Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 85 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij mij zat het erbij, nog handiger. :P Maar idd aan zoiets kan ik ook moeilijk mijn geld kwijt...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
Je kan zo een waslijn ook uit China importeren, duurt wel even maar dan heb je het wel voor 'maar' 2 euro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52
Die van mij rolt op in het slot, dat is wel zo praktisch. Zon abus buttplug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:51
Ik heb een schijfslot dat begint te janken als je de motor ook maar even aanraakt. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

He Bommes, waar zit je ergens? * Chakotay is vandaag rond een uur of 6 ook in de Dolomieten aangekomen. Ik zit de rest van de week in Sëlva/Wolfenstein/Selva di Val Gardana (rare nep-Italianen hier... Spreek gewoon 1 taal ipv 3 :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RWqdFCEl.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 06-09-2015 23:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42
ephymerous schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:21:
Vanmiddag even uurtje gereden maar was wel serieus fris met mijn doorwaai handschoenen. Misschien even setje erbij kopen :)
Ik heb vanochtend rond 6:00u ergens tussen Zoutelande en Den Haag ook besloten om mijn wintervoering vanavond weer in mijn jas te doen.
Vond het toch beetje koud worden. o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:47:
He Bommes, waar zit je ergens? * Chakotay is vandaag rond een uur of 6 ook in de Dolomieten aangekomen. Ik zit de rest van de week in Sëlva/Wolfenstein/Selva di Val Gardana (rare nep-Italianen hier... Spreek gewoon 1 taal ipv 3 :P

[afbeelding]
Wij zitten nu in Arsië uurtje ten oosten van Trento en een uur ten noorden van Venetië.

Echt niemand en tip voor een normaal werkende upload plek voor wat foto's? ?
Ik gebruikte altijd Picasa maar daar krijg ik nu de url van de foto niet meer uit omdat je via de gsm altijd in die stomme foto app terecht komt. Ook als je zonder redirect er heen probeert te surfen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als het alleen is om hier op het forum wat foto's neer te plempen: http://tyl.nl

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
Bommes schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:25:
[...]

Wij zitten nu in Arsië uurtje ten oosten van Trento en een uur ten noorden van Venetië.

Ik gebruikte altijd Picasa maar daar krijg ik nu de url van de foto niet meer uit omdat je via de gsm altijd in die stomme foto app terecht komt. Ook als je zonder redirect er heen probeert te surfen.
Flickr ? Heb je tevens 1TB tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:39:
Als het alleen is om hier op het forum wat foto's neer te plempen: http://tyl.nl
Ja voor op het forum, ik heb zelf ook wel een site zal eens kijken als ik weer thuis ben hoe ik ook even makkelijk een upload pagina kan maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tweakers.net heeft ook een eigen fotoalbum die zelfs de foto's al voor je resized. Het is niet erg mooi maar het werkt vanaf 5000 karma punten dacht ik - en die heb je.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ziet er strak uit, tripje dolemieten staat ook nog op mijn velanglijstje (onder tripje Schotland).

Van het weekend even aan het poetsen geweest met mijn ketting, motorkleding zaak had goede aanbieding voor chaincleaner. Normaal gebruik ik dat nooit maar ik moet zeggen dat nu ik dit gebruikt heb en daarna in nieuw laagje kettingvet hij merkbaar soepeler loopt. Ik had 1 schakel die wat vast zat en dat gaf bij wegrijden nog wel eens een tik en nu is dat weg :)

* ToolkiT moet eigenlijk maar gaan zoeken naar een cardan-fiets.. heb je dit gezeur niet meer.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:48:
[...]

Ziet er strak uit, tripje dolemieten staat ook nog op mijn velanglijstje (onder tripje Schotland).

Van het weekend even aan het poetsen geweest met mijn ketting, motorkleding zaak had goede aanbieding voor chaincleaner. Normaal gebruik ik dat nooit maar ik moet zeggen dat nu ik dit gebruikt heb en daarna in nieuw laagje kettingvet hij merkbaar soepeler loopt. Ik had 1 schakel die wat vast zat en dat gaf bij wegrijden nog wel eens een tik en nu is dat weg :)

* ToolkiT moet eigenlijk maar gaan zoeken naar een cardan-fiets.. heb je dit gezeur niet meer.
Heb je er al een pro-oiler opgezet? Is ook een simpele oplossing :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:48:
[...]

Heb je er al een pro-oiler opgezet? Is ook een simpele oplossing :)
Ik heb een scottoiler, maar dat is ook niet heiligmakend.. tankje is veel te klein dus moet eigenlijk vaker checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:52:
[...]

Ik heb een scottoiler, maar dat is ook niet heiligmakend.. tankje is veel te klein dus moet eigenlijk vaker checken..
Dan is het nog maar af en toe olie-en, met een pro-oiler heb je een constante flow aan olie. En dan gebruik je eigenlijk olie om de ketting schoon te houden. De olie slingert het vuil er als het ware weer vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:53:
[...]

Dan is het nog maar af en toe olie-en, met een pro-oiler heb je een constante flow aan olie. En dan gebruik je eigenlijk olie om de ketting schoon te houden. De olie slingert het vuil er als het ware weer vanaf. :)
Ga ik onthouden voor de volgende motor, tot die tijd scottoiler vaker checken, en af en toe met spuitbus extra laagje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 17-10 15:20
Bommes schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:25:
[...]

http://www.imgdumper.nl/index.php

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

YouTube: POLITE Notice Vests - I Despise you.
wat vinden jullie van die vestjes?
Aan de ene kant vind ik het wat sneu, maar aan de andere kant als het werkt who cares?..

Afbeeldingslocatie: https://www.infinitymotorcycles.com/images/products/medium/polite-think-bike-waist-coat-002.jpg
https://www.infinitymotor...qxiDn9H_cNvVzChoCOYTw_wcB

[ Voor 46% gewijzigd door ToolkiT op 07-09-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:28:
YouTube: POLITE Notice Vests - I Despise you.
wat vinden jullie van die vestjes?
Aan de ene kant vind ik het wat sneu, maar aan de andere kant als het werkt who cares?..
Diep- en dieptriest.

Als je wil opvallen kan dat ook met een gewoon geel vest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:30:
[...]

Diep- en dieptriest.

Als je wil opvallen kan dat ook met een gewoon geel vest.
"Dr Ian Garrard, of Brunel University did an independent study on researching if h...igh viz clothing really does work. Dr Gerrard measured how much space 6,000 motorist gave him as they passed his bike.
He wore a number a number of high viz items and normal clothing, his research concluded that the only clothing available to the public that worked was the POLITE waistcoat, no other high viz item the public could buy worked, he said that the other items of clothing “made no statistical significant difference”"

zette me wel aan het denken..

grappig, tot ik dat filmpje zag had ik nog nooit zo'n vestje gezien, maar pardoes zie ik er vanochtend 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:32:
[...]

"Dr Ian Garrard, of Brunel University did an independent study on researching if h...igh viz clothing really does work. Dr Gerrard measured how much space 6,000 motorist gave him as they passed his bike.
He wore a number a number of high viz items and normal clothing, his research concluded that the only clothing available to the public that worked was the POLITE waistcoat, no other high viz item the public could buy worked, he said that the other items of clothing “made no statistical significant difference”"

zette me wel aan het denken..

grappig, tot ik dat filmpje zag had ik nog nooit zo'n vestje gezien, maar pardoes zie ik er vanochtend 1!
Ik vind het ook een beetje triest. In Nederland is het volgens mij ook gewoon verboden, gezien de huidige trend om "BiZa-striping" op niet-hulpverleningsvoertuigen te beboeten. Ik snap best dat opvallen belangrijk is voor motorrijders, maar om je als agent te gaan kleden zodat mensen zich gaan gedragen gaat mij erg ver.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat je niet meer ruimte krijgt wil niet zeggen dat ze je niet zien natuurlijk.

De reden dat je méér ruimte krijgt is omdat men denkt dat je ergens met semi-spoed doorheen moet. Als men daarna ziet dat het niet voor een agent was, maar voor een gewone motorrijder zal dat bij een volgende keer alleen maar meer agressie creeeren.

Je eist meer ruimte op door een vorm van misleiding, uiteindelijk verpest dat alleen maar de reputatie voor de gemiddelde motorrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:35:
[...]

Ik vind het ook een beetje triest. In Nederland is het volgens mij ook gewoon verboden, gezien de huidige trend om "BiZa-striping" op niet-hulpverleningsvoertuigen te beboeten. Ik snap best dat opvallen belangrijk is voor motorrijders, maar om je als agent te gaan kleden zodat mensen zich gaan gedragen gaat mij erg ver.
Het is een grijs gebied denk ik en in NL zullen ze er strenger in zijn dan de UK..
In Schotland zag ik een witte BMW tourbuffel die echt helemaal onder "BiZa-striping" zat.. ik dacht nog even dat het een blood-bike was maar volgens mij was het gewoon een burger die enthousiast aan het plakken is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:37:

De reden dat je méér ruimte krijgt is omdat men denkt dat je ergens met semi-spoed doorheen moet. Als men daarna ziet dat het niet voor een agent was, maar voor een gewone motorrijder zal dat bij een volgende keer alleen maar meer agressie creeeren.

Je eist meer ruimte op door een vorm van misleiding, uiteindelijk verpest dat alleen maar de reputatie voor de gemiddelde motorrijder.
Vooral dit laatste is wat me tegenhoud (en dat het wel een beetje sneu is om als 40er cops and robbers te spelen ;) )
Met hi-Viz is het een beetje een wapenwetloop en nu iedereen het heeft valt het weer minder op :|

deze jas zit nu in mijn shopping basket, terwijl ik de zwarte versie op ebay veel goedkoper kan krijgen..:
Afbeeldingslocatie: http://www.motardinn.com/f/110/1105533/rukka-armaxion-jacket-goretex-black-fluo.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 07-09-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het tegenovergestelde van HiViz kleding werkt uit eigen ervaring ook erg goed moet ik zeggen :P

Donkere motor met zwarte en of camo kleding en wat symbooltjes zorgen voor andere weggebruikers die niet snel een confrontatie aangaan ;) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:44:
Ach het tegenovergestelde van HiViz kleding werkt uit eigen ervaring ook erg goed moet ik zeggen :P

Donkere motor met zwarte en of camo kleding en wat symbooltjes zorgen voor andere weggebruikers die niet snel een confrontatie aangaan ;) :')
Sons of Banarchie vest? ;)
Perfect voor modjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:37:

Volgens mij geeft men meer ruimte omdat men denkt "ojee, politieagent in de buurt, laat ik maar braaf volgens de regels rijden." Zeg maar hetzelfde idee dat de helft van de weggebruikers politieauto's niet durft in te halen.

Nog erger is het trouwens als die lui in politiekleding zich gaat gedragen als een politieagent. Daar was een tijdje terug een draadje over op motor-forum. Zo'n knakker had helemaal de kleding van een motoragent aan, maar dan zonder het politielogo. Ging-ie vervolgens andere weggebruikers op hun gedrag wijzen. In en intriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XBL:

http://www.motor-forum.nl...Nepagent-op-de-A27-1.html

In Tilburg hebben we trouwens ook een tijd last gehad van zo'n nep motoragent :(

Hoewel het meest trieste figuur wat ik ooit eens ben tegengekomen zat in een witte Volvo in een uniform van een particulier beveiligingsbedrijf met een fototoestel flitser andere weggebruikers te flitsen :') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:42:
[...]

Vooral dit laatste is wat me tegenhoud (en dat het wel een beetje sneu is om als 40er cops and robbers te spelen ;) )
Met hi-Viz is het een beetje een wapenwetloop en nu iedereen het heeft valt het weer minder op :|

deze jas zit nu in mijn shopping basket, terwijl ik de zwarte versie op ebay veel goedkoper kan krijgen..:
[afbeelding]
Ik denk dat het nog net zo opvalt, maar men er misschien minder op uit doet. Ik zit zelf ook nog wel regelmatig in het koekblik en dan valt mij altijd op hoeveel eerder ik een motorrijder met iets hi-viz zie. Zowel in de zon als in de regen maakt het voor mij een enorm verschil. Zeker als een motorrijder helemaal zwart is valt hij heel snel weg tegen de achtergrond.
XBL schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:51:
[...]

Volgens mij geeft men meer ruimte omdat men denkt "ojee, politieagent in de buurt, laat ik maar braaf volgens de regels rijden." Zeg maar hetzelfde idee dat de helft van de weggebruikers politieauto's niet durft in te halen.
Ahuh, dat vermoed ik ook. Daarom moet je dat ook niet misbruiken imo.
Nog erger is het trouwens als die lui in politiekleding zich gaat gedragen als een politieagent. Daar was een tijdje terug een draadje over op motor-forum. Zo'n knakker had helemaal de kleding van een motoragent aan, maar dan zonder het politielogo. Ging-ie vervolgens andere weggebruikers op hun gedrag wijzen. In en intriest.
Owjah, die thread :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42
ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:48:
[...]
...

ToolkiT, meet euchromatic. Voor €900,- ben je klaar.
euchromatic schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:36:
Heeft er iemand interesse in een Honda NTV uit 1992? Ik heb 'm op marktplaats gehad maar mijn koper daar kwam op zijn beslissing terug (iets met vrouw en toestemming :X ).

Met koffers, scherm en GPS.

https://www.dropbox.com/s...20Honda%20NTV650.pdf?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MuddyMagical schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:17:
[...]

ToolkiT, meet euchromatic. Voor €900,- ben je klaar.

[...]
Niet echt, want die moet ik dan ophalen, importeren, latern keuren, stuur aan de andere kant zetten ;) etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:05:
@XBL:

http://www.motor-forum.nl...Nepagent-op-de-A27-1.html

In Tilburg hebben we trouwens ook een tijd last gehad van zo'n nep motoragent :(

Hoewel het meest trieste figuur wat ik ooit eens ben tegengekomen zat in een witte Volvo in een uniform van een particulier beveiligingsbedrijf met een fototoestel flitser andere weggebruikers te flitsen :') :') :')
lol :P Ik merk dat mijn (zwarte) Volvo S80 ook een bepaald effect heeft op mede weggebruikers :P als een auto met een groot snelheidsverschil mij inhaalt, wil ik er nog wel eens achteraan gaan. Als ik dan met mijn binnenspiegel ga kloten, gaat het grootste gedeelte van de weggebruikers op de rem en naar rechts :+ (sowieso heb ik met die bak veel minder last van 'bumperklevers' voor mij O-))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:23:
[...]

lol :P Ik merk dat mijn (zwarte) Volvo S80 ook een bepaald effect heeft op mede weggebruikers :P als een auto met een groot snelheidsverschil mij inhaalt, wil ik er nog wel eens achteraan gaan. Als ik dan met mijn binnenspiegel ga kloten, gaat het grootste gedeelte van de weggebruikers op de rem en naar rechts :+ (sowieso heb ik met die bak veel minder last van 'bumperklevers' voor mij O-))
Met onze Audi A6 heb ik exact het tegenovergestelde dat ding lijkt wel bumperklevers voor mij aan te trekken :(

Alleen knipperen (wat ik dan ook meestal doe) met groot licht lijkt wat te helpen, maarja dat doet de reputatie van die auto weer geen goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren op circuit Lelystad geweest. Was voor het eerst dat ik naar een circuit gegaan ben. Heerlijk naar mijn zin gehad en eens flink goed met de RC8 gereden. Het verschil in wegligging met de RC8 en de oude SV1000S is enorm. Hoe plat ik ook ging nooit geen enkel moment gevoeld dat er iets niet goed ging. Dat was met de SV compleet anders.

De banden ook gelijk goed ingereden nu :) Als je een sportband zoekt die lang mee gaat raad ik deze Sportsmart 2 banden zeker aan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vLVFuS8f5kSXmNUaGzwyRb8U/medium.jpg

Ook al was dit in de toer categorie en niet sport, toch heerlijk gereden en de RC8 gelijk goed gebruikt.

Verder de motor nog voorzien van wat extra carbon.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Bm2gyraMN8G58BiRG3CASiFg/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 07-09-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:53:
[...]

Met onze Audi A6 heb ik exact het tegenovergestelde dat ding lijkt wel bumperklevers voor mij aan te trekken :(

Alleen knipperen (wat ik dan ook meestal doe) met groot licht lijkt wat te helpen, maarja dat doet de reputatie van die auto weer geen goed :(
Die audi's laat ik er ook nooit langs. Aso's :Y)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Joopieboy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:08:
Mensen nog tips in de omgeving Eindhoven-Uden? Ik vind het maar lastig om een gewone dealer te vinden. Meeste ben ik zo weg als ze beginnen of als je al aangesproken wordt... :/
Misschien kun je eens kijken bij van Sleeuwen Motoren, zit in Volkel. Daar staan overigens ook enkele MT-09 Tracer's (ook verhuur), toevallig afgelopen vrijdag nog een proefrit mee gemaakt.

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:53:
[...]

Staat altijd wel mooi, vier van die ringetjes in de binnenspiegel >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Knipperen om met groot licht motiveert mij niet echt om een baan naar rechts op te schuiven :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MandaloR schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:27:
[...]

Misschien kun je eens kijken bij van Sleeuwen Motoren, zit in Volkel. Daar staan overigens ook enkele MT-09 Tracer's (ook verhuur), toevallig afgelopen vrijdag nog een proefrit mee gemaakt.
Top, dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 17:19
Ik zoek een set ( mag ook 2de hands ) valbeugels tbv mijn Yamaha Diversion XJ600s uit 1992.
Iemand een idee of gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

WiLLoW_TieN schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:48:
Ik zoek een set ( mag ook 2de hands ) valbeugels tbv mijn Yamaha Diversion XJ600s uit 1992.
Iemand een idee of gouden tip ?
Goud is te zacht voor een valbeugel, en is ook niet echt kosteneffectief..
Nog meer tips nodig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

140km gereden 4,5uur weg geweest (ook nog boodschappen gedaan)
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441639885.jpg

Graadje of 22 in het dal en boven op een of andere berg met een klein meertje was het slechts 12 graden.
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441639729.jpg

Echt super wegen, niet druk geen controles en goed asfalt. Oh en niet te vergeten vriendelijke mensen en goede koffie voor slechts 1 euro. *O*
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441640186.jpg

Ben wel moe nu maar heb me super vermaakt.
Op een gegeven moment haakte er 2 rijders aan tijdens een afdaling van een of andere pas. Heb ze ruim 20 minuten achter me gehad en ze leken niet de indruk te wekken dat ze me makkelijk bij konden houden. Op de rechte stukken inlopen en bij de bochtjes afzakken zeg maar >:)
Op een gegeven moment draaide ze een andere weg op.
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441640263.jpg
Misses Bommes in beeld tijdens de lunch stop. Kreeg al de opmerking dat ik meer foto's van de Vespa maakte dan van haar. . :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat hebben vrouwen ook als je kinderen hebt, dan gaan de foto's van de man eruit en komen al de schattige kinderfoto's erin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

In de categorie "ik ben een idioot":

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zMuTzji.jpg

Diesel getankt... >< Gelukkig hadden ze een slangetje & grote jerrycan, 15 minuten en 18.3 liter nieuwe benzine later kon ik weer verder :P

En in de categorie "wat Bommes kan, kan ik ook":

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CFYXHMF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XddD80a.jpg

Italia *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:59:

[afbeelding]

Diesel getankt... >< Gelukkig hadden ze een slangetje & grote jerrycan, 15 minuten en 18.3 liter nieuwe benzine later kon ik weer verder :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Italia *O*
DOH! laat me raden je auto is een diesel?

Super mooie fotos van beide d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:07:
Je kan zo een waslijn ook uit China importeren, duurt wel even maar dan heb je het wel voor 'maar' 2 euro :P.
Da's een goed idee! Nóg goeiekoper! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:02:
[...]

DOH! laat me raden je auto is een diesel?

Super mooie fotos van beide d:)b
Nee, de slangen hingen wat raar waardoor er "Super 95" naast de dieselslang stond. En ik zat gewoon niet op te letten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:04:
[...]

Nee, de slangen hingen wat raar waardoor er "Super 95" naast de dieselslang stond. En ik zat gewoon niet op te letten :P
En in italia zijn de kleuren van de vulpistolen zeker anders?
Zo niet dat zat je idd te slapen als je de zwarte ipv de groene pakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die Italiaanse vrouwen langs de weg worden er niet knapper op trouwens...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0LAvAcw.jpg

@Toolkit: ze waren allemaal zwart, alleen een ander kleur rondje erop. Ik had degene rechts ipv links naast het "Super"-bordje gepakt... Zat vooral te slapen idd dus :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5kSodUul.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Chakotay op 07-09-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haha, diesel :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Diesel+ zelfs, liep ie er nog harder op? :+

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Vond de motor al wat zwabberig aanvoelen... ;(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CtQUJQBm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hFWUTQQm.jpg
Gaan we morgen waar weer eens naar de garage toe...als de band morgenochtend niet plat staat...

[ Voor 13% gewijzigd door Martin op 07-09-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:44

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:59:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Italia *O*
Ja, dan ben je wel een idioot! :9 . Goed mengen met nieuwe peut, en weer gaan. Liep ie niet even rot daarna?

Tsja, wat op een Vespa gedaan kan worden... :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:40
Chakotay schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:08:
[...]

@Toolkit: ze waren allemaal zwart, alleen een ander kleur rondje erop. Ik had degene rechts ipv links naast het "Super"-bordje gepakt... Zat vooral te slapen idd dus :P

[afbeelding]
:F
Dat is stom zeg. Die bordjes hangen er verwarrend bij.
Martin schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:31:
Vond de motor al wat zwabberig aanvoelen... ;(
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaan we morgen waar weer eens naar de garage toe...als de band morgenochtend niet plat staat...
Oh no! Die band is afgeschreven. Een prop erin schieten doen ze meestal niet op het loopvlak.
Zonde, want zo te zien heb je nog genoeg profiel over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 13:34

Acid_Burn

uhuh

Pluutje werkt prima.. prop is een tijdelijk lapmiddel.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Of je hem nu van binnen of buiten plakt, maakt geen zak uit. Mits goed gelijmd dan vulkaniseert een prop ook en kan ie prima oud worden ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Achterband zit er net zo'n 3.000 km op, Bridgestone Battleaxe of hoe je het schrijft, tourbandjes in ieder geval :P Ik wacht wel af wat ze er bij Motoport van zeggen, leg me waarschijnlijk toch wel bij hun oordeel neer ;) Gaat wel hard zo, eerste set banden was bij 6.000 km al aan vervanging toe :X Misschien is 1250cc toch wat veel voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:08:
Die Italiaanse vrouwen langs de weg worden er niet knapper op trouwens...

[afbeelding]

[afbeelding]
Aan het flirten met een Italiaanse schone zeker ;)

Zelf ben ik altijd paranoia met tanken want mijn vierwielers zijn diesel en mijn motor is benzine (uiteraard) maar ik tank vaker met motor dus beide kanten op dubbelcheck ik het altijd even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:51:

Oh no! Die band is afgeschreven. Een prop erin schieten doen ze meestal niet op het loopvlak.
Zonde, want zo te zien heb je nog genoeg profiel over. :/
Euh, juist wél op het loopvlak en niet op de zijkanten.

Verder zou ik er geen prop in zetten, maar naar een bandenboer gaan een pluutje laten zetten. Als er een prop in zit, kan er geen plu meer in (gat is dan te groot). Als je er wel een prop in zet, kan je er ook nog wel mee doorrijden (zit helemaal versmolten met de band)... ik moet nog het eerste eerstehands verhaal horen van een prop die los is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Wat mooie plaatjes vers uit de Alpen :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fWeNw5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uYHPSU2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aOdyiXz.jpg

Heerlijk gereden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:36:
[...]

Euh, juist wél op het loopvlak en niet op de zijkanten.

[...]
Dat moet ik dan de bandenboer in Luxemburg vertellen. Hij wilde eet geen prop of pluutje in doen. Ik moest toen met een band die ik eigenlijk niet wilde naar Nederland rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Erg mooie foto's hoor. :)

Ik ben een beetje aan het twijfelen over mijn eerste motor nu. Opzicht wilde ik voor een naked bike gaan, namelijk een Kawasaki ER-6N met ABS. Echter heeft een kennis van mij nu een Suzuki GSF 650 S (Bandit) te koop voor ongeveer hetzelfde geld, incl. top- en zijkoffers en ABS. Alleen is het geen naked. :p Ik ga er, zodra ik m'n rijbewijs heb, sowieso een testritje op maken. Rijdt iemand zo'n Bandit met kuip? Hoe is dat?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ktenolix schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:47:Rijdt iemand zo'n Bandit met kuip? Hoe is dat?
Bandit 1250s hier :9 Enige verschil met de 650 is de cilinderinhoud, ik ben wel blij met de kuip, het houdt veel wind van je bovenlijf dus ik kan het hele jaar doorrijden zonder te verkleumen, de motor zelf houdt de benen wel warm. Als je de naked echt mooier vindt kun je ook de kuip er af halen, ander koplampje en raw's er op en je hebt je naked ;) Volledige kofferset is een goeie plus, zijn best dure dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 06:43:
[...]

Dat moet ik dan de bandenboer in Luxemburg vertellen. Hij wilde eet geen prop of pluutje in doen. Ik moest toen met een band die ik eigenlijk niet wilde naar Nederland rijden.
Waar denk je dat-ie meer aan verdient? Band repareren of nieuwe band erop leggen? Zo'n buitenlander die hij toch nooit meer ziet is makkelijk verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:19:
[...]

Waar denk je dat-ie meer aan verdient? Band repareren of nieuwe band erop leggen? Zo'n buitenlander die hij toch nooit meer ziet is makkelijk verdienen.
Tja, dat is ook wel waar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Het is een nieuwe achterband geworden :/ Weer € 230,-, zou leuk zijn als ik er deze keer wat langer van mag genieten :/ Oh well, motoport Assen is altijd wel gezellig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
Martin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:54:
Het is een nieuwe achterband geworden :/ Weer € 230,-, zou leuk zijn als ik er deze keer wat langer van mag genieten :/ Oh well, motoport Assen is altijd wel gezellig :>
Je gaat snel overstag? Meerdere tweakers gaven toch aan dat dit redelijk makkelijk te fixen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:53
Je mag bij mij ook wel een keer op de koffie komen hoor, voor de helft van het geld. Krijg je er zelfs een koekje bij, gratis en voor niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel gaaf auto vs motor filmpje (om alvast maar iets te verklappen, als je hard wil remmen of snel bochten wil nemen moet je niet motor gaan rijden) ;)

BMW M1 35i Vs BMW S1000RR HP4 - Chaz Davies

[YouTube: https://youtu.be/xckqNulY10o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
Konden we van te voren ook wel vertellen.. Een bedrijf wat graag banden verkoopt....

Deze band had je gewoon op kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:24
Nu ik alle reacties over pluutjes en propjes lees.. Gister rolde ik mn motor uit de schuur, dacht wat loopt die weer zwaar dus controleerde even de achterband. En ja hoor, nog niet eens 300 km mee gereden en zit er een schroef in. :( :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DijOfdCm.jpg

Als ik garages bel dan wil niemand een band repareren, maar na alles wat ik hier lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:30:
[...]

Konden we van te voren ook wel vertellen.. Een bedrijf wat graag banden verkoopt....

Deze band had je gewoon op kunnen rijden.
Mjah.... Ik denk dat 't bij Martin ook niet goed gevallen was als die band (netjes) gerepareerd zou zijn. Om op een nette manier een "pluutje" te trekken ben je, inclusief verwijderen/monteren van de band + velg ook een half uur verder als het mee zit, en heb je dus dezelfde werkplaatskosten.

Band verder niet goed bekeken maar als het een Michelin is dan kun je er met goed fatsoen ook géén "pluutje" of "patch" in vulkaniseren vanwege het inwendige ribbelpatroon en moet je, om het goed te doen, eigenlijk al te diep gaan schuren/ruwen in de "tubeless" laag van zo'n band.

Afhankelijk van het type fiets en het gebruik had ik er overigens, als het mijn eigen fiets was, waarschijnlijk gewoon een "prop" in geschoten. Een achterband die "ineens" leeg loopt is goed te controleren tijdens het rijden, je krijgt alleen een beetje vaag/zwaar stuurgedrag.

Bandje van Martin is een Battlax (Bridgstone) en kan goed gerepareerd worden met een "pluutje".... Dus ik hoop dat 'ie die band weer mee terug genomen heeft (en er ook geen "afvoerkosten" voor heeft betaald) :+

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-09-2015 17:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

specops0i0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:50:
Nu ik alle reacties over pluutjes en propjes lees.. Gister rolde ik mn motor uit de schuur, dacht wat loopt die weer zwaar dus controleerde even de achterband. En ja hoor, nog niet eens 300 km mee gereden en zit er een schroef in. :( :'(

[afbeelding]

Als ik garages bel dan wil niemand een band repareren, maar na alles wat ik hier lees...
Als Purmerend een beetje in de buurt is: neem contact op deze lui. Die gaf mij iig via motor-forum.nl eerlijk advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:24
XBL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:55:
[...]

Als Purmerend een beetje in de buurt is: neem contact op deze lui. Die gaf mij iig via motor-forum.nl eerlijk advies.
Thanks, maar ik ben woonachtig in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:18:
Een heel gaaf auto vs motor filmpje (om alvast maar iets te verklappen, als je hard wil remmen ofsnel bochten wil nemen moet je niet motor gaan rijdenn) ;)

[video]
In de slalom (en race) was de bike toch echt sneller hoor :)

Remmen blijft een issue natuurlijk met veel minder wegcontact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat wegrijden bij de race :') alsof zo'n auto in de buurt kan blijven van een motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

418O2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:17:
Dat wegrijden bij de race :') alsof zo'n auto in de buurt kan blijven van een motor
Je kunt wel 193PK hebben op nog geen 170 kg, maar al dat vermogen vanuit stilstand op de weg krijgen lukt zo te zien wat moeilijker bij SS dan bij een 2 wiel aangedreven auto :)...

Anyhow, terug naar enkel 2 wielers. Vandaag wezen proefrijden op dit:
Shiver

Man, man, man! Wat een apparaat! Vergeleken met mijn SV650 zit het fantastisch, klinkt het fantastisch en remt het fantastisch! Oftewel, ik heb een koopovereenkomst gemaakt met de verkoper, een aanbetaling gedaan en ik ga als de wiedeweerga proberen om die Suzuki van mij (voor een leuk bedrag) de deur uit te krijgen!

Dus iemand nog interesse in deze?!

http://link.marktplaats.nl/m963303468

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ik ga niet iedereen lopen quoten maar ik krijg nogal wat negatieve reacties op mijn keuze om de achterband te laten vervangen. Even voor het perspectief, als je terugscrolled naar mijn foto's bedenk je even dat het een 180-achterband is, het was een fors ding wat in de band zat. Toen we die er uit hadden gehaald in de garage zat er zo'n gat in de band dat je er een balpen doorheen kon halen... alles leuk en aardig maar dan kies ik liever voor een nieuwe band dan dat het een keer misgaat als ik op een lange rit ben.
Ik ben dankbaar voor de adviezen die me gegeven zijn, maar uiteindelijk zijn het adviezen en ben ik degene die de beslissing neemt :> als reactie op de wijsneuzen

Verder was het best lekker weer vanmiddag, ben op de terugweg maar weer eens langs de wasboxen gereden, velgen blijven lastig schoon te houden ;( Verder wel weer lekker shiny :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:02:
[...]

In de slalom (en race) was de bike toch echt sneller hoor :)
Klopt maar in de bochten tijdens de race liep die auto flink in en in het begin van de race zelfs weg van de motor. Die motor heeft het echt gewonnen door de rechte stukken tijdens de race.

De slalom is een heel ander verhaal omdat dat gewoon lastig gaat met een auto tegenover een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:20
bakvis schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:30:
[...]

Je kunt wel 193PK hebben op nog geen 170 kg, maar al dat vermogen vanuit stilstand op de weg krijgen lukt zo te zien wat moeilijker bij SS dan bij een 2 wiel aangedreven auto :)...

Anyhow, terug naar enkel 2 wielers. Vandaag wezen proefrijden op dit:
[afbeelding]

Man, man, man! Wat een apparaat! Vergeleken met mijn SV650 zit het fantastisch, klinkt het fantastisch en remt het fantastisch! Oftewel, ik heb een koopovereenkomst gemaakt met de verkoper, een aanbetaling gedaan en ik ga als de wiedeweerga proberen om die Suzuki van mij (voor een leuk bedrag) de deur uit te krijgen!

Dus iemand nog interesse in deze?!

http://link.marktplaats.nl/m963303468
Gefeliciteerd! Nog een Shiver rijder, is het verschil met de Suzuki echt zo groot? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een heel gaaf auto vs motor filmpje (om alvast maar iets te verklappen, als je hard wil remmen of snel bochten wil nemen moet je niet motor gaan rijden) ;)

[video]
Bij de race hield Chaz zich in bij optrekken. Dat zag je. Daarnaast was het maar 1 bocht.

Auto's zijn opzich trager dan motoren op het circuit. Maar als je naar echt puur race autos gaat kijken (formula autos) dan ga je het niet meer winnen met de motor. Als ik rondetijden vergelijk op Assen tussen autos en motoren rijden wij toch altijd nog zo'n 10 sec sneller.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

155 km over weggetjes die ongeveer 1 auto breed zijn
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441737286.jpg
... vandaag dus nog langer onderweg geweest.

Bananen stop:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441737130.jpg

Po vlakte op de achtergrond;
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441737347.jpg

Het doel voor vandaag was:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441737536.jpg
De prosecco producent waar wij wijn van in/verkopen. Eerste keer dat we hun in levende lijven ontmoeten. Dus rondleiding en wat proeven.

Ik zei toch geen 20 meter rechtdoor:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1441737403.jpg
Nee dat kwam niet door de prosecco ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toffe foto's Bommes, enne, je huis staat er nog. Bizar hoe dat werkt in een mens (in mij iig). Iemand die ik niet ken is op vakantie, dan kijk ik toch op weg naar mijn werk en terug met een schuin oog of het huis er nog 'normaal uit ziet' (als in: de voordeur is dicht, er hangen geen verdachte lui rond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog een foto van Lelystad.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OYgdUHXec75b3nNqqmBnG72P/full.jpg

Helaas net geen kneedown, maar was dan ook voor het eerst op het circuit. Houding kan nog wel wat beter, maar ik vind het al best aardig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zacht schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:55:
Toffe foto's Bommes, enne, je huis staat er nog. Bizar hoe dat werkt in een mens (in mij iig). Iemand die ik niet ken is op vakantie, dan kijk ik toch op weg naar mijn werk en terug met een schuin oog of het huis er nog 'normaal uit ziet' (als in: de voordeur is dicht, er hangen geen verdachte lui rond).
Thanks! ! De buurvrouw houd de boel ook aardig in de gaten, als in gebruikt onze koelkast tijdens feestjes als die van haar te klein is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mooie weggetjes Bommes!

* Chakotay heeft vandaag de Giau-pas gereden, prachtig uitzicht daar :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ay6ekV3l.jpg

Daarnaast ook nog zo'n 300km aan andere bergpassen en spul natuurlijk :P Niets raars te merken aan de motor gelukkig na het diesel-geintje van gisteren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[video]
was er niet ergens een ander statistiekje wat aangaf dat motoren sowieso een langere remweg hebben?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

In de categorie "sabotage uit onverwachte hoek".
Gisteren besloot mevrouw JanPedaal om mijn motorkleding te wassen. Superlief natuurlijk, en was nog veel liever geweest als ze mijn kentekenbewijs en groene kaart niet had meegewassen ;w

Nu wil het toeval dat ik deze week de auto van mijn moeder voor de deur heb staan. Wat zouden jullie doen?
NB. boete voor kentekenbewijs niet kunnen tonen is €45.

Poll: Zou je motor gaan rijden zonder kentekenbewijs :?
Nee, ik gebruik de auto van mijn moeder
Ja, en incasseer de boetes als een man
Ja, en geef de boetes aan de vrouw
Ja, maar ga er vandoor als de smeris komt
Ik rij altijd zonder kentekenbewijs

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395293&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Al een nieuwe aangevraagd?

Bevestiging ervan uitprinten en meenemen, dat is in ieder geval beter dan niets. En gewoon normaal rijden, dan is de kans dat je aangehouden wordt vrijwel verwaarloosbaar.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:02:
In de categorie "sabotage uit onverwachte hoek".
Gisteren besloot mevrouw JanPedaal om mijn motorkleding te wassen. Superlief natuurlijk, en was nog veel .......
nieuw hardplastiek kentekenbewijs op cc formaat... geen probleem meer met wassen.. Daarvoor altijd een fotokopietje van de papieren versie in huis liggen voor noodgevallen zoals dit. Iets met schade en schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:44

_Apache_

For life.

Het nieuwe kentekenbewijs is een pasje... :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou gewoon gaan rijden... Zo vaak word je waarschijnlijk ook weer niet aangehouden, en als je het verhaal erbij uitlegt heb je ook nog kans dat ze je ermee laten wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Erasmo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:04:
Al een nieuwe aangevraagd?

Bevestiging ervan uitprinten en meenemen, dat is in ieder geval beter dan niets. En gewoon normaal rijden, dan is de kans dat je aangehouden wordt vrijwel verwaarloosbaar.
Goede tip! En de nieuwe heb ik meteen aangevraagd gisteren.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:07:
nieuw hardplastiek kentekenbewijs op cc formaat... geen probleem meer met wassen.. Daarvoor altijd een fotokopietje van de papieren versie in huis liggen voor noodgevallen zoals dit. Iets met schade en schande.
Ja de nieuwe wordt een pasje gelukkig. Maar in 2005 hadden ze die nog niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JanPedaal op 09-09-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Volgens mij wordt de toonplicht van het kentekenbewijs ook afgeschaft, of daar was in elk geval bij de invoering bij de kentekencard sprake van. Met googlen kom ik echter geen concrete feiten tegen.

Maar ik zou gewoon gaan rijden, het 't sinds ik mijn rijbewijs heb nog nooit hoeven te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Paul! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:14:
Volgens mij wordt de toonplicht van het kentekenbewijs ook afgeschaft, of daar was in elk geval bij de invoering bij de kentekencard sprake van. Met googlen kom ik echter geen concrete feiten tegen.

Maar ik zou gewoon gaan rijden, het 't sinds ik mijn rijbewijs heb nog nooit hoeven te tonen.
Nee, ik ook niet. Maar dat komt natuurlijk omdat ik 'm altijd bij me heb gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Hier iets gevonden:
Als geregeld is dat handhavende instanties altijd online toegang kunnen hebben tot het kentekenregister, vervalt ook de toonplicht van het kentekenbewijs.

Bron: https://www.rdw.nl/overrd...dures-kentekenbewijs.aspx

Data worden echter nog niet genoemd op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 15:28
Ten tijde van het verkrijgen van mijn motor, kreeg ik niet eens een kentekenbewijs!
Dit omdat het pasje dan nog gemaakt moet worden. Je mag dan gewoon de weg op.
Hooguit het briefje dat alles aangevraagd is bij je houden.

Buitenland zou ik wel even laten voor wat het is, maar na ontvangst pasje (en bij je hebben) kan ook dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hier staat wel wat nuttigs.
Eerste 14 dagen na tenaamstelling hoef je de kentekencard nog niet te kunnen tonen. Daarna wel. Voor de papieren versie geldt dit dan weer niet, die moet je meteen kunnen tonen.
In juli van dit jaar is er dus nog een boete voor uitgedeeld aan een motorrijder; blijkbaar is de toegang tot het register nog niet geregeld.
Wel goed om te weten, met de auto reed ik ook zonder kentekenkaart omdat de verkoper had gezegd dat dat niet hoefde. Maar dat gold dus alleen voor de eerste twee weken :X

Then again, wat is de kans? De stemming is redelijk unaniem, gewoon gaan rijden en boetes incasseren als een man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 18:23
Auto vs Moto:

YouTube: Supercar Vs Motorbike Vs F1 Car - Top Gear Festival Sydney

Als je kan rijden met de moto, dan is het verdomd moeilijk om hem bij te houden met een gewone auto. Ook al kan je rijden.
Van ons heeft bijna iedereen last om tegen een degelijke auto de eerste meters als eerste weg te kunnen zijn. Als je ziet dat die gast in het filmpje effe een F1 achter laat, dan weet je ook dat het niet aan de moto maar aan ons ligt :)

Never ever financial advice...

Pagina: 1 ... 85 ... 105 Laatste