Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Net even angstige momenten, rij de beneluxtunnel in, motor begint te sputteren en reageert niet lekker op het gas, als ik omhoog rij begin ik vermogen te verliezen :X Met horten en stoten haal ik nét het einde van de tunnel en kan ik de vluchtstrook oprijden, als ik de koppeling aantrek valt de motor helemaal uit. Daar sta je dan op een vluchtstrook met je motor op een ongelukkige plek. Lampje van oil brande dus gecheckt of dat nog aanwezig was maar yep, zat nog gewoon tussen min en max. Daarna proberen opnieuw te starten en met moeite kwam ie tot leven en na een paar keer gassen begon ie weer redelijk op het gas te reageren. Ik probeer weg te rijden en dat gaat direct al niet soepel maar hee hij rijdt weer dus ik de snelweg weer op maar helaas, 80km/u en harder ging ie niet, niet echt een fijn gevoel :X :X dus ik bij de eerstvolgende afrit er weer af en het benzinestation bij Hoogvliet ingereden om te zien wat er aan de hand was. Bougies vast? Check, choke? check, olie, check. Km's gereden: 240... hmm normaal moet ik 350km kunnen rijden op een tank dus.. hee wacht eens, ik was de laatste keer vergeten de dagteller direct op nul te zetten, daar hoort dus nog 40km bij , alsnog niet genoeg om zonder benzine te staan toch?

toch?

Benzineklep open, hmm zie maar weinig in de tank :? Schudden.. nog altijd niks. Nja ik sta nu toch bij een benzinepomp, kan nooit kwaad. Baad het niet dan schaadt het niet. De meter bij de pomp bleef maar lopen en gaf uiteindelijk 14,9 liter aan :o aangezien ik een 16 liter tank met 2 liter reserve heb is het volgens mij knap dati k het uberhaupt nog gehaald heb naar de pomp.

Gewoon zonder benzine dus! GRrrrrrrrrrrrrr :( een benzinemeter of op zijn minst een lampje had toch verrekt handig geweest. 8)7
Vanwege de kou was het brandstofverbruik uiteindelijk gedaald toegenomen naar 1 op 18,9 ipv 1 op 24 wat ik normaal ongeveer rij, dat verklaart een hoop :D

Enfin, uiteindelijk thuis gekomen, voel me een oen maar ben allang blij dat ik niet meer kou sta te lijden op een vluchtstrook :P

Edit: En over die kou , gewoon goede kleding aandoen. Merk niet heel veel verschil tussen mijn huidige motorfiets met ruitje en de naked waar ik op gelest heb, iets minder winddruk op je borst maar qua kou en nattigheid precies hetzefde :P
Ik heb mijn motorbroek met thermo inleg , een motorjas en daaroverheen een regenjas van difi die ook winddicht is en winterhandschoenen, tot nog toe redelijk voldoende al zou ik nu geen honderden kilometers willen rijden.

En nog even leuk gesprint tegen een audi TT, weet niet wat er met die bak gedaan was maar damnz dat ding was snel, moest echt voluit gassen om hem bij te blijven bij wat stoplichtsprintjes , gingen gelijk op!

[ Voor 14% gewijzigd door Metro2002 op 23-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het brandstofverbruik was dus toegenomen, niet gedaald. B)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Frontysco schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:14:
Hier ook een doorrijder. Is nog erg goed te doen, af en toe fris maar koud kan ik het zeker niet noemen.

Specs:

Fzs600 bj 2000
Buse 4seizoenen broek / MQP 4seizoenen jas (@Dinx, 200 euro samen ;-)
Revit winter handschoenen
Handvat verwarming

Qua persoonlijke kledij:

Boven: Thermo shirt / longsleeve shirt / blouse / trui
Onder: Lange sokken / boxer / thermo broek / spijkerbroek

Trui gaat op het werk uit, al met al prima te doen :)
Alleen de trui? Je thermo ondergoed houd je aan? Dat zou ik zelf niet zo prettig vinden denk ik, op de motor heb ik er weinig last van (ook een hele dag) maar loop er toch liever niet de hele week in.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Ook niet vergeten dat die paar tienden van een bar niet zo heel veel uit maakt voor normaal gebruik imho.
Dat verschil heb je al tussen het begin van de rit en als ze eenmaal warm zijn.

Als je dan je normale ritjes van A naar B doet aan 50, 70, 90, 120 vind ik daar maar weinig verschil tussen.
precies,

trouwens, als je straks KTM hebt wel je profiel plaatje aanpassen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:48:
[...]

precies,

trouwens, als je straks KTM hebt wel je profiel plaatje aanpassen he
Haha, ja. Zei het al op IRC. Na al die jaren vind ik m'n eigen posts niet meer terug dan :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/12_zpsfc2ff77e.jpg

Gisteren wezen kijken naar een motor in Utrecht, met als verassing om deze aan mijn broertje te geven. Een BMW F650. Verkoper vertelde dat de motorfiets 8 maanden in stalling had gestaan omdat deze gedoneerd was aan de kerk.

De accu was flink leeg en het zadel was aangetast door zuur. Voor de rest zag hij er goed uit en reed perfect.

Vooral de lage prijs van €800 was het een friggin steal. Zadeltje restaureren voor een paar tientjes en gaan met die banaan :)

M'n broertje weet nog van niks, maar ik denk dat hij aardig blij zal zijn; van de zomer is hij aangereden toen hij op de motorfiets richting werk ging. Die motor is total loss verklaard en sindsdien moet hij met het OV.

(Overigens zijn dit niet mijn eigen foto's, maar wel precies hetzelfde model en kleur)

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 24-01-2015 10:16 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Kunnen we je adopteren? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Tip: leg de rode sleutel van je motor op 1 plek en leg hem noooooit ergens anders (liefst nog ergens in een kluisje bij de bank ofzo).
M'n hele appartement kunnen omploegen om het ding te vinden :X

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 24-01-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Metro2002 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:25:
Gewoon zonder benzine dus! GRrrrrrrrrrrrrr :( een benzinemeter of op zijn minst een lampje had toch verrekt handig geweest. 8)7
Vanwege de kou was het brandstofverbruik uiteindelijk gedaald toegenomen naar 1 op 18,9 ipv 1 op 24 wat ik normaal ongeveer rij, dat verklaart een hoop :D
Dingen die je beschrijft zijn echt klassieke signalen dat je benzine opraakt. Volgende keer dus tijdens het rijden ff naar reserve switchen, dan zie je meteen of dat het oplost.

Toen ik net m'n motor had heb ik precies hetzelfde meegemaakt, maar dan bij de Coentunnel. Was wel even spannend, vooral omdat-ie niet meteen wilde starten na switchen naar reserve (wist ik veel hoe dat werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
M'n vader moet je dan adopteren. Overigens vaak genoeg dit verzoek gekregen bwhaha.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12

Bommes

Capo del formaggio

Ik kreeg slechts een paar sloffen van mijn broertje ... Hhhmm

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Dingen die je beschrijft zijn echt klassieke signalen dat je benzine opraakt. Volgende keer dus tijdens het rijden ff naar reserve switchen, dan zie je meteen of dat het oplost.

Toen ik net m'n motor had heb ik precies hetzelfde meegemaakt, maar dan bij de Coentunnel. Was wel even spannend, vooral omdat-ie niet meteen wilde starten na switchen naar reserve (wist ik veel hoe dat werkte).
Ga inderdaad maar eens oefenen om die benzinekraan rijdend te bedienen (zit niet echt op een handige plek) met dikke winterhandschoenen aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bommes schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:05:
Dat is wel. Mager :)

Ik geef ook vaak motorkleding en helmen weg aan m'n broertjes als m'n collectie te groot word.

Ik ben niet materialistisch, het is maar stof/plastic of whatever. Ga binnenkort weer een helm doneren aan m'n broertje die ik niet meer ga gebruiken (heb drie helmen, friggin overkill) en ik moet zeggen; nu ik er over nadenk, wij geven vaak genoeg spullen aan elkaar weg.

Familieding, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:06:
Tip: leg de rode sleutel van je motor op 1 plek en leg hem noooooit ergens anders (liefst nog ergens in een kluisje bij de bank ofzo).
M'n hele appartement kunnen omploegen om het ding te vinden :X
Hoe herkenbaar :o

Ik heb ooit in een opruimbui ook al m'n reserve en coderings sleutels op een veilige plaats opgeborgen. Was goed gelukt..... Kon ze zelf ook niet meer gevonden krijgen. Best problematisch als je een leasewagen moet inleveren mét alle sleutels :P

Heb 't spul uiteraard wél gevonden nadat ik m'n hele huis op z'n kop had gehad......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bekend verhaal met die sleutels maar dan met kenteken papieren en met name het overschrijvingsbewijs.
Ook ooit ontzettend kwijt geweest waat je natuurlijk pas achter komt bij verkoop (van de auto in dit geval).
Zo kwijt dat ik ze niet gevonden kreeg en dus nieuwe kenteken papieren moest aanvragen.

Sindsdien liggen alle papieren en reserve sleutels van al het rollend materieel op een plank op mijn computer kamer, vol in het zicht en ontzettend in de weg.
Die ga ik niet meer kwijt raken. >:)

Nutteloos om te zeggen maar het betreffende overschrijvingsbewijs vond ik een aantal weken later natuurlijk toen ik er helemaal niet naar op zoek was. 7(8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:49:
[...]

Hoe herkenbaar :o

Ik heb ooit in een opruimbui ook al m'n reserve en coderings sleutels op een veilige plaats opgeborgen. Was goed gelukt..... Kon ze zelf ook niet meer gevonden krijgen. Best problematisch als je een leasewagen moet inleveren mét alle sleutels :P

Heb 't spul uiteraard wél gevonden nadat ik m'n hele huis op z'n kop had gehad......
Mja, ik heb 3 jaar geleden toen ik 's morgens op vakantie ging de reservesleutel van het zakje met rode + reserve af gehaald en het zakje met de rode weggelegd. Nu vond ik het ergens in m'n berging in een mand nar lang zoeken.

Bij verkoop hebben ze graag die rode erbij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Bommes schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:05:
Tsja, rook je, of zit je er nu warmpjes bij? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blegh, wat een pekel op de weg gisteren en vandaag. Heb gelijk m'n broek in de was moeten gooien :(

Dat gezegd, was niet voor niets - zeker toen ik in de buurt van Emmerich en Millingen gisteravond op plattelandsweggetjes tussen de sneeuw reed was ik erg blij dat er gestrooid was. Maar dan nog...

Het was niet alleen cosmetisch, op terugweg vanmiddag viel de motor uit in de buurt van Grijsoord en wat later op de A12 verloor hij onregelmatig vermogen. Was zat benzine, olie was ook goed. Uiteindelijk probleem kunnen vinden: linker bougie was niet helemaal fris aan het vonken. Ding zelf was maar paar maanden oud, maar de dop was nog origineel uit 1990. En vies nat van de pekel. Aha. Goed schoongemaakt en teruggeprikt en alles liep weer goed.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

_Apache_ schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Tsja, rook je, of zit je er nu warmpjes bij? :+
Roken doe ik al heel wat jaartjes niet meer maar ik heb wel lekker warme voetjes nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Zo nieuwe TomTom gelanceerd. Schijnt al een paar weken bekend te zijn maar ik wist er nog niet van.

http://www.tomtom.com/nl_nl/rider/index.jsp

Zitten volgens mij wel wat mooie nieuwe functionaliteiten in. Met name het maken van een rondrit en het kunnen aanklikken op de kaart lijkt me echt een hele verbetering.

Ik ben blij dat ik nog even heb gewacht met het aankomen van een navigatie. Nu moet ik helaas nog tot april wachten voordat ik met navigatie kan toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Proqzor schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:15:
Zo nieuwe TomTom gelanceerd. Schijnt al een paar weken bekend te zijn maar ik wist er nog niet van.

http://www.tomtom.com/nl_nl/rider/index.jsp

Zitten volgens mij wel wat mooie nieuwe functionaliteiten in. Met name het maken van een rondrit en het kunnen aanklikken op de kaart lijkt me echt een hele verbetering.

Ik ben blij dat ik nog even heb gewacht met het aankomen van een navigatie. Nu moet ik helaas nog tot april wachten voordat ik met navigatie kan toeren :P
Ziet d'r niet slecht uit! Misschien wel een goede optie in plaats van een Garmin afhankelijk van de prijs en de mogelijkheid om route's in te laden.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
bakvis schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Ziet d'r niet slecht uit! Misschien wel een goede optie in plaats van een Garmin afhankelijk van de prijs en de mogelijkheid om route's in te laden.
Routes inladen kan nu waarschijnlijk ook met een eigen systeem van TomTom. Niet alleen via Tyre.

De mogelijkheid om tracks in te laden wordt waarschijnlijk ook een mogelijkheid. Dit kon bij de vorige ook al maar was niet officieel mogelijk gemaakt. Het werkte ook niet echt waardoor je overal op verkeerde wegen werd gezet (parallel wegen etc.).

De prijs is € 399,- voor de versie zonder de auto carkit en de beveiliging voor de motormontageset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog even terugkomend op die GS-Club actie voor de gezamelijke inkoop van de Moveo neckbraces. Het pasfeest gaat plaatsvinden op zaterdag 7 februari bij Van Harten in Amersfoort. Er moesten er minimaal 10 afgenomen worden en dat lijkt te gaan lukken met de animo die er is. Je krijgt dus 20% korting.

Ik heb even voor de zekerheid gevraagd, maar het is niet persé noodzakelijk dat je lid bent van de GS Club. Zolang we er maar genoeg afnemen, dan krijgen we tenminste allemaal korting.

Als je niet op de motor komt, neem dan wel je jack en helm mee om te kijken hoe het zit. En ook je handschoenen om te zien of je 'm kunt bedienen met handschoenen aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:34
Vraagje voor de sleutelaars:

Mijn motor heeft binnenkort weer onderhoud nodig (iets met twee jaar geleden voor het laatst... hmm :+ ).

Wat ververst moet worden:
- Remolie (2 jaar oud, iets met mogelijk vocht erin?)
* Checken welke DOT vloeistof
* Ook meteen een remontluchter kopen.

- Motorolie
- Oliefilter
- Ketting controleren en aanspannen (hoe? bij mijn schakelbrommer ging het ook al goed mis :P )
- Remschijven/-blokken
- Lagers

Maar koelvloeistof, moet dat ook in de zoveel tijd vervangen worden? En wat voor zaken vergeet ik bij een onderhoudsbeurt?

[ Voor 3% gewijzigd door Beerkeeper op 28-01-2015 10:37 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Remblokken controleren, versnellingsbakolie, lagers controleren.

(ff een eerste brainfart)

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 28-01-2015 10:21 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Hooglander1 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:21:
Remblokken controleren, versnellingsbakolie, lagers controleren.

(ff een eerste brainfart)
versnellingsbakolie is toch je motorolie bij een motor? :+

Die andere twee schrijf ik op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:28
Banden, scharnierpunten smeren, verlichting, bougies, luchtfilter.
Kijk 's in de handleiding van de motor, daar staat precies in wat bij welke km stand gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zoek ff een werkplaatshandboek op, staat precies in wat je moet doen.

Wat ging er mis met het spannen van je ketting van je brommer (dat mag trouwens wel wat vaker dan 1x per 2 jaar...)? In principe haal je gewoon de achteras een beetje los, draait aan de kant van de ketting de stelboutjes (of moertjes) tot dat de ketting juist staat (dat is niet op z'n strakst, maar met een beetje speling - in het werkplaatshandboek staat hoeveel), zorgt dat de andere kant op dezelfde manier gestelt wordt zodat het wiel niet scheef staat (zijn vaak markeringen aangebracht om dat te doen) en draai daarna de as weer aan (met een momentsleutel, als je niet precies weet hoe strak het allemaal moet - ook het juiste moment staat in het werkplaatshandboek).

Meeste motoren gebruiken idd dezelfde olie voor de versnellingsbak. Sommige motoren hebben aparte olie voor de versnellingen, maar dat zijn volgens mij vooral Harley's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
@ XBL
Ik ben ook erg lui met het onderhouden van de motor. Het is niet goed voor het beestje maar daarom maak ik nu een inhaalslag.

Krijgt hij ook zijn eerste wasbeurt van mij (ik heb in de afgelopen 2 jaar misschien 2500 km gereden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Beerkeeper schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:12:
twee jaar geleden voor het laatst...
- Ketting controleren en aanspannen
Dit zou ik toch eens wat vaker gaan doen! Er is een reden dat ze je BRAVOK leren voor het rijbewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Als je niet rijd slijt de ketting ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisteravond stond er bij het stoplicht schuin naast/achter me een zilverkleurige ferrari Challenge Stradale (http://auto.ferrari.com/e...odels/challenge-stradale/).
We stonden beide 2e in de rij dus een race zou zowiso geen optie zijn, maar hij zat wel heel lichtje met zijn gas te spelen. Dus ik dacht: even kijken of hij hapt en gaf ook een beetje gas... hij copyde dat dus ik geef wat meer gas etc etc.
Binnen no time stonden er 2 veertigers als pubers herrie te maken bij het stoplicht met beide een grijns op het gezicht :) :$

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

bakvis

Tweakers.Nerd

ToolkiT schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:38:
Gisteravond stond er bij het stoplicht schuin naast/achter me een zilverkleurige ferrari Challenge Stradale (http://auto.ferrari.com/e...odels/challenge-stradale/).
We stonden beide 2e in de rij dus een race zou zowiso geen optie zijn, maar hij zat wel heel lichtje met zijn gas te spelen. Dus ik dacht: even kijken of hij hapt en gaf ook een beetje gas... hij copyde dat dus ik geef wat meer gas etc etc.
Binnen no time stonden er 2 veertigers als pubers herrie te maken bij het stoplicht met beide een grijns op het gezicht :) :$
Tegen een 360 Challenge Stradale mag dat wel! Jammer dat je 't niet op film hebt staan :P...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Tegen een 360 Challenge Stradale mag dat wel! Jammer dat je 't niet op film hebt staan :P...
het had trouwens ook een 430 Scuderia kunnen zijn http://auto.ferrari.com/e...past-models/430-scuderia/
Hij stond schuin achter me en die modellen lijken erg op elkaar... was iig een van die special editions met extra streep uit de periode 2000-2010...

Mijn oude cam (die kapot is :( ) had het ook niet gefilmd want die stond naar voren gericht.. alleen geluid had hij wel opgepikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31
Motor staat bij RB motoren. Blijkbaar moet de remmerij aan de voorkant gereviseerd worden :( Kosten, 300 euro. En ik had nog wel zo gehoopt dat het bij een klein beurtje zou blijven. Maar wil de motor weg geven over een tijdje, en dan moet hij natuurlijk wel veilig de weg op kunnen.

Ik moet echt meer geld gaan verdienen of iets doen aan mijn twee linkerhandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Marc Rademaker schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:55:
Motor staat bij RB motoren. Blijkbaar moet de remmerij aan de voorkant gereviseerd worden :( Kosten, 300 euro. En ik had nog wel zo gehoopt dat het bij een klein beurtje zou blijven. Maar wil de motor weg geven over een tijdje, en dan moet hij natuurlijk wel veilig de weg op kunnen.

Waaat? Hoezo dat? En hoeveel km heb je er mee gedraaid inmiddels?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
steveman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:57:
[...]

Waaat? Hoezo dat? En hoeveel km heb je er mee gedraaid inmiddels?
Motor heeft 75k gelopen. Blijkbaar was de ketting ook niet helemaal lekker meer, maar motor heeft 3 weken stilgestaan, dus ja er zal vast wat roest op zitten.

Maar die vervang ik sowieso zelf, gelukkig kan ik dat nog net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ugh.

Moet vanavond mijn motorfiets ophalen bij de monteur (na twee weken sleutelen) Smerig weer.

Kan mij niet eens meer herrineren hoe dat ding eruitziet, hah.

En dan morgen weer verder om hem estetisch weer op orde te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Marc Rademaker schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Motor heeft 75k gelopen. Blijkbaar was de ketting ook niet helemaal lekker meer, maar motor heeft 3 weken stilgestaan, dus ja er zal vast wat roest op zitten.

Maar die vervang ik sowieso zelf, gelukkig kan ik dat nog net wel.
Okay, da's ietsje meer dan mijn 28k ofzo :+

Blijft zuur zo'n onverwachte kostenpost natuurlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
steveman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Okay, da's ietsje meer dan mijn 28k ofzo :+

Blijft zuur zo'n onverwachte kostenpost natuurlijk.
Ja, mijn Hornet had al 35k gelopen toen ik hem kocht.

Inmiddels heb ik, ook door wat pech, al een flink bedrag uitgegeven aan onderhoud. Het scheelt maar weinig, of ik had net zo goed een nieuwe motor kunnen kopen en die volgens het boekje kunnen laten onderhouden.

Dat zal ik dus ook doen zodra deze motor weg is en er ruimte is voor een nieuwe tweewieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Motor staat bij RB motoren. Blijkbaar moet de remmerij aan de voorkant gereviseerd worden
Wat is reviseren? Nieuwe schijven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk he, jong blijven. 8)

Daarover gesproken zit ik er sterk over te denken om een andere pijp onder de gsx te leggen: :P
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1181147/6e6aed3162e9ef015c75ab85ad46066d
Nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/07/2014-07-01-19.38.07-Medium.jpg
:+

Binnenkort eens kijken voor een ander pak iig en een beurtje voor hem. En 21 mei de eerste tourrit alweer.
Heel veel zin in het nieuwe seizoen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brrr. Wat een k*tweer was dat zeg om naar huis toe te rijden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Meh, waarschijnlijk een lekke achterdemper... Er liggen wat oliedruppeltjes ter hoogte van mijn acherveer op de grond :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Deze avond mijn nieuwe motor besteld :)

Levering waarschijnlijk de tweede of derde week van februari. Ik ga 1 van de eersten zijn die hem heeft (toch zeker in Vlaanderen) :)

Nieuw icon dus binnenkort

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6oYxRQpUOamBBEY5zyO3oVkp/full.png

:Y)

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 28-01-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is toch ook wel weer leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:29:
[...]

Leuk he, jong blijven. 8)

Daarover gesproken zit ik er sterk over te denken om een andere pijp onder de gsx te leggen: :P
[afbeelding]
Nu:
[afbeelding]
:+

Binnenkort eens kijken voor een ander pak iig en een beurtje voor hem. En 21 mei de eerste tourrit alweer.
Heel veel zin in het nieuwe seizoen!
Hotlinken kan niet via MF :P
Ik had die originele demper allang bij het oudijzer gegooid :P Scheelt je ook weer 10kg aan gewicht ofzo :+
Jij hebt het lekker makkelijk, je hebt een slip-on demper. De Suzuki SS-modellen van rond 2000 t/m 2005 ofzo hebben bolt-on dempers :( Zwaar weinig keus (en uiteindelijk blijft de Yoshimura tri-oval vaak toch het mooist qua bolt-on dempers). In slip-on demper is veel meer keus!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
mphilipp schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Wat is reviseren? Nieuwe schijven ofzo?
Nee, blijkbaar moet de remklauw/zuigers uit elkaar, ontluchten zal er wel bij horen. Anders kon het mogelijk 'vastslaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
[verhaal]

Haha, lekkere midlife crisis beiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Remmen reviseren komt meestal neer op helemaal uit elkaar halen, al stelt dat weinig voor. Gewoon de zuigers uit de klauw halen, mooi vlakken met koperpoets, nieuw rubbertje erin,... Veel meer zit er niet in zo'n remklauw.

Vroeger op m'n Diversion al zelf gedaan. Bestaat voornamelijk uit werkuren.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 29-01-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Haha, lekkere midlife crisis beiden. :)
Als dat mijn MLC is valt het nog mee :)
Ik vrees dat het eerder 2x een Peter Pan Syndroom was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Hotlinken kan niet via MF :P
Ik had die originele demper allang bij het oudijzer gegooid :P Scheelt je ook weer 10kg aan gewicht ofzo :+
Jij hebt het lekker makkelijk, je hebt een slip-on demper. De Suzuki SS-modellen van rond 2000 t/m 2005 ofzo hebben bolt-on dempers :( Zwaar weinig keus (en uiteindelijk blijft de Yoshimura tri-oval vaak toch het mooist qua bolt-on dempers). In slip-on demper is veel meer keus!
Dat is idd wel een enorm voordeel ja. :) Sowieso zijn de prijzen best goed te doen. Een Yoshi is ook een super mooi demper met een goed geluid maar lastiger te krijgen. Akra is ook een favoriet alleen die zijn echt 2x zo duur (nog meer zelfs) dan deze die ik nu op het oog heb. :X
Maar klopt, had ik ook eerder moeten doen, maar goed. :+ Dat ding weegt idd een tyfes hoop ja, sowieso is die veel te lang. 8)7 Snap er geen zak van hoe ze dat hebben kunnen verzinnen...

En ik wist niet dat foto's linken niet ging, excuse moi. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/54ca662a6faa3/54ca662a6ac80-Striker_NL2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 29-01-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
DinX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:16:
Remmen reviseren komt meestal neer op helemaal uit elkaar halen, al stelt dat weinig voor. Gewoon de zuigers uit de klauw halen, mooi vlakken met koperpoets, nieuw rubbertje erin,... Veel meer zit er niet in zo'n remklauw.

Vroeger op m'n Diversion al zelf gedaan. Bestaat voornamelijk uit werkuren.
en vaak kost een revisiesetje ook serieus geld.
voor mijn zx6r dubbele 6 pots klauwen totaal 24 ringetjes kost 120 eur.
ik heb er toen voor gekozen alleen de beschadígde te vervangen en de andere terug te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Dat is idd wel een enorm voordeel ja. :) Sowieso zijn de prijzen best goed te doen. Een Yoshi is ook een super mooi demper met een goed geluid maar lastiger te krijgen. Akra is ook een favoriet alleen die zijn echt 2x zo duur (nog meer zelfs) dan deze die ik nu op het oog heb. :X
Maar klopt, had ik ook eerder moeten doen, maar goed. :+ Dat ding weegt idd een tyfes hoop ja, sowieso is die veel te lang. 8)7 Snap er geen zak van hoe ze dat hebben kunnen verzinnen...

[afbeelding]
Mooie Leovince SKB niets voor jou Joopie??
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-X9vgg8hE3Sg/Un-0IEtK09I/AAAAAAAABps/Fwohzcn-Gvs/w945-h565-no/IMAG1067-1.jpg

Stuk goedkoper dan een Akra en klinken super.

[ Voor 70% gewijzigd door Bommes op 29-01-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SBK hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh ja.. sorry beetje moe van het werk en net Italiaanse les gehad..Gaar op de bank momentje zeg maar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:56:
[...]

[afbeelding]
Mivv maakt mooie niet dure uitlaatjes :Y Via ebay.de (of italie zelfs) zijn ze goedkoop te kijken. Het budgetmerk van Mivv is 'Storm' (veel op ebay.de te krijgen).
Verder zijn er in GB wat lokale merken die voor niet veel geld dempers maken in allerlei soorten en maken; Pipewerx en SPengineering (http://www.spengineering.co.uk/).
En als het echt weinig geld moet kosten, gewoon zo'n Danmoto uitlaat uit China laten overkomen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mivv is ook een optie alhoewel het geluid mij niet echt aanstond. Goedkoper kan maar zie ik niet zo zitten. :P

Leo is ook een optie alhoewel die wat lang lijkt ten opzichte van bv die ik net liet zien. Die is weer aardig kort en dat zoek ik wel. :P

Denk toch dat ik stiekem mijn keuze wel heb gemaakt. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 29-01-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Oeh, de eerste reviews van de 1290SA zijn er, sta helemaal te popelen :D

"Otherwise, the Super Adventure ate the serpentine inland roads for breakfast, lunch, and dinner."

"It’s what happens (when) you have thrust on call from any rpm beyond the starter motor’s. Serious thrust."

"In KTM’s thinking, playing tag with sportbikes is just one part of the equation."

"From an ergonomic standpoint, the Super Adventure hits the bull’s eye."

En de vergelijking met de BMW R1200GSA

"If you’re humming “everything you can do I can do better,” you get the idea."

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nou, vandaag dan de eerste keer sinds jaren dat het koude weer mij binnen houdt ;( Niet omdat het koud is maar er ligt hier in de straat gewoon een dikke laag ijs op de weg.

In plaats van 10 minuten motorrijden dan maar 1 uur OV :7 Het wordt tijd dat ze motoren gaan uitvinden met meer balans. Niet zo'n 3-wieler, maar misschien iets met 4 wielen. Klinkt bizar, I know. Bestaat vast niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jawel dat bestaat wel. Noemen ze een QUAD :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of zoiets he...
Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02305/Twizy_2305212c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dacht even dat ik in het lease regelingen topic zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Gisteren een held op de motor gezien:
https://www.dropbox.com/s...-20150129-WA0003.jpg?dl=0

Rond Arnhem was het een grote ijsbaan door de hagel. Hij rijdt rustig over de vluchtstrook. Ik zou 't hem niet na durven doen!

[ Voor 14% gewijzigd door Paul! op 30-01-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Arnhem was een chaos. Ik moest vanaf m'n werk (Velperweg, bij de ING) naar Sonsbeekpark (wokken :9) met de auto. Heb er meer als een uur over gedaan (normaal nog geen 10 minuten), en dan ik zelfs overal sluiproutes genomen door woonwijken.
Andere collega's van me zelfs 1,5 uur 8)7 Eentje kwam vanaf Nijmegen, die heeft er 3,5 uur over gedaan 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 30-01-2015 09:33 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik zat rond 15.45 uur in de hagelbui die de ijslaag achterliet. M'n collega voorspelde al een chaos in de avondspits. En idd tot 23.45 uur heeft er file gestaan op de Pleyweg. Je zult maar op de motor zijn met zo'n weer. En lekker tussen de file is er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:15:
Oeh, de eerste reviews van de 1290SA zijn er, sta helemaal te popelen :D

"Otherwise, the Super Adventure ate the serpentine inland roads for breakfast, lunch, and dinner."

"It’s what happens (when) you have thrust on call from any rpm beyond the starter motor’s. Serious thrust."

"In KTM’s thinking, playing tag with sportbikes is just one part of the equation."

"From an ergonomic standpoint, the Super Adventure hits the bull’s eye."

En de vergelijking met de BMW R1200GSA

"If you’re humming “everything you can do I can do better,” you get the idea."

:9
Nice :D

Nou hopelijk kun je hem binnenkort ijsvrij proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul! schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:23:

Rond Arnhem was het een grote ijsbaan door de hagel. Hij rijdt rustig over de vluchtstrook. Ik zou 't hem niet na durven doen!
Ik noem het geen held maar ik noem het dom :N De kans dat je in die weeromstandigheden op je plaat gaat is wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41

Je doet iets aan linkerhandjes door ze vuil te maken :) remklauwen reviseren valt best mee, het is soms ff een klusje om een vastzittende zuiger los te krijgen, maar veel meer dan schoonmaken, oppoetsen, nieuwe rubbertjes en eventueel nieuwe zuigers is het niet. Vervolgens de boel in elkaar zetten, monteren, remvloeistof erin en klaar. Ik was laatst voor de twee Brembo klauwen van mn KTM iets van 110 euro kwijt, voor beide remklauwen, met nieuwe rubbertjes, zuigers en slijtage onderdelen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Paul! schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:23:

Dat ziet er bizar glad uit omdat niemand er rijdt. Dan zou ik altijd de gewone weg prefereren. Je knipperlichten aan, rechts rijden, meer afstand houden, snelheid beperken, en in het wielspoor blijven van je voorgangers. Kortom: wat ik zelf gisteren deed :7

Op de vluchtstrook rijden bij dit soort omstandigheden is vragen om problemen, en bekeuringen ;) Hij kan minder snel stoppen, en als hij stopt moet zijn balans perfect zijn want zijn voeten aan de grond zouden zijwaarts glijden...

Ik snap hem wel, maar ik zou het zelf absoluut niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
De snelweg zelf was gewoon een laag ijs. En verkeer achter hem (op de rechterbaan) hield nauwelijks afstand, dus in dat opzicht heeft ie voor een veiligere optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En ik gok dat het oppervlakkige ijs hem ook nog wat extra grip gaf omdat het nog niet platgereden was tot ijsplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/A_zpsff74c20f.jpg

Eergisteren mijn motorfiets ophalen bij de monteur. Daar staat hij dan. Monteur zelf was nog bezig met reparaties, dus heb gewacht tot hij klaar was.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/B_zps1c63d65b.jpg

Nieuwe ketting set. Was ook wel broodnodig. Op de eerste foto zie je mijn oude kettingset ergens in een doos liggen (linksonder) omdat hij zwaar verrot aan het gaan was (zo gekocht van die idioot)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/C_zpsf4735b46.jpg

Afstellen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/D_zpsd58aa0e0.jpg

En nog even een foto van de nieuwe BMW voor mijn broertje als kado (de linker uiteraard) die de volgende was op de werkbank, nadat de mijne klaar was.

Maar toen kwam het pijnlijke..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/E_zps8d8471bc.jpg

Ik rijd weg, snelweg op. Maximaal 80km/h rijden. Na de 80 weg, geef ik gas, maar hij komt maar niet vooruit; ik haal net de 120 als top.

Ik vermoedde al dat er iets niet klopte. De motor krijgt geen kracht meer, ik val terug naar 100km/h > 80km/h > vluchtstrook. Die ik net op tijd haalde.

Stond ik dan, om 00:18 in een sterke ijswind, langs de vluchtstrook :N

Gelukkig heb ik mijn vader nog aan de lijn kunnen krijgen, die kwam met een transportbus snel aangereden en we hebben de Bandit kunnen overhevelen in de achterbak van de bus. Tijdens het erin zetten van de Bandit, zag ik aan de andere kant van de weg een Wegenwacht transport wagen rijden (zo'n grote die auto's vervoert) en nog geen 10 minuten later, stond hij aan mijn kant van de weg.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/F_zps8bc8bb66.jpg

Blijkbaar had dit transportbedrijf mij zien staan en wilde - gratis - service verlenen door mij naar huis te brengen. Helaas kwam zijn goede daad net te laat aan, aangezien de Bandit al was ingeladen.

'Geen probleem, ik rijd achter jullie aan met zwaailichten tot jullie thuis zijn'.

Ok. Relaxed. Dus we werden ook nog geescorteerd door deze vriendelijke man (bijna) richting huis.

Wat het probleem van de uitvallende motor was? Gisteren is hij weer nagekeken en het bleek dat 1 van de 3 bobine's niet meer goed functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Oh wel erg netjes aangeboden van die wegenwacht persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Zo, da's netjes van de wegenwacht!
Wel balen, zeg, heb je hem net gehaald, gebeurt dit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Gelukkig hoef ik voor die bobine niet te betalen, aangezien ik al de volledige rekening had betaald voor een grote beurt + alle restanten (kettingset, afstellen etc.) dus ik denk dat ik hem morgen weer kan ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, een garage die wel beetje eer heeft. Welke was het? Dit is natuurlijk - terecht - gratis reclame voor ze ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is heel netjes idd, balen dat je stil viel maar goed shit happens, wel tof ook van de ANWB man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een beginnende motorrijder. Heb nu 4 motorrijlessen gehad en ga binnenkort voor de bijzondere verrichtingen. Jammer dat ik nu pas ben begonnen met lessen, had ik veel eerder moeten doen.

Mijn plan is om woon-werk verkeer te rijden tussen Friesland en Groningen stad. Een enkele reis is 35km. Waarschijnlijk zal ik zo'n 8400 woon-werk kilometers per jaar maken. Hierbij kom ik alleen maar op 80km/h wegen.

Ik wil graag zo economisch mogelijk rijden. Een laag verbruik en lage onderhoudskosten. Genieten van motorrijden zit bij mij niet in snelheid, maar vooral in nieuwe plekken ontdekken en om mij heen kijken in de natuur.

Vandaar dat ik het plan heb om een nieuwe 125cc motor te komen. Denk nu aan een Honda CBF125 of CB125F. Toch lees ik wel eens dat een 125cc ook op 80km/h wegen te traag is. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:39:
Hier een beginnende motorrijder. Heb nu 4 motorrijlessen gehad en ga binnenkort voor de bijzondere verrichtingen. Jammer dat ik nu pas ben begonnen met lessen, had ik veel eerder moeten doen.

Mijn plan is om woon-werk verkeer te rijden tussen Friesland en Groningen stad. Een enkele reis is 35km. Waarschijnlijk zal ik zo'n 8400 woon-werk kilometers per jaar maken. Hierbij kom ik alleen maar op 80km/h wegen.

Ik wil graag zo economisch mogelijk rijden. Een laag verbruik en lage onderhoudskosten. Genieten van motorrijden zit bij mij niet in snelheid, maar vooral in nieuwe plekken ontdekken en om mij heen kijken in de natuur.

Vandaar dat ik het plan heb om een nieuwe 125cc motor te komen. Denk nu aan een Honda CBF125 of CB125F. Toch lees ik wel eens dat een 125cc ook op 80km/h wegen te traag is. Wat is jullie mening hierover?
Welkom bij de club, bijna dan ;)

Je limiteert jezelf aanzienlijk met een 125cc motor. Als je een keer het hoge noorden verlaat, zit er soms niks anders op dan een snelweg. Ik zou voor 250-300cc gaan, dan kun je altijd en overal goed uit de voeten, je hebt nog steeds een hele lichte, wendbare motor, met een laag verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ben je gebonden aan een A1 rijbewijs??
Of ben je oud genoeg om meteen voor vol A te gaan??

Is het een A1 restrictie dan is er denk ik niet veel betrouwbaarders te vinden dan zo een Honda CBF of CB.
Ga je voor je A dan zou ik toch kijken voor wat meer motor inhoud.
Wil je echt goedkoop rijden en door weer en wind goed beschut zitten dan is een motorscooter misschien het overwegen waard.
Mijn Vespa 250 cc haalt makkelijk 1 op 30 op de provinciale wegen, heeft eens in de 20 duizend km een nieuwe vario riem nodig en eens in de 10 duizend 1,5 liter olie + een filtertje.
Dat geld voor zo goed als al die motorscooters.

Ook voor 125cc kun je in dat segment eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:39:

Aan je registratiedatum op tweakers te zien lijkt mij dat je meteen volledig of A2 mag. Ik zou dan meer doen, 125cc kom je gewoon net wat te kort. iets met wat meer vermogen rijd ook comfortabeler :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag verse olie erop gedaan.
Bij het schoonmaken van het aftapbout magneetje zie ik dat er een halfrond stukje metaal van 1 x 0.5mm losgekomen is. Zou wel eens een deel van een lagerschaal kunnen zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga inderdaad gewoon voor het A rijbewijs. Budget voor de motor is max 3500 euro. Lager is beter. Een zwaardere motor is nieuw niet voor dat bedrag te vinden. Dan wordt het tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:52:
Vanmiddag verse olie erop gedaan.
Bij het schoonmaken van het aftapbout magneetje zie ik dat er een halfrond stukje metaal van 1 x 0.5mm losgekomen is. Zou wel eens een deel van een lagerschaal kunnen zijn :X
wat voor motor heb je? en is het goedkoper om het aan snot te rijden en blok te wisselen, dan een totale revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:15:
Ik ga inderdaad gewoon voor het A rijbewijs. Budget voor de motor is max 3500 euro. Lager is beter. Een zwaardere motor is nieuw niet voor dat bedrag te vinden. Dan wordt het tweedehands.
Dan zou ik zeker voor wat meer als 125 cc gaan.
Ook al gaat het je niet zo zeer om het "rijden" zul je er achter komen dat je dan behoorlijk vermogen mist om, even in te halen, een stukje snelweg te rijden of wat dan ook.
De hoeveelheid kilometers die je gaat rijden vallen mij nog wel mee, maar een paar tips:
Ga voor iets met kardan of indien met ketting een goede scott olier of iets dergelijks.
Ga niet voor te veel cc's dat kost brandstof en is bij normaal toer, woon werk gebruik niet echt nodig.
Zoek iets met een beetje bescherming, kuip/ruitje.
En een top koffer of wat berg ruimte zou ideaal zijn voor wat kleding, je laptop, brood trommel wat dan ook.

Yamaha diversion 900 (beetje oud misschien), Honda NT Deauville 650.
Of toch een motor scooter?? een Honda SH300 sturen echt leuk en vermogen genoeg om flink mee te komen. Of een Paiggio Beverly 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
dion_b schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:26:
Kijk, een garage die wel beetje eer heeft. Welke was het? Dit is natuurlijk - terecht - gratis reclame voor ze ;)
Naja,

Deze man houd niet zo van exposure :)

Vandaar dat hij niet met hoofd op de foto staat.

Over het hebben van te weinig vermogen; ik was laatst op de rijschool bij m'n pa en zag zo'n 125cc rot ding staan.

Hij zei zelf tegen mij 'als ik met een leerling moet rijden waarvan er 1 met 500cc rijd en de ander met de 125, deel ik de lessen anders in'

Als in; de 125cc is gewoon SHIT en niet aan te raden, ook niet in de les vanwege het ontbreken van vermogen, zeker tijdens invoegen (snelweg)

Ik moet er ook niet aan denken als ik mezelf moet manoeuvreren tussen vrachtwagens, met zo'n baby puffertje, yuch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:22:
[...]

Dan zou ik zeker voor wat meer als 125 cc gaan.
Ook al gaat het je niet zo zeer om het "rijden" zul je er achter komen dat je dan behoorlijk vermogen mist om, even in te halen, een stukje snelweg te rijden of wat dan ook.
De hoeveelheid kilometers die je gaat rijden vallen mij nog wel mee, maar een paar tips:
Ga voor iets met kardan of indien met ketting een goede scott olier of iets dergelijks.
Ga niet voor te veel cc's dat kost brandstof en is bij normaal toer, woon werk gebruik niet echt nodig.
Zoek iets met een beetje bescherming, kuip/ruitje.
En een top koffer of wat berg ruimte zou ideaal zijn voor wat kleding, je laptop, brood trommel wat dan ook.

Yamaha diversion 900 (beetje oud misschien), Honda NT Deauville 650.
Dat zijn prima motoren, maar veel minder zuinig dan wat hij wil. Het eisenpakket schreeuwt wat mij betreft honda nc700x - zuinig, onderhoudsvriendelijk (geen cardan helaas...), opbergruimte, comfortabele zitruimte. Maarja, wordt pas sinds 2012 gemaakt dus nog lang niet binnen budget van EUR 3.5k.

Ik heb me al eens eerder beklaagd over gebrek aan fatsoenlijk aanbod in 350-450cc range - daarmee zou je een motor kunnen maken die zuinig en licht is, maar bruikbaar op de snelweg. Maar niet 'sexy' of 'aggressief' (eh of 'opa-vriendelijk' (BMW O-) )), dus is men overtuigd dat het niet zou verkopen :X
Of toch een motor scooter?? een Honda SH300 sturen echt leuk en vermogen genoeg om flink mee te komen. Of een Paiggio Beverly 500.
Lijkt me gezien eisenpakket een goed idee, zeker zo'n +-300cc geval.

Overigens, BRT, let ook even op ergonomie. Zithouding is een combo van lichaamsbouw en persoonlijke voorkeur, maar linksom of rechtsom, als je veel tijd gaat doorbrengen op een motor moet je er eentje hebben die goed bij je past. Nadeel wat je daar hebt is dat de meeste motoren gebouwd zijn voor de gemiddelde (kleine) Japanner of hooguit de gemiddelde (slechts iets grotere) Amerikaan of Europeaan. De gemiddelde Fries torent daar hoog bovenuit - en komt dus in de knoop met voeten, knieen of rug op teveel soorten motor, en dat is bij de lichtere (125cc) nog meer het geval.
Ter illustratie: ik ben 'maar' 1m86 (voor een Brit overigens erg groot :z ) maar daarbij ook een stijve hark met een slechte rug. Omdat ik daarmee een rechte zithouding wil kan ik (tenzij ik all-road of enduro wil rijden) weinig anders nemen dan BMW. Nu zijn er genoeg langere mensen die zich wel in de juiste bochten weten te wringen voor kleine motoren, maar let erop. IMHO is voor een gebruiksfiets lekker zitten belangrijker dan rij-eigenschappen of verbruik.
Ricepuppet schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:51:
[...]

Naja,

Deze man houd niet zo van exposure :)

Vandaar dat hij niet met hoofd op de foto staat.
Jammer, maar terecht zijn keus. Iig heb je een goede te pakken :)
Over het hebben van te weinig vermogen; ik was laatst op de rijschool bij m'n pa en zag zo'n 125cc rot ding staan.

Hij zei zelf tegen mij 'als ik met een leerling moet rijden waarvan er 1 met 500cc rijd en de ander met de 125, deel ik de lessen anders in'

Als in; de 125cc is gewoon SHIT en niet aan te raden, ook niet in de les vanwege het ontbreken van vermogen, zeker tijdens invoegen (snelweg)
Hoho, zijn afweging is natuurlijk ook dat hij beide in de gaten moet houden en no way gaat dat met de een die in 5 sec op 120km/u zit en de ander die - als hij het al haalt - een veelvoud van die tijd nodig heeft. Als je niet met een ander mee moet komen ligt het genuanceerde, al moge duidelijk zijn dat zo'n beest niet echt op de snelweg thuishoort.
Ik moet er ook niet aan denken als ik mezelf moet manoeuvreren tussen vrachtwagens, met zo'n baby puffertje, yuch.
In de file zou je ws een stuk makkelijker daarmee manoeuvreren dan met een lompe toerfiets met veelvoud van vermogen. Maar BRT wil helemaal niet tussen vrachtwagens op de snelweg manoeuvreren...

Dan nog, als 'daily drive' ben je met zo'n ding weinig flexibel, 'even' naar de Randstad voor werk of plezier kan natuurlijk, maar echt plezierig gaat het niet zijn als je de hele weg tegen de redline moet schudden.

Dat je er op provinciale wegen geen plezier aan kunt beleven cq dat het niet veilig/practisch zou zijn - oneens. Genoeg mensen die dat met 50cc doen (al dan niet zodanig opgevoerd dat ze 80km/u met gemak halen). Sterker nog, je kunt nog lol hebben aan het rijden met een Solex :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Duidelijk; alleen als motor rij instructeur is het prima je AVB lessen ermee te doen, maar AVD is een crime. Mijn vader geeft zelf aan dat inderdaad het vermogen t.o. een 'gewone' lesmotor (500cc) zeer irritant is, voornamelijk met het invoegen op de snelweg dus.

Hij heeft zelfs tegen mij verteld dat hij de 125cc rijder, samen met de 500cc rijder soms uit het oog verliest omdat dat ding gewoon niet meekomt in de les.

Het is inderdaad een kwestie waar je zo'n 125cc voor gebruikt; gebruik je hem voornamelijk in de binnenstad/dorp, dan heb je niet zoveel last. Ga je echter vaak de snelweg op/forenzen, dan is het huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

125cc heb ik 1 les onder mijn gat gehad maar dat was ook gelijk de laatste keer dat ik zo'n ding onder mijn kont wilde. Wat een vreselijk gevaarlijke en trage bedoening was dat. leuk voor in de stad en evt op buitenwegen (80) maar veel harder dan 100-110km/u gaat zo'n ding gewoon niet en dat is IMHO op de snelweg gewoon levensgevaarlijk. Kies dan voor een 250cc (Ninja 250r oid) , top van 150~160 en een 0-100 tijd van een vlotte auto en je kan prima meekomen. Je rijdt ook nog eens zuinig.
Die 125cc dingen zijn leuk voor landen als Frankrijk e.d. als je veel op B wegen rijdt maar hier in NL waar je voor elke scheet de snelweg op moet? Nah.
Rij zelf ook niet op een heftige motorfiets (500cc) en had het zelf denk ik op een 250cc ook wel gered maar een beetje vermogen onder je om even snel uit een dode hoek te komen of om toch nog even snel die vrachtwagen voorbij te kunnen is wel zo veilig.

Die hele 125cc klasse slaat in dit land eigenlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft de goede keuze gemaakt voor z'n nieuwe motor. Worden nog een lange 3-4 weken :X

http://vstarforum.com/blo...atever-you-want-it-to-be/

http://www.motorcycliston...st-ride-motorcycle-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
Wat een kut video zeg. Beetje niveau tell sell.

Maar goed, kan niet wachten todat LCR heb heeft en ik hem weer even mag misbruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

GBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:44:
Wat een kut video zeg. Beetje niveau tell sell.

Maar goed, kan niet wachten todat LCR heb heeft en ik hem weer even mag misbruiken ;).
Ja, het moest alleen nog zijn "x, GRATIS!", "y, GRATIS!" en als je nu bestelt "z, GRATIS!!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad al gelezen dat je niet met 125cc de snelweg op moet gaan.

Metro2002 zegt dat ze in Frankrijk op de B wegen wel bruikbaar zijn. Laten wij die in Friesland nu veel hebben. Voor lange ritten heb ik overigens gewoon een auto.

Ben nog niet helemaal van het idee 125cc af merk ik.

Afbeeldingslocatie: http://sync.nl/wp-content/uploads/articleimages/253.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Waarom ben je zo gebrand op 125cc? Wil je per se nieuw kopen?

Voor de zuinigheid hoef je het niet te doen. Een 250cc motortje kan makkelijk net zo zuinig lopen. Echt hard gaat dat ook niet, maar de top ligt wat hoger waardoor je wel veilig in al het verkeer mee kan.

Als je per se 125cc wilt, zou je eens kunnen kijken naar de Honda Grom. Heel leuk motortje. Maar je kan dan ook een tweedehands NX250 voor een fractie van de prijs kopen. Een Honda Grom kost nieuw iets van €3500, een goede NX250 heb je tweedehands voor iets van €1000 (kan ook lager, voor eentje die in een mindere staat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet gebrand op 125cc, maar wil simpelweg zo economisch mogelijk rijden en het mileu zo min mogelijk belasten. Daarom wil ik motorrijden. Zou fietsen als ik wat minder moe was na het werk. Een stalen hok van 800kg vind ik inefficiënt om een mens van 80kg te vervoeren. Een motorfiets die bijna net zoveel verbruikt als zo'n auto begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Ik denk dat ik ruw geschat 10,5 liter verbruik op ruwweg 300km met de 250R. En vind van mezelf nu niet dat ik zuinig rij :X

Ik zou toch voor iets meer gaan dan een 125 cc. Je zal vlotter kunnen inhalen, ook al rond je maar op wegen waar je max 80km/h mag, volgens mij ligt de topsnelheid van een 125 daar niet zo ver vandaan en heb je dus geen overschot.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 01-02-2015 16:11 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:11:
Ik ben niet gebrand op 125cc, maar wil simpelweg zo economisch mogelijk rijden en het mileu zo min mogelijk belasten. Daarom wil ik motorrijden. Zou fietsen als ik wat minder moe was na het werk. Een stalen hok van 800kg vind ik inefficiënt om een mens van 80kg te vervoeren. Een motorfiets die bijna net zoveel verbruikt als zo'n auto begrijp ik niet.
Ik snap je beredenering wel. Gedeeltelijk.

Echter, die 800kg voor een auto heeft natuurlijk een reden. Veiligheid, snelheid, comfort; you name it. Daarom weegt zo'n ding ca. dat gewicht.

Een motorfiets weegt 200-250kg. Met zijn eigen voordelen en nadelen; minder veiligheid, minder comfort; you name it.

Ik denk zelf ook niet dat die 125cc <> 250cc jou wat gaat schelen in benzineverbruik of de gedachte dat je het milieu 'bespaart'.

Een prachtige gedachte, dat wel.Maar met motorrijden bespaar je zowiezo al een hoop ten opzichte van autorijden.

Pagina: 1 ... 4 ... 105 Laatste