Zoals ik laatst al aangaf was ik zoekende naar een ander onderhoudspunt voor de motor, op advies van Wimmel ben ik hier een dorp verder bij Huybers motoren langsgegaan.
Eigenlijk eerste indruk was al heel anders als MotoPort, gezellig kennis gemaakt en al vrij snel de monteur aan zijn mouw getrokken en daar even alles mee doorgenomen.
De dealer had dus mijn vering 'ingesteld' maar daar werd het niet beter op, sowieso was de bandenspanning van 2.8 bar rondom ook veel te hoog wat ervoor zorgde dat de achterband al helemaal hard ging cuppen. Dat had ik inmiddels zelf a teruggezet. Huidige banden zijn ook op het advies vande dealer er (voor nu blijkt veel te veel geld) onder gekomen, Bridgestone BT023's. Goeie normale all round banden maar zo blijkt niet echt geschikt voor mijn rijstijl.
Komt er eigenlijk op neer dat de monteur net mijn vering opnieuw heeft afgesteld, voor flink iig flink stugger (was uit balans en dook met remmen) met het advies om voor dikke olie erin te laten doen met de beurt. Bandenkeus was hij het niet mee eens, op zijn advies ga ik er straks de T30 Evo's eronder leggen maar dan achter een maatje breder als ik nu heb. 180 ipv 160. De bandenspanning zat ik bijna goed, ik had nu voor 2.4 en achter 2.5 bar ipv de 2.8 rondom bij de dealer, hij staat nu op 2.2 voor en 2.5 achter.
Eerste indruk is erg positief, stuurt strakker, deint niet meer zo, blijft stabieler met remmen (echt een rondje boenderen moet ik nog eens proberen), dus erg goed.
Onderhoud is ook iets, mede omdat ik al een een enorme klomp aangekoekte zooi achter een kuip bij de versnellingsbak heb weggehaald en zo nog wat dingen had dat ik zoiets had van ja, zeker gezien de prijs... Gezien de kilometerstand laat ik dan de klepspeling meepakken en sowieso alle vloeistoffen controleren en waarschijnlijk meepakken (wss overgeslagen bij de dealer) en gewoon alles even nalopen.
Wat een verschil zo, als je daar binnen bent, je verhaal doet bij de monteur en er ook gewoon echt serieus naar geluisterd wordt en er echt meegedacht en geadviseerd wordt, en je ook direct al 'geholpen' wordt.
Nee, erg tevreden, binnenkort de bandjes en misschien voor of waarschijnlijk na de winter de 'grote' beurt laten doen.