Ik reed elke AVB rijles zelf naar een grote parkeerplaats waar we de oefeningen gingen doen.Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:
- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?
Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
Tijdens mijn AVD lessen reed de instructeur soms voor, en vertelde hij steeds exact wat hij ging doen. Even later moest ik het toen gaan doen.
Het kan zijn dat deze instructeur gewoon een AVD rijles gaf (en hetzelfde dus deed als mijn instructeur), of onderweg was naar een terrein voor de AVB lessen, maar ff voordeed hoe je hoort te rijden in het verkeer.
Het mag allemaal.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW