Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 78 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:25:
[...]

Kan je niet gewoon de bevestigingsbout vast zetten met rode loctite? Zonder langdurige hitte op de bout kunnen dieven dan alleen de kop verdraaien :p.
Goede tip, volgende demper komt vast te zitten met Torx TR én rode loctite.

Nu op zoek naar wat zo'n demper kosten moet. Iemand tips? Bolski zal ik iig ff mailen (die staat op MF hoog aangeschreven). Heb eigenlijk twee prijzen nodig, de adviesprijs en de prijs van de goedkoopste aanbieder ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Nu op zoek naar wat zo'n demper kosten moet. Iemand tips? Bolski zal ik iig ff mailen (die staat op MF hoog aangeschreven). Heb eigenlijk twee prijzen nodig, de adviesprijs en de prijs van de goedkoopste aanbieder ;)
Welke demper moet het zijn, en voor welk model precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
[...]

Je kan Pajic ook ff mailen maar ze zijn nu op vakantie. Ze hebben enorm veel generieke Akra pijpen op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

FireFoz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:12:
ok thanks :)

[...]

Weet je niks goedkopers :P

Met zo'n gewoon bluetooth headsetje van een paar tientjes heb je denk ik veel te veel geluid van de motor of niet? Denk dat die microfoon wel echt voor je mond moet zitten wil je er mee kunnen bellen tijdens het rijden? Ik hoef er niet onderling mee te kunnen praten, enkel voor navi instructies en evt bellen is mooi meegenomen
Goedkoop is duurkoop met veel van die dingen is mijn ervaring. Ben dus maar meteen voor iets fatsoenlijks gegaan (en ik vind het design erg sjiek, en het past goed in mijn SHOEI helm.)

Maar een simpel SENA setje voldoet vaak ook en is niet duur.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Elsandre schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Welke demper moet het zijn, en voor welk model precies?
Ohja, goede. Sorry :o

Mijn BMW S1000RR is uitgerust met het volledig Akrapovic systeem in RVS, volgens mij dit systeem: http://www.akrapovic.com/...4&modelId=377&yearId=2072

De einddemper is er vanaf gejat, inclusief het carbon ophangbeugeltje (niet die grote V vorm, maar dat beugeltje wat echt om de demper heen zit) en veer etc. Daar heb ik weer een nieuwe (of zgan gebruikt) voor nodig. Qua kleur vind ik de Carbon uitvoering het mooiste, maar sta open voor alternatieven, mits donker van tint. Ik vind die nep 'verkleurde' uitlaten altijd heel lelijk (sorry aan ieder die er eentje heeft ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door noes op 21-08-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
[...]

MOest ik een pikkedief zijn, had ik eenTorxTR altijd bij,want daarmee draai je ook de gewone torxen uit. :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Mijn BMW S1000RR is uitgerust met het volledig Akrapovic systeem in RVS, volgens mij dit systeem: http://www.akrapovic.com/...4&modelId=377&yearId=2072

De einddemper is er vanaf gejat, inclusief het carbon ophangbeugeltje (niet die grote V vorm, maar dat beugeltje wat echt om de demper heen zit) en veer etc. Daar heb ik weer een nieuwe (of zgan gebruikt) voor nodig. Qua kleur vind ik de Carbon uitvoering het mooiste, maar sta open voor alternatieven, mits donker van tint. Ik vind die nep 'verkleurde' uitlaten altijd heel lelijk (sorry aan ieder die er eentje heeft ;) )
Kan alleen de volledige systemen vinden voor minimaal € 1300,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:56
[...]

En vorige maand je blade gejat...

noes in "Het grote motortopic deel 16"

Fijn buurtje waar je woont. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Heeft iemand een bluetooth setje over, zoals de Sena SMH5 of vergelijkbaar, die hij/zij wilt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:42

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Op een gegeven moment misschien maar de conclusie trekken dat buiten stallen geen optie is...?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Mja, de verzekering van o.a. de knmv doet niet voor niets heel moeilijk over het aan de straatkant laten staan van een motor met een catalogusprijs van >15k. Dat is qua "steelmoeite" hetzelfde als je auto van 15k op een aanhanger op straat laten staan, nog minder zelfs want je tilt hem ook met gemak binnen 30 seconden een busje in.

Inderdaad, op straat stallen is gewoon níet handig (maar ja, als je niets anders hebt is het ook :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Tja, de buurt is wel leuk, maar de straat is een beetje onhandig. Ik heb geen overburen, want woon aan het water (met straat en groenstrook ertussen). Daardoor weinig zicht natuurlijk op de spullen die hier voor de deur staan. Tweede 'uitdaging' is het naastgelegen Molenwijk (Den Haag) waar (voor mijn gevoel) toch meer tuig woont, met veel fiets en wandel verkeer over onze straat.
steveman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:27:
[...]

Op een gegeven moment misschien maar de conclusie trekken dat buiten stallen geen optie is...?
Tja, binnen ook niet (past niet).

On a different note, heb gevonden dat het originele pijpje van BMW ook op het akrapovic systeem past (zelfde diameter), eens kijken of ik dat monteren kan/passend kan maken. Zo kan ik in de tussentijd tenminste weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Tja, de buurt is wel leuk, maar de straat is een beetje onhandig. Ik heb geen overburen, want woon aan het water (met straat en groenstrook ertussen). Daardoor weinig zicht natuurlijk op de spullen die hier voor de deur staan. Tweede 'uitdaging' is het naastgelegen Molenwijk (Den Haag) waar (voor mijn gevoel) toch meer tuig woont, met veel fiets en wandel verkeer over onze straat.

[...]

Tja, binnen ook niet (past niet).

On a different note, heb gevonden dat het originele pijpje van BMW ook op het akrapovic systeem past (zelfde diameter), eens kijken of ik dat monteren kan/passend kan maken. Zo kan ik in de tussentijd tenminste weer rijden.
Ook geen garageboxen in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hooglander1 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Ook geen garageboxen in de buurt?
Nee. Jaren '30 wijkje. Enige stalling in de buurt is een kleine 10 mins op de trapfiets... ik ken mezelf, dan staat de motor daar mooi te wezen, maar ik zal er nauwelijks meer op rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

Nee. Jaren '30 wijkje. Enige stalling in de buurt is een kleine 10 mins op de trapfiets... ik ken mezelf, dan staat de motor daar mooi te wezen, maar ik zal er nauwelijks meer op rijden ;)
Apartement kopen in DH waar je precies 1 motor kwijt kunt ? Ik weet er wel eentje... O-)

Hoewel, misschien is zo'n S1000RRRRRR net wat te lang :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Geeft dat geen probleem qua mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
cyntax schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:25:
[...]

Kan je niet gewoon de bevestigingsbout vast zetten met rode loctite? Zonder langdurige hitte op de bout kunnen dieven dan alleen de kop verdraaien :p.
Loctite 2701 is je vriend. Onder de 300 graden komt dat echt niet makkelijk los.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pagani schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Geeft dat geen probleem qua mapping?
Denk het niet, mapping is aangepast op compleet akrapovic systeem, grootste verschil met stock is de cat en tussendemper. Het eindstuk vervangen zal wel iets verschil opleveren, maar ws niet merkbaar. En is maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik heb zelf een OnePlus One met een betaalde versie van Sygic. Ook heb ik een rammount en een 12V-aansluiting. Aangezien ik de motor niet alleen recreatief gebruik en ik dus best veel kilometers maak vind ik Flitsmeister wel handig. ;)

Maar ik mis de Kronkelweg optie van de TomTom ook.. Voor korte plezierritjes rijd ik eigenlijk mijn vaste route wat ik best jammer vind. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
Ik zou zeggen allemaal even klagen :D?

https://en.discussions.to...avigation-for-android-156

of direct contact:
https://en.discussions.to...to-contact-support-292358

Wat de heck is kronkelweg in het Engels? :p Meanders :?

[ Voor 41% gewijzigd door FireFoz op 21-08-2015 16:13 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
FireFoz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:08:
Ik zou zeggen allemaal even klagen :D?

https://en.discussions.to...avigation-for-android-156

Wat de heck is kronkelweg in het Engels? :p Meanders :?
winding roads

Ik vind het ook best als Sygic een dergelijke functie toevoegt. Hoef ik niet nog eens licentie aan te schaffen... :') De Sygic licentie op mijn vorige telefoon (Apple) kon ik namelijk niet meenemen naar m'n huidige telefoon (Android). |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Mawlana op 21-08-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:43
noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Denk het niet, mapping is aangepast op compleet akrapovic systeem, grootste verschil met stock is de cat en tussendemper. Het eindstuk vervangen zal wel iets verschil opleveren, maar ws niet merkbaar. En is maar tijdelijk.
Bolski op MF heeft weleens de tip geplaatst om een loodje in de kop van het boutje te stoppen en plat te slaan. Dan moet je die uitboren, en duurt het dus langer voordat de demper los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GerbrandR schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

Bolski op MF heeft weleens de tip geplaatst om een loodje in de kop van het boutje te stoppen en plat te slaan. Dan moet je die uitboren, en duurt het dus langer voordat de demper los is.
Thnx, hadden we het een stukje terug ook al over. Ik ga liever voor Torx TR (of triwing oid) icm die loctite die alleen op hoge temps los komt, gezien het me bij het muuranker best wat kracht kostte om die kogellager goed diep in de inbus te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
sylvesterrr schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

winding roads

Ik vind het ook best als Sygic een dergelijke functie toevoegt. Hoef ik niet nog eens licentie aan te schaffen... :') De Sygic licentie op mijn vorige telefoon (Apple) kon ik namelijk niet meenemen naar m'n huidige telefoon (Android). |:(
Ik heb zelf zowel Sygic als TomTom. Vind Sygic niet zo heel gebruiksvriendelijk en ik heb m'n twijfels bij de traffic & flitsservice van hun, vandaar dat ik TomTom gebruik. Daarnaast denk ik dat de kans dat TomTom het toevoegt groter is omdat ze het al in hun iPhone app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11903772_10207113768823804_3634796720936515607_n.jpg?oh=45c076b459ea6545e1b13a3c4738f3fe&oe=56727B74

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11933416_10207113769023809_8010098387537360010_n.jpg?oh=e1854a80a2a45c6d16ca5d9a7c949694&oe=5675D03B

zeau, Promoac in groningen heeft de zwarte framebeschermers ff in het transparant weten te maken. Dinsdag passen en rijden. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 21:00
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende, mijn achterband voelt nog al zacht aan. Mijn idee was om even langs de pomp te rijden en em daar op te pompen. Alleen kan ik er niet precies achterkomen welke banden ik nou precies heb, er zijn er zoveel..

Voor zover ik kan zien gaat het om een Bridgestone battlax BT45R. Iemand die mij kan helpen? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

Nou ja, liever 10 minuten fietsen, dan een motor die gejat wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
FireFoz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:54:
[...]

Ik heb zelf zowel Sygic als TomTom. Vind Sygic niet zo heel gebruiksvriendelijk en ik heb m'n twijfels bij de traffic & flitsservice van hun, vandaar dat ik TomTom gebruik. Daarnaast denk ik dat de kans dat TomTom het toevoegt groter is omdat ze het al in hun iPhone app hebben.
Ik gebruik Sygic sowieso alleen voor navigatie, zonder traffic en flitsers. :)

Ik had net de neiging om een Tomtom Rider te kopen. 8)7 Ik moet me even inhouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
specops0i0 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:09:
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende, mijn achterband voelt nog al zacht aan. Mijn idee was om even langs de pomp te rijden en em daar op te pompen. Alleen kan ik er niet precies achterkomen welke banden ik nou precies heb, er zijn er zoveel..

Voor zover ik kan zien gaat het om een Bridgestone battlax BT45R. Iemand die mij kan helpen? Bvd!
Wat maakt het uit? De optimale druk staat op je band.

Ik heb t deze week gedaan voor t eerste na aanschaf anderhalve maand geleden. Zat maar 1.5 en 1.3 bar in. Nu weer 2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:59:
[...]

Ik heb t deze week gedaan voor t eerste na aanschaf anderhalve maand geleden. Zat maar 1.5 en 1.3 bar in. Nu weer 2.7.
Staat het serieus op de banden? Heb er nooit op gelet eigenlijk.. Ik hou standaard 2.4 voor en 2.7 achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het staat wel ergens in je boekje of op je frame. Is nogal motorafhankelijk van wat er in moet namelijk. De ene fiets is de andere niet :)

Maar 1.5 is wel schandalig laag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:59:
[...]

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn band, ik zie het niet staan.. Ook op het frame niet.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/j121k2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/9qe341.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34gat5x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

specops0i0 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn band, ik zie het niet staan.. Ook op het frame niet.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor motor heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Hooglander1 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

Wat voor motor heb je precies?
Kawasaki ER-5 uit 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind (op fora) 2.2 voor en 2.5 achter.

En dat komt ook wel aardig overeen met wat ik zou verwachten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

GeeMoney schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Ik heb hem net een paar maanden en dit is origineel.
Hij is wel zacht, maar te luid hoeft van mij ook niet.
Ik ben er dus nog niet uit maar heeft ook zeker geen haast. Als je aanbevelingen hebt dan hoor ik dat graag. (welke heb jij ?)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/02/2015-02-27-17.14.56-Medium.jpg
Ik heb zelf een Mivv Oval genomen, db killer mooi erin laten zitten. Wel wat luider als origineel, maar een mooi roffeltje en af en toe een lekker pofje. Klinkt precies goed eigenlijk. :) Plus de demper was niet mega duur (via Bolski gekocht). Zie YouTube: Suzuki GSX 650 F 2008 Mivv Oval

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Morgen naar Duitsland, zondag naar Spa! *O* Kan ik meteen de TomTom goed uitproberen. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
CodeCaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:21:
Morgen naar Duitsland, zondag naar Spa! *O* Kan ik meteen de TomTom goed uitproberen. :+
Welke richting? Anders even zwaaien als je in de buurt van Frankfurt/Mannheim bent. :w

@bandenspanningdiscussie: bij mijn motor zit er op de kettingbeschermer een sticker met aanbevolen druk (2.5/2.9, voor/achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Hooglander1 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:59:
Ik vind (op fora) 2.2 voor en 2.5 achter.

En dat komt ook wel aardig overeen met wat ik zou verwachten eigenlijk.
WPH van mijn Bandit geeft ook zoiets aan. Op verschillende fora houden de meeste mensen echter 2.4 en 2.8 aan. Ook wel logisch, mijn motor komt uit '99 en toen was de bandentechniek niet wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij hebt het over een Bandit he? In het geval van mijn GSX650F is 2.4 voor en 2.8 achter alleen voor als je met bagage op vakantie gaat of een passagier achterop hebt zitten. Anders gewoon 2.4 rondom hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, dat verschilt dus echt sterk. Op mijn hornet wordt met de originele Bridgestone banden (uit het jaar kruik) 2,5/2,9 aanbevolen, ongeacht de belasting. Bij de Michelin Pilot Road 3 houd ik zelfs 2,6/3,0 aan. Die band is gewoon iets flexibeler; bij een lagere druk voelt de achterkant als een dweil, en daar hoeft de druk niet eens zo veel voor te zakken. Ook hoop ik dat het 't cuppen van de achterband wat tegen gaat.

[edit] Ik heb net even op de site van Michelin zitten kijken, daar wordt ook 2,5/2,9 genoemd. Geen idee of dat advies van Michelin komt, of van Honda.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-08-2015 22:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:34:
Jij hebt het over een Bandit he? In het geval van mijn GSX650F is 2.4 voor en 2.8 achter alleen voor als je met bagage op vakantie gaat of een passagier achterop hebt zitten. Anders gewoon 2.4 rondom hoor. :P
In het instructieboekje van mijn 650 cc waterkoeler Bandit staat voor 2.5 en achter 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150821_204553_1280x720_zpsjcfzqgi9.jpg

Naked genoeg? :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:43:
Tja, dat verschilt dus echt sterk. Op mijn hornet wordt met de originele Bridgestone banden (uit het jaar kruik) 2,5/2,9 aanbevolen, ongeacht de belasting. Bij de Michelin Pilot Road 3 houd ik zelfs 2,6/3,0 aan. Die band is gewoon iets flexibeler; bij een lagere druk voelt de achterkant als een dweil, en daar hoeft de druk niet eens zo veel voor te zakken. Ook hoop ik dat het 't cuppen van de achterband wat tegen gaat.

[edit] Ik heb net even op de site van Michelin zitten kijken, daar wordt ook 2,5/2,9 genoemd. Geen idee of dat advies van Michelin komt, of van Honda.
Volgens mij ga je overal voor een Hornet 2.5/2.9 vinden. Zelf hanteer ik die druk alleen wanneer ik veel snelweg moet rijden, bv richting Eifel. Eenmaal daar: 2.3/2.6.

Het stuitert gewoon met die aanbevolen druk, zelfs met progressieve vering :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 18:26

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:45:
Nou... poetsen zal het van het weekend wel niet worden, zo trof ik de motor aan vanmorgen:

Daar hoorde dus een Akrapovic carbon einddemper te zitten.
Op zich dus een goede reden om die zijkoffers op de GS maar lekker te laten zitten... Mijn Akra halen ze er niet zo makkelijk af.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

In het instructieboekje van mijn 650 cc waterkoeler Bandit staat voor 2.5 en achter 2.5.
Net even gekeken maar idd, je hebt gelijk. :) Hoewel koud 2.4 warm best wel eens 2.5 kan zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Joopieboy schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:47:
[...]

Net even gekeken maar idd, je hebt gelijk. :) Hoewel koud 2.4 warm best wel eens 2.5 kan zijn. :P
Daarom meet je bandenspanning altijd bij koude banden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Zoals DrivinUCrazy ook zegt kun je inderdaad het beste het advies van het bandenmerk volgen ipv de manual van de motor. Scheelt nogal per band...

Gisteren met navigatie gereden op m'n telefoon, geluid gewoon via m'n oordopjes van m'n telefoon. Ging best goed alleen ik moest m'n helm wel 10x opnieuw opzetten, elke keer als ik hem opzette vielen die dopjes er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Als ik op internet zoek dan vind ik PSI waardes, is dit te vergelijken met het aantal bar? Want dit kan ik op engelstalige sites nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

specops0i0 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:14:
Als ik op internet zoek dan vind ik PSI waardes, is dit te vergelijken met het aantal bar? Want dit kan ik op engelstalige sites nergens vinden..
Nee, pounds per square inch is niet gelijk aan bar.

Google is je vriend.
https://www.google.nl/sea...i+to+bar#q=40+psi+to+bar+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

specops0i0 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:14:
http://www.gbshop.nl/cont...fo/psi_bar_omrekenaar.htm

Edit; zoals hierboven dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 22-08-2015 11:21 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

-

[ Voor 99% gewijzigd door tdw op 22-08-2015 11:24 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Ah bedankt, als ik op internet zoek dan vind ik bij zowel voor als achter dat het aantal max psi 41, dit is 2,8 bar. Echter in het boekje van mijn motor staat 32 voor en 36 achter, wat uitkomt op 2.2 voor en 2.4 achter.

Lijkt me ook wel prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De luchtdruk is vooral bepalend op de band, dus ik zou het advies van jouw bandenmerk volgen.
Het kan zijn dat het advies in je boekje van je motor, geldt voor de band die standaard met je motor werd meegeleverd.Pomp de bandjes op naar 39 PSI/ 2.7b achter en 36psi voor / 2.45b, en je zit prima. Vind je de band teveel springen, laat je het iets zakken

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 22-08-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:24:
[...]

Volgens mij ga je overal voor een Hornet 2.5/2.9 vinden. Zelf hanteer ik die druk alleen wanneer ik veel snelweg moet rijden, bv richting Eifel. Eenmaal daar: 2.3/2.6.

Het stuitert gewoon met die aanbevolen druk, zelfs met progressieve vering :S
dat is met duo/bepakking.

anders raden ze ook de standaard 2.3 2.5 aan,

Ik zelf reed die van mij altijd ietsjes lager.
Had ook progresieve vering voorin, enorme verbetering ten opzichte van de originele vering (ik had een 2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
Aangezien ik al rustig aan het oriënteren ben voor aanschaf van een motor, liefst met bouwjaar rond 2000 kwam ik qua looks de suzuki gsx 750f tegen. Valt qua model in sport-tour als ik het zelf beoordeel. De meningen verschillen nog al van sport , tour naar sport-tour.
Maar straks als beginnende rijder is het qua motor inhoud wel redelijk lijkt mij maar ik zie ook wel weer dat deze qua pk (92) toch wel redelijk veel heeft tov motor inhoud.

Van een vriendin hoor ik dan weer van het is een zware motor en dat het een race bak is. Het gewicht is maar 10KG verschil tov les motor dus dat lijkt mij wel te overzien. En qua pk is het 15pk verschil. Gewicht is dus 5% meer en pk 20%. Nu is dezelfde vriendin wel eentje die terughoudend rijd maar wel op jaar basis z'n 20k KM's weg rijd dus ook wel weer weet waar ze het over heeft.
Daarom wat meer mannen advies gevraagd :P

Moet er nog op proefrijden maar info vooraf kan geen kwaad

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
racebak? walvis eerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
Ja het is zeker geen supersport, dat weet ik ook nog wel :p

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:45:
Ja het is zeker geen supersport, dat weet ik ook nog wel :p
Je kunt op dat ding zonder problemen rijden als beginner het is beslist geen ongeleide raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De Honda Magna verkocht aan een Litouwer die hem daar opknapt en doorverkoopt. Mij allemaal best, hij zoekt het maar uit met dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:47:
[...]

Dat scheelt hem soms zelfs bijna 0,5 bar tussen koud en warm zelfs.
Ik heb een TPMS op m'n fiets, kan je het tijdens het rijden mooi volgen. Als ik ze op 2,6 zet als ze koud zijn gaan ze tot 3,1 warm (bij warm weer).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Over racebak gesproken...Berrt Duursma was een tijdje terug een dagje op Assen met zijn GS. Hij werd in eerste instantie uitgelachen door de race-crowd (Bert is 61 met buikje :+ ). Ze vroegen of ie opzij wilde gaan als ze voorbij kwamen. "Da's goed" zei Bert "...als je dan ook opzij gaat als ik eraan kom."

Kijkt u zelf maar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap nog steeds niet waarom ze LC zeggen 60% lucht 40% olie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Over Bert gesproken :)
mphilipp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:16:
Morgen lekker op weg naar Enduropark Hechlingen voor een 2 daagse offroad training met Berrt Duursma. Ik heb er zin an!

[video]
Hoe was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
2:50 Cylinder down? :P

On another note, ik had vandaag maar de knoop doorgehakt en een lager slagtrekker aangeschaft om voortaan mijn wiellagers zelf te vervangen. Maar na 15 pogingen heb ik alsnog opgegeven, die lagers in mijn oude CBR wiel zitten muurvast. Moet hiermee toch maar weer naar de dealer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:04:
Over Bert gesproken :)
[...]
Hoe was het?
Daar had ik dus 3 dagen geleden een heel verhaal over ingetikt toen Ziggo down ging... Helaas...ins Blaue hinein :X

Het was super! Veel geleerd, vooral dat die GS niet zo'n varken is als je zou denken. Gekke dingen gedaan, zoals een behoorlijk steile helling af waarbij je je snelheid controleert met de voorrem. Zelf niet echt gevallen; de motor is wel een paar keer omgevallen. Komt waarschijnlijk omdat we alles voornamelijk met lage snelheid deden waardoor je vaak nog eraf kunt stappen/springen. Maar in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, kun je best allerlei hindernissen nemem op zo'n GS terwijl je stapvoets gaat. Dat kun je goed oefenen in de 'goot' waar je tussen twee balken door moet die net 2-3 cm aan beide kanten breder is dan je band. En dan niet effe een dot gas geven, want dan is er geen bal aan. Gewoon met 3kmh. En maar kijken naar de horizon, dan kun je zelfs nog een beetje tegen de randen aan rijden. Als je maar niet naar je wiel gaat kijken.

Het was dus top! Ik heb nu meer vertrouwen in mijn bijgeschaafde offroad skill met zo'n trekker :)

@Cyntax: de steppies gaan eerst aan de grond, dan pas de cylinder.

@Aardschok: LC is inderdaad een misleidende naam. De vorige generatie boxers was nl lucht/olie gekoeld (en olie is een vloeistof). Eigenlijk hebben ze nu dezelfde (precisie)koeling als op de vorige generatie, alleen is olie vervangen door een datzelfde spul wat ze ook altijd in waterkoelingen gooien (beetje water, veel chemicaliën).
Het idee is hetzelfde: de thermisch zwaar belaste delen worden door de vloeistof gekoeld, de rest met lucht. Alleen is deze vloeistof wat beter in koelen dan olie. Maar de cylinders hebben geen watermantel zoals reguliere watergekoelde blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

dat is met duo/bepakking.

anders raden ze ook de standaard 2.3 2.5 aan,

Ik zelf reed die van mij altijd ietsjes lager.
Had ook progresieve vering voorin, enorme verbetering ten opzichte van de originele vering (ik had een 2002)
Ik zie die druk steeds staan op bandensites. Is een 2011-er trouwens. Wat het boekje zegt weet ik zo niet, maar ja, die gaat uit van een BT012 band. En die heb ik grotendeels bij jou in de buurt uitgesmeerd in 2012 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Dat scheelt hem soms zelfs bijna 0,5 bar tussen koud en warm zelfs.
Ik heb een TPMS op m'n fiets, kan je het tijdens het rijden mooi volgen. Als ik ze op 2,6 zet als ze koud zijn gaan ze tot 3,1 warm (bij warm weer).
Das nog best veel idd! Maakt dat dan nog wat uit dat ie zo hoog komt met warm weer?
mphilipp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:51:
Over racebak gesproken...Berrt Duursma was een tijdje terug een dagje op Assen met zijn GS. Hij werd in eerste instantie uitgelachen door de race-crowd (Bert is 61 met buikje :+ ). Ze vroegen of ie opzij wilde gaan als ze voorbij kwamen. "Da's goed" zei Bert "...als je dan ook opzij gaat als ik eraan kom."

Kijkt u zelf maar...
[video]
Prachtig! _O_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:51:

Kijkt u zelf maar...
[video]
Interessante lijnen die hij volgt. Duidelijk op het rechte stuk dat hij minder kans heeft, maar in de bocht kan hij toch echt goed sturen. Knietje en boxer aan de grond - als ik het tenminste goed zie bij 1:35. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Das nog best veel idd! Maakt dat dan nog wat uit dat ie zo hoog komt met warm weer?
Je gaat gewoon harder het verschil voelen tussen je koude en warme band. Bij ons amateurs op de openbare weg die niet op het randje rijden en hun motor niet helemaal afgestemd hebben op die exacte bandendruk (wat Tylen op het circuit bijvoorbeeld wel doet, die vering staat exact afgestemd op 2,x bar vermoed ik) gaat het geen gigantisch verschil maken.

Maar als je de temperatuur bij koude banden bijvoorbeeld in je ondergrondse garage meet bij 15°C en je leest daar 2,4 bar. Als je daarna je motor buiten in het zonnetje zet bij 40° in de volle zon dan gaat het volgende gebeuren (als ik een juiste formule genomen heb): (273+40) / (273+15) = 331 / 288 = 1,15 = 15% stijging in volume van lucht, maar het zit opgesloten dus de druk stijgt. De 2,4 bar die je beneden in de kelder gemeten hebt zal dan al 2,75 bar worden, en dan ben je nog niet aan het rijden.

Dus zeggen "je moet je bandendruk meten bij koude banden" is niet helemaal zwart wit :)
Als het buiten koud is zet ik er bijvoorbeeld 2,6 bar op in m'n kelder en dan zitten er rond de 3,0 bar na een 20 minuten rijden. Zet ik die 2,6 bar erop in hartje zomer bij 35° buiten, dan gingen ze tot 3,2-3,3 bar :)

Als je dan vindt dat je motor het lekkerste rijdt en aanvoelt bij 2,9 bar warm, dan moet je toch een beetje rekening houden met buitentemperatuur en dergelijke :)

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 23-08-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bert kan zeker een lekker stukkie sturen. En de GS is - en dat zeg ik niet alleen omdat ik erop rij - een hele goede stuurmachine. BMW heeft echt daadwerkelijk een heel mooi ding gemaakt en ontwikkeld in de loop der jaren. In feite is ie 'beter' dan een RT. Hoewel die wel weer puur op comfort is gebouwd (wat uitrusting betreft dan). Als tourmachine is de GS feitelijk veel fijner. En hij kan veel sportiever bereden worden als het moet. De nieuwe GS heeft natuurlijk nóg meer geintjes zoals die rij-modi, waarmee je met één knop gasresponse, vermogensafgifte, ESA (vering), ABS en traction control instelt. Dat helpt dus enorm.

Dat was trouwens ook een soort van kanttekening die ik moet plaatsen bij de training in Hechlingen: we hebben nu specifiek dingen leren doen met een nieuwe GS, gebruik makend van de mogelijkheden. Nou is het niet zo dat je dit allemaal niet kunt met een andere motor, maar sommige dingen zul je weer opnieuw moeten oefenen. De Telelever bijvoorbeeld (voorwielophanging van de boxers) is heel erg handig bij hard remmen en afdalingen. Doordat ie nauwelijks duikt en de voorkant zeer goed controleerbaar houdt, is dat een heel verschil met een traditionele voorvork, die altijd wel induikt (sommige minder door anti-duik). Ook de ABS is heel erg betrouwbaar. Ik kan dus gewoon een steile helling met gravel af gaan en mijn snelheid met de voorrem controleren zonder dat ik bang hoeft te zijn voor een wegschuivend voorwiel.

Bert zelf rijdt privé veel op zijn R1150GS die hij met Nico Bakker heeft omgebouwd (het is eigenlijk een HP2 avant la lettre) en daar zit helemaal niets op. Maar die machine is ook dik 20kg lichter dan een originele 115GS en heeft een ander frame. Maar daar kan ie ook van alles op. Het kan dus allemaal wel. Ook diep zand zegt ie. Maar je hebt er wel wat techniek voor nodig. Geen spierkracht volgens Bert, want hij sport zelf niet en is nooit echt heel moe na een dag offroaden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Je gaat gewoon harder het verschil voelen tussen je koude en warme band. Bij ons amateurs op de openbare weg die niet op het randje rijden en hun motor niet helemaal afgestemd hebben op die exacte bandendruk (wat Tylen op het circuit bijvoorbeeld wel doet, die vering staat exact afgestemd op 2,x bar vermoed ik) gaat het geen gigantisch verschil maken.

Maar als je de temperatuur bij koude banden bijvoorbeeld in je ondergrondse garage meet bij 15°C en je leest daar 2,4 bar. Als je daarna je motor buiten in het zonnetje zet bij 40° in de volle zon dan gaat het volgende gebeuren (als ik een juiste formule genomen heb): (273+40) / (273+15) = 331 / 288 = 1,15 = 15% stijging in volume van lucht, maar het zit opgesloten dus de druk stijgt. De 2,4 bar die je beneden in de kelder gemeten hebt zal dan al 2,75 bar worden, en dan ben je nog niet aan het rijden.

Dus zeggen "je moet je bandendruk meten bij koude banden" is niet helemaal zwart wit :)
Als het buiten koud is zet ik er bijvoorbeeld 2,6 bar op in m'n kelder en dan zitten er rond de 3,0 bar na een 20 minuten rijden. Zet ik die 2,6 bar erop in hartje zomer bij 35° buiten, dan gingen ze tot 3,2-3,3 bar :)

Als je dan vindt dat je motor het lekkerste rijdt en aanvoelt bij 2,9 bar warm, dan moet je toch een beetje rekening houden met buitentemperatuur en dergelijke :)
Top, dank voor je uitgebreide uitleg. :) Dan snap ik ook meer dat ie met 2.6 bar 'koud' (ja in de schuur) begon te cuppen en slecht reed. :P Nooit zo bij stilgestaan idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo'n dramatisch verschil heb ik nog nooit gemeten bij mijn banden. Maar ik heb dan ook geen koude schuur of kelder. De motor staat buiten, en als ik de banden op spanning breng doe ik dat sowieso altijd bij dezelfde pomp (of met mijn eigen compressortje, maar dat is best een gedoe) die vrij dichtbij huis is.Ik laat altijd eerst even wat lucht uit de band lopen, zodat er wat 'warme' lucht uit is en er veel koude lucht bij kan. Op de GSA heb ik zo'n bandenspanningssysteem dus kan ik kijken hoe ie oploopt en dat valt best mee. Zo uit mijn hoofd is het nooit meer dan 0,3 geweest, maar meestal is het hooguit 0,1.

Dus misschien is in een koude schuur/kelder de banden op spanning brengen niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, misschien mogen fabrikanten ook eens een ideale "druk op temperatuur" in hun aanbevelingen zetten.
Voor de mensen die het wel makkelijk "on the road" kunnen zien/meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Nou heb ook de reden gevonden dat mn achterband zo zacht was;

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/34hz792.jpg

Nadat ik em opgepompt had hoorde ik de lucht er uit lopen... :(

Iemand een idee wat ik hiermee het beste moet doen? Heb em lekker laten zitten eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Oppompen en naar de bandenzaak rijden om een nieuwe erop te laten zetten.

Ziet er niet uit als een hele nieuwe band verder, anders kan een pluutje nog wel eens nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:07:
Oppompen en naar de bandenzaak rijden om een nieuwe erop te laten zetten.

Ziet er niet uit als een hele nieuwe band verder, anders kan een pluutje nog wel eens nuttig zijn.
Als de bandenboer echt te ver is, cq de lucht loopt er te hard uit. Neem je de velg eraf, en ga je met de velg naar de bandeboer, dan is montage vaak nog even wat goedkoper.

Die band moet eraf, daar mag geen discussie over zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Grappig, demper met volumeknop :+

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 23-08-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig systeempje. Ik vraag me alleen af hoe de controlerende instanties langs de openbare wegen hier op reageren, die zien ook wel dat die "klep" open staat en je dus feitelijk zonder dB killer aan 't touren bent.

(Zo'n "grapje" koste mij 2 jaar geleden in Duitsland €180,- , contant en ter plekke te voldoen.)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:36:
Grappig systeempje. Ik vraag me alleen af hoe de controlerende instanties langs de openbare wegen hier op reageren, die zien ook wel dat die "klep" open staat en je dus feitelijk zonder dB killer aan 't touren bent.

(Zo'n "grapje" koste mij 2 jaar geleden in Duitsland €180,- , contant en ter plekke te voldoen.)
Kwestie van tijd tot zoiets snelheidsgestuurd word.
Lekker broaaappp broaapp doen op de bospaden. Vervolgens kom je oom agent tegen, die al stilstaand een meting doet. Alles keurig in orde. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Kwestie van tijd tot zoiets snelheidsgestuurd word.
Lekker broaaappp broaapp doen op de bospaden. Vervolgens kom je oom agent tegen, die al stilstaand een meting doet. Alles keurig in orde. :Y)
Dan ben je (bij een Yamaha) dus weer terug bij de EXUP klep, welke je vaak moet verwijderen als je een aftermarket demper op je fiets wil schroeven. Enige verschil is dat de EXUP klep dan vóór de (sier) einddemper zit en niet in de (sier) demper.

Ik heb op mijn Yamaha een Akrapovic zitten zónder EXUP klep, tegenwoordig (sinds 2012) levert Akrapovic voor mijn type brommer ook dempers mét EXUP (ik heb dus nog een versie zonder E Keurmerkje :P ).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-08-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel een mooie techniek dan, en idd als dat ook aftermarket op het gas zou werken zou het helemaal top zijn. :P We mooie dempertje DinX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:01:
Dat is wel een mooie techniek dan, en idd als dat ook aftermarket op het gas zou werken zou het helemaal top zijn. :P We mooie dempertje DinX!
Afbeeldingslocatie: http://kglracing.com/shop/images/2015/1340510B-detail-klein.jpg

In het mat zwart :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:01:
Een voorbeeldje van een Akrapovic welke ik dus ook zó op m'n brommer kan klussen...

Afbeeldingslocatie: http://www.motorrad-bilder.at/slideshows/309400/007703/IMG_0097.JPG

Hell..... Dit is (ongeveer) mijn fiets, behalve dan dat er bij mij iets meer aftermarket spul op zit én er wat fabrieksonderdelen verwijderd zijn (o.a. de servo en bekabeling van die klep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jaaaa zo een shorty, of een die onderop zit zoals bij sommige Gixxers. _O_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
_Apache_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

Als de bandenboer echt te ver is, cq de lucht loopt er te hard uit. Neem je de velg eraf, en ga je met de velg naar de bandeboer, dan is montage vaak nog even wat goedkoper.

Die band moet eraf, daar mag geen discussie over zijn. :)
Ah oke, dat is balen haha. Mensen nog tips/suggesties voor welk merk/band ik moet nemen? Of gewoon deze weer. Voor zit namelijk dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:17:
[...]

Ah oke, dat is balen haha. Mensen nog tips/suggesties voor welk merk/band ik moet nemen? Of gewoon deze weer. Voor zit namelijk dezelfde.
Lijkt me sterk dat er aan de voorkant een zelfde band ligt :)

Maar: Over wat voor een fiets hebben we het, én eigenlijk nog veel belangrijker, hoe bevallen deze banden je?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 23-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:22:
[...]

Lijkt me sterk dat er aan de voorkant een zelfde band ligt :)

Maar: Over wat voor een fiets hebben we het én hoe bevallen deze banden je?
Haha nee, natuurlijk niet precies dezelfde. Beide zijn een Bridgestone Battlelax B45,

Ik weet niet of het mee te maken had dat de band nogal leeg was maar af en toe had ik het idee dat ik achter wat grip verloor.

Het gaat om een Kawasaki ER5 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:25:
[...]

Haha nee, natuurlijk niet precies dezelfde. Beide zijn een Bridgestone Battlelax B45,

Ik weet niet of het mee te maken had dat de band nogal leeg was maar af en toe had ik het idee dat ik achter wat grip verloor.

Het gaat om een Kawasaki ER5 trouwens.
Een fiets met niet al te veel vermogen dus en zoals ik 't zie rijd je behoorlijk rustig en veel rechtdoor. Ik zou als jou was eens gaan informeren naar een Michelin Pilot Road 4 óf als je er nog aan kunt komen de Pilot Road 2 (de Pilot Road 3 zou ik je niet willen adviseren, slijtagepatroon daarvan zit je waarschijnlijk niet op te wachten doordat die band een wat sportievere inslag heeft).

Persoonlijk rijd ik de laatste jaren overigens met Continental en/of Pirelli banden, afhankelijk van de rit en gemonteerde velgen, en van Continental zou de Road Attack II ook nog wel eens een goede band voor je kunnen zijn. Een Dunlop Roadsmart II zou daarnaast ook wel een goede band voor je kunnen zijn (de enige ervaring welke ik persoonlijk met Dunlop heb zijn de Qualifier I & II banden en die gaan bij mij op de openbare weg een slordige 2000 Km. mee.... Een Sport Attack II van Continental houd 't ~ 3500 Km. vol.).

De Battlax (Bridgestone) banden heb ik sinds de BT014 serie al niet meer aangeraakt. Die krengen blijven (IMHO) "onvoorspelbaar", vooral op nat/vochtig/koud wegdek.

Een vriendin van me rijd een Triumph Daytona 675R en die haalt met gemak 20.000 Km. met een Continental Road Attack II, overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 23-08-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

[...]

Leuke buurt in Rijswijk ZH. Jammer alleen dat het afvoerputje van Den Haag er naast ligt.
Misschien staat hier wat voor je bij?
http://www.buurtstallingd...lijst-van-buurtstallingen

Maar niet echt in Rijswijk helaas.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:34:
[...]

Een fiets met niet al te veel vermogen dus en zoals ik 't zie rijd je behoorlijk rustig en veel rechtdoor. Ik zou als jou was eens gaan informeren naar een Michelin Pilot Road 4 óf als je er nog aan kunt komen de Pilot Road 2 (de Pilot Road 3 zou ik je niet willen adviseren, slijtagepatroon daarvan zit je waarschijnlijk niet op te wachten doordat die band een wat sportievere inslag heeft).

Persoonlijk rijd ik de laatste jaren overigens met Continental en/of Pirelli banden, afhankelijk van de rit en gemonteerde velgen, en van Continental zou de Road Attack II ook nog wel eens een goede band voor je kunnen zijn. Een Dunlop Roadsmart II zou daarnaast ook wel een goede band voor je kunnen zijn (de enige ervaring welke ik persoonlijk met Dunlop heb zijn de Qualifier I & II banden en die gaan bij mij op de openbare weg een slordige 2000 Km. mee.... Een Sport Attack II van Continental houd 't ~ 3500 Km. vol.).

De Battlax (Bridgestone) banden heb ik sinds de BT014 serie al niet meer aangeraakt. Die krengen blijven (IMHO) "onvoorspelbaar", vooral op nat/vochtig/koud wegdek.

Een vriendin van me rijd een Triumph Daytona 675R en die haalt met gemak 20.000 Km. met een Continental Road Attack II, overigens.
Ik rij niet behoorlijk rustig al zeg ik het zelf, vind het af en toe wel leuk om even te scheuren.. :9~

Ik ga de komende tijd veel bochtige routes rijden denk ik, ik ga binnenkort navigatie kopen dus hoop ik wat mooie routes te rijden.

En maakt het verschil in merk banden qua voor en achterband nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MPR4 heb ik nog maar weinig mensen negatief over gehoord.

Maar kies iets en probeer het eens uit. Er is niet zoiets als de perfecte band. Het is altijd een afweging tussen grip, levensduur, waterbestendigheid, etc etc. MPR4 is meestal een fijn compromis voor de gemiddelde rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

specops0i0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Ik rij niet behoorlijk rustig al zeg ik het zelf, vind het af en toe wel leuk om even te scheuren.. :9~

Ik ga de komende tijd veel bochtige routes rijden denk ik, ik ga binnenkort navigatie kopen dus hoop ik wat mooie routes te rijden.

En maakt het verschil in merk banden qua voor en achterband nog wat uit?
Nou ga ik waarschijnlijk commentaar krijgen, maar: Als je binnen een merk wél 2 verschillende banden zou kunnen rijden dan moet dat ook buiten de merken om kunnen zolang de voorband maar méér grip heeft).

Een veel gemonteerde combi (in geval Michelin) is een Pilot Road band áchter en een Pilot Power versie aan de voorkant.

Een kameraad van me heeft overigens een rijschool (alle categorieën) waarbij z'n motorfietsen, simpele Honda CB600F fietsen, voorzien zijn van (ex-circuit) Pirelli Supercorsa SP banden aan de voorkant.

Slagingspercentage voor AVB oefeningen is uitzonderlijk hoog :P

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 23-08-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan niet in de regen vermoed ik haha. :P

Maar goed je moet wat kennis en ervaring hebben met de verschillende compounds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:09:
Dan niet in de regen vermoed ik haha. :P

Maar goed je moet wat kennis en ervaring hebben met de verschillende compounds...
Zélfs in de regen!! Iemand die nog aan het lessen is heeft van zo'n band waarschijnlijk nog meer profijt dan iemand die al wel ervaring heeft met de diverse compounds doordat zo'n SP versie (redelijk) snel op temperatuur komt en dus de (langzame) AVB bochtjes met gemak op pakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:43:
[...]Een veel gemonteerde combi (in geval Michelin) is een Pilot Road band áchter en een Pilot Power versie aan de voorkant.
Inderdaad. Rij ik zelf al jaren mee rond en bevalt me prima. Slijten redelijk gelijkmatig waardoor ik ze als set vervang in plaats van dat de voorband veel langer meegaat dan de achterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is bij AVB grip echt een issue?
Lijkt me dat het vooral tussen de oren van de rijder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olaf van der Spek schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:28:
Is bij AVB grip echt een issue?
Lijkt me dat het vooral tussen de oren van de rijder zit.
Dan zou dat dus altijd en overal tussen de oren zitten? Óf veranderd de grip van een band bij het hebben van rijervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:31:
[...]

Dan zou dat dus altijd en overal tussen de oren zitten? Óf veranderd de grip van een band bij het hebben van rijervaring?
Ik begrijp niet wat je wil zeggen?

* Hooglander1 ziet ook de link niet tussen grip en AVB. Als.je op je muil gaat bij AVB is dat niet wegens te weinig grip over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hooglander1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Ik begrijp niet wat je wil zeggen?

* Hooglander1 ziet ook de link niet tussen grip en AVB. Als.je op je muil gaat bij AVB is dat niet wegens te weinig grip over het algemeen.
Waarom zou je tijdens een AVB oefening op je muil gaan? De enige rede welke ik me daar bij kan bedenken is dat je je zelf onderuit remt (en dus je voorwiel zónder grip laat schuiven).

Filmpje wat hier vorige week gepost werd..... Verwijderd in "Het grote motortopic deel 16"

Kijk eens waarom die "lullo" écht de bomen dichterbij aan het bestuderen gaat (buiten dat 't gewoon belachelijk bochtenwerk is/was). Als hij simpel z'n rem los gelaten had........

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 23-08-2015 21:54 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 105 Laatste