Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
MagicTempest schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Een noodstop is iedere dag, iedere plek en ieder moment anders. Je kan oefenen wat je wil en toch is het anders op het moment dat je echt een noodstop moet doen. In plaats van te focussen op één onderdeel (de noodstop) is het veel beter om je motor gewoon goed te leren kennen. De AVB oefeningen zullen daar wel mee helpen, maar zoals met alles is het ook gewoon doen.
Ik focus me niet specifiek op een onderdeel. Omdat de motor geen abs heeft voel ik me er prettiger bij te weten hoe hard ik kan remmen.

XXXVI

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

maartend schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:13:
Denk wel dat je wat opvalt als je met zoiets over straat loopt. En zeker als je er dan een matje bij legt.
Als een autoalarm afgaat, hoeveel mensen kijken er? ;) Dat denken kun je beter niet doen want ze halen hem gewoon op een drukke winkelstraat weg...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

MagicTempest schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:21:
Punt is dat ze er niet mee over straat lopen. Ze rijden een busje naast je motor, knippen hem los en laden hem in het busje. Sterker nog, als je op het busje wat stickers plakt van een (niet bestaande) motor tent dan denken mensen, zelfs wanneer je hem los staat te knippen er geen twee keer over na. Doen alsof hetgeen dat je doet de bedoeling is werkt.
D'r is ergens op Reddit een AMA met een ex-motordief. Die zei dat motoren juist vaak rijdend worden meegenomen.

Dan nog heb je verder gelijk hoor: doe alsof je er thuishoort en niemand let op je.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01 20:23
ephymerous schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:25:
[...]

Ik focus me niet specifiek op een onderdeel. Omdat de motor geen abs heeft voel ik me er prettiger bij te weten hoe hard ik kan remmen.
ABS is de beste uitvinding, want je kan oefenen zoveel je wil, in een noodsituatie ram je op die rem om stil te staan en dan ben je ABS dankbaar. Als je het niet hebt, ligt 90% toch onderuit.
Dat is menselijk. Enige dat je het echt kan oefenen is in telkens van makkelijke echte rem situaties naar telkens moeilijkere en dus echte noodstop situaties, onverwacht.
Maar niemand zoekt zoiets op natuurlijk :)

Never ever financial advice...

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 15:20

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat is ook weer zo natuurlijk :) Probeer ook tijdens het rijden continu te kijken waar je naar toe zou kunnen uitwijken mocht er iets onverwachts gebeuren.
Maar inderdaad; het gros zal zichzelf onderuit remmen of dermate last krijgen van target fixation waardoor ze alsnog tegen de auto/fietser/gieter aan klappen.

Yamaha MT-09

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

XBL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:46:
[...]

D'r is ergens op Reddit een AMA met een ex-motordief. Die zei dat motoren juist vaak rijdend worden meegenomen.

Dan nog heb je verder gelijk hoor: doe alsof je er thuishoort en niemand let op je.
Hoe bedoel je, rijdend? Zonder busje, of op een plankje oid?

Als mijn motor was gestart toen ie werd gejat, had ik dat zeker gehoord.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

noes schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:24:
[...]

Hoe bedoel je, rijdend? Zonder busje, of op een plankje oid?

Als mijn motor was gestart toen ie werd gejat, had ik dat zeker gehoord.
Jup, in engeland is 80% of meer gewoon rijdend meegenomen. Die AMA is idd interresant om te lezen als je tijd hebt. https://www.reddit.com/r/...ief_chopshop_operator_ama

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jolke
  • Laatst online: 09:45
Vanochtend weer naar het werk gereden. De afgelopen weken de spanning van de accu nauwlettend in de gaten gehouden. Starten ging in 1x goed en heb dus ook weer lekker gereden.
Conclusie is dus wel dat ik de accu wat frequenter in de gaten moet houden. Als ik een maandje niet rijd, dan moet de druppellader erop.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
ephymerous schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:25:
[...]

Punt wat ik probeerde over te brengen is dat je niet vooraf kan weten hoe hard je kunt remmen. Elke keer dat je ergens remt is dat anders. Het is altijd goed om te oefenen, maar reken er niet op dat je precies weet hoe hard je kan remmen

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Vraagje voor de ABS rijders onder ons.. Ik heb recent een FJR1300A gekocht en deze heeft ABS, tenminste, ik heb nog niet gemerkt dat het ingrijpt.

Als ik bijvoorbeeld 40km/h rij, en vol op de achterrem ga stappen, trek ik een lange streep over het asfalt. En voel de hele achterkant van de motor opzij glijden.

Ik had verwacht dat dit het achterwiel hier gaat schokken omdat ABS ingrijpt en de fiets meer onder controle blijft.

Mijn gevoel zegt dat ABS hier niet heeft ingegrepen,am i missing something here?

Motor is een FJR1300A, met de ABS notering op de zijkant. Cardan, en staat op gloednieuwe Bridgestone BT23 banden *.

*Zodra deze op zijn gaan er MPR4's onder.. :(

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 14-07-2015 11:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 15:20

Bergie

Lekker belangrijk...

_Apache_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:05:
Vraagje voor de ABS rijders onder ons.. Ik heb recent een FJR1300A gekocht en deze heeft ABS, tenminste, ik heb nog niet gemerkt dat het ingrijpt.

Als ik bijvoorbeeld 40km/h rij, en vol op de achterrem ga stappen, trek ik een lange streep over het asfalt. En voel de hele achterkant van de motor opzij glijden.

Ik had verwacht dat dit het achterwiel hier gaat schokken omdat ABS ingrijpt en de fiets meer onder controle blijft.

Mijn gevoel zegt dat ABS hier niet heeft ingegrepen,am i missing something here?
Klinkt idd niet als ABS :+
Op mijn MT-09 hoef ik de achterrem helemaal niet hard in te trappen om hem in de abs te laten schieten.

Misschien heb je dat alleen op het voorwiel? Achter boeit op zich ook niet zoveel als die wat gaat glijden.

Yamaha MT-09

• XBL

XBL

Wat jij beschrijft is inderdaad het blokkeren van het achterwiel. Dat moet natuurlijk niet als je ABS achter hebt.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Van mijn rijlesmotor weet ik nog dat je echt wel weet als de ABS ingrijpt. Dat geeft een mooi takketakketakke-gevoel door de hele motor. Geen twijfel over mogelijk zeg maar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je een ABS sensor bij het achterwiel zitten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Tylen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:09:
Heb je een ABS sensor bij het achterwiel zitten?
Zal zo tijdens de lunch even foto'tje maken. Voor weet ik wel zeker. Maar achter,, not sure.
Bergie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Klinkt idd niet als ABS :+
Op mijn MT-09 hoef ik de achterrem helemaal niet hard in te trappen om hem in de abs te laten schieten.

Misschien heb je dat alleen op het voorwiel? Achter boeit op zich ook niet zoveel als die wat gaat glijden.
Zou ik niet verwachten, pak vanavond wel even het boekje erbij. Kijken wat dat zegt.

Anders sta ik zaterdagmorgen op de stoep bij de garage.

Dit viel me ook al op bij de proefrit, en gaf het aan bij de verkoper, zijn woorden letter 'ga maar echt een keer hard op de rem trappen, dan komt het vanzelf..'... Ik had opzich niet het lef om een motor van 300KG tijdens de eerste rit, in de ABS op het voorwiel te gooien.. Call me a pussy. :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 14-07-2015 11:11 ]

• kazzzdafke
Kan ook handig zijn voor je:

http://www.fjrowners.com/...rking-abs-light-okay.html

Blijkt dat de FJR1300 standaard ABS heeft, toch uit dit artikel:

Testverslag FJR1300

Opmerkelijk is dat Yamaha standaard een ABS systeem voorziet

En dat dit toch op beide wielen is.

[ Voor 54% gewijzigd door kazzzdafke op 14-07-2015 11:15 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Denko schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:19:
[...]

Jup, in engeland is 80% of meer gewoon rijdend meegenomen. Die AMA is idd interresant om te lezen als je tijd hebt. https://www.reddit.com/r/...ief_chopshop_operator_ama
Zo, dat is zeker interessant. Hij schrijft dat "150+ dollar locks are worth it", over welke sloten zouden we het dan hebben?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

kazzzdafke schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:13:
Kan ook handig zijn voor je:

http://www.fjrowners.com/...rking-abs-light-okay.html

Blijkt dat de FJR1300 standaard ABS heeft, toch uit dit artikel:

Testverslag FJR1300

Opmerkelijk is dat Yamaha standaard een ABS systeem voorziet

En dat dit toch op beide wielen is.
Volgens mij is ergens in 2003/2004 een wijziging geweest, waarbij er standaard ABS aanwezig is geworden.
Dit is het 2004 model, die nog nadrukkelijk FJR1300A word genoemd. Als je op MP/2e hands.nl kijkt, zie je rond deze jaartallen een keerpunt in aantallen met en zonder ABS.

Thnx, ik zal je linkje eens nakijken.

Anyway.. de motor gaat gewoon terug naar de garage, het is nadrukkelijk een ABS motor, en dit grijpt niet in, zij verkopen er 'garantie' bij... :)

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 14-07-2015 11:38 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

tdw schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:16:
[...]

Zo, dat is zeker interessant. Hij schrijft dat "150+ dollar locks are worth it", over welke sloten zouden we het dan hebben?
19mm link sloten voornamelijk. Maar als je goed leest is het ook gewoon zo dat hij zegt dat plaatsing van je motor, icm met de plaatsing van je slot al 90% is. Kwaliteit slot is de andere 10%

PSN & XBL: Denkoyugo

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-01 09:16
Holy shit. Dit is wel heel erg :X
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24265725/__Agent_van_straat_na_filmpje__.html

Doet me denken aan films waar ze vroeger boeven met een touw achter het paard mee lieten rennen :F

Een handtekening?!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dat gaat wel snel ja. Laat 'm dan lekker in de eerste versnelling rollen, dat is nog wel te doen :X

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• tellavist
tdw schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:54:
Dat gaat wel snel ja. Laat 'm dan lekker in de eerste versnelling rollen, dat is nog wel te doen :X
_/-\o_ (oke dit kan eigenlijk niet)

[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 14-07-2015 11:55 ]

Een handtekening?!

• kazzzdafke
tellavist schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:53:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24265725/__Agent_van_straat_na_filmpje__.html

Doet me denken aan films waar ze vroeger boeven met een touw achter het paard mee lieten rennen :F
Ik moest wel even lachen toen ik het zag. Maar meer door plaatsvervangende schaamte en "hè?? Kan dit werkelijk nog anno 2015?" Dan dat het eigenlijk grappig was..

• tdw

tdw

Amai seg!

tellavist schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:55:
[...]

_/-\o_ (oke dit kan eigenlijk niet)
Mja... Ik weet niet hoe ver dat politiebureau was, maar met die snelheid zou ik het geen halve kilometer uithouden waarschijnlijk :X

~ James May

Verwijderd

kazzzdafke schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:39:
[...]

ABS is de beste uitvinding, want je kan oefenen zoveel je wil, in een noodsituatie ram je op die rem om stil te staan en dan ben je ABS dankbaar. Als je het niet hebt, ligt 90% toch onderuit.
Dat is menselijk. Enige dat je het echt kan oefenen is in telkens van makkelijke echte rem situaties naar telkens moeilijkere en dus echte noodstop situaties, onverwacht.
Maar niemand zoekt zoiets op natuurlijk :)
Ik was laatst mijn ABS toch heel erg dankbaar. In de regen moest ik redelijk hard remmen voor een rood verkeerslicht. Lag er net voor de witte streep een spoortje olie. Taktaktaktaktak en ik stond netjes stil, ik weet heel zeker dat iemand zonder ABS daar of onderuit was gegaan of door het rode licht de kruising was opgereden ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Run Forest.... Run!!!

Maar die makker laat het in het vervolg waarschijnlijk wel uit z'n kop om tot twee maal toe een, per-ongeluk, "verkeerde" identiteit op te geven :P

Als kind zijnde waren we hier ook regelmatig dingen aan het doen die officieel niet mochten zoals bijvoorbeeld bij het spoor spijkers plat laten rijden door een trein (en die spijkers werden uiteraard steeds grotere items). Op een keer kwam er een motoragent op een crossmotor via het schouw pad onze richting op.... Dan kun je als kind écht hard lopen, ineens :)

Nou ik er bij na denk, wetende wat er met een crosser kán op dat soort paden, ..... :+

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 13:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ephymerous
MagicTempest schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Punt wat ik probeerde over te brengen is dat je niet vooraf kan weten hoe hard je kunt remmen. Elke keer dat je ergens remt is dat anders. Het is altijd goed om te oefenen, maar reken er niet op dat je precies weet hoe hard je kan remmen
Dat snap ik en daar ben ik me echt bewust van. Maar door te voelen wat de motor doet als ik in een ideale omstandigheid hard rem hoop ik dat de kans dat ik bij de 10% hoor die niet ondergaat toeneemt :)

XXXVI

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ook de knoop doorgehakt en de Sena 20s dual besteld. Uit pure nieuwsgierigheid: Is er een mogelijkheid om de instructies van een Garmin Muvo 340 op beide of enkel die van de motor achter (of voor) me te krijgen? Twee bluetooth headsets koppelen aan één Garmin Zumo is niet mogelijk geloof ik, maar wellicht is er met/via de 20s wat mogelijk? Ervaringsdeskundigen hiermee?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:38

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:04:
[...]

Het is ook niet echt vergelijkbaar met Zandvoort of Assen ;)

Maar absoluut top voor de beginnende circuitrijder _/-\o_
/me op tenen getrapt voelt :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JBS schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:17:
Ook de knoop doorgehakt en de Sena 20s dual besteld. Uit pure nieuwsgierigheid: Is er een mogelijkheid om de instructies van een Garmin Muvo 340 op beide of enkel die van de motor achter (of voor) me te krijgen? Twee bluetooth headsets koppelen aan één Garmin Zumo is niet mogelijk geloof ik, maar wellicht is er met/via de 20s wat mogelijk? Ervaringsdeskundigen hiermee?
Ik zit aan een Sena 10c te denken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:25:
Run Forest.... Run!!!

Maar die makker laat het in het vervolg waarschijnlijk wel uit z'n kop om tot twee maal toe een, per-ongeluk, "verkeerde" identiteit op te geven :P

Als kind zijnde waren we hier ook regelmatig dingen aan het doen die officieel niet mochten zoals bijvoorbeeld bij het spoor spijkers plat laten rijden door een trein (en die spijkers werden uiteraard steeds grotere items). Op een keer kwam er een motoragent op een crossmotor via het schouw pad onze richting op.... Dan kun je als kind écht hard lopen, ineens :)

Nou ik er bij na denk, wetende wat er met een crosser kán op dat soort paden, ..... :+
In de tijd dat we nog op brommertjes reden werden we ook regelmatig op minder zachtzinnige manieren aan de "kant gezet".

Ooit een zwart / goud gespoten Honda camino met 70cc DR over genomen van een maatje.
Dat heb ik geweten, ik werd ongeveer om de andere dag bijna van het ding "af getrapt" door diverse motor agenten die dachten dat ik "de vorige eigenaar was".
Heb dat ding ook maar snel weg gedaan, niet alleen vanwege die reputatie maar meer ook omdat het kreng nog al de neiging had om steeds heet te lopen. >:)

Edit:
net ff dat filmpje bekeken van die agent maar vind het wel mee vallen, vind het wel een originele oplossing.
Ik zeg meer van dat soort agenten op straat en die mini relschoppers leren het wel af om tot 2 keer toe een lul verhaal op te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 14-07-2015 15:43 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Ik zit aan een Sena 10c te denken..
Ook een leuk ding, maar heb liever communicatie en camera los, dan is de camera ook nog voor andere doeleinden inzetbaar. Sena 20s + GoPro is duurder, dat wel.

Verwijderd

Bommes schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:41:
[...]
Edit:
net ff dat filmpje bekeken van die agent maar vind het wel mee vallen, vind het wel een originele oplossing.
Ik zeg meer van dat soort agenten op straat en die mini relschoppers leren het wel af om tot 2 keer toe een lul verhaal op te hangen.
Mee eens ik vond het ook wel heel erg meevallen.

Laat ze maar eens voelen en een beetje meer respect voor de politie hebben.

• tellavist
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Mee eens ik vond het ook wel heel erg meevallen.

Laat ze maar eens voelen en een beetje meer respect voor de politie hebben.
Dit is gewoon oerstom om te doen. Helemaal na alle heisa omtrent Mitch Henriquez. Hoe wil je als korps te boek staan? als handhavers of als slavendrijvers? (dat is het eerste waar ik aan moest denken als kaaskop)
Al helemaal aangezien Almere voor 65% uit getinte mensen bestaat. die nu weer heel mooi de racisme kaart kunnen gaan spelen binnen de gemeente...

Een handtekening?!

Verwijderd

Van mij mag de politie hier net zo reputatie krijgen als bijv.de Guardia Civil. Maar goed, misschien is dat goed om eens in een ander topic te bespreken en niet in het motortopic.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tellavist schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:14:
[...]

Dit is gewoon oerstom om te doen. Helemaal na alle heisa omtrent Mitch Henriquez. Hoe wil je als korps te boek staan? als handhavers of als slavendrijvers? (dat is het eerste waar ik aan moest denken als kaaskop)
Al helemaal aangezien Almere voor 65% uit getinte mensen bestaat. die nu weer heel mooi de racisme kaart kunnen gaan spelen binnen de gemeente...
de kleur van die jongen is toch irrelevant?

Hij moest mee naar buro.. kan of in een busje, of te voet, of zo... aangezien het risico op letsel erg laag was vond ik het wel een ludieke actie..

Maar we gaan idd wel wat off topic..

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Sorry, maar daar heb ik al vaker op gereageerd. Als je je ketting hoog aanlegt, kunnen ze het zo niet doen. Of kun jij genoeg kracht zetten met losse handen. Dit lukt alleen maar met een stevige vent die zijn volledige lichaamsgewicht op de schaar kan laten vallen, en dat kan niet als die ketting niet op de grond hangt.

En ik had het over een Abus schijfremslot (zelfde technologie overigens als de andere sloten). Het zijn speciale sloten, maar er is een tooltje waarmee je ze met wat geduld open kunt krijgen. Nogmaals: dat was een oude versie dus ik weet niet of het nog steeds kan. Slotenfabrikanten leren ook natuurlijk.

En ja, ook een schijfremslot heeft zijn beperkingen, daar zit er op mijn voorwiel zo'n schijfremslot en achter een dikke abus ketting. Die ketting gaat straks via het muuranker (hoog geplaatst) aan een framebuis. Ik denk dat ze daar heel erg moeilijk een schaar tussen krijgen. Misschien een hydraulische, maar eerlijk gezegd is mijn GS niet zodanig bijzonder dat ze niet even een straatje verder lopen waar er een staat die minder goed beveiligd is... :+

Het is hetzelfde als in de jungle. Ik hoef niet harder te kunnen rennen als een leeuw; als ik maar sneller ben dan jij... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja natuurlijk, dat is ook zo idd. :+

Ketting ligt bij mij nu wel op de grond maar dat is straks ook anders, gaat ie aan de omheining van het pand, zal er dan rekening mee houden. :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

tellavist schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:53:

En waarom is dit heel erg? Ventje geeft meerdere keren valse indentiteit op dus is niet te vertrouwen, hij heeft geen mogelijk om het normaal op te lossen door boete oid thuis te sturen. Je kan hem niet achterop meenemen want geen helm.

Dan los je het zo op, het arme ettertje moet ff wat harder lopen vreselijk zeg. Nee de halve rubbertegelmaatschappij gaat moord en brand schreeuwen want het is zo vreselijk. Ja als je hem met zijn bek vasttrapt op je hete uitlaat en dan meesleept, dan ga je te ver.

Dit is gewoon een direct gevolg van eerder een valse identiteit opgeven.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet voor niets dat ze de agent op 'gesprek' hebben gehad en daar verder niks meer over hoort. Hopwlijk gebeurd dat ook niet want vind het belachelijk. Tegen een agent schoppen mag, maar als hij zijn vinger uitsteekt dan is het direct bingo...

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
ephymerous schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:33:
[...]
Dat snap ik en daar ben ik me echt bewust van. Maar door te voelen wat de motor doet als ik in een ideale omstandigheid hard rem hoop ik dat de kans dat ik bij de 10% hoor die niet ondergaat toeneemt :)
Als je in een ideale omstandigheid hard remt en meer dan 50% van je remkracht goed benut dan maak je een flinke gecontroleerde stoppie. Bij elke remproef waar je nog geen stoppie maakt benut je minder dan 50% van je remkracht en zal je niet bij de 10% horen die niet ondergaat :P. Overigens ga je het nooit redden bij snelheden boven de 80 om je voorligger (auto) eruit te remmen als die met ABS in werking of slippend volledig tot stilstand komt, dan is uitwijken altijd de betere oplossing.
JBS schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:17:
Dat is niet direct mogelijk met de 20S. Daarvoor moet je of dit kopen of zo dicht bij elkaar rijden dat je beide Sena's kan koppelen aan de GPS unit. Maar dan kan je max 2 meter afstand houden XD.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Flagg schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:23:
[...]

En waarom is dit heel erg? Ventje geeft meerdere keren valse indentiteit op dus is niet te vertrouwen, hij heeft geen mogelijk om het normaal op te lossen door boete oid thuis te sturen. Je kan hem niet achterop meenemen want geen helm.

Dan los je het zo op, het arme ettertje moet ff wat harder lopen vreselijk zeg. Nee de halve rubbertegelmaatschappij gaat moord en brand schreeuwen want het is zo vreselijk. Ja als je hem met zijn bek vasttrapt op je hete uitlaat en dan meesleept, dan ga je te ver.

Dit is gewoon een direct gevolg van eerder een valse identiteit opgeven.
Hoe moeilijk is het om even een wagen te laten komen...

Maar goed, corrigerend gesprek en daarmee moet de kous ook wel weer af zijn (voor de agent!)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zo om het nog mooier te maken. met nog 2 dagen en 20 uur te gaan tot het begin van mijn vakantie. blijk mijn motorblok nogsteeds niet goed. nu een ander zien te vinden en in te bouwen of een andere motor zien te vinden voor het avontuur.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:18:
zo om het nog mooier te maken. met nog 2 dagen en 20 uur te gaan tot het begin van mijn vakantie. blijk mijn motorblok nogsteeds niet goed. nu een ander zien te vinden en in te bouwen of een andere motor zien te vinden voor het avontuur.
Da's mooi kut :X Verder alles wel rond (Russisch visum toch?). Heb zelf mijn paspoort ook bij zo'n visumbureau liggen voor een Russich (double entry) visum. Alleen dan met de auto :P

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

steveman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:14:
[...]

Hoe moeilijk is het om even een wagen te laten komen...

Maar goed, corrigerend gesprek en daarmee moet de kous ook wel weer af zijn (voor de agent!)
Ohja nog meer mankracht spenderen terwijl het ook zo kan. Een valse identiteit opgeven afmaken met een boze "foei" en weer wegsturen dus. 8)7

En dat is dus het probleem vandaag de dag. De agent krijgt gezeik over zich heen en het arme arme jochie heeft het zo zwaar. Echt hoor ik word daar zo schijtziek van af en toe. Laten we de beginnende jeugdige deliquentjes vooral met een aai over de bol wegsturen. Maar als hij volgende week met zijn sleutelbos zijn creatieviteit botviert op je auto moet ie direkt een nekschot krijgen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:25:
[...]

Da's mooi kut :X Verder alles wel rond (Russisch visum toch?). Heb zelf mijn paspoort ook bij zo'n visumbureau liggen voor een Russiche (multiple entry) visum. Alleen dan met de auto :P
die is zaterdag binnengekomen na een aanklacht tegen de bezorger. zij dat hij geweest was maar niemand gezien gehoord of wat achtergelaten.

en wacht al 2 weken op nieuwe torsieveren voor mijn koppeling. maar de duitse post staakte en dan durd het even. dus vanmiddag de knoop doorgehakt om een oude koppeling terug te plaatsen. en alles effe snel natuurlijk. en nadat hij aansloeg klonk meteen het aloude getik. maar bij het afslaan stond hij meteen stil. dus alle lagers ook nog even vakkundig om zeep geholpen door zonder olie te starten. :')

dus nu ander blok of motor.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Flagg schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:26:
[...]

Ohja nog meer mankracht spenderen terwijl het ook zo kan. Een valse identiteit opgeven afmaken met een boze "foei" en weer wegsturen dus. 8)7

En dat is dus het probleem vandaag de dag. De agent krijgt gezeik over zich heen en het arme arme jochie heeft het zo zwaar. Echt hoor ik word daar zo schijtziek van af en toe. Laten we de beginnende jeugdige deliquentjes vooral met een aai over de bol wegsturen. Maar als hij volgende week met zijn sleutelbos zijn creatieviteit botviert op je auto moet ie direkt een nekschot krijgen.
Goed vitamientjes eten dan maar :+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:29:
[...]

die is zaterdag binnengekomen na een aanklacht tegen de bezorger. zij dat hij geweest was maar niemand gezien gehoord of wat achtergelaten.

en wacht al 2 weken op nieuwe torsieveren voor mijn koppeling. maar de duitse post staakte en dan durd het even. dus vanmiddag de knoop doorgehakt om een oude koppeling terug te plaatsen. en alles effe snel natuurlijk. en nadat hij aansloeg klonk meteen het aloude getik. maar bij het afslaan stond hij meteen stil. dus alle lagers ook nog even vakkundig om zeep geholpen door zonder olie te starten. :')

dus nu ander blok of motor.
Zelf gesloopt dus?! 8)7 Goed bezig. Best lastig om zo snel nog een goed AT blok te vinden zeker?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Road rage gone wrong

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2015 21:41 ]

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Zelf gesloopt dus?! 8)7 Goed bezig. Best lastig om zo snel nog een goed AT blok te vinden zeker?
was al gesloopt :+ maar nu vind ik het definitief. dus ik ga met een transalp op pad _/-\o_ _/-\o_

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:20:
[...]

Volgens mij is ergens in 2003/2004 een wijziging geweest, waarbij er standaard ABS aanwezig is geworden.
Dit is het 2004 model, die nog nadrukkelijk FJR1300A word genoemd. Als je op MP/2e hands.nl kijkt, zie je rond deze jaartallen een keerpunt in aantallen met en zonder ABS.

Thnx, ik zal je linkje eens nakijken.

Anyway.. de motor gaat gewoon terug naar de garage, het is nadrukkelijk een ABS motor, en dit grijpt niet in, zij verkopen er 'garantie' bij... :)
Heb je bij je linker remschijf een sensor zitten?

Wise enough to play the fool

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

teacher schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:04:
[...]

Heb je bij je linker remschijf een sensor zitten?
Zou ik even na moeten kijken, durf ik niet uit m'n hoofd te zeggen. Heb net de werkplaats gebeld 'Nee dat moet niet kunnen, we gaan het nakijken.'.

Alleen even duidelijke afspraken maken over betalingen en garantie, dat was ooit de reden dat ik nooit meer ben teruggekomen naar de werkplaats van van Wijk Motoren. :X

• Jolke
Vage actie. Je ziet jammer genoeg niet wat eraan vooraf gegaan is, waarom die vent eigenlijk door het lint ging.

• 418O2
  • Nu online
Jolke schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Vage actie. Je ziet jammer genoeg niet wat eraan vooraf gegaan is, waarom die vent eigenlijk door het lint ging.
Die motorrijder reed tussen de auto's door bij een vorig stoplicht. Gezien de kalmte van de motorrijder was het vast niet iets geks geweest.

• tdw

tdw

Amai seg!

Wat een knuppel :D Iemand met een helm tegen z'n harses slaan :')

~ James May

• 418O2
  • Nu online
tdw schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Wat een knuppel :D Iemand met een helm tegen z'n harses slaan :')
Volgens mij heeft die kerel ernstige kortsluiting in zijn hoofd.

• Jolke
En hoe het gepresenteerd wordt op het journaal. Ik had meer actie verwacht, maar vergat even dat het US nieuws is. :F

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Wat ik zo lees is dat de motorrijder aan het filteren was en de automobilist dat niet zo kon waarderen. :+

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Joopieboy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Wat ik zo lees is dat de motorrijder aan het filteren was en de automobilist dat niet zo kon waarderen. :+
tja 'k versta dat toch niet helemaal. Ik heb zelf m'n hele leven als bestuurder gewoon gedacht: ik wou dat ik dat ook kon/mocht ipv hier in mijn logge koekendoos in de file te staan aanschuiven... Maar kwaad worden? hoe belachelijk...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach ik doe het ook niet altijd, maar die enkele keer dat je het doet dan heb je wel eens automobilisten die loopt te roepen of gaan toeteren... Maak me er niet zo druk om. Maar als je zo een tegenkomt. :X

• Jolke
Joopieboy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Dat had ik ook uit het filmpje gehaald, ik vroeg me meer af hoe hij er tussendoor gereden heeft.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is en dat zal onbekend blijven denk ik. :P :+

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54
Jammer dat dat beeld niet uitgezonden is. Zou inderdaad wat twijfel weg kunnen nemen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het schijnt overigens wel zo te zijn dat de kale man zijn enkel gebroken heeft tijdens de schermutseling. Verklaart in ieder geval de rare reactie daarna (rare ogen).
Maar daarvoor liep ie al een beetje te wankelen eerlijk gezegd.

• 418O2
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:35:
Het schijnt overigens wel zo te zijn dat de kale man zijn enkel gebroken heeft tijdens de schermutseling. Verklaart in ieder geval de rare reactie daarna (rare ogen).
Die motorrijder heeft alleen gepast geweld gebruikt imo. Hij moest die kerel neutraliseren en dat deed hij op veiligste manier

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:35:
Tsja, als jij met zwaaide vuisten en al je punt probeert te maken, dan gaat alle redelijkheid overboord.
Bewondering voor de motorrijder die geen kopstoot of wurggreep heeft gedaan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

418O2 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Die motorrijder heeft alleen gepast geweld gebruikt imo. Hij moest die kerel neutraliseren en dat deed hij op veiligste manier
Daar zeg ik ook niks over :)

Zag er sowieso raar uit, volgens mij struikelt die knakker meer dan dat ie daadwerkelijk omver geholpen wordt.

• Jolke
_Apache_ schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:53:
[...]

Tsja, als jij met zwaaide vuisten en al je punt probeert te maken, dan gaat alle redelijkheid overboord.
Bewondering voor de motorrijder die geen kopstoot of wurggreep heeft gedaan.
Niet direct een wurggreep, maar hij houdt zijn hand vrij stevig op de keel van de man. Je ziet dat hij moeite heeft met ademen.

• tdw

tdw

Amai seg!

Gepast geweld totdat je zeker weet dat die man niks meer doet. Ik had iig hetzelfde gedaan :)

~ James May

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, in alle eerlijkheid, ik was zo rustig niet gebleven.
Poten af van m'n vriendin. :@

• 418O2
  • Nu online
tdw schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:53:
Gepast geweld totdat je zeker weet dat die man niks meer doet. Ik had iig hetzelfde gedaan :)
Ik weet niet wat ik gedaan had. Of ik had hem gewoon weggeduwd, of ik had hem kennis laten maken met mijn kevlar knokkels.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Tenzij je beroepsmatig getraind bent in geweld situaties kun je je eigen reactie niet echt voorspellen.
Reacties in dit soort situaties zijn primaire reacties daar heb je vaak weinig invloed op.
Of je veegt de goot met die vent schoon of je geeft gas en rijd gewoon weg..

Oh en motornieuws:
Onze auto is kaduuk en gaat zaterdag naar de sloop. Vanaf dat moment dus alleen 2 wielen vervoer.
Afgezien van de camper maar die staat in de stalling.
En nog extra, kreeg net een berichtje van een maatje. Hij heeft een multistrada gekocht. . :9~ :9~

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Mevrouw teacher en ik hebben jarenlang alleen 2 wielen gehad. Ging prima, alleen bij dikke sneeuw of ijzel hadden we een probleem.

Wise enough to play the fool

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar bommes heeft 2x 2 wielen. Dus met wat latjes en ducktape valt er nog wel wat van te maken. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sinds ik m'n A heb heb ik misschien 15 keer in een auto gereden, heerlijk!
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 07:59:
Maar bommes heeft 2x 2 wielen. Dus met wat latjes en ducktape valt er nog wel wat van te maken. :P
Zijspan met pk's! _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Tylen
  • Laatst online: 09:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pk's??? We hebben het over bommes he ;)

:+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Hee ik lees gewoon mee hoor. . :|

* Bommes wijst naar zijn FJ met 130 manke ezeltjes.

Iets zegt mij trouwens dat wij in de winter weinig zullen motor rijden. Iets met mevrouw Bommes en koude voeten.

[ Voor 38% gewijzigd door Bommes op 17-07-2015 09:52 ]

• bakvis
  • Laatst online: 09:54

bakvis

Tweakers.Nerd

Bommes schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:51:

Iets zegt mij trouwens dat wij in de winter weinig zullen motor rijden. Iets met mevrouw Bommes en koude voeten.
Hehe, manke ezeltjes :)! Leuke!

Even wat anders! Ik denk dat ik binnenkort even richting belgie ga scheuren met een aanhanger als de verkoper reageert!

http://ww3.autoscout24.nl...35721761240000000&asrc=fa|fs

Mijn Specs

• dion_b
  • Laatst online: 01:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:51:

Tijd om een oude BMW boxer of baksteen RT te kopen, en haar achter het stuur te laten. Beste voet/beenverwarming ooit. Minpunt: bij weer als vandaag smelt je geheel weg :z

Oslik blyat! Oslik!

• UTwizard
  • Nu online
dion_b schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Tijd om een oude BMW boxer of baksteen RT te kopen, en haar achter het stuur te laten. Beste voet/beenverwarming ooit. Minpunt: bij weer als vandaag smelt je geheel weg :z
Met dit soort temperaturen merk ik dat bij de Ninja ook, allemachtig wat een warmte komt er van dat blok af. Ik moest laatst zelfs mijn voet iets verder naar buiten op de peg plaatsen want ik kon de warmte gewoon niet hebben door mijn broek en laarzen heen :o

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhuh. Vorige week zaterdag (de dag dat het 38C werd...) was het helemaal feest. Mijn boxer is naked, alleen bij stilstand merk je normaliter iets van warmte van het blok. Maar toen had ik bij 120km/u op de snelweg voeten die een stuk warmer waren dan de rest van m'n ook al niet bepaald koele lichaan.

Oslik blyat! Oslik!

• XBL

XBL

Ik heb zo'n olietemperatuurmetertje op de plek van m'n vuldop zitten. Die ging tijdens die hittegolf op een gegeven moment over de 110 graden, terwijl-ie normaal bij een warm blok mooi op 80 bleef hangen. Begon het toch wel een beetje warm te krijgen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik geloof dat de fan van mijn watergekoelde blok stuk is. Zolang ik rijd gaat het goed, maar er moet wel rijwind zijn, anders oververhit de boel :D

Ik hoop dat er niet teveel files zijn vanmiddag :+

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-01 21:17

Metro2002

Memento mori

UTwizard schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Met dit soort temperaturen merk ik dat bij de Ninja ook, allemachtig wat een warmte komt er van dat blok af. Ik moest laatst zelfs mijn voet iets verder naar buiten op de peg plaatsen want ik kon de warmte gewoon niet hebben door mijn broek en laarzen heen :o
Moet je je eens indenken dat je er in korte broek en teenslippers op zit :X

Mijn GPZ komt in de winter amper op temperatuur maar bij dit soort weer is het ook een straalkachel op wielen :/
Hooglander1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:13:

Ik hoop dat er niet teveel files zijn vanmiddag :+
Dit was toch het motortopic :? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 17-07-2015 11:36 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:36:
pk's??? We hebben het over bommes he ;)

:+
_O_ :+

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

We hadden het over hitte, kleding en zweten..

* _Apache_ giggles. http://www.ishetalvrijdag.nl/

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Mijn vrouw springt in de camper al bijna op het dashboard als we een vrachtwagen in halen en deze 1cm naar links komt.
Ze is zo bang in het verkeer dat ze na het halen van haar rijbewijs nooit meer auto heeft gereden.
Achter op de motor is al een overwinning, zelf rijden is echt 3 bruggen te ver.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar moet je ook mee kunnen omgaan. :X

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:
Daar moet je ook mee kunnen omgaan. :X
Beetje rustig aan doen, ze vind het al vlug te snel gaan (pun intended).
Snelweg achterop de motor vind ze verschrikkelijk.
Dat wordt wel een uitdaging nu zonder auto. :?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch wel een teken dat ze je iig vertrouwd, misschien is dat een goede basis om daar vanuit verder op te gaan bouwen. Nu moet ze wel. :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

WTF is die kerels probleem?

Ik zou wel het stukje film willen zien van wat ervoor gebeurde..

• UTwizard
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:
[...]

Mijn vrouw springt in de camper al bijna op het dashboard als we een vrachtwagen in halen en deze 1cm naar links komt.
Ze is zo bang in het verkeer dat ze na het halen van haar rijbewijs nooit meer auto heeft gereden.
Achter op de motor is al een overwinning, zelf rijden is echt 3 bruggen te ver.
Pfoe, wat Joopie ook zegt, daar moet je wel mee om kunnen gaan. Ik weet van mezelf dat ik er bijzonder slecht tegen zou kunnen als ik iemand op zo'n manier naast me in de auto of achter op de motor heb :/

• ephymerous
Binnenkort wil ik een nieuwe helm kopen, iemand ervaringen met Shark helmen? Zelf zit ik te kijken naar:

Afbeeldingslocatie: http://www.shark-helmets.com/images/products/modeles/HE5409EYKY/full/HE5409EYKY-1.jpg

Opvallend geel maar toch minder het uiterlijk van een Politieagent :)

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 17-07-2015 13:39 ]

XXXVI

• Chakotay
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Ik had gisteren nog een leuk momentje... Einde (of eigenlijk begin) van de A28 bij Utrecht, daar eindigt de snelweg in stoplichten om de Waterlinieweg op te gaan.

Gisteren kwam ik daar zoals elke ochtend aanrijden, om aan het einde tussen de auto's door te gaan naar voren bij het stoplicht. Deze keer met een redelijk tempo, zodat ik door de rij heen ben voordat het groen word. Bleek er precies waar ik in de remmen ging een stuk asfaltkleurig plastic te liggen :X ABS heeft de GSX-R niet, dus het voorwiel stond in 1x stil en gleed met plastic en al verder. Blijkbaar werken mijn reflexen nog, meteen de rem gelost om een meter verder weer opnieuw te remmen. Dat werd wel een halve stoppie, want ik moest toch echt tot stilstand komen ivm het stoplicht :+ Heeft er vast interessant uitgezien voor de auto's waar ik tussendoor moest... Daarna maar even afgestapt om het stuk plastic een enkele reis naar de berm te geven, toch lullig als de volgende motorrijder het zelfde geintje doet maar hem niet overeind kan houden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bommes schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:25:
[...]

Beetje rustig aan doen, ze vind het al vlug te snel gaan (pun intended).
Snelweg achterop de motor vind ze verschrikkelijk.
Dat wordt wel een uitdaging nu zonder auto. :?
Ik mag van mevrouw JanPedaal ook niet harder dan 100 km/u als ze achterop zit. Maar ze is wel zo ontspannen dat ze er regelmatig bij in slaap valt :X

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M'n vriendin is al jarenlang niet meer achterop geweest, al heeft dat vooral practische redenen (zwangere buik helpt niet, koter die nagenoeg altijd meemoet ook niet), maar toen ze wel nog kon had ze gelukkig nergens last van. Eerste keer achterop was met 130km/u 's nachts bij -10C ;)

Dochter vervangt haar ondertussen regelmatig achterop, gaat ook prima. Sukkelt nog net niet in slaap, en gaat miepen als ik te hard bochten/hobbels neem (ivm misselijkheid), maar verder prima blij om honderden km achterop te zitten. Ze had niet eens door wat er gebeurde die keer dat m'n blok blokkeerde met zuigerstang erdoor :P

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind het leuk om het verschil te zien in gedrag van mensen die achterop zitten. Mijn vriendin vind alles prima, zit er losjes bij en laat me redelijk mijn gang gaan. Een paar jaar terug is ze ook dagelijks meegereden van Amersfoort naar Amsterdam inclusief alle files, wat regelmatig met serieus tempo ging omdat ze een vrouw is en dus altijd veel te laat klaar staat :+

Een tijdje terug heb ik echter 2 andere vriendinnen eens een ritje achterop meegegeven op hun verzoek, dat is toch wel een aardig verschil :P De ene vond het vooral eng, zat zo strak mogelijk om me heen geplakt, en ik moest heel rustig optrekken e.d.. De andere zat er een beetje tussenin, begon ook om me heen geplakt maar werd snel wat comfortabeler, en vond de snelheid & acceleratie juist leuk. Er was ook nog een opmerking over dat het bij bepaalde RPM leuk trilde O-)

Heeft iemand eigenlijk wel eens last gehad dat duo's (onbewust) gaan zitten tegenhangen e.d. in bochten? Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad met de ~8 mensen die inmiddels achterop mee zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2015 13:49 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• UTwizard
  • Nu online
ephymerous schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:39:
Binnenkort wil ik een nieuwe helm kopen, iemand ervaringen met Shark helmen?
Zelf rijd ik op het moment met een Shark S700 rond, mijn HJC IS-16 zat niet meer fijn en was ook al een jaar of 5 oud, dus eerder dit jaar de Shark gekocht.

De aerodynamica is beter als de IS-16, hij is wat stabieler op hoge snelheid en bij wind. De helm is zeker niet stil, maar met een chinguard (voor 10 euro te bestellen bij Louis, zit er standaard niet bij namelijk) is het goed te doen (mits je met doppen rijdt). Het zonnevizier vind ik ideaal (bewust op uitgezocht), alleen de plek waar het hendeltje zit is in het begin even wennen. Pasvorm is goed, chinstrap is gewoon prima, de helm is niet te zwaar.

Zolang je geen hele stille helm verwacht is het een prima ding, maar als je uren achter elkaar op de snelweg rijdt zou ik hem persoonlijk niet aanraden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Shark Speed-R hier. Ben er best tevreden over :)

Paar negatieve dingen:

-Chinflap (bijgeleverd) begint soms te flapperen ( :P ) (Na een jaar ofzo)
-Fluittoontje bij een bepaalde snelheid/hoofdhouding. Weet nog niet waar het vandaan komt.
*edit*
-Vizier openen vergt wat handigheid

Pasvorm is afhankelijk van je hoofd natuurlijk.
Oordoppen moet je sowieso gebruiken met iedere helm

*edit2*
Heel positief vind ik dat ze ruimte hebben gehouden voor het plaatsen van speakertjes :)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 17-07-2015 14:21 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Chakotay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:48:
Heeft iemand eigenlijk wel eens last gehad dat duo's (onbewust) gaan zitten tegenhangen e.d. in bochten? Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad met de ~8 mensen die inmiddels achterop mee zijn geweest.
Mijn vrouw laatst toen ze aan het einde van de rit een beetje moe werd.

Gelukkig voelde ze zelf het effect en was dat direct een teken dat ze dat nooit meer moest doen.

Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste