Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:26:
Krijg je daarna nog het feit dat je er een jack bij wil wat erbij past (casuel jeans vestje), natuurlijk nog van die motorsneakers,... humpf :+
Ik heb ook motorsneakers (Alpinestars) en een kevlar broek van Revit, maar van mij hoeft het niet. Zoals al eerder is aangegeven leuk om naar de wasstraat te gaan of als ik ergens heel kort moet zijn, maar zelfs die slim fit broeken zijn niet echt heel erg slim fit en zien er dus nogal ruim uit voor iemand die niet al te zwaar is.

Maar het ergste is dat de broeken vaak veel warmer zijn. Ik heb die broek in eerste instantie gekocht om mee naar de uni te gaan, maar je zweet je rot in de zomer. Dus ik trek gewoon textiel aan en kleed me om en als ik in het weekend/avond ga rijden geef ik toch altijd de voorkeur aan mijn leren combi pak. (echt er zit veel te veel geld in die kleren...)

Dus voor mij is het niks, maar mensen vinden het tegenwoordig belangrijker hoe ze eruitzien op de motor dan het motorrijden zelf. Was laatst bij termaat in Nijmegen waar ik eigenlijk al mijn kleren haal en stond daar een beetje te kletsen, maar het grootste deel van die mensen daar heeft net hun rijbewijs gehaald en komt zo'n kevlar broek+jas+schoenen halen met hun vriendin en staan je dan vreemd aan te kijken als jij daar loopt in je leren combi met de opmerkingen "tsjah dat trek ik toch niet aan' of 'dat zit toch echt voor geen meter'. :+

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

_Apache_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:22:
[...]

Weet ik niet zo zeer, hulpdiensten die je uit het asfalt mogen peuteren. :X
In NL worden die door de overheid betaald. In USA is alles zelf dokken, dus je hebt er wederom alleen jezelf mee :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
_Apache_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:22:
[...]

Weet ik niet zo zeer, hulpdiensten die je uit het asfalt mogen peuteren. :X
Zon dooddoener vind ik dat :+
Die mensen weten wat voor baan ze aangaan, krijgen hier ook voor betaald. Als het nou onvrijwillig was oke, maar dat is het dus niet.
Kan ik iets leukers verzinnen dan ogen van de weg rapen? Ja dat dan weer wel.
zynex schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Ik heb ook motorsneakers (Alpinestars) en een kevlar broek van Revit, maar van mij hoeft het niet. Zoals al eerder is aangegeven leuk om naar de wasstraat te gaan of als ik ergens heel kort moet zijn, maar zelfs die slim fit broeken zijn niet echt heel erg slim fit en zien er dus nogal ruim uit voor iemand die niet al te zwaar is.

Maar het ergste is dat de broeken vaak veel warmer zijn. Ik heb die broek in eerste instantie gekocht om mee naar de uni te gaan, maar je zweet je rot in de zomer. Dus ik trek gewoon textiel aan en kleed me om en als ik in het weekend/avond ga rijden geef ik toch altijd de voorkeur aan mijn leren combi pak. (echt er zit veel te veel geld in die kleren...)

Dus voor mij is het niks, maar mensen vinden het tegenwoordig belangrijker hoe ze eruitzien op de motor dan het motorrijden zelf. Was laatst bij termaat in Nijmegen waar ik eigenlijk al mijn kleren haal en stond daar een beetje te kletsen, maar het grootste deel van die mensen daar heeft net hun rijbewijs gehaald en komt zo'n kevlar broek+jas+schoenen halen met hun vriendin en staan je dan vreemd aan te kijken als jij daar loopt in je leren combi met de opmerkingen "tsjah dat trek ik toch niet aan' of 'dat zit toch echt voor geen meter'. :+
Nou ik zal je wat zeggen,
Ik ging handschoenen halen in zwolle bij zo'n motorzaak, stonden ze me gewoon uit te lachen omdat ik de kleuren combi in mijn handschoen PER SE wit rood zwart wou hebben :+
Hallo! mijn combi is ook rood wit zwart ja?! weet je hoe vet dat er uit ziet?! 8)
Kom daar nooit meer, klootzakken :9

[ Voor 65% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 14:35 ]

Een handtekening?!

• tellavist
Dubbel \0/

[ Voor 99% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 14:35 ]

Een handtekening?!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:42
Ik heb ook zo'n kevlar jeans. Protectoren voor knie en heup kun je erin plaatsen. Maar als je die erin laat zit de broek weer niet echt comfortabel wanneer je niet op de motor zit. En om ze eruit te halen moet je de broek toch even uit trekken. Voor kleine stukjes trek ik de kevlar broek aan zonder protectoren. Voor alle andere ritjes trek ik het leren pak aan. Voelt ook een stuk veiliger. Eventueel neem ik normale kleding mee in een rugzakje.
Al met al had ik me de kosten voor die kevlar broek kunnen besparen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

Hangt zoals boven staat wederom af van wat voor broek het is.
Als je inderdaad een broek gaat testen waar enkel kevlar zit op het zitvlak en knieën dan moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat er op andere plaatsen gaten kunnen zitten.

Er zijn broeken met een volledige kevlar liner (dus 100% bedekt met kevlar) die dan wel weer wat zwaarder zijn. Er zijn broeken die voor 100% gelamineerd zijn met kevlar, dus het kevlar verweven met het jeans stof.
Er zit dus gewoon belachelijk veel verschil tussen al die broeken dat zomaar even concluderen "motor jeans beschermt niet (voldoende)" een beetje kort door de bocht is.

De filmpjes die ik nu allemaal bekeken heb komen neer op "het kevlar in motor jeans beschermt perfect".
Dan lijkt het dus deels je eigen keuze. Wil je een zeer comfortabele broek dan ga je voor jeans met een paar flapjes kevlar in zonder beschermstukken op knieën en heup. Wil je een broek die zeer goed beschermt dan ga je voor een volledige kevlar liner, beschermstukken,... Maar dan zit hij natuurlijk niet zoals een normale broek maar zoals een motorbroek

In het laatste geval is het dus wel degelijk ATGATT, want het is een perfecte textielbroek zo (met hetzelfde gevoel als nadeel).

edit:

Dit bedoel ik dus

Afbeeldingslocatie: http://www.markphillips-motorcycleclothing.co.uk/images/D/kevlar%20inside%20back-01-01.jpg

NAtuurlijk heb je hier 0,0 protectie rond de riem, onderbenen en zowat heel de achterkant onder de kont.

Vergeleken met:

Afbeeldingslocatie: http://www.kyrano-uk.com/acatalog/ultimate-k-tech-para-aramid.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 09-06-2015 14:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• tellavist
Als je echt goeie bescherming wilt:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ikcyoi.jpg

En dan geen handschoenen aan doen |:(

[ Voor 18% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 15:01 ]

Een handtekening?!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:07

_Apache_

For life.

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:01:
[afbeelding]

Kinbandje zit ook niet vast. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:01:
[afbeelding]

Ik zou me onderweg doodergeren aan de rammels overal.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-12 13:32
weet eigenlijk niet of ik het al verteld had..

AVB in de pocket sinds afgelopen dinsdag *O*

en afgelopen zaterdag een helm en laarzen gekocht zodat mijn outfit compleet is 8)

keuze is gevallen op de stylemartin diablo Afbeeldingslocatie: http://webshop.nerons.nl/estoredata/uploadimages/image/artikelenstnd/smdiablow.jpg

en de Shark Skwal
Afbeeldingslocatie: http://www.firecrestmoto.co.uk/blog/wp-content/uploads/shark-skwal-led-lights.jpg

:) nu nog t rijbewijs en dan een motor 8)

• tellavist
Reloader schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:30:

en afgelopen zaterdag een helm en laarzen gekocht zodat mijn outfit compleet is 8)

keuze is gevallen op de stylemartin diablo [afbeelding]

en de Shark Skwal
[afbeelding]

Geeft die helm nou licht in het donker?! :>

Een handtekening?!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja die geeft licht, en nee het mag niet (aldus de conclusie op MF).

• tellavist
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:35:
Zou je maar te horen krijgen als je hem net gekocht hebt :+

Een handtekening?!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Twee weken geleden nieuwe bandjes op de motor gelegd. 3100 Km verder op de openbare weg en er is nog 1,5 mm tot aan de slijtage indicatoren over :+

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/v4tesx.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX

DinX

Motormuis

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Sja, een typisch geval van "omdat het kan betekent nog niet dat het mag" :)

• tellavist
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:39:
Hmmm..... Twee weken geleden nieuwe bandjes op de motor gelegd. 3100 Km verder op de openbare weg en er is nog 1,5 mm tot aan de slijtage indicatoren over :+

[afbeelding]
Zit nog profiel zat op joh. :)

Een handtekening?!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Zon dooddoener vind ik dat :+
Die mensen weten wat voor baan ze aangaan, krijgen hier ook voor betaald. Als het nou onvrijwillig was oke, maar dat is het dus niet.
Kan ik iets leukers verzinnen dan ogen van de weg rapen? Ja dat dan weer wel.

[...]

Nou ik zal je wat zeggen,
Ik ging handschoenen halen in zwolle bij zo'n motorzaak, stonden ze me gewoon uit te lachen omdat ik de kleuren combi in mijn handschoen PER SE wit rood zwart wou hebben :+
Hallo! mijn combi is ook rood wit zwart ja?! weet je hoe vet dat er uit ziet?! 8)
Kom daar nooit meer, klootzakken :9
Iedereen zou matchende handschoenen moeten hebben. _/-\o_

Verwijderd

Echt wat een gekken, nog een geluk dat er geen onschuldige voetganger of fietser gewond is geraakt :X

http://www.telegraaf.nl/t...chtpoging_in_Emmen__.html

• tellavist
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:56:
Echt wat een gekken, nog een geluk dat er geen onschuldige voetganger of fietser gewond is geraakt :X

http://www.telegraaf.nl/t...chtpoging_in_Emmen__.html
Gek zeker, maar sturen kan die! :o
Met z'n maatje achterop ook nog. 8)7

Een handtekening?!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Handig dat de politie daar nu alleen nog maar hoeft te zoeken naar een bepaald type 2-takt motorfiets met een vrij aparte kleurstelling op de kuipdelen (al zijn die bij een crosser vrij snel en goedkoop te vervangen) :+

Die gasten zullen dit soort streken niet voor het eerst uitgevoerd hebben en de laatste keer zal het naar alle waarschijnlijkheid ook niet zijn.....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 09-06-2015 16:33 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:23
Epic ook dat de telegraaf een naam erbij heeft gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oioB8I2.jpg

• tellavist
Dacuuu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:44:

[afbeelding]
Wauw, vergeten te vertellen dat tie anoniem wenste te blijven zeker? :+

Een handtekening?!

• Reloader
tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Geeft die helm nou licht in het donker?! :>
je moet / kan de helm opladen via USB daarom heb ik m gekocht want er zit een stekker aan.. voor de rest zit ie helemaal neit lekker en vind ik m niet echt mooi maarja ik had geen keuze dit was de enige met een stekker... :P

[/quote]
[quote]tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:34:
[...]

had ik al rekening mee gehouden... maar we zullen t wel zien, de helm zit gewoon veel beter als de AGV die ik op had en enkele andere modellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 09-06-2015 16:51 ]

• tellavist
Reloader schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:49:
[...]

je moet / kan de helm opladen via USB daarom heb ik m gekocht want er zit een stekker aan.. voor de rest zit ie helemaal neit lekker en vind ik m niet echt mooi maarja ik had geen keuze dit was de enige met een stekker... :P
Snap ik, ik mis dit ook heel erg op mijn huidige helm.
Wel een gaaf dingetje! Rij zelf niet zo vaak in het donker, dus voor mij zal het niks zijn denk ik :)
Ik zou ook gelijk even een flesje lederrijniger kopen BTW, heb ongeveerd de zelfde keuzes als jou gemaakt.
Witte schoenen. :X DAT WORDT POETSEEEEEE! *O* oOo
Heb ook nog eens een pak met witte vlakken. Lijkt soms echt een slachtveld uit de 1e wereld oorlog op m'n schouders af te spelen :F

[ Voor 9% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 16:54 ]

Een handtekening?!

• Reloader
vond dat witte wel gaan met i.c.m mijn combipak
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/produit/divers/Ixon_Galactica_stpz.jpg

alleen is dat een 2ehandsje dus is die niet meer spierwit :P

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28
Dacuuu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:44:

[afbeelding]
Knakker heeft het filmpje op Facebook gezet maar roept dat hij het zelf niet is. Jammer alleen dat zijn vrienden die er op reageren dat niet snappen en hem nu dus al 10x verlult hebben. :P :+

• tellavist
MuddyMagical schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Knakker heeft het filmpje op Facebook gezet maar roept dat hij het zelf niet is. Jammer alleen dat zijn vrienden die er op reageren dat niet snappen en hem nu dus al 10x verlult hebben. :P :+
Wat voor een ei ben je, als je dat soort dingen op facebook zet :F

Een handtekening?!

• Dacuuu
MuddyMagical schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:58:
[...]

En de stemmen in het filmpje zelf ook. Haha. Zo wegrijden voor de poltie gebeurd elke dag, maar deze komt in het nieuws. Pech voor hem. :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reloader schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:30:

en de Shark Skwal
[afbeelding]

Ga je een Kawa H2R kopen? :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• tellavist
ToolkiT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Ga je een Kawa H2R kopen? :+
Jottem! :)
Of wordt het toch de hayabusa met verlengde achterbrug? :>
Keuzes, keuzes, keuzes...

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 17:30 ]

Een handtekening?!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:55

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.nu.nl/binnenla...2-ongeluk-motoragent.html

Die motor heb ik net zien liggen...

Megafile ook gelijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:28:
[...]

Jottem! :)
Of wordt het toch de hayabusa met verlengde achterbrug? :>
Keuzes, keuzes, keuzes...
nee die past niet bij je helm.. tenzij je een custom paintjob doet ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:39:

[afbeelding]
Dat rijd ik net in een jaar 3000. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:31:
[...]

Ik maak er normaal ook niet zoveel in zo'n korte tijd, hoor :P

Ben van 30 Mei tot en met 7 Juni (9 dagen) een beetje aan het spelen geweest in de Eifel én het Zwarte Woud. De rest van het jaar komt er misschien nog iets van 2K aan kilometers bij.

Fiets is van Februari 2012 en heeft nu nét 14.500 Km's ervaring. Eigenlijk had 'ie er vorig jaar (2014) al weer uit gemoeten maar ik vond het deze keer zonde om wéér een keer exact het zelfde model fiets van dit type terug te kopen (dit is de derde nieuwe R6 van het RJ15 type dat ik rijd: 2008/2010/2012).

• Dacuuu
Waarom 3 keer de zelfde fiets kopen? Iets met KM stand, en dan beter verkoop-baar?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:51:
Waarom 3 keer de zelfde fiets kopen? Iets met KM stand, en dan beter verkoop-baar?
Inderdaad. Met een nog lopende fabrieksgarantie én amper (aantoonbaar!!) gereden kilometers schrijf je niet zoveel af op een nieuwe fiets van dit type.

Ik zit er nu over te denken om deze maar gewoon te houden én er een nieuwe MT-09 Tracert langs te gaan zetten. Gewoon eens een keer iets héél anders :P

• Dacuuu
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:54:
[...]

Inderdaad. Met een nog lopende fabrieksgarantie én amper (aantoonbaar!!) gereden kilometers schrijf je niet zoveel af op een nieuwe fiets van dit type.

Ik zit er nu over te denken om deze maar gewoon te houden én er een nieuwe MT-09 Tracert langs te gaan zetten. Gewoon eens een keer iets héél anders :P
En als je alle kosten bij elkaar optelt, heb je dan minder verlies dan van 1 fiets?

Ik zelf ben helemaal geen fietsen koper/verkoper. Ik koop 1 fiets en rij er heel lang mee. :+

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
tellavist schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:47:
[...]

Voor het verwijderen van je sticker -> stickerverwijderaar.

Wasbenzine is je beste ontvetter. (is gebaseerd op verzadigde koolwaterstoffen) en totaal niet schadelijk voor je motor.
Dit kan je het beste gebruiken na je de sticker resten verwijderd hebt, en je het opervlak wilt schoonmaken, om er een nieuwe sticker op te plakken.

Spiritus is meer een schoonmaakmiddel/brandstof. Ook bevat het de schadelijke stof methanol (is giftig) hoewel het grotendeels uit ethanol bestaat
Dat zou ik dus zeker niet adviseren :)

PAK VOORAL NIET DE RODE FLES WAAR THINNER OP STAAT :X
Dan mag je je plasic onderdelen gaan vervangen namelijk :+

*kleine sidenote:
Al het bovengenoemde spul is uiterst brandbaar. dus eh... kijk uit met onderdelen die heet zijn/kunnen worden :+
Beetje late reactie, maargoed bedankt voor de reacties :). Heb de tankpads succesvol verwijderd en de Techspecs geïnstalleerd.

Ziet er nu ongeveer zo uit (met de middelste tankpad wel omgedraaid):
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/DbnXiqO1geg/maxresdefault.jpg

Wat zijn hier de ervaringen met dark smoke of een iridium visor in het donker (tunnels)? Ik twijfel om er een te kopen voor mijn huidige helm, werd mij destijds afgeraden omdat je amper zicht schijnt te hebben in het donker. Rij nu met een light smoke rond.

• Nero22
  • Laatst online: 27-12 14:19
Ik heb een Dark Smoke en het valt reuze mee hoor. Ja, het zal tricky worden als de lampen uit staan in de tunnel (wanneer gebeurt dat nou?), maar je bent echt niet meteen blind of zo. Gaat prima. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nero22 op 09-06-2015 20:08 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:56:
[...]

En als je alle kosten bij elkaar optelt, heb je dan minder verlies dan van 1 fiets?

Ik zelf ben helemaal geen fietsen koper/verkoper. Ik koop 1 fiets en rij er heel lang mee. :+
Door de boot genomen maakt het elkaar niet zo heel veel uit. Na een aantal jaar wordt de afschrijving op jaarbasis minder maar worden de onderhoudskosten evenredig veel hoger doordat er slijtage onderdelen vervangen moeten gaan worden én de gereden kilometers gaan drukken op de inruilprijs.

Ik heb nog nooit een accu, remblokken/schijven, kettingset en of set koppelingsplaten/veren hoeven te vervangen, veerpoten van nieuwe cartridges voorzien of reviseren, wa's dâ? Een rondje kleppenstellen kom ik al helemaal niet aan toe (bij Yamaha pas bij 40K aan KM's).

Nieuw rijden is uiteraard wel iets duurder dan het door blijven rijden óf tweedehands een fiets kopen en kost je vooral de eerste keer een hoop geld maar het weegt bij mij niet op tegen de onzekerheden welke er kúnnen ontstaan bij het langer doorrijden.

Onderhoud kan ik overigens technisch gezien volledig in eigen beheer uitvoeren maar ook dat láát ik aan de dealer over doordat ik die tijd liever anders besteed.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-06-2015 20:14 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Jolke schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:31:
[...]

binnen een week :X zal alweer op de 5000km zitten dit jaar. als het niet al meer is :X iets met geen werkende km teller meer hebben. zumo houd het een en ander bij. en mijn dash heeft batterij problemen dus die vergeet steeds alles :F

• Nero22
Ik reed vorig jaar dik 15,000 km. :') Maar goed, dat was dan ook mijn 1e jaar dat ik mijn motor en rijbewijs had, en ik nog niet dicht bij mijn studie woonde. :P

• DECOY88
(overleden)
Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:16:
Ik reed vorig jaar dik 15,000 km. :') Maar goed, dat was dan ook mijn 1e jaar dat ik mijn motor en rijbewijs had, en ik nog niet dicht bij mijn studie woonde. :P
zal het over mijn jaar score maar niet hebben voor dit jaar :X iets met eens 4 weken vakantie. ipv. de normale weekjes. O-)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Naja zit wat in.
Je doet er alleen jezelf kwaad mee als je op je smoelwerk gaat.
Het is niet gevaarlijker voor omstanders o.i.d. je hebt echt alleen jezelf ermee.
Mwah, (in Nederland) als je je dood rijdt valt het inderdaad mee, maar de kosten die er zijn als je het overleeft kunnen flink oplopen. Ziekenhuis, revalidatie, arbeidsongeschiktheid. Dat geld komt niet uit de lucht vallen, ik betaal liever lage premies.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:19:
[...]

zal het over mijn jaar score maar niet hebben voor dit jaar :X iets met eens 4 weken vakantie. ipv. de normale weekjes. O-)
Maar: Het levert in jouw geval wel altijd leuke verhalen op :Y

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:35:
Klopt, ik heb het nagevraagd (niet bij Shark maar bij een leverancier) en mij is verteld dat Shark de verantwoordelijkheid neemt. Schijnbaar houdt dat in dat boetes door hen betaald zouden worden, maar hier kan ik uiteraard verder geen garanties in bieden :)

Motor-forum.nl

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat zou ik graag zwart op wit willen hebben voordat ik er mee zou gaan rijden...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Maar: Het levert in jouw geval wel altijd leuke verhalen op :Y
zoals mijn laatste richting polen Tsjechië en Slowakije. en het gebrek aan zin om om te keren als ik ook rechtdoor kan :+

http://www.motor-forum.nl...den-naar-Duitsland-1.html

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 09-06-2015 20:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:03:
Ik heb een Dark Smoke en het valt reuze mee hoor. Ja, het zal tricky worden als de lampen uit staan in de tunnel (wanneer gebeurt dat nou?), maar je bent echt niet meteen blind of zo. Gaat prima. :)
Tijdens meerdaagse ritjes (openbare weg) neem ik sowieso altijd twee vizieren mee, één Dark Smoke vizier en één helder vizier mét "pinlock" insert.

Bij weinig/geen zon, dus op een bewolkte of regenachtige dag, is een Dark Smoke vizier niet echt prettig in verband met te weinig contrast (IMHO).

Nou moet ik wel zeggen dat ik er meestal ook nog een zonnebril óf een heldere bril, zonder sterkte, onder draag zodat ik m'n vizier open kan zetten zonder daarbij ongedierte in m'n ogen te gaan krijgen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:03:
Hier heb ik een zilver vizier met dark smoke pinlock erin, zeer fijn voor zonnige dagen maar het is echt een drama in de nacht. Je ziet alleen maar de verlichting van autos en de rest is zwart/wit wat niet heel erg is voor korte ritjes maar je moet je wel een stuk harder concentreren waardoor je sneller moe wordt tijdens lange ritjes. Het liefst heb ik ook altijd beide vizieren bij me, de zilvere en transparante.

• Nero22
Nee, voor de avonden kan ik het ook zeker niet aanraden. :D Ik doe het wel eens voor de korte ritjes naar mijn werk in de nacht omdat ik te lui ben om van vizier te wisselen, maar relaxed is anders. Meestal rijd ik dan ook met vizier open.

[ Voor 60% gewijzigd door Nero22 op 09-06-2015 20:52 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
cyntax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:36:
[...]

Hier heb ik een zilver vizier met dark smoke pinlock erin, zeer fijn voor zonnige dagen maar het is echt een drama in de nacht. Je ziet alleen maar de verlichting van autos en de rest is zwart/wit wat niet heel erg is voor korte ritjes maar je moet je wel een stuk harder concentreren waardoor je sneller moe wordt tijdens lange ritjes. Het liefst heb ik ook altijd beide vizieren bij me, de zilvere en transparante.
cyntax, ik las dat je een 650cc Husky rijdt... Is dat dan de TR650 Strada? Terra? Kan je er iets over delen? (hoewel ze niet meer gemaakt worden moet ik zeggen dat ze me wel interesseren)

• SL65
  • Nu online
cyntax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:36:
[...]

Oké. Ja ik rij zelf zelden 's nachts, maar je zal net zien dat je met zo'n vizier dan in het donker naar huis moet rijden.

Twee vizieren wordt wat onhandig. Ik denk dat ik het maar laat bij mijn huidige vizier.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:26
Mijn Thundercat is voorzien van twee nieuwe banden (Pilot Road 4). Ik ben benieuwd of ik verschil zal merken. :P

* Mawlana is € 330 lichter geworden.. :'(

Ketting en tandwielen zijn ook toe aan vervanging. Dat gaat volgende week gebeuren. Jeej.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:34

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou echt niet meer zonder de combinatie van helder vizier (met pinlock) incl bijna geheel dekkend inklapbaar zonnevizier eronder :) Ideaal, aangezien ik vaak op dezelfde dag zowel in de felle zon als in het donker rijdt. Geen geklooi met vizieren wisselen, kan hem even wegklappen in tunnels, en ik kan gewoon mijn normale bril ophouden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:39:
Ik zou echt niet meer zonder de combinatie van helder vizier (met pinlock) incl bijna geheel dekkend inklapbaar zonnevizier eronder :) Ideaal, aangezien ik vaak op dezelfde dag zowel in de felle zon als in het donker rijdt. Geen geklooi met vizieren wisselen, kan hem even wegklappen in tunnels, en ik kan gewoon mijn normale bril ophouden :)
de beste combi _/-\o_ en omdat het zonnevizier lekker dicht op mijn neus zit rij ik dus vaak met vizier open en zonnevizier omlaag. met de wind in je bakkes houd je het veel langer uit. en als ik roep veel langer. weten de meeste wel hoelang dat is O-)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DECOY88 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:42:
[...]

de beste combi _/-\o_ en omdat het zonnevizier lekker dicht op mijn neus zit rij ik dus vaak met vizier open en zonnevizier omlaag. met de wind in je bakkes houd je het veel langer uit. en als ik roep veel langer. weten de meeste wel hoelang dat is O-)
Same here, onder de ~70 is mijn vizier bijna nooit dicht :)

• cyntax
Dryhte schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:54:
[...]

cyntax, ik las dat je een 650cc Husky rijdt... Is dat dan de TR650 Strada? Terra? Kan je er iets over delen? (hoewel ze niet meer gemaakt worden moet ik zeggen dat ze me wel interesseren)
Yes, de TR650 Terra, hij staat momenteel weer bij de dealer om heel wat SW motech zooi erop te schroeven , maar zodra ik mn motor weer terug heb zal ik wel een korte review erover schrijven :). Had trouwens de laatste nieuwe TR650 bestemd voor de Nederlandse markt gekocht als het goed is :P, de rest is allemaal geïmporteerd door de dealers uit het buitenland wat in principe ook niet erg is. Ze worden wel langzamer hand lastiger te verkrijgen
Chakotay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:39:
Heb ook een inklapbaar zonnevizier in mijn helm zitten alleen is die dus niet geheel dekkend :(, als de zon fel is wordt ik alsnog onder de zonnevizier verblind door de weerspiegeling op het dashboard en de weg.

• Nero22
Onder mijn donkere vizier zit ook nog een zonnevizier. :') Helaas is die ondertussen zo bekrast dat ik in de zon alleen nog maar minder zie als ik daarbij ook nog mijn heldere vizier dicht doe. Dus het is of vizier open > zonneklepje of donker vizier.

Het is wat. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Nero22 op 09-06-2015 21:50 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:59
Chakotay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:46:
[...]

En ook hier van hetzelfde. :)

Never ever financial advice...

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:46:
[...]

als het een beetje weer is zelfs niet op de snelweg. alleen de laatste tijd veel met mijn helm dicht gereden vanwege mijn hooikoorts :r :r :r

• Nero22
DECOY88 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:57:
[...]

als het een beetje weer is zelfs niet op de snelweg. alleen de laatste tijd veel met mijn helm dicht gereden vanwege mijn hooikoorts :r :r :r
Hooikoorts. :X Ik heb tijdens het motorrijden ook op een hele andere manier leren niesen. Het is tegenwoordig meer hoesten, hehe.

• DECOY88
(overleden)
Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Hooikoorts. :X Ik heb tijdens het motorrijden ook op een hele andere manier leren niesen. Het is tegenwoordig meer hoesten, hehe.
heb het geluk dat mijn medicijnen bijna alles kunnen onderdrukken. alleen mijn neus begint behoorlijk te irriteren en als die eenmaal geïrriteerd is heb ik een loopneus voor 3 dagen. maar aangezien het een leuke reactie is vreet het verschikkelijk veel energie van mij. en kan je mij gewoon opvegen :X gelukkig heb ik dat nu beter in de hand. en jeukende ogen al is dat voornamelijk s avonds als de medicijnen beginnen uit te werken -O-

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Loratadine tegen de hooikoorts en met name rond deze tijd van het jaar last van. Voor de rest sowieso altijd m'n vizier dicht (wil ook geen meuk tussen m'n vizier en m'n pinlock jakkeren).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:02:
Loratadine tegen de hooikoorts en met name rond deze tijd van het jaar last van. Voor de rest sowieso altijd m'n vizier dicht (wil ook geen meuk tussen m'n vizier en m'n pinlock jakkeren).
Normale "Aspirine" in combinatie met "Sinaspril" (paracetalmol met een "smaakje") werkt goed tegen hooikoorts :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:07:
[...]

Normale "Aspirine" in combinatie met "Sinaspril" (paracetalmol met een "smaakje") werkt goed tegen hooikoorts :+
Foei, geen medicijnen door elkaar gebruiken hè! :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hUxlKMTCH9c]

Wat bijelkaar geknipt en geplakt... maar zeau jammer dat YT steeds de kwaliteit zo vernaggeld :S Want zo hoort het eruit te zien: http://i.imgur.com/PF0wM2q.jpg

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:51:
Nee, voor de avonden kan ik het ook zeker niet aanraden. :D Ik doe het wel eens voor de korte ritjes naar mijn werk in de nacht omdat ik te lui ben om van vizier te wisselen, maar relaxed is anders. Meestal rijd ik dan ook met vizier open.
Ha, zelfde hier. Ik ben net met open vizier naar kantoor gereden en morgenochtend met gesloten donker vizier weer terug. Ik heb dat ding er eigenlijk vooral voor de show in zitten, want m'n helm heeft gewoon ook nog een ingebouwd zonnekleppie.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Morgen waarschijnlijk kijken naar een Yamaha Diversion 600, ben benieuwd!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick-Jan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:37:
Morgen waarschijnlijk kijken naar een Yamaha Diversion 600, ben benieuwd!
Welke Diversion (XJ6) serie ga je naar kijken?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik rijdt normaal met donker vizier of zo'n olievizier. Helaas is mijn olievizier van LS2 inmiddels licht beschadigt met putjes. Kwaliteit van het vizier is minder dan ik verwachtte. En ja, als het plotseling regent of donkerder is dan verwacht is het lastig het wegdek inschatten.

Inmiddels heb ik voor donker en regenachtige dagen een geel vizier besteld, ben benieuwd.
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Hangt van merk/type af

[video]
Mooie broek hoor, maar met een riem beschadig je je motor...En die heup protectie ziet er niet high tech uit.

Ik heb inmiddels in me racesuit, combi en textiel pakkie deze heupprotectors geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://assets.motorcyclegear.com/image/path/58749/small/Tryonic.jpg

Standaard zat die al in me textiel, maar in me leer zat nog een matig schuimpje. Kost allemaal wat centen, maar beter zo dan boel breken :X

http://www.revit.eu/Produkte/TPG001/

Al met al bieden deze broeken geen echte mogelijkheden tot aanritsen van een jas....Misschien leuke kleding voor de terrasridders. Voor woon-werk ook niet ideaal volgens de reacties hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Ghostrider op 10-06-2015 00:05 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• kazzzdafke
steveman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:16[/message]:
[...]

[video]

Wat bijelkaar geknipt en geplakt... maar zeau jammer dat YT steeds de kwaliteit zo vernaggeld :S Want zo hoort het eruit te zien: http://i.imgur.com/PF0wM2q.jpg
Mooi! Maar ik heb 2 vragen: foto van de mount van je gopro en welke mount voor je gsm?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:47:
[...]

Welke Diversion (XJ6) serie ga je naar kijken?
Xj600s, het oudere model. Zal in elk geval een flinke upgrade zijn vanaf een 2cylinder 125.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

talin

ES-MA

Nero22 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:48:
Onder mijn donkere vizier zit ook nog een zonnevizier. :') Helaas is die ondertussen zo bekrast dat ik in de zon alleen nog maar minder zie als ik daarbij ook nog mijn heldere vizier dicht doe. Dus het is of vizier open > zonneklepje of donker vizier.

Het is wat. :+
wat voor helm heb je?
dan kan je volgens mij nog beter een imitatie van Ebay er op zetten dan straks een keer een regenbui krijgen.

* talin prijst zich gelukkig dat ie altijd Arai had en dat ie gratis vizieren kreeg.
heb er nu zelfs nog een stuk of 10 nieuw liggen, van die vlakke waar je tear-off's op kunnen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• tellavist
Hier ook een helm met 'clear' vizier. En daar onder een volledig afdekkende 'zonnebril'.
Ik heb nog geen smoke vizieren o.i.d. gehad, zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten hebben?
Zodat ik incognito op de motor zit misschien?! :+

Even wat anders...
Wat is een 'pinlock'? :+

Een handtekening?!

• DinX

DinX

Motormuis

Ghostrider schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:58:

Mooie broek hoor, maar met een riem beschadig je je motor...
Mijn jas komt toch echt wel over m'n riem heen hoor :?
Niet iedereen zit met z'n knieën in z'n nek op een rijstraket.
Ghostrider schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:58:

Al met al bieden deze broeken geen echte mogelijkheden tot aanritsen van een jas....Misschien leuke kleding voor de terrasridders. Voor woon-werk ook niet ideaal volgens de reacties hier.
Mja, had het er gisteren op IRC nog over.
Ik moet namiddag bijvoorbeeld 3 uur naar een "niet-vaste" werklocatie (de collega's in een andere stad), morgen moet ik dan weer naar een demo bij een leverancier voor een paar uur (al helemaal geen plan om daar te zitten omkleden). Voor zulke momenten is het wel handig.
Voor de rest draag ik ook m'n gewone textielpak.

[ Voor 62% gewijzigd door DinX op 10-06-2015 10:20 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kazzzdafke schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:29:
[...]

Mooi! Maar ik heb 2 vragen: foto van de mount van je gopro en welke mount voor je gsm?
Camera, SJ4000, zit vast op de tank/frame/monoseat cover met zo'n plakgeval als deze:
http://www.dx.com/p/minii...ro3-2-227198#.VXfyH_mqpBc (behuizing heeft dezelfde aansluiting als die GoPro gebruikt.

De telefoon zit vast middels Velcro-stickers. De harde kant zit op het hoesje van m'n (oude) telefoon, en de pluizige kant zit vast op een stukje alluminium, wat weer met twee slangklemmen om de stuurstang vast zit.

Zo zat het op m'n oude motor, met m'n nog oudere telefoon :+

• tellavist
DinX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Niet iedereen zit met z'n knieën in z'n nek op een rijstraket.
_O-

Een handtekening?!

• cyntax
tellavist schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:15:
Hier ook een helm met 'clear' vizier. En daar onder een volledig afdekkende 'zonnebril'.
Ik heb nog geen smoke vizieren o.i.d. gehad, zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten hebben?
Zodat ik incognito op de motor zit misschien?! :+

Even wat anders...
Wat is een 'pinlock'? :+
Heb een keer geprobeerd om met mijn bril op te rijden maar dat doe ik nooit meer, wat zit dat oncomfortabel :P. Die pootjes die lekker knellen tussen je slaap en de helmvoering, vandaar ook de getinte vizier voor mij.

Dit is een pinlock:
Pinlock® offers a fantastic solution against visor fogging.
Fogging can easily occur because of the difference in temperature inside and outside your helmet and your moist breath.
The Pinlock® insert is made of a moisture-absorbing plastic and, therefore, the surface basically dry when used.
The insert also has a silicone seal that creates a double shield between the visor and the Pinlock® insert.
This air-tight pocket ensures that the difference in temperature becomes significantly lowered.
The Pinlock® insert absorbs moisture on the inside and offers you continuous clear and high visibility.
Pinlock® have different inserts for different helmets:
Dat binnenste gedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://www.sportrider.com/sites/sportrider.com/files/import/header_images/146-1110-01-z%2Bshoei%2Bpinlock-faceshield.jpg

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:10

Vrijdag

De Zwarte

Marc Rademaker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:38:
Zeker nooit Sons of Anarchy gekeken, of andere shows met motoren erin :p
Volgens mij rijden ze met SoA allemaal met helmen op. Nuja, van die potjes dan :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• tellavist
cyntax schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:31:
[...]

Heb een keer geprobeerd om met mijn bril op te rijden maar dat doe ik nooit meer, wat zit dat oncomfortabel :P. Die pootjes die lekker knellen tussen je slaap en de helmvoering, vandaar ook de getinte vizier voor mij.

Dit is een pinlock:

[...]

Dat binnenste gedeelte:
[afbeelding]
Poe poe! Fancy pantsy hoor! :>
ALS mijn vizier beslaat (dat is echt zeer zelden) doe ik m'n vizier gewoon 1 standje omhoog, zodat er lucht van buiten naar binnen kan. dan is alles in 1 keer weg :)

Een handtekening?!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nooit pinlock nodig gehad. Ik heb een Shark Speed -R, met heel dik vizier. Echt iets van 4mm dik. Met traploze verstelling, waarvan je de weerstand ook nog eens kunt bijstellen. :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:38:
Nooit pinlock nodig gehad. Ik heb een Shark Speed -R, met heel dik vizier. Echt iets van 4mm dik. Met traploze verstelling, waarvan je de weerstand ook nog eens kunt bijstellen. :)
Huh, hoe stel je die weerstand bij, dat lijkt me ook wel wat!

/me heeft ook die helm

Verwijderd

/me vindt dat elke rijstraket zo de shredder in mag >:) :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
cyntax schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:31:
[...]

Dit is een pinlock:

[...]

Dat binnenste gedeelte:
[afbeelding]
Ik rijd altijd met een bril op (zie niet helemaal scherp zonder :+ ), heb er helemaal geen last van. Kwestie van een goede bril en helm uitzoeken :P

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:40
Vrijdag schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:37:
[...]

Volgens mij rijden ze met SoA allemaal met helmen op. Nuja, van die potjes dan :P
Totdat er iemand achterop stapt. Dan doet de passagier het 'potje' op :p

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb nog nooit zonder bril gereden... Zie dan niets meer :+ Met verschillende helmen (Shark & Schuberth) nog nooit problemen gehad met de pootjes kwijt kunnen zonder dat het gaat knellen, en sinds een paar maanden zitten er ook nog in-ear oordopjes met een (zachte) haak om mijn oor heen tussengepropt. Gaat allemaal prima, zonder dat de helm te los zit :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

steveman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:42:
[...]

Huh, hoe stel je die weerstand bij, dat lijkt me ook wel wat!

/me heeft ook die helm
http://www.frasersmotorcy...magemanager/Speed-R-A.jpg

Je hebt bij de zijkant van je vizier dat wieltje, en dat 'unlock'-palletje. In dat palletje heb je plek voor het mini-imbus sleuteltje, en kan je de weerstand bijstellen.

Niet te los, want als je vizier mooi helder is, en hij klapt dicht bij 60kmpu+, heb jij even geen idee wat er precies gebeurde. :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus eigenlijk zeg je dat je vizier niet té schoon moet zijn?

Ik had laatst een schampschot met een vogel. Ik reed met 100-110 km/h en opeens een rotklap van de zijkant tegen mijn helm, en daarna tegen mijn schouder. Ik besefte pas wat er was gebeurd toen ik de veertjes uit de plooien van mijn pak kon plukken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:55:
Dus eigenlijk zeg je dat je vizier niet té schoon moet zijn?
Nee, als je vizier te los zit, en dichtklapt door de wind.. Als je vizier dan heel schoon is, weet je even niet wat er gebeurd (want je ziet het vizier in die flits dat ie omlaag komt niet)..

• GenjiBlade
  • Laatst online: 26-12 09:28
Alsof er al niet genoeg racing royalty en eye-candy al rond zou lopen/rijden op de GW:FoS (Goodwood Festival of Speed), krijg ik opeens deze link in mn mail.

Bruce Anstey en John McGuinness, beiden op hun Fireblades. James Hillier op z'n ZX10R, Ryuichi Kiyonari, Stoner, Roberts en méér! :o :D

Ik kan écht niet wachten. :9~ O+

• tellavist
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Probeer me maar eens te pakken te krijgen op m'n rijstraketje 8)
Mijn arme Honda CBR de shredder in wensen... En bedankt hè, nu kan ik weer een week lang verhaaltjes voorlezen alvorens ik de schuurdeur op slot kan doen. Motoren hebben ook gevoelens! :-(

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Oi! :P

Mogen pastaraketten wel? Die heb ik ook nog :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Marc Rademaker schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Totdat er iemand achterop stapt. Dan doet de passagier het 'potje' op :p
Ohja dat is waar inderdaad :P
Ik las eens in een blaadje een verslag van iemand die naar Sturgis was geweest en daar reed bijna niemand met een helm, of welke beschermende kleding whatsoever :X Maargoed, dat zal wel bij het imago horen. Ik ben meer van ATGATT :9

Hoewel, ik heb die fiets nu al vanaf oktober en er, afgezien van er mee terug naar huis rijden, misschien vijf kilometer op gereden. Elke keer is er wel wat anders stuk en omdat ie bij mijn ouders staat en ik daar niet zo heel vaak ben schiet het allemaal niet op met herstellen. Nu is mijn tank eindelijk klaar en blijkt dat het benzinekraantje niet goed meer afsluit. Hopen dat een nieuwe pakking zal helpen maar ik vrees van niet... :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:40
Vrijdag schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Ohja dat is waar inderdaad :P
Ik las eens in een blaadje een verslag van iemand die naar Sturgis was geweest en daar reed bijna niemand met een helm, of welke beschermende kleding whatsoever :X Maargoed, dat zal wel bij het imago horen. Ik ben meer van ATGATT :9

Hoewel, ik heb die fiets nu al vanaf oktober en er, afgezien van er mee terug naar huis rijden, misschien vijf kilometer op gereden. Elke keer is er wel wat anders stuk en omdat ie bij mijn ouders staat en ik daar niet zo heel vaak ben schiet het allemaal niet op met herstellen. Nu is mijn tank eindelijk klaar en blijkt dat het benzinekraantje niet goed meer afsluit. Hopen dat een nieuwe pakking zal helpen maar ik vrees van niet... :'(
Ik rijd ook altijd in full gear. Heb toen ik nog in Utrecht woonde wel een aantal keer van huis naar vriendin, 5 kilometer, max 50, zonder broek / laarzen gereden. Maar daar ben ik op gegeven moment ook mee opgehouden.

Wat wel zo is, dat in de VS, op je chopper, met max hellinghoek van 5 graden, geen bocht in de hele staat te bekennen, geen hond op de weg, de kans op een aanrijding een stuk kleiner is.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Marc Rademaker schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Wat wel zo is, dat in de VS, op je chopper, met max hellinghoek van 5 graden, geen bocht in de hele staat te bekennen, geen hond op de weg, de kans op een aanrijding een stuk kleiner is.
Je vergeet een Harley zelfbouw pareltje die uit elkaar kan vallen en de befaamde speedwobble.. :+

Nee, liever full gear op een rijstraket in EU..

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

talin schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:11:
[...]

wat voor helm heb je?
dan kan je volgens mij nog beter een imitatie van Ebay er op zetten dan straks een keer een regenbui krijgen.

* talin prijst zich gelukkig dat ie altijd Arai had en dat ie gratis vizieren kreeg.
heb er nu zelfs nog een stuk of 10 nieuw liggen, van die vlakke waar je tear-off's op kunnen.
Ik rijd ook met tear-off's. Erg makkelijk _/-\o_ (En pinlock heb ik nooit niet gehad:P )

@Pinlock verhaal: Hebben jullie dat niet nodig??? Dan rijd je te langzaam ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Marc Rademaker schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Ik rijd ook altijd in full gear. Heb toen ik nog in Utrecht woonde wel een aantal keer van huis naar vriendin, 5 kilometer, max 50, zonder broek / laarzen gereden. Maar daar ben ik op gegeven moment ook mee opgehouden.

Op het hier zo verguisde motorforum zag ik een tijdje terug een mooie opmerking over geen beschermende kleding dragen "als het maar een klein stukje is binnen de bebouwde kom":

"Hou je hand eens op het asfalt en druk dan goed hard. Trek je hand dan zo snel mogelijk weg. Dat is ongeveer het effect op je huid als je zonder beschermende kleding met 40-50km onderuit gaat."

Vond ik best hout snijden die opmerking.

De wegen in de VS zijn inderdaad erg vaak erg lang en recht maar wat ik gehoord heb van een vriend van mij die een tijdje daar op vakantie is geweest is dat het wegdek veelal erbarmelijk onderhouden is. Lijkt me ook geen pretje :X

• kazzzdafke
Ik heb 2x een jeans aangehad op de motor, 1x is het fout gegaan aan 35/u.
Ik wil gerust een foto uploaden, maar ik denk niet dat je daar zo blij van wordt.

Al bij al viel het goed mee, omdat ik MAAR 35 reed, maar het had veel erger kunnen zijn.

Toch 3 weken dagelijkse verzorging nodig, water in de knie, ... Maar dat is nu achter de rug. Sinds zondag zelfs de eerste keer weer gaan MTB'n en het lukte..

• DinX

DinX

Motormuis

OK.

Ik ben net even langs RAD gereden en heb die full kevlar broek aan gehad.
Bevindingen:

• Het ding is zeer stevig. Que dikte en stugheid zit het een beetje tussen m'n leren pak en m'n textiel pak met alle liners erin.
• De buitenlaag is dik/keihard denim, de tussenlaag is volledig kevlar en dan zit er nog een sponsachtige binnenlaag
• Protectoren: voorzien van zeer dikke, harde protectoren op knieën en heup. Ze zijn dikker en steviger dan de standaard CE protectoren van m'n textiel pak. Geen schuimpjes dus
• Pasvorm: zit lekker

Maar, de nadelen

• Doordat het zo stevig in elkaar zit (al die lagen textiel, beschermstukken,...) is het meteen ook belachelijk warm. Als je aan het rijden bent zal het allemaal wel lekker meevallen, maar ik heb ze 10 minuten aan gehad in de zaak, zitten op een krukje en het was érg warm. Niet een broek die je 4 uur in een kantooromgeving van 24° gaat dragen
• In mijn geval smeerplekken. Ik weet niet waar ze altijd vandaan komen, maar m'n huidige textiel pak zit 2 weken na het wassen alweer vol met olie/vet/whatever plekken. Leuk als je zo aan komt op een locatie.

Conclusie: mooi uitziende, stevige en goed beschermde broek voor de gemiddelde tourrijder die 90km met de vrouw een ritje gaat doen. Niet iets om uren aan een stuk aan te hebben naast de motor.

In mijn geval is het nog makkelijker om gewoon m'n standaard jeans onder m'n pak aan te doen en op de parking even m'n laarzen uit te doen om hem in de koffer te smijten. Zo'n jeans kan je toch enkel en alleen met mooi/warm weer aan doen, dan is het ook geen probleem om 1 minuut op je sokken op een parkeerplaats te staan.

Voor die 200 euro heb ik, ter vergelijking, een upgrade naar een luxe kajuit heen en terug naar Marokko tijdens m'n vakantie :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 10-06-2015 12:02 ]

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Probeer me maar eens te pakken te krijgen op m'n rijstraketje 8)
:) :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2012/02/sportsbike-riders-copy.jpg
Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste