Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als baas 1 een Leo en veerpoten en bandjes en etcetera koopt mag baas 2 toch ook wel haar wensen hebben?
Sowieso is het her en der treurig gesteld met de voortuinen in onze straat, al valt het aan de kant van mijn Vespa-rijdende straatgenoot nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Bommes

Capo del formaggio

Zacht snapt het, beetje geven en nemen in een relatie.
Daarom de FJ ook verkocht om de budget weegschaal een beetje mijn kant op te laten slaan. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
tdw schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:38:
[...]
Verrassend genoeg ben ik gewoon goedgekeurd *O* Geen keuring, niks. Ik was al geschikt bevonden tot 2016 en die datum houden ze ook aan voor m'n A-rijbewijs. In 2016 kan ik op voor een keuring en die geldt dan voor zowel A als B. Ik ben niet ontevreden. voor het eerste eens een positieve ervaring bij het CBR *O*
Waar gaat dit over? Moet je in .nl medisch geschikt bevonden worden om op de moto te rijden? Ook voor de auto? In .be denk ik dat dat enkel moet voor 'bezoldigd vervoer' (rijbewijs C & D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Voor elk rijbewijs moet je medisch geschikt bevonden worden ja. In deze en deze posts leg ik nog wat meer uit.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
tdw schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:38:
Voor elk rijbewijs moet je medisch geschikt bevonden worden ja. In deze en deze posts leg ik nog wat meer uit.
Wow :) lijkt me een mooi staaltje van willekeur?

Ik herinner me enkel dat ik op het examen theorie een oogtest moest doorstaan (maar daarvoor mocht je je bril gewoon aanhouden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dryhte schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

Waar gaat dit over? Moet je in .nl medisch geschikt bevonden worden om op de moto te rijden? Ook voor de auto? In .be denk ik dat dat enkel moet voor 'bezoldigd vervoer' (rijbewijs C & D)
Normaliter antwoord je nee op een tiental vragen en dan is daarmee de kous af.

Dat kon tdw in zijn geval dus niet en dan ga je een enorm lang en vervelend proces in.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
I see :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Wow :) lijkt me een mooi staaltje van willekeur?
Ja en nee. In principe moet iedereen die een rijbewijs haalt zo'n EV invullen. Al naar gelang je ja invult, zal er iets onderzocht worden. Verkeerd invullen is strafbaar gesteld in artikel 114 WVW uit m'n hoofd. Wat veel mensen echter niet weten, is dat ze ook verplicht zijn zo'n EV op te sturen als hun medische situatie verandert (diabetes is bijv. ook al iets wat je aan moet geven). Toen ik in mijn bezwaar aankaartte dat ik de keuring volstrekt willekeurig vond (Nederland telt bijv. zo'n 600.000 antidepressivagebruikers, en de artsen keuren alleen op maandag en vrijdag, dan zou het CBR zo'n 6000 keuringen per dag uit moeten voeren... yeah right), en dat ik het als straf voor mijn eerlijkheid zag (als ik het niet had aangegeven hadden ze er ook nooit achter gekomen), kreeg ik doodleuk terug dat zoiets je eigen verantwoordelijkheid is en omdat het geen straf of sanctie is, ik het ook niet als zodanig mag ervaren 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

zacht schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Als baas 1 een Leo en veerpoten en bandjes en etcetera koopt mag baas 2 toch ook wel haar wensen hebben?
Sowieso is het her en der treurig gesteld met de voortuinen in onze straat, al valt het aan de kant van mijn Vespa-rijdende straatgenoot nog mee.
Dat is zeker, en een tuin kost gewoon ook veel tijd. :) Ik ben niet voor niets in een appartement gaan wonen op de eerst woonlaag met vrij uitzicht over een park. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
418O2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Ligt onder het blok en ruikt naar benzine :P
Je hebt toevallig niet je tank volgegooid voordat je naar huis reed en de motor neer hebt gezet?

Ik betrapte mij er laatst op dat ik de tank te vol gooide en dat de benzine er via de overloop uit ging :P

Als je tankje in de zon staat wil dit volgens mij ook nog wel gebeuren. Het ventiel in mijn tank maakt dan hele mooie fluitconcerten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Proqzor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:43:
[...]

Je hebt toevallig niet je tank volgegooid voordat je naar huis reed en de motor neer hebt gezet?

Ik betrapte mij er laatst op dat ik de tank te vol gooide en dat de benzine er via de overloop uit ging :P

Als je tankje in de zon staat wil dit volgens mij ook nog wel gebeuren. Het ventiel in mijn tank maakt dan hele mooie fluitconcerten :P
Uhm nee, had een ritje van een kilometer of 50 gehad na het tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Wat te doen als je na het werk een feestje hebt op locatie en wil parkeren op de zompige mosgrond?
Jezelf eerst voor je hoofd slaan dat je niet standaard een jampotdekseltje onder je zadel bij je hebt. Daarna nadenken wat je wel bij je hebt om de jiffy niet weg te laten zakken... Natuurlijk! Je lunchtrommel! :+

[crappy phonepic]
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a3vj9.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
Zijn er hier mensen met ervaringen met MIVV dempers?
Ik zoek een demper voor op mijn CBR600F uit 2005.
Ik zoek iets met een laag roffeltje maar hoeft niet heel veel harder als de standaard demper.
Nu heb ik de MIVV GP gehoord afgelopen weekend en vond die wel mooi klinken maar misschien toch nog wat te luid.
De MIVV Oval krijg ik nu als alternatief aangeboden maar naast het uiterlijk kom ik er niet goed achter of er verschil zit in dB's ten opzichte van de GP bijvoorbeeld.

Of als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

* franssie gaat op zoek naar een jam dekseltje oid :+

Dank voor de tip, is inderdaad handig om bij je te hebben ipv steeds op zoek naar die ene kei waar je dan op kan parkeren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
(jarig!)
JanPedaal schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:01:
Wat te doen als je na het werk een feestje hebt op locatie en wil parkeren op de zompige mosgrond?
Jezelf eerst voor je hoofd slaan dat je niet standaard een jampotdekseltje onder je zadel bij je hebt. Daarna nadenken wat je wel bij je hebt om de jiffy niet weg te laten zakken... Natuurlijk! Je lunchtrommel! :+

[crappy phonepic]
[afbeelding]
Origineel. :)

Ik ben vaker op vakantie in Luxemburg en daar ligt genoeg leisteen om onder je jiffy te leggen. Dat houdt ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-10 16:17

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb zelf dit ding voor onder m'n sidestand:

kickstand critter

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Roadkill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 09:24
@Chakotay: Haha, mooi ding

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GeeMoney schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:25:
Zijn er hier mensen met ervaringen met MIVV dempers?
Ik zoek een demper voor op mijn CBR600F uit 2005.
Ik zoek iets met een laag roffeltje maar hoeft niet heel veel harder als de standaard demper.
Nu heb ik de MIVV GP gehoord afgelopen weekend en vond die wel mooi klinken maar misschien toch nog wat te luid.
De MIVV Oval krijg ik nu als alternatief aangeboden maar naast het uiterlijk kom ik er niet goed achter of er verschil zit in dB's ten opzichte van de GP bijvoorbeeld.

Of als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik dat graag :)
Mivv GP is een heel andere demper he, die is idd luid. De Oval is meer de gewone demper en die is echt niet luid hoor. ;) Misschien als je de DB Killer eruit haalt maar dat valt dan nog mee. Zit nog veel demping in.

Mam reed laatst achter mij, en die had ook zoiets als je rustig doet hoor ik niks, alleen als je aan het gas gaat hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
Joopieboy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:27:
[...]

Mivv GP is een heel andere demper he, die is idd luid. De Oval is meer de gewone demper en die is echt niet luid hoor. ;) Misschien als je de DB Killer eruit haalt maar dat valt dan nog mee. Zit nog veel demping in.

Mam reed laatst achter mij, en die had ook zoiets als je rustig doet hoor ik niks, alleen als je aan het gas gaat hangen. :)
Ok, ik heb je even een PM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit kreeg ik gisteravond in mijn mailbox:
Zondag 20 September : Jaarlijkse toertocht

Op 20 september organiseert MotoPort Veldhoven de jaarlijkse toertocht.

We willen je van harte uitnodigen voor deze mooie rit, waar we de afgelopen jaren regelmatig meer dan 200 deelnemers konden verwelkomen.

Het is een open toertocht, geschikt voor alle rijders en alle motoren. Jong en oud, sportief rijdend of rustig toeren, iedereen is van harte welkom. Er is dit jaar weer een mooie route uitgezet door Peer Valkenaars en Toon van Orsouw. We gaan richting de Linge en de route is ongeveer 250 km.

Evenals voorgaande jaren zal ook de lunch niet ontbreken : altijd een gezellige en lekkere onderbreking van de toertocht.

Dit jaar hebben we speciaal aandacht voor degenen die nog geen ervaring hebben met het rijden van een toertocht of zelf geen GPS hebben. Geef dit aan bij de inschrijving, dan zullen we je indelen bij een groep met GPS.

Inschrijven doe je door uiterlijk 13 september een mail te sturen naar administratie@motoportveldhoven.nl

Na de inschrijving ontvang je van ons op maandag 14 september een mail met alle details over de toertocht en de GPS route.

Als bijdrage in de kosten van de lunch vragen we een bijdrage van 5 euro pp.

Team MotoPort Veldhoven
Ik denk erover om me in te schrijven. Ik heb niet veel ervaring met toertochten (in groepsverband dan), maar inmiddels beschik ik wel over een Tomtom Rider 40, dus dat mag alvast geen probleem zijn.

Nog meer liefhebbers?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:53:
Dit kreeg ik gisteravond in mijn mailbox:

[...]

Ik denk erover om me in te schrijven. Ik heb niet veel ervaring met toertochten (in groepsverband dan), maar inmiddels beschik ik wel over een Tomtom Rider 40, dus dat mag alvast geen probleem zijn.

Nog meer liefhebbers?
Ah jammer, die dag heb ik net al wat staan, anders leek het mij wel leuk.

Mocht je je inschrijven en het GPS bestand hebben, dan houd ik mij aanbevolen, ik rijd hem dan graag een andere keer :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na een heel avontuur met DPD eindelijk binnen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/s960x960/11885710_765716403537211_700436552123304055_o.jpg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Minder leuk vervolg op mijn pechgeval van afgelopen zaterdag. Motor is vandaag naar de garage gebracht.

Hij heeft de motor weer draaiend gekregen. Maar hij vermoedt dat het blok kapot is (cilinderwand). :(

Kut kut kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oei dat is geen mooi geintje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Enig idee wat een R6 uit 2001 met 38k op de teller en een zo goed als afgeschreven motorblok zou kunnen opbrengen? Dan neem ik maar mijn verlies denk ik en ga ik naar ander speelgoed kijken. :')

Heb mijn rijbewijs nog geen vijf maanden, en ben alweer toe aan mijn derde motor. :') De vorige motor heeft het 3maanden/12000km overleefd (economisch TL), en deze 3 weken/3000km. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1000/week, wat doe je met die motoren? :p
Enig idee wat de oorzaak van de kapotte cilinderwand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:38
@ sylvesterrr kan je geen R6 blok ergens kopen van een schadefiets ?

B.v ; http://link.marktplaats.nl/m959973132

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-09-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Exigence

dnkroz

Alle R6 blokken uit die periode (1999-2002) hebben grote kans op dit euvel. Helaas een bekend probleem. Losse blokken zijn daarom ook erg schaars (en duur) en je hebt nog steeds kans dat het weer gebeurt helaas...
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:42:

1999-2002 heeft carburateurs, die van Marktplaats is een 2003-2005 en die heeft injectie...

[ Voor 44% gewijzigd door Exigence op 01-09-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:40:
1000/week, wat doe je met die motoren? :p
Enig idee wat de oorzaak van de kapotte cilinderwand kan zijn?
500km/week woon-werkverkeer, 800-900km dagje Eiffel, meerdere keren familiebezoek 90 km enkele reis. Plus nog wat plezierritjes. Dat gaat hard. :+

R6 van dat jaartal staat bekend om dit kwaaltje. :(
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:42:

Dat is een nieuwer model. En ik weet niet of ik zoveel geld wil uitgeven aan reparatie. :')

Wat Exigence zegt dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 00:38
Oke...just trying too help ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wordt gewaardeerd. :)

Ik ben gewoon flink geïrriteerd. Begin juli onderuit gegaan en de motor economisch TL gereden. Na 4 weken motorloos geweest te zijn heb ik drie/vier weken geleden deze R6 gekocht. En nu dit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:57:
[...]

Wordt gewaardeerd. :)

Ik ben gewoon flink geïrriteerd. Begin juli onderuit gegaan en de motor economisch TL gereden. Na 4 weken motorloos geweest te zijn heb ik drie/vier weken geleden deze R6 gekocht. En nu dit. :')
Toevallig de carterontluchting al eens bekeken? Als die los ligt en je er zélf nooit aan geklust hebt dan is 't waarschijnlijk al wel duidelijk..... De verkoper heeft er dan ook weet van gehad!!

Als je ontluchting vervolgens weer op orde maakt dan loopt je fiets ineens niet écht lekker meer :'(

Écht 100% uitsluiten dat je blok last heeft van gescheurde cylinderwanden kun je overigens pas nadat je de kop verwijderd hebt óf middels een endoscoop in de cylinders gekeken hebt (via de bougieopeningen)

Oorzaak van het issue is in dat geval overigens altijd het warm lopen van cylinders (meestal de tweede cylinder, doordat die het moeilijkst van koeling voorzien kan worden). Dat warm lopen ligt dan 99/100 keer weer aan de montage van een aftemarket uitlaat(systeem) in combinatie met een open-air lucht filter én het vervolgens NIET goed afstellen van de carburateurs op zo'n fiets (en dus een te arm mengsel).

P.S. Succes met je fiets. Als het écht aan een gescheurde cilinderwand te wijten is dan wordt het een dure zaak om een (goed) vervangend blok te vinden, áls je er al één kunt vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 01-09-2015 18:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:46:
R6 van dat jaartal staat bekend om dit kwaaltje. :(
Maar dat wist je niet voordat je hem kocht? Balen!
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:02:
Dat warm lopen ligt dan 99/100 keer weer aan de montage van een aftemarket uitlaat(systeem) in combinatie met een open-air lucht filter én het vervolgens NIET goed afstellen van de carburateurs op zo'n fiets (en dus een te arm mengsel).
Kan de normale koeling dat niet opvangen?

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-09-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:02:
[...]

Toevallig de carterontluchting al eens bekeken? Als die los ligt en je er zélf nooit aan geklust hebt dan is 't waarschijnlijk al wel duidelijk..... De verkoper heeft er dan ook weet van gehad!!

Als je ontluchting vervolgens weer op orde maakt dan loopt je fiets ineens niet écht lekker meer :'(

Écht 100% uitsluiten dat je blok last heeft van gescheurde cylinderwanden kun je overigens pas nadat je de kop verwijderd hebt óf middels een endoscoop in de cylinders gekeken hebt (via de bougieopeningen)

Oorzaak van het issue is in dat geval overigens altijd het warm lopen van cylinders (meestal de tweede cylinder, doordat die het moeilijkst van koeling voorzien kan worden). Dat warm lopen ligt dan 99/100 keer weer aan de montage van een aftemarket uitlaat(systeem) in combinatie met een open-air lucht filter én het vervolgens NIET goed afstellen van de carburateurs op zo'n fiets (en dus een te arm mengsel).

P.S. Succes met je fiets. Als het écht aan een gescheurde cilinderwand te wijten is dan wordt het een dure zaak om een (goed) vervangend blok te vinden, áls je er al één kunt vinden.
Nu je het zegt... Ik heb er anderhalve week geleden een dbkiller op laten monteren. Hoop niet dat dat de oorzaak is van de ellende. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:19

-tom-562

Oliesjeik

He, zit jij ook op 'wie rijdt?' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ik zou, als je de ruimte hebt, de motor slopen en de onderdelen los verkopen.
Kuipwerk, uitlaat, stuur, vorkpoten, carterdelen, verlichting; het brengt allemaal premium geld op om crashfietsen weer op te lappen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
teacher schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:23:
Ik zou, als je de ruimte hebt, de motor slopen en de onderdelen los verkopen.
Kuipwerk, uitlaat, stuur, vorkpoten, carterdelen, verlichting; het brengt allemaal premium geld op om crashfietsen weer op te lappen.
Als ik hem de werkkamer in kan krijgen, dan zou dat evt kunnen lukken. Ik zit er tegenwoordig toch bijna nooit. Maar ik weet niet of ik dat aandurf (heb echt twee linkerhanden). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat, of ga zelf, eerst een goed kijken óf dat dat blok überhaupt wel beschadigde cilinderwanden heeft!! Er worden nu alleen maar diagnoses gesteld op basis van al dan niet terechte aannames.

Met een endoscoop kun je vrij simpel in de cilinders kijken en een béétje dealer zal dat dan ook eerst doen voordat 'ie de kop gaat lichten. Dat "truukje" met de carterontluchting (om het issue te verbloemen) kun je zelfs op straat al controleren....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 01-09-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:43:
Laat eerst een goed kijken óf dat dat blok überhaupt wel beschadigde cilinderwanden heeft!! Er worden nu alleen maar diagnoses gesteld op basis van al dan niet terechte aannames.

Met een endoscoop kun je vrij simpel in de cilinders kijken en een béétje dealer zal dat dan ook eerst doen voordat 'ie de kop gaat lichten.
True. De kosten zitten nu al op 100 euro (garage is er al mee bezig geweest). Hij vermoedt cilinderwand, maar om zeker te weten moet ie het een en ander uit elkaar halen, compressie meten en dergelijke. Dat zou ook een euro of tweehonderd extra kosten.

Ik weet het niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:46:
[...]

True. De kosten zitten nu al op 100 euro (garage is er al mee bezig geweest). Hij vermoedt cilinderwand, maar om zeker te weten moet ie het een en ander uit elkaar halen, compressie meten en dergelijke. Dat zou ook een euro of tweehonderd extra kosten.

Ik weet het niet meer. :(
Ik weet niet wat ze bij die garage allemaal aan 't doen zijn geweest maar:

Om je bougies te demonteren, en dus middels een endoscoop in de cylinders te kunnen kijken, hoef je alleen maar de tank omhoog te klappen én het luchtfilterhuis te demonteren. Je kunt daarna perfect bij alle 4 de bougies komen én ze verwijderen.

Als je al zover bent dan ben je een los liggende carterontluchting ook al tegen gekomen doordat die ontluchting ín je luchtfilterhuis uit komt.

Bougies vervangen is iets wat beschreven staat in de "gebruikershandleiding" welke je op de site van Yamaha kunt downloaden (als je die nog niet hebt als hardcopy) en je krijgt hier ook 't boordgereedschap "gratis" voor mee geleverd als je een fiets nieuw aanschaft, dat kan dus nooit een werkplaats rekening op leveren van €100,- IMHO (dat soort dingen doe je in een half uurtje).

Als de bougies er dan tóch uit gaan dan kan de compressie ook meteen gemeten worden doordat het meten van die compressie gebeurd middels het "gat" waar de bougie in thuis hoort.....

De "kop" demonteren doe je alleen als je bijvoorbeeld zoiets als kleppen wil gaan vervangen, niet om een (simpele) diagnose te kunnen stellen welke je ook met (goed) gereedschap kunt bewerkstelligen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 01-09-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:59:
[...]

Ik weet niet wat ze bij die garage allemaal aan 't doen zijn geweest maar:

Om je bougies te demonteren en dus middels een endoscoop in de cylinders te kunnen kijken hoef je alleen maar de tank omhoog te klappen én het luchtfilterhuis te demonteren. Je kunt daarna perfect bij alle 4 de bougies komen én ze verwijderen.

Als je al zover bent dan ben je een los liggende carterontluchting ook al tegen gekomen doordat die ontluchting ín je luchtfilterhuis uit komt.

Bougies vervangen is iets wat beschreven staat in de "gebruikershandleiding" welke je op de site van Yamaha kunt downloaden (als je die nog niet hebt als hardcopy) en dat kan dus nooit een werkplaats rekening op leveren van €100,- IMHO (dat soort dingen doe je in een half uurtje).

De "kop" demonteren doe je alleen als je bijvoorbeeld zoiets als kleppen wil gaan vervangen, niet om een diagnose te kunnen stellen!!
De motor startte helemaal niet. Accu was leeg. De accu moest aan de lader. Daarna startte het ding nog niet. Weet niet wat hij precies heeft gedaan om 'm weer draaiend te krijgen, maar wat ik heb begrepen is dat hij de olie heeft afgetapt (olie die hij er afgelopen zaterdag in heeft gedaan...) om te kijken of er nog andere troep meekomt omdat de motor niet lekker loopt.

Ook had ie het over veel lucht uit de carterontluchting ofzo. Hij heeft me dus gebeld voordat ie verder gaat omdat het mogelijk in de papieren gaat lopen voor alleen onderzoek. Hij vermoedt een brakke cilinderwand, mede omdat blokken van dat jaar daar bekend om staan.

Ik heb even gegoogled op 'carterontluchting yamaha'. Daar word ik niet blij van. :')

Paar weken geleden reed ik toen het flink regende. Op lage snelheid (bijna stationair) kwam er rook/stoom tussen de cockpit en tank vandaan. Ik dacht gewoon aan water dat daar flink warm werd. :$

Oops. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:14:
[...]

De motor startte helemaal niet. Accu was leeg. De accu moest aan de lader. Daarna startte het ding nog niet. Weet niet wat hij precies heeft gedaan om 'm weer draaiend te krijgen, maar wat ik heb begrepen is dat hij de olie heeft afgetapt (olie die hij er afgelopen zaterdag in heeft gedaan...) om te kijken of er nog andere troep meekomt omdat de motor niet lekker loopt.

Ook had ie het over veel lucht uit de carterontluchting ofzo. Hij heeft me dus gebeld voordat ie verder gaat omdat het mogelijk in de papieren gaat lopen voor alleen onderzoek. Hij vermoedt een brakke cilinderwand, mede omdat blokken van dat jaar daar bekend om staan.

Ik heb even gegoogled op 'carterontluchting yamaha'. Daar word ik niet blij van. :')

Paar weken geleden reed ik toen het flink regende. Op lage snelheid (bijna stationair) kwam er rook/stoom tussen de cockpit en tank vandaan. Ik dacht gewoon aan water dat daar flink warm werd. :$

Oops. :')
Juist ja.... Ik zou bijna willen gaan vragen of 'ie ook meteen nieuwe ventielen heeft getrokken in je velgen.

Waarschijnlijk heeft 'ie de olie afgelaten om de dynamo te kunnen bekijken en dus het linker carterdeel moeten verwijderen. Als je dat carterdeel wil verwijderen dan loopt er amper/géén olie uit een blok als je een fiets middels paddock-stands op bokt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
sylvesterrr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:14:
[...]

Is dat niet gewoon water dat verdampt op de warme radiator? Dat had ik ook met mijn CBR als ik door regen reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
wimmel_1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:22:
[...]

Juist ja.... Ik zou bijna willen gaan vragen of 'ie ook meteen nieuwe ventielen heeft getrokken in je velgen.

Waarschijnlijk heeft 'ie de olie afgelaten om de dynamo te kunnen bekijken en dus het linker carterdeel moeten verwijderen. Als je dat carterdeel wil verwijderen dan loopt er amper/géén olie uit een blok als je een fiets middels paddock-stands op bokt :o
Ik lees en hoor alleen maar goede dingen over Snelmotoren. Ik heb er alle vertrouwen in dat ie z'n vak verstaat. :P
cyntax schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:22:
[...]

Is dat niet gewoon water dat verdampt op de warme radiator? Dat had ik ook met mijn CBR als ik door regen reed.
Toch wel? Ik weet niet, ben echt een leek op dit gebied. :')

Klinkt wel logisch op zich, het was alleen bij regen...

[ Voor 22% gewijzigd door Mawlana op 01-09-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "gek" weet meestal érg goed wat 'ie aan het doen is, inderdaad.... Hij moet ook weten dat je een fiets niet helemaal hoeft te demonteren om een simpele diagnose te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja, maar dan moet ie wel een endoscoop hebben.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:30:
Ja, maar dan moet ie wel een endoscoop hebben.
Als 'ie die nog niet heeft dan wordt 't misschien eens tijd dat 'ie er één aanschaft. Op E-Bay worden die dingen al aangeboden voor een paar tientjes. Je hebt dan uiteraard niet de meest super de luxe versie met een "tig" MP camera, maar je ziet er wél mee wat je graag (óf juist niet) wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik wilde het net zeggen, tegenwoordig koop je in China voor een prikkie een endoscoop. Ze zijn zo goedkoop dat ik er wss zelf binnenkort ook 1 ga kopen, altijd makkelijk.
Het verhaal kwam mij al bekend voor :+ :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ik heb ook zon cheapie endoscoop, die heeft al een paar "ahaaaa" momenten opgeleverd.

Een echt mooi ding is een snap on videoscoop, daar heb ik een keer mee mogen spelen. Opnemen, pauzeren, opslaan, 2 cameras.... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vorige week deze machine gekocht, wat stuurt dat heerlijk. En wat een lekker zwaar geluid met de bodis dempers. Inmiddels 800 km verder en zeer tevreden. *O*

motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

joosthaarman schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:40:
Vorige week deze machine gekocht, wat stuurt dat heerlijk. En wat een lekker zwaar geluid met de bodis dempers. Inmiddels 800 km verder en zeer tevreden. *O*

[afbeelding]
Écht een SU-PER mooie fiets, zo'n CB1000R :Y

Als ik je één tip mag meegeven: Als het nog niet gebeurd is: Laat de standaard voorvering/demping vervangen/aanpassen (mits je er écht mee wil gaan spelen). Ik heb een demo fiets tijdens de introductie in 2009, onder het toeziend oog van de dealer, bijna TL gereden doordat de voorvork nog druk bezig was met uitgaande demping terwijl ik die fiets al weer ingaand wou laten duiken :(.....

Fiets was nog heel en ik ook, maar de dealer (die achter me reed) was "not amused"

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-09-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen die velgen heb ik nooit begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afgdlopen vrijdag mijn vering aangepakt. 400 euro lichter, maar wat een verschil in rijgedrag. Erg tevreden met de upgrade :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7fsK7uRceYikOfIr23oD6lxv/full.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37

[afbeelding]
Die Bodis dempers zou ik ook wel willen hebben op mijn Kawatje. Fantastisch vette uitlaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Prachtig ding, een van de mooiste naked bikes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-09-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:22:
alleen die velgen heb ik nooit begrepen...
Echt he, ik vind ze ook verschrikkelijk (zou voor mij een reden zijn om die motor nooit te kopen :P)

IK heb de afgelopen weken ook eens goed nagedacht wat ik wil met mijn motor (GSX-R600 K4 model). Afgelopen jaar heb ik nauwelijks gereden, dat was te wijten aan tijdgebrek (lees: in het voorjaar verhuisd naar een eigen appartement, hoop dingen te doen altijd) en aan het feit dat de zitpositie van de motor (en een supersport in het algemeen :P) mij toch eigenlijk wel een beetje tegen begon te staan :P
En dan ga je denken, wat zal ik gaan doen. Ik zou graag een KTM SMC690 willen, maar dat ligt financieel nog buiten bereik (lees: van een gedeeld appartement met vrienden naar ineens zo ongeveer ALLES voor jezelf moeten kopen is een redelijke aanslag geweest op mijn spaargeld :P). Vergelijkebare SM’s zijn er eigenlijk niet (XT660X is te lomp/zwaar, omgebouwde enduro’s/crossers zijn te onderhoudsgevoelig). En wat betreft nakeds, is er ook weinig wat mij aantrekt (nouja, KTM Superduke dan :P).
M’n GSX-R ziet er eigenlijk nog als nieuw uit, en is technisch eigenlijk ook goed. Het enige wat er moet gebeuren is een nieuw balhoofdlager (begint te tikken/knarsen). Omdat de boel dan toch los moet, heb ik besloten om toch maar voor een superbike kit te gaan 8- (gaat eerdaags bested worden), en aangezien alles toch los ligt, ga ik de vorkpoten wegbrengen naar HK suspension o.i.d. (andere veren, plus verse olie),, idem voor de achterschokbreker. En ik wil er een tandwiel voorop zetten met 1 tandje kleiner, zodat het wat meer een speelfiets gaat worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tandje kleiner voor? Ben bang dat je daar spijt van gaat krijgen, hij wilt dan nml wel erg makkelijk om hoog komen. :P Maar een eigen appartement kost geld ja, ik zat hiervoor in een huurkotje dus dat ging hard met het spaargeld. :+ En ik zat stiekem ook wel te kijken naar wat anders. Ook een beetje wat jij wit of wat jonger en dan een MT09 Tracer oid. Keuze met mijn huidige motor is ook precies wat jij omschrijft, een R vond ik veels te erg voorover en een geforceerde houding. Daarom de F. :P Maar succes met opknappen! Post ook wat pics als je bezig bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:30
-tom-562 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:51:
[...]
En ik wil er een tandwiel voorop zetten met 1 tandje kleiner, zodat het wat meer een speelfiets gaat worden
Tandje groter achter geen beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:19:
Tandje kleiner voor? Ben bang dat je daar spijt van gaat krijgen, hij wilt dan nml wel erg makkelijk om hoog komen. :P Maar een eigen appartement kost geld ja, ik zat hiervoor in een huurkotje dus dat ging hard met het spaargeld. :+ En ik zat stiekem ook wel te kijken naar wat anders. Ook een beetje wat jij wit of wat jonger en dan een MT09 Tracer oid. Keuze met mijn huidige motor is ook precies wat jij omschrijft, een R vond ik veels te erg voorover en een geforceerde houding. Daarom de F. :P Maar succes met opknappen! Post ook wat pics als je bezig bent. :)
O-) Wat heb ik aan een motor die 120 km/h in z'n 1 loopt :P liever wat meer 'leven' tijdens het rijden :+
Dacuuu schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:00:
[...]

Tandje groter achter geen beter idee?
Is meer werk. Mocht ik het niks vinden kan ik makkelijker terug gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:08
-tom-562 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:37:
[...]

O-) Wat heb ik aan een motor die 120 km/h in z'n 1 loopt :P liever wat meer 'leven' tijdens het rijden :+
En je hebt een 600 toch?

Ik 'speel' zelf met -1+2 op een 1000 O-)
Af en toe steigert ze een beetje :+

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7333/13974514005_df8f54f89e_z_d.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Rickz op 02-09-2015 14:25 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_O_ Haha heerlijk :+

Dat kan ik dan weer niet met mijn F'je :( En koppel mis ik af en toe ook wel. :P Hij wordt wel wat licht voorin en zwabbert achter een beetje en thats it. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dlm schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:19:
[...]

En je hebt een 600 toch?

Ik 'speel' zelf met -1+2 op een 1000 O-)
Af en toe steigert ze een beetje :+

[afbeelding]
600 ja :P
Joopieboy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:29:
_O_ Haha heerlijk :+

Dat kan ik dan weer niet met mijn F'je :( En koppel mis ik af en toe ook wel. :P Hij wordt wel wat licht voorin en zwabbert achter een beetje en thats it. :P
Als ik er vol gas vandoor ga ik de 1 komt het ding vanzelf omhoog. Niet heel hoog (schat een centimeter of 5 á 10, alhoewel het voelt als een halve meter de eerste keer :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 20:08
Pak de koppeling erbij en je hebt een F'je' ook zo op het achterwiel :D

op een 600 kun je rustig een tandje kleiner pakken voor, een SBK stuur erop zorgt er uiteraard voor dat je hem nog makkelijker achterover krijgt aangezien je meer gewicht op het achterwiel zet :Y

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:29:
Dan doe je iets niet goed. Zelfs met een Bandit van 250 kilo en met 85 pk gaat het makkelijk :)

Dit is een hele goede tutorial om veilig een wheelie te doen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:05
Ik trok vorige week zaterdag geheel onverwacht en per ongeluk zelfs een kleine wheelie op m'n R80 van meer dan 200kg en 50pk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja het kan dus wel maar dan moet ik wat lomper gaan doen zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Beetje lomp omlaag schakelen en ik lig bijna op m'n rug :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik trok hem laatst iets los, rollend op een stoplicht af en toen groen, dus volgas er vandoor... Keek er wel even van op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:24

steveman

Comfortabel ten onder

Het doet me pijn aan m'n ziel om zo de koppeling te misbruiken teneinde een wheelie te maken :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan gebruik je toch gewoon de achterremmethode? (of je rijdt een fiets die het op vermogen kan ;) )

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:33:
[...]

Dit is een hele goede tutorial om veilig een wheelie te doen:

[video]
Typische don't try this at home, maar niet iedereen heeft een circuit ter beschikking. :)
Wel goed uitgelegd wat er precies gebeurd.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Gewoon op industrieterrein oefenen na 5 uur ofzo ;)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 09:53
steveman schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:20:
Het doet me pijn aan m'n ziel om zo de koppeling te misbruiken teneinde een wheelie te maken :/
Als je het goed doet, heeft de koppeling niet / nauwelijks te leiden. Niet meer dan een keer goed op / terug schakelen tussen de 1 - 2e versnelling.

Ik weet nog dat ik rondreed met een kerel die normaal op een husky rijdt. Maar die werd gerepareerd ofzo, en dus reed hij op een Bandit van een vriend. Na 10 minuten maakte hij net zoveel wheelies als op z'n husky :p

Verwijderd

ik rij zelf een kawasaki z750 2007 model. en die trekt ook op vermogen wheelies bij het wegacceleren. Moet de voorkant echt omlaag duwen (gewicht naar voren verplaatsen) om niet op mijn achterwiel te belanden bij een stevige sprint. maar je hebt inderdaad ook nog gewoon de achterrem en koppeling wheelie methodes. Maar ik doe liever geen wheelies op de openbare weg iets met artikel 5 en rijbewijs nodig voor mijn werk.

• cyntax
Nog even terugkomend op de LED discussie van een paar pagina's terug. Ik heb eindelijk tijd gehad om mijn standaard 10W lampjes voor en achter te vervangen voor (Rizoma) LED knipperlichten die van mijn vorige fiets afkomen. Zie het verschil:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QipDwoe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6NC4d7l.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 03-09-2015 18:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghô..... Zie je niets van (óf je je ziet er niks meer dóór, nadat je er naar gekeken hebt :+ ).

Ik ben persoonlijk niet meer zo'n fan van Rizoma als het op electra aankomt (heb meerdere kentekenplaat verlichting HP LED's stuk gehad van dat merk) en houd 't tegenwoordig liever op spullen van Kellerman.

• mphilipp
  • Laatst online: 19-10 18:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Hebben die ook een beetje licht aan de zijkant? Ik kan me nog wat vroege modellen vervangingsled's herinneren die alleen naar voren uitstraalden. Zee van licht aan de voorkant, maar van de zijkanten nagenoeg niets. Nu maken ze kleine kerstboompjes met led's zodat ze flink rondstralen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:41:
Hebben die ook een beetje licht aan de zijkant? Ik kan me nog wat vroege modellen vervangingsled's herinneren die alleen naar voren uitstraalden. Zee van licht aan de voorkant, maar van de zijkanten nagenoeg niets. Nu maken ze kleine kerstboompjes met led's zodat ze flink rondstralen.
Heeft dat écht nut dat die dingen aan de zijkant licht uitstralen? Voor hetzelfde geld heeft het voertuig waar je naar kijkt de alarmlichten aan staan en daarbij zie je de lichten aan de andere kant ook niet.

Maar: Afhankelijk van het type LED armatuur zitten er ook aan de zijkant openingen welke licht door laten (en meestal steekt de lens iets of wat buiten het armatuur uit waardoor het sowieso zichtbaar licht uitstraalt) :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-09-2015 18:52 ]

• cyntax
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:17:
Ghô..... Zie je niets van (óf je je ziet er niks meer dóór, nadat je er naar gekeken hebt :+ ).

Ik ben persoonlijk niet meer zo'n fan van Rizoma als het op electra aankomt (heb meerdere kentekenplaat verlichting HP LED's stuk gehad van dat merk) en houd 't tegenwoordig liever op spullen van Kellerman.
Valt wel mee in het echt :9 . Heb zelf geen slechte ervaringen met Rizoma, alles wat ik van dat merk heb gehaald is NOG niet stuk gegaan :P.
mphilipp schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:41:
Yep, de knipperlicht heeft ook een soort van plastic reflector die het licht eigenlijk een beetje verspreid, alleen schijnt de LED zelf ook gewoon recht naar voren waardoor het fel is als je er precies voor staat. Ze hebben ook een driehoekje aan de zijkant waar ook licht naartoe wordt weerkaatst, zo ziet iemand die direct naast je staat ook dat je knipperlichten aan hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IFWUckt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ESJ0R3.jpg

Ik kwam er ook achter tijdens de installatie dat ik helemaal geen weerstanden nodig had, de LEDs knipperen gewoon op een normaal tempo terwijl de OEM lampjes 10W waren. Zou de knipperlicht relais zich aanpassen aan het soort knipperlicht in mijn fiets? Ik vind het zelf een beetje merkwaardig.

[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 03-09-2015 19:01 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:48:
[...]
Heeft dat écht nut dat die dingen aan de zijkant licht uitstralen? <>
Ja dat heeft nut, als je keert bijvoorbeeld. Zichtbaarheid van de zijkant is bij motorfietsen (en auto's overigens) vaak slecht, bij trapfietsen hebben ze daarom die witte reflecterende streep op de band verplicht.
En zoals hierboven staat is het wel handig als je iemand wilt gaan afsnijden met je knipperlicht aan dat ie dat licht tenminste ziet ;) Daarom zie je ook steeds vaker extra knipperlichten op de spiegels van moderne auto's denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rizoma en Kellerman spullen kosten niet voor niets "iets" meer dan die spullen welke je via ..... bestelt. Spul "gedraagt" zich gewoon als normaal lampje met de juiste weerstand.

Pak voor de grap maar eens één lampje los, de overgebleven 3 lampjes blijven het normaal doen én aan de kant waar je een lampje los hebt genomen gaat het andere lampje sneller knipperen waardoor jij getriggerd wordt dat er iets "stuque" is (iets wat je bij een lastonafhankelijk relais dus NIET meer ziet).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:02:
[...]

Ja dat heeft nut, als je keert bijvoorbeeld. Zichtbaarheid van de zijkant is bij motorfietsen (en auto's overigens) vaak slecht, bij trapfietsen hebben ze daarom die witte reflecterende streep op de band verplicht.
En zoals hierboven staat is het wel handig als je iemand wilt gaan afsnijden met je knipperlicht aan dat ie dat licht tenminste ziet ;) Daarom zie je ook steeds vaker extra knipperlichten op de spiegels van moderne auto's denk ik.
Trapfietsen hebben geen alarmlichten of richtingaanwijzers dus die vergelijking qua lampjes gaat dan al niet meer op. Uiteraard snap ik het nut van het zichtbaar maken én zijn, maar...... Je moet niet willen overdrijven 8)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

man-o-man wat is een goede jas uitzoeken (zonder kapitalen kwijt te zijn toch lastig)

Denk ik net een goede deal gevonden te hebben bij een duitse ebay verkoper blijkt dat deze Rukka jus geen gore-tex pro is maar hun eigen textiel 'Waterproof 3-layer Rukka RVP Laminated Stretch Cordura'
http://www.rukka.com/moto...ts/#!product/randroid-jkt

Iemand ervaring met dat spul? £476.43 is namelijk een goede deal voor een goede rukka jas

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen ervaring maar uiteindelijk is goretex ook gewoon de merknaam voor een uitgerekt plasticc waardoor er kleine scheurtjes inzitten die wel damp maar geen water doorlaten.
Persoonlijk vind ik GBP467 voor een jas die niet kan passen vrij fors. Maar misschien heeft iemand ervaring, maar het zou moeten werken, zeker zo'n merk zal dat wel onderzocht hebben.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ff een vraagje tussendoor, ik zat te kijken voor nieuwe balhoofdlagers, origineel Suzuki voor 2 lagers is 90 euro 8)7 (voor een stel normale hoekcontactlagers). Maar ik zie ook van andere merken (geen KSF of Yoko of ANI ;) :P) ook conische lagers voorbij komen voor net geen 40 euro :o Lijkt mij een veel betere deal dacht ik. :o

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:42:
Ff een vraagje tussendoor, ik zat te kijken voor nieuwe balhoofdlagers, origineel Suzuki voor 2 lagers is 90 euro 8)7 (voor een stel normale hoekcontactlagers). Maar ik zie ook van andere merken (geen KSF of Yoko of ANI ;) :P) ook conische lagers voorbij komen voor net geen 40 euro :o Lijkt mij een veel betere deal dacht ik. :o
Happy Birthday, happy birthday.....

Maar SKF lagers zijn er inderdaad ook wel te vinden in de maat die jij zoekt (SKF maakt voor de meeste fabrikanten ook de OEM lagers).

Conische balhoofd lagers.... Wat ben jij allemaal van plan (óf heb je uitgespookt) met je GSX-R :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

franssie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:23:
Geen ervaring maar uiteindelijk is goretex ook gewoon de merknaam voor een uitgerekt plasticc waardoor er kleine scheurtjes inzitten die wel damp maar geen water doorlaten.
Ja, maar Dupont is wel de toko die het heeft uitgevonden en de enige die dat merk mag voeren. Van de andere, de kopieën, heb je soms geen garantie dat het echt goed is. Men is ook erg kritisch op wie het 'GoreTex, guaranteed to keep you dry' label mag voeren.

GoreTex Pro is de volgende stap, waarbij dat spul is gelamineerd op een stof, zodat de buitenlaag waterdicht is. Dus geen gerommel met goretex liners enzo.

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen budget, maar ik vind het spul de investering meer dan waard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:46:
[...]

Happy Birthday, happy birthday.....

Maar SKF lagers zijn er inderdaad ook wel te vinden in de maat die jij zoekt (SKF maakt voor de meeste fabrikanten ook de OEM lagers).

Conische balhoofd lagers.... Wat ben jij allemaal van plan (óf heb je uitgespookt) met je GSX-R :+
Haha :P Ja, theoretisch kunnen ze wat meer mishandeling verdragen (en theoretisch stuurt de boel ook wat zwaarder.. maar of dat echt merkbaar is..)

Edit:
en tnx :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:08:
man-o-man wat is een goede jas uitzoeken (zonder kapitalen kwijt te zijn toch lastig)

Denk ik net een goede deal gevonden te hebben bij een duitse ebay verkoper blijkt dat deze Rukka jus geen gore-tex pro is maar hun eigen textiel 'Waterproof 3-layer Rukka RVP Laminated Stretch Cordura'
http://www.rukka.com/moto...ts/#!product/randroid-jkt

Iemand ervaring met dat spul? £476.43 is namelijk een goede deal voor een goede rukka jas
Geen ervaring, maar gezien de reputatie van Rukka zou het zomaar wel snor kunnen zitten. Het patent op Goretex is inmiddels verlopen waardoor anderen eigen varianten kunnen uitbrengen. Alleen Proshell is nog 'geheim', maar je kunt natuurlijk Gortex namaken en ook op Cordura lamineren. Je zou zeggen dat Rukka inmiddels wel weet hoe ze een goede jas maken. Zij denken erg goed na over de spullen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:53:
[...]

Haha :P Ja, theoretisch kunnen ze wat meer mishandeling verdragen (en theoretisch stuurt de boel ook wat zwaarder.. maar of dat echt merkbaar is..)

Edit:
en tnx :P
Als je wil dat 't stuurgedrag anders wordt dan zou ik er eerder een (goede) instelbare stuurdemper op zetten, bijvoorbeeld een aftermarket Öhlins (niet goedkoop, maar....!!).

Het vrijloop gedrag van je voorvork ten opzichte van het balhoofd ansich zou ik persoonlijk liever zo "vrij" mogelijk houden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, true. Ik twijfel ook nog. Ik zie met wat google werk dat die normale hoekcontactlagers ook goedkoper te krijgen zijn (ik keek nu op Japarts.nl, dat zijn volgens mij zo'n beetje OEM Suzuki prijzen; niet te verwarren met Japparts.nl/Roukema).
Mijn gevoel zegt trouwens ook hetzelfde (zo min mogelijk weerstand). Ik ga er geen stuntfiets o.i.d. van maken.
Ik ben sowieso van plan om de vering onder handen te nemen; vorkpoten naar HK (of die andere, waar ik zo ff niet op de naam kan komen) voor een setje andere veren, achterdemper andere veer (en servicen wanneer nodig). En dan een superbikekit monteren; de zitpositie begint me tegen te staan (en ik ben 'maar' 29 geworden :P), en er zijn naar mijn idee nagenoeg geen sportieve nakedbikes die qua wegligging, gewicht en blok hetzelfde bieden als mijn huidige GSX-R (en in mijn budget passen :P)

Vaak bu'j te bang!

• 418O2
Wat is je budget dan? Zulke aanpassingen worden ook al gauw duur natuurlijk.

Sbk kit zou ik ook wel willen denk ik. Hoewel de positie meer en meer went.

[ Voor 76% gewijzigd door 418O2 op 03-09-2015 20:15 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ongeächt 't budget: Er is geen enkele "naked" uitvoering welke áf fabriek de zelfde specs heeft qua vering/demping of blok als de SS waarvan 'ie afgeleid zou moeten zijn :P

• 418O2
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:16:
Ongeächt 't budget: Er is geen enkele "naked" uitvoering welke áf fabriek de zelfde specs heeft qua vering/demping of blok als de SS waarvan 'ie afgeleid zou moeten zijn :P
Fz1, s1000r of speed triple is toch leuk speelgoed?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Niet veel :P (zie verhaal pagina terug, verhuizen kost duur :P). Hooguit 5k incl. verkoop huidige motor. Dan kom je op de GSR600 (vrij tam), Z750/Z1000 (zwaar), CBF/Hornet/FZS600 modellen (te saai).
Enige wat zou kunnen, is hooguit een KTM Superduke.

Maar wat wimmel verder zegt, alle sportieve nakeds zijn afgeleid van een SS van het desbetreffende merk, met wat meer budget wegligging gedeelte en een tammer motorblok :P

Edit:
S1000R wel, alleen ligt buiten budget :'( FZ1 zou ook nog kunnen, maar dan wel weer de naked versie. Triumph ben ik weer qua uiterlijk niet zo'n fan van (en daarvan moet je ook weer de 'R' uitvoeringen van hebben).

Een RSV Tuono zou kunnen ,maar dat is in feite gewoon weer een Supersport met breed stuur :+

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 03-09-2015 20:20 ]

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja ik heb af en toe het idee dat ze bij mij de schokbrekers zijn vergeten en maar een paar fietspompen hebben gemonteerd. :+

Mja lastige keuze. :P

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste