Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 11 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ze hebben het over nieuwe fietsen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Goedkopere 2de hands trekt ook meer motorrijders aan (instappers). Als je soms ziet wat ze durven te vragen voor een 2de hands....zou je gewoon beter nieuw kopen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Vanmorgen was het even schrikken, kwam een flinke ijsschots van een vrachtwagen af.. :X :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorrijden weer populair onder jongeren:

http://www.nu.nl/binnenla...er-populair-jongeren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Grote vraag is nu of de wetgeving wel nuttig is. Jongeren stellen het motorrijden dus gewoon uit, waardoor ze nog steeds geen ervaring hebben op 'langzamere' motoren, maar meteen op 35kw stappen. En laten we eerlijk zijn, met een 600c geknepen tot 35KW kun je hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Marc Rademaker schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:33:
Grote vraag is nu of de wetgeving wel nuttig is. Jongeren stellen het motorrijden dus gewoon uit, waardoor ze nog steeds geen ervaring hebben op 'langzamere' motoren, maar meteen op 35kw stappen. En laten we eerlijk zijn, met een 600c geknepen tot 35KW kun je hard zat.
Ja, want de ontwikkelingen inzake het brein maakt tussen 18 en 23 jaar nog hele grote stappen inzake. Belangrijk element daarin is het inschatten van risico's.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Cyberpope schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Ja, want de ontwikkelingen inzake het brein maakt tussen 18 en 23 jaar nog hele grote stappen inzake. Belangrijk element daarin is het inschatten van risico's.
lol

De curve van doden/gewonden is naar een oudere groep verschoven omdat je nu eenmaal niet weet hoe het ding reageert onder omstandigheid X of Y. Leeftijd heeft er niks mee van doen ervaring, ook ervaring in het maken van fouten des te meer.

op een 25/35Kw aprillia kan je exact dezelfde vergissing maken als op een 50kw bij dezelfde snelheid.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ROFLASTC schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:58:
[...]

lol

De curve van doden/gewonden is naar een oudere groep verschoven omdat je nu eenmaal niet weet hoe het ding reageert onder omstandigheid X of Y. Leeftijd heeft er niks mee van doen ervaring, ook ervaring in het maken van fouten des te meer.

op een 25/35Kw aprillia kan je exact dezelfde vergissing maken als op een 50kw bij dezelfde snelheid.
Je hersenen schatten risico's anders in op een latere leeftijd. Dat speelt wel degelijk mee voor het aantal ongevallen. En je kan inderdaad dezelfde vergissing maken, maar de kans dat je het veiliger inschat dan het werkelijk is, is gemiddeld gezien kleiner op latere leeftijd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33

bakvis

Tweakers.Nerd

_Apache_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:15:
Vanmorgen was het even schrikken, kwam een flinke ijsschots van een vrachtwagen af.. :X :X
Ik heb regelmatig het ESP lampje gezien op een 80 weg, was mooi glad op sommige plaatsen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ROFLASTC schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:58:
[...]

lol

Jazeker, maar de de kans dat een jonger het gas vol open trekt is groter als dat een oudere dat doet.

Jij doet net of alle ongelukken alleen te wijten zijn aan onervarenheid. Dit is onjuist er zit ook zeker een factor in als het gaat om het bewust nemen van risico's, wat groter is bij jongeren als bij ouderen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Je hersenen schatten risico's anders in op een latere leeftijd. Dat speelt wel degelijk mee voor het aantal ongevallen. En je kan inderdaad dezelfde vergissing maken, maar de kans dat je het veiliger inschat dan het werkelijk is, is gemiddeld gezien kleiner op latere leeftijd.
Mee eens, helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Acid_Burn

uhuh

Mja, er schijnt helemaal geen correlatie te zijn tussen leeftijd en vermogen en ongelukken op motoren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Er is wel een correlatie tussen leeftijd en ongelukken (geen idee of die specifiek ook voor motoren geldt, lijkt me van wel). Of die correlatie stiekem is met hoe lang iemand z'n rijbewijs heeft en ipv hoe oud hij is, weet ik niet. Het zal allicht een combinatie zijn van beide, want het is niet zo dat iemand op z'n 18e volledig ontwikkeld is.

Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Accident risk involved in 100 slide-presented traffic situations was rated by 208 male and 100 female drivers in the age groups 18–21, 35–45, and 65–75 years. The main finding is that young male drivers rated the traffic situations as less risky than did older male drivers. This was especially the case for situations involving the following aspects: darkness, inclining/declining or curved roadways, and rural environment. No comparable age effect was present for females. These findings are in agreement with findings from accident studies, showing overinvolvement of young males in single-vehicle accidents that are characterized by the above mentioned aspects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23
Even een vraagje tussendoor,

Wie heeft er ervaring met het volgende:
  • een jethelm (met of zonder aangebouwd vizier)
    Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/514D/D3D0/ABF9/7CF9/6B2E/3E70/5055/3F0C/GPA-carbon-solar-dull-black-2_s.jpg
  • 'lage' laarzen
    Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5043/56B2/CB5C/67BA/EB89/3E70/5055/AB15/Alpinestars-New-Land-Boot_s.jpg
Ik heb tegenwoordig een Chopper, maar zit er nog wel op met onder andere een Rossi replica AGV helm en Sidi race-laarzen. En dat is natuurlijk niet stoer!

Je krijgt rare blikken als je bij een Harley dealer rondloopt met een Alpinestars race-overall compleet met afgesleten kneesliders en van die plastic laarzen die piepen bij elke stap die je zet. Vooral als je dan op een (gehuurde) Harley Roadking stapt en wegrijdt. :F Om de een of andere reden ben je dan toch een beetje een buitenbeentje. Ja, uiterlijk is belangrijk voor ons Harley rijders :D

Nou wil ik op de beurs wat andere kleding kopen. Jas en broek kom ik wel uit, maar ik zat over bovenstaande na te denken. Wordt je niet gek van de vliegen en de herrie met zo'n jethelm en krijg je met wat lagere laarzen niet het probleem dat de wind in je broekspijpen waait (broek in je laarzen of broek over je laarzen heen?), zeker icm met forward controls waarbij je benen dus vooruit in de rijwind steken? Of de uitlaatpijp van de voorste cylinder die door je broek heen brand? Met hoge laarzen zit je laars er nog tussen teminste.

[ Voor 42% gewijzigd door FragDaddy op 25-02-2015 16:53 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je al eens gekeken naar de Sidi Black Rain? Dat zijn nog steeds hoge laarzen, maar zonder het plastic. Ik ben nog niet uitgekeken op mijn Sidi Cobra's, maar houd de Black Rain wel alvast in gedachten als opvolger.
Broek altijd over de laarzen heen trouwens; dan loopt het water tenminste niet je laarzen in. ;)

Een jethelm heb ik geen ervaring mee, maar ik heb er zelf in ieder geval geen fijn gevoel bij. Mijn knappe gezichtje :+ moet ook goed beschermd worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:42:

Wie heeft er ervaring met het volgende:Ik heb tegenwoordig een Chopper, maar zit er nog wel op met onder andere een Rossi replica AGV helm en Sidi race-laarzen. En dat is natuurlijk niet stoer!

Je krijgt rare blikken als je bij een Harley dealer rondloopt met een Alpinestars race-overall compleet met afgesleten kneesliders en van die plastic laarzen die piepen bij elke stap die je zet. Vooral als je dan op een (gehuurde) Harley Roadking stapt en wegrijdt. :F Om de een of andere reden ben je dan toch een beetje een buitenbeentje. Ja, uiterlijk is belangrijk voor ons Harley rijders :D

Nou wil ik op de beurs wat andere kleding kopen. Jas en broek kom ik wel uit, maar ik zat over bovenstaande na te denken. Wordt je niet gek van de vliegen en de herrie met zo'n jethelm en krijg je met wat lagere laarzen niet het probleem dat de wind in je broekspijpen waait (broek in je laarzen of broek over je laarzen heen?), zeker icm met forward controls waarbij je benen dus vooruit in de rijwind steken? Of de uitlaatpijp van de voorste cylinder die door je broek heen brand? Met hoge laarzen zit je laars er nog tussen teminste.
Co2W heeft net een review van die lage laarzen geplaatst: YouTube: TCX Jupiter Evo Goretex Review

Potje heb ik wel (of eigenlijk 3in1 model) maar die gebruik ik zelden (alleen in zomer als ik alleen in de stad blijf etc)

Oh ja en voor Movember was het handig ;)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/1512358_10154908673530088_7705113745323324373_n.jpg?oh=50107cfb3c9b8c04313362fc729f2d45&oe=55483CB6&__gda__=1434347379_6f8339ebd9d0cff387234a03bd43fef6
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/10547523_10154908673750088_6943752524439260343_n.jpg?oh=6e6b77645807bf1803da94b4a8562fe6&oe=5592B62B&__gda__=1430857428_9dea20ba54798464fdb49a076b8d03c2

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 25-02-2015 18:09 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Huh, krijg net een mailtje van lokale motordealer staat er een 2015 Hayabusa tussen..
Worden die nogsteeds/weer gemaakt??

http://www.bladegroupsuzu...s/2015suzhayabusaabsz.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een overjarig voorraad model misschien? ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:19:
of een overjarig voorraad model misschien? ik heb geen idee.
In de email stond "See below for a small selection of new 2015 models available now!" en volgens mij had de Busa vroegen geen ABS optie.. hij lijkt wel hetzelfde op het eerste gezicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Ik ben op zoek naar een nieuwe integraalhelm.
Nu ga ik sowieso naar de motor winkel hier in de buurt om het daar te passen en kopen,(evt op de motorbeurs dit weekend) maar iemand een advies van een helm die niet al te duur is, zo rond de 200€. Een donker vizier heb ik nu ook, en is erg fijn met laagstaande/felle zon. In het vorige topic werden meer helpen aangeraden die dubbel zoveel waren, dat is mij iets te veel als student.

Ik had al de shark vanguard gevonden, erg mooie helm die goede beoordelingen krijgt :/ . Ook de Raw vind ik erg mooi en krijgt goede reviews, maar bij beiden is er een soort skibril ipv vizier, niet erg praktisch als je niet off road gaat lijkt mij. iemand suggesties?

[ Voor 14% gewijzigd door Rick-Jan op 25-02-2015 18:51 . Reden: beiden hebben een bril ipv vizier ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Iemand hier een idee hoe en of je makkelijk aan gratis kaartjes voor de motor beurs kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:26:
Heb je al eens gekeken naar de Sidi Black Rain? Dat zijn nog steeds hoge laarzen, maar zonder het plastic. Ik ben nog niet uitgekeken op mijn Sidi Cobra's, maar houd de Black Rain wel alvast in gedachten als opvolger.
Broek altijd over de laarzen heen trouwens; dan loopt het water tenminste niet je laarzen in. ;)
Ik heb een longlist van motorlaarzen (zowel hoog als laag). De meeste zijn tour-gericht en gore-tex gevoerd. Ik heb nu een motor-spijkerbroek, die krijg ik in ieder geval niet over mijn huidige SIDI's heen. Ik denk ook dat dat voor de meeste andere hoge laarzen gaat gelden. Daarnaast vraag ik me af hoe het voelt om met lage laarzen te rijden in een spijkerbroek met je benen vooruit gestrekt. Volgens mij waait alle rijwind dan zo je pijpen in. Wel goede koeling in de zomer, maar in de lente erg fris.
Rick-Jan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:36:
Nu ga ik sowieso naar de motor winkel hier in de buurt om het daar te passen en kopen,(evt op de motorbeurs dit weekend) maar iemand een advies van een helm die niet al te duur is, zo rond de 200€. Een donker vizier heb ik nu ook, en is erg fijn met laagstaande/felle zon. In het vorige topic werden meer helpen aangeraden die dubbel zoveel waren, dat is mij iets te veel als student.
In principe moet een goedgekeurde helm qua veiligheid voldoen. Wat dat betreft kun je voor 100 euro al een helm hebben. Waarom kopen mensen (en ik val daar ook onder) soms hele dure helmen? Stuk pasvorm/comfort, levensduur van de helm en natuurlijk de poser-factor ;)

Dus als je geen geld wil uitgeven aan een helm, koop je gewoon een helm voor het geld dat je wel wilt uitgeven. Pas zoveel mogelijk helmen in je prijsklasse en koop degene die het prettigste zit. Per merk/type zitten er grote verschillen in de pasvorm.
Iemand hier een idee hoe en of je makkelijk aan gratis kaartjes voor de motor beurs kan komen?
Gratis? Ik ga al jaren elk jaar trouw (dit jaar zelfs 2x) en ik heb nog nooit gehoord van gratis kaartjes. Hoogstens wat korting. Ik denk maar zo: Dat ene broodje Unox en flesje drinken op de beurs kost 2x zoveel als het toegangsbewijs, dus vooruit maar :X

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 25-02-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik zou niet durven stellen dat alle goedgekeurde helmen even veilig zijn:
http://sharp.direct.gov.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

*O*

Een heel leuk pakketje gehad vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-25-17.10.27-Medium.jpg
Met daarin:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-25-17.14.58-1-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-25-17.45.01-Medium.jpg
8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:14:
Huh, krijg net een mailtje van lokale motordealer staat er een 2015 Hayabusa tussen..
Worden die nogsteeds/weer gemaakt??

http://www.bladegroupsuzu...s/2015suzhayabusaabsz.htm
sinds 1999 of zo nooit uit productie geweest.

waarom zouden ze ook? samen met de ZZR1400 hebben ze een nichemarkt in handen :)

(K1300S valt denk ik ook wel in het zelfde straatje, maar die heeft dan wel een stuk minder paardjes dus telt in mijn ogen niet echt mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
MikeyMan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:27:
Ok,

mijn AGV GP-tech van 900 euro krijgt 5 sterren. De goedkoopste AGV van 120 euro (ruim 7x goedkoper!) krijgt nog altijd 3 sterren. Daar zou ik in principe ook de weg wel mee op durven. Zeker nu ik op een Harley rij en geen wheelies meer trek met 200+km/h op een supersport.

Natuurlijk moet je geen merkloos potje willen kopen. Maar als je bij een bekend merk blijft, lijkt me dat je je geen buil kunt vallen (pun intended :| )

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 25-02-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je eens bij schubert kijken... matige score voor de kosten van die helmen (doen ze het bij shoei beter in hetzelfde prijs segment als je puur op die score kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Brrr, bij mijn systeemhelm:
40%: Percentage of impacts where the faceguard remained fully locked
Volgende keer maar weer een integraalhelm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:34:
[...]

sinds 1999 of zo nooit uit productie geweest.
Ah dat wist ik helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie een goede goedkope helm zoekt moet eens kijken naar het merk LS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:28:
*O*

[afbeelding]
Met daarin:
[afbeelding]
[afbeelding]
8)
dikke pijp... :9~

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:55:
Wie een goede goedkope helm zoekt moet eens kijken naar het merk LS2.
Eens. Heb een LS2 systeemhelm gekocht voor m'n India trip. Ding zat voor mijn hoofd prettig en was zeker voor die prijs dik ok.

http://www.rad.eu/nl/c/p/...ntum-zwart-grijs-mat-.htm

Na de trip waren de scharnieren wel naar de filistijnen maar die dingen zijn niet echt gemaakt op 2-3 weken stof happen :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dion_b
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[quote]FragDaddy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:42:

Wie heeft er ervaring met het volgende:
[...]

• 'lage' laarzen
[afbeelding]
[/list]

Ik heb tegenwoordig een Chopper, maar zit er nog wel op met onder andere een Rossi replica AGV helm en Sidi race-laarzen. En dat is natuurlijk niet stoer!
Poser :P
[...]

Wordt je niet gek van de vliegen en de herrie met zo'n jethelm en krijg je met wat lagere laarzen niet het probleem dat de wind in je broekspijpen waait (broek in je laarzen of broek over je laarzen heen?), zeker icm met forward controls waarbij je benen dus vooruit in de rijwind steken? Of de uitlaatpijp van de voorste cylinder die door je broek heen brand? Met hoge laarzen zit je laars er nog tussen teminste.
Geen ervaring met jethelm (ondanks dat het fantastisch voelt om met klep van m'n systeemhelm open te rijden wil ik niet risico lopen van geen kinprotector op drukkere stukken), wel met korte laarzen. Ik ben namelijk luilak die geen zin heeft om om te kleden op het werk als ik met de motor ben. Dus jeans (incl protectors) en korte laarzen. Heb voorheen wat huismerk spul van Louis gehad. Voelden meer als overmaatse stijve sportschoenen dan iets anders. Op de motor waren ze OK en optisch ook, maar nul grip op de grond (als in: tanken werd bijna schaatsen) en dan nog sleten de zolen veel te snel.

Heb ondertussen een paar waar ik veel tevredener mee ben, en mogelijk qua 'look' in de buurt komt van wat je zoekt. Helaas ben ik momenteel niet thuis en kan ik die krengen niet meer vinden (6 maanden terug bij Moto-Zoom gekocht...). Waren iig redelijke zomer/mooiweer gevallen, met rits aan zijkant en suede-look. Ze waren nadrukkelijk niet waterdicht, maar voordat je daar last van had was het al boven aan het inregenen :P Ondanks dat ze vrij los leken te zitten heb ik nooit gevoel gehad dat het teveel gaat wapperen of dat ik wind in m'n broekspijp kreeg (in de zomer was dat een nadeel...). Dat gezegd, ik rij een naked R80, met rechtop zithouding en echt geen mogelijkheid om voeten naar voren te doen (iets met boxercylinders enzo). Kan zijn dat je daar op een Harley last van zou krijgen. Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit :)

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• _Apache_
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

*O*

[afbeelding]
Met daarin:
[afbeelding]
[afbeelding]
8)
This post is worthless without sound! :9

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
*O*

[afbeelding]
Met daarin:
[afbeelding]
[afbeelding]
8)
Is dat een uitlaat met E-keur?

Ik heb zelf een Beowulf uitlaat. Ik zit nu te zoeken op een geschikte betaalbare mooie uitlaat met E-keur. Volgens mij heeft G&G geen E-keur op hun dempers. Akrapovic is vrij prijzig.

Hebben jullie nog ideeën? Ik heb een Kawasaki Z750 uit 2008

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33

bakvis

Tweakers.Nerd

Proqzor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:17:
[...]

Ik heb zelf een Beowulf uitlaat. Ik zit nu te zoeken op een geschikte betaalbare mooie uitlaat met E-keur. Volgens mij heeft G&G geen E-keur op hun dempers. Akrapovic is vrij prijzig.

Jep, MiVV heeft over het algemeen op al zijn dempers een E-keur zitten.

Op de site kun je vinden of ze een demper hebben voor je fiets en of die homologated (e-keurmerk) is.

http://www.mivv.it/en/prodotti_marche_linee.asp

Mijn Specs

• Proqzor
bakvis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:26:
[...]

Jep, MiVV heeft over het algemeen op al zijn dempers een E-keur zitten.

Op de site kun je vinden of ze een demper hebben voor je fiets en of die homologated (e-keurmerk) is.

http://www.mivv.it/en/prodotti_marche_linee.asp
Oke dankjewel!

Ik zal wel even rondkijken. Ik kwam deze ook tegen:

http://www.mlmparts.com/n...-kawasaki-z-750-2008.html

Echter is deze beetje te prijzig. Is een EC keur hetzelfde als het e-keurmerk? EC staat volgens mij voor Europees Comformiteit daarmee geef je aan dat je aan de europese richtlijnen voldoet. Ik neem aan dat hiermee dat hele E-keur ook is afgedekt?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56
HJC IS-17? Heb jaren de IS-16 gehad en vond de prijs/kwaliteit heel erg goed.

• Proqzor
MailMan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:41:
HJC IS-17? Heb jaren de IS-16 gehad en vond de prijs/kwaliteit heel erg goed.
Ik heb de HJC FS-11. Ik vind hem vrij gehorig. Je hoeft echt niet te proberen zonder oordopjes te gaan rijden want dan heb je de hele dag een suis in je oren.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Proqzor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:34:
[...]

Oke dankjewel!

Echter is deze beetje te prijzig. Is een EC keur hetzelfde als het e-keurmerk? EC staat volgens mij voor Europees Comformiteit daarmee geef je aan dat je aan de europese richtlijnen voldoet. Ik neem aan dat hiermee dat hele E-keur ook is afgedekt?
Bodis maakt best wel hele erge herrie pijpen, normaal gesproken :P
Verder staat er:
'EC gekeurd met behoud van originele catalysator'

Je Z750 heeft wss zo'n dikke katalysator onder het blok hangen, net voor de demper. Die zorgt wss al voor meer dan 50% voor de demping van het geheel. Als je dus alleen je einddemper vervangt, zal het geluid uiteindelijk wel mee vallen.

Vaak bu'j te bang!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rick-Jan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:36:
Deze heeft mij rond de 200 piek gekost:
http://www.motorcyclenews...14/jul1114-agvk3lidtony-/

Heeft pinlock, wegklapbare shades en veel ventilatie opties. Veel kleuren en stijlen beschikbaar, mocht je iets anders willen dan grijs/zwart :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Proqzor
-tom-562 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:08:
[...]

Bodis maakt best wel hele erge herrie pijpen, normaal gesproken :P
Verder staat er:
'EC gekeurd met behoud van originele catalysator'

Je Z750 heeft wss zo'n dikke katalysator onder het blok hangen, net voor de demper. Die zorgt wss al voor meer dan 50% voor de demping van het geheel. Als je dus alleen je einddemper vervangt, zal het geluid uiteindelijk wel mee vallen.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ww_iixfcyQo/UxeHMEGDTII/AAAAAAAAANU/6IlzGwDFTUw/w816-h459-no/IMG-20140301-WA0005.jpg

Dit zit er nu op.

Hij maakt echt al een behoorlijke bak herrie. Volgens mij zit er geen kat meer tussen. Ik heb er heel eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken. Ik heb er ook een bellypan onderhangen dus echt opvallen doet het anders ook niet.

Ik zal wel weer even kijken morgenavond. Motor staat bij m'n ouders in de schuur.

Ik vind die Bodis pijpjes wel echt super vet staan op die motor. Sowieso wil ik mijn motor nog een beetje opleuken. Dingen die ik nog zou willen veranderen:
- Stalen remleidingen
- Bellypan overspuiten in zelfde kleur als de rest van de motor
- Eventueel stickers van achterkuip af.
- Andere knipperlichten voor

Is het ook zo dat je voor knipperlichten ook zo'n keur moet hebben omdat het een aftermarket onderdeel is? In Duitsland zijn ze daar vrij streng in toch?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Als je kat er al onderuit is zou ik eerlijk gezegd niet voor zo'n Bodig pijp gaan, of je moet ruzie met de buurt willen :P Ik vind 'wat' herrie ook wel gaaf, maar die GP pijpjes maken echt vaak belachelijk veel lawaai :P
Wordt er eigenlijk dit jaar weer een GoT voorjaarsrit gehouden?

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2015 09:56 ]

Vaak bu'j te bang!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:16
Voor de mensen die met de trein naar de Motorbeurs willen, de NS heeft een aanbieding. Kon voor mij wel uit, een retourtje vanuit Leeuwarden kost normaal al 47 euro, nu dus 29 inclusief toegangskaartje :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Over die Sharp tests zijn ook veel kritiek geweest... dus ik zou niet alles voor waarheid aanemen..

http://www.visordown.com/...ading-scientist/7268.html
http://www.birmingham.ac....torcyclehelmetratings.pdf
"11 Conclusions
The SHARP ratings do not assess the rotational acceleration performance of helmets as claimed,
because headform rotational accelerations were not measured. " etc

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:40:
Wordt er eigenlijk dit jaar weer een GoT voorjaarsrit gehouden?
Ja lijkt me wel weer leuk, iemand een datum prikkertje starten? ?
Heb nog wel een toffe rit liggen in het midden van NL start in Nieuwegein dacht ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat helmentests betreft vertrouw ik meer op de test van Motorrad (Motoplus in NL), die niet alleen naar de norm kijkt, maar ook naar praktijksituaties. Denk daarbij aan de impact op een sigmapaaltje.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Proqzor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:17:
[...]

Als je puur voor de prijs gaat kijk eens naar uitlaten van IXIL. Een erg populaire uitlaat van hun is de IXIL Hyperlow:

Video van een Hyperlow op een Z750:

• aveenhuysen
  • Laatst online: 15:08
Ik heb deze en bevalt prima, met verwijderbare db killer.

http://www.escapesdeporti...magnum-kawasaki-z750.html

[ Voor 20% gewijzigd door aveenhuysen op 26-02-2015 12:11 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• dion_b
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:11:
[...]

Heb nog wel een toffe rit liggen in het midden van NL start in Nieuwegein dacht ik.
Heb het flink druk, maar als het planningstechnisch uitkomt ben ik zeker van de partij :)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Seizoen moet nog gaan beginnen dus denk dat met een datum prikken ergens over een dikke maand of zo toch wel moet lukken om wat mensen bij elkaar te krijgen. (eind maart of begin april)
overigens staan bij mij beide motoren gewoon in de verzekering en belasting dus een datum wat eerder kan voor mij ook.. ;)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Dashware is nu gratis, voor degene hier die af en toe wel een filmpje maakt op het circuit of op de weg is dit wel iets leuks om toe te voegen aan je filmpje ;)

Gratis download en tutorials etc.:
http://www.dashware.net/

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cyntax schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:34:
Dashware is nu gratis, voor degene hier die af en toe wel een filmpje maakt op het circuit of op de weg is dit wel iets leuks om toe te voegen aan je filmpje ;)

Gratis download en tutorials etc.:
http://www.dashware.net/
Leuke tip! Thanks.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Tylen

Tylen

Eindelijk missie gratis. :) Thanks for the headsup.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Proqzor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:34:
[...]

Oke dankjewel!

Ze hebben idd een E Keur, alleen die vervalt als je de db-killer eruit haalt. En die popnagel zit wel heel gemakkelijk. ;) En een tip: Bolski. :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wie heeft er al iets op de beurs gekocht ?

• Xoxol
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik ben ook benieuwd of iemand al geweest is. En of het de moeite waard is om te gaan. :)

V-Strom 650

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Vandaag geweest, voor het tigste jaar op rij.

Indeling wat veranderd, mocht ook wel was al jaren hetzelfde.

Ging dit jaar gewoon om te kijken, had niks nodig. Uiteindelijk met een klein klokje naar huis gegaan.

En vriendin is verliefd geworden op een BMW F800r

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar echt dat je zeg 'wauw' en dat het het ook weer echt leuk en interessant maakt? Dat miste ik enorm bij de 2e of 3e keer dat ik er achtereen kwam. :P

• FragDaddy
Ik ben naar de beurs geweest en heb gekocht:

Een paar Alpinestars web gore-tex laarzen
Afbeeldingslocatie: https://cdn3.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/202394_330_INET05_13.JPG

en een Alpinestars Hoxton leren jas
Afbeeldingslocatie: http://www.lerepairedesmotards.com/img/actu/2013/conso/blouson-cuir-alpinestars-hoxton_hd.jpg

Zaterdag nog een keer terug om te kijken voor een jethelm en gewoon een beetje rond te hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2015 20:47 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:38:
moet je eens bij schubert kijken... matige score voor de kosten van die helmen (doen ze het bij shoei beter in hetzelfde prijs segment als je puur op die score kijkt)
Ik heb dat eerder gezien. Snap het eerlijk gezegd niet zo, want kwalitatief zijn ze heel erg goed. Ik heb nu zo'n Nolan N104 met dat N-Com, maar kwalitatief komt dat niet in de buurt van een Schuberth. Zit ook wel wat tussen qua prijs, maar toch. Ik heb liever duurkoop wat dat betreft. Ik zit me nu kapot te ergeren aan het gepiep en gekraak van die helm. Een gammel rotding is het. De luchthappers maken geluid en het scherm zit gewoon niet lekker vast. Als ik de kinbeugel opklap, moet ik eerst het vizier dichtdoen, anders komt het los. Dat is me een paar keer gebeurd. Met die Schuberth echt nog nooit. Die zit gewoon kwalitatief vele malen beter in elkaar. En geluidloos en superstil. Daar zal wel al dat geld in zijn gaan zitten.

Die Nolan was een desinvestering.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ben vandaag geweest. Vorige jaar voor eerste keer. Vond er weinig vernieuwends aan. Wel leuk om even rond te lopen. En die Demo van Alex van den Broek was indrukwekkend. Die demo's buiten was tenenkrommend flauw. Die organisatie zou eens naar de US moeten gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Waren volgens mij wel voldoende voordeeltjes te halen in kleding e.d.

En de Kawasaki Ninja H2R demo was wel leuk. Alleen zo druk dat er niks te zien was. Maar gelukkig hoorde je genoeg ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik ben van morgen te gaan, kan ik gelijk otoplastieken aan laten meten. Maar kan het uitharden van die zooi die ze in je oren purren eigenlijk het beste met helm op?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Joopieboy schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:40:
Maar echt dat je zeg 'wauw' en dat het het ook weer echt leuk en interessant maakt? Dat miste ik enorm bij de 2e of 3e keer dat ik er achtereen kwam. :P
De beurs is elk jaar ongeveer hetzelfde. Je moet er niet heen gaan als je elke keer iets nieuws en verrassends verwacht, dan kom je redelijk bedrogen uit :P
Ik heb voor het derde jaar op rij gratis kaartjes (gewonnen), ga zondag even een kijkje nemen. Maar anders zou ik gewoon kaarten kopen, zo duur zijn ze niet en ik vind het wel leuk om lekker een dagje motoren te kijken. Doe ik soms op andere dagen ook in de zomer, even bij wat motorzaken langs om gewoon te kijken :D

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Erasmo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:34:
Ik ben van morgen te gaan, kan ik gelijk otoplastieken aan laten meten. Maar kan het uitharden van die zooi die ze in je oren purren eigenlijk het beste met helm op?
nee, da's alleen voor de vorm, de uiteindelijke doppen zijn kleiner

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Maegrim schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:03:
[...]

nee, da's alleen voor de vorm, de uiteindelijke doppen zijn kleiner
Wat ik bedoel is of je gehoorgang met een helm op anders is dan zonder helm op.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
[...]

Tour lijkt me een goed idee, ik rij mee als het kan. @Bommes: zou je die rit willen delen? Kom zelf uit de buurt van Nieuwegein. (Woerden)

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
homemix25 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Tour lijkt me een goed idee, ik rij mee als het kan. @Bommes: zou je die rit willen delen? Kom zelf uit de buurt van Nieuwegein. (Woerden)
Ik heb ook nog twee routes die redelijk centraal beginnen, bij AC Restaurant De Meern aan de A12:
https://www.dropbox.com/s...T4F81e_-LX3dd7Qy2Jea?dl=0

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Eeen beetje onhandig misschien omdat er blijkbaar een motorbeurs is maar ik wou toch eens vragen aan de mensen die er meer van weten.

Ik en mijn vriendin zitten er aan te denken om onze motorrijbewijs te halen. We hebben zelf al +- 8/10 jaar ons auto rijbewijs.
Ik heb zelf vroeger altijd schakelbrommers gereden en ontzettend plezier van gehad, zij heeft vroeger bij haar ex achterop de motor gezeten maar dat was haar niet altijd even goed bevallen (Sommige mensen hebben niet door dat ze verantwoordelijk zijn over het leven van hun passengier)

Nu wouden we samen een keer een try the bike les nemen om te bekijken of het ons beide bevalt. Dit willen we doen in regio Groningen of Winschoten.
Kan iemand ons tips geven of bepaalde organisaties adviseren?

En is het handig om met dit weer deze periode te beginnen met lessen? Ik weet namelijk van mijzelf dat ik soms angstig was om in de regen te rijden en "hard/scherpe" bochten te nemen omdat ik bang was onderuit te glijden. Opzich vond ik het niet vervelend om dan te rijden maar bij bochten keek ik altijd extra goed uit.

• Proqzor
kaasaanfiets schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:29:
Eeen beetje onhandig misschien omdat er blijkbaar een motorbeurs is maar ik wou toch eens vragen aan de mensen die er meer van weten.

Ik en mijn vriendin zitten er aan te denken om onze motorrijbewijs te halen. We hebben zelf al +- 8/10 jaar ons auto rijbewijs.
Ik heb zelf vroeger altijd schakelbrommers gereden en ontzettend plezier van gehad, zij heeft vroeger bij haar ex achterop de motor gezeten maar dat was haar niet altijd even goed bevallen (Sommige mensen hebben niet door dat ze verantwoordelijk zijn over het leven van hun passengier)

Nu wouden we samen een keer een try the bike les nemen om te bekijken of het ons beide bevalt. Dit willen we doen in regio Groningen of Winschoten.
Kan iemand ons tips geven of bepaalde organisaties adviseren?

En is het handig om met dit weer deze periode te beginnen met lessen? Ik weet namelijk van mijzelf dat ik soms angstig was om in de regen te rijden en "hard/scherpe" bochten te nemen omdat ik bang was onderuit te glijden. Opzich vond ik het niet vervelend om dan te rijden maar bij bochten keek ik altijd extra goed uit.
Ik zeg doen! Ik heb nooit brommer of scooter gereden en het ging allemaal zeer gemakkelijk.

Ik woon zelf in Groningen en heb bij Oosterpoort gelest. Die hebben in Assen een eigen terrein waar ook de voertuigbeheersing examens worden afgelegd. Een zeer mooi groot terrein waar je lekker zonder pottenkijkers kan rondrijden. Ik heb daar ook try the bike gedaan. Ze geven daar les met 2 instructeurs met vaak een groep van 5-7 man/vrouw.

Ik heb mijn weglessen ook vervolgd bij Oosterpoort. Het klopt dat ze ook wel met de auto achter je aan gaan maar dit heb ik nooit als vervelend ervaren.

Betreft het weer, ik zou me er niet zoveel van aantrekken. Gewoon beginnen. Dan kan je nog mooi het seizoen mee pakken. Als je nu begint moet je rond juli/augustus wel af kunnen rijden afhankelijk hoe snel je kan lessen achter elkaar enz.

• XBL

XBL

Als je nu gaat lessen kan je juist leren dat zo'n motor echt heel veel kan. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de regen.

Verder is het een prima moment. Als je een beetje tijd hebt, dan heb je hopelijk binnen een paar maanden je rijbewijs en kan je dit seizoen nog rijden. Als die net zo lang duurt als afgelopen jaar, kan je nog tot ver in oktober rijden (daarna ook wel, maar dan gaat de lol er wel een beetje vanaf).

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben heel blij geweest met mijn regenlessen. Dan leer je ook dat het allemaal reuze meevalt op normaal wegdek, maar wel op een paar zaken moet letten verder.

Kan het zeker aanrijden. En een schakelbrommer is zo veel instabieler heb ik mij laten vertellen dat de meeste motor rijden heel relaxt vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik denk dat het een prima periode is, tenminste, dat is mijn ervaring. Echte vorst krijgen we hopelijk niet meer *klopklop* en het voorjaarszonnetje is om te lessen heerlijk. Bij lessen begin je met AVB en dat kun je beter nu doen dan over een paar maanden: als het warm is wil je rijden, niet op een afgelegen terrein in de volle zon oefeningen doen. Dan zweet je echt je pak uit.

Ik ben vorig jaar maart begonnen en was eind mei klaar (twee lessen in de week) en heb een paar keer regen gehad. Als je het eenmaal meegemaakt hebt is het zo eng niet meer. Als ik in de zomer was gaan lessen had ik vaker regen gehad denk ik, dus dat geeft ook geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:07:
[...]
Wat ik bedoel is of je gehoorgang met een helm op anders is dan zonder helm op.
Lijkt me niet. Zo strak moet die helm toch niet op je oren zitten. Dan zou je nooit een bril op kunnen.
Nee dus, maakt geen bal uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Ghostrider schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:12:

Semi SM....KTM 690 Enduro R
[video]

Zoek nog een setje velgen eigenlijk...maar man man wat is dat duurrr....

Post eens een foto van je husky.
Niet veel foto's maar hier is er een :9 :
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/16233wn.jpg

690's zijn leuk, schoonbroer heeft ook een Enduro R met SM velgen. Is net ff wat sneller dan mijn Husq.

Moet op de Husq nog een Arrow slip on monteren + power-up kit en wil de velgen nog in 50/50 style spuiten ben er alleen nog niet over uit in welke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Misschien dat ik ook nog eens naar een meet kom. Moet de (dan) nieuwe motor toch komen showen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Ik heb lekkage bij mijn benzinekraantje. Is zoiets duur om te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ligt aan de oorzaak... Tank verroest, rubbertje kraantje verouderd, kapotte benzineslang? Verschillende oorzaken verschillend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MailMan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:46:
Ligt aan de oorzaak... Tank verroest, rubbertje kraantje verouderd, kapotte benzineslang? Verschillende oorzaken verschillend prijskaartje.
Tja geen idee dus. Ga hem van het weekend wel even wegbrengen dan. Het lekt niet heel hard maar genoeg om wat aan te doen.

Vanochtend lekker rustig op de weg en met voor het eerst met oordopjes in gereden tegen windgeruis en dat maakt best een wereld van verschil, stuk relaxter rijden. Dat zijn blijvertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kan je het visueel inspecteren? Roest eromheen = nieuwe tank of (laten) klooien met tank-cure maar dat raad ik niet aan. Nieuwe kraan zal paar tientjes zijn qua materiaal en een nieuwe slang is peanuts qua materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Metro2002 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:54:
Vanochtend lekker rustig op de weg en met voor het eerst met oordopjes in gereden tegen windgeruis en dat maakt best een wereld van verschil, stuk relaxter rijden. Dat zijn blijvertjes :)
Oordopjes zijn niet alleen een stuk relaxter, maar beschermen vooral je gehoor.
Windgeruis beschadigd je gehoor al vanaf ongeveer 80km/h

Overigens heb ik ooit ook oordoppen op maat laten maken. Heb ze 1x gebruikt. Heb daarna weer meteen teruggerepen naar die gele foam herriestoppers. Werkt voor mij toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik heb die oordopjes van Alpine en die bevallen me heel erg goed. Ik ben echter één verloren tijdens het afdoen van mijn helm bij het wachten op een brug. Beetje balen. Gelukkig zat er een reserve bij. Je kan met van die filtertjes de dempingssterkte veranderen.

Ik zou niet meer zonder kunnen.

Nog een vraagje voor mijn motor. Ik heb mijn motor in november naar de stalling gereden. Sindsdien niet meer gereden. Ik ben toen vergeten om nog super te tanken of forte in de tank te gooien. Als ik binnenkort weer zou rijden wat zouden jullie dan doen om te voorkomen dat er mogelijk vuil uit de tank in het benzinefilter komt of iets dergelijks? Met andere woorden, wat zou ik moeten doen voordat ik weer met de motor weg ga nadat deze een winter stil te heeft gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:16
Proqzor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:02:
Ik heb die oordopjes van Alpine en die bevallen me heel erg goed. Ik ben echter één verloren tijdens het afdoen van mijn helm bij het wachten op een brug. Beetje balen. Gelukkig zat er een reserve bij. Je kan met van die filtertjes de dempingssterkte veranderen.

Ik zou niet meer zonder kunnen.

Nog een vraagje voor mijn motor. Ik heb mijn motor in november naar de stalling gereden. Sindsdien niet meer gereden. Ik ben toen vergeten om nog super te tanken of forte in de tank te gooien. Als ik binnenkort weer zou rijden wat zouden jullie dan doen om te voorkomen dat er mogelijk vuil uit de tank in het benzinefilter komt of iets dergelijks? Met andere woorden, wat zou ik moeten doen voordat ik weer met de motor weg ga nadat deze een winter stil te heeft gestaan?
Oordoppen zijn idd onmisbaar. Zelfs bij een kort ritje gaan die dingen bij mij in.

Waarom zou je je tank voldoen met super - ik neem aan dat je anders een ander soort benzine tankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Proqzor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:02:
Ik zou me geen zorgen maken en gewoon rijden.

Voor de winter zorg ik er altijd voor dat de tank helemaal vol zit zodat er geen condensvorming (roest) in de tank kan ontstaan. Verder doe ik niets. Gewoon starten en rijden. Zowel met carburateurs als met injectie nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik tank normaal gewoon 95. Je hoort wel eens van mensen dat de benzine slecht zou worden, stroperig o.i.d., wanneer deze lang stil staat. Door benzine met een hoger octaan gehalte te tanken zou dit minder worden.

Ik ga gewoon rijden en ik zie wel wat er gebeurd :P Ik heb hem nog wel even gestart om te kijken of de accu leeg was. Maar hij startte gewoon gelijk. Vervolgens wel even laten lopen natuurlijk :P

Ik heb de motor ook niet aan de druppellader o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Proqzor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:18:
Ik tank normaal gewoon 95. Je hoort wel eens van mensen dat de benzine slecht zou worden, stroperig o.i.d., wanneer deze lang stil staat. Door benzine met een hoger octaan gehalte te tanken zou dit minder worden.
Dat is meestal pas na een jaar of langer. Paar maandjes kan niet zo kwaad. Bij twijfel kan je altijd halverwege je tank hem nog even opnieuw volgooien met goede peut.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Dan kun je je beter zorgen maken over je accu. Ik heb beide motoren altijd aan de druppellader staan als ze niet rijden (dus ook in de zomer). Ik heb een paar maanden geleden mijn R1 uit 2005 verkocht met de originele accu er nog in. Dat terwijl mijn vader zo'n beetje elk jaar aan het begin van het seizoen zijn accu kon vervangen totdat ook hij aan de druppellader ging (nouja, zijn motor dan).

een goede druppellader (optimate bijvoorbeeld) is goedkoper dan 1x een nieuwe accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik ga gewoon rijden en ik zie wel wat er gebeurd :P Ik heb hem nog wel even gestart om te kijken of de accu leeg was. Maar hij startte gewoon gelijk. Vervolgens wel even laten lopen natuurlijk :P

Bijna alle benzine in Nederland is 95, ook zogenaamde supers enzo. Volgens mij is zelfs het ethanolgehalte hetzelfde (5%). Enige verschil met die supers is dat ze er nog wat meer meuk in gooien, wat beter zou zijn voor de motor.

Ik zou em gewoon starten en kijken wat er gebeurd. We hebben het niet over een jaar stilstaan ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Morgen ook maar is een kijkje nemen op de Motorbeurs. Hoop dat de stand van Goedhart genoeg leuks te bieden heeft. Heb nog een tegoedbon en zoek mooie laarzen.

Momenteel liggen mijn zwartgespoten voorspatbord en koplamp te drogen. Mijn originele koplampglas was op bijzondere wijze gebarsten. Prijs voor een nieuwe koplamp: €179 8)7 Nu een spatbord en koplamp van een KTM op de kop weten te tikken. Zal hier ook een foto'tje plaatsen als het klaar is. Ben zelf erg benieuwd naar het resultaat.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

FragDaddy schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:30:
[...]

Dan kun je je beter zorgen maken over je accu. Ik heb beide motoren altijd aan de druppellader staan als ze niet rijden (dus ook in de zomer). Ik heb een paar maanden geleden mijn R1 uit 2005 verkocht met de originele accu er nog in. Dat terwijl mijn vader zo'n beetje elk jaar aan het begin van het seizoen zijn accu kon vervangen totdat ook hij aan de druppellader ging (nouja, zijn motor dan).

een goede druppellader (optimate bijvoorbeeld) is goedkoper dan 1x een nieuwe accu kopen.
Ik rij er gewoon regelmatig mee :P Laadt de accu ook op. Probeer er ook in de winter minimaal eens in de 2 weken mee te rijden maar ga denk ik volgend jaar ook voor een druppellader kijken. Gewoon voor mijn gemoedsrust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

Herinnert mij er aan dat ik de status van mijn eigen motor zo langzamerhand maar eens moet checken. Ongeveer 6 maanden geleden na een 3 weekse motorvakantie vuil weggezet. Ben benieuwd of de accu nog wat leven in zich heeft. Heb wel een druppellader, maar nooit aan gedacht hem er aan te hangen (5 maand geleden een huis gekocht, dus andere prio's :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neemt dit je angst een beetje weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Neemt dit je angst een beetje weg?

[video]
Tja dit is op langzame snelheid en hebben de banden dus genoeg tijd om het water af te voeren. Gaat het wat sneller dan hebben ze het lastiger.

Overigens vind ik het ook heerlijk om in de regen een wedstrijd te rijden. Erg leuk :) Kneedown in de regen FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook aan het lessen in Groningen. Paar keer regen gehad tijdens de les en vrijwel altijd een nat wegdek. Dit is geen probleem bij het oefenen voor het examen voertuigbeheersing. Vond in het begin de Uitwijkoefening spannend. Instructeur zei dat het gewoon kon en ben daar gewoon op gaan vertrouwen. A.s. woensdag ga ik voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DinX schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:07:
[...]

Misschien dat ik ook nog eens naar een meet kom. Moet de (dan) nieuwe motor toch komen showen hè :+
Ik weet niet waar je ergens in BE woont, ik woon redelijk zuidelijk (Eindhoven) kunnen misschien wel samen oprijden. Werk ook nog eens voor een BE bedrijf in Olen.. :)B

Ik heb het nu even te druk met werk en een hond thuis die niet mee wil werken en dus in de rehab zit.
Als ik er tijd voor vind en het niet vergeet dit weekend dan ga ik eens achter een leuke route aan en zal meteen een datum plannertje doen. (als ik er achter kom hoe dat werkt.. :o )

Ik had wel zin om dit weekend te gaan rijden maar helaas heeft mijn betere helft het weekend weer compleet volgepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tip gekregen om naar de jaarbeurs omdat je daar aardig wat koopjes schijnt te hebben. Waar moet ik dan eigenlijk aan denken? Ook merkspul? Goedkoper dan je momenteel op internet vind (want nu zie je ook overal aanbiedingen)? Ik moet er 2x twee uur voor reizen (heen en terug) dus ik weet niet of het de moeite waard zal zijn vandaar mijn vraag. Ik heb nog nodig: laarzen, broek, mid-season handschoenen, balaclava / helmmuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:39:
Ik heb een tip gekregen om naar de jaarbeurs omdat je daar aardig wat koopjes schijnt te hebben. Waar moet ik dan eigenlijk aan denken? Ook merkspul? Goedkoper dan je momenteel op internet vind (want nu zie je ook overal aanbiedingen)? Ik moet er 2x twee uur voor reizen (heen en terug) dus ik weet niet of het de moeite waard zal zijn vandaar mijn vraag. Ik heb nog nodig: laarzen, broek, mid-season handschoenen, balaclava / helmmuts.
Tegenwoordig is het allemaal niet meer echt de moeite waard. Het internet is al vaak goedkoper. Enig voordeel is dat je het kan zien en passen, voor het advies hoef je er ook niet naar toe gezien de drukte.
Ga er heen voor een leuk dagje uit en niet als doel om je gehele lijst af te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik ben vorig jaar op de motorbeurs geweest. Leuk om met een paar vrienden over motoren te ouwehoeren en wat rond te kijken. Kleding was er veel maar had ik niet nodig. Verwacht niet te veel van de aanbiedingen.

Wel lekker veel motoren op de weg hier, zit vlakbij de Jaarbeurs.
Pagina: 1 ... 11 ... 105 Laatste