Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 56 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:10
Ok, duidelijk. ;)
Via de Eiffel naar Luxemburg of welke richting wil je op?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Ok, duidelijk. ;)
Via de Eiffel naar Luxemburg of welke richting wil je op?
Ik ga niet hoor ;)

Maar m'n plan was om via Luxemburg richting Eifel te gaan vrijdag. Zaterdag rond te rijden in de Eifel, en dan zondag weer via Luxemburg terug.

Maar de mooiste route in de Eifel blijft nog even een open issue. Nog 1 lang weekend gepland staan, hopelijk is het dan normaal weer!

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 01-07-2015 11:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
Dan klopte je antwoord niet. ;)

Welk weekend heb je nu op het oog? Altijd een goed excuus om de motor te pakken in het weekend en even mee op te rijden. Woon maar 2 uurtjes van Luxemburg af.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh ik ga juist expres alleen op pad :D

Ik rij wel een samen met een vriend, maar dat continue rekening houden met een ander... da's niet waarom ik motor rijd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:56:
Heh, dat word nog leuk als mijn vriendin eens aan de motor begint... Die is in de auto extreem van het rustig optrekken en vroeg schakelen, vaak voor de 2k al zelfs (in een Smart met 700cc benzineblokje :+ )
Schakelen in auto's :N

Nee geef mij maar een automaat, airco aan, en een bekerhouder voor de cola 8)

Automaatjes 8)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Automaatjes 8)

[video]
Toch moet ik zeggen dat die handbak op het einde ook verdomde vlot schakelt!

Mijn Specs

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
steveman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:13:
Oh ik ga juist expres alleen op pad :D

Ik rij wel een samen met een vriend, maar dat continue rekening houden met een ander... da's niet waarom ik motor rijd.
Oh joh! Ik ga juist veel liever met iemand anders de hort op!
Lekker klooien op de weg met z'n 2e. wedstrijdjes bij het stoplicht enz.
Als er dan wat leuks gebeurd kan je het er tenminste met iemand over hebben! anders wordt het zo'n 'je had erbij moeten zijn' verhaal. :)

Een handtekening?!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik rij vrijwel altijd alleen, maar zou het niet erg vinden om ook eens met anderen een dagje rond te crossen. Laatst met die toerrit vanuit Waalre, was me heel goed bevallen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik rij ook vrijwel altijd alleen, hoewel zo nu en dan toeren met anderen lijkt me ook wel leuk :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Ik moet zeggen dat met iemand samen rijden best leuk is, ook zonder communicatie

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Helaas helaas moet ik vanwege persoonlijke omstandigheden afscheid nemen van mijn mooie Suzuki GSR 600... Mochten jullie interesse hebben of zelf iemand weten...!

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
418O2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:24:
Ik moet zeggen dat met iemand samen rijden best leuk is, ook zonder communicatie
Afgelopen zondag ben ik met vier andere motorrijders (twee onervaren en twee ervaren onder wie mijn instructeur) naar de Eifel geweest. Het was erg leerzaam om achter m'n instructeur aan te rijden. :) Ook fijn dat ze je even wijzen op mogelijke gevaren (grind op de weg, haarspeldbocht etc).

De pitstops waren ook gezellig trouwens. :Y

De ervaren rijders hebben zich wel overduidelijk ingehouden om ons (de onervaren rijders), maar gelukkig vonden ze dat niet erg (zeggen ze).

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
Throduss schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:30:
Helaas helaas moet ik vanwege persoonlijke omstandigheden afscheid nemen van mijn mooie Suzuki GSR 600... Mochten jullie interesse hebben of zelf iemand weten...!

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
"Er mag proefgereden worden onder "eerlijke ruil" (dwz autosleutels + identiteitsbewijs of iets van
soortgelijke waarde aan de motor). Ik rijd met de auto achter je aan."
Kijk daarmee uit, laatst op MF iemand zijn motor gejat, fake rijbewijs.
Dus beter het volledige bedrag vooraf overhandigen + minimaal 18 Megapixel foto van de proefrijder + vingerafdrukken. Liefst nog een haar of wangslijm voor DNA.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 01-07-2015 14:55 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En als ze je de sleutels overhandigen van een auto die niet van hun is, biedt dat ook geen zekerheid. Jij mag die auto daarna namelijk mooi weer afstaan. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Aan een particulier zou ik geen motor meer verkopen gezien alle topic's op motor-forum.

Valse paspoorten, gestolen auto's als onderpand, sta er niet meer van te kijken .........

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Aankoopbedrag als borg is de beste oplossing die ik tot nog toe gelezen heb. Heeft natuurlijk ook z'n nadelen...

• tellavist
steveman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:21:
Aankoopbedrag als borg is de beste oplossing die ik tot nog toe gelezen heb. Heeft natuurlijk ook z'n nadelen...
En die nadelen zijn? :)
Iemand die het aankoop bedrag niet als borg kan afstaan bij mij, is geen potentiele koper wat mij betreft.
Deze persoon zal dus ook geen proefrit op mijn trouwe tweewieler mogen maken

Een handtekening?!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:44
Valse briefjes?
Je moet naar de bank lopen, storten op je rekening in automaat, om te kunnen weten als het geld echt is.
Helaas zou ik dat als koper natuurlijk NIET toestaan.
Verder heb je ook malafide kopers, die dan uiteindelijk zeggen: ik heb nog NIETS ontvangen.
Waar sta je dan?

Never ever financial advice...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:37:
[...]

En die nadelen zijn? :)
Iemand die het aankoop bedrag niet als borg kan afstaan bij mij, is geen potentiele koper wat mij betreft.
Deze persoon zal dus ook geen proefrit op mijn trouwe tweewieler mogen maken
Ja.. maar ik als potentiele koper ga niet zo maar even paar duizend aan jou geven, zonder onderpand....
Nadeel is dus dat je mij in elke geval geen drol zal verkopen met een dusdanig wantrouwen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Er is duidelijk een TTP nodig... Paypal gebruiken :?

• tellavist
Cyberpope schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Ja.. maar ik als potentiele koper ga niet zo maar even paar duizend aan jou geven, zonder onderpand....
Nadeel is dus dat je mij in elke geval geen drol zal verkopen met een dusdanig wantrouwen.
Je hebt mijn motor toch? :)

Een handtekening?!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Paypal.. zou ik als koper altijd doen, die staat altijd aan de kant van de koper.
Ik gok dat een goed gesprek en kijken wat voor een vlees in de kuip nog het beste is.

Overigens sta ik erg te kijken van de prijs voor 2de hands. Zijn die echt zo duur. Neig nu erg om maar nieuw te kopen voor de paar duizend meer. Wat ze durven te vragen voor een motor van 7 jaar oud zeg.
3 mogelijkheden.

1) Ik kom terug en het is me niet bevallen maar jij stelt "verkocht is verkocht... ik heb het geld :w "
2) Jij stelt eenvoudig geen geld gehad te hebben (en hoe bewijs ik tegendeel??)
3) Optie 2 + ik heb ook nog eens aangifte vanwege diefstal aan mijn broek hangen.

Kortom zekerheden zijn er niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Cyberpope op 01-07-2015 16:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mag weg..

[ Voor 96% gewijzigd door Cyberpope op 01-07-2015 16:00 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cyberpope schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:58:
[...]

3 mogelijkheden.

1) Ik kom terug en het is me niet bevallen maar jij stelt "verkocht is verkocht... ik heb het geld :w "
2) Jij stelt eenvoudig geen geld gehad te hebben (en hoe bewijs ik tegendeel??)
3) Optie 2 + ik heb ook nog eens aangifte vanwege diefstal aan mijn broek hangen.

Kortom zekerheden zijn er niet.
Eens. Al helemaal als je bij een garage box oid afspreekt zou ik nooit mn geld als onderpand achterlaten. Kom je er tijdens de proefrit achter dat het een opgepoetst, maar zwaar afgetrapt rokend hok is met teruggedraaide teller, rijd je terug, is de verkoper m gesmeerd met jouw zuur verdiende centen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• tellavist
Ja maar zo heb je altijd voor en nadelen als zowel kopende al verkopende partij...

Een handtekening?!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Heb vaak genoeg motoren verkocht en gekocht.

Wat ik heel belangrijk vind is vertrouwen. Als ik het niet vertrouw, ben ik al weg. Het begint al bij de advertentie die ik lees; is hij goed geschreven in correct Nederlands? Hoe lang is iemand lid van b.v. Marktplaats? Zijn de foto's normaal (niet ondersteboven, telefoonfoto's) en is de beschrijving volledig?

Als ik zie staan 'GOEDE MOTOR' - en geen km.stand/gebreken, laat ik het al zitten.

Meestal koop ik van verkopers buiten de Randstad (eigenlijk altijd) omdat die, in mijn opinie, beter te vertrouwen zijn. Ik ga altijd met nog iemand; die blijft dan bij de verkoper staan en praatjes maken. Dat is hetgeen wat voor mij altijd werkt.

Als verkoper zou ik het ook niet leuk vinden als er 1 koper komt, met de motorfiets wegrijd en - misschien - nooit meer terugkomt. Daarnaast kan je aan indrukken elkaar goed peilen of dit goed zit.

Mijn extra voordeel is, als ik verkoop, de motorfiets in een afgesloten parkeergarage staat. Daar kunnen potentiele kopers naar hartelust kijken, luisteren en lange stukken hard rijden - een van de mooiere pluspunten van mijn bewaakte parkeergarage -

[ Voor 12% gewijzigd door Ricepuppet op 01-07-2015 16:41 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
noes schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:34:
[...]

Eens. Al helemaal als je bij een garage box oid afspreekt zou ik nooit mn geld als onderpand achterlaten. Kom je er tijdens de proefrit achter dat het een opgepoetst, maar zwaar afgetrapt rokend hok is met teruggedraaide teller, rijd je terug, is de verkoper m gesmeerd met jouw zuur verdiende centen.
Of het is een gestolen motor met valse papieren. :Y

Oplichters heb je in de vorm van kopers en verkopers.

• 418O2
steveman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:21:
Precies. Als heb je geld, hij staat nog op jouw naam

• kazzzdafke
Verkopers met TEveel praatjes, of verkoperd die niets zeggen.
Advertenties in de trend van: uitmuntende staat, nooit iets aan geweest, ..

Maw, alle overdreven of onderschatte communicatie tov normale gedrag is voor mij een alarmbel.

Ik weet wat ik verkoop dat eerlijk is, dan hoef ik geen extra praatjes maken, zeg wat er aan is en ook de goede punten. Ik verzwijg ik geen zaken en moet daarom andere zaken extra in de verf zetten.
Of sommige zeggen weinig en redeneren: als ze er niet achter vragen is het hun eigen schuld.

Testrijden is altijd een risico, punt.
Maar zelden spreek ik thuis af. Die dan 's nachts de moto zouden komen ophalen?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:20

Chakotay

Lick here to continue

Zo, net terug van Hyperpro, de GSX-R heeft verse vorkolie, keerringen en een setje veren. Wat een verschil zeg :) Terugrit was goed warm trouwens...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
Wat betreft verkopen is proefrijden zeker een risico. Ik ken meerdere mensen waarvan de motor op die manier is gestolen. Legitimatie of een auto als onderpand zegt dan ook niets, die kunnen net zo goed vals of gestolen zijn. Persoonlijk doe ik het een beetje op gevoel, het "verhaal" van de persoon moet kloppen.
kazzzdafke schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:20:
Maar zelden spreek ik thuis af. Die dan 's nachts de moto zouden komen ophalen?
Met liefde spreek ik thuis af, dan maken ze direct kennis met mijn alarmsysteem. Die overigens na een keer kennis maken geen vrienden met je is ;)

Afbeeldingslocatie: http://hondensite.bravepages.com/afbeeldingen/rottweiler%20(4).jpg

(Random plaatje van internet) Het is overigens een hartstikke lieve knuffelhond :)

XXXVI

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Dacuuu schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:54:
[...]

"Ik rijd met de auto achter je aan."
het eerste fietspad ben je hem kwijt 8)7 als hij niet al voorpiept bij de auto's. 1e keer ging hij er met een motor achteraan. met mijn gs500. maar wilde wel een beetje weten wat ik ermee kon O-) en de 2e keer kreeg ik de sleutels en mijn vader ging een bakkie met hem in zijn flatje doen. en als ik klaar was moest ik maar even bij nummer ** aanbellen en de lift naar de *ste verdieping pakken.

daarna overgeschreven en daarna betaald en verzekering geregeld. dus ik kon verzekerd en al op pad. oOo

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Automaatjes 8)

[video]
De éérste auto welke zelf op tijd terug kan schakelen vóór een bocht moet nog ontwikkeld worden. Handbak FTW ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Dank voor alle reacties. Ik zit wel in dubio wat handig is voor wat betreft proefrijden. Ik vind wel dat dat zou moeten kunnen, iemand hoeft niet blind 4k aan een motor uit te geven - dit zou ik zelf ook nooit doen.

Ik zie eigenlijk maar twee opties, en één randvoorwaarde - Ik moet vertrouwen kunnen hebben in de persoon. Als ik het niet vertrouw trek ik direct de stekker eruit. Verder:

1. Achter koper aanrijden met tweede motor
2. Vooraf koopbedrag als borg ontvangen, opletten met vals geld e.d.

Iemand nog andere aanvullingen / mogelijkheden?
Cyberpope schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:58:
Overigens sta ik erg te kijken van de prijs voor 2de hands. Zijn die echt zo duur. Neig nu erg om maar nieuw te kopen voor de paar duizend meer. Wat ze durven te vragen voor een motor van 7 jaar oud zeg.
"Ze"? Je mag me ook gewoon aanspreken hoor... De markt bepaalt de prijs, en die is altijd rond dit niveau geweest. Ik heb een aantal extra's die vergelijkbare motoren niet hebben - prima prijs dus.

[ Voor 113% gewijzigd door Throduss op 02-07-2015 07:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat eerste puntje wat je noemt is eigenlijk wel lachwekkend (IMHO).

Je hebt daar een tweede (snellere) motorfiets voor nodig én je dient minimaal de zelfde óf betere "skill's" te hebben als de persoon waaraan je die fiets gaat verkopen :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Throduss schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:15:
Dank voor alle reacties. Ik zit wel in dubio wat handig is voor wat betreft proefrijden. Ik vind wel dat dat zou moeten kunnen, iemand hoeft niet blind 4k aan een motor uit te geven - dit zou ik zelf ook nooit doen.

Ik zie eigenlijk maar twee opties, en één randvoorwaarde - Ik moet vertrouwen kunnen hebben in de persoon. Als ik het niet vertrouw trek ik direct de stekker eruit.
Inderdaad. Als je met alle enge verhalen rekening moet houden, kun je je motor gewoon niet particulier verkopen vanwege diefstal, vals geld en/of valse papieren. En ik heb de valse overboeking nog niet langs zien komen, maar ook dat gebeurt.
Vertrouwen is ook meestal waar ik vanuit ga. Maar ja, ik heb dan ook geen hele dure motor te koop en ga ervan uit dat iemand niet heel veel moeite gaat doen met valse papieren om een bejaarde (nee, geen klassieker) RT te stelen.

Echter, vertrouwen is gevaarlijk. Toen ik die RT kocht wilde de toenmalige eigenaar de papieren de dag voor de overdracht al meegeven. Kon ik 'm zelf overschrijven. Ik wees 'm erop dat ie het geld nog niet in zijn hand had. Maar hij vond mij er wel betrouwbaar uitzien. Toen zei ik dat oplichters er altijd betrouwbaar uitzien omdat ze anders niemand kunnen oplichten. Keek ie een beetje raar van op... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:18
wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 03:49:
[...]

De éérste auto welke zelf op tijd terug kan schakelen vóór een bocht moet nog ontwikkeld worden. Handbak FTW ;)
Ze bestaan ondertussen al hoor :) De nieuwe 7 serie maakt gebruik van GPS om zo de bochten "aan te zien komen" en daardoor kan de bak al terugschakelen voordat je in de bocht zit.
Maar alsnog is een handbak leuker te rijden naar mijn idee.

[ Voor 6% gewijzigd door Headshot_NL op 02-07-2015 07:43 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Headshot_NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:43:
[...]

Ze bestaan ondertussen al hoor :) De nieuwe 7 serie maakt gebruik van GPS om zo de bochten "aan te zien komen" en daardoor kan de bak al terugschakelen voordat je in de bocht zit.
Maar alsnog is een handbak leuker te rijden naar mijn idee.
Voor dat soort auto's worden de borden met "GPS UIT" dus langs de weg gezet als er wegwerkzaamheden plaatsvinden?

• Jolke
ephymerous schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:44:

[...]

[afbeelding]

(Random plaatje van internet) Het is overigens een hartstikke lieve knuffelhond :)
Je (random) plaatje is stuque. :)

Vanochtend langs de motor gelopen, zou graag willen rijden en 's ochtends is het ook echt lekker. Echter 's middags met een zwarte motor door 35+ graden rijden is niet leuk meer. 8)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Throduss schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:15:
"Ze"? Je mag me ook gewoon aanspreken hoor... De markt bepaalt de prijs, en die is altijd rond dit niveau geweest. Ik heb een aantal extra's die vergelijkbare motoren niet hebben - prima prijs dus.
Nee hoor... zoals je zelf stelt, de markt bepaald de prijs. En zoals je zelf stelt ben je redelijk markt-conform (hoewel ikzelf geen waarde hecht aan je extra's). Dus de hele markt is duur, niet alleen jij.

Als ik kijk wat voor motoren ik een beetje aan het kijken ben (tour, rond de 600cc) is het prijsverschil tussen nieuw en 5 a 7 jaar oud dusdanig klein dat ik me steeds meer op nieuw ga oriënteren. Waarom zou ik voor die 1500 euro een risico nemen, terwijl ik voor 1500 meer weet wat ik krijg en 3 jaar garantie heb?

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:18
wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:59:
[...]

Voor dat soort auto's worden de borden met "GPS UIT" dus langs de weg gezet als er wegwerkzaamheden plaatsvinden?
Nee, ze herkennen borden langs de weg van wegwerkzaamheden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• tellavist
Pfew hé
Gisteren moest ik dan terug van werk met 32 graden zon op m'n bakkes.
Lederen combi aan en gaan! :9
Heb mooi met de rits open gereden, achter op de duozit wijdbeens gereden de hele tijd.
Ziet er niet uit maar je moet wat in die hitte! :+ (ik ga voortaan lekker met de arco aan in de auto met deze temperaturen...)

Een handtekening?!

Verwijderd

Zat vanmorgen heerlijk met een mat zwarte helm en een zwart textiel pak op de motor. Gewoon een kwestie van flink gassen 8)

• kazzzdafke
Inderdaad, de airco op de motor regel je zelf met je rechterhand :D

Alhoewel, nu komt er enkel WARME lucht uit :(

Ik heb net mijn IXIL uitlaat eens zonder dB killers gezet. Valt niet tegen :)

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:05:
Zat vanmorgen heerlijk met een mat zwarte helm en een zwart textiel pak op de motor. Gewoon een kwestie van flink gassen 8)
Dan moet je niet door de bebouwde kom moeten, anders wordt het lastig. ;)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:13:
Zo, net terug van Hyperpro, de GSX-R heeft verse vorkolie, keerringen en een setje veren. Wat een verschil zeg :) Terugrit was goed warm trouwens...
Lekker die Hyperpro veren he! Ik heb ze een maandje geleden ook in mijn Night Rod laten zetten. Die Harley vering is gewoon slecht. En nu met de Hyperpro's kan ik mijn vrienden op hun nakedbikes een beetje bijhouden teminste. Gelijk na montage een lang weekeind Eifel gedaan. Lekker sturen! Natuurlijk mis ik wel een hoop grondspeling. Dus ik kan de motor niet zo plat gooien. Gelukkig schiet het ding als een kogel de bocht uit als je hem eenmaal rechtop hebt staan.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OmH_ZsnJJy0/VYF0_H6rpDI/AAAAAAAAFoQ/xCwZXxqdzgc/s800/20150603_213059.jpg

Ik heb van het weekeinde een paar voorvork-covers laten monteren. In de onderstaande foto zie je dat de voorvork wat iel lijkt lijkt. Al zijn het in werkelijkheid eigenlijk flink dikke poten. En die chrome binnenpoten staat natuurlijk niet zo fraai bij de motor.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-xTmSC7ist-s/VYFwXNk8gpI/AAAAAAAAFoA/5lHMWnZrhDs/s800/20150510_150602_1.jpg

Nu met de covers erop. De set bestaat uit 6 delen. Drie per poot. Een dopje over de bovenkant van de poot, Een huls tussen de balhoofdsplaten en een huls waar de buitenpoot in schuift zodat de vork nog gewoon in kan veren. Daarnaast heb ik er als extratje nog een set zwarte as-covers op laten zetten zodat je die vieze grijze as-moeren niet meer ziet.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mqPC-qGJwcY/VZT0Rmc6VsI/AAAAAAAAFv0/CT6w46WAZ4M/s800/20150627_182008_resized.jpg

Veel agressiever al zeg ik het zelf. >:) En het mat-zwarte spatbord en stuurkuipje kleurt ook goed bij de glanzend zwarte voorvork. Vooral van voren gezien.

P.S. Inderdaad lekker warm op de motor. Gistermiddag was het echt heet en vanochtend was het ook al flink warm. Dat belooft nog wat voor vanmiddag.. Nouja, we zijn ook niet snel tevreden over het weer he.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 02-07-2015 10:41 ]

Have a wheelie good weekend!

• tellavist
kazzzdafke schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:24:
Inderdaad, de airco op de motor regel je zelf met je rechterhand :D
nu komt er enkel WARME lucht uit :(
Ook al rij je VER boven de snelheid die toegestaan is.
Je krijgt inderdaad een flink warme rijwind tegen :+
Denk dat ik maar eens wat koelelementen in de vriezer ga leggen. Zaterdag staat ook een ritje geplaned. Deze is min of meer niet onderuit te komen :X (heb al 3 keer afgezegd met deze jongen)
maar 40 graden is wel heul gortig hoor :9

Een handtekening?!

• kazzzdafke
Ik pas in deze temperaturen.

Trouwens, ik vermoed zelfs dat de banden veel minder grip krijgen als ze zo warm krijgen, tenzij je circuitbanden hebt..

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:53
Gisteravond nog op de motor gereden. Had na 10 min al de neiging om terug naar huis te gaan. Maar buiten bebouwde kom 100 km/u rijden dan gaat het wel. Was er alleen niet zo blij mee dat ze zout gingen strooien...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@FragDaddy: ziet er goed uit zo die Nightrod! Mis je je R1 nog? :P

Ik heb de hyperpro's goed kunnen testen vanochtend, er had een vrachtwagen een klapband gehad waardoor de hele rijbaan vol lag met rotzooi... Dat was een interessante snelle slalom, heerlijk wendbaar is de GSXR nu :)

De temperatuur was redelijk te doen met alleen een coolvest onder mijn pak, waarvan de rits redelijk ver open was waardoor het ding rijwind krijg. Wel in beweging blijven inderdaad, stoplichten zijn erg naar.

• tellavist
kazzzdafke schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:50:
Trouwens, ik vermoed zelfs dat de banden veel minder grip krijgen als ze zo warm krijgen, tenzij je circuitbanden hebt..
Dat voelt anders absoluut niet zo!
Volgens mijn tracking app heb ik zelfs een nieuw hellingshoek record gezet gisteren: 47.8 graden O-)
Misschien dat het wel tussen mijn oren zat hoor, ik had namelijk altijd het idee: hoe warmer het wordt hoe beter de banden plakken! :) Ik heb nog zo weinig ervaring op de motor dat ik niet kan zeggen of de banden echt meer grip hadden of dat ik dat gewoon tussen de oren had zitten :)

Een handtekening?!

• FragDaddy
Chakotay schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:57:
@FragDaddy: ziet er goed uit zo die Nightrod! Mis je je R1 nog? :P
Dank je! Ja, ik mis de R1 af en toe nog wel. Vooral de wheelies en de adrenalinekick. Maargoed, dat was nu juist de reden om dat ding weg te doen. Ik heb mijn rijbewijs gewoon veel te hard nodig. Daarnaast vinden mijn motormaatjes het nu ook weer leuk om samen een stukje te rijden. Met de R1 wilde ik nog wel eens wat 'rare' stunts wilde uithalen, wat ze eng vonden om te zien en daarom waren ze niet zo happig om samen een stukje te gaan rijden.

Maargoed, de R1 bestaat nu niet meer. Ik heb hem verkocht aan een hele jonge knul die nog maar net zijn rijbewijs had voor zware motoren. Die heeft hem 2x kort achter elkaar over het asfalt gegooit en de 2e keer was een flinke geloof ik. Nouja, zo'n R1 met snelgas, keiharde Ohlins vering en een wat aangepast blok is misschien niet de meest ideale beginnersfiets. Die fiets moest je echt de baas blijven, zeker als je wat serieuzer aan het sturen was. Anders ging hij er met jou van door. Het ding wilde nog wel eens wat bokken en wat nerveus reageren. Vooral een combinatie van de directe gasresponse, de keiharde vering en niet ideaal wegdek. Daarnaast rij je natuurlijk heel makkelijk heel hard op een dikke 1000cc en dan komen dingen nou eenmaal wat sneller op je af zeg maar :X

Jammer van de motor, want het ding was perfect wel qua afstelling (voor mij teminste) als qua onderhoud. En het was echt mijn droom-motor. Nog steeds trouwens. Dus in die zin vind ik het wel jammer.

Maargoed, met de Night Rod heb je wel veel meer (positief) bekijks. En ik kan er in ieder geval geen wheelies mee trekken. O-)
De temperatuur was redelijk te doen met alleen een coolvest onder mijn pak, waarvan de rits redelijk ver open was waardoor het ding rijwind krijg. Wel in beweging blijven inderdaad, stoplichten zijn erg naar.
Ik ben jaloers op je coolvest! Zeker als ik vanmiddag terug moet rijden :F

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 02-07-2015 11:35 ]

• kazzzdafke
Dat zit tussen de oren, want straatbanden op het circuit bijvoorbeeld krijgen dus TE warm waardoor er gripverlies is.
Nu, even eerlijk: op straat rij je niet zoals op een circuit natuurlijk, maar.. als je nu echt sportief rijdt op de straat en de band echt opwarmt, kan het wel eens zijn dat er wat minder grip is.

Bij ons is het vooral oppassen voor "black ice": (foto van inet) dus die zwarte lijnen, beginnen nu heel zacht te worden en glibberig...

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_5hyF1em0ZBw/TbRWT7BqvWI/AAAAAAAAH9E/zJmU-cXdlKU/s720/100_3401.JPG

• FragDaddy
kazzzdafke schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:19:
Dat zit tussen de oren, want straatbanden op het circuit bijvoorbeeld krijgen dus TE warm waardoor er gripverlies is.
Nu, even eerlijk: op straat rij je niet zoals op een circuit natuurlijk, maar.. als je nu echt sportief rijdt op de straat en de band echt opwarmt, kan het wel eens zijn dat er wat minder grip is.
Precies. Je moet serieus doorrijden om een sportband op straat zo warm te krijgen dat je echt gaat merken dat de grip gaat afnemen. Mogelijk dat je de achterband een beetje aan het smeren kunt krijgen waardoor het wat vaag aanvoelt als je onder hellingshoek flink gas gaat geven, maar verder zou ik me niet druk maken en gewoon lekker rijden.

Ik denk dat je met deze temperaturen als rijder de zwakke schakel bent en dat je toch al niet zo extreem kan sturen als dat je zou kunnen wanneer het 20 graden is.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 02-07-2015 11:25 ]

• Jolke

Bij ons is het vooral oppassen voor "black ice": (foto van inet) dus die zwarte lijnen, beginnen nu heel zacht te worden en glibberig...

[afbeelding]
Is dat zwarte spul niet gewoon teer? Als het warm wordt dan wordt het juist plakkerig, zou ik denken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En zacht / vloeibaar ;)

• kazzzdafke
Nu, deze lijnen zijn op zich nog niet zo erg.
Maar hier in Belgie (weet niet hoe het zit in NL) heb je soms hele stukken weg "herstelt" met deze teer.
Dat wordt dus inderdaad zacht, vloeibaar, glibberig! Als je dat in een bocht tegenkomt, heb je meerdere 10 tallen cm's geen grip.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:58

_Apache_

For life.

Weinig last van hitte, ventilatie staat lekker open. Wel loopt het blok flink warm, gister in de avond naar huis gereden. Met een zacht rugwindje ~65km snelweg, thuis aangekomen voelde ik de warmte van het blok door mijn motorbroek heen branden.. :X

* _Apache_ neuriet verder, 'met de vlam in de pijp, scheur ik door de Brennerpas..' *plop plop* 'ver van huis maar in men sas..' >:)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
FYI black ice is engels voor ijzel...
Mogelijk word dit spul ook wel zo genoemd, maar het is niet de hoofdbetekenis..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:28:
Nu, deze lijnen zijn op zich nog niet zo erg.
Maar hier in Belgie (weet niet hoe het zit in NL) heb je soms hele stukken weg "herstelt" met deze teer.
Dat wordt dus inderdaad zacht, vloeibaar, glibberig! Als je dat in een bocht tegenkomt, heb je meerdere 10 tallen cm's geen grip.
Zoals hier in Rdam ;) https://www.google.nl/map...3312!8i6656!6m1!1e1?hl=en

Creatief met kurk teer :+

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 02-07-2015 11:56 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Maargoed, de R1 bestaat nu niet meer.
Dat is ook zonde... :/ Leek me al niet echt een beginnersfiets dat ding :P

• tellavist
FragDaddy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Maargoed, de R1 bestaat nu niet meer. Ik heb hem verkocht aan een hele jonge knul die nog maar net zijn rijbewijs had voor zware motoren. Die heeft hem 2x kort achter elkaar over het asfalt gegooit en de 2e keer was een flinke geloof ik.
Pfieuw die moet ook een flinke klap gehad hebben in z'n zelfvertrouwen.
Dit is waarom er dus geadviseerd wordt: begin nou niet gelijk op een ''dikke duuzend' :'(
Zonde van die mooie machine! :X

Een handtekening?!

• FragDaddy
Chakotay schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Dat is ook zonde... :/ Leek me al niet echt een beginnersfiets dat ding :P
Was ook geen beginnersfiets, maarja.. Als iemand mij een envelop met contant geld voor mijn neus houdt, ga ik niet roepen "Nee, ik wil hem niet aan je verkopen!". Toen ik later het verhaal hoorde heb ik nog wel even gedacht "Wat als hij nou zwaargewond of erger was geweest, hoe had ik er dan over gedacht om de motor aan hem te verkopen". Want je weet natuurlijk dat het onverstandig is om zo'n ding te gaan rijden als je geen ervaring hebt en je nog een jonge hond bent. Dan is je enthousiasme al snel groter dan je ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 02-07-2015 12:04 ]

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Tegenwoordig moet je in de zomer ook maar op je pekelfiets stappen: "Nederland bezweert smeltend asfalt met... strooizout"

• kazzzdafke
Ik zal straks eens een foto nemen van hier in de buurt.
Dat is in de bocht, een strook van ongeveer 50cm breed en 3m lang... :/ OP de ideale lijn

Verwijderd

Toch is het uitkijken met teerstrepen. Een tijd geleden heb ik best wat geluk gehad en ben toch wel witjes van mijn motor afgestapt omdat ik door zo'n rottige teerstreep in een bocht op de andere weghelft ben beland. Als op die helft een vrachtwagen had gereden had ik het waarschijnlijk niet meer kunnen navertellen :X

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
FragDaddy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:38:
[...]
[afbeelding]

Veel agressiever al zeg ik het zelf. >:) En het mat-zwarte spatbord en stuurkuipje kleurt ook goed bij de glanzend zwarte voorvork. Vooral van voren gezien.

P.S. Inderdaad lekker warm op de motor. Gistermiddag was het echt heet en vanochtend was het ook al flink warm. Dat belooft nog wat voor vanmiddag.. Nouja, we zijn ook niet snel tevreden over het weer he.
@FragDaddy: Wat een ontzettend mooi ding! <3 Echt super gaaf.

Vanochtend mijn theorie examen gehad. Ik denk dat ik dit een keer in de auto heb gezegd ofzo waardoor mijn auto zich bedreigd voelt, want die wilde dus niet starten.
Lege accu... -O-

Gelukkig kunnen starten met startkabels, dus deze actie ging mij niet bij het examen weghouden. Net op tijd bij het CBR, spullen in de locker, zitten en gelijk weer opstaan omdat ik aan de beurt was.
45 correcte antwoorden later startte mijn auto zonder problemen.

Tijd voor een motor... :+

• FragDaddy
MuddyMagical schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:22:
45 correcte antwoorden later startte mijn auto zonder problemen.

Tijd voor een motor... :+
Goed bezig! (zowel met je theorie als met je auto!) ;)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die Night Rod vind ik ook wel een hele mooie motor. :Y Ooit, als ik een grotere garage heb... :P

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

FragDaddy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:02:
[...]

Was ook geen beginnersfiets, maarja.. Als iemand mij een envelop met contant geld voor mijn neus houdt, ga ik niet roepen "Nee, ik wil hem niet aan je verkopen!". Toen ik later het verhaal hoorde heb ik nog wel even gedacht "Wat als hij nou zwaargewond of erger was geweest, hoe had ik er dan over gedacht om de motor aan hem te verkopen". Want je weet natuurlijk dat het onverstandig is om zo'n ding te gaan rijden als je geen ervaring hebt en je nog een jonge hond bent. Dan is je enthousiasme al snel groter dan je ervaring.
Hier ben ik het idd wel mee eens. Ik zou hem ook netjes 1x waarschuwen, maarja uiteindelijk zijn we allemaal volwassenen. (volgens de wet dan :+ )

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die jongen was ook gevallen als hij op een 600 was gestapt. Dus eigen schuld dikke bult.

@FragDaddy and Chakotay: Waarom HyperPro meuk? Je weet och dat hun progressieve veren monteren en niet lineaire? Misschien voor de HD wel ok. Maar Chakotay rijd gelijk ik geen choppert ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 418O2
Tylen schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:29:
Die jongen was ook gevallen als hij op een 600 was gestapt. Dus eigen schuld dikke bult.
Precies. Met mijn 'tamme' GSX600R rij je jezelf ook stuk als je dom rijdt.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@FragDaddy and Chakotay: Waarom HyperPro meuk? Je weet och dat hun progressieve veren monteren en niet lineaire? Misschien voor de HD wel ok. Maar Chakotay rijd gelijk ik geen choppert ;)
Omdat ik deze GSX-R op het moment voornamelijk voor woonwerk e.d. gebruik. Er zal vast nog wel een keer een circuitdagje mee gereden worden, maar meer dan 5% van de kilometers die hij doet zal dat waarschijnlijk niet worden :)

Verwijderd

Een leuke duo test van twee naakte kanonnen :)

http://www.motorfreaks.nl...en-suzuki-gsx-s-1000.html

• 418O2
Ik vind de Kawa ook mooier. Die GSXS is een beetje "IK BEN STOER! maar niet zo heel erg" qua uiterlijk.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

De gasreactie van de GSXS zou tegen vallen geloof ik (dus wellicht dat we de rijder niet 100% de schuld kunnen geven van z'n gashand in dat filmpje van 1000PS dat ik een tijdje terug poste)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Da's toch bitumen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08

talin

ES-MA

iemand nog een paar moto2 machines kopen.
https://dechow.de/en/Auct...der-Klasse-Moto-2/3852075

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:37:
Weinig last van hitte, ventilatie staat lekker open. Wel loopt het blok flink warm, gister in de avond naar huis gereden. Met een zacht rugwindje ~65km snelweg, thuis aangekomen voelde ik de warmte van het blok door mijn motorbroek heen branden.. :X

* _Apache_ neuriet verder, 'met de vlam in de pijp, scheur ik door de Brennerpas..' *plop plop* 'ver van huis maar in men sas..' >:)
Haha herkenbaar, af en toe wijdbeens gezeten om niet te erg te verbranden, benen waren helemaal rood. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
Nou hoop ik over een aantal weken ook te gaan afrijden voor onbeperkt vermogen en zit al af en toe wat rond te struinen. Nu vind ik qua uiterlijk deze wel in de smaak vallen:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Kawasaki%20ZZR1100%2091%20%201.jpg
'nadeel' is dat hij om te beginnen gewoon te veel vermogen heeft. Zou wel willen zeggen dat ik rustig kan rijden daarop maar zou ook gek zijn als ik dat zelf geloof :+
Dus heeft iemand suggesties wat qua uiterlijk hier op lijkt, maar onder de 1000cc blijft. En qua model sport tour.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoezo teveel vermogen? Ze hebben lekker koppel onderin en dat leert wel gemakkelijk en fijn te rijden. Plus het hoever je het gas open draait, daar ben je toch zelf echt wel bij. :P

Maar goed, kan het mij wel enigszins voorstellen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@The-Source

Onderin rijden die tamelijk rustig, anders in de budget klasse. Honda CBR 1100 XX.

Persoonlijk zou ik hedendaags niet meer zoiets kopen als die Kawa, in die velgenmaat kan je nauwelijks fatsoenlijke banden kopen. Daarbij zijn die dingen vreselijk zwaar in gewicht.

Vanmiddag een mafkees op me pad, op me woonwerk route is er een wegversmalling bij het binnenrijden van de bebouwde kom. Deze wegversmalling zit voor het verkeer dat het dorp inrijdt.
Ik reed het dorp uit en kreeg van 2 auto's geen voorrang, ik denk prima kan gebeuren. Vervolgens zit er een BMW zo strak achter de 2e auto dat ik die nooit kon zien aankomen :(

[ Voor 39% gewijzigd door Ghostrider op 02-07-2015 22:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• 418O2
The-Source schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:55:
Nou hoop ik over een aantal weken ook te gaan afrijden voor onbeperkt vermogen en zit al af en toe wat rond te struinen. Nu vind ik qua uiterlijk deze wel in de smaak vallen:
[afbeelding]
'nadeel' is dat hij om te beginnen gewoon te veel vermogen heeft. Zou wel willen zeggen dat ik rustig kan rijden daarop maar zou ook gek zijn als ik dat zelf geloof :+
Dus heeft iemand suggesties wat qua uiterlijk hier op lijkt, maar onder de 1000cc blijft. En qua model sport tour.
check het eerst met je verzekering. Mijne wou eigenlijk niet boven de 75kW doen, mijne wouden ze nog net doen (82kW).

Ik vind dat al meer dan genoeg vermogen om mee te beginnen eigenlijk. Al naar gsx600r, VfR of zx6/7r gekeken?

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoorde dat van me collega ook, die kreeg m gewoon niet verzekerd bij waar zijn auto verzekerd was. En heb pas geleden mijne verzekerd (102kw) en heb geen rij evaring. Rij al zelfs twee jaar op papier geen auto meer. Was geen probleem :P

• 418O2
Streskip schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:45:
Hoorde dat van me collega ook, die kreeg m gewoon niet verzekerd bij waar zijn auto verzekerd was. En heb pas geleden mijne verzekerd (102kw) en heb geen rij evaring. Rij al zelfs twee jaar op papier geen auto meer. Was geen probleem :P
I know, maar wel de moeite waard om even te checken. Anders kan je altijd gewoon bij de knmv

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Potato, potato ;)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:48

[afbeelding]
Zag hierover nog een filmpje langskomen op het MF.

@Fragdaddy, ik vind je night rod echt een machtig mooie machine!

• FragDaddy
Zoals je zegt.. Voor de Harley is het prima. Het gaat gewoon om een stuk comfort. De standaard vering is zo slecht dat het gewoon komisch is. Sportief rijden wordt toch nooit mogelijk op die motor (vooral door gebrek aan grondspeling), dus waarom weer sportievere vering monteren (behalve dat ik dan toch een Ohlins fanboy blijf ;))
Een hele rare is dit. Ik heb toch regelmatig met sportmotoren volgas accelererend over bitumenstrepen gereden. Natuurlijk kan de motor wat gaan bewegen. Zonder stuurdemper kan hij zelfs flink met zijn kopje gaan schudden, maar dat hij zo opeens op zijn kant ligt? nah. Wat hier nu gebeurde? :? Voorrem vol ingeknepen als schrikreactie op de bitumen die in zicht kwam en voorwiel blokkeren over die bitumen ofzo??
Dank! :>

[ Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 03-07-2015 09:16 ]

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Omdat ik deze GSX-R op het moment voornamelijk voor woonwerk e.d. gebruik. Er zal vast nog wel een keer een circuitdagje mee gereden worden, maar meer dan 5% van de kilometers die hij doet zal dat waarschijnlijk niet worden :)
Snap ik. Maar het progressieve lijkt mij een raar iets. Als je er vervolgens aan gewend ben en je stapt dan weer op een fiets met normale veren moet je weer omscholen ;)
FragDaddy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:53:
[...]

Zoals je zegt.. Voor de Harley is het prima. Het gaat gewoon om een stuk comfort. De standaard vering is zo slecht dat het gewoon komisch is. Sportief rijden wordt toch nooit mogelijk op die motor (vooral door gebrek aan grondspeling), dus waarom weer sportievere vering monteren (behalve dat ik dan toch een Ohlins fanboy blijf ;))
Gelukkig maar. Öhlins FTW.

[ Voor 31% gewijzigd door Tylen op 03-07-2015 09:45 ]

• Tylen

Tylen

_/-\o_ Niet eens zo heel duur.. Tenminste het bod staat nu op 17K en er zal nog wel wat bovenop komen. Maar dan nog.. Kickuh ding.

• Jolke
cyntax schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:07:
[...]

[video]

Vaag, wat daar gebeurd is. Stuur recht, lijkt niet te remmen... waar komt die kracht naar rechts vandaan, dat de motor omvalt. :?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
Zit er over te denken om weer een moter aan te schaffen. Probleem, ding staat hele jaar buiten. Vorige moter ging uiteindelijk roesten en dat vind ik zonde. Zelfs met hoes erover.

Zijn er manieren om het ding goed te houden? En ik kan geen overkapping maken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hij remt zeker wel!

• Jolke
Hij houdt zijn gas, dat hoor je duidelijk. Remmen zie ik niet eigenlijk.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Hij houdt zijn gas, dat hoor je duidelijk. Remmen zie ik niet eigenlijk.
:F :N

Poll: Remt hij wel of niet?
Jolke, hij remt absoluut!
Hij remt absoluut, Jolke!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394894&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• Nero22
  • Laatst online: 11:15
Goeie poll wel. :P

Maar je ziet de motor nog wel induiken, vlak voor de streep. Ik zou niet weten waarom je überhaupt zou remmen, maar het gebeurt wel.

It's funny. But not ha-ha funny.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij trekt volgens mij de koppeling in voor de bitumenstreep. De motor draait even stationair voor de val.
Hij lijkt ook te remmen als ik de snelheidsmeter in de gaten houd. Ook lijkt hij iets te duiken door het remmen.

"Waarom remt hij?", dacht ik ook.
Wellicht is hij gaan remmen vanwege de voetgangersoversteekplaats waar net een voetganger aan komt lopen. Wat vertragen zodat de voetganger kan oversteken en jij zonder te hoeven stoppen weer door kan.
Zodra hij de bitumenstreep remmend raakte is mogelijk het voorwiel gaan blokkeren en glijden met de crash tot gevolg.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2015 10:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jolke
steveman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:16:
[...]

:F :N

Poll: Remt hij wel of niet?
Jolke, hij remt absoluut!
Hij remt absoluut, Jolke!
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Beetjes overdreven reactie, zeg. :')

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:22

Metro2002

Memento mori

Nero22 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:20:
Goeie poll wel. :P

Maar je ziet de motor nog wel induiken, vlak voor de streep. Ik zou niet weten waarom je überhaupt zou remmen, maar het gebeurt wel.
Yep, hij remt en net op dat moment rijdt ie strak over een bitumenstreep heen.
Wel erg lullig zoiets :/

• tellavist
Jolke schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Beetjes overdreven reactie, zeg. :')
Hahahah, ik vond hem wel goed! 8)7

Een handtekening?!

Pagina: 1 ... 56 ... 105 Laatste