Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 64 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:28
pagani schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Precies wat je op een ABS-fiets (bij een échte noodstop) dus níet moet doen (pompen bij ABS verstoort je remproces)
Ik heb dus ook geen ABS. Dat zou bij mij idd problemen leveren. Want dan moet ik op het ene machine pompen en op het andere doorknijpen. Levert me een reisje ziekenhuis op.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 23-07-2015 13:30 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pompen is sowieso niet aan te raden. Wordt alles erg instabiel van.
Lichtjes lossen is vaak voldoende, en dan tegen blokkeren aan remmen.
Das met een ABS fiets niet anders dan met een fiets zonder.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2015 13:32 ]

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

The-Source schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
Wel leuk om te lezen dat het testen van ABS op voorwiel zo eng klinkt voor de meeste terwijl met ABV de noodstop een verplichte oefening is. En dat is met 50 km rijden en dan stilstaan in meter of 7a8. En oefening word dan op balans van de motor getoetst. Bij normaal droog wegdek zou ik niet bang zijn voor ingrijpen van ABS omdat ik door het lessen er bekend mee ben. Overigens was het wel de bedoeling om zonder dat de ABS ingreep de oefening te doen maar word niet fout gerekend.
Maar bij een noodstop ga je (als het goed is) niet je voorwiel laten blokkeren. Om ABS te testen moet je dat wel doen. Als de ABS dan onverhoopt niet werkt, lig je zéér waarschijnlijk op je plaat.

• maartend
  • Laatst online: 12:28
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:32:
Pompen is sowieso niet aan te raden. Wordt alles erg instabiel van.
Lichtjes lossen is vaak voldoende, en dan tegen blokkeren aan remmen.
Das met een ABS fiets niet anders dan met een fiets zonder.
Ja, dat bedoel ik ook. Dacht dat dat pompen was. Eerst laten aangrijpen en dan wat doordrukken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XBL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Maar bij een noodstop ga je (als het goed is) niet je voorwiel laten blokkeren. Om ABS te testen moet je dat wel doen. Als de ABS dan onverhoopt niet werkt, lig je zéér waarschijnlijk op je plaat.
Neejoh, dat gaat zo gauw niet.
Vooruit blijven kijken, niet sturen en zodra het slipt reageren.

Moet je niet in een bocht doen natuurlijk ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij gaat dat heel snel bij een geblokkeerd voorwiel..
Dacht dat je tienden van seconden hebt om de rem te lossen.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01 00:20
XBL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Ik ben alleen benieuwd hoe je reageert op het moment dat je echt in een gedwongen noodsituatie komt.
Hoeveel % zou dan nog netjes drukopbouwend remmen tot net voor je voorwiel blokkeert?

Met lessen heb op een motor gereden zonder abs, en daar kun je prima op oefenen.
Maar een paar maanden nadat ik mn rijbewijs had was ik dat toch ff kwijt toen er een pool in tegengestelde richting besloot dat ie ondanks mijn aanwezigheid toch nog wel iemand kon inhalen :X |:(

(een schoon onderbroek verder was ik wel erg blij dat ik ABS had)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• XBL

XBL

MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Neejoh, dat gaat zo gauw niet.
Vooruit blijven kijken, niet sturen en zodra het slipt reageren.

Moet je niet in een bocht doen natuurlijk ;)
Ik heb één keer m'n voorwiel laten blokkeren en heb dat nog kunnen redden, maar ik zou het nou niet echt gaan opzoeken ofzo. Zeker met een motor waarop ik een proefrit aan het doen ben... kan je straks een motor kopen waar van de ABS niet werkt + extra gratis schade.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Volgens mij gaat dat heel snel bij een geblokkeerd voorwiel..
Dacht dat je tienden van seconden hebt om de rem te lossen.
Hebben jullie echt nog nooit een blokkerend voorwiel gehad?
Je valt echt niet zomaar ondersteboven als je niks geks doet. Meer dan eens meegemaakt op verschillende motoren. Even schrikken, maar prima recht te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2015 13:56 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Je valt echt niet zomaar ondersteboven als je niks geks doet.
Een keer volgens mij op een wegdek van natte bladeren, niet gevallen gelukkig en niet voor herhaling vatbaar. Verder? Nope..

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-07-2015 14:06 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bastie-88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:51:
Ik ben alleen benieuwd hoe je reageert op het moment dat je echt in een gedwongen noodsituatie komt.
Hoeveel % zou dan nog netjes drukopbouwend remmen tot net voor je voorwiel blokkeert?
<1%? Zelfs in situaties waarin ik iets verwacht knijp ik volgens mij toch te snel in die voorrem.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

The-Source schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
Wel leuk om te lezen dat het testen van ABS op voorwiel zo eng klinkt voor de meeste terwijl met ABV de noodstop een verplichte oefening is. En dat is met 50 km rijden en dan stilstaan in meter of 7a8. En oefening word dan op balans van de motor getoetst. Bij normaal droog wegdek zou ik niet bang zijn voor ingrijpen van ABS omdat ik door het lessen er bekend mee ben. Overigens was het wel de bedoeling om zonder dat de ABS ingreep de oefening te doen maar word niet fout gerekend.
Ja, maar een AVB is een "verwachte" noodstop. Als jij onverwacht moet noodstoppen dan reageer je 100% zeker niet zoals op je AVB.
[...]

Je valt echt niet zomaar ondersteboven als je niks geks doet. Meer dan eens meegemaakt op verschillende motoren. Even schrikken, maar prima recht te houden.
Jazeker heb ik een blokkerend voorwiel gehad. Ik lag op de grond (en de persoon waar ik voor aan het remmen was ook...) Ik geloof niet dat ik heb gestuurd, en als ik dat wel deed heb ik dat onbewust gedaan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ah de maandelijkse ABS-discussie komt weer voorbij. Uitlaten staan voor komend weekend op de planning?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:18
Erasmo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:08:
Ah de maandelijkse ABS-discussie komt weer voorbij. Uitlaten staan voor komend weekend op de planning?
Da's toch niet zo gek, ondertussen weer een hoop nieuwe die hier meelopen in het topic.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, dan heb ik de kledingdiscussie op de agenda staan ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Een noodstop is idd wel wat anders dan met opzet je wiel laten blokkeren :) Moet wel zeggen dat ik het geen gek idee vind om zelf ook weer eens een noodstop te maken/oefenen... ik rij al de nodige jaren nu en omdat ik altijd veel afstand houd en goed anticipeer heb ik het eigenlijk nooit in de praktijk hoeven doen. Maar ik denk dat als je om de paar maanden even een noodstop oefent dat je dan toch voordeel hebt mocht je nodig hebben (hoop het niet).

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30
Jolke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:09:
[...]

Da's toch niet zo gek, ondertussen weer een hoop nieuwe die hier meelopen in het topic.
ATGATT!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
[...]

De laatste keer dat ik een blokkerend voorwiel had (zonder ABS) ging ik met 120 onderuit. Daar was overigens wel meer aan de hand, want ik remde toen echt niet hard. Ik vermoed dat er toen toevallig olie op de weg lag of iets dergelijks.

Overigens had ik verder niets behalve een gescheurde broek en een grote blauwe plek (2 dagen later)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Rustig maar hoor. Ik vraag alleen hoe je zoiets veilig kunt testen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:14

Wootlock

Evilution

Loud pipes save lifes :+

oh wacht ik maak mijzelf er ook schuldig aan :P

"Don't let your dreams be memes"

Verwijderd

Leuk nieuw motornieuws :)

Yamaha komt met de XSR700 een heel stuk mooier dan de huidige MT-07 vind ik persoonlijk:

http://www.visordown.com/...sr700-revealed/27967.html

Officiele specs en plaatjes van de nieuwe Honda African Twin:

http://www.visordown.com/...picture-leaked/27975.html

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:14

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:23:

Yamaha komt met de XSR700 een heel stuk mooier dan de huidige MT-07 vind ik persoonlijk:

Zo dat lijkt veel op een ducati scrambler zeg... :|

"Don't let your dreams be memes"

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is dan ook een scrambler (net als de Triumph Scrambler, de Honda CL 160 (uit 1966) etcetera)

Is ook iets heel anders dan een MT-07, totaal niet meer vergelijkbaar, al moet ik toegeven dat voor een scrambler de uitlaat niet klopt :p

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 23-07-2015 17:02 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Van alle keren oefenen is bij mij maar 1x de ABS een klein momentje ingegrepen. Druk opbouwen was de bedoeling en niet gelijk vol knijpen. Pompend remmen is mij nooit verteld.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10-2025
@ reacties op mijn vraag: dank jullie wel voor de adviezen, ik ben niet iemand die gauw snel gaat rijden, als de motor maximaal 140 gaat vind ik het prima :)

Mij gaat het hoofdzakelijk om dat de motor betrouwbaar, makkelijk/goedkoop in onderhoud is en comfortabel rijd.

die scarver; is dat geen 1 cilinder?

[ Voor 8% gewijzigd door Elsandre op 23-07-2015 17:46 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
_Apache_ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Voor is belangrijker, dat geef ik toe. Maar als er een storing is, dan doet achter het vaak ook niet (abs mag namelijk niet op 1 wiel het wel doen en ander niet). Achter is het meest makkelijk te testen.
:+ 1190 heeft dan weer een offroad modus waar ABS voor wel werkt en achter niet :)

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Filmpje van de nieuwe Africa Twin:
YouTube: The New Honda Africa Twin: True Adventure Final Episode

En iets aan specs:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4jVmPjt.jpg

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:09:
[...]
Nee, dan heb ik de kledingdiscussie op de agenda staan ;)
Hmmm....ik dacht dat olie aan de beurt was

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Elsandre schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:36:
Daarnaast wil ik graag jullie vragen om wat advies; ik ben met mijn motor rijbewijs bezig en ben mij aan het oriënteren voor een leuke beginner motor.

Deze wil ik gebruiken voor woon/werk verkeer en daarnaast leuk toeren met wat vrienden.

Mijn wensen zijn:
-Redelijk goedkoop in aanschaf (-/+ 2000,-) en onderhoud.

-Zithouding rechtop

-misschien cardan aandrijving (al beperkt het mijn keuze enorm)

- rond de 600cc

-bouwjaar het liefst rond de 2000 of hoger.

Nu heb ik zelf gekeken naar: Bandit 600s, fazer 600, diversion 600, NT 650 V deuville, K75.

Welke hiervan zijn aan te raden voor woon/werk verkeer, en is het handig om voor een machine te gaan met minder dan bijvoorbeeld 40k km of maakt dat niet uit?
Ik heb wel een zeer onbevooroordeelde mening :+

Er staat hier voor de deur nog een BMW R850RT uit '97. Meer dan 600cc en ouder dan 2000, maar een puike machine. Beetje zwaar, maar daar wen je snel aan. Erg compleet uitgevoerd, dus ideaal voor toeren en vakanties. Heeft maar 170.000 gelopen (kan makkelijk nog een ton mee), verse koppeling en banden en geen grote zaken in het vooruitzicht. Ook sleutelvriendelijk voor de handige Hendrik (onderhoudsmanual zit erbij).

Zeg het maar. Ik stuur je graag details en de prijs komen we wel uit. Ik zit binnen je budget.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Elsandre schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:36:
Daarnaast wil ik graag jullie vragen om wat advies; ik ben met mijn motor rijbewijs bezig en ben mij aan het oriënteren voor een leuke beginner motor.

Deze wil ik gebruiken voor woon/werk verkeer en daarnaast leuk toeren met wat vrienden.

Graag jullie mening,

Bedankt!
TDM-modellen al gezien?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:23:

Officiele specs en plaatjes van de nieuwe Honda African Twin:

http://www.visordown.com/...picture-leaked/27975.html
Dat is dan wel jammer van die mega-koeler voorop. :X

• 418O2
Net even een schijfremslot (die abus buttplug) en een optimate gekocht. Zowaar had ik de optimate er zo op (ben niet zo handig)

• Fuelke
  • Laatst online: 11-01 22:22

Fuelke

Forza Ferrari

Deze week is het drie jaar geleden dat ik voor het eerst op mijn Honda CBR-250R kroop 8)

Triestig nieuws van Decoy88 :/

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38

Phreak

KTM SuperDuke

Idd, triest nieuws.
Hij heeft wel indruk op me gemaakt tijdens het GoT tochtje met z'n aan elkaar geknupte transalp.
Volgens mij had hij destijds ook een koelwater reservoir gemaakt van een cola fles op z'n motor zitten :+
Ook kegelde hij Tankiej en mij bijna omver om op de foto te mogen bij een flitspaal haha.

Zaterdag even bij Alpine langs om m'n oordoppen na te laten kijken, soms als ik mn hoofd bijdraai of mn kaken iets beweeg, dat gaat het geluid langs mn doppen heen.
Wil wel eens voorkomen dat ik ze dan echt opnieuw in moet doen om ze weer sluitend te krijgen.

Blyatifull

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 02:33:
:o & WTF... :(

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/403110//

Gá alsjeblieft zeggen dat dít niet waar is...... (Decoy88)!!!
Damn... :/ Daar ben ik echt even stil van...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01 16:36
Ik ook, moet zeggen dat zijn reisverhalen op mij altijd erg inspirerend werkten, gewoon gaan en zien wat er gebeurt. Zat al uit te kijken naar zijn volgende avontuur..

• Olaf van der Spek
  • Niet online
[...]

http://www.motor-forum.nl...message/27320275#27320275

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:13
Als de ABS stuque is dan blijft het ABS lampje toch gewoon branden, waarom zou je dat moeten testen.

• Bastie-88
cyntax schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 06:48:
Als de ABS stuque is dan blijft het ABS lampje toch gewoon branden, waarom zou je dat moeten testen.
Om te kijken of je ABS lampje het doet :+

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Iets met redundancy...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

_Apache_

For life.

Bastie-88 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:29:
[...]

Om te kijken of je ABS lampje het doet :+
Dan springt ie niet aan als je je contactsleutel omdraait ;)

* _Apache_ let daar nou niet bepaald op, maar toch.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Elsandre schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:44:
@ reacties op mijn vraag: dank jullie wel voor de adviezen, ik ben niet iemand die gauw snel gaat rijden, als de motor maximaal 140 gaat vind ik het prima :)

Mij gaat het hoofdzakelijk om dat de motor betrouwbaar, makkelijk/goedkoop in onderhoud is en comfortabel rijd.

die scarver; is dat geen 1 cilinder?
Klopt, is een 1 cilinder. Je merkt dus wel dat hij draait. Maar het is een bescheiden machine, als je twijfelt aan het trillen zou ik zeggen doe een ritje er mee. Het is wel zo dat alle andere motoren waar ik nu op rijd allemaal veel te braaf aanvoelen met hun 2 of 4 cilinders :+
Ik heb zelf ook gereden op een Honda PC800 (beetje zweverig rijgedrag), BMW F800S (25KW model, langzaam en vol op de polsen hangen ;w ) en BMW R1200RT (Zet maar voor de deur, beetje hoog voor mij, maar wat reed die heerlijk O+ )
mphilipp schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:59:
[...]

Ik heb wel een zeer onbevooroordeelde mening :+

Er staat hier voor de deur nog een BMW R850RT uit '97. Meer dan 600cc en ouder dan 2000, maar een puike machine. Beetje zwaar, maar daar wen je snel aan. Erg compleet uitgevoerd, dus ideaal voor toeren en vakanties. Heeft maar 170.000 gelopen (kan makkelijk nog een ton mee), verse koppeling en banden en geen grote zaken in het vooruitzicht. Ook sleutelvriendelijk voor de handige Hendrik (onderhoudsmanual zit erbij).

Zeg het maar. Ik stuur je graag details en de prijs komen we wel uit. Ik zit binnen je budget.
Na mijn ritje op een R1200RT twijfel ik nog steeds of dat geen fijne fiets voor mij zou zijn, zou hij bevallen moet ik alleen mijn eigen motor kwijt zien te raken. En ik heb een hekel aan dingen moeten verkopen, al die tijd en moeite om uiteindelijk toch in te moeten leveren :-(

• Elsandre
empy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Klopt, is een 1 cilinder. Je merkt dus wel dat hij draait.
Dacht dat 1-cilinders best bokkig zijn bij lage snelheden? Mij lijkt een 4-cilinder juist fijn omdat die rustig zijn op lage toeren en je in hogere toeren wat sportiever kan rijden als je wilt?

Ik ben een beetje voorzichtig met motoren boven de 100k km, het motorblok mag het dan wel volhouden maar de rest moet ook wel een beetje netjes zijn.

Maar ik ga sowieso nu niks kopen, eerst maar mijn rijbewijs en een beetje proef rijden op verschillende types.

Ik vind de suggesties wel heel tof, misschien dat ik begin op een goedkoop dingetje een die weer verkoop en een mooi model van €4000 koop als ik wat meer ervaring heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Elsandre op 24-07-2015 09:26 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Over oude motoren gesproken, van die filmpjes van Schaaf kan ik wel genieten.
En oude CB500, en dan sturen alsof je leven er van afhangt. Menig poser word door deze 50pk opgevroten. _/-\o_

Skills > bike

Klikkerdeklik

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:29
Jeeehaa :+

Zal je maar gebeuren als je aan het cruisen bent. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Panini op 24-07-2015 09:44 ]

Verwijderd

_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:30:
En oude CB500, en dan sturen alsof je leven er van afhangt. Menig poser word door deze 50pk opgevroten. _/-\o_

Skills > bike

Klikkerdeklik
Wat ik wel heel sterk merk is het volgende. Als je bijna elke dag motor rijdt gebeurt al heel snel het volgende:

Je bouwt een beter verkeersinzicht op.
Je leert je motor steeds beter kennen.
Bochten gaan steeds makkelijker.

Als je dan ook nog een beetje van flink doorrijden houdt kan het zomaar zijn dat je heel veel sterke en snellere motoren echt helemaal zoek rijdt zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen >:) ;)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Skills > bike

Klikkerdeklik
Hij rijd hard, maar hij heeft ook mazzel dat hij niet een keer van de motor af word gereden. Hij rijd racelijnen op de onoverzichtelijke openbare weg.

Als die een keer in het nieuws komt dat hij kapot is gereden zou het mij echt niet verbazen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Hij rijd hard, maar hij heeft ook mazzel dat hij niet een keer van de motor af word gereden. Hij rijd racelijnen op de onoverzichtelijke openbare weg.

Als die een keer in het nieuws komt dat hij kapot is gereden zou het mij echt niet verbazen.
Ben het er helaas mee eens... Absoluut mooi om de snelheid te zien van die CB, maar het gedrag in het verkeer kan hem (of een onschuldige andere motorrijder) nog eens duur komen te staan.

[ Voor 26% gewijzigd door fredkroket op 24-07-2015 09:49 ]

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Elsandre schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Dacht dat 1-cilinders best bokkig zijn bij lage snelheden? Mij lijkt een 4-cilinder juist fijn omdat die rustig zijn op lage toeren en je in hogere toeren wat sportiever kan rijden als je wilt?
Dat vind ik wel meevallen, deze blokken staan er om bekend dat ze wat kunnen bokken, maar dat is opgelost met een ander type bougie. Vanaf 2500 toeren trekt het blok gewoon lekker door en loopt het blok gewoon normaal. Je hebt over het hele toerenbereik genoeg vermogen en genoeg koppel.
En de meeste racers houd ik wel bij, pas boven de 140 gaan ze echt op mij uitlopen. Maar het gaat er vooral om wat jij zelf als fijn ervaart. Elk blok heeft zijn eigen karakter en is lastig te vergelijken.

• Elsandre

Skills > bike

Klikkerdeklik
Vind zijn video's ook altijd leuk om te kijken, zeker omdat er geen gepraat doorheen is en hij mooie wegen rijd.
Al rijd hij vaak niet al te veilig..

• XBL

XBL

Hooglander1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Ik vind het wel meevallen. Als hij niet voorbij de bocht kan kijken, blijft-ie op z'n eigen weghelft. Zelfde met inhalen.

Verwijderd

XBL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Ik vind het wel meevallen. Als hij niet voorbij de bocht kan kijken, blijft-ie op z'n eigen weghelft. Zelfde met inhalen.
Mee eens, ik vind Schaaf best netjes rijden :) Vind alleen dat die CB500 zo snel aan de grond zit :? Met mijn Bandit zit ik met dezelfde hellingshoeken echt nog niet aan de grond.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

XBL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Laat ik het zo zeggen, mij zijn andere (ook vlotte) rijlijnen aangeleerd. En leuk als je op je eigen weghelft zit, maar daar heb je weinig aan als je een overhangende trekker tegenkomt net achter de bocht.

Er zijn echt wel veiligere lijnen te rijden die ook vlot zat zijn :)

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Mee eens, ik vind Schaaf best netjes rijden :) Vind alleen dat die CB500 zo snel aan de grond zit :? Met mijn Bandit zit ik met dezelfde hellingshoeken echt nog niet aan de grond.
Volgens mij zitten er hele lange boutjes onder z'n stepjes (die boutjes hebben een naam waar ik ff niet op kan komen).

Hij moet ff wat gaan doen met z'n zitpositie, want volgens mij blijft-ie gewoon midden op z'n zadel zitten. Aan de andere kant is het aan de grond rijden van z'n stepjes zijn "ding" geworden, dus doet-ie het zoveel mogelijk. Alles voor de views.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Laat ik het zo zeggen, mij zijn andere (ook vlotte) rijlijnen aangeleerd. En leuk als je op je eigen weghelft zit, maar daar heb je weinig aan als je een overhangende trekker tegenkomt net achter de bocht.

Er zijn echt wel veiligere lijnen te rijden die ook vlot zat zijn :)
Ik rij ook de zogenaamde "racelijnen" op mijn eigen weghelft en dat kan ook makkelijk, behalve als ik een bocht niet goed kan doorkijken of in bochten welke tegenliggers altijd afsnijden.

Vanaf 1:15:

[YouTube: https://youtu.be/KVWLIfChUwg?t=1h15m8s]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:12:
Op welke momenten rijdt ie volgens jou onveilig dan en waarom?
XBL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:26:
Volgens mij zitten er hele lange boutjes onder z'n stepjes (die boutjes hebben een naam waar ik ff niet op kan komen).
Slijtbouten

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-07-2015 11:32 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het op zich allemaal wel meevallen. Enige "niet zo nette" moment vind ik rond 1.05 (motor inhalen nét achter een auto mét tegenligger) Een van de drie andere partijen hoeft maar iets raars te doen en het past niet meer.

Verwijderd

Lol Schaaf op een andere motor :)

• Metro2002
  • Laatst online: 10:58

Metro2002

Memento mori

Niet iemand om gezellig een groepsrit mee te doen. Hij rijdt iedereen binnen de kortste keren zoek :+

Over bochten gesproken: Ik dook vanochtend op de afrit met een wat hogere snelheid erin dan normaal (80km/u ipv 60km/u) en ineens schieten die woorden van je instructeur weer door je hoofd en herinner je je iets over lichaamspositie en voor ik het wist hing ik met een bil van mijn motor en was het continu in mijn hoofd: KIJKEN WAAR JE HEEN WIL KIJKEN WAAR JE HEEN WIL.

Intussen schoten ook gedachten als: woooooooooooeiiiiiiiii en shiiiiiiiiiit door mijn hoofd en daarna: O , dat ging best goed :+ en: that was cool uhuhuuhu :P

:') (en nog steeds van die dikke schaamranden :X , vraag me af of ik die er ooit af rij ;( )

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 24-07-2015 11:58 ]

• Bastie-88
Metro2002 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:56:
Niet iemand om gezellig een groepsrit mee te doen. Hij rijdt iedereen binnen de kortste keren zoek :+

Over bochten gesproken: Ik dook vanochtend op de afrit met een wat hogere snelheid erin dan normaal (80km/u ipv 60km/u) en ineens schieten die woorden van je instructeur weer door je hoofd en herinner je je iets over lichaamspositie en voor ik het wist hing ik met een bil van mijn motor en was het continu in mijn hoofd: KIJKEN WAAR JE HEEN WIL KIJKEN WAAR JE HEEN WIL.

Intussen schoten ook gedachten als: woooooooooooeiiiiiiiii en shiiiiiiiiiit door mijn hoofd en daarna: O , dat ging best goed :+ en: that was cool uhuhuuhu :P

:') (en nog steeds van die dikke schaamranden :X , vraag me af of ik die er ooit af rij ;( )
klinkt als
Joe Bar
:+

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Ik rij ook de zogenaamde "racelijnen" op mijn eigen weghelft en dat kan ook makkelijk, behalve als ik een bocht niet goed kan doorkijken of in bochten welke tegenliggers altijd afsnijden.

Vanaf 1:15:

[video]
1,5 uur later. Shit, ik moet andere dingen doen. Leerzaam :)
Het is misschien inderdaad het onwennig op die Triumph zitten, maar hij stuurt regelmatig veel te vroeg in en is erg lomp met het gas.

Daarnaast gewoon asociaal hard, daar ben ik nooit zo jaloers op. Dan mag hij mij zoek rijden, geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Jelte op 24-07-2015 12:22 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28

Bommes

Capo del formaggio

Ja die snelheden op die triump, 1 foutje en ook hem kunnen ze inpakken in gevoerd vurenhout :N
Je kunt trouwens ook wel aan zijn schaduw (voor hem op de grond) zien dat hij een beetje als een crosser op het ding zit.
Motor aanschuinen en zelf tegen hangen, dus motor schuiner dan nodig door zijn eigen positie de verkeerde kant op te bewegen.
Ik blijf op de Vespa ook redelijk rechtop zitten, maar dat komt meer omdat dat ding zo goed als omvalt als ik mee ga hangen in de bocht. Dat is zeg maar "werken" om het ding recht op te houden, in tegenstelling tot een "normale" motor die uit zich zelf graag rechtdoor en rechtop gaat.
Daarbij gebruikt hij zijn gashandle gelijk an mij op de Vespa maar dan heb ik maar 1 vierde van de peekahs van die triump bij me. Rijd ik niet met binair gas dan is er niet veel te beleven zeg maar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• XBL

XBL

Ach ja, hij wil op die Triumph rijden zoals-ie op z'n Honda doet. Dat is namelijk leuk voor het filmpje. Enige probleem is dat-ie nog maar 40 minuten op die Triumph heeft gereden, terwijl-ie al jaren op z'n Honda rijdt. Beetje stom om dat te doen, maar dat krijg je als je weet dat je een publiek hebt dat je filmpje bekijkt met de verwachting van schrapende voetsteunen en snelle bochten.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

btw ik ben bezig Decoy88's Tweakers account in memoriam te zetten, maar zeef heeft (terecht) wat bewijs nodig dat het idd om hem gaat en geen foute grap is..
Als mensen meer info hebben DM me dan svp.. zodat we Decoy88 een mooi rustplekje kunnen geven..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ROFLASTC
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:18:
btw ik ben bezig Decoy88's Tweakers account in memoriam te zetten, maar zeef heeft (terecht) wat bewijs nodig dat het idd om hem gaat en geen foute grap is..
Als mensen meer info hebben DM me dan svp.. zodat we Decoy88 een mooi rustplekje kunnen geven..
Op MF had de TS gezegd dat hij het Facebook account wist en bericht had van bekenden.

And it goes BRAAAAAPP!

• XBL

XBL

Als je een M-F account hebt: neem ff contact op met de TS van dit topic. Als je geen account daar hebt, wil ik het wel voor je doen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Als je een M-F account hebt: neem ff contact op met de TS van dit topic. Als je geen account daar hebt, wil ik het wel voor je doen.
Heb ik (had zelfs een MF sticker op mijn vorige motor), heb contact met borisz./Sjoerd gezocht.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

empy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:06:
[...]
Na mijn ritje op een R1200RT twijfel ik nog steeds of dat geen fijne fiets voor mij zou zijn, zou hij bevallen moet ik alleen mijn eigen motor kwijt zien te raken. En ik heb een hekel aan dingen moeten verkopen, al die tijd en moeite om uiteindelijk toch in te moeten leveren :-(
Snap ik. Bedenk wel dat dit een andere motor is dan een 1200RT. Dit is er een van de generatie R1100RT dus dat is 2 generaties geleden. Voordeel is dat er nog geen CAN bus op zit wat minder electronica. Wel van alle gemakken voorzien als electrisch verstelbaar ruitje en verwarmbare handvaten. Ik heb er dan nog running lights, LED verlichting (alle knippers) en een intercom (bedraad, werkt altijd) aan toegevoegd.

Verwijderd

Jelte schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:22:
[...]
1,5 uur later. Shit, ik moet andere dingen doen. Leerzaam :)

[...]
Daarnaast gewoon asociaal hard, daar ben ik nooit zo jaloers op.
Ik vind het wel een lekker vaartje :)

/me mag dat ook geregeld doen :X

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er is op MF wel een link van een nieuwsbericht te zien, die kan je vergelijken met de motor op zijn facebook ook nog eens. En daar staat ook expliciet vermeld dat de motorrijder is overleden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zat net toevallig weer eens te kijken naar die "In Memoriam" hier op T.Net. Staan stiekem best veel personen bij welke ik persoonlijk gekend heb (al dan niet goed).....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Indien nodig kan ik zijn e-mail adres waarmee hij op MF geregistreerd is verstrekken aan Tweakers zodat dit met elkaar vergeleken kan worden.

Tragisch idd, jonge vent ook nog :'(

Motor-forum.nl

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:42

steveman

Comfortabel ten onder

Dat domme commentaar er ook bij :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZlaKEId.png

Die kan echt beter de bus pakken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bananeman schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:42:
Indien nodig kan ik zijn e-mail adres waarmee hij op MF geregistreerd is verstrekken aan Tweakers zodat dit met elkaar vergeleken kan worden.

Tragisch idd, jonge vent ook nog :'(
ja dat helpt mogelijk.. DM svp

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:40:
Ik zat net toevallig weer eens te kijken naar die "In Memoriam" hier op T.Net. Staan stiekem best veel personen bij welke ik persoonlijk gekend heb (al dan niet goed).....
Zo kwam ik er pas vrij laat achter dat de Tonio over wie A.F.Th. van der Heijden een boek schreef de Tonio was waarmee ik een dagje op stap ben geweest om foto's te maken en met zijn camera te spelen. Ik wilde toen wel zo'n Minolta DSLR kopen en hij had er een.

Best maf als je er dan achter komt dat zo'n jonge vent met nog zoveel plannen en ideëen ineens dood is.

Verwijderd

steveman schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:46:
[...]

[afbeelding]

Vooral ook omdat een speed 4 een buitengewoon slechte motor is voor zijn tijd.
een hornet of fazer zijn dan vergeleken een stuk beter.

maakt her en der wat schoonheids foutjes... maar met beperkte ervaring op voor hem onbekende motor is niet heel kwalijk te nemen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 15:11 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Metro2002 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:56:
Ik durf het wel aan. Hij op de CB ik op de monster :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Vooral ook omdat een speed 4 een buitengewoon slechte motor is voor zijn tijd.
een hornet of fazer zijn dan vergeleken een stuk beter.

maakt her en der wat schoonheids foutjes... maar met beperkte ervaring op voor hem onbekende motor is niet heel kwalijk te nemen...
Ik weet het niet hoor maar in alle reviews op het net zijn de meeste mensen lyrisch over deze motor.

Voorbeeldje:

The new Triumph Speed Four is the best-handling bike in its class, with an excellent blend of agility and stability. Kevin Ash is impressed

The Speed Four was voted No.1 for handling and suspension in Ride magazine's 2008 Rider Power Survey.

etc etc

Verwijderd

dat zijn engelse bladen, beetje "wij van wc eend"

het blok is onbetrouwbaar en leverd gewoon geen mooi vermogen vergeleken met de jappen van toen.
Het werd een stuk beter toen ze er 50cc bij boordde (want toen kregen ze wel een mooie curve voor elkaar, maar welliswaar door valsspelen)

de "baby" Triumph werden pas goed, toen ze naar de 675 triple gingen.

ps. in 2008 was de speed4 volgens mij niet eens meer in productie, dus waarom die in 2008 een prijs wint snap ik niet helemaal want de street triple was toen al zeker verkrijgbaar (en de street is echt vele malen beter, wellicht 1 van de beste lichte nakeds op dit moment)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 15:24 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:46:
[...]

[afbeelding]

Kweenie wie die Schaaf is, maar ik hoop niet dat ie zo over de dijkjes rijdt. Door dit soort rijgedrag worden ze een voor een afgesloten. Wat een zenuwenleier is dat zag. Kan ie niet normaal rijden? Of is het gewoon een kutmotor die het alleen maar doet op hoog toerental?

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Kweenie wie die Schaaf is, maar ik hoop niet dat ie zo over de dijkjes rijdt. Door dit soort rijgedrag worden ze een voor een afgesloten. Wat een zenuwenleier is dat zag. Kan ie niet normaal rijden? Of is het gewoon een kutmotor die het alleen maar doet op hoog toerental?
Op zijn eigen motor rijdt ie juist soepel en mooi vind ik. Dit was echt de berg af boenderen :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar het is ook een bepaalde rijstijl. In de auto zie je het ook; van die zenuwenleiers die koste wat het kost het eerste weg willen zijn bij het stoplicht en constant bezig zijn met sprintjes. Ze vertoken alleen maar een bak brandstof, want ik kom ze gewoon weer tegen met mijn Upje in de bochten. Lekker uit laten rollen en laat remmen, snelheid meenemen in de bocht en dan zit ik ineens weer voor die Audi met 3x zoveel vermogen als ik. En ik heb denk ik maar een kwart van de brandstof verbruikt.

Maarja...zal wel aan de testosteronpomp liggen denk ik. Of verkeerde medicatie :+

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

mphilipp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Snap ik. Bedenk wel dat dit een andere motor is dan een 1200RT. Dit is er een van de generatie R1100RT dus dat is 2 generaties geleden. Voordeel is dat er nog geen CAN bus op zit wat minder electronica. Wel van alle gemakken voorzien als electrisch verstelbaar ruitje en verwarmbare handvaten. Ik heb er dan nog running lights, LED verlichting (alle knippers) en een intercom (bedraad, werkt altijd) aan toegevoegd.
Dat geloof ik graag. Ik houd van motoren waar je zelf nog wat aan kan sleutelen, dus geen CAN is voor mij al handiger :+
Ik ben alleen gevallen voor het karakter van de boxer. De zwieper die je krijgt van het blok werkte nogal verslavend. Een ander soort karakter vind ik ook terug in mijn 1-cilinder, het schud en trilt er op los. (al 2 kentekenplaten mogen vervangen doordat hij was gaan scheuren door het trillen O+ )
Die F800 waar ik op reed was net een naaimachine, het schakelen ging met een bescheiden klikje. Dat terwijl als ik op mijn eigen fiets van versnelling wissel het voelt en klinkt alsof er een kabouter met een moker de volgende serie tandwielen er in slaat.

Verwijderd

hij rijd relatief rustig.

het is een 4 cilinder, die moet je nu eenmaal boven de 50% van het toerental houden wil je dat er iets gebeurd

behalve wat schoonheidsfoutjes doet hij het zo slecht nog niet

verder kun je zien dat ie niet vaak de kans heeft om gas open te trekken, dus je ziet hem lekker binair op het gas gaan als ie de kans krijgt

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:53:
Maar het is ook een bepaalde rijstijl. In de auto zie je het ook; van die zenuwenleiers die koste wat het kost het eerste weg willen zijn bij het stoplicht en constant bezig zijn met sprintjes. Ze vertoken alleen maar een bak brandstof, want ik kom ze gewoon weer tegen met mijn Upje in de bochten. Lekker uit laten rollen en laat remmen, snelheid meenemen in de bocht en dan zit ik ineens weer voor die Audi met 3x zoveel vermogen als ik. En ik heb denk ik maar een kwart van de brandstof verbruikt.

Maarja...zal wel aan de testosteronpomp liggen denk ik. Of verkeerde medicatie :+
Mijn rij instructeur moest het tijdens mijn lessen ongeveer in me meppen om constant in te halen, links bij het verkeerslicht te gaan staan om 'vlot door te rijden' en bij elk teken van 'langzaam verkeer' er als een jekko voorbij te gaan maar zo is mijn normale rijstijl ook niet, rij nu ook gewoon lekker rustig met het verkeer mee ipv constant als een malloot door het verkeer heen te raggen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

teacher schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:57:
[...]

* teacher is benieuwd hoe dit is afgelopen... :)
ABS pomp defect, moet besteld worden. Motor zou - op z'n vroegst - halverwege komende week weer de weg op kunnen. -O-

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:56:
hij rijd relatief rustig.

het is een 4 cilinder, die moet je nu eenmaal boven de 50% van het toerental houden wil je dat er iets gebeurd

behalve wat schoonheidsfoutjes doet hij het zo slecht nog niet

verder kun je zien dat ie niet vaak de kans heeft om gas open te trekken, dus je ziet hem lekker binair op het gas gaan als ie de kans krijgt
Klopt inderdaad, als ik een beetje met mijn Bandit op B wegen wil blazen. Probeer ik de toerenteller zo op 7000 toeren constant te houden en bij elke mogelijkheid meteen binair het gas er op.

Nog een Pro tip: gebruik polderweggetjes tussen de weilanden door ipv dijkweggetjes :)

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Tja, wat doe je als je motorscooter een beurtje nodig heeft (en het is te mooi weer om het zelf te doen)?

Je gaat ff toeren op de leenfiets:
Afbeeldingslocatie: https://onedrive.live.com/embed?cid=325A6529B91CA42E&resid=325A6529B91CA42E%21911583&authkey=AIimrI88EKL5USg

En je neemt de touristische route naar huis :)
Afbeeldingslocatie: https://onedrive.live.com/redir?resid=325A6529B91CA42E!911584&authkey=!AK0TUqZkBic4qZY&v=3&ithint=photo%2Cjpg

Hmm, waarom doen plaatjes van OneDrive het niet?

[ Voor 17% gewijzigd door EgMaf op 24-07-2015 16:14 ]

• XBL

XBL

Metro2002 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Mijn rij instructeur moest het tijdens mijn lessen ongeveer in me meppen om constant in te halen, links bij het verkeerslicht te gaan staan om 'vlot door te rijden' en bij elk teken van 'langzaam verkeer' er als een jekko voorbij te gaan maar zo is mijn normale rijstijl ook niet, rij nu ook gewoon lekker rustig met het verkeer mee ipv constant als een malloot door het verkeer heen te raggen.
Met de auto, soit... maar op de motor: ja, graag. Zeker als het een beetje druk is, is het lekker om voor de meute uit te rijden. Je staat dan mss stil bij het volgende stoplicht, maar je zit niet tussen de auto's opgesloten.

• 418O2
EgMaf schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:07:
Tja, wat doe je als je motorscooter een beurtje nodig heeft (en het is te mooi weer om het zelf te doen)?

Je gaat ff toeren op de leenfiets:
[afbeelding]

En je neemt de touristische route naar huis :)
[afbeelding]
die doen het niet

• EgMaf
Ik zag het, maar waarom? Doen plaatjes op OneDrive het hier nooit?

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Met de auto, soit... maar op de motor: ja, graag. Zeker als het een beetje druk is, is het lekker om voor de meute uit te rijden. Je staat dan mss stil bij het volgende stoplicht, maar je zit niet tussen de auto's opgesloten.
Als het druk is rij ik meestal wat meer door op de motor om inderdaad tussen auto's en vooral vrachtwagens vandaan te blijven maar als het wat rustiger is , zoals nu met de vakantieperiode, dan rij ik gewoon op mijn gemak. Al blijf ik nog steeds ver uit de buurt van vrachtwagens, busjes etc :P en als er een trage opa voor me zit (zoals vanochted) dan ga ik er echt wel voor bij ;)

• 418O2
EgMaf schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:17:
[...]

Ik zag het, maar waarom? Doen plaatjes op OneDrive het hier nooit?
Jawel, maar dan moeten ze wel publiek zijn. Als ik die link open, dan moet ik inloggen.

• EgMaf
418O2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:23:
[...]

Jawel, maar dan moeten ze wel publiek zijn. Als ik die link open, dan moet ik inloggen.
Vaag... D'r staat toch echt "Shared with anyone with this view link"? 8)7
Naja, het is geen helpdesk hier, dus ik klooi later wel verder.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik erop klik zie ik ze wel. Bmw ergens in frankrijk ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Over een half uurtje eerste motorrijles. :)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
zeef schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:28:
Over een half uurtje eerste motorrijles. :)
Veel plezier! :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:00:
[...]

ABS pomp defect, moet besteld worden. Motor zou - op z'n vroegst - halverwege komende week weer de weg op kunnen. -O-
Maar, had je deze storing nu ook aan het lampje kunnen zien of niet? (serieuze vraag)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag de RC8 opgehaald en de SV1000S daar achtergelaten.

Gelijk even een foto.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Z5O51htHn1JYA5SRzBWGolQ6/medium.jpg

Nieuwe onderdelen zijn onderweg. Andere kentekenplaathouder met kleine knipperlichten, TechSpec tankgrips en nieuwe CNC rem en koppelingshendels.

Vandaag maar iets van 150km gereden, maar het verschil met de SV is enorm. Vooral de vering en wegligging scheelt erg veel, ook al had de SV HyperPro vering. Verder zit het veel beter dan de SV.

Me happy :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een machine zeg. :) Prachtig!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 64 ... 105 Laatste