik gok er niet op. Mijn leven is mij te lief om mee te gokken. Of speel jij graag Russisch Roulette :+
Nee dat speel ik niet graag, maar zoals gezegd ga ik er vanuit dat de mensen iets leren van dat extra lampje in hun auto, en jij van het tegenovergestelde.2 uiterste ideeën zeg maar :+
Denk dat we met beide meningen nog niet zeggen dat we gaan testen of we door de sensor gezien worden als motorrijder.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wd200 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:03:

- iPhone 6

Ik ga een Sena setje kopen. Los van alle bovenstaande features, heeft-ie ook 'universal bluetooth', waardoor je kan verbinden met elke andere bluetooth set. In feite doet de Sena zich dan voor als telefoon, waardoor je dus kan lullen met elke andere bluetooth headset. Dat is best fijn als je vaak met verschillende mensen rijdt, maar wel wilt kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Goed nieuws!

De verkoop van motoren is afgelopen jaar fors toegenomen, na jaren van krimp. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekend.

In 2014 werden 10.300 nieuwe motorfietsen aan de man gebracht. Dat betekent een stijging van twaalf procent in vergelijking met een jaar eerder. In de zes voorgaande jaren ging de verkoop van de tweewielers structureel naar beneden. Werden er in 2008 nog zeventienduizend motoren verkocht, dat aantal lag in 2013 op negenduizend.

Overigens worden veruit de meeste motoren door mannen gekocht. Slechts een op de acht motoreigenaren is een vrouw. Dat kwam in 2014 neer op een totaal van 65 duizend vrouwelijke motorbezitters.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo goed nieuws??

Wordt de waarde van de tweedehands motor fietsen toch alleen maar minder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Tylen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:38:
Hoezo goed nieuws??

Wordt de waarde van de tweedehands motor fietsen toch alleen maar minder.
Trekt die markt ook weer aan ;) ;) ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 105 Laatste