Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 86 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren een gave motor gespot bij een lokale dealer:
Afbeeldingslocatie: http://images.unisoftware.nl/images/00003441414141419759G.JPG

Suzuki GSF 650 van 2011 met ABS en topkoffer.

Nu alleen nog zorgen dat ik m'n rijbewijs haal en kan testrijden. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 14:23
Ik zou denk ik gewoon zonder kentekenbewijs gaan rijden, kans dat je staande gehouden wordt (mits je geen gekke dingen gaat doen) is vrijwel nihil. Mocht je toch staande gehouden worden leg je het verhaal uit en geef je aan dat een nieuwe al aangevraagd is.

ik 'denk' dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Martin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:37:

...

Verder was het best lekker weer vanmiddag, ben op de terugweg maar weer eens langs de wasboxen gereden, velgen blijven lastig schoon te houden ;( Verder wel weer lekker shiny :9
Lampenolie! Paar druppels op een doekje en je hebt de velgen zo schoon.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

JanPedaal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:02:
In de categorie "sabotage uit onverwachte hoek".
Gisteren besloot mevrouw JanPedaal om mijn motorkleding te wassen. Superlief natuurlijk, ...
Zelfs al houden ze je staande (hoe vaak gebeurt dat nou weer), dan vragen ze niet eens altijd om je kentekenbewijs. Ik ben in m'n leven een keer of 5, 6 staande gehouden (waarvan volgens mij 3x een alcoholcontrole) en heb volgens mij nog nooit m'n kentekenbewijs moeten laten zien, zelfs toen ik boetes kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
PilatuS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:02:
Nog een foto van Lelystad.

[afbeelding]

Helaas net geen kneedown, maar was dan ook voor het eerst op het circuit. Houding kan nog wel wat beter, maar ik vind het al best aardig zo.
Blijf een mooie motor die RC8 :9~
Zou er ook wel een keer willen rijden. Hoor er gemixte verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:40
kazzzdafke schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:28:
Auto vs Moto:

YouTube: Supercar Vs Motorbike Vs F1 Car - Top Gear Festival Sydney

Als je kan rijden met de moto, dan is het verdomd moeilijk om hem bij te houden met een gewone auto. Ook al kan je rijden.
Van ons heeft bijna iedereen last om tegen een degelijke auto de eerste meters als eerste weg te kunnen zijn. Als je ziet dat die gast in het filmpje effe een F1 achter laat, dan weet je ook dat het niet aan de moto maar aan ons ligt :)
Dat verschil is wel heel groot in de eerste 50 meter. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42
Dinsdag toch redelijk zitten verbazen met welke snelheid sommige toch nog tussen de stilstaande / langzaam rijdende file rijden.

Op de A13 Delft Noord richting Rotterdam reed ik met ongeveer 20-30 km/h tussen de stilstaande/zeer langzaam rijdende file door. Na een 700 á 1000 meter ging de file weer wat rijden (40-50 km/h) en voegde ik in op de linkerbaan.
Op dat moment trekt een motorrijder die achter me reed nog even het gas open om met minimaal 70km/h tussen verschillende auto's door te vliegen en wel 10 hele auto's te winnen.

Volgens mij genereer je dan meer weerstand tegen motorrijders dan het voordeel van die paar auto's. Heb echt hoofdschuddend zitten kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:28:
Gisteren een gave motor gespot bij een lokale dealer:
[afbeelding]

Suzuki GSF 650 van 2011 met ABS en topkoffer.

Nu alleen nog zorgen dat ik m'n rijbewijs haal en kan testrijden. :+
Ik heb exact dezelfde motor voor woon/werk verkeer alleen dan met een Arrow uitlaat en zonder topkoffer. Het is een beetje de Kalashnikov onder de motoren, geen geavanceerde techniek maar beproefde techniek (Bandits worden al heel lang gemaakt), niet de snelste niet de langzaamste, geen hoog of laag brandstofverbruik, lekker goedkoop in aanschaf en in onderhoud.

En het belangrijkste hij doet het altijd en je komt nooit voor rare verrassingen te staan :)

Al zou ik een andere motor nemen, ik denk dat ik mijn Bandit nooit weg doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:46:
[...]

Ik heb exact dezelfde motor voor woon/werk verkeer alleen dan met een Arrow uitlaat en zonder topkoffer. Het is een beetje de Kalashnikov onder de motoren, geen geavanceerde techniek maar beproefde techniek (Bandits worden al heel lang gemaakt), niet de snelste niet de langzaamste, geen hoog of laag brandstofverbruik, lekker goedkoop in aanschaf en in onderhoud.

En het belangrijkste hij doet het altijd en je komt nooit voor rare verrassingen te staan :)

Al zou ik een andere motor nemen, ik denk dat ik mijn Bandit nooit weg doe.
Goed om te horen. :) Die topkoffer haal ik er waarschijnlijk wel af, maar het is toch handig om te hebben denk ik. :) Uiteindelijk wil ik er ook een aftermarket uitlaat op zetten. Hoe is de sound van zo'n Arrow uitlaat? Vriend van me heeft een LeoVince en dat klinkt ook wel goed. :p Standaard uitlaat is volgens mij een beetje ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:14:
Volgens mij wordt de toonplicht van het kentekenbewijs ook afgeschaft, of daar was in elk geval bij de invoering bij de kentekencard sprake van. Met googlen kom ik echter geen concrete feiten tegen.

Maar ik zou gewoon gaan rijden, het 't sinds ik mijn rijbewijs heb nog nooit hoeven te tonen.
Hier in de UK hebben ze een centrale DB waar de gegevens in staan en ik heb nooit mijn papieren bij me (alleen rijbewijs).
MrsT is ooit een keer door een ANPR auto gestopt toen we de auto net gekocht hadden, want hun cd/DVD was nog niet uptodate en onze auto stond nog als niet verzekerd in hun lokale systeem, maar 1 belletje met centrale was genoeg.

Toen ik in NL met mijn UK auto aangehouden werd, was een belletje met centrale ook genoeg, ik had toen ook alleen mijn rijbewijs bij me..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MuddyMagical schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:33:
Dinsdag toch redelijk zitten verbazen met welke snelheid sommige toch nog tussen de stilstaande / langzaam rijdende file rijden.

Op de A13 Delft Noord richting Rotterdam reed ik met ongeveer 20-30 km/h tussen de stilstaande/zeer langzaam rijdende file door. Na een 700 á 1000 meter ging de file weer wat rijden (40-50 km/h) en voegde ik in op de linkerbaan.
Op dat moment trekt een motorrijder die achter me reed nog even het gas open om met minimaal 70km/h tussen verschillende auto's door te vliegen en wel 10 hele auto's te winnen.

Volgens mij genereer je dan meer weerstand tegen motorrijders dan het voordeel van die paar auto's. Heb echt hoofdschuddend zitten kijken....
Zie ik hier ook vaak gebeuren, zelf leg ik de grens meestal bij 40MPH afhankelijk van hoe breed de weg is, hoe de autos rijden etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

60Kmph door een sril staande file??? Wtf.

Het gedoogbeleid is volgens mij max 10kmph verschil ten opzichte van de autos. Als de file meer dan 50 rijd max je er niet meer tussendoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Soms laten automobilisten ook echt nul ruimte over om weer in te voegen. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar als ik verderop een gat zie van 30 meter lang, dan trek ik liever even door daar naar toe dan dat ik heel moeilijk in moet voegen met 1 meter voor en achter me.

Het is een keuze tussen twee kwaden en het liefste voorkom ik de situatie, maar als het niet anders kan zoek ik liever de ruimte op.

Maar dat is niet bewust heel hard tussen de file doorknallen om 10 auto's op te schieten, maar meer zodat je weer ruimte om je heen hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Tylen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:32:

Het gedoogbeleid is volgens mij max 10kmph verschil ten opzichte van de autos. Als de file meer dan 50 rijd max je er niet meer tussendoor.
10 km/h verschil is idd het normale getal, maar vind het zelf net iets te langzaam om vloeiend te kunnen rijden in een strakke lijn en je vingers aan de rem te hebben.
Kan uiteraard ook met 10km/h met trekkende motor, maar dat is zenuwachtig rijden.

Vind zelf 30 km/h hard zat om een deur in te vliegen. :P Harder gaat ook alleen maar schrikreacties geven bij automobilisten die in een goed geisoleerde auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Er is geen gedoogbeleid, het is gewoon legaal. Er is die "samenspel in de file" afspraak, maar die is niet wettelijk bindend. Ik geloof wel dat o.a verzekeraars het gebruiken bij het bepalen van aansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:53
MuddyMagical schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:43:
[...]

10 km/h verschil is idd het normale getal, maar vind het zelf net iets te langzaam om vloeiend te kunnen rijden in een strakke lijn en je vingers aan de rem te hebben.
Kan uiteraard ook met 10km/h met trekkende motor, maar dat is zenuwachtig rijden.

Vind zelf 30 km/h hard zat om een deur in te vliegen. :P Harder gaat ook alleen maar schrikreacties geven bij automobilisten die in een goed geisoleerde auto zitten.
Mijn ervaring als filerijdende koekblikker is dat auto's vooral in het begin van de file van rijbaan verwisselen, en als het net weer wat harder begint te rijden. Als het stilstaat of al langere tijd langzaam rijdt, dan is 30km/h prima te doen.

Sowieso zijn automobilisten er al iets meer op bedacht als er eenmaal 1 motorrijden voorbij is gekomen. Vaak kun je dan door de file heen al een paar honderd meten kijken omdat autos netjes ruimte maken.

Let wel, dit geldt vooral voor spitsrijden. Op andere tijdstippen, wanneer er ook veel mensen op de weg zitten die normaliter niet veel op de weg zitten, is het net het wilde westen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yggdrasil
  • Laatst online: 27-09 00:35
Martin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:37:
Verder was het best lekker weer vanmiddag, ben op de terugweg maar weer eens langs de wasboxen gereden, velgen blijven lastig schoon te houden ;( Verder wel weer lekker shiny :9
Ik spuit altijd WD40 op de velgen, waarna enige troep er zo af te vegen is. Miraculeus spul. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

XBL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:46:
[...]

Er is geen gedoogbeleid, het is gewoon legaal. Er is die "samenspel in de file" afspraak, maar die is niet wettelijk bindend. Ik geloof wel dat o.a verzekeraars het gebruiken bij het bepalen van aansprakelijkheid.
Niet helemaal: er is geen regel die het tussen de auto's door rijden verbiedt. Maar er is wel zoiets als het 'kapstokartikel', art 5. WVW. Als het te gevaarlijk is, kun je er dus wel degelijk een bekeuring voor krijgen.
Om nou een beetje houvast te geven aan zowel motorrijders als politie is die gedragscode bedacht, wat dus eigenlijk aangeeft hoe je je hoort te gedragen zodat het niet als 'gevaarlijk' wordt bestempeld. En dat is dus bij max 10 kmh verschil tov de file, een max snelheid van 50 of 60 kmh (weet ik niet meer precies uit mijn hoofd), alleen tussen rijstroken 1 en 2 etc. etc. Houd je je daar niet aan, kán een agent het als 'gevaarlijk' bestempelen en kán hij je dus een bekeuring geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:45

Als de matrix borden 70 aangeven als een dynamisch limiet dan zou je als motorrijder ook gewoon op dat limiet blijven rijden toch :+ . Maar net als hooglander blijf ik meestal filteren tot dat de file echt op gang komt want er is meestal meer ruimte op de plekken waar iedereen weer een beetje vaart kan maken. Heeft niet zoveel zin om net voordat iedereen harder begint te rijden jezelf weer af te laten remmen om in te voegen en dan pas gas te geven vind ik. Daardoor moet je achterligger weer afremmen om plaats te maken voor je wat de file niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Yggdrasil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:57:
[...]

Ik spuit altijd WD40 op de velgen, waarna enige troep er zo af te vegen is. Miraculeus spul. _/-\o_
Wel oppassen dat het niet op je banden komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
specops0i0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:50:
Nu ik alle reacties over pluutjes en propjes lees.. Gister rolde ik mn motor uit de schuur, dacht wat loopt die weer zwaar dus controleerde even de achterband. En ja hoor, nog niet eens 300 km mee gereden en zit er een schroef in. :( :'(

[afbeelding]

Als ik garages bel dan wil niemand een band repareren, maar na alles wat ik hier lees...
Het zit je niet mee!

Ik heb hetzelfde een keer gehad, met 80 kilometer op de band. Ik heb een nieuwe band gekocht (de schroef had ook de wang aan de binnenkant beschadigd). Ik zou kijken of de binnenkant nog netjes is en er paraplu in laten zetten. Maar plakken of vervangen is persoonlijke voorkeur: de een heeft er geen moeite mee, de ander durft het niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 09-09-2015 12:15 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:57:
[...]
Uiteindelijk wil ik er ook een aftermarket uitlaat op zetten. Hoe is de sound van zo'n Arrow uitlaat? Vriend van me heeft een LeoVince en dat klinkt ook wel goed. :p Standaard uitlaat is volgens mij een beetje ruk.
Bij mij zit de db killer er nog in, maar de motor heeft nu een wat diepere sound dan normaal. Persoonlijk vind de Arrow op mijn Bandit heel erg goed bij de motor passen. Mijn motor ziet er exact zo uit als op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.ariemolenaarmotors.nl/wp-content/uploads/2014/09/Suzuki-GSF-Bandit-650A-grijs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

ephymerous schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:23:
[...]

Gefeliciteerd! Nog een Shiver rijder, is het verschil met de Suzuki echt zo groot? :)
Ja best wel. De Suzuki rijd prima, maar dit is gewoon veel meer motor. Een zwak punt van de Suzuki zijn de remmen, deze zijn gewoon vele male beter en bieden veel meer vertrouwen. Daarnaast is de zithouding compleet anders (veel comfortabeler) de turbulentie op de helm is zo goed als verdwenen (iets wat ik zocht) en is de fiets zo lichtvoetig dat hij lichter aanvoelt dan de SV terwijl hij effectief 20-25 kilo zwaarder is.

Om een voorbeeld te geven, zelfs met nieuwe banden (welke nog goed zijn) moet ik de SV soms nog de bocht in helpen. Met de Shiver moest ik oppassen dat ik niet te ver de bocht in stuurde omdat de fiets zichzelf zo makkelijk laat omvallen en een heerlijk lichtvoetig karakter heeft.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
[...]

Bij mij zit de db killer er nog in, maar de motor heeft nu een wat diepere sound dan normaal. Persoonlijk vind de Arrow op mijn Bandit heel erg goed bij de motor passen. Mijn motor ziet er exact zo uit als op onderstaande foto:

[afbeelding]
Dat is inderdaad dezelfde als ik gezien heb. Ziet er gaaf uit! 2011 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Niet door stilstaande file, wel door langzaamrijdend verkeer.. als het verkeer 40MPH rijd sluit ik aan, daaronder filter is meestal, maar houd wel een redelijk verschil in snelheid tussen autos en mezelf aan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yggdrasil
MandaloR schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:27:
Misschien kun je eens kijken bij van Sleeuwen Motoren, zit in Volkel. Daar staan overigens ook enkele MT-09 Tracer's (ook verhuur), toevallig afgelopen vrijdag nog een proefrit mee gemaakt.
Hee, dat heb ik een paar weken geleden ook gedaan. Van Sleeuwen is een vriendelijke man. Schrik niet van van verbouwing. De zaak ziet er wat rommelig en klein uit momenteel, maar de nieuwe showroom zou eind dit jaar klaar moeten zijn.

Vond het een leuke motor trouwens. De zit was een stuk rechter op dan ik verwacht had en ik vind de vele kunststof kuipdelen wat jammer (maar begrijpelijk vanwege het gewicht) maar het blok heeft een heel leuk karakter en de rit was heel comfortabel. Ik twijfel tussen een MT-09 en een MT-09 Tracer. Vind de naked een mooier uiterlijk hebben, maar de Tracer is een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:57:
[...]

Dat is inderdaad dezelfde als ik gezien heb. Ziet er gaaf uit! 2011 model?
Die van mij komt uit 2014. Was eigenlijk op zoek naar een Yamaha MT-07 of een Kawasaki Versys/ER6 maar ik kreeg een hele goede prijs voor mijn Kawasaki Z750 bij de Suzuki dealer waarna ik de Bandit voor een spotprijs kon kopen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18-10 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cyntax schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:08:
[...]

Als de matrix borden 70 aangeven als een dynamisch limiet dan zou je als motorrijder ook gewoon op dat limiet blijven rijden toch :+ . Maar net als hooglander blijf ik meestal filteren tot dat de file echt op gang komt want er is meestal meer ruimte op de plekken waar iedereen weer een beetje vaart kan maken. Heeft niet zoveel zin om net voordat iedereen harder begint te rijden jezelf weer af te laten remmen om in te voegen en dan pas gas te geven vind ik. Daardoor moet je achterligger weer afremmen om plaats te maken voor je wat de file niet ten goede komt.
Dit.

Bovendien algemener: rij op een manier en snelheid die voor jou verantwoord en in de situatie veilig aanvoelt.

Onderschat niet het verschil in perceptie tussen motorrijders (en trouwens tellerafwijkingen op lage snelheden). Iemand die hoog zit op een motor met z'n gewicht laag en spiegels die niet conflicteren met die van de meeste auto's zal veel meer overzicht hebben dan iemand die laag zit op een motor die gewicht hoog draagt en ook nog in de knoop kan komen met spiegels. Dat vertaalt gelijk naar ander snelheidsgevoel en dus ook ander gevoel van wat verantwoord/veilig is qua snelheid.

Plus iemand die dagelijks op een traject file rijdt kent zowel de weg als z'n vierwielige medeweggebruikers beter dan iemand die dat zelden doet en/of dat stuk niet kent.

Kortom, zoveel valide redenen waarom mensen met verschillende snelheid tussen file door zouden willen gaan. Niks mis mee, gewoon rijden wat je zelf goed vindt en als je merkt dat iemand anders achter je harder wil, even aan de kant als er ruimte is. Omgekeerd, geduld hebben als iemand voor je wat langzamer wil/kan.

Niets erger dan in een file vastzitten op een ongebruikelijke plek met een of andere boer in een Goldwing voor je die per se overal tussendoor wil gaan, met bestuuders die geen cm opzij gaan en de Goldwing die er ook niet aan denkt om de veel smallere motoren achter hem door te laten :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
dlm schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:36:
Lampenolie! Paar druppels op een doekje en je hebt de velgen zo schoon.
Lampenolie heb ik helaas niet op voorraad maar...
WD40 uiteraard altijd wel ;) Misschien moet ik maar standaard zo'n minibusje daarvan meenemen naar de wasbox, handig voor dat soort probleemgebieden 8) Maakte er vroeger altijd de hele brommer(s) mee schoon, het is inderdaad een wonderbaarlijk goedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Momenteel rijd ik - bijna 3 jaar - op een Honda CBF600SA waarmee ik makkelijk mijn wekelijkse woon/werk afstand rijd van ~350km (voornamelijk snelweg). Echter ben ik eigenlijk op zoek naar een motor die mijn huidige kan vervangen, met meer leven in de brouwerij, maar zonder (al te veel) in te moeten leveren op de actieradius voor dagelijks gebruik. Afgelopen week heb ik daarom een proefrit gemaakt op MT-09 Tracer. Leuke machine met mooie specs, maar eigenlijk nog te nieuw en daardoor valt deze (helaas) ruim buiten mijn budget.

Mijn oog viel daarna al snel op de FZ8. Hier lees ik echter erg uiteenlopende verhalen over betreft het verbruik (lees dorstig), dit icm met een 17 liter tank levert geen denderende actieradius op. Kan iemand dit (uit ervaring) bevestigen of ontkrachten? Er staat nog wel een proefrit gepland voor deze week.

Eventueel wil ik nog kijken naar een Versys of Z800. Ik heb vorige jaar een week een Z750 kunnen lenen van een collega en die beviel toen prima en wat ik zo van hem begreep, rijdt het nog best zuinig. Natuurlijk afhankelijk van je rechterpols.

Suggesties voor andere motoren zijn eventueel welkom.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MandaloR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:21:
Momenteel rijd ik - bijna 3 jaar - op een Honda CBF600SA waarmee ik makkelijk mijn wekelijkse woon/werk afstand rijd van ~350km (voornamelijk snelweg). Echter ben ik eigenlijk op zoek naar een motor die mijn huidige kan vervangen, met meer leven in de brouwerij, maar zonder (al te veel) in te moeten leveren op de actieradius voor dagelijks gebruik. Afgelopen week heb ik daarom een proefrit gemaakt op MT-09 Tracer. Leuke machine met mooie specs, maar eigenlijk nog te nieuw en daardoor valt deze (helaas) ruim buiten mijn budget.

Mijn oog viel daarna al snel op de FZ8. Hier lees ik echter erg uiteenlopende verhalen over betreft het verbruik (lees dorstig), dit icm met een 17 liter tank levert geen denderende actieradius op. Kan iemand dit (uit ervaring) bevestigen of ontkrachten? Er staat nog wel een proefrit gepland voor deze week.

Eventueel wil ik nog kijken naar een Versys of Z800. Ik heb vorige jaar een week een Z750 kunnen lenen van een collega en die beviel toen prima en wat ik zo van hem begreep, rijdt het nog best zuinig. Natuurlijk afhankelijk van je rechterpols.

ik heb geen FZ8 maar wel een Fazer8ABS wat de half-kuip versie is. Ik haal zo'n 150Mijl uit een tank maar dan knippert het lampje al een poosje.. De tank is groter dan het knippertje aangeeft maar heel erg op het randje rijden durf ik niet..
Meestal tank ik dan net iets minder dan 15 liter dus zit er nog 2L in de tank in theorie..

Oftewel verbruik/range is niet geweldig.. als dat zoekt kan je beter naar een MT07 of MT09tracer kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is een Hornet (post-2007) geen idee? Een bak meer vermogen en een tank van 19 liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zeker naar de Kawasaki Versys als vervanger van je huidige motor. Dat ding is zuinig en speels en de nieuwe Versys ziet er gewoon erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yggdrasil
Afgelopen week heb ik daarom een proefrit gemaakt op MT-09 Tracer. Leuke machine met mooie specs, maar eigenlijk nog te nieuw en daardoor valt deze (helaas) ruim buiten mijn budget.
Misschien is de MT-09 (naked) dan een optie? Deze bestaat al een jaar langer en kan dus goedkoper te krijgen zijn. Sowieso kost die nieuw al een €1000 minder. Je mist natuurlijk de ruit, handguards en nog wat zaken, maar als je alleen de onderdelen aftermarket toevoegt die je echt nodig hebt kun je nog aardig wat besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 17-10 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]
Ziet er zeker fraai uit zo.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:53:
[...]

Kijk zeker naar de Kawasaki Versys als vervanger van je huidige motor. Dat ding is zuinig en speels en de nieuwe Versys ziet er gewoon erg goed uit :)
+1 Ik had de 1e versie van de Versys en daar jaren met veel plezier op gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoals ik laatst al aangaf was ik zoekende naar een ander onderhoudspunt voor de motor, op advies van Wimmel ben ik hier een dorp verder bij Huybers motoren langsgegaan.

Eigenlijk eerste indruk was al heel anders als MotoPort, gezellig kennis gemaakt en al vrij snel de monteur aan zijn mouw getrokken en daar even alles mee doorgenomen.

De dealer had dus mijn vering 'ingesteld' maar daar werd het niet beter op, sowieso was de bandenspanning van 2.8 bar rondom ook veel te hoog wat ervoor zorgde dat de achterband al helemaal hard ging cuppen. Dat had ik inmiddels zelf a teruggezet. Huidige banden zijn ook op het advies vande dealer er (voor nu blijkt veel te veel geld) onder gekomen, Bridgestone BT023's. Goeie normale all round banden maar zo blijkt niet echt geschikt voor mijn rijstijl. :P

Komt er eigenlijk op neer dat de monteur net mijn vering opnieuw heeft afgesteld, voor flink iig flink stugger (was uit balans en dook met remmen) met het advies om voor dikke olie erin te laten doen met de beurt. Bandenkeus was hij het niet mee eens, op zijn advies ga ik er straks de T30 Evo's eronder leggen maar dan achter een maatje breder als ik nu heb. 180 ipv 160. De bandenspanning zat ik bijna goed, ik had nu voor 2.4 en achter 2.5 bar ipv de 2.8 rondom bij de dealer, hij staat nu op 2.2 voor en 2.5 achter.

Eerste indruk is erg positief, stuurt strakker, deint niet meer zo, blijft stabieler met remmen (echt een rondje boenderen moet ik nog eens proberen), dus erg goed. :)

Onderhoud is ook iets, mede omdat ik al een een enorme klomp aangekoekte zooi achter een kuip bij de versnellingsbak heb weggehaald en zo nog wat dingen had dat ik zoiets had van ja, zeker gezien de prijs... Gezien de kilometerstand laat ik dan de klepspeling meepakken en sowieso alle vloeistoffen controleren en waarschijnlijk meepakken (wss overgeslagen bij de dealer) en gewoon alles even nalopen.

Wat een verschil zo, als je daar binnen bent, je verhaal doet bij de monteur en er ook gewoon echt serieus naar geluisterd wordt en er echt meegedacht en geadviseerd wordt, en je ook direct al 'geholpen' wordt. :P

Nee, erg tevreden, binnenkort de bandjes en misschien voor of waarschijnlijk na de winter de 'grote' beurt laten doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:42

Bommes

Capo del formaggio

Veel te veel tekst en te weinig plaatjes :N
Dus dag 4 van de vakantie:

Vandaag naar het meer van Caldonazzo en weer terug.
160km op de teller, vanochtend vertrokken om half 11 net om een uurtje of half 5 weer terug.
Zoals altijd beginnen we in een koffie barretje in het dichtstbijzijnde dorpje.
1 Caffè lungo, 1 Caffè machiato lungo en 1 aqua frizzante.
Dat is al jaren 3 euro en op dag 3 vaak een glimlach ter herkenning van "gli'ollandesi con la Vespa"
(Die Hollanders met de Vespa).

Omdat Caldonazzo hier vandaan pal westwaarts ligt en er een dal precies in die richting gaat was er niet veel anders dan doorgaande weg. Het dal gevuld met autoweg, spoorbaan en dorpjes laat weinig ruimte over voor slinger weggetjes helaas.

Tijdens de lunch aan het lago di Caldonazzo:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441814858.jpg
Maar een nieuwe route in de garmin proberen te maken voor de terug weg. Ik had geen zin in weer een uur de spoorbaan in mijn gezichtsveld.

Dat ziet er meteen wat leuker uit dan de heenweg, tournanti *O* :
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441813930.jpg

En weer een bananen stop:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441815055.jpg

Dit was de laatste dag in de Dolomieten, morgen naar de Piemontë. Minder hoge bergen daar waar wij heen gaan, maar net zo weinig rechte stukken asfalt als hier ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Ja hallo, sommige mensen moeten ook gewoon werken hoor :+

maar ik nog even niet :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 13:42

Bommes

Capo del formaggio

Tja ik heb gewerkt toen jullie allemaal vrij waren. Althans mijn baas denkt dat ik gewerkt heb getuigen het salaris dat gewoon gestort is :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrij? Wat is dat? :+ Ik kom erachter dat ik nog meer dan 100 uur over heb dit jaar. :X En toch al 3 weken + alle extra dagen met het regelen van alles voor het huis en rambam eromheen gehad. :+

Maar ziet er goed uit daar. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

Yggdrasil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:14:
[...]

Misschien is de MT-09 (naked) dan een optie?
Helaas gaat de naked ook gepaard met maar een 14 liter tank en is de Tracer nog te nieuw en daardoor te duur :-(
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:53:
[...]

Heb je het dan over de 650 of 1000? Ik zal eens kijken of ik op beide uitvoeringen een proefrit kan maken dit weekend.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MandaloR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:42:
[...]

Helaas gaat de naked ook gepaard met maar een 14 liter tank en is de Tracer nog te nieuw en daardoor te duur :-(

[...]

Heb je het dan over de 650 of 1000? Ik zal eens kijken of ik op beide uitvoeringen een proefrit kan maken dit weekend.
650 is zuinig, beide zijn speels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Weer een dagje supermotoschool geboekt \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Moet ik ook eens doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oud buurman heeft er 1, geloof met moeite 1 op 17, 15/16 is de norm.
woonwerk is er gewoon maar 1 optie. BMW F800ST, tandriem aandrijving, zuinig en rijd gewoon goed.
relatief hoog ondanks smal blok, maar voor Nederlanders is dat vaak wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:29:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik ga wel gewoon een proefrit maken en daarna op zoek naar iets anders. De nieuwste Versys 650 spreekt me momenteel wel aan :)
Woonwerk is er gewoon maar 1 optie. BMW F800ST, tandriem aandrijving, zuinig en rijd gewoon goed.
Ga ik ook even in gedachten houden.

jB

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]

woonwerk is er gewoon maar 1 optie. BMW F800ST, tandriem aandrijving, zuinig en rijd gewoon goed.
Waarom geen Scarver?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Die F800ST ziet er op zich practisch uit, maar de zithouding is mij (met m'n ouderwetse BMW voorkeuren ;) ) veel te ver naar voren. Nogal logisch dat dat moet om verbruik laag te houden, maar comfort wil ook wat. Die Scarver is nog zuiniger, maar doet dat vooral door smaller en lichter te zijn, zonder dat je helemaal voorover hoeft.

* dion_b zou een Scarver overwegen als z'n huidige R80 om een of andere reden weg moet - maar hopelijk is die dag nog ver, ver weg :)

Oslik blyat! Oslik!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
Voor woonwerk zou ik zeker een Honda NC 750 x op de shortlist zetten. Rijdt prima, en is echt superzuinig.
Niet veel Pk's, wel voldoende koppel.

Prijs/kwaliteit verhouding is top.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:44

_Apache_

For life.

djiedjee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:34:
Voor woonwerk zou ik zeker een Honda NC 750 x op de shortlist zetten. Rijdt prima, en is echt superzuinig.
Niet veel Pk's, wel voldoende koppel.

Prijs/kwaliteit verhouding is top.
Op zich geen slechte keus, al vind ik Honda een beetje de Volkswagen onder de motoren. Alles is wel degelijk, en het werkt allemaal prima, maar daar houdt het wel een beetje op. Weinig ziel verder imho, en als het om motor(rijd)en gaat, kiezen we toch wat minder rationeel dan bij een vierwieler.

Zelf was ik even sceptisch over het verbruik van een 1300, maar de 5,8-6.1L/100km is zeer acceptabel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• MuddyMagical
_Apache_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:45:
[...]

Op zich geen slechte keus, al vind ik Honda een beetje de Volkswagen onder de motoren. Alles is wel degelijk, en het werkt allemaal prima, maar daar houdt het wel een beetje op. Weinig ziel verder imho, en als het om motor(rijd)en gaat, kiezen we toch wat minder rationeel dan bij een vierwieler.

Zelf was ik even sceptisch over het verbruik van een 1300, maar de 5,8-6.1L/100km is zeer acceptabel.
Daarom is een Honda zeer geschikt als daily driver. Sta je tenminste niet voor verrassingen.
En dan wat leuks voor daarbuiten. :)

Ik kwam gisteren thuis van 't werk (1,5 uur rijden) rond een uur of 7. Stelt mijn vriendin voor om nog een rondje (kuch 2 uur..) te rijden. Dus in totaal op een normale werkdag ruim 5 uur op de motor gezeten. :D

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:31

empy

Rijdt rondjes

dion_b schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:30:
Idd. Die F800ST ziet er op zich practisch uit, maar de zithouding is mij (met m'n ouderwetse BMW voorkeuren ;) ) veel te ver naar voren. Nogal logisch dat dat moet om verbruik laag te houden, maar comfort wil ook wat. Die Scarver is nog zuiniger, maar doet dat vooral door smaller en lichter te zijn, zonder dat je helemaal voorover hoeft.

* dion_b zou een Scarver overwegen als z'n huidige R80 om een of andere reden weg moet - maar hopelijk is die dag nog ver, ver weg :)
1:23 tot 1:24 rijd ik er mee, en dan rijd ik op sommige stukken nou niet bepaald zuinig :+

En je mag altijd een PM sturen als je wilt ruilen, overwegen wil ik het altijd ;)

Verwijderd

MandaloR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:42:
Ik heb het dan over de 650 :)

• Panini
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.wibra.nl/login/upload/collectie_basis/allerlei/438/WEB%2072%20dpi%201%20liter%20met%20spuitkop%20rood.jpg

Oranje velgen op de Soes, dus dat is een hel om schoon te maken :X
Maar ALS ik ze ooit schoon maak dan gebruik ik dat Dasty spul van de Wibra.

Lekker goedkoop en je hebt er ook niet veel van nodig.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ja die troep is geniaal. Dozen vol inslaan :P Overal op gebruiken. Je kan er je hele huis mee schoonmaken :P

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ja, en toen had je spaakvelgen :( zo irritant om deze dingen schoon te houden...

Afbeeldingslocatie: http://www.ktmtwins.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/t/ktmtwins_se_supermoto_wheels_copy_1_1.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:36:
Ja, en toen had je spaakvelgen :( zo irritant om deze dingen schoon te houden...

[afbeelding]
Holy moly! :9~ :9~ :9~

Waar komen deze onder te hangen?

Lijkt me wel leuk onder de mijne :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M6OpXqZkPxuv8ZMqZ2uWT9S9/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-09-2015 10:58 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
BillSpaarbank schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:56:
[...]

Holy moly! :9~ :9~ :9~

Waar komen deze onder te hangen?
Onder dit hok :P (voor de puristen, ik rij op een hogere S versie). De standaard Behr velgen van KTM zijn erg zacht, de velgen van Excel zijn veel steviger, dat spul word ook gebruikt op crossmotoren enzo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.woodyswheelworks.com/media/images/KTM_950_Adventure_S_03_3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 10-09-2015 11:14 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Blijft gaaf zo'n KTM :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Panini
Widow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:36:

[afbeelding]
Dasty erop spuiten, even laten inwerken en vervolgens afspoelen. Kom je vrij ver.

Als ik te lui ben om met een spons aan de slag te gaan doe ik het ook vaak zo.
Proqzor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:31:
Ja die troep is geniaal. Dozen vol inslaan :P Overal op gebruiken. Je kan er je hele huis mee schoonmaken :P
Hahaha klopt. Gebruik het ook voor alles. :+

Motor, auto, gril, oven, etc.

• XBL

XBL

Nu we toch over poetsen praten: wat gebruiken jullie om het motorblok schoon te maken? Ik heb eens van dat S100 gekocht, maar daar staat op dat het niet op onbehandeld aluminium mag (wat een motorblok afaik is).

• Tylen

Tylen

Ik doe alles met dasty. En soms met wd40. Wil iets er echt niet af dan spuit ik er remreiniger op.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:20
Tylen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:47:
Ik doe alles met dasty. En soms met wd40. Wil iets er echt niet af dan spuit ik er remreiniger op.
Zelfde hier, super goedkoop en super werkzaam :)

XXXVI

• Martin
Als de motor niet al te vies is ga ik langs de wasbox (voor de mede-Groningers: Geling's langste autowasstraat) voor een spoelbeurt met warm sop gevolgd door even afspoelen (uiteraard accu afgekoppeld), als het echt ernstig smerige boel is pak ik de WD40 en Dasty ;) Heb in de omgeving van mijn huis niet echt plek om relaxed bezig te zijn met de motor dus mijn voorkeur ligt bij de wasbox.

• _Apache_

_Apache_

For life.

@Marlin, die ruimte heb ik ook niet - want appartement enzo - maar ik zet hem ook op de parking, krukje en een warm sopje erbij en het zal mijn tijd wel duren.

Het rijden naar een wasbox - evt nog op je beurt wachten - en ik heb mijn moto al 3x helemaal op en neer gewassen.

• Martin
_Apache_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:21:
@Marlin, die ruimte heb ik ook niet - want appartement enzo - maar ik zet hem ook op de parking, krukje en een warm sopje erbij en het zal mijn tijd wel duren.

Het rijden naar een wasbox - evt nog op je beurt wachten - en ik heb mijn moto al 3x helemaal op en neer gewassen.
Och, wasbox is voor mij 10 minuutjes rijden en met de hoeveelheid wasboxen bij Geling's hoef je nooit op je beurt te wachten :9 Bovendien moet de motor toch even worden drooggereden >:) Goed, wasbox kost geld, maar met 2-3 euro ben je wel klaar bij een motor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jaa, de wasbox bij mij is ook niet ver, maar die staat op elke zonnige dag helemaal vol met Golfjes 2 + bijbehorende tokkies.

De motor schoonmaken is ook tikje therapeutisch, dus dat doe ik graag in rust. :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik moet ook maar eens naar zo'n wasbox gaan... 2 trappen op en af klauteren steeds met een emmertje komt me ook de neus uit. nu rij ik gewoon met een ranzige motor :D

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ik heb er een proefrit op gemaakt (deF800ST) om die reden, maar vond het niet lekker rijden..
Het blok liep vrij ruw en saai, en dashboard vond ik ook niet prettig..

• Martin
steveman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:08:
Ik moet ook maar eens naar zo'n wasbox gaan... 2 trappen op en af klauteren steeds met een emmertje komt me ook de neus uit. nu rij ik gewoon met een ranzige motor :D
Dat is bij mij ook een beetje het punt, als ik terug mijn huis binnenloop om een emmertje warm water te halen is het bijna koud voor ik weer bij mijn schuur sta :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, Hitting the Apex... Vond Faster en Fastest veel beter. Die dingen nog meer over hoe gaaf MotoGP is, deze laatste is meer een samenvatting van een paar seizoenen.

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 14:39
Hi allemaal!

Via via dit topic tegengekomen, nooit geweten dat er een motortopic op Tweakers was.

Ik heb zelf sinsd maart mijn rijbewijs, en rij op een zwarte Honda VFR800 uit 2002.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 12:05
Martin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:28:
[...]

Och, wasbox is voor mij 10 minuutjes rijden en met de hoeveelheid wasboxen bij Geling's hoef je nooit op je beurt te wachten :9 Bovendien moet de motor toch even worden drooggereden >:) Goed, wasbox kost geld, maar met 2-3 euro ben je wel klaar bij een motor ;)
Hoe maken jullie je motor schoon bij de wasbox? Met een hogedrukspuit ofniet? Ik woon ook in een appartement en wassen is daardoor best lastig. Tot op heden heb ik gewoon alles met de hogedrukspuit gedaan en een sopje. Gewoon niet van heel dichtbij spuiten en wat dingen proberen te vermijden, maar ik zag onlangs op motorforum een topic staan waar heel veel mensen zeiden dat het echt funest is voor de motor. (Ook al zie ik aardig wat mensen hun motor met de hogedrukspuit wassen bij dezelfde wasbox als ik)

Wat is jullie mening daarover? Moet ik tegenwoordig echt steeds met een emmertje in de lift gaan staan? ;)

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mijn ervaring is dat de wasbox sommige delen (zoals bijv. de velgen) echt niet goed schoonkrijgt.
Spons en een heet sopje werkt dan toch echt beter... Wellicht dat je dat bij een vriend / familie zou kunnen doen?

Nadeel ook bij een wasbox is dat je naderhand je ketting opnieuw moet vetten, met een 'handwas' is dat niet echt nodig.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:45
zynex schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:06:
[...]

Hoe maken jullie je motor schoon bij de wasbox? Met een hogedrukspuit ofniet? Ik woon ook in een appartement en wassen is daardoor best lastig. Tot op heden heb ik gewoon alles met de hogedrukspuit gedaan en een sopje. Gewoon niet van heel dichtbij spuiten en wat dingen proberen te vermijden, maar ik zag onlangs op motorforum een topic staan waar heel veel mensen zeiden dat het echt funest is voor de motor. (Ook al zie ik aardig wat mensen hun motor met de hogedrukspuit wassen bij dezelfde wasbox als ik)

Wat is jullie mening daarover? Moet ik tegenwoordig echt steeds met een emmertje in de lift gaan staan? ;)
Is het de manier om je motor schoon te maken zoals detailers het doen? Nee. Kan het kwaad? Nee.

Als je gewoon je lagers, brandstofpomp/injectie, dashboard, accu, ECU, stuur en zadel vermijd dan kan er in principe niet heel veel kapot gaan. Kevlar heeft daarnaast ook gelijk, schoonmaken met een emmer, spons en borstel is veel grondiger.

• Martin
zynex schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik inderdaad de hogedrukspuit in de wasbox, maar ik houd hem wel op een aardige afstand, velgen wil ik nog wel eens close-range doen maar dat kan vziw sowieso geen kwaad. De accu koppel ik af voor er een druppel water op de motor valt, daar ga ik geen risico mee nemen in ieder geval.

Moet wel zeggen dat ik met mijn laatste brommer 2 keer in de wasbox ben geweest en na beide keren was ineens één koplamp stuk :?
kevlar01 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:10:
Nadeel ook bij een wasbox is dat je naderhand je ketting opnieuw moet vetten, met een 'handwas' is dat niet echt nodig.
Och, even op de bok, achterwiel (met de hand!) roteren en de ketting weer inspuiten, als je geen oiler hebt moet je dat sowieso regelmatig doen
-tom-562 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:14:
Ik spuit 'm ook een paar keer per jaar af in de wasbox, en 2 of 3x per jaar was ik 'm met de hand. De lak ziet er naar mijn mening nog perfect uit. Dat detailen en shit is niks voor mij, heb wel wat beters te doen :P
^ Dat, heel erg mee eens :P

[ Voor 10% gewijzigd door Martin op 10-09-2015 16:14 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik spuit 'm ook een paar keer per jaar af in de wasbox, en 2 of 3x per jaar was ik 'm met de hand. De lak ziet er naar mijn mening nog perfect uit. Dat detailen en shit is niks voor mij, heb wel wat beters te doen :P (m'n auto haal ik ook 1x in de 2 maanden ofzo door de wasbox, ding glimt altijd als een tiet!)

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 10-09-2015 16:14 ]

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Ik plemp soms gewoon die hogedruk spuit erop. Daar moet hij maar tegen kunnen hoor. Ik rijd ook regenraces met dan ding. Dan wordt hij ook drijf nat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Ik heb een oprit en soms zet ik hem voor de schuur na een rit, rol ik de tuinslang uit en pak ik 2 emmers. 20 minuten werk en hij is weer schoon.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Precies, dan had het ding maar geen motor moeten worden :P

Vaak bu'j te bang!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Denk wel om keerringen en zo, die misschien even niet van te dichtbij bewateren met een ferme straal.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:14:
Ik plemp soms gewoon die hogedruk spuit erop. Daar moet hij maar tegen kunnen hoor. Ik rijd ook regenraces met dan ding. Dan wordt hij ook drijf nat.
Nee, niet zo nat als met een hd spuit. Die perst het water in gaten/gaatjes waar het normaal niet of nauwelijks komt. Ook heb ik wel eens horen zeggen dat je pakkingen eruit kunt spuiten.

Bij de wasbox heb je ook altijd een speciaal programma 'motorreinigen'. Die heeft verminderde druk om een motorblok te reinigen. Dat is goed te gebruiken.

Maar ik doe het ook altijd met een spons en emmertje. Een paar keer heen en weer lopen, maar dat moet je er maar voor over hebben. Een beetje TLC versterkt de band met je liefste bezit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

omdat hij zegt

"Echter ben ik eigenlijk op zoek naar een motor die mijn huidige kan vervangen, met meer leven in de brouwerij"

Een scarver heeft iets van 50pk, en brengt nauwlijks leven in de brouwerij.
Hetzelfde geld voor die Honda... ja ze zijn zuinig,... maar het is zo vervelend als een opgevoerde Cita je linksom inhaalt
Moest het even opzoeken, maar de Scarver heeft zelfs precies 50pk, dat betekend dat de F800 bijna het dubbele heeft.
zit positie is ook bijna gelijk aan die van de CBF die hij al rijd (zeer licht naar voren zitten)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 19:52 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:44:
[...]

omdat hij zegt

"Echter ben ik eigenlijk op zoek naar een motor die mijn huidige kan vervangen, met meer leven in de brouwerij"

Pk != "leven"

Leven is het gevoel van snelheid, de lol in de bochten en zo nog een paar dingen. Natuurlijk heb je bij een identieke motor ws meer van dat gevoel met anderhalf keer zoveel vermogen, maar het verschil tussen motoren is veel groter. Een Ducati Monster heeft echt minder vermogen dan een Pan European ST1300, maar velen vinden hem een stuk leuker.

Nu is een Scarver geen Monster, maar het is een lichte gooi- en smijtfiets met bakken koppel. Als je daar geen leven in de brouwerij op kunt krijgen ligt dat tussen de oren, niet tussen de wielen :z
Hetzelfde geld voor die Honda... ja ze zijn zuinig,... maar het is zo vervelend als een opgevoerde Cita je linksom inhaalt
Moest het even opzoeken, maar de Scarver heeft zelfs precies 50pk, dat betekend dat de F800 bijna het dubbele heeft.
zit positie is ook bijna gelijk aan die van de CBF die hij al rijd (zeer licht naar voren zitten)
Die positie is exact reden waarom ik geen F800ST zou aanraden, het verschil cq de meerwaarde is m.i. ver te zoeken, tenzij je prat gaat op een inline twin die doet alsof hij een ruwe boxer is. Een Scarver is in ieder geval iets wezenlijk anders. Of het is wat je zelf zoekt, dat is een tweede, maar het is in ieder geval een optie.

Oslik blyat! Oslik!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Is er iemand met ervaring met een translogic quickshifter?

Pas geleden heb ik een circuit motor gekocht en deze voorzien van wat nieuwe vloeistoffen en de stepjes e.d. afgesteld op mijn voorkeur. Vandaag heb ik er een stukje op gereden om te zien of alles functioneert en er geen vloeistoffen lekken. Eigenlijk alles werkt behalve de quickshifter.

Als ik druk tegen het pedaal zet schakelt de motor niet op. Volgens mij behoort de quickshifter de onsteking kort te onderbreken waarna de motor "vanzelf" schakelt net zoals wanneer je druk op het pedal zet en het gas even kort los laat. Op mijn straatmotor zit ook een quickshifter en daar werkt het perfect zonder dat ik veel druk hoef te geven op het pedaal.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of een manier om te bepalen wat er mis kan zijn? Het kan ook zijn dat ik te weinig druk zet op het pedaal. Is dat nog te controleren zonder dat ik als een lompe boer er druk op zet en wat kapot maak?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo snel gaat het niet kapot. Over wat voor een motor praten we? Sommige merken/types moeten wat lomper bediend worden dan andere merken/types.
Volgens mij is juist het hele idee van een quickshifter dat je het gas er gewoon op kan houden

Overigens schakel ik met mijn motor ook wel eens zonder koppeling (zonder quickshifter), wel met gas loslaten.

Vaak bu'j te bang!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het gaat om een gsxr 600 k9.

Ik weet wat het idee van een quickshifter is. Op mijn straat motor heb ik er ook een en die werkt prima met maar een beetje input. En ja, schakelen zonder koppeling door beetje druk te geven op het pedaal en dan kort gas los ken ik. Dat deed ik ook op mijn vorige motor zonder QS ook wel eens.

Nu heb ik de indruk dat de sensor om de ontsteking te onbreken niet werkt, of niet geactiveerd wordt. En volgens mij is het onderbreken van de ontsteking de trigger om te schakelen net als zonder koppeling schakelen door even het gas kort los te laten terwijl je druk op je pedaal zet. Alleen hoe kan ik dat debuggen.

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:07:
[...]

Pk != "leven"

Leven is het gevoel van snelheid, de lol in de bochten en zo nog een paar dingen. Natuurlijk heb je bij een identieke motor ws meer van dat gevoel met anderhalf keer zoveel vermogen, maar het verschil tussen motoren is veel groter. Een Ducati Monster heeft echt minder vermogen dan een Pan European ST1300, maar velen vinden hem een stuk leuker.

Nu is een Scarver geen Monster, maar het is een lichte gooi- en smijtfiets met bakken koppel. Als je daar geen leven in de brouwerij op kunt krijgen ligt dat tussen de oren, niet tussen de wielen :z

[...]

Die positie is exact reden waarom ik geen F800ST zou aanraden, het verschil cq de meerwaarde is m.i. ver te zoeken, tenzij je prat gaat op een inline twin die doet alsof hij een ruwe boxer is. Een Scarver is in ieder geval iets wezenlijk anders. Of het is wat je zelf zoekt, dat is een tweede, maar het is in ieder geval een optie.
gaat er toch om dat hij iets levendigers zoekt.
ZO´n CBF600 is levendiger als een scarver, hij zou er juist op terug gaan als je het zo zou willen zeggen.
Ook waren zijn al gegeven suggesties als FZ8 en MT-09 in een volledige andere CC klasse.
ik gaf hem slechts een tip gebasseerd op de hints die ik lees. (woonwerk->zuinig willen rijden, en rond de 800 cc)

Als woonwerk niet relevant was geweest, had ik direct gezegt ga kijken naar een Triumph tiger 800 die rijden er namelijk al wel langer rond en wellicht te vinden in zijn prijs klasse, echter ook niet echt heel zuinig maar zal naar ik gok, vergelijkbaar zijn met de MT09 (allroad 800cc triple)

kwa F800 en met betrekking tot zit positie, als ie verder voorover zou willen kijkt ie toch gewoon naar de F800S? enige verschil is dat ie minder kuip rond het blok heeft en het stuur wat lager staat.

Overigens is een monster vergelijken met een pan ook ontzettend appels met peren vergelijken.
compleet andere machines, naked vs toerbuffel, 175kg vs 330 (dus 2x zo zwaar) 600cc vs 1300cc V2 vs dwars geplaatste V4 en ik kan nog wel even doorgaan.

anyhow, denk dat mijn punt wel duidelijk is inmiddels.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:44:
[...]

omdat hij zegt

Juist, dat stukje heb ik even gemist :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Hoe je je motor moet poetsen 8)

Verder dan af en toe een wasbox kom ik ook niet, en af en toe betekent hier: 1 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Gisteren tijdens het rijden hoorde ik opeens een harde tik/plof en had het idee dat de motor een stapje opzij deed. Ik dacht dat er wat met mijn banden aan de hand was, even gestopt en gekeken maar niets gezien. Omdat ik onder de bomen reed kan het best zijn dat ik een tak/eikel op mijn helm kreeg, of dat er iets op de weg lag dat ik niet gezien heb.
Afijn, omdat ik niets vreemds zag ben ik doorgereden aangezien ik toch bijna thuis was. Thuis aangekomen even een iets nauwkeuriger inspectie gedaan, en toen viel me op dat het blok "nat" was, als in olie. Een beetje zweten kan natuurlijk maar ik vond het best veel. Beetje schoongepoetst (jammer dat ik dat vóór het nemen van de foto gedaan heb) zodat ik kan zien hoe snel het terugkomt.
Verder komen er smalle rubber draadjes van één van de keerringen af, dat ziet er nogal versleten uit eigenlijk. Graag de mening van de specialisten of er iets aan de hand is, en zo ja, of dat ook een ploffend geluid maakt :?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ojr29h.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 18-10 23:48
JanPedaal schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:39:
Gisteren tijdens het rijden hoorde ik opeens een harde tik/plof en had het idee dat de motor een stapje opzij deed. Ik dacht dat er wat met mijn banden aan de hand was, even gestopt en gekeken maar niets gezien. Omdat ik onder de bomen reed kan het best zijn dat ik een tak/eikel op mijn helm kreeg, of dat er iets op de weg lag dat ik niet gezien heb.
Niet toevallig bij gas los? Dan kan het gewoon wat benzine zijn geweest die in de uitlaat kwam en een mooie knal + steekvlam gaf. Dat wil mijn Ninja ook nog weleens doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

UTwizard schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:00:
[...]
Niet toevallig bij gas los? Dan kan het gewoon wat benzine zijn geweest die in de uitlaat kwam en een mooie knal + steekvlam gaf. Dat wil mijn Ninja ook nog weleens doen :+
Nee die ploffen heb ik ook wel eens :P Dit was toch anders.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tsja, wat maakt een ploffend geluid.

- Onverbrande brandstof
- vuil op de weg
- gevogelte in vlucht, (die de vlucht plots afbreekt). :+

Achteraf lastig te bepalen, controleer de vloeistofnivuea's en hou een oogje in het zeil voor lekken. Voor de rest zou ik zeggen, drive on. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
BlackLabel01 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:30:
Hoe je je motor moet poetsen 8)

Verder dan af en toe een wasbox kom ik ook niet, en af en toe betekent hier: 1 keer per jaar.
Groot gelijk
Sommige poetsen meer dan ze erop rijden 8)7

Mensen die toevallig nog (circuit)filmpjes hebben van dit seizoen?

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 11-09-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vays schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:27:
[...]

Groot gelijk
Sommige poetsen meer dan ze erop rijden 8)7
Dit is een leuk topic daarover:

http://www.motor-forum.nl.../403145/De-Goorste-1.html

/me is ook niet zo'n poetser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 19:32
Voor de mensen zonder oprit/tuin/etc: ik gebruik van die doekjes van vulcanet. Dat werkt prima, als je niet te kritisch bent. Ik was wel wat bang voor krassen maar dat is niet nodig. Het is misschien wel prijzig maar ik doe al vrij lang met één verpakking, en ik maak hem elke maand toch wel een keer schoon. 2/3 doekjes per keer, kun je na de kappen etc. mooi gebruiken voor de velgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Eddos op 11-09-2015 11:00 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

Ok, net terug van m'n proefrit met de FZ8 (2014 model). Wat een fun! Ze voelt zo enorm licht aan, zit goed, glijd over het asfalt. Ik ben nu sterk aan 't twijfelen om niet gewoon de motor voor erbij te kopen. Buffelen op de Honda voor woon/werk en fun op de FZ8. Want tenslotte, n + 1 :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MandaloR schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:34:
Ok, net terug van m'n proefrit met de FZ8 (2014 model). Wat een fun! Ze voelt zo enorm licht aan, zit goed, glijd over het asfalt. Ik ben nu sterk aan 't twijfelen om niet gewoon de motor voor erbij te kopen. Buffelen op de Honda voor woon/werk en fun op de FZ8. Want tenslotte, n + 1 :)
Dat was ook mijn ervaring op de Fazer8ABS, ik rijd er nu elke dat naar werk (60km enkele reis).
Op verbruik na (rond de 1:15) bevalt dat goed.

vanochtend nog een 'interesant' momentje: ik reed hier https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 en de invoeg strook is daar erg kort, weg is erg druk en wegdek slecht..
Er was een klein gat, ik reed nog een beetje bet angle, gaf gas om in het gat te kunnen, raakte denk ik wat grind ofzo want achterkant ging ineens alle kanten op. Vreemd genoeg kickt instinct in en zonder bij na te denken had ik hem onder controle..

[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 11-09-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

lol leuk topic :)
tijdens de regen onder een bushokje schuilen, de pink omhoog houden tijdens het remmen?
Ik poets ook nooit en fiets staat buiten, daarom ook een deauville, alles plastic en cardan :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 86 ... 105 Laatste