Damn, wat een bericht... Heb hem een keer ontmoet, en hij was in het echt precies zoals je uit zijn verhalen opmaakte. Relaxte kerel die geen problemen zag. Enthousiast, soms wat overmoedig, altijd wel een of ander probleem waar hij dan toch weer uit kwam. Gestorven in het harnas terwijl hij deed wat hij het liefste deed. Te vroeg, de community's zullen hem missen.
Enorm vervelend nieuws....
Twee weken geleden vroeg ik nog aan hem waar de reis dit keer heen ging nadat hij mij wat tips had gegeven over het wegwerken van wat bedrading voor mijn navigatie. Dit is wat hij zei:
cyntax: "Ahhh veel voorbereiding weer dus
. Waar gaat de reis dit keer heen?"
DECOY88: "het oosten O-)"
cyntax: "Haha klinkt heel mystiek"
DECOY88: "ging ooit naar Oostenrijk en Italië en keerde in Istanbul om naar huis. dus ik ben gestopt me vooraf vertellen wat ik allemaal niet ga doen >:)"
cyntax: "Hahaha nice, ja dan begrijp ik wel dat je vooraf niet wilt zeggen waar je eindigt
. Als je weer een travel log maakt op het MF dan zou ik het zeker weer lezen
."
DECOY88: "dat komt goed
:Y"
Sterkte aan zijn familie en vrienden.
Twee weken geleden vroeg ik nog aan hem waar de reis dit keer heen ging nadat hij mij wat tips had gegeven over het wegwerken van wat bedrading voor mijn navigatie. Dit is wat hij zei:
cyntax: "Ahhh veel voorbereiding weer dus
DECOY88: "het oosten O-)"
cyntax: "Haha klinkt heel mystiek"
DECOY88: "ging ooit naar Oostenrijk en Italië en keerde in Istanbul om naar huis. dus ik ben gestopt me vooraf vertellen wat ik allemaal niet ga doen >:)"
cyntax: "Hahaha nice, ja dan begrijp ik wel dat je vooraf niet wilt zeggen waar je eindigt
DECOY88: "dat komt goed
Sterkte aan zijn familie en vrienden.
Heftige shit. Wel gestorven in het harnas, maar was volgens mij nog een vrij jonge vent.. Hij bracht wel leven in de brouwerij hier.
Verwijderd
Is er al bekend wat er precies met Robert is gebeurd. Een aanrijding met een ander voertuig, een technisch mankement, of iets anders?
Is dat van belang om hier te bespreken? Ik vind dat nogal privé en doet weinig toevoegen aan dit tragische verlies.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:54:
Is er al bekend wat er precies met Robert is gebeurd. Een aanrijding met een ander voertuig, een technisch mankement, of iets anders?
Maar dat vind ik, dus heeft ook weinig betekenis.
Aangezien we ook andere ongelukken analyseren vind ik het geen verschil maken eerlijk gezegd.maartend schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:04:
[...]
Is dat van belang om hier te bespreken? Ik vind dat nogal privé en doet weinig toevoegen aan dit tragische verlies.
Maar dat vind ik, dus heeft ook weinig betekenis.
Zelf ben ik ook benieuwd wat er nou gebeurd is met onze decoy88
Een handtekening?!
Oke. Snap het ergens wel.tellavist schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:09:
[...]
Aangezien we ook andere ongelukken analyseren vind ik het geen verschil maken eerlijk gezegd.
Zelf ben ik ook benieuwd wat er nou gebeurd is met onze decoy88
Er zal tzt op zijn facebook wel wat verschijnen denk ik (niet dat ik m op FB heb ofzo).
And it goes BRAAAAAPP!
Het laatste op zijn facebook wat er nu staat is een foto van hem op zijn "nieuwe" alp met een dikke grijns op zijn gezicht.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Is dat deze TransAlp?Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:40:
Het laatste op zijn facebook wat er nu staat is een foto van hem op zijn "nieuwe" alp met een dikke grijns op zijn gezicht.
http://www.gazetakrakowsk...a-wideo-zdjecia,id,t.html
Jep.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Is dat deze TransAlp?
Zo dan, hoe vindt je zoiets? Spreek jij Pools?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Is dat deze TransAlp?
Edit; Enkelzijdig ongeval, bestuurder verloor door onbekende oorzaak de controle over het voertuig en raakte bij de val de vangrail. Ter plekke overleden.
[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 21-07-2015 13:02 ]
And it goes BRAAAAAPP!
damn, daar ben ik wel even stil van.wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 02:33:
& WTF...
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/403110//
Gá alsjeblieft zeggen dat dít niet waar is...... (Decoy88)!!!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Pfft, dat is wel erg naar nieuws zeg
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Google translate. Leest niet makkelijk maar de boodschap is duidelijk.ROFLASTC schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Zo dan, hoe vindt je zoiets? Spreek jij Pools?
Edit; Enkelzijdig ongeval, bestuurder verloor door onbekende oorzaak de controle over het voertuig en raakte bij de val de vangrail. Ter plekke overleden.
Bij de reactie's staat mogelijk iemand die het heeft zien gebeuren.
Klik (De titel van de betreffende reactie is "uitstapje"
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Commentaren op nieuwsartikels zijn blijkbaar over heel de wereld van hetzelfde niveau...
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dat viel mij ook al op ja..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Nee ik spreek geen Pools, Ik ben er als volgt achter gekomen:ROFLASTC schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:56:
[...]
- gekeken in welke provincie Krakau ligt.
- via http://kranten-polen.startpagina.nl/ welke kranten daar worden uitgegeven.
- via google translate opgezocht wat de Poolse woorden zijn voor motorrijder en de maand juli.
- op de diverse sites van de kranten bovenstaande woorden in hun zoekmachine getikt.
Het gaat vermoedelijk om een eenzijdig ongeval waar de motorrijder de macht over het stuur is kwijtgeraakt en de vangrail heeft geraakt.
Geen woorden voor...
Decoy, de man die een shifttoets maar onnodige luxe vond en zo nuchter in het leven stond als maar kon.
Heel veel sterkte aan nabestaanden.
Decoy, de man die een shifttoets maar onnodige luxe vond en zo nuchter in het leven stond als maar kon.
Heel veel sterkte aan nabestaanden.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
ROFLASTC schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:56:
[...]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ik ben hier aan het werk bij een klant waar flink wat polen rond lopen.
Heb het even laten door lezen en gevraagd wat er staat.
Wat jullie al via google translate gevonden hadden klopt.
Enkelzijdig ongeval, oorzaak onbekend, ter plaatse overleden.
Heb het even laten door lezen en gevraagd wat er staat.
Wat jullie al via google translate gevonden hadden klopt.
Enkelzijdig ongeval, oorzaak onbekend, ter plaatse overleden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat gaat ik even onthouden als zoekskill. thnxVerwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Nee ik spreek geen Pools, Ik ben er als volgt achter gekomen:
- gekeken in welke provincie Krakau ligt.
- via http://kranten-polen.startpagina.nl/ welke kranten daar worden uitgegeven.
- via google translate opgezocht wat de Poolse woorden zijn voor motorrijder en de maand juli.
- op de diverse sites van de kranten bovenstaande woorden in hun zoekmachine getikt.
Het gaat vermoedelijk om een eenzijdig ongeval waar de motorrijder de macht over het stuur is kwijtgeraakt en de vangrail heeft geraakt.
And it goes BRAAAAAPP!
Ach, vreselijk om te moeten horen.
Lees je hier zijn voorbereidingen voor een mooie trip, komt 'ie niet meer thuis.
Jonge vent ook nog. Heel treurig.
Lees je hier zijn voorbereidingen voor een mooie trip, komt 'ie niet meer thuis.
Jonge vent ook nog. Heel treurig.
Have a wheelie good weekend!
27?
R.I.P.
R.I.P.
Ik heb ook een Speed-R maar geen chinflap.. Zijn er modellen geweest zonder?steveman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:06:
-Chinflap (bijgeleverd) begint soms te flapperen () (Na een jaar ofzo)
@hierboven, vervelend nieuws, jammer om dit te horen.
[ Voor 29% gewijzigd door GBTW op 21-07-2015 17:25 ]
Ik ben in dit topic geen vaste bezoeker, maar dit is wel even kloten nieuws zeg. Net nu ik zelf helemaal sta te stuiteren van enthousiasme voor m'n eerste solo motorreis naar Noorwegen. Om het maar even wat luchtiger te maken; iemand nog tips?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik heb van 5-23 oktober vrij. Ik ga samen met een vriend die nu nog een Tenere heeft (hij twijfelt nog of ie iets anders moet kopen). Misschien gaan er meer mee, maar de groep moet niet te groot worden. Het idee is om wat leuke offroad dingetjes te doen, Dakar tracks enzo. Niet echt het diepe zand, want dat is niet zo leuk op die trekker. En ik hou er sowieso niet van, ook niet toen ik op de tenere was...DinX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:17:
[...]
Wanneer ga je in oktober? Ik ga ook in oktober naar Marokko. Meet ?
Ben nu nog aan het kijken wanneer ik ga vertrekken en of ik er een weekje bij doe. Ik wil met de ferry vanuit Sète of vanuit Barcelona. Dan is het meteen een week meer of minder als je wil schipperen in duur. Ik zit te denken aan de ferry op 4 oktober in Barcelona (23:59, dus rustig in 2 dagen naar daar rijden) en op 28 oktober terug en dan in 1 ruk naar huis.
Vanuit Barca duurt het 32uur. Daar begin ik niet aan...
Laten we eens kijken tegen die tijd. We kunnen samen oprijden totdat we er weer genoeg van hebben.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vreselijk nieuws inderdaad. Drukt je maar weer eens met de neus op de feiten. Wat er ook gebeurd is en wiens schuld het ook is, het blijft vooral voor zijn familie een vreselijk drama.ROFLASTC schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:56:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gek genoeg heeft er één wel enorm gelijk, reactie van jacek8811DinX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:47:
Commentaren op nieuwsartikels zijn blijkbaar over heel de wereld van hetzelfde niveau...
https://translate.google....otocyklista%2C561414.html
Vreselijk voor de nabestaanden
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik blijf er maar aan denken wat een vreselijk einde zeg, langs de snelweg op de vluchtstrook sterven...
Echt een nachtmerrie
Echt een nachtmerrie
Pas op met binnen bij de onbemande tankstations. ik kreeg mijn +- 100 euro gijzelings geld pas na 5 dagen terug. Met 3 keer op een dag tanken gaat dat best hard, met creditcard had ik geen last.antonboonstra schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:21:
Ik ben in dit topic geen vaste bezoeker, maar dit is wel even kloten nieuws zeg. Net nu ik zelf helemaal sta te stuiteren van enthousiasme voor m'n eerste solo motorreis naar Noorwegen. Om het maar even wat luchtiger te maken; iemand nog tips?
Ik hoop dat je geluk hebt met het weer, wij hadden in 3 weken misschien 4 dagen waar geen regen was. Het is totaal niet leuk als je de omgeving niet kan zien van de mist en regen.
Was maar informatief hoor, ik reis alleenmphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:02:
[...]
Ik heb van 5-23 oktober vrij. Ik ga samen met een vriend die nu nog een Tenere heeft (hij twijfelt nog of ie iets anders moet kopen). Misschien gaan er meer mee, maar de groep moet niet te groot worden. Het idee is om wat leuke offroad dingetjes te doen, Dakar tracks enzo. Niet echt het diepe zand, want dat is niet zo leuk op die trekker. En ik hou er sowieso niet van, ook niet toen ik op de tenere was...
Vanuit Barca duurt het 32uur. Daar begin ik niet aan...Dan zit ik liever een dagje langer op de brommerd. In max.3 dagen ben je beneden.
Laten we eens kijken tegen die tijd. We kunnen samen oprijden totdat we er weer genoeg van hebben.
Maar leuk te weten dat er nog forumgangers in de regio zitten
Jep, ik denk er ook maar niet te veel over na. Hopelijk was het licht direct uit.Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:01:
Ik blijf er maar aan denken wat een vreselijk einde zeg, langs de snelweg op de vluchtstrook sterven...![]()
Echt een nachtmerrie
Flinke lurker hier, maar damn wat een klote nieuws. Was altijd fan van zijn reisverslagen op het MF en hier. Sterkte aan de nabestaanden!
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Koop meteen anti-muggen spul. Gewoon ter plekke kopen, verkopen ze bijna overal. Of je neemt de goeie ouwe 50% DEET van hier meeantonboonstra schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:21:
Hoe verder je van de kust af gaat hoe erger het wordt. Het zijn daar hele zwermen piepkleine mugjes die op veel plaatsen rondvliegen.
Zelf was ik net voor het muggenseizoen in Noorwegen (midden juni). Naar het einde toe (ter hoogte van Preikestolen) begonnen ze in aantal toe te nemen.
In de regio ten oosten van Alta (Finnmark) moet het blijkbaar verschrikkelijk zijn bij momenten. Je zit daar met een hoop "wetlands", ideaal voor die beesten.
En nog een tip misschien: in bijna elk benzinestation verkopen ze pølse. Soort van hot-dogs. Goedkoop en super lekker. Ze hebben er ook waar kaas in het midden zit. Ik heb daar zowat 3 weken van geleefd
[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 21-07-2015 22:07 ]
Decoy? Echt, wow... daar schrik ik ook van.wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 02:33:
& WTF...
Midges heten die kleredingen. Je ziet ze niet, hoort ze niet, ze zijn heel klein (dus dubbel geweven muskietengaas voor je tent) en je wordt er gierend gek van. Enige dat echt helpt is wind. Liefst stormkracht.DinX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Koop meteen anti-muggen spul. Gewoon ter plekke kopen, verkopen ze bijna overal. Of je neemt de goeie ouwe 50% DEET van hier mee
Hoe verder je van de kust af gaat hoe erger het wordt. Het zijn daar hele zwermen piepkleine mugjes die op veel plaatsen rondvliegen.
Thanx voor de tips. Heb je ook last van die muggen als je niet in een tent zit? Ik was van plan om te overnachten in hotels en/of huizen via Airbnb. Weersvoorspellingen lijken vooralsnog niet echt geweldig. Heb wel regenkleding gekocht, maar als het droog is kun je natuurlijk pas echt van die bochtige weggetjes genieten.DinX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Koop meteen anti-muggen spul. Gewoon ter plekke kopen, verkopen ze bijna overal. Of je neemt de goeie ouwe 50% DEET van hier mee
Zelf was ik net voor het muggenseizoen in Noorwegen (midden juni). Naar het einde toe (ter hoogte van Preikestolen) begonnen ze in aantal toe te nemen.
In de regio ten oosten van Alta (Finnmark) moet het blijkbaar verschrikkelijk zijn bij momenten. Je zit daar met een hoop "wetlands", ideaal voor die beesten.
En nog een tip misschien: in bijna elk benzinestation verkopen ze pølse. Soort van hot-dogs. Goedkoop en super lekker. Ze hebben er ook waar kaas in het midden zit. Ik heb daar zowat 3 weken van geleefd
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Overal waar wat gras is en niet al te veel wind staat. Buiten dus. Maar je motor gaat harder.antonboonstra schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:41:
[...]
Thanx voor de tips. Heb je ook last van die muggen als je niet in een tent zit? Ik was van plan om te overnachten in hotels en/of huizen via Airbnb. Weersvoorspellingen lijken vooralsnog niet echt geweldig. Heb wel regenkleding gekocht, maar als het droog is kun je natuurlijk pas echt van die bochtige weggetjes genieten.
Ik kan ook hyttes aanraden om te overnachten.antonboonstra schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:41:
[...]
Thanx voor de tips. Heb je ook last van die muggen als je niet in een tent zit? Ik was van plan om te overnachten in hotels en/of huizen via Airbnb. Weersvoorspellingen lijken vooralsnog niet echt geweldig. Heb wel regenkleding gekocht, maar als het droog is kun je natuurlijk pas echt van die bochtige weggetjes genieten.
| Noordkaap | ||
Kost rond de 300-350 NKR voor 1 nacht als je alleen bent.
Sterkte aan alle nabestaanden van Robert! Vreselijk nieuws....
Hotels zijn echt reteduur in Noorwegen, zijn maar 2 ketens dacht ik die hotels hebben daar. Hutjes zijn meestal wel goed te doen tussen de 30-60€
Die muggen zijn wel vervelend maar ik moet zeggen dat we er in Schotland meer last van hebben gehad dan de afgelopen keren in Noorwegen. Ik heb bijna elke keer mazzel gehad met het weer in Noorwegen, nu 4x op de motor geweest ik denk totaal in 14 weken misschien 6 dagen regen gehad.
Maakt het rijden trouwens niet minder bijzonder daar, draagt zelfs wel wat bij aan sommige stukken. Er zijn ook "veel" "hoog" vlaktes daar kan het zo maar 15-20 graden kouder zijn dan beneden.
Als het regent moet je wel goed opletten met veeroosters, die leggen ze daar ook gewoon in de bocht op weggetjes op sommige vlaktes.
Let op met te hard rijden, ze controleren weinig maar boetes ze zijn duurder dan in Nederland
En gooi zoveel mogelijk drank/ bier hier in je tassen, daar is het stukken duurder!
Mooiste land waar ik tot op heden geweest ben met de motor.
Hotels zijn echt reteduur in Noorwegen, zijn maar 2 ketens dacht ik die hotels hebben daar. Hutjes zijn meestal wel goed te doen tussen de 30-60€
Die muggen zijn wel vervelend maar ik moet zeggen dat we er in Schotland meer last van hebben gehad dan de afgelopen keren in Noorwegen. Ik heb bijna elke keer mazzel gehad met het weer in Noorwegen, nu 4x op de motor geweest ik denk totaal in 14 weken misschien 6 dagen regen gehad.
Maakt het rijden trouwens niet minder bijzonder daar, draagt zelfs wel wat bij aan sommige stukken. Er zijn ook "veel" "hoog" vlaktes daar kan het zo maar 15-20 graden kouder zijn dan beneden.
Als het regent moet je wel goed opletten met veeroosters, die leggen ze daar ook gewoon in de bocht op weggetjes op sommige vlaktes.
Let op met te hard rijden, ze controleren weinig maar boetes ze zijn duurder dan in Nederland
En gooi zoveel mogelijk drank/ bier hier in je tassen, daar is het stukken duurder!
Mooiste land waar ik tot op heden geweest ben met de motor.
Lange meelezer,
Sterkte aan de nabestaanden!
Sterkte aan de nabestaanden!
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Waarschijnlijk, ik had hem er niet los bij besteld in ieder geval. Een keer als test zonder die chinflap gereden, beviel me totaaaal niet, kreeg allerlei stof en zo in m'n gezicht geblazenOlaf van der Spek schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:16:
Ik heb ook een Speed-R maar geen chinflap.. Zijn er modellen geweest zonder?
[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 22-07-2015 08:24 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat ongelooflijk zuur nieuws voor alle familie, nabestaanden, vrienden en andere naasten. 
Zelf heb ik hem maar 1 keer mogen ontmoeten, de GoT motorrit van januari vorig jaar.
Maar het ontvallen van iemand met zo een relaxte en avontuurlijke houding en een mega-verlies.
En jacek8811 heeft groot gelijk, iemand die met zoveel spullen - en een extra band - op pad gaat, heeft serieuze reisplannen.
Zelf heb ik hem maar 1 keer mogen ontmoeten, de GoT motorrit van januari vorig jaar.
Maar het ontvallen van iemand met zo een relaxte en avontuurlijke houding en een mega-verlies.
En jacek8811 heeft groot gelijk, iemand die met zoveel spullen - en een extra band - op pad gaat, heeft serieuze reisplannen.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 22-07-2015 09:10 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Als het goed is kun je bij Statoil ook een speciale thermosbeker kopen die je dan de rest van het jaar gratis mag optoppen.DinX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Ha! kom ik er vandaag gewoon acher dat inklapbare spiegels heb!
Ik kreeg ruzie met de schuttingdeur in m'n thuin. (reed de spiegel er tegen aan) klapt tie gewoon in!.
Heb ik dat hele jaar voor de katse kut lopen kloten, schuur in/uit schuttingdeur in/uit. en het paste allemaal NET niet zegmaar...
Soms verbaast je motor je gewoon nog na een jaar!
Ik kreeg ruzie met de schuttingdeur in m'n thuin. (reed de spiegel er tegen aan) klapt tie gewoon in!.
Heb ik dat hele jaar voor de katse kut lopen kloten, schuur in/uit schuttingdeur in/uit. en het paste allemaal NET niet zegmaar...
Een handtekening?!
tellavist schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:08:
Ha! kom ik er vandaag gewoon acher dat inklapbare spiegels heb!
Vanochtend met oordoppen in (van Pinlock) naar het werk gereden, dat scheelt een hoop lawaai 
Inmiddels bijna 500km gereden op de Shiver maar die snelweg vind ik maar vervelend. Gaat die wind nog wennen?
Inmiddels bijna 500km gereden op de Shiver maar die snelweg vind ik maar vervelend. Gaat die wind nog wennen?
XXXVI
Jep, dat went wel. Na een tijdje ben je er zo op ingesteld dat je relaxt met één handje aan het stuur de snelweg over rijdephymerous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Vanochtend met oordoppen in (van Pinlock) naar het werk gereden, dat scheelt een hoop lawaai
KloptErasmo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:24:
[...]
Als het goed is kun je bij Statoil ook een speciale thermosbeker kopen die je dan de rest van het jaar gratis mag optoppen.
eerste keer met rijles vond ik 110 al bizar hard en dacht dat ik er af waaide. Nu is 160 al goed te doen.
Naar mate je langer rijd zul je steeds harder gaan418O2 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:27:
eerste keer met rijles vond ik 110 al bizar hard en dacht dat ik er af waaide. Nu is 160 al goed te doen.
Laatst mijn snelheidsrecord gezet met een tanktas op de motor. Ik kon dus niet achter het ruitje schuilen.
Gewoon goed inleunen en je koppie erbij houden. gaat prima
Een handtekening?!
't Is een pagina of wat terug ook besproken, maar het went echt razendsnel. 140km/u cruise-snelheid op een naked vind ik nu prima. Oordoppen maken daarin in trouwens een wereld van verschil. Ze beschermen dus niet alleen je gehoor, maar zorgen er ook voor dat je veel relaxter rijdt en uitgeruster aankomt op je bestemming.ephymerous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Een vriendin van ons is persisch (ze heet zelfs Iran) en Iran is idd een behoorlijk stabiel land en in de steden best modern (voor de regio). Vroeger was iran een van de meest westerse landen in die regio.. tot dat de ayatolla aan de macht kwam..mphilipp schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:40:
[...]
Ik snap de ironie
En toch...dat zijn de eerste reacties van veel mensen...Maar dat zit allemaal in Pakistan, Irak, Syrië e.d. Niet in Iran. Iran is een stabiel land, en daar hebben die halfbakken terroristen niets aan.
Ik heb een aanta reisverhalen gelezen van mensen die erheen zijn geweest en ik ken een paar Perzen (jazeker...zo noemen ze zich nog) dus ik kan genoeg info krijgen. Via FB 'ken' ik een knakker die daar een guesthouse heeft en toeristen kan helpen met douanetoestanden en carnets enzo. Altijd handig.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het gevoel van snelheid is volledig relatief en wijzigt constant.XBL schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:46:
[...]
't Is een pagina of wat terug ook besproken, maar het went echt razendsnel. 140km/u cruise-snelheid op een naked vind ik nu prima. Oordoppen maken daarin in trouwens een wereld van verschil. Ze beschermen dus niet alleen je gehoor, maar zorgen er ook voor dat je veel relaxter rijdt en uitgeruster aankomt op je bestemming.
Het hangt af van het type motor, de weg, hoe je je voelt, hoe lang je al rijdt,....
Voor mij is 140 inmiddels kruissnelheid (doe ik continu bij woon-werk) en vaak kom ik er zelfs boven.
Als je dan eenmaal 120 rijdt dan lijkt het allemaal erg traag te gaan.
Vorig jaar in India was het dan weer helemaal omgekeerd. Een Royal Enfield, 500cc 1-cilinder die met moeite 90 per uur haalt in de lagere gebieden. Je bent daar zo vaak bezig met 40-50 te rijden op belachelijk slechte wegen dat het moment, enkele dagen later, dat je eens 80 kan rijden je op die motor zit van "WAAAAAAAAAHHHH". Grote grijns, hartslag omhoog,... Bij een snelheid waarbij je op je motor thuis net niet in slaap valt.
Ik ken iemand die met een halve kilometer per uur langs een stopbord rolde zonder tot stilstand te komen. Die was 6600 NKR lichtercharrel schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:02:
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bericht mag natuurlijk iets minder gekleurd.tdw schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Ik ken iemand die met een halve kilometer per uur langs een stopbord rolde zonder tot stilstand te komen. Die was 6600 NKR lichter
Je kent iemand die niet stopte bij een stopbord. 6600 NKR lichter.
Shit...wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 02:33:
& WTF...
Rip Decoy..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
RIP Decoy... veel te jong nog...
[ Voor 91% gewijzigd door FireFoz op 22-07-2015 12:04 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Het went maar het blijft vervelend vind ik. oordoppen helpen idd.ephymerous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Rij zelf niet vaak harder dan 120km/u omdat ik dat onaangenaam wordt maar het licht er ook helemaal aan of je bv tegenwind of meewind hebt.
Windkracht 6 tegen en ik hoef echt niet harder dan 100km/u
[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 22-07-2015 15:15 ]
2 keer gelaserd, waarvan 1 keer op de hoofdweg op de Lofoten en de andere op de weg van Alta naar de Noordkaap met 40 kilometer te hard. Nooit gestopt en niets thuis gekregen.tdw schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Ik ken iemand die met een halve kilometer per uur langs een stopbord rolde zonder tot stilstand te komen. Die was 6600 NKR lichter
Ongeveer door 30 snelheid camera's heen gereden die flitste (van voren
Ten eerste:
Mijn condoleances aan de nabestaanden van decoy88, hij had leuke verhalen om te lezen.
Daarnaast wil ik graag jullie vragen om wat advies; ik ben met mijn motor rijbewijs bezig en ben mij aan het oriënteren voor een leuke beginner motor.
Deze wil ik gebruiken voor woon/werk verkeer en daarnaast leuk toeren met wat vrienden.
Mijn wensen zijn:
-Redelijk goedkoop in aanschaf (-/+ 2000,-) en onderhoud.
-Zithouding rechtop
-misschien cardan aandrijving (al beperkt het mijn keuze enorm)
- rond de 600cc
-bouwjaar het liefst rond de 2000 of hoger.
Nu heb ik zelf gekeken naar: Bandit 600s, fazer 600, diversion 600, NT 650 V deuville, K75.
Welke hiervan zijn aan te raden voor woon/werk verkeer, en is het handig om voor een machine te gaan met minder dan bijvoorbeeld 40k km of maakt dat niet uit?
Graag jullie mening,
Bedankt!
Mijn condoleances aan de nabestaanden van decoy88, hij had leuke verhalen om te lezen.
Daarnaast wil ik graag jullie vragen om wat advies; ik ben met mijn motor rijbewijs bezig en ben mij aan het oriënteren voor een leuke beginner motor.
Deze wil ik gebruiken voor woon/werk verkeer en daarnaast leuk toeren met wat vrienden.
Mijn wensen zijn:
-Zithouding rechtop
- rond de 600cc
Nu heb ik zelf gekeken naar: Bandit 600s, fazer 600, diversion 600, NT 650 V deuville, K75.
Welke hiervan zijn aan te raden voor woon/werk verkeer, en is het handig om voor een machine te gaan met minder dan bijvoorbeeld 40k km of maakt dat niet uit?
Graag jullie mening,
Bedankt!
Verwijderd
Bovenstaande motoren zijn prima woon/werk motoren of motoren voor beginners. Verder staat of valt alles met onderhoud dus pin je wat dat betreft niet vast op die 40k km.Elsandre schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:36:
De NTV 650 en de K75 zijn voor woon/werk verkeer misschien zelfs nog wel iets prettiger doordat die fietsen voorzien zijn van een cardan aandrijving in plaats van een ketting zoals de FZ6, Diversion 600 en de Bandit 600 dat zijn.
Nadeel van dat soort fietsen is dan vaak wel weer dat ze (in mijn ogen) ontzettend saaie rijeigenschappen hebben. De FZ6 is waarschijnlijk de meest "sportieve" fiets in het rijtje.
Nadeel van dat soort fietsen is dan vaak wel weer dat ze (in mijn ogen) ontzettend saaie rijeigenschappen hebben. De FZ6 is waarschijnlijk de meest "sportieve" fiets in het rijtje.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Men vergeet helaas de voorgeschiedenis. Dat die Ayatollah's aan de macht kwamen is te danken aan de VS die jaren eerder een Premier Mossadegh weg hebben laten jagen (zoek maar op Operatie Ajax). Een van de groepen die betaald werden door CIA/MI5 waren fundamentalistische moslims olv Khomeini. Na Mossadegh kreeg de Sjah meer macht en kon zo lekker regeren. Tot grote vreugde van buitenlanders (olie!) en de rijke Perzen. Maar de boeren en gewone mensen hadden minder te makken. Dus kreeg de oppositie (olv...Ayatollah Khomeini) meer macht en die hebben op enig moment de Sjah weggejaagd en de macht gegrepen.ToolkiT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Een vriendin van ons is persisch (ze heet zelfs Iran) en Iran is idd een behoorlijk stabiel land en in de steden best modern (voor de regio). Vroeger was iran een van de meest westerse landen in die regio.. tot dat de ayatolla aan de macht kwam..
Als ze die Mossadegh zijn gang hadden laten gaan, had Iran een veel moderner land geweest. Ze zijn idd door de Ayatollahs terug in de tijd geworpen, maar dat is dus veroorzaakt door die verrotte Yankees met hun oliebelangen...
Zo. Suz GSX750F aangeschaft. Zat nog een beetje met stallingsprobleem maar mag met het hele slecht herfstweer in de garage bij maat.
Over welke afstanden en wat voor wegen hebben we het hier? Ik had eerst een Deauville en rij nu een K75RT dus kan over beide wel wat vertellenElsandre schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:36:
Ten eerste:
Mijn wensen zijn:
-Zithouding rechtop
- rond de 600cc
Graag jullie mening,
Bedankt!
Bei
Verwijderd
gatverdamme, wat is dat een klote nieuws,
wie kan, escorte
http://www.motor-forum.nl...message/27318602#27318602
wie kan, escorte
Ik heb Robert een aantal keer mogen ontmoeten en 'm ook regelmatig IRL gesproken (én 'm daarbij gewezen op de gevaren welke 'ie, juist door z'n mentaliteit, liep).Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:49:
wie kan, escorte
Als er een datum bekent gemaakt wordt dan ga ik zeker even die kant in maar het kan zijn dat dat met de auto is....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
vond zijn comments en stukjes over zijn ritten naar verweggistan altijd zeer vermakelijk
mischien iets doen in de startpost? niet dat iemand die ooit leest denk ik
mischien iets doen in de startpost? niet dat iemand die ooit leest denk ik
Zelf rijd ik op een BMW F650CS, deze voldoet redelijk goed aan jouw eisen. Geen ketting, 650cc, meer rechtop kan niet, onderhoud is relatief simpel.Elsandre schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:36:
[...]
Mijn wensen zijn:
-Zithouding rechtop
- rond de 600cc
[...]
Ik rijd hier zelf woon-werk verkeer op en heb nu in iets meer dan 2 jaar er 30.000 kilometer mee gereden, dit tegen standaard onderhoud. Gemiddeld verbruik is een 1:23/1:24 met een vlotte rijstijl.
Het is een heerlijke lichte motor, alleen het ontwerp staat niet iedereen aan. En omdat het toch al veel te lang geleden is dat ik een foto postte hier een voorbeeldje

En ja, hij mag wel eens gewassen worden zie ik nu
Zijn er nog Tweakers die hem kenden - en dan niet alleen van berichten lezen op het forum?Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:49:
wie kan, escorte
Verwijderd
Ik denk dat het wel netjes is in de startpost een foto zoals deze te plaatsen met daarbij een korte passende tekst.
Er zijn toch wel een handjevol mensen die heb hebben gezien/gesproken op de GoT meet van anderhalf jaar terug.Jolke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Zijn er nog Tweakers die hem kenden - en dan niet alleen van berichten lezen op het forum?
Linkje is stuque/werkt niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Ik denk dat het wel netjes is in de startpost een foto zoals deze te plaatsen met daarbij een korte passende tekst.
[afbeelding]
Keertje tijdens een tweakers rit gesproken. Nog geholpen z'n AT aan de praat te krijgen (naja, ernaast staan en zinloze tips geven). Zou het niet echt kennen willen noemen, maar zeker meer dan slechts een nickname met een avatar.Jolke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Zijn er nog Tweakers die hem kenden - en dan niet alleen van berichten lezen op het forum?
Mijn eerste motorvakantie, in 2012, was samen met hem en nog een andere MF'er. Daarna ben ik hem nog een paar keer tegengekomen bij verschillende ritjes (MF en GoT).Jolke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Ik kende hem ook niet geweldig goed, maar toch wel meer dan alleen van het forum in ieder geval. Ik ga ook naar de uitvaart dinsdag.
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 23-07-2015 09:47 ]
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]
[afbeelding]

hotlinken vanaf MF werkt nooit
Ik kende hem alleen van het forum hier, eigenlijk alleen nick en een avatar en enkele berichten gelezen. Blijft wel vervelend om te horen dat een motorrijder verongelukt is.
Stel ik ga een motor met ABS proefrijden, hoe kan ik dan veilig testen of die ABS werkt?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zie mijn verhaal van een week of 2 terug.tdw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:14:
Stel ik ga een motor met ABS proefrijden, hoe kan ik dan veilig testen of die ABS werkt?
40kmh rijden, en vol op de achterrem gaan staan.
Iiieeeeeee + zwarte streep => niet goed
tak tak tak tak + geen zwarte streep => wel goed.
Mocht abs niet ingrijpen, moet je niet je wil blokkeren tot aan stilstand, want dan val je om, gewoon weer loslaten zolang je nog beweegt.
Makkelijkste is met het aanremmen naar een stoplicht het achterwiel even laten blokkeren. Voorwiel zou ik zo eventjes niet weten om eerlijk te zijn hoe je dat makkelijk/veilig kan doentdw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:14:
PSN & XBL: Denkoyugo
De voorrem is op (erg) lage snelheid ook nog relatief veilig te testen zolang je reflexen een beetje nuttig zijn. Vol de voorrem inknijpen zonder opbouwen, als de ABS werkt zou hij meteen weer moeten lossen. Zoniet meteen zelf weer loslaten zodra je voelt dat het wiel blokkeert 
Voor de zekerheid voeten bij de grond houden als je niet op je reflexen vertrouwd.
Voor de zekerheid voeten bij de grond houden als je niet op je reflexen vertrouwd.
[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 23-07-2015 10:19 ]
Ok, dan weet je dat het achter werkt. Maar voor lijkt mij net zo belangrijk, zo niet belangrijker_Apache_ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:16:
[...]
Zie mijn verhaal van een week of 2 terug.
40kmh rijden, en vol op de achterrem gaan staan.
Iiieeeeeee + zwarte streep => niet goed![]()
tak tak tak tak + geen zwarte streep => wel goed.![]()
Mocht abs niet ingrijpen, moet je niet je wil blokkeren tot aan stilstand, want dan val je op, gewoon weer loslaten zolang je nog beweegt.
Gewoon met 10 km/u, vol inknijpen.. Zou je 'm dan nog kunnen "vangen" of zou dat voor de ABS al te langzaam zijn?Chakotay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:19:
De voorrem is op (erg) lage snelheid ook nog relatief veilig te testen zolang je reflexen een beetje nuttig zijn. Vol de voorrem inknijpen zonder opbouwen, als de ABS werkt zou hij meteen weer moeten lossen. Zoniet meteen zelf weer loslaten zodra je voelt dat het wiel blokkeert
~ James May
Daar heb je weinig aan als hij 10cm zijwaarts wegglijd. Dan ben je alsnog het bokje hoorChakotay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:19:
Met een foto van DECOY nu in het topic komt het opeens wel heel dichtbij.. hij is er gewoon niet meer..
Bij de ABSfietsen waar ik het op heb geprobeerd (BMW F650GS & Suzuki Bandit) ging het netjes in de ABS op die manier.tdw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:20:
[...]
Ok, dan weet je dat het achter werkt. Maar voor lijkt mij net zo belangrijk, zo niet belangrijker
[...]
Gewoon met 10 km/u, vol inknijpen.. Zou je 'm dan nog kunnen "vangen" of zou dat voor de ABS al te langzaam zijn?
Also, hier graag even tekenen dat je mij niet aanklaagt als de ABS niet werkt en je onderuit gaat
Probeer het wel een keertje op een lesfiets, dan mag dat
~ James May
Voor is belangrijker, dat geef ik toe. Maar als er een storing is, dan doet achter het vaak ook niet (abs mag namelijk niet op 1 wiel het wel doen en ander niet). Achter is het meest makkelijk te testen.tdw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:20:
[...]
Ok, dan weet je dat het achter werkt. Maar voor lijkt mij net zo belangrijk, zo niet belangrijker
Gisteren de uitlaat reparatie uitgevoerd met gungum bandage.
Heb eerst het hittebestendige folie eromheen gewikkeld, daarna met die bandage nat gemaakt en er strak omheen gewikkeld en tijdelijk met ijzerdraad vastgezet. Daarna motor gestart en uitlaat op laten warmen en weer afgezet.
Ik laat het nu eerst 24u uitharden en daarna draai ik aan beide kanten nog een slangklem zodat het goed vastzit. Hopelijk blijft het dan goed zitten.
Met het warmdraaien was ie in elk geval gasdicht en kon verder geen andere lekken ontdekken.
Ben benieuwd, morgen ermee rijden.
Heb eerst het hittebestendige folie eromheen gewikkeld, daarna met die bandage nat gemaakt en er strak omheen gewikkeld en tijdelijk met ijzerdraad vastgezet. Daarna motor gestart en uitlaat op laten warmen en weer afgezet.
Ik laat het nu eerst 24u uitharden en daarna draai ik aan beide kanten nog een slangklem zodat het goed vastzit. Hopelijk blijft het dan goed zitten.
Met het warmdraaien was ie in elk geval gasdicht en kon verder geen andere lekken ontdekken.
Ben benieuwd, morgen ermee rijden.
Wel leuk om te lezen dat het testen van ABS op voorwiel zo eng klinkt voor de meeste terwijl met ABV de noodstop een verplichte oefening is. En dat is met 50 km rijden en dan stilstaan in meter of 7a8. En oefening word dan op balans van de motor getoetst. Bij normaal droog wegdek zou ik niet bang zijn voor ingrijpen van ABS omdat ik door het lessen er bekend mee ben. Overigens was het wel de bedoeling om zonder dat de ABS ingreep de oefening te doen maar word niet fout gerekend.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb de noodstop bij mijn AVB examen in de stromende regen moeten doen met letterlijk een centimeter of 2 water op het terrein.The-Source schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
Wel leuk om te lezen dat het testen van ABS op voorwiel zo eng klinkt voor de meeste terwijl met ABV de noodstop een verplichte oefening is. En dat is met 50 km rijden en dan stilstaan in meter of 7a8. En oefening word dan op balans van de motor getoetst. Bij normaal droog wegdek zou ik niet bang zijn voor ingrijpen van ABS omdat ik door het lessen er bekend mee ben. Overigens was het wel de bedoeling om zonder dat de ABS ingreep de oefening te doen maar word niet fout gerekend.
Ging prima
Op mijn niet-ABS motorfiets probeer ik wel te voorkomen dat het voorwiel blokkeert. Opbouwend remmen is me er goed ingestampt tijdens het lesen
Weet je, Ik mountainbike. Heb al heel lang schijfremmen en daarvoor V-brakes. Geloof me, ik denk dat ik niet eens niet-pompend zou kunnen remmen. Of hoe je dat ook noemt.
Niet zo vreemd als je al die videos ziet waarin men onderuit gaat tijdens het remmen.The-Source schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
Wel leuk om te lezen dat het testen van ABS op voorwiel zo eng klinkt voor de meeste terwijl met ABV de noodstop een verplichte oefening is.
Precies wat je op een ABS-fiets (bij een échte noodstop) dus níet moet doen (pompen bij ABS verstoort je remproces)maartend schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:07:
Weet je, Ik mountainbike. Heb al heel lang schijfremmen en daarvoor V-brakes. Geloof me, ik denk dat ik niet eens niet-pompend zou kunnen remmen. Of hoe je dat ook noemt.
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 23-07-2015 13:20 ]
Ik rem eigenlijk nooit pompend, gewoon in 1x snel maar opbouwend aanleggen en dan doorknijpen. Als hij blokkeert (dat gebeurt me zo goed als nooit) even lossen & opnieuw doen, maar dat meer dan 1x moeten herhalen heb ik nog nooit gehad.
Het valt me wel op hoeveel mensen niet durven door te remmen. Ooit bij VRO3 op Lelystad mochten we herhaaldelijk noodstoppen op steeds hogere snelheid (150+ uiteindelijk) doen, veel mensen hadden ondanks topremmen & ABS veel meer afstand nodig simpelweg omdat ze de capaciteit van hun remmen niet (durven) te gebruiken.
Het valt me wel op hoeveel mensen niet durven door te remmen. Ooit bij VRO3 op Lelystad mochten we herhaaldelijk noodstoppen op steeds hogere snelheid (150+ uiteindelijk) doen, veel mensen hadden ondanks topremmen & ABS veel meer afstand nodig simpelweg omdat ze de capaciteit van hun remmen niet (durven) te gebruiken.
Op een lesfiets doe ik het zo, geen enkel probleemThe-Source schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
Al ben ik er daar ook al eens omgevallen omdat ik toch een stoppie trok en de fiets schuin achter mij weer neerkwam.
Maar ja... lesfiets. Dan mag alles