Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Proqzor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Ik heb vorige week zelf mijn ketting gespannen. Ik heb hem toen met ca 2-3 cm speling vastgezet. Ik vond het alleen lastig om dit te doen zonder bok of paddock stand. In de handleiding van de motor staat dat je het strakste punt moet opzoeken van de ketting? Die van mij was zo slap dat ik in elke situatie de ketting tegen de geleiders kon drukken en dus niet kon zien in welke positie hij het strakst stond.

Als ik dat zo hoor dat je er op moet gaan zitten en daarna vast moet zetten. Is het dan nog verstandig dat ik mijn motor naar een motor zaak toe rijdt? Hij is nu wel lekker strak. Hij rijdt ook echt super nu, aangezien ik behoorlijk lang met een slappe ketting heb gereden was ik aan het stotteren en slaan gewend geraakt :P

Het is mijn eerste motor en ik heb nooit echt sleutel ervaring gehad met motoren/brommers/auto's.
Op zich maakt het niet super veel uit of de motor op de jiffy, bok of paddock stand staat. Ik merk iig weinig tot geen verschil in kettingspanning. Bok/paddock stand is makkelijker, want dan kan je het achterwiel gemakkelijk ronddraaien.

Als je ketting zo slap is dat je het strakste punt niet kan vinden, dan stel je em eerst globaal wat strakker, totdat je wel dat punt kan vinden. Voordat je gaat rijden, zou ik dat als eerste controleren. Je checkt dat trouwens op het onderste deel van de ketting, dus door de ketting omhoog te duwen richting de achterbrug.

Verder vraag ik me af wat je met "lekker strak" bedoeld. Als dat snaar-strak is (geen speling), dan moet je er absoluut niet mee gaan rijden. Als "lekker strak" gewoon binnen de marge is op het strakste stuk van je ketting, dan staat-ie prima gespannen. Je kan dan voor de zekerheid ff naar een motorzaak rijden en vragen wat die er van vind.

Mocht je je ketting wat meer slack willen geven: draai alles een beetje los en geef daarna een paar flinke trappen tegen de achterband. Daarmee schuift-ie weer een stuk terug. Zorg wel dat je motor stevig staat of dat je anders iemand hebt om em vast te houden.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

Wootlock

Evilution

Tankiej schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:00:
[...]

Dat is wel een interessante documentaire inderdaad. Daardoor keek ik gisteren toch anders naar de Satudarah leden gisteren op een chopperdag, wat voor emblemen ze op hun hesjes hadden etc :P
Zag er idd laatst ook een paar in Eindhoven en na het zien van de docu idd ook op de hesjes gelet :D
Zat geen 1% embleem op de hesjes :+

"Don't let your dreams be memes"

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Wootlock schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Zag er idd laatst ook een paar in Eindhoven en na het zien van de docu idd ook op de hesjes gelet :D
Zat geen 1% embleem op de hesjes :+
Bij de groep die ik gisteren zag had toch wel 1/3 een 1% embleem :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Die 1% staat naar verluidt voor 1% van de motorrijders die crimineel is. Dat heeft een Minister van Justitie ooit gezegd.

Laatst gelezen op motor-forum, was me aan het inlezen over kleuren, logo's etc. Het is blijkbaar zo dat je MC in je clubnaam niet mag gebruiken, anders krijg je slaag. En de naam van de stad mag je ook niet voeren op je logo's.

Of althans, het mag in de zuivere zin van het woord, maar Satudarah, Hells Angels enzo houden er niet van en zullen je proberen op andere gedachten te brengen.

• Tankiej
418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:50:
Die 1% staat naar verluidt voor 1% van de motorrijders die crimineel is. Dat heeft een Minister van Justitie ooit gezegd.

Laatst gelezen op motor-forum, was me aan het inlezen over kleuren, logo's etc. Het is blijkbaar zo dat je MC in je clubnaam niet mag gebruiken, anders krijg je slaag. En de naam van de stad mag je ook niet voeren op je logo's.

Of althans, het mag in de zuivere zin van het woord, maar Satudarah, Hells Angels enzo houden er niet van en zullen je proberen op andere gedachten te brengen.
Klopt, maar binnen de club betekent het nog weer wat anders. In die documentaire kreeg iemand een 1% embleem voor (correct me if I'm wrong, herrinner het me niet meer exact): 'een daad van agressie in het belang van de club'.

• 418O2
Tankiej schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Klopt, maar binnen de club betekent het nog weer wat anders. In die documentaire kreeg iemand een 1% embleem voor (correct me if I'm wrong, herrinner het me niet meer exact): 'een daad van agressie in het belang van de club'.
Waarmee je dus een crimineel bent, toch?

• Tankiej
418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Ja, maar niet iedereen krijgt dus zomaar zo'n 1% embleem.

En de minister van Justitie heeft het misschien ooit gezegd, maar de benaming 1% clubs is al best oud :P
De term is ontstaan nadat een bestuurder van de American Motorcyclist Association op een evenement in het Amerikaanse Hollister in 1947, nadat er gevechten waren uitgebroken, verklaard zou hebben dat 99% van alle motorrijders fatsoenlijke burgers zijn. Daaruit volgt logischerwijs dat 1% "outlaw" is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/1%25MC

• Wootlock
  • Registratie: December 2007

Wootlock

Evilution

418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Dat was niet heel duidelijk, maar ik heb het vermoeden van wel.
De kerel die een persoon omver had gelegd en uitlegde hoe moeilijk het wel niet is om met een magaazijn 9-mm iemand om te brengen had iig geen 1% embleem :+

"Don't let your dreams be memes"

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-12-2025

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

tellavist schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Die oprit ken ik! daar ben ik ook de A28 opgegaan die dag.
Jammer dat je niet over de snelweg gegaan bent! hoe ben jij gereden die dag?
Vanaf Meppel binnendoor langs de vaart.

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Tylen schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Woon je in Harderwijk of Ermelo???

Zit je zo dicht bij de Rossi tribune en heb je maar 1 minuut film van de race erop. Je had in je compilatie juist het stukje van Rossi voor de Tribune moeten doen. Of kon je het net niet zien? (Zit volgens mij een knikje daar in de tribune/duin)
Woon in Harderwijk! Rossi tribune konden we net niet zien.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rtoo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Zeewoldenaar hier :w :w

Jammer dat je die niet kon zien, moet een aardig feestje geweest zijn daar ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wootlock schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Dat was niet heel duidelijk, maar ik heb het vermoeden van wel.
De kerel die een persoon omver had gelegd en uitlegde hoe moeilijk het wel niet is om met een magaazijn 9-mm iemand om te brengen had iig geen 1% embleem :+
Dat was ook een prive zaak en niet voor de club.. dus logisch dat hij daar geen patch voor krijgt..

'daad van agressie' is nogal vaag, ik kan beetje agro tegen je gaan schreeuwen dat is niet crimineel maar wel agresief..
Maar ik vermoed dat je voor die patch wel iets meer moet doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:27
Vraagje aan de pekel rijders onder ons.
Ik rijd nu 3 jaar het jaar rond en dus ook in de pekel. Nu kost die pekel mij vaak een nieuwe ketting ondanks goed vethouden en schoonmaken.

Was is de clue om de ketting zo min mogelijk te laden lijden onder de pekel?
Voorbeeldje: Januari: Ketting zgan, nog niet gespannen. Vandaag de dag is de ketting op. Onregelmatige rek waardoor hij niet meer fatsoenlijk te spannen is.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
Rtoo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Nog een Zeewoldenaar hier! dus ook ik zwaai even vanaf de overkant! :w
wat voor motor rij je? dan onthoud ik die even! een oranje triumph?

Een handtekening?!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:20

Chakotay

Lick here to continue

Frontysco schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:15:
Ik rijd nu 3 jaar het jaar rond en dus ook in de pekel. Nu kost die pekel mij vaak een nieuwe ketting ondanks goed vethouden en schoonmaken.

Voorbeeldje: Januari: Ketting zgan, nog niet gespannen. Vandaag de dag is de ketting op. Onregelmatige rek waardoor hij niet meer fatsoenlijk te spannen is.
Ik heb me altijd prima gered door gewoon regelmatig te smeren & vet houden, na 8 winters doorrijden nog nooit problemen met de ketting gehad. Ketting schoonmaken heb ik in al die tijd nooit gedaan, maar ze hebben allemaal de 30-40k km of zelfs meer wel gehaald.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Frontysco
Chakotay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:20:
[...]

Ik heb me altijd prima gered door gewoon regelmatig te smeren & vet houden, na 8 winters doorrijden nog nooit problemen met de ketting gehad. Ketting schoonmaken heb ik in al die tijd nooit gedaan, maar ze hebben allemaal de 30-40k km of zelfs meer wel gehaald.
Om de hoeveel km smeer jij tijdens de pekel? In mijn geval deed ik het iedere week een stevige laag S100 wat om de 200km zou zijn.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Frontysco schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:15:

Ik heb een automatisch smeersysteem, die staat bij mij in de winter "onnodig" hoog. Spettert een beetje op de achtervelg, maar de ketting wordt zo wat vettiger gehouden. Doe al 2 jaar met dezelfde ketting (40K KM) op de DL1000

PSN & XBL: Denkoyugo

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:44
Hangt toch ook af van de rechterhand hoor en niet enkel van het smeren.
Goed aan/uit raggen is ook niet echt geweldig voor een ketting (en niet alleen dat :) )

Never ever financial advice...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Frontysco schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Om de hoeveel km smeer jij tijdens de pekel? In mijn geval deed ik het iedere week een stevige laag S100 wat om de 200km zou zijn.
Wisselend :) Op 2 van de motoren heb/had ik een Osco-oilertje, dat was meestal om de paar dagen even een slinger daaraan geven. Op de rest zowel een S100-spuitbusje als een pot rood vet met een kwast gebruikt, dat ging grofweg 1x per week ofzo, wat op zo'n 300km neer komt. Vooral die rode meuk blijft prima lang zitten :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:58

_Apache_

For life.

En ook smeren na de regen, drooglopen = doodlopen...

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
Vanmiddag heb ik dan ook mijn rijbewijs gehaald *O*

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2015 15:28 ]

XXXVI

• aveenhuysen
ephymerous schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:28:
Gefeliciteerd, welkom bij de club!!! 8) 8) 8)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• tellavist
Hulde! en vooral:
Welkom! d:)b

Een handtekening?!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gefeliciteerd! Zelf heb ik vrijdag de vlag uit mogen hangen 8)

Nu dus op zoek naar een knappe supersport >:) Jammer alleen dat de meeste mooie zo ver weg staan, en vaak ook sneller verkocht worden dan ik er langs kan :F

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 418O2
Congrats beiden!

• Frontysco
Chakotay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Wisselend :) Op 2 van de motoren heb/had ik een Osco-oilertje, dat was meestal om de paar dagen even een slinger daaraan geven. Op de rest zowel een S100-spuitbusje als een pot rood vet met een kwast gebruikt, dat ging grofweg 1x per week ofzo, wat op zo'n 300km neer komt. Vooral die rode meuk blijft prima lang zitten :)
Mn 1e ketting is eraan gegaan omdat ik niet controleerde of mn scottoiler wel smeerde dus volledige eigenschuld. De 2e keer heb ik 100% met de hand gesmeerd (S100) was dus blijkbaar niet genoeg was. Dit jaar heb ik er weer een Scottoiler opgezet (andere fiets) en die staat nu op standje vette velg, in de winter houd ik hem ook vet aan, desnoods bijsmeren met S100.

Hopen dat het beter gaat!

• Jolke
  • Laatst online: 12:10
Gefeliciteerd, zij die geslaagd zijn. :)F :)B
Altijd goed meer motorrijders.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Frontysco schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:50:
[...]

Mn 1e ketting is eraan gegaan omdat ik niet controleerde of mn scottoiler wel smeerde dus volledige eigenschuld. De 2e keer heb ik 100% met de hand gesmeerd (S100) was dus blijkbaar niet genoeg was. Dit jaar heb ik er weer een Scottoiler opgezet (andere fiets) en die staat nu op standje vette velg, in de winter houd ik hem ook vet aan, desnoods bijsmeren met S100.

Ik rij weliswaar maar zelden in de regen, maar wat ik doe is voor het dagelijkse gebruik heb ik een (elektronische) scottoiler.
Echter, de zijkanten van de schakels raken dan alsnog wel eens droog; daar smeer ik dan eens in de zoveel tijd wat Forté Red Grease op. Puur tegen de roest, en tot nu toe (>20k km) werkt dat prima.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DrivinUCrazy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:06:
[...]
daar smeer ik dan eens in de zoveel tijd wat Forté Red Grease op. Puur tegen de roest, en tot nu toe (>20k km) werkt dat prima.
Jammer dat ze die forte red grease niet meer maken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh? Nu ik inderdaad bij wat webshops kijk zie ik dat geen van allen het product nog kan leveren.

Gelukkig heb ik maar 3 potten thuis staan. Ooit eens een keer voor een prikje op ebay op de kop getikt. Ik dacht eerst dat ik één pot besteld had, dus ik keek raar op toen ik zo'n zware doos geleverd kreeg. Bleek in de omschrijving inderdaad te staan dat het om 3 potten ging. (en ik heb gewoon de reguliere prijs voor één pot betaald)

Ik kan voorlopig nog vooruit. :Y)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kijk, dat is mooi. Ik kreeg te horen dat het goed was....en toen kon ik het nergens vinden, hehe. Heb gelukkig nog mijn oude vertrouwde S100 :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Proqzor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Ik heb vorige week zelf mijn ketting gespannen. Ik heb hem toen met ca 2-3 cm speling vastgezet. Ik vond het alleen lastig om dit te doen zonder bok of paddock stand. In de handleiding van de motor staat dat je het strakste punt moet opzoeken van de ketting? Die van mij was zo slap dat ik in elke situatie de ketting tegen de geleiders kon drukken en dus niet kon zien in welke positie hij het strakst stond.

Als ik dat zo hoor dat je er op moet gaan zitten en daarna vast moet zetten. Is het dan nog verstandig dat ik mijn motor naar een motor zaak toe rijdt? Hij is nu wel lekker strak. Hij rijdt ook echt super nu, aangezien ik behoorlijk lang met een slappe ketting heb gereden was ik aan het stotteren en slaan gewend geraakt :P

Het is mijn eerste motor en ik heb nooit echt sleutel ervaring gehad met motoren/brommers/auto's.
spanning en afstellen is motor afhankelijk. vraag eens in het model topic op M-F als het meezit krijg je ergens een werkplaatshandboek vandaan. daar staat alles in wat je als monteur moet weten :*)

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

tellavist schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Nog een Zeewoldenaar hier! dus ook ik zwaai even vanaf de overkant! :w
wat voor motor rij je? dan onthoud ik die even! een oranje triumph?
Oranje Street Triple!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:59

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:50:

Ik vind het maar een zielige vertoning, die MC's. Allemaal lekker ingewikkeld doen over erecode enzo. Naar mijn idee zit er weinig eer in intimidatie, illegale activiteiten en moordpartijen. Als het nou beperkt was tot hun eigen 'soort', zou ik er niet heel erg veel moeite mee hebben, maar dat is het dus: ze denken dat ze door die colors alles kunnen maken. Intimidatie door hun uitdossing vinden ze maar wat makkelijk. Ik kan daar niets mee. Marginale types die geen idee hebben hoe ze zich normaal moeten gedragen. Anders hoef je je niet te verstoppen achter die symbolen. Totaal geen respect voor.

Iemand van zo'n club kan mijn respect op zich wel verdienen door mij in eerste instantie normaal te benaderen. Ik zeg nooit zomaar tegen iemand dat ie op kan rotten zonder dat er iets gebeurd is, maar ik vind de uitstraling van deze clubs, ook naar 'normale' motorrijders, reden genoeg om ze bij voorbaat op -1 te zetten. Ze mogen dan hard werken om daar een +1 van te maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

^^ +1

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Ik vind het maar een zielige vertoning, die MC's. Allemaal lekker ingewikkeld doen over erecode enzo. Naar mijn idee zit er weinig eer in intimidatie, illegale activiteiten en moordpartijen. Als het nou beperkt was tot hun eigen 'soort', zou ik er niet heel erg veel moeite mee hebben, maar dat is het dus: ze denken dat ze door die colors alles kunnen maken. Intimidatie door hun uitdossing vinden ze maar wat makkelijk. Ik kan daar niets mee. Marginale types die geen idee hebben hoe ze zich normaal moeten gedragen. Anders hoef je je niet te verstoppen achter die symbolen. Totaal geen respect voor.

Iemand van zo'n club kan mijn respect op zich wel verdienen door mij in eerste instantie normaal te benaderen. Ik zeg nooit zomaar tegen iemand dat ie op kan rotten zonder dat er iets gebeurd is, maar ik vind de uitstraling van deze clubs, ook naar 'normale' motorrijders, reden genoeg om ze bij voorbaat op -1 te zetten. Ze mogen dan hard werken om daar een +1 van te maken.
valt dit ook nogsteeds onder "een gezellig motorclubje" vooral het filmpje onderaan wel de moeite waard :X
http://gagarinmoto.ru/?lang=en_US&page_id=11

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gezellig clubje. Volgens mij dezelfde lui waar wat tumult om was even terug.
Ik heb het filmpje niet uit gekeken als je het niet erg vindt. 35min Russische propoganda is mij iets teveel van het goede... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:26:
Gezellig clubje. Volgens mij dezelfde lui waar wat tumult om was even terug.
Ik heb het filmpje niet uit gekeken als je het niet erg vindt. 35min Russische propoganda is mij iets teveel van het goede... :+
_O- dat je de eerste 5 minuten al volgehouden hebt _O-

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01

-tom-562

Oliesjeik

(jarig!)
SL65 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:12:
Wat gebruiken de meeste hier om één leren motorpak te reinigen en in te vetten?

Ik heb een soort leer wax gebruikt maar dat werkte niet ideaal (witte vlekken op de naden :$ ) . Ik zag dat Dainese een hele kit verkoopt, maar wellicht zijn er betere mogelijkheden.

Ik vraag me wel af of leer cleaners gedrukte logo's op het pak niet aantasten.
Lauw water en een sponsje, eventueel met een drupje dreft ofzo. Invetten doe ik met een grote pot ledervet voor paardenspul (zadels enzo). Niet duur en goed spul, is kleurloos en geeft geen rare vlekken (ik gebruik het ook voor al mijn andere lederen spullen, schoenen, tassen etc).

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:56:
[...]

Lauw water en een sponsje, eventueel met een drupje dreft ofzo. Invetten doe ik met een grote pot ledervet voor paardenspul (zadels enzo). Niet duur en goed spul, is kleurloos en geeft geen rare vlekken (ik gebruik het ook voor al mijn andere lederen spullen, schoenen, tassen etc).
voor mijn zwarte schoenen gebruik ik gewoon de oude motorolie O-)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:58:
[...]

voor mijn zwarte schoenen gebruik ik gewoon de oude motorolie O-)
Tsss..... Jij gebruikte dat spul ten tijde van je GS500 zelfs om de helm en het vizier van de persoon áchter je te smeren 8)7 O+ :X O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:35:
[...]
_O- dat je de eerste 5 minuten al volgehouden hebt _O-
Niet eens. Ik heb er doorheen geskipt. Ik ken de Russen een beetje... ;)

• kazzzdafke
In Brussel is er een nieuw circulatieplan..
In het kort: 2 belangrijke verkeersaders zijn voetgangerszone geworden, er mag geen verkeer meer door, dus alle verkeer op de kleine ring, en dat voor 5 voetgangers en een hond...

Korte impressie: ze staan zelfs stil voor de Koning zijn deur :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_3k0AcRoKWw]

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 29-06-2015 23:48 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:04:
14. Maar heb een jaar of 10 geleden ook een paar lessen gehad en pikte het snel op.
14 Blokuren of losse uren?

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Tankiej schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:11:
[...]

Tof, dat is vlakbij. Als het een beetje weer is dan ga ik wel even een kijkje nemen!
Gratis toegang of betaald?
Afgelopen jaren was het gewoon gratis, ik ga er vanuit dat dat dit jaar weer zo is! :)

• 418O2
14 klokuren. Wel dubbele lessen gehad met avb

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

Frontysco schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:50:
[...]

Opletten met kettingsmeerders te mengen met gewoon kettingvet.
Veel kettingsmeerders werken met continue smering met eender welke olie. Ze werken door het vuil eraf te slingeren (hence de vette velg). Gewoon kettingvet blijft op de ketting plakken.
Het kan zijn dat ze elkaar gaan tegenwerken (kettingspray die eraf vliegt door de smeerder, olie die niet goed op de ringen raakt door kettingvet)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor degenen die het zaterdag gemist hadden, geniale finish van Ajo in de Moto3:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Bq2N5mmrUCE]

via DinX op IRC

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En dan net buiten de punten finishen :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Opletten met kettingsmeerders te mengen met gewoon kettingvet.
Veel kettingsmeerders werken met continue smering met eender welke olie. Ze werken door het vuil eraf te slingeren (hence de vette velg). Gewoon kettingvet blijft op de ketting plakken.
Het kan zijn dat ze elkaar gaan tegenwerken (kettingspray die eraf vliegt door de smeerder, olie die niet goed op de ringen raakt door kettingvet)
Klopt. In mijn geval is het zo dat de scottoiler via het tandwiel de binnenkant van de ketting perfect bereikt, maar de buitenste zijkanten niet.

Vandaar dat ik het vet bewust alleen aan de zijkant van de schakels aanbreng. Puur om een roestwerend laagje aan te brengen. De binnenkant blijf ik af en mag de scottoiler doen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08

talin

ES-MA

Chakotay schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:58:
Voor degenen die het zaterdag gemist hadden, geniale finish van Ajo in de Moto3:

[video]

via DinX op IRC
ja die was mooi! liet het mijn vrouw zien die ook zeker 10 jaar met me mee is geweest naar het racen, reactie: "waarom laat ie em niet los?"

lieverd je weet nu toch wel dat er 3 regels zijn:
- altijd insturen
- het kan altijd harder
- nooit loslaten

bij die 3 regels hoort: "als je er nog niet naast ligt!"

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 30-06-2015 10:33 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

Mja, de zijkanten en roest. Vroeger nooit echt meegemaakt op de XJ600S.
Het belangrijkste blijven de O-ringen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:50

[video]

via DinX op IRC
De Moto2 en Moto3 gemist (en kan het filmpje hier ook niet zien), maar de finish van Rossi was ook niet onaardig.

• tellavist

[video]

via DinX op IRC
eerst een high sider weten te redden. (gaat mij niet lukken)
naast je motor blijven hangen op het asfalt (gaat mij niet lukken)
naast je motor blijven hangen op het gras (gaat mij niet lukken)
sturen op het gras(gaat mij niet lukken)
naast je motor hangen en sturen op het gras (gaat mij niet lukken)
finishen als een baas in de moto3(gaat mij niet lukken)

Kortom:
_/-\o_

Een handtekening?!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:48:
Mja, de zijkanten en roest. Vroeger nooit echt meegemaakt op de XJ600S.
Het belangrijkste blijven de O-ringen.
Ik wel, op mijn vorige motor. Die begon na 4.000 km al te roesten op de zijkanten, puur omdat er maar weinig olie op de zijkanten terecht kwam. Dat was ook de directe aanleiding om een potje Forté Red te bestellen, juist omdat deze er niet zo makkelijk af geslingerd wordt.

• kazzzdafke
Ik spuit elke maandag als ik vertrek het zichtbare deel van de ketting.
In natte periode, waar ik zelden in rijdt, durf ik het om de beurt eens te doen.
Dat duurt 10 seconden?

Nooit last van roest op ketting.

• Blue-eagle
  • Niet online
Na het lezen van dit document over de maximumsnelheid bij de A10 West in Amsterdam kwam ik bij deze quote in de context van overlast van uitlaatgassen:
De gezondheidsimpact is daarmee vergelijkbaar met dat van ernstig overgewicht in Nederland.
Koolstofmonoxide is dus behoorlijk schadelijk voor mensen. Dat is niets nieuws, lijkt mij. In de auto rij je rond met ramen gesloten en adem je vooral de lucht in deze afgesloten doos om je heen. De lucht die van buiten naar binnen komt wordt vaak ook gefilterd, volgens mij.

Op een motor zit alleen een helm tussen jouw neus en de buitenlucht.

Hoe schadelijk is het om dagelijks op de drukke A10 te rijden?
Kan je dit meten door voor je rit een lucht-sample te nemen, en na de rit ook?
Zijn er luchtfilters te krijgen voor motorrijders?

Nu wil ik niet met een permanent mondkapje op mijn hoofd rondlopen zoals vele mensen in China :+ Maar aangezien ik toch 3 keer per week in de sportschool hang en gezond eet leek mij dit ook niet raar om eens uit te zoeken :7

Edit: Een review van een product wat ik zou kunnen gebruiken: http://www.webbikeworld.com/r4/respro-sportsta-review/

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Blue-eagle op 30-06-2015 16:10 ]

• tellavist
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:05:
Na het lezen van dit document over de maximumsnelheid bij de A10 West in Amsterdam kwam ik bij deze quote in de context van overlast van uitlaatgassen:

[...]

Koolstofmonoxide is dus behoorlijk schadelijk voor mensen. Dat is niets nieuws, lijkt mij. In de auto rij je rond met ramen gesloten en adem je vooral de lucht in deze afgesloten doos om je heen. De lucht die van buiten naar binnen komt wordt vaak ook gefilterd, volgens mij.

Nu wil ik niet met een permanent mondkapje op mijn hoofd rondlopen zoals vele mensen in China :+ Maar aangezien ik toch 3 keer per week in de sportschool hang en gezond eet leek mij dit ook niet raar om eens uit te zoeken :7

Edit: Een review van een product wat ik zou kunnen gebruiken: http://www.webbikeworld.com/r4/respro-sportsta-review/

Iemand enig idee?
Het feit dat jij op je HD lekker aan het uitstoten bent. en je vervolgens zorgen maakt over je gezondheid ivm uitlaatgassen is zo tegendraads dat ik hier geen fatsoenlijk antwoord voor heb :+ :9
Draag anders zo'n bandana met skull print! zie je er nog stoer uit ook ;) O+

Een handtekening?!

• 418O2
tellavist schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Het feit dat jij op je motor lekker aan het uitstoten bent. en je vervolgens zorgen maakt over je gezondheid ivm uitlaatgassen is zo tegendraads dat ik hier geen fatsoenlijk antwoord voor heb :+ :9
In de file adem je de zooi van heel veel auto's in natuurlijk, meer dan wat je uitstoot.

Ik heb er overigens geen antwoord op. Mijn gevoel zegt dat je meer binnen krijgt tov een automobilist. Maar aan de andere kant sta je er minder lang natuurlijk.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dit weekend naar de Eifel, vorige gelegenheid (3 daags weekend geregeld op werk) was het juist op zaterdag nat... Nu zegt Google dat het 37oC gaat worden :D

Kan het nou nooit normaal!?

Anyway, zijn er nog absolute aanraders qua routes? In het verleden heb ik wel eens wat routes geprobeert van verzamelsites, maar dat werd steeds zo'n drama qua werkzaamheden / recente veranderingen.

Dus als iemand iets aan kan bevelen wat onlangs nog gereden is... gaarne!

Even donderjagen bij Piesport geschiedt natuurlijk sowieso >:)

• Blue-eagle
  • Niet online
tellavist schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Het feit dat jij op je HD lekker aan het uitstoten bent. en je vervolgens zorgen maakt over je gezondheid ivm uitlaatgassen is zo tegendraads dat ik hier geen fatsoenlijk antwoord voor heb :+ :9
Draag anders zo'n bandana met skull print! zie je er nog stoer uit ook ;) O+
M'n Harley is al een tijdje weg, ik zit nu op een Honda VFR1200 met DCT, om maar van het ene uiterste naar het andere te gaan :P
418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:14:
[...]

In de file adem je de zooi van heel veel auto's in natuurlijk, meer dan wat je uitstoot.

Ik heb er overigens geen antwoord op. Mijn gevoel zegt dat je meer binnen krijgt tov een automobilist. Maar aan de andere kant sta je er minder lang natuurlijk.
True. En die ritjes van 20 tot 40 minuten per dag zijn ook niet zo bizar lang. Maar toch, een teug uitlaatgassen inademen is niet iets wat ik graag doe :)

Eens kijken of ik dingen kan gaan meten...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou vanochtend richting Tilburg ging best prima, lekker temperatuurtje, maar vanmiddag. :X Klotsende oksels...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DECOY88
(overleden)
Blue-eagle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:05:

[...]

Iemand enig idee?
even goed gaan rijden als het warm is. op vakantie kom ik altijd met een zwarte kop het hotel binnen >:) andere dagen zie ik het niet wegens een gebrek aan spiegel :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Komend weekend (donderdag rijden we al aan) weer naar de BMW Hooligans in Garmisch Partenkirchen. Ook daar wordt het lekker weer! Vrijdag dus lekker aan het bier in de Biergarten daar :+
Ik ga deze keer voor de gein toch maar eens dat offroad parcours uitproberen. Enduropark Hechlingen heeft daar een stand en ze hebben ook een stel motoren meegenomen die je mag pakken en een rondje rijden over een redelijk eenvoudig parcours op de berghelling.
De enige kosten zijn €15 voor een 'BMW rijbewijs' waarmee je ook de demo motoren mag proberen (da's wel op voorinschrijving). Staan dus wel een paar nieuwe GSen ter beschikking (zowel R als F) dus best geinig om te doen.

Altijd leuk die Motorrad Days; één groot feest. Volgens mij doen alleen Ducati en HD dergelijke grote events (30-40.000 man). Of zijn er meer merken die dat doen?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Ik vind het maar een zielige vertoning, die MC's. Allemaal lekker ingewikkeld doen over erecode enzo. Naar mijn idee zit er weinig eer in intimidatie, illegale activiteiten en moordpartijen. Als het nou beperkt was tot hun eigen 'soort', zou ik er niet heel erg veel moeite mee hebben, maar dat is het dus: ze denken dat ze door die colors alles kunnen maken. Intimidatie door hun uitdossing vinden ze maar wat makkelijk. Ik kan daar niets mee. Marginale types die geen idee hebben hoe ze zich normaal moeten gedragen.
Hier twee straten verder woont ook zo'n droeftoeter. Meneer heeft altijd voorrang op zijn Harley, loopt breed op de stoep zonder ook maar een millimeter opzij te gaan als je van de andere kant aan komt lopen en kijkt iedere man die hij passeert indringend aan.
S'avonds zit vooral mijn vrouw hier op de bank te gniffelen als hij langsrijdt om zijn HD in de garagebox te stallen. En vervolgens de 500 meter naar huis af te leggen op een net iets te klein oud damesfietsje, zijn Satudarah-jassie nog aan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik heb net een paar vliegjes verzameld onderweg naar huis... Dit alles is van 1 ritje Leeuwarden->Amersfoort grotendeels door Flevoland, irritante polder met z'n vliegjes :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FvcOBNTl.jpg

• aveenhuysen
Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:08:
Hm, ik heb net een paar vliegjes verzameld onderweg naar huis... Dit alles is van 1 ritje Leeuwarden->Amersfoort grotendeels door Flevoland, irritante polder met z'n vliegjes :P

[afbeelding]
Wat een slagveld, hoe zag je er verder dan wel niet uit................. :? :? :?

En je motorfiets?

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

aveenhuysen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:13:
[...]

Wat een slagveld, hoe zag je er verder dan wel niet uit................. :? :? :?

En je motorfiets?
Ik zat redelijk achter de stroomlijn van mijn motor, dus alleen mijn schouders hadden een noemenswaardige vliegjesvoorraad. De voorkant van de motor zelf is wel redelijk een slagveld :P

De watertemperatuur van de GSXR was vanochtend om 7 uur voor het starten al 24°C trouwens... Begint goed :+

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 01-07-2015 08:14 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Net op weg naar het werk in het doorwaaipak, en dat was al gewoon aangenaam. Straks zal het wel iets meer zweten worden denk ik. (ook omdat ik dan vast nog wel wat file mag rijden)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb voor vanmidag mijn koelvest maar in de tas gemikt :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:33:
Ik heb voor vanmidag mijn koelvest maar in de tas gemikt :)
Ik heb vanmorgen maar de wintervoering eruit gehaald.. en zelfs - omdat ik een wilde bui was - mijn ventilatieritsen open gezet. :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nu nog wintervoering... Ik val al flauw als ik er aan denk _o-

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vind het wel meevallen. Rij elke dag 65 km snelweg, en dan is het zelfs in deze temperaturen nog prima te doen met dat soort voeringen. En mijn armen en schouders zijn reflecterend, die houden heel veel warmte tegen. :)

En ik rij maar een 600'tje, ik word niet weggefikt door een heet literblok bij het stoplicht. :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:51:
Vind het wel meevallen. Rij elke dag 65 km snelweg, en dan is het zelfs in deze temperaturen nog prima te doen met dat soort voeringen. En mijn armen en schouders zijn reflecterend, die houden heel veel warmte tegen. :)

En ik rij maar een 600'tje, ik word niet weggefikt door een heet literblok bij het stoplicht. :9
Hier ook een 600je op het moment :) Ik haal mijn wintervoering er echter meestal al uit en pak de zomerhandschoenen als het boven de 10-15° komt, ik heb het eerder te warm dan te koud :P

• The Executer
  • Laatst online: 13:41

The Executer

Lekker belangrijk!

Zo, net maar even een afspraak gemaakt bij de huisarts. Afgelopen maandag een ritje gemaakt waarbij ik ook een stukje A7 mee heb gepakt. Had helaas mijn doppen niet in. Sindsdien last van mijn linkeroor... Eerst viel het nog mee, een drukkend gevoel maar begint nu ook iets pijnlijk te worden. Verder valt het eigenlijk wel mee. Een piep/suis had ik eerder al eens opgelopen (waarvan weet ik niet), heb het idee dat de piep iets (echt minimaal) erger geworden is. Hopen dat de otoplastieken snel binnen zijn.

Weet ook wel waar het van komt: Onlangs een communicatiesetje aangeschaft van de Aldi voor op de motor. De bevestiging hiervan schroef je, zoals bij vele van die setjes, tussen het schuim en de buitenkant. Nu veroorzaakt dat kleine stukje plastic behoorlijk wat windruis. Druk ik mijn schouder er tegenaan is het ruizen weg. Iemand hier nog een tip voor? Afplakken met ductape o.i.d. zou misschien kunnen werken maar weet niet hoe goed dit is voor de helm.

_Apache_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:48:
[...]

Ik heb vanmorgen maar de wintervoering eruit gehaald.. en zelfs - omdat ik een wilde bui was - mijn ventilatieritsen open gezet. :+
Wintervoering... Die is er bij mij al uit sinds... Februari ofzo? Moet er niet aan denken. Met 20 graden loop ik al te zweten in een t-shirt. Op de motor heb ik een zwarte jas, dus zodra de zon ook maar een beetje schijnt heb ik het al snel comfortabel.

Weet nog met rijlessen op het gesloten terrein, op een gegeven moment bevangen door de hitte (instructeur liep mooi in een korte broek met hemdje). Even teruggelopen naar het gebouw met airco, kijk ik na 5 minuten onder mij, ligt er serieus een plas zweet van 20cm doorsnee onder mijn beide broekspijpen :X .

[ Voor 4% gewijzigd door The Executer op 01-07-2015 08:57 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ah check, voor mij andersom. Heb ergens een paar weken terug zelfs de handvatverwarming nog aangehad, dauw trok van de weilanden over de snelweg. En dan 65km rijden kan wel fris worden.

Anyway.. Zaterdag de FJR1300 ophalen. *O* *O*

• Melkunie
The Executer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:56:
Weet nog met rijlessen op het gesloten terrein, op een gegeven moment bevangen door de hitte (instructeur liep mooi in een korte broek met hemdje). Even teruggelopen naar het gebouw met airco, kijk ik na 5 minuten onder mij, ligt er serieus een plas zweet van 20cm doorsnee onder mijn beide broekspijpen :X .
Zaterdag 38 graden, ga ik op m'n rijles AVB oefenen |:( Daarbij zweet ik me bij 20 graden al kapot, zie er nu al tegenop :o

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12
Melkunie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Zaterdag 38 graden, ga ik op m'n rijles AVB oefenen |:( Daarbij zweet ik me bij 20 graden al kapot, zie er nu al tegenop :o
Ben je gek. Je bent lekker bezig met sturen, geen vrouwen aan het versieren. Vizier openzetten en gaan op dat terrein. En na elke langzame oefening ook even de noodstop oefenen, voor de extra rijwind ;)

En daarna kun je douchen (neem ik aan :P)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik weet niet hoe jij vrouwen versiert, maar bij AVB-oefeningen bij 30+° zweet ik een stuk harder :+

• tellavist
Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:08:

[afbeelding]
Holy shit waar heb je die vliegen vandaan joh?!
Ik rijd elke dag Almere <--> zeewolde ook dwars door het mooie flevoland. Toevallig ook gisteren nog, maar nog nooit ZOVEEL vliegjes mogen omleggen. :9

Een handtekening?!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
[...]

Ik krijg net een mail van mijn instructeur die voorsteld om de lessen naar zondag te verplaatsen vanwege de hitte. Ben ik stiekem toch blij mee. d:)b

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Holy shit waar heb je die vliegen vandaan joh?!
Ik rijd elke dag Almere <--> zeewolde ook dwars door het mooie flevoland. Toevallig ook gisteren nog, maar nog nooit ZOVEEL vliegjes mogen omleggen. :9
Dit was de A6 vanaf Joure tot Lelystad, vanaf daar binnendoor naar de brug bij Nijkerk. Savonds laat kort na zonsondergang, dan is de vliegjesconcentratie volgens mij meestal wel het hoogst. Heb ook niet echt netjes 130 gereden, misschien had dat er nog iets mee te maken :P

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
[...]

Ik mag morgenmiddag op voor mijn AVB, en heb ervoor nog een les van anderhalf uur.
Wordt een uitdaging. Genoeg drinken meenemen maar.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, screw it, ga wel niet naar de Eifel/Luxemburg dit weekend...

Denk niet dat m'n 1.5L camelbak groot genoeg is voor die hitte... Hoewel, het zou vrijdag ook nog gaan regenen/onweren eerst :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar kan het tussen de bomen anders lekker koel zijn. Maar, misschien is het met >35 graden wel beter vertoeven aan een zwembad dan op de motor. ;)

• tellavist
DrivinUCrazy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:10:
Daar kan het tussen de bomen anders lekker koel zijn. Maar, misschien is het met >35 graden wel beter vertoeven aan een zwembad dan op de motor. ;)
De behaalde temperaturen worden in de schaduw gemeten.
Zo ook de verwachte temperaturen.
Hang op zaterdag je thermometer maar eens in de volle zon. grote kans dat tie 50+ aangeeft :)

Een handtekening?!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Laten we ff eerlijk zijn.., motorrijden is leuk tussen de 15 en 25 graden :P

Wise enough to play the fool

• tellavist
teacher schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:13:
Laten we ff eerlijk zijn.., motorrijden is het leukst tussen de 15 en 25 graden :P
Daarna kan het nog wel leuk zijn. alleen moet je er extra moeite voor gaan doen.
extra warm kleden
koelelementen gebruiken
:9

[ Voor 24% gewijzigd door tellavist op 01-07-2015 10:16 ]

Een handtekening?!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

MuddyMagical schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Ik krijg net een mail van mijn instructeur die voorsteld om de lessen naar zondag te verplaatsen vanwege de hitte. Ben ik stiekem toch blij mee. d:)b
Kan mij volledig indenken dat je daar blij mee bent. Echt niet meer leuk om met deze temperaturen te moeten rijden. AVD is nog wel te doen omdat je dan toch gang hebt, maar AVB... pfff
Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Dit was de A6 vanaf Joure tot Lelystad, vanaf daar binnendoor naar de brug bij Nijkerk. Savonds laat kort na zonsondergang, dan is de vliegjesconcentratie volgens mij meestal wel het hoogst. Heb ook niet echt netjes 130 gereden, misschien had dat er nog iets mee te maken :P
Dat is het natuurlijk, je hebt ze geen kans gegeven netjes ruimte te maken voor je :+ .

Btw, maandag nog gepost dat mijn motor niet lekker liep. Meegenomen naar mijn vader, zijn overbuurman met 2 motoren en motorkennis heeft hem even meegehad. Flink losgetrokken en sindsdien loopt ie weer prima. Wat blijkt: De GSX600F heeft af fabriek eigenlijk te kleine sproeiers. Waarschijnlijk door de duorit heeft hij iets meer moeten gebruiken wat hij niet op heeft kunnen redden. Probleem speelt nu niet meer, dus ik ben weer blij. Gelijk maar even Competition 102 getankt, daar loopt ie een stuk beter op! Pakt beter op bij schakelen ed, loopt rustiger etc. Alleen jammer dat het €0.30 per liter duurder is dan E95 :X .

[ Voor 5% gewijzigd door The Executer op 01-07-2015 10:17 ]

• tellavist
The Executer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Kan mij volledig indenken dat je daar blij mee bent. Echt niet meer leuk om met deze temperaturen te moeten rijden. AVD is nog wel te doen omdat je dan toch gang hebt, maar AVB... pfff

[...]

Dat is het natuurlijk, je hebt ze geen kans gegeven netjes ruimte te maken voor je :+ .

Btw, maandag nog gepost dat mijn motor niet lekker liep. Meegenomen naar mijn vader, zijn overbuurman met 2 motoren en motorkennis heeft hem even meegehad. Flink losgetrokken en sindsdien loopt ie weer prima. Wat blijkt: De GSX600F heeft af fabriek eigenlijk te kleine sproeiers. Waarschijnlijk door de duorit heeft hij iets meer moeten gebruiken wat hij niet op heeft kunnen redden. Probleem speelt nu niet meer, dus ik ben weer blij. Gelijk maar even Competition 102 getankt, daar loopt ie een stuk beter op! Pakt beter op bij schakelen ed, loopt rustiger etc. Alleen jammer dat het €0.30 per liter duurder is dan E95 :X .
Eingelijk ben je dus gewoon een slome duikelaar op de motor!! 8)

Een handtekening?!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:13:
[...]

De behaalde temperaturen worden in de schaduw gemeten.
Zo ook de verwachte temperaturen.
Hang op zaterdag je thermometer maar eens in de volle zon. grote kans dat tie 50+ aangeeft :)
Dat weet ik ook wel, maar ik weet ook nog de eerste keer toen ik mijn doorwaaipak ging uitproberen in de Eifel. Temperaturen rond de 25 graden, maar in de schaduw tussen de bomen was het een stuk koeler. Bij een tussenstop moest ik toen serieus eerst een tijdje gaan opwarmen.

Met de temperaturen die nu gemeld worden is het natuurlijk een heel ander verhaal, dat snap ik ook wel. Maar als ik de keus heb tussen de weggetjes in het open veld, of in de Eifel tussen de bomen... Dan wist ik het wel. ;)

• 418O2
tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Eingelijk ben je dus gewoon een slome duikelaar op de motor!! 8)
Ik durf mijn motor ook nog niet helemaal open te trekken. Al gok ik dat mijn R dan iets harder gaat dan zijn F

• tellavist
DrivinUCrazy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:23:
[...]
Maar als ik de keus heb tussen de weggetjes in het open veld, of in de Eifel tussen de bomen... Dan wist ik het wel. ;)
Geen van beiden als je het mij vraagt :')
*Tellavist gaat lekker in de tuin met een pilske in de blote bast met de voetjes in het babybadje zitten :Y) :7
418O2 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Ik durf mijn motor ook nog niet helemaal open te trekken. Al gok ik dat mijn R dan iets harder gaat dan zijn F
Jij hebt een excuus! Hoelang rij je nu motor, 2 weken? :9
Vind het niet zo gek dat je dan je motor nog niet vol open gooit. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door tellavist op 01-07-2015 10:29 ]

Een handtekening?!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Eigenlijk ben je dus gewoon een slome duikelaar op de motor!! 8)
Zoiets :+. Ik kom normaal gesproken niet boven de 6k toeren uit. Veel 60 gebieden rond ons dorp, en om dan in de 2 door te trekken tot 8k toeren en dan opschakelen naar de laatste versnelling vindt ik ook al zo wat :P . Ach, gaan we in elk geval wat hoger in de toeren rijden, daar is ie' immers voor gebouwd.

• tellavist
The Executer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Zoiets :+. Ik kom normaal gesproken niet boven de 6k toeren uit. Veel 60 gebieden rond ons dorp, en om dan in de 2 door te trekken tot 8k toeren en dan opschakelen naar de laatste versnelling vindt ik ook al zo wat :P . Ach, gaan we in elk geval wat hoger in de toeren rijden, daar is ie' immers voor gebouwd.
Nou dat vond ik aan het begin ook zo erg wennen! (heb pas een jaar het rijbewijs)
Met de auto wordt je altijd geleerd bij 3k toeren te schakelen. Dus ik vond het ook aardig sportief als ik hem tot 6-8k toeren door trok hoor! :9
Nu moet ik oppassen dat de toerenbegrenzer ingrijpt :9

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, dat word nog leuk als mijn vriendin eens aan de motor begint... Die is in de auto extreem van het rustig optrekken en vroeg schakelen, vaak voor de 2k al zelfs (in een Smart met 700cc benzineblokje :+ )

• 418O2
tellavist schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:27:

[...]

Jij hebt een excuus! Hoelang rij je nu motor, 2 weken? :9
Vind het niet zo gek dat je dan je motor nog niet vol open gooit. ;)
Das waar. Zo'n 300km gereden nu denk ik.

• Jolke
  • Laatst online: 12:10
steveman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:59:
Pff, screw it, ga wel niet naar de Eifel/Luxemburg dit weekend...

[...]
Ga je nou wel of niet?
Wel een uitdaging met dergelijke temperaturen om te gaan rijden. :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Ga je nou wel of niet?
Wel een uitdaging met dergelijke temperaturen om te gaan rijden. :X
Ja, nee :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:56:
Heh, dat word nog leuk als mijn vriendin eens aan de motor begint... Die is in de auto extreem van het rustig optrekken en vroeg schakelen, vaak voor de 2k al zelfs (in een Smart met 700cc benzineblokje :+ )
Die van mij geeft in de 1e versn. niet eens gas, pas nadat de koppeling opgekomen is. :+

1.8L blok doet het prima, maar 1300kg komt niet vanzelf van de plek.

Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste