Vraagje - misschien niet relevant voor hem maar wel voor mezelf (ben me ook nog aan het oriënteren): zijn moto's zoals deze nog gemakkelijk en handig in de (drukke) stad? Of laat je 'm persoonlijk liever staan en ga je met de fiets?kazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:24:
[...]
Hmmm.. het verschil tussen een 600 en 750 is niet "verstandiger". Onder de 160 trekken beide bijna even snel op. Enkel heeft de 750 ietsje meer adem in lagere toeren. Maar de snelheid die je met beide haalt is altijd gevaarlijk.
Daarom zal de 750 ietsje "beter" rijden in lage toeren, maar als beginner mss iets "agressiever" ervaren. Dat moet je leren, maar met een 4 cyl gaat dat wel snel.
Ik denk dat het verstandiger is niet met je 8 kameraden in het begin te gaan rijden, en al zeker niet bochtjes eten enz.. Ga met diegene die het verstandigste is eens een keertje rijden, die je op een rustig tempo bochtjes zal leren inschatten en uitaccellereren. Vele fout bij beginners is snel in een bocht aankomen, remmen, te traag de bocht in gaan, te laat weer gas geven. Heel frustrerend want je wil dan sneller de bocht, door minder snel te remmen, maar je jaagt jezelf altijd maar dieper in de problemen.
Ik zou voor de 750 gaan. Der is niet veel verschil tussen een 750 en 1000 qua nog ies of wat deftige snelheden ( <200) maar wel in stuurgedrag door lichtere blok. Dat plezier zal je merken op kronkelige baantjes, en nog meer met een 600, maar ook daar staat de 750 dichter bij dan de 1000.
Ik heb ook een 600cc en eigenlijk heb je niet meer nodig. Ik ga vlot door de bochten, het uitaccellereren geeft je de kick, en dan trek je door naar 120/130km/u en dat is snel genoeg voor de gewone weg.
Wagens die voor je indraaien, uit de oprit komen, veiligheid op de weg, etc.. Dan heb je nog IETS OF WAT tijd om te reageren. Direct naar 180 en meer willen zoals de vriendjes, loopt toch slecht af vroeg of laat.
Ik heb specifiek een Naked gekozen voor mijn woon-werk en stadsverkeer.Dryhte schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:30:
[...]
Vraagje - misschien niet relevant voor hem maar wel voor mezelf (ben me ook nog aan het oriënteren): zijn moto's zoals deze nog gemakkelijk en handig in de (drukke) stad? Of laat je 'm persoonlijk liever staan en ga je met de fiets?
Een racer is niets voor files te doen, of lage snelheden. Het stuur is gewoon te smal. Hoe breder het stuur (natuurlijk binnen de marges
Extra voordeel aan een naked: aan 160/u zonder ruitje heb je de sensatie of wind van 260 op een racer
Extra nadeel aan een racer aan lage snelheden: de druk op de polsen wordt ook veel groter. Als je sneller rijdt, ga je liggen op de tank of blaast de wind onder je, zodat de polsen onstressed worden. Op een naked of toering zit je rechter, waardoor je bij lage snelheden dus geen last hebt van druk op de polsen.
[ Voor 44% gewijzigd door kazzzdafke op 17-06-2015 11:35 ]
Never ever financial advice...
Ik vind mijn GSX-R juist prettig in de file, lekker smal
De F650GS is wel iets wendbaarder, maar het erg brede stuur had ik veel meer last van.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dit zijn nou typische nakedrider uitsprakenkazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Extra voordeel aan een naked: aan 160/u zonder ruitje heb je de sensatie of wind van 260 op een racerJe moet dus minder snel gaan, voor "bijna" een zelfde sensatie
Krikken doe je toch ook liever zonder condoom? ook al heb je wel een beetje dezelfde sensatie met?!
Praat het maar allemaal goed voor jezelf jongen
[ Voor 5% gewijzigd door tellavist op 17-06-2015 11:38 ]
Een handtekening?!
Zelf zat ik richting CB500(X) te kijken, maar vroeg me vooral of of zo'n race model zou kunnen dienen als werkpaardkazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Ik heb specifiek een Naked gekozen voor mijn woon-werk en stadsverkeer.
Een racer is niets voor files te doen, of lage snelheden. Het stuur is gewoon te smal. Hoe breder het stuur (natuurlijk binnen de marges), hoe vlotter de wendbaarheid op lagere snelheden.
Extra voordeel aan een naked: aan 160/u zonder ruitje heb je de sensatie of wind van 260 op een racerJe moet dus minder snel gaan, voor "bijna" een zelfde sensatie
Extra nadeel aan een racer aan lage snelheden: de druk op de polsen wordt ook veel groter. Als je sneller rijdt, ga je liggen op de tank of blaast de wind onder je, zodat de polsen onstressed worden. Op een naked of toering zit je rechter, waardoor je bij lage snelheden dus geen last hebt van druk op de polsen.
Ik heb op het moment met mijn 125cc naked (Mash 75) het gevoel dat ik aan 100km/h van mijn fiets geblazen word
Met een gezin en dochter van 1 jaar hou ik het liever iets rustiger dan nog eens 100km/u harder te moeten rijden voor dezelfde sensatie, OP DE OPENBARE WEG.tellavist schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:37:
[...]
Dit zijn nou typische nakedrider uitspraken![]()
Krikken doe je toch ook liever zonder condoom? ook al heb je wel een beetje dezelfde sensatie met?!![]()
Praat het maar allemaal goed voor jezelf jongen
Als ik het circuit op ga, is het natuurlijk een ander verhaal!
[ Voor 42% gewijzigd door kazzzdafke op 17-06-2015 11:39 ]
aub: http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/CB500/Dryhte schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Zelf zat ik richting CB500(X) te kijken, maar vroeg me vooral of of zo'n race model zou kunnen dienen als werkpaard
Ik heb op het moment met mijn 125cc naked (Mash 75) het gevoel dat ik aan 100km/h van mijn fiets geblazen wordeen heel klein beetje windscreen mag misschien wel (al went dat vast)
Er zijn redelijk veel leuke fietsen. Ik zou zeggen; test het eens voor jezelf. Pak een Naked, toerer en racer en ga op open wegen rijden, en in het stad. Mix er 4cyl en 2cyl door en je weet meteen wat JOU voorkeur is.
Welke grote stad? En hoe vaak zal je werkelijk in de stad gaan rijden?Dryhte schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:30:
[...]
Vraagje - misschien niet relevant voor hem maar wel voor mezelf (ben me ook nog aan het oriënteren): zijn moto's zoals deze nog gemakkelijk en handig in de (drukke) stad? Of laat je 'm persoonlijk liever staan en ga je met de fiets?
Ik vind het best meevallen moet ik zeggen.
De zithouding wende vrij snel voor mij.
En wanneer ik op mijn GSX-R door de stad rij zit ik vrijwel volledig rechtop.
Dus het verhaal dat je last krijgt van de clip-ons erop is niet helemaal waar.
Sensatie zonder ruitje?
Sensatie zoek je in de bochten...en of je nou 150km/h op een naked of racer doet.
Die sensatie blijft nagenoeg hetzelfde dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 17-06-2015 11:46 ]
Er is een ding wat ik wel oncomfortabel vind aan de GSX-R, en dat zijn korte dwarshobbels op de snelweg (zoals je op de A27/A6 in Flevoland veel hebt). Deze worden door de vering niet lekker opgepakt, waardoor je steeds een flinke klap door je hele lichaam krijgt.
Bij de partij waar ik alle financiele dingen heb geregeld. Prijs is hetzelfde als bij KNMV.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:23:
[...]
Toen ik op zoek ging naar een SRAD heb ik ook op de 750 gereden. Ik vond het verschil, toen, niet zo groot.
Waar wil je de motor verzekeren? Ik heb die van mij bij de KNMV verzekerd zonder enige moeite.
Ik ga nu voor de 600 omdat ik een mooie in de buurt heb gevonden die én binnen budget valt én heel goed over komt.
Typisch Gent/Brussel.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:45:
[...]
Welke grote stad? En hoe vaak zal je werkelijk in de stad gaan rijden?
Ik vind het best meevallen moet ik zeggen.
Ik lees: pendelen (o.a. in de stad) gaat op een racemoto als je 't wil, maar misschien is het niet de eerste keus?
Ga testen.. heb ik ook gedaan 
En geef niet TE veel geld aan de eerste, je zal er wss wel domme vallen mee maken (pikkel niet ver genoeg uit enz..) en erna op andere moto's rijden, die wel beter rijden en je zo beter oriënteren.
Wat je ook koopt, je mag erna altijd eens tot Leuven komen, of Brussel (ik werk hier). Kan je de mijne zien, testen en zeggen dat je er ook zo één wou
En geef niet TE veel geld aan de eerste, je zal er wss wel domme vallen mee maken (pikkel niet ver genoeg uit enz..) en erna op andere moto's rijden, die wel beter rijden en je zo beter oriënteren.
Wat je ook koopt, je mag erna altijd eens tot Leuven komen, of Brussel (ik werk hier). Kan je de mijne zien, testen en zeggen dat je er ook zo één wou
pikkel?kazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:53:
Ga testen.. heb ik ook gedaan
Ik woon in het noorden van nl, dus zal niet snel naar Leuven rijden denk ik. Ik wil vooral lekker bochtjes pakken hier in de provincie en dat kan met deze prima volgens mij. Ik heb zo weinig ervaring dat ik denk ik toch niet binnen een kwartier door heb of ik het wat vindt.
Ik had het op Dryhte zijn reply.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:55:
[...]
pikkel?
Ik woon in het noorden van nl, dus zal niet snel naar Leuven rijden denk ik. Ik wil vooral lekker bochtjes pakken hier in de provincie en dat kan met deze prima volgens mij. Ik heb zo weinig ervaring dat ik denk ik toch niet binnen een kwartier door heb of ik het wat vindt.
Pikkel is vlaams voor.. eum.. voetsteun? Steun?
En daarom dat ik zeg: geef niet teveel geld aan de eerste. Je smaakt verandert nog hoor
Nice.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Bij de partij waar ik alle financiele dingen heb geregeld. Prijs is hetzelfde als bij KNMV.
Ik ga nu voor de 600 omdat ik een mooie in de buurt heb gevonden die én binnen budget valt én heel goed over komt.
Belangrijkste is natuurlijk of er onlangs onderhoud gedaan is + de baanden. Dan kan je voorlopig lekker touren.
Wel eens eraan gedacht om de vering aan te laten passen? Vaak kan je deze gratis laten afstellen bij bijvoorbeeld Hyperpro.Chakotay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:47:
Er is een ding wat ik wel oncomfortabel vind aan de GSX-R, en dat zijn korte dwarshobbels op de snelweg (zoals je op de A27/A6 in Flevoland veel hebt). Deze worden door de vering niet lekker opgepakt, waardoor je steeds een flinke klap door je hele lichaam krijgt.
Sportfietsen vangen deze hobbels sowieso slecht op
Hier in Rotterdam is het best te doen. Eerste keus is het inderdaad niet.Dryhte schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Typisch Gent/Brussel.
Ik lees: pendelen (o.a. in de stad) gaat op een racemoto als je 't wil, maar misschien is het niet de eerste keus?
Anders een lekkere sportieve naked
Of valt dat af?
Nieuw hoeven die dingen ook niet zo héél duur te zijn. Linkje naar een aanhangwagen bouwer, maar er zijn er meer die voor dat geld iets nieuws kunnen leveren.talin schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:21:
[...]
dan zou ik geen onderstel van een caravan nemen, die zijn daar niet echt goed in, die moeten de sterkte hebben van de hele opbouw.
heb wel eens een paar mensen gezien die ZAC reden en die dan een caravan onderstel hadden, die kwamen dan een keer naar Z-Frankrijk Ledenon om pre season testing te doen maar het onderstel had het niet gehaald.
ik heb toen onderweg nog 1 van hun motoren bij mij ingeladen en geregeld dat iemand anders de andere mee nam.
als je zelf handig bent haal je ergens een as vandaan ( achteras van een oude Opel ) en last er zelf een arm aan en een paar oprij platen dat is dan ale een stuk steviger dan een licht onderstel van een caravan.
in mijn eerste race jaren heb ik een hele lichte trailer laten bouwen met pvc platen er om heen, net hoog genoeg om er in te kunnen staan, dat ging perfect achter een VW T3 camper.
Een aanhanger (voor 2 motoren) voor een weekend kost je meestal ook een tientje of 6 á 7 aan huur. Voordeel is dan wel dat je thuis geen stallingsplek kwijt bent voor dat ding.
In goed Nederlands: De standaard, oftewel de "Jiffy"418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:55:
[...]
pikkel?
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 17-06-2015 12:01 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Een sportieve naked tussen de 1500 of 1750€ max is denk ik niet echt evidentVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:57[/message]:[/b]
Hier in Rotterdam is het best te doen. Eerste keus is het inderdaad niet.
Anders een lekkere sportieve naked![]()
Of valt dat af?
Dan zit je meestal al direct in de oudere toerers, die zeker en vast niet slecht rijden, integendeel, maar ik miste toch de "nieuwe snufjes", zoals injectie, cleaner en digitale snelheidsmeter (echt een + punt imo), enz..
[ Voor 26% gewijzigd door kazzzdafke op 17-06-2015 12:02 ]
Onderhoud is gedaan. Band achter is nieuw, voorband kan nog wel even.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Nice.
Belangrijkste is natuurlijk of er onlangs onderhoud gedaan is + de baanden. Dan kan je voorlopig lekker touren.
Het is dus een '97er, dus duur is het niet allemaal.
Dryhte zie ik niet praten over een budget? Verwar je hem nu niet met Catch 22?kazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:00:
[...]
Een sportieve naked tussen de 1500 of 1750€ max is denk ik niet echt evident![]()
Dan zit je meestal al direct in de oudere toerers, die zeker en vast niet slecht rijden, integendeel, maar ik miste toch de "nieuwe snufjes", zoals injectie, cleaner en digitale snelheidsmeter (echt een + punt imo), enz..
Hoezo is digitaal een + punt voor jou?
Moet zeggen dat het mooie van een analoge snelheidsmeter die naald is die er keihaard doorheen raust
1500-1800 euro?418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Onderhoud is gedaan. Band achter is nieuw, voorband kan nog wel even.
Het is dus een '97er, dus duur is het niet allemaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 17-06-2015 12:04 ]
Als hij praat over een CB500 gaat het ook die richting uit, tenzij het een nieuw model is natuurlijkVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:04:
Dryhte zie ik niet praten over een budget? Verwar je hem nu niet met Catch 22?
Hoezo is digitaal een + punt voor jou?
Moet zeggen dat het mooie van een analoge snelheidsmeter die naald is die er keihaard doorheen raust
Ik vind het veel makkelijker heel snel de snelheid te bekijken op een digitale tov een analoge. En mijn RPM's gaan sneller dan de snelheid omhoog
[ Voor 41% gewijzigd door kazzzdafke op 17-06-2015 12:06 ]
Sportfiets in de stad is kut, als je om de 10 meter weer bij een stoplicht staat wordt je langzaam gebakken als het ook warm weer is. Dat was het vervelendste aan mijn vorige sportfiets. Daarnaast zijn ze wel super fijn op de snelweg, lekker small waardoor je makkelijk tussen de file door kan knallen en het heeft weinig turbulentie bij hoge snelheden waardoor hard rijden lekker 'comfortabel' is
.
Wat ik dus bedoel met: een naked geeft je meer veiligheid. Iets minder snel door de file iscyntax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:10:
Sportfiets in de stad is kut, als je om de 10 meter weer bij een stoplicht staat wordt je langzaam gebakken als het ook warm weer is. Dat was het vervelendste aan mijn vorige sportfiets. Daarnaast zijn ze wel super fijn op de snelweg, lekker small waardoor je makkelijk tussen de file door kan knallen en het heeft weinig turbulentie bij hoge snelheden waardoor hard rijden lekker 'comfortabel' is.
Koop dan een goedkope racer als 2e om op het circuit te gaan raggen, en echt alles en iedereen naar huis te rijden
Op een naked niet?cyntax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:10:
Sportfiets in de stad is kut, als je om de 10 meter weer bij een stoplicht staat wordt je langzaam gebakken als het ook warm weer is. Dat was het vervelendste aan mijn vorige sportfiets. Daarnaast zijn ze wel super fijn op de snelweg, lekker small waardoor je makkelijk tussen de file door kan knallen en het heeft weinig turbulentie bij hoge snelheden waardoor hard rijden lekker 'comfortabel' is.
Ander onderwerp. Wat vinden we van deze fiets:
Mogelijke opvolger van me huidige fiets.
Hey hey, niet mijn woorden verdraaien!kazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:12:
[...]
Wat ik dus bedoel met: een naked geeft je meer veiligheid. Iets minder snel door de file is![]()
en sneller het gevoel van snelheid, dat is ook
![]()
Koop dan een goedkope racer als 2e om op het circuit te gaan raggen, en echt alles en iedereen naar huis te rijdenveel beter voor je gezondheid.
Spiegels ontwijken?!cyntax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:20:
[...]
Hey hey, niet mijn woorden verdraaien!Je wilt toch lekker snel door de file zonder elke autospiegel te ontwijken? Dan kan je meer concentreren op wat er voor je en om je heen gebeurd in plaats van je volle concentratie te gebruiken om spiegels te ontwijken. Het is toch goed dat het 'comfortabel' is bij hoge snelheden, ik vind het persoonlijk niet echt een fijn gevoel om je torso als zeil gebruiken.
Vind het allebei wel wat hebben, heb gelest op een Naked, en ik kan me voorstellen dat je daar niet zo snel belachelijk hard mee gaat rijden ivm de rijwind. (ook al zijn er hier knapen die alsnog 230 op een naked rijden)
[ Voor 16% gewijzigd door tellavist op 17-06-2015 12:23 ]
Een handtekening?!
Lukt mij ook hoor als ik mijn ruitje monteer en me erachter leg... Maar ik zal het minder snel doen, alsook deze snelheid aanhouden. Eventjes optrekken naar 190 à 200 kan, maar dat is dan maar voor een paar 100m ofzotellavist schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Spiegels ontwijken?!
Vind het allebei wel wat hebben, heb gelest op een Naked, en ik kan me voorstellen dat je daar niet zo snel belachelijk hard mee gaat rijden ivm de rijwind. (ook al zijn er hier knapen die alsnog 230 op een naked rijden)
Verwijderd
+1kazzzdafke schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Ik heb specifiek een Naked gekozen voor mijn woon-werk en stadsverkeer.
Een racer is niets voor files te doen, of lage snelheden. Het stuur is gewoon te smal. Hoe breder het stuur (natuurlijk binnen de marges), hoe vlotter de wendbaarheid op lagere snelheden.
Rotax blok, ohlins vering, rechtop zit. Coole shit allemaal. Wel een paar dingetjes waar ze bekend om staan (electriciteit is vaak een probleempje, achterrem, etc) Maar voor de rest echt een HEERLIJKE motor.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Op een naked niet?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN & XBL: Denkoyugo

Ben rond aan het kijken voor een andere fiets en kwam op de Kawasaki Ninja uit 2001 uit.
Iemand ervaringen met deze fiets? - anders dan wheelies en burnouts maken -
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Maakt ook geweldige stoppies!Ricepuppet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:12:
[afbeelding]
Ben rond aan het kijken voor een andere fiets en kwam op de Kawasaki Ninja uit 2001 uit.
Iemand ervaringen met deze fiets? - anders dan wheelies en burnouts maken -
Heb op een ninja gereden van een maatje van me. (weet niet zo welk jaar)
Vond hem eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig ofzo. (reed toen nog met begrenzer) Ik zou zeggen: Testrijden!
[ Voor 18% gewijzigd door tellavist op 17-06-2015 13:14 ]
Een handtekening?!
Jup, ik heb a.s. zaterdag een afspraak bij Hyperpro in Alphen voor sowieso verse keerringen & olie, afstellen en eventueel ook een nieuwe set veren.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Wel eens eraan gedacht om de vering aan te laten passen? Vaak kan je deze gratis laten afstellen bij bijvoorbeeld Hyperpro.
Sportfietsen vangen deze hobbels sowieso slecht op
Oeh, 1stgen Tuono. Erg leuke dingen, maar ik vind ze graflelijk... En dat zeg ik als eigenaar van een RSV waar hij op gebaseerd isVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:18:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je 'm intussen terug? Ben erg benieuwd naar je review (ook ivm info als beginnersmotor, in de stad, op de snelweg...)cyntax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:48:
[...]
Yes, de TR650 Terra, hij staat momenteel weer bij de dealer om heel wat SW motech zooi erop te schroeven , maar zodra ik mn motor weer terug heb zal ik wel een korte review erover schrijven. Had trouwens de laatste nieuwe TR650 bestemd voor de Nederlandse markt gekocht als het goed is
, de rest is allemaal geïmporteerd door de dealers uit het buitenland wat in principe ook niet erg is. Ze worden wel langzamer hand lastiger te verkrijgen
[...]
thanks
Als het louter voor in de stad (en lol) is zou ik zelf eerder voor een supermotard gaan (beetje zoals RJ
).
KTM 690 SMC R ofzo
67 pk, 144 kg, draait om een postzegel,...
KTM 690 SMC R ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 17-06-2015 13:18 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Vroeger met Husq 610 gereden. Ik moet zeggen: da's idd leuk voor in het stad, plattenland te raggen, maar.. het is ALTIJD agressief rijden op dat dingDinX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:18:
Als het louter voor in de stad (en lol) is zou ik zelf eerder voor een supermotard gaan (beetje zoals RJ).
KTM 690 SMC R ofzo
[video]
[video]
Ps. zo een filmpjes vind je wel van elke motor hoor
[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 17-06-2015 13:27 ]
Deze mag je even toelichten
'draait om een postzegel wil ook wel zeggen: ???
Een handtekening?!
Nieuw setje veren is best prijzig toch?Chakotay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:15:
[...]
Jup, ik heb a.s. zaterdag een afspraak bij Hyperpro in Alphen voor sowieso verse keerringen & olie, afstellen en eventueel ook een nieuwe set veren.
[...]
Oeh, 1stgen Tuono. Erg leuke dingen, maar ik vind ze graflelijk... En dat zeg ik als eigenaar van een RSV waar hij op gebaseerd is
Zou nooit aftermarket veren laten monteren als ik eerlijk ben. Koop dan wel een fiets die al mooie veren heeft.
Yep, 2005 model. Agja..laten we erop houden dat smaken verschillen. Welk jaar is jouw RSV van?
Ook een mooi model.
Achterrem heb ik inderdaad ook over gelezen, maja die gebruik ik toch amper.Denko schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:08:
[...]
Rotax blok, ohlins vering, rechtop zit. Coole shit allemaal. Wel een paar dingetjes waar ze bekend om staan (electriciteit is vaak een probleempje, achterrem, etc) Maar voor de rest echt een HEERLIJKE motor.
Elektriciteit nog niet...weet je toevallig uit je hoofd wat hiermee de problemen zijn?
Valt mee, voor de GSX-R zou het incl de verse olie, keerringen & monteren op zo'n €275 komen. De RSV is uit 2001.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:42:
[...]
Nieuw setje veren is best prijzig toch?![]()
Zou nooit aftermarket veren laten monteren als ik eerlijk ben. Koop dan wel een fiets die al mooie veren heeft.
Yep, 2005 model. Agja..laten we erop houden dat smaken verschillen. Welk jaar is jouw RSV van?
Ook een mooi model.
[...]
Achterrem heb ik inderdaad ook over gelezen, maja die gebruik ik toch amper.
Elektriciteit nog niet...weet je toevallig uit je hoofd wat hiermee de problemen zijn?
Veren wordt meestal mega op bezuinigd bij motorfietsen, het is het eerste wat ik vervang als ik een motor koop. Je hebt voor 60 euro nieuwe olie voor, 230 ongeveer heb je een setje veren met nieuwe olie voor bij Hyperpro. Tevens is het ook een slijtageproduct, en dat vergeten mensen nog wel eens.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:42:
[...]
Nieuw setje veren is best prijzig toch?![]()
[...]
Achterrem heb ik inderdaad ook over gelezen, maja die gebruik ik toch amper.
Electriciteit, ja, vanalles eigenlijk. In een grijs verleden een Mille willen ophalen, wil die niks meer doen "ja, hij heeft een avond in de regen gestaan, dat doet ie wel eens" half uur later start ie weer alsof er niks aan de hand is.
Andere is: ze hadden nog wel eens last van dat als je de accu loshaalde lang genoeg dat de ODO meter op 0 sprong. Hecht dus niet te veel waarde aan een km stand die niet ondersteunt wordt door onderhoudsgeschidenis.
Verder ook bij een vriend gezien dat het dashboard gewoon niks meer deed. Start verder wel, alleen het dashboard liet niks zien. Al weet ik eerlijk gezegd niet of dat een toeval was of het wel vaker gebeurt. Er was wel een zaak die "specialiseerde" op kapotte dashboards van de Mille/Tuono, dat zegt meestal wel wat.
Klinkt allemaal ernstig hoor, maar vergelijk het eventjes met een S1000RR of een CBR1000RR uit 2008+
"ja, de nokkenaslager zit niet goed vast soms bij de BMW"
"Nee meneer, 1 op 1100 olieverbruik is binnen de normen voor een CBR uit 2008." Ja, als je de scraapveren ondersteboven monteert wel ja.
Iedere motor heeft wel iets, maar deze heeft alleen maar dingetjes die (ik persoonlijk) acceptabel vind.
Kleine problemen inderdaad, maar niet onoverkoombaar.Denko schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:53:
[...]
Veren wordt meestal mega op bezuinigd bij motorfietsen, het is het eerste wat ik vervang als ik een motor koop. Je hebt voor 60 euro nieuwe olie voor, 230 ongeveer heb je een setje veren met nieuwe olie voor bij Hyperpro. Tevens is het ook een slijtageproduct, en dat vergeten mensen nog wel eens.
Electriciteit, ja, vanalles eigenlijk. In een grijs verleden een Mille willen ophalen, wil die niks meer doen "ja, hij heeft een avond in de regen gestaan, dat doet ie wel eens" half uur later start ie weer alsof er niks aan de hand is.
Andere is: ze hadden nog wel eens last van dat als je de accu loshaalde lang genoeg dat de ODO meter op 0 sprong. Hecht dus niet te veel waarde aan een km stand die niet ondersteunt wordt door onderhoudsgeschidenis.
Verder ook bij een vriend gezien dat het dashboard gewoon niks meer deed. Start verder wel, alleen het dashboard liet niks zien. Al weet ik eerlijk gezegd niet of dat een toeval was of het wel vaker gebeurt. Er was wel een zaak die "specialiseerde" op kapotte dashboards van de Mille/Tuono, dat zegt meestal wel wat.
Klinkt allemaal ernstig hoor, maar vergelijk het eventjes met een S1000RR of een CBR1000RR uit 2008+
"ja, de nokkenaslager zit niet goed vast soms bij de BMW"
"Nee meneer, 1 op 1100 olieverbruik is binnen de normen voor een CBR uit 2008." Ja, als je de scraapveren ondersteboven monteert wel ja.
Iedere motor heeft wel iets, maar deze heeft alleen maar dingetjes die (ik persoonlijk) acceptabel vind.
Moet zeggen dat ik met de Suzuki nog nooit dergelijke problemen heb gehad.
Bedankt voor de info! Zal ook eens rondneuzen op het Motor Forum.
Die generatie RSV/Tuono hebben inderdaad wat standaard problemen, zoals de idioot ontworpen achterrem & zwakke laadcircuit. De basis is echter prima betrouwbaar, mijn GSX-R is harder bezig met uit elkaar vallen bij gelijke leeftijd & kmstand
(Beide 2001 & rond de 90k)
Klopt, het zijn ook bekende problemen he, niet iedereen heeft ze altijd allemaalVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:03:
[...]
Kleine problemen inderdaad, maar niet onoverkoombaar.
Moet zeggen dat ik met de Suzuki nog nooit dergelijke problemen heb gehad.
Bedankt voor de info! Zal ook eens rondneuzen op het Motor Forum.
Suzuki heeft hele andere problemen, but that's a story for another time
Het grote nadeel van elektrische probleempjes (hoe klein ook) is dat ze vaak zo moeilijk te vinden / reproduceren zijn. Dat staat mij dan toch tegen als ik op zoek zou gaan naar een dergelijke motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bij de RSV is het redelijk concreet, en met de accu & startrelais vervangen door een zwaarder exemplaar voorkom je bijna alle issues wel.DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:13:
Het grote nadeel van elektrische probleempjes (hoe klein ook) is dat ze vaak zo moeilijk te vinden / reproduceren zijn. Dat staat mij dan toch tegen als ik op zoek zou gaan naar een dergelijke motor.
Verwijderd
@DrivinUCrazy
Daarom wil ik bijv. nooit meer een Franse of Italiaanse auto. Elektrische problemen .........
Daarom wil ik bijv. nooit meer een Franse of Italiaanse auto. Elektrische problemen .........
Wat is nu precies het probleem met de achterrem? Maatje van mij had het er ook ooit over dat die van zijn RSV voor geen meter werkte.Chakotay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:07:
Die generatie RSV/Tuono hebben inderdaad wat standaard problemen, zoals de idioot ontworpen achterrem & zwakke laadcircuit. De basis is echter prima betrouwbaar, mijn GSX-R is harder bezig met uit elkaar vallen bij gelijke leeftijd & kmstand(Beide 2001 & rond de 90k)
Tell me moreDenko schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:09:
[...]
Klopt, het zijn ook bekende problemen he, niet iedereen heeft ze altijd allemaal
Suzuki heeft hele andere problemen, but that's a story for another time
Ben er wel benieuwd naar.
Door de manier waarop het spul opgehangen zit blijven er snel luchtbellen in hangen, en word de mastercylinder te warm. Ik heb op het aprilia-forum ooit een howto voor getypt over hoe het ding fatsoenlijk te ontluchten, want gewoon even vacuum trekken & pompen werkt meestal niet.Vays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:27:
[...]
Wat is nu precies het probleem met de achterrem? Maatje van mij had het er ook ooit over dat die van zijn RSV voor geen meter werkte.
Hmmm.... Ik zou anders bést wel weer een Franse auto willen riijden, hoorVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:15:
@DrivinUCrazy
Maar serieus: Ik heb véél met Peugeots (205 1.9GTi / 405 Mi16 / 406 2.0HDi / 407 2.7HDi) gereden en heb nooit échte electronische problemen met die auto's gehad (één keer een lucht-massa meter stugue gehad in de 406 bij ~300.000 KM).
Tussen de 405 Mi16 en de 406 2.0HDi heb ik nog een jaar of anderhalf een Renault Laguna 1.9 DCi (Phase II) gehad en daarbij is het bij mij "ReNOOIT meer" geworden, die auto had een geheel eigen interpretatie van het CANBUS systeem waardoor het iedere keer een kwestie van gokken was wélk elektronisch component er ging reageren op de schakelaars in het interieur, dus in geval Renault ben ik het met je eens (motorisch overigens ook nooit een probleem gehad met die auto)
Het is bij Peugeot goed te merken dat het merk een (semi) Duitse achtergrond heeft, mede ook vanwege de geografische locatie waar het merk z'n oorsprong heeft (de Elzas wás Duits grondgebied). Citroën, wat sinds 1976 voor 100% onder het PSA concern valt, profiteert hier ook van en is ook gewoon een degelijk merk geworden.
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 17-06-2015 14:50 ]
Ligt er een beetje aan in welke regio je woont, maar hier kan het al vanaf 40 eurowimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:59:
[...]
Een aanhanger (voor 2 motoren) voor een weekend kost je meestal ook een tientje of 6 á 7 aan huur. Voordeel is dan wel dat je thuis geen stallingsplek kwijt bent voor dat ding.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Rij nu al 2 jaar rond in een 206 RC nooit problemen meewimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:36:
[...]
Hmmm.... Ik zou anders bést wel weer een Franse auto willen riijden, hoor![]()
Maar serieus: Ik heb véél met Peugeots (205 1.9GTi / 405 Mi16 / 406 2.0HDi / 407 2.7HDi) gereden en heb nooit échte electronische problemen met die auto's gehad (één keer een lucht-massa meter stugue gehad in de 406 bij ~300.000 KM).
Tussen de 405 Mi16 en de 406 2.0HDi heb ik nog een jaar of anderhalf een Renault Laguna 1.9 DCi (Phase II) gehad en daarbij is het bij mij "ReNOOIT meer" geworden, die auto had een geheel eigen interpretatie van het CANBUS systeem waardoor het iedere keer een kwestie van gokken was wélk elektronisch component er ging reageren op de schakelaars in het interieur, dus in geval Renault ben ik het met je eens (motorisch overigens ook nooit een probleem gehad met die auto)
Het is bij Peugeot goed te merken dat het merk een (semi) Duitse achtergrond heeft, mede ook vanwege de geografische locatie waar het merk z'n oorsprong heeft (de Elzas wás Duits grondgebied). Citroën, wat sinds 1976 voor 100% onder het PSA concern valt, profiteert hier ook van en is ook gewoon een degelijk merk geworden.
Ook qua elektronica ziet alles er gewoon erg degelijk uit.
Ben bezig om volgende week een afspraak te regelen, ga naar meerdere motoren kijken, o.a. een R6: die heb ik wel gereden en vind ik nog steeds, lekker rijden.tellavist schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:13:
[...]
Maakt ook geweldige stoppies!
Heb op een ninja gereden van een maatje van me. (weet niet zo welk jaar)
Vond hem eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig ofzo. (reed toen nog met begrenzer) Ik zou zeggen: Testrijden!
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Heb je nu niet een R6 in de verkoop staan? Wil je die niet liever houden, of zijn er allemaal dingen mee mis?Ricepuppet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:37:
[...]
Ben bezig om volgende week een afspraak te regelen, ga naar meerdere motoren kijken, o.a. een R6: die heb ik wel gereden en vind ik nog steeds, lekker rijden.
Nog geen tijd gehad om de thumper op te halen helaasDryhte schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:17:
[...]
Heb je 'm intussen terug? Ben erg benieuwd naar je review (ook ivm info als beginnersmotor, in de stad, op de snelweg...)
thanks
De zithoogte is best hoog dus met mijn 1.75m kan ik maar met 1 been aan de grond komen bij stilstand, dit was in het begin best irritant maar nu ben ik er gewend aan.
Gewoon gaan proefrijden zou ik zeggen
[ Voor 69% gewijzigd door cyntax op 17-06-2015 18:30 ]
Die R6 staat op mijn account te koop, hij Is niet van mij. Een paar weken geleden Is een kennis van mijn vader overleden, dit was zijn motorfiets. Aangezien hij/ik de meeste kennis hebben qua verkoop, hebben wij het op ons genomen om de motorfiets door te verkopen.cyntax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:48:
[...]
Heb je nu niet een R6 in de verkoop staan? Wil je die niet liever houden, of zijn er allemaal dingen mee mis?
Ik heb erop gereden en vind het een lekkere motorfiets. Het koppelingshuis is het enige wat defect Is aan deze R6, maar ik wil graag weten hoe een Ninja rijd i.p.v. een R6.
Daarnaast rijd ik persoonlijk niet graag op een motorfiets van iemand die ik kende en niet meer rondloopt op deze planeet (hij Is niet gestorven op de motorfiets, mind you)
Wat is er mis met het koppelingshuis?Ricepuppet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:45:
[...]
Die R6 staat op mijn account te koop, hij Is niet van mij. Een paar weken geleden Is een kennis van mijn vader overleden, dit was zijn motorfiets. Aangezien hij/ik de meeste kennis hebben qua verkoop, hebben wij het op ons genomen om de motorfiets door te verkopen.
Ik heb erop gereden en vind het een lekkere motorfiets. Het koppelingshuis is het enige wat defect Is aan deze R6, maar ik wil graag weten hoe een Ninja rijd i.p.v. een R6.
Daarnaast rijd ik persoonlijk niet graag op een motorfiets van iemand die ik kende en niet meer rondloopt op deze planeet (hij Is niet gestorven op de motorfiets, mind you)
Een setje platen inclusief de "korf" zijn redelijk simpel en snel te vervangen zónder dat je daar zelfs ook maar de olie voor hoeft af te tappen en de kosten voor zoiets zijn ook nog wel te overzien (nieuwe platen wél even een nacht in de juiste olie laten "weken"!!).
Afhankelijk van het type R6 wil er wel eens wat méér aan de hand zijn dan alleen een versleten/ingeslagen koppeling, maar daar kom je pas achter nadat je de korf en de platen gewisseld hebt (schakelwalsen van de tweede versnelling zijn vooral bij de eerste type's (RJ03) een puntje van aandacht en om die krengen te vervangen moet je het blok splitsen). Als de fiets met een goede koppeling uit z'n versnellingen springt bij plotseling gas los (de tweede versnelling laat dit meestal als éérste merken) dan.......
Uiteraard is dat géén rede om een fiets van dat type te laten staan, het is alleen qua reparatie niet iets wat "Jan en Alleman" éven thuis voor de deur kan uitvoeren op een vrije zaterdag middag.
Wel grappig om ooit te lezen: De Column's van Erik van Lent (waarbij het laatste column toevallig, sinds lange tijd, over een RJ03 gaat).
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 17-06-2015 19:40 ]
Ik ga binnenkort beginnen met lessen en ben dus op zoek naar een helm. Ik heb een aantal eisen, namelijk zo'n neerklapbaar zonneding (heb ik op m'n huidige helm, heerlijk) en pinlock. Eigenlijk had ik een X-lite X-702 GT Fightex op het oog, en de reviews van motorbladen spraken daar ook nogal positief over. De gebruikersreviews op Louis.de... niet bepaald
De HJC RPHA ST kwam ook goed uit de test, maar ook over die helm lees ik dat ie bijv. lawaaiig is. Daarom is m'n focus een beetje verlegd naar de Schuberth S2, gezien die pinlock en een zonneklapding heeft, én ook nog eens heel stil schijnt te zijn.
Nu weet ik ook wel dat dit per motor gaat verschillen, en ik zal ook zeker oordoppen in doen, maar het lijkt me gewoon fijn om als ik naar m'n werk rij (60-km wegen), dat ik dan niet gelijk doof word. M'n huidige helm hoor je echt alles doorheen. Maar nu is het dus de vraag, koop ik voor 400 euro een HJC, of voor 450 een X-lite in kekke kleurtjes of een witte S2...
Ja, ik ga die helmen nog passen en nee, ik kan ze dus nog niet testen..
Nu weet ik ook wel dat dit per motor gaat verschillen, en ik zal ook zeker oordoppen in doen, maar het lijkt me gewoon fijn om als ik naar m'n werk rij (60-km wegen), dat ik dan niet gelijk doof word. M'n huidige helm hoor je echt alles doorheen. Maar nu is het dus de vraag, koop ik voor 400 euro een HJC, of voor 450 een X-lite in kekke kleurtjes of een witte S2...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bij de aanschaf van een helm: Ga alsjeblieft héél veel verschillende type én merken zélf passen en loop er gewoon een half uur mee door een zaak terwijl je zo'n ding op je hoofd hebt staan. Een goed passende helm doet óók na een half uurtje rondlopen met zo'n ding geen pijn aan bijvoorbeeld je voorhoofd. Beter zou je er een proefrit mee gaan maken maar niet alle zaken stellen dat op prijs....tdw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:28:
Ik ga binnenkort beginnen met lessen en ben dus op zoek naar een helm. Ik heb een aantal eisen, namelijk zo'n neerklapbaar zonneding (heb ik op m'n huidige helm, heerlijk) en pinlock. Eigenlijk had ik een X-lite X-702 GT Fightex op het oog, en de reviews van motorbladen spraken daar ook nogal positief over. De gebruikersreviews op Louis.de... niet bepaaldDe HJC RPHA ST kwam ook goed uit de test, maar ook over die helm lees ik dat ie bijv. lawaaiig is. Daarom is m'n focus een beetje verlegd naar de Schuberth S2, gezien die pinlock en een zonneklapding heeft, én ook nog eens heel stil schijnt te zijn.
Wat voor mij, bijvoorbeeld, een stille helm is kan voor jou een gruwelijke herriemaker zijn doordat de helm niet 100% goed aansluit/past op je hoofd (ik rijd met een XLite X-802 óf een X-702 mét N-Com systeem, beide zijn (uiteraard) te vergelijken met de Nolan versies. Helmen van HJC en Shark hebben een gelijke pasvorm en een Shoei is ook redelijk vergelijkbaar qua pasvorm. Een Arai óf Schubert kan ik niet langer dan een kwartier op m'n hoofd hebben zónder daarbij last te krijgen van m'n voorhoofd).
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 17-06-2015 19:46 ]
Ook al naar Schoei gekeken? Maken ook erg fijne helmen. Vrij stil ook.
Ja dat klopt, hier laatst ook een gehuurd 25 euro per dag maar kost je toch al snel tijd met ophalen, hopen dat die persoon ook kan.tdw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:31:
[...]
Ligt er een beetje aan in welke regio je woont, maar hier kan het al vanaf 40 euro
Conclusie ik wil er zelf er en eigenlijk voor max 300 voor 2 motoren
Zo, nieuwe frisbees gemonteerd:

Stuk beter zo, geen tamboerijn in het voorwiel, grijpt directer aan en trilt niet meer

Stuk beter zo, geen tamboerijn in het voorwiel, grijpt directer aan en trilt niet meer
Netjes!! (én hopelijk de oude "hó blokjes" ook meteen verwijderd?)Chakotay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:50:
Zo, nieuwe frisbees gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die waren net 500km geleden vervangen, dus ik gok het er maar zo op.wimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:58:
[...]
Netjes!! (én hopelijk de oude "hó blokjes" ook meteen verwijderd?)
Met amper 500Km op de blokken gaat dat nog wel lukken, jaChakotay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:59:
[...]
Die waren net 500km geleden vervangen, dus ik gok het er maar zo op.
Ik kreeg op m'n TKO post op MF ook al weer de vraag middels mail waarom er géén schijven bij zaten
De schijf kan er wel tegen maar het "hó" vermogen van een blokje wat ingesleten is op een oude (én dus gegroefde) schijf staat vaak gelijk aan ~ 50% óf minder van het bedoelde "stoppie" effect.XBL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:08:
Die blokjes slijten toch ook wel in op nieuwe schijven? Of is het echt not done bij oudere blokjes?
Zelfs al zou de zaak dat goed vinden, dan nog heb ik én geen motor, én geen rijbewijs waarmee ik een proefrit zou kunnen makenwimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:35:
[...]
Bij de aanschaf van een helm: Ga alsjeblieft héél veel verschillende type én merken zélf passen en loop er gewoon een half uur mee door een zaak terwijl je zo'n ding op je hoofd hebt staan. Een goed passende helm doet óók na een half uurtje rondlopen met zo'n ding geen pijn aan bijvoorbeeld je voorhoofd. Beter zou je er een proefrit mee gaan maken maar niet alle zaken stellen dat op prijs....
Dan vraag ik het ook maar aan jou: Hoe vind jij de X-702 qua geluid?Wat voor mij, bijvoorbeeld, een stille helm is kan voor jou een gruwelijke herriemaker zijn doordat de helm niet 100% goed aansluit/past op je hoofd (ik rijd met een XLite X-802 óf een X-702 mét N-Com systeem, beide zijn (uiteraard) te vergelijken met de Nolan versies. Helmen van HJC en Shark hebben een gelijke pasvorm en een Shoei is ook redelijk vergelijkbaar qua pasvorm. Een Arai óf Schubert kan ik niet langer dan een kwartier op m'n hoofd hebben zónder daarbij last te krijgen van m'n voorhoofd).
Half. Ik was van plan bij voordeelhelmen.nl te kopen, en die hebben geen Shoei in het assortiment, dus dan wordt dat wat lastigVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:35:
Ook al naar Schoei gekeken? Maken ook erg fijne helmen. Vrij stil ook.
~ James May
De X-702 is qua geluid en draagcomfort 100% te vergelijken met de X-802 totdat je, ingeval een X-802, de extra ventilatie openingen open zet (érg fijne optie!!).tdw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:24:
[...]
Zelfs al zou de zaak dat goed vinden, dan nog heb ik én geen motor, én geen rijbewijs waarmee ik een proefrit zou kunnen makenDe drie helmen die ik noem staan op de shortlist. Als ze niet passen dan moet ik inderdaad wat anders verzinnen.
[...]
Dan vraag ik het ook maar aan jou: Hoe vind jij de X-702 qua geluid?Heb je de GT of non-GT?
[...]
Half. Ik was van plan bij voordeelhelmen.nl te kopen, en die hebben geen Shoei in het assortiment, dus dan wordt dat wat lastig

Beide (X-Lite) helmen welke ik heb zijn inmiddels uit de collectie qua "design" maar het principe (én de verschillen) blijven gelijk in geval de nieuwe modellen. Het model X-702 wat ik heb is te vergelijken met de GT versie. Ding heeft ook een ingebouwd zonnevizier maar dat gebruik ik nooit.
Maar: Staar je niet blind op dát wat ik óf een ander van een helm vinden. Voor mij is een X-Lite een fijne helm die goed past, voor jou kán het een hoofdbreker worden als je zo'n ding aanschaft wanneer je alleen op (internet) recensies af gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 17-06-2015 21:16 ]

Het is een gsxr600 van 1997. Erg strak en goed onderhouden. Ik ben happy
[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 17-06-2015 21:46 ]
nice
[ Voor 25% gewijzigd door Bergie op 17-06-2015 21:40 ]
Yamaha MT-09
Ik heb wer-ke-lijk geen idee.wimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:51:
[...]
Wat is er mis met het koppelingshuis?
Een setje platen inclusief de "korf" zijn redelijk simpel en snel te vervangen zónder dat je daar zelfs ook maar de olie voor hoeft af te tappen en de kosten voor zoiets zijn ook nog wel te overzien (nieuwe platen wél even een nacht in de juiste olie laten "weken"!!).
Afhankelijk van het type R6 wil er wel eens wat méér aan de hand zijn dan alleen een versleten/ingeslagen koppeling, maar daar kom je pas achter nadat je de korf en de platen gewisseld hebt (schakelwalsen van de tweede versnelling zijn vooral bij de eerste type's (RJ03) een puntje van aandacht en om die krengen te vervangen moet je het blok splitsen). Als de fiets met een goede koppeling uit z'n versnellingen springt bij plotseling gas los (de tweede versnelling laat dit meestal als éérste merken) dan.......
Uiteraard is dat géén rede om een fiets van dat type te laten staan, het is alleen qua reparatie niet iets wat "Jan en Alleman" éven thuis voor de deur kan uitvoeren op een vrije zaterdag middag.
Wel grappig om ooit te lezen: De Column's van Erik van Lent (waarbij het laatste column toevallig, sinds lange tijd, over een RJ03 gaat).
Een monteur vertelde dat het koppelingshuis defect aan het raken was. Deze monteur was een R6 'specialist', dus ik heb het er maar daar bij gelaten.
Ik ben inderdaad niet zo ongelooflijk technisch aangelegd om 'dat' allemaal te gaan doen, dus ik laat het aan mij voorbij gaan
Hm, nieuwe voorrem deed het wel heel goed... Vastgelopen & lekker heet geworden net
Straks maar eens de zuigers wat beter schoonmaken.
Nice! Mooie motor.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:
[afbeelding]
its mine!
Het is een gsxr600 van 1997. Erg strak en goed onderhouden. Ik ben happynu wachten op rijweer
Mooie deal kunnen krijgen nog?
Ongeveer wat ik er voor wou geven ja. Ik heb voor mijn idee niet teveel betaald in elk geval.Vays schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:06:
[...]
Nice! Mooie motor.
Mooie deal kunnen krijgen nog?
Dat is het aller belangrijkste418O2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:22:
[...]
Ongeveer wat ik er voor wou geven ja. Ik heb voor mijn idee niet teveel betaald in elk geval.
Aftermarket remhandles?Chakotay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:12:
Hm, nieuwe voorrem deed het wel heel goed... Vastgelopen & lekker heet geworden netStraks maar eens de zuigers wat beter schoonmaken.
Ja, van deze toko: http://shop.the2wheels.com/
Sommige aftermarket remhandles houden de remcilinder héél minimaal ingedrukt in ontspannen (losgelaten) toestand. Hierdoor komt de vloeistof niet (goed) retour (compensatiegaatje blijft dicht) waardoor er langzaam steeds meer druk wordt opgebouwd. Met als uiteindelijke resultaat warm lopende remmen en zelfs vastgeslagen remmen (door de combinatie druk+enorme warmteontwikkeling). Na afkoelen werkt het meestal weer, maar het kan daarna zo weer gebeuren.Chakotay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Ja, van deze toko: http://shop.the2wheels.com/
Even goed je remhendel checken!
[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 18-06-2015 12:44 ]
Ahh, dat is niet het issue bij deze, ik heb op 2 motoren bij elkaar al zo'n 50k km met the2wheels hendeltjes gereden
Dit is gewoon een kwestie van zuigers die niet uitgebreid genoeg zijn schoongemaakt & daardoor door de verse dikke remschijven net wat tever teruggedrukt worden.
Ook zou dan continu je remlicht moeten branden... zou ook wel op moeten vallen 
Hang misschien wat van je motor af, maar bij die van mij hoor je eerst de schakelaar van het licht ruimschoots voordat er iets geremd wordt.
Hang misschien wat van je motor af, maar bij die van mij hoor je eerst de schakelaar van het licht ruimschoots voordat er iets geremd wordt.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, ik heb ook zoiets gehad, sindsdien combineer ik schijven of blokken vervangen altijd met de cilindertjes grondig schoonmaken.Chakotay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:44:
Ahh, dat is niet het issue bij deze, ik heb op 2 motoren bij elkaar al zo'n 50k km met the2wheels hendeltjes geredenDit is gewoon een kwestie van zuigers die niet uitgebreid genoeg zijn schoongemaakt & daardoor door de verse dikke remschijven net wat tever teruggedrukt worden.
Even een x-post vanuit MF, maar als je tijd hebt; lees ook even mijn review van een helm die je niet vaak ziettdw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:24:
[...]
Zelfs al zou de zaak dat goed vinden, dan nog heb ik én geen motor, én geen rijbewijs waarmee ik een proefrit zou kunnen makenDe drie helmen die ik noem staan op de shortlist. Als ze niet passen dan moet ik inderdaad wat anders verzinnen.
http://www.motor-forum.nl...9RS-door-Denko/Denko.html
Ik ben er al een kleine ton heel erg tevreden mee.
Verwijderd
Heeft de tram hier nou voorrang op de voetgangers of andersom? Volgens mij had een tram alleen voorrang op voetgangers op gelijkwaardige kruispunten en op voorrangskruisingen alleen op bestuurders?
Bedankt voor het meedenken. Ik ben alleen wel op zoek naar een stille helmDenko schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:51:
[...]
Even een x-post vanuit MF, maar als je tijd hebt; lees ook even mijn review van een helm die je niet vaak ziet
http://www.motor-forum.nl...9RS-door-Denko/Denko.html
Ik ben er al een kleine ton heel erg tevreden mee.
Een tram heeft op een kruispunt waar de voorrang niet geregeld wordt door verkeerslichten, verkeersborden of verkeerstekens, altijd voorrang op alle weggebruikers (m.u.v. voorrangsvoertuigen). Dus ook op voetgangers. Het maakt niet uit of de tram van rechts of van links komt. Aldus Ticken BVVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:19:
Heeft de tram hier nou voorrang op de voetgangers of andersom? Volgens mij had een tram alleen voorrang op voetgangers op gelijkwaardige kruispunten en op voorrangskruisingen alleen op bestuurders?
[afbeelding]
~ James May
Ik heb de remklauwen inmiddels weggebracht, ik krijg het zelf niet lekker voor elkaar (en heb vooral het geduld niet
) om ze fatsoenlijk schoon & los te krijgen.
Net mijn eerste ritje gedaan
even wat rustige wegen gekozen om een beetje gevoel te krijgen. Toen hij warm was trok ik hem even echt los.
Wow...
Dat was even wat anders. Het gevoel werd tijdens de rit beter en beter. Het begon wat onwennig maar alles ging steeds soepeler.
Wow...
Dat was even wat anders. Het gevoel werd tijdens de rit beter en beter. Het begon wat onwennig maar alles ging steeds soepeler.
Wow, mooie actiebeelden!Dacuuu schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:32:
Ben normaal een Asfalt junky, maar als ik dit zie. Wat kan die vent rijden.
[video]
Verwijderd
Prachtig filmpje inderdaadDacuuu schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:32:
Ben normaal een Asfalt junky, maar als ik dit zie. Wat kan die vent rijden.
[video]
T'is zoals wielrennen en mountainbiken
De plek waar het gebeurt is ziet er nou niet echt uit als een mooie bocht..418O2 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29:
http://www.powned.tv/nieu...r_dood_na_waarschuwi.html
Sja... Gefrustreerd over de vermaning?
Verwijderd
Ik vind mountainbiken veel leuker moet ik zeggen.
/me heeft de laatste 8 jaar niets meer aan mountainbiken gedaan maar voor die tijd was ik behoorlijk fanatiek met mountainbiken bezig
Ik MTB nog altijd
Veel leuker! Maar voorlopig enkel met de moto op de asfalt en niet offroad.
Maar de locatie voor MTB en Motorijden komen wel samen: meestal Ardennen
Maar de locatie voor MTB en Motorijden komen wel samen: meestal Ardennen
[ Voor 28% gewijzigd door kazzzdafke op 19-06-2015 11:34 ]
Ik vraag me dus alleen wel af, kan die motor al die abuse aan? Of heeft dat ding een grote beurt nodig na het opnemen van zo'n filmpje?
Zo van, zo het filmpje is klaar, nu kunnen we de vering / shocks reviseren, nieuwe velgen eronder, etc
Zo van, zo het filmpje is klaar, nu kunnen we de vering / shocks reviseren, nieuwe velgen eronder, etc
Hier een stukje Barcelona stad met een Xiaomi Yi sports cam in een case gemonteerd op de valbeschermer omdat ik voor op het stuur nog niet de juiste mount heb.
Had een 8 gig sd card maar die was na 4 delen van 10 minuten in 1080 op 50 fps al vol....
Van een deel met video maker een stuk gemaakt van 5 minuten maar opgeslagen als youtube website instellingen (maar zie al dat ie nadat je hem upload erg blokkerig is. Maar ja, het is een eerste probeersel.
Geluid niks aan veranderd is as it is.
[YouTube: https://youtu.be/XthYzULvL60]
Had een 8 gig sd card maar die was na 4 delen van 10 minuten in 1080 op 50 fps al vol....
Van een deel met video maker een stuk gemaakt van 5 minuten maar opgeslagen als youtube website instellingen (maar zie al dat ie nadat je hem upload erg blokkerig is. Maar ja, het is een eerste probeersel.
[YouTube: https://youtu.be/XthYzULvL60]
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
De comments eronder...418O2 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:29:
http://www.powned.tv/nieu...r_dood_na_waarschuwi.html
Sja... Gefrustreerd over de vermaning?
Dat mensen zo idioot kunnen zijn verbaast me af en toe nog steeds.
Oef...windruisaveenhuysen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:28:
Hier een stukje Barcelona stad met een Xiaomi Yi sports cam in een case gemonteerd op de valbeschermer omdat ik voor op het stuur nog niet de juiste mount heb.
[video]
Redelijk beeld toch wel. Bevalt de camera qua gemak?
Twijfel momenteel zelf tussen een SJ4000 en deze. SJ5000 moet dat zijn
Klein vergelijkingsfilmpje: YouTube: Daylight performance: Xiaoyi Sports cam VS SJ4000 Wifi, a big killer??
[ Voor 63% gewijzigd door Panini op 19-06-2015 15:49 ]
Verwijderd
Leuk om te lezen onder de 100 euro koop je tegenwoordig al een uitstekende motorspijkerbroek:
http://www.motozoom.nl/pi...15-Test_17_motorjeans.pdf
Verwijderd
Dat is nog goedkoper dan een normale merk jeans in de winkelVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:49:
Leuk om te lezen onder de 100 euro koop je tegenwoordig al een uitstekende motorspijkerbroek:
vraag mij alleen af waar de zandzak van gemaakt isVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:49: