Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
kazzzdafke schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:10:
En nee, er is nooit mee gevallen, nooit circuit mee gereden, nooit...... tot je daar komt. Deukje in tank is in heel veel gevallen krom stuur. Moeilijk zo te zien maar even rijden zonder handen en je merkt dat direct.
Goed om te weten, ik oriënteer me ook een beetje op motoren en dat klein deukje kom je nog wel eens tegen. Logisch eigenlijk ook, want het lijkt me niet dat je maar zo een deukje in de tank krijgt.

XXXVI

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op het frame zit net achter het balhoofd ook een aanslagblokje waar het stuur tegenaan komt. Hier gewoon even aan voelen, dan weet je direct of dit een impact heeft meegemaakt. Het oppervlak hiervan moet compleet vlak zijn en niet ingedeukt. (FYI, toen ik mijn motor neerlegde was dit blokje compleet _weg_)
Een tank is nog wel te vervangen of op te lappen; maar dat stukje frame vervang je niet zomaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

links

<edit>
Hey is zie dat veel van ons een karma keizer label hebben gekregen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 03-06-2015 15:40 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
DrivinUCrazy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:32:
Op het frame zit net achter het balhoofd ook een aanslagblokje waar het stuur tegenaan komt. Hier gewoon even aan voelen, dan weet je direct of dit een impact heeft meegemaakt. Het oppervlak hiervan moet compleet vlak zijn en niet ingedeukt. (FYI, toen ik mijn motor neerlegde was dit blokje compleet _weg_)
Een tank is nog wel te vervangen of op te lappen; maar dat stukje frame vervang je niet zomaar.
Ben je hier een voorbeeldfoto van ofzo?
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld eerlijk gezegd :X

Een handtekening?!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3ygtguum7afEBwP6x3Mdf0DG/medium.jpg

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol nooit op dat soort dingen gelet eigenlijk. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:40
Das de (invullen wie de naam kent) zodat je stuur niet tegen je tank zou knallen bij het sturen, draaien, vallen...
Als je hem eens iets wilder in stuurslot positie wil zetten, kan dat ook al beschadigd raken.

Never ever financial advice...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:55

Chakotay

Lick here to continue

Om dat stootnokje flink te beschadigen door de boel in het stuurslot te zetten moet je je stuur wel heel hard opzij rammen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sowieso omdat deze aan de rechterkant zit, en het stuurslot links. :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Hey is zie dat veel van ons een karma keizer label hebben gekregen :)
Heeft iemand Chevy454 nog wel eens gezien hier? hij staat bovenaan in de motor karma lijst maar heb hem al tijden niet gezien...
Zou die Vmax het nog doen?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, weer terug van een rondjes rijden in Lelystad :)

Toch wel redelijk veel mensen naast de baan zien gaan... En ook nog iemand voor m'n neus onderuit zien gaan :/ Die heeft profijt gehad van z'n frame sliders.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n0MPj9Z.png

Altijd jammer om zo te motor te parkeren :/

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 03-06-2015 22:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
steveman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:40:
Jeej, weer terug van een rondjes rijden in Lelystad :)

Toch wel redelijk veel mensen naast de baan zien gaan... En ook nog iemand voor m'n neus onderuit zien gaan :/ Die heeft profijt gehad van z'n frame sliders.

[afbeelding]

Altijd jammer om zo te motor te parkeren :/
Twee weken geleden daar ook iemand vol rechtdoor zien gaan bij de meest zuidelijke bocht :/ .

On the side note, morgen wordt eindelijk mijn Garmin Zumo 590LM geleverd van bol.com!! Toch netjes dat ze de Zumo met circa 34% korting alsnog leveren!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:32:
Daar heeft Touratech een speciaal 'dingetje' voor gemaakt voor GSsen. Een 'hardpart' wordt het ook wel eens genoemd. Een driehoek van metaal die je op die plek vastschroeft (er zit een bout waar ie op kan). Specifiek op die BMW's heb je die gekke traingel van de voorwielophanging waar de voordemper op zit. Als je die sloopt, ben je helemaal het bokje. Vandaar dat plaatje dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerdwirz.de/e756/e22658/e22839/e22843/e22860/e22863/TT_HardPartBMWsilber_01.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:13:
[...]
On the side note, morgen wordt eindelijk mijn Garmin Zumo 590LM geleverd van bol.com!! Toch netjes dat ze de Zumo met circa 34% korting alsnog leveren!
Cool! Hebben ze er nog iets over gezegd?
Volgens mij snappen ze heel goed dat als ze besluiten die orders te cancellen, ze een hele shitstorm over zich heel krijgen. Dan is uitleveren 'reputation-wise' goedkoper. Buiten dat het misschien wel eens lastig kan zijn om een 'kennelijke vergissing' te claimen. Vooral met die electronica wordt best veel gestunt en het kan zomaar een soort opruiming zijn omdat er een nieuw model aankomt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ehhh...ik zal wel blond zijn, maar wat doet dat 'motormeeting' dingetje hier links? En waarom komt er te staan dat ik de Karmakeizer van de motormeeting ben? Ik ben er nog nooit geweest?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:41:
Ehhh...ik zal wel blond zijn, maar wat doet dat 'motormeeting' dingetje hier links? En waarom komt er te staan dat ik de Karmakeizer van de motormeeting ben? Ik ben er nog nooit geweest?
Er zou ook moeten staan zwatelkeizer want je scoort zo'n ding als je posts maakt met het woord of in het topic.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:57:
[...]
Er zou ook moeten staan zwatelkeizer want je scoort zo'n ding als je posts maakt met het woord of in het topic.
Grappig. Kan ie ook aanwijzen waar ik dat woord heb gebruikt? Als er iets is waar ik geen interesse in heb, is het wel de motor meeting. Ik heb het er volgens mij nooit over. Haha...nu dus wel. Nu zou het terecht zijn.

Nou ja...zal wel vooruitgang wezen zullen we maar zeggen. Hip gedoe allemaal... :+ 8)7 :X

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
motor motor motor motor motor meeting motor motor motor meeting motor motor motor motor :Y

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:39:
[...]

Volgens mij snappen ze heel goed dat als ze besluiten die orders te cancellen, ze een hele shitstorm over zich heel krijgen. Dan is uitleveren 'reputation-wise' goedkoper. Buiten dat het misschien wel eens lastig kan zijn om een 'kennelijke vergissing' te claimen. Vooral met die electronica wordt best veel gestunt en het kan zomaar een soort opruiming zijn omdat er een nieuw model aankomt.
Mijn order hebben ze wel geannuleerd.
Op het punt van betalen (ideal) werd ineens de prijs aangepast van de garmin in mijn bestelling/winkelwagentje.
Ik heb nog via facebook geprobeerd ze zover te krijgen om uit te leveren maar kreeg na een week antwoord dat de lage prijs en typfout was.
Dat die typfout schijnbaar niet voor iedereen geld en dat de aanbieding prijs realistisch genoeg was om geen echte fout te vermoeden als klant maakte allemaal niets uit.
Mijn order was/is dus gecanceld.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Maegrim schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:21:
motor motor motor motor motor meeting motor motor motor meeting motor motor motor motor :Y
LOL :)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Bommes schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:25:
[...]

Mijn order hebben ze wel geannuleerd.
Op het punt van betalen (ideal) werd ineens de prijs aangepast van de garmin in mijn bestelling/winkelwagentje.
Ik heb nog via facebook geprobeerd ze zover te krijgen om uit te leveren maar kreeg na een week antwoord dat de lage prijs en typfout was.
Dat die typfout schijnbaar niet voor iedereen geld en dat de aanbieding prijs realistisch genoeg was om geen echte fout te vermoeden als klant maakte allemaal niets uit.
Mijn order was/is dus gecanceld.
Uhm, dan was je dus gewoon net te laat?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45

Bommes

Capo del formaggio

Beavbusi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:30:
[...]

Uhm, dan was je dus gewoon net te laat?
Ja zo kun je het bekijken maar ik denk niet dat jij zo blij bent met bijvoorbeeld de mediamarkt als je met je 50inch TV bij de kassa staat en tijdens het pinnen blijkt de aanbieding net afgelopen te zijn...
Of bij de AH de bonus aanbiedingen tijdens het afrekenen ineens niet meer gelden. .. 8)7 |:(

Oh en volgens bol.com was ik niet te laat maar was het een typfout...
Dat is natuurlijk kul als ik overal lees op fora dat ze gewoon uitgeleverd worden voor de weer gegeven prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 04-06-2015 08:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na een lange zoektocht (ik ben toch diverse motorzaken / motorkledingzaken*) afgegaan, heb ik uiteindelijk maar de gok gewaagd om van Büse de Belluno Pro te bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorplaza.net/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/8/184601.jpg
Die dingen hangen _nergens_ in de winkel, dus vandaar dat ik het toch maar online heb besteld.

Ik ben bewust voor de Pro gegaan omdat hier ook borstkasbeschermers in zitten. Mocht dit niet bevallen, dan haal ik die er gewoon uit.
Ik heb het vest afgelopen weekend al een halve dag gedragen, om te kijken of het niet ging irriteren. Dat ging prima. Daarnet heb ik het eerste testritje er pas mee kunnen doen. En ik weet het nog niet. Het zal wel wennen zijn. De maten zijn goed, dat is het probleem niet. Maar in combinatie met mijn all-weather textielen pak (uiteraard heb ik daar het matje in de rug uitgehaald ;) ) zit het niet helemaal geweldig in combinatie met de broek van mijn pak. Maar, het was een woon-werk ritje. Daarbij heb ik er dan al mijn dagelijkse kleding onder aan. (t-shirt, jeans) Ik ben er van overtuigd dat het al veel beter zit als ik er mijn normale motorkleding onder aan heb. Dat weet ik morgenavond of zaterdag. :)

Daarnaast ben ik er nog meer van overtuigd dat het perfect gaat zitten onder mijn doorwaaipak. Dat heeft veel minder stelmogelijkheden en zit daarom nogal luchtig. Vandaar dat ik ook geen vertrouwen heb in het rugmatje in dat jasje; te veel kans dat het kan verschuiven.

To be continued...

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Bommes schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:37:
[...]

Ja zo kun je het bekijken maar ik denk niet dat jij zo blij bent met bijvoorbeeld de mediamarkt als je met je 50inch TV bij de kassa staat en tijdens het pinnen blijkt de aanbieding net afgelopen te zijn...
Of bij de AH de bonus aanbiedingen tijdens het afrekenen ineens niet meer gelden. .. 8)7 |:(

Oh en volgens bol.com was ik niet te laat maar was het een typfout...
Dat is natuurlijk kul als ik overal lees op fora dat ze gewoon uitgeleverd worden voor de weer gegeven prijs.
Nee, maar het was wel duidelijk dat het een foutje was en dan is het dus zo snel mogelijk proberen mee te pakken. Logisch dat ze het herstellen, wel zuur dat je te laat was. Bol.com mag echter gewoon de fouten die ze maken herstellen. Voor jou is het wel zuur dat je dan net te laat bent, maar ze moeten ergens een grens trekken. Volgende keer iets sneller betalen ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:13:
[...]

Twee weken geleden daar ook iemand vol rechtdoor zien gaan bij de meest zuidelijke bocht :/ .

Ai, daar kom je in een sloot terecht :/

Heb ook nog twee op film staan die besloten de dalende bocht maar niet te nemen, en rechtuit het gras in te gaan :D

Of eigenlijk, een die de bocht niet haalt, en de ander die hem blind volgt :D (bleven we gewoon overeind overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 04-06-2015 09:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk baantje he dat Politie baantje. Ik heb er een keer les gegeven op mijn circuit motor. En toen mochten we in het begin even "opwarmen" :) Moet zeggen dat je er lekker hard kan rijden hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• cyntax
mphilipp schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:39:
[...]

Ze hadden blijkbaar wel een leuk mailtje verstuurd naar degene die het eerst de bestelling hadden geplaatst:
Beste klant,

Onze inkoper heeft de bocht afgelopen maandag wel heel scherp genomen met de Garmin Zumo 590LM.

Hij bood deze aan voor € 379,- terwijl hij eigenlijk € 579,- kost. Zoals onze inkoper achteraf vertelde, misschien iets ‘te scherp’.

Gelukkig was jij zeer oplettend en maakte je direct van deze scherpe deal gebruik. Jouw scherpe blik zouden we graag terugzien in een review.

Door een beoordeling te schrijven over de Garmin Zumo 590LM, help je andere klanten hun keuze te maken.
Schrijf een review

Wij wensen je heel veel plezier, zeker geen ‘te scherpe’ bochten en veel veilige kilometers met je nieuwe Garmin Zumo 590LM.

Met vriendelijke groet,
Ik viel daar helaas niet onder en kreeg te horen dat mijn Zumo vertraagd was aangezien er geen voorraad meer was, maar dat de unit uiterlijk een week later werd geleverd. Vervolgens de week daarop weer een mail ontvangen dat de Zumo zeer slecht leverbaar was en dat ze het geld zouden terug storten als ze geen unit voor mij konden vinden na 1 maand. Naar aanleiding van dat heb ik natuurlijk een boze mail gestuurd dat ik wel zo snel mogelijk mijn unit wil ontvangen en dat ik geen interesse heb ik een terugboeking. Ook contact opgenomen met Garmin NL en zij zeggen dat ze voldoende voorraad hebben en dat bol.com waarschijnlijk direct de units bij hun bestellen 8)7, dat dus ook maar in de boze mail gezet.
steveman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:44:
[...]

Ai, daar kom je in een sloot terecht :/

Heb ook nog twee op film staan die besloten de dalende bocht maar niet te nemen, en rechtuit het gras in te gaan :D

Of eigenlijk, een die de bocht niet haalt, en de ander die hem blind volgt :D (bleven we gewoon overeind overigens)
Ja, ze hebben hem en de motor ook uit de sloot moeten vissen :/. Direct ook ambulance erbij om hem naar het ziekenhuis te brengen voor foto's, bleek uiteindelijk niks gebroken te hebben gelukkig.

Dat volgen is echt zo typisch :| .

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, tis ook wel erg lastig.
Tijdens de VRO ook; je moet je voorganger volgen, maar eigenlijk leidt dat best af van waar je eigenlijk naar zou moeten kijken; de juiste lijnen.
En als je dan een keer goed kijkt, besluit je voorganger om ineens in de ankers te gaan. :(

Maar inderdaag; het is een leuk baantje, mooie combinatie van snelle en langzame bochten.
Misschien toch maar een keer een circuittraining doen ipv de VRO.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2015 10:44 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 01:38:
[...]

Grappig. Kan ie ook aanwijzen waar ik dat woord heb gebruikt? Als er iets is waar ik geen interesse in heb, is het wel de motor meeting. Ik heb het er volgens mij nooit over. Haha...nu dus wel. Nu zou het terecht zijn.

Nou ja...zal wel vooruitgang wezen zullen we maar zeggen. Hip gedoe allemaal... :+ 8)7 :X
Het is een Karma score ding. Kweenie hoe het precies werkt maar hoe meer je in 1 topic zit of 1 ding zegt hoe hoger je komt.
Maegrim schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:21:
Motortopic Motorijden Motormeeting

[ Voor 54% gewijzigd door ROFLASTC op 04-06-2015 11:14 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Motortopic Motorijden Motormeeting

8) }) etc etc

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 04-06-2015 11:12 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• kazzzdafke
Is een bekend fenomeen é.. Iemand die voor je rijdt en valt, dan zijn er vele die ook vallen.
Is hetzelfde als naar de uitweg kijken bij een mogelijke botsing. Iedereen weet het, maar de reflex beslist er anders over!

Ook zo op de MTB. Hoeveel ik er al zien vallen heb, en dan de maat erachter ook terwijl er langs beide kanten zeker meer dan 1m vrij is.. :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:43:
Mjah, tis ook wel erg lastig.
Tijdens de VRO ook; je moet je voorganger volgen, maar eigenlijk leidt dat best af van waar je eigenlijk naar zou moeten kijken; de juiste lijnen.
En als je dan een keer goed kijkt, besluit je voorganger om ineens in de ankers te gaan. :(

Maar inderdaag; het is een leuk baantje, mooie combinatie van snelle en langzame bochten.
Misschien toch maar een keer een circuittraining doen ipv de VRO.
Wat ik vooral niet deed was m'n voorganger volgen bij VRO's... daar kom je op de motor toch wel behoorlijk wat bochtbelemmerden tegen op de motor, waarvan je denkt? "Wat moet jij op een motor?"

Nee, veel beter volg je bij een VRO de motor van de instructeur, en houd je een niet-instructeur (op de motor) slechts in de gaten, op de motor.

ik vind dat dit meer op moet leveren dan domweg "motor motor motor motor", want als iedereen die "motor motor motor motor motor" zegt karma krijgt daarvoor, dat vind ik niet kunnen, motor of geen motor

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, klopt wel, maar als je als vierde rijdt, is de instructeur drie bochten verder als je een beetje pech hebt. :)
Overigens heb ik nu drie VRO's gedaan, waarbij zeker de helft van mijn groepsgenoten wat mij betreft direct het rijbewijs in had mogen leveren :)

Waar gaat dat karmagebeuren eigenlijk over? Ik zie niks staan?

Edit: zit te kijken naar die motorcircuittraining, blijkt dat je max 2,5cm kettingspeling mag hebben.
Echter; voor mijn motor zit ik op 25-35cm (30 aangeraden). Hoe gaat dat?

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2015 11:51 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:00

bakvis

Tweakers.Nerd

steveman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:36:
[...]
ik vind dat dit meer op moet leveren dan domweg "motor motor motor motor", want als iedereen die "motor motor motor motor motor" zegt karma krijgt daarvoor, dat vind ik niet kunnen, motor of geen motor
Ik gok dat Karma nu bepaald wordt door het aantal posts wat je in een topic doet met een bepaalde tag (zie boven in dit topic, tags zijn Motor en Motor Meeting). Als je dus veel tagt krijg je automagisch titel karma-king van die twee tags.

Mijn Specs

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:39:
Mjah, klopt wel, maar als je als vierde rijdt, is de instructeur drie bochten verder als je een beetje pech hebt. :)
Overigens heb ik nu drie VRO's gedaan, waarbij zeker de helft van mijn groepsgenoten wat mij betreft direct het rijbewijs in had mogen leveren :)

Waar gaat dat karmagebeuren eigenlijk over? Ik zie niks staan?

Edit: zit te kijken naar die motorcircuittraining, blijkt dat je max 2,5cm kettingspeling mag hebben.
Echter; voor mijn motor zit ik op 3-4 cm. Hoe gaat dat?
Ja, da's zo'n onzinnig iets om te zeggen: "max 2.5cm". Als je aangeeft: "dit is wat er in m'n gebruikshandleiding staat" is de kous daarmee wel af.

Hilarisch trouwens hoe sterk die organisaties verschillen. Bij de een heb je het idee een totalitair regime binnen te zijn gewandeld, en bij de ander wordt letterlijk nergens naar gekeken :D

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat heeft de kettingspanning te maken met een circuittraining :?

Yamaha MT-09

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, de technische eisen zijn als volgt:
Technische staat motor
– Standaard uitlaat of uitlaat met decibel killer (maximaal 87 decibel)
– Bandenprofiel minimaal 2 millimeter over de gehele bandbreedte
– Kettingspeling maximaal 2 à 2.5 cm en geen roestvorming
– Remblokken voldoende dikte en goede remschijven
– Tandwiel niet afgebroken of versleten
– Voldoende remdruk en remvloeistof
– Geen olielekkages

Verwijderd

Totaal niet verwacht :o

Spectaculaire stijging examens motorrijbewijs

De examens voor het motorrijbewijs zaten in het eerste kwartaal van 2015 in de lift, zo blijkt uit cijfers van het CBR. Het aantal eerste examens AVD (Motor Verkeersdeelneming) voor de categorie A nam, in vergelijking met vorig jaar, met ruim 14 procent toe tot 2228. Voor de categorie A2 is het totale aantal van 613 eerste examens weliswaar nogs steeds laag, maar toch is het een flike stijging van meer dan 64 procent. Voor de categorie A1 en A werden in het eerste kwartaal ook nog eens 5939 theorie examens afgenomen, waarvan 3.420 personen direct slaagden, een slagingspercentage van 57,59%.

Bij de praktijkexamens lag de slagingskans veel hoger; bij A1 slaagde 74,76% gelijk al bij de eerste keer voor Verkeersdeelneming (AVD), bij Voertuigbeheersing (AVB) lag dat percentage zelfs op een 92,05%. Bij A2 lag dit slagingspercentage met 73,25 voor AVD en 92,54 (AVB) ongeveer gelijk, bij het 'volledige' A (aanvullend & rechtstreeks) liggen de percentages iets anders, met 74,46 voor AVD en een wat lage 86,07 voor AVB, kennelijk is vooertuigbeheersing met een 'zware' motorfiets lastiger.

Bron: http://www.nieuwsmotor.nl...ng-examens-motorrijbewijs

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Bergie

Lekker belangrijk...

MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:03:
Tsjah, de technische eisen zijn als volgt:

[...]
Die hebben allemaal te maken met veiligheid en overlast (de uitlaat). De kettingspeling is zoals je zelf ook al aangeeft iets wat verschilt per motor. Dus ik snap de eis niet helemaal goed. Het zou toch minder verwarrend zijn als ze gewoon aangeven dat de voorgeschreven kettingspanning gehanteerd moet worden oid.

Dat zou ik nog wel kunnen begrijpen; het moet natuurlijk niet zo zijn dat je de schakels om de oren vliegen op het moment dat je voorligger iets te enthousiast op het gas gaat :+

Yamaha MT-09

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

bakvis schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:51:
http://ww3.autoscout24.de/classified/271921169?asrc=st

Lijkt me wel erg goedkoop of niet deze fiets? Vergelijkbare fietsen gaan in duitsland voor ± 1500-2000 meer en in nederland voor 2000-2500 meer... (zie ook hier: http://ww3.autoscout24.nl...35685587540000000&asrc=st).

't is een eind van huis, zo'n 300 km. Maar misschien de moeite om toch te gaan kijken?
Toch maar eens een mailtje gewaagd aan de advertentie. Onderstaand de reactie:
Hello,
Thanks for your email and your interest in my motorcycle.
All inspections were carried out (checkbook). No accidents, no technical defects. German papers - MOT expires: 04/17.
I have just got married and I moved to Poland. The motorcycle is in Poland, but I want to sell it because we stay in an apartment without a garage and my wife is not happy to have a motorcycle. So it's not worth it to register here. Gladly the Aprilia can be viewed in advance in Katowice, or I can deliver it to your address and provide return policy.
I'm waiting to hear from your side,
With best regards,

Zachara Tadeusz
adresgegevens, telefoon etc...
Ook had ie nog wast foto's van de tank, daar zit best wel een forse kras op (zie onder). En de uitlaten met E keurmerk (zonder DB killers) enzo. Toch jammer dat 't ding nu ineens in Polen blijkt te staan (zo'n 800 km verder)...

Hij heeft het verder over een schade vrije motor maar op onderstaande foto zie ik toch een flinke kras op de tank.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mALcsSpJBzceKGLAgjXjLMGl/medium.jpg

Mijn Specs

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, da's voor het prijsverschil wel te fixen. Vraag is of je met een tripje erbij nog wel goedkoop uit bent.
en of het genuine is :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:40:
Mjah, da's voor het prijsverschil wel te fixen. Vraag is of je met een tripje erbij nog wel goedkoop uit bent.
en of het genuine is :)
Lease auto met tankpas voor heel Europa :)...

Mijn Specs

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Lease auto met tankpas voor heel Europa :)...
Dat scheelt idd in de kosten, maar het get je iig een hotelovernachting kosten, want op een dag heen en weer naar polen red je niet...
En let op dat je verzekering wel geldig is in oost-europa.. dat is namelijk niet altijd het geval...

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12 09:38
bakvis schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Ook had ie nog wast foto's van de tank, daar zit best wel een forse kras op (zie onder). En de uitlaten met E keurmerk (zonder DB killers) enzo. Toch jammer dat 't ding nu ineens in Polen blijkt te staan (zo'n 800 km verder)...

Hij heeft het verder over een schade vrije motor maar op onderstaande foto zie ik toch een flinke kras op de tank.

[afbeelding]
Buikgevoel, maar bij mij gaan er wel wat alarmbellen rinkelen. Is geld de enige reden om de motor helemaal uit Polen te halen? Of is het een uniek model.

Raar overigens die labels naast mijn naam te hebben staan. Die enkele keer dat ik hier post. :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
Laat maar :)

[ Voor 93% gewijzigd door Dryhte op 04-06-2015 14:11 ]

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

ToolkiT schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Dat scheelt idd in de kosten, maar het get je iig een hotelovernachting kosten, want op een dag heen en weer naar polen red je niet...
En let op dat je verzekering wel geldig is in oost-europa.. dat is namelijk niet altijd het geval...
Klopt, maar dat is nog niet al te duur en nog wel te overleven.
Jolke schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Buitkgevoel, maar bij mij gaan er wel wat alarmbellen rinkelen. Is geld de enige reden om de motor helemaal uit Polen te halen? Of is het een uniek model.
Onderbuik gevoel zit me ook niet helemaal goed. Motor is niet super exclusief, maar ook niet super veel verkocht. Dus de prijs is de enige reden die ik zou hebben om hem op te halen (NL is snel 2500 euro duurder...)

Mijn Specs

• Jolke
2500 euro duurder is wel heel veel geld. :)

• kazzzdafke
Als iets te mooi is om waar te zijn....

Ik had er ook ééntje.. Een Nederlandse FZ6N S2 (die bij jullie al +500€ min duurder is dan hier in België) stond aan 3500€. Is tenslotte vraagprijs, dus kan nog wat af, want dan al meer een koopje wordt! Maar.. toch maar een mailtje sturen.

Bleek zijn verhaaltje te zijn dat hij een jaartje in NL had gewerkt als Duitser, maar nu terug naar zijn moederbedrijf moest en hij dus weer in Duitsland is.
Hij zou wel zonder kosten de motor naar NL kunnen opsturen.
Bellen rinkelen dan al all over te place, dus maar gevraagd als ik hem niet kon komen opzoeken in DE, omdat ik voor iets koop natuurlijk de motor wil zien.
Natuurlijk heeft hij de meest noordelijke plaats in DE aangeduid, tegen Denemarken.
Am Volkspark 1, D-24943, Flensburg, Duitsland
Ook weer niet met Google Maps te bekijken.

Dus, ik kon nog langer beetje treiteren, maar heb het hier maar mee gehouden.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Met rijles zei mijn instructeur dat ik richting naar links moet aangeven voor/op een rotonde als ik hem 3 kwart ga rijden. En na 2 kwart dan natuurlijk richting naar rechts aangeven.

Is dit verplicht? ik meen me te herinneren dat ik dat in de auto ook moest doen maar dat dit niet verplicht was. Mijn theorieboek zegt er niks over.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kaasaanfiets schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:25:
Met rijles zei mijn instructeur dat ik richting naar links moet aangeven voor/op een rotonde als ik hem 3 kwart ga rijden. En na 2 kwart dan natuurlijk richting naar rechts aangeven.

Is dit verplicht? ik meen me te herinneren dat ik dat in de auto ook moest doen maar dat dit niet verplicht was. Mijn theorieboek zegt er niks over.
Verplicht niet, wel in Nederland al meer dan 15 jaar aangegeven als gewenst gedrag tijdens de rijlessen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Niet volgens de wet. Het CBR wil het wel zien (zowel bij theorie-examen als praktijkexamen).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
En gewoon doen, voor de duidelijkheid en je eigen veiligheid.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

418O2 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:38:
En gewoon doen, voor de duidelijkheid en je eigen veiligheid.
Hoe vergroot richting aangeven naar links de veiligheid :? Koekblikkers gaan er naar kijken?

Ik word gillend gek van al die minderbedeelden die de rotonde verlaten terwijl ze nog richting aangeven naar links. Daar sta je dan te wachten ... claxon + middelvinger vult de tijd wel weer een beetje :+

Ik ben er veeeel meer voor dat het CBR (qua richtingaangeven op rotondes) maar 1 ding leert: richting aangeven wanner je hem verlaat. De rest is onzin en ook nog eens niet te bevatten voor de meerderheid van die idioten die je onderweg tegenkomt.

You've guessed it: I'm a people person! :*)

• ephymerous
steveman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:19:
Ik ben er veeeel meer voor dat het CBR (qua richtingaangeven op rotondes) maar 1 ding leert: richting aangeven wanner je hem verlaat. De rest is onzin en ook nog eens niet te bevatten voor de meerderheid van die idioten die je onderweg tegenkomt.
En fix als overheid een flitscamera die € 250 boetes nastuurt aan mensen die het vergeten :)

XXXVI

• 418O2
steveman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:19:
[...]

Hoe vergroot richting aangeven naar links de veiligheid :? Koekblikkers gaan er naar kijken?

Ik word gillend gek van al die minderbedeelden die de rotonde verlaten terwijl ze nog richting aangeven naar links. Daar sta je dan te wachten ... claxon + middelvinger vult de tijd wel weer een beetje :+

You've guessed it: I'm a people person! :*)
Omdat mensen dan zien dat je op de rotonde blijft. Maar ik laat het hier bij. Als je het over koekblikkers hebt dan ben je mij kwijt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ephymerous schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:35:
[...]

En fix als overheid een flitscamera die € 250 boetes nastuurt aan mensen die het vergeten :)
Wel jammer als de foto net gemaakt wordt op het moment dat je knippertje zich in de "uit"-fase van de cyclus bevindt ;)

• ephymerous
steveman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Wel jammer als de foto net gemaakt wordt op het moment dat je knippertje zich in de "uit"-fase van de cyclus bevindt ;)
Kleinigheidje houd je ;)

XXXVI

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vorige week mijn helm van m'n stuur laten lazeren, dus dit weekend even een nieuwe kopen. Budget van zo'n € 350.

Nu toch wel op zoek naar een stillere. Ik merk met dat met name wind via de onderkant van de helm veel lawaai maakt, ook de diverse ventilatieschuifjes hebben invloed (sommige fluiten als ze dicht zitten...)
Geen idee nog welke te nemen.

Veel lijstjes van stille helmen noemen de Shoei 1200 en Schuberth C3. Ik ga maar even een paar proefritjes maken dit weekend. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
CodeCaster schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:13:
Vorige week mijn helm van m'n stuur laten lazeren, dus dit weekend even een nieuwe kopen. Budget van zo'n € 350.
Helmen kunnen wel tegen een stootje hoor. :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eentje, ja. ;) Ik vertrouw het niet en wilde toch al een nieuwe. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik denk dat je wel een Schuberth S2 kunt vinden voor die prijs. C3 durf ik zo niet te zeggen. is wat duurder, maar ook eerder geïntroduceerd volgens mij.

Herstel, de S2 is voor die prijs alleen in de XXS/XXL maten te krijgen. Maar, als Louis een optie is voor je heb je daar de C3 Louis Special (?) voor € 349,-.
Geen idee wat daar zo speciaal aan is. :?,

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-06-2015 18:02 ]

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verplicht niet. Verstandig wel. In Duitsland is het zelfs verboden. :P
Dacuuu schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Helmen kunnen wel tegen een stootje hoor. :)
Mja, dat kun je dus niet van buitenaf zien. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe halen, zeker als je toch al van plan was te wisselen. Tevens ook 1 van de redenen dat niemand anders mijn helm aan mag raken :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
CodeCaster schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:13:

Nu toch wel op zoek naar een stillere. Ik merk met dat met name wind via de onderkant van de helm veel lawaai maakt, ook de diverse ventilatieschuifjes hebben invloed (sommige fluiten als ze dicht zitten...)
Geen idee nog welke te nemen.

Veel lijstjes van stille helmen noemen de Shoei 1200 en Schuberth C3. Ik ga maar even een paar proefritjes maken dit weekend. :)
Hans van wijk heeft weer hun motornacht met 20 procent korting op helmen als je tussen 23:00 en 23:59 koopt. Uiteraard even de online prijs checken bij motozoom/louis en Fc-moto.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:52:
Ik denk dat je wel een Schuberth S2 kunt vinden voor die prijs. C3 durf ik zo niet te zeggen. is wat duurder, maar ook eerder geïntroduceerd volgens mij.

Herstel, de S2 is voor die prijs alleen in de XXS/XXL maten te krijgen. Maar, als Louis een optie is voor je heb je daar de C3 Louis Special (?) voor € 349,-.
Geen idee wat daar zo speciaal aan is. :?,
Deze tent schijnt goed en goedkoop te zijn http://www.automotoracing...p-helmet.html?marques=273
Maar hebben geen C3 alleen C3 Pro..

tip: gebruik kortings code: MOTO

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:22:
[...]
Ik viel daar helaas niet onder en kreeg te horen dat mijn Zumo vertraagd was aangezien er geen voorraad meer was, maar dat de unit uiterlijk een week later werd geleverd. Vervolgens de week daarop weer een mail ontvangen dat de Zumo zeer slecht leverbaar was en dat ze het geld zouden terug storten als ze geen unit voor mij konden vinden na 1 maand.
Tsjaa...dat soort dingen gaan ze dan proberen. Ik heb een keer gehoord dat ze bv bij Media Markt ook bepaalde producten uit de schappen halen als de concurrent een tè geode aanbieding heeft, in verband met de laagste prijs garantie. Ze hebben nl in de voorwaarden gezet dat het product wel op voorraad moet zijn, dus dan verkopen ze die dingen maar een paar dagen niet...

Ben benieuwd of het je nog lukt...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag de overtreffende trap van naar voren rijden bij het stoplicht toegepast. :P

Bewust rond de spits richting Roermond gereden (N280) en vanaf de brug tot aan de kruising met de A73 door en tussen het verkeer gereden en geslalomd, stukjes met het verkeer meegereden. Ging stiekem best wel erg goed. :D Sommige automobilisten hielden netjes rekening, sommige (met name het type BMW en Audi rijder) die vonden het grappig om naar de middenlijn toe te komen. Nja dan schoot ik soms wat uit met het gas. :+ Maar ging echt lekker soepel en vanzelf eigenlijk, weer een overwinning. :P *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• cyntax
mphilipp schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:00:
[...]

Tsjaa...dat soort dingen gaan ze dan proberen. Ik heb een keer gehoord dat ze bv bij Media Markt ook bepaalde producten uit de schappen halen als de concurrent een tè geode aanbieding heeft, in verband met de laagste prijs garantie. Ze hebben nl in de voorwaarden gezet dat het product wel op voorraad moet zijn, dus dan verkopen ze die dingen maar een paar dagen niet...

Ben benieuwd of het je nog lukt...
Het is gelukt hoor, vandaag aangeboden gekregen maar ik was niet thuis ivm werk |:(. Dat was ik vergeten te vertellen in mijn vorige reactie, 2 uur nadat ik een reactie kreeg op mijn rant mail kreeg ik opeens een bevestiging dat de Zumo was verstuurd :P.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9LB2KI9PX2w]

AAAHHHHHH :D

Blijft prachtig die TT. Vraag me altijd of of die mannen een uitsparing in hun zadel hebben voor hun ballen :P

Guy Martin _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door DinX op 04-06-2015 23:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Tylen

Tylen

Hun ballen zitten in hun kop. Want hersenen hebben ze niet. Heb dit nooit gesnapt. En als er weer een dooie valt, staat fscebook er vol mee. Ze vragen er zelf om. Isle of man mitten ze gewoon afschaffen.

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:26:
Hun ballen zitten in hun kop. Want hersenen hebben ze niet. Heb dit nooit gesnapt. En als er weer een dooie valt, staat fscebook er vol mee. Ze vragen er zelf om. Isle of man mitten ze gewoon afschaffen.
Er is alweer een dode gevallen gisteren ja

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 04-06-2015 23:28 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Isle of Man TT: Franck Petricola dies in qualifying crash
4 Jun From the sectionMotorsport
Share this page
Franck Petricola
The 32-year-old rider was making his debut at the Isle of Man TT races
French rider Franck Petricola has died following an accident during a qualifying session on Wednesday at the Isle of Man TT Races.

The 32-year-old was making his debut at the TT after recovering from a serious accident at last year's North West 200.

The organisers of the event passed on "their deepest sympathy to Franck's family and friends".

Petricola died at Sulby Crossroads, becoming the 141st fatality at the races since they began in 1907.

Organisers added that the coroner of inquests had been informed and an investigation was under way.

Clerk of the course Gary Thompson said: "Franck showed incredible character to battle back from the serious injuries he suffered at the North West 200 last year when many a lesser man would have given up the challenge - but it showed his determination to compete on the mountain course.

Franck Petricola
Franck Petricola sustained multiple fractures and a life-threatening head injury at last year's North West 200
"The road racing community has lost a remarkable man and I extend my deepest sympathy to his family and friends."

Two riders were killed during last year's festival.

Petricola suffered multiple fractures and a head injury after crashing in practice at the North West 200 in Northern Ireland in 2014 and was in a coma for several days.

He was flown home after the meeting but made a full recovery and raced at the event just last month.

Speaking about his 2014 crash earlier this year, he said: "I don't remember why I crashed but I accept it. I am a big boy.

"When you ride in a road race you know it is possible to have a hard crash like this. It is not a problem."

Practice week continues on Thursday night, with the first race of this year's event held on Saturday.
Heb echt 0,0 respect voor die gasten die hier rond racen. Zo gevaarlijk zoveel risico dat Is helemaal niet nodig.

• kazzzdafke
Eum? 0,0 respect?
Respect heb ik genoeg voor die mannen. De meeste kunnen wel VET rijden met een moto!! Zij zijn ook niet de zagers dat het gevaarlijk is of als ze crashen dat het aan organisatie ligt of wat dan ook.
Dat zit gewoon in die mannen hun bloed. Laat ze dan toch doen zonder verkeer.. Beetje zoals Monaco in F1!

Maar, snappen waar ze de cohones vandaan halen of hoe ze zo met hun leven kunnen spelen, nee, dat niet. Dat zou ik, hoe goed ik ook zou kunnen rijden, nooit durven/doen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de GSX-R rijdt weer, nieuwe dynamo en alles. Wel een beetje jammer dat ik er bij het in elkaar zetten opeens een stuk remblok naast zag liggen, de rest kwam er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jdXDKOOl.jpg

Dat is... Onhandig. Gelukkig was er nog een zaak open die nieuwe op voorraad had, maar ik vraag me wel af waarom dat zo uit elkaar valt :X

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Previously:
DrivinUCrazy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:45:
Na een lange zoektocht (ik ben toch diverse motorzaken / motorkledingzaken*) afgegaan, heb ik uiteindelijk maar de gok gewaagd om van Büse de Belluno Pro te bestellen:
[afbeelding]
Die dingen hangen _nergens_ in de winkel, dus vandaar dat ik het toch maar online heb besteld.

Ik ben bewust voor de Pro gegaan omdat hier ook borstkasbeschermers in zitten. Mocht dit niet bevallen, dan haal ik die er gewoon uit.
Ik heb het vest afgelopen weekend al een halve dag gedragen, om te kijken of het niet ging irriteren. Dat ging prima. Daarnet heb ik het eerste testritje er pas mee kunnen doen. En ik weet het nog niet. Het zal wel wennen zijn. De maten zijn goed, dat is het probleem niet. Maar in combinatie met mijn all-weather textielen pak (uiteraard heb ik daar het matje in de rug uitgehaald ;) ) zit het niet helemaal geweldig in combinatie met de broek van mijn pak. Maar, het was een woon-werk ritje. Daarbij heb ik er dan al mijn dagelijkse kleding onder aan. (t-shirt, jeans) Ik ben er van overtuigd dat het al veel beter zit als ik er mijn normale motorkleding onder aan heb. Dat weet ik morgenavond of zaterdag. :)

Daarnaast ben ik er nog meer van overtuigd dat het perfect gaat zitten onder mijn doorwaaipak. Dat heeft veel minder stelmogelijkheden en zit daarom nogal luchtig. Vandaar dat ik ook geen vertrouwen heb in het rugmatje in dat jasje; te veel kans dat het kan verschuiven.

To be continued...
The story continues.

Nou goed, om mijn vermoeden te bevestigen dat het vooral aan de onderkleding lag, had ik vandaag echte onderkleding (zo'n pyama-setje van Louis) aangetrokken. Op het werk lag nog wel een oude reserve broek en een shirtje.
Dat zat al veel beter. Wel had ik in het begin dat de helm aan de achterkant nog even tegen het bovenste puntje van de rugbeschermer kwam, maar dat was na 2 keer weg. Het moest zich zeker nog even zetten in mijn motorhouding of zo.
Vervolgens lekker gereden, en er zeker geen last van gehad.

Gisteravond had ik ook even mijn doorwaaipak uit de kast getrokken. Dat is de Airstream II van bij Hein Gericke. Dat pak heeft een wat sportief model. Ik denk dan ook dat de jas wat te strak gaat zijn in combinatie met het protectievest. Misschien probeer ik dat vanavond ook direct uit. (beetje afhankelijk van het weer)

• DinX

DinX

Motormuis

kaasaanfiets schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 00:48:
[...]

Heb echt 0,0 respect voor die gasten die hier rond racen. Zo gevaarlijk zoveel risico dat Is helemaal niet nodig.
Eens, ze weten donders goed waar ze mee bezig zijn, en ze aanvaarden dat risico ook.
Petricola suffered multiple fractures and a head injury after crashing in practice at the North West 200 in Northern Ireland in 2014 and was in a coma for several days.

He was flown home after the meeting but made a full recovery and raced at the event just last month.

Speaking about his 2014 crash earlier this year, he said: "I don't remember why I crashed but I accept it. I am a big boy.
Wie heeft er hier last van (behalve familie/vrienden) ?

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:53:
Zo, de GSX-R rijdt weer, nieuwe dynamo en alles. Wel een beetje jammer dat ik er bij het in elkaar zetten opeens een stuk remblok naast zag liggen, de rest kwam er zo uit:

[afbeelding]

Dat is... Onhandig. Gelukkig was er nog een zaak open die nieuwe op voorraad had, maar ik vraag me wel af waarom dat zo uit elkaar valt :X
Omdat ze gewoon op en versleten zijn. ;)

• Tylen

Tylen

kaasaanfiets schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 00:48:
[...]

O respect heb ik wel, want ik durf het niet ;)

Ik kom veel mannen tegen op het circuit die hard gaan, en de echte snelle mannen die ook veel crashen zijn altijd van een bepaald type. Laten we het op lompe boeren houden ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Dat sowieso natuurlijk :P Alleen vreemd dat de remvoering loslaat van de backplate, ook als ze zo goed als op hun einde zijn zou dat nog wel moeten blijven zitten.

• Tylen

Tylen

Als ik het zo zie waren ze al helemaal op. Ja dan kunnen ze los laten. Gewoon eerder vervangen ;) Hoeven we jou niet te vertellen toch ;) Of vaker een circuit dagje boeken, worden ze voor je gecontroleerd :P

• Jolke
Tylen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:21:
[...]

O respect heb ik wel, want ik durf het niet ;)

Ik kom veel mannen tegen op het circuit die hard gaan, en de echte snelle mannen die ook veel crashen zijn altijd van een bepaald type. Laten we het op lompe boeren houden ;)
Idd, juist wel respect voor die gasten die Isle of Man TT rijden. Zelf zou ik het nooit doen. :X
Beter dat die gasten zo op een afgezette weg rijden dan dat zelf-overschattende-dagelijkse-motorrijders op de openbare weg hun kunsten vertonen en andere weggebruikers in gevaar brengen.

• kazzzdafke
Idd, hetzelfde als wat ik bedoelde..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:21

_Apache_

For life.

Tylen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Yup, en het materiaal is hard en word nog brosser na verloop van tijd. Gewoon vervangen, blokjes kosten geen drol en ... ...agg ik hoef niet uit e leggen hoe belangrijk ze zijn. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

*Laat zich ook nog maar eens hier zien*

Heren, ik weet dat de meesten hier geen fan zijn van BMW maar ik zit er zwaar aan te denken om mijn oldtimer goldwing (nu omgebouwd naar naked rat bike) eruit te gaan doen en te vervangen voor een 1200RT.
Ik merk dat ik de tijd en zin niet meer heb om na elke rit te moeten sleutelen om het ding rijdend te houden :+ (Ja dat is ook de charme van een old-timer en een compleet verbouwde motor rijden, dat klopt).
Ik heb er 1 op het oog van een particulier uit 2009. Zijn er zo zaken die jullie weten waar ik naar moet kijken voordat ik proefrit ga maken?

Waarom ik naar een 'oude mannen motor ga kijken?'
Heel simpel: Door jicht zijn mijn gewrichten niet meer helemaal jé-van-het. Langere tijd in een kromme houding zitten is dus niet iets wat erg prettig is voor mijn 1.98cm lange lijf. Daarnaast vind ik het fijn om kardan te rijden en ook nog iets mee te kunnen nemen als ik een keer wat langer weg zou willen. Ook speelt mee dat vriendin geen rijbewijs wil halen maar wel zo af en toe graag mee gaat een dagje toeren achterop. Comfort en gemak zijn wel zaken waar ik blij van wordt dus dan is een BMW volgens mij niet de minst logische keuze.
Ik wil er weer een paar jaar mee verder kunnen want ik ben niet iemand die ieder jaar een nieuwe motor kan halen.

Optisch en qua geluid is Harley (of andere merken chopper-style) iets waar ik graag op gezien (!) wil worden maar dat is nou niet meteen de meest comfortable motor noch de minst sleutel motor. Dus als iemand nog een andere suggestie heeft waar ik eens naar kan kijken dan mag dat ook.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Jolke
Grappig dat een BMW rijden verantwoord moet worden. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Yup, en het materiaal is hard en word nog brosser na verloop van tijd. Gewoon vervangen, blokjes kosten geen drol en ... ...agg ik hoef niet uit e leggen hoe belangrijk ze zijn. :+
Jup, stond ook al op het plan en is ook al meteen gedaan :) Het viel me alleen op.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:21

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Jup, stond ook al op het plan en is ook al meteen gedaan :) Het viel me alleen op.
Ja precies. Zelf heb ik ook nog wel eens dat ik de motor van dichtbij bekijk als er bijzonderheden zijn. Nu bijvoorbeeld hoor ik een zacht getik van de ketting vandaan komen. Even kijken of hij niet te los/te strak staat oid.

Het is toch m'n daily, dus moet wel goed werken. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 418O2
Jolke schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:51:
Grappig dat een BMW rijden verantwoord moet worden. :)
Vind ik ook. Als je dat wil is dat prima toch? Zie mezelf na verloop van tijd ook wel een tourbuffel kopen.

Eerst maar even de wilde haren kwijt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Saffie_time schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:38:

Heren, ik weet dat de meesten hier geen fan zijn van BMW
Dat valt wel mee toch? een groot deel rijd zelfs BMW... het zou me niet verbazen dat er meer BMW rijders zijn hier dan andere merken..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:48:
[...]

Idd, juist wel respect voor die gasten die Isle of Man TT rijden. Zelf zou ik het nooit doen. :X
Beter dat die gasten zo op een afgezette weg rijden dan dat zelf-overschattende-dagelijkse-motorrijders op de openbare weg hun kunsten vertonen en andere weggebruikers in gevaar brengen.
+1

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

talin

ES-MA

DinX schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:14:
[video]

AAAHHHHHH :D

Blijft prachtig die TT. Vraag me altijd of of die mannen een uitsparing in hun zadel hebben voor hun ballen :P

Guy Martin _/-\o_

[video]

[video]
blijft toch altijd nog een gemiste kans.

ik heb in 2001 de 4 kwalificatie races gereden om als newbee in te mogen schrijven voor de 125cc race TT

heb Tandragee 100, northwest 200, Cookstown 100 en de Ulster Grand Prix geraced.

de bedoeling was om toen in te schrijven voor de TT maar door een ongeluk in Frankrijk tijdens een EK race waar ik voor de 3de keer een sleutelbeen brak ( waar dus geen plaatje op kon ) heb ik de TT nooit gereden.

heb altijd de northwest 200 een van de mooiste races die ik heb gereden, naast Hengelo, Eemshaven en circuit Estoril wel mooiste circuit waar ik geracet heb.

tja er vallen doden maar je kan hier ook van je fiets vallen en een paar dagen later overlijden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Maar geen echte aandachtspunten dus om speciaal op te letten voordat ik verliefd wordt tijdens het rijden?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• tellavist
Thanks! :*)
Even op mijn eigen motor na gegeken (op marktplaats gekocht)
Ziet er goed uit! Geen beschadigingen. pfieeuw :>

Wil binnenkort trouwens mijn eerste circuit rondjes maken in lelystad!
Mensen die zin hebben op te joinen?
Zie dat er hier wat gebruikers zijn die ook wel eens op lelystad rondscheuren :)
Misschien niet om samen te rijden, (zal in de eerste groep zitten) maar misschien om eens te meeten? :)

Wat een lekker weertje vandaag! :D

Een handtekening?!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12 21:51
Saffie_time schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:09:
Maar geen echte aandachtspunten dus om speciaal op te letten voordat ik verliefd wordt tijdens het rijden?
Waar je vooral op moet letten is:
- pekelsporen (zie je bij de vorkbenen, bouten etc.)
- kromme remschijven
- speling achterwiel (pak het wiel bij 12 en 6 uur vast en wringen, doe bij 3 en 9 uur hetzelfde)
- krom stuur (met losse handen zou de motor rechtdoor moeten rijden)
- is het onderhoudsboekje compleet

Dit is wat ik me kan herinneren van de aankoop van mijn 650, misschien zie ik nog dingen over het hoofd 8)7

• kazzzdafke
Aub, de checklist bij het kopen van een 2de hands.. Deze heb ik ook toegepast voor een groot deel, alvorens ik mijn schoonbroer optrommelde voor effectieve finale keuring :)

https://www.2fast4u.be/th...-aankoop-tweedehandsmotor

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
<knip>

te vervangen voor een 1200RT.

<knip>

Door jicht zijn mijn gewrichten niet meer helemaal jé-van-het. Langere tijd in een kromme houding zitten is dus niet iets wat erg prettig is voor mijn 1.98cm lange lijf. Daarnaast vind ik het fijn om kardan te rijden en ook nog iets mee te kunnen nemen als ik een keer wat langer weg zou willen. Ook speelt mee dat vriendin geen rijbewijs wil halen maar wel zo af en toe graag mee gaat een dagje toeren achterop. Comfort en gemak zijn wel zaken waar ik blij van wordt dus dan is een BMW volgens mij niet de minst logische keuze.

<knip>

Dus als iemand nog een andere suggestie heeft waar ik eens naar kan kijken dan mag dat ook.
Al eens aan een 1200GS gedacht? RT is vaak te klein / laag voor lange mensen...

• tellavist
Zo, 12-07 geboekt op politiecircuit Lelystad!
Ben benieuwd! :)

Een handtekening?!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heren, ik weet dat de meesten hier geen fan zijn van BMW maar ik zit er zwaar aan te denken om mijn oldtimer goldwing (nu omgebouwd naar naked rat bike) eruit te gaan doen en te vervangen voor een 1200RT.
Ik merk dat ik de tijd en zin niet meer heb om na elke rit te moeten sleutelen om het ding rijdend te houden :+ (Ja dat is ook de charme van een old-timer en een compleet verbouwde motor rijden, dat klopt).
Ik heb er 1 op het oog van een particulier uit 2009. Zijn er zo zaken die jullie weten waar ik naar moet kijken voordat ik proefrit ga maken?

Waarom ik naar een 'oude mannen motor ga kijken?'
Heel simpel: Door jicht zijn mijn gewrichten niet meer helemaal jé-van-het. Langere tijd in een kromme houding zitten is dus niet iets wat erg prettig is voor mijn 1.98cm lange lijf. Daarnaast vind ik het fijn om kardan te rijden en ook nog iets mee te kunnen nemen als ik een keer wat langer weg zou willen. Ook speelt mee dat vriendin geen rijbewijs wil halen maar wel zo af en toe graag mee gaat een dagje toeren achterop. Comfort en gemak zijn wel zaken waar ik blij van wordt dus dan is een BMW volgens mij niet de minst logische keuze.
Ik wil er weer een paar jaar mee verder kunnen want ik ben niet iemand die ieder jaar een nieuwe motor kan halen.

Optisch en qua geluid is Harley (of andere merken chopper-style) iets waar ik graag op gezien (!) wil worden maar dat is nou niet meteen de meest comfortable motor noch de minst sleutel motor. Dus als iemand nog een andere suggestie heeft waar ik eens naar kan kijken dan mag dat ook.
heb je de Yamaha (MT-09) Tracer al eens bekeken.. die heeft een fijne 'sit up and beg' positie en het rijd ook goed..

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En dan wordt er vantevoren gezegd: LINKS inhalen

Herrie en verticaal video syndroom (was handiger monteren) alert btw.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rdIaJvHLFmc]

• tellavist
steveman schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:37:
En dan wordt er vantevoren gezegd: LINKS inhalen

Herrie en verticaal video syndroom (was handiger monteren) alert btw.

[video]
Zo, en die gaat er ook niet een klein beetje rap langs zeg. :o
Volgens mij heeft de rijder die hij inhaalt niet eens door dat hij langs kwam, die kijkt namelijk links over zijn schouder heen.
Waarom rijd je daar zo langzaam als ik vragen mag? Je rijd op een circuit daar toch? :)

Een handtekening?!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Da's nou Lelystad, met een wat... chaotischere organisatie :+

Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste