Een echte klassiekerExigence schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:42:
*knip*
- keertje de jiffy niet uigeklapt![]()
*knip*

Verwijderd
Een echte klassiekerExigence schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:42:
*knip*
- keertje de jiffy niet uigeklapt![]()
*knip*
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Inderdaad
2 sleutels? 1 van je contact en de ander van je ketting mag ik hopen?Joopieboy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:48:
Net een belletje van ZLM gehad, alleen bij dure motoren (dus boven een x bedrag nieuwwaarde) moet je hem verankeren. Bij die van mij hoef je alleen maar 2 sleutels te kunnen overleggen en dan minimaal een ART4 slot dus. Verder geen moeilijke zaken of iets. Bon of iets is altijd makkelijk om te bewaren.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik heb tijdens mijn lessen 1 keer gehad dat de motor afsloeg tijdens de langzame slalom, kon hem toen nog wel rechtop houden omdat ik snel reageerde.Cyberpope schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[...]
Mmm.. ben maar 1x op mijn bek gegaan. Tijdens de langzame slalom en dan de motor in zijn drie houden. Dat ging niet goed..
Dat deed mijn instructeur ook. Ik op mijn verzoek zelfs een hele les uitsluitend die oefening gedaan toen omdat ik hem niet goed kon. Na die les ging het wel goed maar de les erop op een ander terrein ging het weer voor geen meter. Op het examen ging hij wel alleen schopte ik met mijn laars net een pion om en de 2e keer ging hij weer niet door de zenuwen. De andere oefeningen gingen daarentegen weer feilloos op het examen.sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
[...]
Langzame slalom zeker?Wat had ik een hekel aan die oefening zeg.
Dag voor het examen: "ik zet de pylonen wel iets verder uit elkaar. Ik had ze bewust iets korter op elkaar gezet."
Halfuur voor het examen (oefening ging voor geen meter): "Laat ik de pylonen nu maar op de CBR-afstand van elkaar plaatsen. ;)"
Examen begint: *&^@(#&^$, de pylonen staan nóg verder van elkaar.Echt een naaistreek van m'n instructeur.
Langzame slalom en stapvoets rijden moesten met slippende koppeling en achterrem, halve draai en achtje alleen met achterrem.dlm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:54:
Als ik het goed herinner moest ik bij de langzame oefeningen (slalom en stapvoets rijden) wel de koppeling bijpakken (icm gas en voetrem) en de snelle oefeningen zonder.
Die moesten wij met alleen gas dicht doen. Bij het poortje gas eraf, niet aan de koppeling komen, uitwijken, terug komen en dan pas koppeling in en remmen.Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:18:
* Hooglander1 moest bij de uitwijk verplicht ontkoppelen. Staan we bij het AVB te wachten op iemand die voor ons is, roepen we in koor: FOUT! omdat we iemand niet zagen ontkoppelen.
Mag dat dus gewoon, maar de rijschool vind dat je het ook ontkoppeld moet kunnen
[ Voor 51% gewijzigd door Metro2002 op 24-08-2015 18:55 ]
Sorry, maar dan heb je de juiste techniek nog niet onder de knie. Ook de schuld van de instructeur trouwens, maar hij hoort het je zo te leren dat de afstand (mits niet te kort natuurlijk) irrelevant is.sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
[...]
Examen begint: *&^@(#&^$, de pylonen staan nóg verder van elkaar.Echt een naaistreek van m'n instructeur.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Onzin!Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:30:
Ondanks alle variatie.
Er zijn slechts 2 motorrijders
1) zij die zijn gevallen
2) zij die nog gaan vallen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ga er ook niet vanuit dat ik ga vallen omdat het 'hoort' ofzomphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:04:
[...]
Onzin!
Er zijn inderdaad 2 soorten motorrijders:
1)Prutsers die vallen
2)Bikkels die erop blijven zitten
![]()
![]()
![]()
Iets met mindset enzo... Ik vertik het om op die motor te gaan zitten met het idee dat ik er ooit vanaf ga flikkeren. Ja, met offroad rijden ben ik wel eens gevallen, maar dan zoek je het op. Op de openbare weg hoor je je zo te gedragen dat je voldoende marge overhoudt. Maar ik zie er genoeg rondrijden en hoor genoeg uitspraken hier en daar waardoor ik denk 'ja, inderdaad, jij gaat een keer op je bek'.
Ik wil niet zeggen dat ik onkwetsbaar ben en het zou zomaar kunnen dat een malloot me volgende week voor mijn sokken rijdt, maar ik ga er niet van uit. Dat weiger ik.
Dan had ik er ook niet vanuit moeten gaan dat ik zou kunnen vallen omdat ik over een met diesel bezeken bocht onderuit ben gegaan.
Lees dit nog eens terug, en probeer jezelf niet uit te lachenmphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:04:
[...]
Onzin!
Er zijn inderdaad 2 soorten motorrijders:
1)Prutsers die vallen
2)Bikkels die erop blijven zitten
![]()
![]()
![]()
Iets met mindset enzo... Ik vertik het om op die motor te gaan zitten met het idee dat ik er ooit vanaf ga flikkeren. Ja, met offroad rijden ben ik wel eens gevallen, maar dan zoek je het op. Op de openbare weg hoor je je zo te gedragen dat je voldoende marge overhoudt. Maar ik zie er genoeg rondrijden en hoor genoeg uitspraken hier en daar waardoor ik denk 'ja, inderdaad, jij gaat een keer op je bek'.
Ik wil niet zeggen dat ik onkwetsbaar ben en het zou zomaar kunnen dat een malloot me volgende week voor mijn sokken rijdt, maar ik ga er niet van uit. Dat weiger ik.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een compressor, maar het is dit mini-dingetje:_Apache_ schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:58:
[...]
Constant een compressortje bij je? Dan plug ik liever mijn CO2 containertje.
Ik zou niet weten waaromsteveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:09:
[...]
Lees dit nog eens terug, en probeer jezelf niet uit te lachen
Ik snap je wel hoor. Ik weet dat t vroeg of laat ook wel weer zal gebeuren, maar ik ben er niet al te veel mee bezig.mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:26:
[...]
Ik zou niet weten waarom
En al die anderen die reageren met valpartijen waar ze niets aan kunnen doen...volgens mij zeg ik ook zoiets. Of moet ik er altijd maar weer een disclaimer bij plaatsen onder welke omstandigheden wel en wanneer het niet geldt? We zijn toch allemaal een beetje slim, of niet?
It's funny. But not ha-ha funny.
Je snapt 'em niet... Op het examen ging die oefening juist heel makkelijk. Ik vond het een naaistreek van hem dat ie het me tijdens de lessen en zelfs vlak voor het examen zo moeilijk heeft gemaakt.mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:56:
[...]
Sorry, maar dan heb je de juiste techniek nog niet onder de knie. Ook de schuld van de instructeur trouwens, maar hij hoort het je zo te leren dat de afstand (mits niet te kort natuurlijk) irrelevant is.
Ik leerde bv afgelopen weekend nog de korte draai op de endurobaan in het terrein met een heel andere techniek als voor je rijlessen (doordat het in het terrein is en je staat op de motor). De kijktechniek, waarbij we het oefenden met pylonen, paste ik later ook toe op de bospaden waar we krap moesten draaien. Zonder pylonen. Op zich heel begrijpelijk dat je als beginner je min of meer blind staart op die dingen, maar je instructeur hoort je dat goed bij te brengen. En ik weet ook uit ervaring dat een veradering van de oefening vlak voor je examen ook niet heel erg handig is. Blijft staat dat ie je dat truukje beter had moeten leren.
Haha! Nr.2! Dan ben je inderdaad een fractie eerderNero22 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:05:
Ik dacht altijd dat er deze twee types waren:
1. Die wegrijden bij het aanspringen van het groene licht;
2. Die wegrijden bij het doven van het rode licht.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Motoport is heel afhankelijk van welke vestiging je naar toe gaat helaas. Om welke vestiging ging dit precies?The Executer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:
Had goeie hoop over Motoport, maar dat is op deze manier snel verdwenen...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vaak bu'j te bang!
En daarnaast moet je een voorraad van die pieletjes hebben, in het geval die afbreken.Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:49:
Pinlock moet je er nooit afhalen. Als het eenmaal zit lekker laten zitten.
Ik weet niet welke formaten je Garmin kan importeren, maar ik gebruik GeoTracker om routes te loggen; en daarmee kan je je routes exporteren in GPX en KML formaat.-tom-562 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:19:
Vraagje voor de mensen met navigatie hieroWelke app op mijn (Android) telefoon kan ik het beste gebruiken om een route te tracken? Ga zaterdag een toerrit rijden, en wil de route graag bewaren, zodat ik 'm later nog kan gebruiken op een Garmin o.i.d.
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 25-08-2015 09:36 ]
https://play.google.com/s...?id=com.mendhak.gpslogger-tom-562 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:19:
Vraagje voor de mensen met navigatie hieroWelke app op mijn (Android) telefoon kan ik het beste gebruiken om een route te tracken? Ga zaterdag een toerrit rijden, en wil de route graag bewaren, zodat ik 'm later nog kan gebruiken op een Garmin o.i.d.
Dit hoor ik vaker en heb ik een aantal jaar geleden zelf ook meegemaakt. Ergens vind ik het niet bepaald eerlijk. Er is wat voor te zeggen dat als je de oefening kunt met de pionnen net wat dichterbij dat het examen een makkie is en je techniek beter wordt. Maar wil je dit eerlijk doen moet je ook compenseren voor het soort motor en lichaam van de berijder. Waarschijnlijk kunnen deze meeste lezers van dit topic deze oefening niet op hun eigen motor maar hebben ze in de praktijk dat ding prima onder controle.sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:52:
[...]
Je snapt 'em niet... Op het examen ging die oefening juist heel makkelijk. Ik vond het een naaistreek van hem dat ie het me tijdens de lessen en zelfs vlak voor het examen zo moeilijk heeft gemaakt.![]()
Paar uur geleden de weg op geweest. Mooie kans om aan mijn angst voor dé rotonde te werken. De rotonde waar ik vorige maand onderuit ben gegaan... Ik durf op die rotonde nog steeds niet met normale snelheid te rijden.Ook andere rotondes heb ik moeite mee.
Ik lees verschillende dingen over de X-grip. En met name dat je wel echt een failsafe wilt met de x-grip, want je telefoon kán er nog wel eens uitfloepen. Het gebeurt niet snel, maar als het gebeurt baal je wel enorm natuurlijk.GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:52:
Welke telefoon mount gebruiken jullie?
Ik zie nu de RAM X-Grip bij monoport voor 30 euro en die ziet er redelijk stevig en universeel uit.
Volgens mij is hij alleen nog zonder balhoofd montageset en die is zo te zien ook 25 euro.
Nadeel is dat hij niet waterdicht is, maar ik rijd in principe toch alleen tour ritten met mooi weer dus dat is voor mij geen probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2015 09:55 ]
Verwijderd
Maar dat snapt iedereen toch? Ik weet nog dat tegen mij werd gezegd dat ik naast iedere zaterdag ook wel een lesje mee kon pikken op de woensdag. Natuurlijk hebben ze iemand waarvan ze zien dat het examen geen obstakel meer mag zijn, nog een paar lesjes extra neemt. Er is iemand die jou iets wil verkopen, dan blijf je dat houden.xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Maargoed, het is wel te begrijpen, meer lessen -> meer inkomsten en hoger slagingspercentage.
Wat is daar mee dan? Ik zie het profiel nog!
[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-08-2015 10:02 ]
Ik heb inderdaad stuk of 2-3 youtube filmpjes gevonden waarin de telefoon op de snelweg beland maar viel me wel op dat zij de telefoon aan het stuur hebben gemonteerd en niet op de balhoofd.Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:55:
[...]
Ik lees verschillende dingen over de X-grip. En met name dat je wel echt een failsafe wilt met de x-grip, want je telefoon kán er nog wel eens uitfloepen. Het gebeurt niet snel, maar als het gebeurt baal je wel enorm natuurlijk.
Ik zou ook eens kijken naar:
Daar zit je telefoon écht klem in en weet je zeker dat hij er niet uit valt.
Zodra ik mijn Varadero eindelijk eens een keer heb rijd ik ff langs de winkel om te kijken welke het beste past met mijn Nexus 6
Dat zag ik ook... Maar gok jij het erop?GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Ik heb inderdaad stuk of 2-3 youtube filmpjes gevonden waarin de telefoon op de snelweg beland maar viel me wel op dat zij de telefoon aan het stuur hebben gemonteerd en niet op de balhoofd.
Verschil is dat hij op het balhoofd een stuk minder wind vangt natuurlijk, hij ligt immers redelijk plat en achter je kuip. De filmpjes op het stuur hebben hem met de rug vol in de wind buiten de kuip
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik vind het erg discutabel. Je betaalt zo'n instructeur om je de beginselen van het motorrijden onder de knie krijgt zodat je veilig de weg op kan na je examen. Deze persoon maakt vervolgens een oefening moeilijker dan nodig, een oefening waarvan de toegevoegde waarde in de praktijk twijfelachtig is en verteld niet dat het tijdens het examen makkelijker is. Toen jij voor zwemdiploma A aan het oefenen was, moest je toen ook de oefeningen voor zwemdimploma B kunnen voordat je voor het examen van A op ging?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:56:
[...]
Maar dat snapt iedereen toch? Ik weet nog dat tegen mij werd gezegd dat ik naast iedere zaterdag ook wel een lesje mee kon pikken op de woensdag. Natuurlijk hebben ze iemand waarvan ze zien dat het examen geen obstakel meer mag zijn, nog een paar lesjes extra neemt. Er is iemand die jou iets wil verkopen, dan blijf je dat houden.
Maar dat is niet iets om teveel over te klagen overigens, een uurtje meer of minder is voor geen van beide partijen echt verkeerd natuurlijk.
In Noorwegen heel wat regen gehad en inderdaad ziet ie dat een enkele keer als toetsaanslag, maar lang niet bij iedere druppel. Schermpje iets meer verticaal zetten helpt ook.CodeCaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:
Ik kwam er dit weekend achter dat mijn TomTom dan wel waterdicht is, maar dat iedere regendruppel die het scherm raakt als toetsaanslag wordt gezien.![]()
Even ingepakt in een tankhandschoen en we konden weer verder.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
De examinator is een ambtenaar, en die zet zijn stempeltjes ook wel, zelfs als het examen een mager zesje is. Iedereen die dat niet weet, moet dat eigenlijk wel weten. Pakketten rijlessen worden nooit aangeboden in de orde van grootte van 30 lessen.xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Ik vind het erg discutabel. Je betaalt zo'n instructeur om je de beginselen van het motorrijden onder de knie krijgt zodat je veilig de weg op kan na je examen. Deze persoon maakt vervolgens een oefening moeilijker dan nodig, een oefening waarvan de toegevoegde waarde in de praktijk twijfelachtig is en verteld niet dat het tijdens het examen makkelijker is. Toen jij voor zwemdiploma A aan het oefenen was, moest je toen ook de oefeningen voor zwemdimploma B kunnen voordat je voor het examen van A op ging?
En nee, niet iedereen heeft dat door, er zijn genoeg perfectionisten of mensen met minder zelfvertrouwen die elke oefening compleet in de vingers willen hebben voordat ze aan het examen denken. En dat gedoe dat een les meer voor beide partijen goed zou zijn vind ik onzin. Hoe kan 50 euro extra betalen voor een AVB les goed zijn als de persoon al het gewenste niveau om het examen te halen? Steek dat geld liever in een AVD les of in een betere uitrusting als je het toch kunt missen.
Het ging dan ook erg hard.antonboonstra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:42:
[...]
In Noorwegen heel wat regen gehad en inderdaad ziet ie dat een enkele keer als toetsaanslag, maar lang niet bij iedere druppel. Schermpje iets meer verticaal zetten helpt ook.
[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 25-08-2015 11:04 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dit gaat om Leek. Had er tot nu toe goeie ervaringen, altijd prima geholpen, kon vaak wel iets van de prijs af e.d.Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Motoport is heel afhankelijk van welke vestiging je naar toe gaat helaas. Om welke vestiging ging dit precies?
Dat dacht ik dus ook, maar aangezien ik een 'nieuw vizier' kreeg en wil voorkomen dat ik straks weer hetzelfde heb maar dan vol in het zicht maar besloten de pinlock eruit te halen.Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:49:
Pinlock moet je er nooit afhalen. Als het eenmaal zit lekker laten zitten.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 25-08-2015 13:38 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heerlijke die Britse humor.Bommes schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:37:
reis verhalen/films:
Mondo Enduro, wat nou dikke 1200 GSen, gewoon een stel DR350 en gaan.
[video]
Lange zit maar oh zo een vet avontuur.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Gelukkig. Niet een productiefoutje in mijn eigen dus. Maar, wel herkenbaar.CodeCaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:
Ik kwam er dit weekend achter dat mijn TomTom dan wel waterdicht is, maar dat iedere regendruppel die het scherm raakt als toetsaanslag wordt gezien.![]()
Even ingepakt in een tankhandschoen en we konden weer verder.
Dat doet mijn Garmin wandelGPS ook in de regen. Het nadeel van een capacitatief touchscreen. Daar is verdomde weinig aan te doen, maar daarom niet minder irritant.Ruerd Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:47:
[...]
Gelukkig. Niet een productiefoutje in mijn eigen dus. Maar, wel herkenbaar.
Die van mij gaat ook te pas en te onpas z'n eigen leventje leiden in de regen.
Tot op het aanpassen van de taal aan toe. Leuk om weer goed in te stellen dan..
Zal het - als het weer eens regent - proberen met meer verticaal zetten.
Ik heb de x-grip, heerlijk ding. Houdt het ook bij 240km/h.GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:52:
Ik zie nu de RAM X-Grip bij monoport voor 30 euro en die ziet er redelijk stevig en universeel uit.
Volgens mij is hij alleen nog zonder balhoofd montageset en die is zo te zien ook 25 euro.
Nadeel is dat hij niet waterdicht is, maar ik rijd in principe toch alleen tour ritten met mooi weer dus dat is voor mij geen probleem.
Je hebt instructeurs die je leren te slagen voor een examen, en je hebt instructeurs die je leren motorrijden zoals mijn instructeur altijd zei (en nog steeds zegt). Het laatste zorgt er als het goed is ook voor dat je slaagt voor je examen.xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Dit hoor ik vaker en heb ik een aantal jaar geleden zelf ook meegemaakt. Ergens vind ik het niet bepaald eerlijk. Er is wat voor te zeggen dat als je de oefening kunt met de pionnen net wat dichterbij dat het examen een makkie is en je techniek beter wordt. Maar wil je dit eerlijk doen moet je ook compenseren voor het soort motor en lichaam van de berijder. Waarschijnlijk kunnen deze meeste lezers van dit topic deze oefening niet op hun eigen motor maar hebben ze in de praktijk dat ding prima onder controle.
Gevolg van deze "naaistreek" is dat mensen meer tijd en geld spenderen aan hun AVB terwijl het ze geen betere rijder maakt. Het maakt mensen onzeker terwijl de toegevoegde waarde van deze specifieke oefening eigenlijk maar beperkt is. Een halve draai of uitrijden uit een parkeervak zijn veel nuttiger. Eigenlijk ben ik van mening dat instructeurs een realistische weergave moeten geven en moeten stoppen met het gelul dat het je beter maakt. Goed is goed genoeg en de examens in Nederland zijn op een prima niveau. Maargoed, het is wel te begrijpen, meer lessen -> meer inkomsten en hoger slagingspercentage.
Welke montageset heb jij erbij? (en waarvandaan?) En op wat voor type motorsylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Ik heb de x-grip, heerlijk ding. Houdt het ook bij 240km/h.
[...]
Dat is ook precies de reden waarom veel examinatoren de "verplichte oefeningen" niet hanteren. Zo is de langzame slalom "verplicht" en zijn er veel rijscholen die dan héél sterk focussen op de verplichte nummers en de rest er een beetje bij doen. Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Je hebt instructeurs die je leren te slagen voor een examen, en je hebt instructeurs die je leren motorrijden zoals mijn instructeur altijd zei (en nog steeds zegt). Het laatste zorgt er als het goed is ook voor dat je slaagt voor je examen.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 25-08-2015 15:13 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Je hebt ook instructeurs die zeggen: je mag twee oefeningen verprutsen (mits verschillende clusters), dus het is geen ramp als je deze ene oefening niet beheerst...pagani schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:
[...]
Dat is ook precies de reden waarom veel examinatoren de "verplichte oefeningen" niet hanteren. Zo is de langzame slalom "verplicht" en zijn er veel rijscholen die dan héél sterk focussen op de verplichte nummers en de rest er een beetje bij doen. Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.
Op mijn Thundercat zat geloof ik een RAM-B-272U (vast aan koppelingshendel). Ik heb daar een lange arm (RAM-B-201U-C) aan vastgezet. Na het ongeluk met m'n Thundercat waarbij de RAM-B-272U wat krasjes heeft opgelopen heb ik het hele setje overgezet op mijn nieuwe motor: een R6.GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:02:
[...]
Welke montageset heb jij erbij? (en waarvandaan?) En op wat voor type motor
Dat mag toch niet? Verplichte oefeningen..pagani schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:
Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.
Mondo EnduroBommes schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:37:
reis verhalen/films:
[video]
Lange zit maar oh zo een vet avontuur.
Ik heb ook alweer een jaartje de RAM X-Grip, werkt super!GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:52:
Verwijderd
Serieus ik vraag me af hoelang dat goed gaat. Als ik de 10 motoren die op mijn werk staan bekijk dan hebben ze allemaal schaamranden en 7 van die 10 rijders rijden elke dag.
Dat kleine beetje rand? Valt reuze mee imho.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:24:
[...]
Serieus ik vraag me af hoelang dat goed gaat. Als ik de 10 motoren die op mijn werk staan bekijk dan hebben ze allemaal schaamranden en 7 van die 10 rijders rijden elke dag.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Deze?418O2 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:07:
Ik heb 3m klittenband en dat is echt sterk spul
[ Voor 122% gewijzigd door MrMarcie op 25-08-2015 18:21 . Reden: Plaatje + quaote ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Geen idee welke. Gewoon van de gamma. Moet er hard aan trekken om het los te krijgenMrMarcie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:13:
Klinkt hoopvol
Zou toch jammer zijn als je dure camera op straat valt met tig km/u.
[...]
Deze?
[afbeelding]
Ik gebruik het om m'n navigatie-koelkast op m'n motor te houdenMrMarcie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:06:
Nog mensen ervaring met 3M Dual Lock hier?
Ik lees er op internet wel goede verhalen over maar in NL weinig. Is ook verdomd lastig te krijgen maar heb een reep aan kunnen schaffen. Net op helm en Camhouder bevestigd. Moet 24 uur drogen -doen we dan maar- en dan maar hopen dat het blijft zitten
[afbeelding]
Robkazoe schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:56:
Toch grappig dat je dit nu allemaal voorbij ziet komen over iedereen die zijn opleiding heeft gehad. Heb nu ook drie lessen AVB. Heb twee keer op een brommer gereden en dat was het wel dus was even compleet nieuw voor mij. Eerste twee lessen ging wel aardig en had ik de motor niet laten vallen. Bij de derde les wegrijden uit parkeervak. Ik stond stil en moest naar rechts uitrijden. Te weinig gas, motor slaat af en ik val om. Dat was echt knullig.
Heb mijn achtje geleerd door enkel voetrem te gebruiken. 1800-2000 toeren in zijn 1, voetrem erop zodat hij wel trekt en draaien maar. Enkel bij de langzame slalom en stapvoets rijden is volgens mij de slippende koppeling verplicht. (wat hierboven in de link van het CBR dus staat).
Ach, in die tijd had je niet veel meer wat het zware terrein aankon. En met een GS weet ik niet of ik een RTW aandurf. Ik bedoel, het zijn wel hele fijne motoren, dat is het probleem niet. Maar zodra je West Europa uit bent, is een reparatie een groot probleem. Vooral de nieuwe is 1 bonk electronica. Als je electronische gashendel stuk is, kun je niets meer. Ik kan er desnoods nog een touwtje aan vastmaken ofzo.Bommes schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:37:
reis verhalen/films:
Veel plezier! Volgend jaar wil ik ook een leuke rondreis op de motor gaan maken. Voorlopig heb ik 'm vandaag eerst maar eens gepoetst_Apache_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:12:
Zo, weer-vooruitzicht ziet er prima uit voor van dit weekend. Zaterdag op naar Oostenrijk, Dion nog bedankt voor de tips!
Als het weer in de week zich een beetje goed houdt zit deze trip er misschien ook nog wel in,
http://www.gpstracks.nl/g...route=Motorroutes%20Tirol
Super veel zin in, benieuwd hoe zoiets met een machine gaat die er echt voor gemaakt is.
Heerlijk dat tupperware, kan je een hoop in bewaren.
XXXVI
[ Voor 54% gewijzigd door FireFoz op 25-08-2015 21:23 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Bij stalling in de garage wel oppassen dat ze hem dan niet een keer van de motor jatten. Of onverlaten die 1 keer naar binnen sluipen op die manier altijd naar binnen kunnen.sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:49:
Klittenband.... Jullie brengen mij op een idee. Ik ga de key fob van de parkeerkelder met klittenband bevestigen aan de motor (onder het stuur, uit het zicht dus). Hoeft ie niet meer aan de sleutelhanger te hangen..
Hmm, nu je het zegt... Ik moet er even over nadenken.Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:23:
[...]
Bij stalling in de garage wel oppassen dat ze hem dan niet een keer van de motor jatten. Of onverlaten die 1 keer naar binnen sluipen op die manier altijd naar binnen kunnen.
Bij mij kost de afstandsbediening €60, maar moeten de codes in alle andere afstandsbedieningen worden aangepast. Niet zo'n heel intelligent systeem hiersylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:39:
[...]
Hmm, nu je het zegt... Ik moet er even over nadenken.
Jatten heeft niet veel zin. Zodra ik erachter kom laat ik de key fob gewoon blokkeren.Wordt wel een duur geintje, want vervanging kost iets van 150 euro meen ik me te herinneren (stond in een brief van de verhuurder).
De afstandsbediening zelf is niet zo duur. In Nederland kan ik em al voor een paar tientjes halen... Helaas kan ik em niet zelf koppelen.Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Bij mij kost de afstandsbediening €60, maar moeten de codes in alle andere afstandsbedieningen worden aangepast. Niet zo'n heel intelligent systeem hier
(Overigens kun je ze in China soms al voor veel minder krijgen, in mijn geval €5)
Op een ander forum had een lid zijn garageafstandsbediening gekoppeld aan zijn groot licht knop en verstopt ergens onder de benzine tank zodat dieven het sowieso niet kunnen zien en het ook heel lastig maakt om het te jatten.sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:57:
[...]
De afstandsbediening zelf is niet zo duur. In Nederland kan ik em al voor een paar tientjes halen... Helaas kan ik em niet zelf koppelen.
[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 25-08-2015 23:35 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 26-08-2015 11:28 ]
Ahja, bij mijn garagehek is het gewoon een printje met dipswitches waarin je een code programmeerd. Beveiliging van niks natuurlijk, maar wel makkelijk te kopieren naar een Chineze afstandsbediening van 5 euro.sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:57:
[...]
De afstandsbediening zelf is niet zo duur. In Nederland kan ik em al voor een paar tientjes halen... Helaas kan ik em niet zelf koppelen.
ik heb dit systeem:cyntax schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:32:
[...]
Op een ander forum had een lid zijn garageafstandsbediening gekoppeld aan zijn groot licht knop en verstopt ergens onder de benzine tank zodat dieven het sowieso niet kunnen zien en het ook heel lastig maakt om het te jatten.
Het desbetreffende filmpje gevonden:
YouTube: Remote entry from High Beam Toggle - CBR600RR
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Interessant. Maar dan moet ik het grootlicht niet te vaak gebruiken wanneer ik van huis ben, want de kans bestaat dat de garagedeur dan niet meer open gaat. De afstandsbediening werkt met rolling codes, en afhankelijk van de limiet kan het zijn dat mijn afstandsbediening dan 'te ver' is.cyntax schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:32:
[...]
Op een ander forum had een lid zijn garageafstandsbediening gekoppeld aan zijn groot licht knop en verstopt ergens onder de benzine tank zodat dieven het sowieso niet kunnen zien en het ook heel lastig maakt om het te jatten.
Het desbetreffende filmpje gevonden:
YouTube: Remote entry from High Beam Toggle - CBR600RR
[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 26-08-2015 12:42 ]
Hang je die hele bos aan het contactslot? Oppassen daarmee, dat gewicht wat eraan loopt te slingeren kan er soms voor zorgen dat de boel uitlubbert.sylvesterrr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:40:
[...]
Ik heb steeds een flinke sleutelbos (huis, motor, motor schijfremslot, kensington en brievenbus ) mee los van de key fob, best irritant.Ook een amulet (2x).
[afbeelding]
Is dat zo? Ik heb persoonlijk een dubbel zo grote sleutelbos... wegens maar 1 huissleutel over voor mij. Misschien moet ik toch eens een huissleutel laten bijmaken voor aan de motorsleutels danChakotay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:47:
[...]
Hang je die hele bos aan het contactslot? Oppassen daarmee, dat gewicht wat eraan loopt te slingeren kan er soms voor zorgen dat de boel uitlubbert.
Het gaat niet zozeer om de snelheid, meer om de trillingen & klappen van drempels e.d.. Ik heb zelf heel kort een langwerpig plastic Aprilia-logo aan de sleutel van mijn RSV gehad, maar die wapperde door de turbulentie zo hard rond dat het de sleutel zowat uit het contact rukte. Snel weer eraf gehaald dusDryhte schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
Is dat zo? Ik heb persoonlijk een dubbel zo grote sleutelbos... wegens maar 1 huissleutel over voor mij. Misschien moet ik toch eens een huissleutel laten bijmaken voor aan de motorsleutels dan(al kan het zijn dat je met een 125cc gewoon de snelheden niet haalt waarbij je er problemen mee zou kunnen krijgen?)
Dat zal dan van motor tot motor afhangen hoeveel turbulentie je hebt op die plek . Aan 105km/h beweegt mijn sleutelbos alvast nauwelijksChakotay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:01:
[...]
Het gaat niet zozeer om de snelheid, meer om de trillingen & klappen van drempels e.d.. Ik heb zelf heel kort een langwerpig plastic Aprilia-logo aan de sleutel van mijn RSV gehad, maar die wapperde door de turbulentie zo hard rond dat het de sleutel zowat uit het contact rukte. Snel weer eraf gehaald dus
Hoezo jammer? Er wordt niks verboden of afgesloten, er wordt gecontroleerd op overlast. Prima wat mij betreft.
Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je mag gewoon op de openbare weg rijden als je lest hoor. Volgens mij maakt het niet uit of je je avb hebt of niet. Er zijn genoeg rijscholen die geen eigen terrein hebben en dus geen keus hebben of pupillen op de openbare weg moeten.Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:
- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?
Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
Je mag op de openbare weg rijden mits begeleid door je instructeur.Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:
- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?
Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 26-08-2015 13:42 ]
Verwijderd
Jammer dat het weer zover moet komen.Metro2002 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
Hoezo jammer? Er wordt niks verboden of afgesloten, er wordt gecontroleerd op overlast. Prima wat mij betreft.
Geen overlast veroorzaken lijkt me in elke situatie wenselijk.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Jammer dat het weer zover moet komen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq