Net even angstige momenten, rij de beneluxtunnel in, motor begint te sputteren en reageert niet lekker op het gas, als ik omhoog rij begin ik vermogen te verliezen
Met horten en stoten haal ik nét het einde van de tunnel en kan ik de vluchtstrook oprijden, als ik de koppeling aantrek valt de motor helemaal uit. Daar sta je dan op een vluchtstrook met je motor op een ongelukkige plek. Lampje van oil brande dus gecheckt of dat nog aanwezig was maar yep, zat nog gewoon tussen min en max. Daarna proberen opnieuw te starten en met moeite kwam ie tot leven en na een paar keer gassen begon ie weer redelijk op het gas te reageren. Ik probeer weg te rijden en dat gaat direct al niet soepel maar hee hij rijdt weer dus ik de snelweg weer op maar helaas, 80km/u en harder ging ie niet, niet echt een fijn gevoel
dus ik bij de eerstvolgende afrit er weer af en het benzinestation bij Hoogvliet ingereden om te zien wat er aan de hand was. Bougies vast? Check, choke? check, olie, check. Km's gereden: 240... hmm normaal moet ik 350km kunnen rijden op een tank dus.. hee wacht eens, ik was de laatste keer vergeten de dagteller direct op nul te zetten, daar hoort dus nog 40km bij , alsnog niet genoeg om zonder benzine te staan toch?
toch?
Benzineklep open, hmm zie maar weinig in de tank
Schudden.. nog altijd niks. Nja ik sta nu toch bij een benzinepomp, kan nooit kwaad. Baad het niet dan schaadt het niet. De meter bij de pomp bleef maar lopen en gaf uiteindelijk 14,9 liter aan
aangezien ik een 16 liter tank met 2 liter reserve heb is het volgens mij knap dati k het uberhaupt nog gehaald heb naar de pomp.
Gewoon zonder benzine dus! GRrrrrrrrrrrrrr
een benzinemeter of op zijn minst een lampje had toch verrekt handig geweest.
Vanwege de kou was het brandstofverbruik uiteindelijk gedaald toegenomen naar 1 op 18,9 ipv 1 op 24 wat ik normaal ongeveer rij, dat verklaart een hoop
Enfin, uiteindelijk thuis gekomen, voel me een oen maar ben allang blij dat ik niet meer kou sta te lijden op een vluchtstrook
Edit: En over die kou , gewoon goede kleding aandoen. Merk niet heel veel verschil tussen mijn huidige motorfiets met ruitje en de naked waar ik op gelest heb, iets minder winddruk op je borst maar qua kou en nattigheid precies hetzefde
Ik heb mijn motorbroek met thermo inleg , een motorjas en daaroverheen een regenjas van difi die ook winddicht is en winterhandschoenen, tot nog toe redelijk voldoende al zou ik nu geen honderden kilometers willen rijden.
En nog even leuk gesprint tegen een audi TT, weet niet wat er met die bak gedaan was maar damnz dat ding was snel, moest echt voluit gassen om hem bij te blijven bij wat stoplichtsprintjes , gingen gelijk op!

toch?
Benzineklep open, hmm zie maar weinig in de tank
Gewoon zonder benzine dus! GRrrrrrrrrrrrrr

Vanwege de kou was het brandstofverbruik uiteindelijk gedaald toegenomen naar 1 op 18,9 ipv 1 op 24 wat ik normaal ongeveer rij, dat verklaart een hoop
Enfin, uiteindelijk thuis gekomen, voel me een oen maar ben allang blij dat ik niet meer kou sta te lijden op een vluchtstrook
Edit: En over die kou , gewoon goede kleding aandoen. Merk niet heel veel verschil tussen mijn huidige motorfiets met ruitje en de naked waar ik op gelest heb, iets minder winddruk op je borst maar qua kou en nattigheid precies hetzefde
Ik heb mijn motorbroek met thermo inleg , een motorjas en daaroverheen een regenjas van difi die ook winddicht is en winterhandschoenen, tot nog toe redelijk voldoende al zou ik nu geen honderden kilometers willen rijden.
En nog even leuk gesprint tegen een audi TT, weet niet wat er met die bak gedaan was maar damnz dat ding was snel, moest echt voluit gassen om hem bij te blijven bij wat stoplichtsprintjes , gingen gelijk op!
[ Voor 14% gewijzigd door Metro2002 op 23-01-2015 18:31 ]