Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
MailMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:29:
Iemand hier die SAS-TEC armor in zijn/haar beschermde kleding heeft? Bij mij is het nu al voor de 2e of 3e keer doormidden gebroken/gescheurd in een nog geen 2 jaar oude Rev'it Defender GTX jas.

Gaat om dit soort bescherming:

[afbeelding]

Vraag me af of ik de enige ben en er gekke dingen mee doe, of dat het gewoon slecht spul is?

Het idee is dat het op normale temperatuur soepel is en prettig draagt, maar tijdens een impact hard wordt. Maar ik merk dat het bij lage temperatuur (< 10 Graden) ook al behoorlijk hard is. Kan me voorstellen dat het tijdens de winter helemaal niet soepel is en op den duur gaat scheuren.

Ter illustratie:

[afbeelding]

[afbeelding]
Goed, om even op mezelf terug te komen :P

Kreeg deze reactie van Motozoom:

Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben je klacht besproken met onze leverancier en die hebben ons laten weten dat er inderdaad een slechte levering tussen heeft gezeten.

Er zijn helaas meer van dit soort klachten binnen gekomen.

Inmiddels zijn er nieuwe in omloop en de leverancier zal hiervan een set opsturen naar motoZoom.

Zodra deze voor je klaar liggen nemen wij direct contact met je op!

Aan de ene kant mooi dat het opgelost wordt. Aan de andere kant wel gaar dat er waarschijnlijk veel mensen met 'slechte' bescherming rondrijden.

Check je kleding dus even als je SAS-TEC armor erin hebt zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mphilipp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Dat zeggen alleen de mensen die het doen, dan lijkt het minder erg :+

Ook tijdens de rijlessen nooit gevallen. Rijles vond ik niet moeilijk, maar ik heb jarenlang op een (echte) brommer rondgereden. Met de brommer ben ik 1x gevallen.
True, maar jij had die ervaring dus al opgedaan op de brommer. Die heb ik nooit gehad noch gereden ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ultraman schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:26:
[...]
True, maar jij had die ervaring dus al opgedaan op de brommer. Die heb ik nooit gehad noch gereden ;)
Mijn ervaring blijft steken bij het eenmalig achterop meerijden op een motor en misschien 5 keer een klein stukje op een brommer rijden. Wellicht kan dat inderdaad wel een reden zijn waardoor je wat sneller onderuit gaat in het begin. Je hebt immers geen idee wat je te wachten staat. (tenminste ik had dat niet). Ik verwacht in iedergeval niet dat het met m'n volgende les weer gebeurd, vooral omdat ik nu weet hoe het voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Nilltris schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:38:
[...]

Mijn ervaring blijft steken bij het eenmalig achterop meerijden op een motor en misschien 5 keer een klein stukje op een brommer rijden. Wellicht kan dat inderdaad wel een reden zijn waardoor je wat sneller onderuit gaat in het begin. Je hebt immers geen idee wat je te wachten staat. (tenminste ik had dat niet). Ik verwacht in iedergeval niet dat het met m'n volgende les weer gebeurd, vooral omdat ik nu weet hoe het voelt.
Mwa, vind ik niet direct. Door brommer te rijden kun je jezelf ook een bult slechte gewoontes aangeleerd hebben die d'r weer uit moeten (ik noem voet uit steken als op een cross motor etc).

Zelf nooit brommer gereden en in 15 lessen ongeveer mijn motor rijbewijs gehaald (AVB en AVD beide in één keer gehaald). O ja, en (helaas misschien) niet gevallen met de motor tijdens het lessen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ik reed in het begin altijd met de hand op de koppeling. Dat kwam dus voort uit het feit dat ik jarenlang (en nog steeds trouwens) op een Yamaha FS-1 brommer gereden heb, en dat ding had soms de neiging om warm- of vast te lopen als je flink aan het jagen was :+ (altijd spannend, een blokkerend achterwiel met +85 km/h)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2015 16:48 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die andere "K"-down is inderdaad véél gemakkelijker :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jolke schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:11:
Liefhebber van koude handen en voeten? Hier niet, 15 minuten op de fiets vanochtend was mij al koud genoeg. Dat is voor mij niet korter met de motor.
Met goede kleding(en verwarmde handvatten O+ ) heb je het na 15 minuten toch nog lang niet fris?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay! Gisteren op conferentie wat resultaten gepresenteerd en wat 'next steps' erbij. Binnen een uur na presentatie in een vergadering met directie en vendors om eerste van die next steps in gang te zetten.

Waarom hier relevant? Omdat ik daarvoor in het voorjaar naar de UK zal moeten, minimaal naar een mooi gelegen plek in ruraal Oxfordshire, als het even meezit ook richting Bradford. An sich een aarsgat, maar wel een aarsgat vlakbij de Pennines :P

Als ik het ook even combineer met bezoek aan familie in London en Bristol en m'n werkgever overtuig heenreis via Harwich en terugreis via Newcastle te boeken betekent dat met beetje geluk meerdere dagen toeren op de motor door Salisbury Plain, Cotswolds, Peak District en Yorkshire Moors \o/

Nu hopen op goede timing mbt het weer...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:41:
Yay! Gisteren op conferentie wat resultaten gepresenteerd en wat 'next steps' erbij. Binnen een uur na presentatie in een vergadering met directie en vendors om eerste van die next steps in gang te zetten.

Waarom hier relevant? Omdat ik daarvoor in het voorjaar naar de UK zal moeten, minimaal naar een mooi gelegen plek in ruraal Oxfordshire, als het even meezit ook richting Bradford. An sich een aarsgat, maar wel een aarsgat vlakbij de Pennines :P

Als ik het ook even combineer met bezoek aan familie in London en Bristol en m'n werkgever overtuig heenreis via Harwich en terugreis via Newcastle te boeken betekent dat met beetje geluk meerdere dagen toeren op de motor door Salisbury Plain, Cotswolds, Peak District en Yorkshire Moors \o/

Nu hopen op goede timing mbt het weer...
Hou me op de hoogte, kunnen we same wat KMs maken...
mijn huis is een paar honderd meter van ruraal Oxfordshire (oftewel op het stukje van Reading wat noord van de Thames is) :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Nilltris schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:38:
[...]

Grappig, ik dacht juist dat je brommer had gereden omdat je moeite had met het doseren van het gas (dat is op veel van die gevallen gewoon aan of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

bakvis schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:41:
[...]
(ik noem voet uit steken als op een cross motor etc).
Dat heb ik nooit begrepen. Ik zie vooral die scooterridders zo rijden. Onbegrijpelijk. Ze nemen iets over (van wie in vredesnaam) maar weten niet waarom. Ik zie mensen ook wel eens wijdbeens op zo'n scooter zitten. Voeten bijna aan de grond. Ik denk dat 'als je bang bent, ga dan fietsen' maar daar zijn ze dan nét weer te lui voor.

Het enige dat ik moest 'afleren' was op de koppeling rijden bij langzame oefeningen. Ik kan dat best goed, maar de techniek met de slepende rem is makkelijker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Dat heb ik nooit begrepen. Ik zie vooral die scooterridders zo rijden. Onbegrijpelijk. Ze nemen iets over (van wie in vredesnaam) maar weten niet waarom. Ik zie mensen ook wel eens wijdbeens op zo'n scooter zitten. Voeten bijna aan de grond. Ik denk dat 'als je bang bent, ga dan fietsen' maar daar zijn ze dan nét weer te lui voor.

Het enige dat ik moest 'afleren' was op de koppeling rijden bij langzame oefeningen. Ik kan dat best goed, maar de techniek met de slepende rem is makkelijker.
Ik heb als kind zijnde met 50/70/80/125 CC cross motoren tijdens wedstrijden gereden en begrijp dat misschien beter. Dankzij de relatief kleine achterwielen met véél grip zet je zo'n motor gewoon veel sneller een bocht om/door als je je been uitzet aan de kant welke je op wil, zeker gezien de "kombochten" op crossbanen (op de openbare weg heb je die helaas niet) :)

Slepend remmen doe ik op de openbare weg met m'n huidige SS overigens ook alleen maar om 't achterwiel aan de grond te houden bij het aanremmen van een snelle bocht zodat er spanning op de ketting blijft staan. Stadsverkeer met een SS gaat beter met een slippende koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies...op de crossbaan is het nuttig. Vandaar mijn stelling dat mensen dingen overnemen zonder te snappen waarom ze het doen. Valt me nog mee dat ze niet met die uitgestoken benen op een bocht aankomen zoals de MotoGP mannen dat doen tegenwoordig :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:59:
[...]

Hou me op de hoogte, kunnen we same wat KMs maken...
mijn huis is een paar honderd meter van ruraal Oxfordshire (oftewel op het stukje van Reading wat noord van de Thames is) :)
Zal ik doen! Moet vast lukken, een van de bedrijfslocaties waar ik moet zijn is namelijk in Winnersh, dus ws net over de brug bij jou vandaan :)
XBL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:23:
[...]

Grappig, ik dacht juist dat je brommer had gereden omdat je moeite had met het doseren van het gas (dat is op veel van die gevallen gewoon aan of uit).
Neuh, dat van het leren doseren van gas herken ik, en eerste keer dat ik brommer reed was na 25k km op twee >740cc motoren. Man wat was dat traag (snorscootertje met m'n broertje - wiens brommer het was - achterop; totale passagiersgewicht >200kg :P )

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 05-02-2015 19:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:13
Wat vonden jullie het lastigst toen jullie net begonnen met lessen?
Ik heb hem nog niet zo lang maar bij mij gingen de langzame oeveningen direct de eerste keer goed. Toen door naar de snelle oeveningen wat ook direct goed ging. Alleen later had ik toch wat moeite met de halve draai. Je moet je echt kunnen overgeven en de motor de bocht in laten "vallen", dan komt het wel goed.
Als de halve draai niet lukt zou je ook eens achterop kunnen zitten bij je instructeur, dan krijg je een beetje het gevoel.

Edit: Klopt zeker wat je instructeur aangeeft met het kijken. Wanneer je in een bocht gaat kijken of je wel binnen de pionnen blijft zul je ze juist raken.
En bij het AVB examen (duurt misschien nog even) ook tussen de opdrachten door lekker vlot rijden. Ga niet sloom zitten klungelen tussen de opdrachten, het geheel moet er mooi uit zien. De examinator zal vaak ook zelf motorrijder zijn en vind het echt niet erg als je de motor gebruikt waarvoor hij gemaakt is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Headshot_NL op 05-02-2015 20:08 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruiken van je smartphone voor navigatie op de motor? Ik zat erover na te denken om de nieuwe TomTom Rider te kopen wanneer deze beschikbaar is. Maar toen bedacht ik me dat ik toch altijd mijn telefoon bij me heb, en omdat hij waterdicht is (Xperia Z3 Compact) kan hij natuurlijk prima op mijn stuur gemonteerd worden.

Wat is dan nog de meerwaarde van een dedicated navigatieapparaat tegenover een goede offline app, zoals bijvoorbeeld Sygic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik gebruik m'n telefoon als navi. Werkt op zich prima. Idd met Sygic, omdat je daar onbeperkt aantal routepunten kan gebruiken (of kon gebruiken, d'r is iets veranderd met recente updates).

Ondanks dat ga ik denk ik een Garmin Zumo kopen, vooral omdat dat de feature heeft automatisch leuke weggetjes te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:18:
Wat is dan nog de meerwaarde van een dedicated navigatieapparaat tegenover een goede offline app, zoals bijvoorbeeld Sygic? :)
Ik zie geen reden om een los apparaat te kopen. Ik heb Sygic een tijdje terug gekocht nadat ik deze al een jaartje illegaal gebruikt had. Heb 40 euro betaald voor een lifetime licence met updates welke ook naar een nieuwe telefoon over te zetten is. Heb dit programma gebruikt op mijn S3, S4 en nu op de OnePlus One. Het bevalt mij meer dan prima en zie geen reden een los iets te kopen. Misschien als je het heel veel gebruikt dat een los iets handiger kan zijn. Ik gebruik het zelf niet zo heel vaak waardoor de telefoon meer dan prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:30
BlackLabel01 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:18:
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruiken van je smartphone voor navigatie op de motor? Ik zat erover na te denken om de nieuwe TomTom Rider te kopen wanneer deze beschikbaar is. Maar toen bedacht ik me dat ik toch altijd mijn telefoon bij me heb, en omdat hij waterdicht is (Xperia Z3 Compact) kan hij natuurlijk prima op mijn stuur gemonteerd worden.

Meerwaarde van een dedicated navigatie voor mij:

- Te bedienen met handschoenen aan
- Kan heel veel hebben
- Bij verlies (als die van de motor pleurt) kan ik nog wel blijven bellen etc. (cruciaal voor werk).
- Route's loggen & laden d.m.v. Garmin Basecamp
- Lange accuduur
- Anti reflecterend scherm
- Lifetime updates
- Handige motor routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor van A naar B is Google maps prima te pruimen. Routes inladen kan op OSMand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan ook meeklagen over het weer !

gisteren nattesneeuw in de ochtend.
vandaag, maar 2 graden!!

Dus Barcelona doet nu ook gezellig mee met de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:07
XBL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:26:
Ik gebruik m'n telefoon als navi. Werkt op zich prima. Idd met Sygic, omdat je daar onbeperkt aantal routepunten kan gebruiken (of kon gebruiken, d'r is iets veranderd met recente updates).

Ondanks dat ga ik denk ik een Garmin Zumo kopen, vooral omdat dat de feature heeft automatisch leuke weggetjes te kiezen.
Ik heb ook met Sygic geexperimenteerd. Het werkt wel, maar deze winter een Zumo aangeschaft. Daar mee nog niet op de motor gereden, maar routes (foutloos) inladen werkt perfect met Basecamp. Bij Sygic zaten er toch altijd veel fouten in. En ik ben nu in bezit van de Onroute motorkaarten, dus laat het mooie weer maar komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Garmin 660. Prik in de houder, geen gekloot met losse kabeltjes en inderdaad beter shockproof dan een telefoon. Vorig jaar flikkerde ie er nl uit met 60-70 ofzo en hij doet het nog steeds.

De Garmin heeft gewoon veel voordelen tov een smartfoon voor navigatie. Dat ga je pas merken als je zo'n ding ook daadwerkelijk gebuikt. Nou is de software van Garmin niet bepaald een feest om mee te werken, maar goed...ik kan ermee overweg. De meeste navigatieprogramma's voor mobile zijn gericht op woon/werk of gewoon eenmalige reisjes van a naar b. De software voor Garmin (en misschien voor TT ook, ken ik niet) zijn gericht op reizen. Er is een verschil.

Maar goed...whatever flies your kite zeg ik altijd maar. Zolang het voor jou werkt is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

Omdat je niet vroeg genoeg kan beginnen met een nieuwe trip te bekijken:

http://ridewithgps.com/routes/6930831

Iemand eventuele opmerkingen? De eerste en laatste etappe (naar en van Frankrijk/Italië) doe ik misschien nog in 1 dag (as usual) :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb zelf ook een paar keer met Sygic gereden op mijn telefoon.

Zucht.

Het eerste wat mij irriteerde was de reflectie op mijn GSM houder. De hele route heb ik moeilijk zitten kijken naar mijn scherm als ik voor het stoplicht stil stond.

Verder, het trilt alle kanten op, ondanks de houder. Denk niet dat telefoon gemaakt is om zo hard te trillen met hoge snelheid - en of hij dat volhoud is een ander verhaal -

Ik rij 2-3 per jaar met navigatie op de motor, dus dat valt op zich wel mee. Maar als het even anders kon, dan kocht ik wel een dedicated navigatie, ik zie daar de voordelen veel meer van in.

- Helaas had Halfords bij zijn faillisement uitverkoop geen dedicated motor navigatie in de winkel liggen, dus ben maar weg gegaan met autogeurtjes :-( -

[ Voor 11% gewijzigd door Ricepuppet op 06-02-2015 11:23 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
DinX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:10:

Iemand eventuele opmerkingen? De eerste en laatste etappe (naar en van Frankrijk/Italië) doe ik misschien nog in 1 dag (as usual) :)
Mooie route!

Als ik een tip mag geven. Rij eens langs Rovinj (Kroatie) als je daar nog niet bent geweest. Heel leuk Venetiaans stadje. Wel een beetje druk in het hoofdseizoen maar zeker de moeite waard!

Die tolwegen moet je overigens vermijden. Zijn dodelijk saai. Maar volgens je route te zien doe je dat al.
PilatuS schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:26:
[...]

Ik zie geen reden om een los apparaat te kopen. Ik heb Sygic een tijdje terug gekocht nadat ik deze al een jaartje illegaal gebruikt had. Heb 40 euro betaald voor een lifetime licence met updates welke ook naar een nieuwe telefoon over te zetten is. Heb dit programma gebruikt op mijn S3, S4 en nu op de OnePlus One. Het bevalt mij meer dan prima en zie geen reden een los iets te kopen. Misschien als je het heel veel gebruikt dat een los iets handiger kan zijn. Ik gebruik het zelf niet zo heel vaak waardoor de telefoon meer dan prima is.
Ik heb die Sygic ook gekocht. Ik kon alleen geen goede mount vinden voor mn S3 mini voor de motor. Dan moest ik iets van € 125,- investeren. Dan moet je nog steeds met Tyre ofzo allemaal routes gaan plannen.

Ik ga in april de nieuwe TomTom kopen. De rondrit en kronkelwegroutes zijn voor mij echt de ultieme oplossing. Ik ga altijd vanaf huis gewoon een richting op en dan zie ik wel waar ik heen ga. Ben ik snel 3 uur onderweg aaneengesloten. Ik erger me dan echter helemaal dood aan die saaie N wegen. Met name in Drenthe. Ik ben op een gegeven moment dan meer bezig om de leukste route te vinden dan dat ik echt met het motorrijden bezig ben.

Met die TomTom kan je wanneer je wil gewoon super makkelijk een leuke kronkelige route inplannen zonder dat je eerst achter je pc hoeft te kruipen.

Daar heb ik best € 400,- voor over.

[ Voor 84% gewijzigd door Proqzor op 06-02-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Omdat je niet vroeg genoeg kan beginnen met een nieuwe trip te bekijken
Helaas moet ik nog tot oktober wachten voor mijn grote trip: Marokko. Ik ga met een paar mede GS-ers het ruigere deel van Marokko opzoeken. Beetje oude Dakar tracks rijden en een mooie showfoto maken in Merzouga (de gouden duinen). Als je vroeg opstaat en je weg goed plant, kun je zelfs met een zware GSA door die duinen karren. Mannetje met kiektoestel paraat en ik heb weer een mooie foto voor op de GS Club Kalender :)

Ik zit met een half oog al naar volgend jaar te kijken. Na twee heel leuke verslagen van anderen op het GS club forum lijkt Iran me een hele leuke bestemming. Mooi land en de mensen zijn super aardig. Ik ken iemand die uit Teheran komt die me tzt wel zou willen rondleiden. Lijkt me super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Helaas moet ik nog tot oktober wachten voor mijn grote trip: Marokko. Ik ga met een paar mede GS-ers het ruigere deel van Marokko opzoeken. Beetje oude Dakar tracks rijden en een mooie showfoto maken in Merzouga (de gouden duinen). Als je vroeg opstaat en je weg goed plant, kun je zelfs met een zware GSA door die duinen karren. Mannetje met kiektoestel paraat en ik heb weer een mooie foto voor op de GS Club Kalender :)

Ik zit met een half oog al naar volgend jaar te kijken. Na twee heel leuke verslagen van anderen op het GS club forum lijkt Iran me een hele leuke bestemming. Mooi land en de mensen zijn super aardig. Ik ken iemand die uit Teheran komt die me tzt wel zou willen rondleiden. Lijkt me super!
Mja, Marokko heb ik hier ook nog boekjes van liggen. Is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Beste Motorrijders,

Voor mijn BMW K75 Cafe Racer project ben ik bezig met het aansluiten van een Acewell 2853H-1. Echter zijn er een aantal aansluitingen waar ik niet uit kom.

1. Benzine Tank:
De standaard BMW teller heeft alleen een lampje als er nog maar 4 Liter in de tank zit. Is het mogelijk om gebruik te maken van de benzine indicator van de Acewell teller? Volgens de schema's zou de benzine tank aan de witte kabel aangesloten moeten worden. Echter doet de teller er niks mee als ik de kabel hierop aansluit. De waardes die de teller zou moeten geven zijn:

Bars displayed Sener Resistance (ohms)
7 0-10 ohm
6 11-20 ohm
5 21-35 ohm
4 36-45 ohm
3 46-60 ohm
2 61-75 ohm
1 76-90 ohm
1 flashing 91-100 ohm

2. Neutraal:
Volgens afbeelding 3 zou ik de kabel aan de zwart groene aan moeten sluiten. Echter brand het lampje van de neutraal op geen enkel moment.
Volgens afbeelding 2 zouden de 3 kabels van de versnelling closed moeten zijn, voor de neutraal. Echter heb ik als ik alle 3 kabels van de versnelling aansluit dat het lampje van de neutral altijd brand.

Wie kan mij verder helpen zodat ik alle functies kan gebruiken van de teller?

Afbeelding 1:

De rode tekst is de kabel die ik aangesloten heb van de originele BMW kabelboom:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Acewell%20Aansluit%20schema.jpg

Afbeelding 2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/61_Stromlaufplan_K_75_Basic%2C_C_und_S_ohne_ABS.jpg

Afbeelding 3:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/km%20teller.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

dan zijn mijn plannen iets ruiger :+ in je ondertitel had je een link naar de site van je inreach gps tracker. heb je die zelf of had je die voor je India trip gehuurd? en beviel hij een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:32

Bommes

Capo del formaggio

Ik zou in Italië iets zuidelijker van west naar oost rijden.
Voorzover ik op mijn tablet nu kan zien zit je redelijk in het vlakke deel boven Toscane.
Dat is zonde, niet zo zeer voor het toeristische gedeelte maar de weggetjes door de heuvels van Toscane zijn natuurlijk leuker dan door de vlakte daar.
Probeer in de lijn van Lucca Firenze en Arezo door te steken naar Ancona.. :Y
Veel mooier!!

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vanmiddag even bij een vriend van me in Goes op de koffie geweest. Best frisjes, maar echt koud had ik het niet. Aangezien hij een brug heeft in zijn garage, heb ik mijn Touratech skidplate meegenomen. Die moet er bij mij op, maar op je knietjes op de stoep is dat geen werk. En met 2 man is het een (relatief) fluitje van een cent.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/skidplate_jan.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/skidplate_klaar.jpg

Een beter gezicht dan het originele koekepannetje. En betere bescherming ook. Denk niet dat het blok en de uitlaat blij worden van een steenpiste of gravelweggetje met het originele prutsding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Bommes schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:37:
[...]

Ik zou in Italië iets zuidelijker van west naar oost rijden.
Voorzover ik op mijn tablet nu kan zien zit je redelijk in het vlakke deel boven Toscane.
Dat is zonde, niet zo zeer voor het toeristische gedeelte maar de weggetjes door de heuvels van Toscane zijn natuurlijk leuker dan door de vlakte daar.
Probeer in de lijn van Lucca Firenze en Arezo door te steken naar Ancona.. :Y
Veel mooier!!
Eens kijken. Italië was meer een tussenetappe (halve dag rijden) van Nice naar de ferry naar Kroatië :)
DECOY88 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:23:
[...]

dan zijn mijn plannen iets ruiger :+ in je ondertitel had je een link naar de site van je inreach gps tracker. heb je die zelf of had je die voor je India trip gehuurd? en beviel hij een beetje?
Heb die gekocht voor m'n trip. In mijn bezit dus. Beviel me wel, al heb ik niet zoveel 2-way gedaan. Wat Facebook updaten, de 2-minuten-tracking,...
Nu is het interessant omdat je je abonnement kan onderbreken (betaal je wel meer op de momenten dat je het nodig hebt).

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 07-02-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:23:
[...]
dan zijn mijn plannen iets ruiger :+
En wat zijn die dan? Of heb ik iets gemist? Nou wordt ik nieuwsgierig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:39:
[...]

En wat zijn die dan? Of heb ik iets gemist? Nou wordt ik nieuwsgierig 8)
Als je weet wat ik normaal in een week doe. Dat x4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:49:
[...]

Als je weet wat ik normaal in een week doe. Dat x4 weken.
Ga je nou van de zomer al naar Kazachstan enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 03:29:
[...]

Ga je nou van de zomer al naar Kazachstan enzo?
ik heb 4 weken dus ik zou er zomaar kunnen belanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:41:
[...]

ik heb 4 weken dus ik zou er zomaar kunnen belanden :+
Nouja, niet zomaar... Je hebt sowieso voor Rusland vooraf een visum nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:13:
[...]

daar moet ik sowieso een multi entry voor aanvragen.

plan tot nu toe is om in 1,5 dag naar istanbul te rammen. en vanaf daar naar het oosten te rijden. en via georgie rusland binnen te gaan. en dan zie ik het wel :+

dus vandaar dat ik richting satelliet communicatie met de mogelijkheid om bij een klap automatisch een sos eruit te knallen. aangezien ik zelf niet eens weet waar ik smiddags ben. laat staan dat ze het vanuit thuis zouden weten als ze al een paar dagen niks van mij vernomen hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 07-02-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:31:
[...]

daar moet ik sowieso een multi entry voor aanvragen.

plan tot nu toe is om in 1,5 dag naar istanbul te rammen. en vanaf daar naar het oosten te rijden. en via georgie rusland binnen te gaan. en dan zie ik het wel :+

dus vandaar dat ik richting satelliet communicatie met de mogelijkheid om bij een klap automatisch een sos eruit te knallen. aangezien ik zelf niet eens weet waar ik smiddags ben. laat staan dat ze het vanuit thuis zouden weten als ze al een paar dagen niks van mij vernomen hebben.
Turkije is cool, daar zou je al makkelijk 3,5 week kunnen doorbrengen. Wildkamperen is daar hartstikke normaal en geaccepteerd. Maar goed, dat is altijd nog een optie voor een volgende keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Turkije is cool, daar zou je al makkelijk 3,5 week kunnen doorbrengen. Wildkamperen is daar hartstikke normaal en geaccepteerd. Maar goed, dat is altijd nog een optie voor een volgende keer :).
ben er met 2 dagen. dus een mooie optie voor als ik weer eens 2 weekjes heb.

wintertrip word het niet. met -9 tot -22 in het oosten :+

kan hier in de provincie ook 4 weken van alles zien en bezoeken en nog niet alles gehad hebben :+

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 07-02-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

XBL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Collega van me had op het laatste moment een andere vlucht naar Rusland genomen, kwam daar iets te vroeg aan. Dat heeft hij geweten ook, die is het land niet binnen geweest.

Verder uitkijken in Rusland iedereen doet maar wat.., hopelijk kan ik binnenkort weer eens die kant op :)

Vergeet niet wat foute souvenirs mee te nemen :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XA5Uonp.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Collega van me had op het laatste moment een andere vlucht naar Rusland genomen, kwam daar iets te vroeg aan. Dat heeft hij geweten ook, die is het land niet binnen geweest.

Verder uitkijken in Rusland iedereen doet maar wat.., hopelijk kan ik binnenkort weer eens die kant op :)

[video]

Vergeet niet wat foute souvenirs mee te nemen :+

[afbeelding]
vooral poetin en zijn kalf is lekker fout _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Uiteindelijk die aangeschaft met de jagersoutfit :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:42:
Uiteindelijk die aangeschaft met de jagersoutfit :+
en wat heeft hij eronder staan. dat is ook nog een leuke dat cyrillische schrift _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DinX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:15:
[...]
Eens kijken. Italië was meer een tussenetappe (halve dag rijden) van Nice naar de ferry naar Kroatië :)
;(
Dat is echt zonde, Italië verdient zo veel meer van je tijd.
Het is echt een super door steek vanuit de Alpen richting de oost kust bij Ancona.
Je doorkruist de Piemonte, Toscane en de Marken, zelfs als de cultuur en de historie je niets doet kun je er zo ontzettend gaaf rijden om nog maar niet van het eten en de wijnen te spreken.
Ik zeg vergeet Kroatië, niet dat het niets is daar maar besteed daar je volgende trip en maak je rondje nu door Frankrijk en Italië..
Ok ik ben bevooroordeeld, volg al een jaar Italiaanse les, mijn vrouw geeft Italiaanse kook workshops en als ik het kan betalen koop ik een huis in de Piemonte. Oh en bijna al onze vakanties brengen we er door, volgend jaar zelfs 2 maanden op rond reis naar Sicilië (met de camper).
Maar ik zeg dus Italië is het motor land wat mij betreft!!

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes, ik ben van plan een vergelijkbaar rondje als DinX te doen, alleen ga ik helemaal naar zuid Italië en dan met de boot naar Griekenland. Bij mij komt ook het zwaartepunt te liggen op de balkanlanden, met de meeste tijd waarschijnlijk in Albanië. Italië zal voor mij hooguit 3 of 4 dagen duren... hartstikke mooi land en met de motor ben ik er nog niet geweest, maar het ligt praktisch om de hoek (vergeleken met Oost-Europa), dus dat kan altijd nog.

Mss dat DinX die redenatie er ook op na houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:31:
[...]

;(
Dat is echt zonde, Italië verdient zo veel meer van je tijd.
Het is echt een super door steek vanuit de Alpen richting de oost kust bij Ancona.
Je doorkruist de Piemonte, Toscane en de Marken, zelfs als de cultuur en de historie je niets doet kun je er zo ontzettend gaaf rijden om nog maar niet van het eten en de wijnen te spreken.
Ik zeg vergeet Kroatië, niet dat het niets is daar maar besteed daar je volgende trip en maak je rondje nu door Frankrijk en Italië..
Ok ik ben bevooroordeeld, volg al een jaar Italiaanse les, mijn vrouw geeft Italiaanse kook workshops en als ik het kan betalen koop ik een huis in de Piemonte. Oh en bijna al onze vakanties brengen we er door, volgend jaar zelfs 2 maanden op rond reis naar Sicilië (met de camper).
Maar ik zeg dus Italië is het motor land wat mij betreft!!
Italië heeft één gedeelte wat (mijn inziens) minder is qua rijden (én omgeving) en da's de "Po vlakte". Als je dat gedeelte gewoon uit je route laat dan is héél Italië één groot feest om te rijden en te bezoeken.

Venetië bezoeken is op die manier lastig maar daar mis je ook niet echt veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

En precies de Po vlakte had Dinx in zijn route zitten...
Toscane:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wPRb2ml2KV4/VA3CX15ItLI/AAAAAAAACoI/kOQMsvQwQ9E/s512/20140908_162409.jpg
Ok het kan er wat warm zijn maar en setje mooie teenslippers een bermuda en een leuk t-shirt en het is wel uit te houden.. >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-CLswWtM-Lp8/VA3CeEMsRDI/AAAAAAAACoQ/LDKzPUOjkNM/s512/20140908_161124.jpg

Piemonte:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kjZ6dwNjFeU/Ukh4ajSWjgI/AAAAAAAABuQ/rkP0MR6V9W4/s576/IMG_4712_800x450.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-nI13JcSXzVk/UtuPlsmmbwI/AAAAAAAABuY/8mVjCDCLbqc/s576/IMG_4686.JPG

De Marken:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-IjDB4pofcEA/Ucm_jvME6TI/AAAAAAAAAu4/Td8k7JF8FCw/s512/IMG_7105_450x600.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-DWE3BotV9fA/UchuYqeJlxI/AAAAAAAAAsk/txDEEJR3vV4/s576/IMG_6869_800x600.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-h07gl2HW9bk/UciVz2ivM8I/AAAAAAAAAtk/QZK7wNTroQE/s576/IMG_6839_800x600.JPG

[ Voor 95% gewijzigd door Bommes op 07-02-2015 18:12 . Reden: wat foto's er bij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou ik wil ook wel weer rijden, nu die tering gladheid eens weg...

KTM ook weer stuk, plotseling brandstof lekkage bij de brandstof niveau meter. Vorige week zaterdagochtend naar de dealer geglibberd met dat ding :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bc7xblq.jpg

Ik moet echt een huis met garage regelen...en dat hok inruilen voor wat japans, suzuki gaat nooit stuk :9~

[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 07-02-2015 18:25 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Bommes schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:59:
En precies de Po vlakte had Dinx in zijn route zitten...
Toscane:
[afbeelding]
Ok het kan er wat warm zijn maar en setje mooie teenslippers een bermuda en een leuk t-shirt en het is wel uit te houden.. >:)
[afbeelding]

Piemonte:
[afbeelding]

[afbeelding]

De Marken:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn motto is ATGATT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

All The Gear, All The Time.... Dus de Po vlakte gewoon oversteken met + 300Km/h óf relaxed aan de westkust naar het zuiden afzakken tot je ter hoogte van Firenze/Florence bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:45:
[...]
Venetië bezoeken is op die manier lastig maar daar mis je ook niet echt veel aan.
Best leuk als je buiten het seizoen gaat. Ik ben in september 2001 geweest en dat was best te doen. Moet er niet aan denken dat er 1.000.000 toeristen rondlopen. In september is de grootste golf toeristen alweer weg en het weer is nog steeds prima. Zelfs Rimini was rustig. Sommige hotels waren alweer dicht voor het seizoen. Ik heb toen de route van de Mille Miglia uit 1929 ofzo gereden. Erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:45:
[...]

Best leuk als je buiten het seizoen gaat. Ik ben in september 2001 geweest en dat was best te doen. Moet er niet aan denken dat er 1.000.000 toeristen rondlopen. In september is de grootste golf toeristen alweer weg en het weer is nog steeds prima. Zelfs Rimini was rustig. Sommige hotels waren alweer dicht voor het seizoen. Ik heb toen de route van de Mille Miglia uit 1929 ofzo gereden. Erg leuk.
Als je dan toch in Rimini was .... Je hebt San Marino toch wél even aan gedaan, hè. Da's écht een lekker stukje sturen daar, zeker als je aan de "achterkant" naar beneden (terug Italië in) gaat sturen (En richting Ancona MOET je even de mozaïeken in Ravenna gaan bekijken, da's ook maar een paar kilometer rijden vanuit Rimini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zal ongetwijfeld langs/door San Marino geweest zijn, maar hoe het precies eruit zag weet ik niet meer. Is 14 jaar geleden. Rimini ben ik alleen even doorheen gesjeesd. Over de boulevard en dan weer door.

Deze route heb ik zo goed en zo kwaad als het kon overgebracht naar mijn Michelin kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixhistory.org/mille/map27_28_29_30.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door mphilipp op 07-02-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat stuk in je plaatje waar het "kruis" staat qua wegen.... Daar wil je eigenlijk niet komen tenzij je met een Ferrari/Lamborghini rijd én de topsnelheid wil kunnen testen. De genoemde fabrikanten zitten niet voor niets in de regio Bologna/Modena :P

Oohw... En om een beetje Motor gerelateerd te blijven: Ducati en MV zijn ook daar in de regio gestationeerd >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 07-02-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:59:
[afbeelding]
opwarmertje :X zat in 2013 al regelmatig op de 43 graden vol in pak. en ik gok dat ik daaroverheen ga :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met wat doorwaaispul is het toch prima uit te houden? Zolang het maar beschermplaten heeft en niet slijt bij asfaltinspecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Erasmo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:08:
Met wat doorwaaispul is het toch prima uit te houden? Zolang het maar beschermplaten heeft en niet slijt bij asfaltinspecties.
denk dat dat ook ophoud. en dat je meer bereikt met een nat shirt onder je pak. doordat het minder waait verdampt het iets minder snel waardoor je er een uur of 3 profijt van hebt. gewoon simpel tshirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:21:
Nou ik wil ook wel weer rijden, nu die tering gladheid eens weg...

KTM ook weer stuk, plotseling brandstof lekkage bij de brandstof niveau meter. Vorige week zaterdagochtend naar de dealer geglibberd met dat ding :+

[afbeelding]

Ik moet echt een huis met garage regelen...en dat hok inruilen voor wat japans, suzuki gaat nooit stuk :9~
GSX-F kopen? Op wat beurtjes en een accu plus nieuwe bandjes niks gehad aan dat ding. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:59:
[...]

GSX-F kopen? Op wat beurtjes en een accu plus nieuwe bandjes niks gehad aan dat ding. :+
Ik heb al een R grapjurk, op wat beurtjes en een accu plus nieuwe bandjes niks gehad aan dat ding. :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:59:
[...]

Klinkt als mijn Vespa, olie, filtertje en een achterbandje van 50 euro en weer door.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas waren mijn bandjes ietwat duurder. :X Bevallen wel super die BT-023's! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

190/55 achterbandje + voorband zit je zo op 6x dat bedrag inc

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:11:
Dat stuk in je plaatje waar het "kruis" staat qua wegen.... Daar wil je eigenlijk niet komen tenzij je met een Ferrari/Lamborghini rijd én de topsnelheid wil kunnen testen. De genoemde fabrikanten zitten niet voor niets in de regio Bologna/Modena :P
Ik deed geen snelwegen. Alleen de binnenweggetjes. En ik kon dat stuk sowieso niet ontlopen, want ik wilde even bij Ferrari langs... Helaas was Schumacher niet aan het rijden op Fiorano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

In Evo magazine heb ik net een stuk gelezen hoe ze in een Bentley de kust afzakken onder Zagreb, klonk als een mooie route :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:50:
[...]

Ik deed geen snelwegen. Alleen de binnenweggetjes. En ik kon dat stuk sowieso niet ontlopen, want ik wilde even bij Ferrari langs... Helaas was Schumacher niet aan het rijden op Fiorano.
geen idee wat ze er van de zomer aan het testen waren maar het klinkt goed daar :9~ bij de ingang van het museum konden we het al goed horen en toen even doorgereden naar de ingang met een heel groot dicht hek :+

https://www.google.nl/map...3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?hl=nl

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/roadtrip%202014/DSC_0475_zpsywnbw9yv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/roadtrip%202014/DSC_0477_zpsnxubqur1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 07-02-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
De tank heeft een vlotter die 120 ohm geeft, dus als je de waarde aanpast met een extra weerstand zou je die kunnen gebruiken.

Het neutraallampje, daar heb je een onderdeeltje voor nodig uit de oude tellerbak.
Net als voor het gebruiken van het snelheidssignaal: nog niet weggooien dus!

Leesvoer:
http://www.bmwk.nl/phpBB3...=16&t=11483&hilit=+teller
http://www.bmwk.nl/phpBB3...=16&t=11514&hilit=+teller
http://www.bmwk.nl/phpBB3...165631&hilit=Koso#p165631

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 07-02-2015 23:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:33:
190/55 achterbandje + voorband zit je zo op 6x dat bedrag inc
Ik heb iets smaller geloof ik maar idd zo rond de koers van 300-350 euro was ik kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Mijn Yamaha (FZ6, 2005) heeft ongeveer 39.000 km gereden en bij 42.000 moet de klepspeling gecontroleerd worden. Ik heb dus gisteren e.e.a. losgehaald en nu blijkt dat bij 13 van de 16 kleppen de speling (net) niet meer klopt. Is dat normaal? Ik lees verhalen op internet waarbij er maar een paar shims vervangen/geruild hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
Paul! schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:54:
Mijn Yamaha (FZ6, 2005) heeft ongeveer 39.000 km gereden en bij 42.000 moet de klepspeling gecontroleerd worden. Ik heb dus gisteren e.e.a. losgehaald en nu blijkt dat bij 13 van de 16 kleppen de speling (net) niet meer klopt. Is dat normaal? Ik lees verhalen op internet waarbij er maar een paar shims vervangen/geruild hoeven te worden.
Bij mijn Hornet moesten er destijds iets van 4-5 vervangen worden. Ligt ook een beetje aan de speling? Als ze net buiten de marge vallen, is nameten misschien nog een idee?

En, is de klepspeling de eerste keer wel gebeurd? Kan ook meespelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb een voelermaat met stapjes van 0,05. Voelermaat 0,20 pas wel, 0,25 niet. De juiste waarde ligt tussen de 0,23 en 0,30, dus misschien voeldoet ie wel, maar kan ik het niet meten. Hoe dan ook, de nokkenas moet toch los omdat er een paar zijn die een grotere afwijking vertonen.
Dit is overigens de eerste keer dat de klepspeling gemeten moet worden. Ik weet niet of dat in het verleden gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
omdat het kan even een frisse neus gehaald en mijn gopro de eerste keer op de motor gezet
YouTube: Frisse neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil ook weer op motorvakantie :( Helaas is er niemand in mijn omgeving die dat ook graag wilt, en ik ben geen persoon om alleen te reizen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
-tom-562 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:32:
Ik wil ook weer op motorvakantie :( Helaas is er niemand in mijn omgeving die dat ook graag wilt, en ik ben geen persoon om alleen te reizen
Is een georganiseerde reis niets voor jou dan? Ik heb vorig jaar met een kameraad de Pfalzerland (Duitsland) reis gedaan met Horizon motorreizen, was toen nog een groepsreis. Dan zit je met een grote groep Nederlanders in hetzelfde hotel, iedereen krijgt routes en kan gewoon gaan rijden wanneer hij/zij wil. Daar waren toen ook een paar in hun eentje en sloten aan bij anderen om mee te rijden.
Ik vond het zelf wel erg tof, en zou het ook zeker overwegen als ik niemand had om mee te reizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
spullen achterop en rij een kant op. voel je dat je ermee aan raak of dat het tijd word zoek je op je navigatie een hotel of camping. en als je wilt kom je altijd wel volk tegen. vooral als je langs motorcampings/hotels rijd.

ik ben dan weer iemand die niet van met veel volk rijden houd :+ tourtochtje en een keer een weekendje kan. maar weken zou ik niet aan moeten denken.

[ Voor 50% gewijzigd door DECOY88 op 08-02-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:32:
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Soms zie je op MF oproepen staan voor een groepje. Zo ben ik ook met wat lieden in contact gekomen om naar Marokko te gaan.

Zelf ben ik niet zo van de groepsreizen, vooral niet georganiseerd, maar dat is heel persoonlijk. Een klein groeje van 4-6 man (maximaal) en dan moet je een beetje op elkaar ingespeeld zijn. Ik vind het zelf niet zo fijn als er steeds 1 of 2 ofwel er steeds vandoor scheuren of ver achterblijven. Als je als groep gaat, moet je ook als groep rijden.
Ook alleen reizen vind ik niet erg. Heb al het hele jaar mensen om me heen die me van alles vertellen, dus 2-3 weken per jaar lekker alleen met mezelf rekening houden is ook wel eens leuk. Maar ook met een paar man vind ik niet erg. Ik ben gewoon niet zo heel erg moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:44:
[...]

Is een georganiseerde reis niets voor jou dan? Ik heb vorig jaar met een kameraad de Pfalzerland (Duitsland) reis gedaan met Horizon motorreizen, was toen nog een groepsreis. Dan zit je met een grote groep Nederlanders in hetzelfde hotel, iedereen krijgt routes en kan gewoon gaan rijden wanneer hij/zij wil. Daar waren toen ook een paar in hun eentje en sloten aan bij anderen om mee te rijden.
Ik vond het zelf wel erg tof, en zou het ook zeker overwegen als ik niemand had om mee te reizen :)
Niks voor mij. Ik wil 3 weken sturen zonder plannen. Tentje achterop binden en gaan, en af en toe een hotelletje, en soms een paar dagen op 1 plek staan. Verder ben ik liever lui dan moe, dus veel uit eten :P
En dat met een paar man, hooguit 4 of 5 ofzo. Meer is ook niet praktisch.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
-tom-562 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:44:
[...]

Niks voor mij. Ik wil 3 weken sturen zonder plannen. Tentje achterop binden en gaan, en af en toe een hotelletje, en soms een paar dagen op 1 plek staan. Verder ben ik liever lui dan moe, dus veel uit eten :P
Ah, dat is dan weer helemaal niets voor mij, kamperen. Na een hele dag sturen wil ik wel een normaal bed hebben :P

Maar je kan zoals al gezegd ook op MF kijken, daar zijn inderdaad wel eens vaker mensen die reisgenoten zoeken. Of je plaatst daar zelf een oproepje natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:44:
[...]

Klinkt als mijn vakantie.

Alleen ga ik deze zomer alleen, dus heb je pech ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
Is die 500 euro challenge anders niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ricepuppet op 05-07-2015 21:27 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij het zien van de eerste foto vroeg ik me af hoe je die hamer ging gebruiken om hem er beter uit te laten zien :+

Maar ziet er netjes uit hoor! Ga je ook nog een andere koppelings- en remhendel monteren?
Nvm, ik moet beter lezen :X

Welke koppelings- en remhendel ga je er opzetten?

[ Voor 85% gewijzigd door Tankiej op 09-02-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
edit

[ Voor 104% gewijzigd door Ricepuppet op 05-07-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:34:
[afbeelding]

Had eindelijk alle spullen binnen om te beginnen en mijn Bandit er uiterlijk gezien, beter op te maken.

- Blue striping
- Handlebars
- End bars
- Tankstickers
Ziet er goed uit RicePuppet :)

Voor mijn Bandit staan nog op het verlanglijstje:

- Wheel striping
- Bar end mirrors
- Andere toeter (stebel nautilus of iets dergelijks).
- Olietemperatuur meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ricepuppet schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:34:
De kuipruit was vanaf het begin door weers invloeden vergeeld. Daarnaast ook nog eens goed bekrast. De vorige eigenaar, zoals ik al eerder vermeldde, was een lul eerste klas en heeft totaal geen onderhoud aan de Bandit gedaan. Altijd buiten laten staan zonder hoes, dus dat ruitje zag er niet meer uit.
Tsja, sommige mensen gebruiken een voertuig waar hij voor bedoeld is en geven wellicht niet zoveel om uiterlijk vertoon, om ze dan gelijk een lul te noemen :P

En ja, ik voel me aangesproken want mijn Fazer is echt te ranzig voor woorden. Technisch is ie wel prima uiteraard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

Aangezien de ketting van mijn motor wat tegen de grenzen van lengte aanloopt wilde ik deze dit weekend spannen. Fiets op de middenstand, Borgclipje eruit en dan maar de juiste dop voor de wielmoer /asmoer (weetikveelhoedatdingheet :P ) zoeken. Eens zien, 22 te klein, 23 te klein, 26... te groot. En natuurlijk niets ertussenin bij de hand -O- Ik vermoed dat het dop 24 is, iemand een idee of dat kan kloppen? gaat om een 93'er kawa 500GPZS

Heb er nu iets meer dan 1000km mee gereden, is het normaal dat een ketting na relatief zo weinig km's gespannen moet worden?
Speling is tegen de 4,5cm aan. (dat is het maximale wat toegestaan is volgens het boekje, 3,5 is de speling die hij moet hebben)

Zo ja dan ga ik bij de opvolger hiervan echt even letten op het hebben van een cardan aandrijving denk ik. Heb geen zin om elke 1000km in een koude schuur te gaan staan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Een groot deel ligt aan het onderhoud van de ketting.
Ik heb mijn ketting in 25k ongeveer 4x gesteld. Vooral goed vethouden doet een hoop.

Betreffende de dop, geen idee, mijne heeft een 27 nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:04:
[...]

De tank heeft een vlotter die 120 ohm geeft, dus als je de waarde aanpast met een extra weerstand zou je die kunnen gebruiken.

Het neutraallampje, daar heb je een onderdeeltje voor nodig uit de oude tellerbak.
Net als voor het gebruiken van het snelheidssignaal: nog niet weggooien dus!

Leesvoer:
http://www.bmwk.nl/phpBB3...=16&t=11483&hilit=+teller
http://www.bmwk.nl/phpBB3...=16&t=11514&hilit=+teller
http://www.bmwk.nl/phpBB3...165631&hilit=Koso#p165631
Thanks voor je antwoord. Houd het dan in dat ik een weerstand van 100 Ohm moet gebruiken om op de correcte waarde van de vlotter te komen? O-) Er zit zoals je op de tekening van de teller ziet nu een weerstand van 100 Ohm tussen namelijk.

Als de originele snelheidsmeter gever gebruikt kan worden zou helemaal ideaal zijn, hoef ik geen magneetjes te gaan plakken enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor het mooie moet je een ketting om de 500km ofzo op zijn minst nakijken en smeren.
Onderweg naar Afrika met die Yamaha Tenere, smeerden we bij elke tankbeurt en er werd ook vrij regelmatig gespannen. Zeker om de ene dag, maar we reden soms ook wel 7-800km op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frontysco schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:19:
Een groot deel ligt aan het onderhoud van de ketting.
Ik heb mijn ketting in 25k ongeveer 4x gesteld. Vooral goed vethouden doet een hoop.

Betreffende de dop, geen idee, mijne heeft een 27 nodig :-)
Ik probeer hem goed bij te houden door hem regelmatig te smeren.

Beginnersvraag wellicht maar je meet de ketting toch op de middenbok en niet op de zijstandaard? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
In principe op de bok, maar check voor de zekerheid even je handleiding, hier staat het ook evenals de speling die hij mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Frontysco schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:30:
In principe op de bok, maar check voor de zekerheid even je handleiding, hier staat het ook evenals de speling die hij mag hebben.
Heb alleen een engelse handleiding en die heeft het over de center stand dus ik ging al uit van de bok idd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
BlackLabel01 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Tsja, sommige mensen gebruiken een voertuig waar hij voor bedoeld is en geven wellicht niet zoveel om uiterlijk vertoon, om ze dan gelijk een lul te noemen :P

En ja, ik voel me aangesproken want mijn Fazer is echt te ranzig voor woorden. Technisch is ie wel prima uiteraard :*)
Je moet je ook niet aangesproken voelen. De reden dat ik deze persoon een lul vond heb ik een aantal pagina's terug al verteld. Vanaf het begin was deze verkoper niet eerlijk tegen mij en zelfs tijdens de verkoop loog hij alles bij elkaar.

Verder ben ik heel zuinig met mijn spullen. Ik heb er een gruwel aan als ik zie hoe apparatuur of voertuigen erbij staan.

Yes, het zijn gebruiksvoorwerpen, maar het zegt wel ook wat over de persoon zelf in zijn dagelijkse leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ricepuppet: Kijk met het monteren van die "China" hendels straks even goed of de remhendel de rem pomp en beluchting volledig vrij laat komen als de hendel niet ingetrokken wordt. Het wil met de goedkopere spullen wel eens voor komen dat zo'n hendel de beluchting continue dicht houdt waardoor je op een gegeven moment géén voorremmen meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na de carnaval een grote beurt voor mijn suuz, en dan doorsparen voor een andere uitlaat en een ander pak. Ik heb zin in het voorjaar zeg, niet normaal. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:20:
[...]

Thanks voor je antwoord. Houd het dan in dat ik een weerstand van 100 Ohm moet gebruiken om op de correcte waarde van de vlotter te komen? O-) Er zit zoals je op de tekening van de teller ziet nu een weerstand van 100 Ohm tussen namelijk.

Als de originele snelheidsmeter gever gebruikt kan worden zou helemaal ideaal zijn, hoef ik geen magneetjes te gaan plakken enz :)
Je kan de vlotter gewoon gebruiken. Net als het bestaande signaal van de opnemer bij je achterwiel. De precieze info vind je in het leesvoer; ik heb niet zomaar wat linkjes geplakt. ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ricepuppet op 05-07-2015 21:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste