Minder gewicht op het voorwiel door de luchtvrijwing van de koffers?cyntax schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Geloof het of niet maar het heeft mijn motor stabieler gemaakt. Zonder de koffers wilt de voorzijde wel eens gaan wiebelen op hoge snelheid maar met de koffers geïnstalleerd is dat vrijwel niet meer merkbaar.
Verwijderd
Als inderdaad het verplicht wordt om in het kanariegeel rond te rijden stop ik ook met motorrijden. Ik rij altijd in het zwart en dat hou ik graag zo. Een gele helm met een zwart pak kan wat mij betreft nog net.418O2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:19:
Als ik met hi-vis moet gaan rijden, laat ik de motor wel staan.
* Hooglander1 rijd lekker in zijn hi-vis jas. Haters gonna hate. 
Ik hoef er zelf niet naar te kijken gelukkig, scheelt weer. Valt wel lekker op in een regenachtige spits op de snelweg.
Ik hoef er zelf niet naar te kijken gelukkig, scheelt weer. Valt wel lekker op in een regenachtige spits op de snelweg.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Klopt, mijn FJR is ook stabieler met zijkoffers. Krijg de indruk dat de valwind achter je dan rustiger is. Met alleen topkoffer juist onrustig vanaf 160+.cyntax schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Geloof het of niet maar het heeft mijn motor stabieler gemaakt. Zonder de koffers wilt de voorzijde wel eens gaan wiebelen op hoge snelheid maar met de koffers geïnstalleerd is dat vrijwel niet meer merkbaar.
Net even een koplamp vervangen, navigatie gemonteerd, bandjes op druk, olie op peil, haar zijkoffer erop (links
Morgenochtend vertrekken we naar Karlsruhe, zondag via Baden-Baden -> B500 -> Bodensee -> Tirol.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Goed punt. Bedrijven had ik nog niet aan gedacht. Mijn KNO arts had in ieder geval geen pasklaar antwoord. Wie weet is er een bedrijf dat nog wat weetmphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
Heeft een audicien of oorarts daar geen antwoord op? Lijkt mij dat die op de hoogte moet zijn van alles dat met oren en gehoorbescherming te maken heeft? Of bel eens een bedrijf op dat gehoorbescherming voor de industrie maakt. Die moeten vaak ook dingen op maat maken voor medewerkers die zoals jij bijzondere eisen hebben.
Doe een "beetje" rustig op de B500 en dan vooral in de "70Km/h" stukken!! Het is en blijft IMHO één van de mooiste wegen om met de motor even lekker te spelen op snelheid, alleen weten die jongens met die Grijs/Blauwe auto's (meestal VW Passat's) dat óók._Apache_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:35:
[...]
Klopt, mijn FJR is ook stabieler met zijkoffers. Krijg de indruk dat de valwind achter je dan rustiger is. Met alleen topkoffer juist onrustig vanaf 160+.
Net even een koplamp vervangen, navigatie gemonteerd, bandjes op druk, olie op peil, haar zijkoffer erop (links), mijn zijkoffer erop (rechts
) en topkoffer (ons
).
Morgenochtend vertrekken we naar Karlsruhe, zondag via Baden-Baden -> B500 -> Bodensee -> Tirol.
Prettige vakantie!!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik rij momenteel met een fluor hele helm en zwart pak (helm van mijn vader). Voel me wel een beetje een clown maar krijg vaak positieve reacties over hoe goed zichtbaar het is. Twijfel dus stevig over een wat modieuzer modelVerwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Als inderdaad het verplicht wordt om in het kanariegeel rond te rijden stop ik ook met motorrijden. Ik rij altijd in het zwart en dat hou ik graag zo. Een gele helm met een zwart pak kan wat mij betreft nog net.
Have fun!_Apache_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:35:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 28-08-2015 18:36 ]
XXXVI
Inderdaad. Dagrijverlichting mag nog nét (of is dat voor motoren anders als bij auto's?) maar extra lampjes is gewoon niet toegestaan. Het is (volgens de wetgever dan) verwarrend en afleidend.MikeyMan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 02:11:
Volgens mij is de wet wel duidelijk en mag je alleen rood licht aan de achterkant voeren en wit licht aan de voorkant.
Persoonlijk vindt ik verlichten jasjes en helmen maar spielerei en wéér iets op batterijtjes en alleen leuk voor mensen die graag als Pipo de Clown rondrijden
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zo, na dit gevalletje:

Heeft de verzekering eindelijk het geld overgeschreven, en omdat het best een heel mooi bedrag was heb ik ineens maar allemaal nieuwe kuipen besteld. Als die binnen komen kunnen de wielen en de tank naar de spuiter, dit is het doel:

Niet mijn fiets, maar zo word die wel

Heeft de verzekering eindelijk het geld overgeschreven, en omdat het best een heel mooi bedrag was heb ik ineens maar allemaal nieuwe kuipen besteld. Als die binnen komen kunnen de wielen en de tank naar de spuiter, dit is het doel:

De Nederbelg !
Ik denk zelf dat een opvallende helm meer doet dan een opvallende jas. Die jas zie je niet altijd vanuit alle hoeken, maar een helm zie ik zelfs als je achter de auto rijdt die achter mij rijdt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Als inderdaad het verplicht wordt om in het kanariegeel rond te rijden stop ik ook met motorrijden. Ik rij altijd in het zwart en dat hou ik graag zo. Een gele helm met een zwart pak kan wat mij betreft nog net.
Bovendien is een fluorjas wat mij betreft een desinvestering omdat het opvallende eraf gaat (afhankelijk van gebruik) na vrij korte tijd. Als je persé opvallend op het lichaam wil zijn, pak dan een hesje; die zijn goedkoper en gaan over alles heen.
Het opvallende moet wat mij betreft op de armen zitten (zij- en voorkant) en op de rug. De romp kan bij veel motoren aan het zicht onttrokken zijn door scherm of buikschuiver. Armen steken altijd een beetje uit dus als er aan de voorkant van de bovenarm en aan de zijkant van de armen wat zit, is dat meer dan genoeg. Als iemand niet goed kijkt, ziet ie je ook niet als je brandend op de motor zit, dus voor die mensen hoef je het niet te doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Sow..... Jij gaat van een 929/954 meteen een 998/999 makenJellabie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:59:
Zo, na dit gevalletje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar valt op zich toch nog wel mee met het uitkeren van de verzekeraar? Je ongevalletje is nog amper een maand geleden.
Ziet er overigens wel "gelikt" uit, die kleurencombi
Ik zei toch dat het niet mijn fiets was?wimmel_1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:29:
[...]
Sow..... Jij gaat van een 929/954 meteen een 998/999 maken
Maar valt op zich toch nog wel mee met het uitkeren van de verzekeraar? Je ongevalletje is nog amper een maand geleden.
Ziet er overigens wel "gelikt" uit, die kleurencombi
Ik kan geen enkele 929rr vinden in de wit/zilveren repsol.
Tevens in China een helder achterlicht met geïntegreerde richtingaanwijzers bestelt
De Nederbelg !
Komt wel goed, k rij met het meisje achterop.. en als je het mij eerlijk vraagt doet een mooi aangesneden bocht mij meer dan een teller die op kwart over 3 staat.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:33:
[...]
Doe een "beetje" rustig op de B500 en dan vooral in de "70Km/h" stukken!! Het is en blijft IMHO één van de mooiste wegen om met de motor even lekker te spelen op snelheid, alleen weten die jongens met die Grijs/Blauwe auto's (meestal VW Passat's) dat óók.
Prettige vakantie!!
Confession, hoogste snelheid ooit gereden op een moto is 'maar' iets van 170.
Als je 130/140 een uur of 2 kan volhouden kom je veel verder dan een sprintje van 200+
[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 28-08-2015 20:08 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik heb maar één (analoog weergegeven) teller en als ik die op "kwart over drie" heb staan dan zit ik in de tweede versnelling aan ~170Km/h bij ~16.500 Rpm (en dus nét in 't rode deel, begrenzer pakt in bij 18.000 Rpm)._Apache_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:59:
[...]
Komt wel goed, k rij met het meisje achterop.. en als je het mij eerlijk vraagt doet een mooi aangesneden bocht mij meer dan een teller die op kwart over 3 staat.
Confession, hoogste snelheid ooit gereden op een moto is 'maar' 170.
De B500 is juist zo'n weg waar je dat zóu kunnen doen, vandaar dat ik er op wees
Dat gaat dik worden.Jellabie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:36:
[...]
Ik zei toch dat het niet mijn fiets was?
Tevens in China een helder achterlicht met geïntegreerde richtingaanwijzers bestelt
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Toffe lookJellabie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:36:
[...]
Check wel of die geïntegreerde knippers wel enigszins functioneel zijn. Moet de eerste nog tegenkomen waarbij je het knipperlicht goed kan zien. Degenen die ik zag viel het mij in de praktijk (dus op de weg) altijd tegen hoe erg het knipperen op viel.
Zo oud en nieuw:

Rechts er al onder:

Stof iemand?? (rechter schokdemper, links op de foto is al de nieuwe)

Toch maar even gewassen na dit klusje:

Als het leggen van de stenen in de voortuin morgen een beetje mee zit dan morgen en proefritje.
Heb nu de voorveer spanning maar meteen op maximaal gezet.
Rijd vak met mijn vrouw achterop.

Rechts er al onder:

Stof iemand?? (rechter schokdemper, links op de foto is al de nieuwe)

Toch maar even gewassen na dit klusje:

Als het leggen van de stenen in de voortuin morgen een beetje mee zit dan morgen en proefritje.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Laat haar het niet horenBommes schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:46:
Die Vespa mag ook nog wel gepimpt worden met een Cyclops Led koplamp eigenlijk
[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 28-08-2015 20:57 ]
Daarbij is het ook niet toegestaan als de l/r knippers niet minimaal een bepaalde afstand hebben tov elkaar. Een ijverige agent zou er wat van kunnen zeggen. Hoewel de verkeersveiligheid voorop staat. Als het inderdaad niet goed te zien is, breng je jezelf in gevaar en sta je straks weer in een sloot...Hooglander1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Check wel of die geïntegreerde knippers wel enigszins functioneel zijn. Moet de eerste nog tegenkomen waarbij je het knipperlicht goed kan zien. Degenen die ik zag viel het mij in de praktijk (dus op de weg) altijd tegen hoe erg het knipperen op viel.
Los van wat er wettelijk is toegestaan, als men het niet ziet heb je er geen kloot aan 
Net als die mini led-knipperlichten. Zie je echt niet in zonlicht, gewoon een te klein oppervlakte.
Vanochtend nog bijna een motorrijder omver gereden omdat hij te kleine hippe spiegeltjes had en daardoor niet zag dattie FF door moest trekken zodat ik ook nog kon invoegen.
Net als die mini led-knipperlichten. Zie je echt niet in zonlicht, gewoon een te klein oppervlakte.
Vanochtend nog bijna een motorrijder omver gereden omdat hij te kleine hippe spiegeltjes had en daardoor niet zag dattie FF door moest trekken zodat ik ook nog kon invoegen.
Ik weet zeker dat Mini LED's wel degelijk goed zichtbaar zijn (als je ze maar goed monteert en juist afstelt qua hoogte) én niet van die goedkope Allibaba/China troep aan schaft.Hooglander1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:03:
Los van wat er wettelijk is toegestaan, als men het niet ziet heb je er geen kloot aan
Ik heb hier laatst nog iemand een paar LED's geadviseerd voor op z'n KTM RC8 en ik die "krengen" geven méér licht dan dat jij ooit vanuit een HALLO - GEEN lampje gaat halen.
Waren wel LED lampjes van ~€70,- pér stuk maar ze deden 't wel gewoon ineens op een KTM met een 8V systeem waarbij goedkopere "China" meuk nog niet eens normaal gaat knipperen.
Standaard vering is echt beneden de maat en voor had ik eigenlijk al vrij snel een upgrade geplaatst.Hooglander1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
Laat haar het niet horen
Die Vespa mag ook nog wel gepimpt worden met een Cyclops Led koplamp eigenlijk

Achter bleef echt ruk, zeker dus met zijn 2en er op over de wat mindere Italiaanse wegen.
Dan zat ik eigenlijk continu aan het einde van de slag aan. Daarom nu dus maar meteen op maximaal gezet en de stel sleutel in de buddy gedaan. Kan ik het altijd soepeler stellen.
Die cyclops.. tja ik vind het niets, er zijn er wel die er iets bijzonders van proberen te klussen.

Ik denk dat ik mijn geld liever aan aan ander cilinderkop met grotere kleppen uitgeef.
Firma Vespa heeft in al haar wijsheid besloten om de 125, 250 en de 300cc versies te voorzien van de zelfde cilinderkoppen. Gevalletje ademnood dus zeg maar. Update is er van malossi maar kost een goede 500 euro..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die Cyclops is alleen een ander lichtpuntje in je huidige armatuur, je hebt ze gewoon als H4 lamp 
Ben benieuwd hoe de nieuwe vering je bevalt.
Ben benieuwd hoe de nieuwe vering je bevalt.
Die lampjes doen het prima op de KTMwimmel_1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Ik heb hier laatst nog iemand een paar LED's geadviseerd voor op z'n KTM RC8 en ik die "krengen" geven méér licht dan dat jij ooit vanuit een HALLO - GEEN lampje gaat halen.
Waren wel LED lampjes van ~€70,- pér stuk maar ze deden 't wel gewoon ineens op een KTM met een 8V systeem waarbij goedkopere "China" meuk nog niet eens normaal gaat knipperen.
Hoeveelheid licht is inderdaad niet echt normaal. En dat met 2 led's per knipperlicht. Overdag valt het nog wel mee. Als het donker is zou ik er niet graag achter staan bij een stoplicht naar rechts of links.
Alluz MHR! Jeweet!Bommes schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:28:
[...]
Standaard vering is echt beneden de maat en voor had ik eigenlijk al vrij snel een upgrade geplaatst.
[afbeelding]
Achter bleef echt ruk, zeker dus met zijn 2en er op over de wat mindere Italiaanse wegen.
Dan zat ik eigenlijk continu aan het einde van de slag aan. Daarom nu dus maar meteen op maximaal gezet en de stel sleutel in de buddy gedaan. Kan ik het altijd soepeler stellen.
Die cyclops.. tja ik vind het niets, er zijn er wel die er iets bijzonders van proberen te klussen.
[afbeelding]
Ik denk dat ik mijn geld liever aan aan ander cilinderkop met grotere kleppen uitgeef.
Firma Vespa heeft in al haar wijsheid besloten om de 125, 250 en de 300cc versies te voorzien van de zelfde cilinderkoppen. Gevalletje ademnood dus zeg maar. Update is er van malossi maar kost een goede 500 euro..
110, 120, 130
geen enkel probleem
schroevendraaier, koevoet, flipper en een baksteen
anders gaan we nergens heen
You lost me streskip, sorry...
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 28-08-2015 21:58 ]
Ik dacht eigenlijk dat je rondom al had gedaan.
Maar lekker bezig! Lees wel meer dat het standaard onderstel best ruk is.
Maar wat win je eigenlijk met de Malossi upgrade?
Haha ja led knippers vind ik vaak ook helemaal niks... Kleine Rizoma spiegels zien er wel tof uit maar je hebt er geen kont aan. Zit nu al continue met mijn ellebogen in het spiegelbeeld...Hooglander1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:03:
Haha ja niet heel gek, beetje andere lichting zie ik

Malossi spullen schroefde we 30 jaar geleden ook al op een Honda MT/MB óf in mijn geval een Honda MB-X ....Streskip schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Haha ja niet heel gek, beetje andere lichting zie ik'Vroegah' (dus toen ik 16 was, 8 jaar geleden
) was Malossi een beetje zoals Gucci en Prada nu is voor de jeugd. En als je een beetje stoer was dan had je Malossi, en dan wel de MHR serie. En dit liedje was toen érg populair (en heul slecht mijn god
)
Heeft niks met een "lichting" te maken, meer met andere dingen
Had vanavond voor t eerst het voorwiel van de grond. Rollend op een stoplicht af, weg vrij en groen... Volgas en hij kwam iets omhoog. Toch even spannend.
Goeie leds zijn niet slecht:
YouTube: Tripage LED pegs CBR600RR 2004 PC37
Filmpje van mijn oude CBR, Rizoma (1 led) knipperlicht voor en de achterzijde was van TripageLED. Aan die Chinese LED troep moet je niet beginnen. Gewoon TÜV gecertificeerd spul kopen dan weet je ook zeker als een bonus dat je geen gezeik ermee krijgt in Duitsland.
Moet de Rizoma knipperlichten nog installeren op mijn nieuwe fiets wanneer ik tijd heb en als mijn voorlicht is uitgebrand is dan komt daar ook een Cyclops led voor in de plaats.
@Bommes, nette schokbrekers
.
@_Apache_, ja ik had ook al gelezen dat een topkoffer instabiliteit veroorzaakt op hoge snelheid. Goede reis trouwens, geniet ervan!
YouTube: Tripage LED pegs CBR600RR 2004 PC37
Filmpje van mijn oude CBR, Rizoma (1 led) knipperlicht voor en de achterzijde was van TripageLED. Aan die Chinese LED troep moet je niet beginnen. Gewoon TÜV gecertificeerd spul kopen dan weet je ook zeker als een bonus dat je geen gezeik ermee krijgt in Duitsland.
Moet de Rizoma knipperlichten nog installeren op mijn nieuwe fiets wanneer ik tijd heb en als mijn voorlicht is uitgebrand is dan komt daar ook een Cyclops led voor in de plaats.
@Bommes, nette schokbrekers
@_Apache_, ja ik had ook al gelezen dat een topkoffer instabiliteit veroorzaakt op hoge snelheid. Goede reis trouwens, geniet ervan!
[ Voor 42% gewijzigd door cyntax op 29-08-2015 01:12 ]
Voor motor scooters vind je vaak niets van de "normale upgrade" merken voor motoren en kom je dus bij dit soort merken terecht. Bi-turbo schijnt ook zo een merk te zijn die voor scooters upgrade veren/schokkers levert.Joopieboy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:08:
Ik dacht eigenlijk dat je rondom al had gedaan.Maar lekker bezig! Lees wel meer dat het standaard onderstel best ruk is.
Maar wat win je eigenlijk met de Malossi upgrade?
Wat ik er mee win?
Voorvering = volledig instelbaar, voor veer spanning en demping. Meer stuur gevoel, minder duiken en betere precisie.
Achter, enkel voor veer spanning instelbaar, stuggere veer. Dus minder doorzakken met duo achterop en dus meer "comfort" en reserves als ik een beetje wil hoeken als mijn vrouw achterop zit..
Er is wel beter te krijgen maar dan is het ineens 250 euro per stuk en dat was nu de set prijs.
Toen ik nog brommer reed was het ook al Malossi, Leovinci (huidige demper op de Vespa is ook een Leo pot). Er waren nog wel wat meer merken maar dat was wel het spul.Streskip schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:17:
Haha ja niet heel gek, beetje andere lichting zie ik'Vroegah' (dus toen ik 16 was, 8 jaar geleden
) was Malossi een beetje zoals Gucci en Prada nu is voor de jeugd. En als je een beetje stoer was dan had je Malossi, en dan wel de MHR serie. En dit liedje was toen érg populair (en heul slecht mijn god
)
Voor de leovinci handmade uitlaatjes waren erg populair op onze vespa cia's en Si. Toen ik een honda Camino kocht was het meer DR cilinders en weet ik veel wat voor zooi van uitlaatjes.
Thanks, tis een beetje de Ohlins voor de scooters..
Je noemt zelf al 2x een voorbehoud, dus je weet dat er heel veel mensen rondrijden met veel te kleine kutdingen. We zijn tenslotte Nederlanders. Dus we kopen goedkope shit en verwachten dezelfde prestaties als een dure set.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Ik weet zeker dat Mini LED's wel degelijk goed zichtbaar zijn (als je ze maar goed monteert en juist afstelt qua hoogte) én niet van die goedkope Allibaba/China troep aan schaft.
Eens.mphilipp schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Ik denk zelf dat een opvallende helm meer doet dan een opvallende jas. Die jas zie je niet altijd vanuit alle hoeken, maar een helm zie ik zelfs als je achter de auto rijdt die achter mij rijdt.
Bovendien is een fluorjas wat mij betreft een desinvestering omdat het opvallende eraf gaat (afhankelijk van gebruik) na vrij korte tijd. Als je persé opvallend op het lichaam wil zijn, pak dan een hesje; die zijn goedkoper en gaan over alles heen.
Het opvallende moet wat mij betreft op de armen zitten (zij- en voorkant) en op de rug. De romp kan bij veel motoren aan het zicht onttrokken zijn door scherm of buikschuiver. Armen steken altijd een beetje uit dus als er aan de voorkant van de bovenarm en aan de zijkant van de armen wat zit, is dat meer dan genoeg. Als iemand niet goed kijkt, ziet ie je ook niet als je brandend op de motor zit, dus voor die mensen hoef je het niet te doen.
Zo'n fluor helm steekt echt enorm af tegen de rest. Zo'n hesje, zeker als-ie vies/verkleurd is (wat heel snel gebeurt) valt veel sneller weg. Sterker nog: op een zomerse dag ben je soms beter zichtbaar in zwart op een zwarte motor, dan met felle kleuren. Dat steekt dan beter af tegen het weiland oid.
In het donker maakt het geen bal uit wat je draagt, zolang het maar reflecteert. Hoe meer reflectie, hoe beter zichtbaar.
Ik zoek een goedkope ECE22.05 gekeurde systeemhelm. Nu kom ik zal tegen vanaf € 69,99.
Merken als Vinz, MT, Awax,LS2 en de Lidl schijnt ze ook af en toe te hebben van Crivit voor € 49,99.
Wat is nu de "beste" budget systeemhelm in maart M ( 57/58 ) ? Max € 125,-- ?
Merken als Vinz, MT, Awax,LS2 en de Lidl schijnt ze ook af en toe te hebben van Crivit voor € 49,99.
Wat is nu de "beste" budget systeemhelm in maart M ( 57/58 ) ? Max € 125,-- ?
Jeej, de motor is terug

Terug met een nieuw stuur, nieuwe knoppen op het stuur, nieuwe spiegel, carterplaat, nieuwe banden, onderhoud,...
Zo was hij ervoor

De valbeugels heb ik gisteren hersteld met een likje verf uit zo'n potje herstelverf voor auto's. M'n ouders hun auto heeft dezelfde kleur als m'n valbeugels

Terug Heidenau K60 Scouts eronder

Er is inmiddels wel een nieuwe zijkoffer onderweg, maar ik heb deze week ook plasti dip gekocht.
Ben daar de kapotte koffer mee te lijf gegaan na een hoop schuren over de schade met schuurpapier.

Ziet er eigenlijk nog best goed uit.
Ik denk dat ik nu de andere zijkoffer ook ga doen en de kapotte koffer nog gebruik op vakantie binnen een maand. Dan kan hij altijd nog een keer naar rechts flikkeren zonder probleem en zijn ze ook beschermd tegen zand en dergelijke. Na de trip de plasti dip er weer af en de nieuwe grijze koffer erop. Dan rijden we maar 2 maanden rond met zwarte zijkoffers en een donkergrijze topkoffer.
Al vind ik het nu in het mat zwart mooier dan in dat grijs

Terug met een nieuw stuur, nieuwe knoppen op het stuur, nieuwe spiegel, carterplaat, nieuwe banden, onderhoud,...
Zo was hij ervoor

De valbeugels heb ik gisteren hersteld met een likje verf uit zo'n potje herstelverf voor auto's. M'n ouders hun auto heeft dezelfde kleur als m'n valbeugels

Terug Heidenau K60 Scouts eronder

Er is inmiddels wel een nieuwe zijkoffer onderweg, maar ik heb deze week ook plasti dip gekocht.
Ben daar de kapotte koffer mee te lijf gegaan na een hoop schuren over de schade met schuurpapier.

Ik denk dat ik nu de andere zijkoffer ook ga doen en de kapotte koffer nog gebruik op vakantie binnen een maand. Dan kan hij altijd nog een keer naar rechts flikkeren zonder probleem en zijn ze ook beschermd tegen zand en dergelijke. Na de trip de plasti dip er weer af en de nieuwe grijze koffer erop. Dan rijden we maar 2 maanden rond met zwarte zijkoffers en een donkergrijze topkoffer.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Daarom ben ik wel een fan van reflectie op de motor! Ooit zag ik een keer een BMW RT in het donker rijden en schrok van de slechte zichtbaarheid. Het is overdag een motor die je moeilijk over het hoofd ziet, maar in het donker zie je achter alleen maar een gloeiende spijker als achterlicht. Het hielp al enorm door een LED achterlicht te monteren, want dat was er een waar de hele rechthoek van het achterlicht voorzien was van led's. Daarnaast nog wat Black ScotchLite op de koffers geplakt. Scheelt enorm.XBL schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:04:
[...]
In het donker maakt het geen bal uit wat je draagt, zolang het maar reflecteert. Hoe meer reflectie, hoe beter zichtbaar.
Mensen die van zwart houden zouden eens goed moeten kijken hoe zichtbaar ze zijn in het donker. Ze zouden er nog eens van kunnen schrikken...
Heb je geen last van trilingen en met nat weer dat hij een stapje opzij zet met de K60's DinX?
Verder netjes opgeknapt, ziet er goed uit zo.
Gisteren (eindelijk) mn R1150RT weer kunnen ophalen, voorzien van een serie nieuwe lagers. De oude lagers waren wel goed versleten.

Meteen een set nieuwe banden erop laten leggen, en nu hopelijk voorlopig geen rare onkosten meer

Meteen een set nieuwe banden erop laten leggen, en nu hopelijk voorlopig geen rare onkosten meer

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Sja, het kan altijd gebeuren hè. Ik ben de laatste 10 jaar een 2000-tal keren (al m'n woon-werk + nog erbuiten) over exact dat plekje gegaan en de laatste keer had ik pech.Joopieboy schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:04:
Heb je geen last van trilingen en met nat weer dat hij een stapje opzij zet met de K60's DinX?
Van de K60's weet ik wel hoe de grip is bij nat weer, daar ben ik sowieso voorzichtig mee.
En trillingen heb je vooral onder de 50 per uur. Dan voel en zie je hem echt schudden ja.
Ik besloot mijn handschoenen eens te wassen, Rev-it! is in ieder geval niet zuinig geweest met de kleurstof

Lol, lekker sopje. 
Ik heb mij maar gewoon een nieuwe set gekocht, ook omdat de oude toch wel gesleten waren (naden begonnen al op een stukje los te laten). Alleen de DPD schiet weer eens niet op, dus moet geduld hebben...
En pech kun je hebben ja, ik kan erover meepraten haha.
Ik heb mij maar gewoon een nieuwe set gekocht, ook omdat de oude toch wel gesleten waren (naden begonnen al op een stukje los te laten). Alleen de DPD schiet weer eens niet op, dus moet geduld hebben...
Mja dus toch idd, hoewel jij vooral snelweg rijdt dus er niet zo snel last van hebt.DinX schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:49:
[...]
Sja, het kan altijd gebeuren hè. Ik ben de laatste 10 jaar een 2000-tal keren (al m'n woon-werk + nog erbuiten) over exact dat plekje gegaan en de laatste keer had ik pech.
Van de K60's weet ik wel hoe de grip is bij nat weer, daar ben ik sowieso voorzichtig mee.
En trillingen heb je vooral onder de 50 per uur. Dan voel en zie je hem echt schudden ja.
Mja, bij de K60's valt het al bij al nog mee. Het loopvlak is volledig in 1 stuk hè.Joopieboy schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:17:
Lol, lekker sopje.
[...]
Mja dus toch idd, hoewel jij vooral snelweg rijdt dus er niet zo snel last van hebt.
Dat is ook zeker, wij hebben onder de crosser jaren terug ook een soortgelijke set gehad maar daar rammelde je tot de 80 nog mee.
Al is de voorband wel in stukjes
http://2.bp.blogspot.com/...GNq4d0/s1600/IMG_2090.jpg
Dat voel je wel. Moest hij achter ook zo zijn dan word je wel compleet door elkaar geschud (zoals bij TKC80's)
Dat voel je wel. Moest hij achter ook zo zijn dan word je wel compleet door elkaar geschud (zoals bij TKC80's)

Leuke plek om met pech stil te staan hè?
Gisteravond had ik een heel vreemd defect: ik was gestopt en wou de motor afleggen, maar sleutel omdraaien noch noodknop hielpen: de motor bleef een startend geluid maken (en startte direct terug zonder startknop als ik de sleutel terug naar rechts draaide).
Uiteindelijk was de batterij leeg en deed 'ie dus niks meer; ik heb de verdeler gecontacteerd en die wist me via mail (zonder de moto te zien) zonder aarzelen te vertellen dat de startrelais defect is
Kan dit kloppen, denken jullie? En zo ja, kan ik veilig de batterij opladen mbv startkabels oid, en naar de garage rijden voor herstelling?
Uiteindelijk was de batterij leeg en deed 'ie dus niks meer; ik heb de verdeler gecontacteerd en die wist me via mail (zonder de moto te zien) zonder aarzelen te vertellen dat de startrelais defect is
Kan dit kloppen, denken jullie? En zo ja, kan ik veilig de batterij opladen mbv startkabels oid, en naar de garage rijden voor herstelling?
Er zijn twee dingen aan de hand:
Je accuspanning is te laag (lang stilgestaan, accu oud, laadspanning te laag) en bij het starten last het startrelais zichzelf vast. Ook kan bijvoorbeeld je startknop blijven hangen oid. (Je weet maar nooit met die chinese fietsen
)
Stappenplan:
Haal de accu er uit en zet hem op een slimme druppellader. Controleer ook electrolietnivau.
Geef een paar tikken op het startrelais of beter:
Haal het startrelais eruit
Maak hem open, maak de contactjes los en schuur ze op.
Bouw alles weer terug.
En voor de duidelijkheid: je kan niet de accu opladen met startkabels, je kan er niet mee rijden op deze manier. Je zal eerst je startrelais moeten lossen.
Je accuspanning is te laag (lang stilgestaan, accu oud, laadspanning te laag) en bij het starten last het startrelais zichzelf vast. Ook kan bijvoorbeeld je startknop blijven hangen oid. (Je weet maar nooit met die chinese fietsen
Stappenplan:
Haal de accu er uit en zet hem op een slimme druppellader. Controleer ook electrolietnivau.
Bouw alles weer terug.

En voor de duidelijkheid: je kan niet de accu opladen met startkabels, je kan er niet mee rijden op deze manier. Je zal eerst je startrelais moeten lossen.
[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 29-08-2015 20:22 ]
Wise enough to play the fool
Dank je.teacher schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:16:
Er zijn twee dingen aan de hand:
Je accuspanning is te laag (lang stilgestaan, accu oud, laadspanning te laag) en bij het starten last het startrelais zichzelf vast.
Stappenplan:
Bouw alles weer terug.
Toch wel vreemd, heb heel wat ritjes gemaakt deze zomer (allemaal minstens 40km) en de motor is een jaar oud... Ik kwam ook net terug van een ritje van 40km.
Kan ik iets misdoen door te proberen starten met startkabels? Uit het gedrag toen ik probeerde de motor te stoppen lijk ik te kunnen opmaken dat dat zou moeten lukken (hij ging naadloos over van lopend naar kuchen (starten?) als ik de sleutel wegdraaide, en terug naar lopend als ik de sleutel terug naar rechts draaide... Of interpreteer ik iets verkeerd?
Ik vind de zwarte kofferset ook een stuk mooier.DinX schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:46:
[...]
Nu rijd ik zelden in het donker of slecht weer, maar ik ben bang dat je daar wel gelijk in hebt. Motor matzwart, pak zwart, helm matzwart...mphilipp schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Mensen die van zwart houden zouden eens goed moeten kijken hoe zichtbaar ze zijn in het donker. Ze zouden er nog eens van kunnen schrikken...

What happened?sylvesterrr schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Leuke plek om met pech stil te staan hè?Dit is volgens mij zo'n 1 tot 1,5km na de Leidsche Rijn tunnel. Dus best wel een geluk dat de motor niet in de tunnel of op de linkerrijstrook is stilgevallen.
Daar hebben ze Black Scotchlite voor. Zo blijft je motor zwart. Een paar stukjes voldoen.Jolke schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:31:
[...]
Nu rijd ik zelden in het donker of slecht weer, maar ik ben bang dat je daar wel gelijk in hebt. Motor matzwart, pak zwart, helm matzwart...
Protip: rimstriping van dat spul. Gewoon in de kleur van je velg, maar reflecterend. Dan ben je vanaf de zijkanten iig goed zichtbaar. Nog een paar stukjes ergens op de achterkant en Bob's your uncle!
Nu een dag later ziet het er echt super uit. Voelt al wat minder rubberig aan, en mooi egaal.Jolke schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:31:
[...]
Ik vind de zwarte kofferset ook een stuk mooier.
Morgen de andere zijkoffer doen en volgende week 2 bussen bij bestellen voor de topkoffer (zo'n bus gaat er vrij snel doorheen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5ERXe7NZMaw]
Foutje gemaakt, en opgelost door me even achteruit te laten rollen
zelftrialrijden.nl
zelftrialrijden.nl
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is jezelf achteruit laten rollen niet gewoon een beetje een standaard dingetje van trail rijden?
Nog een plasti-dip-tip: hoe meer lagen, hoe makkelijker het er weer af gaat. Op zich ook logisch als je erover nadenkt, want een dun velletje scheurt makkelijker en als ie lekker dik is (laag of 7) is het een stevige laag die je vaak in één keer eraf trekt (als je eenmaal het beginnetje hebt). Met een dun laagje kan het best een gepiel zijn.DinX schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Nu een dag later ziet het er echt super uit. Voelt al wat minder rubberig aan, en mooi egaal.
Morgen de andere zijkoffer doen en volgende week 2 bussen bij bestellen voor de topkoffer (zo'n bus gaat er vrij snel doorheen)
Dat is mooi spul.mphilipp schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:40:
[...]
Daar hebben ze Black Scotchlite voor. Zo blijft je motor zwart. Een paar stukjes voldoen.
Protip: rimstriping van dat spul. Gewoon in de kleur van je velg, maar reflecterend. Dan ben je vanaf de zijkanten iig goed zichtbaar. Nog een paar stukjes ergens op de achterkant en Bob's your uncle!

En wie is Bob?
Je oom?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dan zullen wij we de 80's hebben gehad ja, dat ging echt niet.DinX schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:21:
Al is de voorband wel in stukjes
Dat ziet er link uit, blokkerend wiel gehad door een vastnaaier? Goed dat je hem rechtgehouden hebt dan.sylvesterrr schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke plek om met pech stil te staan hè?Dit is volgens mij zo'n 1 tot 1,5km na de Leidsche Rijn tunnel. Dus best wel een geluk dat de motor niet in de tunnel of op de linkerrijstrook is stilgevallen.
Ik heb er nu 4 lagen op. Ben er wel tevreden van.mphilipp schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 07:37:
[...]
Nog een plasti-dip-tip: hoe meer lagen, hoe makkelijker het er weer af gaat. Op zich ook logisch als je erover nadenkt, want een dun velletje scheurt makkelijker en als ie lekker dik is (laag of 7) is het een stevige laag die je vaak in één keer eraf trekt (als je eenmaal het beginnetje hebt). Met een dun laagje kan het best een gepiel zijn.
Vandaag doe ik de andere zijkoffer. Alleen jammer dat ik er al ADV stickers op heb zitten
Of nu we toch over plasti dip bezig zijn. Die hebben ook iets erg vet daarvoor heb ik gezien.mphilipp schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:40:
[...]
Daar hebben ze Black Scotchlite voor. Zo blijft je motor zwart. Een paar stukjes voldoen.
http://www.plasti-dip.be/detail/5297096-reflex
Door de dag lijk je het niet te zien.

[ Voor 39% gewijzigd door DinX op 30-08-2015 10:44 ]
nogmaals: je kan hier niets mee doen totdat je het startrelais hebt gefikst.Dryhte schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:27:
[...]
Kan ik iets misdoen door te proberen starten met startkabels? Uit het gedrag toen ik probeerde de motor te stoppen lijk ik te kunnen opmaken dat dat zou moeten lukken (hij ging naadloos over van lopend naar kuchen (starten?) als ik de sleutel wegdraaide, en terug naar lopend als ik de sleutel terug naar rechts draaide... Of interpreteer ik iets verkeerd?
Je startmotor draait namelijk altijd nu, ook als de motor loopt.
In het minst erge geval sloop je de startmotor, in het ergste geval het elektrisch systeem van je motor. (Dat heeft te maken met hoe de startmotor aan de motor vastzit: met een vrijloop of bendix).
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Vraagje...
Iemand die weet wat dit veroorzaakt?
Of heb ik mischien gewoon een slechte band?
Is een conti road attack 2, geeft me prima grip.
maar dit is wel merkwaardige slijtage...

Weet iemand toevallig een manier om kaarten die op je Garmin (Zumo 220 in mijn geval) staan lokaal op de pc te krijgen ipv dat Basecamp ze over USB live vanaf de Garmin gebruikt? Dat is namelijk irritant traag
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
http://www.javawa.nl/gmtk.htmlChakotay schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:30:
Weet iemand toevallig een manier om kaarten die op je Garmin (Zumo 220 in mijn geval) staan lokaal op de pc te krijgen ipv dat Basecamp ze over USB live vanaf de Garmin gebruikt? Dat is namelijk irritant traag
De .img kan je ook onder de juiste map op je computer zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 30-08-2015 11:35 ]
Basecamp kan niet overweg met garmin img files. Met dat proggie van JaVaWa maak je een o.a. een backup van de kaarten die op je PC staan. Maar die staan in een totaal ander formaat weggeschreven.
Er zijn wel manieren, maar die zijn niet legaal.
Er zijn wel manieren, maar die zijn niet legaal.
Hmm, blijkbaar heb ik er vroeger Garmin Express voor gebruikt. Maar die kan het enkel met kaarten die op het toestel zelf staan en niet met gedownloade/SD kaarten.
Maar ik heb het chakotay al op IRC gezegd, gewoon OSM kaarten in Basecamp gebruiken
Maar ik heb het chakotay al op IRC gezegd, gewoon OSM kaarten in Basecamp gebruiken
[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 30-08-2015 12:22 ]
Dank je. Verklaart dit dan waarom de batterij gloeiend heet was na de rit?teacher schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:44:
[...]
nogmaals: je kan hier niets mee doen totdat je het startrelais hebt gefikst.
Je startmotor draait namelijk altijd nu, ook als de motor loopt.
In het minst erge geval sloop je de startmotor, in het ergste geval het elektrisch systeem van je motor. (Dat heeft te maken met hoe de startmotor aan de motor vastzit: met een vrijloop of bendix).
Hellingshoeken bij de MotoGP 

En bij supermotard

Die hoeken heb ik ook al een paar keer gehaald, alleen het terug rechtkomen lukt nog niet zo goed

En bij supermotard

Die hoeken heb ik ook al een paar keer gehaald, alleen het terug rechtkomen lukt nog niet zo goed
[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 30-08-2015 14:32 ]
JLo staat nu niet zo te glimlachen iig 
Iemand hier met een HJC helm, hoe bevalt de anti-foglaag? Zoals ik me herinner was die best prima

Iemand hier met een HJC helm, hoe bevalt de anti-foglaag? Zoals ik me herinner was die best prima
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Test ritje is gedaan, zeer tevreden met het resultaat
Brooaaaapp

De nieuwe achter veren maken het een compleet andere motor.
Vroeger was het en beetje vaag om het nog voorzichtig te zeggen, nu is het gas geven, richten en gaan..
Veel stugger zonder irritant te worden, kan gewoon met en flinke gang over een drempel heen zonder dat het einde slag vering is.
En nog veel leuker, nu met en flinke gang zonder zwabberen de snelle bochtjes door.
Het was wel warm voor alle gear maar ik heb het netjes allemaal aangehouden.

Het was wel een leuk ritje maar helaas blijft mij garmin auto navigatie continu crashen als ik en route rijd en ook maar enigszins af wijk van de "geplande" route.
Dat is echt wel knap vervelend, ding herstart dan gewoon. Gaat wel we verder met de gpx route maar dan nog.
Sfeer plaatje

Laatste stukje Maarheeze -> Eindhoven via de A2. De reacties blijven toch altijd wel gaf als ik met dat ding volle sjas 130 op de linker baan voorbij kom.

Brooaaaapp

Vroeger was het en beetje vaag om het nog voorzichtig te zeggen, nu is het gas geven, richten en gaan..
Veel stugger zonder irritant te worden, kan gewoon met en flinke gang over een drempel heen zonder dat het einde slag vering is.
En nog veel leuker, nu met en flinke gang zonder zwabberen de snelle bochtjes door.

Het was wel een leuk ritje maar helaas blijft mij garmin auto navigatie continu crashen als ik en route rijd en ook maar enigszins af wijk van de "geplande" route.
Dat is echt wel knap vervelend, ding herstart dan gewoon. Gaat wel we verder met de gpx route maar dan nog.
Sfeer plaatje

Laatste stukje Maarheeze -> Eindhoven via de A2. De reacties blijven toch altijd wel gaf als ik met dat ding volle sjas 130 op de linker baan voorbij kom.
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-08-2015 16:06 ]
Ook een oplossing voor een "probleem" 
Is gewoon pinlock toch? Zit er standaard alleen niet bij. Met pinlock is hij bijna net zo duur als een shark skwal, die op alle fronten beter voelt, met name het zonnevizier.steveman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:27:
JLo staat nu niet zo te glimlachen iig
Als je de hjc is17 bedoelt
Verwijderd
Moest aan 2 dingen denken.
1) zou zo maar van whatszapp kunnen zijn (dat eurosport ding)
2) dat incidentje in Brazilie
YouTube: Video - Car Plows Through Pack of Brazilian Bike Riders | Full version video
Waar een auto door een groep fietsers heen raasde (omdat de auto door vandalen in de achter hoede werd bedreigd en de bestuurder eieren voor zijn geld koos om veiligheid van zijn kind te waarborgen en gas gaf)
Ik had net ook een wielrenner voor me. Hij reed achter twee oudere fietsers, die naast elkaar de doorgang over een brug voor hem blokkeerden.
Dus knalt 'ie zonder op of om te kijken z'n fiets de weg op om het stel zo in te halen.
Het zullen er, net als asomotorrijders, een paar zijn die het voor de groep verpesten, maar toch.
Dus knalt 'ie zonder op of om te kijken z'n fiets de weg op om het stel zo in te halen.
Het zullen er, net als asomotorrijders, een paar zijn die het voor de groep verpesten, maar toch.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Is (IMHO) weinig mis met die band, tenzij je op dat "scheurtje" doelt wat waarschijnlijk ontstaan is door een ingereden stukje grind/een steentje.Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:04:
Vraagje...
[afbeelding]
Dat ribbeltjes patroon wordt veroorzaakt door het uitacceleren van bochten en dat doe jij rechtsom gemakkelijker dan linksom, zo te zien
Je zou je "rebound" (uitgaande demping) iets harder kunnen zetten, maar echt nodig is het niet aan de band te zien.
Verwijderd
mischien niet heel goed te zien op de foto.wimmel_1 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:36:
[...]
Is (IMHO) weinig mis met die band, tenzij je op dat "scheurtje" doelt wat waarschijnlijk ontstaan is door een ingereden stukje grind/een steentje.
Dat ribbeltjes patroon wordt veroorzaakt door het uitacceleren van bochten en dat doe jij rechtsom gemakkelijker dan linksom, zo te zien
Je zou je "rebound" (uitgaande demping) iets harder kunnen zetten, maar echt nodig is het niet aan de band te zien.
maar op het harde loop vlak (midden van de band) zitten heel veel haarscheurtjes in de loop richting van de band, net of iemand met een mesje wat sneetjes heeft lopen maken (is niet zo, maar ziet er zo raar uit)
dat rauwe op de wanden is volgens mij omdat ik niet altijd even netjes op het gas ga in de bocht.
Maar fuck it.. dat is juist de charme van een speed triple.
Die band heeft iets van 7 duizend km nu, nog steeds netjes rond
En ik kan achter nog iets harder zetten.
Maar ik rijd voornamelijk woon werk, en klein beetje comfort is dan ook wel fijn.
Plus, ik rijd een tandje minder voor, als ik dan uitgaand harder zet... heeft ie dan niet nog meer de neiging om te klimmen? (of is dat alleen als ik die veer strakker zet voor ingaan?) ik ben niet zon held in vering setups
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 18:49 ]
Misschien wel leuk voor je om even te bekijken, dan:
Als je 't spul netjes wil instellen dan ben je een zaterdagje écht (leuk) met je fiets bezig!!
Als je 't spul netjes wil instellen dan ben je een zaterdagje écht (leuk) met je fiets bezig!!
Verwijderd
Huiswerk, Nice.wimmel_1 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:54:
Misschien wel leuk voor je om even te bekijken, dan:
[video]
zal dat eens bekijken, en dan een middagje op een mooi bochtig weggetje doorbrengen
-edit-
Belangrijke tip mee genomen, vering warm rijden en dan nog eens testen.
geen idee hoe warm die word met mijn rijstijl, maar ik zal er aan denken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 19:14 ]
Ook vooral de andere filmpjes van Dave Moss even bekijken danVerwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:59:
[...]
Huiswerk, Nice.
zal dat eens bekijken, en dan een middagje op een mooi bochtig weggetje doorbrengen

Weggetjes daar in de buurt zijn inderdaad érg leuk "speelterrein".... Ik kwam er in 't verleden nogal vaak (met een rap auto'tje) en reed dan 't weggetje van Tossa del Mar naar Sant Feliu de Guixols érg graag om een leuke set-up te krijgen
Nice, is dat in Enschede toevallig? Daar ben ik ook een keer geweest.steveman schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:00:
[video]
zelftrialrijden.nl
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dat remspoor is niet van mij hoor.Joopieboy schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:41:
[...]
Dan zullen wij we de 80's hebben gehad ja, dat ging echt niet.
[...]
Dat ziet er link uit, blokkerend wiel gehad door een vastnaaier? Goed dat je hem rechtgehouden hebt dan.
Ik was net terug van de garage waar de monteur mijn prutswerk (oliefilter gesloopt, don't ask
Het bergingsbedrijf brengt de motor morgen weer naar de garage. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Niet. Gewoon pech.
Ah ok, ik maakte me al zorgen over dat spoor. Nog goed recht weten te houden als het wel van jou was.sylvesterrr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:50:
[...]
Dat remspoor is niet van mij hoor.
[...]
Ik was net terug van de garage waar de monteur mijn prutswerk (oliefilter gesloopt, don't ask) heeft gefixt. Er lijkt nu iets mis te zijn met het brandstofsysteem (brandstoftoevoer).
Het bergingsbedrijf brengt de motor morgen weer naar de garage. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
[...]
Wel een mooie rechte lijn ja. Ik zag het pas nadat ik erop werd gewezen.Jolke schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:54:
[...]
Ah ok, ik maakte me al zorgen over dat spoor. Nog goed recht weten te houden als het wel van jou was.
Toen ik die foto op Facebook plaatste reageerde mijn instructeur met ' Is dat jou rem spoor?? Heb je toch niet zo leren remmen man.
Ik mag vanavond ook weer even klussen. Na het rijden liggen er een paar druppels brandstof onder mijn fiets.
Zeker weten brandstof?418O2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:26:
Ik mag vanavond ook weer even klussen. Na het rijden liggen er een paar druppels brandstof onder mijn fiets.
Ik dacht dit eerst ook maar na grondig onderzoek was het toch afgeslagen kettingsmeer
Ligt onder het blok en ruikt naar benzineGeeMoney schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
Zeker weten brandstof?
Ik dacht dit eerst ook maar na grondig onderzoek was het toch afgeslagen kettingsmeer
En anders gewoon een aanstekertje erbij. Weet je meteen of het benzine is...
Doet me denken aan een nieuwsbericht van een gekke Turk in Turkije die met een aansteker controleerde of er een gaslek was. *BOEM*

Je bedoelt deze?sylvesterrr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:59:
[...]
En anders gewoon een aanstekertje erbij. Weet je meteen of het benzine is...
Doet me denken aan een nieuwsbericht van een gekke Turk in Turkije die met een aansteker controleerde of er een gaslek was. *BOEM*
Leuk om te horen dat de andere vering zo goed bevalt Bommes!
Maar dat rechtkomen is niet zo jouw ding?
Toch wel vrij idioot zo haha. Gevalletje elleboog aan de grond.DinX schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:29:
Hellingshoeken bij de MotoGP
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En bij supermotard
[afbeelding]
Maar dat rechtkomen is niet zo jouw ding?
Enschedeee inderdaadKtenolix schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:21:
[...]
Nice, is dat in Enschede toevallig? Daar ben ik ook een keer geweest.
Zag toevallig gister nog een filmpje waarbij iemand lekkende carbs onder handen neemt:
YouTube: Carbs leaking? Here is how to fix it.
YouTube: How to clean motorcycle carbs 1/3
[stalker]Bommes schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:05:
Test ritje is gedaan, zeer tevreden met het resultaat![]()
Brooaaaapp![]()
[afbeelding]
Vroeger was het en beetje vaag om het nog voorzichtig te zeggen, nu is het gas geven, richten en gaan..![]()
[afbeelding]
Sfeer plaatje
[afbeelding]
En de voortuin ligt er strak bij zag ik vanmorgen, camper aan de lader zag ik vanavond.
[/stalker]
Er staat bij ons op het werk een 929RR in het wit/zwart/zilver, half op gelet vorig keer. Dus met deze post in het achterhoofd kwam ik vanmorgen aanrijden, motor geparkeerd, meteen gaan kijken. Geen Repsol, mijn tas van de motor gepakt en de contactsleutel van mijn fiets laten zitten en naar boven ... om pas om 17h vast te stellen, huh de sleutel zit niet in mijn zak. Stom stom stom, gelukkig stond hij er nog. En anders check ik nog even of de sleutel wel in mijn zak zit voor ik in de lift stap, maar net vandaag had ik in dezelfde zak 2 USB kabels zittenJellabie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
zacht schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:40:
[...]
[stalker]
En de voortuin ligt er strak bij zag ik vanmorgen, camper aan de lader zag ik vanavond.
[/stalker]
Ja die voortuin was al en flinke tijd een doorn in het oog van vooral mijn vrouw. Ik had het budget liever wat anders verdeeld..
Iets met 2 wielen bijvoorbeeld.
En de camper... Ja de zonnepanelen laden niet echt goed bij, denk dat de regelaar kaduuk is helaas. Aangezien we binnenkort weer een tripje gepland hebben dacht ik de accu's even goed op te laden en de koelkast alvast aan te zetten.
Oei oei de baas beslist
Verrassend genoeg ben ik gewoon goedgekeurdtdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:07:
[...]
De eerste keer werd ik afgekeurd. Ik kon het over een jaar nog eens proberen, wat ik ook heb gedaan. Toen kreeg ik een termijngeschiktheid van 1 jaar. In dat jaar heb ik me weer laten keuren, wederom een termijnbeperking maar deze keer van 5 jaar. In 2016 zou ik opnieuw op moeten voor een keuring (allemaal rijbewijs B). Ik ga er nu alvast geld op inzetten dat ik dit jaar ook naar de keuring moet (logisch, ik zit nog in de termijnbeperking) maar dat ik alleen goedkeuring krijg voor A en dus volgend jaar NOG een keuring mag doen om ook m'n B te mogen verlengen.
Aan de andere kant, misschien is de arts een keer schappelijk en ziet ie zelf ook wel in dat zoiets natuurlijk een beetje too much zou zijn... Ik heb in ieder geval zwart op wit staan dat als deze keuring(en) zonder noemenswaardigheden verlopen ik onbeperkt geschikt word gevonden. Ik zie de komende keuringen met vertrouwen tegemoet....not

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Kom eens buurten in DED voor dat probleemBommes schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:05:
[...]
![]()
![]()
Ja die voortuin was al en flinke tijd een doorn in het oog van vooral mijn vrouw. Ik had het budget liever wat anders verdeeld..
Iets met 2 wielen bijvoorbeeld.
En de camper... Ja de zonnepanelen laden niet echt goed bij, denk dat de regelaar kaduuk is helaas. Aangezien we binnenkort weer een tripje gepland hebben dacht ik de accu's even goed op te laden en de koelkast alvast aan te zetten.