Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Feli
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nu weet ik niet goed wat daar voor in aanmerking komt?
Ik heb nl zo een verdikking op mijn stuur (foto van op het net geplukt):

Welke mount kan hier plat op zonder dat dus de iphone naar boven steekt of de GPS?
Never ever financial advice...
Gefeliciteerd! Welke kleur Hayabusa gaat het worden?
PSN & XBL: Denkoyugo
het zou moeten passen op een Honda CBR600F4i 2001 model, maar ik merk dat de fork stem hole groter is dan het rubberen plug die er in moet...teacher schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:10:
[...]
heb je dan wel de set die bij jouw fiets hoort?
En misschien stom: probeer je hem er gewoon in te duwen? Het idee is dat je met die bout (en wat ringetjes) en die rubber plug een prop maakt; dat rubber zet dus uit zodra je die bout aandraait.
even een superduidelijke paint tekening:
[afbeelding]
Grijs is je fork stem, zwart de plug, blauw ringetjes en moertje, rood de bout.
Als ik het rubberen ding erin duw dan komt die helemaal tot aan de verdikking (zit dan nog beetje los)
enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat verdikking te schuren totdat het perfect fit is.
Op internet zijn er ook meerdere mensen (Amazon.com reviews) die dit probleem hadden...hun hadden ook geschuurd totdat het erin viel...
Kan je eens een foto maken? Want ik snap je omschrijving eigenlijk niet.Lostson schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:43:
[...]
het zou moeten passen op een Honda CBR600F4i 2001 model, maar ik merk dat de fork stem hole groter is dan het rubberen plug die er in moet...
Als ik het rubberen ding erin duw dan komt die helemaal tot aan de verdikking (zit dan nog beetje los)
enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat verdikking te schuren totdat het perfect fit is.
Op internet zijn er ook meerdere mensen (Amazon.com reviews) die dit probleem hadden...hun hadden ook geschuurd totdat het erin viel...uiteraard zou je ook een rubberen bus er tussen kunnen plaatsen, maar ik ga even kijken of ik het met een dremel passend kan krijgen... to be continued
Het rubber zet uit later, dus als dat initieel ietsje los zit is dat niet perse erg. Dat trekt vanzelf wel strak namelijk.
https://www.rammount.com/products/aquabox/medium_wide (of een van de andere aquaboxen)kazzzdafke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:35:
Ik ben ook op zoek naar een mount voor mijn gps, of nog beter, voor mijn Iphone 6, maar dan plat op mijn stuur te bevestigen.
Nu weet ik niet goed wat daar voor in aanmerking komt?
Ik heb nl zo een verdikking op mijn stuur (foto van op het net geplukt):
[afbeelding]
Welke mount kan hier plat op zonder dat dus de iphone naar boven steekt of de GPS?
+
https://www.rammount.com/part/RAP-274-1U
en dan gewoon langere tyraps gebruiken.
Helaas geen aqua box voor Iphone 6cyntax schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:47:
[...]
https://www.rammount.com/products/aquabox/medium_wide (of een van de andere aquaboxen)
+
https://www.rammount.com/part/RAP-274-1U
en dan gewoon langere tyraps gebruiken.
Voor de bevestiging. Komt gewoon in de plaats van 1 van de boutjes.
Dan is het nog zoeken naar een case die je met RAM kan gebruiken.
Je fiets zelfs als voorbeeld
[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 15-06-2015 12:03 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Daarom dat met strips zoals cyntax liet zien wel leuk leek.
Die arm kan je dan wel plat op het stripje leggen, maar dan verhoog je de boel wel met twee centimeter of zo. Voordeel is wel dat je dan het RAM-systeem hebt, dat is verder ideaal in gebruik.kazzzdafke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:17:
Ja maar dan "plakt" hij der gelijk niet op é.. Want ik denk niet dat er een case is die direct op die bol pakt, je moet er altijd nog een "arm" bij hebben..
Daarom dat met strips zoals cyntax liet zien wel leuk leek.
En die arm kan ik niet "plat" leggen. Iets met uitsparing voor beide bolletjes die overeen moeten komen.
Ik zal straks nog eens kijken.
Zaterdag de V-strom uit de "winterstalling" gehaald. Ik rij de motor van de 2e verdieping van de parkeergarage naar de eerste: "hm, wat raar, hij blaast nu al warme lucht op mijn been. Kan toch niet dat hij NU al warm is en dat de fan aanstaat.....
Kijk ik naar rechts beneden....Iemand heeft mijn oliedop gestolen, dat is geen warme lucht, maar warme olie die die tegen mijn been aan spuit! Gelukkig heb ik maar pak em beet 200 meter gereden en is:
1. Niet boven de 1500 toeren gereden ongeveer waardoor het alleen oliespetters zijn die mijn been op werden geknald.
2. Er nog genoeg olie in het blok, dus niet gereden met een gebrek aan olie.
3. amper olie op de banden terecht gekomen en ik alles gewoon netjes rechtop hield etc.
Netjes verdieping lager geparkeerd, een goede 10 minuten gevloekt, 5 minuten gelachen en dan weer 5 minuten gevloekt, naar huis gegaan, andere oliedop gepakt en alsnog de motor naar de dealer voor zijn beurtje gereden. (die kon er ook even mooi boos om worden en begreep waarom ik laat was)
Maar wat een lul ben je dan zeg, ding kost 10 euro en past maar op 10% van de motoren. Waarom zou je zoiets doen?
Ik dacht altijd door oude troep te kopen dat ik gevrijwaard was van dit soort vandalisme/diefstal. Helaas. Dat zal me leren om een fancy oliedop te kopen!
Mocht een Tweaker geïnteresseerd zijn, GoT prijs is 1575,- Op- of aanmerkingen zijn ook welkom. :-)_Apache_ schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:21:
Spread the word, spread the word!
FZS600 te koop, en als ik naar de prijzen kijk van andere Fazers, kan ie zo weg zijn!
http://www.motor-forum.nl...ha-FZS600-Fazer-2002.html
@Denko, van andermans spullen blijf je gewoon af!
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 15-06-2015 12:36 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ok, dus hij valt er in, dat is ook de bedoeling.Lostson schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:43:
[...]
het zou moeten passen op een Honda CBR600F4i 2001 model, maar ik merk dat de fork stem hole groter is dan het rubberen plug die er in moet...
Op internet zijn er ook meerdere mensen (Amazon.com reviews) die dit probleem hadden...hun hadden ook geschuurd totdat het erin viel...uiteraard zou je ook een rubberen bus er tussen kunnen plaatsen, maar ik ga even kijken of ik het met een dremel passend kan krijgen... to be continued
Wat gebeurt er als je de bout aan draait?
Wise enough to play the fool
Whahah wat een verhaal manDenko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:26:
Even een X-post vanuit MF:
Zaterdag de V-strom uit de "winterstalling" gehaald. Ik rij de motor van de 2e verdieping van de parkeergarage naar de eerste: "hm, wat raar, hij blaast nu al warme lucht op mijn been. Kan toch niet dat hij NU al warm is en dat de fan aanstaat.....
Kijk ik naar rechts beneden....Iemand heeft mijn oliedop gestolen, dat is geen warme lucht, maar warme olie die die tegen mijn been aan spuit! Gelukkig heb ik maar pak em beet 200 meter gereden en is:
1. Niet boven de 1500 toeren gereden ongeveer waardoor het alleen oliespetters zijn die mijn been op werden geknald.
3. amper olie op de banden terecht gekomen en ik alles gewoon netjes rechtop hield etc.
Netjes verdieping lager geparkeerd, een goede 10 minuten gevloekt, 5 minuten gelachen en dan weer 5 minuten gevloekt, naar huis gegaan, andere oliedop gepakt en alsnog de motor naar de dealer voor zijn beurtje gereden. (die kon er ook even mooi boos om worden en begreep waarom ik laat was)
Maar wat een lul ben je dan zeg, ding kost 10 euro en past maar op 10% van de motoren. Waarom zou je zoiets doen?
Ik dacht altijd door oude troep te kopen dat ik gevrijwaard was van dit soort vandalisme/diefstal. Helaas. Dat zal me leren om een fancy oliedop te kopen!
[afbeelding]
Wat dat betreft heb je dan mazzel dat je niet in een leren combi rijd.. Dat voel je pas als de olie echt heet wordt.
Een oliedop stelen
Mensen die 12 juli ook rondjes gaan rijden op Lelystad?!
Word m'n eerste keer circuit rijden! Zin in!!
[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 15-06-2015 12:52 ]
Een handtekening?!
Verwijderd
Zwaar klote. Niet om je verder op de kast te jagen, maar naast vloeken over wat een of andere vandaal weggehaald heeft, zou ik me meer zorgen maken over wat hij/zij eventueel toegevoegd heeft..Denko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:26:
Iemand heeft mijn oliedop gestolen
Als je gek genoeg bent een oliedopje te jatten, is het dan raar om te denken dat zo iemand handje zand/gruis/willekeurige zooi naar binnen gekiept heeft? Gewoon als pure haat omdat je de parkeerplek zo lang bezet? Ik hoop van niet, maar je blok (laten) spoelen kan wellicht geen kwaad.
Damn, niet eens over nagedacht.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:14:
[...]
Zwaar klote. Niet om je verder op de kast te jagen, maar naast vloeken over wat een of andere vandaal weggehaald heeft, zou ik me meer zorgen maken over wat hij/zij eventueel toegevoegd heeft..
Als je gek genoeg bent een oliedopje te jatten, is het dan raar om te denken dat zo iemand handje zand/gruis/willekeurige zooi naar binnen gekiept heeft? Gewoon als pure haat omdat je de parkeerplek zo lang bezet? Ik hoop van niet, maar je blok (laten) spoelen kan wellicht geen kwaad.
Dat zou wat zijn zeg
Een handtekening?!
Ja, zou kunnen inderdaad, hoefde gelukkig maar 2 km naar de dealer, en daar wordt (o.a.)de olie vervangen.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:14:
[...]
Zwaar klote. Niet om je verder op de kast te jagen, maar naast vloeken over wat een of andere vandaal weggehaald heeft, zou ik me meer zorgen maken over wat hij/zij eventueel toegevoegd heeft..
Had ik ook over nagedacht, maar het ging me net iets te ver om dan de olie te verwisselen in de parkeergarage.
Zijn overigens zo'n 8 motorplaatsen per verdieping (niet toegangkelijk voor auto's) en ik was de enige. Daar let ik dan wel echt op.
Ik kijk vervolgens naar rechts en zie een mooie fontein van olie bij m'n rechterbeen omhoog vliegen
Zit nu naar een zx6/9r of srad te kijkenDenko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Gefeliciteerd! Welke kleur Hayabusa gaat het worden?
Verbazingwekkend hoe slecht mensen motoren aanbieden of domweg niet reageren. Wil je nou je fiets kwijt of niet?
Ja joh, iemand had ook een keer mijn standaard ventiel dopjes gejat in het centrum van Den Haag. Die zijn meestal zelfs gratis te krijgen bij een auto/motor dealer.Denko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:26:
Iemand heeft mijn oliedop gestolen
Daarom heb ik op mijn motor ditVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:14:
[...]
voorbeeld van het internet
Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto van shootenHooglander1 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:46:
[...]
Kan je eens een foto maken? Want ik snap je omschrijving eigenlijk niet.
Het rubber zet uit later, dus als dat initieel ietsje los zit is dat niet perse erg. Dat trekt vanzelf wel strak namelijk.
dan begrijp je wat ik bedoel...moet het initieel dan niet al beetje "Snug" fit zijn?
bij mij zit die gewoon los erin...verre van snug/tight
ik neem van aan dat het uitzetten ook niet zoveel uitzet?
Die zit wel heel goed geborgdcyntax schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:26:
[...]
Ja joh, iemand had ook een keer mijn standaard ventiel dopjes gejat in het centrum van Den Haag. Die zijn meestal zelfs gratis te krijgen bij een auto/motor dealer.
[...]
Daarom heb ik op mijn motor dit:
voorbeeld van het internet
[afbeelding]
Bij mijn ex GSXR1100w had ik altijd standaard een kannetje olie mee. En die had ik ook nodig als er vlot werd gereden
[ Voor 54% gewijzigd door Ghostrider op 15-06-2015 14:48 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Also, there is no such thing as overengineering
[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 15-06-2015 14:50 ]
Heb altijd een tang en inbus set mee dus kan het zo los maken als ik dat wil maar mijn motor zuipt niet zoveel olie dus heb het nog nooit onderweg moeten bijvullen.Ghostrider schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:47:
Wel handig als je je olie onderweg moet bijvullen...
Bij mijn ex GSXR1100w had ik altijd standaard een kannetje olie mee. En die had ik ook nodig als er vlot werd gereden
Chakotay schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:50:
Heb jij geen borgtang & circlip-tang in je boordgereedschap?
Also, there is no such thing as overengineering
[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 15-06-2015 15:06 ]
Ik heb nog wel een zx7r te koop staan418O2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:09:
Bedankt allen!
[...]
Zit nu naar een zx6/9r of srad te kijken
Verbazingwekkend hoe slecht mensen motoren aanbieden of domweg niet reageren. Wil je nou je fiets kwijt of niet?
Yamaha MT-09
Zijn allebei hele mooie fietsen, ik ben zelf GROOT fan van de ZX6R uit 2004. mooi ding, erg pittig voor zijn tijd.418O2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:09:
Bedankt allen!
[...]
Zit nu naar een zx6/9r of srad te kijken
Zelf rij ik nu een fireblade/DL1000, maar ik zou het toch afraden om te beginnen op een 9R. Het is niet zozeer dat je "niet je rechterhand onder controle hebt" maar het gaat meer om dat de marge zoveel dunner is. Denk aan:
- langzame bocht nemen in 1e versnelling, bij licht bokken iets meer gas geven...en daar lig je
- drempel is wat stijler dan je dacht, je pols buigt een beetje mee, iets meer gas....en daar lig je
Het zijn allemaal geen drama dingetjes, maar het is vaak wel net het verschil tussen een 600 en een liter.
Ja dat snap ik. Maar ik wilDenko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:42:
[...]
Zijn allebei hele mooie fietsen, ik ben zelf GROOT fan van de ZX6R uit 2004. mooi ding, erg pittig voor zijn tijd.
Zelf rij ik nu een fireblade/DL1000, maar ik zou het toch afraden om te beginnen op een 9R. Het is niet zozeer dat je "niet je rechterhand onder controle hebt" maar het gaat meer om dat de marge zoveel dunner is. Denk aan:
- langzame bocht nemen in 1e versnelling, bij licht bokken iets meer gas geven...en daar lig je
- drempel is wat stijler dan je dacht, je pols buigt een beetje mee, iets meer gas....en daar lig je
Het zijn allemaal geen drama dingetjes, maar het is vaak wel net het verschil tussen een 600 en een liter.
1. Niet na een half jaar uitgekeken zijn
2. Ik ben vrij groot en zwaar
3. Ik wil me niet het schompes schakelen om hem in zijn powerband te houden
Maar veel power is het wel...
Ik ben 1,93 groot 85kg zwaar en heb een Honda CBR600F.418O2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:44:
[...]
Ja dat snap ik. Maar ik wil
Goed, een jaar lang met 25kw begrenzing gereden en begon pas sinds kort een beetje het gevoel te krijgen dat ik wel aan wat meer vermogen toe ben. Dus hoppa begrenzer eruit! Die is er nu nog geen week uit en ik begin alweer te wennen aan 74KW. Echter vind ik het hardstikke prima zo! Bij het stoplicht ben ik nog geen snellere auto's tegen gekomen en heb de volgende auto's naast me gehad:
Tesla model S (dit was heel nipt...)
Ferrari 458 italia
Ferrari f12 Berlinetta
BMW M5
Subaru Impreza
Ben bij alle auto's sneller weg getrokken...
Topsnelheid ligt nu op 213.98 maar kan nog veel harder.
In de bochten krijg ik het knietje gewoon vertrouwt aan de grond zonder het gevoel te hebben dat ik meer vermogen nodig heb.
Die 0.400L extra vind ik voor nu echt nog niet nodig!
Uit eindelijk misschien wel! (als ik over de 300 wil gaan rijden ofzo?!
Een handtekening?!
1. mwa, uitgekeken zijn lijkt me sterk, ja. Op een rechte weg 0-250 doen wordt wel sneller saai op een 600 dan een 900+. De rest ligt meer aan jezelf, ik was na 100.000 km op een cbr600 nog niet uitgekeken. De schaamrandjes waren wel netjes weg418O2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:44:
[...]
Ja dat snap ik. Maar ik wil
2. ik zit zelf rond de 1.88 en 100 kg en ik ondervond geen "last" van het rijden op een 600 (op een Versys 650 ook niet overigens met 70 PK). kwa vermogen maakt het boven de 50 Pk ongeveer niks uit kwa gewicht van je lichaam.
3. Dit klopt wel, maar besef wel dat ongeacht CC moet je evenveel (om en nabij) schakelen bij een 4 cilinder, het enige is wel dat verder uit de "sweetspot" van een 600 wordt als traag ervaren, en bij een literfiets als nog acceptabel. Ik moet meer schakelen met mijn 1000cc 4 cil als met een 650cc 2 cil om in de powerband/sweetspot te blijven.
Begrijp me goed hoor, ik wil je absoluut niet beinvloeden, ik probeer alleen te voorkomen dat ik iemand zie als vorige week, toen ik met een vstrom met kromme voorvork naar de dealer onderweg was en ik reed alsnog het snot voor de ogen van een zx10 die wilde "spelen". Gozer ging als een hark door de bochten. Enige wat ik kon denken was "wat doe je op dat ding man" helemaal verkrampt.
De limiet ligt daarin echt voor 95% bij de berijder, niet bij de motor
[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 15-06-2015 17:56 ]
Shit, balen man!Denko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:26:
Even een X-post vanuit MF:
[afbeelding]
Wel een cool doppie.. waar heb je die gekocht?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hmmm... Ik weet t niet.Denko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:00:
[...]
1. mwa, uitgekeken zijn lijkt me sterk, ja. Op een rechte weg 0-250 doen wordt wel sneller saai op een 600 dan een 900+. De rest ligt meer aan jezelf, ik was na 100.000 km op een cbr600 nog niet uitgekeken. De schaamrandjes waren wel netjes weg
2. ik zit zelf rond de 1.88 en 100 kg en ik ondervond geen "last" van het rijden op een 600 (op een Versys 650 ook niet overigens met 70 PK). kwa vermogen maakt het boven de 50 Pk ongeveer niks uit kwa gewicht van je lichaam.
3. Dit klopt wel, maar besef wel dat ongeacht CC moet je evenveel (om en nabij) schakelen bij een 4 cilinder, het enige is wel dat verder uit de "sweetspot" van een 600 wordt als traag ervaren, en bij een literfiets als nog acceptabel. Ik moet meer schakelen met mijn 1000cc 4 cil als met een 650cc 2 cil om in de powerband/sweetspot te blijven.
Begrijp me goed hoor, ik wil je absoluut niet beinvloeden, ik probeer alleen te voorkomen dat ik iemand zie als vorige week, toen ik met een vstrom met kromme voorvork naar de dealer onderweg was en ik reed alsnog het snot voor de ogen van een zx10 die wilde "spelen". Gozer ging als een hark door de bochten. Enige wat ik kon denken was "wat doe je op dat ding man" helemaal verkrampt.
Aargh. Tijdens een proefrit kom je er niet achter natuurlijk
Even mezelf quoten:Lostson schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:41:
[...]
Ik zal vanavond als ik thuis ben even een foto van shooten
dan begrijp je wat ik bedoel...moet het initieel dan niet al beetje "Snug" fit zijn?
bij mij zit die gewoon los erin...verre van snug/tight
ik neem van aan dat het uitzetten ook niet zoveel uitzet?
teacher schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:40:
[...]
Ok, dus hij valt er in, dat is ook de bedoeling.
Wat gebeurt er als je de bout aan draait?
Wise enough to play the fool
Dus dat was die oliestreep waardoor ik op de ijsseldijk bijna naar beneden vloogExigence schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:53:
Een anderhalve maand geleden tijdens een weekend weg voelde ik mijn rechter voet van het stepje glijden tijdens het rijden op de IJsseldijk. Dacht dat ik in wat diesel gestaan had ofzo, dus ik schraap even met mijn voetzool over de grond. Zet vervolgens mijn voet weer op het stepje en hij glijdt er meteen weer af
Ik kijk vervolgens naar rechts en zie een mooie fontein van olie bij m'n rechterbeen omhoog vliegenDus ff gestopt, zat nog genoeg olie in. Daarna een Napoleon in het gat gedrukt, Ducktape er overheen en vervolgens nog gewoon 500 kilometer gereden
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
12 juli, Midland? Ja dan ben ik er ook.tellavist schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Whahah wat een verhaal man![]()
Wat dat betreft heb je dan mazzel dat je niet in een leren combi rijd.. Dat voel je pas als de olie echt heet wordt.![]()
Een oliedop stelen
Mensen die 12 juli ook rondjes gaan rijden op Lelystad?!
Word m'n eerste keer circuit rijden! Zin in!!![]()
Heb het FF nagekeken, was op 24 april. Kan nooit heel veel zijn geweest want het meeste zat in mn laarsHeadshot_NL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:57:
[...]
Dus dat was die oliestreep waardoor ik op de ijsseldijk bijna naar beneden vloog
Nee zeg maar watExigence schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:07:
[...]
Heb het FF nagekeken, was op 24 april. Kan nooit heel veel zijn geweest want het meeste zat in mn laars
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Pas ook nog een ritje gereden met allemaal zware motoren (en ik op mijn CB600S)... Op het rechte stuk halen ze je wel makkelijk bij (en dan moeten ze nog best hun best doen als je echt goed gas geeft en goed schakelt), maar na 3 bochten kon ik gewoon weer seconden wachten voordat iedereen weer bij was...Denko schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Ik ben overigens geen coureur met knietjes aan de grond, maar inderdaad er is een partij mensen die echt als een plank op die motor zitten.
Zag vorige week nog iemand op een klaverblad rijden (A15 v.u. Rotterdam, A2 ri Utrecht) die echt kaarsrecht op haar HD zat en met 45 rechtop door de bocht ging (op de motor is dat prima met 80+ te doen zonder dat het hard gaat). Bleek ook nog is dat ze bij me werkte! Uit fatsoen ga ik het haar niet vertellen, maar ik hoorde al meerdere collega's over deze vrouwelijke coureur praten.
Het is maar net wat je gewend bent imho. CBR600f3 van me vriendin rijdt zeer gemakkelijk, maar vermogen van een GSXR1000 is echt wel even anders net als het rijwielgedeelte.tellavist schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:57:
[...]
Ik ben 1,93 groot 85kg zwaar en heb een Honda CBR600F.
Goed, een jaar lang met 25kw begrenzing gereden en begon pas sinds kort een beetje het gevoel te krijgen dat ik wel aan wat meer vermogen toe ben. Dus hoppa begrenzer eruit! Die is er nu nog geen week uit en ik begin alweer te wennen aan 74KW. Echter vind ik het hardstikke prima zo! Bij het stoplicht ben ik nog geen snellere auto's tegen gekomen en heb de volgende auto's naast me gehad:
Uit eindelijk misschien wel! (als ik over de 300 wil gaan rijden ofzo?!) of wanneer ik zoek gereden wordt door mijn vrienden die WEL meer vermogen hebben. Voor nu vind ik een 600 meer dan prima!
Topsnelheid van die f3 lag op 260/270 op de teller, dat duurde wel even en ik moest plat op de tank
Prima beginnersmotor imho, wij kijken toen naar kawasaki zx6r / Honda CBR f3 / Suzuki Srad.
Hopelijk komt daar geen post van
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 15-06-2015 22:10 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben al druk bezig met het zoeken naar motoren.. ik wil graag een naked hebben, mv 920,989r of honda cb 1000r.
Kan iemand mij hier vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van een mv 920 en 989r? Ik hoor namelijk verschillende verhalen, 6000km achterbrug en 15000 kleppen. bvd Joost
[ Voor 18% gewijzigd door Aapie op 16-06-2015 00:03 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Net je rijbewijs, 8 vrienden die het al hebben (en waarschijnlijk gezien je motor keuze al een dikke 1000 rijden en meer ervaring hebben) en dan een dikke 1000 als eerste motor? Van mij mag je, maar laat je niet te veel opzwepen!joosthaarman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:53:
Ik zal me even voorstellen ik ben Joost en ben druk bezig met motor rijlessen. Ik heb nu 5x2 uur gehad, 3 weken geleden me theorie gehaald en volgende week mag ik voor bijzondere verrichtingen. 8 vrienden van me hebben al een aantal jaren een motor ik ben nu de laatste in rij die gaat rijden.
Ik ben al druk bezig met het zoeken naar motoren.. ik wil graag een naked hebben, mv 920,989r of honda cb 1000r.
Kan iemand mij hier vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van een mv 920 en 989r? Ik hoor namelijk verschillende verhalen, 6000km achterbrug en 15000 kleppen. bvd Joost
Mocht je van gedachte veranderen en een leuke 650 zoeken? Staat er vast 1 op marktplaats
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 17-06-2015 11:43 ]
Haha heb zowel mijn auto als motor rijbewijs normaal aangevraagd.418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:42:
[...]
Thanks
Net rbw aangevraagd, met spoed maar (Chef Ongeduld natuurlijk).
Dankzij lui zoals jij kon ik hem ook gewoon de volgende dag ophalen!
Hulde
Een handtekening?!
Verwijderd
Denk er nog maar eens over na418O2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:19:
[...]
Hmmm... Ik weet t niet.
Aargh. Tijdens een proefrit kom je er niet achter natuurlijk
500cc
600cc
Anyways; ook op je fiets kun je als een idioot rijden. Dat zegt niet zo gek veel natuurlijk...
Gister dus naar een 600 gekeken en daar ga ik morgen op rijden. Denk dat ik dan wel snap dat 106pk wel genoeg is.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:46:
[...]
Denk er nog maar eens over na
500cc
[video]
600cc
[video]
Fazer kopen?418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Gister dus naar een 600 gekeken en daar ga ik morgen op rijden. Denk dat ik dan wel snap dat 106pk wel genoeg is.
Zie marktplaats
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 17-06-2015 11:43 ]
Of een budget motorttailer kopen van 250-300 euro. (2 stalen oprij profielen)
Of een caravan onderstel met 2 steadystands (zelf maken)
Wat zal Beter zijn !
Vind zelf ook de SRAD een gaaf ding, die dikke kont heeft wel iets. Wat ik wel kan aanraden; rij een keer op een 500-750cc 2 cilinder en kijk of je dat niks vind, meestal iets minder vermogen, maar meer koppel en al het vermogen is in een enorme toerenrange beschikbaar. Een SV650 zoals hierboven ergens genoemd is ook een leuke motor om op test te rijden.418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Gister dus naar een 600 gekeken en daar ga ik morgen op rijden. Denk dat ik dan wel snap dat 106pk wel genoeg is.
En als je gaat kijken:
- neem 2 mensen mee, dat voorkomt het "verliefd zijn op de motor" waardoor je heel veel gebreken niet ziet.
- lees http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/ een keer door.
- als je gaat kijken, print een checklist uit met onderhoud/schade dingetjes om naar te kijken.
http://www.startersmotor.nl/motorkopenchecklist.php
Bijvoorbeeld, maar er zijn beknoptere. Veel geluk!
Want jij weet in welke versnelling hij zit?MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:51:
Nuttig ook, het afdekken van de snelheidsmeter. Adhv het toerental kun je prima een snelheid berekenen.
Anyways; ook op je fiets kun je als een idioot rijden. Dat zegt niet zo gek veel natuurlijk...
In Nederland zou ik overigens gewoon zeggen dat de snelheidsmeter niet de juiste snelheid weergeeft. Als ze al met boetes zouden komen, want afaik kan dat helemaal niet op basis van zo'n filmpje (ontbreekt te veel informatie).
Die vergelijking met een fiets snap ik niet helemaal niet helemaal. Dat is echt totaal iets anders dan een motor. Het punt van Stacheldraht was dat je helemaal niet 1000cc nodig hebt om een beetje lol te hebben of lekker te rijden. Die gasten rijden op respectievelijk 500 en 600cc, hebben de grootste lol en zijn nou niet bepaald traag.
Het gaat niet om welke versnelling, maar het gaat om het feit dat - zolang je in dezelfde versnelling zit, en weet hoe hard hij reed - dan kun je de snelheid linear doortrekken als het toerental oploopt en de snelheidsmeter uit beeld gaat.
Zodra je schakelt - of doet alsof
Ik had een vriend mee die een jaar of 6 rijdt. Ik zal de checklist even doornemen. Maar hij liep mooi, blok zag er mooi droog uit, uitlaten goed, tandwielen en ketting goed.Denko schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:10:
[...]
Vind zelf ook de SRAD een gaaf ding, die dikke kont heeft wel iets. Wat ik wel kan aanraden; rij een keer op een 500-750cc 2 cilinder en kijk of je dat niks vind, meestal iets minder vermogen, maar meer koppel en al het vermogen is in een enorme toerenrange beschikbaar. Een SV650 zoals hierboven ergens genoemd is ook een leuke motor om op test te rijden.
En als je gaat kijken:
- neem 2 mensen mee, dat voorkomt het "verliefd zijn op de motor" waardoor je heel veel gebreken niet ziet.
- lees http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/ een keer door.
- als je gaat kijken, print een checklist uit met onderhoud/schade dingetjes om naar te kijken.
http://www.startersmotor.nl/motorkopenchecklist.php
Bijvoorbeeld, maar er zijn beknoptere. Veel geluk!
Te ver weg en ik vind hem niet zo mooi tbh
100km/u bij 4000 toeren is 150km/u bij 6000 toeren...
Snap ook wel dat een fiets anders is, punt is dat die lui als een stel malloten rijden, en dat is denk ik niet het beste verkoopargument voor een kleinere motor.
"Moet ik voor een 600 of voor een 1000 gaan?" is slecht beantwoord met een paar filmpjes van suïcidale motorrijders.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2015 12:26 ]
Als je 100km/u bij 4000 toeren wel kan aflezen, dan wel ja. Overigens is het zelfs dan erg onzeker allemaal. Als ze in sommige landen al de teller als officiele meting mogen gebruiken (betwijfel het), dan zal een toerenteller dat wss niet mogen.MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:25:
Maakt toch niet uit in welke versnelling hij rijdt?
100km/u bij 4000 toeren is 150km/u bij 6000 toeren...
Ah, hier komt de aap uit de mouw.Snap ook wel dat een fiets anders is, punt is dat die lui als een stel malloten rijden, en dat is denk ik niet het beste verkoopargument voor een kleinere motor.
"Moet ik voor een 600 of voor een 1000 gaan?" is slecht beantwoord met een paar filmpjes van suïcidale motorrijders.
Ik zou zeggen staar je ook niet blind op het aantal PK's, maar meer naar hoe het opgebouwd wordt. Ben zelf ook direct op een 600cc sportfiets gestapt met ongeveer dat vermogen (iets meer).418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Heb ik er spijt van? Nah, nee, is/was een mooie fiets. Maar ik denk wel dat ik op een andere fiets (600cc met lager vermogen en hoger koppel (of een 2-cilinder in die range)) sneller goed had leren rijden
Een gemiddelde naked rond de 600cc (2- of 4-cilinder) met wat minder vermogen (vind ik persoonlijk) wat makkelijker om op te beginnen. Je kunt je meer focussen op je rijtechniek dan op het onder controle houden van de motor.
Vind zelf een Suzuki Bandit een fantastische beginnersfiets. Genoeg vermogen om mee te spelen (~80 pk), makkelijk te sturen, relaxte zit. Enige nadeel is dat hij relatief zwaar is. Maar als je na een tijdje uitgekeken raakt op dat ding kun je hem met relatief eenvoudige middelen (andere achterdemper, nieuwe voorveren, dynojet kitje en sportieve bandjes) weer een tijdje mee laten gaan
Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat m'n vriendin een Bandit heeft en ik soms merk dat ik liever de Bandit pak dan m'n Ninja. Alleen als je van een sportfiets op de Bandit stapt rijd je bij de eerste de beste bochtencombi alles aan de grond
[ Voor 42% gewijzigd door Exigence op 16-06-2015 12:45 ]
Plus dat als je de tandwiel verhouding veranderd, dan klopt je kilometer teller toch niet meer. Kan je rekenen wat je wilt. Maar het klopt niet. Idd, overbodig om de teller af te plakken_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:24:
[...]
Het gaat niet om welke versnelling, maar het gaat om het feit dat - zolang je in dezelfde versnelling zit, en weet hoe hard hij reed - dan kun je de snelheid linear doortrekken als het toerental oploopt en de snelheidsmeter uit beeld gaat.
Zodra je schakelt - of doet alsof- dan ben je je schatting kwijt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Snap het op zich wel, maar ik zit aan een strikt budget en wil snel rijden. Voor die prijzen is er gewoon weinig te koop. En een bandit vind ik echt niets aan om te zien en dat telt ook.Exigence schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:40:
[...]
Ik zou zeggen staar je ook niet blind op het aantal PK's, maar meer naar hoe het opgebouwd wordt. Ben zelf ook direct op een 600cc sportfiets gestapt met ongeveer dat vermogen (iets meer).
Heb ik er spijt van? Nah, nee, is/was een mooie fiets. Maar ik denk wel dat ik op een andere fiets (600cc met lager vermogen en hoger koppel (of een 2-cilinder in die range)) sneller goed had leren rijden
Een gemiddelde naked rond de 600cc (2- of 4-cilinder) met wat minder vermogen (vind ik persoonlijk) wat makkelijker om op te beginnen. Je kunt je meer focussen op je rijtechniek dan op het onder controle houden van de motor.
Vind zelf een Suzuki Bandit een fantastische beginnersfiets. Genoeg vermogen om mee te spelen (~80 pk), makkelijk te sturen, relaxte zit. Enige nadeel is dat hij relatief zwaar is. Maar als je na een tijdje uitgekeken raakt op dat ding kun je hem met relatief eenvoudige middelen (andere achterdemper, nieuwe voorveren, dynojet kitje en sportieve bandjes) weer een tijdje mee laten gaan
Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat m'n vriendin een Bandit heeft en ik soms merk dat ik liever de Bandit pak dan m'n Ninja. Alleen als je van een sportfiets op de Bandit stapt rijd je bij de eerste de beste bochtencombi alles aan de grond
Ik ga het gewoon leren, als ik het niets vindt verkoop ik hem over een jaar en koop ik wat anders. Met deze prijzen kan dat nog een keer.
Want hectometerpaaltjes tellen is te duidelijk ?MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:51:
Nuttig ook, het afdekken van de snelheidsmeter. Adhv het toerental kun je prima een snelheid berekenen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je kan geen boetes geven op basis van youtube filmpjes.
Je ziet
1: geen kenteken
2: wie zegt dat de eigenaar van het youtube account rijd?
3: er wordt geen geijkte meetapparatuur gebruikt voor de snelheidsmeting.
Een handtekening?!
Is hier in België thans al vaker gebeurd de laatste jaren nadat malloten filmpjes op YT zetten.tellavist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:10:
Het maakt geen zak uit hoe hard hij gaat.
Je kan geen boetes geven op basis van youtube filmpjes.
Je ziet
1: geen kenteken
2: wie zegt dat de eigenaar van het youtube account rijd?
3: er wordt geen geijkte meetapparatuur gebruikt voor de snelheidsmeting.
Bijvoorbeeld: http://www.autoweek.nl/ni...martin-ruim-25-jaar-straf
HEt hielp in dit voorbeeld wel dat het een iets exotischere auto was.
[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 16-06-2015 13:21 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vermoed dat dat geen snelheid x is geweest waarop veroordeeld is, maar een artikel 5 zoals dat in NL wel heel. 'gewoon veelste hard/gevaarlijk'. Zonder specifieke snelheidsmeting.DinX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:20:
[...]
Is hier in België thans al vaker gebeurd de laatste jaren nadat malloten filmpjes op YT zetten.
Het hoe en wat maakt eigenlijk niet veel echt uit, als je maar genoten hebt van die bochtjes!
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2015 13:24 ]
Zo gek is dat Belgische asvalt dus nog niet!DinX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:20:
[...]
Is hier in België thans al vaker gebeurd de laatste jaren nadat malloten filmpjes op YT zetten.
Bijvoorbeeld: http://www.autoweek.nl/ni...martin-ruim-25-jaar-straf
HEt hielp in dit voorbeeld wel dat het een iets exotischere auto was.
Prima verkeersdruk ook om zoiets te doen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Ik ben dan een gevorderde rijder maar ik zit elke dag weer met een hele grote grijns op de Bandit. Het is door de relaxte zit, het makkelijke stuurgedrag en voldoende vermogen een fijne motor om van A naar B te rijden liefst over bochtige B wegen.Exigence schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:40:
[...]
Voor volgend jaar heb ik een nieuw motorprojectje (all-road) op stapel staan maar ik denk dat ik de Bandit nooit meer weg doe
Geef mij maar de 4 cyl. Deze laat je toe om in lagere toeren heel rustig en beheerst te rijden, maar in hogere toeren heel sportief.
De 2 cyl vond ik veel nerveuzer en moeilijker om te rijden. Bokkerig in lagere toeren, altijd klaar om van wal te steken. Echt rustig rijden was er niet bij, maar als je dan door wou rijden, miste ik die hoge toeren en het doortrekken.
Street triple met 675cc en ~108pk geen optie?418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Zelfs de ervaren Harley rijders kijken altijd nog even om van: hey wat is dat voor raar geluid die Triple
"Don't let your dreams be memes"
wat wil je er mee gaan doen?wd200 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:03:
Ik heb even wat advies nodig.
Of een budget motorttailer kopen van 250-300 euro. (2 stalen oprij profielen)
Of een caravan onderstel met 2 steadystands (zelf maken)
Wat zal Beter zijn !
naar de Ring 2x per jaar of in de hitte naar Z-Frankrijk?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Zijn zat motoren die voldoen aan zijn eisen, alleen snel + 1500 euro als harde eisen (obv de 97 srad een gokje) snijdt heel veel weg al.Wootlock schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:32:
[...]
Street triple met 675cc en ~108pk geen optie?![]()
Zelfs de ervaren Harley rijders kijken altijd nog even om van: hey wat is dat voor raar geluid die Triple
Snel is geen harde eis, wel dat t vlot gaat. En ik moet er op passen natuurlijk. Street triple is awesome inderdaadDenko schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:43:
[...]
Zijn zat motoren die voldoen aan zijn eisen, alleen snel + 1500 euro als harde eisen (obv de 97 srad een gokje) snijdt heel veel weg al.
Ja, dat bedoelde ik ook idd. Ik bedoel, ik kan wel de speed triple 1050, MT7, MT9, SMC690, Duke 390 aanbevelen. (allemaal verdomd gave motoren) maar als het niet in het budget zit houdt het op.418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:47:
[...]
Snel is geen harde eis, wel dat t vlot gaat. En ik moet er op passen natuurlijk. Street triple is awesome inderdaad
En je moet als eerste motor meestal ook niet iets TE netjes hebben, en het moet niet je DROOM motor zijn. Anders is het zo zonde als je hem neerlegt vanwege een stom foutje terwijl hij nog glimmend was. En je moet ook ergens hebben om naartoe te groeien natuurlijk, anders is het niet leuk meer
[ Voor 25% gewijzigd door Denko op 16-06-2015 14:55 ]
Dat zijn hele mooie inderdaad!MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:07:
Ergens halverwege misschien? Een leuke VFR zou voor dat geld te vinden moeten zijn. Gemoedelijke en haast onverwoestbare motoren.
Een handtekening?!
VFR, met het verbruik van een scheepsmotorMikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:07:
Ergens halverwege misschien? Een leuke VFR zou voor dat geld te vinden moeten zijn. Gemoedelijke en haast onverwoestbare motoren.
Ook weinig, óf oud óf echt veel kilometers. Nu weet ik dat ze wel wat kunnen hebben, maar toch...MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:07:
http://www.motorshopper.n...-750-F/HONDA-VFR750F.html
http://www.motorshopper.n...onda-VFR750F-RC36-II.html
55k is niks voor een VFR.
ZX9r zie ik onder de 1500 in de gauwigheid helemaal niet.
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2015 15:57 ]
Oh man, ik zag een Mille R uit 2000 voor 1900 euro....Ik moest me echt inhouden, Er staan al 3 motoren voor de deur, en je kan ook overdrijven.Marc Rademaker schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:59:
Shit he, 1500 euro. 't Kriebelt om weer een motor aan te schaffen. Zo'n VFR ziet er nog best leuk uit.
Want je weet....voor 1750 krijg ik hem ook wel mee. Pff....
[ Voor 7% gewijzigd door Denko op 16-06-2015 16:23 ]
Die 2e is inderdaad wel prima, 1e vind ik er te oud uit zien. Er staat een zx9r bij motorplaza in Groningen voor 1750, ietsje duurder dus.MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:54:
Oud, wellicht, maar hoe erg is dat? Kmstand valt vervolgens wel mee toch?
http://www.motorshopper.n...-750-F/HONDA-VFR750F.html
http://www.motorshopper.n...onda-VFR750F-RC36-II.html
55k is niks voor een VFR.
ZX9r zie ik onder de 1500 in de gauwigheid helemaal niet.
Als mijn buurman zijn GSXR klaar heeft (Streetfighter conversie), sluit ik niet uit dat ik dat ook doe hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 16-06-2015 16:36 ]
Ik heb op de Honda Transalp 650 uit 2004 gereden van mijn schoonvader. Deze levert 53 pk met zijn twee cilindertje. Heel leuk voor even. Maar boven de 130 km/h wordt het al erg traag. Vooral een bochten machine en lekker relax rondtoeren motor.
Ik heb daarna zelf een BMW F800GT gehuurd. Was een motor van 2012 denk ik. Ook weer een twee cilinder. Ik vond hem niet echt bijzonder snel. Ook al had ik 0,0 motor ervaring. Dan zou je verwachten dat je wel aardig schrikt van die 800 cc. Vond de motor daarnaast vrij hakkelig rijden met name op lagere toeren.
Ik ben verliefd geworden op de Kawasaki Z750. Mijn budget was toentertijd eigenlijk 3.000 euro. Ik wou een Er6n kopen maar vond de Z750 zoveel malen mooier. Ik kon het ook niet bij het oudere model laten dus ik moest een van >2007 hebben. Ik heb hier tijdens een storm op proefgereden. Ding reed als een trein en ook super stabiel en vergevingsgezind. De perfecte beginnersmotor i.m.o.
Ik rij er nog steeds op nu. Ding heeft zat vermogen maar je kan er ook heel rustig op rijden. Dus mijn advies, ga gewoon lekker wat motors proberen en kijk wat jou het beste bevalt. Ik hou wel van een actieve zithouding maar ook weer niet te racey i.v.m. rijgemak. Een tour vond ik dan weer net wat te rechtop. Dus een naked was voor mij perfect. Qua vermogen en bereik is een viercilinder voor mij het beste gebleken tot nu toe. Ik wil nog wel eens een 1 cilinder of 2 cilinder rijden met wat meer vermogen. Een KTM SMR bijvoorbeeld lijkt me erg leuk.
Om nog wat extremers toe te voegen aan het cc verhaal. Het broertje van mijn vriendin rijdt een Yamaha 600R cross motor. Is een 1 cilinder en valt net binnen de 35 kW regeling dacht ik. Hij rijdt er meer mee op het achterwiel dan op twee wielen. Absoluut geen beginnersmotor.
Ik dacht dat de 50m wheelie gewoon onderdeel was van het AVB examen?Proqzor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:36:
Om nog wat extremers toe te voegen aan het cc verhaal. Het broertje van mijn vriendin rijdt een Yamaha 600R cross motor. Is een 1 cilinder en valt net binnen de 35 kW regeling dacht ik. Hij rijdt er meer mee op het achterwiel dan op twee wielen. Absoluut geen beginnersmotor.
Een handtekening?!
Zit al een tijdje te lurken hier en had hem ook op MF zien staan maar vroeg me een paar dingen af, zeker omdat ik mijn eerste motor zoek en niet de ervaring heb die ik met auto's heb.
Die Fazer heeft 100k gelopen. Wat kan een Fazer lopen? Hoe moet ik die 100.000 km zien in de levensfase van een Fazer (of motor in het algemeen)
Of een motor nu een 10k heeft gelopen of 100k, het valt of staat bij hoe die onderhouden is. En ik kan je keurig aangeven wanneer hij voor z'n beurtjes is geweest en wat voor slijtage onderdelen vervangen zijn.MuddyMagical schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:53:
[...]
Zit al een tijdje te lurken hier en had hem ook op MF zien staan maar vroeg me een paar dingen af, zeker omdat ik mijn eerste motor zoek en niet de ervaring heb die ik met auto's heb.
Die Fazer heeft 100k gelopen. Wat kan een Fazer lopen? Hoe moet ik die 100.000 km zien in de levensfase van een Fazer (of motor in het algemeen)
Als je z'n beurtjes blijft geven dan is 200k geen probleem.
Als je het mij eerlijk vraagt is een dergelijke motor een uitstekende keus. Niet te duur, een goede allrounder, je kunt prima een groter rondje maken.
En waarom ik 'm wegdoe? Ik wil een fiets met meer koffers, abs en iets comfortabelers als ik 1000km naar Oostenrijk ga.
@ MF heb ik net de prijs verlaagd, van 1700, naar 1550
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2015 19:08 ]
goede vraag, een paar keer jaar richting de eifel (150 -200km enkele reis) voor een dagtocht, vorig jaar 550km op een dag gedaan om een dagje heen en weer te rijden en dat is minder prettig met een supersport.talin schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:39:
[...]
wat wil je er mee gaan doen?
naar de Ring 2x per jaar of in de hitte naar Z-Frankrijk?
gewoon op de trailer en relaxed terug rijden.
daarnaast wellicht een keer wat verder.
Ter vergelijking: mijn Fazer heeft nu 130k op de teller staan en doet het nog steeds perfect. De koppeling is wel aan vervanging toe, maar dat is een slijtageonderdeel:) Ze kunnen heel wat hebben dus.MuddyMagical schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:53:
[...]
dan zou ik geen onderstel van een caravan nemen, die zijn daar niet echt goed in, die moeten de sterkte hebben van de hele opbouw.wd200 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:05:
[...]
goede vraag, een paar keer jaar richting de eifel (150 -200km enkele reis) voor een dagtocht, vorig jaar 550km op een dag gedaan om een dagje heen en weer te rijden en dat is minder prettig met een supersport.
gewoon op de trailer en relaxed terug rijden.
daarnaast wellicht een keer wat verder.
heb wel eens een paar mensen gezien die ZAC reden en die dan een caravan onderstel hadden, die kwamen dan een keer naar Z-Frankrijk Ledenon om pre season testing te doen maar het onderstel had het niet gehaald.
ik heb toen onderweg nog 1 van hun motoren bij mij ingeladen en geregeld dat iemand anders de andere mee nam.
als je zelf handig bent haal je ergens een as vandaan ( achteras van een oude Opel ) en last er zelf een arm aan en een paar oprij platen dat is dan ale een stuk steviger dan een licht onderstel van een caravan.
in mijn eerste race jaren heb ik een hele lichte trailer laten bouwen met pvc platen er om heen, net hoog genoeg om er in te kunnen staan, dat ging perfect achter een VW T3 camper.
Heerlijke fietsen hoor. Heb zelf al ongeveer 4 jaar een Srad (600) en heb er nog steeds plezier van418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:00:
Precies. Srad vind ik erg mooi en ik denk dat ik racers tof vind. Je moet ergens beginnen toch?
Nooit motorische problemen gehad en hij stuurt verrassend lekker, ondanks dat de motor er een beetje 'lomp' uit ziet qua formaat.
Leuke sportieve motor om je eerste km's mee te maken. Daarbij ook heerlijk om af en toe het circuit op te gaan met deze motor.
Dat hoop ik ookVays schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:05:
[...]
Heerlijke fietsen hoor. Heb zelf al ongeveer 4 jaar een Srad (600) en heb er nog steeds plezier van
Nooit motorische problemen gehad en hij stuurt verrassend lekker, ondanks dat de motor er een beetje 'lomp' uit ziet qua formaat.
Leuke sportieve motor om je eerste km's mee te maken. Daarbij ook heerlijk om af en toe het circuit op te gaan met deze motor.
[afbeelding]
Ook mbt de verzekering... Ik had via de mail contact en het is wel akkoord, maar eigenlijk willen ze maximaal 75kW verzekeren als beginnende motorrijder. Deze heeft 82kW en dat kon nog net.
Toen ik op zoek ging naar een SRAD heb ik ook op de 750 gereden. Ik vond het verschil, toen, niet zo groot.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Dat hoop ik ookIk vind hem ook nog eens heel mooi. En met de 600 ipv 750 ook nog iets verstandiger.
Ook mbt de verzekering... Ik had via de mail contact en het is wel akkoord, maar eigenlijk willen ze maximaal 75kW verzekeren als beginnende motorrijder. Deze heeft 82kW en dat kon nog net.
Waar wil je de motor verzekeren? Ik heb die van mij bij de KNMV verzekerd zonder enige moeite.
Hmmm.. het verschil tussen een 600 en 750 is niet "verstandiger". Onder de 160 trekken beide bijna even snel op. Enkel heeft de 750 ietsje meer adem in lagere toeren. Maar de snelheid die je met beide haalt is altijd gevaarlijk.418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Dat hoop ik ookIk vind hem ook nog eens heel mooi. En met de 600 ipv 750 ook nog iets verstandiger.
Daarom zal de 750 ietsje "beter" rijden in lage toeren, maar als beginner mss iets "agressiever" ervaren. Dat moet je leren, maar met een 4 cyl gaat dat wel snel.
Ik denk dat het verstandiger is niet met je 8 kameraden in het begin te gaan rijden, en al zeker niet bochtjes eten enz.. Ga met diegene die het verstandigste is eens een keertje rijden, die je op een rustig tempo bochtjes zal leren inschatten en uitaccellereren. Vele fout bij beginners is snel in een bocht aankomen, remmen, te traag de bocht in gaan, te laat weer gas geven. Heel frustrerend want je wil dan sneller de bocht, door minder snel te remmen, maar je jaagt jezelf altijd maar dieper in de problemen.
Ik zou voor de 750 gaan. Der is niet veel verschil tussen een 750 en 1000 qua nog ies of wat deftige snelheden ( <200) maar wel in stuurgedrag door lichtere blok. Dat plezier zal je merken op kronkelige baantjes, en nog meer met een 600, maar ook daar staat de 750 dichter bij dan de 1000.
Ik heb ook een 600cc en eigenlijk heb je niet meer nodig. Ik ga vlot door de bochten, het uitaccellereren geeft je de kick, en dan trek je door naar 120/130km/u en dat is snel genoeg voor de gewone weg.
Wagens die voor je indraaien, uit de oprit komen, veiligheid op de weg, etc.. Dan heb je nog IETS OF WAT tijd om te reageren. Direct naar 180 en meer willen zoals de vriendjes, loopt toch slecht af vroeg of laat.