Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij de k zit er een kant en klare stekker waar ik een pooltje van gebruik, bij de pan heb ik (een beetje vies) nu tijdelijk een draadje bij de acc. zekering geduwd.
Wise enough to play the fool
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Bij mijn FJR gaat het wat netter opgelost worden, op licht aangesloten waarschijnlijk.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Heb zelf een extra zekeringblok gepakt met een stuk of 6 aansluitingen. Deze wordt gevoed door een draad vanaf de accu die met een relais geschakeld wordt op de spanning van het achterlicht.Chakotay schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:55:
Waar tappen jullie 12V af voor extra electronica als een gpsunit e.d.? Ik wil mijn Garmin maar eens op de GSX-R zetten. Op de RSV hing het direct aan de accu, maar dat is natuurlijk niet ideal omdat er dan altijd een beetje lekspanning is door de transformator naar 5V die halverwege die kabel zit
Al deze 6 zekeringen zijn dus geschakeld waardoor ik naar hartelust accesoires kan toevoegen
Je kunt hem ook van de + van de koplamp pakken
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 03-07-2015 13:03 ]
En voor de duidelijkheid: omdat ik een H4 koplamp heb is het niet handig om de 12V van de koplamp af te takken. Dan valt de spanning weg zodra ik groot licht op zet. Niet handig om bij een ritje in het donker de tomtom iedere keer in standby te schakelen.
[ Voor 56% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-07-2015 13:18 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En ik word zojuist gebeld, les geannuleerd. Ook wel blij meeMuddyMagical schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:36:
[...]
Ik krijg net een mail van mijn instructeur die voorsteld om de lessen naar zondag te verplaatsen vanwege de hitte. Ben ik stiekem toch blij mee.
Handig ding
Hier enkel handvatverwarming als extra gemonteerd. Zit nu direct op de accu en heeft nog geen problemen gegeven. Zodra dat wel ooit het geval wordt stap ik over naar iets geschakeld heb ik als stelregel. Dan lijkt mij zo'n kastje erg handig wanneer ik ook een USB lader er bij zou wilen hangen.
Nog handige adresjes om zoiets te halen? Of heb jij hem direct vanaf hun website besteld?
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2015 13:43 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Of normaal langzaam remmend?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
edit: Ik wil trouwens wel eens zien hoe je dat met 5 vingers doet
[ Voor 19% gewijzigd door Headshot_NL op 03-07-2015 14:40 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Ik gebruik mijn wijs en middelvinger. Nog een tip: mensen die momenteel motorrijles volgen gewoon met 4 vingers remmenChakotay schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:35:
Hier ook 2, soms wijs/middelvinger en soms middel/ringvinger
Ikke, want ik heb mijn duim nodig aan de andere kant van het handvat
zonder mijn duim kan ik niet remmen. Probeer dat maar eens .....
(overigens heb niet gestemd, zit alleen wat te trollen.)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Met mijn VFR rem ik hem met twee vingers ook linea recta het ABS in...
Goed, heb door klimmen wel vrij sterke handen, maar volgens mij moet dat iedereen lukken.

In real life rem ik met max 3 fingers want meer passen er niet op de hendel.
[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 03-07-2015 14:59 ]
1 omdat ik vrij veel anticipeer in het verkeer en probeer op de motor af te remmen, en als ik iets sportiever rij met 2, omdat je dan al wat harder in de remmen moet.
Maar 2 is het max.
Never ever financial advice...
Poll: Met hoeveel vingers trek je de koppeling in?
• 1
• 2
• 3
• 4
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ben onlangs met maar 2 vingers beginnen de koppeling in te trekken. Als ik echt sportief rijdt, behoud ik gewoon veel meer evenwicht en gaat het schakelen gewoon veel sneller. Ik heb een aangrijp van maar 1.5cm max, de rest is vrijloop, dus mijn overige vinger bedekt de vrijloop, dus ideaal
Voor wat betreft schakelen: Ook 4, maar wanneer mijn pols na een rit pijn begint te doen met de hele hand. Ik krom dan de vingers, en trek met de hele hand de koppeling in.
Iemand nog tips om pijn in de pols door het schakelen te voorkomen? Rechts bijvoorbeeld heb ik er totaal geen last van.
[ Voor 4% gewijzigd door The Executer op 03-07-2015 15:06 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Je hebt je duim als het goed is toch om je gashendel?
Een handtekening?!
Dit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Nog een tip: mensen die momenteel motorrijles volgen gewoon met 4 vingers remmen
Afgelopen zaterdag kreeg ik een strookje klittenband om m'n wijs- en middelvinger omdat ik het telkens met 3 bleef doen
Omdat het zo hoort natuurlijk!kazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:08:
En wat is de exacte reden?
Er waren zoveel dingen die me aangeleerd zijn waarvan ik dacht: en wat is hier het praktisch nut van?
Achteruit met de motor het parkeervak inlopen is dat er 1 van... En die is nog verplicht ook!!
Een handtekening?!
Wat is het nut hiervan? Ik heb een veel vastere algemene greep als ik met met 2 vingers rem, en kan perfect doseren, zelfs krachtig remmen.
Je zal het moeten slikken vriend.kazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:11:
Omdat het zo hoort is voor mij geen afdoende antwoord
Wat is het nut hiervan? Ik heb een veel vastere algemene greep als ik met met 2 vingers rem, en kan perfect doseren, zelfs krachtig remmen.
Sommige dingen zij nou eenmaal omdat het zo hoort met motorrijden...
ZOALS ZWAAIEN NAAR ELKAAR!
Maar even serieus. Ik zou voor veel dingen geen goed antwoord kunnen geven. de meeste instructeurs ook niet trouwens. die geven dan het volgende antwoord: doe lekker wat je wilt wanneer je je rijbewijs wilt maar dit is zoals het CBR het wilt zien. Waarom? geen idee...
Ik rem met 3 vingers bijvoorbeeld... Geen idee waarom. persoonlijke voorkeur denk ik
[ Voor 28% gewijzigd door tellavist op 03-07-2015 15:16 ]
Een handtekening?!
Ik voel een nieuwe poll aankomen...tellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:13:
[...]
Je zal het moeten slikken vriend.
Sommige dingen zij nou eenmaal omdat het zo hoort met motorrijden...
ZOALS ZWAAIEN NAAR ELKAAR!
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Met twee vingers kan je veel preciezer doseren. Daarnaast heb je nog twee vingers om je gas heen zodat je dat nog kan kan bedienen.kazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:11:
Ik weet niet hoe het moet^^ Jeej!
Poll: Naar wie zwaai jij allemaal?
• Naar IEDEREEN!
• Naar andere motoren
• Alleen naar harley's
• Naar alle motorische 2 wielers
• Alles behalve honda's
• Naar niemand
Tussenstand:
[ Voor 255% gewijzigd door tellavist op 03-07-2015 15:29 ]
Een handtekening?!
0. Ik heb een quickshifter dus ik trek geen koppeling hendel in met opschakelenkazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:00:
Verder hierop bouwen:
Poll: Met hoeveel vingers trek je de koppeling in?
• 1
• 2
• 3
• 4
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik ben onlangs met maar 2 vingers beginnen de koppeling in te trekken. Als ik echt sportief rijdt, behoud ik gewoon veel meer evenwicht en gaat het schakelen gewoon veel sneller. Ik heb een aangrijp van maar 1.5cm max, de rest is vrijloop, dus mijn overige vinger bedekt de vrijloop, dus ideaal
Zelfs in MotoGP zijn er verschillen:
Rossi met 4 fingers.

Marquez Pedrosa met 2.
Handles goed afstellen. En zorgen dat het soepel en lichtjes loopt.The Executer schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:05:
Iemand nog tips om pijn in de pols door het schakelen te voorkomen? Rechts bijvoorbeeld heb ik er totaal geen last van.
Euhhh Marquez op de motor van Pedrosa met de helm en het pak ook van Pedrosa aancyntax schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:19:
Uiteindelijk draait het volgens mij om voorkeur, daarbij speelt de hardware natuurlijk ook wel een rol in. Met Brembo RCS met HPK klauwen is het makkelijker hard te remmen met 2 fingers dan met de gare voorrem op een cruiser.
Rossi met 4 fingers.
[afbeelding]
Marquez met 2.
[afbeelding]
Haha! viel me niet eens op!Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Euhhh Marquez op de motor van Pedrosa met de helm en het pak ook van Pedrosa aan![]()
![]()
Een handtekening?!
Lol inderdaad, whoopsTylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Euhhh Marquez op de motor van Pedrosa met de helm en het pak ook van Pedrosa aan![]()
![]()
Maar blijft de vraag: waarom tapen ze iemand zijn vingers samen om het met 4 vingers te doen?cyntax schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:19:
Uiteindelijk draait het volgens mij om voorkeur, daarbij speelt de hardware natuurlijk ook wel een rol in. Met Brembo RCS met HPK klauwen is het makkelijker hard te remmen met 2 fingers dan met de gare voorrem op een cruiser.
Rossi met 4 fingers.
[afbeelding]
Marquez Pedrosa met 2.
[afbeelding]
Gewoon belachelijk..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
tdw schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:17:
Het idee is dat je vingers er niet afgehakt worden mocht je in een ongeluk betrokken raken, volgens mij.
Je kan beter focussen op rijvaardigheid naar mijn mening dan of je 3 of 4 vingers aan de hendel hebt.
Maarja, wie ben ik...
Omdat een rijschool betaald wordt op te zorgen dat je je rijbewijs haalt. Het CBR laat je zakken als je met 3 vingers remt ipv 4. Als jij het dus op de een of andere manier niet in je domme donder krijgt dat je met 4 vingers moet remmen, dan moet de rijschool wat hèkazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:16:
[...]
Maar blijft de vraag: waarom tapen ze iemand zijn vingers samen om het met 4 vingers te doen?
Gewoon belachelijk..
[ Voor 71% gewijzigd door tellavist op 03-07-2015 16:41 ]
Een handtekening?!
Hoe gaat het CBR zien met hoeveel vingers jij remt tijdens een examen?tellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:37:
[...]
Dit is wel een hele mooie. misschien om te voorkomen dat je ze breekt. maar AFGEHAKT?!
![]()
Je kan beter focussen op rijvaardigheid naar mijn mening dan of je 3 of 4 vingers aan de hendel hebt.
Maarja, wie ben ik...
[...]
Omdat een rijschool betaald wordt op te zorgen dat je je rijbewijs haalt. Het CBR laat je zakken als je met 3 vingers remt ipv 4. Als jij het dus op de een of andere manier niet in je domme donder krijgt dat je met 4 vingers moet remmen, dan moet de rijschool wat hè
Hier beide handen met twee vingers gestemd
Marquez remt met 1 vinger geloof ik
Bij AVB vrij makkelijk, bij AVD misschien bij het verlaten van rotondes of anderzinds in een bocht ofzo.418O2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:42:
[...]
Hoe gaat het CBR zien met hoeveel vingers jij remt tijdens een examen?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hoe zie je dat voor je? Meestal als je een ongeluk hebt flikker je van de motor af, wat maakt het dan uit hoeveel vingers je op je rem hebt?tdw schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:17:
Het idee is dat je vingers er niet afgehakt worden mocht je in een ongeluk betrokken raken, volgens mij.
Je moest eens weten wat ze allemaal kunnen zien!418O2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:42:
[...]
Hoe gaat het CBR zien met hoeveel vingers jij remt tijdens een examen?
Mijn instructeur kon ook zien of ik met 4 of 3 vingers remde terwijl hij achter mij aan reed.
Schakelen precies het zelfde, deed ik het met 2 vingers, hoorde ik hem alweer zeggen: 4 vingers aan je hendels...
[ Voor 14% gewijzigd door tellavist op 03-07-2015 16:52 ]
Een handtekening?!
Verwijderd
En je kunt dit met twee vingerskazzzdafke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:11:
+1... Wat mijn instructeur alle maal zag en hoe is mijn ook een raadsel.tellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:51:
[...]
Je moest eens weten wat ze allemaal kunnen zien!
Mijn instructeur kon ook zien of ik met 4 of 3 vingers remde terwijl hij achter mij aan reed.
Schakelen precies het zelfde, deed ik het met 2 vingers, hoorde ik hem alweer zeggen: 4 vingers aan je hendels...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
In het eerste deel van een val zit je nog op een motor. Als je remt terwijl je onderuitt gaat, raakt over het algemeen eerst je remhendel de grond.Chakotay schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:50:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Meestal als je een ongeluk hebt flikker je van de motor af, wat maakt het dan uit hoeveel vingers je op je rem hebt?
~ James May
Dat van die banden is wel een goeie tip, dat zou ik op voorhand niet aan gedacht hebben. Weer iets om in gedachten te houdenGhostrider schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:19:
@The-Source
Onderin rijden die tamelijk rustig, anders in de budget klasse. Honda CBR 1100 XX.
Persoonlijk zou ik hedendaags niet meer zoiets kopen als die Kawa, in die velgenmaat kan je nauwelijks fatsoenlijke banden kopen. Daarbij zijn die dingen vreselijk zwaar in gewicht.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
ook 0 met op en neer schakelen. zonder quickshifterTylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:19:
[...]
0. Ik heb een quickshifter dus ik trek geen koppeling hendel in met opschakelen(Terug schakelen met 4 vingers overigens).
Naar alles wat op 2 wielen rijdt, incl motorscooters. Alleen niet naar brommertjestellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:18:
[...]
Ik weet niet hoe het moet^^ Jeej!![]()
• Naar IEDEREEN!
• Naar andere motoren
• Alleen naar harley's
• Alles behalve honda's
• Naar niemand
Tussenstand:
[afbeelding]
Remmen en koppelen doe ik met 4 vingers. Remmen kost bij mijn motor toch nog best wat kracht als ik fors moet remmen dus heb zoveel mogelijk vingertjes nodig en koppelen, geen idee, vanaf het allereerste moment al met 4 vingers gedaan.
Denk ik vrijdag lekker rustig van en naar het werk te rijden maar nee, vanochtend een flink stuk gefilterd omdat er een ongeluk was gebeurd vlak voor de botlektunnel, ga ik vanmiddag naar huis kom ik bij de botlektunnel, klappen er 2 auto's vlak voor mijn neus op elkaar
Verder ivm de warmte maar rustig aan gereden
[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 03-07-2015 19:53 ]
Vandaag rij ik op de R4 (waar je 120 km/h mag), 750m voor me zie ik een pak isolatie materiaal van een aanhangwagen vallen, de auto die er achter reed kon dat pak niet meer ontwijken en reed het helemaal uiteen. Heb moeten uitwijken naar de pechstrook om tussen de brokstukken door te slalommen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
boompje stond niet in een diepe kuilFuelke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:18:
In het begin van de week kwam ik midden op de baan een boompje tegen, dat twee minuten daarvoor van een aanhangwagen was gevallen. Haalde wat verder de jeep in, gemeld dat ze er eentje verloren waren.
Vandaag rij ik op de R4 (waar je 120 km/h mag), 750m voor me zie ik een pak isolatie materiaal van een aanhangwagen vallen, de auto die er achter reed kon dat pak niet meer ontwijken en reed het helemaal uiteen. Heb moeten uitwijken naar de pechstrook om tussen de brokstukken door te slalommen.
FJR1300A, 2004, 75k km, 3 koffers
Gloedmieuwe bandjes, en een ander zadel,
Rijdt zooo lekker..
Ik zie niks._Apache_ schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:12:
Say hello to my little friend!
[afbeelding]
[afbeelding]
FJR1300A, 2004, 75k km, 3 koffers
Gloedmieuwe bandjes, en een ander zadel,
Rijdt zooo lekker..![]()
-= Very annoying forum person =-
Aliexpress bijvoorbeeld?Ultraman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Handig ding
Nog handige adresjes om zoiets te halen? Of heb jij hem direct vanaf hun website besteld?
http://nl.aliexpress.com/...older32V/32348198626.html
Ik heb zelf, vanwege ruimtegebrek, gekozen voor losse zweefzekeringen achter een dik relais.
Wise enough to play the fool
Hmm.. Deeplinken naar een image dat publiekelijk beschikbaar is werkt blijkbaar niet, dan maar zo.
https://drive.google.com/...R5WUI5SnI4amM&usp=sharing
Hoe hou ik een motor die het hele jaar buiten staat tijdens de wintermaanden zo droog mogelijk? Dus dat hij niet gaat roesten.
onder een afdak. of een ventilerende hoes?maartend schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:37:
Stel de vraag nogmaals.
Hoe hou ik een motor die het hele jaar buiten staat tijdens de wintermaanden zo droog mogelijk? Dus dat hij niet gaat roesten.
Afdak niet mogelijk.
Ken dat niet, ventilerende hoes. Is dat net zoiets als mijn goretex wandelschoenen?
geen idee. heb de luxe van een ruime garagemaartend schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Afdak niet mogelijk.
Ken dat niet, ventilerende hoes. Is dat net zoiets als mijn goretex wandelschoenen?
alles behalve je remschijven en blokkenStreskip schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:52:
Deed vroegah op mijn tweetakt altijd de uitlaat insmeren met olie tegen het roesten maar neem aan dat dat op andere delen niet zo handig is?
Wie is die ene gappie die niet naar Honda's zwaaid? Net een Honda gekocht..tellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:18:
[...]
• Naar IEDEREEN!
• Naar andere motoren
• Alleen naar harley's
• Alles behalve honda's
• Naar niemand
Tussenstand:
[afbeelding]
Haha!
Moet de mijne binnenkort ook even smeren. Baal alleen van de ori pijp, die is al lelijk aan het worden

Je ziet het erg duidelijk..
Twijfel of ik er wat aan ga doen. Van de winter mooi polijsten of....
polijsten en een maand later weer de bloemkolen eropStreskip schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:02:
[...]
Haha!
Moet de mijne binnenkort ook even smeren. Baal alleen van de ori pijp, die is al lelijk aan het worden![]()
[afbeelding]
DECOY88 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:09:
[...]
polijsten en een maand later weer de bloemkolen eroplaat de bagger er nu gewoon opzitten
Ter verdediging: + 30 graden en ik had beloofd aan mijn vrouw niet te vallen..
(vroeger reed ik zo rond dus uiteindelijk kom ik er wel
Nais shotje van het Vespatje:
Mijn nek ontbreekt hier ineens..:
en aan het einde van de rit terug op de camping:
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
ik had alle motoren gekozen, maar motorscooters en die mocrodrugsdealer motoren (met twee voorwielen) zwaai ik niettellavist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:18:
[...]
• Naar IEDEREEN!
• Naar andere motoren
• Alleen naar harley's
• Alles behalve honda's
• Naar niemand
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik zwaai ook alleen maar naar vriendelijke motorrijders...418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:34:
[...]
ik had alle motoren gekozen, maar motorscooters en die mocrodrugsdealer motoren (met twee voorwielen) zwaai ik niet
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou jou niet eens herkennen als motorrijder denk ikBommes schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:55:
[...]
Ik zwaai ook alleen maar naar vriendelijke motorrijders...
Of thermisch coaten in de kleur van het frameStreskip schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:02:
[...]
Haha!
Moet de mijne binnenkort ook even smeren. Baal alleen van de ori pijp, die is al lelijk aan het worden![]()
[afbeelding]
Ik zwaai ook wel eens naar brommer rijders die me volgas tegemoed komen.. tja..418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:59:
[...]
Ik zou jou niet eens herkennen als motorrijder denk ik
Soms zwaai ik naar alles en iedereen op 2 wielen (of 3) en soms ben ik gewoon aan het rijden en zwaai ik naar niemand maar onderscheid maak ik niet.
Ik vind de discussie/opmerkingen altijd zo typisch: ik heb gewoon mijn A (volledig) en mijn Vespa mag en kan ook gewoon de snelweg op maar toch is het geen motor volgens vele dus zwaaien ze er niet naar, ook al rijd het op de snelweg of een of andere provinciale weg en kan het niet anders dan een motor zijn.
Werd een aantal maanden geleden ingehaald door zo een Vespa motor op een N weg, daarvoor heb ik wel even mijn hand uitgestoken toen die langs kwam met 100Bommes schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:04:
[...]
Ik zwaai ook wel eens naar brommer rijders die me volgas tegemoed komen.. tja..![]()
Soms zwaai ik naar alles en iedereen op 2 wielen (of 3) en soms ben ik gewoon aan het rijden en zwaai ik naar niemand maar onderscheid maak ik niet.
Ik vind de discussie/opmerkingen altijd zo typisch: ik heb gewoon mijn A (volledig) en mijn Vespa mag en kan ook gewoon de snelweg op maar toch is het geen motor volgens vele dus zwaaien ze er niet naar, ook al rijd het op de snelweg of een of andere provinciale weg en kan het niet anders dan een motor zijn.
True. Maar in de bbk zie ik t verschil niet. Zijn er uberhaupte visuele verschillen?Bommes schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:04:
[...]
Ik zwaai ook wel eens naar brommer rijders die me volgas tegemoed komen.. tja..![]()
Bij zo een yamaha T-max is het wel wat duidelijker te zien, een Vepsa is inderdaad een flink stuk kleiner en lager.
Van voren gezien doet een beetje maxiscooter (burgman of zo een piaggio gigant) niet onder voor een forse toermotor.
Overigens ben ik ook niet gek ik snap ook wel dat mensen het anders bekijken.
Je hoeft niet te schakelen, je zit in een of andere plee houding en de meeste motorscooter rijders rijden dat omdat het zo goedkoop en handig is of omdat ze net een of andere gang member hebben neer gepopt.
Dat zijn nou niet echt "motorrijders" maarja wat is dan wel een "motorrijder"??
Ik heb zowel een Yamaha FJ 1200 als een motorscooter maar ik beleef meer plezier op de Vespa.
Zit beter, kan het langer vol houden dus om rond te rijden.
De snelheden blijven wat makkelijker legaal als je toch wat fun wilt hebben en een beetje wilt hoeken oh en het is 2 keer zo zuinig als de FJ..
In kleur van het frame zou wel erg giftig worden denk ik maar als het te gek wordt zou zwart coaten geen gek idee zijn.cyntax schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:00:
[...]
Of thermisch coaten in de kleur van het frame. Wou het doen met mijn CBR maar bij nader inzien vond ik heel wat Rizoma meuk leuker dan de gehele pijp coaten
.
Wat bedoel je met Rizoma meuk?
Zou kunnen, er is maar 1 manier om daarachter te komen, zwart zou inderdaad denk ik zelf ook eigenlijk de beste optie zijn ook kijkend naar de prijs. Volgens de offerte van een jaar terug is in kleur coaten 700 euro (volledig 4-2-1 uitlaatsysteem) en zwart coaten 300 euro waarbij ze me aanraadden om het zwart te maken omdat de kleuren coat zeer lastig schoon te houden is.Streskip schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:52:
[...]
In kleur van het frame zou wel erg giftig worden denk ik maar als het te gek wordt zou zwart coaten geen gek idee zijn.
Wat bedoel je met Rizoma meuk?
Rizoma maakt prijzige aluminium motor accessoires.
Thanks voor de info! Zwart is beste idd ook qua prijscyntax schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:59:
[...]
Zou kunnen, er is maar 1 manier om daarachter te komen, zwart zou inderdaad denk ik zelf ook eigenlijk de beste optie zijn ook kijkend naar de prijs. Volgens de offerte van een jaar terug is in kleur coaten 700 euro (volledig 4-2-1 uitlaatsysteem) en zwart coaten 300 euro waarbij ze me aanraadden om het zwart te maken omdat de kleuren coat zeer lastig schoon te houden is.
Rizoma maakt prijzige aluminium motor accessoires.
Dat zijn ook inderdaad prijzige stukjes metaal
In de zomer zwaai ik gewoon helemaal niet. Doe ik van de winter wel weer, als de échte motorrijders overblijven.418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:34:
[...]
ik had alle motoren gekozen, maar motorscooters en die mocrodrugsdealer motoren (met twee voorwielen) zwaai ik niet
Tijd om m'n ruit eraf te slopen, gisteren was gewoon niet leuk meer...
Oslik blyat! Oslik!
http://www.weeronline.nl/...-Roche-en-Ardenne/4055975
Verwijderd
Grappige stelling. Ik rij in de winter ook en moet zeggen dat er in de zomer veel met handjes zwaaien.XBL schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:00:
[...]
In de zomer zwaai ik gewoon helemaal niet. Doe ik van de winter wel weer, als de échte motorrijders overblijven.
Ik ben mocro en heb ook een mp3 motor en vind je post erg ongepast.418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:34:
[...]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
[quote]Falastine schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:13:
[...]
Knip
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 06-07-2015 10:55 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die verwachting pingelt elke vijf minuten op en neer, momenteel weer 27C. Maar boeien, het gaat iig niet vriezen en zeer waarschijnlijk ook niet regenen. Ruit ligt eraf. En gezien ik toch bezig was gelijk met Dasty en Nevr-Dull aan de slag gegaan. Hoeft m'n dochter niet meer te denken dat ze bij een sloeber met midlifecrisis achterop zit_Apache_ schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:26:
Iets koeler minder heet, ~26C, met hier en daar wat bewolking. Wel zal het heet aanvoelen, windkracht 2.
http://www.weeronline.nl/...-Roche-en-Ardenne/4055975
Oslik blyat! Oslik!
Dat dus idd418O2 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:59:
[...]
Ik zou jou niet eens herkennen als motorrijder denk ik
Ik zwaai ook niet naar van die gasten dus nu zonder beschermende kleding rijden, eerder hoofdschuddend voorbij.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Oslik blyat! Oslik!
Toevallig ook nog met een akra er onder en een binaire gashendel?Falastine schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:13:
[...]
Ik ben mocro en heb ook een mp3 motor en vind je post erg ongepast.
Ik zie ze hier zo vaak rijden, vriendje achterop, allebei in een fladderend shirtje als dwazen door het verkeer heen. Maar bij een serieuze bocht kruipen ze er rechtop doorheen, want goed sturen is lastig.
Maar ach, we leerden allemaal rijden op een driewieler
No offence, maar er zijn er een hoop die het voor de rest verpesten.
[ Voor 5% gewijzigd door empy op 05-07-2015 13:15 ]
Ach, als je te verhandelen goederen in een nektasje passen is het een prima bedrijfsvoertuig, lekker vlot door de stadempy schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Toevallig ook nog met een akra er onder en een binaire gashendel?
Ik zie ze hier zo vaak rijden, vriendje achterop, allebei in een fladderend shirtje als dwazen door het verkeer heen. Maar bij een serieuze bocht kruipen ze er rechtop doorheen, want goed sturen is lastig.
Maar ach, we leerden allemaal rijden op een driewieler![]()
No offence, maar er zijn er een hoop die het voor de rest verpesten.
Is absoluut geen issue om je motor opgebokt weg te zetten (die van mij staat in de winter met beide wielen "los" van de vloer met vloerverwarming) maar ik vraag me af of je er veel plek mee gaat winnen418O2 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:13:
Ik krijg een paddockstand van iemand die hem over heeft. Het is toch geen issue als ik mijn motor op de paddockstand zet in de schuur? Scheelt namelijk wat ruimte tov de standaard
[...]
Wahed kkzemmel
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse