Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 54 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:39:
[...]

Dan denk ik eerder aan een productiefout dan "textiel is gewoon slecht".
idd, ik heb meerdere low speed valpartijtjes gehad (ijzel, automobizombie) en mijn textielen broek was nog prima bruikbaar... Ik heb hem wel vervangen uiteindelijk voor de zekerheid en omdat hij al oud werd en klittenband niet meer werkte..

Textiel is niet zo goed als leer, punt. Maar is wel comfortabeler, watedicht, makkelijker en beschermd (eenmalig) prima bij legale weg snelheiden..

Als je alleen zondagmiddag rijder op een SS bent zou ik zeker voor leer gaan.. doe je woon-werk verkeer dan is textiel ineens weer een betere optie..

Hoe je het ook wend of keert, risico hou je toch.. wil je dat niet, moet je volvo gaan rijden...
(for the record: mijn 4 wieler is een volvo tank)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 24-06-2015 11:50 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12-2025
kazzzdafke schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:44:
Neen, maar die zullen wel komen! :)
[YouTube: https://youtu.be/xdNqhXrxxdg]
Jaren terug een keer een video gemaakt. Elke keer als ik er naar kijk wil ik weer rijden :*)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:49:
[...]

idd, ik heb meerdere low speed valpartijtjes gehad (ijzel, automobizombie) en mijn textielen broek was nog prima bruikbaar... Ik heb hem wel vervangen uiteindelijk voor de zekerheid en omdat hij al oud werd en klittenband niet meer werkte..

Textiel is niet zo goed als leer, punt. Maar is wel comfortabeler, watedicht, makkelijker en beschermd (eenmalig) prima bij legale weg snelheiden..

Als je alleen zondagmiddag rijder op een SS bent zou ik zeker voor leer gaan.. doe je woon-werk verkeer dan is textiel ineens weer een betere optie..

Hoe je het ook wend of keert, risico hou je toch.. wil je dat niet, moet je volvo gaan rijden...
Eens. Ergens moet je een grens trekken tussen veiligheid, comfort en gebruiksgemak.
Je kan niet alles hebben. Heel leuk zo'n volledig leren pak, ik heb het thuis in de kast hangen.

Onbruikbaar in de winter, onbruikbaar in snikheet weer, onbruikbaar bij regen (zonder extra regenpak), enkel wat kleine zakjes waar nog maar amper de afstandsbediening van m'n garagepoort in past, onmogelijk om nog andere kledij onderaan te doen,...

Heel veilig? Ja. Schuift geen millimeter, goed voorzien van protectoren, wappert niet in de wind,...
Maar ik ga daar echt niet mijn 20-30.000km per jaar mee afleggen.

Waar trek je anders de volgende grens? Leren pak voorzien van airbags zoals in de MotoGP?
Van die mechanische knie en elleboogstukken die ze bij het crossen gebruiken?

Heb je kans dat je wat lichte schaafwonden overhoudt als je textiel pak echt tot op de grens gegbruikt is (bijvoorbeeld heel de "glijfase" op exact hetzelfde plekje geschoven), ja.
Ik zie bijvoorbeeld erg veel foto's in topics als bovenstaande voorbij komen van stuk gereten textiel pakken, maar maar om de x aantal eens een foto van wat schaafwonden op een elleboog of knie. Niet meer dan wat je bij een val met de fiets zou hebben. Dat neem ik wel voor lief.

Je dient je op de openbare weg meer zorgen te maken voor breuken, verstuikingen,...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lUCCxAcTqBXdmRUYqZ3gL0QQ/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 24-06-2015 12:03 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Toch kan ook ik het beamen. Textiel dat kan schuiven, gaat nog steeds voor schaafwonden zorgen. Ik ging met 35-50km/h onderuit, broek was door op 1 plek, arm / elleboog ook. Maar alleen op mijn been had ik een schaafwond, op mijn arm / elleboog gelukkig niet.

Ik denk dat ik weer textiel zou dragen overigens, maar dan zeer waarschijnlijk een echt herfst/winterpak, en een lente / zomerpak, dat nauwer aansluit zonder kleding eronder.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:40

_Apache_

For life.

Ik denk dat dat ook sterk ligt aan de pasvorm van je textiel. Als ik mijn textielen jas niet goed om heb, gaat de rist gewoon niet dicht. De jas wappert niet in de wind (iig niet tot 160km/h), met een motor met half ruitje.

Waterdicht, zakken in vanaf de buitenkant, binnenkant en wintervoering. Helemaal waterdicht, zou niet anders willen. :)

Gelukkig nog nooit in een ongeluk geweest dus weet niet hoe het pak zich houdt als ik een grondinspectie doe, maar dat laat liever. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marc Rademaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Toch kan ook ik het beamen. Textiel dat kan schuiven, gaat nog steeds voor schaafwonden zorgen. Ik ging met 35-50km/h onderuit, broek was door op 1 plek, arm / elleboog ook. Maar alleen op mijn been had ik een schaafwond, op mijn arm / elleboog gelukkig niet.

Ik denk dat ik weer textiel zou dragen overigens, maar dan zeer waarschijnlijk een echt herfst/winterpak, en een lente / zomerpak, dat nauwer aansluit zonder kleding eronder.
Schaafplekken heb ik gelukkig geen last van gehad.. wel van bruised ego ;)

Verwijderd

Vays schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:40:
[...]

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=734081
Staat een artikel op de eerste pagina: http://www.endurowanderer.de/pdf/kombitest.pdf

Verderop in die thread staat er ook een vertaling van plus wat mensen die vertellen over een andere test. Dit artikel bevat een test die uitgevoerd is rond de 100 km/h. Veel motorrijders gaan daar vaak en ver overheen.

Daarbij niet te vergeten dat textiel ook nog eens een grote kans heeft op schuiven wanneer je valt.
Onderaan de 1e pagina zie je een aantal foto's van een gast die gevallen is met zijn textiel pak.

Dat pak is echt zowat aan flarden :X

Ow en over het opnieuw dragen na een ongeluk: ja ik draag me leren pak gewoon weer na een ongeluk. Dat kan dan gewoon nog want de beschadiging is minimaal. Scheelt een hoop geld ook nog.
Als je elke dag woon/werk verkeer doet is een leren pak gewoon geen optie punt.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jarenlang woon/werk gedaan in leer op mijn oude FZR bakbeesten.. Maakte voor mij niet echt veel uit.

Maar nu op de GS toch weer in een textielpak, doorwaai buitenlaag, regenlaag daar eventueel in en winterlaag (nog nooit gebruikt, mij te warm) en dat bevalt me nu weer prima. Was met mijn leren pak best lastig om op die GS te komen hahahaha...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

Chakotay

Lick here to continue

Tja, ik heb beide. Textiel voor woonwerk door weer en wind, en als ik me snel gewoon achter het bureau wil kunnen omkleden. Dit zit prima & comfortabel, maar altijd wel een klein beetje los. Daarnaast heb ik een leren combi, die gaat aan bij de plezier-ritjes en circuitdagen e.d. Deze zit een stuk strakker & prettiger, heeft betere protectoren & kneesliders, maar heeft bijna geen bergruimte en ik moet mijn broek los meenemen ipv gewoon eronder aan te kunnen doen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:24:
Tja, ik heb beide. Textiel voor woonwerk door weer en wind, en als ik me snel gewoon achter het bureau wil kunnen omkleden. Dit zit prima & comfortabel, maar altijd wel een klein beetje los. Daarnaast heb ik een leren combi, die gaat aan bij de plezier-ritjes en circuitdagen e.d. Deze zit een stuk strakker & prettiger, heeft betere protectoren & kneesliders, maar heeft bijna geen bergruimte en ik moet mijn broek los meenemen ipv gewoon eronder aan te kunnen doen.
Ik heb wel een leren pak, maar heb hem geloof ik maar 2 keer aangehad ofzo..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Ik heb wel een leren pak, maar heb hem geloof ik maar 2 keer aangehad ofzo..
Op mijn sportmotoren vind ik het wel prettig om in leer te rijden als ik er goed voor ga zitten ipv gewoon van A naar B rij. Één keer heb ik perongeluk op een afrit een korte kneedown gemaakt in textiel, dat gaf direct een flink gat :P

By the way, voor jou en anderen aan die kant van de sloot: Wtf is de UK tak van de MAG allemaal aan het uitspoken? stukje op Visordown & meer background info. Naam gewijzigd in "Nice Employer Ltd." 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 24-06-2015 13:37 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Als je elke dag woon/werk verkeer doet is een leren pak gewoon geen optie punt.
Ok, maar daar had ik het niet over. dubbelpuntpunt
Laten we de discussie nu maar laten voor wat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 24-06-2015 13:42 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:34:
[...]

By the way, voor jou en anderen aan die kant van de sloot: Wtf is de UK tak van de MAG allemaal aan het uitspoken? stukje op Visordown & meer background info. Naam gewijzigd in "Nice Employer Ltd." 8)7
WTF is het juiste woord.. die saga heb ik helemaal niet meegekregen.. maar eerlijk gezegd verbaast het me ook niet... MAG heb ik altijd al een beetje relnichten gevonden...

Verwijderd

Metro2002 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:47:
[...]

Ik rij er gewoon regelmatig mee :P Laadt de accu ook op. Probeer er ook in de winter minimaal eens in de 2 weken mee te rijden maar ga denk ik volgend jaar ook voor een druppellader kijken. Gewoon voor mijn gemoedsrust :P
Dat is ook het beste om de motor zovaak mogelijk te gebruiken en niet stil te laten staan in de schuur! :+

Druppelladers van Ctek zijn zeer in trek en de kwaliteit is UITSTEKEND! Heb er ooit zo 1 gekocht bij http://rebatt.nl/laders/lood-lader/ctek Ook die van Ansmann zijn redelijk, alleen niet zo uitgebreid als die van Ctek. Had daar ook me motor accu gekocht voor een zeer scherpe prijs en gratis verzending. Prima geholpen!

Aanrader dus!

Gr Remi

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vays schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Over circuit rijden gesproken: mensen hier die het doen en dit jaar ook nog te vinden zijn op een aantal circuits?

Zit erover na te denken om aan het einde van het seizoen 3 dagen naar Portimao te gaan :9~

[afbeelding]
Ja ik. Dit jaar alleen Assen en Zolder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Eens. Ergens moet je een grens trekken tussen veiligheid, comfort en gebruiksgemak.
Je kan niet alles hebben. Heel leuk zo'n volledig leren pak, ik heb het thuis in de kast hangen.

Onbruikbaar in de winter, onbruikbaar in snikheet weer, onbruikbaar bij regen (zonder extra regenpak), enkel wat kleine zakjes waar nog maar amper de afstandsbediening van m'n garagepoort in past, onmogelijk om nog andere kledij onderaan te doen,...

Heel veilig? Ja. Schuift geen millimeter, goed voorzien van protectoren, wappert niet in de wind,...
Maar ik ga daar echt niet mijn 20-30.000km per jaar mee afleggen.

Waar trek je anders de volgende grens? Leren pak voorzien van airbags zoals in de MotoGP?
Van die mechanische knie en elleboogstukken die ze bij het crossen gebruiken?

Heb je kans dat je wat lichte schaafwonden overhoudt als je textiel pak echt tot op de grens gegbruikt is (bijvoorbeeld heel de "glijfase" op exact hetzelfde plekje geschoven), ja.
Ik zie bijvoorbeeld erg veel foto's in topics als bovenstaande voorbij komen van stuk gereten textiel pakken, maar maar om de x aantal eens een foto van wat schaafwonden op een elleboog of knie. Niet meer dan wat je bij een val met de fiets zou hebben. Dat neem ik wel voor lief.

Je dient je op de openbare weg meer zorgen te maken voor breuken, verstuikingen,...

[afbeelding]
Mooie grote teen. :+

Maar idd, voor het dagelijkse verkeer rijd ik ook lekker met stof, als ik tzt een andere motor heb, en stel dat het een naked of iets wordt dat komt er ook wel weer een leren pak, maar tot die tijd lekker met stof. Ik vind het echt heel erg relaxed en gemakkelijk zitten en aantrekken...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Hmmm krijg net een mail dat divmo er mee stopt. Dus wie nog goedkoop wat motorspulletjes op de kop wil tikken:

www.divmo.nl

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Vays schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Je zal trouwens praktisch geen Chinese namaak pak zien op het circuit.
Geen idee. Ik herinner me alleen een stukje op MF van een poos geleden waarin werd gewaarschuwd voor een aanbieder van goedkope immitatiepakken. Bij een val lieten spontaan de naden los. Just saying...er is goedkope troep op de markt. En waar er goedkope troep te koop is, staat er ergens een Nederlander vooraan.
Voornaamste verschil wat ik weet zijn de airbags die erin zitten.
Dat is pas sinds kort. Ze dragen al wat langer leer dacht ik.

Maar wat je ook zegt...ook leer slijt door. Ik heb daar stalen van gezien van een pakkenproducent die de verschillen liet zien. En die had een staal van een doorsnee textielen pak, een standaard leren pak, een raceoverall en dan hun eigen variant van wat dikker leer dan normaal (hoeveel mm heb ik vergeten). Daarbij lieten ze zien hoe ver de verschillende stalen waren gesleten na zoveel meter bij xx kmh.

Dat leer beter aansluit is inderdaad wel beter voor valpartijen. Maar er rijden ook genoeg mensen met textielen pakken rond en materialen en technieken gaan steeds verder vooruit. Om zomaar te beweren dat het een persé beter is dan het ander is onzin. Misschien voor Rossi niet voldoende, maar voordat een amateur op een circuitdag die snelheden bereikt gaat er best wel wat water door de Rijn.
Ik snap die regel op zich wel, want ze willen geen debatten daar op het circuit, en dan stel je gewoon dat een leren pak de voorkeur heeft. Evengoed blijf ik erbij dat je best een goed textielen pak kunt hebben dat je net zo goed beschermt als een goede leren overall. Tegelijkertijd zijn er ook slechte kwaliteit leren pakken te koop die dan de schijn wekken van superieur te zijn.

Dat is eigenlijk mijn hele punt: generieke uitspraken zijn niet alijd automatisch waar. Dogmatisch vasthouden aan oude waarheden gaat een keer mank.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:13
Omdat leer nogal wat onderhoud vergt en ik ook dagelijks door weer en wind op de motor rijd heb ik voor textiel gekozen. Helemaal nadat ik dit filmpje had gezien.

Helemaal wetende dat dit filmpje uit 2006 is, en ik de aanname doe dat de pakken continue verbeterd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door BrandALARM op 25-06-2015 10:07 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:05:
[...]

Geen idee. Ik herinner me alleen een stukje op MF van een poos geleden waarin werd gewaarschuwd voor een aanbieder van goedkope immitatiepakken. Bij een val lieten spontaan de naden los. Just saying...er is goedkope troep op de markt. En waar er goedkope troep te koop is, staat er ergens een Nederlander vooraan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Wootlock
  • Registratie: December 2007

Wootlock

Evilution

Zometeen de street triple inleveren voor zijn eerste 1k km beur :) worden er gelijk de bar end mirrors op geplaatst en zal eens vragen of ze de DB killer kunnen verwijderen })

"Don't let your dreams be memes"

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MatthijsE schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:44:
Omdat leer nogal wat onderhoud vergt en ik ook dagelijks door weer en wind op de motor rijd heb ik voor textiel gekozen. Helemaal nadat ik dit filmpje had gezien.

[video]

Helemaal wetende dat dit filmpje uit 2006 is, en ik de aanname doe dat de pakken continue verbeterd worden.
Ik heb de opvolger van die broek en die armacore oid op de knieen ziet er serieus stevig uit..

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn 3 jaar oude Dainese jas heeft last met een rits in een van de zakken. Het ding loopt bizar stroef alsof er textiel tussen zit, maar dat is niet zo. Het voelt alsof de rits permanent in "lock" modus verkeert (als het lipje naar beneden hangt zegmaar).

Nu wil ook het feit dat het lipje is afgebroken, en ik snap niet hoe die dingen werken... met een sleutelring door de slider heen blijft het stroef gaan, zo erg dat het eigenlijk onbruikbaar is.. ;(

Dainese garantie is verlopen en een nieuwe jas zou mij weer enkele honderden Euro's kosten (een all-year jas waar ik ook het hele jaar mee rij in zomer en winter). En de rits laten vervangen bij een kledingwinkel om de hoek... kan vast. Maar dat is vast niet waterdicht.

Hoe repareer je motorkleding (met name een rits, liefst een waterdichte) in of nabij Amsterdam?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Een beetje kleermaker kan toch wel een rits waterdicht vervangen? Ik zou er gewoon 1 bellen en het voorleggen.

• tdw

tdw

Amai seg!

Blue-eagle schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:28:
Mijn 3 jaar oude Dainese jas heeft last met een rits in een van de zakken. Het ding loopt bizar stroef alsof er textiel tussen zit, maar dat is niet zo. Het voelt alsof de rits permanent in "lock" modus verkeert (als het lipje naar beneden hangt zegmaar).

Nu wil ook het feit dat het lipje is afgebroken, en ik snap niet hoe die dingen werken... met een sleutelring door de slider heen blijft het stroef gaan, zo erg dat het eigenlijk onbruikbaar is.. ;(

Dainese garantie is verlopen en een nieuwe jas zou mij weer enkele honderden Euro's kosten (een all-year jas waar ik ook het hele jaar mee rij in zomer en winter). En de rits laten vervangen bij een kledingwinkel om de hoek... kan vast. Maar dat is vast niet waterdicht.

Hoe repareer je motorkleding (met name een rits, liefst een waterdichte) in of nabij Amsterdam?
Rasp er eens een kaars overheen. Kaarsvet kan een rits smeren. Baat het niet, schaadt het niet :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• aveenhuysen
tdw schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:10:
[...]

Rasp er eens een kaars overheen. Kaarsvet kan een rits smeren. Baat het niet, schaadt het niet :)
Had ik ook last van nadat ik een nieuwe rits in mijn Dainese zomerjack laten zetten, maar die ging erg stroef. Kaarsvet en loopt weer als een trein die ritssluiting.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:28:
Er is een toko (niet in Amsterdam vrees ik) die voor GoreTex mag repareren. Staat op de GoreTex website. Die kunnen vast een goede waterdichte rits erin prutsen. Stuur je de jas gewoon op. Alleen zou ik dat ná het seizoen doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Telefoon .... Dubbel :(

[ Voor 96% gewijzigd door Will_M op 25-06-2015 19:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aveenhuysen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Had ik ook last van nadat ik een nieuwe rits in mijn Dainese zomerjack laten zetten, maar die ging erg stroef. Kaarsvet en loopt weer als een trein die ritssluiting.
Een té soepel lopende ritssluiting is op een motorfiets vaak ook niet praktisch vanwege de krachten welke er door de rijwind én door je lichaam op uitgeoefend worden.

Ik heb bij een raceoverall wel eens rits gelocked in de hals middels een tie-rip door het hangertje van het locomotiefje te verbinden met het lederen bandje wat óver de hals sluiting loopt.

• Blue-eagle
  • Niet online
Helaas werkt kaarsvet niet, het lijkt echt het weerstand-palletje te zijn die permanent in "lock"-modus staat. Dus dan maar een gewone klerenmaker zoeken...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blue-eagle schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:27:
Helaas werkt kaarsvet niet, het lijkt echt het weerstand-palletje te zijn die permanent in "lock"-modus staat. Dus dan maar een gewone klerenmaker zoeken...
Kijk eerst een naar een uitleg over de werking van ritssluitingen en de manier waarop een "locomotief" werkt.

Waarschijnlijk is alleen het locomotiefje stuque (én ook lastig te herstellen) maar zo'n ding is vrij simpel te vervangen door een kleermaker.

Mijn ervaring: NL ateliers vervangen liefst alles in eens tertwijl een naaiatelier van een Turkse eigenaar eerst gaat kijken wat er stuk is en wat er nog bruikbaar is.

• Blue-eagle
  • Niet online
Dat–en Google–helpen enorm! Met wat subtiel bruut geweld heeft m'n vriendin volgens mij dat locomotief stukje weten te overtuigen weer zijn werk te doen :) Blijft mij een raadsel waarom deze ineens verschoven leek te zijn... maar: thanks! :D

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
Blue-eagle schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:59:
Dat–en Google–helpen enorm! Met wat subtiel bruut geweld heeft m'n vriendin volgens mij dat locomotief stukje weten te overtuigen weer zijn werk te doen :) Blijft mij een raadsel waarom deze ineens verschoven leek te zijn... maar: thanks! :D
Vrouwen zijn soms onbetaalbaar :)

Een handtekening?!

• 418O2
tellavist schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:23:
[...]

Vrouwen zijn soms onbetaalbaar :)
Soms? :P

Heb nieuwe handschoenen, maat 5xl...

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:10
Vanochtend wilde ik op de motor weg, maar de accu was helemaal leeg. :-(
Ondanks dat de accu nieuw is en recent nog bijgeladen was, kon ik niet starten. Startkabels gebruikt ik kon wel vooruit, maar het zat me niet lekker.

Aan het eind van de dag kon ik gewoon starten, dus het half uurtje rijden in de ochtend heeft de accu wel (voldoende) opgeladen. Accu en dynamo zijn dan wel in orde, maar het lijkt wel alsof er iets stroom trekt uit mijn accu. Ik bedoel een maandje heb ik de motor in de schuur staan, zonder alarm of andere snufjes die stroom zouden kunnen trekken erop. :?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kan best wel een puzzel worden om dat uit te zoeken...

Ik vind trouwens mijn motor met koude start best wel asociaal klinkt zo af en toe, had vandaag het idee dat de db killer er misschien wel eens uit gedonderd zou zijn zo zwaar en diep klonk ie. :D

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:45

-tom-562

Oliesjeik

(jarig!)
Vanochtend voor het eerst met de motor naar m'n nieuwe standplaats gegaan, in Nijmegen (vanuit Arnhem). Met het gedeeltelijk afsluiten van de Waalbrug scheelt het me zo'n 15 minuten in de spits rond 8:30 8) (alleen ben ik wel weer 10 minuten kwijt met omkleden en de motor pakken :P).

Ik kwam er ook net achter dat ik 1 van m'n stuurgewichten verloren ben :? 8)7 OEM suzuki, raar dat dat zo los getrild is 8)7

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat hoeft géén puzzel te worden als je weet wat er noodzakelijk is om een motorfiets te starten en wat er aanwezig is.

Om te starten heb je een alleen een startmotor én voldoende spanning in een startaccu nodig (óf een kickstart).

Om te kunnen rijden heb je een motor nodig welke start én aanstaat.... dus en vonk + mengsel in de cylinders.

Een motor die aanslaat....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:12:
Vanochtend voor het eerst met de motor naar m'n nieuwe standplaats gegaan, in Nijmegen (vanuit Arnhem). Met het gedeeltelijk afsluiten van de Waalbrug scheelt het me zo'n 15 minuten in de spits rond 8:30 8) (alleen ben ik wel weer 10 minuten kwijt met omkleden en de motor pakken :P).

Ik kwam er ook net achter dat ik 1 van m'n stuurgewichten verloren ben :? 8)7 OEM suzuki, raar dat dat zo los getrild is 8)7
Dat viel mij laatst ook op dat er een al een slagje los zat, aangedraaid en nu zitten ze nog goed. Maar idd, same here dus. En omkleden is altijd even werk maar met de motor is wel lekker.

Volgende week naar Tilburg naar een klant, ik denk dat ik dan ook lekker de motor pak. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:15:
[...]

Dat viel mij laatst ook op dat er een al een slagje los zat, aangedraaid en nu zitten ze nog goed. Maar idd, same here dus. En omkleden is altijd even werk maar met de motor is wel lekker.

Volgende week naar Tilburg naar een klant, ik denk dat ik dan ook lekker de motor pak. :)
Jij komt vanuit Limburg, toch? ..... Leenderheide is druk in de ochtendspits naar het noorden en de A58 staat standaard tussen Oirschot en Moergestel dicht :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ha helaas, dat is alweer wat jaren geleden. :P Ik kom vanuit Bakel (Onder Helmond) en kom via Son en Breugel op de A50 uit en zo de ring Ehv op.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:19:
Ha helaas, dat is alweer wat jaren geleden. :P Ik kom vanuit Bakel (Onder Helmond) en kom via Son en Breugel op de A50 uit en zo de ring Ehv op.
Dan rijd je (ongeacht motor/auto) net zo snel langs de Zuid Willemsvaart naar 's-Hertogenbosch en vervolgens over de N65 :P

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:02
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:04:
Ondanks dat de accu nieuw is en recent nog bijgeladen was, kon ik niet starten. Startkabels gebruikt ik kon wel vooruit, maar het zat me niet lekker.

Aan het eind van de dag kon ik gewoon starten, dus het half uurtje rijden in de ochtend heeft de accu wel (voldoende) opgeladen. Accu en dynamo zijn dan wel in orde, maar het lijkt wel alsof er iets stroom trekt uit mijn accu. Ik bedoel een maandje heb ik de motor in de schuur staan, zonder alarm of andere snufjes die stroom zouden kunnen trekken erop. :?
[url="http://startingblockmotorcycle.com./index2.html"]Nooit meer gekloot met de accu en de elektrische start[/url] :+

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 25-06-2015 22:34 ]

• Jolke
cyntax schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:33:
[...]

[url="http://startingblockmotorcycle.com./index2.html"]Nooit meer gekloot met de accu en de elektrische start[/url] :+

[video]
Thanks. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me, afgaande op jouw posts, dat je een stukje mist. Een draaiende motor levert méér spanning dan noodzakelijk middels de stator (dynamo) en fakkelt een groot deel af. Een spanningsregelaar fakkelt dus af maar .......zorg er ook voor dat je accu geladen kan worden :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:36

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:33:
[...]

[video]
Wat een prijzen zeg :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 418O2
Mag weer niks kosten he! ;)

Motorrijden is idd niet goedkoop. Moet dus nog communicatie en navigatieapparatuur hebben, is samen ook weer 650 euro

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:04:

Jij had toch een vtr?

Daar zal denk ik een 10ah accu in zitten. Op die motor zit vast wel een klokje en hiss enzo. Trekt stroom. Niet veel, maar toch. En na een paar weken heeft de accu te weinig puf over.

Wat je kan doen is een ctek ladertje kopen, met zon indicator eyelet erbij. Dan kan je via dat ledje de spanning een beetje in de gaten houden.

Wise enough to play the fool

• Jolke
Klopt, VTR Firestorm.
Ik heb op zich wel een druppellader, maar niet aangesloten. Ik dacht niet dat ik zo lang niet zou rijden.

Nu even in de gaten houden. Dacht niet dat een klokje zo veel stroom zou trekken.
Ik zet de lader er nu op en een multimeter eraan.

Edit: woensdagavond stond de spanning trouwens nog op 12.5V, dat leek me niet te weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door Jolke op 26-06-2015 06:50 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:40

_Apache_

For life.

Twee weken terug een setje interphones (dual pack) weggebracht naar motorkledingcenter. Een van de interphonse deed helemaal niets meer, en de ander werkte met geen enkele microfoon meer.

Gekocht in 2012, opgestuurd naar Interphone Nederland.

Gister werd ik gebeld, Interphones zijn niet meer te repareren, de F5 is helaas ook niet meer leverbaar.. :/

Je krijgt twee gloednieuwe F5 XT's! *O*

( XT's zijn de F5 variant die een software update heeft gehad, en kan ook samenwerken met een remote).

Wat een wereldtent! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• tellavist
Je heb betaalbare exemplaren in oost europa schijnt :')
Wie komen er morgen allemaal naar de TT?! :Y *O* :)F oOo

Een handtekening?!

• tdw

tdw

Amai seg!

tellavist schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:31:
[...]

Je heb betaalbare exemplaren in oost europa schijnt :')
Da's alleen de aanschaf. Maandelijkse kosten voor onderhoud zijn niet mis :X

~ James May

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:49:
Hmmm krijg net een mail dat divmo er mee stopt. Dus wie nog goedkoop wat motorspulletjes op de kop wil tikken:

www.divmo.nl
Ja kreeg hier ook een mail over... Jammer was wel een degelijke zaak (heb hier mijn eerste motor gekocht)
Wootlock schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:51:
Zometeen de street triple inleveren voor zijn eerste 1k km beur :) worden er gelijk de bar end mirrors op geplaatst en zal eens vragen of ze de DB killer kunnen verwijderen })
Weer een illusie armer...
Motor gisteren voor een beurt weggebracht in de hoop dat mijn spiegeltjes binnen waren en gemonteerd zouden worden, krijg ik te horen dat de spiegeltjes nog niet binnen waren omdat ze ze vergeten waren te bestellen |:( (ik heb een maand geleden mijn motor opgehaald en toen aangegeven dat ze besteld konden worden) dus dat was een domper, maar de grootste domper was toch: "ja meneer de prijs die daar staat is voor 1 spiegel, als ze binnen zijn moet je ook nog 100 euro betalen voor de andere spiegel !" toen was ik er helemaal klaar mee...
Tijdens de aanschaf van mijn motor aangegeven dat ik bar-end mirros wilde (2 stuks, zoals gewoonlijk) voor 105 euro. Dit was geen probleem en nu krijg ik dit te horen, heb ze vriendelijk bedankt en die 100 euro van de kosten van de beurt laten afhalen.
Mijn volgende motor zal ik waarschijnlijk niet meer halen bij Motorport Den Bosch :X

sidenote: street triple met arrow slip on zonder db killer maakt een wreed geluid :9

• tellavist
Wootlock schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Ja kreeg hier ook een mail over... Jammer was wel een degelijke zaak (heb hier mijn eerste motor gekocht)

[...]

Weer een illusie armer...
Motor gisteren voor een beurt weggebracht in de hoop dat mijn spiegeltjes binnen waren en gemonteerd zouden worden, krijg ik te horen dat de spiegeltjes nog niet binnen waren omdat ze ze vergeten waren te bestellen |:( (ik heb een maand geleden mijn motor opgehaald en toen aangegeven dat ze besteld konden worden) dus dat was een domper, maar de grootste domper was toch: "ja meneer de prijs die daar staat is voor 1 spiegel, als ze binnen zijn moet je ook nog 100 euro betalen voor de andere spiegel !" toen was ik er helemaal klaar mee...
Tijdens de aanschaf van mijn motor aangegeven dat ik bar-end mirros wilde (2 stuks, zoals gewoonlijk) voor 105 euro. Dit was geen probleem en nu krijg ik dit te horen, heb ze vriendelijk bedankt en die 100 euro van de kosten van de beurt laten afhalen.
Mijn volgende motor zal ik waarschijnlijk niet meer halen bij Motorport Den Bosch :X

sidenote: street triple met arrow slip on zonder db killer maakt een wreed geluid :9
Ik snap sowieso niet waarom je onderhoud laat doen bij 'de grote jongens'.
Voor kleding, accesoires randapperatuur en aanschaf occasions: geweldig, ben blij dat ze er zijn.
Onderhoud laat ik echter veel liever bij kleinere vakgarages doen. Vaak omdat ze
1: Goedkoper zijn.
2: Zelfstandig ondernemer zijn (veel meer verantwoordlijkheids gevoel, maken minder snel domme fouten)
3: Gespecialiseerd zijn in bepaalde merken
4: Je kan een band met een bedrijf opbouwen, beter dealtjes maken etc.

Tuurlijk zullen er vast ook 'grote jongens' zijn die prima zijn in het onderhoud.
Mijn ervaring is echter bovenstaande :)

Een handtekening?!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:47
wimmel_1 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:26:
Dan rijd je (ongeacht motor/auto) net zo snel langs de Zuid Willemsvaart naar 's-Hertogenbosch en vervolgens over de N65 :P
Blugh, N65... Flitspalen, en veel! :+
Over het algemeen is smorgens Ehv => Tilburg en smiddags andersom de gunstige kant van de weg. Andere kant op is grotere drama.

• Wootlock

Wootlock

Evilution

tellavist schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Voor kleding, accesoires randapperatuur en aanschaf occasions: geweldig, ben blij dat ze er zijn.
Onderhoud laat ik echter veel liever bij kleinere vakgarages doen. Vaak omdat ze
2: Zelfstandig ondernemer zijn (veel meer verantwoordlijkheids gevoel, maken minder snel domme fouten)

Tuurlijk zullen er vast ook 'grote jongens' zijn die prima zijn in het onderhoud.
Motor is daar een maand geleden gekocht, en dat ging goed (leuke deal gekregen) dus ik dacht ook dat het onderhoud wel goed zou zitten... nou niet dus.
Lesje geleerd en ik ga opzoek naar inderdaad een wat kleinere zaak die ook gespecialiseerd is in Triumph.

Verwijderd

[...]

Er zijn echt wel goede motordealers net zoals er kleine slechte vakgarages zijn. En daarnaast kan het op een of andere manier niet klikken met een motorzaak. Zo ben ik al jaren een zeer tevreden klant bij mcrijen: http://www.mcrijen.nl/ terwijl ik over http://www.huybersmotoren.nl/ een stuk minder tevreden ben terwijl die laatste zaak als een erg goede motorzaak te boek staat.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:02:
[...]

Er zijn echt wel goede motordealers net zoals er kleine slechte vakgarages zijn. En daarnaast kan het op een of andere manier niet klikken met een motorzaak. Zo ben ik al jaren een zeer tevreden klant bij mcrijen: http://www.mcrijen.nl/ terwijl ik over http://www.huybersmotoren.nl/ een stuk minder tevreden ben terwijl die laatste zaak als een erg goede motorzaak te boek staat.
Bij MC Rijen heb ik ook mijn motor gekocht en al mijn spullen. Ze weten ook nog precies van een aantal jaar geleden wat je gekocht hebt qua motor. Daar ben ik zeer tevreden over.

Toevallig gisteren nog geweest om mijn nieuwe motor sneakers te kopen:
Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AADi3pfmFp3aXQeI_SLBt_HORC6ASvQjQ-O_4JCdsqnG-Q/12/256730253/jpeg/32x32/1/_/1/2/2015-06-25%2022.54.51.jpg/CI3JtXogASACIAMgBCAFIAYgBygC/iOvcoHchOtqudbKz-0e73SnWvOHAfR4mTXuPQYGtxUo%2CJAkOqn0V_rEffh55Nz1Uy61aHYWM8tktWJo-HWjRpjY?size=1600x1200&size_mode=2

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Nero22
  • Laatst online: 11:15
Iemand hier toevallig ervaring met jeans van Rev'It? Ben van plan mijn eerste paar motorjeans te kopen, en die van Rev'It lijken me toch wel de beste keus. Mijn oog is gevallen op de Campo. :9

http://www.revzilla.com/motorcycle/revit-campo-jeans

[ Voor 22% gewijzigd door Nero22 op 26-06-2015 19:18 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• XBL

XBL

Nero22 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:15:
Iemand hier toevallig ervaring met jeans van Rev'It? Ben van plan mijn eerste paar motorjeans te kopen, en die van Rev'It lijken me toch wel de beste keus. Mijn oog is gevallen op de Campo. :9

http://www.revzilla.com/motorcycle/revit-campo-jeans
Paar dagen terug postte iemand een linkje naar een motorjeans test. Eentje van Rev'It kwam er toen als beste uit.

• Nero22
XBL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:24:
[...]

Paar dagen terug postte iemand een linkje naar een motorjeans test. Eentje van Rev'It kwam er toen als beste uit.
Sorry. :') Ik heb hem gevonden. Thanks. :P

Het zusje/broertje van dee broek die ik op het oog had die ik op het oog had staat bovenaan, dus komt goed uit. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 26-06-2015 19:30 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:36

steveman

Comfortabel ten onder

(Reclame)Fillumpje van MotoMe over de Suzy GSX-S1000. Het geluid zou zeauuu mooi zijn.

Pak ik dit filmpje erbij...

Heeft die rijder nou echt maar twee gasstanden in z'n rechterpols? :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Nero22
steveman schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:53:
(Reclame)Fillumpje van MotoMe over de Suzy GSX-S1000. Het geluid zou zeauuu mooi zijn.

Pak ik dit filmpje erbij...

[video]

Heeft die rijder nou echt maar twee gasstanden in z'n rechterpols? :X
Heel vermoeiend om naar te kijken/luisteren in elk geval... Alsof ie er zelf ook niet echt zin in heeft. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 26-06-2015 23:28 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

Moet toch eens een keer de ballen krijgen om de TCS uit te schakelen op m'n fiets. Als je deze kerel ziet ...

Wheelie monster :D
Lekker wegje ook vanaf 4:00. En ivm het bovenstaande filmpje, binair gas geven kan leuk zijn :+

Leuke collectie motoren ook. 1290SA, 1290SD, FJR1300,...

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 27-06-2015 00:32 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kijk net de Graham Norton show en hij had Lewis Hamilton en Ewan McGregor en ze hadden het over motor rijden en wat blijkt, LH rijd geen auto maar motor :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:32:
Ik kijk net de Graham Norton show en hij had Lewis Hamilton en Ewan McGregor en ze hadden het over motor rijden en wat blijkt, LH rijd geen auto maar motor :)
Ah, vandaar de Pagani Zonda (met AMG motor), de 1967 Ford Mustang Shelby GT500, de LaFerrari, de McLaren en de Benz (ML diesel) van de zaak...ik vroeg me al af... :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:47:
[...]

Ah, vandaar de Pagani Zonda (met AMG motor), de 1967 Ford Mustang Shelby GT500, de LaFerrari, de McLaren en de Benz (ML diesel) van de zaak...ik vroeg me al af... :+
Hebben en rijden is een verschil.. in andere interviews had ik al wel vaker gehoord dat F1 rijders zelf amper op de weg rijden...
Volgens mij had LH dat bij TG ook al gezegd..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik heb er totaal geen problemen mee, grote beurt voor een 300 euro die netjes is gedaan, motor netjes gewassen, ook nog opgehaald en ze hadden hem ook nog wel teruggebracht. Fouten heb ik ze nog niet op betrapt en een band heb ik met een paar mensen daar wel dus ik zie het probleem niet zo.

Wel snap ik je punt dat een kleiner bedrijf vaak 'gezelliger' is en je altijd dezelfde treft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tsjaa...groot of klein, fouten maken is menselijk, dus een klein bedrijf betekent niet automatisch dat ze nooit fouten maken. Er moet maar net iets in de buurt zijn dat jouw motor kan onderhouden. Niet elke kleine garage heeft alle apparatuur en speciale gereedschappen voor alle merken.
Probleem is ook dat een niet-specialist niet altijd weet van de 'standaard' problemen en aandachtspunten van jouw specifieke motor. Met mijn oude RT was dat bv niet zo'n probleem, maar die GSA ga ik niet zomaar naar elke garage brengen. Sowieso heb ik nog 2 jaar fabrieksgarantie (huppeldepup occasion ofzo) dus in die periode gaat ie zeker naar de dealer. Ook zullen de kosten in die eerste periode nog wel meevallen. Er zijn nog niet zoveel zaken die vervangen moeten worden. Maar daarna kan ik eens gaan omkijken naar een BMW specialist met een iets vriendelijker tarief van €75/uur

• aveenhuysen
Ik weet het niet hoor een grote of een kleine garage. Had mijn motor naar een garage gebracht ivm grote beurt en omdat er heel veel mensen er heel te veel tevreden overwaren. Toch vond ik na de servicebeurt dat de motor bij 90 110 km/h wat raar vibreerde achter en niet echt lekker reed. Gisteren maar even naar de bekende bandenman in de buurt gereden. Waar je gewoon perfect geholpen wordt en ook al ziet het er allemaal niet modern uit en niet spik en span. Nadat ie hem achter omhoog had gebracht en de bandenspanning gecontroleerd (bijna altijd goede bandenspanning voor 2.4 en achter 2.7 / 2.9). Ging ie de band checken, optisch en handmatig. Daarna motor omlaag en vroeg mij er op te gaan zitten en recht te houden. Achterwiel los gedraaid en de kettingspanning opnieuw ingesteld met mij erop met benen wel op de grond. Alles weer vastgezet en moest even gaan proefrijden. Resultaat rijdt weer als een zonnetje. Na terugkeer vroeg ie alles ok? Kettingspanning was gewoon te strak en dan kan dat effect hebben op het rijgedrag en/of trillingen. Kreeg een hand van hem en mocht weer gaan. Zelfs een fooi werd niet geaccepteerd. Denk dat het meer aan de ervaring van een monteur ligt dan de looks van een bedrijf. d:)b d:)b d:)b

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:59:
Denk dat het meer aan de ervaring van een monteur ligt dan de looks van een bedrijf. d:)b d:)b d:)b
Dat en enthousiastme voor het vak.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
aveenhuysen schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:59:
Ik weet het niet hoor een grote of een kleine garage. Had mijn motor naar een garage gebracht ivm grote beurt en omdat er heel veel mensen er heel te veel tevreden overwaren. Toch vond ik na de servicebeurt dat de motor bij 90 110 km/h wat raar vibreerde achter en niet echt lekker reed. Gisteren maar even naar de bekende bandenman in de buurt gereden. Waar je gewoon perfect geholpen wordt en ook al ziet het er allemaal niet modern uit en niet spik en span. Nadat ie hem achter omhoog had gebracht en de bandenspanning gecontroleerd (bijna altijd goede bandenspanning voor 2.4 en achter 2.7 / 2.9). Ging ie de band checken, optisch en handmatig. Daarna motor omlaag en vroeg mij er op te gaan zitten en recht te houden. Achterwiel los gedraaid en de kettingspanning opnieuw ingesteld met mij erop met benen wel op de grond. Alles weer vastgezet en moest even gaan proefrijden. Resultaat rijdt weer als een zonnetje. Na terugkeer vroeg ie alles ok? Kettingspanning was gewoon te strak en dan kan dat effect hebben op het rijgedrag en/of trillingen. Kreeg een hand van hem en mocht weer gaan. Zelfs een fooi werd niet geaccepteerd. Denk dat het meer aan de ervaring van een monteur ligt dan de looks van een bedrijf. d:)b d:)b d:)b
gebrek laten vastleggen? als over een paar maanden de lagers van je uitgaande as vergaan zijn. weet je waarom. en dat is een dure grap :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:44:
[...]

Dat en enthousiastme voor het vak.
Daar heb je sowieso gelijk in, maar dat geld ook in de IT en eigenlijk iedere branche. Als jij jezelf als "klant" normaal opstelt dan krijg je ook een normale behandeling, stel jij jezelf op als klant welke "het" toch wel beter weet en na een prijsopgaaf je heil ergens anders gaat zoeken door zelf aan het klussen te gaan met zelf aangeschafte onderdelen...

Da's vaak een eenmalige actie vanuit een "klant" :P

• aveenhuysen
DECOY88 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:48:
[...]

gebrek laten vastleggen? als over een paar maanden de lagers van je uitgaande as vergaan zijn. weet je waarom. en dat is een dure grap :X
Zal er op letten...

• Jolke
Jolke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:48:
Klopt, VTR Firestorm.
Ik heb op zich wel een druppellader, maar niet aangesloten. Ik dacht niet dat ik zo lang niet zou rijden.

Nu even in de gaten houden. Dacht niet dat een klokje zo veel stroom zou trekken.
Ik zet de lader er nu op en een multimeter eraan.

Edit: woensdagavond stond de spanning trouwens nog op 12.5V, dat leek me niet te weinig.
Om nog even op dat spanningsverhaal terug te komen: gisteravond gemeten 12.67 V, vanmiddag 12.61 V. Duidelijk dat het terug loopt. Na een aantal weken stond de spanning zoals eerder genoemd op 12.5 en dat was blijkbaar niet genoeg om door te kunnen starten.
Het is overigens een 11 Ah accu die erin zit: niet groot, maar normaal gesproken voldoende.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21
Wat gebruiken de meeste hier om één leren motorpak te reinigen en in te vetten?

Ik heb een soort leer wax gebruikt maar dat werkte niet ideaal (witte vlekken op de naden :$ ) . Ik zag dat Dainese een hele kit verkoopt, maar wellicht zijn er betere mogelijkheden.

Ik vraag me wel af of leer cleaners gedrukte logo's op het pak niet aantasten.

[ Voor 5% gewijzigd door SL65 op 28-06-2015 12:13 ]

• tellavist
SL65 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:12:

Ik heb een soort leer wax gebruikt maar dat werkte niet ideaal (witte vlekken op de naden :$ ) . Ik zag dat Dainese een hele kit verkoopt, maar wellicht zijn er betere mogelijkheden.

Ik gebruik zelf een spray welke je aanbrengt op de leren vlakken. daarna met een droge zachte doek invrijven. Werkt als een trein! :) Zelf heb ik alleen gestikte logo's geen opplak logo's.
Zal vanavond eens kijken welk merk dit is. Ben nu op het werk :)

Een handtekening?!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een reiniger is een mild sopje maken met een drupje allesreiniger op citroenbasis, of soms gewoon een vochtige doek. En voor het leer dan weer in te vetten gebruik ik van Gliptone Conditioner. :)

• Tylen

Tylen

Ik ga geeoon in de regen rijden. Word hij ook mooi schoon van. En eens in de drie jaar even naar Damen Leathers opsturen, dan maken hun hem schoon.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21
Bedankt voor de reacties :)
Tylen schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:08:
Ik ga geeoon in de regen rijden. Word hij ook mooi schoon van. En eens in de drie jaar even naar Damen Leathers opsturen, dan maken hun hem schoon.
Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik een Alpinestars pak opstuur. ;)

• tellavist
Ik ga geeoon in de regen rijden.
Soms moet je inderdaad gewoon in simpele oplossingen denken. waarom kom ik hier niet op? :F

Een handtekening?!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
:^ vooral tijdens de vakantie van belang. wat een dode lucht komt er dan af en toe vanaf bij het stoplicht :X

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
tellavist schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:20:
[...]

Soms moet je inderdaad gewoon in simpele oplossingen denken. waarom kom ik hier niet op? :F
Douche werkt ook, en je kan zelf nog Is de temperatuur regelen!

• tellavist

www.bikerclean.nl
hier had ik dat busje vandaan!
staan veel meer schoonmaakspulletjes op trouwens! :)

website is uit de lucht :(

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 28-06-2015 16:39 ]

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:48:
[...]
Een reiniger is een mild sopje maken met een drupje allesreiniger op citroenbasis, of soms gewoon een vochtige doek.
Is groene zeep ook goed? Lekker ouderwets, maar er zit tenminste geen troep in en kost wènig.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat valt ook onder mild, dus dat gaat prima. Belangrijkste is dat het het leer of de stof/etc niet aantast. :)

• Rtoo
  • Registratie: April 2015

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Nog meer mensen naar de TT geweest? Kregen serieus een vraag bij een parkeerplaats of vandaag de TT was geweest... Nee we hebben een rit van de lokale motorclub..

Compilatie van de zaterdag gemaakt: http://youtu.be/GAKSrpbmFHY

• aveenhuysen

Ik heb eens gehoord dat je het gewoon met Nivea in moet smeren.................

Op dit forum hebben ze het daar ook over en ook eventueel Rapide ledercreme.

http://www.goldwingforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=7337

[ Voor 11% gewijzigd door aveenhuysen op 28-06-2015 21:25 ]

• 418O2
Vandaag een rond ritje gemaakt door t Drentse land richting mijn ouders. Wel wat regen op de terugweg helaas.

Wel een les geleerd: geen haring eten voor je gaat rijden. Gadverdamme wat goor

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hey catch hoeveel lessen heb jij in totaal gehad?

• 418O2
14. Maar heb een jaar of 10 geleden ook een paar lessen gehad en pikte het snel op.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

418O2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:27:
Vandaag een rond ritje gemaakt door t Drentse land richting mijn ouders. Wel wat regen op de terugweg helaas.

Wel een les geleerd: geen haring eten voor je gaat rijden. Gadverdamme wat goor
Haha, zo heb ik ooit eens iets met veel te veel knoflook gegeten vlak voordat ik op de motor wegging... Dat is echt een heel slecht idee, mijn heel rook er een week later nog naar :X :D

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41

The Executer

Lekker belangrijk!

In hoeverre moet je iets aanpassen aan de motor wanneer je een bijrijder (70KG) mee gaat nemen?

Sinds ik gistermiddag een kameraad achterop heb gehad rijd mijn motor (GSX600F) niet meer lekker. "Stottert" bij het optrekken en in andere versnellingen bij een wat lager toerental, daarnaast hoor ik een klein rammeltje... Dit allemaal sinds er iemand achterop heeft gezeten. Dacht eerst dat de kettingspanning niet goed was aangezien ik vorig seizoen nieuwe ketting + tandwielen heb gekregen en sindsdien nog niet weer gespannen heb. Zojuist even met een collega naar beneden gelopen die ongeveer net zo zwaar is, maar de kettingspanning is nog goed. Ketting zit ook nog lekker in het vet (getuige de punt van mijn schoen :P ).

Ik vrees voor een lager in het blok, gezien de kettingspanning met 1 persoon goed is. Zou dit voor 2 personen dan te strak zijn? Zit ongeveer 3 cm speling op volgens mij.

offtopic:
En natuurlijk gebeurt dit net voor een leuke toertocht...

[ Voor 14% gewijzigd door The Executer op 29-06-2015 09:12 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Wel aardig om te kijken de documentaire One Blood over Satudarah:

http://www.npo.nl/2doc/22-06-2015/VPWON_1226788

/me vindt het net een stel mannetjes gorilla's op een apenrots.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:46:
Wel aardig om te kijken de documentaire One Blood over Satudarah:

http://www.npo.nl/2doc/22-06-2015/VPWON_1226788

/me vindt het net een stel mannetjes gorilla's op de een apenrots.
Dat is wel een interessante documentaire inderdaad. Daardoor keek ik gisteren toch anders naar de Satudarah leden gisteren op een chopperdag, wat voor emblemen ze op hun hesjes hadden etc :P

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
DECOY88 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:48:
[...]

Ik heb vorige week zelf mijn ketting gespannen. Ik heb hem toen met ca 2-3 cm speling vastgezet. Ik vond het alleen lastig om dit te doen zonder bok of paddock stand. In de handleiding van de motor staat dat je het strakste punt moet opzoeken van de ketting? Die van mij was zo slap dat ik in elke situatie de ketting tegen de geleiders kon drukken en dus niet kon zien in welke positie hij het strakst stond.

Als ik dat zo hoor dat je er op moet gaan zitten en daarna vast moet zetten. Is het dan nog verstandig dat ik mijn motor naar een motor zaak toe rijdt? Hij is nu wel lekker strak. Hij rijdt ook echt super nu, aangezien ik behoorlijk lang met een slappe ketting heb gereden was ik aan het stotteren en slaan gewend geraakt :P

Het is mijn eerste motor en ik heb nooit echt sleutel ervaring gehad met motoren/brommers/auto's.

EDIT

Nog over de TT, fantastische race! Volgend jaar ga ik echter met de motor naar het terrein toe. Ik was zaterdag met de auto die kant op gegaan vanaf Groningen. Ik was er nog nooit geweest en dus maar gewoon over de A28 die kant op gegaan. Vervolgens natuurlijk 1,5u bij de afrit gestaan :P op een gegeven moment hebben we de auto maar in de berm gezet en zijn we te voet langs een viaduct naar beneden op de toerit afgedaald :P. Daarna 10 minuten lopen. Achteraf dus een ideale parkeerplaats! Op de terugweg via de berm de weg naar de N33 richting gieten gereden, vervolgens via de N31 weer naar Grunn. Nergens last van files gehad

[ Voor 22% gewijzigd door Proqzor op 29-06-2015 10:30 ]

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Aankomende zondag de caferacerdag in achterveld. Thema is tweetakt motoren. Komt er nog iemand van hier? :)

• tellavist
Rtoo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:18:
Nog meer mensen naar de TT geweest? Kregen serieus een vraag bij een parkeerplaats of vandaag de TT was geweest... Nee we hebben een rit van de lokale motorclub..

Die oprit ken ik! daar ben ik ook de A28 opgegaan die dag.
Jammer dat je niet over de snelweg gegaan bent! hoe ben jij gereden die dag?

Een handtekening?!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
oJoey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:08:
Aankomende zondag de caferacerdag in achterveld. Thema is tweetakt motoren. Komt er nog iemand van hier? :)
Tof, dat is vlakbij. Als het een beetje weer is dan ga ik wel even een kijkje nemen!
Gratis toegang of betaald?

• Tylen

Tylen

Rtoo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:18:

Woon je in Harderwijk of Ermelo???

Zit je zo dicht bij de Rossi tribune en heb je maar 1 minuut film van de race erop. Je had in je compilatie juist het stukje van Rossi voor de Tribune moeten doen. Of kon je het net niet zien? (Zit volgens mij een knikje daar in de tribune/duin)

Pagina: 1 ... 54 ... 105 Laatste