Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dank u! Iphone plus wat filtertjesmottert schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:31:
Mooie foto teacher!
Net nieuw voor mijToolkiT schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:19:
[...]
nice
Net nieuw (voor jou)? of heb je hem al een poosje?
Thanks! Met tegenlicht ziet ie er inderdaad netjes uitwimmel_1 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:37:
[...]
P.S.: Je "Pan" ziet er netjes uit zo op de foto!!
Ff serieus: Plekje hier, krasje daar, maar niets schokkends.
Heb een spuitbusje op kleur laten maken voor de spiegels, want die zijn echt bekrast en lelijk bijgewerkt met een lakstift die net niet helemaal klopt. Verder komt er een grote beurt aan, die ik, voor het eerst, laat doen. Da's ff wennen.
Wise enough to play the fool
Klopt. Zo heb ik een aantal setjes ex Ari vos bandjes opgereden. Vaak maar 1 tot 2 sessies gebruikt, dus nog goed te gebruiken.-DG- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:48:
Oke top, bedankt! Ik gok dat het dan een supercorsa sc2 wordt gezien de het makkelijkst te vinden zijn als ex circuit banden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Deze avond ook weer eens tijd gehad om een stukje te rijden, samen met wat gasten uit Arnhem via MF. Was echt leuk
Reed er 1 mee met een 690SMC met Akrapovic (zonder dB-killer)
Vaak bu'j te bang!
Zijn er banden die het zowel offroad als op de weg goed doen? Enig idee welke banden dat waren?-tom-562 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:14:
En ook een Yamaha WR450 met semi-noppenbandjes. Ik moest flink aan het gas om dat ding bij te kunnen houden in de bochten hier op de dijkjes
Het waren geen ecte crossbanden met hele grove noppen ofzo (die zijn zo op). Maar dit zag er wel uit alsof je er redelijk mee uit de voeten kan offroad. Tyoe weet ik zo nietDryhte schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:41:
[...]
Zijn er banden die het zowel offroad als op de weg goed doen? Enig idee welke banden dat waren?
Vaak bu'j te bang!
Ik heb die een paar jaar geleden op m'n XT1200Z gehad omdat ik tijdens m'n Alpen trip een dagje offroad ging doen. Ik ben ze daarna altijd blijven gebruiken wegens de levensduur (makkelijk 20.000km voor en achter).
Dan moet je aan dit profiel denken:
| Heidenau | ||
De middenstrook is gewoon vol, dus bij het woon-werken merk je nergens van.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik kan niet zeggen dat ik geen sportieve rijstijl heb, maar ik heb er nooit last van gehad.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:25:
Even los van eventueel geluid / trillingen; gaat dat niet ontzettend cuppen?
En die banden zijn wel gemaakt voor zware dual-sports (met veel koppel).
Dat is iets wat je naar mijn mening volledig zelf moet uitproberen, inmiddels heb ik vanalles onder me KTM gehad, als als je nog fatsoenlijk offroad wilt gaan doe je er verstandig aan michelin desert race te monteren.Dryhte schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:41:
[...]
Zijn er banden die het zowel offroad als op de weg goed doen? Enig idee welke banden dat waren?

Dit is de band die je ook voorbij ziet komen in de dakar.
Al die net niet offroad banden doen het nergens goed imho. Ja tenzij je en bospaadje pakt op harde ondergrond, maar ook dan werkt een Pilot power goed
Te vermijden imho:
TKC80 (valt goed de bocht in door de ronde vorm, maar offroad heb je er weinig aan.)
Dunlop Rally raid (voorband cupt en doet weinig offroad. Achterband graaft enkel offroad)
[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 12-06-2015 10:06 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Desert race, leuk voor op de echte crossers, maar niks voor op een zware dual-sport. Die vreet hem trouwens binnen de 100km op denk ik.
Op ziets als dit reed het toch lekker.

Hetzelfde voor kiezelpaden en dergelijke. Ik merk dat nu bijvoorbeeld op de oprit van m'n ouders. Dat voorwiel gaat op de oprit (dikke laag kiezel) toch echt veel meer zoeken dan op de K60 Scouts die er eerst onder lagen. Gisteren was m'n voorwiel zelfs bijna weg. Voorheen kachelde ik daar lekker over.
En sja, banden. Hetzelfde kan je zeggen van lui die Supercorsa's op hun supersport leggen. Voor het grootste deel daarvan is een standaard MPR4 ook al goed.
Is het nodig die Supercorsa's, nee. Rijdt het lekker, ja. Hetzelfde met net wat meer profiel op een dual-sport band. In oktober ga ik naar Marokko, dan gaan die K60 Scouts er meteen weer op.
Ik denk dat je "offroad" voor 90% van de "offroad" rijders gewoon mag klasseren onder "geen asfalt".
En ja, daar kom je gewoon toe met standaard banden. Ik heb 3 weken door de Himalaya gekacheld, op asfalt, op grind, op zand, in zand en dat ging inderdaad op standaard bandjes (met amper profiel). Maar met wat meer profiel gaat het net wat makkelijker.

Dit was bijna dagelijkse kost in India. Dat ging op echte wegbanden ja, was het lekker, nee
Echt moeten zoeken naar de aangedrukte delen enzo, waar je met lekker dik profiel gewoon door de wat mullere stukken heen baggert.
Of nog beter gezegd: met meer vertrouwen. Hetzelfde met die hele zachte sportbanden. Kan je op de openbare weg perfect hetzelfde met een degelijke dubbel-component tourband. Maar het vertrouwen is net wat groter met eentje die kleeft. Voor een heel groot deel tussen de oren.
[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 12-06-2015 10:34 ]
Vandaag kan mijn CBR600F eindelijk ademen!
De begrenzer is er eindelijk afgehaald
Kom maar op met die 74kw!
Een handtekening?!
Doe je wel voorzichtigtellavist schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:32:
Wooohooo!
Vandaag kan mijn CBR600F eindelijk ademen!.
De begrenzer is er eindelijk afgehaald![]()
Kom maar op met die 74kw!
HANDTEKENING!!!
[ Voor 43% gewijzigd door Ghostrider op 12-06-2015 11:52 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nee?!
Je lijkt m'n vriendin wel!
Tuurlijk doe ik voorzichtig!
Een handtekening?!
Druk die band in het asfalt please!tellavist schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:04:
[...]
Nee?!![]()
Je lijkt m'n vriendin wel!
Tuurlijk doe ik voorzichtig!Lekker rustig opbouwen en wennen aan de bak extra vermogen onder m'n kont!
Mijn achterband is heerlijk plat door het hard wegscheuren bij stoplichten.
Bak vermogen in zijn één doorknallen naar 100+
Klopt. voor echt mul zand heb je zo'n soort nodig ja. "Scheppers" om het zo maar te noemen.Ghostrider schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:48:
Desert Race houdt het echt wel lang uit. Voorband was bij mij nog als nieuw na tenminste 1000km. Ik bedoel meer dat je op los sand echt finaal onderuit uit met een band als TKC80, deze banden lopen "over" het zand ipv zelf een spoor te maken.
Voor al de rest (hard zand, grind, keien,...) zijn de zwaar profiel banden wel goed. OF als je voorzichtig bent eender welke band.
Als het van deze wegen zijn (eerste stukje) kan het perfect met een 80/20 of zelfs 100% onroad band.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T3iMeo-4cVM]
Ik heb er hier Conti TrailAttack 2 onder liggen. Al zie je daar toch ook al het profiel in de band een tekening in het zand in de lucht maken. Dus er wordt wel wat zand aan de kant gesmeten aan dat tempo. Met een 100% wegband zou hij net ietsje meer glijden.
[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 12-06-2015 12:25 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Moet nog even wachten voordat ik mijn A2 heb, maar de motor is er in elk geval
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Gefeliciteerd. Veel plezier ermee. Nu nog snel het rijbewijs in de pocket krijgen.Rick-Jan schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:33:
Vandaag de Diversion gekocht!
[afbeelding]
Het zou vast een mooi dingetje zijn. Zelf vind ik hem afschuwelijk. Alhoewel dat kan ook door de foto komen. Smaken verschillen
Snel maar toeren in ieder geval!
Tomme, wat loopt die KTM van je hard man!DinX schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:20:
[...]
Klopt. voor echt mul zand heb je zo'n soort nodig ja. "Scheppers" om het zo maar te noemen.
Voor al de rest (hard zand, grind, keien,...) zijn de zwaar profiel banden wel goed. OF als je voorzichtig bent eender welke band.
Als het van deze wegen zijn (eerste stukje) kan het perfect met een 80/20 of zelfs 100% onroad band.
[video]
Ik heb er hier Conti TrailAttack 2 onder liggen. Al zie je daar toch ook al het profiel in de band een tekening in het zand in de lucht maken. Dus er wordt wel wat zand aan de kant gesmeten aan dat tempo. Met een 100% wegband zou hij net ietsje meer glijden.
Asus Zenbook i7 256gb
Laten we zeggen dat ik vrij tevreden ben van deze motor, dus nee dankje
Ik hoop niet dat DinX er dezelfde elektronische ellende mee gaat krijgen als dat die persoon tijdens dat weekje heeft gehad.... Hij was op een gegeven moment meer bezig met het wegklikken van meldingen op het display dan dat 'ie aan het rijden was
Apparaat wilde op een gegeven moment ook niet meer uit de "regen modus" komen waardoor het vermogen zwaar gelimiteerd werd en er een "Close Throttle Now" mededeling op het display bleef staan
Goh. Er zijn wat kleine issues, maar zo zware dingen, nee. Op ADV zitten een hoop mensen met een 1290SA en daar valt het eigenlijk nog mee. Ik heb zelfs geen enkel issue.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:19:
Toen we vorige week in de Eifel en het Zwarte Woud zaten was er ook iemand bij met zo'n 1290 Adventure. Apparaat was gehuurd en had nog maar een paar duizend kilometer op de teller staan (fiets was nét ingereden, wat ook niet anders kan gezien de levertijd waarin die fiets beschikbaar is).
Ik hoop niet dat DinX er dezelfde elektronische ellende mee gaat krijgen als dat die persoon tijdens dat weekje heeft gehad.... Hij was op een gegeven moment meer bezig met het wegklikken van meldingen op het display dan dat 'ie aan het rijden was
Apparaat wilde op een gegeven moment ook niet meer uit de "regen modus" komen waardoor het vermogen zwaar gelimiteerd werd en er een "Close Throttle Now" mededeling op het display bleef staan
Er zit zelfbescherming op die motor.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:19:
Toen we vorige week in de Eifel en het Zwarte Woud zaten was er ook iemand bij met zo'n 1290 Adventure. Apparaat was gehuurd en had nog maar een paar duizend kilometer op de teller staan (fiets was nét ingereden, wat ook niet anders kan gezien de levertijd waarin die fiets beschikbaar is).
Wanneer je rijd als een natte dweil dan past de motor zich aan de rijder aan
Een handtekening?!
De 690 die ik heb heeft al twee computers...
Asus Zenbook i7 256gb
Nou.... Ik denk niet dat dat voor die persoon geldtellavist schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Er zit zelfbescherming op die motor.
Wanneer je rijd als een natte dweil dan past de motor zich aan de rijder aan
Was een grapje hè, snap je hopelijk wel!wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Nou.... Ik denk niet dat dat voor die persoon geldGast heeft jarenlang circuittrainingen verzorgt en reed voor deze KTM met een Ducati MST-1200S iedereen het "snot voor de ogen"
Doe mij maar wat minder electronica. M'n bandenspanning check ik wel aan de pomp
Opzich wel tweakerswaardig zo'n motor. Als je ziet wat er allemaal op zo'n ding zit tegenwoordig valt m'n bek echt open.
Een handtekening?!
Zolang het werkt doet hij alles zelf hoortellavist schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:25:
[...]
Was een grapje hè, snap je hopelijk wel!![]()
Doe mij maar wat minder electronica. M'n bandenspanning check ik wel aan de pomp![]()
Opzich wel tweakerswaardig zo'n motor. Als je ziet wat er allemaal op zo'n ding zit tegenwoordig valt m'n bek echt open.
Las zelfs dat er nog een update ging komen dat de dealer je lengte en gewicht kon ingeven en dat alles automagisch ingesteld wordt
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wij stonden ons er, gezien de aanschafwaarde van die fiets, behoorlijk over te verbazen dat een aantal leidingen gewoon simpel met Tie-Rips vastgezet zijn (waaronder de ABS leidingen aan de achterbrug/klauw, de elektronische vering/demping aansluitingen op de voorpoten en wat leiding werk in het framedeel waar het blok opgehangen is)
Uiteraard No-Offense, Als alles op zo'n fiets gewoon werkt dan is het een schitterend model met een méér dan zalig blok.
| temp | ||
Ik weet niet hoeveel je hier kan zien. Maar alles wat heel vast moet zitten zit ook goed vast. De metalen gedeelte van de ABS dus netjes met metalen houders enzo. Dingen waar je eigenlijk niet moet aankomen (of die toch lange tijd vast moeten blijven) zitten inderdaad met tie-wraps vast. Hoe anders ?
En dingen die je wel eens vaker los wil hebben die zitten met een soort stevige elastiek met knopje vast.
En die aansluitingen op de vorkpoten zitten op quasi elke motor die ik gehad heb met een soortgelijk soepel ding vast.

Hier kan je goed zien wat ik met "soepel ding" bedoel. Hoe zou je het anders vastzetten?
Je moet eraan denken dat de gemiddelde KTM allroad en crosser in elkaar gezet is zodat je hem met enkel en alleen het bijgeleverde setje gereedschap uit en weer in elkaar krijgt hè.
En die tie-wraps die er al zijn zijn er enkel en alleen om het een klein beetje op z'n plaats te houden. De meeste kabels en leidingen zijn zo juist afgemeten dat er quasi geen speling meer op zit. Het overgrote deel zit ook op plaatsen die je niet ziet (de echt vaste bekabeling waar je niks aan zou moeten doen). Die gaan allemaal door het frame heen onder de luchtfilterbox.
[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 12-06-2015 17:00 ]
Prima fiets om mee te beginnenRick-Jan schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:33:
Vandaag de Diversion gekocht!
[afbeelding]
Ik heb er ook een. Doet het eigenlijk altijd, goed zelf te onderhouden en makkelijk in de omgang.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Zoals ik al zei: No-Offense, ik ben oprecht nieuwsgierig naar jouw ervaring(en)DinX schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:55:
ABS-leidingen met tie-wraps
temp [afbeelding] [afbeelding]
Ik weet niet hoeveel je hier kan zien. Maar alles wat heel vast moet zitten zit ook goed vast. De metalen gedeelte van de ABS dus netjes met metalen houders enzo. Dingen waar je eigenlijk niet moet aankomen (of die toch lange tijd vast moeten blijven) zitten inderdaad met tie-wraps vast. Hoe anders ?
En dingen die je wel eens vaker los wil hebben die zitten met een soort stevige elastiek met knopje vast.
En die aansluitingen op de vorkpoten zitten op quasi elke motor die ik gehad heb met een soortgelijk soepel ding vast.
[afbeelding]
Hier kan je goed zien wat ik met "soepel ding" bedoel. Hoe zou je het anders vastzetten?
Je moet eraan denken dat de gemiddelde KTM allroad en crosser in elkaar gezet is zodat je hem met enkel en alleen het bijgeleverde setje gereedschap uit en weer in elkaar krijgt hè.
En die tie-wraps die er al zijn zijn er enkel en alleen om het een klein beetje op z'n plaats te houden. De meeste kabels en leidingen zijn zo juist afgemeten dat er quasi geen speling meer op zit. Het overgrote deel zit ook op plaatsen die je niet ziet (de echt vaste bekabeling waar je niks aan zou moeten doen). Die gaan allemaal door het frame heen onder de luchtfilterbox.
We hadden afgelopen week als direct vergelijkingsmateriaal overigens een BMW R1200 GSA (2015). Die BMW zit op een gelijkwaardig prijsniveau én in de zelfde categorie fietsen en zat toch beter doordacht in elkaar naar onze mening (mág overigens ook wel, gezien het feit dat BMW dit soort "Super Adventures" al sinds 2007 maakt zonder veel grote wijzigingen door te voeren).
Grappige van zo'n weekje weg met allerlei mensen (én dus ook motoren van allerlei pluimage) is dat je van allerlei fietsen met elkaar kunt gaan vergelijken. Jouw vorige Yamaha XTZ 1200 Super Ténéré (Adventure?) zit wel weer in de zelfde prijscategorie maar hadden we helaas niet bij ons .... Wel waren er een Honda CrossTourer 1200DCT en een Ducati MST 1200S maar die zijn niet écht voor het "adventure" deel geschikt (waarbij de Honda véél goedkoper is en de Ducati véél duurder, dus sowieso géén vergelijk).
Om je verder een idee te geven: Er reden ook MV Agusta F4/1000 - Brutale 1090 machines mee maar bijvoorbeeld ook een Honda African Twin en een Suzuki DR800 BIG ... én Yamaha FJR1300 AS / Honda Pan European 1300 machines.
De KTM 690SM welke er bij was was gelukkig op een aanhanger naar de Eifel gebracht.... Niet leuk om daar mee over de snelweg te rijden
Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen hoe ze in elkaar zitten hè.
Zo moet bij de 1290SA heel de benzinetank eraf als je aan de luchtfilter wil. Om de koplamp te vervangen moeten bijna al de zijpanelen eraf,...
Maar dat heb ik nu een paar keer gedaan en dan doe je dat op een paar minuten tijd.
een éénmaal eraf kan je dan wel weer meteen aan álles
Heeft allemaal zo z'n voor- en nadelen
GS rijders zullen dan waarschijnlijk weer vloeken als ze ooit een keer hun koppelingsplaten ofzo moeten vervangen
[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 12-06-2015 17:50 ]
Nadeel van de 690 is dan weer de brandstofpomp in de tank, dat is gewoon slecht ontworpen. Kleine slangetjes, pomp die warm word bij een laag brandstof niveau. Daarbij lekt de standaarddop als je wheelies doet.
Asus Zenbook i7 256gb
Tip van Flip:Ghostrider schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:25:
Bij bijna elke supersport moet de tank omhoog als je bij het luchtfilter wilt komen. Over het algemeen is het plastic van KTM vele malen goedkoper, en dan zie en merk je gewoon. Voorbeeld, me vriendin is een paar keer mee achterop geweest, nu zie je allemaal krassen in de buurt van de handvatten achterop.
Nadeel van de 690 is dan weer de brandstofpomp in de tank, dat is gewoon slecht ontworpen. Kleine slangetjes, pomp die warm word bij een laag brandstof niveau. Daarbij lekt de standaarddop als je wheelies doet.
Als je krasjes op je kuipwerk/kuipdelen wil voorkomen bij het plaatsen van bagage/tassen op je fiets (dus niet dat je je vriendin als bagage gaat beschouwen): Een rolletje "anti slip" materiaal bij de Action kost maar een paar Euro en beschermt beter dan een laag tape óf boeklon én is makkelijker te verwijderen zonder daarbij lijmresten achter te laten
Ik heb op de RSV Mille juist voor mijn vriendin datzelfde antislip-materiaal op het duozitje gedaanwimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:57:
[...]
Tip van Flip:
Als je krasjes op je kuipwerk/kuipdelen wil voorkomen bij het plaatsen van bagage/tassen op je fiets (dus niet dat je je vriendin als bagage gaat beschouwen): Een rolletje "anti slip" materiaal bij de Action kost maar een paar Euro en beschermt beter dan een laag tape óf boeklon én is makkelijker te verwijderen zonder daarbij lijmresten achter te laten
Vond het zelf al hard genoeg gaan, maar van haar moest ik maar eens het gas gaan opendraaien
Asus Zenbook i7 256gb
Cruise control, pit limiter, hellingshoeksensor, elektronische vering, ABS, tractiecontrole en handvatverwarming en weet ik veel wat nog meer op een S1000RR. Ja togggg.tellavist schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:25:
[...]
Was een grapje hè, snap je hopelijk wel!![]()
Doe mij maar wat minder electronica. M'n bandenspanning check ik wel aan de pomp![]()
O ja, voor de geïnteresseerden: morgen heeft Arie Molenaar in IJsselstein nog een leuke actie lopen. Van 7:00 - 8:00 op artikelen tot €100 krijg je 30% korting.
http://www.ariemolenaarmotors.nl/actiefolder-2015/
[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 12-06-2015 21:19 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Is de bedoeling ookook bij KTM denk ik. De kans is wat groter dat die een keer neer gaan. Liever voor een paar 100 euro volledig nieuwe stukken dan een hoop metaal uitdeuken, spuiten,...Ghostrider schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:25:
Bij bijna elke supersport moet de tank omhoog als je bij het luchtfilter wilt komen. Over het algemeen is het plastic van KTM vele malen goedkoper, en dan zie en merk je gewoon. Voorbeeld, me vriendin is een paar keer mee achterop geweest, nu zie je allemaal krassen in de buurt van de handvatten achterop.
De Yamaha's zijn snél dit seizoen, maar zó snel....
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 12-06-2015 21:59 ]
Ben er vandaag al even wezen kijken en er staat in elk geval een Yamaha in dezelfde kleurstelling en stickers als de motoGP machine...wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:55:
Grappig: De moto-GP machine van Rossi is volgens die aankondiging bij "Molenaar" aanwezigWél knap dat 'ie er diezelfde dag een aantal kwalificatie rondes mee mag rijden op het circuit van Barcelona én er een dag later mee moet racen.
De Yamaha's zijn snél dit seizoen, maar zó snel....
Is hooguit een YZR-M1 vanuit een vorig seizoen (2012/13/14 óf van voor 2010), wat overigens al knap zou zijn als er zo'n fiets staat.... Eerder is het een YZF-R1 in de kleurstelling van de huidige M1.Nero22 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:06:
[...]
Ben er vandaag al even wezen kijken en er staat in elk geval een Yamaha in dezelfde kleurstelling en stickers als de motoGP machine...
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-06-2015 22:42 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Nero22 op 12-06-2015 23:00 ]
Een YZF (R1) rijdt "gewoon" als fabrieksfiets mee in het WSBK. Een YZR (M1) is écht iets apartsNero22 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:00:
Ik heb er nu geen foto van. Ik zag wel een compleet digitale dash? In elk geval niet zoals je ze op de normale R1 ziet en natuurlijk de missende verlichting.
Ik zal er morgen een fotootje van maken, en dan kan het hier uitgevochten worden.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:04:
[...]
Een YZF (R1) rijdt "gewoon" als fabrieksfiets mee in het WSBK. Een YZR (M1) is écht iets aparts
Als ik het niet vergeet.
Had ik ook op de R6Chakotay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:05:
Waarbij de WSBK-R1 ook een volledig digitaal dash heeft:
[afbeelding]
[ Voor 93% gewijzigd door Will_M op 12-06-2015 23:21 ]
HahaGhostrider schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:58:
Anti-slip is prima, tot het moment dat je vriendin ook gaat verzitten achterop
Vond het zelf al hard genoeg gaan, maar van haar moest ik maar eens het gas gaan opendraaienIk Quote: "Ik zat achterop al te wachten tot je gas ging geven"
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mijn motor werd aan zijn astmaprobleem geholpen:

4 van deze jongens verwijderd:

Gelijk een mooi stukje rijden natuurlijk!

Nu kan hij EINDELIJK weer ademhalen! en dat merk je natuurlijk gelijk!
(jajaja, associaal, niet op de openbare weg zo hard, bla bla bla.

Maargoed even wat bevindingen.
Ik heb nu ongeveer een jaar op deze fiets gereden met een 25kw begrenzing. Ongelooflijk wat een verademing nu die begrenzing eraf is... Ik snap werkelijk waar niet waarom je een fiets zou begrenzen. Hij rijd nu ZOVEEL beter!!
Opzich logisch aangezien de hele fiets ontworpen is om zonder begrenzer te rijden natuurlijk. Persoonlijk dacht ik alleen dat de motor gewoon harder zou gaan. Dit is natuurlijk ook zo, hij gaat zelfs VEEL harder.
Maar hij gaat niet alleen maar harder.
Hij schakelt op de een of andere manier soepeler?!
Het is een wereld van verschil. Dat had ik in eerste instantie echt niet verwacht.
Ik dacht dat hij gewoon harder zou lopen. Maar het lijkt wel alsof ik op een totaal andere machine rijd!
Ik hoor er eindelijk echt een beetje bij nu!
[ Voor 13% gewijzigd door tellavist op 13-06-2015 11:36 ]
Een handtekening?!
Jep!sylvesterrr schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:41:
Iemand ervaring met het meenemen van een 12" laptop in een tanktas?
Doe het elke dag.
Geen enkel probleem!
Een handtekening?!
FZS600 te koop, en als ik naar de prijzen kijk van andere Fazers, kan ie zo weg zijn!
http://www.motor-forum.nl...ha-FZS600-Fazer-2002.html
[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 13-06-2015 12:22 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Na een rondje samen te hebben gereden met die 690 van donderdagavond, ben ik ook om
Iemand hier trouwens ervaring met het zelf verwisselen van het balhoofdlager? Ik heb het idee dat die vna mijn GSX-R op z'n einde begint te lopen. Hij 'tikt'/'knoept' soms wat bij het balhoofd (motor heeft nu 35k km gelopen, weet niet of die al ooit vervangen is). Ik heb 2 paddockstands (achter, en eentje die je onderin de kroonplaat kan duwen.
Is dat goed zelf te doen? Lagers zelf kosten rond de 40 euro zag ik (bij japparts/roukema)
[ Voor 37% gewijzigd door -tom-562 op 13-06-2015 15:07 ]
Vaak bu'j te bang!
Je hebt een lagertrekker nodig om de lagers van je T-stuk te trekken en een druk bank om de nieuwe weer erop te drukken.-tom-562 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Na een rondje samen te hebben gereden met die 690 van donderdagavond, ben ik ook omHij had wel wat problemen met de bak, ging lastig in de 5 (moest hem er echt in rammen), maar daar schijnen ze meer last van te hebben.
Iemand hier trouwens ervaring met het zelf verwisselen van het balhoofdlager? Ik heb het idee dat die vna mijn GSX-R op z'n einde begint te lopen. Hij 'tikt'/'knoept' soms wat bij het balhoofd (motor heeft nu 35k km gelopen, weet niet of die al ooit vervangen is). Ik heb 2 paddockstands (achter, en eentje die je onderin de kroonplaat kan duwen.
Is dat goed zelf te doen? Lagers zelf kosten rond de 40 euro zag ik (bij japparts/roukema)
Toen ik mijn balhoofdlagers ging vervangen heb ik gewoon alles losgemaakt en het T-stuk met de nieuwe lagers naar de dealer gebracht, zij hebben het professioneel verwisseld voor 25 euro in plaats van 300 euro wat ze normaal gesproken in rekening brengen
Ga trouwens voor cylinder lagers van All Balls, die gaan een stuk langer mee dan de OEM balhoofdlagers.
Nu maar verder kijken
Lagertrekker kan ik wel lenen. Een pers heb ik hier niet. Zou eventueel wel bij een maat van mij kunnen (die heeft er 1), alleen dat is niet bij mij om de hoekcyntax schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:19:
[...]
Je hebt een lagertrekker nodig om de lagers van je T-stuk te trekken en een druk bank om de nieuwe weer erop te drukken.
Toen ik mijn balhoofdlagers ging vervangen heb ik gewoon alles losgemaakt en het T-stuk met de nieuwe lagers naar de dealer gebracht, zij hebben het professioneel verwisseld voor 25 euro in plaats van 300 euro wat ze normaal gesproken in rekening brengen.
Ga trouwens voor cylinder lagers van All Balls, die gaan een stuk langer mee dan de OEM balhoofdlagers.
Hmm, mss maar eens bellen wat het laten vervangen kost
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad wel een wereld van verschil als je motor eindelijk niet meer begrensd is. Net alsof je een compleet nieuwe motor hebt. Al moet ik zeggen dat toen ik zelf 25kw reed ik nooit het gevoel had echt vermogen tekort te komen.tellavist schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:19:
Gisteren was het dan eindelijk zover.
Mijn motor werd aan zijn astmaprobleem geholpen:
[afbeelding]
4 van deze jongens verwijderd:
[afbeelding]
Gelijk een mooi stukje rijden natuurlijk!
[afbeelding]
Nu kan hij EINDELIJK weer ademhalen! en dat merk je natuurlijk gelijk!![]()
(jajaja, associaal, niet op de openbare weg zo hard, bla bla bla.)
[afbeelding]
Maargoed even wat bevindingen.
Ik heb nu ongeveer een jaar op deze fiets gereden met een 25kw begrenzing. Ongelooflijk wat een verademing nu die begrenzing eraf is... Ik snap werkelijk waar niet waarom je een fiets zou begrenzen. Hij rijd nu ZOVEEL beter!!
Opzich logisch aangezien de hele fiets ontworpen is om zonder begrenzer te rijden natuurlijk. Persoonlijk dacht ik alleen dat de motor gewoon harder zou gaan. Dit is natuurlijk ook zo, hij gaat zelfs VEEL harder.
Maar hij gaat niet alleen maar harder.
Hij schakelt op de een of andere manier soepeler?!, de handling in de bochten is veeel beter, gasdosering loopt nu zoals het hoort. Ik kan m'n leanangle bepalen door meer of minder gas te geven. de microttrillingen zijn weg bij 7k toeren, komen nu pas bij 12k ongeveer. En de hele acceleratie verloopt 10x zo soepel. echt heel vloeiend.
Het is een wereld van verschil. Dat had ik in eerste instantie echt niet verwacht.
Ik dacht dat hij gewoon harder zou lopen. Maar het lijkt wel alsof ik op een totaal andere machine rijd!![]()
Ik hoor er eindelijk echt een beetje bij nu!![]()
Met welke app heb je die data eigenlijk gelogd?
Ik herken de Pirelli Diablo Super Biker app er in.Wekko306 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:58:
[...]
Inderdaad wel een wereld van verschil als je motor eindelijk niet meer begrensd is. Net alsof je een compleet nieuwe motor hebt. Al moet ik zeggen dat toen ik zelf 25kw reed ik nooit het gevoel had echt vermogen tekort te komen.
Met welke app heb je die data eigenlijk gelogd?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb een week of 2 geleden mijn balhoofdlagers laten vervangen. Wilde het eerst ook zelf doen. Eventueel is een pers niet nodig, je kunt em er ook omheen tikken met een stuk pijp die iets groter is dan de as. Je zult wel iets moeten zoeken om je motor mee te ondersteunen of op te takelen. Een steun onder je balhoofd gaat niet echt werken aangezien je die er uithaalt-tom-562 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Na een rondje samen te hebben gereden met die 690 van donderdagavond, ben ik ook omHij had wel wat problemen met de bak, ging lastig in de 5 (moest hem er echt in rammen), maar daar schijnen ze meer last van te hebben.
Heb hem uiteindelijk omwille van tijdsdruk maar laten vervangen (ging een week later een week sturen in de Pyreneeën). Ik wilde niet het risico lopen ergens op vast te lopen.
Uiteindelijk kostte het mij maar 108 euro (materiaal en uren!) en dat was ook nog eens incl. vervangen van remvloeistof aan de voorzijde. Ik vond het absoluut niet duur voor iets wat mij zelf waarschijnlijk een complete dag kost
Was trouwens de eerste keer sinds 5 jaar dat er door iemand anders dan mijzelf aan gewerkt werd
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 13-06-2015 20:06 ]
Lijkt er inderdaad op, thankssteveman schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:05:
[...]
Ik herken de Pirelli Diablo Super Biker app er in.
Voor 108 euro ga ik niet lopen klotenExigence schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:58:
[...]
Ik heb een week of 2 geleden mijn balhoofdlagers laten vervangen. Wilde het eerst ook zelf doen. Eventueel is een pers niet nodig, je kunt em er ook omheen tikken met een stuk pijp die iets groter is dan de as. Je zult wel iets moeten zoeken om je motor mee te ondersteunen of op te takelen. Een steun onder je balhoofd gaat niet echt werken aangezien je die er uithaalt
Heb hem uiteindelijk omwille van tijdsdruk maar laten vervangen (ging een week later een week sturen in de Pyreneeën). Ik wilde niet het risico lopen ergens op vast te lopen.
Uiteindelijk kostte het mij maar 108 euro (materiaal en uren!) en dat was ook nog eens incl. vervangen van remvloeistof aan de voorzijde. Ik vond het absoluut niet duur voor iets wat mij zelf waarschijnlijk een complete dag kost
Was trouwens de eerste keer sinds 5 jaar dat er door iemand anders dan mijzelf aan gewerkt werd
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 92% gewijzigd door steveman op 14-06-2015 14:41 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Die versnellingsbak van de 690 is gewoon vaag, tussen de 5 en 6 zit bijna altijd een vage vrij. Andere versnellingen pakt die soms niet 100%. Vaak helpt een oliewissel wel voor de komende 1000km.-tom-562 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Anders kan je ook kijken naar een KTM 620 SM, deze zijn wat goedkoper in aanschaf
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Om dat van je balhoofd zeker te weten moet je even je stuurdemper loshalen. Ik had de mijne weggebracht. Toen stuurde die inmiddels zo slecht dat ik bijna niet meer een rotonde kon nemen
Asus Zenbook i7 256gb
Helemaal in het hoge noorden: http://www.bernardmotoren.nl-tom-562 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:26:
[...]
Voor 108 euro ga ik niet lopen klotenwaar was dat
Maar jij kwam uit Arnhem toch? Dan heeft het weinig nut
Balhoofdlager wissel was inderdaad niet duur. En hij doet in principe alles.
@Exigence, had je nog gespot tijdens de motor elfstedentocht.
[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 14-06-2015 10:57 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ih had bij het raken van die stoeprand en naar rechts gaan al meteen gedacht "ok dat was het, hoe val ik hier nu het beste"
Arnhem jaExigence schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Helemaal in het hoge noorden: http://www.bernardmotoren.nl
Maar jij kwam uit Arnhem toch? Dan heeft het weinig nut
Ik zal van de week eens de stuurdemper ff loskoppelen.
Vaak bu'j te bang!
Iemand een idee hoe ik dat hole kan opvullen met bijvoorbeeld een extra filler, zodat de ram mount stem base wel past? je moet op een gegeven moment dit bijsnijden, zodat het perfect past.
Het gaat dus om dit
http://www.emounting.nl/r...tem-base-with-1-ball.html
Zoals MikeyMan al aangeeft, misschien een rubberen bus gebruiken om de fork stem base dikker te maken. Wat je ook eventueel kan doen is een paar lagen plasti dip erop spuiten om het dikker te maken.Lostson schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:36:
Ik heb vandaag geprobeerd mijn nieuwe Ram mount te installeren op me Honda CBR600F4i uit 2001 (helemaal stock), maar de Fork stem base gaat er helemaal in en zit dus niet stevig vast...
Iemand een idee hoe ik dat hole kan opvullen met bijvoorbeeld een extra filler, zodat de ram mount stem base wel past? je moet op een gegeven moment dit bijsnijden, zodat het perfect past.
Het gaat dus om dit
Wel ontzettend veel lui die van de baan af gingen zeg. Zelfs een instructeur/narijder (geen idee wat het nut van die lui was...) die mij probeerde bij te houden (ik was laatste in het groepje toen). Zijn (oude) motor is nu een kant een naked bike geworden, en mijn ego is wat gestreeld
Verwijderd
mischien maar goed dat ze ook niet naar echte circuits als Zandvoort of Assen gaan
1 knakker was kennelijk even buiten westen geweest, naar wat ik gehoord heb kon hij de val niet meer herinneren.
Ik heb even lopen googlen maar kon niet echt vinden waar ik zoiets kan kopen...is het iets wat je gewoon in de fork stem base indoet?cyntax schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:05:
[...]
Zoals MikeyMan al aangeeft, misschien een rubberen bus gebruiken om de fork stem base dikker te maken. Wat je ook eventueel kan doen is een paar lagen plasti dip erop spuiten om het dikker te maken.
heb je misschien een link voor me?
Redelijk vaak heb ik mensen eraf zien gaan op lelystad, ook de bermvlucht gezien. Volgens mij komt dit voornamelijk door mensen die blijven pushen. Op een filmpje van mij ook zie je iemand constant bijna de baan af rijden, een paar rondes later is het raakVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:12:
en dat voor een circuit specifiek voor rijvaardigheid.
mischien maar goed dat ze ook niet naar echte circuits als Zandvoort of Assen gaan
Asus Zenbook i7 256gb
Zou dit misschien passen?Lostson schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:31:
[...]
Ik heb even lopen googlen maar kon niet echt vinden waar ik zoiets kan kopen...is het iets wat je gewoon in de fork stem base indoet?
heb je misschien een link voor me?
Zodra mijn Monster klaar is ga ik ermee op Lelystad rijdenGhostrider schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:51:
[...]
Redelijk vaak heb ik mensen eraf zien gaan op lelystad, ook de bermvlucht gezien. Volgens mij komt dit voornamelijk door mensen die blijven pushen. Op een filmpje van mij ook zie je iemand constant bijna de baan af rijden, een paar rondes later is het raak
ik had ook ergens gelezen dat mensen die 20-28mm fork stem hole hadden dat ze dan gewoon geschuurd hebben aan dat grote stuk...totdat het past...
dus beetje schuren...trial/error en dan weer bijschuren
dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn...
Verwijderd
Volgens mij ook, je kunt beter langzaam rijden maar wel netjes sturen, remmen en de ideale lijn volgen dan boven je kunnen rijden.Ghostrider schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:51:
[...]
Volgens mij komt dit voornamelijk door mensen die blijven pushen.
Sterker nog een aantal maanden langzamer rijden dan normaal en dan goed op het remmen, sturen en bochtenwerk letten heeft mij in het verleden meer goed gedaan dan het lopen pushen.
Laatste tijd helaas bijna geen tijd meer om motor te rijden met 2 verhuizingen en een verbouwing, rij de laatste tijd meer in Vito's en Sprinters grrrrrrr
heb je dan wel de set die bij jouw fiets hoort?Lostson schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:36:
Ik heb vandaag geprobeerd mijn nieuwe Ram mount te installeren op me Honda CBR600F4i uit 2001 (helemaal stock), maar de Fork stem base gaat er helemaal in en zit dus niet stevig vast...
Het gaat dus om dit
En misschien stom: probeer je hem er gewoon in te duwen? Het idee is dat je met die bout (en wat ringetjes) en die rubber plug een prop maakt; dat rubber zet dus uit zodra je die bout aandraait.
even een superduidelijke paint tekening:

Grijs is je fork stem, zwart de plug, blauw ringetjes en moertje, rood de bout.
[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 15-06-2015 11:25 ]
Wise enough to play the fool
Ik heb zo'n ding in 't verleden ook vaak genoeg gebruikt op een R6 en als je de handleiding van RAMMOUNT volgt dan zit dat ding écht muurvast zonder dat je allerlei extra spullen nodig hebt.
Vooral die laatste stap is belangrijk!!