Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 60 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-01 19:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

maartend schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:42:
Wie heeft er hier ervaring met een ventilerende buitenhoes voor de herfst/winter? Zo ja, welke heb je gekocht als je echt tevreden bent?
Heb zelf 2 hoezen van DScovers. 1 premium en 1 budget model. Allebei zijn ze super (premium heeft van binnen een soort katoenen zachte doeken waar die de lak raakt) ze houden de motor droog, ventileren goed.

Enige nadeel is dat ze redelijk snel verkleuren (zwart ->grijs)

PSN & XBL: Denkoyugo

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34
Verkleuren doet die verheul ook!
Denko schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:22:
[...]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
beetje uitlaatgeluid van mijn fiets

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hdEgnDVGK6g]

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 10-07-2015 10:11 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:58

The Executer

Lekker belangrijk!

Gisteren mijn otoplastieken opgehaald (1e set, zachte). Tot op heden nog niet tevreden. Ze lijken te lang te zijn (wanneer ze goed lijken te zitten drukken ze op een vervelende wijze tegen mijn bot/kraakbeen in het oor), in de oren doen is een crime en na afloop last van het erin krijgen. Mogelijk dat het voorste randje iets te scherp is. Voor mijn gevoel heeft de kit bij het inspuiten teveel druk gegeven waardoor mijn oor iets uitgezet is en ik daardoor bovenstaande klachten ervaar.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-01 19:33
mphilipp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Daarom zou iets als een VRO gewoon verplicht moeten zijn. Of beter: een dag of dagdeel trialclinic. Leer je heel veel over de balans van een motor. Hoe je ermee omgaat is vers 2. Niet iedereen kan zoiets 1:1 toepassen op een straatfiets.
^Dit dus. Het maakt je zoveel bewuster in het verkeer wat er kan gebeuren en wat je eigenlijk allemaal kan (en niet kan) met een motor.
noes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:02:
Nog niet eens één week was ze van mij, en is nu al ontvreemd. Mijn zwarte Fireblade uit 2009 met kenteken MV-DB-91. Bijzonderheden: witte LED achterlichtunit, kleine achterknippers, volledig Akrapovic uitlaatsysteem met carbon demper (zonder Akra sticker). Omgeving Rijswijk ZH / Voorburg / Den Haag.

Heb maar één foto, die staat hier: http://1drv.ms/1JTiOdf
Ow noes! Balen zeg...
Had je een kettingslot voor, of stond hij nog ergens aan vast?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Nog niet eens één week was ze van mij, en is nu al ontvreemd. Mijn zwarte Fireblade uit 2009 met kenteken MV-DB-91. Bijzonderheden: witte LED achterlichtunit, kleine achterknippers, volledig Akrapovic uitlaatsysteem met carbon demper (zonder Akra sticker). Omgeving Rijswijk ZH / Voorburg / Den Haag.

Godsgloeiende... :/

Ik zet m'n fiets ook altijd gelijk binnen bij terugkomst van een ritje... Ik vertrouw dat volk hier op straat voor geen milimeter.

't hele huis ruikt dan ook gelijk lekker naar benzine :+

(Ik wil zeau graag uit DH weg verhuizen... Mij vind je hierna niet meer terug in een der grote stad)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:40:
[...]

http://www.oxford-shop.co.uk/cat266_1.htm

Ik heb de XL (large cruiser w/ topcase) en die is prima. In tegenstelling tot mijn oude hoes een stuk lichter, en reflecterend, waardor de hitte niet zo oploopt.
Deze was uit m'n hoofd iets van 45 eu.

Valt me alleen wel tegen dat je bij elke hoes nog een extra touw of band nodig hebt om te voorkomen dat de wind er onder slaat. Ik gebruik hiervoor een 2-3cm brede spanband (zonder het span gedeelte :+ ). Hiermee lus ik tussen de neus en het voorwiel om, over het zadel en om de achterkant. Zegmaar een zorgt 8 vorm over de motor heen.
ik heb de voorganger van deze http://www.oxford-shop.co.uk/item3713.htm
Jaren in weer en wind gebruikt en prima spul.. zit na een valpartij in een storm (let daar me op met die hoezen) zit er wel een gat in.
De mijne is heel dik en is gevoerd met een soort vilt.
Ik heb ook een XL versie want mijn Versys had een topbox.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:48:
[...]

Ow noes! Balen zeg...
Had je een kettingslot voor, of stond hij nog ergens aan vast?
Zeker balen :(

Stond met twee sloten, maar nog maar provisorisch aan de muur. Echte muuranker is gisteren pas binnen gekomen, had nog geen kans deze te monteren.
steveman schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Godsgloeiende... :/

Ik zet m'n fiets ook altijd gelijk binnen bij terugkomst van een ritje... Ik vertrouw dat volk hier op straat voor geen milimeter.

't hele huis ruikt dan ook gelijk lekker naar benzine :+

(Ik wil zeau graag uit DH weg verhuizen... Mij vind je hierna niet meer terug in een der grote stad)
Tja, als t zou passen zou ik het zeker doen. Maar mijn mogelijkheden zijn beperkt: of voor de deur, of aan de lantaarnpaal. Dan kies ik liever voor naast voordeur, staat ie een beetje uit de loop (tegen vandalisme) en een stuk beschutter waardoor hij ook niet omwaaien kan.

Volgende huis krijgt hopelijk wél een garage (of voortuin waar ik n schuurtje in zetten kan). En wat je zegt, goede kans dat het niet meer in de stad wordt. Ligt niet aan de regio Haaglanden, maar alle drukte ben ik wel een beetje zat, en de faciliteiten van een stad heb ik ook niet echt nodig. Met motor en auto ben je er ook snel.

De vorige eigenaar moet ik ook maar inlichten, misschien heeft ie nog wat foto's voor me, zelf had ik er nog maar 1 geschoten :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Jolke
noes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Zeker balen :(

Stond met twee sloten, maar nog maar provisorisch aan de muur. Echte muuranker is gisteren pas binnen gekomen, had nog geen kans deze te monteren.

[...]
Dat is echt dubbel balen. :(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja was erg frustrerend, die wilde ik vanavond eens netjes monteren. Nouja, dan hadden ze het slot doorgeknipt, zo simpel is het.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Als ze 'm willen nemen ze 'm toch wel mee helaas :( Heel erg balen, succes met de afhandeling

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AVB gehaald vanochtend :) Nu nog maandag de theorie, dan een paar lesjes routes gaan rijden (ik heb al 50% van de tijd gelest op de openbare weg) en dan na de vakantie van mijn instructeur AVD gaan doen :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Je zou bijna zeggen dat het geen toeval is... -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

noes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:23:

Volgende huis krijgt hopelijk wél een garage (of voortuin waar ik n schuurtje in zetten kan). En wat je zegt, goede kans dat het niet meer in de stad wordt. Ligt niet aan de regio Haaglanden, maar alle drukte ben ik wel een beetje zat, en de faciliteiten van een stad heb ik ook niet echt nodig. Met motor en auto ben je er ook snel.

De vorige eigenaar moet ik ook maar inlichten, misschien heeft ie nog wat foto's voor me, zelf had ik er nog maar 1 geschoten :(
Oh man, elke keer als ik dit lees ben ik ZO blij dat ik niet meer in Den Haag woon. Geweldig. Sterkte met de afhandeling.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren rond 21.00 uur terug naar huis rijdende van west naar oost, en door de zon kon ik niks zien van de verkeerslichten :o Ik stond vooraan natuurlijk, en meerdere malen gehad dat auto's begonnen te toeteren. Dan moet je dus op het vertrouwen van die mensen beginnen met rijden (na eerst goed te kijken naar het overige verkeer natuurlijk :+ ) maar damn. Volgens mij ben ik wel 3 keer door rood gereden... O-)

Op een gegeven moment de Piet Heintunnel uit, IJburg op. Met een of andere Harley links van mij vooraan gepositioneerd voor de verkeerslichten met 2 rijstroken vol auto's achter ons. Die begonnen te toeteren als een malle. Hij begon niet te rijden, ik ook niet. Dit hebben we een paar minuten volgehouden, tot ik gewoon ging rijden. En juist daar staat een flitser voor mensen die door rood rijden :X

Zonlicht is gevaarlijk, ik heb 't als nerd altijd geweten 8)

• bakvis
  • Laatst online: 06-01 19:14

bakvis

Tweakers.Nerd

Blue-eagle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:19:
Gisteren rond 21.00 uur terug naar huis rijdende van west naar oost, en door de zon kon ik niks zien van de verkeerslichten :o Ik stond vooraan natuurlijk, en meerdere malen gehad dat auto's begonnen te toeteren. Dan moet je dus op het vertrouwen van die mensen beginnen met rijden (na eerst goed te kijken naar het overige verkeer natuurlijk :+ ) maar damn. Volgens mij ben ik wel 3 keer door rood gereden... O-)

Op een gegeven moment de Piet Heintunnel uit, IJburg op. Met een of andere Harley links van mij vooraan gepositioneerd voor de verkeerslichten met 2 rijstroken vol auto's achter ons. Die begonnen te toeteren als een malle. Hij begon niet te rijden, ik ook niet. Dit hebben we een paar minuten volgehouden, tot ik gewoon ging rijden. En juist daar staat een flitser voor mensen die door rood rijden :X

Even bij stilstand handje omhoog houden tegen de zon en dan kan je het verkeerslicht zien in plaats van te gokken?

Mijn Specs

• Blue-eagle
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:21:
[...]

Even bij stilstand handje omhoog houden tegen de zon en dan kan je het verkeerslicht zien in plaats van te gokken?
Lukte echt niet, zonnevizier in de helm naar boven of beneden ook niet, door een klein gaatje tussen m'n vingers door spieken ook niet, ik kon het groene niet onderscheiden van het rode licht. De zon reflecteerde op alle 3 de lampen gewoon net zoveel als dat het licht zelf wist uit te stralen, denk ik :)

• XBL
  • Registratie: Maart 2004

XBL

Vraag me af of de flitscamera's net zo'n probleem hebben om het licht te onderscheiden. In dat geval kan je een boete denk ik wel succesvol aanvechten.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

XBL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:35:
Vraag me af of de flitscamera's net zo'n probleem hebben om het licht te onderscheiden. In dat geval kan je een boete denk ik wel succesvol aanvechten.
Dat hoeven flitscamera's niet: die krijgen van de regelkast gewoon een stroompje als het rode lampje brandt.
ToolkiT schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Je zou bijna zeggen dat het geen toeval is... -O-
Is t ook niet: één pipo hoeft dat ding maar te zien en belt een kennis van een kennis die m dan een paar tientjes in de hand drukt.

• XBL

XBL

noes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Dat hoeven flitscamera's niet: die krijgen van de regelkast gewoon een stroompje als het rode lampje brandt.
Als op de foto niet te zien is dat het licht op rood staat, wie zegt dan dat er niet sprake was van een technische storing?

Volgens mij is het een prima grond voor het aanvechten van een boete, want die wordt uiteindelijk geschreven vanwege het feit dat een bevoegde agent heeft gezien dat je door rood ging (zij het met technische hulpmiddelen, i.e. een foto). Als er geen rood licht te zien, dan kan je dat nooit bewijzen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:28

Bommes

Capo del formaggio

Afgelopen maandag reed ik in Tilburg langs een of andere motorzaak met grote posters voor de ramen:
www.motorkledingdumpdag.nl
Aangezien ik tijd over had en ik nieuwe zomerhandschoentjes wilde hebben meteen maar ff binnen.
Ze hadden niet echt iets wat me voor 100% aan sprak (veel merkloos spul) maar goed een setje uitgekozen voor 45 euro.
Ik was het dorp nog niet uit of eigenlijk had ik er al spijt van dat ik ze gekocht had,
Evengoed ik denk ik breng ze van de week wel weer terug als ik weer in Tilburg zou zijn.

Dat was dus gisteren, lang verhaal korter:
Ik kon een tegoedbon krijgen maar mijn geld terug zat er niet in.
Heel verhaal dat hij (eigenaar van flipsen motors) de regeltjes van motorkledingdumpdag niet maakte en dat het een of andere franchise constructie was en dat hij dus niets kon doen dan hun regeltjes volgen.

Nou weet ik ook wel dat geld terug geven in een "echte" winkel niet verplicht is maar ik maak sinds het webshop tijdperk niet anders meer mee dan dat echte winkels net als webshops ook gewoon artikelen terug nemen en geld terug geven.
Ik dacht laat ik dus ff bellen naar die gasten van motorkledingdumpdag..
Kreeg ik een of ander vrouwtje aan de lijn die me toch een partij moeilijk begon te doen, gooi er voor een kwartje in en lult voor een knaak zeiden wij vroeger altijd. Zo een type dus. (gelijk aan mij zelf dus)
Ik vroeg haar enkel of ze een uitzondering wilde maken vanwege mijn verjaardag (dacht kijk of ze daar gevoelig voor is)
en ze begon me toch te ratelen en het sloeg nergens op dat ik dit verwachte en weet ik veel wat
Ze was het zelfs niet met mij eens dat ik dit jammer en teleurstellend vond.
Let wel ik vond dat maar dat was niet waar..
Ik zeg het is mijn mening die mag ik toch hebben maar ook dat was niet waar.. |:( 8)7

Jammer dat het zo moet, en vooral jammer omdat je met de grote posters in de winkel denkt te maken te hebben met een fysieke locatie van een webshop, wat het ook is maar voor de webshop en de fysieke locatie gelden andere garantie en retour regelingen.
Dat ik dat vreemd vond was ook niet waar.. :N

Goed lesje van 45 euro, handschoentjes in de koffer als reserve en weer verder zoeken naar iets wat wel fijn zit.

* Bommes kan geen lange verhalen inkorten.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• tdw

tdw

Amai seg!

XBL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Als op de foto niet te zien is dat het licht op rood staat, wie zegt dan dat er niet sprake was van een technische storing?

Volgens mij is het een prima grond voor het aanvechten van een boete, want die wordt uiteindelijk geschreven vanwege het feit dat een bevoegde agent heeft gezien dat je door rood ging (zij het met technische hulpmiddelen, i.e. een foto). Als er geen rood licht te zien, dan kan je dat nooit bewijzen.
Nee hoor, zoals gezegd krijgt de flitser een seintje van de regelinstallatie van de verkeerslichten. Vanaf dan gaat er in de flitser een teller lopen, die meet hoe lang het verkeerslicht al op rood staat. Aan de hand daarvan wordt dus bekeurd. Immers, als de rode lamp kapot is, betekent dat ook niet dat je dan maar vrije doorgang hebt ;) Denk ik.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

djiedjee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:19:
Voor mijn GS heb ik een Verheul hoes gekocht. Kost behoorlijk wat geld, maar is erg goed bevallen.
Je hebt verschillende soorten, speciaal voor de GS voor stalling met/zonder zijkoffers, met/zonder topkoffers etc. Past perfect dus.
Die speciaal voor de GS is een beetje een marketingverhaal. Ik heb een hoes (merk weet ik niet), kostte een tientje of 7 en die was geschikt voor grote toermotoren. Paste op mijn RT en nu ook weer op de GS. Lijkt me ook zo'n beetje van dat zelfde materiaal gemaakt, met een 'schoorsteentje' bovenop (een paar gaten met een afdakje er over) zodat ie ventileert als ie warm is.
Heeft een elastiek die je onder de motor door kunt halen (lukt niet meer op de GS) en een band die je in een gesp vastmaakt onder de motor door (die lukt wel op de GS).

Perfect ding. Zware kwaliteit. Op de RT zit nu zo'n plastic ding van de Aldi, en die was €10 :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• XBL

XBL

tdw schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Nee hoor, zoals gezegd krijgt de flitser een seintje van de regelinstallatie van de verkeerslichten. Vanaf dan gaat er in de flitser een teller lopen, die meet hoe lang het verkeerslicht al op rood staat. Aan de hand daarvan wordt dus bekeurd. Immers, als de rode lamp kapot is, betekent dat ook niet dat je dan maar vrije doorgang hebt ;) Denk ik.
Je kan nooit weten of er een technische storing is met dat seintje.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Denko schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Heb zelf 2 hoezen van DScovers. 1 premium en 1 budget model. Allebei zijn ze super (premium heeft van binnen een soort katoenen zachte doeken waar die de lak raakt) ze houden de motor droog, ventileren goed.

Ik heb bij mijn motor ook een hoes van DScovers gebietst en die ziet er inderdaad prima uit. Naast een zachte binnenkant zit er ook een hittebestendig stukje voor bij de uitlaat, maar ik laat hem toch even afkoelen voor ik hem afdek. De kliksluiting onderaan zodat hij niet wegwaait als het een beetje stormt is ook handig, mijn andere hoes was met een touwtje uitgerust, dit werkt toch een stuk makkelijker.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatst nog eens de vraag gesteld hier hoe je je schakelpookje kon 'verhogen', al even de tijd niet gehad om er wat aan te doen. :P Maar gisteren toch maar nog eens gekeken. Kap eraf en toen viel het kwartje. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/07/2015-07-09-21.16.10-Custom.jpg
Losgedraaid van de schakelas (eerst gemarkeerd natuurlijk) en de contramoeren aan beide kanten gelost, de uiteindes (naam even kwijt) allebei een hele slag gedraaid zodat de lengte toenam, weer vastgezet en teruggemonteerd. Viel uiteindelijk prima mee. :)

Eerste indruk is zeer positief, zit minder 'vast' tegen het schakelpookje aan, kuitspier is minder gespannen en na 2 uur rijden geen zeurende spier, en schakelen gaat al een heel stuk beter omdat je een meer natuurlijke/relaxte houding hebt. :)

Nogmaals dank voor de tips en info! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
Blue-eagle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:19:

Heb dit ook vaak bij een afslag op mijn woonwerk ritje richting almere. Dat is de afslag A6 van lelystad naar muiderberg (bij de mac donalds/wakeboardbaan) Als daar de zon lekker schijnt zie ik ook geen ene klote :+ Het maakt dan inderdaad niet uit wat je doet want ook in de auto zie ik het verschil niet. Het gaat echt om het aantal Lumen wat dat stoplicht geeft. dat is gewoon te weinig om zichtbaar te zijn in volle zon :)

Maar zou wel zuur zijn als je hierdoor een boete krijgt voor door rood rijden.

Een handtekening?!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Pff donderdag een toertje gaan doen.. kreeg onderweg beetje krampen in de liesstreek.
Gisteren en vandaag nog altijd serieus pijn :o Zelfs beetje manken bij het stappen..

Komt er nog eens bij dat toen ik thuis arriveerde, ik zag dat mijn nr plaat weg was :(

Wel handig dat schoonpa verzekeraar is, maar toch weer een heel rondrijden om een nieuwe plaat maandag te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 11-07-2015 11:06 ]

Never ever financial advice...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:09:
Afgelopen maandag reed ik in Tilburg langs een of andere motorzaak met grote posters voor de ramen:
www.motorkledingdumpdag.nl

>>>KNIP<<<<

Goed lesje van 45 euro, handschoentjes in de koffer als reserve en weer verder zoeken naar iets wat wel fijn zit.

* Bommes kan geen lange verhalen inkorten.. :+
Ik heb de quote van je bericht maar even wél ingekort :P

Maar: Ik rijd zelf al jaren met volle tevredenheid met m'n inmiddels tweede set Rev-It Stream handschoenen tijdens de warme/zonnige zomerdagen. Is een "doorwaai" handschoen met een korte schacht...... En helaas ook niet meer leverbaar bij/door Rev-It :(

Even gebeld: De in/verkoopster van kleding bij Huybers in Schijndel kon er ook niet meer aan komen maar ze heeft wel een gelijkwaardige handschoen van Macna, dus misschien dat je eens bij haar kunt gaan kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 11-07-2015 16:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
Vandaag een Shiver gekocht, dinsdag aanstaande ophalen. Motor is van 2008 en heeft 23.000 in. Foto's volgen :)

XXXVI

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
beviel de CB niet?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:44:
[...]

Ik heb de quote van je bericht maar even wél ingekort :P

Maar: Ik rijd zelf al jaren met volle tevredenheid met m'n inmiddels tweede set Rev-It Stream handschoenen tijdens de warme/zonnige zomerdagen. Is een "doorwaai" handschoen met een korte schacht...... En helaas ook niet meer leverbaar bij/door Rev-It :(

Even gebeld: De in/verkoopster van kleding bij Huybers in Schijndel kon er ook niet meer aan komen maar ze heeft wel een gelijkwaardige handschoen van Macna, dus misschien dat je eens bij haar kunt gaan kijken?
Thanks voor de tip, eigenlijk zoek ik van die desert handschoentjes.
Ik had Sidi Desert, hele dunne stoffen handschoenen en korte schacht.
Maar die verkopen ze nergens meer.. :-(

Alhoewel...ff googlen levert op dat het eigenlijk wielren handschoentjes zijn.. :P :>

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 12:29
noes schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:47:
[...]

[...]

Is t ook niet: één pipo hoeft dat ding maar te zien en belt een kennis van een kennis die m dan een paar tientjes in de hand drukt.
Of ze rijden even achter je aan, checken waar je woont en dan ja.. Echt ruk man -O- Ben er zelf ook para voor, heb er 5 sloten aan hangen :X

• xos
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Ik zit er sterk aan te denken om een circuit motor te kopen en volgend jaar wat trackdays/circuit trainingen te gaan doen. Maar het is lastig om een schatting te maken van de kosten. Kan iemand misschien aangeven aan wat voor kosten ik moet denken (inschrijfgeld/onderhoud/aanschaf)?

Eerste plan is om een 600 van een jaar of 10 oud waar nog weinig aan hoeft te gebeuren te zoeken. Ben beginner op het circuit en het doel is niet racen/snelste ronde maar voornamelijk voertuig beheersing en techniek te verbeteren. Steek liever mijn geld in inschrijfgeld voor een training dan in een wat duurdere motor. Dus als iemand een globale raming van de kosten kan maken en wellicht wat tips heeft voor een meerdaagse training heeft dan heel graag.

• ephymerous
Wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/29n6qn4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6ntch0.jpg

Verdere specs: 2008, 50 km terug beurt gehad, banden circa 500 km oud, Givi tassenset en tanktas erbij, Osco oliegeval en 23.000 km gelopen. Het verhoogde ruitje voor de navigatie haalt de huidige eigenaar er af :)
De desbetreffende weet ik niet, typisch Marktplaats verkoper. Een dag van te voren bellen dat er toch op de valreep iemand is die er bedrag X+€300 voor wil betalen. Of ik dat dan ook maar wil doen. Aangegeven dat ik dat niet wil en de volgende ochtend bellen dat de desbetreffende persoon vanwege privéomstandigheden verstek heeft laten gaan. Verkooptactiek is prima, maar als het er één is die je van mijlenver aan ziet komen dan doe ik niet mee ;)

Afijn, gisteren wel op één gereden en dat viel zeker niet tegen. Bizar koppel! Maar ook op een Shiver gereden, die heeft toch nog iets meer beenruimte en is wat lichtvoetiger :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 12-07-2015 14:19 ]

XXXVI

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op zondag 12 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Thanks voor de tip, eigenlijk zoek ik van die desert handschoentjes.
Ik had Sidi Desert, hele dunne stoffen handschoenen en korte schacht.
Maar die verkopen ze nergens meer.. :-(

Alhoewel...ff googlen levert op dat het eigenlijk wielren handschoentjes zijn.. :P :>
cross handschoenen zoek je waarschijnlijk :*)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb indertijd voor mijn Dakar avontuur (heel toepasselijk) Klim Dakar handschoenen bij Arjan Brouwer uit de aanbiedingenbak gevist. Hele fijne dingen, niet heel veel bescherming, dus niet aan te bevelen als je veel asfalt gaat doen. Pak in dat geval 'gewone' doorwaaiers (BMW Airflow bv). Helaas ben ik er een kwijt geraakt. Ik vermoed een paar stoute jongetjes in Marokko.
Afbeeldingslocatie: https://allroadendurotouring.com/wp-content/uploads/2013/03/AllroadRidingGearTouringApparelKLIMDakarEnduroGlovesLightGrey.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-01 17:31
mphilipp schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:35:
Helaas ben ik er een kwijt geraakt. Ik vermoed een paar stoute jongetjes in Marokko.
Echte fans blijkbaar.

• 418O2
Zulke handschoenen lijken voor geen meter als je een mp3 rijdt

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
xos schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:30:
Ik zit er sterk aan te denken om een circuit motor te kopen en volgend jaar wat trackdays/circuit trainingen te gaan doen. Maar het is lastig om een schatting te maken van de kosten. Kan iemand misschien aangeven aan wat voor kosten ik moet denken (inschrijfgeld/onderhoud/aanschaf)?

Eerste plan is om een 600 van een jaar of 10 oud waar nog weinig aan hoeft te gebeuren te zoeken. Ben beginner op het circuit en het doel is niet racen/snelste ronde maar voornamelijk voertuig beheersing en techniek te verbeteren. Steek liever mijn geld in inschrijfgeld voor een training dan in een wat duurdere motor. Dus als iemand een globale raming van de kosten kan maken en wellicht wat tips heeft voor een meerdaagse training heeft dan heel graag.
Mijn 8 circuit dagen per jaar

Inschrijfgeld circuitdag €170 / 250
Benzine voor op het circuit. Nam meestal een 25 liter jerrycan mee. €40
Benzine voor de auto.

3 setjes banden. Als je net begint kan je er wel wat langer mee doen. Als je de banden niet zelf kan omleggen, moet je die kosten ook nog erbij rekenen.

2x setje remblokken.
Keer of 3/4 verse olie + filter.

Dat was het wel een beetje.

Klein onderhoud Is goed zelf te doen, maar ga niet op de circuit dag zelf lopen prullen. Zorg dat je je zooi op orde heb. Vooral de remmen moet je goed verzorgen. Het kan je dood worden als het daarmee fout gaat. Heb het helaas mee mogen maken paar jaar geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 12-07-2015 16:48 ]

• Tylen
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu de mijn voor zo'n 20 dagen per jaar.

Inschrijving tussen 175,- en 250,-
Pitbox zeg €20,- (delen met de overige pitbox bezetters)
Benzine zo'n €40,- per dag.
Per twee dagen 1 achterband €170,-
Per twee achterbanden 1 voorband €150,-
Twee setjes remblokken per jaar €90,-
2x olie verversen per jaar €150,-
Eten en drinken per dag €20,-

En ik ben vast nog wat vergeten. Ik reken zo'n €500.- per dag.

Maar in het begin met trage tijden is het goedkoper.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jolke
[quote]ephymerous schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:19:
Wat pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

Verdere specs: 2008, 50 km terug beurt gehad, banden circa 500 km oud, Givi tassenset en tanktas erbij, Osco oliegeval en 23.000 km gelopen. Het verhoogde ruitje voor de navigatie haalt de huidige eigenaar er af :)

[...]

/quote]

Nice. :*)
Met een paar mooie MPR4 banden eronder.

• maartend
Zit te denken over een GSX750F uit 91. 39k km. nette en goede staat. 500 euri. Lijkt me een oke prijs.

Toch?

• DECOY88
(overleden)
maartend schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:01:
Zit te denken over een GSX750F uit 91. 39k km. nette en goede staat. 500 euri. Lijkt me een oke prijs.

Toch?
als hij het doet prima. als er erg veel moet gebeuren ben je met een rijdende goedkoper uit. het blijft gokken.

• maartend
DECOY88 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:03:
[...]

als hij het doet prima. als er erg veel moet gebeuren ben je met een rijdende goedkoper uit. het blijft gokken.
Is niks mee aan de hand. Rijdt en glijdt lekker.

• DECOY88
(overleden)
maartend schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Is niks mee aan de hand. Rijdt en glijdt lekker.
dan doen.

• 418O2
Daar kan je je geen buil aan vallen. Fjes heb ik ook naar gekeken, maar die rare haaienkieuwen stonden me tegen. Volgens mij wel prima betrouwbare motoren

• maartend
Thnx. Binnenkort evenophalen voor proefdagje.

• kazzzdafke
Is het in NL niet verplicht (zoals in België) om beschermende kledij te dragen, hitz: handschoenen, hoge schoenen, helm en lange broek en trui?

Ik zag dit filmpje.. YouTube: Yamaha XT 660 X FZ6 TEST GOPRO 3 HERO
Straf dat je zoiets op YT durft zetten.. Er zouden er al voor beboet zijn?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, dat is niet verplicht. Dat noemen we natuurlijke selectie :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:23:
Is het in NL niet verplicht (zoals in België) om beschermende kledij te dragen, hitz: handschoenen, hoge schoenen, helm en lange broek en trui?
Alleen helm is verplicht. Vind ik persoonlijk ook raar, je mag gewoon op slippertjes in korte broek en t-shirt op de motor springen, mits je je helm maar op hebt.

• kazzzdafke
Ok, duidelijk!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

kazzzdafke schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:23:
Wat heb je aan een lange broek en een trui op de motor? Dan heb je bescherming voor 0.04 seconde glijden ipv niks. Kan je net zo goed een shorts en slippers dragen. Doe het goed of doe het niet. Echt weer een wet die is gemaakt door iemand die absoluut niks met motorrijden heeft.

• xos

xos

@Dacuuu & Tylen, bedankt voor jullie reacties. Dat het niet goedkoop is is wel duidelijk, maar €500 p/d is wel heel gortig...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Tylen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:09:
Nu de mijn voor zo'n 20 dagen per jaar.

Inschrijving tussen 175,- en 250,-
Pitbox zeg €20,- (delen met de overige pitbox bezetters)
Benzine zo'n €40,- per dag.
Per twee dagen 1 achterband €170,-
Per twee achterbanden 1 voorband €150,-
Twee setjes remblokken per jaar €90,-
2x olie verversen per jaar €150,-
Eten en drinken per dag €20,-

En ik ben vast nog wat vergeten. Ik reken zo'n €500.- per dag.

Maar in het begin met trage tijden is het goedkoper.
Dus je geeft, even los van schade of een keer een nieuwe circuitfiets, ongeveer 10.000 euro per jaar uit aan circuitrijden. _/-\o_ Dat is wel even serieus geld 8)7

Have a wheelie good weekend!

• Tylen

Tylen

xos schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:48:
@Dacuuu & Tylen, bedankt voor jullie reacties. Dat het niet goedkoop is is wel duidelijk, maar €500 p/d is wel heel gortig...
Dieper de details in. Bijvoorbeeld een wedstrijddag OWCup op Zaterdag.

Inschrijfgeld: 205
Pitbox (105 euro / 4 man): 26.25
Benzine (21 liter euro 98): 40
Banden (1/2 achterband, 1/4 voorband): 85 + 37.50 = 122.50
Onbijt, Lunch: 20
Slijtage delen (ketting, tandwielen, remblokken, etc): 25

Totaal: 440.

En dan reken ik niet mee de kosten om bij het circuit te komen en een eventuele overnachting. Ik rijd met een lease auto en slaap altijd gewoon thuis. Dus die kosten heb ik niet.

Dan moet je niet vallen en geen extra rare kosten hebben.

Maar wat als je ZAC gaat rijden? Dat is door de weeks en kost het je dus een vrije dag. Wat als je ZZP'r bent? Dan kost je het gewoon nog meer ;) etc etc etc.
FragDaddy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:04:
[...]

Dus je geeft, even los van schade of een keer een nieuwe circuitfiets, ongeveer 10.000 euro per jaar uit aan circuitrijden. _/-\o_ Dat is wel even serieus geld 8)7
Bij 20 dagen per jaar zou dit theoretisch zo zijn. Maar ik heb veel les gegeven en heb dus heel veel "gratis" gereden. Sterker nog, vroegah bij The Race Academy kregen we 950 euro voor een training van 3 dagen. Toen verdiende ik er dus op. (kosten waren nihil toen.). Daarnaast werd ik vroeger gesponsord en waren de kosten voor een wedstrijddag 0.

[ Voor 25% gewijzigd door Tylen op 13-07-2015 11:27 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Denko schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:35:
[...]

Wat heb je aan een lange broek en een trui op de motor? Dan heb je bescherming voor 0.04 seconde glijden ipv niks. Kan je net zo goed een shorts en slippers dragen. Doe het goed of doe het niet. Echt weer een wet die is gemaakt door iemand die absoluut niks met motorrijden heeft.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe het in de wet beschreven staat. Als er letterlijk staat dat beschermende kleding verplicht is dan kun je als agent natuurlijk makkelijk een boete geven voor mensen in een pantalon en een trui. Als er letterlijk in de tekst staat een lange broek en lange mouwen, dan kun je met een linnen broek en longsleeve ook de motor op.

Overigens ben ik niet per se voor- of tegenstander van een dergelijke wet. Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, maar aan de andere kant is het ook weer betutteling. Aan de andere kant, met de doorwaaipakken die je tegenwoordig kunt kopen zie ik ook niet in waarom je zonder pak zou willen rijden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• 418O2
MagicTempest schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Overigens ben ik niet per se voor- of tegenstander van een dergelijke wet. Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, maar aan de andere kant is het ook weer betutteling. Aan de andere kant, met de doorwaaipakken die je tegenwoordig kunt kopen zie ik ook niet in waarom je zonder pak zou willen rijden.
Gierigheid...

Als je beschermende kleding moet gaan dragen, dan moet je ook met keurmerken gaan klooien. Ik weet niet of die er voor kleding is zoals die er voor helmen is.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die keurmerken is ook wat de wet tegenhoud. Dan moet er een keurmerk worden gecreerd, moet dit worden gecontroleerd, import worden gehandhaaft.

Dat alles is niet realistisch en jagen de mensen die het nu al goed doen op hoge kosten, terwijl misleiding en vervalsing van keurmerken eerder aan de hand kan zijn. Oftewel: hoge kosten en de voordelen zijn minimaal.

Dan maar liever zoals het nu is. Je vertrouwt op je gut-instinct en je verkoper. Als je goedkoop uit wilt zijn, dan doe je dat maar op eigen risico.

• MagicTempest
Ah, ik had er nog nooit zo over nagedacht. Ik zag er zaterdag weer een paar gaan in t-shirt en korte broek en snap dan ook nooit waarom mensen dat doen. Ik hijs mezelf altijd volledig in leer voor een toerrit, ook als het 35 graden is. (Textiel als ik naar werk ga, of als het koud is)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
Het is natuurlijk ook zo dat er maar weinig mensen doodgaan aan schaafwonden. Zodra motorrijders geen helm meer dragen, zal het aantal dodelijke ongelukken echter flink oplopen.

• XBL

XBL

Het is net zoiets als wel de autogordel verplicht stellen, maar airbags niet. Waar je de grens trekt is maar net hoeveel persoonlijke vrijheid je je burgers gunt.

Verder is het ook onnodig om dingen via de wet te regelen, als het zich al grotendeels binnen de maatschappij regelt. Zeker als het daarnaast ook weinig oplevert (in het geval van motorrijden: extra veiligheid/minder (ernstig) gewonden).
Veiligheidskleding
Het dragen van veiligheidskleding leidt tot een verlaging van 33-50% van met name de kans op licht
letsel (Elvik et al., 2009). Echter, uit een survey op de jaarlijkse motorbeurs in Utrecht blijkt dat meer
dan 90% van de motorrijders in volledige motoruitrusting rijdt (incl. schoenen/laarzen, handschoenen
e.d.; Boele et al., 2013). Op dit punt lijkt dan ook weinig winst te behalen.
(Bron, pagina 5.)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb alle gear, van schoenen tot handschoenen en afhankelijk van de locatie de rit en motor draag ik dit allemaal.

Op de Vespa in zomers Italië een ritje van de camping naar het strand gaat gewoon in korte broek, T-shirt en slippers. Zoals 95% van het lokale volk.
Is het een toerrit in de omgeving dan gaat alle gear aan.

* Bommes is geen heilig boontje dat hier gaat vertellen dat hij altijd alle gear draagt.

• 418O2
All the gear all the time.

• Blue-eagle
  • Niet online
* Blue-eagle draagt wel alle gear, altijd. Op de motor in ieder geval.

Het kopen van een motorjeans die doorwaait is goedkoper dan huidtransplantaties en een lange herstelperiode van botbreuken :7 Ik ben nog niet gevallen, dus dat gaat nog gebeuren. Een aangezien ik meestal harder dan 50 km/u. ga neem ik liever een klein ongemak voor lief.

Genoeg beeldmateriaal gezien van mensen die het niet deden. Benen die tot op het bot zijn weggeschaafd, handen met road rash wat weken lang enorm pijn gaat doen, ruggen die open liggen, etc. I'll pass.

• 418O2
Ik heb ook eens een foto gezien van iemand die was gevallen met een pothelm... Zonder kaak ziet een hoofd er toch vreemd uit.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31
XBL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:29:

Veiligheidskleding
Het dragen van veiligheidskleding leidt tot een verlaging van 33-50% van met name de kans op licht
letsel (Elvik et al., 2009). Echter, uit een survey op de jaarlijkse motorbeurs in Utrecht blijkt dat meer
dan 90% van de motorrijders in volledige motoruitrusting rijdt (incl. schoenen/laarzen, handschoenen
e.d.; Boele et al., 2013). Op dit punt lijkt dan ook weinig winst te behalen.

(Bron, pagina 5.)
Dan worden die gastjes op motorscooters zeker niet meegeteld. Ik zie altijd van die motorscooter rijders op de ring van Amsterdam in teenslippers, korte mouwen, korte broek en goedkope halve helm en natuurlijk de standard issue Gucci tasje om hun nek 170 rijdend zonder te knipperen door het verkeer weven alsof het GTA is.

• ephymerous
cyntax schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Dan worden die gastjes op motorscooters zeker niet meegeteld. Ik zie altijd van die motorscooter rijders op de ring van Amsterdam in teenslippers, korte mouwen, korte broek en goedkope halve helm en natuurlijk de standard issue Gucci tasje om hun nek 170 rijdend zonder te knipperen door het verkeer weven alsof het GTA is.
Het onderzoek is gehouden onder bezoekers van de Motorbeurs, mijn inziens weinig representatief voor alle motorrijders ;)

XXXVI

• kazzzdafke
Inderdaad, hier in België lijkt er een gedoogbeleid op wat alles wat Vespa's en dergelijke scooters zijn.
Maar toch is het verplicht.

Hier de wettekst die geldt in Belgie:

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/206-art36

Zoals je ziet: Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.

Als je dan gaat kijken op de site van één of andere lokale politie:

http://www.policelocale.b...otorkledij-verplicht.html

Toch blijft de tekst vrij soepel te interpreteren want de gebruiker heeft de keuze hoe hij deze nieuwe verplichtingen invult. Volgens de wettekst volstaat een gewone vest terwijl enkel een motorvest met rug-, schouder- en elleboogprotectie een degelijke bescherming biedt bij een eventuele valpartij. Bovendien is het interessant om mee te geven dat zelfs de beste helm ter wereld pas zinvol is als de sluiting correct wordt gebruikt. Wanneer een helm wordt gedragen zonder een gesloten kinband, dus los, is de kans op effectieve bescherming bij een ongeval klein. Het is daarom belangrijk dat de kinband goed gesloten wordt, zonder speling.

Soit, ik kleed me altijd in volledig pak. Is dat te warm, dan rij ik niet meer met de motor.

• XBL

XBL

ephymerous schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Het onderzoek is gehouden onder bezoekers van de Motorbeurs, mijn inziens weinig representatief voor alle motorrijders ;)
Dat is het ook, maar blijkbaar was dat het beste onderzoekje dat SWOV kon vinden.

Maar zelfs dan vermoed ik dat een ruime meerderheid beschermende kleding draagt (zeker per gereden kilometer, want volgens mij dragen woon-werkers vaker beschermende kleding). Ook heb ik het idee dat in Nederland meer een cultuur heerst waarin beschermende kleding de norm is, in vergelijking met andere landen (op sommige internationale fora kijkt men niet op van iemand in een normale spijkerbroek, in NL krijg je dan al heel snel veel mensen over je heen).

• tellavist
Gisteren was het dan eindelijk zover! Circuit dagje lelystad! :) (politiecircuit)
Dit was voor mij de eerste kaar dat ik op een circuit reed, zeker niet de laatste keer!
Helaas had ik de dag ervoor een vrijgezellenfeest van een van mijn beste maatjes... ik was dan ook niet helemaal scherp. Merkte toch dat ik in de laatste sessie slecht mijn lijn kon houden, focus verloor, moe begon te worden. Volgende keer dus maar vroeg naar bed van te voren! :) (nu ging ik echt als een dweil de bochten door af en toe :') )

Wat erg leuk is aan het circuit is de diversiteit aan bochten/verkanting, elke bocht is compleet anders! daarnaast is het 750m lange rechter stuk ook erg leuk om je motor even flink te laten lopen :)
Erg leuke instructeurs die veel tips geven m.b.t. het rijden op het circuit!
Kortom: Super ervaring! :D 06-09 weer :*)

Een handtekening?!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 16:10
tellavist schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:52:
Gisteren was het dan eindelijk zover! Circuit dagje lelystad! :) (politiecircuit)
Dit was voor mij de eerste kaar dat ik op een circuit reed, zeker niet de laatste keer!
Helaas had ik de dag ervoor een vrijgezellenfeest van een van mijn beste maatjes... ik was dan ook niet helemaal scherp. Merkte toch dat ik in de laatste sessie slecht mijn lijn kon houden, focus verloor, moe begon te worden. Volgende keer dus maar vroeg naar bed van te voren! :) (nu ging ik echt als een dweil de bochten door af en toe :') )

Wat erg leuk is aan het circuit is de diversiteit aan bochten/verkanting, elke bocht is compleet anders! daarnaast is het 750m lange rechter stuk ook erg leuk om je motor even flink te laten lopen :)
Erg leuke instructeurs die veel tips geven m.b.t. het rijden op het circuit!
Kortom: Super ervaring! :D 06-09 weer :*)
Tof dat je het leuk hebt gehad! Welke motor en groep reed jij?

Ik stond in de bocht voor het rechte stuk met m'n gele vlag :+

• Tylen

Tylen

Vriendin van mij stond ook ergens in een bocht gisteren ;) (Marjolein).

Leuk baantje he dat politie baantje. :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

cyntax schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Dan worden die gastjes op motorscooters zeker niet meegeteld.
Spot het t-shirt.. >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ZPXPhLvDeu1Q5uF16z3Xv6sWQu008tFXXP3Lvlrwcgg=w287-h383-no

Okay ik zit wat te kloten:
toertochtje op vakantie, nog met mijn oude jas (met protectie)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Y57Cm2EJyxHuzkK6UGhxS-mDdtdqwiezEITLJXF2kRY=w858-h643-no

gaan we naar het strand of dorpje 5 minuutjes verderop dan stappen we in onze zomerkleren op.

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 13-07-2015 15:38 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 15:13
Wat betaal je nou voor zo een dagje Lelystad?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welk t-shirt? Ik zie alleen maar een wife-beater ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat is een wife-beater..??
Oh wacht google geeft antwoord..
Ja die heb ík wel een aantal ja, kreeg ik bij de Vespa.. >:)

• tellavist
Tankiej schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:59:
[...]

Tof dat je het leuk hebt gehad! Welke motor en groep reed jij?

Ik stond in de bocht voor het rechte stuk met m'n gele vlag :+
Ik rijd een Honda CBR 600F3 wit rood met paars/blauwe accenten
Ah een foto! :D (niet mijn motor, zelfde kleurstelling)
:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/rbi0f78az/cbr_600_f3.jpg
Eerste 2 sessies reed ik in de langzaamste toergroep
Laatste 2 sessies in de snellere toergroep
Tylen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:02:
Vriendin van mij stond ook ergens in een bocht gisteren ;) (Marjolein).

Leuk baantje he dat politie baantje. :)
Ja super leuke baan! Ook tof dat ze allemaal verschillende wegverkantingen in de baan hebben zitten!
Ga zeker vaker rijden! (kost in vergelijking echt een stuk minder dan bijvoorbeeld zandvoort of assen! :>
Vays schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:36:
Wat betaal je nou voor zo een dagje Lelystad?
Naja het is geen dagje. maar hier
Kost het 79,- of 85,- voor 4 sessies van 15 min.
Afhankelijk hoe ver van te voren je besteld betaal je meer of minder :)

[ Voor 15% gewijzigd door tellavist op 13-07-2015 15:44 ]

Een handtekening?!

• Tylen

Tylen

tellavist schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Ja super leuke baan! Ook tof dat ze allemaal verschillende wegverkantingen in de baan hebben zitten!
Ga zeker vaker rijden! (kost in vergelijking echt een stuk minder dan bijvoorbeeld zandvoort of assen! :>
Het is ook niet echt vergelijkbaar met Zandvoort of Assen ;)

Maar absoluut top voor de beginnende rijder _/-\o_

• tellavist
Tylen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:04:
[...]

Het is ook niet echt vergelijkbaar met Zandvoort of Assen ;)

Maar absoluut top voor de beginnende rijder _/-\o_
Haha dat zal best :)
Eerst nog wat oefenen op lelystad! Als ik daar een beetje mee kan komen met de snelle groep ga ik eens een keertje op een 'echt' circuit rijden :9 Ik heb het gevoel dat mijn portemonnee dat circuit rijden niet echt ziet zitten! :X

Een handtekening?!

• xos

xos

Tylen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Dieper de details in. Bijvoorbeeld een wedstrijddag OWCup op Zaterdag.

Inschrijfgeld: 205
Pitbox (105 euro / 4 man): 26.25
Benzine (21 liter euro 98): 40
Banden (1/2 achterband, 1/4 voorband): 85 + 37.50 = 122.50
Onbijt, Lunch: 20
Slijtage delen (ketting, tandwielen, remblokken, etc): 25

Totaal: 440.

En dan reken ik niet mee de kosten om bij het circuit te komen en een eventuele overnachting. Ik rijd met een lease auto en slaap altijd gewoon thuis. Dus die kosten heb ik niet.

Dan moet je niet vallen en geen extra rare kosten hebben.

Maar wat als je ZAC gaat rijden? Dat is door de weeks en kost het je dus een vrije dag. Wat als je ZZP'r bent? Dan kost je het gewoon nog meer ;) etc etc etc.

[...]

Bij 20 dagen per jaar zou dit theoretisch zo zijn. Maar ik heb veel les gegeven en heb dus heel veel "gratis" gereden. Sterker nog, vroegah bij The Race Academy kregen we 950 euro voor een training van 3 dagen. Toen verdiende ik er dus op. (kosten waren nihil toen.). Daarnaast werd ik vroeger gesponsord en waren de kosten voor een wedstrijddag 0.
Denk dat je inschatting best realistisch is je alle kosten op telt. Maar het neemt niet weg dat het echt enorm veel geld is en eigenlijk onbetaalbaar is voor de doorsnee loonslaaf. in mijn geval zijn de transportkosten ook fors aangezien Zandvoort/Assen/Zolder allemaal 1.5+ rijden zijn met de eigen auto.

• tellavist
xos schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:20:
[...]
Maar het neemt niet weg dat het echt enorm veel geld is en eigenlijk onbetaalbaar is voor de doorsnee loonslaaf.
Dat klopt helemaal! :9
Daarom zie je ook bijvoorbeeld veel ZZP'ers in het 'circuit circuit' (hehe woordspeling). Een gedeelte van de 'winst' van het bedrijf gaat in de 'sponsoring' van een 'raceteam' Zo kan de belasting ook weer wat minder aftrekken :) :+ Dat is althans hoe 4 mensen circuit rijden die ik ken! Als loonslaaf moet je er voor zorgen dat je goed genoeg kan rijden zodat zo'n team je wilt sponsoren :)
Neemt niet weg dat je gewoon veel zelf moet investeren, voordat je behoorlijk kan rijden waardoor iemand jouw wilt sponsoren natuurlijk.

Het is absoluut niet goedkoop :')

Een handtekening?!

Verwijderd

Idd, ff een proefritje maken zonder beschermende kleding :X

http://www.flashphoto.nl/...rickledeweg-Schiedam.html

• Tylen

Tylen

tellavist schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Dat klopt helemaal! :9
Daarom zie je ook bijvoorbeeld veel ZZP'ers in het 'circuit circuit' (hehe woordspeling). Een gedeelte van de 'winst' van het bedrijf gaat in de 'sponsoring' van een 'raceteam' Zo kan de belasting ook weer wat minder aftrekken :) :+ Dat is althans hoe 4 mensen circuit rijden die ik ken! Als loonslaaf moet je er voor zorgen dat je goed genoeg kan rijden zodat zo'n team je wilt sponsoren :)
Neemt niet weg dat je gewoon veel zelf moet investeren, voordat je behoorlijk kan rijden waardoor iemand jouw wilt sponsoren natuurlijk.

Het is absoluut niet goedkoop :')
Ik ben ook maar een loonslaafje. ;) En laatste twee jaar zonder sponsoring.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Slopen is kopen |:(

Dat je bij normaal rijden zonder fatsoenlijk pak de weg op gaat is nog tot daar aan toe. Maar als je gaat stunten zonder pak ben je toch helemaal niet goed bij je hoofd

Yamaha MT-09

• tellavist
Tylen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Ik ben ook maar een loonslaafje. ;) En laatste twee jaar zonder sponsoring.
Je hebt altijd uitzonderingen op de regel ;) :9

Een handtekening?!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ach, je kan je natuurlijk ook gewoon laten slepen met een spanbandje 8)7

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• tellavist
Het gaat wat mij betreft nog verrassend goed eerlijk gezegd! :o
Wat een gekken 8)7

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:29:
Het is net zoiets als wel de autogordel verplicht stellen, maar airbags niet. Waar je de grens trekt is maar net hoeveel persoonlijke vrijheid je je burgers gunt.
Als je alleen jezelf overlast bezorgt zou het niet zo erg zijn. Maar hulpverleners moeten allerlei lichaamsdelen bij elkaar zoeken, artsen moeten je weer oplappen...En als je het nou allemaal zelf zou moeten betalen zou het niet zo erg zijn. Maar het komt uit de pot van de verzekeraar en in zekere zin betalen wij er allemaal aan mee. Maar ja, zo kom je ook op een ethische discusie: willen wij meebetalen aan de longtransplantatie van een roker?

Autogordels verplicht en airbag niet vind ik niet zo raar. Integraalhelm en fatsoenlijke motorkleding is eigenlijk je veiligheidsgordel. Nekbrace en/of airbagjack is de airbag. We hebben nu ook al allemaal ABS op de motor.

En....wat is fatsoenlijke motorkleding? Krijgen we dan weer een keurmerk (ik haat die dingen!) waardoor fabrikanten gaan zorgen dat ze aan die voorwaarden voldoen, wat dus niet wil zeggen dat je een goed pak hebt. Tenslotte wordt Oxford ook nog steeds het 4 sterren keurmerk verleend voor hun sloten, terwijl ze in 1 minuut open zijn... :+ Ik moet die rommel niet.

Mij boeit het niet zo wat voor wetgeving er komt, want ik weet toch wel dat mijn kleding voldoet. Maar er zijn zat mensen die met een gewatteerd skijack op de motor stappen. Die mogen wat mij betreft wel naar een echt motorjack geduwd worden. Als je laat zien dat je geen hersens hebt, mag er dwang worden uitgeoefend.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Abus is net zo makkelijk open alleen die zijn niet te hard dat ze doorsplijten. :P Maar goed idd. :+

• XBL

XBL

Denk niet dat beschermende kleding veel verschil had gemaakt... zwaargewond en nota bene zelfs een traumaheli present.
mphilipp schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Als je alleen jezelf overlast bezorgt zou het niet zo erg zijn. Maar hulpverleners moeten allerlei lichaamsdelen bij elkaar zoeken, artsen moeten je weer oplappen...En als je het nou allemaal zelf zou moeten betalen zou het niet zo erg zijn. Maar het komt uit de pot van de verzekeraar en in zekere zin betalen wij er allemaal aan mee. Maar ja, zo kom je ook op een ethische discusie: willen wij meebetalen aan de longtransplantatie van een roker?
Kunnen we motorrijden in z'n geheel maar beter verbieden. Want elke week een dode motorrijder van de grond oprapen of die 3 ernstig gewonden elk dag in de ambulance tillen gaat de hulpverleners vast ook niet in de koude kleren zitten. Kost ook nog eens een hoop poen.

Dat hulpverleners verhaal vind ik zo'n flut excuus. Het is hun fucking baan. Ik maak me nog meer zorgen om het feit dat iemand met flinke road rash langer erover doet om weer aan het werk te gaan, dan dat een hulpverlener wat extra bloed en gore ziet. En zelfs het feit dat iemand wat langer thuis zit kan me eigenlijk niet zoveel schelen, want dan kunnen we beter alles met een verhoogd risico aan banden leggen (wintersport anyone?).

Overigens lijkt het dat ik hier zit te verdedigen dat je maar zonder gear moet rijden. Dat is niet zo. Ik rij zelf ook bijna altijd met volledige gear en altijd met tenminste helm/jas/handschoenen. Alleen heb ik het niet zo op een overheid die onszelf tegen onszelf moet beschermen, al helemaal niet bij een hobby als motorrijden (wat over vrijheid gaat en inherent heel veel risico met zich meedraagt).

• ephymerous
Vanavond flink stuk gereden op de Shiver, kon 'm een dagje eerder ophalen :) Ben wat aan het oefenen geweest met een noodstop (geen abs itt lesmotor), wat is nou de beste methode?

XXXVI

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:44:
Abus is net zo makkelijk open alleen die zijn niet te hard dat ze doorsplijten. :P Maar goed idd. :+
Nou...ik weet dat ze alles open krijgen, maar ik heb ze bezig gezien met een Abus met een speciaal tooltje en dat kostte ze toch nog 4 minuten. En dat is heeeeel lang om op je knietjes aan een motor te prutsen. En dat was met de oude Abus. Ik weet niet hoe ze de nieuwe sloten hebben aangepast.
De Oxfords waren echt het dieptepunt van die test. Snap niet dat ze überhaupt sterren krijgen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:32:
[...]
Overigens lijkt het dat ik hier zit te verdedigen dat je maar zonder gear moet rijden. Dat is niet zo. Ik rij zelf ook bijna altijd met volledige gear en altijd met tenminste helm/jas/handschoenen. Alleen heb ik het niet zo op een overheid die onszelf tegen onszelf moet beschermen, al helemaal niet bij een hobby als motorrijden (wat over vrijheid gaat en inherent heel veel risico met zich meedraagt).
Je moet wat ik zeg niet te letterlijk nemen, het gaat om het idee. Maar ik ben het met je eens.

Behalve dan dat motorrijden over vrijheid gaat. Hoe bedoel je dat? Je moet je zoals elke verkeersdeelnemer aan de regels houden en je rijdt over gebaande paden. Dat over-geromantiseerde idee van motorrijden en vrijheid is volgens mij afkomstig van de aanbidding van de cowboy (Lucky Luke zeg maar) die op zijn paard de prairie over trekt, alleen aan zichzelf verantwoording afleggend. Zie ik totaal niets van terug in het motorrijden.

Ik ben zelf een relatief vrij man, maar het motorrijden maakt mij niet veel vrijer. Alleen als ik zeg maar in Afrika rond rij ervaar ik veel meer vrijheid. Na die 3 weken naar Dakar/Gambia moest ik daadwerkelijk afkicken toen ik terug was in Nederland van alles beperkingen die je hier hebt.
Gelukkig mag ik straks weer naar Marokko. Kan ik lekker elk pad in slaan die ik maar kies, ook al is er geen pad. Wat zal dat weer afzien worden terug in Nederland... :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

ephymerous schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:35:
Vanavond flink stuk gereden op de Shiver, kon 'm een dagje eerder ophalen :) Ben wat aan het oefenen geweest met een noodstop (geen abs itt lesmotor), wat is nou de beste methode?
Gewoon lekker blijven oefenen en de remdruk steeds wat opvoeren :) De noodstop die je voor je AVB oefent is op een gegeven moment een makkie.Je voelt vanzelf wel aan hoe hard je motor wil remmen en hoe hij gaat reageren.

Yamaha MT-09

• MagicTempest
ephymerous schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:35:
Een noodstop is iedere dag, iedere plek en ieder moment anders. Je kan oefenen wat je wil en toch is het anders op het moment dat je echt een noodstop moet doen. In plaats van te focussen op één onderdeel (de noodstop) is het veel beter om je motor gewoon goed te leren kennen. De AVB oefeningen zullen daar wel mee helpen, maar zoals met alles is het ook gewoon doen.

• XBL

XBL

mphilipp schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Behalve dan dat motorrijden over vrijheid gaat. Hoe bedoel je dat? Je moet je zoals elke verkeersdeelnemer aan de regels houden en je rijdt over gebaande paden. Dat over-geromantiseerde idee van motorrijden en vrijheid is volgens mij afkomstig van de aanbidding van de cowboy (Lucky Luke zeg maar) die op zijn paard de prairie over trekt, alleen aan zichzelf verantwoording afleggend. Zie ik totaal niets van terug in het motorrijden.
Jij en jezelf alleen op de motor. In de auto heb je je vrouw naast je die zit te zeuren of (heb ik dan) gedachtes die je afleiden. Maar goed, voor ieder z'n ding.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Nou...ik weet dat ze alles open krijgen, maar ik heb ze bezig gezien met een Abus met een speciaal tooltje en dat kostte ze toch nog 4 minuten. En dat is heeeeel lang om op je knietjes aan een motor te prutsen. En dat was met de oude Abus. Ik weet niet hoe ze de nieuwe sloten hebben aangepast.
De Oxfords waren echt het dieptepunt van die test. Snap niet dat ze überhaupt sterren krijgen.
Tooltje? Gewoon een goeie betonschaar en ze hebben het slot binnen letterlijke seconden open.

YouTube: Типичная цепь Abus против болтореза. Abus security chains for bikes vs Bolt Croppers

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 13-07-2015 23:11 ]

• maartend
Denk wel dat je wat opvalt als je met zoiets over straat loopt. En zeker als je er dan een matje bij legt.

• MagicTempest
Punt is dat ze er niet mee over straat lopen. Ze rijden een busje naast je motor, knippen hem los en laden hem in het busje. Sterker nog, als je op het busje wat stickers plakt van een (niet bestaande) motor tent dan denken mensen, zelfs wanneer je hem los staat te knippen er geen twee keer over na. Doen alsof hetgeen dat je doet de bedoeling is werkt.

Pagina: 1 ... 60 ... 105 Laatste