Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 21:10

talin

ES-MA

Tylen schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:44:
[...]

In dat geval is het beter alles te vervangen linkt mij? Better safe then sorry.
in het geval van het plaatje wel ja maar als je minieme inslag ziet kan je dat nog best een keer vijlen.
met de motoren waar ik mee geraced heb ( en waar ik zelf aan mocht sleutelen ) verving ik per race de hele set ( was ook wel nodig ) en lapte ik de gebruikte op en die ging op reserve.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:17:
Een erg leuke motor voor zowel beginners als gevorderde rijders :)
:Y)
tdw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:34:
[...]

De advertentie is niet beschikbaar hier...
Even via een andere site dan.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Ricepuppet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:09:
Zo uh, daar ben ik weer.

Door drukte helemaal vergeten dat ik ook nog eens moet komen ouwehoeren in dit topic!

Inmiddels al weer wat kilometers afgelegd met de Suzuki Bandit na zijn opknapbeurt, maar het project is voor mij beeindigd en hij gaat nu de verkoop in.

Schroom niet om een kennis/jezelf voor interesse te wekken :P

[afbeelding]
Leuke dingetje, kriebelt wel een beetje om hem over te nemen.
Maar heb nog niet mijn rijbewijs en denk pas over een maandje of zo af te rijden.
Lijkt me wijs om eerst even wat modellen te proberen O-)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

De advertentie Suzuki bandit gsf 600s prachtige staat spotprijs is niet gevonden.
:D

Edit: Ah, je hebt de titel aangepast. Denk dat het daarom fout gaat

[ Voor 8% gewijzigd door tdw op 08-06-2015 12:21 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Ricepuppet
Ja daaaaaagg TDW - de rest ziet hem, misschien Windows XP upgraden en niet meer via Netscape Navigator 4.0 surfen B)
Elsandre schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Leuke dingetje, kriebelt wel een beetje om hem over te nemen.
Maar heb nog niet mijn rijbewijs en denk pas over een maandje of zo af te rijden.
Lijkt me wijs om eerst even wat modellen te proberen O-)
Ik hoor het graag van je. Motor staat voorlopig nog hier, staat pas sinds een paar dagen te koop. Meestal kom je als beginner alsnog uit op de CBR's/Fazers/Bandits etc.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• tdw

tdw

Amai seg!

Ricepuppet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Ja daaaaaagg TDW - de rest ziet hem, misschien Windows XP upgraden en niet meer via Netscape Navigator 4.0 surfen B)
Afbeeldingslocatie: http://img.thijsdewert.com/albums/userpics/10001/motor.jpg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Ricepuppet
Hmm.

Maar de bovenste is het dus!

• Elsandre
Ik hoor het graag van je. Motor staat voorlopig nog hier, staat pas sinds een paar dagen te koop. Meestal kom je als beginner alsnog uit op de CBR's/Fazers/Bandits etc.
Ja sowieso zit ik naar de standaard 600's te kijken, wil iig normaal rechtop zitten en rond de 2k zitten qua aanschaf.
Mijn gedachten lopen uit van CB 500 tot FZ6s.
Dus in principe de standaard naked/kleine fairing types, wel graag met windschermpje voor op de snelweg :).

Die van jou past eigenlijk wel bij al mijn wensen, vind het alleen lastig om het aan te kopen met de history van de vorige eigenaar die hem zo slecht heeft onderhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Elsandre op 08-06-2015 12:30 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Ivm de FZ6 zou ik toch de S2 aanraden.
Enkel en alleen maar om de betere remmen :), maar het frame is ook lichter/stijver.

In October 2006, Yamaha announced an updated FZ6 for the 2007 model year.[1] The FZ6 received optimized fuel injection (FI) system mapping, redesigned fairing and windscreen, new instrument cluster with analog tachometer and digital speedometer (similar to the FZ1), new four-piston monoblock brake calipers for the front brake, alumite-finished front forks with revised damping, a three-way catalytic converter, a new seat design, a new rear swingarm, and new passenger footpegs. European versions other than the S2 have reduced power of 78 hp (58 kW).

Wel goed kijken dat het chassisnummer met RJ14 begint, dan is het een S2 versie. Anders een overjaars 2007 model mss of maar de 78pk versie.

Never ever financial advice...

• Elsandre
kazzzdafke schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:41:
Ivm de FZ6 zou ik toch de S2 aanraden.
Enkel en alleen maar om de betere remmen :), maar het frame is ook lichter/stijver.

In October 2006, Yamaha announced an updated FZ6 for the 2007 model year.\[1] The FZ6 received optimized fuel injection (FI) system mapping, redesigned fairing and windscreen, new instrument cluster with analog tachometer and digital speedometer (similar to the FZ1), new four-piston monoblock brake calipers for the front brake, alumite-finished front forks with revised damping, a three-way catalytic converter, a new seat design, a new rear swingarm, and new passenger footpegs. European versions other than the S2 have reduced power of 78 hp (58 kW).

Wel goed kijken dat het chassisnummer met RJ14 begint, dan is het een S2 versie. Anders een overjaars 2007 model mss of maar de 78pk versie.
Maximaal wil ik 3k uitgeven aan mijn eerste motor, lijkt me handig om eerst ervaring op te doen voordat ik een mooie motor ga aanschaffen waarop elk krasje doodzonde is.
De FZ6'en zijn nog best duur als je naar de -/+ 2007 versies kijkt.

Sowieso hoef ik geen supersnel ding, gaat mij meer om het rijden.
Als ik de motor zat ben zie ik dan wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Elsandre op 08-06-2015 13:06 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:51:
[...]

Net zo'n kwast die zo met z'n kneedown (want belangrijk) bezig is dat ie bijna in de grille van een vrachtwaggel verdwijnt. Helaas is er nog geen IQ test bij de rijbewijs :+
Moet altijd lachen als ik achter hem rijdt, mijn knie is dan nog een aardig stuk verwijderd van de grond...daarbij loop ik vaak op hem in :P

Al met al is die kwast zijn verkeersinzicht wel minimaal inderdaad. Naar mijn gevoel gaat het vaak op geluk goed.

Asus Zenbook i7 256gb

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31
Ghostrider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Moet altijd lachen als ik achter hem rijdt, mijn knie is dan nog een aardig stuk verwijderd van de grond...daarbij loop ik vaak op hem in :P

Al met al is die kwast zijn verkeersinzicht wel minimaal inderdaad. Naar mijn gevoel gaat het vaak op geluk goed.
Wil je er dan wel mee rijden? Als ik samen moet rijden met kwasten die structureel aan het solliciteren zijn naar een ongeluk hoef ik daar niet mee op pad. Je zou er een trauma aan overhouden.

XXXVI

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vroeg me al af; aan de hand van de snelheid zou het knietje wat overbodig zijn :)

• Ricepuppet
Elsandre schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Ja sowieso zit ik naar de standaard 600's te kijken, wil iig normaal rechtop zitten en rond de 2k zitten qua aanschaf.
Mijn gedachten lopen uit van CB 500 tot FZ6s.
Dus in principe de standaard naked/kleine fairing types, wel graag met windschermpje voor op de snelweg :).

Die van jou past eigenlijk wel bij al mijn wensen, vind het alleen lastig om het aan te kopen met de history van de vorige eigenaar die hem zo slecht heeft onderhouden.
Daarom heb ik hem volledig opgeknapt.

Waar het voornamelijk om ging bij de vorige eigenaar, is het buiten laten staan zonder doek; dit heeft voor roest gezorgd.

Daarom heb ik alle oppervlakkige roestige onderdelen vervangen of opnieuw (pro) gespoten

- Bouten
- Stangen
- Poten/brug

Ook de kettingset was compleet gaar; daar heb ik een splinternieuwe op laten zetten. Dat was het technische gedeelte.

Verder heb ik de motorfiets een grote beurt gegeven; bougies, olie en diode vervangen (etc. wat erbij hoort)

Voor de rest heb ik het windscherm zwart gespoten omdat deze vergeeld was. Motorfiets draait weer als nieuw en ziet er goed uit.

Ik ben eerlijk over wat ik eraan heb gedaan en de historie. Ik had, net zoals de vorige eigenaar ook een partij leugens kunnen verkopen.

Maar zo ben ik niet, ik wil dat de volgende rijder veilig en tevreden de weg op kan :Y) (heb al meerdere motoren opgeknapt en verkocht - advertenties hebben hier ook in dit topic gestaan btw)

Oja; en een proefrit mag natuurlijk altijd!

[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 08-06-2015 13:13 ]

• Elsandre
Ricepuppet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Daarom heb ik hem volledig opgeknapt.

Waar het voornamelijk om ging bij de vorige eigenaar, is het buiten laten staan zonder doek; dit heeft voor roest gezorgd.

Daarom heb ik alle oppervlakkige roestige onderdelen vervangen of opnieuw (pro) gespoten

- Bouten
- Stangen
- Poten/brug

Ook de kettingset was compleet gaar; daar heb ik een splinternieuwe op laten zetten. Dat was het technische gedeelte.

Verder heb ik de motorfiets een grote beurt gegeven; bougies, olie en diode vervangen (etc. wat erbij hoort)

Voor de rest heb ik het windscherm zwart gespoten omdat deze vergeeld was. Motorfiets draait weer als nieuw en ziet er goed uit.

Ik ben eerlijk over wat ik eraan heb gedaan en de historie. Ik had, net zoals de vorige eigenaar ook een partij leugens kunnen verkopen.
Ik snap het helemaal, en je lijkt me ook betrouwbaar.
Helaas kan ik er nog niet op proefrijden omdat ik geen rijbewijs heb.
En wil wel graag voelen hoe het rijd voordat ik een motor aanschaf ;)
MikeyMan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:09:
Ik vroeg me al af; aan de hand van de snelheid zou het knietje wat overbodig zijn :)
Je ziet hem ook een beetje extra z'n lichaam inzetten om de grond te kunnen halen :P
Snap niet waarom je zo nodig een knie aan de grond moet hebben?

Met lessen kan ik hard genoeg door een bocht met normaal te blijven tegensturen.

[ Voor 76% gewijzigd door Elsandre op 08-06-2015 13:14 ]

• Ricepuppet
Elsandre schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Ik snap het helemaal, en je lijkt me ook betrouwbaar.
Helaas kan ik er nog niet op proefrijden omdat ik geen rijbewijs heb.
En wil wel graag voelen hoe het rijd voordat ik een motor aanschaf ;)
Ik snap jouw ook helemaal :)

Tegen de tijd dat je zover bent en de motor er dan nog is, hoor ik het graag!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-12 22:08
Jou*

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Workaholic schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:49:
Heerlijk motordagje gisteren :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Begint toch te kriebelen om naar een ducati te kijken (naked) na het horen van een ducati supersport gisteren.. wow! Maar even informeren wat ik terug kan krijgen voor deze CBR 600F (eerste eigenaar, paar duizend km nog maar op de teller)
Wat een plaatje! :9~
Zou gewoon eens op marktplaats kijken wat de gek er voor geeft :)
Waarom geen panigale i.p.v. deze CBR?
Mijn droom motor:
Ducatie panigale 1299r O+
Ooit.....
Dit is een motorforum topic.
Voor gezeur over spelling verwijs ik je graag door naar: www.dumpert.nl
Wil je toch praten met mede slachtoffers die het ook nodig vinden hier over te zeuren, dan kan je altijd nog hier terecht: www.literatuurforum.nl

[ Voor 24% gewijzigd door tellavist op 08-06-2015 13:50 ]

Een handtekening?!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm tijd voor een beurtje wellicht. Mijn kat kan de ketting van de tandwielen trekken met zn pootje, achter het glaasje van de remolie zie ik koffie en er lekt iets.

And it goes BRAAAAAPP!

• tellavist
ROFLASTC schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:47:
hmm tijd voor een beurtje wellicht. Mijn kat kan de ketting van de tandwielen trekken met zn pootje, achter het glaasje van de remolie zie ik koffie en er lekt iets.
'Hmm tijd voor een beurtje wellicht'
wellicht een kleine understatement? :9

Een handtekening?!

• Ricepuppet
Geboren Rotterdammer, uh.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ephymerous schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:08:
[...]

Wil je er dan wel mee rijden? Als ik samen moet rijden met kwasten die structureel aan het solliciteren zijn naar een ongeluk hoef ik daar niet mee op pad. Je zou er een trauma aan overhouden.
Een ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Natuurlijk ben ik wel zo attent om hem erop te attenderen dat het verstandig is om op je eigen weghelft te blijven als je zo een bocht in duikt.

Al met al vind ik het wel even lekker om niet de voorrijder te zijn.
MikeyMan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:09:
Klopt, hij doet het voornamelijk voor de show :) Na 2 ritjes met hem heb ik 3x een kneedown gedaan, bij hem is het inmiddels ontelbaar :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 08-06-2015 14:50 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• tellavist
Ghostrider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Klopt, hij doet het voornamelijk voor de show :) Na 2 ritjes met hem heb ik 3x een kneedown gedaan, bij hem is het inmiddels ontelbaar :D
Op de openbare weg is een knee down toch altijd voor de show? :9
Een motoGP kneedown op de openbare weg heb je toch de banden niet voor?
Als je echt een 'nuttige' kneedown wilt doen, dus eentje waar je ook echt tijdwinst in een bocht mee krijgt, moet je wel zo lomp hard een bocht in duiken en zo plat gaan dat je geheid een lowsider krijgt met een normale wegband onder je fietsje, of zie ik dit helemaal verkeerd?!
*tellavist moet z'n eerste 'echte' kneedown nog maken :9 (dus zo eentje waar je ook echt sneller bent zegmaar. Correct me if i'm wrong) :+

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 08-06-2015 15:01 ]

Een handtekening?!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dit is met "normale" wegbanden. Dunlop sportsmart2. Als je echt als rossi op de openbare weg wilt gaan met je diablo rosso corsa pirelli nemen.

Ik steek me knie uit enkel voor gevoel, mijn knie raakt dus bijna nooit de grond op de openbare weg.

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:40

Chakotay

Lick here to continue

Ik steek mijn knie vooral vanzelf uit door de manier van verzitten, alleen voor de lol soms een stukje extra om de grond aan te tikken omdat het kan :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• tellavist
Chakotay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:04:
Ik steek mijn knie vooral vanzelf uit door de manier van verzitten, alleen voor de lol soms een stukje extra om de grond aan te tikken omdat het kan :P
Naja precies dit dus.
Ik maak zo nu en dan wel eens een knee down, maar echt alleen maar omdat ik het vet vind om te zien als iemand anders het doet. (dus eigenlijk omdat ik vet stoer wil zijn 8) )
Ik heb echt niet het gevoel dat ik echt veel sneller de bocht door ging als wanneer ik het niet doe haha :)
Dat het leuk is om te doen: daar laat ik geen twijfel over bestaan oOo

Een handtekening?!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:18
Hoe doen jullie dat met je motor opbergen? Ik woon namelijk in een flat en heb wel een schuur maar betwijfel of daar een motor in past. Buiten zet ik hem liever niet, tenzij ik hem aan me auto's velg kan vastbinden ofzo.

En had ook het idee om een Kawasaki Ninja 300 gewoon nieuw te kopen. Maar zit er toch niet in haha. Kan ik beter vergeten.

Misschien toch maar standaard CBR 500 kopen als beginnersmotor. 2e hands voor max 2-3k.

Ik heb wel voorkeur voor (super)sport motor. Enige tips voor goede beginner motors voor als ik over halfjaar ga beginnen met lessen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Aschtra schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:38:
Hoe doen jullie dat met je motor opbergen? Ik woon namelijk in een flat en heb wel een schuur maar betwijfel of daar een motor in past. ..
Ik zelf woon in een flat. Mijn motor mag niet binnen. Niet in de gang, niet in de gedeelde berging.

Maar om die kelder te bereiken moet je een hellingbaan af, en na de deur loopt die nog een meter of 5 door, daar zet ik de tweewieler. Mensen die er op een paar meter toe langslopen zien hem zelfs over het hoofd. :P

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31
_Apache_ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:51:
[...]

Ik zelf woon in een flat. Mijn motor mag niet binnen. Niet in de gang, niet in de gedeelde berging.

Maar om die kelder te bereiken moet je een hellingbaan af, en na de deur loopt die nog een meter of 5 door, daar zet ik de tweewieler. Mensen die er op een paar meter toe langslopen zien hem zelfs over het hoofd. :P
Vriend van mij zet 'm wel in zijn schuurtje onder de flats. Om daar te komen moet hij 50 meter over de stoep. Elke keer als er al iemand buiten zit krijgt hij commentaar :X Terwijl stapvoets, geen herriepijp en een keer per twee weken ofzo :)

XXXVI

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hoe doen jullie dat met je motor opbergen? Ik woon namelijk in een flat en heb wel een schuur maar betwijfel of daar een motor in past. Buiten zet ik hem liever niet, tenzij ik hem aan me auto's velg kan vastbinden ofzo.

En had ook het idee om een Kawasaki Ninja 300 gewoon nieuw te kopen. Maar zit er toch niet in haha. Kan ik beter vergeten.

Misschien toch maar standaard CBR 500 kopen als beginnersmotor. 2e hands voor max 2-3k.

Ik heb wel voorkeur voor (super)sport motor. Enige tips voor goede beginner motors voor als ik over halfjaar ga beginnen met lessen?
Ik woon ook in een flat, en heb daarvoor een garagebox gehuurd. Dit kost me zo'n €50 per maand, maar daar kunnen wel meerdere motoren in, en ik heb ook meteen een mooi plekje om eraan te sleutelen.

Om de motor in de berging te krijgen kan je eventueel nog naar een motormover kijken om makkelijk krappe gangetjes/deuren door te komen.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

ephymerous schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:56:
[...]

Vriend van mij zet 'm wel in zijn schuurtje onder de flats. Om daar te komen moet hij 50 meter over de stoep. Elke keer als er al iemand buiten zit krijgt hij commentaar :X Terwijl stapvoets, geen herriepijp en een keer per twee weken ofzo :)
Ik rij ook elke dag over een asfalt / wandelpaadje naar de stoep, de weg op en dan weg.
Ben ik een keer over het natte gras gegaan, dot gas erop, veld omgeploegd, hoop lol, maar drama voor omstanders.. :+

Ik weet ook niet hoe soepel zijn motor nog rolt, maar beetje gas geven koppeling in en lekker door laten rollen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 08-06-2015 16:13 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij mag bij mij in de parkeergarage. Daarvoor in de berging geparkeerd.

Als je de ruimte hebt om te draaien kan dat zo, anders de al eerder genoemde motormover. (Dan is een middenbok wel praktisch overigens).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dit type

Afbeeldingslocatie: https://www.hbm-machines.com/images/cache/hbm-l-2323-1.jpg-1920x1080-6a6c837c8d.jpg

werkt prima zonder middenbok :)

• tdw

tdw

Amai seg!

ephymerous schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:56:
[...]

Loop/step die laatste 50 meter dan gewoon 8)7

~ James May

• tellavist
tdw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:11:
[...]

Loop/step die laatste 50 meter dan gewoon 8)7
Precies wat ik dacht...
In princiepe hebben de buurtbewoners gewoon gelijk namelijk.(ook al is het wel erg zeverig natuurlijk)
Stoep is niet om op te rijden.
Echter is het ook een idee om gewoon in gesprek te gaan met de zeurende buur, verhaal uit te leggen. Bakje koffie en een vriendelijk woordje doet soms wonderen. :)

Een handtekening?!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-12 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Ja leuk, met zo'n zeur koffie gaan drinken :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, dubbel \o/

[ Voor 77% gewijzigd door steveman op 08-06-2015 16:33 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voordat je de stoep oprijdt de motor uitzetten, 50 meter uitrollen kan best :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

Grappig begin van de motortocht voor de personeelsdag:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LjpuxYTxdrXeLhnGM8KxLx3J/medium.jpg

Komt er een kerel al rokend op de verzamelplek aan.
Net ervoor gaan tanken...

1 x raden

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Diesel?

• DinX

DinX

Motormuis

Juist :D

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
LOL dat zou mij ook nog wel eens durven gebeuren... tank al 16 jaar elke week diesel ;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik plaats 2 motoren in mijn beging van 3 bij 1,80. De 3e motor plaats ik bij me schoonouders :*) . Altijd flink kloten met een kinderwagen aan de kant hossen en een fiets.

Inmiddels een huis gekocht met garage. :*)

Asus Zenbook i7 256gb

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:52
:F ow crap, da's balen.

Waarom zit de beveiliging niet bij een motortanken erop, wel bij auto's. :?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij mijn motor zit er ook een zeer klein gat zodat je enkel benzine kunt tanken. Veel motoren hebben dat niet.

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:01:
:F ow crap, da's balen.

Waarom zit de beveiliging niet bij een motortanken erop, wel bij auto's. :?
Bij mij past ook gewoon een dieselslang in hoor :)
Vult makkelijker tot de rand :p

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 08-06-2015 17:04 ]

• tellavist
steveman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:33:
Ja leuk, met zo'n zeur koffie gaan drinken :D
Mijn buurman vond het ook altijd vreselijk als ik sochtends mijn motor achter in de tuin starte.
Dit moet met de choke aan, dus soms schiet die dan naar de 4k toeren, en om 6 uur s'ochtends is dat nog best luid.
Hij heeft mij hier toen een keer op aangesproken, of ik wat verder weg wou lopen. en dan pas op de straat kon starten.
Maakt om 6 uur natuurlijk geen donder uit, die motor hoor je toch wel...

Toen een keer in de tuin een praatje gemaakt, biertje erbij en eens goed gaan zeiken over zijn kinderen die op zaterdag ochtend om 8u in de tuin lopen te schreeuwen terwijl ik met een heftige kater op bed lag, te vechten voor mijn dierbare leven.
Het leven is geven en nemen/ leven en laten leven.
Ik start mijn motor dus ook gewoon nog in de tuin, en vecht nog steeds voor mijn leven op zaterdag ochtend :+
Mijn buurman heeft gisteren nog bij me gebbqed 8)

Een handtekening?!

• Jolke
Ghostrider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:03:
Bij mijn motor zit er ook een zeer klein gat zodat je enkel benzine kunt tanken. Veel motoren hebben dat niet.
Bij een VTR is het gat erg groot. Geen idee waarom.

• Workaholic
  • Niet online
tellavist schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:37:
[...]

Wat een plaatje! :9~
Zou gewoon eens op marktplaats kijken wat de gek er voor geeft :)
Waarom geen panigale i.p.v. deze CBR?
Mijn droom motor:
Ducatie panigale 1299r O+
Ooit.....
Thnx :). Zal hem inderdaad is op marktplaats zetten, ben bang dat de afschrijving best hoog zal zijn (nieuwe motor), wellicht is het inruilen op een andere motor via de dealer een betere optie.

Panigale is schitterend, maar de reden dat ik deze CBR600F van 2013 heb is omdat ik graag nog iemand mee wil kunnen nemen (lees een vrouw :P). Een panigale of andere supersport gaat dat niet lukken. Een naked vaak wel omdat ze dan niet op je schouders zitten lol.

Mijn V&A

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

tellavist schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Mijn buurman vond het ook altijd vreselijk als ik sochtends mijn motor achter in de tuin starte.
Dit moet met de choke aan, dus soms schiet die dan naar de 4k toeren, en om 6 uur s'ochtends is dat nog best luid.
Hij heeft mij hier toen een keer op aangesproken, of ik wat verder weg wou lopen. en dan pas op de straat kon starten.
Maakt om 6 uur natuurlijk geen donder uit, die motor hoor je toch wel...

Toen een keer in de tuin een praatje gemaakt, biertje erbij en eens goed gaan zeiken over zijn kinderen die op zaterdag ochtend om 8u in de tuin lopen te schreeuwen terwijl ik met een heftige kater op bed lag, te vechten voor mijn dierbare leven.
Het leven is geven en nemen/ leven en laten leven.
Ik start mijn motor dus ook gewoon nog in de tuin, en vecht nog steeds voor mijn leven op zaterdag ochtend :+
Mijn buurman heeft gisteren nog bij me gebbqed 8)
Ben blij met me volautomatische choke, stationair met koude motor wel iets hoger toerental maar niet mega.

Asus Zenbook i7 256gb

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:55:
LOL dat zou mij ook nog wel eens durven gebeuren... tank al 16 jaar elke week diesel ;)
Bij mij is het simpel: alles op 4 wielen is diesel, 2 wielen is benzine (of trappen)...
Toen ik vroeger nog een classic mini had, was dat lastiger...

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 08-06-2015 19:08 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
wimmel_1 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 01:03:
[...]
Het beste vervang je (gewoon) het gehele pakket ineens, inclusief de veren!!

P.S.: Als je de platen van een "natte" koppeling (welke een Fazer heeft) gaat vervangen dan laat ze je 't best éérst even een nachtje in een bak met motorolie liggen welke geschikt is voor motoren met een natte platen koppeling. Hiermee voorkom je dat je de frictieplaten al verbrand voordat je ze écht nodig gaat hebben :)
Het gekke is dat je alleen maar koppelingsets vindt waar alleen de frictieplaten inzitten. Die stalen units zitten er nooit bij. Bedankt voor de tip!
talin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:34:
[...]
en check meteen het inslaan op de "trommel" waar deze in zitten, vaak zijn de platen in de "trommel" geslagen waardoor de koppeling ook niet mete soepel gaat, de eerste keer kan je nog creatief zijn met een vijl.

[afbeelding]
Thanks! Zal ik op letten :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:23

Bommes

Capo del formaggio

@motor stallen discussie:
Bij mijn huis kan ik achter door het gangetje mijn tuin in komen.
De Vespa kreeg ik met wat steken er vooruit door de poort uit en met even veel keer steken achteruit weer terug door de zelfde poort.

De FJ kreeg ik er ook wel door heen maar moest wel 30 keer heen en weer steken en kloten.
Dus de complete schutting naast de poort maar in de scharnieren gehangen:Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-tTD485_kk74/VDp7JstzxzI/AAAAAAAADCk/xcsmIYDVOFg/s512/20141012_145701.jpg

Meteen en dakje er boven gemaakt staan ze beide droog:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Hk2PCW4U8kM/VDp40JzmddI/AAAAAAAADCQ/01aJKQqOBVo/s512/20141012_144712.jpg

Overigens gaat de FJ er denk ik weer uit na deze vakantie.
Het budget delen over 2 motoren, de camper en een auto blijkt wat lastig. Althans het delen lukt wel maar er blijft dan te weinig over om het leuk te houden.
En zoals ik al eerder schreef hier: als er iets blijft op wielen dan is het zeker de Vespa.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-12 16:50

J-P

Syntax erro....

Afgelopen weekend deze jongen overgenomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OzUODB9vHQ6wvEJVerONLPph/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LKUHwoH9ekpytLauJ0R5BgHy/full.jpg

En vandaag voor het eerst gebruikt voor woon-werk verkeer. Wat een genot!!!
Heerlijk motorrijden en het scheelt me op dagbasis rond de 45 minuten reistijd.

Geckoo bedankt voor het helpen ophalen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Blijft wel een project die GSX-R... Een van de bussen in de remschijf rechtsvoor (die dingen waar het in "zweeft") heeft wel erg veel speling, kan hem moeiteloos rondbewegen en je hoort hem zelfs tikken als het wiel rondgaat. Dat is vast niet handig om mee verder te rijden, opzoek naar een andere set remschijven dan maar.

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat erg dan? Bij race schijven zitten ze sowieso erg los volgens mij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2015 20:48 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:47:
Is dat erg dan? Bij race schijven zitten ze sowieso los volgens mij ;)
Niet muurvast hoort natuurlijk, dat is het hele idee van zwevende schijven. Deze kan ik echter ronddraaien/wiebelen met 1 vinger, dat lijkt me wat overdreven.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:12
Chakotay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:42:
Blijft wel een project die GSX-R... Een van de bussen in de remschijf rechtsvoor (die dingen waar het in "zweeft") heeft wel erg veel speling, kan hem moeiteloos rondbewegen en je hoort hem zelfs tikken als het wiel rondgaat. Dat is vast niet handig om mee verder te rijden, opzoek naar een andere set remschijven dan maar.
Wel eens full-floating schijven gehoord? Lijken net 2 sambaballen. :+

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn GSXR heb ik nu sinds eind 2011, gekocht met 24k. Inmiddels is de KM stand 48k en heeft hij onlangs een grote beurt gehad. De kleppen waren al eens gesteld en stonden ook juist.

Al met al nooit echt problemen gehad met de GSXR, met mijn KTM heb ik bijzonder veel extra kosten gehad....

En ik rijdt ook niet rustig met de GSXR :+

Asus Zenbook i7 256gb

• tdw

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:49:
[...]

Niet muurvast hoort natuurlijk, dat is het hele idee van zwevende schijven. Deze kan ik echter ronddraaien/wiebelen met 1 vinger, dat lijkt me wat overdreven.

Weet niet of het echt een ramp is als ik dat zo zie.

~ James May

• DinX

DinX

Motormuis

J-P schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:40:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heerlijk hè :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:12
tdw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:16:
[...]

[video]

De Ducati waar ik 4 jaar ZAC mee geraced heb, had ook full floating Brembo's. Na een jaar of 3 wilde de keurmeester hem niet meer goedkeuren, omdat ze te ver versleten waren. Ze zaten nog ruim binnen de specs van Brembo zelf, maar nee.. 8)7 Toen me zelf maar gekieteld en er een heel mooi brembo setje voor terug gekocht.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

tdw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:16:
[...]

[video]

Bij mij is de schijf en de meeste bussen zoals de linker, alleen heel lichtjes te bewegen dus. Stock Suzuki :) Een van de bussen beweegt echter zoals die fully floating rechts in het filmpje, dat lijkt me dan weer niet te bedoeling.

• Jolke
Ghostrider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:01:

[...]

Was me niet opgevallen in de filmpjes. O-)

Verwijderd

Mooi ding :)

• tellavist
Ghostrider schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:01:

Waar blijven die filmpjes dan, waar we kunnen zien dat je eens een keertje doorrijd? :+
Dacht altijd dat jij op een omgebouwde race fiets zat ofzo! ;)
Workaholic schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:12:
[...]

Thnx :). Zal hem inderdaad is op marktplaats zetten, ben bang dat de afschrijving best hoog zal zijn (nieuwe motor), wellicht is het inruilen op een andere motor via de dealer een betere optie.

Panigale is schitterend, maar de reden dat ik deze CBR600F van 2013 heb is omdat ik graag nog iemand mee wil kunnen nemen (lees een vrouw :P). Een panigale of andere supersport gaat dat niet lukken. Een naked vaak wel omdat ze dan niet op je schouders zitten lol.
De afschrijving is een drama met nieuwe motoren, maarja dat weet je wanneer je bij de dealer het terein afrijd natuurlijk ;) Misschien is inruilen inderdaad slimmer!

Ben blij om te zien dat je alleen vrouwen achterop neemt :9 die regel heb ik ook op mijn motor!
Dat gaat lastig op een panigale... Ducati Diavel dan? :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Geniet ervan! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 10:25 ]

Een handtekening?!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Proefrit staat voor volgend weekend gelpland.
Al weet ik nog niet wat ik moet verwachten van een onderhoudende motor... :+.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Er is wel van alle dingen nog aan gebeurd.. Voor mij altijd raar..
Nieuwe verwarmde handvaten? De vorige wat geschuurd door val ofzo? kleppen afstellen, nieuw remreservoir, knipperlichten, ..
goed testen.. :)

Never ever financial advice...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die zachte BMW-handvatten kunnen nogal slijten, kleppen stellen is gewoon onderhoud, knipperrelais is electronica die stuk kan (en €100 voor zo'n ding is best idioot :X ) Remreservoir is niet echt een vervangingsdeel, maar alles kan kapot natuurlijk :) Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken, elke fiets van die leeftijd met 100k gelopen heft wel wat dingetjes, en recent gedaan onderhoud noemen doet het altijd goed in een advertentie.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb (ergens in het najaar van 2014) dat ding nogal uit elkaar zien liggen.
Op mijn vraag wat hij aan het doen was kreeg ik te horen: ow simpel, koppelingsplaten vernieuwen.
Als je zag wat er daar allemaal voor uit elkaar getrokken was om dat mogelijk te maken dan weet ik wel dat ik dat niet zelf ga doen mocht dat ooit weer nodig zijn O-) .

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Saffie_time schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:28:
Ik heb (ergens in het najaar van 2014) dat ding nogal uit elkaar zien liggen.
Op mijn vraag wat hij aan het doen was kreeg ik te horen: ow simpel, koppelingsplaten vernieuwen.
Als je zag wat er daar allemaal voor uit elkaar getrokken was om dat mogelijk te maken dan weet ik wel dat ik dat niet zelf ga doen mocht dat ooit weer nodig zijn O-) .
De koppeling van een BMW K vervangen is... Interessant :X Waar bij de meeste motoren dat ding aan de zijkant van het blok achter een dekseltje zit dat je er zo aftrekt, zit het die bij die fietsen achter het blok, waardoor de complete motor in tweeën moet. Handig *O*

• tellavist
Was zeer recent nog een foto'tje langs gekomen van een (wat er van over was) BWM waar de koppeling vervangen moesten worden. Zag er inderdaad erg intressant uit :+

Een handtekening?!

Verwijderd

Mijn zwager rijdt momenteel zo'n 1000km per week op een BMW K1100RS. Heeft in zijn leven meer motor kilometers op zijn naam staan dan auto kilometers. Maar hij zweert bij BMW niet alleen qua levensduur maar ook qua ergonomie en rijeigenschappen.

Moet zeggen ik vind zo'n K1100RS niet eens zo verkeerd :)

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombiedrive.com/images/bmw-k1100rs-2.jpg

• Ricepuppet
Teveel lappen tekst. Filmpje!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E4khXuhYXLM]

• tellavist
Oke normaal ben ik niet zo van het zeveren over boetes...
Ik krijg er net eentje binnen van de traject controle a2 rechts bij de ronde venen.
Volgens mij mag je daar na 19:00 toch 130?
Weet iemand hier wat meer van? (zit nu achter een proxy te werken)...

Een handtekening?!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:42
tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:25:
Ik krijg er net eentje binnen van de traject controle a2 rechts bij de ronde venen.
Nee, stukje daarvoor staat een bord, dat je nog maar 100 mag. Ik kan het weten, heb daar ook een boete gepakt 1x (en dat ondanks dat ik de A2 Utrecht / Amsterdam beide kanten op al > 100x heb gedaan).

Super irritant, want ik was dus ook behoorlijk verbaasd toen die bekeuring op de mat viel.

Zie: https://www.google.com/ma...5bto86x2c1-OqnhG1JW7Q!2e0

[ Voor 16% gewijzigd door Marc Rademaker op 09-06-2015 12:33 ]

Verwijderd

Leuk filmpje, welke omgeving is dit?

Verder verstandig en defensief gereden :)

• tdw

tdw

Amai seg!

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:25:
Zoals Marc Rademaker al zei: 100.

~ James May

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Leuk filmpje, welke omgeving is dit?

Verder verstandig en defensief gereden :)
Omgeving Nesselande Rotterdam. De omgeving die je hier ziet is nog onaangetast door de 'flits politie', het is op dit moment nog een leuk stukje om te rijden.

Mijn broertje rijd anders dan ik: veiligheid Is prioriteit nummer 1 bij mij.

Prioriteit 2 is geen slecht beeld geven over motorrijders. Tenslotte zie je alleen een dichte helm voorbij flitsen en als een andere weggebruiker daar negatief over denkt, denkt deze dat over ons allemaal.

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand hier met motor jeans? Ervaringen?

• tellavist
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:59:
Iemand hier met motor jeans? Ervaringen?
Mijn ervaringen met motor jeans:
- Het zit net niet zo lekker als echte jeans
- Het ziet er net niet uit als echte jeans
- Het beschermt net niet zo goed als een leren broek
- Alsnog omkleden op het werk i.v.m. 2e punt
+ Het beschermt een stuk beter dan echte jeans

Ik vond het maar meh :9

Een handtekening?!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik draag sowieso geen leren pakken dus dat is al geen issue.

Zat een beetje naar motor jeans te kijken voor die momenten dat ik maar een paar uur ergens naartoe moet wat niet 1 van m'n vaste plekken is. Op het werk kleed ik me sowieso om, maar woensdag moet ik bijvoorbeeld een uur of 3 op locatie voor een opleiding, donderdag eventjes naar een klantendag van een leverancier van ons,...
Lijkt me dan wel handig dat je daar dan gewoon die broek kan aanhouden (waar je geen vast omkleedhok hebt).

• tellavist
DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:10:
Ik draag sowieso geen leren pakken dus dat is al geen issue.

Zat een beetje naar motor jeans te kijken voor die momenten dat ik maar een paar uur ergens naartoe moet wat niet 1 van m'n vaste plekken is. Op het werk kleed ik me sowieso om, maar woensdag moet ik bijvoorbeeld een uur of 3 op locatie voor een opleiding, donderdag eventjes naar een klantendag van een leverancier van ons,...
Lijkt me dan wel handig dat je daar dan gewoon die broek kan aanhouden (waar je geen vast omkleedhok hebt).
Nou dat is ook precies waarom ik hem heb! Voor er extra bij zegmaar, maar zeker niet als hoofdkleding!
Voor het ritje naar de wasbox, richting een maatje 5 min verderop etc.
Maar voor het echte werk stap ik in mn leren combi! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 09-06-2015 13:19 ]

Een handtekening?!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik vind het zelf ideaal, maar heb mijn broek gekocht toen ik nog 10 kilo zwaarder was, waarbij de broek ook nog stretch is.. Geen handige zet, waardoor mijn broek nu te ruim is. Overigens is het wel een broek die ik hier op kantoor aan kan houden zonder dat iemand iets doorheeft. Doordat hij wat dikker is zweet ik er wel snel in (op kantoor natuurlijk) waardoor ik vaak toch even een gewone spijkerbroek aan doe.

Voor jou doel zou ik zeggen: Doen. Ideaal, vooral als je een aantal ritten op een dag hebt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• DinX

DinX

Motormuis

Krijg je daarna nog het feit dat je er een jack bij wil wat erbij past (casuel jeans vestje), natuurlijk nog van die motorsneakers,... humpf :+

• tellavist
Ha! had net wel even een WTF momentje.
Ik kom er net achter dat je in heel veel staten in amerika niet eens een helm op hoeft op de motor?! :+
Wat is dat voor iets dan?! |:(
Zullen velen van jullie wel weten waarschijnlijk maar voor mij was dit nieuw

Een handtekening?!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:42
Zeker nooit Sons of Anarchy gekeken, of andere shows met motoren erin :p

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Leuk als zo verschillende motoradvertenties voorbij ziet komen, van bedrijven die ook auto's doen.

- Poetsbeurt interieur..
- Of een scherpe prijs voor een aircocheck..

:Y :Y ....

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 09-06-2015 13:48 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

Heb goede ervaringen met motorjeans, paar (motor) sneakers erbij en je hoeft je niet om te kleden als je bv naar een feestje moet :)
En ik vind het fijner rijden dan met een textielbroek, je hebt toch meer feeling met het chasis voor mijn gevoel.

"Don't let your dreams be memes"

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

De echte relevante ervaring is na een crash/glijpartij.

• tellavist
Marc Rademaker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:38:
Zeker nooit Sons of Anarchy gekeken, of andere shows met motoren erin :p
Dat is TV, wist niet dat het ook in het echt zo was :+

Een handtekening?!

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:53:
De echte relevante ervaring is na een crash/glijpartij.
Daar staat op MF een foto van in 1 van de topics. Mooi gat in de buitenlaag maar het kevlar dat nog helemaal heel is (aan 80-85)

• tellavist
_Apache_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:44:
Leuk als zo verschillende motoradvertenties voorbij ziet komen, van bedrijven die ook auto's doen.

- Poetsbeurt interieur..
- Of een scherpe prijs voor een aircocheck..

:Y :Y ....
Achter geen gordels ben ik een keer tegen gekomen :9

Een handtekening?!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Daar staat op MF een foto van in 1 van de topics. Mooi gat in de buitenlaag maar het kevlar dat nog helemaal heel is (aan 80-85)
Maar dan heb je nog de protectoren, op de knie en heup bv. Volgens mij missen die in de jeans.

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:56:
[...]

Maar dan heb je nog de protectoren, op de knie en heup bv. Volgens mij missen die in de jeans.
Hangt van merk/type af

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:23

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ook een motor jeans (geen andere motor broek) met kevlar binnen zijde en knie en heup protectors.
Ik vind het ideaal mits goed weer, het waait gelijk een normale spijkerbroek door, dus in de wat koudere periode is het snel te koud/fris.
Voordeel is dan wel dat ik in de zomer niet meteen een warmte beroerte krijg in zuid Europa tijdens de vakantie ritten.

Wel vind ik het zoals al opgemerkt echt fijn dat je er redelijk "normaal" bij loopt en dus zonder omkleden nog best wel voor de dag kunt komen.
Ik heb ook van die "hippe" motor sneaker/laarzen en ik had een casual jas.

Bij motome (dat tv programma alleen op internet) hebben ze die jeans ooit eens getest.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 09-06-2015 14:05 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:37:
Ha! had net wel even een WTF momentje.
Ik kom er net achter dat je in heel veel staten in amerika niet eens een helm op hoeft op de motor?! :+
Wat is dat voor iets dan?! |:(
Zullen velen van jullie wel weten waarschijnlijk maar voor mij was dit nieuw
Land of the free. Letterlijk. Dat is iets waar de overheid zich niet mee hoeft te bemoeien.

In sommige staten moet de duopassagier wel een helm dragen en is er een bepaalde leeftijd tot wanneer je verplicht bent een helm te dragen. Op die manier worden de mensen die niet (makkelijk) een geïnformeerde keuze kunnen maken beschermd.

• tellavist
XBL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Land of the free. Letterlijk. Dat is iets waar de overheid zich niet mee hoeft te bemoeien.

In sommige staten moet de duopassagier wel een helm dragen en is er een bepaalde leeftijd tot wanneer je verplicht bent een helm te dragen. Op die manier worden de mensen die niet (makkelijk) een geïnformeerde keuze kunnen maken beschermd.
Naja zit wat in.
Je doet er alleen jezelf kwaad mee als je op je smoelwerk gaat.
Het is niet gevaarlijker voor omstanders o.i.d. je hebt echt alleen jezelf ermee.

Een handtekening?!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bommes schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:04:
Ik heb ook een motor jeans (geen andere motor broek) met kevlar binnen zijde en knie en heup protectors.
Ik vind het ideaal mits goed weer, het waait gelijk een normale spijkerbroek door, dus in de wat koudere periode is het snel te koud/fris.
Voordeel is dan wel dat ik in de zomer niet meteen een warmte beroerte krijg in zuid Europa tijdens de vakantie ritten.

Wel vind ik het zoals al opgemerkt echt fijn dat je er redelijk "normaal" bij loopt en dus zonder omkleden nog best wel voor de dag kunt komen.
Ik heb ook van die "hippe" motor sneaker/laarzen en ik had een casual jas.

Bij motome (dat tv programma alleen op internet) hebben ze die jeans ooit eens getest.
YouTube: Motor Specials: Motorjeans Test - MotoMe - S1/10

Mijn kleinste ritjes zijn al gauw 15km+, dus zoiezo full gear. En aangezien zo in en uit mijn textielen pak spring, is motorjeans voor mij niet echt van toepassing.
Kan je je kleding niet kwijt als je van de motor bent, dan is het een ander verhaal wellicht.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 09-06-2015 14:18 ]

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

tellavist schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Naja zit wat in.
Je doet er alleen jezelf kwaad mee als je op je smoelwerk gaat.
Het is niet gevaarlijker voor omstanders o.i.d. je hebt echt alleen jezelf ermee.
Weet ik niet zo zeer, hulpdiensten die je uit het asfalt mogen peuteren. :X

Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste