Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:15:
[...]
Nope, in der Heimat ist das verboten :P
Immer Scheisse an gehabt... :+ Je moet maar toevallig een vervelende agent tegen komen.
Mind you: veel Duitsers vinden het niet leuk als je dat doet. Dus bereid je voor op een aantal mensen die toeteren en sommigen die stug tegen de lijn aan blijven rijden. Ik heb dat steeds onderweg naar Garmisch waar we altijd wel een stuk of 4-6 wegwerkzaamheden tegenkomen.

Ze zijn ermee bezig, maar iemand had het onzalige idee om je dan over de vluchtstrook te laten rijden. Hebben als die belangenverenigingen dan geen contact met elkaar? En de ministeries? Iedereen gaat het wiel zelf uitvinden...best triest.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat lijkt me meer een electronische ontsteking waarbij de term TPS misbruikt is. Een TPS regelt en meet "iets" meer dan alleen de "vonk".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:34:
[...]

Dat lijkt me meer een electronische ontsteking waarbij de term TPS misbruikt is. Een TPS regelt en meet "iets" meer dan alleen de "vonk".
deze meet de stand van je gasklep :+ om daarmee het onstekingstijstip aan te passen zo uit mijn hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 07-07-2015 19:50 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:32:
[...]

Immer Scheisse an gehabt... :+ Je moet maar toevallig een vervelende agent tegen komen.
Mind you: veel Duitsers vinden het niet leuk als je dat doet. Dus bereid je voor op een aantal mensen die toeteren en sommigen die stug tegen de lijn aan blijven rijden. Ik heb dat steeds onderweg naar Garmisch waar we altijd wel een stuk of 4-6 wegwerkzaamheden tegenkomen.

Ze zijn ermee bezig, maar iemand had het onzalige idee om je dan over de vluchtstrook te laten rijden. Hebben als die belangenverenigingen dan geen contact met elkaar? En de ministeries? Iedereen gaat het wiel zelf uitvinden...best triest.
Ik moet zeggen dat er ook op de autobahn, en dan zeker bij baustelle, steeds meer/vaker ruimte gemaakt wordt door de Duitse automobilisten.

Over de vluchtstrook gaan rijden staat vaak garant voor bandenschade dus dat lijkt me een minder goede optie.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:49:
[...]

deze meet de stand van je gasklep :+ om daarmee het onstekingstijstip aan te passen zo uit mijn hoofd.
Volgens de letters van het woord heb je dan inderdaad gelijk. Dat zo'n "TPS" vervolgens alleen de ontsteking aanpast op de stand van een gasklep zónder te weten wat er voor een mengsel door de carburateur aangemaakt wordt doordat er nergens bekent is wát er de carburateur ín gaat...

Ik (en menig ander) kan dat niet echt een TPS noemen.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Volgens de letters van het woord heb je dan inderdaad gelijk. Dat zo'n "TPS" vervolgens alleen de ontsteking aanpast op de stand van een gasklep zónder te weten wat er voor een mengsel door de carburateur aangemaakt wordt doordat er nergens bekent is wát er de carburateur ín gaat...

Ik (en menig ander) kan dat niet echt een TPS noemen.
Throttle
Position
Sensor

dat zal bij injectie niet veel anders zijn. behalve dat je daar nog luchtmassa meters voor hebt en lamba sensors na krijgt.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TPS heb je toch alleen bij drive by wire? Die meet hoever je gashendel open is om ze de gaskleppen te bedienen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:08:
TPS heb je toch alleen bij drive by wire? Die meet hoever je gashendel open is om ze de gaskleppen te bedienen.
een naam 3 verschillende onderdelen. lijkt Honda wel :X 2 verschillende vliegwielen met hetzelfde onderdeel nr. 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:08:
YCCT mét YCCi bij Yamaha, dán wordt 't pas écht leuk :P

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:38
Eventjes van een forum gepikt waar ik naar gekeken heb voordat ik mijn motor heb gekocht:

What are the Symptoms of a Faulty TPS?
- Stalling
-Irregual idle
- RPM Drop while acclerating or trying to maintain a constand speed.
- Drop in fuel Mileage
- Poor Throttle Response

Ik heb daarvoor op de FZ6 een heel makkelijk diagnostic tooltje ingebakken in de odo meter. Jij hebt dat niet?

Never ever financial advice...

• DECOY88
(overleden)
mijn tps kan ik gewoon lostrekken. zuipt iets meer. en het verschil tussen 50 en 53 pk merk je ook niet zo snel.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 11:54

BioHazard

*\o/*

Hele TPS discussie ontketent hier :D. Ik heb zojuist eens gekeken bij de motor, en hij wilde wederom niet stationair blijven lopen. Heb de diagnostische stekker even kortgesloten, waarmee ik dan foutcodes op mijn display tover, en een "metertje" voor de TPS. De TPS heb ik destijds bijgesteld om van het schokkerige gedrag van mijn SV af te komen, zie hier. Dit heeft tot de vakantie vorige week nog nooit voor problemen gezorgd.

Nou ik heb de TPS sensor weer terug bijgesteld net, en probleem doet zich niet meer voor nu. Heb anderhalf uur gereden, maar niks te merken. Denk dat ik die TPS destijds op het randje heb bijgesteld, en dat warmte ervoor gezorgd heeft dat het allemaal net niet meer gaat.

Binnenkort als ik wat meer tijd heb zal ik eens een langer stuk gaan rijden, zal dan ook een stuk snelweg meepakken om de situatie wat meer te laten lijken op de vakantie.

Dus, fingers crossed :X . In ieder geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 07-07-2015 21:33 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BioHazard schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:29:
Hele TPS discussie ontketent hier :D. Ik heb zojuist eens gekeken bij de motor, en hij wilde wederom niet stationair blijven lopen. Heb de diagnostische stekker even kortgesloten, waarmee ik dan foutcodes op mijn display tover, en een "metertje" voor de TPS. De TPS heb ik destijds bijgesteld om van het schokkerige gedrag van mijn SV af te komen, zie hier. Dit heeft tot de vakantie vorige week nog nooit voor problemen gezorgd.

Nou ik heb de TPS sensor weer terug bijgesteld net, en probleem doet zich niet meer voor nu. Heb anderhalf uur gereden, maar niks te merken. Denk dat ik die TPS destijds op het randje heb bijgesteld, en dat warmte ervoor gezorgd heeft dat het allemaal net niet meer gaat.

Binnenkort als ik wat meer tijd heb zal ik eens een langer stuk gaan rijden, zal dan ook een stuk snelweg meepakken om de situatie wat meer te laten lijken op de vakantie.

Dus, fingers crossed :X . In ieder geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_
Wordt dit een entry in het "foute tuning topic" ? :o

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Wordt dit een entry in het "foute tuning topic" ? :o
Naja fout, lees het topic maar eens, blijkbaar heeft de motor er nogal wat baat bij in de lagere toeren. :P

[ Voor 9% gewijzigd door BioHazard op 07-07-2015 23:14 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tellavist schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Dit mag officeel niet!
Volgens mij krijg je hier alleen zelden een boete voor.
Je kan namelijk zeggen dat je voor je veiligheid naar voren rijd. zodat je niet tussen 2 auto's komt te zitten.
Iedereen weet natuurlijk dat dat niet de grootste reden is dat je naar voren rijd :+
Zolang je maar op dezelfde rijstrook binnen de lijntjes blijft mag voorpiepen toch? Waar ik vroeger mensen die 4 meter voor de stopstreep stonden vervloekte ben ik ze nu dankbaar _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BioHazard schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Naja fout, lees het topic maar eens, blijkbaar heeft de motor er nogal wat baat bij in de lagere toeren. :P
Dat wat ik op die foto's zie zijn fietsen met een Mph aanduiding en dus (naar alle waarschijnlijkheid) ook géén fietsen welke op de EU eisen én brandstoffen zijn afgesteld (US)?

Als je (qua brandstof) goed wil zitten in het buitenland pak dan een zo hoog mogelijk RON getal.

• dion_b
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren voor het eerst zonder voorruit dus volledig naked op m'n R80 gereden. Geweldige ervaring, maar ruit gaat er voor regulier gebruik zeker weer op. Veel minder windruis/turbulentie dan met ruit, veel directer gevoel voor gedragingen motor, en heerlijk koel (itt rijden afgelopen zaterdag met ruit erop). Maar het is op snelwegsnelheid op lange stukken toch een stuk vermoeiender; boven de 110km/u was het continu inspannend voor m'n armen en zat ik stiekem uit te kijken naar volgende slome inhaler die m'n spieren weer een minuutje rust zouden gunnen :o

Maar eenmaal in de Ardennen op alle bochtweggetjes: ongelofelijk :D

Volgende keer dus met ruit erop naar vakantieadres, ter plekke ding eraf (welgeteld vier boutjes en minder dan minuut werk) en genieten. Oh, en kijken naar lagere ruit om m'n hoofd hoe dan ook uit de turbulentie te krijgen.

Ander nieuws: motoren blijken soms van vuil aan elkaar te hangen. Eergisteren met Dasty de boel volledig schoongemaakt en dan chroom/RVS met Nevr-Dull gedaan. Zag er voorbeeldig uit. Tot ik bij Roermond de eerste motorrijder die ik tegenkwam groette. Op een of ander manier was een van de twee plastic platen die m'n naked toch had los komen te liggen, ws omdat het door de schoonmaakbeurt geen grip meer op rubber had. Dus ipv alleen voet uitsteken gooide ik die arme kerel gelijk ook een 25x15cm stuk plastic toe :X

Gelukkig hem niet geraakt (verdween onder vrachtwagen die ik vlak ervoor ingehaald had), maar leuk was anders...

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-01 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Zo, na naar Mülheim ad Ruhr heen en weer gereden te zijn (zowel heen als terug in de spits) alleen maar in Nederland file gezien. Voor niets die moeite :P

Wel netjes, de GSX-R heeft 1:16 verbruikt met 1/4e stad/filerijden, 1/4e gewoon 100-130 rijden in op de snelweg en 1/2e met flink tempo over de autobahn met aardig was stukjes volgas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:53:
Gisteren voor het eerst zonder voorruit dus volledig naked op m'n R80 gereden. Geweldige ervaring, maar ruit gaat er voor regulier gebruik zeker weer op. Veel minder windruis/turbulentie dan met ruit, veel directer gevoel voor gedragingen motor, en heerlijk koel (itt rijden afgelopen zaterdag met ruit erop). Maar het is op snelwegsnelheid op lange stukken toch een stuk vermoeiender; boven de 110km/u was het continu inspannend voor m'n armen en zat ik stiekem uit te kijken naar volgende slome inhaler die m'n spieren weer een minuutje rust zouden gunnen :o
Het is echt gewoon een kwestie van wennen, ik rij al zo lang op nakeds en ik hoor bovenstaande klachten zo lang en vaak. Ik kan 300 kilometer op mijn naked op de snelweg rijden en ik stap gewoon fris van de motor af gewoon omdat ik het gewend ben.

Dus het is nogmaals gewoon een kwestie van wennen :)

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Inderdaad, oefening baart kunst. De grens waarop het voor mij ongemakkelijk begint te worden is van in het begin 100km/u opgeschoven naar iets van 140km/u. Snelweg snelheden zijn voor mij prima te doen.

Als het al ongemakkelijk wordt, dan is dat eigenlijk altijd m'n nek en juist niet m'n armen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
XBL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:47:
Inderdaad, oefening baart kunst. De grens waarop het voor mij ongemakkelijk begint te worden is van in het begin 100km/u opgeschoven naar iets van 140km/u. Snelweg snelheden zijn voor mij prima te doen.

Als het al ongemakkelijk wordt, dan is dat eigenlijk altijd m'n nek en juist niet m'n armen.
mooi dat te horen ;) ik vind 't rond de 100 ook behoorlijk vermoeiend (maar mijn 125cc gaat nauwelijks harder, dus ja)

• kazzzdafke
300 lijkt me toch straf op een naked ZONDER enige vorm van ruitje.
Even een piek van 30 sec ofzo, maar zeker geen minutenlang.
Dat maak je mij niet wijs dat dit "comfortabel" is.

• Dryhte
kazzzdafke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:16:
LOL ik denk dat'ie bedoelt, 300km lang aan normale snelweg-snelheden (lees: 120-140km/h)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:21:
[...]

Dat wat ik op die foto's zie zijn fietsen met een Mph aanduiding en dus (naar alle waarschijnlijkheid) ook géén fietsen welke op de EU eisen én brandstoffen zijn afgesteld (US)?

Als je (qua brandstof) goed wil zitten in het buitenland pak dan een zo hoog mogelijk RON getal.
"Location: Eastbourne, East Sussex"
Best wel EU dus :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Dryhte schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:18:
[...]

LOL ik denk dat'ie bedoelt, 300km lang aan normale snelweg-snelheden (lees: 120-140km/h)
Pas ook vanuit t Sauerland teruggereden op de snelweg met mn naked zonder ruitje, constant 120km/h. Destijds dus nog wel met een bokkerige motor, maar goed. :+

Was wel moe toen ik thuis kwam hoor, maar dat had ook te maken met de temperatuur van +-35 graden.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]
Stacheldraht zegt inderdaad nergens hoe lang hij doet over die 300 km, alleen dat 'ie op de snelweg rijdt. :P
Ik rij regelmatig met de naked boven de 140 km/u op de snelweg en dat is prima te doen als je het gewend bent. Vanaf 160 (of 140 bij tegenwind) wordt het (voor mij) te oncomfortabel.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• aveenhuysen
  • Laatst online: 21:57
Toen ie begon af te spelen dacht ik dat het echt was omdat het schermpje nog zo klein was, maar gewoon wel gaaf om te zien.

https://video-mad1-1.xx.f...c631c45080f94&oe=559D320A

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

[...]

Inderdaad dat bedoel ik, Als je een tijd nakeds gewend bent is 140km/h uren lang achter elkaar rijden heel goed te doen :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:02

steveman

Comfortabel ten onder

Ik voel een lange snelweg rit (vooral als het wat frisser wordt) altijd erg goed aan die pees in m'n nek. Regelmatig even naar beneden kijken helpt wat, maar damn zeg. Alsof dat ding in de fik staat XD

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:43
aveenhuysen schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:08:
Toen ie begon af te spelen dacht ik dat het echt was omdat het schermpje nog zo klein was, maar gewoon wel gaaf om te zien.

https://video-mad1-1.xx.f...c631c45080f94&oe=559D320A
Ik kan 1 % van wat hij kan helemaal niet. Ik wil het ook kunnen. Super gaaf!!!!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 15:20
ShittyNL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Ik kan 1 % van wat hij kan helemaal niet. Ik wil het ook kunnen. Super gaaf!!!!
Jij kan 99% van wat hij kan dan wel. :?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Het is niet echt zo te zien, kijk maar eens hoe de toeschouwers eruit zien

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• aveenhuysen
  • Laatst online: 21:57
Zo van der Mark gaat weer de 8 uur van Suzuka rijden samen met Takahashi en Stoner. Zou mooi zijn als ie hem voor de 3de keer op rij zou winnen.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Tylen

Tylen

Filmpje van de eerste race van afgelopen maandag ;) Heb er nu een overlay met rondetijden en snelheid bijgezet :)

• kazzzdafke
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Inderdaad dat bedoel ik, Als je een tijd nakeds gewend bent is 140km/h uren lang achter elkaar rijden heel goed te doen :)
Hmm nu dat ik het terug lees, inderdaad :)
Had het op de aaifoon gelezen en mss iets te snel :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:43
Jolke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:14:
[...]

Jij kan 99% van wat hij kan dan wel. :?
8)7

Mm, je hebt gelijk. In ieder geval bochten maken op die manier. Dat gaat mij voor nu echt nog niet lukken en waarschijnlijk gaat mij dat nooit lukken!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• dion_b
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:40:
[...]

Het is echt gewoon een kwestie van wennen, ik rij al zo lang op nakeds en ik hoor bovenstaande klachten zo lang en vaak. Ik kan 300 kilometer op mijn naked op de snelweg rijden en ik stap gewoon fris van de motor af gewoon omdat ik het gewend ben.

Dus het is nogmaals gewoon een kwestie van wennen :)
Ik gok dat fietstype en zithouding hier een rol speelt. Ik heb een BMW die ontworpen is om geheel rechtop te zitten. Dan vang je veel wind. Vanzelf ging ik wat verder naar voren leunen dan ik normaliter zou doen, maar dat werd erg zwaar voor m'n benen. Komt bij dat ik m'n kont niet verder naar achteren kon steken doordat m'n dochter daar zat. Heb zo'n vermoeden dat het met een fiets met plattere zithouding een stuk makkelijker zou zijn - zoals de ER6N waar ik op leste trouwens.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Ik gok dat fietstype en zithouding hier een rol speelt. Ik heb een BMW die ontworpen is om geheel rechtop te zitten. Dan vang je veel wind. Vanzelf ging ik wat verder naar voren leunen dan ik normaliter zou doen, maar dat werd erg zwaar voor m'n benen. Komt bij dat ik m'n kont niet verder naar achteren kon steken doordat m'n dochter daar zat. Heb zo'n vermoeden dat het met een fiets met plattere zithouding een stuk makkelijker zou zijn - zoals de ER6N waar ik op leste trouwens.
Zou kunnen, ik heb op een Suzuki GS500, Honda CB1, Suzuki Bandit, Kawasaki Z750, Honda NC en een heel stel custom's geen problemen ervaren. Wellicht is dat op een Naked BMW anders maar dat zou ik moeten testen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat een teleurstelling is de support van Sena Bluetooth zeg, betalen voor de vervanging van een defect binnen garantie 8)7. Ik zal daar in ieder geval nooit weer wat kopen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Phyxion schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:29:
Wat een teleurstelling is de support van Sena Bluetooth zeg, betalen voor de vervanging van een defect binnen garantie 8)7. Ik zal daar in ieder geval nooit weer wat kopen.
Waar heb je het gekocht dan? In principe heb je de eerste twee jaar met hun niets te maken.

Ik heb die 20s op t oog, lijkt me wel wat.

• DECOY88
(overleden)
kazzzdafke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:16:
2050km in 21:35 op een naked >:) moet je nou met je plastic kinderfietsje >:)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

418O2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:37:
[...]

Waar heb je het gekocht dan? In principe heb je de eerste twee jaar met hun niets te maken.

Ik heb die 20s op t oog, lijkt me wel wat.
Motorzaak die er niet meer is. Sena wil het wel repareren, maar dat kost net zoveel als een nieuwe :(

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Phyxion schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:03:
[...]

Motorzaak die er niet meer is. Sena wil het wel repareren, maar dat kost net zoveel als een nieuwe :(
Pff... ja op die manier kan ik ook wel "repareren" :S

Mooi kloot'n!

/me SMH-5 heeft en hoopt dat ie het nog lang doet

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• kazzzdafke
DECOY88 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:49:
[...]

2050km in 21:35 op een naked >:) moet je nou met je plastic kinderfietsje >:)
zoals ik hier al zei;
kazzzdafke schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Hmm nu dat ik het terug lees, inderdaad :)
Had het op de aaifoon gelezen en mss iets te snel :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
Zo net weer een les gehad.
Langzame slalom en keren voor t eerst gedaan, wat zijn dat een klote oefeningen in t begin zeg :D

Veel moeite om het gas stabiel te houden op 2.000 toeren en dan die bochten te maken, maar dat zal jullie niet onbekend zijn. Geprobeerd om zowel het handvat deels te pakken als een aantal vingers richting t rempedaal te strekken. Maar dat ging heel afwisselend. Het afschuinen is ook weer zoiets waar je echt even gevoel bij moet krijgen.

Morgen gelijk weer een les dus dan kan ik hier gelijk even op doorpakken. Goed de benen tegen de tank klemmen helpt iig al een hoop.

Ik blijf gewoon lekker oefenen en dan naar het avb in augustus toe lessen. Liever een les te veel dan te weinig om dat gevoel er goed in te krijgen :)

• 418O2
ik vond avb echt super kut op t einde. Dus ik zou niet teveel lessen inplannen als ik jou was.

• bolleh
Ik begrijp je, ik wil t liefst ook zo snel mogelijk de weg op, maar soms is het wel goed om even rustig aan te doen.

Doordat ik nooit brommer heb gereden, en de laatste keer op een fiets in een verdwaalde dronken bui 10 jaar geleden was ben ik al blij dat het gevoel op 2 wielen begint te komen. Dan heb ik het liever goed onder de knie dan te snel willen. Wat ik natuurlijk wel zou willen want je wil gewoon de weg op met zo'n ding ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verstandig imho, leren motorrijden iets wat je in je eigen tempo moet doen.

Haastige spoed, hoogmoed.

• 418O2
bolleh schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:13:
Ik begrijp je, ik wil t liefst ook zo snel mogelijk de weg op, maar soms is het wel goed om even rustig aan te doen.

Doordat ik nooit brommer heb gereden, en de laatste keer op een fiets in een verdwaalde dronken bui 10 jaar geleden was ben ik al blij dat het gevoel op 2 wielen begint te komen. Dan heb ik het liever goed onder de knie dan te snel willen. Wat ik natuurlijk wel zou willen want je wil gewoon de weg op met zo'n ding ;)
ja oké. Maar als je de trucjes kent dan wil je die niet nog weer drie uur tot in den treure willen herhalen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:07:
[...]
Ik gok dat fietstype en zithouding hier een rol speelt. Ik heb een BMW die ontworpen is om geheel rechtop te zitten. Dan vang je veel wind.
De GS is ook ontworpen om rechtop te zitten. Maar door het effectieve ruitje en flapjes aan weerskanten zit je praktisch zo goed uit de wind als op een RT. Bij mij zit er nog zo'n lipje op voor het laatste stukje, maar ik kan gewoon met open vizier rijden (ook al doe ik altijd minimaal het zonnevizier dicht voor verdwaald en door turbulentie meegevoerd ongedierte).

Wel heb ik mega last van turbulentie als er een andere motor vlak voor me zit. Misschien komt dat door de Nex helm (endurohelm, dus met zo'n zonneklep), maar het is net of iemand aan mijn helm zit te schudden. Heel erg irritant. Eens experimenteren met andere standen van het flapje. Met de RT had is er geen last van. Zelfs bij auto's is het minder irritant.

Zo goed uit de wind zitten heeft met het warme weer ook een keerzijde...je vangt geen wind :+
Gelukkig kun je 'm (helaas niet elektrisch) verstellen. In de laagste stand krijg je een lekker windje op de kop, dus dan gaat het weer. Anders is het gewoon van tijd tot tijd gaan staan. Zo heb ik nog plezier van de stuurverhogers.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Blue-eagle
  • Niet online
Vanavond mijn 11k onderhoudsbeurt die ik dus eigenlijk al 4k km. geleden had moeten doen :o Moet een uurtje kosten, zeiden ze. En ik schijt hem echt dat het weer onverwacht reteduur gaat worden...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phyxion schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:03:
[...]

Sena heeft officieel ook geen contract met jou, dat was tussen jou en de verkoper.. maar het zou ze wel sieren als ze meer coulantie tonen.. maar dat is helaas puur goodwill en kan je niet opeisen.. -O-
Al via FB/twitter geprobeerd? dat kan soms helpen aangezien je er dan de publieke opinie achter je hebt staan..
https://www.facebook.com/senabluetooth?fref=ts
Als je hulp nodig hebt met verwoorden in het engels geef maar een seintje..

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 09-07-2015 10:17 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Klopt inderdaad, ik zal het daar eens via proberen (Engels is geen probleem :)) misschien dat het helpt. De persoon die daar de tickets zit te beantwoorden is echt bedroevend. Ik had aangegeven dat ik erg teleurgesteld ben in hun ondersteuning, krijg ik dit als reactie:
"I can care less."
:/

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27

_Apache_

For life.

Ik had ook geen contract met Interphone toen mijn duopack in storing naar hen gestuurd werd. De winkel heeft voet bij stuk gehouden en Interphone stuurde 2 nieuwe F5 XT's op..

Balen voor je. :(

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phyxion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:25:
Klopt inderdaad, ik zal het daar eens via proberen (Engels is geen probleem :)) misschien dat het helpt. De persoon die daar de tickets zit te beantwoorden is echt bedroevend. Ik had aangegeven dat ik erg teleurgesteld ben in hun ondersteuning, krijg ik dit als reactie:
"I can care less."
:/
Seriously? zei die dat letterlijk?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:27
Haha, screenshot maken van "I can care less". En dan aan de schandpaal nagelen. Eens kijken hoe snel je het product onder garantie gerepareerd krijgt.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Seriously? zei die dat letterlijk?
Ja, ik heb aangegeven dat ik mijn ervaring met hun bedroevende ondersteuning zou gaan delen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JKkstKN.png

8)7

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marc Rademaker schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:36:
Haha, screenshot maken van "I can care less". En dan aan de schandpaal nagelen. Eens kijken hoe snel je het product onder garantie gerepareerd krijgt.
yup screenshot op facebook en rap daarmee!

Vraag dan meteen een 10c als compensatie

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 09-07-2015 10:46 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:31
Phyxion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:44:
[...]
Ja, ik heb aangegeven dat ik mijn ervaring met hun bedroevende ondersteuning zou gaan delen.
[afbeelding]

8)7
Ik zou het erger vinden als hij had gezegd: "I couldn't care less.".
Nu geeft hij aan dat hij er minder om kan geven, dus hij geeft er nog wel iets om :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phyxion schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:44:
[...]
[afbeelding]

8)7
kan je de hele conversatie ook met ons delen?

• Tylen

Tylen

Heb de Senna facebook page geliked. Kom maar op met die schandpaal :) Kijken of die support medewerker lang zijn baantje kan houden ;)

• Dryhte
Heeft iemand ervaring met Pirelli MT60 banden? grip op nat/droog asfalt? Slijtage? Ik wens mijn (nylon oid) OEM banden te vervangen door iets met meer grip, maar ik vind de Michelin Pilot Street banden die alom aangeraden worden niet echt mooi ogen, de MT60 benaderen de originele look een beetje dichter en zijn wat stoerder.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
418O2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:48:
[...]
ja oké. Maar als je de trucjes kent dan wil je die niet nog weer drie uur tot in den treure willen herhalen.
Snap goed wat je zegt, de trucjes die je kent door blijven doen is inderdaad erg vervelend. Maar dat vond ik op den duur ook van rijles op de weg. Amper tot geen opmerkingen meer maar verre van relaxed ;)

XXXVI

• 418O2
ephymerous schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Snap goed wat je zegt, de trucjes die je kent door blijven doen is inderdaad erg vervelend. Maar dat vond ik op den duur ook van rijles op de weg. Amper tot geen opmerkingen meer maar verre van relaxed ;)
De weglessen vond ik wel chill eigenlijk. We reden leuke routes. Hij bleef wel veel zeuren, maar hij eistte perfectie (wat je nooit haalt natuurlijk) zodat je wat meer speling had bij het examen.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 09-07-2015 13:46 ]

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 12:29
bolleh schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:20:
Zo net weer een les gehad.
Langzame slalom en keren voor t eerst gedaan, wat zijn dat een klote oefeningen in t begin zeg :D

Veel moeite om het gas stabiel te houden op 2.000 toeren en dan die bochten te maken, maar dat zal jullie niet onbekend zijn. Geprobeerd om zowel het handvat deels te pakken als een aantal vingers richting t rempedaal te strekken. Maar dat ging heel afwisselend. Het afschuinen is ook weer zoiets waar je echt even gevoel bij moet krijgen.

Morgen gelijk weer een les dus dan kan ik hier gelijk even op doorpakken. Goed de benen tegen de tank klemmen helpt iig al een hoop.

Ik blijf gewoon lekker oefenen en dan naar het avb in augustus toe lessen. Liever een les te veel dan te weinig om dat gevoel er goed in te krijgen :)
Had er ook wat moeite mee, maar inderdaad, gevoel voor krijgen. Ik vind het nu fijn om met de duim het gas wat strak vast te pakken en de hand spanningsloos over het gashendel richting je voorrem te leggen. Toen daarna de lessen kwamen met bochten nemen met achterrem ingedrukt werd het eigenlijk makkelijker, dan kan je eigenlijk makkelijk teveel gas geven en corrigeren via de achterrem.

Ik vond daarbij deze lessen véél leuker dan op de weg lessen. Lekker smijten met die fiets, heb daarmee wel een hoop angst afgeleerd door een beetje de limiet op te zoeken van mijn kunnen. De zijkanten van mijn laarzen zijn er in ieder geval niet mooier op geworden _O-

En even tussendoor, wat viel mij op straat rijden vies tegen :X

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-01 09:16
Tylen schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:41:
Filmpje van de eerste race van afgelopen maandag ;) Heb er nu een overlay met rondetijden en snelheid bijgezet :)

[video]
Jammer van die vlieg die eigenlijk de hele opname verpest :(
Heb niet het hele filmpje bekeken maar hoeveelste ben je uiteindelijk geëindigd?
Goeie start had je trouwens! :)

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 09-07-2015 14:12 ]

Een handtekening?!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Streskip schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:09:
[...]

Toen daarna de lessen kwamen met bochten nemen met achterrem ingedrukt werd het eigenlijk makkelijker, dan kan je eigenlijk makkelijk teveel gas geven en corrigeren via de achterrem.
Ja, tot je achterrem het nauwelijks meer doet, zoals ik had toen ik steeds met teveel gas mn achtjes indook ;)

Remmen waren oververhit. Dan maar even wat vlotte oefeningen doen, kan het weer een beetje afkoelen.

Persoonlijk vond ik de langzame slalom het lastigste. Achtjes, zodra je het truucje goed doet, zijn niet zo moeilijk (en merk dat ik die techniek nog vrij vaak gebruik op de weg). Oh, en de gelijkmatige remoefening is ook lastig, én onzinnig: je kan toch tijdens de AVD aantonen dat je 'normaal' remmen kan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
De gelijkmatige remoefening is de enige die ik niet heb gehaald. Ik vond dat ik prima remde, maar de examinator vond dat ik in het begin te hard remde.

Ik gebruik de meeste dingen die ik heb geleerd bij voertuigbeheersing eigenlijk niet meer. Heel soms moet je nog een keer straatje keren, maar dat doe je best weinig. Vooral omdat je wanneer je moet keren je vaak wel op een breed punt draait, en dan is die techniek niet zo heel interessant meer.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... AVB...
Met mijn Diversion deed ik de oefeningen lachend.
Op mijn VFR is het echter een ander verhaal. Krijg het daarop niet voor elkaar om de langzame oefeningen goed te doen. Of hij bokt, of ik kom met het stuur in de knoop :(

• 418O2
Ik moet er ook niet aan denken om dat te doen met mijn SRAD. Die wil echt niet langzaam rijden.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Bergie

Lekker belangrijk...

Het kan wel hoor op een sportmotor; maar is inderdaad wat lastiger ivm de beperkte stuuruitslag en je zithouding. Mijn mijn zx7r reed ik bij wijze van ook liever een blokje om ipv straatje keren :+ Maar op de MT-09 gaat dat weer super makkelijk.

Yamaha MT-09

• Tylen

Tylen

tellavist schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:12:
[...]

Jammer van die vlieg die eigenlijk de hele opname verpest :(
Heb niet het hele filmpje bekeken maar hoeveelste ben je uiteindelijk geëindigd?
Goeie start had je trouwens! :)
Ja kut vliegen. Kan ik helaas niets aan doen :(
Twee keer eerste geworden. Dit jongen op die gele motor werd later uit de uitslagen gehaald. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 09-07-2015 15:27 ]

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 12:29
noes schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Ja, tot je achterrem het nauwelijks meer doet, zoals ik had toen ik steeds met teveel gas mn achtjes indook ;)

Remmen waren oververhit. Dan maar even wat vlotte oefeningen doen, kan het weer een beetje afkoelen.

Persoonlijk vond ik de langzame slalom het lastigste. Achtjes, zodra je het truucje goed doet, zijn niet zo moeilijk (en merk dat ik die techniek nog vrij vaak gebruik op de weg). Oh, en de gelijkmatige remoefening is ook lastig, én onzinnig: je kan toch tijdens de AVD aantonen dat je 'normaal' remmen kan.
Harder remmen!! :+ Maar inderdaad, gelukkig doe je het in het eggie niet constant die oefening :9

De gelijkmatige remoefening waar je langs de pilon stil moet staan had ik ook het meeste moeite mee, maar wonderbaarlijk op het examen niet :o Moest alleen de uitwijk manoeuvre opnieuw doen, moest iets eerder klaar zijn met remmen/terug schakelen voordat ik uitweek.

Leuk feitje, het was de zelfde examinator als van de auto :D Zit alleen 6 jaar tussen, hij herkende mij niet meer. Maar gaf mij wel een relaxed gevoel op de een of andere manier :Y

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bergie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:23:
Het kan wel hoor op een sportmotor; maar is inderdaad wat lastiger ivm de beperkte stuuruitslag en je zithouding. Mijn mijn zx7r reed ik bij wijze van ook liever een blokje om ipv straatje keren :+ Maar op de MT-09 gaat dat weer super makkelijk.
Ja kan wel.. maar op mn Fireblade rijd ik liever om. Of even steken met wat voetenwerk. Scheelt dat ik vrij lang ben, dus kan m gewoon als loopfietsje inzetten :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:09:
Pff... AVB...
Met mijn Diversion deed ik de oefeningen lachend.
Op mijn VFR is het echter een ander verhaal. Krijg het daarop niet voor elkaar om de langzame oefeningen goed te doen. Of hij bokt, of ik kom met het stuur in de knoop :(
Laag zwaartepunt en koppelblok FTW. Wat met mijn FZS toch behoorlijk technisch was, kan met een FJR vrij simpel, die pakt al bij 1200rpm, en draait uit een parkeerplek alsof het een turnster is. oOo
Dat gedrag bij lage snelheden valt me echt mee, voor zo een dinosaurus.

• tellavist
Tylen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Twee keer eerste geworden. Dit jongen op die gele motor werd later uit de uitslagen gehaald. _/-\o_
Ha lekker bezig!
Waarom werd hij uit de uitslagen gehaald dan?

Een handtekening?!

• Tylen

Tylen

Dat was Nick Vlaar. Die rijd ONK en is beetje te snel ;) Alhoewel ik hem de eerste ronde best bij kon houden (een paar bochtjes ;)). Het was meer een trainingsdag voor hem. Ik denk dat ze hem eruit hebben gehaald om niet alle punten voor het kampioenschap voor de andere rijders weg te snoepen. Alhoewel ik ook een gast rijder was... Maar mij hoor je niet klagen haha.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1436451224.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Ja kan wel.. maar op mn Fireblade rijd ik liever om. Of even steken met wat voetenwerk. Scheelt dat ik vrij lang ben, dus kan m gewoon als loopfietsje inzetten :+
:^^

Ik rijd (o.a.) met een R6 en daar zijn de meeste AVB oefeningen ook niet "lekker" mee uit te voeren, zelfs het simpel "achteruit een parkeervak in lopen" met zo'n fiets is niet gemakkelijk vanwege de zéér geringe stuuruitslag :'(

Kennis van me heeft een rijschool waar alle categorieën gedoceerd worden en daar heb ik een paar jaar geleden voor de "grap" eens een "officieel" examen gedaan bij het CBR op één van zijn Honda CB600F fietsen (heb m'n "A" nu bijna 25 jaar).

Tijdens de langzame slalom kwam ik ná het derde pionnetje niet goed uit doordat ik iets te snel reed én m'n focus te dichtbij had liggen dus reed ik de fiets uit het parcours om 'm voorbij het eindpunt met een keurige halve draai de andere kant op nogmaals (goed) te nemen..... De officiële CBR examinator vond het wel een geslaagde oplossing :+

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 09-07-2015 16:40 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t0zzFlY.png

:?

• tellavist
Dit betekend normaal gewoon: gezakt... of 2e poging :P

Een handtekening?!

• Jolke
  • Laatst online: 07-01 15:20
Tylen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Nice! Gefeliciteerd. *O*

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:19:
[...]

:^^

Ik rijd (o.a.) met een R6 en daar zijn de meeste AVB oefeningen ook niet "lekker" mee uit te voeren, zelfs het simpel "achteruit een parkeervak in lopen" met zo'n fiets is niet gemakkelijk vanwege de zéér geringe stuuruitslag :'(
Ach ik werd tijdens mijn lessen ook ineens overgezet van een honda CB500 naar een Yamaha XJ6 en ik heb met laatstgenoemde motor de langzame slalom echt bijna nooit meer goed gedaan, zeg maar dat ik van elke 10 keer doen hem 2 of 3 keer goed deed terwijl ik dat met die CB op een gegeven moment wel goed onder de knie had. Stuuruitslag was inderdaad een stuk beperkter met de XJ6. Maargoed, het zal aan mij hebben gelegen want andere leerlingen konden het wel met dat ding :+

Eerste keer dat ik na het halen van mijn rbw de oefeningen met mijn eigen motor deed was ook wel even wennen. Elke motor is anders maar die van mij (oude 500CC 2 cil) vindt het niet erg leuk om laag in de toeren te rijden en is gebruik van de achterrem echt noodzaak al kan ik de oefeningen er wel allemaal mee.

In de VS kunnen ze de meest debiele AVB oefeningen zelfs op een dikke harley of een goldwing dus volgens mij kan het echt met elke motorfiets alleen zal het op de een wat makkelijker gaan dan op de ander :P

Ik gebruik de meeste oefeningen amper in de praktijk. Alleen 'wegrijden uit een vak' gebruik ik regelmatig en 'stapvoets rijden' (woon in de randstad :+ ) maar zie er wel het nut van in.

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 09-07-2015 19:57 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De halve draai gebruik ik bijna dagelijks. :P Parkeren op het werk. :) Snelle slalom komt ook nog zat voor. :+ Maar het geeft je wel een bepaald kunnen en handigheid mee waar je verder mee kan.

Merkte zelf dat de overstap naar een zwaardere motor mij ook wat beperkingen gaf. Ik mistte het 'gooi en smijtwerk' wat ik zo gewend was met de crossers en zelfs met de lesmotor nog aardig kon. Inmiddels ben ik flink wat zwaarder geworden (85kg) en lukt dat best wel behoorlijk aardig. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://img.thijsdewert.com/albums/userpics/10001/slalom.jpg

Motortheorie gehaald! *O* Op het randje, maar goed genoeg is goed genoeg. Volgende week een plan van aanpak maken met de rijschool, in september op voor AVB en dan in oktober (hoop ik) AVD te doen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

tdw schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:22:
[...]

[afbeelding]

Motortheorie gehaald! *O* Op het randje, maar goed genoeg is goed genoeg. Volgende week een plan van aanpak maken met de rijschool, in september op voor AVB en dan in oktober (hoop ik) AVD te doen :)
Ah juist :)

Strikt genomen deed ik de langzame slalom ook verkeerd tijdens m'n examen. Ik draaide gelijk een 180 om de laatste pion, want zo oefende ik het ook steeds achterelkaar. Maar eigenlijk moet je rechtdoor rijden :+

Examinator vond 't wel prima, wat ik deed was eigenlijk ook moeilijker.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MagicTempest schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:52:
Vooral omdat je wanneer je moet keren je vaak wel op een breed punt draait, en dan is die techniek niet zo heel interessant meer.
Daarom moet je het af en toe bewust oefenen; pak dus een keer een smal stuk. Ooit komt er een moment dat er geen breed stuk is, en ben jij de enige die het netjes doet. Iedereen steppen met de pootjes aan de grond... :+

Ergens (weet echt niet meer waar) is er een terras met een geweldige 'knipmes' bocht, schuin omhoog een dijkje op. Die moet je zien aankomen (op de navi zie je het) en als je dan die techniek van het keren toepast, kun je de bocht feilloos maken. En vervolgens op het terras gaan zitten en genieten van de stumperds die het niet goed inschatten 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:22:
[...]

[afbeelding]

Zoiets inderdaad :P

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
mphilipp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:59:
[...]

Daarom moet je het af en toe bewust oefenen; pak dus een keer een smal stuk. Ooit komt er een moment dat er geen breed stuk is, en ben jij de enige die het netjes doet. Iedereen steppen met de pootjes aan de grond... :+

Ergens (weet echt niet meer waar) is er een terras met een geweldige 'knipmes' bocht, schuin omhoog een dijkje op. Die moet je zien aankomen (op de navi zie je het) en als je dan die techniek van het keren toepast, kun je de bocht feilloos maken. En vervolgens op het terras gaan zitten en genieten van de stumperds die het niet goed inschatten 8)
Volgens mij weet ik welke bocht je bedoelt. Dat is in het groene hart ergens. Volgens mij in de buurt van Woerden. Maar als je dat bochtje al niet kan ben je wel echt een stumper. Dan ben ik benieuwd wat je doet wanneer je in de bergen de ene na de andere haarspeld voor je kiezen krijgt.

Overigens is het grootste probleem bij dat soort bochten het kijkgedrag. Mensen gaan snel naar iets kijken waar ze niet naar moeten kijken (bijvoorbeeld het terrasje), dan wordt je bocht sowieso een stuk ruimer van.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• bolleh
Zojuist les 4 gehad, ik blijf de langzame oefeningen een stuk lastiger vinden. Langzame slalom op t eind een paar keer goed maar veel stumpen.

Vertragingsoefening ging goed, snelle slalom ook. Bocht naar links inmiddels ook, naar rechts moet ik nog wel oefenen.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Packtalk van Cardo? De DMC techniek klinkt wel goed maar zou dit ook tegelijk met bleutooth werken van een ander type Cardo icm. duo, ik bedoel dus:

Duo > (bleutooth) > Rijder1 > (DMC) > Rijder2
Duo > (bleutooth) > Rijder1 > (bleutooth) > Rijder2

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50
Wie heeft er hier ervaring met een ventilerende buitenhoes voor de herfst/winter? Zo ja, welke heb je gekocht als je echt tevreden bent?

• XBL

XBL

mphilipp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:59:
[...]

Haha, mooi bochtje inderdaad. Ik ging daar eens naar beneden (volgens mij met een tweakers-ritje), linksaf. Kreeg ik bijna ruzie met een wielrenner die naar boven fietste. Z'n maatje achter hem excuseerde gelukkig voor hem, dus toen was het wel cool :).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MagicTempest schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:06:
[...]
Volgens mij weet ik welke bocht je bedoelt. Dat is in het groene hart ergens. Volgens mij in de buurt van Woerden. Maar als je dat bochtje al niet kan ben je wel echt een stumper. Dan ben ik benieuwd wat je doet wanneer je in de bergen de ene na de andere haarspeld voor je kiezen krijgt.
Voor ons misschien peanuts, maar er zijn er zat die nooit een haarspeld zien. Overigens is een doorsnee haarspeld makkelijker dan deze bocht. Sowieso laten velen zich afleiden door het terras (en de angst om het fout te doen voor een publiek), maar omdat je niet echt goed zicht hebt over de situatie is het voor sommigen misschien wel eng. Het is een situatie die je normaal gesproken in het overzichtelijke Nederland niet heel erg vaak tegenkomt. Bijna nooit zeg maar.

Maar het eng vinden van dergelijke situaties zegt iets over het vertrouwen in je eigen vaardigheid en motorbeheersing. Daarom zou iets als een VRO gewoon verplicht moeten zijn. Of beter: een dag of dagdeel trialclinic. Leer je heel veel over de balans van een motor. Hoe je ermee omgaat is vers 2. Niet iedereen kan zoiets 1:1 toepassen op een straatfiets.

• _Apache_

_Apache_

For life.

maartend schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:42:
Wie heeft er hier ervaring met een ventilerende buitenhoes voor de herfst/winter? Zo ja, welke heb je gekocht als je echt tevreden bent?
http://www.oxford-shop.co.uk/cat266_1.htm

Ik heb de XL (large cruiser w/ topcase) en die is prima. In tegenstelling tot mijn oude hoes een stuk lichter, en reflecterend, waardor de hitte niet zo oploopt.
Deze was uit m'n hoofd iets van 45 eu.

Valt me alleen wel tegen dat je bij elke hoes nog een extra touw of band nodig hebt om te voorkomen dat de wind er onder slaat. Ik gebruik hiervoor een 2-3cm brede spanband (zonder het span gedeelte :+ ). Hiermee lus ik tussen de neus en het voorwiel om, over het zadel en om de achterkant. Zegmaar een zorgt 8 vorm over de motor heen.

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 10-07-2015 09:01 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nog niet eens één week was ze van mij, en is nu al ontvreemd. Mijn zwarte Fireblade uit 2009 met kenteken MV-DB-91. Bijzonderheden: witte LED achterlichtunit, kleine achterknippers, volledig Akrapovic uitlaatsysteem met carbon demper (zonder Akra sticker). Omgeving Rijswijk ZH / Voorburg / Den Haag.

Heb maar één foto, die staat hier: http://1drv.ms/1JTiOdf

• _Apache_

_Apache_

For life.

Neeeeee.... Super balen man! :( :(

• Tylen

Tylen

WTF. Wel goed verzekerd?

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01 22:34
Voor mijn GS heb ik een Verheul hoes gekocht. Kost behoorlijk wat geld, maar is erg goed bevallen.
Je hebt verschillende soorten, speciaal voor de GS voor stalling met/zonder zijkoffers, met/zonder topkoffers etc. Past perfect dus.

Er zitten stalen ogen aan de onderkant, daarmee kun je hem vasthaken aan de middenbok of zo...
maartend schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:42:

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gelukkig wel, maar zie er maar weer eentje te vinden in deze staat, km stand, opties en kleur. Sowieso gaat de markt nu echt hard.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

djiedjee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:19:
Voor mijn GS heb ik een Verheul hoes gekocht. Kost behoorlijk wat geld, maar is erg goed bevallen.
Je hebt verschillende soorten, speciaal voor de GS voor stalling met/zonder zijkoffers, met/zonder topkoffers etc. Past perfect dus.

Er zitten stalen ogen aan de onderkant, daarmee kun je hem vasthaken aan de middenbok of zo...

[...]
Die had ik ook... net 2 keer mogen gebruiken en is nu mee weggenomen. Maar de kwaliteit kon je wel voelen.

Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste