Motor waar ik nu op rij heeft ook al 107k km op de teller
nouja, 7k km op de teller, ding gaat maar tot 99999 
en muv normaal slijtage probleemloos. Nu is dit een van de dingen waar BMW om bekend staat (overengineered tot en met), maar je ziet ook genoeg motoren van andere merken die even hoog komen.
Het is hetzelfde als bij auto's, de stand zegt minder dan het onderhoud, en korte boodschappenritjes zijn veel belastender dan lange snelwegritten waar de motor goed warm wordt.
Dan nog zit er verschil in modellen (net zoals bij auto's de meeste oude Volvo's met gemak >>500k km aankunnen maar bijvoorbeeld Smarts veel eerder op zijn, idem bij motoren) maar dat kun je snel genoeg achterhalen door te kijken naar km-standen waar die dingen bij verkocht worden. Als een motor vaak >200k km aangeboden wordt kun je er vanuit gaan dat bij redelijk onderhoud 200k km prima haalbaar is. Dan is eentje die 150k km heeft met bekende historie geen probleem. Omgekeerd, zie je nauwelijks motoren aangeboden van een type boven de 100k en zie je eentje van 150k km, dan is het nu al ver voorbij wat je kunt verwachten en zou ik het niet riskeren.
Ach, je kan altijd mazzel of pech hebben natuurlijk. Ook bij een occasions fiets bij een dealer, waar je ook nog op proefgereden hebt.
Dealers drijven vooral de prijs op, verdere meerwaarde heb ik er nooit echt ontdekt, niet op vier wielen, ook niet op twee.
Wel mooie fietsen trouwens.

Ik vind ze te "sport" voor "sport/tour", maar het blijven bulletproof dingen die goed rijden en uitermate practisch zijn (niet voor niets dat Marechaussee en KLPD ze massaal inkochten). En waarschijnlijk kun je via zo'n veiling aanzienlijk 'meer fiets' bemachtigen dan als je regulier 2e hands koopt. Maar blijft uiteraard ergens een gok.