Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 12 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wel leuk dat de KNMV je alsnog verzekerd om naar de motorbeurs te gaan ondanks je winterstop, jammer genoeg doet de oldtimerregeling van de belastingdienst daar dan weer niet aan mee :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit nog wel even tegen. Voor degene die wel gaan, hier betaal je 15 euro voor een kaartje:
https://tickets.hema.nl/t...enten/273/motorbeurs-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Neemt dit je angst een beetje weg?

[video]
ik zat te kijken wat voor banden daarop zouden liggen maar zag het nergens echt goed.
zou goed kunnen dat er race regenbanden op liggen.

ik weet nog goed mijn allereerste race op echte regenbanden, dat is gewoon als met slicks maar dan 3 seconden langzamer.
damn wat een grip!
op Zolder, eerste bocht 10 man buitenomheen nergens bang voor.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:39:
Ik heb een tip gekregen om naar de jaarbeurs omdat je daar aardig wat koopjes schijnt te hebben. Waar moet ik dan eigenlijk aan denken? Ook merkspul? Goedkoper dan je momenteel op internet vind (want nu zie je ook overal aanbiedingen)? Ik moet er 2x twee uur voor reizen (heen en terug) dus ik weet niet of het de moeite waard zal zijn vandaar mijn vraag. Ik heb nog nodig: laarzen, broek, mid-season handschoenen, balaclava / helmmuts.
Het is niet persé goedkoper. Maar er kunnen koopjes tussen zitten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Gisteren het droevige bericht gekregen dat een vriend van mij is overleden. De bewuste persoon is de R6 rijder in het filmpje wat ik vorig jaar heb gemaakt;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=I7RGdFykEgk]

Zijn extreme passie voor motorrijden blijft ons allemaal bij.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33

bakvis

Tweakers.Nerd

Ricepuppet schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:05:
Gisteren het droevige bericht gekregen dat een vriend van mij is overleden. De bewuste persoon is de R6 rijder in het filmpje wat ik vorig jaar heb gemaakt;

[video]

Zijn extreme passie voor motorrijden blijft ons allemaal bij.
Mogen hij rusten in vrede.

Heeft zijn dood iets te maken met zijn hobby of is hij niet gestorven in het zadel?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
bakvis schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:12:
[...]

Mogen hij rusten in vrede.

Heeft zijn dood iets te maken met zijn hobby of is hij niet gestorven in het zadel?
Nee dat niet; tijdens het maken van dit filmpje had hij de dodelijke ziekte ganggreen overwonnen. Na afloop van dit filmpje had hij helse pijn, maar hij bleef zich inzetten en doorgaan.

Ondanks alles is hij de 23ste februari gestorven in Bali omdat (hoogstwaarschijnlijk) de ziekte weer terug kwam.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bah, verschrikkelijk. :( Sterkte...

Even wat beter nieuws dan, hij zit eronder hoor. 8) Was zo een mooi weer vanochtend, op het werk op tijd gestopt en de boel in de bus geflikkerd voor zaterdag/zondag en naar huis gecrost, getankt en snel de motor buiten gezet.

Nog even ter herinnering de standaard sigaar. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-16.48.16-Medium.jpg
En toen de Mivv Oval eronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-17.14.56-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-17.14.36-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-17.25.38-Custom.jpg
Eerste indruk is super, uitlaat is sowieso een bak lichter dan origineel, je ziet het achterwiel nu fatsoenlijk en steekt minder ver uit (zijkant en met name naar achteren). Geluid is nu al heerlijk, lekker zwaar, mooi gebrom en geroffel en hij poft al. 8)

Filmpje van de eerste start:

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-17.15.47-Medium.jpg
Ik ben net een klein kind nu zo blij. *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2015 18:12 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
:9~

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nND7F2NUoJ0/VPCjbAhSnVI/AAAAAAAB7W0/Uh0ahjPLfFc/w1113-h835-no/Icon+-+red_classic+logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Op de terugweg net maar even een binnendoor route genomen vanwege het weer , even een weg gekozen waar je een hoop stoplichtsprintjes kan doen. Toch klinkt zo'n 2 cilinder nog best leuk boven de 8000 toeren :$

Morgen de motor maar even wegbrengen naar Motorport vanwege die benzinelekkage. Het is geen enorme hoeveelheid maar het hoort gewoon niet buiten de tank en leidingen te komen :+ Dan zal ik hem wel even moeten missen daarna ben ik bang wat ik laat hem staan ;( nja, het wordt volgende week toch rotweer geloof ik dus dat verzacht de pijn :P
Ik laat ook gelijk even kijken waarom ie een keer afsloeg boven de 130km/u, kan iets van tankontluchting zijn maar daar mogen ze ook gelijk even naar kijken.

Hopelijk wordt het geen dure reparatie.

[ Voor 56% gewijzigd door Metro2002 op 27-02-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:05:

[afbeelding]
Ik ben net een klein kind nu zo blij. *O*
Dat is bijna niet te zien.... _O-
Blije bakkus jonghu...bam! 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Leuke piep, alleen die dB-killer moet er wel uit hoor :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Goede discussie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo inhoudelijk ook... :9

Ik zeg exit met de db-killer ;) (stiekem riijd ik ondertussen wel met het ding er in, zonder maakte de vespa bijna meer lawaai dan de harley van mijn achterbuurman)

[ Voor 39% gewijzigd door Bommes op 28-02-2015 12:08 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, dit is lekker! Vallen met je motor is altijd al een pijnlijke zaak, of er nou alleen materiele schade is of niet (altijd egoschade). Maar het kan altijd erger. Je hebt ongelukkig terecht komen en je hebt ongelukkig terecht komen... De meneer in dit ongeval is zodanig ongelukkig terecht gekomen dat de kop van zijn bovenbeen(bot) was gebroken en in zijn scrotum terecht wat gekomen (ja, dat lees je goed!). Dat wordt opereren, en gelukkig hebben ze de boel weer een beetje bij elkaar kunnen frommelen met wat bouten, moeren en pennen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho-lee-sjit

voor degene die niet durven te kijken, na 14 maanden kon ie weer gewoon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Howleeshet!

Dat guy has some huge cojones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, het is de bovenkant van zijn bovenbeen dat je in zijn balzak ziet, niet zijn ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The guy with three balls! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:52:
nee, het is de bovenkant van zijn bovenbeen dat je in zijn balzak ziet, niet zijn ballen.
Ik twijfelde nog of ik wilde kijken maar ik lees hier al genoeg reden om niet te klikken.. :N :r

De zon schijnt, de temperatuur is met 2 cijfers...IK WIL RIJDEN.... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Bommes schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Ik twijfelde nog of ik wilde kijken maar ik lees hier al genoeg reden om niet te klikken.. :N :r

De zon schijnt, de temperatuur is met 2 cijfers...IK WIL RIJDEN.... 7(8)7
Tegen wie zeg je het :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:08
Net even gereden met 14 graden en zonnetje!!! Heerlijk eerste ritje van het jaar!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Vanochtend de gespoten kapjes opgehaald en gemonteerd. Honda FMX met een KTM gezicht. Ik ben er blij mee :) Gelijk van het weer gebruik gemaakt en een lekker stukje gereden! wel jammer dat er nog bergen pekel op de weg liggen..

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/dym5nppeydm.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/snvklgym1eu.jpeg

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Achja mooi weer komt eraan dus staat mijn motor bij de motorzaak ;( hoop dat ik hem snel terug heb :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 17:51

BioHazard

*\o/*

aveenhuysen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:54:
Net even gereden met 14 graden en zonnetje!!! Heerlijk eerste ritje van het jaar!!!
Same here. Was heerlijk rijden! _/-\o_

Pas met de groep van 4 vrienden setjes Sena 20s aangeschaft. Werkt tot nu echt prima, vooral gebruikt voor de groepscommunicatie. Muziek is leuk en aardig, maar mn uitlaat is leuker. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik was net boodschappen gaan doen; in de zon is het warm genoeg... En de wegen zijn gewoon wit uitgeslagen van het zout. |:(

Jaja, nachtvorst en zo. Maar toch!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Me GSX-R lekker binnen laten staan, stukje gereden op me KTM...maar de hoofdwegen zijn inderdaad wit.

Per toeval kwam ik nog een KTM exc350 rijder tegen...maar een klein stukje offroad meegepakt

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbj7pKS.jpg

Bij de GSXR afgelopen weekend de accu aangesloten, dit was starten en lopen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3HicNnX.jpg

Morgen naar de motorbeurs :P

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 28-02-2015 17:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:54:
Net ook even gereden. Ik heb eindelijk de Akra fatsoenlijk gemonteerd. Ik had geen klem waarmee de demper op de rest van de uitlaat zit. Die hoorde nl bij de originele uitlaat van degene van wie ik het systeem kocht. Dus elders een uitlaatklem gekocht (geen org.BMW, die was €30!) en erop gejankt. Kostte even wat moeite, maar hij zit.

En dat moet gevierd worden met een ritje natuurlijk. Ik weet dat ons waarnemingsvermogen gekleurd wordt door verwachtingen, maar zoals ie nu rijdt, is het wel een verschil met hoe het origineel was. Hij is veel gretiger. Woensdag even langs bij Ruud Fredriks van Tovami voor een rondje op de dyno en dan gaat ie mijn Rapid Bike inregelen. Ik ben benieuwd. Een beetje jammer dat ik geen uitdraai heb van hoe het origineel was, maar goed...het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De laatste dagen ook wat leuke spulletjes gekocht :)

Een Givi XS308 Tanklock tanktas.

Heb altijd tanktassen met een magneet gehad, nu eindelijk eens een degelijke met een tankring.
Geen geschuur meer op de tank, geen net-dat-tikkeltje-verschuivende tas voor je,...
Nu krijg ik waarschijnlijk wel de hele tijd "Wat is die ring op je tank?" :+
Moet zeggen dat dat meteen m'n meest stevige tanktas ooit is. Niet van dat dunne stof maar vrij hard. Erg degelijk, en de prijs valt ook nog goed mee voor een tanklock tas.

Holan Nomada Pro II zijkoffers. Deze passen al 100% zeker op de 1290SA (de andere merken waarschijnlijk ook, maar die willen het niet garanderen op mail). Ik ben voor de mat grijze gegaan, die lijken me het beste te passen bij m'n (toekomstige) motor en zien er imho ook het netste uit (vergeleken met de klassieke blank alu koffers).
Voordeel van de Holan's is dat ze bij Holan proberen alles zo smal mogelijk te houden, dus de kofferhouders zo dicht mogelijk bij dingen als de uitlaat enzo.

Afbeeldingslocatie: http://holan.pl/9925-thickbox_default/pro-pannier-system-for-ktm-1190-adventure-r-with-nomada-pro-panniers.jpg Afbeeldingslocatie: http://holan.pl/9604-thickbox_default/pro-pannier-system-for-ktm-1190-adventure-r-with-nomada-pro-panniers.jpg

Dat zou er dan zo moeten uit zien (foto van waarschijnlijk de eerste Nederlandse eigenaar van de 1290).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mJ4lyOnPcdPYK5MWvsXV3NnD/medium.jpg

En net besteld maar ik weet nog niet of ik ze erop ga plakken. Het valt wel lekker op in het donker langs alle kanten, reflecterende stickers voor op de schuine randen.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/PFoAAOSw8d9UvbXh/$_57.JPG

In het donker is het nog KTM-oranje ongeveer :+
Voorbeeldje op de blank alu koffers:

Afbeeldingslocatie: http://deependstudios.com/decals/reflective_002.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 28-02-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Eehmm tegen de gene die het lezen.. :9
vandaag 2 verjaardagen en een uur of 2 op een pakketje moeten wachten.
Tegen de tijd dat ik kon gaan rijden was de zon al weer aan het zakken en moest de hond weer uit gelaten worden. ;(
Morgen naar Gorinchem (camperbeurs) en dat zou op de motor kunnen ware het niet dat mijn vrouw haar pak in de camper ligt en laat die nou net in de stalling staan.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:13:

Nu krijg ik waarschijnlijk wel de hele tijd "Wat is die ring op je tank?" :+
Mij heeft nog nooit iemand naar die ring gevraagd, dus dat zal wel meevallen. Wel regelmatig van niet-motorrijders gehoord "oh, maar dat is handig!" als ik mijn tasje vastklik, maar verder valt zo'n ring helemaal niet op hoor. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:30:
[...]

Mij heeft nog nooit iemand naar die ring gevraagd, dus dat zal wel meevallen. Wel regelmatig van niet-motorrijders gehoord "oh, maar dat is handig!" als ik mijn tasje vastklik, maar verder valt zo'n ring helemaal niet op hoor. :P
Mja, die van Givi is net wat groter.

SW-Motech lost dat wat netter op (maar die kosten ook 50-100 euro meer).

Afbeeldingslocatie: https://www.suzukibanditclub.nl/website/forum/images/userpix/194_TLtankring_1.jpg

Al lijkt me die weer lastiger om je tas op te krijgen. Bij die Givi's is het gewoon er recht bovenop duwen (en de ring is zelfs een beetje taps naar binnen toe, dus het gaat er zo in).

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 28-02-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb er inderdaad een van SW-motech / bags connection. Die heb ik wel een beetje moeten vijlen (rechterkant op het plaatje, één uiteinde van het hoefijzer zat te ver naar binnen) om de tankdop ook open te kunnen maken, maar verder paste het perfect.

Wel één tip: _altijd_ na het vastklikken even in verschillende richtingen aan je tasje trekken. Soms heb je een klik gehoord, maar zat het stiekem toch niet helemaal vast. Vervolgens rij je weg, en na een paar 100 meter ontdek je hoe slijtvast zo'n tasje is. Best slijtvast trouwens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:38:
Ik heb er inderdaad een van SW-motech / bags connection. Die heb ik wel een beetje moeten vijlen (rechterkant op het plaatje, één uiteinde van het hoefijzer zat te ver naar binnen) om de tankdop ook open te kunnen maken, maar verder paste het perfect.

Wel één tip: _altijd_ na het vastklikken even in verschillende richtingen aan je tasje trekken. Soms heb je een klik gehoord, maar zat het stiekem toch niet helemaal vast. Vervolgens rij je weg, en na een paar 100 meter ontdek je hoe slijtvast zo'n tasje is. Best slijtvast trouwens. :+
Dat zijn ook van die dingen om al een keer te testen voor je x00 km van huis bent met een lege tank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
De laatste dagen ook wat leuke spulletjes gekocht :)

[...]

En net besteld maar ik weet nog niet of ik ze erop ga plakken. Het valt wel lekker op in het donker langs alle kanten, reflecterende stickers voor op de schuine randen.

[afbeelding]

In het donker is het nog KTM-oranje ongeveer :+
Voorbeeldje op de blank alu koffers:

[afbeelding]
Doen ;).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y3it55Ol.jpg

Was vandaag met de motor naar de motorbeurs, tevens het eerste ritje van het seizoen. Het weer was fantastisch alleen lag er inderdaad nog vrij veel zout op de weg :P.

In de ochtend op de heenweg richting Utrecht op de A12 werd ik zomaar bijna omver gereden door een BMW X5, ongelofelijk gevaarlijk en totaal gestoord eerlijk gezegd. Ik reed +-130km/h waar je 120km/h mocht en die BMW knalde me zo met 150km/h+ voorbij met 2cm speling, gelukkig zag ik hem al aankomen met die snelheid maar ik dacht niet dat hij dit zou flikken... Jammer dat ik mijn GoPro niet bij me had, anders had ik mooi aangifte gedaan wegens poging tot doodslag.

Even ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6SbdFzz.png

Let niet op mijn geweldige paint skills 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:28
cyntax schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:48:
[...]

Doen ;).
[afbeelding]

Was vandaag met de motor naar de motorbeurs, tevens het eerste ritje van het seizoen. Het weer was fantastisch alleen lag er inderdaad nog vrij veel zout op de weg :P.

In de ochtend op de heenweg richting Utrecht op de A12 werd ik zomaar bijna omver gereden door een BMW X5, ongelofelijk gevaarlijk en totaal gestoord eerlijk gezegd. Ik reed +-130km/h waar je 120km/h mocht en die BMW knalde me zo met 150km/h+ voorbij met 2cm speling, gelukkig zag ik hem al aankomen met die snelheid maar ik dacht niet dat hij dit zou flikken... Jammer dat ik mijn GoPro niet bij me had, anders had ik mooi aangifte gedaan wegens poging tot doodslag.

Even ter illustratie:
[afbeelding]

Let niet op mijn geweldige paint skills 8)7 .
Lul!

Zet eens een automobilist op een motor. Dan piept die wel anders. Sinds ik motor rij rij ik totaal anders auto.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geef dan ook eens gas vent ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gas geven of gewoon oprotten van die linkerbaan. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou kijk hier nog even het voorbeeld

Gas=aan.

lekker gevoel, 299 rijden....en dan overschakelen naar zijn 6 :9

[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 28-02-2015 22:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ik heb geen motor noch een motor rijbewijs, maar die gaan er zeker komen. Vandaag op de motorbeurs in Utrecht 30 min gratis les gehad op een KTM Duke 390 en ik moet zeggen wat een ervaring.

En de instructeur zei zelfs dat ik er een aanleg voor had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

theuberdude14 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:28:
En de instructeur zei zelfs dat ik er een aanleg voor had :D
Tja de eerste instructeur die bij zo een proefles gaat verkondigen dat je maar beter niet aan motorrijlessen kunt beginnen moet nog geboren worden denk ik.. :o

Wij van WC eend... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bommes schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:16:
[...]

Tja de eerste instructeur die bij zo een proefles gaat verkondigen dat je maar beter niet aan motorrijlessen kunt beginnen moet nog geboren worden denk ik.. :o

Erh.

Mijn vader is heel erg hoor. Als een leerling van hem geen aanleg heeft, zegt hij gewoon doodsimpel tegen zijn leerling dat hij beter een andere hobby moet gaan zoeken.

Ik moet daar altijd hardop om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:16:
[...]

Bij mij ging het zo makkelijk dat de instructeur oprecht bang was dat ik mijzelf heel snel dood ging rijden. Hij zei het iets verhullender, maar niet heel veel :P

Dus ja, ze zijn er wel zeker hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ok ze zullen er vast zijn maar een rijschoolhouder met een beetje commerciële aanleg zal zo eentje niet naar de beurs sturen lijkt mij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb zoiets ook, maar dan zwart. Op de RT had ik ook van die dingen erop zitten, want in het donker is er van achter alleen een heel klein rood stipje zichtbaar. En met die dingen op mijn koffers is het van achter en van opzij in ieder geval wat beter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Zaterdag lekker dagje op de beurs gelopen, niets gekocht maar wel veel gezien.
Volgens seizoen wil mijn kleding gaan vernieuwen nu even geen budget voor en wil het graag in 1x goed kopen ipv het net niet dus we sparen nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Gisteren ben ik naar de Motorbeurs geweest. Damn wat was het druk zeg. De volgende keer ga ik op een donderdag/papadag :D Het is ons overigens wel gelukt om zo goed als alles te kunnen zien, maar echt snuffelen zat er niet bij.
Het was mooi om het zo voor de eerste keer mee te maken en ik ben een stuk wijzer geworden. Ik ging erheen om wat indrukken op te doen, zowel van motoren als van kleding. De juiste indrukken heb ik gekregen, maar als Tweaker-zijnde kan ik maar moeilijk impuls aankopen doen m.b.t. kleding ;) Gelukkig heb ik van de meeste bedrijven hun site doorgekregen en kan ik online rustig verder winkelen en prijzen vergelijken.
Ik heb ook even op een motor gereden, een elektrische weliswaar. Het was een motor van het merk Zero en kost zo'n 15k. Ik vond dat hij ongeveer net zo hard optrekt als een ER6 en dat is goed genoeg voor mij.

De motor die ik ergens dit jaar ga aanschaffen is waarschijnlijk de sportieve tourmotor: Kawasaki Z750 s. 2 jaar na mijn rijbewijs, zal dit mijn mijn eerste motor worden en ik verwacht dat ik aan het eind van de zomer genoeg heb gespaard om deze aan te schaffen incl. beschermende kleding.
Wat ik vooral van de beurs heb geleerd is dat ik gewoon een aantal grote motorzaken moet opzoeken met veel verschillende motoren om daar een proefrit mee te maken (of een zaken opzoeken die dicht bij elkaar liggen hier in het Zuiden van het land). Op deze manier ben ik wat zekerder van mijn zaak en wellicht kom ik er dan ook achter of de Z750 s wel geschikt is voor me :)

Hier wat foto's:
(klik op de foto voor een volledig beeld)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8TxWy6z9QoJhwRkBSkKXR7io/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jgbkvzzKKUd8Sa306GBWSs8P/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMzdXphFaslhlDN3gSivPcca/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qixFoAPKbfYKqO86S67qiwSq/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZvkgRXwWqG8kGB1bDvEkZph1/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffo5eAN5yxcCUyCTJADuRcwb/medium.jpg

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Gisteravond was ik om 2 uur thuis in Utrecht, en ik vertrok om 12 uur uit Nijmegen. Wat ging er mis? 2-3km langs de A2 gelopen met de motor aan de hand, naar tankstation iets voorbij afslag Beesd.

Lampje van benzine ging branden op de A15, en tot nog toe had ik dan altijd met gemak 50km aan benzine erin zitten. Maar nu bleek dat maar 20km te zijn. Motor verloor vermogen, kon 120km/h niet meer volhouden, dus maar 100km/h, en toen 80, en toen was het over en uit, dus richting vluchtstrook, en duwen maar.

En toen kwam murphy om de hoek kijken, want toen ik eenmaal een jerrycan met benzine had, was de accu leeg. Vind ik erg vreemd, omdat ik maar paar keer heb proberen te starten, en alleen mijn gevarenlichten aan had. Dus toen moest ik de motor nog door de berm naar het tankstation duwen (over de oprit was te gevaarlijk) en toen heeft iemand me geholpen met startkabels.

Voortaan ga ik elke dag tanken, god wat was dat een kutavond...

Ohja, zaterdagochtend snel rondje gemaakt over de motorbeurs, staan kijken bij een vfr800x, een versys 650, en dat soort spul. Als ik straks meer kilometers ga maken, moet er denk ik iets komen dat wat beter geschikt is dan mijn naked.

[ Voor 10% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-03-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom duwde je hem niet aan??? Gaat heel goed alleen hoor. Of rijd je een goldwing?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tylen schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:43:
Waarom duwde je hem niet aan??? Gaat heel goed alleen hoor. Of rijd je een goldwing?
Vooral als het blok warm is het idd goed te doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Tylen schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:43:
Heb geprobeerd, maar had ook nog bagage bij me, en was denk ik al kapot van 3km motor heuveltje op heuveltje af duwen. Blok was toen allang niet warm meer :P En, misschien pakte hij in het begin geen benzine want leidingen leeg? Weet niet, 3-4x geprobeerd in 2e versnelling, no go...

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-03-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Vooral als het blok warm is het idd goed te doen. :Y
zeer goed te doen. vooral bij mijn oude gs500. die kon ik gewoon in zijn eerste versnelling aanzetten, oftewel voetjes naar voren koppeling in. en tegen de tijd dat mijn voeten net achter me waren koppeling los en wegrijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Marc Rademaker schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:33:
Gisteravond was ik om 2 uur thuis in Utrecht, en ik vertrok om 12 uur uit Nijmegen. Wat ging er mis? 2-3km langs de A2 gelopen met de motor aan de hand, naar tankstation iets voorbij afslag Beesd.

Lampje van benzine ging branden op de A15, en tot nog toe had ik dan altijd met gemak 50km aan benzine erin zitten. Maar nu bleek dat maar 20km te zijn. Motor verloor vermogen, kon 120km/h niet meer volhouden, dus maar 100km/h, en toen 80, en toen was het over en uit, dus richting vluchtstrook, en duwen maar.

En toen kwam murphy om de hoek kijken, want toen ik eenmaal een jerrycan met benzine had, was de accu leeg. Vind ik erg vreemd, omdat ik maar paar keer heb proberen te starten, en alleen mijn gevarenlichten aan had. Dus toen moest ik de motor nog door de berm naar het tankstation duwen (over de oprit was te gevaarlijk) en toen heeft iemand me geholpen met startkabels.

Voortaan ga ik elke dag tanken, god wat was dat een kutavond...

Ohja, zaterdagochtend snel rondje gemaakt over de motorbeurs, staan kijken bij een vfr800x, een versys 650, en dat soort spul. Als ik straks meer kilometers ga maken, moet er denk ik iets komen dat wat beter geschikt is dan mijn naked.
En geen een motor stopte om te vragen of je hulp nodig had? -O-

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Erasmo schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:45:
[...]

Wordt dat nog gedaan dan?
Ik ken niet genoeg van (hedendaagse) motortechniek om ook maar iets zinnigs te kunnen doen bij iemand die pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DinX schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Wordt dat nog gedaan dan?
Ik ken niet genoeg van (hedendaagse) motortechniek om ook maar iets zinnigs te kunnen doen bij iemand die pech heeft.
Hier in ieder geval wel. Ook al kun je niet helpen het is toch een aardige opsteker voor degene die langs de kant staat en soms hoeven ze bv. alleen even de kruiskop uit je rolletje vast te houden.

Edit: Paar maanden terug ook een Duitser geholpen waar de zekering en reservezekering van z'n Fireblade waren doorgebrand. Heb hem een van mijn zekeringen gegeven en ben achter hem aangereden naar de dichts bijzijnde motorzaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Erasmo op 01-03-2015 13:06 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Wellicht dat je ff op en neer kan rijden voor benzine oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
[...]

Nee helaas, was natuurlijk ook al na middernacht, dus heb denk ik maar 1 motor voorbij zien komen.

Soms als ik langere ritten doe, heb ik wel eens een half litertje benzine bij me. Dat was genoeg geweest om tot aan benzinestation te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cyntax schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:48:
[...]

vanuit waar ging je daarheen? vd week heeft het meerdere keren geregend en hier in de regio leiden/den haag was het asfalt niet eens meer vaal gekleurd of viezig van de pekel meuk. giser is er kennelijk dan weer wel gestrooid maar goed.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
ROFLASTC schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:35:
[...]

vanuit waar ging je daarheen? vd week heeft het meerdere keren geregend en hier in de regio leiden/den haag was het asfalt niet eens meer vaal gekleurd of viezig van de pekel meuk. giser is er kennelijk dan weer wel gestrooid maar goed.
In regio Zoetermeer lag er nog genoeg zout op sommige stukken van de weg en kon je nog makkelijk de bandensporen zien op het wegdek. Daarnaast lag het kruispunt A2/A12 bij Utrecht in de bochten ook vol met zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
[...]

laatst stond ik langs de a7 en er kwam iemand even vragen hoe het ervoor stond. blok aan poeier en wachte op de sleepdienst.

een keer een diversion in elkaar getyrapt. na een valpartij. bij een goldwing wezen ouwehoeren tijdens het wachten op de sleepdienst vanwege zijn lekke band.

en zelfs een keer een tourrit stilgelegd. om een auto uit de berm te duwen _/-\o_ even met 15 man een auto weer opweg geholpen. en zelf liepen ze maar te kloten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cyntax schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:41:
[...]

In regio Zoetermeer lag er nog genoeg zout op sommige stukken van de weg en kon je nog makkelijk de bandensporen zien op het wegdek. Daarnaast lag het kruispunt A2/A12 bij Utrecht in de bochten ook vol met zout.
maf hoe dat dan anders werkt in verschillende gemeentes. Ik heb de brommer weer gepakt toen ik op mijn gebruikelijke routes geen sporen meer zag op het asfalt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren naar de motorbeurs geweest. Ik voelde me even net als Fragdaddy. Want ik kon daar op een V-Rod zitten 8-)

Vond de beurs verder best leuk, was mijn eerste keer. Het allerleukste was dat ik gewoon op alles kon gaan zitten wat er stond, tenzij het expliciet aangegeven was dat ze dat niet wilden/als ze erg dicht bij elkaar stonden.
De nieuwe Kawa gehoord, pfff, wat een geluid zeg :9 Geen aankopen gedaan, was op zoek naar andere schoeisel maar ze hadden maar weinig leuks, veel hetzelfde. Het studiemodel van BMW was ook erg mooi en die turbo motor zag er ook wel gaaf uit.

[ Voor 67% gewijzigd door Vrijdag op 01-03-2015 13:58 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Ook ik heb gisteren een bezoekje gebracht aan de motorbeurs. Genoeg dingen gezien om voorlopig over te dromen. Wel heb ik mijn outfit nu compleet. Bij de stand van Goedhart de Alpinestars Grand Torino GTX aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2n7127t.jpg

Gisteren gelijk uitgeprobeerd en dik tevreden. Nu mag het Goretex zich nog gaan bewijzen met regen en warmte.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goretex doet niets voor temperatuur, zorgt alleen maar dat water niet binnen dringt en waterdamp/zweet wel door het membraam heen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Goretex is ademend, maar logischerwijs minder dan dezelfde stof zonder Goretex. Dus met goretex is wel warmer, maar zweetvoeten zul je niet snel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, die paar micron van dat goretex gaan je echt niet warmer houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn ervaring is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cyntax schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Vanmiddag met m'n zoontje in de buggy (ja, drie wielen, geen motor, zo'n ding) naar lokale zwembad gegaan hier in de Bijlmer en in het heerlijke zonnetje raar staan kijken naar kleur van wegdek+fietspaden+stoep. Zout. Overal zout. Bah...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goretex is een membraan van een paar micron dik word tegen een protectie laagje gelamineerd (dan is het wat beter bestand tegen klappen en wrijving en zo)

geloof dat de duurste optie is van nogietsnogiets 3 heet, dat was geloof ik weer meedere membramen op een speciale protectie laag of zo... kan me na al die jaren dat niet meer zo goed herinneren.

Maar het gaat je echt niet warmer houden ben ik bang.
mischien placebo effect ?

ze maken trouwens ook windstoppers, kan me inbeelden dat die je inderdaad warm houden maar dat is ander type membraam. maar mischien dat je die bedoelt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:03:
goretex is een membraan van een paar micron dik word tegen een protectie laagje gelamineerd (dan is het wat beter bestand tegen klappen en wrijving en zo)

geloof dat de duurste optie is van nogietsnogiets 3 heet, dat was geloof ik weer meedere membramen op een speciale protectie laag of zo... kan me na al die jaren dat niet meer zo goed herinneren.

ze maken trouwens ook windstoppers, kan me inbeelden dat die je inderdaad warm houden maar dat is ander type membraam. maar mischien dat je die bedoelt?
het houd je wel warmer en kouder. en zorgt voor minder irritatie iets met lichaamsvocht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goretex houdt je droog. Droog is makkelijker warm te houden.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ook bij de motorbeurs geweest, de tering wat een drukte op zondag.

Verder net als alle andere motorbeurzen...veel oude kleding....Maar hier was het gewoon irritant om voor kleding te kijken...alles stond mega dicht op elkaar en het was mega druk!...

Verder nog leuk de dakar motoren kunnen bekijken, met veroestte ketting etc... Ze waren echt net terug volgens mij. Leuk de nieuwe suzuki GSXR en de racers kunnen bekijken.

Het pluspunt van de dag, nadat me vriendin een TL1000s in het echt heeft gezien, vind ze hem toch wel mooi. Dat word me nieuwe pekelbrikkie >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.superbikestore.com/images/product/TL1000SBellypanfittedpainted.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 01-03-2015 19:12 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik vond het ook (te) druk. Volgende keer weer op vrijdag, of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:11:
>>KNIP<<
Het pluspunt van de dag, nadat me vriendin een TL1000s in het echt heeft gezien, vind ze hem toch wel mooi. Dat word me nieuwe pekelbrikkie >:)
[afbeelding]
Je hebt 'r ook de "Nick-Name" van die fiets even laten weten?

Ik heb een aantal jaar met de "R" versie gereden ...... Ge-Wel-Dig apparaat :P

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 01-03-2015 19:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n TL1000S blijft idd vet. Ze kosten tegenwoordig geen drol meer. Ik zou er best 1 willen voor erbij 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwaar onderschatte machine,

heeft echt een stuurdemper nodig en een andere achtervering*

als je dat hebt aangepakt is het zeker een serieus apparaat

*TL1000 was nogal gevoelig voor tanksslappers en heeft een rare multi link nog iets nog iets achtervering die gewoon niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:47:
nee hoor, die paar micron van dat goretex gaan je echt niet warmer houden
Nee, maar het is zelden alleen een lap leer met een stuk goretex erop geplakt. GT alleen gaat je idd niet warm houden, maar in combinatie met windstoppers e.d blijf je lekker warm. Mijn Daytona laarzen heb ik het nog nooit koud in gehad. Met mijn nieuwe Sidi Adventure ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:40:
zwaar onderschatte machine,

heeft echt een stuurdemper nodig en een andere achtervering*

als je dat hebt aangepakt is het zeker een serieus apparaat

*TL1000 was nogal gevoelig voor tanksslappers en heeft een rare multi link nog iets nog iets achtervering die gewoon niet goed werkt
De "standaard" rotatie demper in de achter brug/ophanging was nogal "zwak", om 't genuanceerd uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, daarom ook die bij naam de widowmaker.

maar conventionele demper achterop en een stuurdemper, en je houd gewoon de VTR SP, 996 en dergelijke bij.

Plus je ziet ze niet veel wat het weer gaver maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja gewoon omwisselen door een R1 achterdemper, verder heeft enkel het model van 97 geen stuurdemper. Gewoon even goed kijken voor je een koopt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:41:
[...]
Sidi Adventure ook niet trouwens.
lekkere laarzen. koste me een hoop. maar zitten wel geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:57:
Ja gewoon omwisselen door een R1 achterdemper, verder heeft enkel het model van 97 geen stuurdemper. Gewoon even goed kijken voor je een koopt.
Kijk alsjeblieft even goed uit met dát wat je aan wil gaan schaffen én welke onderdelen je er op gaat schroeven....

Zelfs een instelbare Öhlins stuurdemper kan je (bij verkeerd gebruik) over de kop gooien als je dat ding niet goed afgesteld hebt (ding is niet alleen voor de sier).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-03-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25

was misschien niet helemaal duidelijk. met regen bedoel ik: droge voeten houden. Met warmte bedoel ik: beter luchtdoorlatend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:05:
[...]
lekkere laarzen. koste me een hoop. maar zitten wel geweldig _/-\o_
Comfort is erg belangrijk bij motoruitrusting. Als je slechte spullen hebt, rij je niet lekker en dat gaat ten koste van je concentratie. Je moet het geld er wel voor (over) hebben, maar je kunt beter 1x iets meer uitgeven dan elke 3 jaar iets nieuws moeten kopen.

Zo rij ik al 6 jaar met een paar Daytona's. Eerlijkheid gebied me om erbij te zeggen dat ik er maar €75 voor heb betaald. Overgenomen van dezelfde man als waar ik mijn BMW Atlantis pak kocht. Hij kon niet meer rijden. Laarzen waren praktisch nieuw. Maar ze zijn hun geld dubbel en dwars waard. Ook in koud weer prima dingen. Comfortabel, droog en warm. Rij-instructeurs en motorpolitie zweert erbij, en dat zegt wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:44:
[...]
Rij-instructeurs en motorpolitie zweert erbij, en dat zegt wat!
Tja die zweren ook bij BMW..

* Bommes rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

windstoppers houden je warm omdat er geen wind doorheen komt. Ergo geen koeling van wind. En dat heeft de waterdichte goretex ook. Het is niet de dikte die voor isolatie zorgt, maar dus de afwezigheid van 'luchtkoeling'. Vandaar ook de ventilatie gaten in de duurdere goretex jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb zo´n demo van goretex mee moeten maken, nooit hebben die gesproken over thermo isolatie of iets dergelijks.

als zelfs de fabrikant je niet probeerd wijs te maken dat het je warm houd.... dan doet het dat gewoon niet ;)
(en over het algemeen word zelfs het kleinste nutteloze pluspuntje als wereld van verschil aangeprezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het is ook niet echt een pluspunt dat het warm houdt. In de zomer is dat wat mij betreft echt een nadeel en rijd/loop ik liever rond in iets zonder Goretex en dan lekker koeling van de wind genieten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte op 02-03-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Ghostrider schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:11:
Ook bij de motorbeurs geweest, de tering wat een drukte op zondag.

Verder net als alle andere motorbeurzen...veel oude kleding....Maar hier was het gewoon irritant om voor kleding te kijken...alles stond mega dicht op elkaar en het was mega druk!...

Verder nog leuk de dakar motoren kunnen bekijken, met veroestte ketting etc... Ze waren echt net terug volgens mij. Leuk de nieuwe suzuki GSXR en de racers kunnen bekijken.

[afbeelding]
Nice, dikke v-twin O+

Gisteren de acculader maar even op mijn motor gezet. Wil de motor binnenkort weer uit de schuur halen en het eerste seizoensritje maken. Oplader gaf na een uurtje al aan dat accu vol was. Valt me niet tegen na 3 maanden stilstaan. Nu kijken hoe snel die aanslaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Bommes schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:20:
[...]

Tja die zweren ook bij BMW..

* Bommes rent
_o-

Hier in België rijden ze al wat vaker met FJR tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:28:
[...]

Je hebt 'r ook de "Nick-Name" van die fiets even laten weten?

Ik heb een aantal jaar met de "R" versie gereden ...... Ge-Wel-Dig apparaat :P
De S is toch geen widowmaker? Het is geen R.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Jelte schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:17:
Het is ook niet echt een pluspunt dat het warm houdt. In de zomer is dat wat mij betreft echt een nadeel en rijd/loop ik liever rond in iets zonder Goretex en dan lekker koeling van de wind genieten.
Wat ik heb begrepen is dat Goretex waterdicht én ademend is. Waardoor het de regen tegenhoudt en met warmte voor verkoeling zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tylen schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:41:
[...]

De S is toch geen widowmaker? Het is geen R.
De S heeft bijnaam widowmaker, omdat schijnbaar de eerste modellen (zonder stuurdemper) de neiging hadden om dikke tankslappers te geven. Volgens mij is er zelfs een motorjournalist verongelukt op zo'n apparaat
Als m'n vakantiegeld er is mss toch maar eens kijken voor een TL1000S, voor erbij O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DinX schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:32:
[...]

_o-

Hier in België rijden ze al wat vaker met FJR tegenwoordig :)
In NL rijden ze daar ook mee rond.

Afbeeldingslocatie: http://www.motor.nl/media/m/6v9bsgckllvn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:27

Acid_Burn

uhuh

Vanochtend wil ik mijn motor starten... helemaal dood :( Accu overleden denk ik. Alle motorzaken hier in de buurt zijn natuurlijk dicht op maandag. Dat was weer gedoe om op mijn werk te komen. Morgen maar eens een nieuwe accu scoren...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acid_Burn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:25:
Vanochtend wil ik mijn motor starten... helemaal dood :( Accu overleden denk ik. Alle motorzaken hier in de buurt zijn natuurlijk dicht op maandag. Dat was weer gedoe om op mijn werk te komen. Morgen maar eens een nieuwe accu scoren...
Zeker weten dood? Niet gewoon leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:27

Acid_Burn

uhuh

Vorige week gewoon de hele week gereden.. vrijdag in de schuur gezet en vandaag helemaal niets meer (behalve het knipperende ledje van mijn alarm welke een aparte batterij heeft voor zover ik weet). Display komt niet op.. benzinepomp zoemt niet etc... echt dood dus.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Klinkt inderdaad als dood. En als een accu eenmaal leeg is geweest, dan zijn ze ook niet meer te redden. :N
Pagina: 1 ... 12 ... 105 Laatste