Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 81 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51

Ktenolix

Pijlsnel

Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:

- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?

Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
Ik reed elke AVB rijles zelf naar een grote parkeerplaats waar we de oefeningen gingen doen.
Tijdens mijn AVD lessen reed de instructeur soms voor, en vertelde hij steeds exact wat hij ging doen. Even later moest ik het toen gaan doen. :)

Het kan zijn dat deze instructeur gewoon een AVD rijles gaf (en hetzelfde dus deed als mijn instructeur), of onderweg was naar een terrein voor de AVB lessen, maar ff voordeed hoe je hoort te rijden in het verkeer.

Het mag allemaal. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
A4553 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:32:
Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.

Om medische redenen mag ik in één oor geen oordoppen meer dragen. Dat bekent helaas ook dat ik voor motorrijden geen oordoppen in mag doen. Rijden zonder doe ik niet (heb maar één goed oor, daar moet ik zuinig op zijn). Het enige wat ik aan oordoppen kan vinden op internet zijn in-ear. Kent een van jullie een alternatief gehoorbeschermingsmiddel voor op de motor dat niet in-ear is?
Ik neem aan dat je "slechte" oor toch nog beschermd moet worden? Anders kun je ook gewoon alleen een oordop in je goede oor doen, en het andere laten voor wat het is...

Ik gebruik soms Bose Noise-Cancelling oordopjes in de helm. Werkt best goed, en gaan niet heel diep dus misschien kan dat nog wel met jouw oren. Anders misschien eens proberen om een (aktieve) noise cancelling koptelefoon om te bouwen tot een setje dat in je helm past?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar welke alternatieven je gevonden hebt, en je ervaringen ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 reed ook altijd zelf naar het oefenplekje voor AVB.

Ook hoeft een instructeur echt niet achter je te rijden, dat is wel gebruikelijk, maar echt geen verplichting.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:11
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Hang je die hele bos aan het contactslot? Oppassen daarmee, dat gewicht wat eraan loopt te slingeren kan er soms voor zorgen dat de boel uitlubbert.
I know.. Ik moet daar iets op verzinnen. :P Ik wil mijn huissleutels niet vergeten. :D

Een vriendin van me reed trouwens gewoon toertochten in Nederland toen ze nog bezig was met haar AVD. Instructeur reed namelijk mee. Ze reed uiteraard wel op de lesmotor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 13:21
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Jammer dat het weer zover moet komen.
Jammer dat het weer lijkt alsof het alleen om motorrijders gaat terwijl de zogenaamde wielrenners ook voor een hoop overlast zorgen. Dan heb je nog wandelaars, lui die met de caravan door het heuvelland rijden, fietsers enz. dus het is er sowieso druk.
Met de motor kun je beter 15km verder rijden dan zit je in de Eifel in Duitsland, daar heb je meer ruimte en fijne wegen om op te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 20:32
EgMaf schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:55:
[...]

Ik neem aan dat je "slechte" oor toch nog beschermd moet worden? Anders kun je ook gewoon alleen een oordop in je goede oor doen, en het andere laten voor wat het is...

Ik gebruik soms Bose Noise-Cancelling oordopjes in de helm. Werkt best goed, en gaan niet heel diep dus misschien kan dat nog wel met jouw oren. Anders misschien eens proberen om een (aktieve) noise cancelling koptelefoon om te bouwen tot een setje dat in je helm past?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar welke alternatieven je gevonden hebt, en je ervaringen ermee...
Ja en nee, voorlopig wel vanwege een ontsteking. Daardoor zit er zoveel prut in het oor dat geluid er amper doorheen komt. Als dat over is moet er wel bescherming komen, dat mag alleen niet in het oor. Dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 20:08
en zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1dy4fcwsuqr_3.jpg

soort van zwemoordoppen? Eerlijk gezegd geen idee of deze ook de gehoorgang nog in gaan?
En weet eigenlijk ook niet of deze pijn gaan doen icm druk van de helm.

[ Voor 18% gewijzigd door Rickz op 26-08-2015 15:57 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39
Hm. als je otoplastieken laat maken spuiten ze spul in je oor voor de afdruk. Misschien zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Gister aan het einde van de middag naar Motoport geweest. Het feit dat mijn pinlock bijgevijld is had een simpele reden: Het nieuwe vizier wat ik op mijn helm heb gekregen was niet pinlock-voorbereid. Om de pinlock beter te monteren dan in het standaard vizier (lees: iets hoger, zodat je minder tegen de rand aan kijkt en meer van je pinlock gebruik maakt) vijlt hij de pinlock iets bij. Zou ik een nieuwe pinlock kopen past hij ook deze gewoon aan.

Klonk op zich wel als een logische redenatie. Wel jammer dat er geen pinlock-voorbereide vizier geplaatst is. Heb liever de spullen origineel ipv op deze wijze aangepast.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er mensen met ervaring met Held jassen? met name met de Cadora?

http://www.fc-moto.de/epa...Products/Held-Cadora-0010

Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik op zoek naar een nieuwe gore-tex pro (gelamineerd gore-tex dus) jas.
Mijn shortlist is:
-Rev'it Poseidon
-Held Cadora

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 19:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

ToolkiT schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:30:

Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik op zoek naar een nieuwe gore-tex pro (gelamineerd gore-tex dus) jas.
Mijn shortlist is:
-Rev'it Poseidon
-Held Cadora
Heb ze zelf niet gehad, maar een goede vriend van me heeft er 2 gehad (weliswaar in de 180-250 euro catogorie). En dat was me een partij troep, niet normaal. Absoluut niet eens in de buurt van waterdicht ondanks dat wel aangegeven was. Ritsen waren van allebei heel snel kapot. En bij een valpartij was de eleboogbeschermer losgescheurd intern en omhoog gegleden waardoor zijn elleboog aardig wat glijschade had. (ja, de jas was doorgeschuurd bij 80km/u)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Denko schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:34:
[...]

Heb ze zelf niet gehad, maar een goede vriend van me heeft er 2 gehad (weliswaar in de 180-250 euro catogorie). En dat was me een partij troep, niet normaal. Absoluut niet eens in de buurt van waterdicht ondanks dat wel aangegeven was. Ritsen waren van allebei heel snel kapot. En bij een valpartij was de eleboogbeschermer losgescheurd intern en omhoog gegleden waardoor zijn elleboog aardig wat glijschade had. (ja, de jas was doorgeschuurd bij 80km/u)
mmm da's niet goed.. was dat de Cadora, of een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19

Mijn shortlist is:
-Rev'it Poseidon
-Held Cadora
Vriend van mij gebruikt zijn motor elke dag (heeft geen autorijbewijs) en heeft een Rukka Flexius jas+broek.
Hij is daar erg over te spreken.
http://www.fc-moto.de/epa...xius-Gore-Tex-Jacket-0036

[ Voor 69% gewijzigd door Elsandre op 26-08-2015 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 19:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

ToolkiT schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:36:
[...]

mmm da's niet goed.. was dat de Cadora, of een ander model?
Ander model gok ik zo. Maar het is voor mij genoeg om het hele merk te vermijden. Als ze 2 verschillende modellen al zo kansloos afwerken dan is voor mij het plaatje duidelijk.

Wat ik wel kan aanraden is. Kijk ook bij Dane, heb zelf daar een pak van. Zelfs met een valpartij met 30 km/u zie je er niks van. Die van mij is een setje Dane Halstead. (toen via ebay 390 euro betaald voor jas en broek)

Geen pro-shell (wel gore-tex). Maar zuigt zich niet vol. 100% waterdicht zover. Maar ze hebben vast ook wel een goede pro-shell in de aanbieding. Rev-it heb ik overigens met Leer ook hele goede ervaringen. Mijn vriendin heeft een textiele revit pak, ook heel tevreden mee.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik koop alles van Rev'it sinds een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:49

Mijn shortlist is:
-Rev'it Poseidon
-Held Cadora
Ik heb zelf sinds 5 maanden die Held Cadora en de bijbehorende broek. Tot dusver geen problemen gehad, ze zijn nog steeds prima waterdicht. Gelukkig geen valpartij gehad tot dusver (en dat het nog lang niet gaat gebeuren), dus ik kan geen uitspraken doen over hoe goed de bescherming zelf is...

Ook mijn Held Zaino rugtas van 4 maanden oud is nog steeds waterdicht (gelukkig maar, kom ik anders met een doorweekte laptop op mijn werk aan?)

[ Voor 8% gewijzigd door kutagh op 26-08-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Elsandre schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Vriend van mij gebruikt zijn motor elke dag (heeft geen autorijbewijs) en heeft een Rukka Flexius jas+broek.
Hij is daar erg over te spreken.
http://www.fc-moto.de/epa...xius-Gore-Tex-Jacket-0036
Ik heb een Rukka gore-tex broek en die bevalt goed. Het is alleen zo belachelijk duur (mijn broek had ik via een goede deal kunnen krijgen :)
De Flexius is gewoon gore-tex en niet gelamineerd, dus valt hij af..

De armas http://www.fc-moto.de/Rukka-Armas-GORE-TEX-Jacket heb ik gepast, maar de 'rits' is van rubber en er zit niks achter waardoor ik bang ben dat het nogal koud word ivm rijwind.. (en hij is reteduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Denko schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Ander model gok ik zo. Maar het is voor mij genoeg om het hele merk te vermijden. Als ze 2 verschillende modellen al zo kansloos afwerken dan is voor mij het plaatje duidelijk.

Wat ik wel kan aanraden is. Kijk ook bij Dane, heb zelf daar een pak van. Zelfs met een valpartij met 30 km/u zie je er niks van. Die van mij is een setje Dane Halstead. (toen via ebay 390 euro betaald voor jas en broek)
http://daneclothing.uk/dane-lynsted-gore-tex-pro-jacket.html
YouTube: DANE LYNSTED GORE-TEX® Motorradjacke mit LEDs. Produktvideo.
Dat is ook wel lachen met die LEDjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
Als je je autorijbewijs of motortheorie hebt, mag je op de openbare weg lessen. AVB of AVD maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Van Dane hoor ik ook veel goede verhalen. Het is een beetje een dark horse omdat het van MotoPort is, maar desalniettemin is men er altijd zeer tevreden over. En volgens mij is het niet zo gruwelijk duur.

Maar tenzij je graag elke 2 jaar van pak wisselt ivm mode en de kleur van je brommer, is het helemaal niet zo gek om wat meer uit te geven aan goede motorkleding. Een goed pak kan makkelijk 10 jaar mee voor de recreatieve rijder. Ik had bv een (welliswaar tweedehands) BMW Atlantis leren combi waar ik 7 jaar zeer tevreden gebruik van heb gemaakt. En hij is nog steeds goed, maar ik heb 'm verkocht. Toen ik 'm kocht was ie ook al zeker 2 jaar oud. Dat is dan een 'duur' pak, maar als je het uitsmeert over 10 jaar is het wel te doen. Elke 2 jaar een pak van €300 is ook €1500 over 10 jaar...en dan heb je steeds maar een goedkoop pakkie. Je moet het dan zien als een investering. Maar die moet je dan wel kunnen en willen maken in één keer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:17:
Van Dane hoor ik ook veel goede verhalen. Het is een beetje een dark horse omdat het van MotoPort is, maar desalniettemin is men er altijd zeer tevreden over. En volgens mij is het niet zo gruwelijk duur.

Maar tenzij je graag elke 2 jaar van pak wisselt ivm mode en de kleur van je brommer, is het helemaal niet zo gek om wat meer uit te geven aan goede motorkleding. Een goed pak kan makkelijk 10 jaar mee voor de recreatieve rijder. Ik had bv een (welliswaar tweedehands) BMW Atlantis leren combi waar ik 7 jaar zeer tevreden gebruik van heb gemaakt. En hij is nog steeds goed, maar ik heb 'm verkocht. Toen ik 'm kocht was ie ook al zeker 2 jaar oud. Dat is dan een 'duur' pak, maar als je het uitsmeert over 10 jaar is het wel te doen. Elke 2 jaar een pak van €300 is ook €1500 over 10 jaar...en dan heb je steeds maar een goedkoop pakkie. Je moet het dan zien als een investering. Maar die moet je dan wel kunnen en willen maken in één keer.
Ik ga zeker niet meer voor budget spul (mijn spul word met de jaren alleen maar duurder..
Maar tussen £500 en £1000 voor een jas zit een best verschil en ik vraag me af of je dat wel gaat merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:22:
[...]
Ik ga zeker niet meer voor budget spul (mijn spul word met de jaren alleen maar duurder..
Maar tussen £500 en £1000 voor een jas zit een best verschil en ik vraag me af of je dat wel gaat merken..
Moeilijk te zeggen in het algemeen. Ik bedoel trouwens een compleet pak.
Merken als Rukka hebben vaak ook hele handige features, (soms) betere materialen. Nu Goretex een heel stuk goedkoper is geworden, is Goretex Proshell weer de volgende heilige graal. Helaas alleen nog in de dure pakken, maar heeft wel weer enorme voordelen tov een goretex liner.
Zo hebben ze allemaal wat. Ik heb nu Klim spul; ook best aan de prijs. Maar als je ziet hoe het in elkaar zit, de features en de kwaliteit, valt dat moeilijk te verslaan. Uiteraard kun je je afvragen of je al die dingen nodig hebt. Dat is een kwestie van plussen en minnen tussen de kandidaten die je selecteert.

Ik kijk altijd bewust eerst naar het allerduurste spul, wetende dat ik dat toch niet ga kopen. Maar ik kijk wat zij allemaal bedacht hebben en lees dan veel reviews en verhalen van echte mensen (op fora enzo) om te snappen waarom bepaalde dingen zo zijn. Soms is het nl niet zo obvious waarom een Proshell pak fijner is als een pak met een goretex liner. En wat er zo handig of juist onhandig is aan de plaatsing van de ventilatieritsen. Sommige pakken zitten nl vol ritsen, maar op de verkeerde plaatsen.

Maar het blijft altijd een persoonlijke keuze. Ik ben wel bereid wat meer neer te leggen voor goed spul. Tot nu toe ben ik in ieder geval nooit echt teleurgesteld. Alleen mijn eerste 2 jassen waren knudde. De eerste was gewoon 'plastik' voor het lessen en kon je beter meteen wegtiefen. De tweede was van een soort immitatie goretex dat ook niet heel best werkte. Toen maar een 'dure' Dainese gekocht. Heerlijk jack/broek. Hangt hier nog steeds, want niemand wil het kopen ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er ligt hier ook nog steeds een binnentas voor een Givi koffer waar maar niemand voor komt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:40:
Ook gewoon begonnen op de openbare weg (koppeling en schakelen even kort geleerd op een fietspad, daarna achterop naar een dijkje, toen gewisseld en rustig dijkje over moeten rijden op weg naar het AVB terrein met de instructeur achterop)
Eerste rit al iemand achterop? Lijkt me best lastig en is volgens mij niet gebruikelijk.
Ktenolix schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:23:
Ik reed elke AVB rijles zelf naar een grote parkeerplaats waar we de oefeningen gingen doen.
Tijdens mijn AVD lessen reed de instructeur soms voor, en vertelde hij steeds exact wat hij ging doen. Even later moest ik het toen gaan doen. :)
Wat voor dingen deed ie voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:55:
Er ligt hier ook nog steeds een binnentas voor een Givi koffer waar maar niemand voor komt... :+
mijn geld is op want ik moet een te dure jas kopen van een bepaald iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29

Bob

EgMaf schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:55:
[...]

Even hijacken ivm je noise cancelling oortjes:
In welke helm gebruik je ze? Ik heb er ook (ik gok dat Bose maar een deftig model heeft) en ben er heel tevreden van, behalve dat ze vanaf 110 km/u beginnen te ploppen. Als je het al hebt gehoord, weet je zeker wat ik bedoel. Anders niet, en dan wil ik graag weten welke helm je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51

Ktenolix

Pijlsnel

Zijn kijktechniek en wegpositionering binnen/buiten bebouwde kom. Laatst ook op de snelweg. Daarbij zei hij exact wat hij deed.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar hij kan dan wel voelen of je de bochtentechniek snapt (het hang- en heupwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Olaf van der Spek schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:58:
[...]

Eerste rit al iemand achterop? Lijkt me best lastig en is volgens mij niet gebruikelijk.
Doen ze bij de rijschool waar ik leste ook, dan valt er nog iets in te grijpen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 21:00
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laden van een telefoon op te motor. Heb nu wel een mooie ram mount waar mn telefoon aan zit alleen zoek nu nog een mogelijkheid om deze op te laden.

Heb niet veel gevonden, alleen dit;

http://www.miniinthebox.c...bel-usb2-1a_p1718223.html

Moet wel werken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:11

-tom-562

Oliesjeik

Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:

- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?

Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
Allereerste les achterop mee naar een lokale parkeerplaats voor AVB, 2e les meteen met de motor de snelweg op richting Arnhem (vanuit Bennekom) naar het examenterrein om daar AVB te oefenen. Kan prima hoor :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk 'lessers" welke hun rijbewijs categorie B al hebben én aangegeven hebben dat ze al vaker met een schakel brommer gereden hebben :)

Een (goede) instructeur heeft in z'n spiegels net zo veel, of vaak zelfs méér, overzicht + de "lessers" kunnen de lijn op de weg, welke de instructeur rijdt, volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 26-08-2015 22:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Willem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:42:
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Willem :)
Dank U!!

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-08-2015 00:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 13:05
Feliz cumpleaños!!!! *O* *O* *O*

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:D http://9gag.com/gag/aVXvXpO

[ Voor 34% gewijzigd door ROFLASTC op 27-08-2015 00:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
(jarig!)
Net nog lekker op de motor naar het werk gereden, de komende dagen wordt het zweten weer. :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

Hmmm.. twijfel twijfel twijfel.

Zaterdag (dag van vertrek) tm maandag is het prima weer, dan is het 4/5 dagen regen, en het lijkt pas weer op de dag van huisreis weer OK te worden. ga ik wel of niet met de motor.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:37:
Hmmm.. twijfel twijfel twijfel.

Zaterdag (dag van vertrek) tm maandag is het prima weer, dan is het 4/5 dagen regen, en het lijkt pas weer op de dag van huisreis weer OK te worden. ga ik wel of niet met de motor.
Zorg dat je een goed regenpak hebt. Met zo'n slee maakt een beetje regen ook niet zo heel veel uit :)

In de Alpen is het weer sowieso erg lokaal en lastig te voorspellen, als je hem mee hebt kun je per dag kijken of het een ritje waard is of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 27-08-2015 08:39 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Zorg dat je een goed regenpak hebt. Met zo'n slee maakt een beetje regen ook niet zo heel veel uit :)

In de Alpen is het weer sowieso erg lokaal en lastig te voorspellen, als je hem mee hebt kun je per dag kijken of het een ritje waard is of niet.
Heb geen regenpak, heb een Held jas, die heeft Goretex binnenkant, en Cordura in de buitenste shell. Heb menig hooshui meegemaakt, komt geen druppel doorheen. Zelfs continu regen van Lux naar Den Haag, geen druppel.
Broek en laarzen ongeveer hetzelfde verhaal, beide iets van 2j oud, druppels worden witte bolletjes en glijden er zo af.

Even vragen was miss. wil, als het een beetje meezit wil ik wel binnendoor naar Oostenrijk. :Y

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Heb geen regenpak, heb een Held jas, die heeft Goretex binnenkant, en Cordura in de buitenste shell. Heb menig hooshui meegemaakt, komt geen druppel doorheen. Zelfs continu regen van Lux naar Den Haag, geen druppel.
Broek en laarzen ongeveer hetzelfde verhaal, beide iets van 2j oud, druppels worden witte bolletjes en glijden er zo af.

Even vragen was miss. wil, als het een beetje meezit wil ik wel binnendoor naar Oostenrijk. :Y
Wat mopper je dan, hop die motor op jij :P

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Wat mopper je dan, hop die motor op jij :P
ja baas. :+

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:26
Afgelopen weekend lekker naar Sauerland geweest. :D
Heerlijke verandering t.o.v Nederland. Lekker met een groep van 10 man gegaan die allemaal houden van lekker doorrijden en sturen.

Zaten een paar prachtwegen tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

^^This post is useless without routes!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat is fijn rijden daar idd :)

Yamaha MT-09

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:29
steveman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:12:
Sluit mij hier volledig bij aan! Routes!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Panini
steveman schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:12:
Geen idee welke route de voorrijder precies gereden heeft
Heeft het van de site van het gasthuis af geplukt.

Routes

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Vays schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Geen idee welke route de voorrijder precies gereden heeft
Heeft het van de site van het gasthuis af geplukt.

Routes
Daar geef ik een opgestoken duim voor! :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou zal gebruiken om de gesproken instructies van m'n navigatie te horen. Gewone oordopjes blijven niet goed zitten als ik m'n helm op doe, dus ik denk dat ik dan eigenlijk wel vast zit aan een systeem met speakers in m'n helm?

Als die kleine oordopjes al niet blijven zitten dan lukt zo'n bluetooth oortje al helemaal niet denk ik...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Maegrim
Komende woensdag t/m maandag naar de Alpen, zin in oOo
Motoren op de vrachtauto :+

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Speakertjes in je helm, geen twijfel. Kun je je normale gehoorbescherming gebruiken, en je bent niet aan het prutsen tijdens het opzetten van je helm.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Panini
FireFoz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:52:
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou zal gebruiken om de gesproken instructies van m'n navigatie te horen. Gewone oordopjes blijven niet goed zitten als ik m'n helm op doe, dus ik denk dat ik dan eigenlijk wel vast zit aan een systeem met speakers in m'n helm?

Als die kleine oordopjes al niet blijven zitten dan lukt zo'n bluetooth oortje al helemaal niet denk ik...
Zoiets?

Anders heb je ook nog dit systeem: Sena
Gebruikte 3 gasten die op het weekend waren ook. Waren er erg tevreden over.

• Maegrim
M'n Sena 20S is top, en als het goedkoper moet is een SMH5FM ook prima

• FireFoz
Ja zo iets lijkt me wel goed, alleen dat is 10 à 20x de prijs van een gewoon bluetooth oortje :P Zo'n bluetooth oortje is eigenlijk prima alleen de vorm is niet goed. Vind > 100 euro wel veel geld om alleen maar spraak instructies te horen... hoef er verder niet mee te bellen of te communiceren.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FireFoz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:00:
Ja zo iets lijkt me wel goed, alleen dat is 10 à 20x de prijs van een gewoon bluetooth oortje :P Zo'n bluetooth oortje is eigenlijk prima alleen de vorm is niet goed. Vind > 100 euro wel veel geld om alleen maar spraak instructies te horen... hoef er verder niet mee te bellen of te communiceren.
Kijk eens naar de Sena 10c dat is een BT speakerset met actioncam, krijg je toch nog wat meer voor je geld :)

• FireFoz
Actioncam heb ik al :p

Wellicht dat dit iets is, voor 49.95:

http://www.twiins.com/en/content/d2

Weet alleen niet of die microfoon dan in de weg zit maar die kan ik er desnoods afhalen want daar gaat het me niet om :P

• SOEFuture
  • Niet online
specops0i0 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:50:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laden van een telefoon op te motor. Heb nu wel een mooie ram mount waar mn telefoon aan zit alleen zoek nu nog een mogelijkheid om deze op te laden.

Heb niet veel gevonden, alleen dit;

http://www.miniinthebox.c...bel-usb2-1a_p1718223.html

Moet wel werken lijkt me?
Ik gebruik zelf deze:
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Bike-USB-Power-Supply-Port-Socket-Charger-for-Cell-Phone-12V-24V-/390730145489?hash=item5af954ded1

Werkt prima en is een stuk goedkoper :) Echter moet je wel wat creatiever zijn met het bevestigen. Bij mij hangt hij naast de kabelboom, ook mooi uit het zicht als hij niet in gebruik is.

[ Voor 7% gewijzigd door SOEFuture op 27-08-2015 11:25 ]

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hooglander1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Ahja, bij mijn garagehek is het gewoon een printje met dipswitches waarin je een code programmeerd. Beveiliging van niks natuurlijk, maar wel makkelijk te kopieren naar een Chineze afstandsbediening van 5 euro.
Enig idee waar? Had een remote besteld op Ebay. Kon 'm programmeren maar werkte vervolgens niet.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MrMarcie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:35:
[...]

Enig idee waar? Had een remote besteld op Ebay. Kon 'm programmeren maar werkte vervolgens niet.
Als je een remote hebt met rolling codes, die dus ingeleerd moeten worden, dan weet ik het niet. Heb je echter een hek waarbij je een remote hebt die normaal met dipswitches ingesteld word dan kun je het eens proberen met deze:

https://searchingpanda.co...icator%2Bstrong%2Bprivacy

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Als je een remote hebt met rolling codes, die dus ingeleerd moeten worden, dan weet ik het niet. Heb je echter een hek waarbij je een remote hebt die normaal met dipswitches ingesteld word dan kun je het eens proberen met deze:

https://searchingpanda.co...icator%2Bstrong%2Bprivacy
Ja met dipswitches. Ik ga het eens bekijken, dank je.

Ik had deze: http://www.ebay.nl/itm/Un...7145MHz-New-/261365280056

Dus andere freq ;(. Kon wel programmeren maar werkt niet. Beetje vaag verhaal over dat mijn systeem te oud was of zo om in te lezen. Andere chip oid. Geen verstand van.

[ Voor 22% gewijzigd door MrMarcie op 27-08-2015 11:45 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Xoxol
  • Laatst online: 16-10 09:24
Op mijn VFR 750 uit 1996 kan ik helemaal geen duo handgrepen vinden. Ik heb al op de motor-forum verzoekje geplaatst en suf gezocht op de websites die bij de topic start vermeld worden.
Enige optie is om ze nieuw aan te schaffen maar om daar nou 200 euro voor neer te leggen. :-(

Heeft iemand nog een idee waar ik ze kan kopen? 8)7

V-Strom 650

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op een sloop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Xoxol schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:12:
Op mijn VFR 750 uit 1996 kan ik helemaal geen duo handgrepen vinden. Ik heb al op de motor-forum verzoekje geplaatst en suf gezocht op de websites die bij de topic start vermeld worden.
Enige optie is om ze nieuw aan te schaffen maar om daar nou 200 euro voor neer te leggen. :-(

Heeft iemand nog een idee waar ik ze kan kopen? 8)7
Zijn dat toevallig deze?

Links:
http://www.boonstraparts....prt=Duo%20Beugel%20Links/
Rechts:
http://www.boonstraparts....rt=Duo%20Beugel%20Rechts/

Goedkoper:
https://www.motorparts-on.../1994-1997/handvat-achter

Zijn wel gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door SOEFuture op 27-08-2015 12:24 ]

• Maegrim
die zijn flink zeldzaam inderdaad :D

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:41

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:52:
Komende woensdag t/m maandag naar de Alpen, zin in oOo
Motoren op de vrachtauto :+
Veel plezier en zwaai even naar mijn Real Life vriendjes (Marcel, Nico en Hans)
Het is dat ik een week later verlof heb anders was ik zeker mee gegaan. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Xoxol
  • Laatst online: 16-10 09:24
Thanks op de motor-parts online heb ik vaker gekeken maar waarschijnlijk niet de juiste filters gebruikt ofzo. Mijn dank is groot! _/-\o_

V-Strom 650

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nou zijn mijn nieuwe achter veren/schokbrekers vandaag bezorgd... Bij de buren die nu niet thuis zijn |:( 8)7
Is het dus die webshop gelukt om meteen na hun vakantie sluiting de veren binnen 1 werk bij mij thuis te hebben _/-\o_ kan ik er nu dus nog niets mee vanavond :X ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Sena 20s is geïnstalleerd:)

Krijg alleen die verrekte liner er nooit mooi terug in

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
418O2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:21:
Sena 20s is geïnstalleerd:)

Krijg alleen die verrekte liner er nooit mooi terug in
Enorm fijne bluetooth set, naar mijn mening de beste op de markt. Enige nadeel die ik ben tegengekomen sinds ik het heb is dat de batterijduur niet enorm lang is (vergeleken met mijn vorige Interphone set).

Heb vandaag een mooi setje koffers voor mijn fiets gehaald :Y
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IdkwBbjl.jpg

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Onwijs mooi ding man cyntax :)

• 418O2
cyntax schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Enorm fijne bluetooth set, naar mijn mening de beste op de markt. Enige nadeel die ik ben tegengekomen sinds ik het heb is dat de batterijduur niet enorm lang is (vergeleken met mijn vorige Interphone set).

[afbeelding]
elke keer aan de lader dus :) ik ga hem binnenkort even testen.

Fijne fiets!

• EgMaf
Bob schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

Even hijacken ivm je noise cancelling oortjes:
In welke helm gebruik je ze? Ik heb er ook (ik gok dat Bose maar een deftig model heeft) en ben er heel tevreden van, behalve dat ze vanaf 110 km/u beginnen te ploppen. Als je het al hebt gehoord, weet je zeker wat ik bedoel. Anders niet, en dan wil ik graag weten welke helm je hebt.
Bij mij ploppen ze ook, vanaf een bepaalde snelheid (of beter gezegd: winddruk, want het hangt ook af van of het visier open is, of het windscherm hoog of laag staat enz). Mijn helm is een Schuberth C3 (klaphelm)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

A4553 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:32:
Om medische redenen mag ik in één oor geen oordoppen meer dragen. Dat bekent helaas ook dat ik voor motorrijden geen oordoppen in mag doen.
Heeft een audicien of oorarts daar geen antwoord op? Lijkt mij dat die op de hoogte moet zijn van alles dat met oren en gehoorbescherming te maken heeft? Of bel eens een bedrijf op dat gehoorbescherming voor de industrie maakt. Die moeten vaak ook dingen op maat maken voor medewerkers die zoals jij bijzondere eisen hebben.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:59:
Nou zijn mijn nieuwe achter veren/schokbrekers vandaag bezorgd... Bij de buren die nu niet thuis zijn |:( 8)7
Is het dus die webshop gelukt om meteen na hun vakantie sluiting de veren binnen 1 werk bij mij thuis te hebben _/-\o_ kan ik er nu dus nog niets mee vanavond :X ;(
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FtXFfDO-3BI/Vd9jjtefIHI/AAAAAAAAEHA/moseGwCuhGY/s512-Ic42/20150827_211750.jpg
*O*
Malossi jonguh 8)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
(jarig!)
[...]

[afbeelding]
* Jolke durft het bijna niet meer te vragen...
Gebruik je die dikke koffers dagelijks? ;)

• cyntax
Jolke schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

* Jolke durft het bijna niet meer te vragen...
Gebruik je die dikke koffers dagelijks? ;)
Ik heb ze pas een dag dus ik weet nog niet of ik ze dagelijks ga gebruiken :P. Sowieso wel voor woon/werk ritjes en verre reizen maar voor een blokje om haal ik ze er wel af. Dat kan ook binnen 20 seconden gebeurd zijn.

Overigens lijken de koffers enorm groot omdat mijn fiets relatief smal is, ik ben met de koffers zeker niet breder dan een GS ofzo en filteren ging vandaag ook gewoon prima (al ging het wel wat langzamer :') ). Inhoud van de koffers is "maar" 33L per stuk.

• Maegrim
[...]

[afbeelding]
ik vind de 10+ uur die ik ermee haal al een verademing tov de 5 uur van de SMH5FM :P

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
L.S.,

Ik ben bezig met mjn motorrijlessen en nu heb ik een helm gekocht (de Shark Skwal Instinct). Na het bestellen kwam ik erachter dat er aan de voor-, achter- en zijkanten groene ledlampen zitten. Nu heb ik dit nagevraagd in de winkel welke zeiden dat het mocht, echter had ik enigzins nog twijfel. Nu heeft vanavond mijn instructeur gezegd dat het vermoedelijk NIET mag.

Nu vraag ik mij af wat de wet hierover zegt. Ik heb wat rond gegoogled echter kwam ik geen eenduidig antwoord tegen. Enkel een artikel van de ANWB, uit januari 2013, waarin stond dat het niet legaal was. Echter stond in dit artikel ook dat losse fietslampjes niet mogen, wat tegenwoordig wel legaal is.

Graag zou ik van iemand willen vernemen of verlichting op de helm mag. Zowel voor "sier" als voor rem- en knipperlichten.

Groet,
DragonSlayer666

(mocht dit ergens anders in het forum al vermeld staan, excuses.)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• cyntax
DragonSlayer666 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:30:
L.S.,

Ik ben bezig met mjn motorrijlessen en nu heb ik een helm gekocht (de Shark Skwal Instinct). Na het bestellen kwam ik erachter dat er aan de voor-, achter- en zijkanten groene ledlampen zitten. Nu heb ik dit nagevraagd in de winkel welke zeiden dat het mocht, echter had ik enigzins nog twijfel. Nu heeft vanavond mijn instructeur gezegd dat het vermoedelijk NIET mag.

Nu vraag ik mij af wat de wet hierover zegt. Ik heb wat rond gegoogled echter kwam ik geen eenduidig antwoord tegen. Enkel een artikel van de ANWB, uit januari 2013, waarin stond dat het niet legaal was. Echter stond in dit artikel ook dat losse fietslampjes niet mogen, wat tegenwoordig wel legaal is.

Graag zou ik van iemand willen vernemen of verlichting op de helm mag. Zowel voor "sier" als voor rem- en knipperlichten.

Groet,
DragonSlayer666

(mocht dit ergens anders in het forum al vermeld staan, excuses.)
Paar quotes van het MF:

Thunderalpha3:
Had zondag een tour tocht met een clubje waaronder een die als beroep motor agent is.
Vroeg natuurlijk naar zijn mening over de led verlichting. Zijn reactie was vrij nuchter namelijk: Ik zou er niks mee doen als ik het zag.
Ja ik weet wel dat je er zeur pietjes onder hebt zitten hoor :r

Heb tijdens de tourrit de ledjes ook aan gehad en alleen maar positive reacties gehad. :]
Dus voor de Skwal rijders:

Even 5 uur aan de lader* en dan vol op knallen met de ledjes *O*

*Na 5 uur is die pas 100% maar na dik 30 min kan je best wel een stukje rijden ;)
Bazzaz:
Ik heb ook de RVV/WVW er nog op nageslagen en er worden geen specifieke eisen/beperkingen opgelegd aan de kleding van een motorrijder.. alle eisen/beperkingen hebben betrekking op het voertuig maar niet op de berijder zelf.

Enige eis aan de kleding is dat deze CE gecertificeerd is en dat is deze helm.

Ik zie dus ook geen problemen :)
Daarnaast neemt Shark verantwoordelijkheid toch dus als je een print krijgt kan je bij hun aankloppen. Ik zou wel even de wetswijzigingen in de gaten houden want als er steeds meer van dit soort helmen op de markt komen dan lijkt me dat ze ook wel een speciaal artikel voor dit gaan opzetten in de wet.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 27-08-2015 23:51 ]

• XBL

XBL

cyntax schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:49:
[...]

Paar quotes van het MF:

Thunderalpha3:

[...]

Bazzaz:

[...]

Daarnaast neemt Shark verantwoordelijkheid toch dus als je een print krijgt kan je bij hun aankloppen. Ik zou wel even de wetswijzigingen in de gaten houden want als er steeds meer van dit soort helmen op de markt komen dan lijkt me dat ze ook wel een speciaal artikel voor dit gaan opzetten in de wet.
Dit is idd het hele verhaal: de wet is niet echt duidelijk (maar als het voor de rechter komt, zal het wel niet mogen). Omdat de wet niet duidelijk is en het zo weinig voorkomt, zal een agent er niet snel iets mee doen.

Zorg gewoon dat het niet hinderlijk is voor anderen, dan zit je wss wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Denk dat knipperende ledjes meer gedonder geeft dan als ze gewoon aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is de wet wel duidelijk en mag je alleen rood licht aan de achterkant voeren en wit licht aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Dank alles voor het snelle antwoord. Dit is vrij duidelijk, ik kan het dus gewoon gebriuken. De knipperende functie is geinig maar ben niet van plan die echt te gaan gerbuiken in het verkeer. Enkel voor file rijden (extra opvallend) en evt mocht je ooit met pech langs de weg staan...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:50:
Dit is vrij duidelijk, ik kan het dus gewoon gebriuken.
Dan lees je wel heel selectief, de situatie is verre van duidelijk, maar de kans op gezeik is niet heel groot. Dat zijn echt twee heel verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:34
MikeyMan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 02:11:
Volgens mij is de wet wel duidelijk en mag je alleen rood licht aan de achterkant voeren en wit licht aan de voorkant.
Dit geldt voor het voertuig. Ook voor de bestuurder?
Een hi-vis hesje kan ook flink oplichten in het donker, dat is wel toegestaan.

In alle theorieboekjes wordt ook gezegd dat je het beste opvallende kleding aan kan hebben om jezelf zichtbaar te maken. Deze helm helpt daar zeker aan mee.

Wat ook weer zo is: vrachtwagen chauffeurs mogen geen kerstverlichting / neon-fan-logo-van-vrachtwagenmerk aan hebben in de cabine.

[ Voor 13% gewijzigd door E2TK op 28-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Fietsers hebben vaak ook hun lampjes om hun nek of aan hun broek hangen en dat zijn ook vaak knipperende leds.
Het is gewoon onduidelijk maar ik kan me niet voorstellen dat je er een bekeuring voor zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

GeeMoney schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:37:
Fietsers hebben vaak ook hun lampjes om hun nek of aan hun broek hangen en dat zijn ook vaak knipperende leds.
Het is gewoon onduidelijk maar ik kan me niet voorstellen dat je er een bekeuring voor zou krijgen.
En daar is ook al eens sprake van geweest dat ze dat wilden verbieden omdat het niet de 'standaard goedgekeurde' fietsverlichting was. Maar daar kwam zoveel gezeur op (beter zo'n lampje dan helemaal geen verlichting) dat ze het toch maar toegestaan hebben.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29

Bob

EgMaf schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Bij mij ploppen ze ook, vanaf een bepaalde snelheid (of beter gezegd: winddruk, want het hangt ook af van of het visier open is, of het windscherm hoog of laag staat enz). Mijn helm is een Schuberth C3 (klaphelm)
En als je het vizier dicht houdt, welke snelheid haal je dan zonder ploppen denk je? 't Is zodat ik een idee heb van hoeveel beter een C3 is qua demping en stroomlijn dan mijn average helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

[afbeelding]
Flinke koffers, 33l per stuk :o
Benieuwd hoe dat rijdt als ze vol zijn.

Ziet er wel goed uit, originele koffers.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 28-08-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Vays schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Zolang het niet plotseling schuift en je het gewicht verdeeld valt het denk ik wel mee?
Je kan in ieder geval wel flink wat mee nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
GeeMoney schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Zolang het niet plotseling schuift en je het gewicht verdeeld valt het denk ik wel mee?
Je kan in ieder geval wel flink wat mee nemen :)
Dat zeker. Zou me niet eens kunnen voorstellen wat ik allemaal mee moet nemen met 66l aan bagage ruimte :+

Voor mensen die nog nieuwe kleding o.i.d. nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansvanwijk.nl/wp-content/uploads/2015/08/advertentie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Vays schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:19:
[...]

Dat zeker. Zou me niet eens kunnen voorstellen wat ik allemaal mee moet nemen met 66l aan bagage ruimte :+

Voor mensen die nog nieuwe kleding o.i.d. nodig hebben.
Lijkt wel een verkapte supermarkt reclame :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

GeeMoney schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:37:
Fietsverlichting is een heel ander verhaal. Een paar jaar terug is er speciaal voor fietsers een uitzondering gemaakt.

Bij auto's is het vrij simpel: daar mag je geen andere verlichting aanbrengen dan die toegestaan is. Bij motoren geldt dat ook, alleen heb je daar dan het "probleem" dat een bestuurder geen motor is. De vraag is hoe een rechter het zou zien, als je ooit een boete krijgt en die gaat aanvechten.

@E2TK: hi-vizjasjes geven niet actief licht, maar reflecteren alleen. Hoewel daar vast ook regels over zijn, is dat wel een verhaal dan actieve verlichting gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
XBL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Fietsverlichting is een heel ander verhaal. Een paar jaar terug is er speciaal voor fietsers een uitzondering gemaakt.

Bij auto's is het vrij simpel: daar mag je geen andere verlichting aanbrengen dan die toegestaan is. Bij motoren geldt dat ook, alleen heb je daar dan het "probleem" dat een bestuurder geen motor is. De vraag is hoe een rechter het zou zien, als je ooit een boete krijgt en die gaat aanvechten.

@E2TK: hi-vizjasjes geven niet actief licht, maar reflecteren alleen. Hoewel daar vast ook regels over zijn, is dat wel een verhaal dan actieve verlichting gaan voeren.
Weetje wat pas vervelend is? die grote led reclame borden langs de snelweg, die met 100000 miljoen miljard lux licht uitschijnen.

Dat moest er even uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:32

Chakotay

Lick here to continue

En ik mis in NL de verhoogde scheidingswanden tussen de rijbanen op de snelweg zoals je die in Duitsland hebt. Donker + regen + tegenliggers met crap afgestelde koplampen => ik zie geen ruk meer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als ik met hi-vis moet gaan rijden, laat ik de motor wel staan.

Ik rij s avonds nooit, dus de lampjes op mijn skwal blijven uit

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

418O2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:19:
Als ik met hi-vis moet gaan rijden, laat ik de motor wel staan.

Ik rij s avonds nooit, dus de lampjes op mijn skwal blijven uit
Als je pak al genoeg reflectieoppervlakken heeft, maakt hi-viz 's nachts niet veel uit. Het geel op zo'n hesje is alleen overdag boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Bob schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:56:
[...]

En als je het vizier dicht houdt, welke snelheid haal je dan zonder ploppen denk je? 't Is zodat ik een idee heb van hoeveel beter een C3 is qua demping en stroomlijn dan mijn average helm.
Dat gaat nog een paar weken duren voordat ik dat kan testen... Veel in het buitenland nu ivm werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Vays schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Ziet er wel goed uit, originele koffers.
Geloof het of niet maar het heeft mijn motor stabieler gemaakt. Zonder de koffers wilt de voorzijde wel eens gaan wiebelen op hoge snelheid maar met de koffers geïnstalleerd is dat vrijwel niet meer merkbaar.
Pagina: 1 ... 81 ... 105 Laatste