Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Mee eens, ik heb zelf een GS. Als bruikleen wel eens een RT meegekregen. Dat ziet er uit als een groot ding, maar qua zithouding is het in vergelijking met de GS een brommertje. :)
EgMaf schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Al eens aan een 1200GS gedacht? RT is vaak te klein / laag voor lange mensen...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

djiedjee schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:16:
Mee eens, ik heb zelf een GS. Als bruikleen wel eens een RT meegekregen. Dat ziet er uit als een groot ding, maar qua zithouding is het in vergelijking met de GS een brommertje. :)

[...]
Herkenbaar toen ik van FJR1300A naar XT1200Z ging.
Zo'n tourbuffel lijkt al groot, maar eens je op zo'n allroad zit, wat een troon :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:19:
[...]

Herkenbaar toen ik van FJR1300A naar XT1200Z ging.
Zo'n tourbuffel lijkt al groot, maar eens je op zo'n allroad zit, wat een troon :P
Had ik ook toen ik van de tracer weer op mijn Faxer8 stapte (welke niet echt klein is, R1 frame) mijn knieen gingen ineens weer een stuk hoger en meer dubbelgevouwen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Thnx all voor de input en het handige lijstje!

Yamaha (MT-09) Tracer ga ik zeker even bekijken (even kijken of er nog ergens een dealer dag in de buurt is) om te testen. Enige nadeel is ketting maar indien die super bevalt ga ik die zeker mee nemen nog in de short-list.
De 1200GS heb ik zeker naar gekeken maar die zit nu nog boven budget helaas.
De 1200RT die ik op het oog heb en ga testrijden is via-via-via zeg maar en staat nog niet op internet te koop. Hij wil er wel graag vanaf aangezien hij al een nieuwe heeft gekocht en wil deze ook wel kwijt voor een zeer schappelijke prijs. Ik laat volgende week wel even weten of ik ermee verder ga!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DinX

DinX

Motormuis

Saffie_time schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:26:

Yamaha (MT-09) Tracer ga ik zeker even bekijken (even kijken of er nog ergens een dealer dag in de buurt is) om te testen. Enige nadeel is ketting maar indien die super bevalt ga ik die zeker mee nemen nog in de short-list.
De 1200RT die ik op het oog heb en ga testrijden is via-via-via zeg maar en staat nog niet op internet te koop. Hij wil er wel graag vanaf aangezien hij al een nieuwe heeft gekocht en wil deze ook wel kwijt voor een zeer schappelijke prijs. Ik laat volgende week wel even weten of ik ermee verder ga!
Als je "GS-modellen" leuk vindt: een XT1200Z of Varadero al bekeken?

https://www.motoroccasion...aradero-abs-m1126513.html

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 05-06-2015 13:48 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12 09:38
steveman schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:37:
En dan wordt er vantevoren gezegd: LINKS inhalen

Herrie en verticaal video syndroom (was handiger monteren) alert btw.

[video]
Loud pipes... :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Mijn nieuwe Zumo 590LM en de "oude" Zumo 350LM (die trouwens te koop staat).
Wat een joekel van een ding is die 590LM :P.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iLwuo1wl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jsm18kl.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je ook een ipod die je erop aan wilt sluiten?
Ben benieuwd hoe dat werkt, kwa bediening (bluetooth?)

• cyntax
MikeyMan schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:34:
Heb je ook een ipod die je erop aan wilt sluiten?
Ben benieuwd hoe dat werkt, kwa bediening (bluetooth?)
Nope, maar wel mijn iPhone, ik denk dat het in principe het zelfde werkt toch? Als je een iPod Touch hebt dan moet je gewoon via Bluetooth in de instellingen verbinden met de unit lijkt me, vervolgens kan je dan door de muziek bibliotheek scrollen op de Zumo. Dat is tenminste wat ik opmaak uit de handleiding.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel, punt is dat ik een Ipod Nano heb, zonder bluetooth :)
Vroeg me af of daar een kabeltje voor bijgeleverd wordt oid.

• cyntax
MikeyMan schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:39:
Jawel, punt is dat ik een Ipod Nano heb, zonder bluetooth :)
Vroeg me af of daar een kabeltje voor bijgeleverd wordt oid.
Oh zo, ja er zit een kabelboom bij met de volgende aansluitingen: Audio In (3.5mm), Mic In (3.5mm), Audio Out (3.5mm), USB (female opladen) en natuurlijk de oplader voor de unit zelf.

Dus ik denk dat je gewoon de ipod er ook op kan aansluiten maar dan werkt de bibliotheek functie niet en moet je de muziek toch via de ipod zelf bedienen.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
cyntax schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:45:
[...]
Dus ik denk weet zeker dat je gewoon de ipod er ook op kan aansluiten maar dan werkt de bibliotheek functie niet en moet je de muziek toch via de ipod zelf bedienen.

Een handtekening?!

• cyntax
Weet het niet zeker want ik heb het niet getest :+ .

• tellavist
cyntax schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Weet het niet zeker want ik heb het niet getest :+ .
Lijkt me dat je niet via een audio 3.5 jack verbinding data kan versturen zodat je via bluetooth de playlist kan bedienen? ;)
Als dat wel kan, hit me :+

Holy shit,

Dat wordt weer racen van werk naar huis als ik dat weer zo zie. :+
Hell no dat ik in code oranje met de motor de weg op ga :9
Als de buien zo blijven gaan als ze nu gaan, kan ik waarschijnlijk precies voor de buien uitrijden!

[ Voor 30% gewijzigd door tellavist op 05-06-2015 17:02 ]

Een handtekening?!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45

Bommes

Capo del formaggio

Neem ook eens een bmw 1200gt mee in je overweging.
En maat van mij rijd zo een ding, echt en tof apparaat wat je ook nog eens niet zo vaak ziet en minder oude man imago heeft dan de boxer variant en een bak vermogen meer dan de boxers.
Afbeeldingslocatie: http://tourbikes.com/wp-content/uploads/2013/11/gt.jpg
Weet niet of die haalbaar zijn binnen jou budget.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Neem ook eens een bmw 1200gt mee in je overweging.
En maat van mij rijd zo een ding, echt en tof apparaat wat je ook nog eens niet zo vaak ziet en minder oude man imago heeft dan de boxer variant en een bak vermogen meer dan de boxers.
[afbeelding]
Weet niet of die haalbaar zijn binnen jou budget.
het lego motorfietjse wat ik heb doet me altijd aan die BMW denken:

http://shop.lego.com/en-US/Police-Motorcycle-7235

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo een ding rijd niet echt als een lego fietsje. >:)
Gewoon 200 op de klok -> cruise control er op vering in standje comfort en een beetje schaapachtig rond kijken. 8)
Vervolgens de snelweg af vering in sport stand en op de binnen door weggetjes gewoon zo goed als alles bij houden (ding heeft iets 160 pk en 130nm of zo dacht ik).

Ik vind het een vet ding, okay veel kappen = veel sleutel werk om ergens bij te komen. En als er wat kapot is denk ik ik dat je beurs in huilen uit barst. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:51
Mhja niet meer sleutelwerk dan een 1200RT.

Het is meer wat wil je? Wil je een 2 cilinder of 4 cilinder.

Ikzelf zou sneller voor een boxer gaan. Vindt ikzelf veel fijner in het stuurwerk.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:51:
Grappig dat een BMW rijden verantwoord moet worden. :)
't is de kift :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-12 12:45

Least Inkling

Product of the cold war

...

Heb net een 6000 km motorvakantie achter de rug op een 1200 RT leenmotor. Zo'n ding zit goed, echt gemaakt voor de lange(re) afstanden, doorgaande wegen en snelwegen. In de bergen is zo'n ding een ramp. De verhoudingen van de 1ste en 2de versnellingen maakt dat er flink geschakeld moet worden, plus hij miste behoorlijk wat kracht onderin. Hij stuurt wel goed.

Ik vind hem gewoon saai (kom van een Kawa 1400 GTR). Ding had ook al 80k gelopen, maar motorisch niets aan de hand, behalve een keer een rokende koppeling bij een stijging van 15% ;) achter een kudde }:O }:O

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:29:
Zo een ding rijd niet echt als een lego fietsje. >:)
Gewoon 200 op de klok -> cruise control er op vering in standje comfort en een beetje schaapachtig rond kijken. 8)
Vervolgens de snelweg af vering in sport stand en op de binnen door weggetjes gewoon zo goed als alles bij houden (ding heeft iets 160 pk en 130nm of zo dacht ik).

Ik vind het een vet ding, okay veel kappen = veel sleutel werk om ergens bij te komen. En als er wat kapot is denk ik ik dat je beurs in huilen uit barst. ;(
En toch als je ziet wat zo een kreng stiekem nog weegt. :X ...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn FJ weegt het zelfde, beetje toermotor weegt echt wel een 250kg of meer.
De Vespa weegt al 150kg..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand op zoek naar een FJR1300?

Staan weer een sloot (ex-Marechaussee als ik het zo zie) in de veiling op Domeinen RZ:
http://www.domeinenrz.nl/

Maandag is kijkdag.

Oslik blyat! Oslik!

• tellavist
dion_b schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:29:
Iemand op zoek naar een FJR1300?

Staan weer een sloot (ex-Marechaussee als ik het zo zie) in de veiling op Domeinen RZ:
http://www.domeinenrz.nl/

Maandag is kijkdag.
Er zijn er maar 2 een beetje intressant.
Die met 26k en 47k op de teller.
De rest zit gewoon tegen de 100k aan.
Daarnaast geen kentekenbewijs, dus die mag je ook nog even aan gaan vragen bij het RDW.
Ex marachausse is ook niet best, die raggen hun fietsen namelijk aardig af. Een maatje van mij werkt er mee, die heeft altijd de wildste verhalen over wat hij met die fietsen zowel flikt op een dag :+

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet die van de 26k eens bekijken, daar heb je ook nog wel wat werk aan voordat je die rijdend hebt :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Er zijn er maar 2 een beetje intressant.
Die met 26k en 47k op de teller.
De rest zit gewoon tegen de 100k aan.
Dus? Liever goed onderhouden 100k dan door opa vijf jaar lang in de schuur genegeerd en 25k km. Sowieso, dit zijn toerfietsen die gemaakt zijn op hoge km-standen, niet patsapparaten waar 5k/j al als veel gezien wordt.

Maar goed, is natuurlijk wel iets om mee te nemen in evt bod.
Daarnaast geen kentekenbewijs, dus die mag je ook nog even aan gaan vragen bij het RDW.
Yep, ook kosten om mee te nemen. Dan nog goede kans dat je alles bij elkaar hier een koopje kunt slaan.
Ex marachausse is ook niet best, die raggen hun fietsen namelijk aardig af. Een maatje van mij werkt er mee, die heeft altijd de wildste verhalen over wat hij met die fietsen zowel flikt op een dag :+
Ze worden goed gebruikt, maar of dat gelijk 'afraggen' is... volgens mij rijdt/reed mphillip jaren lang rond op ex-Marechaussee ding, ik heb ook eentje gereden waar ik muv gebroken cardanspiebanen (bekend K75 kwaal, iedereen krijgt het vroeg of laat, tientjeswerk on te verhelpen) en uiteindelijk bij 175k km versleten koppeling geen problemen mee had; blok was nog tip top.

Oslik blyat! Oslik!

• tellavist
dion_b schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:12:
[...]

Dus? Liever goed onderhouden 100k dan door opa vijf jaar lang in de schuur genegeerd en 25k km. Sowieso, dit zijn toerfietsen die gemaakt zijn op hoge km-standen, niet patsapparaten waar 5k/j al als veel gezien wordt.

Maar goed, is natuurlijk wel iets om mee te nemen in evt bod.

[...]

Yep, ook kosten om mee te nemen. Dan nog goede kans dat je alles bij elkaar hier een koopje kunt slaan.

[...]

Ze worden goed gebruikt, maar of dat gelijk 'afraggen' is... volgens mij rijdt/reed mphillip jaren lang rond op ex-Marechaussee ding, ik heb ook eentje gereden waar ik muv gebroken cardanspiebanen (bekend K75 kwaal, iedereen krijgt het vroeg of laat, tientjeswerk on te verhelpen) en uiteindelijk bij 175k km versleten koppeling geen problemen mee had; blok was nog tip top.
Kanonnen zeg, ik wist niet dat die dingen zoveel kilometers konden maken joh! :>
Ach, je kan altijd mazzel of pech hebben natuurlijk. Ook bij een occasions fiets bij een dealer, waar je ook nog op proefgereden hebt.
Wel mooie fietsen trouwens. :)

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kilometerstanden word over het algemeen heel moeilijk over gedaan, ook bij auto's. In de praktijk valt het allemaal heel erg mee hoor :)

Ja, je hebt meer onderhoud, maar mijn ervaring is dat de kosten van het onderhoud in het niet vallen bij de afschrijving als hij 100.000 minder op de klok zou hebben.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Kanonnen zeg, ik wist niet dat die dingen zoveel kilometers konden maken joh! :>
Motor waar ik nu op rij heeft ook al 107k km op de teller nouja, 7k km op de teller, ding gaat maar tot 99999 :+ en muv normaal slijtage probleemloos. Nu is dit een van de dingen waar BMW om bekend staat (overengineered tot en met), maar je ziet ook genoeg motoren van andere merken die even hoog komen.

Het is hetzelfde als bij auto's, de stand zegt minder dan het onderhoud, en korte boodschappenritjes zijn veel belastender dan lange snelwegritten waar de motor goed warm wordt.

Dan nog zit er verschil in modellen (net zoals bij auto's de meeste oude Volvo's met gemak >>500k km aankunnen maar bijvoorbeeld Smarts veel eerder op zijn, idem bij motoren) maar dat kun je snel genoeg achterhalen door te kijken naar km-standen waar die dingen bij verkocht worden. Als een motor vaak >200k km aangeboden wordt kun je er vanuit gaan dat bij redelijk onderhoud 200k km prima haalbaar is. Dan is eentje die 150k km heeft met bekende historie geen probleem. Omgekeerd, zie je nauwelijks motoren aangeboden van een type boven de 100k en zie je eentje van 150k km, dan is het nu al ver voorbij wat je kunt verwachten en zou ik het niet riskeren.
Ach, je kan altijd mazzel of pech hebben natuurlijk. Ook bij een occasions fiets bij een dealer, waar je ook nog op proefgereden hebt.
Dealers drijven vooral de prijs op, verdere meerwaarde heb ik er nooit echt ontdekt, niet op vier wielen, ook niet op twee.
Wel mooie fietsen trouwens. :)
Ik vind ze te "sport" voor "sport/tour", maar het blijven bulletproof dingen die goed rijden en uitermate practisch zijn (niet voor niets dat Marechaussee en KLPD ze massaal inkochten). En waarschijnlijk kun je via zo'n veiling aanzienlijk 'meer fiets' bemachtigen dan als je regulier 2e hands koopt. Maar blijft uiteraard ergens een gok.

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:44:
Mijn FJ weegt het zelfde, beetje toermotor weegt echt wel een 250kg of meer.
De Vespa weegt al 150kg..
Maar goed beetje sportmotor zit onder de 200 kilo, dus het kan wel. ;)

Ik vind het al snel een beetje gortig worden... Maar goed dat is persoonlijk. En jouw Vespa heeft gewoon obesitas, past bij het baasje. >:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12 07:49
Hooglander1 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:21:
Kilometerstanden word over het algemeen heel moeilijk over gedaan, ook bij auto's. In de praktijk valt het allemaal heel erg mee hoor :)

Ja, je hebt meer onderhoud, maar mijn ervaring is dat de kosten van het onderhoud in het niet vallen bij de afschrijving als hij 100.000 minder op de klok zou hebben.
Precies, mijn Fazer staat nu bijna op 130.000 km, en ik ben echt niet zuinig op het apparaat. De Japanners weten ook wel hoe ze brommers moeten bouwen :*)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn racer staat denk ik op zo'n 20K km. (Met yec ecu kan je dat niet meer zien) en loopt nog als een zonnetje. En die rijd alleen maar tegen toerenbegrenser. Die jappaners kunnen dat wel ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:12:
[...]
Nope, was een van de gmeentepliesie (Korps Alkmaar). Maar niet elke overheidsmachine is hetzelfde. Een van de KLPD zou ik niet willen. Die kunnen zomaar een uur langs de kant staan met draaiende motor en dan ineens volgas wegsuizen. No thank you...kan ie op zich wel hebben, maar zorgeloos 3 ton erop zetten kun je wel schudden natuurlijk...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:21:
Het houdt elkaar aardig in evenwicht. Ik denk dat het grosso modo weinig uitmaakt. Zo heb ik bv de koppeling van die RT kunnen vervangen. Dat is echt een evenement, waarvan je blij bent dat het pas na 170k komt. Dus aan de ene kant is die droge koppeling die ze zo van een BMW auto af hebben gehaald en achter op die boxer hebben geschroefd een zegen (je kunt dus ook gewoon auto-olie in de motor kiepen!), maar als ie eraf moet, kom je aan de beurt. Een uur of 5-6 is het minimaal, als de monteur goed en ervaren is. Materiaal een honderdje of 4, dus reken maar uit.

Dus aan de ene kant schrijf je minder af, maar er komen ook meer vervangingszaken bij. En die zijn niet altijd goedkoop. Die GS gaat in principe de eerste 2 jaar naar de dealer voor onderhoud, maar ook daar moet ik even oppassen dat ze niet te snel dingen vervangen. Ik wil bv niet die gouden remschijven van BMW hebben waar ze €375/stuk voor rekenen... :X

• tellavist
mphilipp schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:15:
[...]
Ik wil bv niet die gouden remschijven van BMW hebben waar ze €375/stuk voor rekenen... :X
8)7
Binnen 2 jaar de remschijven vervangen lijkt me een beetje overdreven?

Even een vraagje!

Donderdag a.s. gaat mijn begrenzing uit de motor! (van 25kw naar 74 kw }) )
Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten? had ergens gelezen dat ik de toeren langzaam op moet voeren. Dus niet bij het wegrijden gelijk naar de 13.000 jagen bijvoorbeeld?

Verder nog tips? :)

[ Voor 49% gewijzigd door tellavist op 06-06-2015 15:48 ]

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:29:
[...]
8)7
Binnen 2 jaar de remschijven vervangen lijkt me ook een beetje overdreven?
Hehe...nee, dat niet, maar mochten ze rare ideeën krijgen over het vervangen van het een of het ander... Bij een maat van me begon de dealer al over de koppeling bij 95k...en die van mij heeft het tot 170 uitgehouden. Er zit alleen geen lampje op hoever ie al is. En bij de ene klapt ie er na 120k uit en bij de ander op een ton.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Ik kreeg via via een motor aangeboden. Als ik de 15e slaag dan ga ik daar naar kijken :)

Thundercat van 97 met 63k voor een leuke prijs :)

• tellavist
418O2 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:20:
Ik kreeg via via een motor aangeboden. Als ik de 15e slaag dan ga ik daar naar kijken :)

Twijfelde over een CBR of een Thundercat.
Uiteindelijk kreeg ik een betere deal op de Honda, maar echt een plaatje die motor!! _/-\o_

Een handtekening?!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

mphilipp schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Hehe...nee, dat niet, maar mochten ze rare ideeën krijgen over het vervangen van het een of het ander... Bij een maat van me begon de dealer al over de koppeling bij 95k...en die van mij heeft het tot 170 uitgehouden. Er zit alleen geen lampje op hoever ie al is. En bij de ene klapt ie er na 120k uit en bij de ander op een ton.
Bij mij na 16K :/ Geen idee wat de vorige eigenaar er mee uitgevoerd heeft, maar zo ziet dat eruit als ze een koppeling bij een GS moeten vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/Photo-0064.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• tellavist
Acid_Burn schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Bij mij na 16K :/ Geen idee wat de vorige eigenaar er mee uitgevoerd heeft, maar zo ziet dat eruit als ze een koppeling bij een GS moeten vervangen:
[afbeelding]
Waar is de motor gebleven?!! :+
Holy crap wat een werk zeg! :|

Een handtekening?!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Damn! Goed onthouden hoe alles in elkaar zat...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:41:
En jouw Vespa heeft gewoon obesitas, past bij het baasje. >:)
Heee.. Met krap 80kg op 1.9m ben ik echt geen grote maten klantje >:)

@km standen discussie:
Las begin dit jaar van een mede vespa rijder in Israël dat zijn motorblok was kapot gelopen.
Km stand 125.000km.
Voor een 1 cilindertje met maar 250cc waarmee hij ongeveer alleen maar volgas reed. Het hele jaar door daar in die woestijn.
Geloof me die gast was er echt niet zuinig op.
Ding verbruikte al de laatste 20duizend flink wat olie en begon bij geluiden te maken.

Ik vind dat niet tegen vallen voor die Italiaanse rommel ;) >:)

• 418O2
tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:38:
[...]

Twijfelde over een CBR of een Thundercat.
Uiteindelijk kreeg ik een betere deal op de Honda, maar echt een plaatje die motor!! _/-\o_
Dat heb ik ook (of een srad) maar deze kan ik voor een goede prijs krijgen dus dan is de keus makkelijk gemaakt.

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12 12:05
mphilipp schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Het houdt elkaar aardig in evenwicht. Ik denk dat het grosso modo weinig uitmaakt. Zo heb ik bv de koppeling van die RT kunnen vervangen. Dat is echt een evenement, waarvan je blij bent dat het pas na 170k komt. Dus aan de ene kant is die droge koppeling die ze zo van een BMW auto af hebben gehaald en achter op die boxer hebben geschroefd een zegen (je kunt dus ook gewoon auto-olie in de motor kiepen!), maar als ie eraf moet, kom je aan de beurt. Een uur of 5-6 is het minimaal, als de monteur goed en ervaren is. Materiaal een honderdje of 4, dus reken maar uit.

Dus aan de ene kant schrijf je minder af, maar er komen ook meer vervangingszaken bij. En die zijn niet altijd goedkoop. Die GS gaat in principe de eerste 2 jaar naar de dealer voor onderhoud, maar ook daar moet ik even oppassen dat ze niet te snel dingen vervangen. Ik wil bv niet die gouden remschijven van BMW hebben waar ze €375/stuk voor rekenen... :X
Mwah begin dit jaar hebben we de koppelingen van 2 BMW motoren op 1 dag vervangen met 2 man
Totaal ~7 uurtjes bezig geweest.

3 uur aan de 1100GS bij 120k km, die al eens uit elkaar had gelegen bij ~100k voor inspectie koppeling
4 uur aan de 1150GS bij 150k km die nog nooit uit elkaar was geweest.

We hadden beide ervaring hiermee, ik had eerder al de koppeling van mijn R1100s vervangen (dit kost je veel meer tijd omdat je het subframe niet omhoog kan halen)
En hij had zijn 1100GS al eens uit elkaar getrokken omdat hij eens wou zien hoe het zat :X :+

Maar feit blijft, bij een dealer is dit geen goedkoop klusje

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daannn1987 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:37:
[...]
3 uur aan de 1100GS bij 120k km, die al eens uit elkaar had gelegen bij ~100k voor inspectie koppeling

En hij had zijn 1100GS al eens uit elkaar getrokken omdat hij eens wou zien hoe het zat :X :+
Gewoon voor de lol uit elkaar halen...? Ik kan me wel wat leukers bedenken...
Drie uur is wel heel erg snel. De dealer roept dat ze het inmiddels in 5 uur kunnen en ook MSA komt met zoiets. Vergeet je niet wat zaken als voorbereiding enzo?

Maar goed, het maakt me ook niet zoveel uit...voorlopig heb ik er nog niet mee te maken en ik kan het toch niet zelf, dus ik ben veroordeeld tot een echte mekanieker.

In de nieuwe waterboxer zit een 'normale' koppeling die dus makkelijker te doen is. Geen idee hoe lang zo'n ding mee gaat. Als ie elke 30k vervangen moet worden is zo'n ouderwetse die makkelijk een ton mee kan misschien niet eens zo duur in verhouding.

• Daannn1987
mphilipp schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:25:
[...]

Gewoon voor de lol uit elkaar halen...? Ik kan me wel wat leukers bedenken...
Drie uur is wel heel erg snel. De dealer roept dat ze het inmiddels in 5 uur kunnen en ook MSA komt met zoiets. Vergeet je niet wat zaken als voorbereiding enzo?

Maar goed, het maakt me ook niet zoveel uit...voorlopig heb ik er nog niet mee te maken en ik kan het toch niet zelf, dus ik ben veroordeeld tot een echte mekanieker.

In de nieuwe waterboxer zit een 'normale' koppeling die dus makkelijker te doen is. Geen idee hoe lang zo'n ding mee gaat. Als ie elke 30k vervangen moet worden is zo'n ouderwetse die makkelijk een ton mee kan misschien niet eens zo duur in verhouding.
Ja ik niet hoor, m'n broertje... Ging een reis van 15k km maken, dus wou zeker zijn dat het goed zat

Watvoor voorbereiding denk je aan? We zijn gewoon 7 uur bezig geweest met z'n 2en en hebben niet echt iets speciaals klaar gelegd.

3 uur is snel, maar het is echt niet veel werk met het juiste gereedschap (bouten loshalen met elektrische slagmoersleutels bijvoorbeeld, en vast weer met momentsleuteltje)... Meeste werk zit hem nog in het centreren van de koppeling.
Let wel dat wij met 2 man waren het.... Dus feitelijk 6 uur totaal

Geen idee wat voor koppeling zo'n waterboxer heeft... de grote van de koppeling van een 11XXgs staat gelijk aan die van een gemiddelde auto :+

• Daannn1987
Zo te zien heeft de 1200gs lc een "normale" koppeling

http://www.realoem.com/bm...0_GS_0A31_&diagId=21_0265

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Vanmiddag rijles gehad, heerlijk in het zonnetje. Vanochtend ook even wat motoren gepast. Zo'n Tuono is vast to much om mee te beginnen? Zit wel goed met mijn lengte.

Ook de F800R, Shiver en Hornet 900 zijn qua formaat opties.

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:42:
Vanmiddag rijles gehad, heerlijk in het zonnetje. Vanochtend ook even wat motoren gepast. Zo'n Tuono is vast to much om mee te beginnen? Zit wel goed met mijn lengte.

Naar mijn mening hoef je je niks wijs te laten maken over een goede of slechte beginnersmotor. Ik heb recent mijn derde motor aangeschaft (een 2003 RSV Mille R, zelfde blok als de Tuono) maar schaar mijzelf met mijn twee jaar motorrijbewijs nog onder de categorie beginner. Mijn eerste motor was een 650 cc Pegaso Factory, maar met mijn huidige Mille had ik zeker ook kunnen starten. Aan elke fiets moet je wennen, of je nou beginner bent of niet. Verstand zit immers niet in je rechterhand ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Een koppeling die in veel motoren te vinden is. Ik heb alleen geen idee hoelang die dingen meegaan.

Ik denk dat BMW voor die oplossing met zo'n (iets verkleinde versie van een) autokoppeling gekozen heeft omdat ze indertijd niet veel anders kon. De moderne waterboxer is eigenlijk een compleet ander blok als dat van mijn GS uit 2012. Ze kunnen een hoop dingen veel compacter bouwen dan voorheen. En dat stelt ze in staat om wat zaken te verplaatsen zodat er nu wel plek is voor een normale koppeling.

• Daannn1987
Mjah wat exact de reden is weet ik niet, wel is het zo dat de koppeling

Compacter is
Beter te doseren
lichter
Beter te vervangen

Of er ook nadelen aan zitten weet ik niet, wellicht de levensduur.
De LC's zullen zich nog moeten bewijzen :)

• DinX

DinX

Motormuis

En wat doen we op een lekkere zomerse dag als vandaag?
De hele dag lekker klussen in de garage :P

1290SA
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pIgO8KKkE01U0wgkgXi5VmBY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GU2kLxWAWyb5uTW1qADQx7Ru/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EyiN57rWIbVoMMwCI6QFhHbw/thumb.jpg

- Uni filter geïnstalleerd
- Elektriciteit wat netter weggewerkt nu alles eraf gehaald was (GPS aan de ACC2 aangesloten bij de koplamp ipv m'n PC8, HDMI kabel bullet cam weggewerkt, schakelaar voor de bullet cam op het stuur gemonteerd omdat hij altijd uitschakelde bij een spanningsdip zoals starten, Wat zitten solderen ipv "stekertjes", kabel van de pro-oiler via een betere weg gerouteerd,..)
- Radiatorbeschermer geïnstalleerd

Daarbij nog tot de conclusie gekomen dat de motor fabriek-af wel heel zuinig bemeten is qua koelvloeistof. Niet 1 druppel te bespeuren in het expansievat (terwijl daar normaal toch een deel moet in zitten tot het tussen MIN en MAX staat). Van de dealer een liter gratis koelvloeistof gekregen en netjes bijgevuld

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hiero gewoon heerlijk gereden :)

Zelfs binnen A'dam is prima lol te hebben op twee wielen, al moest ik op de Bernhardplein toch flink gas geven om een eikel in een Daewoo te vermijden die blijkbaar verkeerd voorgesorteerd was en zonder te kijken of richting aan te geven dwars over verdrijvingsvlak mijn kant op kwam. Mooi excuus om in z'n 2 in no time naar 80km/u de Gooiseweg op te blazen >:)

Tussendoor ook geconstateerd dat m'n achterbandprobleem met nieuw ventiel en vet rond velg volledig verholpen is. 3 weken sinds laatste keer oppompen (ja, ben lui, en voelde toch steeds goed aan) en niet meer dan 0.1 bar gezakt zowel voor als achter :)

Oslik blyat! Oslik!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
Ik heb een Suzuki GSX-R 1000 K7. Deze is geimporteerd en begrensd tot zo'n 106PK. Bewust voor gekozen om niet meteen dood te gaan. :-)
Nu ik wat meer gereden heb zit ik na te denken om de begrenzing eraf te halen. Daarvoor moet ik de ECU vervangen. Maar dan moet je normaliter ook de sloten vervangen vanwege de startonderbreker (de sleutel heeft een chip, en die is gekoppeld aan de ECU) en dan wordt het allemaal een stuk duurder. Echter mijn motor heeft ook een Spyball alarm, en die vervult feitelijk de functie van startonderbreker: als ik de motor op contact zet begint het alarm te piepen en schakel ik met de zender van het alarm de startonderbreker uit en dan pas hoor je het geluidje van de benzinepomp.
Kan ik in dit geval wel alleen de ECU vervangen?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me niet, de ecu blijft dan blokkeren. De reden voor nieuwe sleutels blijft dus.

Kun je hem niet beter inruilen?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gisteren even met een maatje wezen toeren, op een gegeven moment zie ik een vrachtwagen aankomen... Hij niet en ze de bocht vol in :+

Man man man.

Asus Zenbook i7 256gb

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12 09:05

xos

ephymerous schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:42:

Tuono V2 of V4?

V2 ken ik niet, de V4 wel. Als beginnersmotor zou ik een V4 het niet doen, ook niet als je veel zelfbeheersing hebt. In dat geval zal je veelal op eieren rijden en de motor niet echt benutten waar het tot zijn recht komt. In de bebouwde kom is het gewoon waardeloos, lekker rustig touren op de buitenwegen kan maar is oncomfortabel en gaat zo makkelijk dat je continue de neiging hebt om veel sneller te rijden dan is toegestaan. Snelweg kan, maar je vangt dusdanig veel wind dat na een paar minuten je er helemaal klaar mee bent.

Dat gezegd hebbende, dit soort moteren koop je met emotie en niet met verstand. Dus als je heel graag een Tuono wilt rijden gewoon doen. Zo'n ding zit vol hulpmiddelen die de scherpe randjes er wel vanaf halen zodat er wel wat ruimte is voor foutjes. Waarschijnlijk is er meer ruimte dan een SS600 uit het jaar kruik.

* xos hoopt eigenlijk dat Aprilia de Tuono nog eens in 750cc uitbrengt met 130pk en de 1000/1100 voor de RSV laat

• THM0
MikeyMan schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:30:
Lijkt me niet, de ecu blijft dan blokkeren. De reden voor nieuwe sleutels blijft dus.

Kun je hem niet beter inruilen?
Nou voor 500 euro heb ik alles vervangen. En dan kan ik de oude ECU met sleutels wellicht nog ergens kwijt. Zo'n 1000cc met begrenzer koop je natuurlijk ook voor minder dan een zonder begrenzer, dus netto komt het nog steeds gunstig uit.
Idee was ook om later met geringe kosten te kunnen upgraden zonder alle onderhoud wat je doet op de motor af te moeten schrijven. Ligt net nieuwe kettingset op bijvoorbeeld, kleppen heb ik gesteld in de winter etc.
Ook maar even kijken of het niet softwarematig kan...

[ Voor 3% gewijzigd door THM0 op 07-06-2015 10:41 ]

Verwijderd

xos schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Dat gezegd hebbende, dit soort moteren koop je met emotie en niet met verstand.
Edit: sorry, lezen. Echter, ik zou zelf nog terughoudend zijn met het aanschaffen van een V4 door kwaliteitsproblemen. De V4 RSV en Tuono hebben hier behoorlijk mee van doen gehad.
Zo'n ding zit vol hulpmiddelen die de scherpe randjes er wel vanaf halen zodat er wel wat ruimte is voor foutjes.
Dat geldt niet voor de V2, die is niet voorzien van ABS et cetera. Desondanks een prima fiets om mee te starten, mits de berijder er beheerszaam mee te werk gaat :)
* xos hoopt eigenlijk dat Aprilia de Tuono nog eens in 750cc uitbrengt met 130pk en de 1000/1100 voor de RSV laat
Dat hebben ze gedaan: de Shiver ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 10:44 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:11:
[video]
Gisteren even met een maatje wezen toeren, op een gegeven moment zie ik een vrachtwagen aankomen... Hij niet en ze de bocht vol in :+

Man man man.
Heeft ie er nog iets van geleerd of is ie dat stadium al voorbij?
#roadkill

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
418O2 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:20:

Thundercat :Y Ik heb er één uit 2002 met inmiddels 69k (7 weken geleden gekocht met 61,5k :+ ) op de teller. Leuk ding.

Gisteren nog daarmee op en neer naar Parijs geweest. _O-

Eigenlijk wilde ik deze week nieuwe banden eronder laten leggen (al ruim 17k mee gereden en inmiddels aardig vierkant...). Vanwege deze rit de bandenwissel met een weekje uitgesteld. :P

Ik ben van plan Michelin Pilot Road 4 banden eronder te laten leggen. 400km per week woon-werkverkeer (90% snelweg). Is dat een goede keuze?

[ Voor 27% gewijzigd door Mawlana op 07-06-2015 11:04 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:16

_Apache_

For life.

sylvesterrr schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Thundercat :Y Ik heb er één uit 2002 met inmiddels 69k (7 weken geleden gekocht met 61,5k :+ ) op de teller. Leuk ding.

Eigenlijk wilde ik deze week nieuwe banden eronder laten leggen (al ruim 17k mee gereden en inmiddels aardig vierkant...). Vanwege deze rit de bandenwissel met een weekje uitgesteld. :P

Ik ben van plan Michelin Pilot Road 4 banden eronder te laten leggen. 400km per week woon-werkverkeer (90% snelweg). Is dat een goede keuze?
Ja hoor, zelfs MPR2 of MPR3 zou geen slechte keus zijn. Bandjes houden het lang uit, vooral op een 600.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX

DinX

Motormuis

YouTube: Fenati and Ajo clash in Moto3 warm-up

Haha, 0:30, geweldig :D
Ook heel duidelijk wie de italiaan is van de 2 :+

Linkje want hij mag niet embed worden.

Wat, de hele dag geen post? Iedereen aan het rijden zeker?
juist terug van een leuke route.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kk8MZAruQiBRxxbnJRtnqKlh/medium.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door DinX op 07-06-2015 20:30 ]

• Nero22
  • Laatst online: 27-12 14:19
Iemand hier nog interesse in zomerhandschoenen van Dainese? Ik heb ze een maatje te groot gekocht. ;(
Het gaat om maat L - Dainese MIG C2

It's funny. But not ha-ha funny.

• DinX

DinX

Motormuis

Krijg je als Belg ook eens een keer post uit Nederland uit de bus.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LktGMyu27hVwTDJmFZgmTgkv/medium.jpg

*mopper* x jaar geen meer gehad en dan komt er eentje uit het buitenland :p

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Net op motormeuk...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rPtvt5EiUNY]

:X

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 07-06-2015 22:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DinX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:16:
Krijg je als Belg ook eens een keer post uit Nederland uit de bus.

[afbeelding]

*mopper* x jaar geen meer gehad en dan komt er eentje uit het buitenland :p
:D Waar ben je gepakt? (en wat is de schade?)

Moet ik me ook zorgen gaan maken?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@steveman, ergste vind ik nog dat er na het aanrijden, nog meer gas gegeven word... man man man.

Ohja gassenn

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Hooglander1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:32:
[...]

:D Waar ben je gepakt? (en wat is de schade?)

Moet ik me ook zorgen gaan maken?
Heeze-Leende, toen ik m'n liners ging halen. Het was niet van tijdens ons ritje. Het was op 23/05.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wlZy5gBuMnQ]

Kasseien ? Welke kasseien?
Heerlijk zo'n allroad :Y)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgelopen 9 dagen m'n R6 3100 Km extra "ervaring" laten op doen in de Eifel en het Zwarte Woud. Baal er nú al van dat ik morgen weer aan 't werk moet en niet nog even door mag spelen op het heerlijke Duitse wegennet (maar dammn.... Wat hebben ze de B500 "verprutst" met snelheidsbeperkingen van 50/70 Km/h en de daarop afgestelde controles over praktisch het gehele verloop van die weg :( Overigens niet geheel onterecht, afgelopen donderdag was een feestdag in Dld. en op die dag waren er 3 doden te betreuren op die weg. Voor diegenen die die weg kennen: Die weg begint pas "leuk" te worden bij snelheden bóven de 150 Km/h).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:13:
Afgelopen 9 dagen m'n R6 3100 Km extra "ervaring" laten op doen in de Eifel en het Zwarte Woud. Baal er nú al van dat ik morgen weer aan 't werk moet en niet nog even door mag spelen op het heerlijke Duitse wegennet (maar dammn.... Wat hebben ze de B500 "verprutst" met snelheidsbeperkingen van 50/70 Km/h en de daarop afgestelde controles over praktisch het gehele verloop van die weg :( Overigens niet geheel onterecht, afgelopen donderdag was een feestdag in Dld. en op die dag waren er 3 doden te betreuren op die weg. Voor diegenen die die weg kennen: Die weg begint pas "leuk" te worden bij snelheden bóven de 150 Km/h).
Sja, begin je overal te zien daar. Dorpen die afgesloten zijn voor motoren enzo.
Tussen Nürburg en Cochem staan zelfs borden "max 50 met een specifiek motor bord eronder"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dubbel ?? :o

[ Voor 97% gewijzigd door Will_M op 07-06-2015 23:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:19:
[...]

Sja, begin je overal te zien daar. Dorpen die afgesloten zijn voor motoren enzo.
Tussen Nürburg en Cochem staan zelfs borden "max 50 met een specifiek motor bord eronder"
De "B" ontsluitingswegen naar Cochem vanuit het oosten zijn al een paar jaar geleden voor motoren op Max. 50Km/h gesteld terwijl een auto daar nóg 70Km/h mag afdalen/klimmen (wat ook géén snelheid is voor die wegen) :(

In de Pfalz zijn tijdens de zomermaanden hele gebieden inmiddels verboden terrein voor motoren. Je mag daar alleen nog maar op de "B"(undesstrasse) komen. De "L"(andes) én "K"(reis) wegen zijn verboden terrein geworden :o

Ik ben benieuwd hoelang we bij Piesport nog mogen en kunnen "spelen" :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-06-2015 23:31 ]

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:27:
[...]

De "B" ontsluitingswegen naar Cochem vanuit het oosten zijn al een paar jaar geleden voor motoren op Max. 50Km/h gesteld terwijl een auto daar nóg 70Km/h mag afdalen/klimmen (wat ook géén snelheid is voor die wegen) :(

In de Pfalz zijn tijdens de zomermaanden hele gebieden inmiddels verboden terrein voor motoren. Je mag daar alleen nog maar op de "B"(undesstrasse) komen. De "L"(andes) én "K"(reis) wegen zijn verboden terrein geworden :o
Sja, eigen schuld dikke bult zeker. Alleen jammer dat motorrijders die niet de beest uithangen er nu ook voor gestraft worden.
Hetzelfde met die uitlaten. Omdat er persé lui zonder dB-killer moesten rijden worden bij de grote controles meteen alle uitlaten helemaal nagekeken. Geen E-keur -> pech gehad, of hij nu meer geluid maakt of niet.
Hetzelfde in Nederland met de dijken. Omdat er daar malloten het blijkbaar gezellig vinden tegen 100+ langs fietsers en wandelaars af te scheuren mag nu ineens geen enkele motor meer op bepaalde dijken.

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 07-06-2015 23:33 ]

• 418O2
sylvesterrr schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Deze is natuurlijk al wat ouder, maar lijkt me een lekkere fiets om op te beginnen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:32:
[...]
Sja, eigen schuld dikke bult zeker. Alleen jammer dat motorrijders die niet de beest uithangen er nu ook voor gestraft worden.
Hetzelfde met die uitlaten. Omdat er persé lui zonder dB-killer moesten rijden worden bij de grote controles meteen alle uitlaten helemaal nagekeken. Geen E-keur -> pech gehad, of hij nu meer geluid maakt of niet.
Hetzelfde in Nederland met de dijken. Omdat er daar malloten het blijkbaar gezellig vinden tegen 100+ langs fietsers en wandelaars af te scheuren mag nu ineens geen enkele motor meer op bepaalde dijken.
Amen!
Helaas snappen ze het nog steeds niet. Precies die mensen die het voor 'ons' verprutsen doen net of het een samenzwering is tegen motorrijders. Hoezo kop in je reet?
Net zo'n kwast die zo met z'n kneedown (want belangrijk) bezig is dat ie bijna in de grille van een vrachtwaggel verdwijnt. Helaas is er nog geen IQ test bij de rijbewijs :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De rede van het verlagen van de max. snelheid bij Cochem is overigens volledig te wijten aan de "Locals" uit de regio (zowel auto als motorrijders) die beide toegangswegen én de boulevard gebombardeerd hadden tot circuit gedurende doordeweekse avonden.

Dat geneuzel aangaande een "E-Keurmerk": Een uitlaat moet gasdicht zijn over de volledige lengte én mag niet te veel dB/a produceren. Daar is géén keurmerk bij verplicht!!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12 07:49
Heeft iemand hier verstand van koppelingen? Ik moet die van mijn Fazer echt eens vervangen. Vervang je dan alleen de 'friction plates'? Of ook de stalen platen die daar tussen zitten?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:57:
Heeft iemand hier verstand van koppelingen? Ik moet die van mijn Fazer echt eens vervangen. Vervang je dan alleen de 'friction plates'? Of ook de stalen platen die daar tussen zitten?
Het beste vervang je (gewoon) het gehele pakket ineens, inclusief de veren!!

P.S.: Als je de platen van een "natte" koppeling (welke een Fazer heeft) gaat vervangen dan laat ze je 't best éérst even een nachtje in een bak met motorolie liggen welke geschikt is voor motoren met een natte platen koppeling. Hiermee voorkom je dat je de frictieplaten al verbrand voordat je ze écht nodig gaat hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 08-06-2015 02:17 ]

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:34:

Dat geneuzel aangaande een "E-Keurmerk": Een uitlaat moet gasdicht zijn over de volledige lengte én mag niet te veel dB/a produceren. Daar is géén keurmerk bij verplicht!!
Ah, ik las geregeld dat ze ook op E-keur controleren. Dat belette me eigenlijk om een Wings onder m'n KTM te hangen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:35
En toch blijf ik het discriminatie vinden door motoren in het algemeen van wegen te bannen. We verbannen toch ook geen hele bevolkingsgroepen omdat sommige daarvan crimineel gedrag vertonen?

Dat veel motorrijders de wet overtreden begrijp ik, pak die dan aan, ipv alles af te sluiten. Ik kom vrijwel nooit in de eifel, Is er ergens een lijstje met regel, welke weg open is en dicht?

• Workaholic
  • Niet online
Heerlijk motordagje gisteren :)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/06/08/2015-06-0718.01.07.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/06/08/2015-06-0718.01.172.md.jpg

Begint toch te kriebelen om naar een ducati te kijken (naked) na het horen van een ducati supersport gisteren.. wow! Maar even informeren wat ik terug kan krijgen voor deze CBR 600F (eerste eigenaar, paar duizend km nog maar op de teller)

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 08-06-2015 07:49 ]

Mijn V&A

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:56:
[...]

Heeze-Leende, toen ik m'n liners ging halen. Het was niet van tijdens ons ritje. Het was op 23/05.

[video]

Kasseien ? Welke kasseien?
Heerlijk zo'n allroad :Y)
Die vaste flitspaal? Die staat anders nog best goed in het zicht. (en van tevoren staat er een bord dat er wordt gecontroleerd. Vaak is dat bluf, maar in dit geval dus niet. :P)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Elk land heeft z'n eigen wetten. Als een land verplicht stelt dat een uitlaat een E-keurmerk nodig heeft, dan heb je je daaraan te houden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DrivinUCrazy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:01:
[...]

Die vaste flitspaal? Die staat anders nog best goed in het zicht. (en van tevoren staat er een bord dat er wordt gecontroleerd. Vaak is dat bluf, maar in dit geval dus niet. :P)
Volgens mij is het deze: radar nb a2 weert ri eindhoven thv hmp 180.4 net na het esso tankstation bij het windscherm

Mobiele controle dus.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waar haal jij die info vandaan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
xos schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:28:
Dat gezegd hebbende, dit soort moteren koop je met emotie en niet met verstand. Dus als je heel graag een Tuono wilt rijden gewoon doen. Zo'n ding zit vol hulpmiddelen die de scherpe randjes er wel vanaf halen zodat er wel wat ruimte is voor foutjes. Waarschijnlijk is er meer ruimte dan een SS600 uit het jaar kruik.

Vanwege mijn lengte kijk ik vooral naar ruimte en hoe de verhouding van de motor is. Dus ik wil niet persé eentje rijden ;) Persoonlijk denk ik ook niet dat ik een Tuono ga kopen, diverse reviews laten toch wel zien dat het een behoorlijk stug en oncomfortabel apparaat is :)

XXXVI

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Flitsservice.nl historie? :P

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

1: ik gebruik geen flitsservice, én geen twitter. Dus nee, daar was ik niet mee bekend. Ik heb wel een griezelig goed gevoel waar die dingen kunnen staan.

2: De vaste flitspalen (zoals die op de weg van Leende naar Heeze) staan daar toch niet vermeld? Er bestaan nog wel meer flitsers dan de mobiele controles langs de snelweg. ;)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

DinX schreef op maandag 08 juni 2015 @ 06:24:
[...]

Ah, ik las geregeld dat ze ook op E-keur controleren. Dat belette me eigenlijk om een Wings onder m'n KTM te hangen.
Heb je sowieso nodig in duitsland. Dus als je daar geregeld rijd dan idd wel een e-keur erop.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:13:
Als het pas leuk wordt boven de 150 km/h, maakt het je dus eigenlijk niet uit welke limiet ze stellen. Elke (gangbare) limiet is toch te laag, net als 50/70 km/h. Dus wat is nu eigenlijk je probleem?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

De rede van het verlagen van de max. snelheid bij Cochem is overigens volledig te wijten aan de "Locals" uit de regio (zowel auto als motorrijders) die beide toegangswegen én de boulevard gebombardeerd hadden tot circuit gedurende doordeweekse avonden.

Ik heb de standaard uitlaten eronder , knappe jongen als je daar een e-keur merk opvindt want dat zit er volgens mij niet op :P

• THM0
Metro2002 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:22:
[...]

Ik heb de standaard uitlaten eronder , knappe jongen als je daar een e-keur merk opvindt want dat zit er volgens mij niet op :P
Volgens mij controleren ze alleen of de db killers geplaatst zijn. Indien niet: motor gemodificeerd tov specs = Zahlen bitte.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

THM0 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:24:
[...]

Volgens mij controleren ze alleen of de db killers geplaatst zijn. Indien niet: motor gemodificeerd tov specs = Zahlen bitte.
standaard uitlaten en ik heb geen verwijderbare DB killers dus mag aannemen dat dat gewoon goed is :o

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Zo uh, daar ben ik weer.

Door drukte helemaal vergeten dat ik ook nog eens moet komen ouwehoeren in dit topic!

Inmiddels al weer wat kilometers afgelegd met de Suzuki Bandit na zijn opknapbeurt, maar het project is voor mij beeindigd en hij gaat nu de verkoop in.

Schroom niet om een kennis/jezelf voor interesse te wekken :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Verkoop/1_zpsbzgomrqv.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 08-06-2015 11:51 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Een erg leuke motor voor zowel beginners als gevorderde rijders :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

talin

ES-MA

BlackLabel01 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:57:
en check meteen het inslaan op de "trommel" waar deze in zitten, vaak zijn de platen in de "trommel" geslagen waardoor de koppeling ook niet mete soepel gaat, de eerste keer kan je nog creatief zijn met een vijl.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/260j3x441y2N1F0X1I1R/0030792.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door talin op 08-06-2015 11:35 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ricepuppet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:09:
Zo uh, daar ben ik weer.

Door drukte helemaal vergeten dat ik ook nog eens moet komen ouwehoeren in dit topic!

Inmiddels al weer wat kilometers afgelegd met de Suzuki Bandit na zijn opknapbeurt, maar het project is voor mij beeindigd en hij gaat nu de verkoop in.

Schroom niet om een kennis/jezelf voor interesse te wekken :P

[afbeelding]
De advertentie is niet beschikbaar hier...

~ James May

• Tylen
  • Nu online

Tylen

talin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:34:
[...]

en check meteen het inslaan op de "trommel" waar deze in zitten, vaak zijn de platen in de "trommel" geslagen waardoor de koppeling ook niet mete soepel gaat, de eerste keer kan je nog creatief zijn met een vijl.

[afbeelding]
In dat geval is het beter alles te vervangen linkt mij? Better safe then sorry.

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste