Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:42:
*knip*
- keertje de jiffy niet uigeklapt :D
*knip*
Een echte klassieker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb het andersom gehad, niet snappen waarom dat pokke ding steeds bleef afslaan als ik hem in de een wilde zetten. _O- Had ik de jiffy nog uitstaan. :')

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54

Exigence

dnkroz

Inderdaad :P Pure vermoeidheid was het bij mij. Had net 700 kilometer afgelegd waarvan 250 door de stromende regen. Zet m'n motor bij een tankstation neer om te tanken, stap af en wil de motor neerzetten. Denk nog: die gaat wel heel ver op z'n zij.

En zo zat ik vervolgens klem tussen m'n motor en de pomp :D Had het koud en helemaal geen kracht meer... Dus ik "help" roepen naar een voorbijganger, die kijkt me ff raar aan :? Stapt daarna rustig in z'n auto en rijdt weg :F Verder was er niemand....

Gelukkig komt er een paar minuten later een zeer vriendelijke allochtoon aan die samen met mij de motor weer rechtop zet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:48:
Net een belletje van ZLM gehad, alleen bij dure motoren (dus boven een x bedrag nieuwwaarde) moet je hem verankeren. Bij die van mij hoef je alleen maar 2 sleutels te kunnen overleggen en dan minimaal een ART4 slot dus. Verder geen moeilijke zaken of iets. Bon of iets is altijd makkelijk om te bewaren. :)
2 sleutels? 1 van je contact en de ander van je ketting mag ik hopen? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat klopt, 1 set van de motor (originele en reserve) en van je kettingslot of iets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 11:34

Metro2002

Memento mori

Cyberpope schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Mmm.. ben maar 1x op mijn bek gegaan. Tijdens de langzame slalom en dan de motor in zijn drie houden. Dat ging niet goed..
Ik heb tijdens mijn lessen 1 keer gehad dat de motor afsloeg tijdens de langzame slalom, kon hem toen nog wel rechtop houden omdat ik snel reageerde.

Maar heb tijdens het lessen meermalen meegemaakt dat andere leerlingen de motor hebben laten omdonderen, bij 'vak uitrijden' , langzame slalom halve draai etc maar gek genoeg geen 1 keer bij noodstop of andere remoefeningen maar dat zal vast voorkomen :)

Over sloten: Hij staat thuis in de schuur en op het werk in het magazijn en als ie ergens buiten staat doe ik er een fietsslot omheen :X :P maarja wie steelt er nou een 22 jaar oude motorfiets denk ik dan maar.
Heb wel zo'n enorm ART gekeurd slot en die gaat mee als ik bv een dag naar mijn ma ofzo ga waar ie de hele dag buiten moet staan maar die vind ik véél te zwaar en lomp om overal mee naartoe te slepen in mijn rugzak.
Bij mij scooter kon ik hem tenminste gewoon onder het zadel kwijt, bij mijn motor kan ik nog niet eens een stapel boterhammen kwijt onder zadel :P
sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Langzame slalom zeker? :P Wat had ik een hekel aan die oefening zeg. :(

Dag voor het examen: "ik zet de pylonen wel iets verder uit elkaar. Ik had ze bewust iets korter op elkaar gezet."

Halfuur voor het examen (oefening ging voor geen meter): "Laat ik de pylonen nu maar op de CBR-afstand van elkaar plaatsen. ;)"

Examen begint: *&^@(#&^$, de pylonen staan nóg verder van elkaar. :D Echt een naaistreek van m'n instructeur. :+
Dat deed mijn instructeur ook. Ik op mijn verzoek zelfs een hele les uitsluitend die oefening gedaan toen omdat ik hem niet goed kon. Na die les ging het wel goed maar de les erop op een ander terrein ging het weer voor geen meter. Op het examen ging hij wel alleen schopte ik met mijn laars net een pion om en de 2e keer ging hij weer niet door de zenuwen. De andere oefeningen gingen daarentegen weer feilloos op het examen.

Ik kan de langzame slalom volgens mij nog niet :')
Halve draai vond ik ook nog moeilijk toen en die oefen ik nu nog steeds met enige regelmaat. Rechtsom gaat moeilijker dan linksom maar ik kan hem in elk geval nog :P

nu bijna 3000km gereden na mijn lessen op mijn eigen motor en merk aan mezelf dat er steeds meer verbetering in komt. Bochten gaan steeds soepeler, het afschuinen doe ik steeds meer zonder er over na te denken, met regen rijden wordt steeds minder eng en ik zit gewoon veel minder gespannen op de motor, dat scheelt echt een bak qua bochten maken e.d. :)
dlm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:54:
Als ik het goed herinner moest ik bij de langzame oefeningen (slalom en stapvoets rijden) wel de koppeling bijpakken (icm gas en voetrem) en de snelle oefeningen zonder.
Langzame slalom en stapvoets rijden moesten met slippende koppeling en achterrem, halve draai en achtje alleen met achterrem.
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:18:
* Hooglander1 moest bij de uitwijk verplicht ontkoppelen. Staan we bij het AVB te wachten op iemand die voor ons is, roepen we in koor: FOUT! omdat we iemand niet zagen ontkoppelen.

Mag dat dus gewoon, maar de rijschool vind dat je het ook ontkoppeld moet kunnen _O-
Die moesten wij met alleen gas dicht doen. Bij het poortje gas eraf, niet aan de koppeling komen, uitwijken, terug komen en dan pas koppeling in en remmen.

[ Voor 51% gewijzigd door Metro2002 op 24-08-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25

mphilipp

Romanes eunt domus

sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
[...]
Examen begint: *&^@(#&^$, de pylonen staan nóg verder van elkaar. :D Echt een naaistreek van m'n instructeur. :+
Sorry, maar dan heb je de juiste techniek nog niet onder de knie. Ook de schuld van de instructeur trouwens, maar hij hoort het je zo te leren dat de afstand (mits niet te kort natuurlijk) irrelevant is.
Ik leerde bv afgelopen weekend nog de korte draai op de endurobaan in het terrein met een heel andere techniek als voor je rijlessen (doordat het in het terrein is en je staat op de motor). De kijktechniek, waarbij we het oefenden met pylonen, paste ik later ook toe op de bospaden waar we krap moesten draaien. Zonder pylonen. Op zich heel begrijpelijk dat je als beginner je min of meer blind staart op die dingen, maar je instructeur hoort je dat goed bij te brengen. En ik weet ook uit ervaring dat een veradering van de oefening vlak voor je examen ook niet heel erg handig is. Blijft staat dat ie je dat truukje beter had moeten leren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:30:
Ondanks alle variatie.

Er zijn slechts 2 motorrijders

1) zij die zijn gevallen
2) zij die nog gaan vallen
Onzin!

Er zijn inderdaad 2 soorten motorrijders:
1)Prutsers die vallen
2)Bikkels die erop blijven zitten

>:) :+ 8)

Iets met mindset enzo... Ik vertik het om op die motor te gaan zitten met het idee dat ik er ooit vanaf ga flikkeren. Ja, met offroad rijden ben ik wel eens gevallen, maar dan zoek je het op. Op de openbare weg hoor je je zo te gedragen dat je voldoende marge overhoudt. Maar ik zie er genoeg rondrijden en hoor genoeg uitspraken hier en daar waardoor ik denk 'ja, inderdaad, jij gaat een keer op je bek'.

Ik wil niet zeggen dat ik onkwetsbaar ben en het zou zomaar kunnen dat een malloot me volgende week voor mijn sokken rijdt, maar ik ga er niet van uit. Dat weiger ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Onzin!

1)Prutsers die vallen

Iets met mindset enzo... Ik vertik het om op die motor te gaan zitten met het idee dat ik er ooit vanaf ga flikkeren. Ja, met offroad rijden ben ik wel eens gevallen, maar dan zoek je het op. Op de openbare weg hoor je je zo te gedragen dat je voldoende marge overhoudt. Maar ik zie er genoeg rondrijden en hoor genoeg uitspraken hier en daar waardoor ik denk 'ja, inderdaad, jij gaat een keer op je bek'.

Ik wil niet zeggen dat ik onkwetsbaar ben en het zou zomaar kunnen dat een malloot me volgende week voor mijn sokken rijdt, maar ik ga er niet van uit. Dat weiger ik.
Ik ga er ook niet vanuit dat ik ga vallen omdat het 'hoort' ofzo :P Niet dat het nooit kan gebeuren maar ik ga er maar niet vanuit. Net als ik er in de auto niet vanuit ga dat ik over de kop sla of te water raak. Het kan gebeuren maar ik ga er maar niet vanuit. Rijdt een stuk relaxter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan had ik er ook niet vanuit moeten gaan dat ik zou kunnen vallen omdat ik over een met diesel bezeken bocht onderuit ben gegaan. :P Door eigen handelen is een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Onzin!

1)Prutsers die vallen

Lees dit nog eens terug, en probeer jezelf niet uit te lachen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:58:
[...]
Constant een compressortje bij je? Dan plug ik liever mijn CO2 containertje.
Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een compressor, maar het is dit mini-dingetje:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/cyclepump.gif

En ik heb op die trekken sowieso meer dan genoeg ruimte om dingen mee te nemen. De vorige eigenaar was zo lief om een klein kluis-achtig dingetje te monteren aan het rechter kofferrek. Daar pas mijn dynaplug, de compressor, bandenspanningmeter en nog een klein reis-ehbo kitje heel mooi in. Ik heb die rommel dus altijd bij me. Ideaal. Maar op een naked kun je nét jezelf meenemen, dus ik snap dat dat dan niet gaat. Dan moet je maar de ANWB bellen zoals XBR (en een uur wachten). Ik kan tenminste vrij snel weer doorrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:09:
[...]
Lees dit nog eens terug, en probeer jezelf niet uit te lachen :D
Ik zou niet weten waarom :)

En al die anderen die reageren met valpartijen waar ze niets aan kunnen doen...volgens mij zeg ik ook zoiets. Of moet ik er altijd maar weer een disclaimer bij plaatsen onder welke omstandigheden wel en wanneer het niet geldt? We zijn toch allemaal een beetje slim, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Ik zou niet weten waarom :)

En al die anderen die reageren met valpartijen waar ze niets aan kunnen doen...volgens mij zeg ik ook zoiets. Of moet ik er altijd maar weer een disclaimer bij plaatsen onder welke omstandigheden wel en wanneer het niet geldt? We zijn toch allemaal een beetje slim, of niet?
Ik snap je wel hoor. Ik weet dat t vroeg of laat ook wel weer zal gebeuren, maar ik ben er niet al te veel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:43
Ik dacht altijd dat er deze twee types waren:

1. Die wegrijden bij het aanspringen van het groene licht;
2. Die wegrijden bij het doven van het rode licht.

:+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:50
mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:56:
[...]

Sorry, maar dan heb je de juiste techniek nog niet onder de knie. Ook de schuld van de instructeur trouwens, maar hij hoort het je zo te leren dat de afstand (mits niet te kort natuurlijk) irrelevant is.
Ik leerde bv afgelopen weekend nog de korte draai op de endurobaan in het terrein met een heel andere techniek als voor je rijlessen (doordat het in het terrein is en je staat op de motor). De kijktechniek, waarbij we het oefenden met pylonen, paste ik later ook toe op de bospaden waar we krap moesten draaien. Zonder pylonen. Op zich heel begrijpelijk dat je als beginner je min of meer blind staart op die dingen, maar je instructeur hoort je dat goed bij te brengen. En ik weet ook uit ervaring dat een veradering van de oefening vlak voor je examen ook niet heel erg handig is. Blijft staat dat ie je dat truukje beter had moeten leren.
Je snapt 'em niet... Op het examen ging die oefening juist heel makkelijk. Ik vond het een naaistreek van hem dat ie het me tijdens de lessen en zelfs vlak voor het examen zo moeilijk heeft gemaakt. :P

Paar uur geleden de weg op geweest. Mooie kans om aan mijn angst voor dé rotonde te werken. De rotonde waar ik vorige maand onderuit ben gegaan... Ik durf op die rotonde nog steeds niet met normale snelheid te rijden. :/ Ook andere rotondes heb ik moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nero22 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:05:
Ik dacht altijd dat er deze twee types waren:

1. Die wegrijden bij het aanspringen van het groene licht;
2. Die wegrijden bij het doven van het rode licht.

:+
Haha! Nr.2! Dan ben je inderdaad een fractie eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook bijj verkeerslichten met led-verlichting? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben geloof ik voor mijn 1e AVB-examen een keer gaan liggen bij het achtje, waardoor ik het examen met een halve koppelingshendel & boze instructeur moest doen. Was niet gelukt :+

Mooiste was echter wel na mijn AVD examen. Samen met mijn medelesser geslaagd, waarna we zelf naar de garagebox van de rijschool mochten rijden zodat de instructeur vast de volgende leerling op kon gaan halen. Ging allemaal mooi en prima, tot na aankomst mijn medelesser zijn motor op de grond laat donderen... Deze instructeur (ik was inmiddels van rijschool gewisseld) kon er wel om lachen toen hij eenmaal aankwam :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 20:08
Gister weer een leuk momentje, was met de motor naar het werk geweest.
Op de terugweg filter ik zoals altijd mooi naar voren bij het stoplicht en zet de motor schuin voor een oud dametje. Deze was hier blijkbaar niet zo van gediend, aangezien ze de auto ook naar voren drukt (en mij daarmee bijna omver rijd). Stoplicht springt op groen en ik prober zo snel mogelijk weg te komen daar.

Eindje verderop (omatje zit nogsteeds achter mij) rijden we een 30 zone in waar ik 40 ga rijden (ga niet precies vmax rijden wanneer ik naar voren ben gekropen bij het stoplicht om ergernissen te voorkomen), en gaat ze gewoon op een meter afstand van mijn achterwiel rijden :( . Echt, op zulke momenten heb ik moeite met het inhouden van verkeersrage :X

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Vandaag maar eens even terug naar Motoport... ZUCHT.

Het begon 3 weken terug met een vreemd kriebeltje aan de linkerkant op mijn vizier. Ik moest toch olie en een filter hebben dus gelijk de helm maar even meegenomen. Dacht zelf aan misschien een fabricagefout waarbij er een laag loslaat oid. Nee, het zou hier gaan om condens wat opgedroogd was tussen de pinlock en het vizier. Prima, geen probleem. (Blijkbaar) eigen schuld. Biedt ze aan om het weg te poetsen en loopt gelijk weg met het vizier. Komt ze terug, heeft ze de linkerkant van het vizier vernaggeld. Ze is zo aan het poetsen geweest dat er een matte streep in het vizier is gekomen. Ze bood mij nog een nieuw vizier aan met 20% korting, maar aangezien ik op tijd stond en net onderdelen had gekocht liet ik het er eerst bij zitten.

Afgelopen zaterdag besloten om er toch weer mee heen te gaan. Het bleef mij knagen. Ik trof dit keer een ander persoon aan. Verhaal uitgelegd, kreeg te horen "Niet te geloven, levensgevaarlijk. Jij krijgt van mij een nieuw vizier, GEEN DISCUSSIE". Prima, redelijk het antwoord waar ik op zat te wachten :).

Rij ik gisteravond snel de motor naar de stalling i.v.m. het slechte weer, is er weer wat water achter het vizier gekomen. Dus ik pak het vizier eraf, pinlock eruit (om te voorkomen dat het weer op het vizier slaat), zie ik dat ze mijn pinlock ook nog maar even vernaggeld hebben. Ik vond het al lang duren voordat ze de vorige keer klaar waren met het nieuwe vizier (Immers, pinlock erin zitten en vizier erop klikken is 2 min werk, hij was bijna 10 min. bezig), maar had geen argwaan. Wat blijkt: 1 van de pinlock pinnetjes zat niet goed. Deze zijn niet rond, maar "off-centrisch". Doordat 1 pennetje niet goed zat (gedraaid) was er te weinig ruimte. Wat doe je dan? Je gaat niet onderzoeken waardoor de pinlock niet past, nee, dan pak je een vijl en ga je lekker een pinlock lopen vijlen totdat deze wel weer past :X :X :X .

Had goeie hoop over Motoport, maar dat is op deze manier snel verdwenen...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

The Executer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:
Had goeie hoop over Motoport, maar dat is op deze manier snel verdwenen...
Motoport is heel afhankelijk van welke vestiging je naar toe gaat helaas. Om welke vestiging ging dit precies?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pinlock moet je er nooit afhalen. Als het eenmaal zit lekker laten zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:11

-tom-562

Oliesjeik

Vraagje voor de mensen met navigatie hiero :P Welke app op mijn (Android) telefoon kan ik het beste gebruiken om een route te tracken? Ga zaterdag een toerrit rijden, en wil de route graag bewaren, zodat ik 'm later nog kan gebruiken op een Garmin o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:49:
En daarnaast moet je een voorraad van die pieletjes hebben, in het geval die afbreken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel lekker lomp eigenlijk. :X Zelf heb ik totaal geen klagen over de Motoport waar ik kom, maar degene hier in de buurt (Veldhoven) daar durf ik niet eens naartoe te gaan met alle verhalen. :P

In Echt hoor ik dan ook wel eens wat, maar daar herken ik mij ook totaal niet in. Scheelt misschien dat ik mijn motor daar ook heb gekocht, een stoffen pak heb gekocht, etc. :)

Bij de volgende beurt naast nieuwe remblokken ook maar eens kijken voor een nieuwe set bandjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/08/2015-08-25-09.17.12-Medium.jpg
:X

En dat met 'gewoon' straatverkeer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
-tom-562 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:19:
Vraagje voor de mensen met navigatie hiero :P Welke app op mijn (Android) telefoon kan ik het beste gebruiken om een route te tracken? Ga zaterdag een toerrit rijden, en wil de route graag bewaren, zodat ik 'm later nog kan gebruiken op een Garmin o.i.d.
Ik weet niet welke formaten je Garmin kan importeren, maar ik gebruik GeoTracker om routes te loggen; en daarmee kan je je routes exporteren in GPX en KML formaat.

Google Play: GeoTracker - GPS tracker

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 25-08-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
-tom-562 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:19:
https://play.google.com/s...?id=com.mendhak.gpslogger

https://play.google.com/s...sogeti.android.gpstracker

De 1e heeft de meeste opties. Mogelijkheid tot het direct opslaan van meedere formaten.

2e werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of van Google zelf :)

Google Play: My Tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

Je snapt 'em niet... Op het examen ging die oefening juist heel makkelijk. Ik vond het een naaistreek van hem dat ie het me tijdens de lessen en zelfs vlak voor het examen zo moeilijk heeft gemaakt. :P

Paar uur geleden de weg op geweest. Mooie kans om aan mijn angst voor dé rotonde te werken. De rotonde waar ik vorige maand onderuit ben gegaan... Ik durf op die rotonde nog steeds niet met normale snelheid te rijden. :/ Ook andere rotondes heb ik moeite mee.
Dit hoor ik vaker en heb ik een aantal jaar geleden zelf ook meegemaakt. Ergens vind ik het niet bepaald eerlijk. Er is wat voor te zeggen dat als je de oefening kunt met de pionnen net wat dichterbij dat het examen een makkie is en je techniek beter wordt. Maar wil je dit eerlijk doen moet je ook compenseren voor het soort motor en lichaam van de berijder. Waarschijnlijk kunnen deze meeste lezers van dit topic deze oefening niet op hun eigen motor maar hebben ze in de praktijk dat ding prima onder controle.

Gevolg van deze "naaistreek" is dat mensen meer tijd en geld spenderen aan hun AVB terwijl het ze geen betere rijder maakt. Het maakt mensen onzeker terwijl de toegevoegde waarde van deze specifieke oefening eigenlijk maar beperkt is. Een halve draai of uitrijden uit een parkeervak zijn veel nuttiger. Eigenlijk ben ik van mening dat instructeurs een realistische weergave moeten geven en moeten stoppen met het gelul dat het je beter maakt. Goed is goed genoeg en de examens in Nederland zijn op een prima niveau. Maargoed, het is wel te begrijpen, meer lessen -> meer inkomsten en hoger slagingspercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Welke telefoon mount gebruiken jullie?
Ik zie nu de RAM X-Grip bij monoport voor 30 euro en die ziet er redelijk stevig en universeel uit.
Volgens mij is hij alleen nog zonder balhoofd montageset en die is zo te zien ook 25 euro.

Nadeel is dat hij niet waterdicht is, maar ik rijd in principe toch alleen tour ritten met mooi weer dus dat is voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:52:
Ik zie nu de RAM X-Grip bij monoport voor 30 euro en die ziet er redelijk stevig en universeel uit.
Volgens mij is hij alleen nog zonder balhoofd montageset en die is zo te zien ook 25 euro.

Nadeel is dat hij niet waterdicht is, maar ik rijd in principe toch alleen tour ritten met mooi weer dus dat is voor mij geen probleem.
Ik lees verschillende dingen over de X-grip. En met name dat je wel echt een failsafe wilt met de x-grip, want je telefoon kán er nog wel eens uitfloepen. Het gebeurt niet snel, maar als het gebeurt baal je wel enorm natuurlijk.

Ik zou ook eens kijken naar:
http://snelbalie.gps.nl/p...:RAM+houders:RAM-HOL-UN4U
of
http://snelbalie.gps.nl/p...:RAM+houders:RAM-HOL-UN4U

Daar zit je telefoon écht klem in en weet je zeker dat hij er niet uit valt.

Zodra ik mijn Varadero eindelijk eens een keer heb rijd ik ff langs de winkel om te kijken welke het beste past met mijn Nexus 6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Maargoed, het is wel te begrijpen, meer lessen -> meer inkomsten en hoger slagingspercentage.
Maar dat snapt iedereen toch? Ik weet nog dat tegen mij werd gezegd dat ik naast iedere zaterdag ook wel een lesje mee kon pikken op de woensdag. Natuurlijk hebben ze iemand waarvan ze zien dat het examen geen obstakel meer mag zijn, nog een paar lesjes extra neemt. Er is iemand die jou iets wil verkopen, dan blijf je dat houden.

Maar dat is niet iets om teveel over te klagen overigens, een uurtje meer of minder is voor geen van beide partijen echt verkeerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:21:
Wat is daar mee dan? Ik zie het profiel nog! 8)
Gaat de voorband trouwens even hard als de achterband?

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-08-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voorband scheelt niet veel geloof ik, alleen iets minder naar de randjes toe, maar goed die is ook 70 hoog. :P
En profiel zit er nog wel op, begon te cuppen (nu minder met andere bandenspanning = lager) en te rullen en te doen. Plus ik merk dat de band een soort van zweet, en met flink ankeren bij sportief rijden dat de kont dan wat snel gaat zwabberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Ik lees verschillende dingen over de X-grip. En met name dat je wel echt een failsafe wilt met de x-grip, want je telefoon kán er nog wel eens uitfloepen. Het gebeurt niet snel, maar als het gebeurt baal je wel enorm natuurlijk.

Ik zou ook eens kijken naar:

Daar zit je telefoon écht klem in en weet je zeker dat hij er niet uit valt.

Zodra ik mijn Varadero eindelijk eens een keer heb rijd ik ff langs de winkel om te kijken welke het beste past met mijn Nexus 6 :)
Ik heb inderdaad stuk of 2-3 youtube filmpjes gevonden waarin de telefoon op de snelweg beland maar viel me wel op dat zij de telefoon aan het stuur hebben gemonteerd en niet op de balhoofd.
Verschil is dat hij op het balhoofd een stuk minder wind vangt natuurlijk, hij ligt immers redelijk plat en achter je kuip. De filmpjes op het stuur hebben hem met de rug vol in de wind buiten de kuip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Ik heb inderdaad stuk of 2-3 youtube filmpjes gevonden waarin de telefoon op de snelweg beland maar viel me wel op dat zij de telefoon aan het stuur hebben gemonteerd en niet op de balhoofd.
Verschil is dat hij op het balhoofd een stuk minder wind vangt natuurlijk, hij ligt immers redelijk plat en achter je kuip. De filmpjes op het stuur hebben hem met de rug vol in de wind buiten de kuip :+
Dat zag ik ook... Maar gok jij het erop? :P

Ik zou dan minimaal een failsafe touwtje eraan vast maken. Die mogelijkheid heb ik niet bij mijn telefoon dus die X-grip komt er hier niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kwam er dit weekend achter dat mijn TomTom dan wel waterdicht is, maar dat iedere regendruppel die het scherm raakt als toetsaanslag wordt gezien. :P

Even ingepakt in een tankhandschoen en we konden weer verder. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:56:
[...]

Maar dat snapt iedereen toch? Ik weet nog dat tegen mij werd gezegd dat ik naast iedere zaterdag ook wel een lesje mee kon pikken op de woensdag. Natuurlijk hebben ze iemand waarvan ze zien dat het examen geen obstakel meer mag zijn, nog een paar lesjes extra neemt. Er is iemand die jou iets wil verkopen, dan blijf je dat houden.

Maar dat is niet iets om teveel over te klagen overigens, een uurtje meer of minder is voor geen van beide partijen echt verkeerd natuurlijk.
Ik vind het erg discutabel. Je betaalt zo'n instructeur om je de beginselen van het motorrijden onder de knie krijgt zodat je veilig de weg op kan na je examen. Deze persoon maakt vervolgens een oefening moeilijker dan nodig, een oefening waarvan de toegevoegde waarde in de praktijk twijfelachtig is en verteld niet dat het tijdens het examen makkelijker is. Toen jij voor zwemdiploma A aan het oefenen was, moest je toen ook de oefeningen voor zwemdimploma B kunnen voordat je voor het examen van A op ging?

En nee, niet iedereen heeft dat door, er zijn genoeg perfectionisten of mensen met minder zelfvertrouwen die elke oefening compleet in de vingers willen hebben voordat ze aan het examen denken. En dat gedoe dat een les meer voor beide partijen goed zou zijn vind ik onzin. Hoe kan 50 euro extra betalen voor een AVB les goed zijn als de persoon al het gewenste niveau om het examen te halen? Steek dat geld liever in een AVD les of in een betere uitrusting als je het toch kunt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 21:42

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

CodeCaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:
Ik kwam er dit weekend achter dat mijn TomTom dan wel waterdicht is, maar dat iedere regendruppel die het scherm raakt als toetsaanslag wordt gezien. :P

In Noorwegen heel wat regen gehad en inderdaad ziet ie dat een enkele keer als toetsaanslag, maar lang niet bij iedere druppel. Schermpje iets meer verticaal zetten helpt ook.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:41:
[...]

Ik vind het erg discutabel. Je betaalt zo'n instructeur om je de beginselen van het motorrijden onder de knie krijgt zodat je veilig de weg op kan na je examen. Deze persoon maakt vervolgens een oefening moeilijker dan nodig, een oefening waarvan de toegevoegde waarde in de praktijk twijfelachtig is en verteld niet dat het tijdens het examen makkelijker is. Toen jij voor zwemdiploma A aan het oefenen was, moest je toen ook de oefeningen voor zwemdimploma B kunnen voordat je voor het examen van A op ging?

En nee, niet iedereen heeft dat door, er zijn genoeg perfectionisten of mensen met minder zelfvertrouwen die elke oefening compleet in de vingers willen hebben voordat ze aan het examen denken. En dat gedoe dat een les meer voor beide partijen goed zou zijn vind ik onzin. Hoe kan 50 euro extra betalen voor een AVB les goed zijn als de persoon al het gewenste niveau om het examen te halen? Steek dat geld liever in een AVD les of in een betere uitrusting als je het toch kunt missen.
De examinator is een ambtenaar, en die zet zijn stempeltjes ook wel, zelfs als het examen een mager zesje is. Iedereen die dat niet weet, moet dat eigenlijk wel weten. Pakketten rijlessen worden nooit aangeboden in de orde van grootte van 30 lessen.

Je mag foutjes maken. Dat weet de ambtenaar, dat weet je rijinstructeur ook. Zou goed zijn als lijdende voorwerpen dat ook weten :) (lijdend ja, ik had er ook veel moeite mee).

Perfectionisten en mensen met te weinig zelfvertrouwen tegemoetkomen met meerdere lessen waardoor ze zelfvertrouwen krijgen en/of een oefening kunnen perfectioneren? Ja inderdaad, hoe durven ze ;)

Als je 50 euro betaalt voor een les, dan ben ik of heel oud en heb ik wat inflatie gemist, of je betaald teveel.

En dat jou instructeur jou op een bepaalde manier les geeft, en waardoor je geslaagd ben, ja dat kunnen we hem wel heel kwalijk nemen, ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

We zijn natuurlijk allemaal stoere mannen en vrouwen die geen last hebben van faalangst, examenvrees of zenuwen. /s

Het is voor zo'n instructeur de afweging om jou voor je examen te laten opgaan. Als je bij hen op het terrein consequent nèt een zesje scoort, maak je nu eenmaal veel kans om met de extra druk van het examen daar gewoon voor te zakken. Een beetje marge kan geen kwaad.

Als je het gevoel hebt opgelicht te worden, neem je toch gewoon geen extra lessen? De examendatum staat toch al vast. Als je instructeur weigert mee te werken met een examen te plannen, zoek je een andere rijschool...
antonboonstra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

In Noorwegen heel wat regen gehad en inderdaad ziet ie dat een enkele keer als toetsaanslag, maar lang niet bij iedere druppel. Schermpje iets meer verticaal zetten helpt ook.
Het ging dan ook erg hard. :+

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 25-08-2015 11:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 23:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:44:
[...]

Motoport is heel afhankelijk van welke vestiging je naar toe gaat helaas. Om welke vestiging ging dit precies?
Dit gaat om Leek. Had er tot nu toe goeie ervaringen, altijd prima geholpen, kon vaak wel iets van de prijs af e.d.
Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:49:
Dat dacht ik dus ook, maar aangezien ik een 'nieuw vizier' kreeg en wil voorkomen dat ik straks weer hetzelfde heb maar dan vol in het zicht maar besloten de pinlock eruit te halen.

Vanmiddag maar eens kijken wat hun reactie is. Viel me op toen ik vorige week thuis kwam dat het pinlock pennetje er scheef in zit, gisteravond was ik hem kwijt. Gelukkig teruggevonden in de auto. Toen kwam ik er dus ook achter dat mijn pinlock even bijgevijld was...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dit gaat vast een interessante film worden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4cDT4SRDws4]

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ziet er wel cool uit ja. Als het niet te Hollywood wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Faster & Fastest waren ook prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Als we het over films/docu's hebben: vond zelf Diarios de motocicleta en The World's Fastest Indian wel mooie films.

Qua docu's vond ik zelf TT3D: Closer to the Edge erg vermakelijk. En van wie van crossen, offroad en dirt track racen houdt is On Any Sunday gaaf om te zien :)

Heb trouwens net het boek "Man in het zadel" van Paul van Hooff uit. Aanrader voor wie van reisverhalen houdt d:)b

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/2/6/1/9200000030321623.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:41

Bommes

Capo del formaggio

reis verhalen/films:
Mondo Enduro, wat nou dikke 1200 GSen, gewoon een stel DR350 en gaan.
[Vimeo: https://vimeo.com/120880449]
Lange zit maar oh zo een vet avontuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 25-08-2015 13:38 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

On any Sunday (uitsluitend deel 1, geen 2 en al helemaal niet die laatste reb bull reclame :P)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

Bommes schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:37:
reis verhalen/films:
[video]
Heerlijke die Britse humor.
'we valued his advice very much.. but ultimately.. ignored him.' _/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:29
CodeCaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:

Gelukkig. Niet een productiefoutje in mijn eigen dus. Maar, wel herkenbaar.
Die van mij gaat ook te pas en te onpas z'n eigen leventje leiden in de regen.
Tot op het aanpassen van de taal aan toe. Leuk om weer goed in te stellen dan..

Zal het - als het weer eens regent - proberen met meer verticaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ruerd Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Gelukkig. Niet een productiefoutje in mijn eigen dus. Maar, wel herkenbaar.
Die van mij gaat ook te pas en te onpas z'n eigen leventje leiden in de regen.
Tot op het aanpassen van de taal aan toe. Leuk om weer goed in te stellen dan..

Zal het - als het weer eens regent - proberen met meer verticaal zetten.
Dat doet mijn Garmin wandelGPS ook in de regen. Het nadeel van een capacitatief touchscreen. Daar is verdomde weinig aan te doen, maar daarom niet minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Ik heb de x-grip, heerlijk ding. Houdt het ook bij 240km/h. ;)
xos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

Dit hoor ik vaker en heb ik een aantal jaar geleden zelf ook meegemaakt. Ergens vind ik het niet bepaald eerlijk. Er is wat voor te zeggen dat als je de oefening kunt met de pionnen net wat dichterbij dat het examen een makkie is en je techniek beter wordt. Maar wil je dit eerlijk doen moet je ook compenseren voor het soort motor en lichaam van de berijder. Waarschijnlijk kunnen deze meeste lezers van dit topic deze oefening niet op hun eigen motor maar hebben ze in de praktijk dat ding prima onder controle.

Gevolg van deze "naaistreek" is dat mensen meer tijd en geld spenderen aan hun AVB terwijl het ze geen betere rijder maakt. Het maakt mensen onzeker terwijl de toegevoegde waarde van deze specifieke oefening eigenlijk maar beperkt is. Een halve draai of uitrijden uit een parkeervak zijn veel nuttiger. Eigenlijk ben ik van mening dat instructeurs een realistische weergave moeten geven en moeten stoppen met het gelul dat het je beter maakt. Goed is goed genoeg en de examens in Nederland zijn op een prima niveau. Maargoed, het is wel te begrijpen, meer lessen -> meer inkomsten en hoger slagingspercentage.
Je hebt instructeurs die je leren te slagen voor een examen, en je hebt instructeurs die je leren motorrijden zoals mijn instructeur altijd zei (en nog steeds zegt). Het laatste zorgt er als het goed is ook voor dat je slaagt voor je examen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Ik heb de x-grip, heerlijk ding. Houdt het ook bij 240km/h. ;)

[...]
Welke montageset heb jij erbij? (en waarvandaan?) En op wat voor type motor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Je hebt instructeurs die je leren te slagen voor een examen, en je hebt instructeurs die je leren motorrijden zoals mijn instructeur altijd zei (en nog steeds zegt). Het laatste zorgt er als het goed is ook voor dat je slaagt voor je examen. :P
Dat is ook precies de reden waarom veel examinatoren de "verplichte oefeningen" niet hanteren. Zo is de langzame slalom "verplicht" en zijn er veel rijscholen die dan héél sterk focussen op de verplichte nummers en de rest er een beetje bij doen. Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

Zo, weer-vooruitzicht ziet er prima uit voor van dit weekend. Zaterdag op naar Oostenrijk, Dion nog bedankt voor de tips!

Als het weer in de week zich een beetje goed houdt zit deze trip er misschien ook nog wel in,
http://www.gpstracks.nl/g...route=Motorroutes%20Tirol
Super veel zin in, benieuwd hoe zoiets met een machine gaat die er echt voor gemaakt is.

Heerlijk dat tupperware, kan je een hoop in bewaren. :+

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 25-08-2015 15:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
pagani schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

Dat is ook precies de reden waarom veel examinatoren de "verplichte oefeningen" niet hanteren. Zo is de langzame slalom "verplicht" en zijn er veel rijscholen die dan héél sterk focussen op de verplichte nummers en de rest er een beetje bij doen. Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.
Je hebt ook instructeurs die zeggen: je mag twee oefeningen verprutsen (mits verschillende clusters), dus het is geen ramp als je deze ene oefening niet beheerst...
GeeMoney schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

Welke montageset heb jij erbij? (en waarvandaan?) En op wat voor type motor :9
Op mijn Thundercat zat geloof ik een RAM-B-272U (vast aan koppelingshendel). Ik heb daar een lange arm (RAM-B-201U-C) aan vastgezet. Na het ongeluk met m'n Thundercat waarbij de RAM-B-272U wat krasjes heeft opgelopen heb ik het hele setje overgezet op mijn nieuwe motor: een R6. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pagani schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:
Dergelijke scholen vallen dan door de mand als een leerling ineens het achtje en bij falen het wegrijden uit een vak moet doen.
Dat mag toch niet? Verplichte oefeningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

reis verhalen/films:
[video]
Mondo Enduro _/-\o_ Uit de tijd vóór mobiele telefoons, Facebook en Wikipedia. En dan zo low budget rond de wereld :D

Heb hem een hele tijd geleden in één ruk uitgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online

Ik heb ook alweer een jaartje de RAM X-Grip, werkt super! _/-\o_ Op mijn Yamaha fz6-s (2004) blijft alles op zijn plek, ook bij langdurige tochten over de snelweg. Heb hem op mijn stuur gemonteerd en nooit het idee gehad dat mijn telefoon eruit ging vallen. Mijn fz6 heeft wel een kort ruitje waarachter mijn telefoon zit, dus het geheel zit totaal uit de wind. Van de week nog even gereden zonder ruit, maar ook toen had ik niet het idee dat mijn telefoon eraf zou vallen. De telefoon zit echt muurvast.

Had het hier vandaan gehaald:
http://skyfoxhalter.de/

en dan de volgende artikelen:
RAM MOUNT Base with U-Bolt for 3/4 - 1.25 inches Diameter (RAM-B-231ZU)
art nummer: 410015

RAM MOUNT Double Socket Arm for B-Balls, short (2.38") - RAM-B-201U-A
art nummer: 410040

RAM MOUNT Universal X-Grip Unit Cradle for Cell Phones, incl. 1" B-Ball (RAM-HOL-UN7BU)
art nummer: 410292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:21:
Serieus ik vraag me af hoelang dat goed gaat. Als ik de 10 motoren die op mijn werk staan bekijk dan hebben ze allemaal schaamranden en 7 van die 10 rijders rijden elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:24:
[...]

Serieus ik vraag me af hoelang dat goed gaat. Als ik de 10 motoren die op mijn werk staan bekijk dan hebben ze allemaal schaamranden en 7 van die 10 rijders rijden elke dag.
Dat kleine beetje rand? Valt reuze mee imho. :P Als ik de meeste kijk die hebben echt een vierkante band. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nog mensen ervaring met 3M Dual Lock hier?

Ik lees er op internet wel goede verhalen over maar in NL weinig. Is ook verdomd lastig te krijgen maar heb een reep aan kunnen schaffen. Net op helm en Camhouder bevestigd. Moet 24 uur drogen -doen we dan maar- en dan maar hopen dat het blijft zitten ;)

Afbeeldingslocatie: http://mrmarcie.com/images/helmetcam.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb 3m klittenband en dat is echt sterk spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zoiets onder de naam van een automerk, verdommes sterk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Klinkt hoopvol :)
Zou toch jammer zijn als je dure camera op straat valt met tig km/u.
418O2 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:07:
Ik heb 3m klittenband en dat is echt sterk spul
Deze?
Afbeeldingslocatie: http://mrmarcie.com/images/klit.jpg

[ Voor 122% gewijzigd door MrMarcie op 25-08-2015 18:21 . Reden: Plaatje + quaote ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrMarcie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:13:
Klinkt hoopvol :)
Zou toch jammer zijn als je dure camera op straat valt met tig km/u.

[...]

Deze?
[afbeelding]
Geen idee welke. Gewoon van de gamma. Moet er hard aan trekken om het los te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MrMarcie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:06:
Nog mensen ervaring met 3M Dual Lock hier?

Ik lees er op internet wel goede verhalen over maar in NL weinig. Is ook verdomd lastig te krijgen maar heb een reep aan kunnen schaffen. Net op helm en Camhouder bevestigd. Moet 24 uur drogen -doen we dan maar- en dan maar hopen dat het blijft zitten ;)

[afbeelding]
Ik gebruik het om m'n navigatie-koelkast op m'n motor te houden :)

Moet wel zeggen dat het wat minder begint te worden qua plakken, laatst hing ie aan de voedingskabel te bungelen :X (Heb dat nog op beeld staan ook zelfs)

Maar goed, het zit er dan ook al sinds... 2010(?) op, met best veel lostrekacties.
Binnenkort maar eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Robkazoe schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:56:
Toch grappig dat je dit nu allemaal voorbij ziet komen over iedereen die zijn opleiding heeft gehad. Heb nu ook drie lessen AVB. Heb twee keer op een brommer gereden en dat was het wel dus was even compleet nieuw voor mij. Eerste twee lessen ging wel aardig en had ik de motor niet laten vallen. Bij de derde les wegrijden uit parkeervak. Ik stond stil en moest naar rechts uitrijden. Te weinig gas, motor slaat af en ik val om. Dat was echt knullig.

Heb mijn achtje geleerd door enkel voetrem te gebruiken. 1800-2000 toeren in zijn 1, voetrem erop zodat hij wel trekt en draaien maar. Enkel bij de langzame slalom en stapvoets rijden is volgens mij de slippende koppeling verplicht. (wat hierboven in de link van het CBR dus staat).
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

reis verhalen/films:
Ach, in die tijd had je niet veel meer wat het zware terrein aankon. En met een GS weet ik niet of ik een RTW aandurf. Ik bedoel, het zijn wel hele fijne motoren, dat is het probleem niet. Maar zodra je West Europa uit bent, is een reparatie een groot probleem. Vooral de nieuwe is 1 bonk electronica. Als je electronische gashendel stuk is, kun je niets meer. Ik kan er desnoods nog een touwtje aan vastmaken ofzo.
Dus in die zin is een DR350 nog steeds een aardige keuze. Alleen is het voor op de hele lange stukken een drama natuurlijk. Want in die adventure films zien we voornamelijk de moeilijke en spectaculaire stukken, maar ik denk dat zeker 75% van zo'n reis uit lange saaie stukken bestaat. Al dan niet over asfalt. Maar de hele dag steenpiste rechtuit is ook geen hol aan. Of 800km steppe.

Als advies wordt gegeven om zo'n reis te doen op een motor waarmee je 80% comfortabel en veilig af kunt leggen. Die 20% modder je jezelf dan best wel doorheen. Kijk maar naar Sjaak op zijn R1 :)

Ik vind het alleen soms zo jammer dat mensen heel dogmatisch gaan doen over de primitiviteit van zo'n tocht. Naar mijn idee zit de lol van zo'n tocht niet zozeer in het voertuig, maar in de mensen die je ontmoet, de landschappen en de belevenissen. Tuurlijk, als je motor stuk gaat, is dat ook erg, maar kán ook weer tot avontuur leiden. Een Duitser is met een (oudere) BMW boxer op pad gegaan en uitgerekend in Pakistan ging zijn kardan stuk. Kon het hele land door reizen naar Islamabad geloof ik om het te laten maken. En hij wilde zo snel mogelijk door Pakistan heen ivm de veiligheid. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad daar...
Op een oude BMW airhead (R100 PD ofzo) of dat ding wat Bert Duursma gebouwd heeft zou ik het wel willen doen:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_YKf_DJ0x9Is/S8wA5HOeZyI/AAAAAAAAEG0/bw5hn7ZcgwI/s512/mggn87.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
_Apache_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:12:
Zo, weer-vooruitzicht ziet er prima uit voor van dit weekend. Zaterdag op naar Oostenrijk, Dion nog bedankt voor de tips!

Als het weer in de week zich een beetje goed houdt zit deze trip er misschien ook nog wel in,
http://www.gpstracks.nl/g...route=Motorroutes%20Tirol
Super veel zin in, benieuwd hoe zoiets met een machine gaat die er echt voor gemaakt is.

Heerlijk dat tupperware, kan je een hoop in bewaren. :+
Veel plezier! Volgend jaar wil ik ook een leuke rondreis op de motor gaan maken. Voorlopig heb ik 'm vandaag eerst maar eens gepoetst :+

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/mvzctz136/Shiver.jpg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Klittenband.... Jullie brengen mij op een idee. Ik ga de key fob van de parkeerkelder met klittenband bevestigen aan de motor (onder het stuur, uit het zicht dus). Hoeft ie niet meer aan de sleutelhanger te hangen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
Wel aardige bike idd. Zou ik ook wel willen hebben!

Oh wacht, mijnes :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7wHNYtkh.jpg

:)

Taartschep is inmiddels vervangen voor minimalistisch model.

[ Voor 54% gewijzigd door FireFoz op 25-08-2015 21:23 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:49:
Klittenband.... Jullie brengen mij op een idee. Ik ga de key fob van de parkeerkelder met klittenband bevestigen aan de motor (onder het stuur, uit het zicht dus). Hoeft ie niet meer aan de sleutelhanger te hangen.. :)
Bij stalling in de garage wel oppassen dat ze hem dan niet een keer van de motor jatten. Of onverlaten die 1 keer naar binnen sluipen op die manier altijd naar binnen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Bij stalling in de garage wel oppassen dat ze hem dan niet een keer van de motor jatten. Of onverlaten die 1 keer naar binnen sluipen op die manier altijd naar binnen kunnen.
Hmm, nu je het zegt... Ik moet er even over nadenken. :D

Jatten heeft niet veel zin. Zodra ik erachter kom laat ik de key fob gewoon blokkeren. :) Wordt wel een duur geintje, want vervanging kost iets van 150 euro meen ik me te herinneren (stond in een brief van de verhuurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:39:
[...]

Hmm, nu je het zegt... Ik moet er even over nadenken. :D

Jatten heeft niet veel zin. Zodra ik erachter kom laat ik de key fob gewoon blokkeren. :) Wordt wel een duur geintje, want vervanging kost iets van 150 euro meen ik me te herinneren (stond in een brief van de verhuurder).
Bij mij kost de afstandsbediening €60, maar moeten de codes in alle andere afstandsbedieningen worden aangepast. Niet zo'n heel intelligent systeem hier :P

(Overigens kun je ze in China soms al voor veel minder krijgen, in mijn geval €5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hooglander1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

Bij mij kost de afstandsbediening €60, maar moeten de codes in alle andere afstandsbedieningen worden aangepast. Niet zo'n heel intelligent systeem hier :P

(Overigens kun je ze in China soms al voor veel minder krijgen, in mijn geval €5)
De afstandsbediening zelf is niet zo duur. In Nederland kan ik em al voor een paar tientjes halen... Helaas kan ik em niet zelf koppelen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

De afstandsbediening zelf is niet zo duur. In Nederland kan ik em al voor een paar tientjes halen... Helaas kan ik em niet zelf koppelen. :(
Op een ander forum had een lid zijn garageafstandsbediening gekoppeld aan zijn groot licht knop en verstopt ergens onder de benzine tank zodat dieven het sowieso niet kunnen zien en het ook heel lastig maakt om het te jatten.

Het desbetreffende filmpje gevonden:
YouTube: Remote entry from High Beam Toggle - CBR600RR

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 25-08-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de GSX-R heeft weer een vers setje Sportsmart²'s en ook meteen een nieuw laaflager in het kettingwiel gekregen. Deze keer weer eens bij AFS in Purmerend geweest, blijft een fijne took dat. Binnenkort nog even koelsap bijvullen en dan is hij klaar voor de vakantie *O*

Waarom regent het eigenlijk *altijd* als ik nieuwe banden haal? Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik met droog weer naar huis gereden ben op een vers setje banden... Een paar maanden terug met de F650GS ook al.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 26-08-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sylvesterrr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Ahja, bij mijn garagehek is het gewoon een printje met dipswitches waarin je een code programmeerd. Beveiliging van niks natuurlijk, maar wel makkelijk te kopieren naar een Chineze afstandsbediening van 5 euro.

Had ook al bedacht een stukje klittenband te maken waarop ik de remote kan vastplakken tijdens een ritje. Of ik mik hem gewoon in mijn "handschoenenvakje". Even kijken hoe praktisch dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:32:
[...]

Op een ander forum had een lid zijn garageafstandsbediening gekoppeld aan zijn groot licht knop en verstopt ergens onder de benzine tank zodat dieven het sowieso niet kunnen zien en het ook heel lastig maakt om het te jatten.

ik heb dit systeem:

YouTube: Automatic Motorcycle Garage Door Opener

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 20:32
Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.

Om medische redenen mag ik in één oor geen oordoppen meer dragen. Dat bekent helaas ook dat ik voor motorrijden geen oordoppen in mag doen. Rijden zonder doe ik niet (heb maar één goed oor, daar moet ik zuinig op zijn). Het enige wat ik aan oordoppen kan vinden op internet zijn in-ear. Kent een van jullie een alternatief gehoorbeschermingsmiddel voor op de motor dat niet in-ear is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
cyntax schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:32:
[...]

Interessant. Maar dan moet ik het grootlicht niet te vaak gebruiken wanneer ik van huis ben, want de kans bestaat dat de garagedeur dan niet meer open gaat. De afstandsbediening werkt met rolling codes, en afhankelijk van de limiet kan het zijn dat mijn afstandsbediening dan 'te ver' is. :P

Maar ik zou ook gewoon een extra schakelaar kunnen inbouwen/plakken onder het stuur die ik rechtstreeks op de afstandsbediening aansluit (onder de buddy seat).

Ik heb steeds een flinke sleutelbos (huis, motor, motor schijfremslot, kensington en brievenbus ) mee los van de key fob, best irritant. :P Ook een amulet (2x). :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qiMYLyQFzzdqOzkIayvjQtFT/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 26-08-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Ik heb steeds een flinke sleutelbos (huis, motor, motor schijfremslot, kensington en brievenbus ) mee los van de key fob, best irritant. :P Ook een amulet (2x). :+

[afbeelding]
Hang je die hele bos aan het contactslot? Oppassen daarmee, dat gewicht wat eraan loopt te slingeren kan er soms voor zorgen dat de boel uitlubbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Hang je die hele bos aan het contactslot? Oppassen daarmee, dat gewicht wat eraan loopt te slingeren kan er soms voor zorgen dat de boel uitlubbert.
Is dat zo? Ik heb persoonlijk een dubbel zo grote sleutelbos... wegens maar 1 huissleutel over voor mij. Misschien moet ik toch eens een huissleutel laten bijmaken voor aan de motorsleutels dan ;) (al kan het zijn dat je met een 125cc gewoon de snelheden niet haalt waarbij je er problemen mee zou kunnen krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dryhte schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Is dat zo? Ik heb persoonlijk een dubbel zo grote sleutelbos... wegens maar 1 huissleutel over voor mij. Misschien moet ik toch eens een huissleutel laten bijmaken voor aan de motorsleutels dan ;) (al kan het zijn dat je met een 125cc gewoon de snelheden niet haalt waarbij je er problemen mee zou kunnen krijgen?)
Het gaat niet zozeer om de snelheid, meer om de trillingen & klappen van drempels e.d.. Ik heb zelf heel kort een langwerpig plastic Aprilia-logo aan de sleutel van mijn RSV gehad, maar die wapperde door de turbulentie zo hard rond dat het de sleutel zowat uit het contact rukte. Snel weer eraf gehaald dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb ook alleen het kastje van het alarm er aan. Zat eerst nog een kompas aan, maar die zit alleen maar in de weg. En het slot is al niet optimaal meer na al die jaren, dus ik probeer hem zo weinig mogelijk te belasten.

Het stuurslot wil er bijvoorbeeld alleen op/af als de sleutel er op de juiste manier in zit, dus niet gedraaid, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Het gaat niet zozeer om de snelheid, meer om de trillingen & klappen van drempels e.d.. Ik heb zelf heel kort een langwerpig plastic Aprilia-logo aan de sleutel van mijn RSV gehad, maar die wapperde door de turbulentie zo hard rond dat het de sleutel zowat uit het contact rukte. Snel weer eraf gehaald dus :)
Dat zal dan van motor tot motor afhangen hoeveel turbulentie je hebt op die plek . Aan 105km/h beweegt mijn sleutelbos alvast nauwelijks ;) Is hij te zwaar voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:

- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?

Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hoezo jammer? Er wordt niks verboden of afgesloten, er wordt gecontroleerd op overlast. Prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik mocht ook altijd zelf over de weg naar het AVB-terrein rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Proqzor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
- Hoe kan het dat deze cursisten op de openbare weg reden en nog bezig waren met hun AVB?
:? ik reed ook altijd over de openbare weg naar het oefenterrein, zoals ook naar het examen terrein.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik reed vanochtend door Alkmaar en kwam onderweg twee groepjes motor cursisten tegen. Voorop reden bij beide groepjes de instructeurs, te herkennen aan de pionnen op de achterkant van de motor. Nu vroeg ik mij twee dingen af:

- Waarom rijdt de instructeur vóór de cursisten? Met het intercom systeem is het veel veiliger dat de instructeur achteraan rijdt toch?

Bij mijn rijlessen had ik AVB op een groot afgesloten oefenterrein. Daarnaast had ik tijdens AVD rijlessen altijd de instructeur achter mij aan en niet andersom.
Je mag gewoon op de openbare weg rijden als je lest hoor. Volgens mij maakt het niet uit of je je avb hebt of niet. Er zijn genoeg rijscholen die geen eigen terrein hebben en dus geen keus hebben of pupillen op de openbare weg moeten.

Wel apart dat hij voor reed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney

Je mag op de openbare weg rijden mits begeleid door je instructeur.
Deze hoort echter achter de cursist te rijden en niet ervoor inderdaad.
Ook ik reed zelf naar het avb examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ook gewoon begonnen op de openbare weg (koppeling en schakelen even kort geleerd op een fietspad, daarna achterop naar een dijkje, toen gewisseld en rustig dijkje over moeten rijden op weg naar het AVB terrein met de instructeur achterop)

In aanloop naar het AVB examen denk ik 40% ritten op binnendoorwegen gemaakt en 60% daadwerkelijk op het oefenterrein de trucjes gedaan. Mijns inziens een veel betere uitgangspositie dan enkel en alleen maar op het AVB terrein je trucje doen en dan ineens de weg op moeten.

Ook weleens gehad dat ik de instructeur kwijt reed (die enkele keer dat hij met de auto ging i.v.m. de grotere mee te nemen pionnen) en dan gewoon doorrijden naar zijn adres, dat moet gewoon kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 26-08-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn instructeur ging een paar keer wat eerder stoppen en zei dan "We gaan even de openbare weg op, dan weet je waar je het voor doet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Hoezo jammer? Er wordt niks verboden of afgesloten, er wordt gecontroleerd op overlast. Prima wat mij betreft.
Jammer dat het weer zover moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Jammer dat het weer zover moet komen.
Geen overlast veroorzaken lijkt me in elke situatie wenselijk.

Hoewel ik me wel eens schuldig voel als ik weer door een dorpje kom rijden op een rustige zomeravond. Maar ik doe echt extreem kalm aan in dorpjes en rij in zo hoog mogelijke versnellingen.
Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste