Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Is absoluut geen issue om je motor opgebokt weg te zetten (die van mij staat in de winter met beide wielen "los" van de vloer met vloerverwarming) maar ik vraag me af of je er veel plek mee gaat winnen :)
Ik doe dat ook en het scheelt wel wat ruimte en het werdt aangeraden om vierkante wielen tegen te gaan toch? Ik weet niet hoeveel dat echt van toepassing is.

Het is trouwens wel merkwaardig dat bepaalde bevolkingsgroepen zich aangetrokken voelen tot verschillende soorten motoren. Zo gaat de voorkeur van mijn vrienden met een arabisch afkomst inderdaad uit naar motorscooters & quads en mijn vrienden uit suriname etc. vinden gsxrs met het liefst een verlengde achterbrug en veel chroom helemaal te gek :p.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:05

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, poll-explosie :D

Damn, was heet vrijdag zeg. Vandaag gelukkig minder benauwd (maar goed, wel weer meer volk op de dijkweggetjes aan het kamperen in de bochten...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:35
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Is absoluut geen issue om je motor opgebokt weg te zetten (die van mij staat in de winter met beide wielen "los" van de vloer met vloerverwarming) maar ik vraag me af of je er veel plek mee gaat winnen :)
Hij staat nu vrij schuin door de standaard (geen bok). Dan kan ik hem net even iets strakker tegen de muur zetten.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
cyntax schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Ik doe dat ook en het scheelt wel wat ruimte en het werdt aangeraden om vierkante wielen tegen te gaan toch? Ik weet niet hoeveel dat echt van toepassing is.

Het is trouwens wel merkwaardig dat bepaalde bevolkingsgroepen zich aangetrokken voelen tot verschillende soorten motoren. Zo gaat de voorkeur van mijn vrienden met een arabisch afkomst inderdaad uit naar motorscooters & quads en mijn vrienden uit suriname etc. vinden gsxrs met het liefst een verlengde achterbrug en veel chroom helemaal te gek :p.
Verlengde achterbrugjes echt iets voor mensen die bochten heel erg eng vinden :+

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

TheDane

1.618

Hebben jullie ervaring met GPS trackers ivm diefstal?

Afgelopen donderdag zijn 3 boefjes bij ons de parkeergarage ingeslopen, hebben 2 motoren gejat (alhoewel: ze stonden net half buiten toen de politie dankzij een tip van een buurman ze op heterdaad kon betrappen) .. maar 't zit me niet lekker.

Ik had vorig jaar zo'n GPS tracker; stuurt een smsje als 't device uit een safe zone verplaatst wordt .. maar tijdens de winterstop heeft dat ding m'n hele accu naar de kloten getrokken :+

Batterijtje van dat ding gaat max 3 dagen mee, dus da's ook niet handig ivm vakantie e.d ..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fiets is hier gewoon tegen diefstal verzekert en verzekeraars weten ook goed dat dat soort apparaatjes niet helpen tegen diefstal tenzij het gelegenheidsdieven zijn welke je motor weghalen om te joyriden of iets in die trend, dus néé :P

Verder ook géén achterlijk eisen aangaande aftermarket Class "X" alarmen óf sloten.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gps tracker leuk voor je joyride barrel. voor knappe motoren zijn ze erop voorbereid.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan het ze zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar ik zou dat idd niet doen. Zorgen dat ie goed vast staat met gekeurde sloten, en zorgen dat ie goed verzekerd is. Moet nog eens vragen aan mijn huidige verzekeraar wat ze willen qua sloten met vastleggen straks...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TheDane

TheDane

1.618

@decoy88 Hoe zijn ze er dan op voorbereid? tracker zit onder zadel, en er zit (eventueel in te stellen) ook een shock modus op. Nemen de pro's dan een gsm jammer oid mee?

@others, Goede verzekering is idd wel een vereiste :)

Zetten jullie je motor fysiek aan iets vast met een ketting oid? Ik heb alleen een ART 4 remschijfslot (En sowieso niet in de top 3 van populairste motoren in de parkeergarage)

• DECOY88
(overleden)
TheDane schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:31:
@decoy88 Hoe zijn ze er dan op voorbereid? tracker zit onder zadel, en er zit (eventueel in te stellen) ook een shock modus op. Nemen de pro's dan een gsm jammer oid mee?

Zetten jullie je motor fysiek aan iets vast met een ketting oid? Ik heb alleen een ART 4 remschijfslot (En sowieso niet in de top 3 van populairste motoren in de parkeergarage)
gsm gps wifi jammer. voor 50 euro heb je ze al. en al helemaal als je zelf even soldeert in een oude broodtrommel.

de rest vertel ik wel even in een dm O-)

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 05-07-2015 21:36 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TheDane schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:31:

Nu stuurslot en zware ketting, straks met de ketting (ART4 trouwens) aan het hekwerk achter mijn parkeerplaats. Schijfremslot heb ik een hekel aan. :P

• TheDane

TheDane

1.618

Ja, stuursloten van die 2 motoren hadden ze ook zo doorgebroken. Heb ik ook, maar isn't really worth mentioning.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stuurslot is een kwestie van seconden, ook zonder gereedschap.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zware ketting en ART4 sloten...... Hoe sleep je die mee op een "SS" als er van je verwacht wordt dat je je fiets altijd verankert aan een niet te verwijderen object terwijl er niet eens ruimte in zo'n fiets aanwezig is om een aftermarket alarm installatie op aan te brengen?

PS: De "SS" fietsen welke gestolen worden zijn meestal niet de "goedkoopste" fietsen :o

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 05-07-2015 22:48 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
Joopieboy schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Nu stuurslot en zware ketting, straks met de ketting (ART4 trouwens) aan het hekwerk achter mijn parkeerplaats. Schijfremslot heb ik een hekel aan. :P
Stuurslot mja... laat maar.

Wat de ketting betreft:

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stuurslot moet van de verzekering, heeft totaal geen nut maar goed. :P

En what the fuck, das rap... :X Dacht dat ze minstens een minuut moesten slijpen ofzo... Waarop slaat ART4 dan, geschikt voor een zijkniptang?

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 05-07-2015 22:55 ]

Verwijderd

Falastine schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Ik ben mocro en heb ook een mp3 motor en vind je post erg ongepast.
Ik ben onlangs door een tweetal mocro's op een scooter zomaar uit het niets ernstig bedreigd (zinloos geweld). Dus je begrijpt denk ik wel dat het zwaaien naar bepaalde verkeersdeelnemers er voor mij niet meer in zit.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12-2025

Falastine

Think about my signature...

418O2 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:13:
Ik krijg een paddockstand van iemand die hem over heeft. Het is toch geen issue als ik mijn motor op de paddockstand zet in de schuur? Scheelt namelijk wat ruimte tov de standaard

[...]

Wahed kkzemmel
Zo kom je idd over

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• 418O2
Over mp3s gesproken, lekker typisch weer
http://www.motor-forum.nl...nteken-geblokkeerd-1.html

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niks typisch aan, gewoon een kwestie van marktwerking en "follow the money".

• 418O2
wimmel_1 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:47:
[...]

Niks typisch aan, gewoon een kwestie van marktwerking en "follow the money".
Dat alle bekeken motoren slecht waren en bij de enige goede het kenteken werd "gejat" door allochtonen is toch wel typisch imo

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Vorige week na 12 jaar graag willen beginnen eindelijk begonnen met mijn motor rijbewijs!
Is er eigenlijk nooit van gekomen, maar nu toch de knoop doorgehakt!

Woensdag een intake les gehad en dat was echt even wennen, want nooit op een scooter gereden en de laatste keer op een fiets was 10 jaar geleden :+
Gelijk vanuit stilstand ook op mijn snuffert gegaan, maar dan hebben we dat ook maar meteen gehad ;)

Zaterdag gelijk de eerstvolgende les gedaan en dat ging al een stuk beter.
Ben zaterdag meteen overgestapt op de zware motor ipv lichte en dat voelt toch wel een stuk fijner rijden. Ook meteen een stuk snelweg van en naar de rijschool toe, en dat was ook wel fijn, want die eerste les leek 50 km/h toch wel heel erg hard, als je eenmaal een stukje 100 hebt gereden dan valt de snelheid op een terrein toch wel erg mee!

Vind het echt heel erg leuk om te doen, deze week 3 dagen achter elkaar les, en volgende week nog 2 dagen les en dan in augustus ergens het AVB gaan doen.

Kan niet wachten tot de volgende les telkens, de vrouw is mijn nieuwe hobby nu al zat :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bolleh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:26:

Kan niet wachten tot de volgende les telkens, de vrouw is mijn nieuwe hobby nu al zat :+
Leuk! Heel herkenbaar ook :+

Vandaag met mn nieuwe aanwinst voor het eerst naar werk gereden. Lekker weer, zo om 7:45 nog een tikkie fris. Paar kleine files gefilterd en de motor lekker in de kelder van kantoor geparkeerd (de auto moet een heel stuk verderop). Lekker snel op werk, én leuk rijden 8)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:34:
[...]
ik had alle motoren gekozen, maar motorscooters en die mocrodrugsdealer motoren (met twee voorwielen) zwaai ik niet
Inderdaad. Motorscooters zwaaien we niet voor. Die mensen hebben een hele rare keuze gemaakt in hun leven. Dat moet je niet aanmoedigen! :P
Tylen schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:43:
Morgen een ZAC wedstrijd op Assen. Hopelijk wordt het idd een graadje of 26.
Ik ben echt heel erg jaloers. Ik zit hier gewoon op mijn werk naar een scherm te staren en jij mag met perfect weer over Assen scheuren. Net een week nadat de motogp mannen eroverheen gegaan zijn. Beetje diep inademen en dan kun je de sfeer nog proeven :9

[ Voor 37% gewijzigd door FragDaddy op 06-07-2015 09:13 ]

Have a wheelie good weekend!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:47

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:44:
[...]
Wat de ketting betreft:
[video]
Daarom de ketting ook altijd van de grond houden. Ik doe 'm nu door het achterwiel en haal 'm door de stang van de zijkoffers heen. Ja, die kan gedemonteerd worden, maar dan hebben ze weer meer werk. En straks komt er een muuranker die ik hoog monteer. Zo kan ik 'm met de ketting aan een framebuis vastmaken. En als de ketting dan ook nog 'aan de verkeerde kant' van de motor zit (muurkan) wordt het erg lastig om er zo'n schaar tussen te krijgen én nog kracht te zetten ook.
Een hydraulische schaar is dan het enige dat ze kunnen inzetten. Of ze lopen gewoon door naar de volgende GS....er staan er zat :+ Want dát is gewoon het doel van je motor goed beveiligen. Als jij het beter doet dan de rest, pakken ze die anderen. Die extra minuten die ze bezig zijn met jouw motor verdienen ze niet terug.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:58:
[...]
Ik ben onlangs door een tweetal mocro's op een scooter zomaar uit het niets ernstig bedreigd (zinloos geweld). Dus je begrijpt denk ik wel dat het zwaaien naar bepaalde verkeersdeelnemers er voor mij niet meer in zit.
En als je door Nederlanders was bedreigd had je het land ontvlucht?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
  • Laatst online: 01-01 12:10
bolleh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:26:
Vorige week na 12 jaar graag willen beginnen eindelijk begonnen met mijn motor rijbewijs!
Is er eigenlijk nooit van gekomen, maar nu toch de knoop doorgehakt!

Woensdag een intake les gehad en dat was echt even wennen, want nooit op een scooter gereden en de laatste keer op een fiets was 10 jaar geleden :+
Gelijk vanuit stilstand ook op mijn snuffert gegaan, maar dan hebben we dat ook maar meteen gehad ;)

Zaterdag gelijk de eerstvolgende les gedaan en dat ging al een stuk beter.
Ben zaterdag meteen overgestapt op de zware motor ipv lichte en dat voelt toch wel een stuk fijner rijden. Ook meteen een stuk snelweg van en naar de rijschool toe, en dat was ook wel fijn, want die eerste les leek 50 km/h toch wel heel erg hard, als je eenmaal een stukje 100 hebt gereden dan valt de snelheid op een terrein toch wel erg mee!

Vind het echt heel erg leuk om te doen, deze week 3 dagen achter elkaar les, en volgende week nog 2 dagen les en dan in augustus ergens het AVB gaan doen.

Dat is wel erg lang wachten. Maar beter laat dan nooit!
Succes met lessen.

• 418O2
Jolke schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Dat is wel erg lang wachten. Maar beter laat dan nooit!
Succes met lessen.
Duurde bij mij ook 9 jaar na mijn eerste lessen voor ik het verder oppakte hoor. De gelegenheid moet er net zijn (qua financien en tijd).

• Jolke
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Duurde bij mij ook 9 jaar na mijn eerste lessen voor ik het verder oppakte hoor. De gelegenheid moet er net zijn (qua financien en tijd).
Bij mij zat er een week tussen, tussen bedenken dat het nu de goede tijd was om het rijbewijs te gaan halen en daarwerkelijk beginnen. :)

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:17:
[...]

En als je door Nederlanders was bedreigd had je het land ontvlucht?
Als ze uit Oss zouden komen dan wel :+

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Hij staat nu vrij schuin door de standaard (geen bok). Dan kan ik hem net even iets strakker tegen de muur zetten.
Mijn GSXR staat op de jiffy ook vrij schuin. Maar dat heb ik opgelost door er een houten plankje onder te schuiven als ik hem in de schuur parkeer. Veel makkelijker dan de achterkant opbokken.

Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZkmfjweJaoL.gif

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
Jemig de pemig zeg.
Gisteren 'gelukkig' met de auto naar enschede en terug. zat nog te twijfelen om de moto te pakken, de regen gooide alleen roet in het eten. Achteraf ben ik maar blij ook...
De pekel in gelderland (omgeving arnhem/apeldoorn) is echt niet normaal op de N-wegen. Zoveel ligt er in de winter nog niet eens...
Kom je mooi van een koude kermis thuis als je denkt een leuk stukje te gaan touren.

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren op de terugweg van de BMW Hooligan meeting in Garmisch Partenkirchen heeeeeerlijk in de file gestaan met 41.5graden. Het was bij werkzaamheden, dus je kon er niet tussendoor. Ook niet met een klein brommertje...heel fijn.

Bijna uitgedroogd strompelden we een benzinestation binnen en toen we net 5 minuten binnen stonden (brommers ook onder een afdakje) barste er een gigabui los. Hagelstenen als golfballetjes en heul veul water (en wind). Na 10 minuten was het weer over.

Even daarna weer onze weg vervolgd. Een paar honderd meter na het benzinestation is de weg ineens bezaaid met blaadjes. Alsof iemand alle begroeing langs de weg heeft geplukt. Windhoos?
En het viel ons op dat het zo rustig was. Op een enkeling na zijn we een tijd lang geen auto's mee tegen gekomen. Blijkbaar ergens voor dat benzinestation een groot ongeluk gebeurd waardoor de weg afgesloten is. We hebben dus best geluk gehad zo te zien...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo, jullie hebben zeker geluk gehad.

Gister mijn nieuwe (tweedehands) Fireblade* opgehaald, op de 'maiden voyage' stond er flink wat wind en ook, gelukkig maar kort, véél regen. Vrij onstuimig weer dus. Vandaag was de rit een stuk relaxter, ook omdat mijn gevoel met de fiets toe neemt met iedere meter :)

* SC59 uit 2009, foto's komen nog wel :)

• tellavist
noes schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:41:
Foto's komen nog wel?! 8)7 Wat zullen we nou krijgen?!
Hier melden we niet dat we een fiets gekocht hebben zonder dat daar mooie pica's van zijn om te showen ja!! :+ ;)

Veel plezier ermee! d:)b

Een handtekening?!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:20

Denko

|{ing Øf ßlitz

noes schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:41:

Welkom bij de de Club. Vandaag toevallig een Hyperpro RSC gehaald voor mijn SC44. Was wel nodig weer. Als je wat harder rijdt wil het kopje wel eens schudden met het lichter worden en van het wegdek afkomen. Heerlijk ding. (motor en demper overigens)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jolke
tellavist schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:43:
[...]

Foto's komen nog wel?! 8)7 Wat zullen we nou krijgen?!
Hier melden we niet dat we een fiets gekocht hebben zonder dat daar mooie pica's van zijn om te showen ja!! :+ ;)

Veel plezier ermee! d:)b
Eerst lekker maken en dan geen foto's erbij zetten. Idd, het kan eigenlijk niet. ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Haha, ok, fair enough, maar heb nog geen kans gehad mooie plaatjes te schieten! En de vorige eigenaar heeft de advertentie offline gehaald, dus kan ook die foto's niet recyclen. Morgenavond kan ik m misschien even het park in rollen voor een pic :)

Andere vraag, welke kettingsmeer kan ik het beste gebruiken, en waar haal ik die? En weet iemand nog een goede Honda garage/expert/dealer?

• 418O2
S100 is volgens mij veel gebruikt.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Je koopt een nieuwe fiets en een foto maken is niet het eerste wat je doet? Raar...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• 418O2
:P

Eerste waspoging van mij, de velgen hebben nog iets meer aanmoediging nodig om echt wit te worden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FLCq4tQ.jpg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-01 15:20

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay vind dat al heel erg wit, een stuk meer dan die van mij ooit zullen worden iig :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:58:
* Chakotay vind dat al heel erg wit, een stuk meer dan die van mij ooit zullen worden iig :P
wassen met een bijtel ipv. een sponsje >:)

• 418O2
Goede borstel en lampenolie en dan gaat t snel. Maar dan moet je het wel doen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dit werkt ook wel :P

Afbeeldingslocatie: http://www.buzzle.com/images/diagrams/siphon-blaster.jpg

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MagicTempest schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:53:
Je koopt een nieuwe fiets en een foto maken is niet het eerste wat je doet? Raar...
Nee, eerst lekker rijden ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:00:
[...]
wassen met een bijtel ipv. een sponsje >:)
Een Brillo sponsje doet anders wonderen op een vieze velg. Gewoon wat elbowgrease en dan leer je vanzelf dat je het wat vaker moet doen; dan kan het nog met een gewone spons :+

• Jolke
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:21:
:P

Eerste waspoging van mij, de velgen hebben nog iets meer aanmoediging nodig om echt wit te worden

[afbeelding]
Dat is veel werk, witte velgen. :)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 18:36

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:08:
[...]

Een Brillo sponsje doet anders wonderen op een vieze velg. Gewoon wat elbowgrease en dan leer je vanzelf dat je het wat vaker moet doen; dan kan het nog met een gewone spons :+
Dat is best agressief. Gewoon lampenolie gebruiken, werkt super eenvoudig.

• 418O2
Jolke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:02:
[...]

Dat is veel werk, witte velgen. :)
Klopt...

Nog een "tijdens de rit"-foto

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6GY3iAH.jpg

• Jolke
418O2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Klopt...

Nog een "tijdens de rit"-foto

[afbeelding]
Nice. 8)

• Reley
  • Registratie: Juni 2001

Reley

Zoom Zoom

MuddyMagical schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:58:
[...]
Wie is die ene gappie die niet naar Honda's zwaaid? Net een Honda gekocht.. :+
Pics or it didn't happen :p

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Metro2002 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:10:
[...]

WD40 doet ook wonderen, vooral om die klodders kettingvet weg te halen :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• 418O2
The Executer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:31:
[...]

WD40 doet ook wonderen, vooral om die klodders kettingvet weg te halen :P.
Dat moet je alleen niet op je banden krijgen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

* _Apache_ haalt even een licht sopje over zijn velgen.. En aait zijn cardan. Verbaast mij hoe soepel zo een FJR1300 ook op lage snelheden loopt, helemaal in balans in de krappe bochten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

418O2 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Dat moet je alleen niet op je banden krijgen

[...]

Ik gebruik het heel gericht op alleen de velgen en bijvoorbeeld uitlaat. Vorig seizoen nieuwe ketting + tandwielen gekregen welke lekker in het vet zitten. 3 weken terug motor aan het poetsen, paar dikke klodders op de uitlaat. En dacht je dat dat spul er af wil? Beetje WD40 en het verdween als sneeuw voor de zonzeg maar. En op de uitlaten: Gaan die pijpen zo mooi van glimmen :*) .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• 418O2
The Executer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:45:
[...]

Ik gebruik het heel gericht op alleen de velgen en bijvoorbeeld uitlaat. Vorig seizoen nieuwe ketting + tandwielen gekregen welke lekker in het vet zitten. 3 weken terug motor aan het poetsen, paar dikke klodders op de uitlaat. En dacht je dat dat spul er af wil? Beetje WD40 en het verdween als sneeuw voor de zonzeg maar. En op de uitlaten: Gaan die pijpen zo mooi van glimmen :*) .
Het werkt ook goed; was meer een waarschuwing dat je niet té fanatiek moet gaan spuiten :)

• Jolke
Ik heb wasbenzine gebruikt, dat ging ook goed. Handige is dat je een schuursponsje kunt gebruiken op je velgen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Waarom zou je niet bijvoorbeeld gewoon remmenreiniger daarvoor gebruiken? :?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Jolke
Omdat wasbenzine een stuk goedkoper is. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Remmenreiniger bij de Action kost ook maar iets van 1.50 per bus, ik doe ongeveer alles daarmee :P

---

Weet iemand toevallig wat de boete & pakkans voor filteren in Duitsland is? Ik moet straks in de spits het Ruhrgebiet in, en ik riskeer tot op zekere hoogte liever een boete dan dat ik bij >25°C ga stilstaan :P

Heb wel netjes de dBkiller er in zitten :+

[ Voor 59% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2015 10:51 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Zaterdag ga ik kijken bij een CB1300. Zware krachtige motor voor een beginner, echter wel erg veel ruimte voor mijn 2m05. Iemand hier ervaring met dit type? :)

XXXVI

• Jolke
Chakotay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:59:
Remmenreiniger bij de Action kost ook maar iets van 1.50 per bus, ik doe ongeveer alles daarmee :P

---

Weet iemand toevallig wat de boete & pakkans voor filteren in Duitsland is? Ik moet straks in de spits het Ruhrgebiet in, en ik riskeer tot op zekere hoogte liever een boete dan dat ik bij >25°C ga stilstaan :P

Heb wel netjes de dBkiller er in zitten :+
Filteren? Door de file rijden bedoel je?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
ephymerous schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:02:
Zaterdag ga ik kijken bij een CB1300. Zware krachtige motor voor een beginner, echter wel erg veel ruimte voor mijn 2m05. Iemand hier ervaring met dit type? :)
Maegrim heeft ook een CB1300. Hij leest hier nog wel mee volgens mij, dus hij reageert vast wel ergens binnenkort. Anders kan je hem altijd een berichtje sturen natuurlijk :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Filteren? Door de file rijden bedoel je?
Jup, filerijden & naar voren bij stoplichten e.d. :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
Chakotay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Jup, filerijden & naar voren bij stoplichten e.d. :)
Huh? mag dat niet overal? In .be in elk geval wel ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag dat in D niet dan?

Als je toevallig de pech hebt een agent tegen te komen gewoon doen alsof je van niks weet, want het is toch normaal dat het mag? O-)

Hier regende het vanochtend voor het eerst in een lange (hete) tijd.. ik merkte dat er op sommige plekken een soort wit schuim op de weg lag..
Iemand enig idee wat dit is?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:15:
Mag dat in D niet dan?

Als je toevallig de pech hebt een agent tegen te komen gewoon doen alsof je van niks weet, want het is toch normaal dat het mag? O-)

Hier regende het vanochtend voor het eerst in een lange (hete) tijd.. ik merkte dat er op sommige plekken een soort wit schuim op de weg lag..
Iemand enig idee wat dit is?
Dat gebeurt meestal bij een eerste regenbui na een paar dagen hitte, alle olie en troep die in het asfalt getrokken is spoelt dan naar boven en word een soort schuim. Gladde bende, voorzichtig mee zijn :) Afgelopen zondagmiddag was het ook erg veel te zien in Nederland.
Dryhte schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Nope, in der Heimat ist das verboten :P

[ Voor 62% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2015 11:17 ]

• Jolke
Chakotay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Nope, in der Heimat ist das verboten :P
Ik rijd zelden in de file. Volgens mij zelfde regel als in NL: meer dan een bepaald snelheidsverschil mag het niet en max 30 km/u?
Bij een stoplicht rijd ik regelmatig naar voren nog nooit iemand over horen klagen. :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Bij maximaal 40km/u wordt is het in Nederland toegestaan. En dan ook niet meer dan 10km/u verschil.

Paar jaar geleden hebben ze een stukje in de wet geschrapt waarin stond dat je maar met 1 motorvoertuig op een baan mag zitten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• tellavist
Jolke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Bij een stoplicht rijd ik regelmatig naar vorenm nog nooit iemand over horen klagen. :)
Dit mag officeel niet!
Volgens mij krijg je hier alleen zelden een boete voor.
Je kan namelijk zeggen dat je voor je veiligheid naar voren rijd. zodat je niet tussen 2 auto's komt te zitten.
Iedereen weet natuurlijk dat dat niet de grootste reden is dat je naar voren rijd :+

[ Voor 36% gewijzigd door tellavist op 07-07-2015 11:28 ]

Een handtekening?!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Naar voren rijden bij stoplichten mag in Nederland ook niet. Enkel tussen de file door met max. 10km/u verschil inderdaad.

• Jolke
Oh oh... nu moet ik mijn brievenbus in de gaten houden. :+

• tellavist
Jolke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:27:
[...]

Oh oh... nu moet ik mijn brievenbus in de gaten houden. :+
Nee hoor maak je maar geen zorgen :9
Heb mijn reactie gewijzig met wat extra info ;)

Een handtekening?!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Dat gebeurt meestal bij een eerste regenbui na een paar dagen hitte, alle olie en troep die in het asfalt getrokken is spoelt dan naar boven en word een soort schuim. Gladde bende, voorzichtig mee zijn :) Afgelopen zondagmiddag was het ook erg veel te zien in Nederland.
Dat dacht ik al, voor de zekerheid met ik als een omatje de bochten door gegaan waar die prut lag..

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Enorme alarmbellen! Dat is rubber/olie van banden wat ophoopt tijdens periode van droogte.

Gaat het opeens hard regenen? -> dan spoelt het snel weg en is er relatief weinig aan de hand.
Gaat het miezeren? -> dan is de kans aanzienlijk dat de troep eerst op het water gaat drijven en daarna pas wegstroomt. In dit laatste geval proberen zoveel mogelijk te vermijden.

Met mijn brommertje zovaak onderuit gegaan in de zomers :(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Enorme alarmbellen! Dat is rubber/olie van banden wat ophoopt tijdens periode van droogte.

Gaat het opeens hard regenen? -> dan spoelt het snel weg en is er relatief weinig aan de hand.
Gaat het miezeren? -> dan is de kans aanzienlijk dat de troep eerst op het water gaat drijven en daarna pas wegstroomt. In dit laatste geval proberen zoveel mogelijk te vermijden.

Met mijn brommertje zovaak onderuit gegaan in de zomers :(
miezer hier en op veel plekken 'schuim' -O-

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:38:
[...]

For the love of god.. laat die tweewieler staan.. -O-

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:52

BioHazard

*\o/*

Als er nog sleutelaars zijn hier, mijn '03 SV650 geeft me problemen.

Een copy/paste van een ander forum:
Vorige week ben ik met mijn SV650 (2003) een weekje weg geweest naar de Eiffel met vrienden. Voor deze vakantie heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad met de SV.

Het betreft dus een SV650 uit 2003, eerste SV650 model met injectie. De motor heeft nu 41.000 gelopen. Ik heb de SV gekocht bij 35/36000.

Na lange stukken bij constante belasting wil de motor niet meer stationair draaien. Dat betekent dat wanneer ik de koppelingshendel in trek, de motor stilvalt bij rijden. Maar het probleem lijkt dus vooral te spelen bij warmte, wanneer het blok goed warm is, na continue belast te zijn. De motor is daarna wel weer te starten, maar ik dien dan wel wat gas bij te geven, anders lukt het niet tot slecht. Wanneer hij dan weer gestart is, loopt de motor beroerd en is die heel erg schokkerig.

Wanneer de motor even gestaan had tijdens de vakantie, leek hij daarna weer goed te lopen. Tot we dus weer een lang stuk een constante snelheid aan gingen houden.

Ik heb tijdens de vakantie met wat basic gereedschap al eens gekeken of ik iets kon vinden, maar geen succes. Ik heb de benzine leidingen gecontroleerd op beknelling, injectie reiniger gebruikt, de aTRE van GiPro weggehaald en de bougiekabels een keer losgehaald en opnieuw aangedrukt.

Nu ik terug ben heb ik wat dingen gelezen, en nu verdenk ik mijn TPS (gasklepsensor). Ik weet nog dat ik de TPS destijds eens bijgesteld heb (Zie deze URL) en dat de motor na het doen van deze aanpassing ook ineens stilviel bij stationair lopen. Na de sensor destijds nogmaals te hebben bijgesteld, is het niet meer voorgekomen, tot nu dus. Ik denk dat de TPS niet meer goed is wanneer deze goed warm wordt.

Zou dit de TPS kunnen zijn? Zo ja, kan je een TPS oplappen, of ben ik beter met een "nieuwe"?

Bij voorbaat dank, en als er meer informatie nodig is zal ik die zo snel mogelijk geven. :)
Mocht er iemand tips hebben, of meer weten, alvast bedankt!

Vorige week dus voor het eerst naar de Eiffel geweest op de motor. De wegen daar, prachtig! Toen de motor wél wilde rijden heb ik volop genoten. Helaas bovenop bovenstaande nog wel mijn kentekenplaat verloren. :|

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

@BioHazard, wat zegt je garage? Die jongens weten nog best wat over motoren. :+
Desnoods laat je een second opinion doen.

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 07-07-2015 13:20 ]

• Jolke
ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Typisch Engels weer. :)

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

_Apache_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:19:
@BioHazard, wat zegt je garage? Die jongens weten nog best wat over motoren. :+
Desnoods laat je een second opinion doen.
Uiteindelijk zal ik 'm ook weg brengen, maar ik doe best wel wat aan auto en motor zelf, en dit soort dingen een beetje doorgronden zie ik als leerzaam.

Eerst maar een nieuw kenteken laten maken, dan zal ik eens een afspraak maken om 'm weg te brengen.

• 418O2
Heb dit setje besteld http://motorketting.nl/s100-ketting-onderhoud-pakket

Ketting begon wel wat droog te worden

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

BioHazard schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Uiteindelijk zal ik 'm ook weg brengen, maar ik doe best wel wat aan auto en motor zelf, en dit soort dingen een beetje doorgronden zie ik als leerzaam.

Eerst maar een nieuw kenteken laten maken, dan zal ik eens een afspraak maken om 'm weg te brengen.
Dat de brandstofleidingen niet bekneld zitten, betekent niet dat ze niet verstopt zitten, hoewel je dit ook aan inhouden tijdens accelereren zou moeten merken. Naast de TPS kunnen vacuumslangen lek zijn, of de stappenmotor kapot (die regelt het stationair toerental).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Krijg je niet vergelijkbare symptomen als de brandstoftank geen lucht krijgt? Met andere woorden, zijn de problemen weg zodra de tank wordt geopend?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:46:
[...]

For the love of god.. laat die tweewieler staan.. -O-
Not an option.. ik wil geen risico lopen om 3uur over woon-werk te doen..
haha, nou de afgelopen weken niet hoor.. het was laatst hier warmer dan in LA.. :>

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Not an option.. ik wil geen risico lopen om 3uur over woon-werk te doen..

[...]

haha, nou de afgelopen weken niet hoor.. het was laatst hier warmer dan in LA.. :>
één keer serieus glijden, en je doet er iets langer over dan 3 uur. Been there, kostte me een motor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:51
_Apache_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:29:
[...]
Dit klopt. Pas was ik onderweg en op de eerste rotonde had ik het idee iets te glijden. Vervolgens maar rustig achter de auto's aan maar bij het optrekken ging mijn achterband alle kanten op. :?
De eerste mogelijkheid gestopt en gezocht naar olie op de achterband maar niks te zien. alleen lichte regen na een lange droogte.
Dit onderschat ik nooit weer :P

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Jolke
ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Bij het teruglezen, zie ik dat de tekst eigenlijk ambigu is. Weer in de zin van het weer, of als in wederom. ;)

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

tdw schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Dat de brandstofleidingen niet bekneld zitten, betekent niet dat ze niet verstopt zitten, hoewel je dit ook aan inhouden tijdens accelereren zou moeten merken. Naast de TPS kunnen vacuumslangen lek zijn, of de stappenmotor kapot (die regelt het stationair toerental).
Zover ik kan merken houdt die niet in bij accelereren. Vacuumslangen/stappenmotor kan ik eens bekijken.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:25:
Krijg je niet vergelijkbare symptomen als de brandstoftank geen lucht krijgt? Met andere woorden, zijn de problemen weg zodra de tank wordt geopend?
Al een paar keer de tank geopend toen ik problemen had, maar hoorde geen lucht stromen wanneer ik dat deed. Na de tank te hebben geopend, bleef het probleem ook bestaan.

Ik ga een dezer dagen alles nog eens goed bekijken, daarna asap bij een monteur dumpen. Bedankt voor de tips. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Bij het teruglezen, zie ik dat de tekst eigenlijk ambigu is. Weer in de zin van het weer, of als in wederom. ;)
Beide wel een beetje toepasselijk :)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:29:
[...]

één keer serieus glijden, en je doet er iets langer over dan 3 uur. Been there, kostte me een motor.
Van de winter op het stuk waar het het ergst was ben ik nog onderuitgegaan op ijzel :( sinds dien rij ik die bocht erg voorzichtig en andere bochten die vergelijkbaar zijn ook..(ik rijd eerst een stuk binnendoor over vrij smalle weggetjes voor ik op de grote weg terecht kom).
Vanochtend hield ik in de bochten een white van man best wel een beetje op.. maar boeit me niet zo, shiny side up blijven is me belangrijker..

[ Voor 54% gewijzigd door ToolkiT op 07-07-2015 16:52 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DECOY88
(overleden)
BioHazard schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Zover ik kan merken houdt die niet in bij accelereren. Vacuumslangen/stappenmotor kan ik eens bekijken.

[...]

Al een paar keer de tank geopend toen ik problemen had, maar hoorde geen lucht stromen wanneer ik dat deed. Na de tank te hebben geopend, bleef het probleem ook bestaan.

Ik ga een dezer dagen alles nog eens goed bekijken, daarna asap bij een monteur dumpen. Bedankt voor de tips. :)
liggen er benzineslangen op het blok? kan zijn dat je benzine is gaan koken in de leiding. en dan zuigt hij alleen nog maar damp aan. Vapor lock.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

DECOY88 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:56:
[...]

liggen er benzineslangen op het blok? kan zijn dat je benzine is gaan koken in de leiding. en dan zuigt hij alleen nog maar damp aan. Vapor lock.
Hmmm, zogauw ik de tank dicht klap is het lastig te zien, maar dat is een goed iets om nog eens goed na te kijken. :)

• DECOY88
(overleden)
BioHazard schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:09:
[...]

Hmmm, zogauw ik de tank dicht klap is het lastig te zien, maar dat is een goed iets om nog eens goed na te kijken. :)
bij een gs500e willen de brandstof leidingen weleens op het blok liggen. maar zodra daar een washandje of andere isolatie omheen zit is het over.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een machine met een TPS is 100% een injectie fiets. Bij een injectiefiets zit er een pomp in de tank welke er voor zorgt dat de leiding naar de "throttle bodies" onder druk blijft staan.

Vapourlock lijkt mij een beetje uitgesloten :P

En na wat zoeken in m'n eigen oude topics: Klikje voor een link naar een oud MF topic van me .....

De TPS is overigens een éérste verdachte, ook als je display/cockpitje aangeeft dat 'ie binnen de gestelde marges staat.

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 07-07-2015 18:53 ]

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:21:
Een machine met een TPS is 100% een injectie fiets
:N :N :N heb hem ook op mijn carbs zitten B)

[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 07-07-2015 18:50 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:50:
[...]

:N :N :N heb hem ook op mijn carbs zitten B)
Da's knap. Ik heb nog geen enkele carburateur aangestuurd zien worden door een ECU buiten het K-Jet systeem van Bosch.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:01:
[...]

Da's knap. Ik heb nog geen enkele carburateur aangestuurd zien worden door een ECU buiten het K-Jet systeem van Bosch.
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/AT%20NIEUW4_zps3dgo0uy5.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Metro2002 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Ik heb vaker velgen schoongemaakt met zo'n brillosponsje en er is geen kras te zien. Lampolie meurt mij te hard.

Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste