ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:49:
[...]
idd, ik heb meerdere low speed valpartijtjes gehad (ijzel, automobizombie) en mijn textielen broek was nog prima bruikbaar... Ik heb hem wel vervangen uiteindelijk voor de zekerheid en omdat hij al oud werd en klittenband niet meer werkte..
Textiel is niet zo goed als leer, punt. Maar is wel comfortabeler, watedicht, makkelijker en beschermd (eenmalig) prima bij legale weg snelheiden..
Als je alleen zondagmiddag rijder op een SS bent zou ik zeker voor leer gaan.. doe je woon-werk verkeer dan is textiel ineens weer een betere optie..
Hoe je het ook wend of keert, risico hou je toch.. wil je dat niet, moet je volvo gaan rijden...
(for the record: mijn 4 wieler is een volvo tank)
Eens. Ergens moet je een grens trekken tussen veiligheid, comfort en gebruiksgemak.
Je kan niet alles hebben. Heel leuk zo'n volledig leren pak, ik heb het thuis in de kast hangen.
Onbruikbaar in de winter, onbruikbaar in snikheet weer, onbruikbaar bij regen (zonder extra regenpak), enkel wat kleine zakjes waar nog maar amper de afstandsbediening van m'n garagepoort in past, onmogelijk om nog andere kledij onderaan te doen,...
Heel veilig? Ja. Schuift geen millimeter, goed voorzien van protectoren, wappert niet in de wind,...
Maar ik ga daar echt niet mijn 20-30.000km per jaar mee afleggen.
Waar trek je anders de volgende grens? Leren pak voorzien van airbags zoals in de MotoGP?
Van die mechanische knie en elleboogstukken die ze bij het crossen gebruiken?
Heb je kans dat je wat lichte schaafwonden overhoudt als je textiel pak echt tot op de grens gegbruikt is (bijvoorbeeld heel de "glijfase" op exact hetzelfde plekje geschoven), ja.
Ik zie bijvoorbeeld erg veel foto's in topics als bovenstaande voorbij komen van stuk gereten textiel pakken, maar maar om de x aantal eens een foto van wat schaafwonden op een elleboog of knie. Niet meer dan wat je bij een val met de fiets zou hebben. Dat neem ik wel voor lief.
Je dient je op de openbare weg meer zorgen te maken voor breuken, verstuikingen,...
[
Voor 5% gewijzigd door
DinX op 24-06-2015 12:03
]