Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Blijkbaar niet anders had ie het hier niet hoeven vragen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Maar, had je deze storing nu ook aan het lampje kunnen zien of niet? (serieuze vraag)
Super mooie fiets!PilatuS schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:42:
Vandaag de RC8 opgehaald en de SV1000S daar achtergelaten.
Gelijk even een foto.
[afbeelding]
Nieuwe onderdelen zijn onderweg. Andere kentekenplaathouder met kleine knipperlichten, TechSpec tankgrips en nieuwe CNC rem en koppelingshendels.
Vandaag maar iets van 150km gereden, maar het verschil met de SV is enorm. Vooral de vering en wegligging scheelt erg veel, ook al had de SV HyperPro vering. Verder zit het veel beter dan de SV.
Me happy
Nope, klinkt als een recept dat lekker fout kan gaan.
Korte draai mag die ook nog wel even oefenen.
PilatuS schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:42:
Vandaag de RC8 opgehaald en de SV1000S daar achtergelaten.
Gelijk even een foto.
[afbeelding]
Nieuwe onderdelen zijn onderweg. Andere kentekenplaathouder met kleine knipperlichten, TechSpec tankgrips en nieuwe CNC rem en koppelingshendels.
Vandaag maar iets van 150km gereden, maar het verschil met de SV is enorm. Vooral de vering en wegligging scheelt erg veel, ook al had de SV HyperPro vering. Verder zit het veel beter dan de SV.
Me happy
Hij kan het wel hoor, hij staat op zandOlaf van der Spek schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:58:
[...]
Korte draai mag die ook nog wel even oefenen.
Denk dat hij het wel onder de knie heeft. Clinton Smout geeft off- en allroad lessen
Er moet toch een makkelijkere manier zijn
In een gekke bui net nog even naar de grote parkeerplaats gereden waar ik ooit les heb gehad en eens even een minuut of 10 besteed aan halve draai en achtjes
Maargoed, beide draaien lukken en de draai naar links lukt zelfs in ongeveer 4 meter ipv de 6 meter die voor AVB gesteld is. Draai naar rechts in ongeveer 5 meter op zijn krapst .
Maar ach, heb pas 2000km ervaring en merk aan mezelf dat alles steeds meer vanzelf gaat, ik relaxter op de motor zit en bochten steeds soepeler en schuiver gaan.
Ben helaas geen snelle leerling.
Misschien volgend jaar ofzo eens zo'n VRO cursus volgen. Vind voertuigbeheersing niet alleen belangrijk op een motor maar ook gewoon leuk. Had met mijn rijlessen ook niet zoveel met die AVD lessen, gewoon een beetje rijden
Verwijderd
een zij standaard is oer degelijk, middenbok al helemaal (die toerbuffels ook hebben)
ik moet zeggen dat ik het nooit heb gedaan op motor met alleen zijstandaard, maar wel op de middenbok.
Dus, motor op middenbok. linkervoet op linker steuntje, rechter been over je zadel heen tillen en op steuntje gaan staan. wat naar achterleunen je gewicht naar voren gooien en de inertie geeft dan met wat oefenen genoeg momentum dat je motor van de middenbok afkomt en klaar is kees, starten en wegwezen.
op die manier heb je geen risico dat je motor door een zuchtje wind, rotatie van de aarde, gieter van links (of wel excuus dan ook) of zo naar rechts wil vallen en jij het dan dankzij baggage niet tegen kan houden
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 18:17 ]
Net trouwens nog bij RAD gepasseerd en 2 Givi XS310B Cargo bags opgepikt.
Die kunnen mooiu op de (smalle) zijkoffers die ik heb. toch weer wat litertjes extra op reis.
Ideaal voor lichte rommel als regen liners enzo
| XT1200Z | ||
[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 24-07-2015 18:21 ]
Verwijderd
motor is X kilo, de berijder Y (ik haal makkelijk de 90 kilo met kleding) en baggage Z
samen is XYZ waarschijnlijk veel te zware belasting op een zijstandaard.
ik zou het niet adviseren en met dik "op eigen risico". Met een middenbok is het echt een fluitje van een cent.
een vriend van me reed een R1, die zwaar beladen stapte hij altijd af door de motor op zij standaard te zetten, en dan zijn rechter been over het stuur heen zwaaien.
zal eens kijken of ik een filmpje daarvan kan vinden... denk dat anders niemand me nu begrijpt
ziet er logisch uit, maar vereist wel wat zelfvertrouwen..
Hoe stevig is de jiffy van een GS, kan je hem niet op de jiffy zetten en dan op met de stepjes opstappen?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Je hebt R1Sjaak ambities zie ikDinX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:18:
Met de middenbok doe ik het ook wel vaker, op de zijstandaard soms. Ik weet wel na die jaren dat het geen kwaad kan als je er met je hele gewicht op gaat staan, maar van de fabrikant mag het niet hè
Net trouwens nog bij RAD gepasseerd en 2 Givi XS310B Cargo bags opgepikt.
Die kunnen mooiu op de (smalle) zijkoffers die ik heb. toch weer wat litertjes extra op reis.
Ideaal voor lichte rommel als regen liners enzo
XT1200Z [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
deze?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:33:
kan iemand niet die foto van Sjaak op het cct ergens opsnorren? prachtige foto is dat

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 24-07-2015 18:38 ]
Bwa. Het zijn echt wel smalle koffers vergeleken met de gemiddelde GS met Touratechs erop hoor. M'n motor is achteraan maar 92cm breed (koffer tot koffer). Ter vergelijking, de spiegels zijn 88 cm breed.
En zeker die aan de kant van de uitlaat krijg je bar weinig in.
Gaaf! Succes man!
En ja, de lesmotoren zijn inderdaad klein
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zakt weg in het zand...ToolkiT schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:28:
[...]
ziet er logisch uit, maar vereist wel wat zelfvertrouwen..
Hoe stevig is de jiffy van een GS, kan je hem niet op de jiffy zetten en dan op met de stepjes opstappen?
Da's RAD in Sterrebeek?
Never ever financial advice...
Yup. Kwam van Charleroi af, dus maar even binnen gesprongen
Ging me meer om de hoogte en de hele achterkant dichtbouwen..DinX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:53:
[...]
Bwa. Het zijn echt wel smalle koffers vergeleken met de gemiddelde GS met Touratechs erop hoor. M'n motor is achteraan maar 92cm breed (koffer tot koffer). Ter vergelijking, de spiegels zijn 88 cm breed.
En zeker die aan de kant van de uitlaat krijg je bar weinig in.
for the record:
* ToolkiT is jaloers op jouw fiets en koffers
Mja, tegen de trip ga ik nog kijken of ik ze beide nodig heb. Anders gewoon eentje op de buddy.ToolkiT schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:08:
[...]
Ging me meer om de hoogte en de hele achterkant dichtbouwen..
for the record:
* ToolkiT is jaloers op jouw fiets en koffers
Goede vraag, want dan had het veel eerder duidelijk geworden dat dit aan de hand was.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:35:
[...]
Maar, had je deze storing nu ook aan het lampje kunnen zien of niet? (serieuze vraag)
Ook verbaasd het me dat tijdens het remmen of rijden hier geen alarm van af ging..
Bij het ophalen eens vragen, wellicht weet de monteur het.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Komt eigenlijk net een maandje te vroeg, al kan hij er dan natuurlijk ook nog steeds staan
Valt wel mee. Ik heb deze exacte manouevre nooit uitgeprobeerd, maar bij de VRO doen ze vergelijkbare oefeningen. Die motor blijft echt wel recht rijden, ook al sta jij op 1 steppie. Het zit in je hoofd dat het niet gaat.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:58:
[...]
Bij de VRO moesten we motorgymnastiek doen. Eerst staan op de pedalen, dan met het rechterbeen omhoog, dan op de buddy leggen, en dan in amazonezit op de motor. Als ie het vertelt en voordoet op een motor die op de bok staat denk je 'die is gek!' maar het valt reuze mee. Eenmaal in beweging wil de motor alleen maar rechtop blijven rijden. Je moet wel wat snelheid hebben, en zo'n GS heeft dan weer wat meer snelheid nodig dan een lichte. Maar rechtuit rijden is 'natuurlijk' voor een motor.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die werken leuk in 'Europees' zand, maar als je echt in de Sahara staat, is het een probleem. Dat zand is meer poeder. Maar goed, daar heb je vrij weinig te zoeken met een GS, tenzij je op body building zit...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Doe ik wel regelmatig, zowel met de GS met bagage als de ktm 640 enduro. Die is puur hoog. Uiteraard ziet het er wel cool uit als je zo weg rijdt bij het terras
Contactsleuteltjeprutsger schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:45:
Toevallig iemand van hier die het vanmiddag om 16:00 uur wel een goed idee vond om op de A1 nabij Rijssen richting Deventer zijn motor rechts op de vluchtstrook te zetten om lopend rennend de rijbaan over te steken om in de middenberm iets op te rapen? Wat was er zo belangrijk dat je verloor om je leven voor te wagen?
Wel erg link iig ja.
Doe je wél voorzichtig met dit weer!!!418O2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:04:
Vanavond gereden. Van Groningen naar Lauwersoog VV . op de terugweg was het nat. Daar houden ik en mijn srad niet zo van. Doodeng. Paar keer zoekend voorwiel gehad..
Het is al een aantal dagen érg droog en zonnig geweest. Met een klein regenbuitje komt er een na zo'n periode een hoop "rotzooi" boven drijven op de weg (olie/rubber....).
Als het nu even een dag goed regent dan kun je waarschijnlijk wel gewoon normaal op het (zelfde) natte wegdek rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar zijn wel leuke weggetjes, via Aduard, Saaksum, Zoutkamp, of via Winsum, Schouwerzijl en dan Zoutkamp. En vanaf Zoutkamp is een mooie weg naar Lauwersoog langs het water418O2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:04:
Vanavond gereden. Van Groningen naar Lauwersoog VV . op de terugweg was het nat. Daar houden ik en mijn srad niet zo van. Doodeng. Paar keer zoekend voorwiel gehad..
Ja ik heb heel rustig gereden. Merkte dat ik verkrampte en ongemakkelijk reed.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:17:
[...]
Doe je wél voorzichtig met dit weer!!!
Het is al een aantal dagen érg droog en zonnig geweest. Met een klein regenbuitje komt er een na zo'n periode een hoop "rotzooi" boven drijven op de weg (olie/rubber....).
Als het nu even een dag goed regent dan kun je waarschijnlijk wel gewoon normaal op het (zelfde) natte wegdek rijden
Die kant inderdaad. Heenweg was wel lekker, bochten liep ik steeds beterTankiej schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:33:
[...]
Daar zijn wel leuke weggetjes, via Aduard, Saaksum, Zoutkamp, of via Winsum, Schouwerzijl en dan Zoutkamp. En vanaf Zoutkamp is een mooie weg naar Lauwersoog langs het water
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
plenty gave fotos op zijn FB pagina:Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:48:
[afbeelding]
deze maar dan in mooie resolutie en van een betere hoek

Ik heb vanavond even via FB contact met hem gehad, goeie kerelToolkiT schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:30:
[...]
Heb ik (had zelfs een MF sticker op mijn vorige motor), heb contact met borisz./Sjoerd gezocht.
Ik heb een tijd deze techniek gebruik om op te stappen op mijn 1100GS. Nooit problemen mee gehad.
Ten tijde dat ik zonder zijstandaard reed, gebruikte ik een variant van deze manier:
- motor in versnelling en rechtervoet op linker step
- zacht aanzetten en in amazone zit op het zadel zitten
- dan voeten wisselen (linkervoet op linker step)
- rechtstaan en rechtervoet over het zadel naar de rechter step
Vind ik persoonlijk nog iets makkelijker.
Motor op de zijstandaard zetten en dan opstappen durf ik niet meer sinds de bevestigingsplaat van de zijstandaard een barst in mijn aluminium carter heeft geduwd
Gave foto's! Dat noem ik nog eens in divers terrein rijden.ToolkiT schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:23:
[...]
plenty gave fotos op zijn FB pagina:
[plaatjes]
Heeft ie in die aanhanger z'n reservemotor mee ofzoToolkiT schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:23:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderuit op bitumen op de snelweg. Lowsider.
Kapotte valbeugel, koffer en ego.
[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 25-07-2015 10:02 ]
Op de een of andere manier lijkt zo'n R1 me toch niet de meest ideale fiets voor baggeren door de blubberToolkiT schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:23:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel erg stoer.
Aiii balen man. Verder zelf geen schade? Motofiets nog te repareren?DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 25-07-2015 10:05 ]
Verwijderd
DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[imghttps://goo.gl/photos/yg1Rx5A38NA3xPHP7[/]
Bitumen/teerstrepen ben ik steeds voorzichtiger mee geworden. Ik ben een tijdje terug door een teerstreep in een bocht op de verkeerde weghelft terecht gekomen en dat had echt mijn dood kunnen worden .....
In de regen zijn die dingen echt gevaarlijk. Gebeurde het in een bocht?DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[afbeelding]
Hij laat in principe wel zien dat je helemaal geen adventure bike nodig hebt voor ruig terrein. Hoewel er natuurlijk een verschil is tussen een weg berijden en je motor er met 2 man doorheen sleuren. Die modderweg bv heeft ie niet gereden. Maar dat lukt je met een Landrover ook haast niet. Is echt een heel glad spul. Ook die foto's in de duinen zijn een klein beetje nep. Ik denk dat het bij Merzouga is, waar je als je vroeg bent even over die duinen kunt rijden (de toppen). Maar een echte duinetappe zoals ze in de Dakar doen kun je echt schudden op zo'n motor. Dan is slepen/sleuren zelfs niet leuk meer. Erger dan in die modderdrek. Dat saharazand is zó fijn, dat je er meteen tot je assen in zakt. Op zo'n R1 kun je geen snelheid maken om er doorheen te rossen.Metro2002 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:04:
[...]
Op de een of andere manier lijkt zo'n R1 me toch niet de meest ideale fiets voor baggeren door de blubbermaar damn die kilometerstand
bijna 3 ton.
Maar het staat wel leuk en ik ga in oktober toch ook proberen om zo'n foto te maken. Als je de goede kant op kijkt, zie je alleen maar duinen op de foto. Achter je zie je de auberge...
Bij het wisselen van rijstrook. Ik ging naar het linker om nog meer van dat spul op het rechter te ontwijkenOlaf van der Spek schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:47:
[...]
In de regen zijn die dingen echt gevaarlijk. Gebeurde het in een bocht?
DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[afbeelding]
Balen man..
Zelf wel ok begrijp ik?
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2015 12:08 ]
en bij 3 ton de carbs pas vervangen.. nooit de iets aan de naalden etc gedaan.. best goed spul dat yamaha dus..Metro2002 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:04:
[...]
Op de een of andere manier lijkt zo'n R1 me toch niet de meest ideale fiets voor baggeren door de blubbermaar damn die kilometerstand
bijna 3 ton.
![]()
Wel erg stoer.
O noees.... flinke deuk idd. Koffer is flink gekrast. Deuk in je ego.DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[afbeelding]
Ik moet mijn mening over bitumen ook bijschafen; laatste tijd teveel ongelukken daarmee gezien.
Goh. Waarschijnlijk weer een paar weken een lamme schouder. Ik ken inmiddels de techniek om te vallen al wel... De rug op en armen in de lucht. Ik heb de motor de hele tijd naast me zien glijden.
Nu straks weer op bezoek bij de ouders. Weer een doodongeruste moeder...
http://link.marktplaats.nl/m950355212
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Zat te zoeken of de Parade in Utrecht gewoon doorgaat met het weer... kom ik dit tegen:
http://www.dichtbij.nl/t-...mmen-op-in-hilversum.aspx

[ Voor 87% gewijzigd door steveman op 25-07-2015 14:58 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hoe gaat zoiets? Je rijdt over zo'n plekkie en dan lig je? Of was het net tijdens een manouevre (remmen/bocht/oid)?DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:23:
[...]
Goh. Waarschijnlijk weer een paar weken een lamme schouder. Ik ken inmiddels de techniek om te vallen al wel... De rug op en armen in de lucht. Ik heb de motor de hele tijd naast me zien glijden.
Soms kun je die dingen (strepen, reparaties, putdeksel, tramrails) niet ontwijken en ik heb eigenlijk nog nooit zoiets ervaren. Ja, één keer een kwispeltje over een natte streep, maar dat bleek achteraf ook door een versleten band, dus bijna geen profiel meer.
Zo dan!steveman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:51:
Bah, balen DinX
Zat te zoeken of de Parade in Utrecht gewoon doorgaat met het weer... kom ik dit tegen:
[afbeelding]
Dat wordt een gratis rijbewijs als je het mij vraagt
Een handtekening?!
Wisselen van rijstrook om nog meer van dat spul op de rechterstrook te vermijden. Ineens totaal verlies van grip (teveel voor de MTC in regenstand), achterwiel zwabberen en wegmphilipp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:59:
[...]
Hoe gaat zoiets? Je rijdt over zo'n plekkie en dan lig je? Of was het net tijdens een manouevre (remmen/bocht/oid)?
Soms kun je die dingen (strepen, reparaties, putdeksel, tramrails) niet ontwijken en ik heb eigenlijk nog nooit zoiets ervaren. Ja, één keer een kwispeltje over een natte streep, maar dat bleek achteraf ook door een versleten band, dus bijna geen profiel meer.
Je weet natuurlijk niet wat de leerling zelf deed.tellavist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:00:
[...]
Zo dan!
Dat wordt een gratis rijbewijs als je het mij vraagt
Ik neem aan dat hij niet aan het roken was o.i.d.Jolke schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:25:
[...]
Je weet natuurlijk niet wat de leerling zelf deed.
Een motor vliegt echt niet zomaar in de fik zonder technisch falen
[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 25-07-2015 16:26 ]
Een handtekening?!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Schuiven, benzine die over hete onderdelen lopen vlam vatten, om een voorbeeld te noemen.tellavist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:26:
[...]
Ik neem aan dat hij niet aan het roken was o.i.d.![]()
Een motor vliegt echt niet zomaar in de fik zonder technisch falen
O was dat hendeltje rechts geen voetsteuntjesteveman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:51:
Bah, balen DinX
[afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik mag zo in mn golf 1 de weg opVrijdag schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:44:
Ik zag vanochtend een motorrijder op de A4 die behoorlijk schuin hing, had ook nog eens een grote rugzak met zo het leek een soort hengel. Volgens mij sloeg hij toch af naar het restaurant, leek me een goed plan. In mijn Saxo ging ik ook al alle kanten op
Een handtekening?!
Leg een paar volle kratten bier er in voor een betere wegligging
Zo halverwege Leiderdorp zag ik trouwens nog twee motorrijders op GS'en. Ik weet niet maar het leek me gewoon erg onverstandig om met deze windstoten toch de weg op te gaan. is het niet vanwege de wind dan wel door auto's of takken op de weg.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Moi!
Nergens last van gehad, beetje regen op m'n vizier, alleen vlak voordat ik een tunnel inging, kreeg ik een flinke windstoot te pakken.
En vanavond weer vrolijk terug rijden naar huis
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dapper... ik ben lekker binnen gebleven vandaag. Geen risiso.Ricepuppet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:23:
Wie is er ook zo gek om met de motorfiets te gaan rijden vandaag?![]()
Moi!
Nergens last van gehad, beetje regen op m'n vizier, alleen vlak voordat ik een tunnel inging, kreeg ik een flinke windstoot te pakken.
Viel me niet tegen, maar is ik voordat ik vertrok had gehoord dat het een code rood was, was ik misschien thuis gebleven
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
D'r is inmiddels een rouwadvertentie. Lijkt me voldoende om het profiel op in memoriam te zetten.ToolkiT schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:27:
[...]
Ik heb vanavond even via FB contact met hem gehad, goeie kerel
@DinX: zuur man! Gelukkig geen ernstige schade aan de motor en jou, toch? Vakantie kan gewoon doorgaan en die krassen zijn gewoon stoere littekens.
[ Voor 16% gewijzigd door XBL op 25-07-2015 22:16 ]
Bwa, kijken wat m'n schouder doet. Voelt een beetje aan als de vorige keer, al is dat bij elke val recht op je schouder. Kijken of het binnen enkele dagen wat betert. Krijg m'n arm nu lastig omhoog en ge-endoroteerd. Dat is door vocht op de schouder die de spier die erdoor loop knelt.XBL schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:
[...]
D'r is inmiddels een rouwadvertentie. Lijkt me voldoende om het profiel op in memoriam te zetten.
@DinX: zuur man! Gelukkig geen ernstige schade aan de motor en jou, toch? Vakantie kan gewoon doorgaan en die krassen zijn gewoon stoere littekens.
Bij m'n vorige ongeluk heeft dat toch lang geduurd. Voor de rest is het een nieuwe stuurstang en nieuwe zijkoffer. Die is niet meer waterdicht denk ik (er zat toch water in). Ik zit eerder te denken om er gewoon wat roestwerend spul op te doen (of plastidip) tot na de Marokko trip (als dat gaat met m'n schouder, normaal wel).
Kans is groot dat hij in Marokko ook wel eens om flikkert (of dat ik een schuiver maakt op zand/grind). Uiteindelijk dienen ze daar voor.
ik heb het idd gezien (van Sjoerd van MF) en doorgegeven aan zeef. Verbaasde me dat hij uberhaupt eerder vandaag al reageerde dus hoop maandag reactie te krijgen..XBL schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:
[...]
D'r is inmiddels een rouwadvertentie. Lijkt me voldoende om het profiel op in memoriam te zetten.
Toen ik aangereden werd, viel ik ook op mijn schouder.. in eerste instantie merkte ik het niet zo maar later werd het pijnlijk/stijfjes maar met physio was dat goed te fixen..DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:10:
[...]
Bwa, kijken wat m'n schouder doet. Voelt een beetje aan als de vorige keer, al is dat bij elke val recht op je schouder. Kijken of het binnen enkele dagen wat betert. Krijg m'n arm nu lastig omhoog en ge-endoroteerd. Dat is door vocht op de schouder die de spier die erdoor loop knelt.
Bij m'n vorige ongeluk heeft dat toch lang geduurd. Voor de rest is het een nieuwe stuurstang en nieuwe zijkoffer. Die is niet meer waterdicht denk ik (er zat toch water in). Ik zit eerder te denken om er gewoon wat roestwerend spul op te doen (of plastidip) tot na de Marokko trip (als dat gaat met m'n schouder, normaal wel).
Kans is groot dat hij in Marokko ook wel eens om flikkert (of dat ik een schuiver maakt op zand/grind). Uiteindelijk dienen ze daar voor.
was het zo slecht weer bij jullie?Ricepuppet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:23:
Moi!
Ik heb heerlijk gereden, met name omdat ik een nieuwe voorband erop het laten leggen.. vreemd genoeg was die eerder versleten dan de achterband (daar zit nog 1000mijl op)..
Goed bezig!!
Hoe ging het?
Zal ik binnenkort weer eens langsrijden? Kan je mijn nieuwe aanwinst zien
Elke valpartij waar je van wegloopt is er een met een goede afloop.DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:10:
[...]
Voor de rest is het een nieuwe stuurstang en nieuwe zijkoffer. Die is niet meer waterdicht denk ik (er zat toch water in). Ik zit eerder te denken om er gewoon wat roestwerend spul op te doen (of plastidip) tot na de Marokko trip (als dat gaat met m'n schouder, normaal wel).
Die koffer: beetje fatsoeneren, een plaatje rvs buigen of een alu profiel vastlijmen met technobond van womi, of sikaflex 221. Dat overleeft je marokko trip wel
[ Voor 55% gewijzigd door teacher op 26-07-2015 00:02 ]
Wise enough to play the fool
[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 26-07-2015 00:03 ]
Wise enough to play the fool
Nog even daarover...je gaat in je uppie door Marokko crossen? Ik weet niet wat je plannen exact zijn, maar het lijkt me niet zo handig om alleen de rimboe in te duiken. Er zijn in het zuiden redelijk verlaten plekken waar je niet veel mensen tegen komt. Als je daar pech krijgt of op je plaat gaat en niet meer verder kunt, heb je een probleem. Mobiel bereik heb je ook niet overal.DinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:10:
[...]
Vanaf het midden (grofweg) tot het noorden kom je op de gekste plaatsen mensen tegen; ook al denk je dat er niemand is...plopt er ineens een mannetje tevoorschijn. Ook al sta je ergens op 2000m
Just saying...be careful out there...
27 jaar jong...XBL schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:
[...]
[...]
Vervelend zeg! Gelukkig valt de schade mee, met name jezelf is niet vanzelfsprekendDinX schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:49:
[...]
[afbeelding]
Same here, tot een uur of drie weinig aan de hand. S'ochtends juist even over de natte wegen gereden, ook dat een keer ervarenRicepuppet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:23:
Moi!
[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 26-07-2015 10:15 ]
XXXVI
Mooi plaatje zeg!418O2 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:00:
Vandaag 2,5 uur door de provincie gereden. Groningen, gaarkeuken, zoutkamp, aduard, groningen.
[afbeelding]
Bevalt de fiets je?
Een handtekening?!
Op droog zeer zeker wel. Leer ook steeds beter om hem goed in de toeren te houden (wel nodig bij zo'n naaimachine).

Het was winderig in Zeeland, gelukkig wel droog
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Ik ga niet de hele afgelegen plekken opzoeken. Het blijven "bekende" routes. Zeker de pistes die met een zware all road te doen zijn.mphilipp schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:42:
[...]
Nog even daarover...je gaat in je uppie door Marokko crossen? Ik weet niet wat je plannen exact zijn, maar het lijkt me niet zo handig om alleen de rimboe in te duiken. Er zijn in het zuiden redelijk verlaten plekken waar je niet veel mensen tegen komt. Als je daar pech krijgt of op je plaat gaat en niet meer verder kunt, heb je een probleem. Mobiel bereik heb je ook niet overal.
Vanaf het midden (grofweg) tot het noorden kom je op de gekste plaatsen mensen tegen; ook al denk je dat er niemand is...plopt er ineens een mannetje tevoorschijn. Ook al sta je ergens op 2000mHeel bizar. Maar verder zuidelijk en dan vooral op de offroad paadjes kom je soms geen hond tegen.
Just saying...be careful out there...
Daarbij heb ik ook een inReach SE op zak
http://gps.dinx.be/
Oja, nog een duidelijkere foto van na m'n ongeluk. Bizar hoe weinig eraan is.

Dat gaatje rechts op de broekzak is de enige schade aan m'n pak.

Ik snap het echt niet. 90-120 km/u...
[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 26-07-2015 17:37 ]
Vanmiddag proefgereden op een S1000RR uit 2010... en aangeschaft! Binnenkort eens ophalen (staat helaas niet echt in de buurt). Zo kom ik het verlies (diefstal) van mn Fireblade wel te boven denk ik
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wow, dat is een droommotor voor velen denk ik! Hopen dat je ongeluk met betrekking tot diefstal "op" is. We wachten op een foto van de BMWnoes schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:40:
Vanmiddag proefgereden op een S1000RR uit 2010... en aangeschaft! Binnenkort eens ophalen (staat helaas niet echt in de buurt). Zo kom ik het verlies (diefstal) van mn Fireblade wel te boven denk ik(hoewel ik daar toch nog van baal).
Stevige kleding dan.. ^O^DinX schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Ik ga niet de hele afgelegen plekken opzoeken. Het blijven "bekende" routes. Zeker de pistes die met een zware all road te doen zijn.
http://gps.dinx.be/
[video]
Oja, nog een duidelijkere foto van na m'n ongeluk. Bizar hoe weinig eraan is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaatje rechts op de broekzak is de enige schade aan m'n pak.
[afbeelding]
Ik snap het echt niet. 90-120 km/u...
Mijn pak is na een glijpartij met 20-25km/u flink beschadigd.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hoop t ook! Heb iig geïnvesteerd in een legio aan slotent0mmiiiii schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Wow, dat is een droommotor voor velen denk ik! Hopen dat je ongeluk met betrekking tot diefstal "op" is. We wachten op een foto van de BMW
Reed echt super, kan niet wachten tot ik m kan ophalen!
Ok, gewoon even voor de zekerheid. Afgelopen november was er ook ineens een Belg zoek. Gelukkig ging het Marokkaanse leger en politie echt op zoek. Ik vroeg me dat altijd af of ze dat voor een toerist zouden doen. Maar ze zijn best serieus zuinig op hun toeristenDinX schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Ik ga niet de hele afgelegen plekken opzoeken. Het blijven "bekende" routes. Zeker de pistes die met een zware all road te doen zijn.
We kunnen tzt misschien ook ergens afspreken om zo'n piste met z'n drieën (of met hoeveel we dan ook zijn) te doen. Altijd gezellig en prettig om mensen bij je te hebben just in case.
Weet je al zo'n beetje waar je heen gaat? Heb je al wat adresjes enzo? Ik kan je anders nog wel een paar suggesties doen. Niet dat ik een Marokko VVV ben, maar er zijn een paar leuke plekkies die ik ken die wel geinig zijn om te bezoeken als je kunt.
True.tdw schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:42:
Op dat soort momenten zou ik gewoon blij zijn dat je een full-face helm hebt gekocht
Je weet hoop ik dat de S1000RR de meest gestolen (dus gewilde) super sport motor is in Nederlandnoes schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:33:
[...]
Hoop t ook! Heb iig geïnvesteerd in een legio aan sloten
Reed echt super, kan niet wachten tot ik m kan ophalen!
Had de 2015 versie trouwens op Zandvoort uit geprobeerd afgelopen week, het is zo extreem makkelijk om hard te rijden erop, voorbereiding voor de bocht was een eitje met de schakelassistentie met auto down blipper.
[ Voor 48% gewijzigd door cyntax op 26-07-2015 22:24 ]
Route heb ik grofweg. Slapen zoek ik op zulke trips ter plaatse uit. Ik heb toch 4 weken. No stressmphilipp schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:26:
[...]
Ok, gewoon even voor de zekerheid. Afgelopen november was er ook ineens een Belg zoek. Gelukkig ging het Marokkaanse leger en politie echt op zoek. Ik vroeg me dat altijd af of ze dat voor een toerist zouden doen. Maar ze zijn best serieus zuinig op hun toeristen
We kunnen tzt misschien ook ergens afspreken om zo'n piste met z'n drieën (of met hoeveel we dan ook zijn) te doen. Altijd gezellig en prettig om mensen bij je te hebben just in case.
Weet je al zo'n beetje waar je heen gaat? Heb je al wat adresjes enzo? Ik kan je anders nog wel een paar suggesties doen. Niet dat ik een Marokko VVV ben, maar er zijn een paar leuke plekkies die ik ken die wel geinig zijn om te bezoeken als je kunt.
Hey leuk om te zien! Ik lees hier altijd mee, reageer eigenlijk nooit. Maar heb dan afgelopen maandag bij jou in het groepje gereden! Ging lekker hecyntax schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:08:
[...]
Je weet hoop ik dat de S1000RR de meest gestolen (dus gewilde) super sport motor is in Nederland. Komt natuurlijk omdat het een fantastische fiets is die ook mijn droom motor is, alleen is het niet heel praktisch om te hebben in Nederland vind ik, vooral voor de straat. Je betaald je scheel aan verzekering/onderhoud en je moet er altijd rekening mee houden als je met de motor bijvoorbeeld naar de stad wilt. Dat ding is daarnaast lijp snel en je hoeft in principe op de straat alleen tussen 1 en 2 te schakelen XD. Ik denk dat je binnen de kortste keren de diefstal van je blade vergeten bent met alle fun die je gaat beleven op de S1000RR. We wachten de foto's af!
Had de 2015 versie trouwens op Zandvoort uit geprobeerd afgelopen week, het is zo extreem makkelijk om hard te rijden erop, voorbereiding voor de bocht was een eitje met de schakelassistentie met auto down blipper.
[afbeelding]
Praktisch interesseert me niet zo, fun des te meercyntax schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:08:
[...]
Je weet hoop ik dat de S1000RR de meest gestolen (dus gewilde) super sport motor is in Nederland. Komt natuurlijk omdat het een fantastische fiets is die ook mijn droom motor is, alleen is het niet heel praktisch om te hebben in Nederland vind ik, vooral voor de straat. Je betaald je scheel aan verzekering/onderhoud en je moet er altijd rekening mee houden als je met de motor bijvoorbeeld naar de stad wilt. Dat ding is daarnaast lijp snel en je hoeft in principe op de straat alleen tussen 1 en 2 te schakelen XD. Ik denk dat je binnen de kortste keren de diefstal van je blade vergeten bent met alle fun die je gaat beleven op de S1000RR. We wachten de foto's af!
[afbeelding]
Oh en er komt ook nog een fikse motionsensor lamp boven de motor te hangen, schrikt hopelijk voldoende af, icm met 4 sloten.