Het leven is te kort om geduld te hebben!
Een halve bus WD40 deed wonderen, ik denk dat er troep in het mechanisme is gekomen toen ik door de drek/plassen gereden had... meteen maar wat ketting spray erop gespoten want WD40 is natuurlijk geen smeermiddel.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Na een week van koude natte handen (ondanks goede winterhandschoenen) had ik het gehad...
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel:

Ik heb er nog niet mee in regen gereden (zaterdag pas gekocht)... dus laat het je weten..Paul! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:25:
Loopt het water van je mouwen niet de handschoenen in zo?
Ziet er niet uit, maar als t werkt...
Vandaag met mijn zomerhandschoenen erin gereden, maar ik heb mijn winterhandschoenen voor de zekerheid in de topbox..
tja mooi is anders, maar 2x een uur per dag met natte kouwe klauwen rijden is geen pretje..
Ga in april een VRO Bochten doen, maar mijn motor is intussen 10 jaar oud.
De verzekering die de KNMV aanbiedt voor een dag mag ik dus niet meer afsluiten.
Zijn er alternatieven?
Zelf rij ik ook dit soort tijden per dag, ook op een Yamaha Fazer.ToolkiT schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:28:
[...]
Ik heb er nog niet mee in regen gereden (zaterdag pas gekocht)... dus laat het je weten..
Vandaag met mijn zomerhandschoenen erin gereden, maar ik heb mijn winterhandschoenen voor de zekerheid in de topbox..
tja mooi is anders, maar 2x een uur per dag met natte kouwe klauwen rijden is geen pretje..
Ik heb waterdichte handschoenen van Richa (goretex), altijd tijdens het rijden doe ik mijn handschoenen in de mouwen van de jas. Sindsdien nooit meer natte handen. En met de handvatverwarming van Oxford nooit echt koude handen. *
Voorheen deed ik mijn jas in mijn mouwen (andersom dus), maar dan lopen je handschoenen helemaal vol als het beetje doorregent.
*Pas als je handschoen onder je mouw vandaan komt, word het echt fris.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 19-01-2015 13:19 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb ook Richa 'waterproof' handshoenen maar die waren mooi toch doordrenkt_Apache_ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:13:
[...]
Zelf rij ik ook dit soort tijden per dag, ook op een Yamaha Fazer..
Ik waterdichte handschoenen van Richa (goretex), altijd tijdens het rijden doe ik mijn handschoenen binnen mijn mouwen van de jas.
Sindsdien nooit meer natte handen. En met de handvatverwarming van Oxford nooit echt koude handen. *
En ook heb ik (oxford) handvatverwarming, maar daar krijg je lekker warme palmen van maar vingertoppen en buitenkant blijft koud..
Dit ding was mee £35 dus als het helemaal niks is, was het iig goedkoper dan nieuwe handschoenen..

http://www.gerbing.eu/nl/...en/g-12-motorhandschoenen
Geen antwoord op je vraag, maar ik ga me ook inschrijven voor die training in aprilMikeyMan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:06:
Iemand enig idee of het mogelijk is een verzekering voor één dag voor op het circuit af te sluiten?
De verzekering die de KNMV aanbiedt voor een dag mag ik dus niet meer afsluiten.
Zijn er alternatieven?
Ben je via KNMV verzekerd? Bij sommige verzekeraars worden rijvaardigheidstrainingen nml wel gedekt en is een aanvullende (dag)verzekering dus niet nodig. Wel allrisk verzekeren dan

Alles rood heb ik niet vaak meegemaakt zeg. En dan met deze harde mist vandaag. Naar huis rijden was nog nooit zo gevaarlijk; ik wacht wel even
Ben bij de KNMv verzekerd inderdaad, maar niet allrisk. Vreemde is wel dat ze wel korting geven, maar ik dus niet meer mag verzekeren voor de bijbehorende trainingPaul! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Geen antwoord op je vraag, maar ik ga me ook inschrijven voor die training in april
Ben je via KNMV verzekerd? Bij sommige verzekeraars worden rijvaardigheidstrainingen nml wel gedekt en is een aanvullende (dag)verzekering dus niet nodig. Wel allrisk verzekeren dan
heilige apparatenMailMan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:06:
Ik zeg het wel vaker: Gerbing verwarmde motorhandschoenen![]()
http://www.gerbing.eu/nl/...en/g-12-motorhandschoenen

kuip eraf probleem opgelost_Apache_ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:13:
[...]
Zelf rij ik ook dit soort tijden per dag, ook op een Yamaha Fazer..
Ik heb waterdichte handschoenen van Richa (goretex), altijd tijdens het rijden doe ik mijn handschoenen in de mouwen van de jas. Sindsdien nooit meer natte handen. En met de handvatverwarming van Oxford nooit echt koude handen. *
Voorheen deed ik mijn jas in mijn mouwen (andersom dus), maar dan lopen je handschoenen helemaal vol als het beetje doorregent.
Ben daar vrolijk doorheen gereden, hooguit drie (!) wrakken op de A10 Zuid langs de weg zien staan in het voorbijgaan. Weet niet waar men mee bezig was op vier wielen, maar zou het afraden. Als je toch maar 40-50km/u doet tussen de rijstroken links heb je weinig last van de mist iigBlue-eagle schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:45:
Voor ik naar huis ga check ik altijd even Google Maps' live traffic informatie:
[afbeelding]
Alles rood heb ik niet vaak meegemaakt zeg. En dan met deze harde mist vandaag. Naar huis rijden was nog nooit zo gevaarlijk; ik wacht wel even
Heb trouwens vraagje: mijn achterband heeft de neiging leeg te lopen. Ik moet'm echt wekelijks oppompen om goed op druk te zijn, na twee weken is het ipv 2.9 bar gezakt naar 1.8 ofzo, en na drie weken is het volledig zacht en moet ik (zoals vanochtend) als noodmaatregel duwen naar fietsenmaker op de hoek om er genoeg lucht in te krijgen om de pomp bij de tankstation te halen. Het is sinds montage eigenlijk al sneller zacht geworden dan voorband, maar laatste tijd gaat het echt hard (band is +- anderhalf jaar oud, maar motor heeft in die tijd bijna een jaar stilgestaan, met achterwiel in de lucht overigens). Ik vermoed dat het eerder aan ventiel/velgkant zit dan aan buitenkant, wat nog gewoon prima profiel heeft en hooguit 6.5k km gereden heeft.
Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen, of moet ik toch richting motorzaak waar ze banden kunnen monteren?
Oslik blyat! Oslik!
Dubbel...
[ Voor 98% gewijzigd door dion_b op 19-01-2015 23:22 ]
Oslik blyat! Oslik!
Gewoon niet verzekeren. Het is geen racecursus, dus als je een beetje normaal doet, ga je echt niet op je bek. Ik denk niet dat iemand die cursus nog zou doen als men achter elkaar zou vallen. Niet goed voor iemand zelfvertrouwen vooraf aan de cursus. Met offroad trainingen is het anders, daar is de kans op vallen groter omdat je nu eenmaal wat meer uit je comfort zone bent.MikeyMan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:06:
Iemand enig idee of het mogelijk is een verzekering voor één dag voor op het circuit af te sluiten?
Zijn er alternatieven?
Met rijles val je toch ook niet? Gewoon geen dingen doen waar je je niet zeker bij voelt, want anders ga je krampachtig rijden. VRO bochten gaat over bochtentechniek, niet over valtechniek...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maar als het niet lukt zit er inderdaad weinig anders op dan zonder te doen.
Dit werkt totdat je een file tegenkomtDECOY88 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:11:
[...]
kuip eraf probleem opgelostbij mij dus handschoen over de jas. de regen waait gewoon van mijn mouwen af.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik zou eens wat friemelen aan het ventiel en kijken of die nog wel goed is. Is die wel vervangen bij het wisselen van de band?dion_b schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:21:
[...]
Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen, of moet ik toch richting motorzaak waar ze banden kunnen monteren?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ventiel even bekijken inderdaad, of er misschien scheurtjes o.i.d. in zitten.dion_b schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:21:
[...]
Heb je de band ook al bekeken, of er niet ergens een spijker/schroef in zit?
Verwijderd
Ziet er misschien stom uit maar werkt prima. Bij gebrek aan compressor, gebruik ik voor zowel fiets/auto/motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daarnaast heb ik dan nodig:
Zandstraal zand (kost drieknaapvijftig en een bosje schaamhaar)
Zandstraal spuit (Heeft mijn pa nog liggen, mag ik hebben)
Zandstraal bak (zelf even maken van beetje hout, max 20 euro)
Oven (request op Facebook en ik kan er wel 1 gratis ergens ophalen)
Maar vraag mij dus af of het de moeite waard is.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik kan je wel helpen met een bosje schaamhaar? Oven heb ik helaas niet over...Tylen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:58:
Iemand hier wel eens zelf gepoedercoat? Ik zat te denken om dit (http://www.coating4all.co...ating-systeem-pcs02-15kv/) apparaatje te halen, om zo zelf de kleine dingen te kunnen poedercoaten. Frame wordt was lastiger omdat ik niet zo'n grote oven heb![]()
ohja of het de moeite waard was, tja, lekker aankloten, altijd mooi toch? En jij zult zo nu en dan wel wat spul hebben dat opnieuw gespoten moet worden
FF wat Dreft (huismerk mag ook) bij het ventiel en langs de rand van de band smeren. Zie je meestal snel genoeg of er lucht ontsnapt.dion_b schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:21:
Ook wat XBL hieronder zegt. Dreft langs het ventiel halen of de band compleet insmeren met wasmiddel (gemengd met water in een emmer) dan zie je de luchtbellen opkomen. Truukje van de mijn vaste monteur geleerd.dion_b schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:21:
[...]
Heb trouwens vraagje: mijn achterband heeft de neiging leeg te lopen. Ik moet'm echt wekelijks oppompen om goed op druk te zijn, na twee weken is het ipv 2.9 bar gezakt naar 1.8 ofzo, en na drie weken is het volledig zacht en moet ik (zoals vanochtend) als noodmaatregel duwen naar fietsenmaker op de hoek om er genoeg lucht in te krijgen om de pomp bij de tankstation te halen. Het is sinds montage eigenlijk al sneller zacht geworden dan voorband, maar laatste tijd gaat het echt hard (band is +- anderhalf jaar oud, maar motor heeft in die tijd bijna een jaar stilgestaan, met achterwiel in de lucht overigens). Ik vermoed dat het eerder aan ventiel/velgkant zit dan aan buitenkant, wat nog gewoon prima profiel heeft en hooguit 6.5k km gereden heeft.
Het klinkt als hetzelfde probleem wat ik had. Ik had ergens een mini spijker zitten in mijn band die je niet direct zag, ik moest om de twee dagen mijn band op pompen.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Maar extra fleece onder jas, fleece nekband en gaan

[ Voor 51% gewijzigd door ToolkiT op 20-01-2015 11:20 ]
Als je het vermoeden hebt dat het het ventiel is, is speeksel ook voldoendeXBL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:04:
[...]
FF wat Dreft (huismerk mag ook) bij het ventiel en langs de rand van de band smeren. Zie je meestal snel genoeg of er lucht ontsnapt.
slijp je het frame toch ff in 2enTylen schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:58:
Iemand hier wel eens zelf gepoedercoat? Ik zat te denken om dit (http://www.coating4all.co...ating-systeem-pcs02-15kv/) apparaatje te halen, om zo zelf de kleine dingen te kunnen poedercoaten. Frame wordt was lastiger omdat ik niet zo'n grote oven heb![]()
laat ff weten wat er uit gekomen is want ik heb ook al een tijdje een zandstraal kabine op het oog, met bovenstaande is er een nog beter excuus om deze aan te schaffen.
heb nog wel eens mooie oude deurklinken etc.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Had ergens in gedachte dat ventiel vervangen was, maar bij nader inzien was dat op m'n vorige motor...Paul! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:07:
[...]
Als je het vermoeden hebt dat het het ventiel is, is speeksel ook voldoendeZo kun je snel controleren of je binnenventiel niet lekt.
Dit ga ik idd checken. En mbt compressortje: nu heb ik fietsenwinkel met compressor aan buitenkant zo dichtbij dat dat niet loont (die kerel keek eerste keer dat ik met m'n beemer voor het raam stond raar op
Oslik blyat! Oslik!
Edit: Heb overigens ook net antwoord gekregen van de KNMV m.b.t. de dagverzekering voor de VRO.
Dit is voor motoren van ouder dan 10 jaar alleen mogelijk met een taxatierapport.
Daarmee wordt het een duur geintje.
Snap er overigens niks van. De dagwaarde van mijn motor is nu (licht?) lager dan vorig jaar, toen het nog wel kon. Qua businessmodel wordt dit toch een steeds positiever scenario voor ze?
Ik tik hoe dan ook 75 euro af, en de kans dat ze veel hoeven uit te keren wordt steeds kleiner
[ Voor 74% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2015 15:30 ]
Voetpompje met dubbele cylinder werkt ook prima. (Fietspomp volgens sommige blijkbaar ook, maar dat lijkt me toch wel zwaar.)dion_b schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Had ergens in gedachte dat ventiel vervangen was, maar bij nader inzien was dat op m'n vorige motor...
Dit ga ik idd checken. En mbt compressortje: nu heb ik fietsenwinkel met compressor aan buitenkant zo dichtbij dat dat niet loont (die kerel keek eerste keer dat ik met m'n beemer voor het raam stond raar op), maar ik verhuis binnenkort naar locatie op 500m van dichtstbijzijndste fietsenwinkel, dus dan hoog tijd ervoor.
Fietsbanden hebben een hogere druk nodig dan een motorband hoorXBL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:11:
[...]
(Fietspomp volgens sommige blijkbaar ook, maar dat lijkt me toch wel zwaar.)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Gaat alleen iets meer lucht in de bandAcid_Burn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:17:
[...]
Fietsbanden hebben een hogere druk nodig dan een motorband hoor
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb zo'n 12V compressor ding wat ik aan kan sluiten op de accessoire aansluiting in m'n auto (standaard boordgereedschap vanuit VW i.v.m. géén reserveband/wiel meer tegenwoordig) en zo'n ding kan volgens mij ook wel op een motorfiets gebruikt worden als je de motor maar laat draaien tijdens het oppompenJoopieboy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:09:
Gaat prima, alleen na een paar jaar klappen ze meestal toch wel door.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik krijg voor m'n oude (mits is de stukken kuip rechts laat herstellen (wat nog meevalt)) een leuke inruil (meer dan hij nog waard is bij de bank.
Op de 1290 Super Adventure krijg ik bovenop de goede inruil voor m'n oude motor dan nog eens een erg goede korting
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Heb hier in de schuur een fatsoenlijke cremers compressor staan, niet een super grote maar toch eigenlijk veel te zwaar om vanuit de schuur door de tuin, het huis en de voortuin te sjouwen om eens wat banden aan de auto op te pompen.wimmel_1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:41:
[...]
Ik heb zo'n 12V compressor ding wat ik aan kan sluiten op de accessoire aansluiting in m'n auto (standaard boordgereedschap vanuit VW i.v.m. géén reserveband/wiel meer tegenwoordig) en zo'n ding kan volgens mij ook wel op een motorfiets gebruikt worden als je de motor maar laat draaien tijdens het oppompen
Tijd om dus eens een perslucht slang in te graven eigenlijk
Motoren lukt dus wel prima, de staan naast de schuur, daar is mijn huidige perslucht slang lang genoeg voor.
Denk dat ik zaterdag maar eens wat TLC aan mijn motoren ga geven, staan beide onder een afdakje toch wel een beetje kou te lijden. Accu's een keertje opladen, rondje rijden, vloeistoffen heet stoken dat soort werk. Oh en de Vespa is denk ik voor het laatst ergens in juni vorig jaar gewassen geweest en dit soort paadjes helpen niet echt mee:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Of een BMW met een 19 ah accu hebtwimmel_1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:41:
[...]
Ik heb zo'n 12V compressor ding wat ik aan kan sluiten op de accessoire aansluiting in m'n auto (standaard boordgereedschap vanuit VW i.v.m. géén reserveband/wiel meer tegenwoordig) en zo'n ding kan volgens mij ook wel op een motorfiets gebruikt worden als je de motor maar laat draaien tijdens het oppompen
Heb zelf een praxis compressor (al jaren, ooit in een opwelling gekocht).
Met een 30 meter slang..
Tegenwoordig doe ik er ook wat straalwerk mee met een straalcabine van Datona..
Maar daarvoor is het 24 liter compressortje wel veel te licht.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ps :Iemand ervaring met een goede communicatieset bike to bike?
Gefeliciteerd!michelc85 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:49:
Nieuw hier in het topic , vandaag geslaagd voor A, van het weekend maar eens kijken voor een motor(waarschijnlijk z800)
En gebarentaal schijnt erg goed te werken

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
zwaailichten, vooral de combinatie rood en blauw doen het goed...Beerkeeper schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 07:07:
[...]
Gefeliciteerd!
En gebarentaal schijnt erg goed te werken
kijk hier eens: http://www.cardosystems.com
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
1) Rizoma maakt inderdaad mooi spul. Alleen al hoe het spul verpakt is geeft een goede indruk.
2) Wat een rare constructie om de koplamp op te hangen op zo'n Hornet. Dat wil zeggen, de constructie an sich is prima. Er staan twee pennen bijna verticaal, waar je van bovenaf de unit overheen laat zakken. Aan de onderkant borg je het geheel dan met 2 bouten. Op zich snap ik die constructie wel; je weet zeker dat de koplamp goed zit en het werkt heel eenvoudig.
Maar als je de koplamp los haalt moet je deze op het spatbord leggen terwijl de enige verbindingen met de rest een aantal kabels zijn. En dat terwijl je net van tevoren een heel mooi scharnierpunt (die 2 bouten) hebt moeten losschroeven. Ik had persoonlijk die 2 pennen anders gedaan, en dat vervangen door 2 boutjes. Onderin had ik dan een asje gelaten, zodat je de unit naar voren kunt kantelen, lamp vervangen, en weer terugkantelen en borgen. Kind kan de was doen.
3) ik had nog nooit knipperlichten vervangen of überhaupt uit elkaar gehad. Ik wist dan ook niet dat deze in een rubber blokje zijn opgehangen. Dat is op zich prima, maar als je dan het verlengingsasje van Rizoma gebruikt om de knipperlichten wat verder naar buiten te krijgen, blijkt dat de schroefdraad op dat asje eigenlijk wat kort is om het door dit hele rubber blokje te steken.
4) Goed, aan de voorkant heb ik het dus vastgekregen. Toen kwam achter. Ik gebruik geen aftermarket kentekenplaathouder, maar de originele. (Ik zie geen reden om deze te vervangen, zoals ieder ander) Daar is dat rubber blokje een stuk dikker, waardoor de schroefdraad er helemaal niet doorheen steekt. Vastzetten wordt dan ook lastig.

Hier zie je zo'n afstandsbus. De bus die er los overheen geschoven zit laat ik nu even wat inkorten, zodat ik het asje wat verder kan doorsteken. Dan zou er tenminste weer een moer overheen moeten passen.
5) ik heb een universeel lastonafhankelijk knipperrelais gekocht met 4-pins aansluiting, om niet te hoeven klooien met weerstanden. Dat werkt prima. Er viel me wel één dingetje op toen ik de werking controleerde.
Als je de gevarenlichten aan zet, en je zet de motor dan van contact af, dan blijft normaal gesproken het gevarenlicht doorgaan. Met led-knippers zonder weerstanden vervalt deze functie; blijkbaar wordt er naar de belasting gekeken om dit te laten werken. Verder niets schokkends, maar wel leuk om te weten.
6) Ik houd ervan om wijzigingen zodanig aan te brengen dat ik het origineel niet hoef aan te tasten. Bij een eventuele verkoop later kan ik het dan ook altijd weer terugbouwen naar de originele situatie.
Bij elektronica gebruik ik dan ook de originele stekkertjes, en ga ik geen bedrading doorknippen of solderen. Rizoma levert deze ook netjes mee. Voor degenen die dit ook doen: houd er rekening mee dat deze per 2 zijn verpakt.
Uiteraard ging ik helemaal op in mijn enthousiasme voor het knutselen, dus ik heb geen foto's gemaakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gefeliciteerdmichelc85 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:49:
Nieuw hier in het topic , vandaag geslaagd voor A, van het weekend maar eens kijken voor een motor(waarschijnlijk z800)
Z800 rijder hier, heerlijke motor om het motorrijden een beetje te leren
Kaartjes voor de motorbeurs zijn ook weer gekocht
Ben zeer benieuwd naar de Suzuki GSX-S1000 en de Kawasaki Vulcan S
"Don't let your dreams be memes"
Wil je eens linken naar de exacte spullen die je hebt gekocht? Ik heb ook wel eens naar vervanging zitten kijken voor mijn Hornet, maar kon door de bomen het bos vaak niet meer zien en dan haakte ik weer af
Omschrijving | Type | Aantal | Link |
Knipperlicht | RI-FR035B | 4 | Link |
Knipperlicht afstandsbus | RI-FR300B | 4 | Link |
Adapterkabeltjes voor Honda | RI-EE075H | 2* | Link |
knipperrelais 4pins | onbekend | 1 | Link |
*: 2x 2 stuks.
De buisjes om de afstandshouders heb ik voor de achterzijde net op de draaibank laten inkorten door een collega. In plaats van 32 mm heb ik daar nog 16mm van over. Vanavond maar eens even kijken hoe dat uitziet. Mocht dat achteraf gezien niks zijn moet ik er nog wat anders op verzinnen.
De keuze voor dat specifieke type knipperlichten is niet omdat die heel populair zijn, maar heel praktisch: van voren heel fel, maar ook van de zijkant en zelfs van de achterkant gezien kun je deze lampen goed zien. Bij de originele knipperlichten viel me dat soms wel tegen. Met name als alarmlichten in de file (ja, ik houd me op dat punt niet aan de gedragscode) verwacht ik hiermee de zichtbaarheid te verhogen.
Ik had ook nog een setje adapterplaatjes voor aan de achterzijde besteld, omdat ik daar de originele kentekenhouder wilde gebruiken. Achteraf gezien dop ik dat gaatje dat daar vrijkomt gewoon af, of ik draai er een mooi zwart boutje in, dan zie je er ook niks meer van en komt er ook geen vocht in.
Als je de originele rubberen "ophangblokjes" niet wil gebruiken, zou je ook adapterplaatjes over het ontstane gat kunnen lijmen waar je vervolgens je knipperlicht in vast zet. Of dat verstandig is, is een tweede, ivm trillingen die dan niet meer gedempt worden.
Dit alles is voor een zwarte Hornet 2012, dus de accessoires zijn ook in het zwart.
Het heeft trouwens ook geen zin om te gaan shoppen voor prijzen: iedere leverancier/importeur houdt zich aan de adviesprijzen. Via ebay kan het goedkoper... om vervolgens het verschil weer goed te maken met verzendkosten.
Motor is nu net weg voor een kleine beurt, met ophaalservice. Leek me wel handig. Maar om de eindejaar bonus meteen aan de motor uit te geven...
De chinese aftermarket spullen zijn een stuk goedkoper. Maar van welke kwaliteit zijn die?
Het kán ook goedkoper. Zonder afstandsbusjes, en als je de kabels zelf aan je motor verbindt, dan ben je voor 49 euro per lichtje klaar. Vast nog wel goedkoper als je een ander type kiest. Weerstanden worden meegeleverd, dus dat is het probleem niet. Maar, ik wilde het juist allemaal heel netjes afwerken, niet in bestaande bedrading knippen én niet klooien met weerstanden.
Met de kou viel het trouwens wel mee zo rond 11 uur. Alleen mijn vingers werden koud. Dus misschien toch maar eens handvatverwarming aanschaffen. Reed gewoon in een combipak van Dainese.
\/\/\/ Hier anders wel.
[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-01-2015 13:57 ]
Geen pekel gezien hoor.DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:47:
Foto's komen, maar de mooie foto's maak ik pas in het voorjaar weer. Straks zet ik haar weer lekker met de voetjes van de vloer in een hoek van de garage. Zo lang de wegen nog wit uitslaan van de pekel heeft ze huisarrest.

De kawasaki starte prima op. Moet alleen olie bij. De plekjes op de grond die je ziet is benzine.
Op de 2de foto zie je ook nog mijn Suzuki. Die heb ik nu aan de lader gezet. Die deed niet veel. Kijken wat die morgen doet. Op die motor moet ik over 2 weken gaan rijden voor stage dus dan lijkt het me wel handig dat die werkt. Om het niet te koud te krijgen op de motor ga ik op die Suzuki nog zo'n raampje zetten. Die had ik erbij gekregen toen ik hem kocht. Direct eraf gesloopt want het is lelijk, maar nu het koud is is het toch wel lekker.
Verwijderd
Voetpompje werkt inderdaad prima, zelf gebruik ik dit voetpompje van Michelin echt een prima pompjeXBL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:11:
[...]
Voetpompje met dubbele cylinder werkt ook prima. (Fietspomp volgens sommige blijkbaar ook, maar dat lijkt me toch wel zwaar.)

Als je onder laatst een jaar geleden zet, dan stond die laatst te koop ja.frankivo schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:46:
Stond die Kawa niet te koop laatst?
top pompje. gebruik het model ervoor.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:40:
[...]
Voetpompje werkt inderdaad prima, zelf gebruik ik dit voetpompje van Michelin echt een prima pompje
[afbeelding]

http://www.cordo.com/voetpomp-3/pomp-cordo-easy-extra-2
Enige nadeel is dat 't metertje niet helemaal nauwkeurig is op de pomp. Ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) banden druk meter. Iemand nog tips? Liefst redelijk betrouwbaar
Onder de €20 en ge-ijkt.
Verwijderd
Al genoeg vreemde blikken gekregen terwijl ik langs de straat even de auto banden op spanning zet.
Bij deze pomp is de meter (althans de mijne) behoorlijk nauwkeurig. Mijn 'echte' bandenspanningsmeter is zo'n meter met uitschuivend stokje van Draper. Nauwkeurig aflezen van de fietspomp meter is wat lastig, maar hij zit altijd wel binnen 0.1 bar van wat de Draper zegt. Grootste probleem is dat ik het idee heb dat het naaldje niet 'vloeiend' beweegt als je begint met pompen, beetje opstart problemen zeg maar. Daarom altijd dubbelcheck. Misschien toch maar tijd voor TPMS op de motor?
Ik heb deze. Heb mijne vergeleken met een andere en dat klopte. Ik zag na aanschaf deze ook bij de Halfords in de schappen liggen, uiteraard voor een stuk meer poen (iets van 20 euro - logisch dat die tent failliet is gegaan).bakvis schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:36:
Enige nadeel is dat 't metertje niet helemaal nauwkeurig is op de pomp. Ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) banden druk meter. Iemand nog tips? Liefst redelijk betrouwbaar
Luistert bandenspanning zo nauw bij een motor? Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas kort motor rij en dus weinig ervaring heb. Weet dat je het wel merkt als hij onder de 2 komt. Maar tussen de 2 en 2,5 zit dus ook nog een merkbaar verschil?Jolke schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:27:
Dat is ook het probleem van hand/voetpompjes: het nauwkeurig aflezen van de druk. 0.1 bar verschil bij een fietsband maakt wellicht weinig uit, bij een motor op 2-2.5 bar heeft dat verschil meer effect.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Motorway
A higher tyre pressure gives you a more stable bike, offering more feedback, and using less fuel.
Especially if you ride high mileages on motorways, it is advisable to keep the tyre pressure slightly higher than under ordinary conditions.
A disadvantage is that it takes longer, with low temperatures, before you have the right amount of grip. So be carefull on on- and off-ramps and on roundabouts on the road to the motorway.
The same applies after you have left the motorway: the tyre will cool down easily, so you can be surprised by much less grip than you expected.
Road behaviour
You can influence the behaviour of your bike by playing a bit with the tyre pressure.
You could, for instance, keep a slightly lower pressure in the front (for more grip), and a slightly higher pressure in the rear (for a better economy on motorway stretches).
Extremes
Below the 1 atmosphere, there is a risk of the tyre running out of its wheel rim.
Dankje voor dat geld ook maar even besteld. Scheelt weer als ik het niet vertrouw en dat ik alleen voor het controleren naar de pomp moet gaan. Is het goed dan was dat niet nodig. Nu weet ik het zeker.bakvis schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:00:
Zo, toch maar dit even besteld:
http://www.ebay.com/itm/A...sh=item4188128588&vxp=mtr
[ Voor 10% gewijzigd door Daniel. op 22-01-2015 20:10 ]
Verwijderd
Ik rij toch elke dag maar 0.1 bar verschil merk ik niet, waarschijnlijk ben ik veels te lekker met motorrijden bezig dan op dat soort dingen te lettenJolke schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:27:
Dat is ook het probleem van hand/voetpompjes: het nauwkeurig aflezen van de druk. 0.1 bar verschil bij een fietsband maakt wellicht weinig uit, bij een motor op 2-2.5 bar heeft dat verschil meer effect.
Ziet er degelijk uitbakvis schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:00:
Zo, toch maar dit even besteld:
http://www.ebay.com/itm/A...sh=item4188128588&vxp=mtr
Maar wat wil je voor 1 euro
Heb nu een digitale van een tientje... anwb verkoopt ze ook
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Bandenspanning houdt ik nauwlettend in de gaten en maakt wel degelijk verschil!
Bij doorrijden hanteer ik 2.3 voor en 2.7 achter. Bij snelweg pak ik 2.5 en 2.9. Circuit meestal 2.2 en achter 2.1
Asus Zenbook i7 256gb
Zie uitgebreide antwoord van Jolke. Minder uitgebreid: met zachte banden heb je onderstuur - je zet een bocht in om ergens uit te komen en komt daarbuiten uit. Ergo, om de strakste bochten te trekken moet je zeer harde banden hebben. Maarja, dan moet je band wel warm zijn...homemix25 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:36:
[...]
Luistert bandenspanning zo nauw bij een motor? Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas kort motor rij en dus weinig ervaring heb. Weet dat je het wel merkt als hij onder de 2 komt. Maar tussen de 2 en 2,5 zit dus ook nog een merkbaar verschil?
Oslik blyat! Oslik!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Graag gedaan, ik ben ook altijd aan het sukkelen met oppompen van m'n banden en dan vertrouw ik de meters op de pomp bij het benzine station ook nog niet eens helemaal! Binnenkort als hij binnen is eerst maar eens even kijken hoe nauwkeurig hij is.ShittyNL schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:09:
[...]
Dankje voor dat geld ook maar even besteld. Scheelt weer als ik het niet vertrouw en dat ik alleen voor het controleren naar de pomp moet gaan. Is het goed dan was dat niet nodig. Nu weet ik het zeker.
Ziet d'r inderdaad degelijk uit. Ik heb eerst ook een tijd gehikt tegen een elektronische (makkelijker aflezen). Maar ik ben bang dat die Chinese batterijtjes leeg zijn voordat ik 't ding goed en wel gebruikt heb. Deze heeft ook nog het voordeel dat je overtollige lucht uit de band kunt laten met een knopje, je zit dus niet gebonden aan de lucht die je d'r in stopt.Daannn1987 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:44:
[...]
Ziet er degelijk uitHad er eerst zelf ook een uit china, maar dat was echt meuk..
Maar wat wil je voor 1 euro![]()
Heb nu een digitale van een tientje... anwb verkoopt ze ook
O ja, en het slangetje, wel makkelijk om in de kleine hoekjes te komen
Vanmorgen wel de nodige ijsvorming gezien op een niet zo drukke weg achter het huis. Met laarzen op de grond aftasten of dat inderdaad glas was: dat was het. Dan merk ik dus ook dat het spoor van autobanden minder glad is dan het witte daartussen. Wist ik wel, wist niet dat het zó extreem was.
MikeyMan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:51:
Moet zeggen dat ik met goede wollen sokken ook met dit weer aardig uit de voeten kan.

Woensdag op tijd thuis (het was nog licht buiten) dus meteen ff de FJ aan geslingerd en even warm laten draaien.
Duurde even voordat hij aan wilde slaan zat nog genoeg in de accu dus rond ging hij wel maar het was flink hikken en sputteren.
Uit eindelijk sloeg hij wel aan en bleef hij met wat hulp wel lopen.
Choke er vol op is eigenlijk altijd al dat ik gas bij moet geven (ook als het gewoon zomer is) dus dat was nu ook.
Na een minuutje bleef hij goed lopen, dus zo maar even warm laten draaien.
De Vespa sloeg echt meteen aan en bleef perfect lopen, lang leve injectie.
Heb maar 1 accu lader dus die hangt nu even een par daagjes aan de Vespa, dan is de FJ aan de beurt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Tip voor snelle Porsche liefhebbers:
http://www.ruf-automobile.de/
http://en.wikipedia.org/wiki/Ruf_Automobile
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 13:58 ]
Normale motorkleding blijft duur in MuricaVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:55:
+1 voor deze Porsche![]()
[video]
Tip voor snelle Porsche liefhebbers:
http://www.ruf-automobile.de/
http://en.wikipedia.org/wiki/Ruf_Automobile

Het lijkt wel alsof die Porsche opstijgt als de turbo inzet.
Maandag even binnen bij de dealer om het sputteren tussen 2000 en 3000 rpm op te lossen (waarschijnlijk de bougies/doppen).
Dinsdag ontvangt de dealer mijn nieuwe stukje kuip, spiegel en slotjes
Met wat geluk krijg ik het er woensdag allemaal op gemonteerd.
Volgende zaterdag kan ik hem dan verkopen. Ga hem stiekem toch een beetje missen
Wat wordt zijn vervanger? De KTM Adventure?DinX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:32:
De XT1200Z nadert zijn laatste dagen / week / 2 weken.
Maandag even binnen bij de dealer om het sputteren tussen 2000 en 3000 rpm op te lossen (waarschijnlijk de bougies/doppen).
Dinsdag ontvangt de dealer mijn nieuwe stukje kuip, spiegel en slotjes
Met wat geluk krijg ik het er woensdag allemaal op gemonteerd.
Volgende zaterdag kan ik hem dan verkopen. Ga hem stiekem toch een beetje missen
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
En volgens mij lust DinX wel de nodige kms!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Juist minder op die Super Adventure. 15k volgens de websitesteveman schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:34:
Wel vaak onderhoud met zo'n KTM, elke 7500km toch?
En volgens mij lust DinX wel de nodige kms!
De unieke mix van topkwaliteit componenten met een ultiem doorontwikkelde en betrouwbare motor maakt extreem lange onderhoudsintervallen van 15.000 km mogelijk.
http://www.ktm.com/be-nl/...hlights.html#.VMJddtWG_7shomemix25 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:25:
[...]
Wat wordt zijn vervanger? De KTM Adventure?
[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 23-01-2015 15:42 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Maar het zal voornamelijk van je kledij afhangen.
Als je een goed winterpak hebt of een heel erg goed 4-seizoenenpak (niet de 200 euro jasjes) dan zal het nog wel meevallen denk ik. Eventuele in combinatie met een regenpak wat je er overheen kan doen.
Of net zoals met je gewone kledij in laagjes werken (shirt + trui + evt fleece jasje + motorjas).
Moest het heel koud worden: http://www.verwarmdehandschoen.nl/verwarmd-binnenvest-12v
Ik heb zelf heel goede ervaringen met Gerbing (alleen de handschoenen wel, maar als de rest ook zo goed werkt...).
Voor een goede 200 euro heb je al een verwarmde binnenjas, die steek je dan gewoon in een minder dikke motorjas, voor 160 euro ofzo heb je verwarmde handschoenen.
Specs:
Fzs600 bj 2000
Buse 4seizoenen broek / MQP 4seizoenen jas (@Dinx, 200 euro samen ;-)
Revit winter handschoenen
Handvat verwarming
Qua persoonlijke kledij:
Boven: Thermo shirt / longsleeve shirt / blouse / trui
Onder: Lange sokken / boxer / thermo broek / spijkerbroek
Trui gaat op het werk uit, al met al prima te doen
Heb je helemaal gelijk in.j0rDy schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:10:
Ik ben inderdaad ook van mening dat je bescherming tegen kou en regen moet hebben van je kleding, en niet van je motor, zoals ruitjes en kuipwerk. Voorlopig haal ik het om het hele jaar door te rijden met goede kleding en handvatverwarming, maar wil eigenlijk de proef op de som gaan nemen en als het te doen is van de 2 motoren er 1 uit te doen en woon/werk op mijn naked gaan doen...
Tegen kou kan je je perfect kleden. Ik heb vroeger ook al bij -10, -15 gereden op m'n Diversion. Niet helemaal naked maar toch bar weinig windbescherming.
Regen maakt helemaal niet zoveel uit of je nu 5m² raam voor je neus hebt of niks imho.
Eens je de snelweg op gaat en het regent een beetje heb je zo'n wolk spray rond je dat het werkelijk van alle kanten komt. Meer windbescherming zorgt hoogstens dat je borst nét wat minder nat wordt (maar wat boeit dat, het is je regenpak) en je rug net wat meer. Voeten en benen krijgen sowieso de volle lading.
Dus vrij simpel: degelijk motorpak, degelijk regenpak (want als het irritant is laat je het soms gewoon thuis liggen), goede (eventueel verwarmde handschoenen) brengt je al heel ver in de winter.
Bekijk ook eens naar verwarmde handschoenen als je echt heel vaak, in jouw geval dus, in de kou wil gaan rijden. Verwarmde handvaten zijn handig, maar vooral omdat je ze altijd bij hebt (voor de minder voorziene momenten). Als je weet dat het x weken rond het vriespunt (of eronder) gaat zijn kan er niks tegen verwarmde handschoenen op (de warmte komt van rond je vingers, niet van binnen je hand terwijl de koude wind van buiten komt).j0rDy schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:24:
precies, dat kuipwerk/ruitje op de meeste sporttour fietsen is eigenlijk alleen show. Ik zal er nog eens over nadenken en handvatverwarming scoren voor op de monster, kunnen we het eens gaan proberen. het punt is dus dat de monster naar mijn mening te weinig kms maakt (als in 2k per jaar), maar hem eigenlijk niet wil wegdoen...
Verwijderd
nou ik zou je informatie niet van website halen die daar staat... staan blijkbaar dingen in die niet kloppendion_b schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:54:
[...]
Zie uitgebreide antwoord van Jolke. Minder uitgebreid: met zachte banden heb je onderstuur - je zet een bocht in om ergens uit te komen en komt daarbuiten uit. Ergo, om de strakste bochten te trekken moet je zeer harde banden hebben. Maarja, dan moet je band wel warm zijn...
(want zeer harde banden nodig op strakke lijn te rijden? klopt voor geen meter, niet alles wat je leest op het net is waar)
Ook niet vergeten dat die paar tienden van een bar niet zo heel veel uit maakt voor normaal gebruik imho.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:35:
[...]
nou ik zou je informatie niet van website halen die daar staat... staan blijkbaar dingen in die niet kloppen
(want zeer harde banden nodig op strakke lijn te rijden? klopt voor geen meter, niet alles wat je leest op het net is waar)
Dat verschil heb je al tussen het begin van de rit en als ze eenmaal warm zijn.
Als je dan je normale ritjes van A naar B doet aan 50, 70, 90, 120 vind ik daar maar weinig verschil tussen.
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 23-01-2015 16:41 ]
Nou moet ik zeggen dat met de min 3 van vandaag ik wel aan de max zat van wat ik comfortabel vindt zonder binnen voering maar ik kan nog opschalen als ik wil.
Ik had trouwens tot halverwege dit jaar altijd duur pak van een Nederlandse firma op maat laten maken, maar ik heb nu een super goedkope jas van Macna die werkgelijkwaar een stuk beter is. 600+ vs 149 euro. Zelfde geld voor broek 600+ vs één van Racer voor 150 euro.
Helpt ook niet als dure motorbroek binnen 2 maanden stuk is en er dan 12 weken over doet om gerepareerd te worden.
Als je je handen uit de wind kan houden dan scheelt dat ook een hoop. Gewoon van die offroad handkappen op je motor rammen helpt al wat. Dan nog een set moffen erbij en als je dan eventueel je handvat verwarming aanzet is het echt fijn
Verwijderd
Woon/werk naked rijder hierj0rDy schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:55:
even een vraagje aan mijn mede-winterdoorrijders. Doet iemand van jullie dat op een naked? Ik merk dat de windbescherming van de xj6-f wat te wensen overlaat, waarbij ik mezelf afvraag of het mogelijk is om het gehele jaar door woon/werk te doen op een naked?
Dus het antwoord is: Ja het hele jaar door rijden is prima te doen