Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 9 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

Bommes

Capo del formaggio

Col de Turini, Frankrijk

Afbeeldingslocatie: http://www.fhm.nl/upload/content/image/Thomas/2014/Januari/Wegen/9.jpg

Check en die is echt vet.. :9 Daar krijg je echt een rally gevoel en kun je flink gummen aan beide zijdes van de col.. :9

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-d8NJXJ7doZ0/Uh56nTH0nDI/AAAAAAAAA8Y/XZBFJc6zbR0/w800-h600-no/1%2B%2860%29.jpg

En op de planning (helaas pas volgend jaar als we 2 maanden vakantie hebben gepland).
The Amalfi Coast, Italië O+

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 17-02-2015 21:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt goed Bommes! Geniet ervan. :D

@Tankiej, tsja. :+ Daarom moest en zou ik persé leer hebben toen ik voor mijn rijbewijs op ging. :D
Maar waar zit je naar te kijken dan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Joopieboy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:28:
Klinkt goed Bommes! Geniet ervan. :D

@Tankiej, tsja. :+ Daarom moest en zou ik persé leer hebben toen ik voor mijn rijbewijs op ging. :D
Maar waar zit je naar te kijken dan?
Beetje richting de wat sportievere allroad: KTM 990SMT, Triumph Tiger 1050 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tof, mooi spul. :) Beetje de categorie waar ik ook naar aan het spieken ben. :) 660 Tenere, nieuwe MT-09 is super vet (maar nog niet te betalen :+ ) en zo nog van alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:53:
Tof, mooi spul. :) Beetje de categorie waar ik ook naar aan het spieken ben. :) 660 Tenere, nieuwe MT-09 is super vet (maar nog niet te betalen :+ ) en zo nog van alles. :)
Die MT-09 Tracer ziet er opzich wel tof uit ja, maar inderdaad buiten budget. De genoemde KTM ligt al op het randje :P

Vorig jaar was ik redelijk gefocust op nakeds, Tuono V2, 990 Superduke etc. Maar ik ben er nu wel uit dat ik graag een wat hogere motor wil. Nu nog wachten op goed weer om te rijden en dan maar proefritjes maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja klopt, ik ga binnenkort met een 660 Tenere een rondje sturen, ze hadden nu alleen een 1250 staan en dat vind ik zelf best wel to much. :+ Vermogen niet zo maar gewicht edg gaat dan meespelen. KTM vind ik ook super maar qua onderhoud durf ik dat niet zo.

Maar zelfde keuze hier, ik ben 1.97m en dan is zoiets wel lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38
Zo, nieuwe spiegels gemonteerd en micro-knipperlichten (de kleinste led knippers met E-keur).

Aan de voorzijde zelfgemaakte en zwart gespoten beugeltjes voor de knipperlichten en spiegels op-zijn-kop gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tRVqzhE_DlU/VOOm_Da2AjI/AAAAAAAAEv0/arPUaQ4i5rQ/s800/upload_-1.jpg

Zoek het knipperlichtje!
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Ud7xXe4Trms/VOOnZJyY_MI/AAAAAAAAEwM/olQq3gfC3LY/s800/upload_-1.jpg

Aan de achterkant carbonfiber plaatjes gemaakt om de originele montage-gaten te maskeren.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7p7Yu7w9kRM/VOOprE0RUSI/AAAAAAAAEws/qUXkiwUKK-0/s800/upload_-1%2520%25281%2529.jpg

Lekker strak zonder die enorme knipperbollen
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8bTiNrOl-io/VOOprGw5sNI/AAAAAAAAEwo/BRLlL-k8TXY/s800/upload_-1%2520%25283%2529.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gjAoQvjuU_8/VOOqUYSgAAI/AAAAAAAAExA/9c8G1VmMLTE/s800/upload_-1%2520%25284%2529.jpg

Hoe was het dan origineel? Nou zo. Enorme knipperlichten en flaporen als spiegels!

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-seon1N0xfYs/VCxnjPSILEI/AAAAAAAADvQ/Y952cvGiMjY/s800/20140928_143444.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hV-zbIAralw/VCxnjH2v4vI/AAAAAAAADvo/VdQwTvjI73E/s800/20140928_143419.jpg

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schaamranden!

:+

Maar wat een serieus vette bike. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Is dat een zwarte V-Rod of een Nightrod?
Onzettend vet, dat is ongeveer het enige model van Harley die ik echt mooi vind :D

Of ben ik gewoon heel slecht in Harley modellen herkennen?

[ Voor 19% gewijzigd door Tankiej op 17-02-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tja. er zit een 260 achterband achterop. Die rij je niet rond. En vering uit het jaar kruik. Oh en geen grondspeling. Als je hem op de standaard zet heb je al bijna het frame aan de grond zeg maar.

Ik had hiervoor een 2005 Yamaha R1 met Ohlins vering rondom. Daar kon je prima de bandjes mee tot de rand afslijten.. Maarja, die heb ik verkocht omdat ik daar echt veel te agressief mee reed. Enorme wheelies overal. lekker over dijkjes scheuren. Leuke tijd mee gehad, maar ik heb mijn rijbewijs echt nodig voor mijn werk. Dan is zo'n Harley toch verstandiger.. lekker cruisen.

Binnenkort op de motorbeurs maar eens wat kleding kopen. Met een alpinestars race overaal met afgesleten kneesliders op de harley doet toch wel wat wenkbrouwen fronsen. Zeker als je bij een grote harley dealer aan komt rijden :)

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 17-02-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

260 :D Crist...

Maar idd dat geloof ik ja, kreeg van mijn instructeur toen ook wel zat commentaar als ik weer aankwam met mijn bij elkaar geraapte zooitje waar ik ook mee deed crossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tankiej schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:05:
Is dat een zwarte V-Rod of een Nightrod?
Onzettend vet, dat is ongeveer het enige model van Harley die ik echt mooi vind :D

Of ben ik gewoon heel slecht in Harley modellen herkennen?
Dit is een Night Rod Special. Goed geraden dus. Vreselijk mooi om te zien vind ik zelf en een monsterlijk geluid! Gelukkig zijn de uitlaten electronisch te dempen zodat niet de hele straat voor het raam staat als je weg rijdt of thuis komt.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-AcUBDKDjvEE/VOOtyiNgj4I/AAAAAAAAExM/B2M_NYWF-Tc/s800/upload_-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-AAtJQYO3zvk/VCxnjEL1GTI/AAAAAAAADvA/zARtxM7qee4/s800/20140928_131749.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 17-02-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Jelte schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:24:
[...]
zo dat is een statement, doorspekt met onderbouwing...
Linker ritshelft op mijn rechter zij. En de rechter op. Mijn linker zij. Dan moet er een hele beste pens in wil het gaan aansluiten. 1.95 en 80kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DECOY88 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Linker ritshelft op mijn rechter zij. En de rechter op. Mijn linker zij. Dan moet er een hele beste pens in wil het gaan aansluiten. 1.95 en 80kg
Tsjaa, je bent zelf gewoon een spijker :+ Bij mij zit het al een stuk beter met 1.93m en 84 kg ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Vandaag het voordeel van de twijfel genomen mbt tot de aanvriezende mist, en de vierwieler gepakt. 20 minuten later op werk. :|

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22
_Apache_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:52:
Vandaag het voordeel van de twijfel genomen mbt tot de aanvriezende mist, en de vierwieler gepakt. 20 minuten later op werk. :|
Het vervelende is, het zonnetje schijnt, en 's middags is het echt lekker weer. Maar 's ochtends inderdaad, is het op sommige stukjes nog best een beetje glad (met name in de schaduw).

Ik wil weer met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DECOY88 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Vreemd, bij mij (1,93 en ruim 85kg) zit het weer als gegoten. Ligt vast ook aan het model. En meestal is er wel wat te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:52:
Bij mij scheelde het gister ook zoiets, en dat was met schoolvakanties en redelijk buiten de spits rijden... bij normale spits doe ik er denk ik een uur langer over met auto :(
Marc Rademaker schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Het vervelende is, het zonnetje schijnt, en 's middags is het echt lekker weer. Maar 's ochtends inderdaad, is het op sommige stukjes nog best een beetje glad (met name in de schaduw).

ik weet er alles van ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Marc Rademaker schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Godklere, en de putdekels in de shaduwen zijn zefmoordmissies geworden. :+
Ik snap nu in een keer waarom er bij motorles altijd zo gehamerd word op "niet over strepen en putdeksels rijden!!" in de zomer kijk ik er bijna niet naar. maar gisteren hoorde ik gewoon mijn instructeur in mijn rechter oor tetteren: Niet over de putdeksels!! :9
2 keer bijna op mijn smoelwerk gegaan! :X

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:22:
[...]

Godklere, en de putdekels in de shaduwen zijn zefmoordmissies geworden. :+
Ik snap nu in een keer waarom er bij motorles altijd zo gehamerd word op "niet over strepen en putdeksels rijden!!" in de zomer kijk ik er bijna niet naar. maar gisteren hoorde ik gewoon mijn instructeur in mijn rechter oor tetteren: Niet over de putdeksels!! :9
2 keer bijna op mijn smoelwerk gegaan! :X
Wat ik ook steeds meer zie zijn van de rottige putdeksels die in de ideale lijn van een bocht liggen. En liefst nog dan nog een flinke drempel na zo'n bocht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het oppervlak van putdeksels zijn volgens mij nog niet eens zo een probleem, maar wel gladden randen en hoogteverschil.

* _Apache_ let eigenlijk niet op zebra's of putdeksels. Nat, droog, koud of warm wals er wel overheen, zelfs remmen is geen probleem. Tramsrails is een ander verhaal, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is de bovenkant van een putdeksel gewoon van een laagje asfalt voorzien ik snap niet dat men dat in Nederland niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Wat ik ook steeds meer zie zijn van de rottige putdeksels die in de ideale lijn van een bocht liggen. En liefst nog dan nog een flinke drempel na zo'n bocht :|
Je vergeet het zeebrapad dat weer achter die drempel ligt... :+
Maar even serieus, ik ga alleen nog de weg op als het heeeeel licht gevroren heeft.
Wanneer buienradar -1 aangeeft snachts, en ik niet al te vroeg naar mijn werk hoef.
Zou zonde zijn om een seizoen te moeten missen omdat ik net iets te gretig ben aan het begin...
Dan maar een dagje extra in mijn blikkie! :9
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:40:
In Duitsland is de bovenkant van een putdeksel gewoon van een laagje asfalt voorzien ik snap niet dat men dat in Nederland niet doet.
Nou inderdaad, gek eigenlijk dat het land met het strakste wegen netwerk, daar dan even de bietenbrug op gaat :+

[ Voor 21% gewijzigd door tellavist op 18-02-2015 10:49 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Hier hebben ze aan beide kanten van een haakse bocht twee zebrapaden aangelegd ;w

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:40:
Dan nog probeer ik ze te ontwijken wanneer ik ze verder van te voren aan zie komen. Waarschijnlijk macht der gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Jelte schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:03:
[...]
Vreemd, bij mij (1,93 en ruim 85kg) zit het weer als gegoten. Ligt vast ook aan het model. En meestal is er wel wat te verstellen.
wat ja :+ maar geen halve meter. misschien dat ze een extra buik model te pakken had. maar het belangerijkste is dat ik nu een pak heb die lekker aansluit en alles aan moet kunnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:38:
Het oppervlak van putdeksels zijn volgens mij nog niet eens zo een probleem, maar wel gladden randen en hoogteverschil.

* _Apache_ let eigenlijk niet op zebra's of putdeksels. Nat, droog, koud of warm wals er wel overheen, zelfs remmen is geen probleem. Tramsrails is een ander verhaal, dat dan weer wel.
Het gaat ook vaak goed maar al die objecten kunnen je te pakken nemen. Voordat het ging pekelen nog een putdeksel gepakt in de regen met relatief nieuwe banden. Dat leverde een vrije abrupte reactie op van de moto.... Mijn mazzel dattie meteen weer asfalt pakte en ik niet superhard ging. better safe than sorry in dit geval. Het is allemaal onbetrouwbaar. Dikke lagen teer op de lussen in de weg zorgen er soms nog voor dat mijn moto lijkt te glijden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:21:
[...]

Het gaat ook vaak goed maar al die objecten kunnen je te pakken nemen. Voordat het ging pekelen nog een putdeksel gepakt in de regen met relatief nieuwe banden. Dat leverde een vrije abrupte reactie op van de moto.... Mijn mazzel dattie meteen weer asfalt pakte en ik niet superhard ging. better safe than sorry in dit geval. Het is allemaal onbetrouwbaar. Dikke lagen teer op de lussen in de weg zorgen er soms nog voor dat mijn moto lijkt te glijden.
Zolang je maar op tijd weer grip hebt, kom je met meer weg dan je denkt (niet dat je kat op het spek moet binden), maar als er een paar meter geen grip is dan is het wel game over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30

steveman

Comfortabel ten onder

Die teerstrepen kunnen best leuk zijn in een bocht XD

De volle breedte van een putdeksel glij ik dan weer liever niet...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

_Apache_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:38:

Tramrails heb ik precies in een 90 graden bocht als ik naar mijn werk ga, altijd spannend als het nat is of gevroren heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:24:

Hubertus tunnel in vanaf de teldersweg. Daar ligt in de laatste bocht een lange lus met de draai vd bocht mee. Voelt elke keer alsof ik met een skateboard over een trapleuning ga :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand nog tips voor tassen / koffers voor de Kawasaki ER-6-F uit 2014. Mijn vriendin zoekt deze maar kan niet echt iets vinden op internet. Bij voorkeur een beetje redelijk prijs..

Zelf sinds 5 januari ook mijn motorrijbewijs gehaald. Wel met een preek dat ik geen geboren motorrijder ben (maar dat wist ik al). Zal zodra het mooier weer wordt ook eens gaan kijken voor een machine.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Metro2002 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:24:
[...]

Tramrails heb ik precies in een 90 graden bocht als ik naar mijn werk ga, altijd spannend als het nat is of gevroren heeft :X
Zelf rij ik regelmatig hier en hier. In beide gevallen ga je schuin over de tramrails. Elke keer ben ik bang dat het mss gaat glibberen, maar vreemd genoeg is dat daar nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cyberpope schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:42:
Iemand nog tips voor tassen / koffers voor de Kawasaki ER-6-F uit 2014. Mijn vriendin zoekt deze maar kan niet echt iets vinden op internet. Bij voorkeur een beetje redelijk prijs..

Zelf sinds 5 januari ook mijn motorrijbewijs gehaald. Wel met een preek dat ik geen geboren motorrijder ben (maar dat wist ik al). Zal zodra het mooier weer wordt ook eens gaan kijken voor een machine.
harde or zachte?
Zachte oxford panniers kosten niet zoveel en passen bijna altijd wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ToolkiT schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:25:
[...]

harde or zachte?
Zachte oxford panniers kosten niet zoveel en passen bijna altijd wel..
Dat is nog een beetje de vraag. Ik moet zeggen dat ik zelf geschokken ben van prijzen. Helemaal voor zijn beugel om de tassen op afstand te houden. Maximaal 20 euro aan materiaal en ze vragen er 150 euro voor. En dan heb je alleen een beugel, zonder nog de koffers.

Maar zal een googlen op je tip.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:42:

Kriega maakt ook mooi spul dat op nagenoeg elke motor past.
http://www.kriega.com/pages/Products.html
Heb zelf de US-20 DryBag en die bevalt me erg goed. :)

Verwijderd

SOEFuture schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:10:
[...]
Heb zelf de US-20 DryBag en die bevalt me erg goed. :)
Dat is inderdaad een hele goede en fijne tas die ik elke dag voor woon/werk gebruik.

• Jolke
steveman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:24:

Daar zijn ze hier in Duitsland ook fan van, om meerdere teerstrepen in een bocht aan te leggen. Wat een drama.. :X

• aveenhuysen
  • Laatst online: 14:09

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:59:
[...]

Dat is inderdaad een hele goede en fijne tas die ik elke dag voor woon/werk gebruik.
same here, laptop, broodtrommel, bandenplaknoodreparatiesetje alles gaat mee...

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Waarom parkeerde die oplegger midden op de weg, daar mag hij helemaal niet staan. In de spitsuren is die weg altijd heel druk aangezien alle taxi services en parkeerplaatsen voor Schiphol personeel in de buurt liggen. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet verwachten als daar een vrachtwagen zonder verlichting stond geparkeerd.

De motorrijder was waarschijnlijk druk bezig met de uitritten te observeren van de hotels en McDonald's die net voor de geparkeerde vrachtwagen zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeer stomme weg om te parkeren, maar ik vraag me af of je met voldoende verlichting en een normale snelheid dat ding over het hoofd moet zien.
Verlichting was weliswaar uit, maar er zaten wel reflectoren op é.d.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Die weg is ontzettend druk, elke dag. En ook elke dag onoverzichtelijk.

Toen ik nog op Schiphol werkte, stonden daar altijd vrachtwagens - niet legaal - geparkeerd. Iedereen moest telkens om vrachtwagens heen rijden, ook tijdens spitsuren.

En inderdaad; die uitritten zijn dan zwaar irritant, zeker van het hotel, omdat daar de meeste vrachtwagens staan.

Misschien dat deze tragische dood eindelijk eens verandering brengt in deze belachelijke situatie.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ben allang blij dat ik daar sinds een klein jaartje niet meer iedere dag langs hoef, met de nieuwe afslag mogelijkheden vanaf A5 -> Hoofddorp in rij ik nu zonder omweg recht op t station af en hoef ik dat hele gezeik daar niet te zien.

• Fuelke
  • Laatst online: 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Zucht, ben vanmorgen achteraan aangereden door een auto.

Situatieschets: de auto voor me ging nogal plots in de remmen en wou afslaan naar links. * Fuelke dus ook in de ankers, en ik stond op tijd stil achter haar. Echter de auto die achter ons reed die had het allemaal te laat gezien, ging nog in de remmen maar helaas ... boem.

Omdat ik het een beetje voelde / zag aankomen was ik nog voorbereid. In een reflex heb ik zo'n beetje de motor laten vallen en er af gesprongen. Ben zelf niet eens gevallen eigenlijk.

Achteraf gehoord dat de eerste auto in de war was door wegenwerken, dus GPS gevolgd. En ja, dan zegt die, sla nu links af. Er kwam een tegenligger aan die ook wou afslaan maar dan naar onze rechterkant dus die mevrouw was niet direct weg en inhalen langs rechts was voor mij ook geen optie.

Ik heb blijkbaar mijn teen gestoten bij het afspringen, zat een bloeduitstorting onder de nagel van mijn dikke teen, dokter heeft gaatje gemaakt in de nagel zodat het bloed er uit kon om de druk te verlichten. Ik was op weg naar het werk, en dan is het blijkbaar een arbeidsongeval dus vaststelling door arts is dan de dag zelf nodig. Voor de rest lichamelijk in orde.

Schade aan de motor: nummerplaat (houder) naar binnen geplooid en plastic gebroken. Versnellingspook en koppelingshendel geplooid en de spiegel heeft wat schrammen opgelopen na de val. Ben er nog de 3 kilometer naar huis mee gereden en heb niks bijzonders gevoeld dus ik hoop dat er aan het achterwiel / de achterbrug niks scheelt. Ik laat hem wel voorlopig thuis in de garage en wacht tot ik een afspraak met de expert heb.

Lijkt mij (en mijn verzekeringsagent) duidelijk dat de aanrijdende auto in fout is. Maar al die administratieve rompslomp er rond... :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sterkte Fuelke! Naast je teen geen letsel? Hopelijk ben je daar snel vanaf.

Vooral sterkte met de afwikkeling

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Pfoe, lijkt gelukkig allemaal mee te vallen. Van achteren aangereden worden is geen lolleltje. Dit is ook de reden dat ik heel lang in m'n spiegels blijf turen en het liefst naar voren rijdt bij file en stoplichten, maar als alles plotseling in de remmen gaat dan kan het onverwacht snel gaan.

Anyway, lijkt me nogal duidelijk wie de schuld krijgt, dus dat komt wel goed. Ik moet zeggen dat ik na m'n mini-crash eigenlijk geen problemen heb gehad met de schadeafhandeling. Het was binnen no-time geregeld en geld stond ook echt super snel op m'n rekening.

Verwijderd

Nu weet ik dat de 2015 S1000RR een "volledig" of iets van 90% nieuwe motor is...
maar krijg nergens gevonden of de 2015 S1000R (enkele R) dat ook is.

Reden is dat ik wellicht binnenkort mijn motor onverwachts kan verkopen aan een vriend van me.
En de vervolg motor keuze eigenlijk voor mij maar bestaat uit 2 machines

1, de Tuono V4
2, de S1000R

de italiaan heeft natuurlijk veel meer karakter, maar zelfs met alle opties (want ik wil dat DDC gewoon hebben) is die BMW wel veel gunstiger in de prijs kwaliteit klasse... ik ben alleen wel alergisch voor een nieuwe BMW...

what to do, what to do

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:54:
[...]

Zelf rij ik regelmatig hier en hier. In beide gevallen ga je schuin over de tramrails. Elke keer ben ik bang dat het mss gaat glibberen, maar vreemd genoeg is dat daar nog nooit gebeurd.
Ik hier:

https://goo.gl/maps/NrRrs

Grappig detail is dat ik de auto eerder daar weg voel stuiteren en glijden dan de motor :P

Maarja ik weet dat ze er liggen, stuur losjes vast en rustig overheen hobbelen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:21:
Toolkit, sterkte met evt afwikkeling. Hoe gaat dat in de UK als er niet gestrooid wordt bij gladheid?
Soms is social media we handig :)
Op een FB groep van mijn wijk zit een gemeenteraadslid en ik heb het hem gevraagd en hij kwam met deze link:
http://www.theguardian.co...05/road-gritting-salt-faq

"Do local authorities have a responsibility to grit the roads?

They do now. Six years ago, the Highways Act 1980 was amended to place them under a legal obligation to keep the roads clear. According to the amendment: "A highway authority are under a duty to ensure, so far as is reasonably practicable, that safe passage along a highway is not endangered by snow or ice."

Ik had het ook al gemeld op http://fixmystreet.oxfordshire.gov.uk/ en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag al antwoord (sterker nog, de ambtenaar die antwoorde is zelf een motorrijder).
Eens kijken hoe ze gaan reageren op mijn vraag hoe ze de schade gaan vergoeden...
In het ergste geval kan ik mijn verzekering+rechtsbijstand nog inschakelen...

Ik moet wel zeggen dat ik vanochtend wat krampachtig op de motor zat.. hopelijk straks weer iets soepeler..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _Apache_

_Apache_

For life.

@tramrails discussie,

Deze vind ik nog het meest irritant. Draait met je mee, en krapper dan de lijn die je wilt aanhouden in die bocht.

https://www.google.nl/map...CjsrMtd0JrVf5u-P5JclA!2e0

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een papierwinkel:

* Aanrijdingsformulier invullen, je moet een opstel schrijven maar dan op een zeer beperkte ruimte. Ik heb dat zelden mee op de motorfiets omdat dat teveel plooit, dus we gebruikten dat van die auto. Dat was echter een stuk antiek en het bleek dat het dubbel (de CC) zowat onleesbaar bleek.

* Mevrouw woonde 3 huizen verder dan mijn verzekeringsmakelaar dus zijn we samen naar daar gereden en hebben ze een kopie genomen zodat we niet opnieuw aan de slag moesten.

* Met mijn vader naar het werk gereden (motor rijdt nog wel prima zo voelt het, schakelen gaat wat moeillijk, maar ik laat hem liever nog wat thuis tot de garage en schade-expert eens heeft kunnen kijken

* Manager vertelt me dat ik eerst maar eens bij HR moest langsgaan voor ik aan de slag ging, ik was onderweg naar het werk en dan is het dus een arbeidsongeval. Ook daar moet ik dus papieren voor invullen. Blijkt dat je lichamelijke schade op de dag zelf moet laten vaststellen, als er later een probleem van komt is dat dus gedekt. Huisarts is gaan skiën, HR heeft dan maar een dokter gezocht in de buurt van de werkplaats en hebben me ook naar daar gebracht.

Ongeluk was rond 8h35, het was 11h35 eer ik weer normaal aan de slag was. 8)7

Dit alles valt in het niks met het feit dat ik er, op de bloeduitstorting onder de grote teennagel na, er van af kom met geen verwondingen. En de motor ... tja blikschade is te herstellen.

In het weekend wat plaatjes maken.

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:15:
Nu weet ik dat de 2015 S1000RR een "volledig" of iets van 90% nieuwe motor is...
maar krijg nergens gevonden of de 2015 S1000R (enkele R) dat ook is.

Reden is dat ik wellicht binnenkort mijn motor onverwachts kan verkopen aan een vriend van me.
En de vervolg motor keuze eigenlijk voor mij maar bestaat uit 2 machines

1, de Tuono V4
2, de S1000R

de italiaan heeft natuurlijk veel meer karakter, maar zelfs met alle opties (want ik wil dat DDC gewoon hebben) is die BMW wel veel gunstiger in de prijs kwaliteit klasse... ik ben alleen wel alergisch voor een nieuwe BMW...

what to do, what to do
Zoiets?

MV Agusta Brutale 800 RR (140 pk, quickshift, etcetc)

Afbeeldingslocatie: http://www.mvagusta.com/media/filer_public/11/0c/110cc79b-5cb6-474b-a814-65824bfb194e/_g106690.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Verwijderd

in ieder geval wel de geilste motor die je kan kopen op dit moment zonder enige twijfel of concurentie...

maar ik zoek wel een hyper naked of hoe ze dat nu ook noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Hoop aanrijdingen en ongevalletjes ineens. Sterkte met de afhandeling allemaal!

Gister de verwarmde handschoenen teruggebracht, zat een los contactje in de kabelboom. Heb ze omgeruild voor een setje moffen en een goede balaclava, dit weekend de moffen ff monteren, eens kijken of het dan te doen is zonder handvatverwarming

*j0rDy blijft bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Aardschok, ga eerst eens zitten op beide motoren. Enkele maanden geleden stond ik voor dezelfde keuze en ben uiteindelijk voor de tuono gegaan. Op de bmw vond ik (1.90) geen fijne zithouding, de tuono heeft wat meer ruimte. Afhankelijk van je lengte wordt de keuze je wellicht al gemakkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dan heb je ook nog deze met 157.8 paardjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.motoplanete.com/benelli/galerie/TNT-R-160//14.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

aveenhuysen schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:43:
[...]

Zoiets?

MV Agusta Brutale 800 RR (140 pk, quickshift, etcetc)

[afbeelding]
Waar is die NSFW melding :). Wat een porno apparaat!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

j0rDy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:09:
Hoop aanrijdingen en ongevalletjes ineens. Sterkte met de afhandeling allemaal!
Ja dat dacht ik ook al... beetje een pech week voor the tweakers_op_2_wielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
bakvis schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Waar is die NSFW melding :). Wat een porno apparaat!
Qua design zeker de mooiste van het stel (Tuono, Beamer, Benelli), het zal ook wel vooruit gaan niet? 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jolke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:00:
Pfff... en hier ben ik druk bezig met het invoeren van mijn motor. Bureaucratie is groot geworden in Duitsland :'( ...

* Jolke wordt van kastje naar muur gestuurd... van TüV, naar Nederlandse verzekering, Zulassungsantrag, naar RdW ... etc...

Ik hoop dat ik voor 1 april weer mag rijden :)
Jeuh... een jaar later, mijn NL schadevrije jaren over kunnen hevelen naar een Duitse verzekering. Premiekorting 75%. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:30:
Aardschok, ga eerst eens zitten op beide motoren. Enkele maanden geleden stond ik voor dezelfde keuze en ben uiteindelijk voor de tuono gegaan. Op de bmw vond ik (1.90) geen fijne zithouding, de tuono heeft wat meer ruimte. Afhankelijk van je lengte wordt de keuze je wellicht al gemakkelijk gemaakt.
ik ben gelukkig maar 1.80, das kwa motor wereld zo ongeveer de doorsnee lengte waar ze op mikken geloof ik.

had wel gehoord dat een van de 2 een stuk sportiever zit.

Proefritje maken met beide staat zeker op de lijst,.. niet bij stil gestaan dat 1 kan afvallen simpel weg vanwege zitpositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:33:
[...]

ik ben gelukkig maar 1.80, das kwa motor wereld zo ongeveer de doorsnee lengte waar ze op mikken geloof ik.

had wel gehoord dat een van de 2 een stuk sportiever zit.

Proefritje maken met beide staat zeker op de lijst,.. niet bij stil gestaan dat 1 kan afvallen simpel weg vanwege zitpositie
Vallen ze alletwee af, heb je altijd de Vespa van Bommes nog 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aveenhuysen schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Vallen ze alletwee af, heb je altijd de Vespa van Bommes nog 8) 8) 8)
Jij snapt het.. :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.soymotero.net/images/14632.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Als je tweewieler er zo gehavend uitziet, maakt het niet uit toch een glijer?

Oppakken en volgas door... 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
aveenhuysen schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:04:
[...]

Als je tweewieler er zo gehavend uitziet, maakt het niet uit toch een glijer?

Oppakken en volgas door... 8) 8) 8)
:Y de juiste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Je kan er wel geen nachtraces mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aveenhuysen schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:26:
Dan heb je ook nog deze met 157.8 paardjes...

[afbeelding]
Gaaf speelgoed. 8)
Ik zeg bluf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

*moppert* nog nooit zo wanhopig zitten wachten op een motor ... m'n langste periode zonder motor
En dan is er een NEderlander die al vrolijk pics van z'n nieuwe zit te posten

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 20-02-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Het is weer begonnen!!!

http://www.worldsbk.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en SBK komt wel gewoon op TV in nederland toch?
eurosport of zo?

want die Michael v d Mark start geloof ik vanaf de 10de plek als ik de superpole2 goed uitlees.
kan best interesant zijn om weer eens een snelle nederlander op 2 wielen te zien

(jurgen vd Goorberg was de voorlaatste die in een koningsklasse heeft gereden geloof ik, en dat is al weer een poos geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DinX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:22:
*moppert* nog nooit zo wanhopig zitten wachten op een motor ... m'n langste periode zonder motor

Oude motor al ingeleverd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:57:
en SBK komt wel gewoon op TV in nederland toch?
eurosport of zo?

want die Michael v d Mark start geloof ik vanaf de 10de plek als ik de superpole2 goed uitlees.
kan best interesant zijn om weer eens een snelle nederlander op 2 wielen te zien

(jurgen vd Goorberg was de voorlaatste die in een koningsklasse heeft gereden geloof ik, en dat is al weer een poos geleden)
4de???

1 65 J. REA GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 1'31.212 2 175,437 311,2
2 7 C. DAVIES GBR Aruba.it Racing-Ducati SBK Panigale R 1'31.238 0.026 0.026 5 175,387 313,0
3 91 L. HASLAM GBR Aprilia Racing Team - prilia RSV4 RF 1'31.507 0.295 0.269 4 174,872 313,0
4 60 M. VD MARK NED PATA Honda World BR1000RR SP 1'31.613 0.401 0.106 5 174,670 313,0
5 22 A. LOWES GBR Crescent Suzuki Suzuki GSX-R1000 1'32.042 0.830 0.429 3 173,855 310,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes voor eerste race van het jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

DinX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:22:

Bleh, weet wat je bedoelt. Half oktober is de nieuwe motor afgeleverd en ik had besloten om deze nog niet op kenteken te zetten om geen maanden aan wegenbelasting/verzekering te hoeven betalen voor misschien een paar mooie dagen. Resultaat, erg lange nazomer en een motor in de schuur waar je naar mag kijken, mag betasten maar verder niet op mag rijden.

Gelukkig zag ik vanochtend de eenden weer hun jaarlijkse sexuele frustraties op elkaar botvieren. En iedere motorrijder weet wat dat betekent, een hoop herrie, fladderende eenden op de weg en de kans op beter weer neemt toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Eurosport 1

01.45
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (59min)
03:00
SUPERSPORT
SUPERSPORT: WK in Phillip Island (Australië) - (60min)
04:00
SUPERBIKE
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (30min)

[ Voor 41% gewijzigd door aveenhuysen op 21-02-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je effe in het nederlands of engels posten...
neem aan dat het aantal spaans talige hier beperkt is

nevermind

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MikeyMan schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Oude motor al ingeleverd dan?
Ja, kreeg er een nette inruil voor, dan durf ik er ook niet meer op rijden en laat ik hem bij de zaak. Die staat daar al vooraan in de etalage te pronken :p

Ben er net eens langs geweest en hij had een mail gekregen dat er wat capaciteitsproblemen in de fabriek waren, volgende week zijn die opgelost. Mijn motor gaat normaal volgende week ten laatste op transport. Waarschijnlijk heb ik hem dan vrijdag of de maandag (dinsdag eigenlijk want ze zijn gesloten op maandag) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Da's minder.
volgende keer in de onderhandelingen meenemen dat je af en toe een weekendje iets mag lenen :)

Iemand overigens ervaring met de boosterplug?
Zou voor weinig wat performance verbeteringen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boosterplug?

denk dat ik iets meer info nodig heb om er om te kunnen lachen ;)

ok heb mijn 10 seconden huiswerk gedaan.
het is een plug en play ECU omzeilertje dat je ECU laat denken dat het 20 graden kouder is en je F/A mengsel dus grofweg 6% rijker word.

Een rijker mengels betekend echter helemaal niet dat je 6% meer vermogen hebt want te veel brandstof (of wel te rijk mengsel) ontsteekt niet goed en levert weer een slechter rendement.

gezien deze goedkope variant niet in staat is om pieken en dalen uit te balanseren zou ik het niet aanraden.

tuneboy of powercommanders zijn eigenlijk wel de way to go als je het als verwijderbare module wil houden.

Heb je echter een motor waar je niet veel aan gaat veranderen, middagje op een Dyno en ECU remap en klaar is kees

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MikeyMan schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:51:
Hmm... Da's minder.
volgende keer in de onderhandelingen meenemen dat je af en toe een weekendje iets mag lenen :)

Ach, het weer is nu ook niet echt denderend hè. Ik wil m'n nieuwe speelgoed gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:54:
boosterplug?

denk dat ik iets meer info nodig heb om er om te kunnen lachen ;)

ok heb mijn 10 seconden huiswerk gedaan.
het is een plug en play ECU omzeilertje dat je ECU laat denken dat het 20 graden kouder is en je F/A mengsel dus grofweg 6% rijker word.

Een rijker mengels betekend echter helemaal niet dat je 6% meer vermogen hebt want te veel brandstof (of wel te rijk mengsel) ontsteekt niet goed en levert weer een slechter rendement.

gezien deze goedkope variant niet in staat is om pieken en dalen uit te balanseren zou ik het niet aanraden.

tuneboy of powercommanders zijn eigenlijk wel de way to go als je het als verwijderbare module wil houden.

Heb je echter een motor waar je niet veel aan gaat veranderen, middagje op een Dyno en ECU remap en klaar is kees
Ecu remap? Da's altijd met een pc erbij denk ik?

Heb een vfr, en de snelheid begint wat te wennen om het zo te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
MikeyMan schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:51:
Hmm... Da's minder.

Ik heb er nog een liggen voor de F800GS, niet het gewenste effect gehad ( hoopte op beter lopen bij idle, minder afslaan als ik afremde en in rotondes). PC5 erin en laten tunen door KMS heeft de motor nu wel rijdbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:04:
[...]

Ecu remap? Da's altijd met een pc erbij denk ik?

Heb een vfr, en de snelheid begint wat te wennen om het zo te zeggen ;)
maar merk je dat je motor slecht loopt bij bepaald toerental? of zoek je gewoon wat meer vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lage toeren zijn niet echt een feestje, maar dat is volgens mij meer een trekje van de v4.

Meer vermogen voor weinig zou fijn zijn, maar daar moet je vaak een overstap voor maken. Laat ik dat thuis nou net niet verkocht krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:27:
Lage toeren zijn niet echt een feestje, maar dat is volgens mij meer een trekje van de v4.

Meer vermogen voor weinig zou fijn zijn, maar daar moet je vaak een overstap voor maken. Laat ik dat thuis nou net niet verkocht krijgen...
Ketting tandwiel set.

1 tandje minder voor, of ongeveer 3 er bij achterop is een wereld van verschil, vereist geen tuning.
levert wel wat topsnelheid in... maar wellicht 1 van de meest eenvoudige manieren om wat meer acceleratie te krijgen zonder al te veel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Aardschok: Jij had toch bij Motoport Veldhoven (óf de voorloper daarvan (Safe?)) gewerkt?

Anyhoe: Ze hebben daar vandaag een hernieuwde opening gehad nadat ze een paar dagen dicht zijn geweest vanwege een faillissement. De nieuwe eigenaar (Paradigit) mag wat mij betreft véél plezier van z'n investering gaan krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijn pa had al zoiets gemeld.

Weet dat het al langer niet goed ging.
Zitten ze nog wel in hetzelfde pand? of zijn ze naar een hal iets verder naar achteren gegaan.
Moet wel zeggen de man die de tent daar eigenlijk trekt (Wieger) is echt geen verkeerde.

Maar ze zijn recent BMW kwijt geraakt als dealer (want BMW vind dat je alleen BMW dingen mag kopen bij BMW exclusief dealers en nu mag je voor je 2 wielen naar de koekblik zaak in de regio... echt heel slim van BMW)

Ik werkte trouwens in westerhoven vlak voor de de verhuizing naar veldhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BMW motoren kunnen in de regio óók naar Mofra in Gilze-Rijen (Rijen it is).

Ze zitten overigens gewoon in het zelfde pand met het BMW deel (alleen dan zónder BMW motoren) :Y

Yamaha had 't dealerschap een paar weken voor 't faillissement ook teruggetrokken maar volgens de site van Yamaha is dat weer ongedaan gemaakt gezien het feit dat ze weer terug vermeldt zijn als officiële dealer.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 21-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten ze nog wel onder de motoport vlag? of is het nu "paradigit motor" of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:34:
@ Aardschok: Jij had toch bij Motoport Veldhoven (óf de voorloper daarvan (Safe?)) gewerkt?

Anyhoe: Ze hebben daar vandaag een hernieuwde opening gehad nadat ze een paar dagen dicht zijn geweest vanwege een faillissement. De nieuwe eigenaar (Paradigit) mag wat mij betreft véél plezier van z'n investering gaan krijgen.
Ben benieuwd hoe ze het daar nu gaan aanpakken, ik ben nog steeds klant in Echt en die zagen het al jaren aankomen met zo een duur pand en alles. Moet een hoop gebeuren willen ze dat weer goed draaiend gaan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:58:
zitten ze nog wel onder de motoport vlag? of is het nu "paradigit motor" of zoiets?
Het draait gewoon verder onder de Motoport (franchise) vlag. Dat heeft uiteraard z'n voordelen maar ook zéker z'n nadelen als mensen niet weten dat het een franchise is.

Ik zal persoonlijk bij Motoport 's-Hertogenbosch bijvoorbeeld nooit meer een voet over de drempel zetten zolang de huidige franchisenemer daar in zit. Veldhoven is een héél ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bent niet de eerste die dat zegt, mijn oom stond klaar met getrokken portomonnee om een FZ1 te kopen...
werd niet serieus genomen en is diezelfde dag ergens anders heen gegaan.

en kwa huur, de eigenaar van het pand zag het ook al lang aankomen, dus ze huren al langere tijd voor een lagere prijs met als kanttekening
Als een nieuwe huurder word gevonden voor het huidige pand, dat gaat motoport op hetzelfde terein naar een kleinere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat heeft helaas niet mogen helpen. Verder weet ik qua sfeer ook niet alles van Veldhoven. Hoor over andere Motoports wel eens verhalen, maar zo voel ik mij in Echt super thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:17:
Mja dat heeft helaas niet mogen helpen. Verder weet ik qua sfeer ook niet alles van Veldhoven. Hoor over andere Motoports wel eens verhalen, maar zo voel ik mij in Echt super thuis. :)
Ik werkte in Westerhoven.
maar stond op het punt om in Echt een GSXR 750 te kopen, maar toen kwam er een emigratie in het zicht en 2 maanden later stond ik in Barcelona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Sinds vandaag trouwens de trotse eigenaar van een Abus Detecto 8077 met ketting. Tering wat een ding :D
Denk dat het ding met schijfremslot en ketting samen meer dan 3kg weegt 8)7

edit: 3,8 kg dus :+

http://www.rad.eu/nl/c/p/...-12-ks-120-black-loop.htm

Meteen ook de Givi Outback Trekker koffers bekeken. Die gaan het waarschijnlijk toch worden. Volgend weeken kopen/bestellen denk ik. Nu nog zien of ik ze een stuk goedkoper uit Duitsland haal of bij m'n semi vaste zaak (RAD).

http://www.trekkeroutback.it/eng/trekker_outback_cases.php

http://static.twisted-thr...099/p/l/pl5103cam_01b.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door DinX op 21-02-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:11:
bent niet de eerste die dat zegt, mijn oom stond klaar met getrokken portomonnee om een FZ1 te kopen...
werd niet serieus genomen en is diezelfde dag ergens anders heen gegaan.

en kwa huur, de eigenaar van het pand zag het ook al lang aankomen, dus ze huren al langere tijd voor een lagere prijs met als kanttekening
Als een nieuwe huurder word gevonden voor het huidige pand, dat gaat motoport op hetzelfde terein naar een kleinere locatie.
Zo stond ik in 2006 daar (in 's-Hertogenbosch) vanwege de aanschaf van een nieuwe Honda CBR954RR. Een nette prijs onderhandeld maar toen ik wilde betalen gold die prijs alleen maar als ik daar een Silverline (?) financiering aanging. Als ik ineens het bedrag zou voldoen dan kwam er een slordige €500,- extra op de aankoopsom.

Ben destijds maar een beetje verbouwereerd daar naar buiten gelopen en heb bij een andere dealer die m'n geld wél wilde aannemen een Yamaha gekocht.

Pagina: 1 ... 9 ... 105 Laatste