Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Leuke website voor de nieuwe elektrische KTM modellen:
http://www.ktmfreeride-e.com/nl

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Yes, ik heb vandaag mijn AVD gehaald.

Lekker ritje in Groningen gereden nog voor de regen aan.

Nu nog een motor uitzoeken met een extreem laag budget, +- 500/600 euro.
Heb al wel een lijstje met motoren die mijn interesse wekken:

Yamaha:
YZF 600 thundercat
Yamaha FZR 600
FZ750
Diversion XJ600

Kawasaki:
ZXR 750/400
ZZR 600

Honda:
CBR 600
VFR 750 F
CB-1
CB500

Suzuki
GSX-f 600
RF600R
GSF bandit
SV 650

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Voor dat geld heb je alleen de diversion denk ik. Als je geen rotte wil hebben, of hele oude.

Gefeliciteerd!

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 03-09-2015 23:08 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ben je van plan en hoe technisch ben je zélf onderlegt? Met dat soort bedragen qua aanschaf ben je, na aanschaf, vaak meer tijd en geld kwijt aan het sleutelen aan een fiets dan dat je er daadwerkelijk mee aan het rijden bent :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 03-09-2015 23:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 418O2
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:12:
Wat ben je van plan en hoe technisch ben je zélf onderlegt? Met dat soort bedragen qua aanschaf ben je vaak meer tijd kwijt aan het sleutelen aan een fiets dan dat je er daadwerkelijk mee aan het rijden bent :+
Meestal wel ja. Ik zou dan voor een diversion gaan, of een BMW k, die heb je ook wel. Niet spannend, wel goede techniek en makkelijk te rijden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:22:
[...]

Meestal wel ja. Ik zou dan voor een diversion gaan, of een BMW k, die heb je ook wel. Niet spannend, wel goede techniek en makkelijk te rijden.
Een Diversion 600 (Yamaha XJ) uit het jaar "kruik" in goede staat gaat ook niet voor 5 á 6 honderd Euro van de hand. Een setje banden voor zo'n fiets zet je ook minimaal €200,- terug, bijvoorbeeld.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

-tom-562

Oliesjeik

De leukste motor uit dat lijstje (als beginner) is de Honda CB1. Overigens bij fietsen van dat budget moet je wel wat geld opzij leggen of iets meer uitgeven. Vaak gaan die dingen goedkoop weg omdat bv de banden kaal zijn ofzo

Vaak bu'j te bang!

• 418O2
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:24:
[...]

Een Diversion 600 (Yamaha FJ) uit het jaar "kruik" in goede staat gaat ook niet voor 5 á 6 honderd Euro van de hand. Een setje banden voor zo'n fiets zet je ook minimaal €200,- terug, bijvoorbeeld.
Ik heb het dan over zoiets

Yamaha Diversion XJ600S
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m954701180

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
mwah! ziet er best schappelijk uit.
Banden, remmen, ketting, tandwielen ok?
Geen blauwe rook? Goed starten en goed stationair?

Rijden maar :Y
418O2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:22:
[...]

Een K van 500 euro is nét geen sloper.
Dan moet je of geluk hebben, of je moet het leuk vinden om stekkertjes los te trekken en in te spuiten, en dingen te vernieuwen... En dan rij je op een vals 11e hands pekelhok.

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 03-09-2015 23:30 ]

Wise enough to play the fool

• 418O2
Ik zie het ja.

Heb je al kleding kasaan? Dat tikt namelijk ook wel aan.

Wat ik deed toen ik zocht, is gewoon alles in mijn regio +50km zoeken in de rubriek motoren met een bandbreedte aan budget. Dan kom je wel eens wat leuks tegen. Uiteindelijk niet de slimste startersfiets gekocht, maarja.

Zo'n diversion heb ik wel een zwak voor.

[ Voor 64% gewijzigd door 418O2 op 03-09-2015 23:36 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:27:
[...]

Ik heb het dan over zoiets

Yamaha Diversion XJ600S
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m954701180
Dat machientje ziet er op de foto's inderdaad redelijk (zeer goed, zelfs) uit.

• 418O2
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:35:
[...]

Dat machientje ziet er op de foto's inderdaad redelijk (zeer goed, zelfs) uit.
Dacht ik ook.

Let vooral op of hij buiten heeft gestaan. Als dat zo is, laten staan. Overal verroeste schroeven is hel. Zo'n budget is een mijnenveld. Je kan prima fietsen kopen, maar er is ook veel zooi te koop.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 03-09-2015 23:38 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:37:
[...]
Let vooral op of hij buiten heeft gestaan. Als dat zo is, laten staan. Overal verroeste schroeven is hel. Zo'n budget is een mijnenveld. Je kan prima fietsen kopen, maar er is ook veel zooi te koop.
Zoals ie eruit ziet, lijkt het me niet dat ie buiten heeft gestaan. Het is een machine van 22 jaar oud (mijn eerste motor was een Div uit dat jaar!). Hij kan ook heel lang stil hebben gestaan. 2200km/jaar is niet veel...

Hij zou het best nog wel goed kunnen doen; alleen zullen er op enig moment wel wat dingen vervangen moeten gaan worden. Dat krijg je na 22 jaar. Geen idee hoe goed Yamaha die Div heeft gebouwd en of 48000 een hoge stand is voor zo'n ding (ik denk het niet). Ik denk dat ik zelf ook zoiets op dat ding gereden heb, maar dan in 4/5 jaar ofzo. Reken op een kleine beurt, kettingsetje en misschien banden (als die er al erg lang onder zitten).

Bij een oude machine is het leuk als je onderhoudshistorie hebt, maar deze heeft nog maar een paar beurten gehad. En 5 eigenaren; de laatste heeft 'm in juli 2013 gekocht en wil er dus na 2 jaar alweer vanaf. RDW

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 418O2
Volgens mij is het in de basis een goede motor. Maar je moet gewoon heel goed kijken hoe hij er bij staat.

Aantal eigenaren en historie zeggen mij bij zo'n leeftijd weinig. Als een goede monteur zelf alles heeft gedaan in het verleden, zegt dat meer dan wanneer een beunhazengarage eraan gesleuteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:58:
Yes, ik heb vandaag mijn AVD gehaald.

Lekker ritje in Groningen gereden nog voor de regen aan.

Nu nog een motor uitzoeken met een extreem laag budget, +- 500/600 euro.
Heb al wel een lijstje met motoren die mijn interesse wekken:

Yamaha:
YZF 600 thundercat
Yamaha FZR 600
FZ750
Diversion XJ600

Kawasaki:
ZXR 750/400
ZZR 600

Honda:
CBR 600
VFR 750 F
CB-1
CB500

Suzuki
GSX-f 600
RF600R
GSF bandit
SV 650
wil niet lullig doen...

maar voor 600 euro zou ik het niet doen nu...
dit jaar heeft niet heel veel zon meer in zich in het regenachtige noorden...

spaar door deze winter... zorg voor minimaal 2.000, en ga dan op zoek naar een motor met goed frame, remmen en vering.

in de vroege jaren 2000
CBR600F of GSX600R als je sportief wil.
een CB600 of Fazer600 voor naakt (kan ook met tophalf, als je er 1 koopt, vervang vering in voorpoten voor iets sterkers en je hebt dijk van een motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:16:
Ongeächt 't budget: Er is geen enkele "naked" uitvoering welke áf fabriek de zelfde specs heeft qua vering/demping of blok als de SS waarvan 'ie afgeleid zou moeten zijn :P
dat was zo... tot dat de tuono v4 uitkwam...
dat is echt een RSV met minder plastics.

sterker nog... dit jaar is ie zelfs krachtiger dan de RSV, want opgeboord tot een 1100 (geen homologatie nodig voor racen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

@Catch22 ik heb al alle kleding dus dat scheelt. Momenteel onderhoud bij marktplaats maar ik gok dat het de div is waar ik al contact mee heb gehad.

@aardschok, ik was ook gewoon van plan om in de regen te blijven rijden. Verder staan er genoeg divjes voor 500/600 euro te koop. Ik kan zelf wel wat sleutelen en vind het ook leuk tot op zekere hoogte. (blok uit elkaar trekken gaat me te ver)

Wat je eigenlijk zegt is dat alle motoren beneden het jaar 2000 geen goed frame, remmen en vering hebben? Ik weet zeker denk dat ik mij prima kan vermaken op een CB1 / CBR F2 of GSX-F
Het wordt mijn eerste motor, later kan ik altijd nog iets nieuwers kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:29
kaasaanfiets schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 01:46:
@Catch22 ik heb al alle kleding dus dat scheelt. Momenteel onderhoud bij marktplaats maar ik gok dat het de div is waar ik al contact mee heb gehad.

@aardschok, ik was ook gewoon van plan om in de regen te blijven rijden. Verder staan er genoeg divjes voor 500/600 euro te koop. Ik kan zelf wel wat sleutelen en vind het ook leuk tot op zekere hoogte. (blok uit elkaar trekken gaat me te ver)

Wat je eigenlijk zegt is dat alle motoren beneden het jaar 2000 geen goed frame, remmen en vering hebben? Ik weet zeker denk dat ik mij prima kan vermaken op een CB1 / CBR F2 of GSX-F
Het wordt mijn eerste motor, later kan ik altijd nog iets nieuwers kopen toch?
Je mist het punt. Het is voor je eigen veiligheid. Spaar gewoon tot je de motor kan kopen die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Bommes

Capo del formaggio

Ik zou lekker gaan shoppen voor dat geld, wie weet wat je tegen komt. En elke dag nu gereden is meegenomen en ervaring voor de toekomst als je een groter budget hebt.

Cb500/cb1
Yamaha FJ/ diversion
Dat soort spul. Mijn net verkochte FJ koste mij 800 euro. Reed perfect en met nieuwe banden en kettingset. Ok verbruikte wat olie maar verder en perfecte fiets voor minimaal budget.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Streskip schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:39:
[...]

Je mist het punt. Het is voor je eigen veiligheid. Spaar gewoon tot je de motor kan kopen die je wilt.
Mijn srad is een prima fiets, die was 1500. Ja, ik heb geen ABS, maar leuke fietsen met ABS zijn veel duurder.

Als je gewoon zorgt dat je een goede, eerlijke motor hebt kan je best voor weinig geld wat leuks kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 04-09-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

[...]

Nee ik begrijp het niet, zou je dat verder willen uitleggen?
Als ik een auto koop van <1000 euro dan zeg je ook ik moet verder sparen omdat je voor <1000euro geen ABS/airbags/whatever hebt?

Er rijden duizenden mensen op een oude motor, die zijn dan allemaal dom bezig omdat ze niet "veilig" rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:56:
Ik zou lekker gaan shoppen voor dat geld, wie weet wat je tegen komt. En elke dag nu gereden is meegenomen en ervaring voor de toekomst als je een groter budget hebt.

Cb500/cb1
Yamaha FJ/ diversion
Dat soort spul. Mijn net verkochte FJ koste mij 800 euro. Reed perfect en met nieuwe banden en kettingset. Ok verbruikte wat olie maar verder en perfecte fiets voor minimaal budget.
^^ Dat :)

Gewoon iets kopen waar je je goed bij voelt. Kijk even of de basics nog even meekunnen, dan kan je er sowieso even goed op oefenen. Voordeel van een goedkope startersfiets is dat ze amper afschrijven en je er toch nog een hoop lol mee kan hebben in een jaartje :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kaasaanfiets schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:37:
[...]

Als ik een auto koop van <1000 euro dan zeg je ook ik moet verder sparen omdat je voor <1000euro geen ABS/airbags/whatever hebt?

Er rijden duizenden mensen op een oude motor, die zijn dan allemaal dom bezig omdat ze niet "veilig" rijden?
Ik ben het er niet mee eens. Ik snap hem op zich wel, ABS is erg prettig, maar dan zit je aan nog hogere budgetten. Verder maakt het weinig uit. Natuurlijk is de vering etc wel verbeterd in de jaren, maar als jij een oudere fiets hebt die wel betrouwbaar is, dan kan je daar prima mee rijden. De limieten van vering en remmen kom je niet zo snel tegen.

Een oude motor in slechte staat is natuurlijk wel gewoon erg gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:48:
[...]

Ik ben het er niet mee eens. Ik snap hem op zich wel, ABS is erg prettig, maar dan zit je aan nog hogere budgetten. Verder maakt het weinig uit. Natuurlijk is de vering etc wel verbeterd in de jaren, maar als jij een oudere fiets hebt die wel betrouwbaar is, dan kan je daar prima mee rijden. De limieten van vering en remmen kom je niet zo snel tegen.

Een nieuwe motor in slechte staat is net zo gevaarlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:03:
[...]

Een nieuwe motor in slechte staat is net zo gevaarlijk. ;)
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
418O2 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:48:
[...]

Inderdaad, alles even in perspectief plaatsen.
Als je 500 of 600€ geeft aan een motor, en je wil zelf wat sleutelen, dan weet je ook dat er ergens nog kosten aan kunnen komen. Dat is een risico. Gewoon goed opletten bij de koop op verduurde kabels, het starten, rook, ...en je aanvaardt een bepaald risico.
Verder is het meer ok als je een eerste moto van 500€ "slechter" behandelt door beginnersfouten dan eentje van 5000€. Een keertje de pikkel niet ver genoeg uitklappen, de motor bij het draaien niet recht houden etc.. het maakt allemaal minder uit bij ééntje van 500€ dan 5000€.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:48
teacher schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

nogmaals: je kan hier niets mee doen totdat je het startrelais hebt gefikst.
Je startmotor draait namelijk altijd nu, ook als de motor loopt.

In het minst erge geval sloop je de startmotor, in het ergste geval het elektrisch systeem van je motor. (Dat heeft te maken met hoe de startmotor aan de motor vastzit: met een vrijloop of bendix).
Eindelijk bij de garagist geraakt die 't startrelais zal vervangen onder garantie. (dus niet zelf proberen rijden, buurman met bestelwagentje ingeschakeld)...

Volgens de garagist is 't een operatietje van niks =) toch te hopen dat dit nooit meer voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen op weg naar mij werk wezen racen tegen een snelle Audi.

Allebei met een big smile, best wel leuk om te zien dat een simpele Bandit zo'n ding helemaal zoek rijdt behalve in de bochten dan natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:01:
Vanmorgen op weg naar mij werk wezen racen tegen een snelle Audi.

Allebei met een big smile, best wel leuk om te zien dat een simpele Bandit zo'n ding helemaal zoek rijdt behalve in de bochten dan natuurlijk :P
Zet de juiste man erop en hij rijdt die Audi nog veel meer weg net in de bochten :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-10 14:06
Jep, zet de verkeerde mannen in die audi en je mag je motor aan de kant zetten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:09:
[...]

Zet de juiste man erop en hij rijdt die Audi nog veel meer weg net in de bochten :D
Geloof me 9 van de 10 motorrijders rijden zo'n snelle verlaagde Audi A4 in de bochten niet zoek.

Hier nog een leuke discussie daarover:

http://www.motor-forum.nl...-sneller-dan-motor-1.html

/me wordt de laatste tijd heel erg moe van stoere motorrijder praatjes vanachter het toetsenbord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:29:
[...]

Geloof me 9 van de 10 motorrijders rijden zo'n snelle verlaagde Audi A4 in de bochten niet zoek.

Hier nog een leuke discussie daarover:

http://www.motor-forum.nl...-sneller-dan-motor-1.html

/me wordt de laatste tijd heel erg moe van stoere motorrijder praatjes vanachter het toetsenbord :|
klopt, ik reed gister in een bochtig stukje achter een Bentley en moest echt wel mijn best doen om hem bij te houden.. nu hebben die dingen ook wel belachelijk veel PK maar toch..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Exigence

dnkroz

Een beetje auto ga je niet of heel moeilijk bijhouden. Zie bijvoorbeeld het onderstaande filmpje. Die motor gaat vanaf 1:10 toch echt rap over het klaverblad, maar die politieauto rijdt er "gewoon" achteraan. En dat is nog niet eens een sportwagen.

YouTube: Motor vlucht voor politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:09:
Een beetje auto ga je niet of heel moeilijk bijhouden. Zie bijvoorbeeld het onderstaande filmpje. Die motor gaat vanaf 1:10 toch echt rap over het klaverblad, maar die politieauto rijdt er "gewoon" achteraan. En dat is nog niet eens een sportwagen.

YouTube: Motor vlucht voor politie
wat een sneu filmpje,

(en ontzettend triest programma, werkelijk waar geen idee wie daar naar kijkt)

"zeg mevrouw, wil je even je kameraad er aan naaien, wij van de belasting dienst konden hem niet bijhouden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Over de blauwe brievenbrigade gesproken, gisteren mijn eerste motorboete op de deurmat :-(
Deze actie komt voor mij dus te laat.
Overigens was de boete geen verrassing, ik had de struikrovers wel zien staan maar iets te laat. Ging dus te laat van het gas af, 5 km/h te hard na correctie :F

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ach, als het daar bij blijft... :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Precies; waarschijnlijk staan daartegenover ook heel veel momentjes waarbij je dat roze pasje af had mogen geven :P Dus dan is het acceptabel :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kazzzdafke schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, alles even in perspectief plaatsen.
Als je 500 of 600€ geeft aan een motor, en je wil zelf wat sleutelen, dan weet je ook dat er ergens nog kosten aan kunnen komen. Dat is een risico. Gewoon goed opletten bij de koop op verduurde kabels, het starten, rook, ...en je aanvaardt een bepaald risico.
Verder is het meer ok als je een eerste moto van 500€ "slechter" behandelt door beginnersfouten dan eentje van 5000€. Een keertje de pikkel niet ver genoeg uitklappen, de motor bij het draaien niet recht houden etc.. het maakt allemaal minder uit bij ééntje van 500€ dan 5000€.
Deze snap ik niet.. Mag dat niet? Want mijn motor ligt meer plat dan rechtop als ik erop rijd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bergie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:44:
Precies; waarschijnlijk staan daartegenover ook heel veel momentjes waarbij je dat roze pasje af had mogen geven :P Dus dan is het acceptabel :+
Heus niet... O-)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Bergie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:44:
O-)

Denk dat we allemaal wel in onze handjes mogen wrijven knijpen.
Snelheden die we met de motor halen doen we vaak niet met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon een chopper rijden van 30 jaar oud met 698cc. Dat gaat niet zo hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vays schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:22:
[...]

O-)

Denk dat we allemaal wel in onze handjes mogen wrijven.
Klopt, en heb m'n A-rijbewijs sinds 2005 dus als ik het even uitsmeer is €3,70 per jaar aan boetes niet veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

franssie

Save the albatross

Hooglander1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:23:
Dit dus, al heb ik die nu vervangen door een Deauville 650, die gaat ook niet hard :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
franssie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:31:
[...]

Dit dus, al heb ik die nu vervangen door een Deauville 650, die gaat ook niet hard :+
Wat is niet hard? :+
JanPedaal schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:26:
[...]

Klopt, en heb m'n A-rijbewijs sinds 2005 dus als ik het even uitsmeer is €3,70 per jaar aan boetes niet veel :+
Bofkont.

Ben ook dankbaar dat ik tot nu toe in ong 4-5 jaar nog geen boete heb gehad.

[ Voor 41% gewijzigd door Panini op 04-09-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

haha, ik lees net (moest het even opzoeken) dat ie tot zo'n 120 180 te krijgen is, dan ben je net je rijbewijs direct kwijt. Maar bij 120 nodigt ie al niet echt uit tot veel harder rijden - al moet ik zeggen dat zo'n scherm voor je neus wel makkelijk is, bij mijn Suzuki Intruder woei je er gewoon vanaf als je dacht aan hard rijden ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vays schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:22:
[...]

O-)

Denk dat we allemaal wel in onze handjes mogen wrijven knijpen.
Ik zit elke vrijdag in Duitsland (Nu ook dus), en elke vrijdag ga ik vmax over de autobahn, dat gaat nooit vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
franssie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:38:
[...]

haha, ik lees net (moest het even opzoeken) dat ie tot zo'n 120 te krijgen is, dan ben je net je rijbewijs direct kwijt. Maar bij 120 nodigt ie al niet echt uit tot veel harder rijden - al moet ik zeggen dat zo'n scherm voor je neus wel makkelijk is, bij mijn Suzuki Intruder woei je er gewoon vanaf als je dacht aan hard rijden ;)
120 km/h whut. Dacht dat dat wel harder zou gaan. :/
Tylen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:48:
[...]

Ik zit elke vrijdag in Duitsland (Nu ook dus), en elke vrijdag ga ik vmax over de autobahn, dat gaat nooit vervelen ;)
Lekker. Even snel richting de Eiffel? O-)
Autobahn is wel lekker doorgassen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

franssie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:31:
[...]

Daar moet 150 nog wel mee te halen zijn toch?

Dat lukte zelfs op dat oude kreng van mij nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oops, typo, v-max schijnt 180 te zijn, 150 red ie wel, veel toeren en niet je rijbewijs kwijt, of is dat niet meer 50+ km/u op de snelweg?

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 04-09-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vays schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:32:
[...]

Ben ook dankbaar dat ik tot nu toe in ong 4-5 jaar nog geen boete heb gehad.
* ToolkiT heeft sinds 1997 en nu slechts 1x een boete gehad O-)
Wel meerdere keren een gesprekje met een agent gehad maar kwam er altijd met een waarschuwing vanaf..
Ik rij wel vaak meer dan er op de borden staat maar wel op een manier die (relatief) veilig is, ik denk dat dat scheelt.. en ik woon sinds 2000 in landen waar ze niet van die vervelende flitsnazies hebben, maar meer patroulleren ipv automatische boetes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

-tom-562

Oliesjeik

Hooglander1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:23:
Met mijn 125cc bami-Dax kan ik OVERAL vol gas 8) 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat moet ook wel anders wordt je van je flikker gereden. :+

Ik heb serieus waar nog nooit een bekeuring met de motor gehad. :P 2x mazzel, een keer stonden ze van voren te laseren net langs het kanaal toen ik de rotonde af hem even open trok. :X En een keer was een paar weken terug toen een maatje bij een stoplicht ineens in de ankers ging en ik ook maar besloot terug te schakelen en het anker uit te gooien. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:14:
[...]

* ToolkiT heeft sinds 1997 en nu slechts 1x een boete gehad O-)
Wel meerdere keren een gesprekje met een agent gehad maar kwam er altijd met een waarschuwing vanaf..
Ik rij wel vaak meer dan er op de borden staat maar wel op een manier die (relatief) veilig is, ik denk dat dat scheelt.. en ik woon sinds 2000 in landen waar ze niet van die vervelende flitsnazies hebben, maar meer patroulleren ipv automatische boetes..
Beter :)

Ook één keer aan de kant gezet door oom agent. Was aan het sporten met een TVR :9~. Snelheid liep nogal hoog op.

Zolang je niet als een debiele aap tegen ze tekeer gaat kan je best zonder boete weer wegrijden. Beste man vroeg of ik aan het racen was. Toen maar gezegd dat: 'ik altijd vrij vlot weg rij'. Gelukkig was hij in een goede bui. De jonge agent naast hem was wel uitgebreid me motor aan het bekijken of er iets mis was. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 18-10 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Al een paar maanden aan het zoeken naar een andere motor. Tijdje geleden hier op het forum een Shiver 750 gezien en ik dacht: Die moet ik hebben! Tijdje gezocht, van de week een onzin bod gedaan van 4600 (bod van iemand anders was 4500) op deze fiets: http://link.marktplaats.nl/m958550739

Krijg ik vandaag een mailtje, 4600 is toch echt te weinig, voor 5250 mag je m komen halen. Laat dat nu net mijn max budget zijn, aanstaande woensdag maar eens even proefrijden!

O ja, iemand nog interesse in een mooie SV650 van 2008 met nog geen 10.000 op de teller? Mag weg voor iets boven de 4000. Aftermarket demper, donker kuipruitje, redelijk nieuwe banden. Doe even een PB?!

[ Voor 22% gewijzigd door bakvis op 04-09-2015 16:11 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Gaaf die Akra's onder het zitje :9

Dat mis ik nog een beetje op mijn MT-09; geluid. De standaard uitlaat klinkt niet heel bijzonder. Maar voor een akrapovic systeem betaal je meer dan 1000 euro. Losse demper kan helaas niet makkelijk (zonder in de bestaande uitlaat te gaan zagen) En voor dat geld ga ik liever een hyperpro veringssetje eronder gooien; daar heb je dan meer plezier van denk ik.

[ Voor 94% gewijzigd door Bergie op 04-09-2015 16:38 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bergie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:36:

Dat mis ik nog een beetje op mijn MT-09; geluid. De standaard uitlaat klinkt niet heel bijzonder. Maar voor een akrapovic systeem betaal je meer dan 1000 euro. Losse demper kan helaas niet makkelijk (zonder in de bestaande uitlaat te gaan zagen) En voor dat geld ga ik liever een hyperpro veringssetje eronder gooien; daar heb je dan meer plezier van denk ik.
In de UK hebben/hadden ze een deal bij de MT-09 (behalve de tracer) waar je een akra als gratis accesoire krijgt..
Maar daar heb jij natuurlijk nou niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bergie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:36:

Waarom persé Akra? Ik vind dat Arrow ook een super mooi systeem heeft voor de MT-09, maar ook Mivv wat weer net wat betaalbaarder is. Even bij Bolski informeren scheelt ook een bak geld. :)

Maar uhm, ik zal hem we gemist hebben maar post eens een pic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Joopieboy schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:02:
[...]

Waarom persé Akra? Ik vind dat Arrow ook een super mooi systeem heeft voor de MT-09, maar ook Mivv wat weer net wat betaalbaarder is. Even bij Bolski informeren scheelt ook een bak geld. :)

Maar uhm, ik zal hem we gemist hebben maar post eens een pic. :P
Bergie in "Het grote motortopic deel 16"

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:29
kaasaanfiets schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:37:
[...]

Oké sorry misschien was ik wat onduidelijk. Bedoelde niet ABS of iets dergelijks maar ik heb vrienden/collega's die met een hele goedkope fiets begonnen en daar nogal spijt van hadden. Omdat de fiets zo goedkoop is zit je al snel qua reparaties boven de prijs van de fiets en kan me zomaar voorstellen dat je eigenlijk helemaal geen mankementen wilt of überhaupt kan veroorloven om die te repareren, want je bent aan het sparen voor een duurdere. Dan wordt het zo'n visuele loop weet je wel?

Maar het is best een vooroordeel van mij om alle onder de 1000 euro fietsen over 1 kam te scheren. Ik ging er een beetje van uit dat dat soort fietsen sowieso mankementen hebben die wellicht de veiligheid van de rijder zelf niet ten goede komen.

Misschien had ik beter niets kunnen zeggen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 04-09-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een offroad ritje gedaan...

dit gebeurde ongeveer halverwege... was wel grappig om te zien hoe een herder,.. pakweg 200 geiten "uitlaat"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKphVSJ.jpg

En dit is wel geniaal

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Veiligheid? Dus ik heb met mijn leven gespeeld door op zo'n Div te rijden? Wat een onzin! En de afgelopen 100 jaar was ook gekkenwerk zeker?

Inderdaad, er is een groot verschil tussen een Diversion en de K1100RS die ik daarna kocht, maar voor een eerste fiets is het prima en merk je niet eens dat er speling op het frame zit.

Nee, als die motor technisch nog in orde is, is er geen enkele belemmering om erop te rijden. Zolang er mensen de wereld rondrijden op Mobylettes, BMW Airheads en fietsen met houten banden is het prima te doen, zonder gevaar voor lijf en leden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:17:
Nee, als die motor technisch nog in orde is, is er geen enkele belemmering om erop te rijden. Zolang er mensen de wereld rondrijden op Mobylettes, BMW Airheads en fietsen met houten banden is het prima te doen, zonder gevaar voor lijf en leden.
En hoe groot is die kans bij een beginner voor €600? Het kan allemaal goed zijn, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Dan zul je dus de handen uit de mouwen moeten steken en meer geld (= budget volgende motor) uitgeven aan onderhoud.. Persoonlijk zou ik ook lekker doorsparen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
tdw schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:44:
[...]

En hoe groot is die kans bij een beginner voor €600? Het kan allemaal goed zijn, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Dan zul je dus de handen uit de mouwen moeten steken en meer geld (= budget volgende motor) uitgeven aan onderhoud.. Persoonlijk zou ik ook lekker doorsparen.
Ik zou t wel doen, maar zou wel extra alert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen idee. Er staat pas 48k op de klok. Er kan niet heel veel stuk aan dat ding wat je niet meteen merkt denk ik. Koppeling, ketting, tandwielen merk/zie je meteen. Als ie meteen en goed start, niet rookt en geen enge geluiden maakt, kan het best zijn dat ie het nog gewoon goed doet.
Maar hij is natuurlijk niet nieuw meer. Vering zal misschien aan vernieuwing toe zijn, en de banden als ie lang niet gereden heeft bv. Dus er kunnen zomaar wat kosten aan zitten.

Maar op voorhand afwijzen is ook weer overdreven. Ik heb ook ooit een motor gekocht met 130k erop, ex politie en ik denk dat ie van betere kwaliteit is dan menig nieuwe budgetbrommer. Dusss...
Gewon ff checken als dat in je budget past, en je voorbereiden op wat kosten. Niet te spastisch doen over leeftijd of km stand. Als de motor goed is, frame recht en de remmen werken, is er weinig kostbaars dat niet de moeite waard is om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de motor staat klaar om richting de Dolomieten te vertrekken morgen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H1wTMLnl.jpg

Kriega US30+20 achterop geknoopt (ben benieuwd hoe stabiel dat is op de Autobahn in toren-config), nieuwe tankpad en nog wat stickertjes erop, vloeistoffen bijgevuld en een klonkt Sugru om de licht lekkende olie-aftappplug heen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Diversion discussie: gewoon doen. Rij er een paar jaar op en spaar intussen door voor een andere. Lekker gooi en smijt apparaat waar je veel lol aan gast beleven.
En als je dan iets anders koopt, merk je meteen het verschil :)
Blokken zijn welhaast onverwoestbaar. Alleen de uitlaatbochten zijn zeer zwak. Let daar iig op. De slijtage onderdelen kun je natuurlijk zelf zien.

Wel een dingetje om op te letten: er zijn twee revisies van de 600. De eerste heeft één remschijf en een vacuumpomp voor de benzine. De nieuwere twee schijven en een elektrische pomp. Net even wat lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:31:
Zo, de motor staat klaar om richting de Dolomieten te vertrekken morgen :)

[afbeelding]

Kriega US30+20 achterop geknoopt (ben benieuwd hoe stabiel dat is op de Autobahn in toren-config), nieuwe tankpad en nog wat stickertjes erop, vloeistoffen bijgevuld en een klonkt Sugru om de licht lekkende olie-aftappplug heen :P
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 02:59:
@Diversion discussie: gewoon doen. Rij er een paar jaar op en spaar intussen door voor een andere. Lekker gooi en smijt apparaat waar je veel lol aan gast beleven.
En als je dan iets anders koopt, merk je meteen het verschil :)
Blokken zijn welhaast onverwoestbaar. Alleen de uitlaatbochten zijn zeer zwak. Let daar iig op. De slijtage onderdelen kun je natuurlijk zelf zien.

Wel een dingetje om op te letten: er zijn twee revisies van de 600. De eerste heeft één remschijf en een vacuumpomp voor de benzine. De nieuwere twee schijven en een elektrische pomp. Net even wat lekkerder.
en de vering is gemaakt van spons, zou echt aanraden daar iets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat klopt...
Maar dat loopt wel vlot in de papieren.
Ik had er for the fun of it hyperpro voorveren en een achterveer+shock van een vmax onder gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 19:32
Voor wie het volgt, MotoMe is weer van start :)

YouTube: MotoMe Motor TV: Aflevering 18 - S2/08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kwam vanmiddag met de auto langs de nieuwe zaak van dan der Heijden in 's-Hertogenbosch en daar was ik sinds de opening nog niet binnen geweest dus maar even daar gestopt en binnen gelopen (mooie zaak, overigens!!).

Nou heb ik weer een "probleem" :(

Even naar een nieuwe Yamaha MT09 Tracer ABS aan het kijken geweest en ik zou op m'n 2012R6, ook nieuw aangeschaft en inmiddels iets minder dan 15K op de teller, €5000,- bij moeten leggen (zonder dat ik verder wat onderhandeld heb, dus dat wordt waarschijnlijk nog wel een paar honderd Euro minder).

Als ik hier nu snel thuis rondkijk is er nú niemand binnen die het NIET met m'n idee eens is ..... :o Enige probleem wat er is: Ik kan nergens even met zo'n fiets proefrijden. ALLE demo's zijn ook al verkocht (bij alle Yamaha Dealers) en Yamaha kan niet/amper aan de vraag voldoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die motor is nieuw rond de 11k dus zou je maar 6k voor je r6 krijgen. Dat lijkt mij een beetje weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:00:
Die motor is nieuw rond de 11k dus zou je maar 6k voor je r6 krijgen. Dat lijkt mij een beetje weinig.
Klopt.... Dat was voor mij ook de grootste rede om er daar vanmiddag niet direct verder over te onderhandelen. Om ruim €2000,- per jaar aan afschrijving te hebben (met amper 5K aan kilometers/jaar) leek mij niet echt een SUPER deal (R6 is van Januari 2012 én ook bij die zaak nieuw gekocht).

En de R6 bevalt nog steeds uitermate goed, dus er is géén noodzaak wat dat aangaande :P

Was overigens wel grappig: Jong verkopertje en 't eerste waar 'ie over ging "zeuren" was de kleur van m'n R6... "Ja, een witte is niet de meest verkochte kleur en ook niet echt gewild op de markt" :X

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die witte is juist de gaafste. Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja lekker weglopen met zo een kleuter, man man. :D Ik vind de Tracer trouwens ook echt super tof, nog niet de kans gehad om ermee te rijden. Of de gewone naked... Ik ben er nog niet over uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18
Hm, Gebben heeft de Tracer wel staan. Proefritten, maar ook verhuur.
Eindje rijden voor je misschien (Rogat) maar heb volgens mij weleens gelezen dat je lease rijd, dus kost je dan alleen tijd :)

Had laatst ook eens gebeld om hem een (mid)dagje te huren/rijden, niet gelukt. Ding stond stampvol geboekt..

[ Voor 22% gewijzigd door Eddos op 05-09-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Door dat soort "verkooppraat" ben ik dus in staat om zo'n MT09 Tracert elders te kopen zónder m'n R6 in te ruilen en dan achteraf even twee keer bij zo'n zaak "aan" te gaan.....

Komende week eens even bij van Meel in made gaan kijken :+ Rogat is óók wel aan te rijden, Eddos... En idd "Lease Blik".

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:03
Bij Fris in Amsterdam staat ook een Tracer te huur. ;)

Ik was trouwens ook eens in die motorzaak in Den Bosch. Mijn kleine Kawasaki Ninja 250R werd bijna onder mijn kont uit ingeruild toen ik gewoon eens naar een Z300 stond te kijken.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mensen nog tips in de omgeving Eindhoven-Uden? Ik vind het maar lastig om een gewone dealer te vinden. Meeste ben ik zo weg als ze beginnen of als je al aangesproken wordt... :/

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 05-09-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:08:
Mensen nog tips in de omgeving Eindhoven-Uden? Ik vind het maar lastig om een gewone dealer te vinden. Meeste ben ik zo weg als ze beginnen of als je al aangesproken wordt... :/
Al eens bij Huijbers in Schijndel binnengelopen? Ik kom er persoonlijk altijd érg graag. Is sinds een aantal jaar bewust géén Officieel "Merk" dealer meer doordat Honda de eis had dat er van alle typen één model moest staan maar het blijft een goede dealer voor Japanse merken waarbij ook de werkplaats gewoon (écht) goed is.

De werkplaats en de "dealer" zijn ook twee gescheiden zaken met twee afzonderlijke eigenaren, ook al zitten ze in één pand.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:24:
[...]

Al eens bij Huijbers in Schijndel binnengelopen? Ik kom er persoonlijk altijd érg graag. Is sinds een aantal jaar bewust géén Officieel "Merk" dealer meer doordat Honda de eis had dat er van alle typen één model moest staan maar het blijft een goede dealer voor Japanse merken waarbij ook de werkplaats gewoon (écht) goed is.
Nee komt mij ook niet zo bekend voor. Zijn ze ook bekend met Suzuki dat jij weet? Zal zo eens kijken. Moet anders naar MP Echt voor de beurt en bandjes straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:26:
[...]

Nee komt mij ook niet zo bekend voor. Zijn ze ook bekend met Suzuki dat jij weet? Zal zo eens kijken. Moet anders naar MP Echt voor de beurt en bandjes straks...
Komt wel goed daar.... Marc (de eigenaar van de werkplaats) is een SU-PER gast die écht weet waar 'ie over praat en probeert je ook altijd zo goedkoop mogelijk te helpen.

Voor bandjes moet je maar even op d'r site kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zit net te spieken. Valt me reuze mee. Ik krijg dan bij MPE wel flinke korting omdat ik er al jaren klant ben en mijn motor daar heb gekocht maar met 30% is dat nog niet megaspannend. Heb heel goed contact met een verkoper daar en de werkplaats doet zijn werk goed zover ik weet en ervaren heb, maar heb geen klik met hun. Heb toch het liefst even een babbeltje over hoe en wat. Onderstel afstellen: ja het staat goed ingesteld zoals Suzuki voorschrijft. Loopt nu wel tegen wat dingen aan en ook een set banden die ik verrot heb gereden. Moet maar eens daar langs gaan van de week. Dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Was weer gezellig bij Hans van Wijk. Mooie rugtas gescoord voor de helft van de prijs en de motor op de dyno gezet.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:00:
Was weer gezellig bij Hans van Wijk. Mooie rugtas gescoord voor de helft van de prijs en de motor op de dyno gezet.
En? Hoeveel van de fabriekspaarden zijn overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

20 van de 70 :X

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Zo, we zijn weer terug van een weekje Oostenrijk. Rondje Italië zat er door het weer helaas niet in. Toch wel een leuk stukje gereden over de B500. Was helaas precies vorige week zondag, 30+ graden, en een van de laatste vakantiedagen van DLD. Dus echt lekker rijden was er niet bij.

Hier en daar een spatje regen gehad, verder is het een heerlijke break geweest :)

https://drive.google.com/...5eHp0a1U/view?usp=sharing

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 21:33
Net 2 keer proberen weg te rijden met het schijfremslot er nog op :+ Gelukkig is er naast mn ego niet echt iets stuk, alleen de plastic cover van het slot heeft het niet overleeft. Je voelt je wel een beetje dom als je er achter komt waarom het tot 2 keer toe niet lukt om weg te rijden

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sv3n schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:47:
Net 2 keer proberen weg te rijden met het schijfremslot er nog op :+ Gelukkig is er naast mn ego niet echt iets stuk, alleen de plastic cover van het slot heeft het niet overleeft. Je voelt je wel een beetje dom als je er achter komt waarom het tot 2 keer toe niet lukt om weg te rijden
Geen reminderkabel?

Ik had laatst ook zoiets. De veer van mijn jiffy is niet meer zo strak. Wou bij huis wegrijden en er keken wat mensen. Sloeg hij 2x af omdat de jiffy niet helemaal naar boven zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb dat één keer gedaan, maar toen duwde ik de motor met de hand vooruit.

...

Brak het slot in tweeën :D Wist ik meteen hoeveel ik daar aan had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Vanmiddag even uurtje gereden maar was wel serieus fris met mijn doorwaai handschoenen. Misschien even setje erbij kopen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Na 2 uur file voor de Fernpas en nog eens 1 uur op de Brennerpas zijn we gisteren avond in Italië aangekomen.
Dus natuurlijk vandaag op dag 1 meteen even de Vespa uitgelaten.
Cime Grappa:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2015/09/20150906_142709.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2015/09/20150906_144356.jpg
Sorry voor het formaat foto's, kost me al moeite genoeg om ze ergens te uploads. Verkleinen op mijn gsm is echt een brug te ver voor mij.
En op zijn kant |:(

Iemand een tip om fatsoenlijk foto's kwijt te kunnen via een mobieltje en eventueel ook nog even goed verkleinen? ??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:24

steveman

Comfortabel ten onder

Rechtop & klikbaar advocatenbureau

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K39sdV7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PnI4fSkl.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:07:
Rechtop & klikbaar advocatenbureau
Thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er weer goed uit Bommes, geniet ervan. 8)

En schijfremslot hoop ik niet mee te maken, ben nog maagd daarin. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Laatst online: 17-10 21:17
Heeft er iemand interesse in een Honda NTV uit 1992? Ik heb 'm op marktplaats gehad maar mijn koper daar kwam op zijn beslissing terug (iets met vrouw en toestemming :X ).

Met koffers, scherm en GPS.

https://www.dropbox.com/s...20Honda%20NTV650.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
* Jolke zet zijn monitor weer recht. :+

Mooie impressie, Bommes! Have fun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:45:
[...]

* Jolke zet zijn monitor weer recht. :+

Mooie impressie, Bommes! Have fun. :)
Ja sorry voor gekapseisde foto. . :$
Morgen weer een rit op de planning, nog iets hoger en iets langer.
Slechts 115km met een verwachte reis tijd van 3 en een half uur :+ haarspeldbochten iemand? ? *O*
Benieuwd of mijn garmin het zonder crashen volhoud :(
Ben er al achter dat gewoon navigeren naar 1 eind punt goed werkt, maak ik een route met tussen punten gaat het fout. Morgen heb ik een route met een stuk of 10 tussen punten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sv3n schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:47:
Bij mij heeft dat nooit zulke ernstige gevolgen omdat ik de motor bijna altijd op de middenbok zet. Dus dan komt ie met het afduwen al tegen dat slot en valt ie hooguit uit stilstand om. Nooit op snelheid zodat de hele boel aan gort is.

Maar toen het me 1 of 2x gebeurd is (een jaar of tig geleden) heb ik er een stuk waslijn aan gemaakt. Ik ben te krenterig om €10 te betalen voor een stukkie waslijn. Want die 'reminderkabels' zijn niets meer als een stuk waslijn, en dat kost €1 voor 10m. Kun je zo'n 7 motoren van kabels voorzien :+
Op zo'n moment wordt ik krenterig, ook al heb ik een hele dure brommer...dat dan weer wel... :)

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste