Echt he, ik vind ze ook verschrikkelijk (zou voor mij een reden zijn om die motor nooit te kopen

)
IK heb de afgelopen weken ook eens goed nagedacht wat ik wil met mijn motor (GSX-R600 K4 model). Afgelopen jaar heb ik nauwelijks gereden, dat was te wijten aan tijdgebrek (lees: in het voorjaar verhuisd naar een eigen appartement, hoop dingen te doen altijd) en aan het feit dat de zitpositie van de motor (en een supersport in het algemeen

) mij toch eigenlijk wel een beetje tegen begon te staan

En dan ga je denken, wat zal ik gaan doen. Ik zou graag een KTM SMC690 willen, maar dat ligt financieel nog buiten bereik (lees: van een gedeeld appartement met vrienden naar ineens zo ongeveer ALLES voor jezelf moeten kopen is een redelijke aanslag geweest op mijn spaargeld

). Vergelijkebare SM’s zijn er eigenlijk niet (XT660X is te lomp/zwaar, omgebouwde enduro’s/crossers zijn te onderhoudsgevoelig). En wat betreft nakeds, is er ook weinig wat mij aantrekt (nouja, KTM Superduke dan

).
M’n GSX-R ziet er eigenlijk nog als nieuw uit, en is technisch eigenlijk ook goed. Het enige wat er moet gebeuren is een nieuw balhoofdlager (begint te tikken/knarsen). Omdat de boel dan toch los moet, heb ik besloten om toch maar voor een superbike kit te gaan 8- (gaat eerdaags bested worden), en aangezien alles toch los ligt, ga ik de vorkpoten wegbrengen naar HK suspension o.i.d. (andere veren, plus verse olie),, idem voor de achterschokbreker. En ik wil er een tandwiel voorop zetten met 1 tandje kleiner, zodat het wat meer een speelfiets gaat worden