Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Bommes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:21:
Voor 90 euro minder vond ik de 340 met LM nieuw, dus 290 euro.
Is deze 590 echt dat geld meer waard??
Ja meer landen op de kart maar ik kom echt nooit in oost europa dus west is meer dan genoeg voor mij.
De 590 heeft veel meer functies maar vraag me af of je die ook echt gaat gebruiken.
Leuk die banden spanningsmetertjes maar dat is weer een dure extra optie die toch niemand gaat kopen.
Zo hoor ik ook meer vervelende dingen over de muziek koppeling met je telefoon dat schijnt echt niet goed te werken, dus ook dat is niet echt een meer waarde denk ik.

Dus vraag me af, voor 290 euro een nieuwe 340, of deze bol.com aanbieding voor 380 euro..???
de 590 is snel in gebruik, scrollen met kaarten etc, alleen daarom is ie al meer geld waard dan de 340
de muziek koppeling met de telefoon werkt op zich goed, alleen kan ik met m'n sena bluetoothspeakers de zumo niet bedienen wat wel jammer is

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:52
Dryhte schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:42:
Welke apps (android) gebruiken jullie om de gereden route achteraf op kaart te zien?

Ik vind MyLog GPS trips logbook, maar de gratis functionaliteit daarvan ziet er wat beperkt uit. Iemand anders betere tips?

'k heb ook GeoTracker gevonden maar daar is het me voorlopig niet duidelijk welk deel van de functionaliteit gratis is (er zijn in-app aankopen)
My Tracks (werkt gewoon als de gps maar aanstaat, data kan uit) en dan gewoon in Google Earth Pro openen

[ Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 18-05-2015 22:05 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

Bommes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:24:
[...]

Ik ook niet daar heb ik mijn vrouw voor of anders de compressor.. ;)
Maar om een antwoord te geven: ik heb geen probleem met oom/tante agent maar vroeg het me gewoon af na die discussie over db-killers.

Panorama van afgelopen weekendje:
[afbeelding]
Niet door mij gemaakt trouwens.
Woei op die foto staat een wel een heel gave klassieker Bommes waar ik heel goede herinneringen aan heb. De Honda Super Magna _/-\o_ :9~

Afbeeldingslocatie: http://borg.pp.fi/magnapiha.jpg

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

tellavist schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:39:
[...]

Serieus, ik post echt 2 post boven die van jouw de app die je zoekt :+
Read much?
Google Play: Diablo Super Biker
Hmm, volgens mij gebruikt ie de GPS-data om de hellingshoek te bepalen (combinatie met snelheid).

Want toen er nog geen goede GPS-fix was heb ik m'n max hellingshoek gehaald..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nodeloos te zeggen: ik heb me niet door dat gebouw heen geboord :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

Metro2002 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Bevalt ie goed? Ik vind zo'n triple ook echt een plaatje om te zien en naast die ninja 300 die hierboven gepost is heb ik ook mijn oog op zo'n triple (i know, totaal andere fietsen )
Heb er pas 75 kilometer opzitten, voorals nog mag ik hem niet helemaal open trekken (iets met inrijden / inremmen van de motor ;) )
Maar de kilometers die ik er mee gemaakt heb zijn goed bevallen, overal koppel, een heel stuk lichter als mijn Z800, en hij heeft met de arrow uitlaat gewoon een lekker geluid 8)

Zodra ik er 400 - 600km mee gereden heb kan ik er meer over kwijt denk ik :)

"Don't let your dreams be memes"

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-12 16:31
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Woei op die foto staat een wel een heel gave klassieker Bommes waar ik heel goede herinneringen aan heb. De Honda Super Magna _/-\o_ :9~

[afbeelding]
Blijf het een vreemde combi vinden; chopper met gegoten wielen, dat 'horen' spaakwielen te zijn. Poetsen! ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:25:
[...]

[afbeelding]
De Super Magna is al weer nieuwerwets man :P

* Hooglander1 origineel Magna-rijder (1985).

Al ziet die van mij er significant minder mooi uit, ding is echt op :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:15:
[...]

Blijf het een vreemde combi vinden; chopper met gegoten wielen, dat 'horen' spaakwielen te zijn. Poetsen! ;)
Het is een jaren '80 ontwerp. Wees blij dat er geen spoiler op zit :+

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Het is een jaren '80 ontwerp. Wees blij dat er geen spoiler op zit :+
Wel handig dat de bougies erg toegankelijk zijn. Onlangs de sparks van mijn VTR vervangen en dan moet je de halve motor uit elkaar schroeven. :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso het voordeel van een naked. Ik merk dat garagekosten met zeker 33% zo niet 50% gedaald zijn sinds ik van tupperware naar kaal ben gegaan. Verschil zit puur in minder uurloon om zooi eraf te moeten halen.

Oslik blyat! Oslik!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

steveman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:05:
[...]

Hmm, volgens mij gebruikt ie de GPS-data om de hellingshoek te bepalen (combinatie met snelheid).

Want toen er nog geen goede GPS-fix was heb ik m'n max hellingshoek gehaald..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nodeloos te zeggen: ik heb me niet door dat gebouw heen geboord :+
Ik vraag me af hoe je hellingshoek met GPS kan bepalen... zo nauwkeurig is het ook weer niet. Het lijkt me eerder dat het gewoon een maf geprogrammeerde app is. De hellingshoek zal wel met de accelerometer bepaald worden, maar wellicht pas juist weggeschreven worden als alle andere data ook klopt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, de maximale hellingshoek heb ik op het stukje vanaf m'n huis absoluut niet gemaakt, daarom betwijfel of ik ze wel gebruik maken van de acc.meter.

Wat misschien nog zou kunnen is dat het programmaatje nog moest bepalen onder welke hoek het apparaat zich bevond in een neutrale toestand. Als ie daar pas aan begon na het behalen van een GPS-fix... tja zou kunnen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33

_Apache_

For life.

Is de hellingshoek niet gewoon een combinatie van gps afbuiging vs snelheid?

Agg.. ik heb hem gister ook laten lopen op mijn huisrit, en max snelheid was 155kmh, op de A12, midden in de spits. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Ik vraag me af hoe je hellingshoek met GPS kan bepalen... zo nauwkeurig is het ook weer niet. Het lijkt me eerder dat het gewoon een maf geprogrammeerde app is. De hellingshoek zal wel met de accelerometer bepaald worden, maar wellicht pas juist weggeschreven worden als alle andere data ook klopt.
Ik ga er ook vanuit dat ze de accelerometer gebruiken...
Heb hem gisteravond en vanochtend getest en het lijkt goed (genoeg) te werken :)
Ga maar geen resultaten posten ivm de popo ;) hoewel vanochtend gaf hij een spike aan naar 160 op een plek waar ik het erg onwaarschijnlijk vind dat ik daar die snelheid reed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je daaruit iets zeggen over de hellingshoek dan?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MikeyMan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:36:
Kun je daaruit iets zeggen over de hellingshoek dan?
"gps afbuiging vs snelheid" bedoel je? kan wel meer is niet accuraat.. je kan je motor heel plat door de bocht gooien en vrij recht met zelfde snelheden...

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Ik ga er ook vanuit dat ze de accelerometer gebruiken...
Heb hem gisteravond en vanochtend getest en het lijkt goed (genoeg) te werken :)
Ga maar geen resultaten posten ivm de popo ;) hoewel vanochtend gaf hij een spike aan naar 160 op een plek waar ik het erg onwaarschijnlijk vind dat ik daar die snelheid reed..
Politie kan zonder datum+tijd en informatie over voertuig cq overtreder eigenlijk niets. Daarnaast geef je zelf al aan dat de app niet altijd even accuraat is, dus zo'n appje gaat echt geen geldig bewijs zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ToolkiT schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:39:
[...]

"gps afbuiging vs snelheid" bedoel je? kan wel meer is niet accuraat.. je kan je motor heel plat door de bocht gooien en vrij recht met zelfde snelheden...
Ja, missschien nog aangevuld met de hellingshoekmeter van je telefoon, maar dan nog... Je kunt zelf ook schuiner of rechter op de motor gaan zitten...

• Jolke
Nou dat was de laatste keer dat ik bij Shell V-power getankt heb!

Afgelopen weekend 4x getankt in Luxemburg, waarvan drie keer Super Plus en 1x V-power. Met de laatste reed ik 1:13, met Super Plus 1:14.5-1:15. Waarbij de lagere waarde de terugweg was, waar ik regelmatig 160 gereden heb. Verder in Luxemburg ritjes van 100 km en touren, dus 80-100 km/u.

Komende tijd weer gewone super tanken, kijken wat daar het verschil in is.

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:15:
[...]

Het is een powercruiser, eigenlijk is de v-rod een beetje van de super magna afgekeken. Ik heb er helaas nooit eentje in mijn bezit gehad een buurjongen van mij wel en die heeft dat ding total loss gereden :'(

Nog een foto om het af te leren O+

Afbeeldingslocatie: http://supermagna.net/pictures/88blkmagnabroch.jpg

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jolke schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:04:
Nou dat was de laatste keer dat ik bij Shell V-power getankt heb!

Afgelopen weekend 4x getankt in Luxemburg, waarvan drie keer Super Plus en 1x V-power. Met de laatste reed ik 1:13, met Super Plus 1:14.5-1:15. Waarbij de lagere waarde de terugweg was, waar ik regelmatig 160 gereden heb. Verder in Luxemburg ritjes van 100 km en touren, dus 80-100 km/u.

Komende tijd weer gewone super tanken, kijken wat daar het verschil in is.
Met super plus bedoel je 98? Das niet zo gek makkelijk verkrijgbaar in NL helaas.

• Jolke
Yep, plus is 98.

In Luxemburg is V-power blijkbaar ook gewoon 98, tenminste dat stond er bij de pomp bij. Voor een prijs van 1.29 euro per liter heb ik het weer eens getankt. Daar hoef je niet lang over na te denken.
In Duitsland tank ik vaker bij de Aral Ultimate 102, dat een octaangetaal van 102 heeft. Ik heb nog te weinig info om iets zinnigs over het verbruik te zeggen.

• XBL

XBL

Een hoog octaangetal heeft geen nut als je motor dat niet nodig heeft. Je gaat er niet zuiniger van rijden oid.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cool, hoe heb je die stats gekregen en in het filmpje gemonteerd?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:14:
Sowieso het voordeel van een naked. Ik merk dat garagekosten met zeker 33% zo niet 50% gedaald zijn sinds ik van tupperware naar kaal ben gegaan. Verschil zit puur in minder uurloon om zooi eraf te moeten halen.
Da's de rede dat mijn fiets hier thuis altijd netjes van de kuipdelen én stuurdemper ontdaan wordt voordat 'ie naar de dealer gaat. Stuurdemper moet er vanaf omdat de tank omhoog geklapt moet worden om aan de bougies te kunnen komen :P

En zo ziet een R6 er dan uit ná ~5 minuutjes schroeven :+

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/29ym3xy.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Laatst online: 12:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ToolkiT schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Cool, hoe heb je die stats gekregen en in het filmpje gemonteerd?
Ik had er toen de tijd een datalogger in zitten. De Race-Technology DL1 en een dashboard van hun.
Toen met racerender een filmpje gemaakt. DashWare is tegenwoordig gratis sinds het is overgenomen door GoPro en daar kan het ook mee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:00

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Het is een powercruiser, eigenlijk is de v-rod een beetje van de super magna afgekeken. Ik heb er helaas nooit eentje in mijn bezit gehad een buurjongen van mij wel en die heeft dat ding total loss gereden :'(

Nog een foto om het af te leren O+

[afbeelding]
:9~ :9~

Zou ik ook wel willen, deze Supermagna uitvoering en de Shadow Black Widow vind ik toch wel de mooiste cruisers van Honda.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:16
Sommige van jullie hebben vast wel ervaring met particuliere verkoop van een motorfiets? Ik heb mijn motor momenteel al twee weken te koop staan op alle fora die ik maar kan verzinnen (Marktplaats, Speurders, Autoscout, MF) maar er zijn totaal geen reacties geweest. Daarnaast heb ik ook alweer de prijs meerdere malen geschroefd maar zonder succes. Zijn supersport motoren gewoon lastig te verkopen de laatste tijd? :P

Heeft iemand nog tips voor mij? Ik zat er ook aan te denken om mijn motor gewoon in onderdelen te gaan verkopen maar het nadeel daarvan is dat ik altijd wel opgescheept ga zitten met een aantal onverkoopbare onderdelen was toch weer minder winst is. Daarnaast gaat het wel een paar dagen in beslag nemen om alles uit elkaar te halen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:42:
Zijn supersport motoren gewoon lastig te verkopen de laatste tijd? :P
Honda's wel....

:+

• cyntax
Wellicht doordat ze nooit kapot gaan dus nooit vervangen hoeven te worden :+ .

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:46:
[...]

Wellicht doordat ze nooit kapot gaan dus nooit vervangen hoeven te worden :+ .
*kuch* https://www.google.co.uk/...r+problem&revid=320994276
;)

But seriously, geen idee waarom hij niet verkoopt.. heb je meer details om wat voor motor het gaat? CBR 600 RR neem ik aan, maar welk jaar, kleur, staat etc etc?

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 19-05-2015 13:52 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12 20:11
Ervaring en keuze tussen de volgende motoren?

- Yamaha FZ6N S2
- Kawa ER6N
- Honda CBF600N

Dus vooral woon-werk, maar moet licht stuurgedrag blijven hebben. 2cyl wel leuk om niet teveel moeten schakelen, maar 4cyl is minder "bokkig" in lage toeren, wat ook weer leuk is in een stilstaande file om rustig tussendoor te geraken.
Ook voor weekends toertjes te doen. Eerste 2 leunen dicht aan bij smaak, honda iets braver.

Nadelen die ik weet:
- Yamaha met de koppeling. Die wil nogal eens stroever zijn. Ook moet de FZ flink in toeren gejaagd worden?
- ER: vrouwen moto :) Mss iets te klein voor mij? (1m82)
- CBF: braafste qua gevoel denk ik..

Never ever financial advice...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
met m'n 1.89 kan ik over een er6 staan zonder em aan te raken :+

• Tylen
  • Laatst online: 12:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sommige van jullie hebben vast wel ervaring met particuliere verkoop van een motorfiets? Ik heb mijn motor momenteel al twee weken te koop staan op alle fora die ik maar kan verzinnen (Marktplaats, Speurders, Autoscout, MF) maar er zijn totaal geen reacties geweest. Daarnaast heb ik ook alweer de prijs meerdere malen geschroefd maar zonder succes. Zijn supersport motoren gewoon lastig te verkopen de laatste tijd? :P

Heeft iemand nog tips voor mij? Ik zat er ook aan te denken om mijn motor gewoon in onderdelen te gaan verkopen maar het nadeel daarvan is dat ik altijd wel opgescheept ga zitten met een aantal onverkoopbare onderdelen was toch weer minder winst is. Daarnaast gaat het wel een paar dagen in beslag nemen om alles uit elkaar te halen.
http://www.motor-forum.nl...ma-Brembo-1000RR-USD.html

Ik denk dat je hem weer terug origineel moet maken en de overige onderdelen los moet verkopen.

Persoonlijk zou ik zo'n motor lekker links laten liggen er is teveel aan gerommeld. Daarnaast is hij een beetje te duur. (Hij komt uit 2003). Er staan veel goedkopere met minder kilometers en jonger.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:49
Tylen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:01:
[...]

http://www.motor-forum.nl...ma-Brembo-1000RR-USD.html

Ik denk dat je hem weer terug origineel moet maken en de overige onderdelen los moet verkopen.

Persoonlijk zou ik zo'n motor lekker links laten liggen er is teveel aan gerommeld. Daarnaast is hij een beetje te duur. (Hij komt uit 2003). Er staan veel goedkopere met minder kilometers en jonger.
Vooral dat laatste. Kilometers valt wel mooi voor de leeftijd. Maar vooral Jonger en minder kilometers voor minder.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor de extra's krijg je 2e hands weinig terug, alleen de uitlaat kan nog wat helpen.. maar de rest is opsmuck wat erg persoonlijk is en dan moet je net iemand tegenkomen die daar van houd...

• Jolke
XBL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:25:
Een hoog octaangetal heeft geen nut als je motor dat niet nodig heeft. Je gaat er niet zuiniger van rijden oid.
Yep, dat blijkt maar weer. Aan E10 waag ik me overigens sowieso niet.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Even je ad teruggezocht, deze moet het zijn http://ww3.autoscout24.nl/classified/270944748/

Paar tips:
* Maak een betere eerste foto. Hij is vrij donker (wat wel gaaf is met je koplampen), maar het is moeilijk een eerste impressie te hebben. Mooiste vind ik zelf op een neutrale of groene achtergrond (misschien even een nabij parkje mee inlopen voor een aantal foto's?). Ziet er net wat leuker uit dan 'gewoon op de stoep'.
* Heb geduld ;) helaas duurt het vaak wat langer dan je wil, vooral als er heel veel andere fietsen van hetzelfde type te koop staan. Ook is je fiets, door al je aanpassingen, vrij uniek en moet je dus iemand treffen met min of meer dezelfde smaak. Zie ook volgende punt.
* Door je eigen aanpassingen heeft je fiets een vrij hoge prijs in vergelijking met de andere CBR600RR uit 2004. Sterker nog, je concurreert direct met eentje uit 2009 met ongeveer 20.000 km (http://ww3.autoscout24.nl/classified/269722350/). Je kan je fiets er nogmaals opzetten, maar dan zonder alle toevoegingen, voor de prijs die je er dan voor wil hebben. Misschien heb je nog goede foto's van voor de aanpassingen? Dan kan je die gebruiken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:41
Sowieso, waarom zou je vermelden dat de motor verwaarloosd is door de vorige eigenaar. Als je alle slijtage onderdelen hebt vervangen doet het er volgens mij niet meer toe, en als je zelf op de motor rijdt en er geen problemen zijn, hoeft toch niemand dat te weten? Gevalletje 'te eerlijk' als je het mij vraagt.

En idd, 5k is wel veul, als je voor 6k een 6 jaar jongere motor kan kopen met net niet de helft van de km-stand.

• cyntax
Allemaal zeer waardevolle tips, thanks! Uiteindelijk komt het dus op het volgende neer, alle aanpassingen voegen niks toe bij volledige verkoop en ik zou alles los makkelijker kunnen verkopen. Daar was ik al bang voor eerlijk gezegd.

@Tylen ik denk dat ik het inderdaad semi terug naar origineel ga bouwen, alle onderdelen die makkelijk tweedehands los verkocht kunnen worden eraf halen.

@noes, zal je tips zeker gaan gebruiken. De eerst foto is inderdaad om meer clicks te krijgen zonder te denken aan de eerste impressie. Zou zodra ik alles weer terug heb gebouwd een parkje opzoeken om beter foto's te schieten.

@Marc, ik verkoop altijd mijn spullen 'te eerlijk' omdat je dan achteraf geen gezeur meer krijgt en je hoef niet voor een lange periode te doen alsof je neus bloed. Daarnaast heeft die aanpak in combinatie met 'Hardware' best goed (zie V&A feedback).

• XBL

XBL

Wat voor gezeur ga je dan krijgen? Je geeft zelf aan de motor nu weer in orde is. Ik zou die informatie daarover achterwege laten. Als iemand jou er dan naar vraagt, kan je het altijd nog vertellen.

Overigens wil je vooral dat mensen naar je motor komen kijken. Het is namelijk veel makkelijker om een advertentie weg te klikken, dan weg te lopen van een motor. Ga dus niet te veel in op de negatieve aspecten, maar laat dat lekker voor de bezichtiging/telefoongesprek.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Maak foto in zoveel mogelijk (zon)-licht. Als is het al alleen vanwege een droom die je hebt over motorrijden.

Ik zie liever een foto van mijn tweewieler in de volle zon, dan in een schemering oid.

• cyntax
XBL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:07:
Wat voor gezeur ga je dan krijgen? Je geeft zelf aan de motor nu weer in orde is. Ik zou die informatie daarover achterwege laten. Als iemand jou er dan naar vraagt, kan je het altijd nog vertellen.

Overigens wil je vooral dat mensen naar je motor komen kijken. Het is namelijk veel makkelijker om een advertentie weg te klikken, dan weg te lopen van een motor. Ga dus niet te veel in op de negatieve aspecten, maar laat dat lekker voor de bezichtiging/telefoongesprek.
Dat ze uiteindelijk gaan miepen over het feit dat het product niet zoals beschreven is in de advertentie. Maar inderdaad je hebt gelijk en je redenering + aanpak klinken goed. Even alle advertenties aanpassen :P.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cyntax schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Dat ze uiteindelijk gaan miepen over het feit dat het product niet zoals beschreven is in de advertentie. Maar inderdaad je hebt gelijk en je redenering + aanpak klinken goed. Even alle advertenties aanpassen :P.
Prive verkoop, dus caveat emptor toch?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Vanmiddag mijn AVB gehaald. Vraag niet hoe... de langzame slalom lukte me pas gisteravond pas een beetje :)

XXXVI

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:00:
Vanmiddag mijn AVB gehaald. Vraag niet hoe... de langzame slalom lukte me pas gisteravond pas een beetje :)
Gefeliciteerd! Langzame slalom is ook wel een taaie ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:26:
[...]

Gefeliciteerd! Langzame slalom is ook wel een taaie ;)
Daarom gewoon gas er op, en vanaf nu alleen maar snel slalommen.. oOo

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

@verkopende motor als je hem weer origineel gaat bouwen ga je er nog meer geld in steken dat je er toch niet meer uit krijgt.
Je wil er nu 5000 voor maar kijk eens om je heen naar andere motoren met een soortgelijke KM stand en bouwjaar.

Je doet een beetje overkomen alsof het de vreemdste zaak van de wereld is, maar iedereen weet wel als je flink wat geld in een auto of motor pompt je dat er nooit meer uit krijgt.

Daarnaast wat voor mensen denk je dat jou motor willen kopen, wat is je doelgroep?
Beginnende motorrijders iig niet, die kopen 9 van de 10 keer iets goedkopers.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:49:
[...]

Da's de rede dat mijn fiets hier thuis altijd netjes van de kuipdelen én stuurdemper ontdaan wordt voordat 'ie naar de dealer gaat. Stuurdemper moet er vanaf omdat de tank omhoog geklapt moet worden om aan de bougies te kunnen komen :P

En zo ziet een R6 er dan uit ná ~5 minuutjes schroeven :+

[afbeelding]
Zo kan je duidelijk zien dat het een broertje van mijn Fazer8 is :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Ik zou, als ik jou was, sowieso ook even weghalen dat er een OEM kuipset gemonteerd is (kappen heb je op een scooter, niet op een motorfiets!!). De aanstaande koper vindt het waarschijnlijk niet meer dan normaal dat er originele kuipdelen op gemonteerd zitten. Juist door te vermelden dat er een OEM kuipset op gemonteerd is impliceer je eigenlijk dat er ooit iets met die fiets gebeurd is waarbij de af fabriek gemonteerde kuipdelen vervangen moesten worden.

Voor de rest zou ik, mits je de originele onderdelen nog hebt én deze in (zeer) goede staat zijn, alle accessoires er af halen en zoveel mogelijk de originele spullen terug plaatsen.

Iemand die 5 á 6000,- Euro uit wil geven koopt liever geen "SS" van 12 jaar oud als er voor dat bedrag ook fietsen van dat type te koop staan welke amper 5 jaar oud zijn.

P.S. Uiteraard succes met de verkoop!!

• cyntax
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:20:
[...]

Ik zou, als ik jou was, sowieso ook even weghalen dat er een OEM kuipset gemonteerd is (kappen heb je op een scooter, niet op een motorfiets!!). De aanstaande koper vindt het waarschijnlijk niet meer dan normaal dat er originele kuipdelen op gemonteerd zitten. Juist door te vermelden dat er een OEM kuipset op gemonteerd is impliceer je eigenlijk dat er ooit iets met die fiets gebeurd is waarbij de af fabriek gemonteerde kuipdelen vervangen moesten worden.

Voor de rest zou ik, mits je de originele onderdelen nog hebt én deze in (zeer) goede staat zijn, alle accessoires er af halen en zoveel mogelijk de originele spullen terug plaatsen.

Iemand die 5 á 6000,- Euro uit wil geven koopt liever geen "SS" van 12 jaar oud als er voor dat bedrag ook fietsen van dat type te koop staan welke amper 5 jaar oud zijn.

P.S. Uiteraard succes met de verkoop!!
Dat weten veel potentiële kopers dus niet. De CBR600RR is zeer gewild als beginners fiets vooral uit het jaartal 2003-2006. De meeste kopers weten niet eens wat het verschil is tussen een OEM set en een imitatie set. 50% (of zelfs meer) van de aangeboden CBRs hebben een aftermarket kuipset.

Veel van de originele onderdelen heb ik inderdaad nog liggen, die kan ik er zo op terug bouwen. Helaas zijn er niet veel mensen die al die aftermarket meuk kunnen waarderen :p. Maar inderdaad dat ben ik nu ook van plan, alles zoveel mogelijk terug bouwen naar origineel. Thanks :).
kaasaanfiets schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:02:
Je doet een beetje overkomen alsof het de vreemdste zaak van de wereld is, maar iedereen weet wel als je flink wat geld in een auto of motor pompt je dat er nooit meer uit krijgt.

Daarnaast wat voor mensen denk je dat jou motor willen kopen, wat is je doelgroep?
Beginnende motorrijders iig niet, die kopen 9 van de 10 keer iets goedkopers.
Ik doe niet alsof het de vreemdste zaak van de wereld is, anders had ik de CBR niet aangeboden voor 5-6k maar 10k. Uiteraard ga ik niet de nieuwwaarde van aftermarket producten terug krijgen dat heb ik er al ingerekend bij de prijs. Nu heb ik een afschrijving van ongeveer 50% op alle onderdelen + de standaard motorfiets.

De doelgroep aan wie ik de motor wil verkopen zijn beginnende motorrijders die motorrijden om te posen of circuitrijders die de performance upgrades wel kunnen waarderen.

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 19-05-2015 18:43 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Juist doordat veel mensen niet weten dat er een groot verschil zit tussen OEM kuipdelen en kuipdelen van "Chinese" makelij wordt er vanuit gegaan dat er OEM onderdelen gemonteerd zijn tenzij anders vermeld wordt door de verkoper.

Een complete set goedkoop spuitgietplastic welke op bijv. Alibaba aangeboden wordt kost vaak net zoveel als één OEM kuipdeel. Als je je ogen in de "chinese" stand zet dan zie je 't verschil nog vanop 500 Mtr. terwijl er een zonsverduistering plaats vind.

Ik ken géén mensen die dat soort sets als vervanging monteren terwijl de originele set nog 100% in orde is (behalve dan om de originele delen intact te houden terwijl die fiets sporadisch voor circuit werk ingezet wordt en een échte racekuipen set te duur is).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 19-05-2015 19:23 ]

Verwijderd

Lekker er ligt een voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West :(

Hoe en waarom filmpje:

https://vimeo.com/96990602

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:13:
Lekker er ligt een voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West :(

Hoe en waarom filmpje:

https://vimeo.com/96990602
Filmpje is een maand of 11 geleden gepost en toen was het begin Mei inderdaad schitterend mooi weer... Dit jaar is er waarschijnlijk nog maar weinig spannends gebeurd daar op de Lek dijk?

Beetje sensatie zoeken (en/of oude koeien letterlijk/figuurlijk uit de sloot halen) IMHO.... :P

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Filmpje is een maand of 11 geleden gepost en toen was het begin Mei inderdaad schitterend mooi weer... Dit jaar is er waarschijnlijk nog maar weinig spannends gebeurd daar op de Lek dijk?

Beetje sensatie zoeken (en/of oude koeien letterlijk/figuurlijk uit de sloot halen) IMHO.... :P
Absoluut geen sensatie of oude koeien

http://www.lopik.nl/inwon...ising-zijdeweg_74620.html

http://www.motor-forum.nl...sluiten-Lekdijk-West.html

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan nog is het "stemmingmakerij":
Voornemen verkeersbesluit Lekdijk West (Krimpenerwaard-kruising Zijdeweg)

Burgemeester en wethouders van Lopik maken bekend dat zij voornemens zijn om een verkeersbesluit te nemen. Dit verkeersbesluit heeft betrekking op de Lekdijk West, vanaf de gemeentegrens met Krimpenerwaard tot de kruising met de Zijdeweg. Het verkeersbesluit houdt in dat op dit wegdeel een verbod geldt voor gemotoriseerd verkeer, met uitzondering van bestemmingsverkeer. De aanleiding voor dit voornemen zijn klachten over de gevaarlijke situaties op de Lekdijk en klachten over geluidsoverlast.

Ter inzage: Het voornemen ligt van 19 mei 2015 t/m 30 juni 2015 voor eenieder ter inzage op werkdagen van 09:00 uur tot 12:00 uur bij de Afdeling Ruimtelijke ontwikkeling en beheer. Ook buiten deze openingstijden kan het voornemen worden ingezien. Hiervoor dient u een afspraak te maken.

Zienswijzen: Gedurende de bovengenoemde termijn kan eenieder mondeling of schriftelijk zienswijzen indienen op het voornemen tot het nemen van een verkeersbesluit, gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 50, 3410 CB Lopik. Voor meer informatie over kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de heer T. Schroor, tel: (0348) – 55 99 55.
Met als bron: Lopik.nl

Het gaat om het (volledig) afsluiten van een doorgaande weg op verzoek van aanwonende. Het doorgaande verkeer zal érgens moeten blijven, dus....

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:24:
[...]
Dit jaar is er waarschijnlijk nog maar weinig spannends gebeurd daar op de Lek dijk?
Nou...het wordt gewoon door velen gebruikt als racebaan. Dat geldt voor zo'n beetje alle dijkjes hier in de omgeving (ik schaar de Lekdijk ook onder 'mijn omgeving'). Soms hoor ik gasten dwars door mijn helm/eigen motorgeluid van 100m afstand aan komen loeien. Ja, dan vráág je om zoiets.

Nee, niet iedereen doet het, en groepen (race)fietsers maken ook herrie, maar een dijk voor motorrijders afsluiten is makkelijker omdat het de bewoners niet raakt. Het zijn die knuckleheads op de motor die erop staan dat iedereen moet meegenieten van hun hobby die hiervoor zorgen. We kunnen wel boos kijken naar die bewoners, maar als er geen aaneiding is, komen ze niet op dat idee. Van mij zullen ze niet opkijken als ik langskom (ondanks de Akra). Maar ja, als ik stelselmatig in een te lage versnelling met teveel toeren zo'n dijkje doe, vul dan de rest zelf maar in.

Laten we elkaar nou geen mietje noemen en vooral niet doen alsof motorrijders heilig zijn en dit een conspiracy is van brave burgers die het op ons voorzien hebben. Een flink aantal motorrijders verpesten het voor de rest. En dat weten we met zijn allen best. We spreken er alleen niemand op aan omdat we zogenaamd allemaal vriendjes zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:44:
[...]

Nou...het wordt gewoon door velen gebruikt als racebaan. Dat geldt voor zo'n beetje alle dijkjes hier in de omgeving (ik schaar de Lekdijk ook onder 'mijn omgeving'). Soms hoor ik gasten dwars door mijn helm/eigen motorgeluid van 100m afstand aan komen loeien. Ja, dan vráág je om zoiets.

Nee, niet iedereen doet het, en groepen (race)fietsers maken ook herrie, maar een dijk voor motorrijders afsluiten is makkelijker omdat het de bewoners niet raakt. Het zijn die knuckleheads op de motor die erop staan dat iedereen moet meegenieten van hun hobby die hiervoor zorgen. We kunnen wel boos kijken naar die bewoners, maar als er geen aaneiding is, komen ze niet op dat idee. Van mij zullen ze niet opkijken als ik langskom (ondanks de Akra). Maar ja, als ik stelselmatig in een te lage versnelling met teveel toeren zo'n dijkje doe, vul dan de rest zelf maar in.

Laten we elkaar nou geen mietje noemen en vooral niet doen alsof motorrijders heilig zijn en dit een conspiracy is van brave burgers die het op ons voorzien hebben. Een flink aantal motorrijders verpesten het voor de rest. En dat weten we met zijn allen best. We spreken er alleen niemand op aan omdat we zogenaamd allemaal vriendjes zijn.
Já, je hebt gelijk maar néé, je hebt het niet 100% bij het rechte eind.

Het zijn een paar mensen welke de overlast veroorzaken maar het zijn tevens ook maar een paar mensen welke het verzoek bij de gemeente ingediend hebben waardoor een doorgaande route/weg afgesloten gaat worden.

Het merendeel van de inwoners van de gemeente (in dit geval "Lopik") zal waarschijnlijk niet eens weten dat dit probleem speelt én er ook geen notie van hebben dat er een referendum is waarbij (nú nog) input mogelijk is. Die mensen krijgen straks wel te maken met het verkeer wat een andere route gaat zoeken doordat er een stukje van een doorgaande weg afgesloten wordt, op verzoek van.....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...en dat is waar de inspraakprocedure is, met mogelijkheid voor degenen die denken dat ze te maken krijgen met verhoogde verkeersdrukte om zienswijzes in te dienen.

Als vervolgens iedereen ligt te slapen en daar niets mee doen moeten ze achteraf *echt* niet lopen miepen.

Ik zou het jammer vinden als we straks niet meer over die dijk kunnen rijden, maar snap goed dat er mensen zijn die er last van hebben - en zoals mphilipp zegt is dat een kleine groep die het voor de rest van ons vepest, en vind dit een aanzienlijk betere manier om het aan te pakken dan met gieters te gooien oid.

Oneens met voorstel? Dien zienswijze in!

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:48:
...en dat is waar de inspraakprocedure is, met mogelijkheid voor degenen die denken dat ze te maken krijgen met verhoogde verkeersdrukte om zienswijzes in te dienen.

Als vervolgens iedereen ligt te slapen en daar niets mee doen moeten ze achteraf *echt* niet lopen miepen.

Ik zou het jammer vinden als we straks niet meer over die dijk kunnen rijden, maar snap goed dat er mensen zijn die er last van hebben - en zoals mphilipp zegt is dat een kleine groep die het voor de rest van ons vepest, en vind dit een aanzienlijk betere manier om het aan te pakken dan met gieters te gooien oid.

Oneens met voorstel? Dien zienswijze in!
Da's meestal 't probleem met inspraak procedures. De meeste mensen weten niet dat dit soort zaken vanuit de gemeenten gepubliceerd worden (op bijv. een website en/of lokale krant) en komen er vaak te laat achter dat ze eerder al inspraak hebben gehad.

Een "Hinderwet" vergunning aanvraag moet je als particulier zijnde dus ook zéker niet bekend maken bij je buren in geval je er niks om geeft hoe de sociale contacten achteraf gaan verlopen (welkom bij "De rijdende Rechter".....).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wimmel_1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:14:
Dan nog is het "stemmingmakerij":

[...]

Met als bron: Lopik.nl

Het gaat om het (volledig) afsluiten van een doorgaande weg op verzoek van aanwonende. Het doorgaande verkeer zal érgens moeten blijven, dus....
Kun je me uitleggen wat je hieraan stemmingsmakerij vind? Mij lijkt het afsluiten namelijk zeer waarschijnlijk op basis van het stuk dat jij aanhaalt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een tijdje geleden juist voor dit soort dingen een alert ingesteld (volgens mij op overheid.nl?) voor openbare besluiten in een straal van x km rond mijn huis. Ik lees nooit het gemeentelijke krantje of de website van de gemeente, maar zo blijf ik toch op de hoogte van eventuele voorstellen waar ik wat over zou willen zeggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, erg jammer.
Ik mag ook graag een dijkweggetje meepakken, maar hoe sommige lui zich daar gedragen is echt om je voor te schamen.
Ik kan wel zeggen dat ik redelijk vlot doorrij, en ook echt weleens een doorgtrokken streep negeer.
Maar wel rekening houdend met de omgeving, en met een redelijk normale uitlaat.
Werd onlangs, terwijl ik ongeveer 70 reed, binnendoor ingehaald door een paar gasten op racemotoren, open uitlaten, knietje aan de grond en totaal geen notie van de medeweggebruikers.

Het is openbare weg, gedraag je een beetje zeg.

• Jolke
Grappig aan de ene kant de moraalridder zijn door geen herrie te maken, maar aan de andere kant wel doorgetrokken strepen negeren. :+

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Jolke schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:48:
Grappig aan de ene kant de moraalridder zijn door geen herrie te maken, maar aan de andere kant wel doorgetrokken strepen negeren. :+
Is geen gemoraalridder vind ik hoor. Wat mij betreft rijd je overal 2x de maximumsnelheid, hoor je mij niet over klagen. Wat je wel moet doen is weten wáár je het doet, en daar gaat het bij veel mensen fout ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12 13:59
En daarom hebben we ook snelheidslimieten. :).

Ik rij een 800cc naked twin met een top van 180. De eerste versnelling loopt tot 60 oid, maar is fijner tot aan de 40. De tweede loopt tot de 80, maar is fijner tot aan de 70. Ik heb altijd koppel en kan de brommer dus goed opentrekken zonder te hard te rijden. Het is een zware fiets (bmw) dus je moet een beetje werken! Funfactor is +++

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jolke schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:48:
Ja, das precies hetzelfde 8)7

Ik vind dat anderen geen last van me hoeven te hebben. Met herrie hebben mensen dat wel, met een beetje harder dan toegestaan rijden en af en toe een koekblikker inhalen niet.

• _Erikje_
  • Laatst online: 09:26

_Erikje_

Tweaker in Spanje

kazzzdafke schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:52:
Ervaring en keuze tussen de volgende motoren?

- Yamaha FZ6N S2
- Kawa ER6N
- Honda CBF600N
Waarom een naked? Ik zou zelf voor de FZ6 met een kuipje gaan zodat je met een beetje wind ook prettig zit.

De FZ houdt wel van hogere toeren omdat het een 4cil is, die hebben over het algemeen een ander karakter als een 2cil. Ik zou een proefrit doen op alle motoren om te zien wat je lekker vindt.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
_Erikje_ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:34:
[...]

Waarom een naked? Ik zou zelf voor de FZ6 met een kuipje gaan zodat je met een beetje wind ook prettig zit.

De FZ houdt wel van hogere toeren omdat het een 4cil is, die hebben over het algemeen een ander karakter als een 2cil. Ik zou een proefrit doen op alle motoren om te zien wat je lekker vindt.
Sommige mensen willen de wind door de poes voelen :+ (geintje hè, niet gelijk boos worden heur)
Ik vind naked bikes echt super leuke fietsen hoor! Vergis je er niet in. wind valt opzich best mee, je moet alleen goed "verzitten" als je harder dan 160km/h gaat.
Voor de rest is het vooral wat je mooi vind volgens mij :)

Een handtekening?!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nieuw rubber voor en achter EN niet door de regen hoeven rijden oOo

Eerste indruk Metzeler M7RR vs Bridgestone S20: De S20 heeft een sportievere vorm waardoor de motor echt de bocht in valt. Dat mis ik een beetje bij de Metzeler.

Maar goed, de schaamranden zijn nog 10cm breed, dus het belangrijkste deel moet nog komen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

steveman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:54:
Nieuw rubber voor en achter EN niet door de regen hoeven rijden oOo

Eerste indruk Metzeler M7RR vs Bridgestone S20: De S20 heeft een sportievere vorm waardoor de motor echt de bocht in valt. Dat mis ik een beetje bij de Metzeler.

Maar goed, de schaamranden zijn nog 10cm breed, dus het belangrijkste deel moet nog komen.
Was je oude band neit gewoon vlak gereden?

Het loopvlak van mijn MPR4 band begint ook wat te slijten na ~20k km. Van het weekend ben ik in Luxemburg te vinden.. need I say more? :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:21:
[...]

Was je oude band neit gewoon vlak gereden?

Het loopvlak van mijn MPR4 band begint ook wat te slijten na ~20k km. Van het weekend ben ik in Luxemburg te vinden.. need I say more? :+
Als m'n oude band vlakgereden was, zou de nieuwe band juist beter moeten lijken wat dat betreft ;)

• Jolke
[...]

Van het weekend ben ik in Luxemburg te vinden.. need I say more? :+
Veel plezier, ik was er afgelopen weekend. :)
MPP 3 bandjes goed in kunnen rijden. Er zit nog een duim aan schaamrand op.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 02:17:
[...]

Da's meestal 't probleem met inspraak procedures. De meeste mensen weten niet dat dit soort zaken vanuit de gemeenten gepubliceerd worden (op bijv. een website en/of lokale krant) en komen er vaak te laat achter dat ze eerder al inspraak hebben gehad.

Een "Hinderwet" vergunning aanvraag moet je als particulier zijnde dus ook zéker niet bekend maken bij je buren in geval je er niks om geeft hoe de sociale contacten achteraf gaan verlopen (welkom bij "De rijdende Rechter".....).
Hoe zou je het anders willen zien dan? Deze zaken worden openbaar aangekondigd op verschillende manieren. Als je te lui bent om iedere week de lokale krant te lezen kun je tegenwoordig zelfs abonneren op een dienst die je emailt als er vergunningszaken in jouw postcodegebied gebeuren. Doe je dat alles niet? Dan moet je niet raar opkijken als er besluiten genomen worden waar je het niet mee eens bent of waar je belangen niet meegenomen zijn. Democratie geeft rechten, maar je hebt daar pas wat aan als je ook betrokken bent. Op het werk kom je er ook niet mee weg om nooit op vergadering op te komen dagen en achteraf klagen dat je het anders gewild zou hebben.

En nee, ik lees die zooi ook niet wekelijks consequent. Maar ik ga dan ook niet miepen over dingen die ik daardoor gemist heb.
Maegrim schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:56:
met m'n 1.89 kan ik over een er6 staan zonder em aan te raken :+
Met 1m86 en relatief lange benen verbaasde ik me erover: het is een erg klein ding, maar itt de CB500 en ER5 motoren waar ik op gelest heb (en geradbraakt werd) was die ER6N best comfortabel. Het was wel erg 'N'. Je moet houden van naked op dat ding.

Oslik blyat! Oslik!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:36

Rick-Jan

always connected

Even tussendoor: GS500 (of vergelijkbaar, 30-35kw) of een motor die meer vermogen is (diversion 600 of vergelijkbaar) op 25kw? Merk je die 10kw veel in vermogen? Er zijn veel meer motoren die legaal op 25kw kunnen door een 2e typegoedkeuring.

[ Voor 6% gewijzigd door Rick-Jan op 20-05-2015 11:49 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:48:
Ik zou het jammer vinden als we straks niet meer over die dijk kunnen rijden, maar snap goed dat er mensen zijn die er last van hebben
Wellicht wel een aardig verhaal, ik heb zelf een tijd diverse motoren met open uitlaat systemen gehad. Tot dat ik in een rustig boerderijtje kwam te wonen met daarnaast een aantal prachtige offroad wegen. In de zomer werden wij daar helemaal gek van de KTM's met open uitlaten, Trikes, Quads etc etc en dat gewoon het hele weekend door.

Sindsdien geen open uitlaten meer voor mij en heel veel meer begrip voor bijv. dijkbewoners.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
[...]
Van het weekend ben ik in Luxemburg te vinden.. need I say more? :+
Volgende week ben ik weer aan de beurt. _/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MikeyMan schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:27:
Tsjah, erg jammer.
Ik mag ook graag een dijkweggetje meepakken, maar hoe sommige lui zich daar gedragen is echt om je voor te schamen.
Ik kan wel zeggen dat ik redelijk vlot doorrij, en ook echt weleens een doorgtrokken streep negeer.
Maar wel rekening houdend met de omgeving, en met een redelijk normale uitlaat.
Werd onlangs, terwijl ik ongeveer 70 reed, binnendoor ingehaald door een paar gasten op racemotoren, open uitlaten, knietje aan de grond en totaal geen notie van de medeweggebruikers.

Het is openbare weg, gedraag je een beetje zeg.
Het erge is dat ze vaak ook nog voor geen meter kunnen rijden :X

Op verkeerspleinen kom je ze ook tegen, lekker knee-down klaveren enzo. Nouja, mij best zolang je er mij niet mee hindert. Van het weekend echter (in de auto) op hoge snelheid bij verdrijvingsvlak 2>1 rijstrook ingehaald door twee lui op buikschuivertjes. OK... 50m verderop een scherpe bocht. Genomen met knie aan de grond? Nee hoor, beide pal voor ons neus zodanig afgeremd dat wij (rustig aantuffend met zo'n 50km/u en van plan bocht met 30km/u te nemen) een noodstop moesten maken en bijna de SUV achter ons in onze nek hadden :(

Niet alleen hinderlijk maar ook levensgevaarlijk - voor hen. Als we even wat minder op hadden zitten letten hadden we ze platgewalst...

Oslik blyat! Oslik!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:47
Rick-Jan schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:49:
Even tussendoor: GS500 (of vergelijkbaar, 30-35kw) of een motor die meer vermogen is (diversion 600 of vergelijkbaar) op 25kw? Merk je die 10kw veel in vermogen? Er zijn veel meer motoren die legaal op 25kw kunnen door een 2e typegoedkeuring.
Ik heb het verschil tussen 25kw en 35kw getest op een GS500. er is geen groot verschil (of je wil altijd volgas) maar met 25kw lever je wel wat topsnelheid in.
Een diversion heeft standaard al wat meer vermogen dus 25kw of 45kw ga je vast wat meer merken.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn voorkeur gaat uit naar een motor op normaal vermogen dan een geknepen motor.
Loopt toch wat lekkerder naar mijn idee omdat het zo bedoeld is.
dion_b schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Op verkeerspleinen kom je ze ook tegen, lekker knee-down klaveren enzo. Nouja, mij best zolang je er mij niet mee hindert. Van het weekend echter (in de auto) op hoge snelheid bij verdrijvingsvlak 2>1 rijstrook ingehaald door twee lui op buikschuivertjes. OK... 50m verderop een scherpe bocht. Genomen met knie aan de grond? Nee hoor, beide pal voor ons neus zodanig afgeremd dat wij (rustig aantuffend met zo'n 50km/u en van plan bocht met 30km/u te nemen) een noodstop moesten maken en bijna de SUV achter ons in onze nek hadden :(

Niet alleen hinderlijk maar ook levensgevaarlijk - voor hen. Als we even wat minder op hadden zitten letten hadden we ze platgewalst...
Mjah, de laatste keer konden die gasten wel rijden (en ik scheet in m'n broek met alle teer-reparaties :+), maar dergelijke fratsen horen niet thuis op de openbare weg.

[ Voor 77% gewijzigd door MikeyMan op 20-05-2015 14:00 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De fazer is voor een beurt bij de dealer en ik heb een MT-09 Tracer meegekregen :)

Ding heeft een mega scherm erop maar er komt wel wind langs, dus kreeg ik een soort van borstmassage ;)
Qua lage snelheden rijden vind ik mijn blok denk ik lekkerder maar op de snelweg reed ik in notime 160 in zijn 3 (of 4) zonder dat ik het door had terwijl als ik doorschakelde naar zijn 6 60+MPG haalde (in vergelijking mijn diesel volvo doet 40MPG)

• tellavist
[...]

OK... 50m verderop een scherpe bocht. Genomen met knie aan de grond? Nee hoor, beide pal voor ons neus zodanig afgeremd dat wij (rustig aantuffend met zo'n 50km/u en van plan bocht met 30km/u te nemen) een noodstop moesten maken en bijna de SUV achter ons in onze nek hadden :(
Wat voor auto rijd jij?
Knietje aan de grond mag niet hè! Als je toevallig in een zwarte volkswagen/volvo/audi/bmw rijd, zou ik ook rustiger door de bocht gaan :+

Een handtekening?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tellavist schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:40:
[...]

Wat voor auto rijd jij?
Knietje aan de grond mag niet hè! Als je toevallig in een zwarte volkswagen/volvo/audi/bmw rijd, zou ik ook rustiger door de bocht gaan :+
Zwart is het wel - een 14-jaar oude Peugeot 306 Break, met op dat moment m'n vriendin achter het stuur. Ik ken bejaarden die aggressiever rijden. Het lag echt niet aan de auto (zie SUV achter ons die ook onaangenaam verrast was).

Oslik blyat! Oslik!

• tellavist
dion_b schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Zwart is het wel - een 14-jaar oude Peugeot 306 Break, met op dat moment m'n vriendin achter het stuur. Ik ken bejaarden die aggressiever rijden. Het lag echt niet aan de auto (zie SUV achter ons die ook onaangenaam verrast was).
Ik probeerde ook alleen maar een verklaring te geven, niks goed te praten...
Sommige gasten snappen het gewoon niet :9

Een handtekening?!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34
tellavist schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:40:
[...]

Wat voor auto rijd jij?
Vergeet die knal blauwe Volvo station niet. Stapt er ook nog een camera team uit... O-)

• tellavist
MuddyMagical schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Vergeet die knal blauwe Volvo station niet. Stapt er ook nog een camera team uit... O-)
Mooi! dat ik met het knietje op de grond een bochtje trek heb ik nog niet op film staan namelijk :+
wordt wel een duur filmpje ben ik bang

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 20-05-2015 15:19 ]

Een handtekening?!

Verwijderd

[...]

Vaak hebben ze wel rijvaardigheden maar hebben ze het verkeersinzicht van een pinda. Zelf rij ik meestal vrij stevig maar hoe vaak heb ik wel niet meegemaakt dat ik door zo'n groepje buikschuivers wordt ingehaald op plaatsen waar het echt heel erg onverstandig is om daar in te halen of daar zo hard te rijden :F

• tellavist
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Vaak hebben ze wel rijvaardigheden maar hebben ze het verkeersinzicht van een pinda. Zelf rij ik meestal vrij stevig maar hoe vaak heb ik wel niet meegemaakt dat ik door zo'n groepje buikschuivers wordt ingehaald op plaatsen waar het echt heel erg onverstandig is om daar in te halen of daar zo hard te rijden :F
Of ingehaald worden terwijl je tussen de file door aan het filteren bent.
Heb wel eens achter iemand aangereden daarna. Knetter gek zijn sommige lui... 8)7

Een handtekening?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, daar maak ik mezelf soms ook schuldig aan. Als je achter iemand zit die ofwel erg traag rijdt (<20km/u ofzo) danwel steeds blijft stoppen bij smalle doorgangen waar ik wel doorheen kan, dan zal ik ook waar mogelijk er voorbij piepen. Als het kan als degene voor me zelf opzij gaat, zo niet op een plek waar ik het veilig en verantwoord vind om er voorbij te gaan zonder dat hij ervoor opzij gaat.

Probleem is natuurlijk dat als hij bepaalde gaten te 'eng' vindt, hij waarschijnlijk de marge die ik op zo'n moment neem ook te eng vindt...

Oslik blyat! Oslik!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik sluit me bij dion_b aan. Ik haal zeker wel eens een motor in bij het file-rijden. Dan zorg er er wel voor dat ik dat doe als we even niet tussen de auto's zitten, kortom als er ruimte is.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Agree, tussen de file doorrijden doe je op je eigen tempo. Als dat betekent dat iemand anders dat sneller doet, prima.

* _Apache_ laat het tussen-de-file-doorrijden wel eens varen als hij moe is of geen energie heeft voor die extra concentratie.

• tellavist
En anders hebben we altijd de vluchtstrook nog! :7

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De meeste collega's op de A2 laten altijd wel even een wat ruimte zodra ze zien dat je er graag tussen door wilt.

Mijn spiegeltjes zijn het breedst, dus ik heb zelf maar kleine gaatjes nodig om door te kunnen rijden :)

Maar soms laat ik ook wat mensen er langs, als mensen sneller willen, prima :)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tsja mijn beeld van de KNMV word weer bevestigt..met deze reactie ben ik het eens
Dat is hetzelfde als mensen die in Amstelveen gaan wonen en dan klagen over de vliegtuigen.

Maar er zijn genoeg van die idiote racers die zichzelf niet in de hand kunnen houden - het zijn nu eenmaal lekkere bochtige wegen.

Maar in dit filmpje komt ook netjes aan bod waarom ik geen lid ben van de KNMV - een stelletje rechtop rijdende moraalridders die zichzelf beter vinden dan de andere motorrijder. Kijk, iedereen die NIET lid is van Broek en Hoest is natuurlijk een beter persoon dan diegene die WEL lid is, maar afgezien daarvan zijn alle motorrijders hetzelfde - een stelletje asociale egoisten die zichzelf moreel en fysiek een betere motorrijder wanen dan al die andere idioten op twee wielen
Ook ik rijdt wel eens over een dijkje, rechte stukken gewoon vmax +10. Bochten ffe knallen. Ik zie nooit jonge mensen klagen over motorgeluid, ouderen dan maar verbieden om langs een dijkje te wonen ? :+

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gewoon een aantal weekenden geluidsmetingen lazergunnen en wat onopvallende voertuigen over de dijk sturen dan is de ene helft zijn rbw kwijt en de andere helft laat het wel.

nee we gaan een bord plaatsen zonder controle erop. en word je eens gepakt is het 90 euro 8)7

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:45:

Met 1m86 en relatief lange benen verbaasde ik me erover: het is een erg klein ding, maar itt de CB500 en ER5 motoren waar ik op gelest heb (en geradbraakt werd) was die ER6N best comfortabel. Het was wel erg 'N'. Je moet houden van naked op dat ding.
Toch heeft de er6 ook z'n limieten, heb ik gemerkt. Ik heb vorig jaar gelest op een er6n en voor mij (1m 92) was die toch echt te klein. Gewoon op straat lessen ging best goed, maar alle langzame oefeningen waren lastig. M'n benen zaten zo ver opgevouwen dat ik bij de langzame slalom op de buddyseat moest gaan zitten om de achterrem netjes te kunnen doseren.
Ook bij ritten langer dan een les van 90min ging het niet meer lekker. Ik herinner me nog goed het ritje bij m'n avb examen: Over de snelweg van Tilburg naar Eindhoven, AVB examen doen en toen binnendoor terug naar Tilburg (om het gehaalde examen te vieren). Ik was helemaal kapot, en kon nog net in de auto stappen om naar huis te rijden.

Gelukkig zit ik nu heerlijk ruim op m'n Intruder. :P

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ghostrider schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:46:
[...]

Tsja mijn beeld van de KNMV word weer bevestigt..met deze reactie ben ik het eens
De KNMV vertegenwoordigd de motorrijder die graag binnen de wet houd. Je hebt simpelweg al geen goede onderhandelingspositie op het moment dat je gedrag dat verboden is aan het goedpraten bent.

Dus ja, die zetten zich inderdaad niet in voor de motorrijder die met een open pijp veel te hard met een knietje aan de grond over een dijk wil rijden. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat een meerderheid van de motorrijders is.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:00:
[...]
Het zijn een paar mensen welke de overlast veroorzaken
Die paar rijden dan wel erg vaak... :+
Ik rij erg vaak over dijkjes (het sterft er hier van) en bijna altijd kom je er wel eentje tegen met herriepijpen, of ze rijden met een hoog toerental. Doen ze hier door de stad ook. Als je de Lek & Lingeroute rijdt, kom je door Gorinchem en door mijn straat in het centrum. Altijd een paar van die idioten die 7-8k RPM doen door de straat. Ik wens ze dan altijd een spoedige dood toe, maar dat helpt ook niet :)
Zit al te denken aan een supersoaker om die gasten wakker te maken. Ook automobilisten trouwens. Zat van die snikkerbinken met een vage uitlaat of soundsystem die denken dat dit de Nordschleife is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vandaag lekker binnendoor naar huis gereden. Mooi weer, (relatief) schone motor, mooie omgeving, dus foto:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fo3z1c.jpg
Yamaha Fz6-s uit 2004
Kriega US-20 tas

[ Voor 13% gewijzigd door SOEFuture op 20-05-2015 22:29 ]

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Whoo! Ik heb vandaag mijn eerste motor gekocht!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z2KlkAF.jpg
Suzuki DL650A V-Strom. 2008, 7700km, ABS voor een zeer mooi prijsje O+

Vrijdag ophalen *O*
Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste