Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Is het niet zo dat een motor met een grotere motorinhoud efficienter kan zijn op hogere snelheden? Dus het is maar de vraag of zo'n kleine 125cc wel zuiniger is dan een 250cc of 400cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:15:
Ik ga inderdaad gewoon voor het A rijbewijs. Budget voor de motor is max 3500 euro. Lager is beter. Een zwaardere motor is nieuw niet voor dat bedrag te vinden. Dan wordt het tweedehands.
Kijk eens naar een Honda CB500 of een Suzuki GS500. Goedkoop, zuinig en onverwoestbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat een gaaf ding, maar die prijs van 20.903,00 EUR zou mij afschrikken om hem nieuw aan te schaffen ;) Dan wacht ik wel een paar jaar om hem zo-goed-als-nieuw op de kop te tikken :7

Maar ik ben jaloers. Mijn motor moest ooit mijn toerbuffel worden. Maar mijn 16 liters zijn al na 180km. weg. Dit soort motoren gaan toch de volgende stap worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:24:
Waarom ben je zo gebrand op 125cc? Wil je per se nieuw kopen?

Voor de zuinigheid hoef je het niet te doen. Een 250cc motortje kan makkelijk net zo zuinig lopen. Echt hard gaat dat ook niet, maar de top ligt wat hoger waardoor je wel veilig in al het verkeer mee kan.

Als je per se 125cc wilt, zou je eens kunnen kijken naar de Honda Grom. Heel leuk motortje. Maar je kan dan ook een tweedehands NX250 voor een fractie van de prijs kopen. Een Honda Grom kost nieuw iets van €3500, een goede NX250 heb je tweedehands voor iets van €1000 (kan ook lager, voor eentje die in een mindere staat is).
Ik heb een Honda Varadero 125cc gehad, die had ik omdat je hier met een learners rijbewijs daar op mag rijden.
Best veel kms op gemaakt ook op wat jullie snelweg zouden noemen, maar hier technisch gesproken een A weg is (snelweg is M weg (motorway)). Top haal je wel 120+ maar je hebt weinig marge dan dus erg prettig rijd dat niet.. maar op een 80kph weg kan het prima. Je maakt dan uiteraard wel heel veel toeren maar het blok kon er goed tegen en verbruik is idd goed.

Maar als je een A rijbewijs hebt zou ik wel iets groters nemen, zeker als je veel buiten de stad rijd. In de stad is een 125cc wel lekker want die dingen zijn zo licht dat je overal tussendoor kan piepen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
ik ben er al een aantal jeer langs gelopen maar vandaag de verleiding niet kunnen weerstaan.
toch even de zx6r gaan zitten en hem even laten lopen ...

... beter weer waar blijf je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

No offence, maar zelfs mijn KTM 690 vind ik soms al onderbemeten met 65pk65nm. Zou minimaal dan een 600cc nemen imho.

Met de motor wil je imho gewoon inhalend rijden op de snelweg. Een keer met redelijke mist een stuk snelweg gepakt met iemand op een lichte enduro, snelheid lag toen 90-100. Heb nog nooit zo vaak in me spiegel auto's echt dicht op me zien kruipen en op het laatste moment naar links zien gaan.

Ze verwachten normaliter niet motorrijders die redelijk onder de Vmax gaan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

Tja kan niet ontkennen dat 250 cc met een top van 125km/u niet echt plezant rijd op de snelwegen maar ik vind het geen belemmering en voor mijn gebruik ook geen reden om speciaal voor een zwaardere motor te kiezen vanwege het gebrek aan topsnelheid.
Ja ik heb wel een FJ1200 er bij gekocht na ruim een jaar enkel de 250cc gehad te hebben maar dat had/heeft een andere reden (vakanties met duo en bagage ruimte).

Voor sporadisch snelweg gebruik en de rest binnen door en of stad is er niets mis met een licht motortje, je kunt ook met een 250cc op de snelweg rijden.
Ik heb ooit een camper gehad die niets harder wilde dan 95km/u ook daar reed ik mee over de snelweg en ook dat ging.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XBL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:17:
Is het niet zo dat een motor met een grotere motorinhoud efficienter kan zijn op hogere snelheden? Dus het is maar de vraag of zo'n kleine 125cc wel zuiniger is dan een 250cc of 400cc.
Absoluut. De vraag is alleen of hij dergelijke snelheden veel gaat maken. Dat een 250cc of 400cc op de snelweg zuiniger zal zijn, ligt redelijk voor de hand (minder verliezen in de motor zelf van tegen de redline aan te moeten lopen) - maar als >80% van de kms buiten de bebouwde kom gaan zijn doch niet op snelweg maakt dat voor verbruik minder uit.

Dat gezegd...
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:11:
Ik ben niet gebrand op 125cc, maar wil simpelweg zo economisch mogelijk rijden en het mileu zo min mogelijk belasten. Daarom wil ik motorrijden. Zou fietsen als ik wat minder moe was na het werk. Een stalen hok van 800kg vind ik inefficiënt om een mens van 80kg te vervoeren. Een motorfiets die bijna net zoveel verbruikt als zo'n auto begrijp ik niet.
Je denkt te simpel. Het gaat niet alleen maar om gewicht maar ook om dingen als luchtweerstand. En dan blijkt dat de motor zo inefficient is als wat. Dat is voornaamste reden waarom motoren in de regel vergelijkbaar verbruik hebben met kleine auto's - minder gewicht maar veel slechter luchtweerstand dan een Suzuki Alto oid.

Ook dat economische moet je je niet op verkijken. Puur qua brandstofkosten rij je met een zuinige, lichte auto op LPG stukken goedkoper dan iedere motor. Zelfs als je kijkt naar benzine-auto's die ongeveer evenveel verbruiken (neem bijv die Alto) gaat een motor niet goedkoper zijn ivm overige kosten. Je wint wat op wegenbelasting en verzekering, maar onderhoud en slijtage is hoger. Kijk maar naar banden - twee motorbanden zijn duurder dan vier autobanden, en slijten aanzienlijk sneller (want zachter rubber). Komt bij dat je speciale kleding moet kopen wat aantikt en relatief vaak vervangen moet worden (zeker als je in de winter doorrijdt, pekel is funest voor laarzen...). Ook een helm heeft geen eeuwige leven etc. etc. etc.

Een motor hoeft niet duur te zijn, maar goedkoper dan een op lage kosten uitgekozen auto gaat het vrijwel nooit zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Is dit niks ? Volgems mij tijdens ontwerpen in een windtunnel geweest.

Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/gallery/2008-suzuki-hayabusa/2008_gsx1300r_hayabusa-wind-tunnel.jpg

Volgens mij doet die 2700 rpm mij 120kmh.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.500 was je budget toch?

http://www.motoroccasion....bmw-f-800-s-m1124622.html

rijd 1 op 22 met gemak, 1op 26 als je rustig doet.
tandriem aandrijving, iets van 100 PK, paralel twin met 360º onsteking (dus ontsteken beide op hetzelfde moment) maar met behoorlijk goede anti vibratie

maar ga je nu voor A2 of onbeperkt? ik kan maar niet wennen aan die debiele regel, dus geen idee of een F800 uberhaupt een optie is voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
Ik heb gewoon 2 helden gezien vanochtend. Of gekken. Met deze kou, natte sneeuw, bergen pekel, benijd ik ze niet. Mijn motor is inmiddels klaar, maar ik denk dat ik hem nog even laat staan bij de dealer, totdat het een beetje beter weer is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:33:
3.500 was je budget toch?

http://www.motoroccasion....bmw-f-800-s-m1124622.html

rijd 1 op 22 met gemak, 1op 26 als je rustig doet.
tandriem aandrijving, iets van 100 PK, paralel twin met 360º onsteking (dus ontsteken beide op hetzelfde moment) maar met behoorlijk goede anti vibratie

maar ga je nu voor A2 of onbeperkt? ik kan maar niet wennen aan die debiele regel, dus geen idee of een F800 uberhaupt een optie is voor je
Er is een reden waarom die motor bij die zaak zo goedkoop is. Als ik kijk naar dat type motor, zelfde bouwjaar en vergelijkbare km-stand dan zijn die toch minstens 1000 euro duurder.

Ik ben een paar keer bij die zaak geweest, het zijn voor 90% import motoren. Nu hoeft dat niet persé slecht te zijn natuurlijk, maar je ziet vaak wel dat er flink gesjoemeld wordt met import motoren. Staan ook redelijk veel motoren in de showroom met (cosmetische) schade, maar die schade laten ze niet zien op de foto's. Dat zie je pas als je daar bent. Als je er dan naar vraagt zeggen de 9 v/d 10 keer dat de motor is omgevallen in de showroom (waar gladde tegels liggen), terwijl het overduidelijk schuifschade is.

Ik ben er toen wezen kijken voor een Tuono, op de foto's leek het alsof hij in nieuwstaat was. Eenmaal daar aangekomen bleek er flinke schade te zijn; twee kappen zaten scheuren in, valblok was half afgesleten, leek alsof er iets (verf oid) over het dashboard was gevallen en niet goed eraf gehaald was.

Een kennis van mij heeft daar een Monster gekocht, waarvan uiteindelijk bleek dat die 20k tot 30k kilometers meer had gelopen dan op de teller stond. Ik zeg niet dat deze zelf zaak de teller teruggedraaid heeft, maar als je als motorzaak zelf motoren uit Italië importeert (zij gaven aan dat ze dat bij deze motor zelf hadden gedaan) moet je er toch wel heel goed opletten dat het 'eerlijke' motoren zijn..

Leuk type motor, dat ben ik met je eens. Maar voor die prijs zo'n BMW bij die zaak, die zou ik lekker links laten liggen :)
Marc Rademaker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:40:
Ik heb gewoon 2 helden gezien vanochtend. Of gekken. Met deze kou, natte sneeuw, bergen pekel, benijd ik ze niet. Mijn motor is inmiddels klaar, maar ik denk dat ik hem nog even laat staan bij de dealer, totdat het een beetje beter weer is ^^
Ik zag vanmorgen een 'held' onderuit gaan bij een verkeerslicht. Verkeerslicht stond op rood, dus ik vermoed dat hij iets te hard z'n rem inkneep..

Ik weet niet of ik het een held vind om met dit weer op de motor te gaan, de wegen zijn spekglad (reg. Utrecht). Ik ben eerder geneigd om het dom te noemen..

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 02-02-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar niet op gelet, gewoon f800s op motoroccasion in getiept,

maar mischien op marktplaats kun je ze wel vinden voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ik ben niet gebrand op 125cc, maar wil simpelweg zo economisch mogelijk rijden en het mileu zo min mogelijk belasten. Daarom wil ik motorrijden. Zou fietsen als ik wat minder moe was na het werk. Een stalen hok van 800kg vind ik inefficiënt om een mens van 80kg te vervoeren. Een motorfiets die bijna net zoveel verbruikt als zo'n auto begrijp ik niet.
Als je het milieu wilt ontlasten dan kan je het beste een auto rijden.
Buiten het benzine verbruik (waar een motor een stuk zuiniger is als een auto) verliest de motor het op andere schadelijke uitlaatgassen.
Geloof dat ze dit een keer bij Mythbusters hadden onderzocht. :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Overigens: Laat je eerste motor nou aub geen nieuwe motor zijn. Motorrijders bestaan in 2 groepen: Zij die gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen. Als beginnend bestuurder zou ik aanraden een machine van 5 tot 10 jaar oud te kopen, een motor die vooral de zomerse maanden heeft gekend. Een motor die goed onderhouden is. Daar zijn er veel van te koop.

Daarnaast zou ik niemand aanraden een nieuwe motor te kopen...

Mijn motor was een showroommodel uit 2011. Hij had 5000km op de teller toen ik hem kocht in 2013.

Nieuwprijs: 18.000 Euro
Gekocht voor: 10.000 Euro.

Bijna de helft van de prijs eraf, en ik heb verwarmde handvatten laten monteren toen ik de deal tekende, dus zonder bij te betalen. Nieuw kopen heeft volgens mij weinig tot geen voordelen.

Sterker nog: Uit Consumer Reports bleek dat bijvoorbeeld BMW's en Harley's nieuwe motoren in 1 op de 5 gevallen gebreken vertoonden waarvoor ze terug moesten naar leverancier/fabrikant.

Kortom: Een 2e-hands motor is in ieder geval bereden waarbij geen grove gebreken zijn opgevallen, of deze zijn al gerepareerd. Een nieuwe motor recht uit de fabriek is dan weer een gok. Bij Honda enzo is de kans maar 1 op de 20, maar toch...

That said, mijn eerste motor was een 50pk Harley, en dat viel niet tegen. Alleen op de snelweg en bij het inhalen was het soms enorm vervelend. Daar was remmen vaak de enige oplossing om jezelf in een veilige(re) situatie te manoeuvreren. Met mijn huidige 180pk is ook gas geven een oplossing, vaak, en dat is erg prettig soms ;) (Ook duur, soms...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:33:

Uhm. Dat zou bij 0o zijn wat je nu zegt. Bij 360o gaan ze juist ombeurten.

(Tenzij het een tweetakt is natuurlijk :+ )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:08:
Motorrijders bestaan in 2 groepen: Zij die gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen.
Gelul :+
Als je daarvan uitgaat, moet je niet gaan rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Gelul :+
Als je daarvan uitgaat, moet je niet gaan rijden.
Eh, tja. Figure of speech I guess :7

Het is dan ook geen feit, het is meer een waarschuwing. Je bent gruwelijk veel kwetsbaarder. Motorrijden is 18 keer gevaarlijker dan autorijden. Wij zijn in Europa 16% van alle verkeersdoden, wat best veel is aangezien wij maar 2% van alle afgelegde kilometers voor onze rekening nemen.

Mijn punt is in ieder geval: Een niet-ervaren bestuurder moet geen dure nieuwe motor willen. Al laat je hem een keer omvallen terwijl je stil staat. Gebrek aan ervaring levert (vaker) schade op, dat is zonde bij een gloednieuwe motor. Een newbie is beter af met een 2e-hands motor met valbeugels waarmee hij 25.000km ervaring kan opdoen de eerste tijd :7

Vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien. Mijn eerste motor was een nieuwe. Alleen 1x mee omgevallen, schuld van de dealer. Die sukkel doet niet even mijn rem weer 'oppompen' na het verversen van de vloeistof (oid), dus ik had geen rem toen ik weg reed...

Mijn punt is: valbeugels en doppen zorgen voor een mindset dat je zult gaan vallen. Dat wil ik niet. De enige keer dat ik me daarop voorbereid heb is toen ik met de RT naar Marokko ging en ik de politie-valbeugels er weer opgezet heb. Maar toen gingen we ook 'offroad' rijden en op een gravelpaadje kun je zomaar een keer omvallen.
Maar op de weg ga ik er niet vanuit dat ik een keer op mijn bek ga. Een ongeluk is misschien niet altijd te vermijden, maar het zit niet in mijn systeem dat het een keer gaat gebeuren. Ik rij ook niet in de auto met de airbag vast opgeblazen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 95% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2018 18:54 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn heus wel 2 type motorrijders
Bij het stoplicht;
Zij die vertrekken bij groen.
Zij die vertrekken wanneer rood dooft

maar ik ben het wel eens met "zij die gaan vallen en al zijn gevallen"
je maakt gewoon een keer, vroeg of laat iets sulligs mee.

geloof mij, valdoppen beschermen lang niet zo veel als jij denkt.
vaak beschermen ze het frame, zodat je motor niet meteen totalloss word verklaard.

je kappen (indien aanwezig), hendels, clip on/stuur, spiegel en voetjesteuntjes kunnen echt niet veel hebben, en zon val dopje verbeterd daar niets aan

maar dat het plaatsen van valdoppen je een mindset geeft van "nu is vallen ok" dat vind ik dus wel lulkoek gelul om het in dezelfde term te houden :+

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:41:
maar dat het plaatsen van valdoppen je een mindset geeft van "nu is vallen ok" dat vind ik dus wel lulkoek gelul om het in dezelfde term te houden :+
Kan, maar mindset is everything. Voor mij heeft het gewerkt zullen we maar zeggen.

Wat valbeugels betreft had die RT wel een hele goede. Dat was nl een ex-pliesiemotor en die heeft een extra subframe waar die valbeugels op gemonteerd zitten. Maar valdoppen (ik heb ze niet) heb ik vaker van gehoord dat ze meer stuk maken dan beschermen. Maar dat krijg je bij artikelen die populair zijn. Er was een paar jaar geleden ook zo'n hype met backprotectors. De een nog gekker/duurder dan de ander en ze vlogen weg. En er wordt veel meer heilzame werking aan die dingen toegedicht dan ze in werkelijkheid hebben. Ze zijn niet nutteloos natuurlijk, maar de bescherming is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:41:
er zijn heus wel 2 type motorrijders
Bij het stoplicht;
Zij die vertrekken bij groen.
Zij die vertrekken wanneer rood dooft

maar ik ben het wel eens met "zij die gaan vallen en al zijn gevallen"
je maakt gewoon een keer, vroeg of laat iets sulligs mee.

geloof mij, valdoppen beschermen lang niet zo veel als jij denkt.
vaak beschermen ze het frame, zodat je motor niet meteen totalloss word verklaard.

je kappen (indien aanwezig), hendels, clip on/stuur, spiegel en voetjesteuntjes kunnen echt niet veel hebben, en zon val dopje verbeterd daar niets aan

Eens, ik heb het meegemaakt met m'n Ténéré.
Voorzien van grote valbeugels, maar als je een stevige tik krijgt maken die nog altijd dingen stuk.
En bij een motor gaat het gewoon heel erg snel omhoog met die kosten, zeker voor de verzekering. Elk stukje waar schade aan te zien is wordt geteld.

Schakelpookje, stukje kuip waar de valbeugels toch tegenaan geplooid zijn, mistlichten, schakelpokje, valbeugels die eraf moeten en dus wat lakschade aan het frame,...

Bij een ongeluk maakt het niet meer dan het verschil tussen total loss en x.000 euro schade. Bij omvallen scheelt het je een paar 100 euro kuipwerk,..
Maar het belangrijkste mag je niet vergeten, het redt de rijder die erop zit niet (in mijn geval wel, gewoon 2 weken de voet in het gips in plaats van wat breuken in m'n hele been denk ik).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
Blue-eagle schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Het is dan ook geen feit, het is meer een waarschuwing. Je bent gruwelijk veel kwetsbaarder. Motorrijden is 18 keer gevaarlijker dan autorijden. Wij zijn in Europa 16% van alle verkeersdoden, wat best veel is aangezien wij maar 2% van alle afgelegde kilometers voor onze rekening nemen.
Even afdwalen: heeft iemand die statistieken voor alleen NL? Want als we in Europees verband gaan uitmiddelen met bijv die gekke Fransozen met motor op de Peripherique..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Statistieken zijn gevaarlijk zonder context. Je moet bv ook kijken of die doden in steden of juist buiten de steden vielen. Want in een stad als Milaan of Parijs zal het wel wat hoger liggen als in Laag-Soeren.

Nederland doet het goed wat verkeersdoden betreft; we zitten ruim onder het gemiddelde. Ik heb het een keer opgezocht en in een sheet uitgezet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/stats.jpg

Ik weet even niet meer van welk jaar dit is, maar ik denk 2013. Wij doen het zo slecht nog niet. Als je de cijfers ziet, snap je ook ineens waarom de EU beschermende kleding wil gaan verplichten. Voor Nederland zou ik zeggen dat extra maatregelen nauwelijks significant effect zullen gaan hebben, maar in andere landen misschien wel. Daar is het blijkbaar veel gevaarlijker. Echter, ook hier is context belangrijk. In Nederland is de motor toch voornamelijk een recreatieding. Er zijn wel wat mensen die met de motor woon/werk doen, maar lang niet zoveel als in andere landen. Dus je zou het ook moeten correleren aan het aantal afgelegde kilometers per rijder. Dan krijg je misschien wel een ander beeld.

Statistiekjes verzamelen is makkelijk, maar interpreteren en er conclusies aan verbinden is heel erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mensen die te voorzichtig zijn met een motor vind ik vaak enger dan mensen die het apparaat gewoon durven te gebruiken. Case in point: Mijn ma wilde op mijn motor rijden en deed dat uit zorgen voor mijn nieuwe speeltje met zoveel zorgen, dat ze zó langzaam reed dat ze haar balans niet kon bewaren én haar voeten niet tijdig aan de grond had om het gewicht van een hellende motor tijdig op te vangen.

Resultaat: Schade. Bij zowel moeder als motor.

Mensen die niet ervaren zijn die te voorzichtig doen met hun nieuwe en dure aanwinst zie ik sneller plat gaan dan iemand die lekker op zijn 15 jaar oude 3e-hands motorfiets van 600 Euro het apparaat leert besturen zonder zich overdreven in te houden.

Maar dat is allemaal pseudo-statistisch/wetenschappelijk/ervaringsdeskundig opgeschreven. Ik weet er weinig van, behalve dat nieuwe motoren erg zonde zijn in de aanschaf. Die nieuwe motor is volgend jaar door iemand anders gewoon goed ingereden en ineens stukken goedkoper :7 That's all.

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 02-02-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT is jaloers
Coole bike d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
martin2005 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Even afdwalen: heeft iemand die statistieken voor alleen NL? Want als we in Europees verband gaan uitmiddelen met bijv die gekke Fransozen met motor op de Peripherique..... 8)7
Zoiets bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Cool!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pYvBERb.png

En in de conclusie onderaan:
Het risico bepaald per vervoerswijze, laat zien dat vooral brom- en snorfietsers en
motorrijders een relatief hoog risico hebben om te overlijden of ernstig verkeersgewond te raken.
Al met al niet zo'n heel gekke uitspraak van mezelf dus, we zijn een behoorlijk risicovolle groep verkeersdeelnemers :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:40:
Ik was er ook zo eentje, heb nog 3 andere bikkels gezien. Geen stoerdoenerij, ben niet onderuit gegaan maar heb spijt dat ik gegaan ben. Nog nooit zo'n schijt gehad op de motor, oprit van snelweg was zo vastgevroren dat ik via (besneeuwde) vluchtstrook moest invoegen :X
Gaan we dus niet meer doen

*marktplaats afspeuren naar klein autotje doet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Blue-eagle schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:48:
[...]

Cool!

[afbeelding]

[...]

Al met al niet zo'n heel gekke uitspraak van mezelf dus, we zijn een behoorlijk risicovolle groep verkeersdeelnemers :7
Concluderend: brommer rijden was het meest gevaarlijk in 1996, 15 jaar later is dat motorrijden geworden. Dit omdat brommer rijden 'meer veiliger gemaakt' is dan motorrijden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Nee, maar je bent bepaald niet de eerste. En om tot die conclusie te komen heb je ook geen statistieken nodig. Als je even heel simpel doet en stelt dat je met een motor evenveel kans hebt om bij een ongeval betrokken te raken als een auto, ben je op een motor inherent kwetsbaarder. Die kooi van een auto beschermd je best goed. Pas bij hoge snelheden wordt het in een auto gevaarlijk. En dan ben je bij een motor al helemaal de sigaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26

Metro2002

Memento mori

Als je het milieu zo min mogelijk wil belasten moet je gaan fietsen of een electrische scooter of fiets kopen. Alles wat olie opstookt belast het milieu en het verschil tussen een 125cc of 250cc maakt voor het verbruik amper iets uit (1 op 30 moet makkelijk kunnen) . Voor je levensverwachtig is een 250cc echter iets beter.

Ik snap dat je bij jou in de omgeving wellicht meer B wegen hebt maar die zijn ook regelmatig 100km/u, dan rij je daar met 90km/u topsnelheid, met auto's achter je die eigenlijk niet in kunnen en mogen halen. Hoe veilig wordt dat denk je?

Als je persé zuinig wilt rijden: Koop een 50cc 4 takt scooter. Zelf ook gehad en slechter dan 1 op 40 werd het niet en in de zomer was 1 op 50 geen uitzondering.
Gaat alleen wel wat trager :P
Jolke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:01:
[...]

Concluderend: brommer rijden was het meest gevaarlijk in 1996, 15 jaar later is dat motorrijden geworden. Dit omdat brommer rijden'meer veiliger gemaakt'' ontmoedigd is onder jonge rijders is dan motorrijden. :/
Bommes schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:42:
Voor sporadisch snelweg gebruik en de rest binnen door en of stad is er niets mis met een licht motortje, je kunt ook met een 250cc op de snelweg rijden.
Ik heb ooit een camper gehad die niets harder wilde dan 95km/u ook daar reed ik mee over de snelweg en ook dat ging.
Van een camper verwachten mensen dat die niet hard rijdt. Van een motor verwachten ze dat ze doorrijden. Zelf pas ook nog gemerkt toen mijn benzine (bijna) op was en topsnelheid van het ding niet meer boven de 80 uitkwam. Le-vens-gevaar-lijk. Mensen verwachten het gewoon niet dat een motorrijder met 80km/u op een 100 weg op de rechterbaan hangt. Dat maakt het gevaarlijk.
Wootlock schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Als je het milieu wilt ontlasten dan kan je het beste een auto rijden.
Buiten het benzine verbruik (waar een motor een stuk zuiniger is als een auto) verliest de motor het op andere schadelijke uitlaatgassen.
Geloof dat ze dit een keer bij Mythbusters hadden onderzocht. :+
Nou een stuk zuiniger :P , ligt eraan wat je met wat vergelijkt. Mijn GPZ 500 is qua brandstofgelijk net zo zuinig als mijn suzuki alto. Winter: 1 op 19, zomer : 1 op ~22 a 23
Gaat écht gelijk op. Qua kosten: De alto kost 16 euro per maand aan MRB, de motor 10 euro. Verzekering is iets goedkoper maar scheelt ook amper. Onderhoudskosten verwacht ik lager aan de alto dan aan de motor dus als het puur om goedkoop rijden gaat kan je net zo goed een auto nemen. gaat het om het mileu: Ga fietsen en koop zeker geen oude motorfiets. Geloof nooit dat mijn motorfiets met carbs en een uitlaat die bestaat uit een rechte pijp met geluidsdemper nou zo fantastisch is voor het milieu . :P
Dan doet mijn alto met injectie, katalysator en dat soort fratsen het denk ik beter. Al zal dat met modernere motorfietsen natuurlijk juist weer andersom kunnen zijn, veel nieuwe motorfietsen hebben ook injectie , kats etc.

Qua ruimte op de weg, parkeren, voorkomen van files, voorkomen van overvolle straten vol blik e.d. wint de motor natuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Metro2002 op 02-02-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Nee, maar je bent bepaald niet de eerste. En om tot die conclusie te komen heb je ook geen statistieken nodig. Als je even heel simpel doet en stelt dat je met een motor evenveel kans hebt om bij een ongeval betrokken te raken als een auto, ben je op een motor inherent kwetsbaarder. Die kooi van een auto beschermd je best goed. Pas bij hoge snelheden wordt het in een auto gevaarlijk. En dan ben je bij een motor al helemaal de sigaar...
2 bomen op 2 meter uit elkaar en daarachter het weiland. wie overleefd het O-)

je moet gewoon zorgen dat als er wat gebeurd dat je een vrije baan hebt. en niet focust op net die ene boom of lantaarnpaal. of blijft zitten totdat je al tegen de auto zit. ook dat is een mindset. al is die bij mij aan het begin wat te erg geweest waardoor ik een paar keer onnodig de motor de berm ingesmeten heb :+ maar daarbij op een paar kneusingen na niks aan overgehouden heb ook al was het een aantal keer met 80-90km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Metro2002 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:48:
[...]

Als je het milieu zo min mogelijk wil belasten moet je gaan fietsen of een electrische scooter of fiets kopen. Alles wat olie opstookt belast het milieu en het verschil tussen een 125cc of 250cc maakt voor het verbruik amper iets uit (1 op 30 moet makkelijk kunnen) . Voor je levensverwachtig is een 250cc echter iets beter.

[...]
Als je de productie van accu's meeneemt bij de vergelijking wat het milieu het meest belast, staan de elektrische voertuigen niet meer zo ver onder aan. Wellicht staan ze zelfs boven de verbrandingsmotor. Natuurlijk is die milieuvervuiling in een land ver weg, dus dan telt het voor onze 'voetafdruk' niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

Metro2002 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:48:

Van een camper verwachten mensen dat die niet hard rijdt. Van een motor verwachten ze dat ze doorrijden. Zelf pas ook nog gemerkt toen mijn benzine (bijna) op was en topsnelheid van het ding niet meer boven de 80 uitkwam. Le-vens-gevaar-lijk. Mensen verwachten het gewoon niet dat een motorrijder met 80km/u op een 100 weg op de rechterbaan hangt. Dat maakt het gevaarlijk.
Natuurlijk was mijn vergelijking meer de camper niet echt fair maar min point blijft wel staan.
Mensen verwachten inderdaad geen 90km/u rijdende motor maar met een 250cc scooter rijd je ook gewoon 125km/u (gps snelheid).
Dat is echt geen levensgevaarlijke afwijking van wat mensen verwachten.
Wat het in het geval van mijn Vespa wat spannend maakt zijn de 12 inch wieltjes... Dat blinkt nou niet echt uit in recht uit stabiliteit...
Gelukkig houd ik meer van slingerende weggetjes:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-gixt0OCRJS0/Uh56jpnRqsI/AAAAAAAAA7A/6DxR7OYokpw/s576/1%2520%252849%2529.jpg
Daar krijg je van dit soort fotos van:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7o7YOTstggc/Uh56hP9ag1I/AAAAAAAAA6E/gJnXgi7K24M/s576/1%2520%252842%2529.jpg
Grijns van oor tot oor.. :Y *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:13:
[...]
2 bomen op 2 meter uit elkaar en daarachter het weiland. wie overleefd het O-)

je moet gewoon zorgen dat als er wat gebeurd dat je een vrije baan hebt. en niet focust op net die ene boom of lantaarnpaal. of blijft zitten totdat je al tegen de auto zit. ook dat is een mindset. al is die bij mij aan het begin wat te erg geweest waardoor ik een paar keer onnodig de motor de berm ingesmeten heb :+ maar daarbij op een paar kneusingen na niks aan overgehouden heb ook al was het een aantal keer met 80-90km/u
Als je de plek van je ongeval kunt plannen, kun je beter om dat ongeval heen plannen :)

De sleutel ligt in het rijden zelf. Goed uit je doppen kijken en ver vooruit denken/kijken. Snelheid en rijgedrag aanpassen aan de situatie. Als je bv een beest ziet staan langs de weg, verminder dan maar vaart en ga er in een wijde boog omheen, want die mofo's steken altijd over als je 1m verwijderd bent. Dat is iets dat je gewoon moet weten. Scheelt weer een keertje jezelf onderuit remmen.
In principe is elk ongeval te voorkomen, maar dan heb je geen lol meer in het rijden. Je moet dus een balans weten te vinden. Tegemoetkomend verkeer dat afslaat is nog altijd het gevaarlijkst. De rest is iets makkelijker te vermijden. Ik zie bv nog veel motorrijders die hun plaats op de weg nogal agressief claimen. Dat is op een motor nooit slim. Doordouwen omdat je vindt dat je voorrang hebt is niet handig als je de zwakste schakel bent. En daarbij is voorrang een plicht van geven en nooit een recht van nemen. En hoe dan ook heb je niets aan voorrang als je je poot breekt (of je nek).

Rijtechniek is een andere sleutel. Iets als een VRO is heel nuttig om in de eerste plaats zelfvertrouwen te krijgen en inzicht in bepaalde handelingen/situaties. Hoe beter je dat onder controle hebt, hoe minder snel je jezelf onderuit remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Nu online
[...]

Cool!

[afbeelding]

[...]

Nice indeed. Maar bevestigt wel het beeld dat we allemaal donders goed kennen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:46:
[...]

Als je de plek van je ongeval kunt plannen, kun je beter om dat ongeval heen plannen :)

De sleutel ligt in het rijden zelf. Goed uit je doppen kijken en ver vooruit denken/kijken. Snelheid en rijgedrag aanpassen aan de situatie. Als je bv een beest ziet staan langs de weg, verminder dan maar vaart en ga er in een wijde boog omheen, want die mofo's steken altijd over als je 1m verwijderd bent. Dat is iets dat je gewoon moet weten. Scheelt weer een keertje jezelf onderuit remmen.
In principe is elk ongeval te voorkomen, maar dan heb je geen lol meer in het rijden. Je moet dus een balans weten te vinden. Tegemoetkomend verkeer dat afslaat is nog altijd het gevaarlijkst. De rest is iets makkelijker te vermijden. Ik zie bv nog veel motorrijders die hun plaats op de weg nogal agressief claimen. Dat is op een motor nooit slim. Doordouwen omdat je vindt dat je voorrang hebt is niet handig als je de zwakste schakel bent. En daarbij is voorrang een plicht van geven en nooit een recht van nemen. En hoe dan ook heb je niets aan voorrang als je je poot breekt (of je nek).

Rijtechniek is een andere sleutel. Iets als een VRO is heel nuttig om in de eerste plaats zelfvertrouwen te krijgen en inzicht in bepaalde handelingen/situaties. Hoe beter je dat onder controle hebt, hoe minder snel je jezelf onderuit remt.
^^

Dat dus....

Ik heb een week geleden ook nog zoiets in een ander topic hier op GOT (VV) gepost waarin een andere "veiligheid" wordt besproken.

wimmel_1 in "Winterbanden... wie heeft ze?"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[...]
In principe is elk ongeval te voorkomen, maar dan heb je geen lol meer in het rijden.
Dat lijkt me stug.

Ik ben eens onderuit gegaan doordat een automobilist besloot een u-turn te maken, dwars over mijn rijvlak heen. Ik had de keuze om in haar portier te rijden of om te remmen en uit te wijken, wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik onderuit ging.

De enige manier waarop ik dat had kunnen voorkomen was door niet schuin achter haar te gaan rijden. Maar goed, dan had ik wel weer achter een andere auto gereden.

Sommige ongelukken kan je gewoon niet voorkomen, behalve als je nooit de deur uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

XBL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Sommige ongelukken kan je gewoon niet voorkomen, behalve als je nooit de deur uit gaat.
De meeste ongelukken gebeuren thuis toch ? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
[...]

In principe is elk ongeval te voorkomen, maar dan heb je geen lol meer in het rijden.
[...]

Dat lijkt me stug.

-knip-
of een auto die voor je neus afketst op een bus ipv jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Maegrim schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:19:
[...]

[...]

of een auto die voor je neus afketst op een bus ipv jou :+
Ook een goed voorbeeld, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Dat lijkt me stug.

Ik ben eens onderuit gegaan doordat een automobilist besloot een u-turn te maken, dwars over mijn rijvlak heen. Ik had de keuze om in haar portier te rijden of om te remmen en uit te wijken, wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik onderuit ging.

De enige manier waarop ik dat had kunnen voorkomen was door niet schuin achter haar te gaan rijden. Maar goed, dan had ik wel weer achter een andere auto gereden.

Ik zeg ook in principe en geef zelf al meteen een uitzondering aan. Het is niet zo zwart/wit, maar geldt voor heel veel gevallen wel degelijk. Ook al is de andere partij verkeerstechnisch/juridisch schuldig, soms had je zelf iets kunnen doen om het te voorkomen. Snelheid aanpassen of meer afstand houden bv. Alleen willen veel mensen dat niet horen. Ik reed een keer met de auto over een baksteen die van een bakwagen af kwam zeilen. Ik kon niets meer doen (ochtendspits) dus reed ik er maar overheen, maar dat kwam mede doordat ik te weinig afstand had tot mijn voorganger. Had ik meer afstand gehad, had ik op een behoorlijke manier kunnen uitwijken.

Dus inderdaad: je kunt niet alles voorkomen, maar wel heel veel.

@Wimmel: grappig dat je dat winterbanden topic noemt. Ik overleef nu al 31 winters zonder winterbanden en ben van mening dat het aanpassen van je snelheid en rijgedrag veel belangrijker zijn dan winterbanden. Ik ontken het nut van die dingen niet, en ik snap hoe ze werken. Het is alleen dat ik zelf vind dat het onzin is voor die paar dagen dat er sneeuw op de weg ligt. In mijn geval dan. Ik ga niet op wintersport en woon vlak aan een doorgaande weg die heel fanatiek bestrooid en zo nodig geveegd wordt (ze kwamen net nog door de straat). En zoals ik al zei: al 31 jaar zonder ongevallen door die Siberische winters van ons geploegd. Zolang je niet te gek doet is het best te doen. Maar er zijn lieden die het zelfs mét winterbanden niet redden... Dat mag toch wel triest genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

We zijn het wel eens, alleen gebruik je volgens mij "in principe" verkeerd.

Het voorbeeld van de u-turn en het door Maegrim aangehaalde bus-incident (cq dronken tegenligger) waren niet te voorkomen, ongeacht hoe goed een bestuurder wel niet is. De enige manier waarop die dingen te voorkomen waren, was door thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:12:
[...]

* ToolkiT is jaloers
Coole bike d:)b

Piepende banden, al wheeliend de bocht uit,... :D
Hoe je met een paar drukken op de knop die reismotor in zoiets verandert :)

M'n rijbewijs :X
It’s like an extremely safe missile. With a furnace.

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 03-02-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

DinX schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:27:
[...]

[video]

[...]
Tomme, wat is dat ding snel en wendbaar! O ja, en wat rijd die vent hard op dat weggetje zeg!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

bakvis schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:45:
[...]

Tomme, wat is dat ding snel en wendbaar! O ja, en wat rijd die vent hard op dat weggetje zeg!
Het betreft hier niet de gemiddelde rijder vermoed ik ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

DinX schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:46:
[...]

Het betreft hier niet de gemiddelde rijder vermoed ik ja :+
Het was toch de KTM die zo geweldig was ;). De rijder heb ik niets over gehoord :P.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie ik nou bochten verlichting op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MikeyMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:59:
Yup, 3 LEDs die extra aan gaan bij 10, 20 en 30 graden hellingshoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MikeyMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:59:
ja hoe schuiner je gaat hoe harder ze branden... ik voorzie al een nieuwe vorm van knee-down contest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie je daar zelf ook nog iets van dan? Anders moet je spiegels neer gaan zetten bij je favoriete bocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Iemand hier die SAS-TEC armor in zijn/haar beschermde kleding heeft? Bij mij is het nu al voor de 2e of 3e keer doormidden gebroken/gescheurd in een nog geen 2 jaar oude Rev'it Defender GTX jas.

Gaat om dit soort bescherming:

Afbeeldingslocatie: http://www.thevisorshop.com/Images/Models/Full/16328.Jpg

Vraag me af of ik de enige ben en er gekke dingen mee doe, of dat het gewoon slecht spul is?

Het idee is dat het op normale temperatuur soepel is en prettig draagt, maar tijdens een impact hard wordt. Maar ik merk dat het bij lage temperatuur (< 10 Graden) ook al behoorlijk hard is. Kan me voorstellen dat het tijdens de winter helemaal niet soepel is en op den duur gaat scheuren.

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tudl1348.home.xs4all.nl/IMG_0472.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tudl1348.home.xs4all.nl/IMG_0474.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 03-02-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Hoi allen! Sinds begin december ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs, en heb sinds mid december ook een eigen motor. Een Suzuki SV650N uit 2003. Zal in de toekomst dus wat vaker rond gaan hangen in dit topic. 8)

En een fototje dan maar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3738084/Foto%2031-01-15%2016%2008%2030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Welkom, BioHazard! :)F :)B
Veel veilige km gewenst! Mooie tweepitter heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over motorbroeken. Moet deze doorgaans net zo lang zijn als je normale broek of iets langer of iets korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Langer, aangezien je met je knieën gebogen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MikeyMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:19:
Langer, aangezien je met je knieën gebogen zit.
+1

Passen in motorrijhouding (3xwoordwaarde ;) ) dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:32:
[...]

+1

Passen in motorrijhouding (3xwoordwaarde ;) ) dus
Begrijp ik. Ik had echter een mooie gezien op marktplaats. Eentje voor de winter. Helaas is die net te kort :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mijn motorfiets staat in de schuur maar elke ochtend als ik daar een fiets oid uit wil halen dan ga ik half dood van de benzinelucht. Benzinekraantje aan of uit maakt niet uit en zie ook nergens lekkage's oid. Is het normaal dat je schuur / stalling zo erg naar benzine ruikt of moet ik me zorgen maken :P ?

@ BioHazard, mooie motor 8) Mooie kleur ook!

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 03-02-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zet je hem warm weg? Scheelt ala je hem even af laat koelen. carb zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:17:
Zet je hem warm weg? Scheelt ala je hem even af laat koelen. carb zeker?
Ja , geen idee maar kan ik proberen en ja :P

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 03-02-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 15:42

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Metro2002 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:08:
Mijn motorfiets staat in de schuur maar elke ochtend als ik daar een fiets oid uit wil halen dan ga ik half dood van de benzinelucht. Benzinekraantje aan of uit maakt niet uit en zie ook nergens lekkage's oid. Is het normaal dat je schuur / stalling zo erg naar benzine ruikt of moet ik me zorgen maken :P ?
Koop een reviseersetje voor je benzinekraan en kijk of dat het oplost. Hoogstwaarschijnlijk zijn de rubbers niet helemaal lekker meer. Anders kan het aan zwetende leidingen of een slechte afsluiting van je benzinedop liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

BioHazard schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:36:
Hoi allen! Sinds begin december ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs, en heb sinds mid december ook een eigen motor. Een Suzuki SV650N uit 2003. Zal in de toekomst dus wat vaker rond gaan hangen in dit topic. 8)

En een fototje dan maar:
[afbeelding]
Das een mooi fietsie! Welkom. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:27:
[...]

[video]

[...]
valt wel mee dat het "hard" gaat lijkt me, de KM teller komt niet echt hoog (of het zijn mijlen per uur...)
ziet er wel snel uit.
klinkt in ieder geval niet onaardig :) mooier als andere 2 cilinders in hetzelfde segment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En dat is de standaard demper? Mooie roffel dat zeker. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:42

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een GPZ 500s en nu dacht ik er aan om er een ander ruitje op te zetten. Zat te denken aan één van deze twee:

http://www.motozoom.nl/we...4&SToken=DD012EA7F8A8689A

Ik ben niet zo groot, slechts 1m71 en steek dus ook niet zover boven het scherm uit. Zou zo'n ruitje mij wat helpen om iets meer uit de wind te zitten? Nu zit de standaard er op:

Afbeeldingslocatie: http://databikes.com/imgs/a/b/n/b/j/kawasaki__gpz_500_s_1998_1_lgw.jpg

(Dit is niet die van mij, maar ter illustratie)

Of zeggen jullie "doet het niet want het helpt niks en het ziet er niet uit!" :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 04-02-2015 10:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:35

Exigence

dnkroz

Beter met je kop vol in de wind dan nét in de turbulentie.

Als je pech hebt verplaatst de turbulente luchtstroom zich van de bovenkant van je borst naar ergens rond je nek/hoofd. En dat geef alleen nog maar meer lawaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Daar zat ik ook aan te denken. Nu heb ik altijd oordoppen in en een helmmuts (zo'n ding, lekker posen onder mijn systeemhelm :') ) maar ik vroeg me af of je met zo'n ruitje misschien nét iets comfortabeler zit.
Ik heb ook wel eens ergens wat gelezen over opzetstukken of alleen een eenvoudig rubber randje op je scherm maar of dat nou echt werkt weet ik niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het hangt er allemaal vanaf hoe de kuip/ruitje op je motor is ontworpen. Grootte zegt niet alles. Op mijn K1100RS zat een klein pisruitje, maar door de verstelbare spoiler bovenop zat je perfect uit de wind. Maar ja, BMW ontwerpt dat spul in de windtunnel en niet voor de sier.

Wat je kunt proberen is tijdens het rijden met je hand een beetje proberen te voelen hoe de wind over het ruitje gaat en of je het voelt als je een hand op die plek houdt.
Zo'n lipje kan werken; ik heb er een op de GSA en een vriend van me heeft er indertijd eentje gekocht en dat was meteen merkbaar. Ook voor mij: ik reed achter hem en had ineens turbulentie die ik op de heenweg (we gingen naar Garmisch) niet had. Logisch want het ding verstoort de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ohja, dat kan ik ook nog wel proberen. Moet ik eens testen op een stukje weg.

Heeft dat echt zo'n effect, dat mensen die achter je rijden dat ook merken? Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo'n ding veroorzaakt een verstoring in de airflow, en dan krijg je turbulentie achter je. Ik merkte het ineens op de terugweg. Zodra ik recht achter 'm reed, voelde ik extra turbulentie op mijn helm. Ging ik een stukje opzij, was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Vrijdag schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:30:
Ik heb een GPZ 500s en nu dacht ik er aan om er een ander ruitje op te zetten. Zat te denken aan één van deze twee:

Ik ben niet zo groot, slechts 1m71 en steek dus ook niet zover boven het scherm uit. Zou zo'n ruitje mij wat helpen om iets meer uit de wind te zitten? Nu zit de standaard er op:

[afbeelding]

(Dit is niet die van mij, maar ter illustratie)

Of zeggen jullie "doet het niet want het helpt niks en het ziet er niet uit!" :P
Van de MRA site, ook dereden waarom ik ben geswitched van double bubble naar een standaard ruitje:
A vacuum occurs behind the screen. When the air flow at the end of the screen meets the vacuum, the air swirls. The larger the screen, the larger the vacuum and the larger the resulting turbulence. There is normally no problem for larger drivers because the turbulence is not around the helmet area. Smaller drivers are therefore better off behind a lower screen. It is a common misunderstanding that the windscreen should force the wind over the driver. This is only possible in seldom cases (e.g. Goldwing). It is ideal for the air to flow lightly off the helmet.

If turbulence occurs then the screen is generally, as described above, too high. To determine the ideal length, one can do the following: During the journey, edge slowly upwards until the turbulence is gone. The distance upwards is to be divided by two. The result is the amount by which the screen must be shortened.

Example: If during the journey, the driver edges up and after 10cm the turbulence clearly subsides, then the screen should be shortened by 5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon net als vroeger je niet achter een ruitje verschuilen dan heb je al deze problemen niet ;)

/me heeft ooit eens een Z750 met een ruitje gehad en dat was het eerste onderdeel wat er afgeschroefd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bijn mijn Versys werkte het het beste als je het ruitje op zijn kop monteerde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
slijptol erin. weg met die rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Het hele land staat vol files, want er zou gladheid zijn en sneeuw en ijs en gletsjers en andere zaken waar je met een motor niet op gevonden wilt worden. En gisteren & vandaag ben ik gewoon met de motor gegaan en schijnt de zon volop.

Of misschien is de regio Amsterdam bespaard gebleven van het ergste winterweer. Zijn er hier meer liefhebbers van koude handen en voeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Liefhebber van koude handen en voeten? Hier niet, 15 minuten op de fiets vanochtend was mij al koud genoeg. Dat is voor mij niet korter met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

In Arnhem was er gisteravond niks aan de hand. Toen ik terug reed naar Ede leek het vanaf de hei tot het centrum wel een ijsbaan. Mistig, wat meteen aanvroor, i.c.m. met platgereden (ijs)sneeuw, met een motor levensgevaarlijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blue-eagle schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:01:
Het hele land staat vol files, want er zou gladheid zijn en sneeuw en ijs en gletsjers en andere zaken waar je met een motor niet op gevonden wilt worden. En gisteren & vandaag ben ik gewoon met de motor gegaan en schijnt de zon volop.

Of misschien is de regio Amsterdam bespaard gebleven van het ergste winterweer. Zijn er hier meer liefhebbers van koude handen en voeten? ;)
Toen ik vanochtend uit het raam keek kwamen de witte vlokken al omlaag en mijn straat was wit.
Ik heb even gebeld naar kantoor (een collega van me start vroeg) om te kijken of het daar ook zo was, maar dat viel gelukkig mee.
Dus gewoon op de motor gestapt en stapvoets de straat uit, daarna was goed gestrooid en ging het eigenlijk prima, wel sneeuwvlokken die op mijn vizier bleven plakken..

Handmuffs+handvatverwarming+zomerhandschoenen werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik moet morgen naar een vriend van me in Goes. Ik was van plan om op de motor te gaan, maar ik twijfel nu een beetje. Er valt steeds weer wat (natte) sneeuw enzo. Het droogt niet snel en het blijft vriezen. En je hebt in principe maar één patch ijs nodig om op je bek te gaan...Zo'n stukje van een straat die de hele dag in de schaduw ligt, en dus niet echt ontdooit is. De boel maar eens goed in de gaten houden. Voor de kou ben ik niet bang, maar schaatsen kan ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DECOY88 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:56:
slijptol erin. weg met die rommel.
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum. Afgelopen dinsdag heb ik m'n eerste motor rijles gehad. Bij de eerste keer wegrijden gelijk neergegaan... Dat was dus al een goede start :+
Gelukkig vol goede moed gelijk doorgegaan en daarna ging het eigenlijk wel goed. Beetje rondjes gereden, stoppen en weer wegrijden etc. Volgende week mag ik weer, ben benieuwd!

Wat vonden jullie het lastigst toen jullie net begonnen met lessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zithouding op die veel te kleine lesmotoren :+

Serieuzer: niet alleen theoretisch weten maar ook in praktijk geloven dat dat ding niet omvalt als je voor de krappe bochten af gaat schuinen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Nilltris schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:48:
Langzame oefening was voor mij in het begin een crime. Maar doorzettingsvermogen doet een hoop.

Wat ik eigenlijk tijdens al mijn motorlessen het meeste vervelende vond? AVD met een andere leerling die niet zo goed was als mij - als in, niet van hetzelfde niveau -

Ik stoorde mij eraan als ik als tweede moest rijden, zeker richting mijn examendata werd het een drag.

Oja, en mijn vader die constant in mijn oor liep te tetteren als ik wat fout deed :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 05-02-2015 12:54 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Langzame slalom. Wat een hel vond ik dat. Bij het AVB examen had ik de hoop al opgegeven (was gelukkig het laatste onderdeel), maar wonder boven wonder deed ik em in ene goed.

Voor de rest gewoon lekker sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
XBL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Langzame slalom. Wat een hel vond ik dat. Bij het AVB examen had ik de hoop al opgegeven (was gelukkig het laatste onderdeel), maar wonder boven wonder deed ik em in ene goed.

Voor de rest gewoon lekker sturen!
Haha ik vond de langzame slalom ook het lastigste. De 8 vond ik eerlijk gezegd een van de makkelijkere oefeningen.

Wat ik op een gegeven moment ontdekte bij de langzame slalom was dat ik zonder trekkende motor door de slalom heen ging. Dus ik ontkoppelde teveel en remde ook niet stabiel en evenredig genoeg bij met mn achterrem. Toen ik dus leerde met een trekkende motor (lees slippende koppeling) leerde rijden ging het een stuk beter omdat de motor stabieler bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 23:35
Leuk! Je hebt wel de beste weersomstandigheden gekozen om te starten met lessen ;) Ben zelf ook gevallen met lessen, bij de halve draai, hoor er een beetje bij denk ik.

Lastigste vond ik ook de langzame slalom, wat bij mij het grote probleem was (kwam ik veel later pas achter) is dat ik veel te veel nadacht, hoeveel toeren moet ik maken etc. Als je alles op gevoel doet gaat het veel makkelijker. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum. Afgelopen dinsdag heb ik m'n eerste motor rijles gehad. Bij de eerste keer wegrijden gelijk neergegaan... Dat was dus al een goede start :+
Gelukkig vol goede moed gelijk doorgegaan en daarna ging het eigenlijk wel goed. Beetje rondjes gereden, stoppen en weer wegrijden etc. Volgende week mag ik weer, ben benieuwd!

Welkom! :)F :)B

Vallen met een lesmotor, dat kun je beter hebben dan straks met je eigen motor.
Goed beginnen trouwens in de winter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Langzame slalom had ik ook de meeste moeite mee, maar uiteindelijk wel gelukt. Achtje vond ik juist leuk :)
Mijn vriendin had meer moeite met het achtje, maar had de langzame slalom weer vlot onder de knie.

Het verschilt wat van persoon tot persoon. Wel is het meestal een van de langzamere oefeningen waar je moeite mee hebt, want die vragen nou eenmaal de meeste souplesse en vaardigheid. Oefenen, oefenen, oefenen.
Oh en kijken waar je heen gaat, of heen wilt gaan, dus niet naar de grond. Dat is er bij mij ook flink ingebrand :+

Lesmotor neerleggen hoort er bij, voor de een meer dan de ander. Zelf heb ik hem tijdens mijn tweede les een keer neergelegd toen ik mijn eerste halve draai mocht gaan maken. Stapte er eigenlijk min of meer van af :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 05-02-2015 14:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijkste onderdeel met lessen vond ik ook de slalom echt een crime :X

Met lessen ben ik nooit onderuit gegaan maar mijn instructuur wel tijdens een van onze lessen. We reden namelijk net als nu ook in de winter en hij beweerde dat het qua gladheid allemaal wel mee viel :F. Todat hij bij een kruising moest remmen en zo op een laagje ijs onderuit ging (ik zal het nooit vergeten lol) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Dat werd me inderdaad ook meteen verteld; waar je naartoe kijkt ga je naartoe. Dus in iedergeval met wegrijden naar voren kijken en niet naar de grond... :+

Waar ik zelf nog wel het meeste moeite mee heb (tot nu toe na 1 les) is het doseren van gas. Ben echt nog niet gewend dat het allemaal zo gevoelig is, met name met het wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ultraman schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:00:

Lesmotor neerleggen hoort er bij, voor de een meer dan de ander. Zelf heb ik hem tijdens mijn tweede les een keer neergelegd toen ik mijn eerste halve draai mocht gaan maken. Stapte er eigenlijk min of meer van af :+
Ben een keer met de lesmotor onderuit gegaan vlak voor een cafe. Ik reed over een zandheuvel die ik niet zag, onderweg naar het oefenterrein.

Ik werd natuurlijk door al die dronken lui keihard uit gelachen. Gelukkig had ik dan weer een helm op; 50% minder schaamte :Y

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ultraman schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:00:
Lesmotor neerleggen hoort er bij, voor de een meer dan de ander.
Dat zeggen alleen de mensen die het doen, dan lijkt het minder erg :+

Ook tijdens de rijlessen nooit gevallen. Rijles vond ik niet moeilijk, maar ik heb jarenlang op een (echte) brommer rondgereden. Met de brommer ben ik 1x gevallen. Plasje olie in een bocht, dus plat. Blij dat ik toen al genoeg verstand had om altijd minimaal een spijkerbroek, jack en handschoenen aan te hebben op de brommer. En integraalhelm natuurlijk.

Examen doen vond ik moeilijk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

Langzame slalom en het achtje waren de eerste keer moeilijk :)

Maar na mijn eerste keer lessen (10 lessen gehad ofzo) heb ik 4 jaar lang geen motor gereden en ook geen rijbewijs gehaald. Toen ik een paar jaar geleden weer aan het lessen sloeg herinnerde ik mij de lessen van weleer:
  1. Kijk waar je heen wilt gaan. Kijk niet naar je obstakels. Target fixation is een ramp, herinner dat. Als jij ooit in een bocht rijdt en je denkt te laat dat je te hard gaat: Kijk waar je naartoe wilt! En vertrouw je motor.
  2. In de langzame slalom werkt dat ook, doe wat je moet doen zonder te focussen op die pionnen. Ik keek op een gegeven moment gewoon in de verte en lette helemaal niet meer op waar die dingen stonden. Edit: Dat wéét je op een gegeven moment wel, die pionnen staan allemaal even ver uit elkaar :)
  3. Bij het achtje draai je gewoon je hoofd en kijk je waar je naartoe wilt. Niet waar je bent, niet voor je, gewoon naar het punt waar je naartoe wilt sturen.
Kijken is sturen. Dat was mijn ervaring in ieder geval :7

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 05-02-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met het AVB heb ik hem 2 keer laten omvallen, en met het AVD ook nog één keer.

Bij de langzame oefeningen had ik vooral moeite met het principe gasgeven én remmen om de motor trekkend te houden. Dan remde ik te veel of ik draaide het gas terug, en midden in de halve draai is dat niet handig, zeg maar. Toen heb ik hem dus eens laten afslaan, en dan houdt het op. Ach ja, een keer vloeken, daarna erom lachen, en verder gaan.

Die keer op de weg sloeg hij ook een keer af (soort van hellingproef). Toen de motor dus om viel ben ik er zo hard mogelijk af gesprongen. Over een fietspad en stoep heen. Ik wist niet eens dat ik zo ver kon springen. :+

Verder vond ik het oortje erg irritant, terwijl je niets terug kunt zeggen. Beetje dit idee:

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:24
DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:24:
Verder vond ik het oortje erg irritant, terwijl je niets terug kunt zeggen. Beetje dit idee:
[video]
De grap is dat de stem zoals Ronald hem doet exact lijkt op die van mijn instructeur (inclusief het geklaag als je weer wat fout dded). Ik vraag me nog steeds af of we niet bij dezelfde rijschool gelest hebben... ;)

Zelf ben ik overigens alleen een keer gevallen tijdens het lessen (ging te langzaam met het achtje).

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij was die gelijkenis ook al zo groot, vandaar dat ik dit stukje direct paraat had. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vond de kneedown lastig :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste