Zucht, ben vanmorgen achteraan aangereden door een auto.
Situatieschets: de auto voor me ging nogal plots in de remmen en wou afslaan naar links.
* Fuelke dus ook in de ankers, en ik stond op tijd stil achter haar. Echter de auto die achter ons reed die had het allemaal te laat gezien, ging nog in de remmen maar helaas ... boem.
Omdat ik het een beetje voelde / zag aankomen was ik nog voorbereid. In een reflex heb ik zo'n beetje de motor laten vallen en er af gesprongen. Ben zelf niet eens gevallen eigenlijk.
Achteraf gehoord dat de eerste auto in de war was door wegenwerken, dus GPS gevolgd. En ja, dan zegt die, sla nu links af. Er kwam een tegenligger aan die ook wou afslaan maar dan naar onze rechterkant dus die mevrouw was niet direct weg en inhalen langs rechts was voor mij ook geen optie.
Ik heb blijkbaar mijn teen gestoten bij het afspringen, zat een bloeduitstorting onder de nagel van mijn dikke teen, dokter heeft gaatje gemaakt in de nagel zodat het bloed er uit kon om de druk te verlichten. Ik was op weg naar het werk, en dan is het blijkbaar een arbeidsongeval dus vaststelling door arts is dan de dag zelf nodig. Voor de rest lichamelijk in orde.
Schade aan de motor: nummerplaat (houder) naar binnen geplooid en plastic gebroken. Versnellingspook en koppelingshendel geplooid en de spiegel heeft wat schrammen opgelopen na de val. Ben er nog de 3 kilometer naar huis mee gereden en heb niks bijzonders gevoeld dus ik hoop dat er aan het achterwiel / de achterbrug niks scheelt. Ik laat hem wel voorlopig thuis in de garage en wacht tot ik een afspraak met de expert heb.
Lijkt mij (en mijn verzekeringsagent) duidelijk dat de aanrijdende auto in fout is. Maar al die administratieve rompslomp er rond...