"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Mijn broek heeft onderaan klittenband. Gewoon goed strak om de laars vastzetten en dan zit het prima. Van klapperende textielkleding heb ik echt totaal geen last (ook niet op andere plekken).418O2 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:10:
[...]
Wappert t dan niet? Heb ze totnogtoe altijd in mijn laarzen gehad.
Wij zaten in de buurt van Aubenas.
Ten noordwesten heb je een berg keten met bergen van 1300+ meters.
Licht op ongeveer 1 dag rijden (van 1000+ kilometer) van Nederland
Verwijderd
nieuwe kettingset en olie + oliefilter vervangen.
welke idioot heeft bij kawasaki een mega schroeftol gebruikt om het voor tandwiel vast te zetten... was niet los te krijgen. Uiteindelijk met mijn milwaukee slagschroevendraaier een kwartier zitten rammen om hem los te krijgen. ze waren zeker bang dat die wegliep ofzo.
Waren jullie toevallig met z'n vieren of ben ik een ander gezelschap tegengekomen waar ik een kort stukje mee heb opgereden?Joopieboy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:22:
Vandaag weer een hele tourrit gehad en dat ging erg lekker, best goed op tempo kunnen rijden ook over dijkweggetjes richting Nijmegen, echt top!
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heb zelf een GS450E, 28cc minder ofzoiets als de GS500e. Prima motor! Praktijk top ligt bij de 160 km/u voor mij, daarna is de puf eruit, klimt nog door naar de 170+ maar is niet interessant. Verkeer zal je, als je wilt, eruit trekken. Het rijdt alleen niet als een racer... de powerband van 3k tot 6k is heel linear, daarna gaat ie als een raket tot de 9 duizend. Het is een leuke motor als je van normaal rijden houdt. Ik doe er veel snelweg mee, waar ik tussen de 100 en 120 rijdt. Daarnaast heb je een leuk verbruik van tusssen de 1 op 20 (als je gek doet) en 1 op 25 (dat haal ik bij veel snelweg).kaasaanfiets schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:54:
zo'n gs500 leek me ook wel een leuk goedkoop beginnersfietsje maar ik ga voor m'n A rijbewijs dus dat zou dan zonde zijn toch?
Ik heb al een lijstje gemaakt:
YZF 600
FZR 600
ZXR 750 (meh was er vroeger verliefd op maar begint wat minder te worden)
ZZR 600
CBR 600
GSX 600
GSF
sv650
Een beetje een sport/tour model lijkt me leuk of zoiets als een bandit of xj600
Los daarvan, kost geen drol, goede leer fiets dus. Zodra je ervaring hebt kan je zonder al te veel verlies overstappen naar iets groters indien nodig. Onderhoud is trouwens ook goed zelf te doen als je dat leuk vind. KNMV verzekering is +-55 euro per jaar...
Edit: En staar je vooral niet dood op CC's / vermogen. Iedereen kan hard rijden op die dingen. Als je veel binnendoor rijdt is mss een kleine 1 cilinder ook nog het overwegen waard (125cc - 400cc), verbruikt geen donder. Mijn ervaring is in ieder geval dat de lichtere motoren meer lol geven als je van rijden houdt, als je kick bij snelheidsovertredingen ligt moet je het inderdaad in het 650cc + segment zoeken (voor op de snelweg).
[ Voor 13% gewijzigd door Tijmen007 op 25-05-2015 17:52 ]
Kan heel goed, we hadden een grotere groep maar ik zat voorin bij een wat snellere groep, idd een man of 4-5 meen ik ja.Ultraman schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:26:
[...]
Waren jullie toevallig met z'n vieren of ben ik een ander gezelschap tegengekomen waar ik een kort stukje mee heb opgereden?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
http://www.motor-forum.nl...den-naar-Duitsland-1.html
voornamelijk leeswerk. 4 paar handschoenen en 4kg voedsel. en wat kleding teveel.XBL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:25:
Weer een goed verhaal, kerel! Wat had je nou uiteindelijk allemaal te veel meegesleept?
dus voor van de zomer als ik 4 weken op pad ga moet ik alles opnieuw uitzoeken. heb alleen nog geen idee waar ik heenga
en dan nog de vraag of ik mijn kookspullen mee ga slepen of ervoor ga zorgen dat ik koud voer meesleep.
Hoe minder gewicht je meesleep, hoe makkelijker je vering het heeft tijdens offroad. Waardoor je harder kan en minder snel omvalt
[ Voor 41% gewijzigd door DECOY88 op 25-05-2015 21:15 ]
moet even kijken wat ik doe. het liefst pak ik mijn zwarte zee uitrusting weer mee. oftewel iets van 10-15kg op de motor en meer niet.XBL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:55:
Iets warms eten is aan het einde van de dag wel lekker, zeker als het kut weer was. Overigens hoef je toch niet 4kg voedsel mee te nemen? Gewoon zodra je kan ff langs een supermarkt (om de dag moet makkelijk kunnen) en daarnaast wat spul achter de hand houden dat je kan opwarmen als je toch onverhoopt ergens zonder winkels terecht komt (van dat dure outdoor/astronautenvoedsel bijv).
tent en 2x 0,5L benzine en 1x 0,5L water. 1L olie onder mijn zadel. met mijn reserve handschoenen.
bagagerol met matje. slaapzak. bouwzeiltje en het minimale aan kleding.
camelbak met 3L water. en kettingspray. paieren zaklamp wc papier enz. en wat medicijnen die ik gebruik.
[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 25-05-2015 22:02 ]
zat nu op 2x 37L en een 75L bagagerolXBL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:04:
Ik heb het nooit gewogen, maar mijn zomer kampeeruitrusting gaat in een 50L roltas (tent zit daar ook in) + tanktas. Daar kan ik echt lang mee wegblijven, mits maar elke week oid ff een wasje kan doen ergens.
of een bagageroletje voor mijn tent. past samen met mijn slaapzak en mat in mijn zijkoffer die 37L is. maar omdat de tent vaak nat is wil ik het apart mee kunnen nemen.
en een losse bagagerol voor slaapzak en mat en kleding en andere zooi.
[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 25-05-2015 22:13 ]
Op de terugweg nog wel even een buitje op de snelwege in Belgie, meteen dik 2-3cm water op de weg.
Maar even terug naar de 60kmpu en paniekverlichting aan. (terwijl ik alleen maar motoren zag schuilen onder bruggen ed.)
Bij de Nederlands grens begon het zonnetje weer te schijnen en waren alleen mijn handschoenen nat, gewisseld met een droog paar uit men koffer. Daarna zat ondergetekend er weer droog bij. Goretex + cordura FTW!
Rondjes daar waren prima, veel beter asfalt dan in de Eifel.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 26-05-2015 09:41 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Hee daar ben ik gisteren ook nog geweest! Dat stukje maakt tevens onderdeel uit van mijn "standaard" tourrondje rondom Grunn.Ghostrider schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:38:
Vandaag even lekker gereden in de buurt van groningen, echt een toproute.
Hier een stukje van de route, helaas niet alles kunnen filmen.
[video]
Paar keer de knie aan de grond kunnen rijden, nieuwe banden zijn nu echt ingereden
Ik ben bezig om alle mooie weggetjes in kaart te brengen en deze allemaal aan elkaar te knopen voor 1 mooie kleine bochtige weggetjes route. Een van de wegen die daar ook bij zal komen is de N983. Fantastisch mooie bochtige weg ook. Moet je wel ook wat harder rijden maar goed.
Ik heb nu een TomTom 400. Ik ga al mijn routes opnemen en zodra ik tevreden ben zal ik wel even een linkje posten ofzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Proqzor op 26-05-2015 09:56 ]
Hey! Meer Groningers!Proqzor schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Hee daar ben ik gisteren ook nog geweest! Dat stukje maakt tevens onderdeel uit van mijn "standaard" tourrondje rondom Grunn.
Ik ben bezig om alle mooie weggetjes in kaart te brengen en deze allemaal aan elkaar te knopen voor 1 mooie kleine bochtige weggetjes route. Een van de wegen die daar ook bij zal komen is de N983. Fantastisch mooie bochtige weg ook. Moet je wel ook wat harder rijden maar goed.
Ik heb nu een TomTom 400. Ik ga al mijn routes opnemen en zodra ik tevreden ben zal ik wel even een linkje posten ofzo.
Welke kant van de stad is dat?
Je kan het beste een paklijst hanteren en die updaten na elke trip. Vervolgens ook gewoon echt niets extra's meenemen. Als je zomaar je bagage gaat pakken, dan ga je eigenlijk altijd zoveel meenemen als dat je aan bagage ruimte hebt.DECOY88 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
[...]
zat nu op 2x 37L en een 75L bagagerol
of een bagageroletje voor mijn tent. past samen met mijn slaapzak en mat in mijn zijkoffer die 37L is. maar omdat de tent vaak nat is wil ik het apart mee kunnen nemen.
en een losse bagagerol voor slaapzak en mat en kleding en andere zooi.
Noord/Noordwest.418O2 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:01:
[...]
Hey! Meer Groningers!
Welke kant van de stad is dat?
De weg in kwestie (N983) loopt van Aduard t/m Wehe -den Hoorn.
Weggetjes tussen Schouwerzijl en Winsum en Garnwerd/Winsum zijn ook leuk.
Eigenlijk alle weggetjes zijn daar leuk
Wat is wijsheid?
Als je nu weet dat je flink gaat afvallen is het niet slim. Maar verwacht je na de marathon weer naar je oude gewicht te gaan?sylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:39:
Ik wil ook een leren pak kopen, maar durf niet uit angst dat het over een paar maanden veel te wijd is (ik verwacht flink af te vallen ivm marathontraining).
Wat is wijsheid?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb nu een kilo of 10-12 overgewicht. Ik verwacht tegen die tijd rond mijn streefgewicht te hangen..Dacuuu schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:42:
[...]
Als je nu weet dat je flink gaat afvallen is het niet slim. Maar verwacht je na de marathon weer naar je oude gewicht te gaan?
Als je zeker weet dat je je voor lange tijd gewoon op je streefgewicht kan blijven, zou ik op dat moment pas een pak kopen. Een te strak pak is niets, maar een te los pak ook zeker niet.sylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:46:
[...]
Ik heb nu een kilo of 10-12 overgewicht. Ik verwacht tegen die tijd rond mijn streefgewicht te hangen..
Ik zou dan gewoon even een goedkoop textiel pak halen. Kan voor 300-400 euro. Sowieso wel handig om te hebben.sylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:39:
Ik wil ook een leren pak kopen, maar durf niet uit angst dat het over een paar maanden veel te wijd is (ik verwacht flink af te vallen ivm marathontraining).
Wat is wijsheid?
Herkenbaar. Vroeger ook een leren pak gekocht, maar bewust veel te klein opdat ik zou moeten vermageren om die 900 euro (Dacuuu schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Als je zeker weet dat je je voor lange tijd gewoon op je streefgewicht kan blijven, zou ik op dat moment pas een pak kopen. Een te strak pak is niets, maar een te los pak ook zeker niet.
Uiteindelijk gehaald maar 1 of 2 jaar erna nog een dieetronde gedaan en ongeveer 2 maten meer afgevallen. Nu hangt het hier in de kast
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik heb eind februari al een eenvoudig textiel pak gekocht van Alpinestars voor € 350. De marathontraining was toen ook de reden om niet voor een duur pak te gaan.418O2 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:13:
[...]
Ik zou dan gewoon even een goedkoop textiel pak halen. Kan voor 300-400 euro. Sowieso wel handig om te hebben.
Vooralsnog waterdicht trouwens. Ik kan er gewoon mee onder de douche om het insectenvrij te maken.
Dan zou ik het daar gewoon mee doen dan eerst. Als je gaat afvallen weet je niet hoeveel en waar je gaat afvallen. Beetje zonde om daar 600-1000 euro voor te vergokkensylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:19:
[...]
Ik heb eind februari al een eenvoudig textiel pak gekocht van Alpinestars voor € 350. De marathontraining was toen ook de reden om niet voor een duur pak te gaan.
Vooralsnog waterdicht trouwens. Ik kan er gewoon mee onder de douche om het insectenvrij te maken.
Vooral de ondertitels aanzetten op het einde
"Driver's license?"
"No"
"Insurance?"
"No"
"Well done."
[ Voor 115% gewijzigd door DinX op 26-05-2015 14:55 ]
Valt me nog mee dat ie het overleeft.
Kan je op wachten als je zo rijd hè!
Een handtekening?!
http://www.hbvl.be/cnt/dm...-vuur-door-idioot-kunstje
Prachtig ook die bluspogingen. Even blazen, jack erover, 3 blikjes bier, 2 handjes zand
[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 26-05-2015 15:41 ]
Haha zag hem vandaag op dumpert.nl ook langskomen!DinX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:37:
Meer dommigheid uit het oosten, heerlijk
http://www.hbvl.be/cnt/dm...-vuur-door-idioot-kunstje
Prachtig ook die bluspogingen. Even blazen, jack erover, 3 blikjes bier, 2 handjes zand
Op het moment dat hij ging blazen blies ik bijna al mijn cola over het mn pc heen
Een handtekening?!
Inderdaad. Op dat tempo door de file... viel me nog mee dat het zo vaak goed ging, met dat slalommen tussen de auto's door, wheelies makend langs een file
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
anyway beetje in steenkolenduits geouwehoert met de verkoopster en uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan.. gelukkig vond ik op http://www.automotoracing.com/ een goede deal
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wel een leuk ritje aan over gehouden hoop ik?ToolkiT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:56:
Vanochtend even in duitsland bij een motorkleding zaak die op de rev'it site als dealer stond maar daar aangekomen bleek dat ze er geen enkele jas van hadden hangen
anyway beetje in steenkolenduits geouwehoert met de verkoopster en uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan.. gelukkig vond ik op http://www.automotoracing.com/ een goede deal
Op de motor of op de verkoopster?
Een handtekening?!
Meeste broeken hebben aan de onderkant toch iets van ritsjes/klittenband? En anders een good old postelastiekje. Of een tie-wrap(tie-rip/tywrep/tairep/zo'n stukkie plastic418O2 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:10:
[...]
Wappert t dan niet? Heb ze totnogtoe altijd in mijn laarzen gehad.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kan het wel aanraden om een rondje te rijden daar trouwens. Is erg bijzonder.
Super, ben benieuwd!Proqzor schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Hee daar ben ik gisteren ook nog geweest! Dat stukje maakt tevens onderdeel uit van mijn "standaard" tourrondje rondom Grunn.
Woon zelf in Leeuwrden, maar aangezien ik soms rondjes doe van 400+ km op een dag kom ik ook nog eens ruim de provincie uit

Gisteren met de friese motor elfstedentocht mee gereden, even compenseren met een rustig ritje. Word je aan alle kanten voorbij geblazen door aso's in spijkerbroekjes die vervolgens verderop wachten /repeat.
Kom ik bij de beruchte laser locatie waar ook ik me rbw eens mocht inleveren. Wat blijkt een van die lui heeft 184 gereden waar 80 was toegestaan. Ik reed daar 60
EEUWARDEN - Het verkeershandhavingsteam van de politie heeft maandag tien keer proces-verbaal opgemaakt tegen motorrijders.
Het tiental reed de Elfstedentocht en werd staande gehouden wegens te snel rijden. Zij reden meer dan 50 kilometer per uur te hard. Een 29-jarige Leeuwarder vloog bij 't Heidenskip met meer dan 100 kilometer per uur te hard over de weg.
In zes gevallen werd het rijbewijs ingenomen en in één geval werd de motor in beslag genomen door de politie.
Op de Flieterpsterdyk onder Lichtaard werden vier motorrijders bekeurd. De hoogste gemeten snelheid hier van 140 km/u daar waar 80 km/u is toegestaan.
[ Voor 38% gewijzigd door Ghostrider op 26-05-2015 18:43 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Oh, klote man... Hoe ben je er zelf aan toe? Ging nog redelijk hard volgens mij. Wat gebeurde er? Ja, voorwiel gleed weg, maar was er nog een reden voor, ging vrij geleidelijk?t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:37:
Zondag en maandag naar de Nurburgring geweest. Was fantastisch en erg vervelend tegelijk. Zie de vid.
[video]
Het klinkt alsof je alleszins met de steunen op de grond zat voordat je begon te glijden. Ben je misschien grip verloren doordat je uiteindelijk met het chassis tegen de grond zat en de druk van de banden ging?t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:37:
Zondag en maandag naar de Nurburgring geweest. Was fantastisch en erg vervelend tegelijk. Zie de vid.
[video]
Nog wel geluk gehad dat er geen overig verkeer in de buurt was. Niks ernstigs overgehouden hoop ik?
[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 26-05-2015 19:19 ]
Marc Rademaker schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:10:
[...]
Oh, klote man... Hoe ben je er zelf aan toe? Ging nog redelijk hard volgens mij. Wat gebeurde er? Ja, voorwiel gleed weg, maar was er nog een reden voor, ging vrij geleidelijk?
Het klinkt inderdaad alsof ik al op de max hellingshoek zat en de onderkant van de voetsteun al het asfalt raakte. Waarschijnlijk is dat het probleem. Ik ging ong 108 toen het gebeurde, dus redelijk hard ja. Ik heb zelf verbazingwekkend weinig: een schaafwond op mijn bips, stijve spieren, en dat is het. Helm is er ook redelijk goed vanaf gekomen, maar mijn broek heeft gaten en mijn jas is wat beschadigd. Al met al heb ik dus nog wel geluk gehad.Bob schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:12:
[...]
Het klinkt alsof je alleszins met de steunen op de grond zat voordat je begon te glijden. Ben je misschien grip verloren doordat je uiteindelijk met het chassis tegen de grond zat en de druk van de banden ging?
Ik ben inderdaad weinig subtiel met het gas (de street triple heeft ong 100 pk en niet al te veel nm), maar niet in de bocht. Ik remde niet en mijn gas was stabiel.MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:18:
Als ik het zo zie, nogal abrupt met het gas. Zou een verklaring kunnen zijn. Hoewel het natuurlijk ook goed gladheid kan zijn.
Nog wel geluk gehad dat er geen overig verkeer in de buurt was. Niks ernstigs overgehouden hoop ik?
[ Voor 3% gewijzigd door t0mmiiiii op 26-05-2015 19:26 ]
Sterkte man.
Asus Zenbook i7 256gb
Mooi dat je er lichamelijk goed vanaf komt
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Vent stapt uit en pakt meteen een gele vlag en vrouwtje achter het stuur.Fuelke schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:34:
Ring regulars in de oranje BMW achter jou, passagier heeft een gele vlag bij en ze stuurt je meteen achter de vangrail.
Je stak meteen duimpje in de lucht zo te zien, t0mmiiiii? Zag er onschuldig uit, maar toch stiekem ook wel hard. Motor veel schade?
Goede tip, thanks. Ik vond sportmotorrijders die altijd hun knie uitsteken en hangen een beetje opscheppers, maar er zit dus zeker een praktische gedachte achter.Ghostrider schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:28:
Als ik het zo zie kan je veel winnen met je lichaamshouding. Meer hangen = minder hellingshoek = meer snelheid en meer reserve.
Sterkte man.
Klopt, en het bijzondere vond ik dat ik die oranje BMW drie minuten voor de val inhaal rond 3:22. Ze kunnen echt goed rijden als ze met zo'n BMW een motor bijhouden. Na de val werd ik meegenomen in een soort safety car wat een zafira opc diesel was. Dat ging ook aardig hard in de bochten voor een gezinsauto!Fuelke schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:34:
Ring regulars in de oranje BMW achter jou, haar passagier heeft een gele vlag bij en ze stuurt je meteen achter de vangrail.
Ik schrok ook toen ik later terugzag hoe hard ik ging. Maar de motor heeft redelijk wat schade. Ik denk €1000/1500:Jolke schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:46:
[...]
Vent stapt uit en pakt meteen een gele vlag en vrouwtje achter het stuur.
Je stak meteen duimpje in de lucht zo te zien, t0mmiiiii? Zag er onschuldig uit, maar toch stiekem ook wel hard. Motor veel schade?
- Kentekenplaathouder kapot + kenteken verbogen
- Voetsteun afgebroken
- Schakelpook scheef
- Knipperlicht linksvoor werkt niet meer
- Koppelingshendel verbogen
- Spiegel kapot
- Passagiersvoetsteunen kapot (maar die haal ik weg, toch zelden nodig)
- Stuur scheef door een verbogen 'verhoogblok'
- Linkervoorlamp staat scheef, kan versteld worden.
- En nog wat kleine krasjes aan kuipdelen (tank en plastic rondom zadel) en uitlaat. Maar daar laat ik niks aan repareren voorlopig.
En dan had ik nog wel valrubbers op mijn motor. Anders was de koppelingsdeksel vast ook kapot.
Maar alsnog was dat circuitrijden wel het leukste wat ik ooit gedaan heb. Vooral alle hoogteverschillen zijn extreem op de Nordschleife, lijkt wel een achtbaan. En dan nog al die dikke auto's die voorbij komen. Het plezier was tot die val natuurlijk. Maar nu even wat geld tegenaan gooien en op naar de volgende trip. Zonder circuit dit keer
Misschien veruidelijkt dit het wat meer:t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:51:
[...]
Goede tip, thanks. Ik vond sportmotorrijders die altijd hun knie uitsteken en hangen een beetje opscheppers, maar er zit dus zeker een praktische gedachte achter.

Verklaart ook waarom sommige mensen hun stepjes en kuipen aan de grond rijden maar hun knieen nog niet. Als je hard wilt gaan houdt je de motor zo recht op mogelijk in de bocht zodat je meer gas kunt geven. Minder schuin = meer ruimte voor platter en herstel.
Asus Zenbook i7 256gb
Sterkte met het herstel van jezelf en je motor!t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:51:
[...]
Ik schrok ook toen ik later terugzag hoe hard ik ging. Maar de motor heeft redelijk wat schade. Ik denk €1000/1500:
[...]
Maar alsnog was dat circuitrijden wel het leukste wat ik ooit gedaan heb. Vooral alle hoogteverschillen zijn extreem op de Nordschleife, lijkt wel een achtbaan. En dan nog al die dikke auto's die voorbij komen. Het plezier was tot die val natuurlijk. Maar nu even wat geld tegenaan gooien en op naar de volgende trip. Zonder circuit dit keer.
Ik zit op het moment in Duitsland, bij Saarbrücken in de buurt. Morgen richting der Schwarzwald en daarna misschien Oostenrijk of Zwitserland. Of ik blijf in Duitsland, beetje afhankelijk van het weerAl (verre) reizen gepland hier?
Ik kijk het niet eens af. Je zou toch bij het stoplicht uitstappen en 'm een vreselijke loei voor zijn domme kop geven (met een moker, anders voelt ie het niet eens met zijn helm).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Misschien even een misverstand uit de weg nemen bij je: De "Nord Schleife" is tijdens de dagen dat er "Tourist Fahrten" mogelijk zijn géén circuit!!t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:51:
[...]
>>knip<<
Maar alsnog was dat circuitrijden wel het leukste wat ik ooit gedaan heb. Vooral alle hoogteverschillen zijn extreem op de Nordschleife, lijkt wel een achtbaan. En dan nog al die dikke auto's die voorbij komen. Het plezier was tot die val natuurlijk. Maar nu even wat geld tegenaan gooien en op naar de volgende trip. Zonder circuit dit keer. Al (verre) reizen gepland hier?
Het is gewoon een stuk openbare tolweg waarop ALLE verkeersregels, én daarboven op een aantal extra aanvullingen, normaal van kracht zijn (én nee: Die weg loopt tijdens de "TF" dan ook niet in een rondje, tenzij je een slagboom over het hoofd ziet).
Voor de rest uiteraard érg lullig wat je overkwam en gelukkig dat je er alleen wat materiele (en waarschijnlijk ego?) schade aan over gehouden hebt.
In het filmpje van je lijkt het inderdaad zo te klinken dat er al iets de grond raakt @ 6:18 en dus vóór dat je je voorwiel "kwijt" raakt (ook al klapt een stepje dan eigenlijk gewoon omhoog zonder de fiets op te tillen, maar het geeft wel een verstoring als je er niet op bedacht bent).
In die bocht overigens niet iets wat noodzakelijk is en ik kan je ook alleen maar adviseren om even naar dat plaatje te kijken wat hierboven staat én om wat meer "rust" in je fiets te brengen door het gas niet zo "binair" te bedienen. Je moet voor de grap eens gaan kijken hoe je vering, én daarmee de rest van je fiets (StreetTriple 675), op deze manier van rijden reageert ....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Asus Zenbook i7 256gb
En toch heel grappig waarom ik het met de lesmotor met gemak de stepjes aan de grond kreeg, en nu met de GSX echt totaal niet, terwijl ik de schaamranden er echt wel afrij.Ghostrider schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:10:
[...]
Misschien veruidelijkt dit het wat meer:
[afbeelding]
Verklaart ook waarom sommige mensen hun stepjes en kuipen aan de grond rijden maar hun knieen nog niet. Als je hard wilt gaan houdt je de motor zo recht op mogelijk in de bocht zodat je meer gas kunt geven. Minder schuin = meer ruimte voor platter en herstel.
Ik had voor dat ik het filmpje ging bekijken nog het vermoeden dat 'ie er in "Adenauer Forst" af gegaan was
Voor een auto is dat al een "K*T" punt doordat het gewicht aan de voorkant ineens wég is, net vóór een linker bocht, en vervolgens met álle massa ineens terug komt terwijl je in die bocht al weer de volgende bocht naar rechts in moet zetten.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat geluk gehad is nog voorzichtig uitgedrukt als ik eerlijk moet zijn (je hield het bij wijze van spreken 6 minuten en 59 seconden langer uit dan ik had verwacht)t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:26:
Al met al heb ik dus nog wel geluk gehad.
Als ik je een paar goedbedoelde tips mag geven:
- Leer eerst enigszins lijnen rijden voordat je er daar tempo in probeert te krijgen, nu zwalk je aan alle kanten over de baan heen omdat je volgens mij geen flauw idee hebt welke kant je op moet. Je betaald voor de volle baan, gebruik die dan ook
- "Ze kunnen echt goed rijden als ze met zo'n BMW een motor bijhouden" Ik denk dat je dat beter kan veranderen in "naar schatting 80% van wat daar rijdt is sneller dan jij op de motor over een volle ronde"
Kun je nagaan hoeveel sneller ze in de bochten moeten zijn en hoe hard ze kunnen remmen als ze de acceleratieachterstand tov een motor goed maken.
Simpele tip: als het in je spiegels verschijnt is het sneller, dus laat diegene dan ff voorbij ipv volle polle door te stuiven.
Je kunt leuk rijden op de ring, maar het is verre van ideaal om daar zonder ervaring hard te gaan rijden.
leeg
XXXVI
Echt een mooi stuk inderdaad. Afgelopen zondag nog geweest maar toen was het gewoon veel te vol met fietsers, wielrenners, old timers en cabrio's. vrijwel geen enkel bochtje mooi kunnen nemenGhostrider schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:37:
[...]
Gebied rond ijsseldijk e.d. kom ik nu even niet, mij te heet onder de voeten met al die controle's.
Maar inderdaad wel oppassen. Die dijkjes zijn dacht ik max 60 en 110 zit je al snel aan.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Als ik het weerbericht zie, dan kan ik adviseren door te rijden naar het Zwarte Woud:Tankiej schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:14:
[...]
Ik zit op het moment in Duitsland, bij Saarbrücken in de buurt. Morgen richting der Schwarzwald en daarna misschien Oostenrijk of Zwitserland. Of ik blijf in Duitsland, beetje afhankelijk van het weer
http://www.wetter.de/deut...51/wetter-uebersicht.html
Wel even zwaaien als je langs Mannheim komt, dan zwaai ik terug.
Iemand een idee hoe ik bijvoorbeeld het dichstbijzijnde punt van 2 km boven zeespiegel kan vinden tussen Nederland en Zurich in?
Hattrick: Thorgal Eagles
Thanks, al zie ik op die kaart wel leuke kleurtjes, maar geen meters.
Heb zelf ook deze nog gevonden:
Wikipedia: List of highest paved roads in Europe
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik heb een andere ervaring, krijg namelijk geen enkele reactie meer van bol.com.cyntax schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:31:
Mijn Zumo 590LM is vertraagd maar wordt uiterlijk 29 mei bezorgd van de prijsfout laatst. Ben blij dat bol.com toch het gaat uitleveren!
Ik had reeds de Garmin in mijn winkelmandje zitten en op het moment dat ik wilde betalen werd ineens de prijs geupdate..
Heb een screenshot gepakt en deze op hun facebook pagina gepost met de vraag of ze dit nog gingen oplossen.
Tot op vandaag (dus 1,5 week later) 2 reacties gehad dat ik geduld moet hebben en dat ze er mee bezig waren. Maar verder dus niets.. denk dat ze zicht er in verslikt hebben.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Even door laten meten door de ANWB (zelf geen mulitmeter bij de hand hier en ik ben niet voor niets lid van die lui), 11.6V stationair & 12.0V bij 5000 toeren. Dasnietgoedniet
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Lijkt me ook apart idd. Waren wel allemaal lange stukken met veel snelweg, in totaal misschien 10-15x de startmotor gebruikt_Apache_ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:21:
@Chakotay, dan heeft die accu het nog lang uitgehouden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 27-05-2015 15:31 ]
Of met die laadstroom van 12V (ipv 13,5+) rekt het nog een paar dagen..Tylen schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:29:
Denk niet dat een accu het zo lang volhoud zonder geladen te worden.
zelfde berichtcyntax schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:31:
Mijn Zumo 590LM is vertraagd maar wordt uiterlijk 29 mei bezorgd van de prijsfout laatst. Ben blij dat bol.com toch het gaat uitleveren!
Verwijderd
http://www.1limburg.nl/mo...rpers-vuurwapens-en-drugs
Nog leden van dit topic?Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:38:
Even zijdelings motornieuws er was wel vandaag een opmerkelijke actie tegen een Limburgs motorclubje
heb nog een stanleymes in mij garage liggen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In Queensland australia hebben ze ook zo'n soort wet... je mag daar niet met meerdere motorijders samen de kroeg inmphilipp schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:39:
In de VS, waar vorige week ofzo een mega schietpartij plaatsvond (Waco, Texas) is men inmiddels ertoe overgegaan om in diverse openbare eetgelegenheden langs de weg motorrijders met insignes te weren...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat de *piep* moeten die gasten met raketwerpers ?!Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:38:
Even zijdelings motornieuws er was wel vandaag een opmerkelijke actie tegen een Limburgs motorclubje
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat een discriminatieToolkiT schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:40:
[...]
In Queensland australia hebben ze ook zo'n soort wet... je mag daar niet met meerdere motorijders samen de kroeg inhttps://www.google.nl/web...queensland%20bikie%20laws
En ik sta toch echt liever in een kroeg met 20 HA's/Satudarah gasten dan met 20 bontkraagjes
Vaak bu'j te bang!
Verkoop.steveman schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:42:
[...]
Wat de *piep* moeten die gasten met raketwerpers ?!
Ze hebben ooit met die dingen op elkaar geschoten. Niet in NL, maar in Duitsland of Denemarken (ofzo).steveman schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:42:
[...]
Wat de *piep* moeten die gasten met raketwerpers ?!
Maarja...tuig van de richel natuurlijk. Beetje zinloos om motorbendes te verbieden. Die bendes hebben niets met motoren te maken, het zijn gewoon criminele organisaties. Drugsdistributie en wapenverkoop doen ze echt niet op die HD's; daar hebben ze auto's voor. Of vrachtwaggels. Boeie dat ze de colors niet meer mogen dragen. Business gaat gewoon door.
Dacuuu schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:42:
Net de €30 van de Michelin actie terug gehad. Setje pilot power 3 maat 120/190 voor totaal €198. Geen slechte deal!
Ook een setje MPP3 gekocht, maar was er 300(-30) voor kwijt, inclusief montage, entsorgung oude banden etc...
Ik was alleen al € 1.500,- kwijt aan mijn kapjes en ik rijdt een Kawasaki Z750. Beetje hetzelfde idee als bij jou dus qua kappen e.d. Als je het laat repareren ben je gewoon vies veel geld kwijt. Gelukkig werd bij mij alles door de verzekering vergoed.t0mmiiiii schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:51:
[...]
Goede tip, thanks. Ik vond sportmotorrijders die altijd hun knie uitsteken en hangen een beetje opscheppers, maar er zit dus zeker een praktische gedachte achter.
[...]
Klopt, en het bijzondere vond ik dat ik die oranje BMW drie minuten voor de val inhaal rond 3:22. Ze kunnen echt goed rijden als ze met zo'n BMW een motor bijhouden. Na de val werd ik meegenomen in een soort safety car wat een zafira opc diesel was. Dat ging ook aardig hard in de bochten voor een gezinsauto!
[...]
Ik schrok ook toen ik later terugzag hoe hard ik ging. Maar de motor heeft redelijk wat schade. Ik denk €1000/1500:
- Kentekenplaathouder kapot + kenteken verbogen
- Voetsteun afgebroken
- Schakelpook scheef
- Knipperlicht linksvoor werkt niet meer
- Koppelingshendel verbogen
- Spiegel kapot
- Passagiersvoetsteunen kapot (maar die haal ik weg, toch zelden nodig)
- Stuur scheef door een verbogen 'verhoogblok'
- Linkervoorlamp staat scheef, kan versteld worden.
- En nog wat kleine krasjes aan kuipdelen (tank en plastic rondom zadel) en uitlaat. Maar daar laat ik niks aan repareren voorlopig.
En dan had ik nog wel valrubbers op mijn motor. Anders was de koppelingsdeksel vast ook kapot.
Maar alsnog was dat circuitrijden wel het leukste wat ik ooit gedaan heb. Vooral alle hoogteverschillen zijn extreem op de Nordschleife, lijkt wel een achtbaan. En dan nog al die dikke auto's die voorbij komen. Het plezier was tot die val natuurlijk. Maar nu even wat geld tegenaan gooien en op naar de volgende trip. Zonder circuit dit keer. Al (verre) reizen gepland hier?
In het geval circuitrijden kan je je verzekering wel vergeten, vrees ik.Proqzor schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:50:
[...]
Ik was alleen al € 1.500,- kwijt aan mijn kapjes en ik rijdt een Kawasaki Z750. Beetje hetzelfde idee als bij jou dus qua kappen e.d. Als je het laat repareren ben je gewoon vies veel geld kwijt. Gelukkig werd bij mij alles door de verzekering vergoed.
Verwijderd
Dat was in Scandinavie tijdens de Great Nordic Biker War:mphilipp schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:38:
[...]
Ze hebben ooit met die dingen op elkaar geschoten. Niet in NL, maar in Duitsland of Denemarken (ofzo).
Wikipedia: Great Nordic Biker War