Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 79 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:59:
Nou heb ook de reden gevonden dat mn achterband zo zacht was;

[afbeelding]

Nadat ik em opgepompt had hoorde ik de lucht er uit lopen... :(

Iemand een idee wat ik hiermee het beste moet doen? Heb em lekker laten zitten eerst.
Prop erin.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Precies op het punt waar z'n band (aan het slijtage patroon én de slijtage aan die Kruiskop schroef) nog al vaak belast wordt?

Een parapluutje, oké..... maar een plug/prop?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Pluutje, prop. Lees voor kip konijn.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jolke schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Welke richting? Anders even zwaaien als je in de buurt van Frankfurt/Mannheim bent. :w
Daar zijn we niet in de buurt geweest, maar we hebben wel veel gezwaaid. :P

Net vanaf Maastricht tweeënhalf uur door de regen gereden. Het waaide hier en daar ook nog flink. Maar het ging prima. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2015 22:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:05
CodeCaster schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Daar zijn we niet in de buurt geweest, maar we hebben wel veel gezwaaid. :P

Net vanaf Maastricht tweeënhalf uur door de regen gereden. Het waaide hier en daar ook nog flink. Maar het ging prima. :)
Ja, de regen en wind was plotseling erg krachtig hier. :/
Nu weer op naar de 30 graden aan het eind van de komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:17:
[...]

Ah oke, dat is balen haha. Mensen nog tips/suggesties voor welk merk/band ik moet nemen? Of gewoon deze weer. Voor zit namelijk dezelfde.
Gewoon dezelfde. Niks mis met een bt45.

Enneh; zoek even uit wat BRAVOK betekent, en verdiep je wat meer in je motor.
Nofi hoor, maar bewust een tijdje rondrijden met een zachte band zonder op onderzoek uit te gaan en daarna niet weten hoeveel bar (of psi) er in je band moet, en er daarna achterkomen dat je band lek is vind ik nogal... Onverantwoord.

Zachte banden generen meer warmte, en de wangen kunnen maar zolang het gewicht dragen. En daarna.... scheuren ze uit elkaar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Net mijn verjaardagskado besteld; Sena 20s. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:41:
[...]

Gewoon dezelfde. Niks mis met een bt45.

Enneh; zoek even uit wat BRAVOK betekent, en verdiep je wat meer in je motor.
Nofi hoor, maar bewust een tijdje rondrijden met een zachte band zonder op onderzoek uit te gaan en daarna niet weten hoeveel bar (of psi) er in je band moet, en er daarna achterkomen dat je band lek is vind ik nogal... Onverantwoord.

Zachte banden generen meer warmte, en de wangen kunnen maar zolang het gewicht dragen. En daarna.... scheuren ze uit elkaar.
Harde banden .....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:59:
Nou heb ook de reden gevonden dat mn achterband zo zacht was;

[afbeelding]

Nadat ik em opgepompt had hoorde ik de lucht er uit lopen... :(

Iemand een idee wat ik hiermee het beste moet doen? Heb em lekker laten zitten eerst.
Een goed moment om de Dynaplug te 'pluggen' :+

Ik heb altijd zo'n ding bij me op de motor, samen met een compact 12V compressortje. Voor mensen met chronisch plaatsgebrek op de motor is misschien een setje met die plugger en een paar gascapsules voldoende om weer verder te kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaplug.com/clearbox/large/carbon_kit_lg.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:40:
[...]
Kwestie van tijd tot zoiets snelheidsgestuurd word.
Lekker broaaappp broaapp doen op de bospaden.
En het volgend jaar zijn alsnog de bospaden afgesloten. Komt natuurlijk door die mensen die het op ons gemunt hebben. Wij doen tenslotte niets verkeerd... |:(

Wat is die fascinatie met tyfusherrie toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:00:
[...]

En het volgend jaar zijn alsnog de bospaden afgesloten. Komt natuurlijk door die mensen die het op ons gemunt hebben. Wij doen tenslotte niets verkeerd... |:(

:^^

Dat dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Is hier al in heel veel gebieden hoor. :) Als dat niet zo was had ik allang een SM voor erbij gehad, maar alleen op de weg is dat ook niet alles. Best jammer, en ze controleren er ook zat op, zeker als ik de buurjongen zo hoor en zie haha.

Trouwens, ook op crossbanen hoor je meer en meer dat er geluidsregels zijn en ze meer met stillere dempers (moeten) gaan rijden...

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 24-08-2015 07:59 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-10 22:54
In Amsterdam Oost is een crossbaan met elektrische motoren. Moet het nog proberen, maar wellicht een oplossing die het probleem wat kleiner maakt voor omwonenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 11:34

Metro2002

Memento mori

[...]

Ik begrijp dat ook niet zo goed, op de openbare weg heb ik nog zoiets van ok, een goede akrapovic oid vind ik nog tot daar aan toe maar op bospaden e.d. vind ik het ronduit asociaal om met open pijpen te rijden omdat mensen daar voor hun rust komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:58:
[...]

Ik heb altijd zo'n ding bij me op de motor, samen met een compact 12V compressortje. Voor mensen met chronisch plaatsgebrek op de motor is misschien een setje met die plugger en een paar gascapsules voldoende om weer verder te kunnen.

[afbeelding]
Constant een compressortje bij je? Dan plug ik liever mijn CO2 containertje. Dit icm met dit.
Past keurig onder het zadel en heeft geen accu-koppeling nodig. :+ 1 cilinder is genoeg om een band van 0.0 naar 2,5b te pompen.In het etuitje zitten 2 cilinders.
Zoiets dus, incl etuitje.
[...]

Geen idee, je vraagt het de verkeerde. :9 Ik vind zelfs met een standaard uitlaat de FJR flink kunnen brommen, maar dat zal wel de basstoon zijn die door mijn oordoppen heenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 24-08-2015 09:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb zelf nog de standaard demper op mijn CBR600F uit 2005 en vond deze wel oké klinken eigenlijk.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een klein roffeltje (hoeft niet eens harder als de standaard demper) wel mooier vind klinken hoor.
Maar ik moet ertegenaan lopen denk ik, ik ga in ieder geval nog niets vervangen en maak eerst eens wat kilometers.
Kennis van me heeft net een Yamaha MT-01 met akrapovic dempers (zonder db killers) maar die is toch echt veel te luid hoor. Ook hij gaat op zoek naar andere dempers. Als je hem momenteel in de nacht moet starten dan is letterlijk de hele buurt wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:03:
Kennis van me heeft net een Yamaha MT-01 met akrapovic dempers (zonder db killers) maar die is toch echt veel te luid hoor. Ook hij gaat op zoek naar andere dempers. Als je hem momenteel in de nacht moet starten dan is letterlijk de hele buurt wakker.
Geen mogelijkheid tot het plaatsen van DB-killers? Zou het goedkoopste zijn en je houd leuk geluid over volgens mij.

Iemand enig idee waar je zo'n bandenreparatiesetje koopt inclusief CO2 patronen en pluggen? In Nederland bel ik gewoon de ANWB, maar in het buitenland is het zonde van je tijd als je op zo'n sleepwagen mag wachten. En dan nog heb je kans dat die zoiets niet bij zich heeft en je erom word weggesleept...

Dan is zo'n setje voor een paar tientjes in je topkoffer gooien een kleine moeite. :)

Reeds gevonden voor een redelijke prijs:
http://www.rad.eu/nl/c/p/...motorfietsen-tubeless.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 24-08-2015 09:14 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:13:
[...]
Iemand enig idee waar je zo'n bandenreparatiesetje koopt inclusief CO2 patronen en pluggen? In Nederland bel ik gewoon de ANWB, maar in het buitenland is het zonde van je tijd als je op zo'n sleepwagen mag wachten. En dan nog heb je kans dat die zoiets niet bij zich heeft en je erom word weggesleept...

Dan is zo'n setje voor een paar tientjes in je topkoffer gooien een kleine moeite. :)
Een motorzaak, Halfords, beetje serieuze brommerzaak heeft het ook wellicht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Waarom zou je tijdens een AVB oefening op je muil gaan? De enige rede welke ik me daar bij kan bedenken is dat je je zelf onderuit remt (en dus je voorwiel zónder grip laat schuiven).
Wat ik zo heb ervaren en gehoord gaat bijna iedereen wel een keer "onderuit" (lees: valt uit stilstand om) tijdens AVB. Meeste gevallen door de motor af te laten slaan onder hellingshoek bij een langzame oefening, niet het gebruik van de voorrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Waarom zou je tijdens een AVB oefening op je muil gaan? De enige rede welke ik me daar bij kan bedenken is dat je je zelf onderuit remt (en dus je voorwiel zónder grip laat schuiven).
Ik snapte simpelweg de relatie niet tussen de bandenkeuze en de opmerking over de slagingspercentages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

pagani schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Wat ik zo heb ervaren en gehoord gaat bijna iedereen wel een keer "onderuit" (lees: valt uit stilstand om) tijdens AVB. Meeste gevallen door de motor af te laten slaan onder hellingshoek bij een langzame oefening, niet het gebruik van de voorrem.
+1, mijn lesfiets had vooral bij het achtje soms opens slaapneigingen door de aandrijving niet goed onder controle te houden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij de lesmotor voelt het sowieso al anders aan, omdat zeker in mijn geval de ketting van dat ding zo slap als de tering was. Huidige motor kan ik gewoon laten rollen en dan blijft ie stabiel genoeg om om te draaien of wat dan ook. :)

Wat is trouwens het voordeel van een sportievere band op het voorwiel?

En ik heb net toch maar eens een schijfremslot besteld, ik heb er nog steeds niet een. Best wel geluk gehad. :X Thuis alleen aan de ketting en thats it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Thx goede tip, ik ga zo direct even aandachtig naar dat dynaspul kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 21:50
Joopieboy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:42:
Zodat als je grip verliest, het eerst op de achterband is? Lijkt me makkelijker op te vangen dan wanneer je voorwiel in een bocht wat gaat glijden.
En ik heb net toch maar eens een schijfremslot besteld, ik heb er nog steeds niet een. Best wel geluk gehad. :X Thuis alleen aan de ketting en thats it...
Moet ik ook nog steeds doen ja... Probleem is dat ik dat ding dan wel onder m'n zadel wil opbergen, en daar is echt nauwelijks ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

[...]

[afbeelding]
Ik heb gewoon het telefoonnummer van de ANWB in m'n mobiel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:42:

Ik heb er veel over nagedacht maar heb toch geen schijfremslot gehaald vanwege:
Het maakt het stelen van je motor niet moeilijker, een ketting daarentegen wel, maar ook alleen als je deze ergens omheen hangt of aanhangt.

Volgens mij worden immers de meeste motoren gestolen door ze op te tillen en in een busje te knallen. Daar helpt dat schijfremslot geen malle moer tegen en ze zijn ook nog eens gewoon door te slijpen met de juiste tools waar ze dan alle tijd voor hebben.

2e risico is zelfs dat je hem zelf vergeet eraf te halen en op het punt staat weg te knallen :P .

Ik heb het geluk dat ik mijn motor in mijn schuur kan stallen die vervolgens door 2 stalen deuren is afgesloten en in mijn schuur hangt hij aan een kettingslot met anker.
Enige is als ik ga rijden dat ik dus geen enkel ander slot bij me heb maar ik zorg dat hij wel altijd in het zicht is. Ik ga immers niet met een ketting slepen van 5-6kg en dat ik daarvoor een rugtas om moet.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:14:
[...]
Immers de meeste motoren worden gestolen door ze op te tillen en in een busje te knallen.
*Citation Needed* :P

Laatst was er een leuke thread op Reddit waar een oud-dief dat helemaal ontkende. Veel te grote kans dat iemand de kentekenplaat ziet namelijk. Ze rijden er vrijwel altijd mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

*Citation Needed* :P
Citation verwerkt :)

Laatst was er een leuke thread op Reddit waar een oud-dief dat helemaal ontkende. Veel te grote kans dat iemand de kentekenplaat ziet namelijk. Ze rijden er vrijwel altijd mee weg.
Dat iemand de kenteken plaat ziet? In een afgesloten busje?
Wegrijden lijkt me een veel groter risico, het kenteken is dan namelijk continu zichtbaar?
Ook heb ik gehoord dat motordieven veelal nooit alleen zijn en dat optillen en in een busje zetten met 3 man al prima te doen is binnen 1 minuut.

Met een goede betonschaar is dat schijfremslot toch ook een koud kunstje? Een knappe ketting daarentegen...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Wegrijden lijkt me een veel groter risico, het kenteken is dan namelijk continu zichtbaar?
Ook heb ik gehoord dat motordieven veelal nooit alleen zijn en dat optillen en in een busje zetten met 3 man al prima te doen is binnen 1 minuut.

Met een goede betonschaar is dat schijfremslot toch ook een koud kunstje? Een knappe ketting daarentegen...
De kenteken van het busje hé ;)

En een goed schijfremslot krijg je niet makkelijk weg. De truc is er voor zorgen dat er geen ruimte is voor de bek van een betonschaar. Dan mol je ook de remschijf en kan je nog niet wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor schijfremsloten is er tijdens het rijden ook een bevestigingsmogelijkheid (met een houder) aan het frame (zodat deze niet onder de buddy hoeft). Wel zijn deze oplossingen vaak van betrekkelijke mooiheid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 24-08-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Voor zover ik heb gelezen worden motoren idd rijdend gestolen. Als jij denkt dat ze vaak in een busje gaan, zie ik daar graag wat informatie over tegemoet. Wat betreft dat rijdend gestolen worden, zie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:07

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, zo'n motordief op reddit, allemaal leuk en aardig... Maar in welke tijd is ie actief geweest? Vast in de tijd van voor de startonderbreker.

Nee, ik blijf wantrouwig busjes in de gaten houden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
Ik gebruik zelf alleen een remschijfslot, maar dat is ook uit gemak. Makkelijk mee te nemen onder het zadel in tegenstelling tot een flink kettingslot. Volgens mij krijg je een schijfremslot ook niet zo snel los. Wel kunnen ze het wiel op een skateboard zetten en zo makkelijk de motor verplaatsen inderdaad, eventueel in een busje laden. Maar Dat valt wel op natuurlijk...

Hij staat 's nachts overigens sowieso altijd binnen en verder niet langer dan 15 minuten ofzo even bij Gamma oid buiten.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
XBL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Voor zover ik heb gelezen worden motoren idd rijdend gestolen. Als jij denkt dat ze vaak in een busje gaan, zie ik daar graag wat informatie over tegemoet. Wat betreft dat rijdend gestolen worden, zie dit.
Ik heb wat stukken gelezen maar hij geeft aan zelfs complete banden te wisselen ter plekke en je daarom je kettingslot dus door het frame moet halen als dat mogelijk is.
Lijkt me niet echt een gelegenheids dief in dat geval, ook kent hij dieven die zelfs een diamantslijper van meer dan 25kg mee zeulen om kettingen door te slijpen.

Ik weet het niet hoor, beide scenario's lijken me in ieder geval in Nederland zeer onwaarschijnlijk, beiden kosten erg veel tijd (en maken herrie) als je het mij vraagt.

Nog een goede tip, voor korte ritten neem gereedschap mee en haal zelf je koppelingshendel los en houd die bij je :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
pagani schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:27:
Voor schijfremsloten is er tijdens het rijden ook een bevestigingsmogelijkheid (met een houder) aan het frame (zodat deze niet onder de buddy hoeft). Wel zijn deze oplossingen vaak van betrekkelijke mooiheid ;)
Heb wel eens gekeken naar zo'n lock carrier ja. Nadeel is dan weer dat die vaak aan de passagiersteps worden bevestigd, en ik die niet op m'n motor heb (vast wel ergens in een doos, maar geen idee waar). Plus inderdaad dat het niet bepaald de meest elegante oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wekko306 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Zodat als je grip verliest, het eerst op de achterband is? Lijkt me makkelijker op te vangen dan wanneer je voorwiel in een bocht wat gaat glijden.

[...]

Moet ik ook nog steeds doen ja... Probleem is dat ik dat ding dan wel onder m'n zadel wil opbergen, en daar is echt nauwelijks ruimte voor.
Mm ja daar heb je een punt. En ik kan er ook net een boterham in kwijt, dus ik ben benieuwd. :P We gaan het zien, beter als niks iig.
[...]

Het maakt het stelen van je motor niet moeilijker, een ketting daarentegen wel, maar ook alleen als je deze ergens omheen hangt of aanhangt.

Volgens mij worden immers de meeste motoren gestolen door ze op te tillen en in een busje te knallen. Daar helpt dat schijfremslot geen malle moer tegen en ze zijn ook nog eens gewoon door te slijpen met de juiste tools waar ze dan alle tijd voor hebben.

2e risico is zelfs dat je hem zelf vergeet eraf te halen en op het punt staat weg te knallen :P .

Ik heb het geluk dat ik mijn motor in mijn schuur kan stallen die vervolgens door 2 stalen deuren is afgesloten en in mijn schuur hangt hij aan een kettingslot met anker.
Enige is als ik ga rijden dat ik dus geen enkel ander slot bij me heb maar ik zorg dat hij wel altijd in het zicht is. Ik ga immers niet met een ketting slepen van 5-6kg en dat ik daarvoor een rugtas om moet.
Jup ik ook, nu toch maar aangeschaft omdat ie dadelijk in de parkeerkelder staat hieronder. Achterkant hangt met een kettingslot aan het metalen hek van het pand. Je moet iets, maar idd als ze even moeite doen is hij zo los... Punt is wel dat het voor de verzekering vereist wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
FireFoz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:39:
Ik gebruik zelf alleen een remschijfslot, maar dat is ook uit gemak. Makkelijk mee te nemen onder het zadel in tegenstelling tot een flink kettingslot. Volgens mij krijg je een schijfremslot ook niet zo snel los. Wel kunnen ze het wiel op een skateboard zetten en zo makkelijk de motor verplaatsen inderdaad, eventueel in een busje laden. Maar Dat valt wel op natuurlijk...

Hij staat 's nachts overigens sowieso altijd binnen en verder niet langer dan 15 minuten ofzo even bij Gamma oid buiten.
Hier ook een remschijfslot onder het zadel. Lekker makkelijk, maar of het ècht bescherming biedt: 15 minuten is ruim voldoende om een motor in een busje te tillen.
Kan hem niet zo snel terugvinden, maar ooit een verhaal gehoord van iemand die een brood bij de bakker ging halen en letterlijk nog geen 2 minuten binnen was. Eenmaal buiten was zijn nieuwe 1200GS toch echt afgevoerd in een busje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En ook echt niemand die dan wat ziet of heeft gezien, ik vind het toch absurd.
En zo een 1200GS is ook niet echt een kleine jongen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Vergeet niet dat zodra je doet alsof het normaal is, men denkt dat het normaal is. Ik heb talloze keren voor volle terrassen m'n eigen fiets in m'n auto geflikkerd. Nooit geen haan die keek wat ik aan het doen was, laat staan dat ze actie ondernamen. Als je R1200 in een busje geladen wordt, zegt de dief gewoon dat ie niet meer start en dat ie mee gaat naar de garage... Niemand die dan nog de politie belt :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Te langzaam draaien of remmen tijdens het draaien zonder daarvoor te compenseren.
Zeker als het niet glad / nat is verwacht ik niet dat er veel onderuit gaan door te weinig grip.
Dat is niet waar. Met alleen een stuurslot kan elke gelegenheidsdief die er langs loopt bijna zo met je motor weglopen, geen gereedschap / busje / hulp nodig.

Heb zelf het schijfremslot in een zak van m'n textieljas.. als ik de motor ergens anders moet stallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-08-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Om in te haken op het verzekering verhaal. Elke verzekering vereist weer iets anders voor je diefstal verzekering. Ik heb veel rondgekeken voor een verzekeraar die een verzekering had met schadeverzekering opzittende (geen letselschade verzekering) en een diefstal clausule had waarbij alleen een art4 slot vereist werd en geen alarmsysteem.

Dat bleek nogal lastig :P Ik ben op Unive uitgekomen toen. Die hebben in hun voorwaarden alleen staan dat je motor moet worden voorzien van een art4 slot en dat deze niet zomaar los op straat gezet mag worden. Er wordt echter niet gesproken over het moeten vastmaken aan bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Dus als je hem achter een schutting los in je tuin hebt staan dan is het ook gedekt.

Veel verzekeraars bieden daarnaast iets van een letselschadeverzekering aan. Het enige wat dan gedekt wordt is je eigen 'reparatie' om het zo maar te zeggen. Als je echter blijvend invalide wordt krijg je geen cent. Bij een schadeverzekering is alles gedekt wat ten gevolge van het ongeluk als kosten kan worden aangemerkt. Dus revalidatie, verzorging etc. Tot iets van 2 miljoen.

[ Voor 20% gewijzigd door Proqzor op 24-08-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Beter dan een remschijfslot zou een slot zijn die bij het slopen ervan de motor ook 'kapot' maakt. Zoiets als de inkt labels die in een kledingwinkel gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Proqzor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:35:
Dat bleek nogal lastig :P Ik ben op Unive uitgekomen toen. Die hebben in hun voorwaarden alleen staan dat je motor moet worden voorzien van een art4 slot en dat deze niet zomaar los op straat gezet mag worden. Er wordt echter niet gesproken over het moeten vastmaken aan bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Dus als je hem achter een schutting los in je tuin hebt staan dan is het ook gedekt.
KNMV bied ook wel wat aan in die hoek, maar is veelal afhankelijk van de nieuwwaarde van je motorfiets. Onder de 15k heb je meestal alleen een ART4 eis. Daarboven ART4 + nachtstalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik hoor dadelijk precies wat hier de eis is idd. Nieuwwaarde is daar iig onder en bij CB was het ook alleen een ART4 slot, maar stond in een eigen afgesloten schuur. Dus dit is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik zit bij delta lloyd en volgens mij ook hier een ART4+ slot benodigd voor mijn CBR uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:34
Olaf van der Spek schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Te langzaam draaien of remmen tijdens het draaien zonder daarvoor te compenseren.
Zeker als het niet glad / nat is verwacht ik niet dat er veel onderuit gaan door te weinig grip.
Precies.

De eerste les dat ik naar het AVB-terrein moest rijden ben ik ook op m'n bek gegaan toen ik langzaam (met slippende koppeling die ik toen nog niet helemaal onder de knie had :P) wilde aansluiten in de rij (verkeerslicht op rood). _O-

En een keer tijdens een halve draai... Ik bleef maar naar de stoeprand kijken. :') De oefening was niet de halve draai, maar de snelle slalom - maar ik moest even keren. Dat was de kortste AVB-les ooit, want de valbeugel was na deze val krom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb recent de alombekende Abus buttplug gekocht als kettingslot. De uitvoering met ketting dan wel, toch handig als je hem ergens uit het zicht voor langere tijd moet stallen.

Nadeel van de uitvoering met ketting is dat de sluitpin ook een stuk langer is, waardoor deze als losstaand kettingslot minder veilig is omdat je dan wel heel makkelijk een lompe betonschaar er op kan zetten.

Maar Motoport verkoopt ook losse sluitpinnen die er in passen. Dus ik heb nu de ketting met een lange pin en als ik de ketting niet wil gebruiken alleen de korte pin, zodat er geen betonschaar op de pin past. Meteen de versie gekocht met ingebouwde herinneringskabel, scheelt dat ook weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. ben maar 1x op mijn bek gegaan. Tijdens de langzame slalom en dan de motor in zijn drie houden. Dat ging niet goed..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Cyberpope schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Mmm.. ben maar 1x op mijn bek gegaan. Tijdens de langzame slalom en dan de motor in zijn drie houden. Dat ging niet goed..
Ik denk dat je tijdens AVB eigenlijk om drie redenen op je bek kan gaan:
1. te langzaam / geen trekkende motor
2. target fixation (stoeprand, lantaarnpaal etc)
3. verkeerd remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

sylvesterrr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

3. verkeerd remmen
4. met maximale stuuruitslag een pionnetje pakken :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[...]

3. verkeerd remmen
Door 1 lag ik plat tijdens een les. Kreeg een beetje teveel zelfvertrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Door 1 lag ik plat tijdens een les. Kreeg een beetje teveel zelfvertrouwen :P
Ik heb nummer 1 en 2 gehad. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

3. verkeerd remmen
Bij mij trok ik een stoppie bij de noodremming en het achterwiel landde scheef achter mij waardoor ik hem niet meer kon houden.

Of valt dat onder 3? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
steveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Langzame slalom zeker? :P Wat had ik een hekel aan die oefening zeg. :(

Dag voor het examen: "ik zet de pylonen wel iets verder uit elkaar. Ik had ze bewust iets korter op elkaar gezet."

Halfuur voor het examen (oefening ging voor geen meter): "Laat ik de pylonen nu maar op de CBR-afstand van elkaar plaatsen. ;)"

Examen begint: *&^@(#&^$, de pylonen staan nóg verder van elkaar. :D Echt een naaistreek van m'n instructeur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Meteen de versie gekocht met ingebouwde herinneringskabel, scheelt dat ook weer. :)
Ik leg altijd een ronde magneet (van een whiteboard) op mijn contactslot als ik de motor met het schijfremslot vastzet. Zo kan ik niet eens de sleutel in het contact steken. :)
Voordeel van een magneet is dat deze in het opberghoesje van het slot aan het slot blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Worden hier trouwens weleens ritjes georganiseerd? Lijkt me wel leuk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:52

empy

Rijdt rondjes

steveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

5. de koppeling te veel laten vieren tijdens de langzame slalom :+

*HIK* motor uit, en door het voetremmetje en de lage snelheid maakte ik al snel slagzij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Jolke schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Ik leg altijd een ronde magneet (van een whiteboard) op mijn contactslot als ik de motor met het schijfremslot vastzet. Zo kan ik niet eens de sleutel in het contact steken. :)
Voordeel van een magneet is dat deze in het opberghoesje van het slot aan het slot blijft zitten.
Ik ben echt nog nooit het remschijfslot vergeten, ik gebruik die kabel ook niet. Wat ik wel al 100x vergeten ben is de contactsleutel uit de buddy te halen. Ik ben zelfs al een paar keer de winkel uitgekomen, het slot er af gehaald, wil de sleutel van m'n motor pakken, nergens te vinden. Zit ie nog in het buddyslot :X

Als ik ergens aankom haal ik de sleutel uit het contact, maak de buddy open om het slot te pakken en vervolgens laat ik de sleutel in de buddy zitten. Daar moet ik echt ff wat aan gaan doen :P

Ik heb de sleutels niet bij elkaar omdat ik niet wil dat de sleutels gaan krassen tijdens het rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Tijd voor een herinneringskabel aan je sleutel? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net een belletje van ZLM gehad, alleen bij dure motoren (dus boven een x bedrag nieuwwaarde) moet je hem verankeren. Bij die van mij hoef je alleen maar 2 sleutels te kunnen overleggen en dan minimaal een ART4 slot dus. Verder geen moeilijke zaken of iets. Bon of iets is altijd makkelijk om te bewaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
FireFoz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Ik ben echt nog nooit het remschijfslot vergeten, ik gebruik die kabel ook niet. Wat ik wel al 100x vergeten ben is de contactsleutel uit de buddy te halen. Ik ben zelfs al een paar keer de winkel uitgekomen, het slot er af gehaald, wil de sleutel van m'n motor pakken, nergens te vinden. Zit ie nog in het buddyslot :X

Als ik ergens aankom haal ik de sleutel uit het contact, maak de buddy open om het slot te pakken en vervolgens laat ik de sleutel in de buddy zitten. Daar moet ik echt ff wat aan gaan doen :P

Ik heb de sleutels niet bij elkaar omdat ik niet wil dat de sleutels gaan krassen tijdens het rijden...
Zolang je met die sleutel niet ook het schijfremslot open krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-10 10:51

Ktenolix

Pijlsnel

Nieuwe helm :)

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/017848/files/011134566/540x540x2/hjc-is-17-mission-motorhelm.jpg

HJC IS-17 Mission met zonnevisier.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zonnevizier is heerlijk, maar ik vind het wat herriepotjes. :)

Zit ik net te zoeken naar de bon van mijn Abus kettingslot die nu aan mijn motor hangt, zit die nergens in mijn map, fuckzooi. Dat wordt dus nog een slot erbij kopen zodat ik er wel een bon van heb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

5. de koppeling te veel laten vieren tijdens de langzame slalom :+

*HIK* motor uit, en door het voetremmetje en de lage snelheid maakte ik al snel slagzij
koppeling ook niet gebruiken bij verrichtingen!

Gewoon versnelling kiezen en de achter rem op stoken (jij hoeft de blokjes toch niet te betalen.
Gewoon goed gas geven en voet op de rem houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:18:
[...]

koppeling ook niet gebruiken bij verrichtingen!

Gewoon versnelling kiezen en de achter rem op stoken (jij hoeft de blokjes toch niet te betalen.
Gewoon goed gas geven en voet op de rem houden
Het gebruik van een slippende koppeling is vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 06:57
FireFoz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Dat heb ik ook zovaak _O- mini hartaanval wanneer ik me realiseer dat ik de contactsleutel kwijt ben.

Heb het ook wel eens wanneer ik hem in de garage zet, nog ff wat uit de buddy halen en thuis binnenlopen. Weekje later een keer weer rijden, hele huis overhoop halen omdat je de sleutel niet weer kan vinden want die zit uiteraard nog in de buddy 8)7

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
dlm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Dat heb ik ook zovaak _O- mini hartaanval wanneer ik me realiseer dat ik de contactsleutel kwijt ben.
Haha ik heb ook van die min-hartaanvalletjes :p Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

Het gebruik van een slippende koppeling is vereist
Correct!
https://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik mocht ab-so-luut mijn koppeling niet gebruiken bij het achtje. Van mijn instructeur. Kan ook wel, daar niet van.

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 24-08-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hangt misschien ook af van het type motor of ie zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 06:57
Als ik het goed herinner moest ik bij de langzame oefeningen (slalom en stapvoets rijden) wel de koppeling bijpakken (icm gas en voetrem) en de snelle oefeningen zonder.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

418O2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:49:
Ik mocht ab-so-luut mijn koppeling niet gebruiken bij het achtje. Van mijn instructeur. Kan ook wel, daar niet van.
https://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp? over het achie:
je voetrem gebruiken en eventueel een slippende koppeling.
Bij andere oefeningen is ie inderdaad verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
Toch grappig dat je dit nu allemaal voorbij ziet komen over iedereen die zijn opleiding heeft gehad. Heb nu ook drie lessen AVB. Heb twee keer op een brommer gereden en dat was het wel dus was even compleet nieuw voor mij. Eerste twee lessen ging wel aardig en had ik de motor niet laten vallen. Bij de derde les wegrijden uit parkeervak. Ik stond stil en moest naar rechts uitrijden. Te weinig gas, motor slaat af en ik val om. Dat was echt knullig.

Heb mijn achtje geleerd door enkel voetrem te gebruiken. 1800-2000 toeren in zijn 1, voetrem erop zodat hij wel trekt en draaien maar. Enkel bij de langzame slalom en stapvoets rijden is volgens mij de slippende koppeling verplicht. (wat hierboven in de link van het CBR dus staat).

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 24-08-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
steveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

https://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp? over het achie:

[...]

Bij andere oefeningen is ie inderdaad verplicht.
Ja, maar ik mocht hem niet gebruiken. Daar wordt het wel lastiger van. Had er veel moeite mee, hij ging maar 1x goed volgens mij. Dat was de keer op het examen, dus dat was prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ze die instructies in de afgelopen 13 jaar ook wel al zeker 13x hebben veranderd.

maar waarom zou je de koppeling moeten gebruiken?
als je gaat slalommen is het toch helemaal niet fijn als je dat met je slippende koppeling moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:12:
denk dat ze die instructies in de afgelopen 13 jaar ook wel al zeker 13x hebben veranderd.

maar waarom zou je de koppeling moeten gebruiken?
als je gaat slalommen is het toch helemaal niet fijn als je dat met je slippende koppeling moet doen?
Met de slalom is het alleen maar lastig, bij een achtje wordt het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Jaren geleden heb ik geprobeerd weg te rijden op mijn scooter, mét het slot er nog op. -O-

Paar maanden geleden toen ik een slot kocht was de belangrijkste eis aan mijn schijfremslot (los van dat het ART4 moet zijn) dat er een herinneringskabel erbij moest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 moest bij de uitwijk verplicht ontkoppelen. Staan we bij het AVB te wachten op iemand die voor ons is, roepen we in koor: FOUT! omdat we iemand niet zagen ontkoppelen.

Mag dat dus gewoon, maar de rijschool vind dat je het ook ontkoppeld moet kunnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:12:
Ik denk dat het toetst of je het kunt. Ik maak in de praktijk zelden een langzame of snelle slalom in het verkeer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik zelf vind het veel nuttiger als je ze je tijdens het lessen zouden leren hoe het voelt om uit te breken
(dagje op een natte beton baan op een motor met zijwielen)

dan die bijzondere verrichtingen.
Hoewel. geloof dat ze tegenwoordig wel iets meer op het dagelijks leven zijn ingesteld,.. iets met uitwijken is zinvoller als gecontroleerd zo snel mogelijk tot stil stand komen (je kan je tijdens de oefening er op voorbereiden, in het echt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Daar heb je VRO voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:23:
tja, ik zelf vind het veel nuttiger als je ze je tijdens het lessen zouden leren hoe het voelt om uit te breken
(dagje op een natte beton baan op een motor met zijwielen)
Eens :)
Maar ook voor de auto vind ik eigenlijk dat je een keer moet leren hoe het voelt als de auto begint te glijden of wanneer de ABS ingrijpt etc.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let een instructeur ook op je voet positie?
netjes met de "waarjetenenbijjemiddenvoetbeentjesaansluitenweetikveelhoedatheet" op de steun.

dat is ook iets wat je grondspeling opleverd / laars bespaard als je begint met sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Die bijzondere verrichtingen zijn nuttig. Tuurlijk ben je er nog lang niet, maar het geeft je wel een goede basis om verder te kunnen.

Dat je je kan voorbereiden op de uitwijkoefening is niet erg. Volgens mij is een van de doelen van die oefening dat je je motor durft af te schuinen en dus inziet dat de motor wel wat kan hebben. :Y
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:41:
Let een instructeur ook op je voet positie?
netjes met de "waarjetenenbijjemiddenvoetbeentjesaansluitenweetikveelhoedatheet" op de steun.

dat is ook iets wat je grondspeling opleverd / laars bespaard als je begint met sturen
Nee, niet echt. Mijn instructeur niet ieder geval. Hij gaf wel wat tips toen ik wat moeite had met schakelen en remmen.

Ik heb tijdens de lessen ook heel vaak met m'n voet op de rem gereden, ik voelde het niet echt. De instructeur zag echter continu het remlicht branden. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Mawlana op 24-08-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je geen bijzondere verichting voor nodig.
met een lege rotonde kun je dat plat leggen prima oefenen.

maar goed, voor mij is motorrijden nu ee soort van 2de natuur.

kan me niet meer goed voorstellen hoe het in het begin voor me was.
zal er vast wel iets van geleerd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:45:
heb je geen bijzondere verichting voor nodig.
met een lege rotonde kun je dat plat leggen prima oefenen.

maar goed, voor mij is motorrijden nu ee soort van 2de natuur.

kan me niet meer goed voorstellen hoe het in het begin voor me was.
zal er vast wel iets van geleerd hebben :)
Op een rotonde onderuit gaan is geen pretje weet ik uit ervaring. :P Je glijdt zo door tot de berm/stoeprand met alle gevolgen van dien. Dan ga ik toch liever op een rechte weg op m'n bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:47
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:18:
* Hooglander1 moest bij de uitwijk verplicht ontkoppelen. Staan we bij het AVB te wachten op iemand die voor ons is, roepen we in koor: FOUT! omdat we iemand niet zagen ontkoppelen.

Mag dat dus gewoon, maar de rijschool vind dat je het ook ontkoppeld moet kunnen _O-
Ik ben op de parkeerplaats van het CBR onderuit gegaan tijdens het parkeren. Vlak voor mijn examen. Voor de ingang. :') :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24
Tot nu toe ben ik nog niet gevallen bij de AVB oefeningen. Heb wel een datum voor het examen staan, 30 september. Nog kans genoeg dus daar voor :+

Telkens als ik thuis kom van de les vraagt m'n vriendin "al gevallen?". Afgelopen zaterdag daar van tevoren nog grappend over gehad met de instructeur. Vervolgens de uitwijkoefening, had ik al een tijdje niet gedaan en lette niet echt op de snelheid. Ging dus met 60+ door het poortje en kwam aan het einde véél te ver naar rechts uit. Normaal geen probleem, maar daar was een smalle berm met sloot dus ik reed vol het gras in, parallel aan de sloot. Ik had alleen zelf niet echt in de gaten hoe mis het ging, dus zonder paniek rustig uit laten rollen en gestopt. Kijk in m'n spiegel en zie de instructeur aan komen rennen, die was wél geschrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Melkunie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:25:
Tot nu toe ben ik nog niet gevallen bij de AVB oefeningen. Heb wel een datum voor het examen staan, 30 september. Nog kans genoeg dus daar voor :+

Telkens als ik thuis kom van de les vraagt m'n vriendin "al gevallen?". Afgelopen zaterdag daar van tevoren nog grappend over gehad met de instructeur. Vervolgens de uitwijkoefening, had ik al een tijdje niet gedaan en lette niet echt op de snelheid. Ging dus met 60+ door het poortje en kwam aan het einde véél te ver naar rechts uit. Normaal geen probleem, maar daar was een smalle berm met sloot dus ik reed vol het gras in, parallel aan de sloot. Ik had alleen zelf niet echt in de gaten hoe mis het ging, dus zonder paniek rustig uit laten rollen en gestopt. Kijk in m'n spiegel en zie de instructeur aan komen rennen, die was wél geschrokken :P
:o
Klinkt niet echt als een ideale locatie dan om daar een uitwijkoefening te doen, als je zo relatief makkelijk in een sloot kan belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nero22 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:49:
[...]

Ik ben op de parkeerplaats van het CBR onderuit gegaan tijdens het parkeren. Vlak voor mijn examen. Voor de ingang. :') :+
En, geslaagd?
Waardoor ging je onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Voor het examen, dus telde nog niet denk ik zo :D

lijkt me overigens geen fijne uitgangspositie :+

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 24-08-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24
Wekko306 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:44:
[...]

:o
Klinkt niet echt als een ideale locatie dan om daar een uitwijkoefening te doen, als je zo relatief makkelijk in een sloot kan belanden.
Is het ook niet echt, is de tweedekeuslocatie van mijn school. Met mooi weer is de parkeerplaats waar we normaal oefenen te druk. Ik denk dat er rechts van de pylon een meter of 3 over was wat normaal gesproken ruim voldoende is natuurlijk. Daarnaast een meter gras, gevolgd door een droogstaande sloot. Maar als ik het allemaal goed kan met die extra uitdagingen moet het straks op het examen zeker lukken!... Hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
steveman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:53:
Voor het examen, dus telde nog niet denk ik zo :D

lijkt me overigens geen fijne uitgangspositie :+
Weet ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Melkunie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:25:

Je eerste VRO oefening ben je voor geslaagd in ieder geval :P

De klassieke bermvlucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:22:
[...]

Je eerste VRO oefening ben je voor geslaagd in ieder geval :P

De klassieke bermvlucht :)
Nu nog de klassieke superman!

Nee liever niet. ik heb het meegemaakt en behoorlijk wat schade gehad haha.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks alle variatie.

Er zijn slechts 2 motorrijders

1) zij die zijn gevallen
2) zij die nog gaan vallen

Ik ben een paar keer onderuit gegaan inmiddels. Maar tijdens mijn rijlessen heb ik een motor totalloss gereden en is er in hetzelfde ongeval een auto over mijn arm heen gereden.

De automobilist had me niet gezien, nam voorrang en dat resulteerde in een geweldig leermoment.
Tevens, VW passats hebben hele goede vering aangezien ik niet eens een blauwe plek had achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:47
Olaf van der Spek schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:47:
[...]

En, geslaagd?
Waardoor ging je onderuit?
O ja hoor. Ging verder super. Was gewoon wat onhandigheid bij het indraaien, want ik moest een stoepje op, bochtje om en daar dan de motor parkeren. Iets met voorrem, leunen en sturen enzo. :9

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook een beste ervaring ja Aardschok. :P Maar ik ben met de rijles gevallen en heb zelf al een motor totaal loss gereden, dus tsja, ik hoor er inmiddels ook wel bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:17

Exigence

dnkroz

Heb ook een paar keer de grond van dichtbij bekeken, maar tot nu toe gelukkig geen échte ongelukken en nooit hard gegaan. Even afkloppen ;)

- keertje onderuit gegaan (10/20 km/h) in een berm met nat gras/klei
- voor tood verkeerslicht onderuit gegaan op gladde klinkers op een gehuurde Ducati (remt toch wat harder dan m'n eigen :P)
- keertje de jiffy niet uigeklapt :D
- en een keer tijdens het links afslaan van achteren linksom (terwijl ik al ingestuurd had) ingehaald door een auto. Auto reed m'n linker richtingaanwijzer er af en uiteindelijk ben in op m'n rechterkant terechtgekomen. Auto is doorgereden en niks meer van gezien. Was in Albanie en had zelf verder niks, beetje ducttape om de richtingaanwijzer en weer doorgegaan :P
Pagina: 1 ... 79 ... 105 Laatste