Bommes schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:29:
Hoe meer hulpmiddelen die een automobilist er op attent kunnen maken dat ik er ben op een plek die hij normaal niet kan zien hoe beter.
Kan niet echt begrijpen dat iemand daar anders over kan denken.
Nou ja...als je mensen achter het stuur ziet spelen met de telefoon, multimediasysteem van de auto of zich opmaken/scheren, crackers smeren (!), koffie leuten, of gewoon met hun pik spelen, piep je wel anders. Die plurken gaan inderdaad vertrouwen op hun electronica en letten helemaal niet meer op. Ze hebben achtereenvolgens:
* lane assist om ze te waarschuwen (en soms in te grijpen) als ze hun baan verlaten
* blind spot systeem om te waarschuwen voor mensen in de dode hoek
* distance control om ze niet te dicht op hun voorganger te laten komen
Waarom zou je dan nog opletten? Dus ja, ik ben het met de kritiek eens! Een fatsoenlijke bestuurder heeft die shit niet nodig. Net als parkeersensoren. Vind ik persoonlijk alleen handig als ik 'm echt in een heeeeeel klein gaatje wil proppen, maar men kan nu ineens niet meer zonder.
Nee, die rommel werkt alleen maar onoplettendheid in de hand. Die dode hoek toestand moet in contact staan met het CBR en automatisch 5 punten aftrekken als je 3x iemand gemiste hebt...

De de lane assist ook. Hup! Vijf punten van je rijbewijs als je 3x over de lijn bent gegaan zonder raw.
Ik ben helemaal voor gadgets en leuke dingetjes in de auto, maar helaas wijst de praktijk uit dat mensen er absoluut niet mee om kunnen gaan. Kijk maar naar de stijging van het aantal ongevallen na introductie van ABS. En nog steeds denken mensen dat ABS een superrem is en snappen ze de werkelijke functie ervan niet. En zolang dergelijke systemen niet feilloos werken moet je ze zien als een hulpje voor het geval dát. Maar ik weet zeker dat het merendeel van de mensen gewoon op die dingen gaat vertrouwen. Dus bij het wisselen van baan niet in de spiegel kijken, maar alleen even of het rode lampje knippert...dat is wel een heel groot verschil imho. Dus nee! Weg met die meuk. Laat een mens eerst maar eens ervan doordrongen raken dat het verkeer geen videospelletje is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.