"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ook ik had één van de Loobmans van underrateds mini-inkoopactie bemachtigd. Een zonnige Hemelvaartsdag is alles wat ik nodig had om de boel (eindelijk) te monteren.XBL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:04:
Underrated had een zooitje Loobmans besteld en ook eentje voor mij. Gisteren eindelijk kunnen ophalen en vanmiddag op de motor geklust.
...
Eerst maar eens de shark fin demonteren en de ergste aangekoekte kettingsmeerplakken wegbikken.

Met lampolie natuurlijk

Ook meteen stukje tandwiel schoongemaakt. Begonnen met de dispenser te monteren. Behoorlijk priegelen maar de aanhouder wint.

Daarna slangetje aangesloten, ontluchtingsgaatje geprikt op de juiste plek met hete naald, en slangetje richting de montageplek voor het reservoir geleid. Slangetje moest helaas buitenom, binnenlangs geen manier om de ketting fatsoenlijk te ontwijken

Na wat studie en denkwerk bleek de beugel waar het stepje van de passagier op zit de aangewezen plek voor het reservoir.

Reservoir gevuld, slang gevuld, eerste druppels op het tandwiel... Rijden! Halverwege de rit nog eens de druppelaar aangezet. Tijdens de rit zijn keurig de sporen uitgesleten door de oliegeleiders (duur woord voor afgeknipte tie-rip). De oplettende lezer kan dit op onderstaande foto zien in de linker bovenhoek. De ketting zag er na afloop prima geolied uit, voor zover zichtbaar door alle aangekoekte kettingsmeer en vuiligheid

En tot slot nog even patsen met mijn Triple, als ik toch bezig ben. Prima weer gisteren voor een ritje en een fotootje
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Ik mis het circuit rijden wel zeg.
Tylen, wat rij jij nu op Assen? toen ik in 2011 stopte, reed ik 1.53, met nieuwe Ruskenhoek. Maar er zat elke dag rustig progressie in. De 5 jaar op het circuit heb ik echt veel ervaring opgedaan. Wat gaat de tijd snel..
Zou je die of de Duke versie voor dagelijks pendelen kunnen gebruiken? Inclusief laten we zeggen 100km snelweg?DinX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:39:
[...]
gooi- en smijtwerk?
http://www.ktm.com/be-nl/...ghlights.html#prettyPhoto
'K heb op een Duke 125 m'n eerste rijlesjes gehad en vond het geweldig, meer van hetzelfde lijkt me fijn, weet alleen niet zeker of dat snelweg geschikt is?
Windbescherming is natuurlijk 0 bij die dingen, en zo'n SM is heel erg licht.
Maar 1 manier om het te testen hè, proefrit en de snelweg op ermee
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Topsnelheid van me enduro is 178km/h dus bij inhalen kan het wat matig zijn.
@Backprotector/rolstoel discussie.
Ik rijdt met losse backprotector in me overal. En heb inserts in me combi's
[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 15-05-2015 15:18 ]
Asus Zenbook i7 256gb
En ruitjes zijn voor mietjes
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb liever wel een nek.Hooglander1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:
Topsnelheid van mijn Magna is ook maar 150 km/h, maar dat wil best op de snelweg nog. Maar inderdaad, als je al 125 rijd moet je niet denken "die haal ik ff in", want dat kun je wel vergeten
En ruitjes zijn voor mietjes
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ah joh. Het is met name even wennen in het begin, maar als je er dan ook aan gewend bent dan valt het echt wel heel erg mee.
Als het warm is zelfs wel lekker, waait in ieder geval altijd lekker door
Ik zit nu op 1:49. Doe het nu voor het 10de seizoen. Heb ook 6 jaar les gegeven. En toen stonden mijn rondetijden stil. Daar wordt je echt trager van haha.Dacuuu schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:55:
Als we hier dan toch circuit foto's gaan posen..![]()
[afbeelding]
Tylen, wat rij jij nu op Assen? toen ik in 2011 stopte, reed ik 1.53, met nieuwe Ruskenhoek. Maar er zat elke dag rustig progressie in. De 5 jaar op het circuit heb ik echt veel ervaring opgedaan. Wat gaat de tijd snel..
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja dat geloof ik graag.Ben toen ik begon, 1e x assen meteen op mn snuffert gegaan.Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Ik zit nu op 1:49. Doe het nu voor het 10de seizoen. Heb ook 6 jaar les gegeven. En toen stonden mijn rondetijden stil. Daar wordt je echt trager van haha.
Maar nu dus alleen straat rijden. Ook leuk, tussen de auto's door.
Bah ik ben het veel te vaak met jou eens...DinX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:15:
Elke motor is geschikt voor woon-werk, alleen het comfort is wat anders
Windbescherming is natuurlijk 0 bij die dingen, en zo'n SM is heel erg licht.
Maar 1 manier om het te testen hè, proefrit en de snelweg op ermee
Als je veel snelweg doet is een ruitje wel lekker..
Kan best zonder natuurlijk maar is fijner met..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Lijken er wel erg op ja, maar wel breder mag ik hopen..
Ach...het is de kift...
Ruitjes zijn über! Heerlijk, geen vliegjes op mijn vizier, geen turbulentie rond je kop, ik zie alleen maar voordelen. Alleen jammer dat je op die GS de ruit niet elektriek naar beneden kan
Net zo fijn als een cardan als ik die foto's zie van dat kettingsmeer gepruts
En ja, noem me maar een mietje, no problem. Ik kan al die tijd die hullie nodig hebben om vizier, ketting en handen schoon te maken gebruiken om te rijden
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Foto tijdDacuuu schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:55:
Als we hier dan toch circuit foto's gaan posen..![]()
[afbeelding]

O ja, staat btw te koop
Ik heb op het moment een trial van Adobe CC lopen, dus ik dacht "die gaan we even in 4k zetten".
Hier een time lapse die ik gemaakt heb van de mooiste dag (vond ik toch) qua landschap. Best te bekijken op beste kwaliteit en in full screen. Ik moet wel waarschuwen dat het best een nerveus filmpje is, elke seconde een nieuwe foto, 492 stuks.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=P5vaqPipez8]
Uiteindelijk best netjes gedaan, alleen jammer dat het slangetje buitenom moet.JanPedaal schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:23:
[...]
Ook ik had één van de Loobmans van underrateds mini-inkoopactie bemachtigd. Een zonnige Hemelvaartsdag is alles wat ik nodig had om de boel (eindelijk) te monteren.
Eerst maar eens de shark fin demonteren en de ergste aangekoekte kettingsmeerplakken wegbikken.
[afbeelding]
Met lampolie natuurlijk![]()
[afbeelding]
Ook meteen stukje tandwiel schoongemaakt. Begonnen met de dispenser te monteren. Behoorlijk priegelen maar de aanhouder wint.
[afbeelding]
Daarna slangetje aangesloten, ontluchtingsgaatje geprikt op de juiste plek met hete naald, en slangetje richting de montageplek voor het reservoir geleid. Slangetje moest helaas buitenom, binnenlangs geen manier om de ketting fatsoenlijk te ontwijken
[afbeelding]
Na wat studie en denkwerk bleek de beugel waar het stepje van de passagier op zit de aangewezen plek voor het reservoir.
[afbeelding]
Reservoir gevuld, slang gevuld, eerste druppels op het tandwiel... Rijden! Halverwege de rit nog eens de druppelaar aangezet. Tijdens de rit zijn keurig de sporen uitgesleten door de oliegeleiders (duur woord voor afgeknipte tie-rip). De oplettende lezer kan dit op onderstaande foto zien in de linker bovenhoek. De ketting zag er na afloop prima geolied uit, voor zover zichtbaar door alle aangekoekte kettingsmeer en vuiligheid
[afbeelding]
En tot slot nog even patsen met mijn Triple, als ik toch bezig ben. Prima weer gisteren voor een ritje en een fotootje![]()
[afbeelding]
Btw, je wilt mss wat tiewrapjes om het slangetje doen aan de reservoirkant. Bij mij was het slangetje namelijk na één of twee dagen los gekomen (allemaal olie op m'n achterbrug
Van €85,~ (Mettet) tot €200,- (Assen). Maar daarbij komen nog heel veel extra kosten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:20:
Wat kost dat eigenlijk rijden op een circuit?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goede tip!XBL schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:26:
[...]
Uiteindelijk best netjes gedaan, alleen jammer dat het slangetje buitenom moet.
Btw, je wilt mss wat tiewrapjes om het slangetje doen aan de reservoirkant. Bij mij was het slangetje namelijk na één of twee dagen los gekomen (allemaal olie op m'n achterbrug).
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Deze:DrivinUCrazy schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 08:20:
Tylen, je had het over een rugbeschermer van Büse, paar pagina's terug. Wat voor type is dat?

Het is een soort jasje wat je aantrekt.
Hey!
Dat is vlak bij mij in de buurt!
Weet jij of daar gewoon vrij rijden dagen zijn?
Die website van hun is echt dramatisch qua info...
[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 16-05-2015 16:50 ]
Een handtekening?!
[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 16-05-2015 18:01 ]
Asus Zenbook i7 256gb
wil dit jaar assen gaan doen als "echt" circuit
Op Lelystad is niet veel ruimte voor correcties, wel een paar keer mensen aardig over het gras zien gaan omdat ze boven hun kunnen reden. Door een beetje ruimte te houden heb je enigsinds marge voor fouten.MikeyMan schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:43:
Kwa hellingshoeken ga ik je op dit filmpje voorlopig niet bijhouden, maar rijd je niet erg snel naar de binnenkant van de bochten? Tijdens VRO Bochten hebben we daar hele andere lijnen aangehouden. En hoewel ik het daar niet altijd mee eens was (vooral de twee bochten na het rechte stuk), voelde dat vaak toch prima.
Dat hele bochten gebeuren van buiten naar binnen bewaar je maar voor een circuit als Assen of ergens in de bergen. In Nederland kan je maar beter constant de juiste positie aanhouden naar mijn mening.
Edit: Bijvoorbeeld op 5 minuten, zie je iemand die doordat die de verkeerde lijn neemt het gras in rijdt.
[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 16-05-2015 20:08 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Kan ik ergens nagaan wat het geluidsniveau nu is? Mijn motor staat momenteel helaas bij mijn ouders dus ik kan ook niet even op de uitlaat kijken. Staat het daar misschien wel op?
Andere vraag: Ik heb een HJC helm in matte uitvoering en als ik er nou een cam op plak, hoe groot is de kans dat deze er af dondert omdat de matte laag loslaat? Laat zo'n laag eigenlijk makkelijk los want dat vind ik wel zonde.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat betreft de helm: ik heb een matzwarte HJC helm en daar zit al 2 jaar zonder problemen een camera op en het ding is ook gewoon nog matzwart.
Haal je de plakker er dan ook wel eens af of laat je die zitten?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik was wel in Duitsland afgelopen weekend.

Motorforum/vriendengroep weekendje rijden in de omgeving van Winterberg.
De motorolie flush van 2 weken geleden heeft niet geholpen...
Dikke duizend kilometer gereden en ruim anderhalve liter olie bij moeten vullen.
Er wilde ook niemand achter mij rijden
Heb de FJ ook maar een bijnaam gegeven: Pluimpje
Ze heeft wel voortreffelijk gereden, geen slag over geslagen en ik had verbazingwekkend weinig pijn in mijn lijf na al die kilometers.
Oh en Meagrim
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Rij nu met 75pk ofzo (cbf600), maar ik denk dat ik 100pk weinig aan ga vinden. Dus toch maar kijken naar een gsxr750 of fireblade. Als dat niet bevalt kan ik altijd nog lager gaan.
Ja inderdaad man, veel te saai als je net je rijbewijs hebt. Ninja H2R is denk ik een puike beginnersfiets voor je418O2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:26:
maar ik denk dat ik 100pk weinig aan ga vinden
Alexji schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:44:
[...]
Ja inderdaad man, veel te saai als je net je rijbewijs hebt. Ninja H2R is denk ik een puike beginnersfiets voor je
Ik ben vrij groot en een cbr600 van 1996 heeft 96pk. Hij moet dan wel 110kg meesleuren (Inc kleding). Fireblade zit op 116, 750 srad 119. Dat is toch niet idioot veel?
Ach ja, ik denk dat je je met weinig zeer goed kan vermaken in het begin. Is hier al zo vaak besproken natuurlijk, maar ik snap ook wel dat je gelijk in één keer wat leuks wil. Als je verantwoord rijd dan kun je op zo'n fireblade natuurlijk ook prima je eerste kilometers rijden, ze vergeven echter een stuk minder.418O2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:51:
[...]
![]()
Ik ben vrij groot en een cbr600 van 1996 heeft 96pk. Hij moet dan wel 110kg meesleuren (Inc kleding). Fireblade zit op 116, 750 srad 119. Dat is toch niet idioot veel?
Ik ben redelijk kalm en beheerst. En als je dat niet bent gast het op een 600 ook mis.Alexji schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:55:
[...]
Ach ja, ik denk dat je je met weinig zeer goed kan vermaken in het begin. Is hier al zo vaak besproken natuurlijk, maar ik snap ook wel dat je gelijk in één keer wat leuks wil. Als je verantwoord rijd dan kun je op zo'n fireblade natuurlijk ook prima je eerste kilometers rijden, ze vergeven echter een stuk minder.
Ik zou het echt klote vinden als ik na 2 maanden denk 'had ik nou maar een snellere gehad' . Qua aanschaf maakt het ook weinig uit. Wil sowieso wel even proefrijden op een 600 om het te voelen.
Dat hele "E-Keur" geneuzel waar iedere keer over geroepen wordt slaat in/voor Nederland nergens op. We hebben in Nederland (nog steeds) géén APK voor motoren waarin een harde eis naar zo'n keurmerkje opgelegd kan worden. Dat wil overigens niet zeggen dat een motorfiets zomaar lukraak aangepast mag worden met willekeurige onderdelen, ook met die vervangen onderdelen moet een motorfiets aan de eisen voldoen welke golden ten tijde van de typegoedkeuring voor die motorfiets.XBL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:37:
Wat betreft geluid: dit verschilt natuurlijk per motor, dus dat staat sowieso niet op de demper. Je moet het in een zeer specifieke opstelling meten (dB-meter op de juiste afstand, motor op het juiste aantal toeren, etc). Echter is dat niet waar de meesten mee gepakt worden, die worden gepakt op onnodig geluid maken en dat wordt bepaald op basis van het keurmerkje op de uitlaat. Als jij een goedgekeurde uitlaat hebt met dB-killer, dan hoef je je niet echt zorgen te maken.
Wat betreft de helm: ik heb een matzwarte HJC helm en daar zit al 2 jaar zonder problemen een camera op en het ding is ook gewoon nog matzwart.
Wat betreft dat geluid:
Bij de moderne motoren zit op het balhoofd een typeplaatje en op dat plaatje staat exact hoeveel dB(A) geluidsdruk je mag uitstoten bij een tevens vermeld toerental, in mijn geval is dat 95dB(A) bij 7250 rpm (dit staat overigens ook op de site van de RDW vermeldt onder het kopje "Motor & Milieu" - "Milieu prestaties", mocht het zijn dat je dat plaatje kwijt bent).
Ik rijd persoonlijk met een Akrapovic zónder "E-Keur" welke, met een gemonteerde dB killer, minder dB(A) geluidsdruk op levert dan het af fabriek systeem mét zo'n keurmerk doet.
De persoon uit dat aangehaalde MF Topic ("IsDatZo" oftwel Hans) reed met een "E-Keur" Akrapovic,.alleen had 'ie de dB Killer er niet in zitten. Als 'ie gewoon met die dB Killer gemonteerd gereden had dan was er niks aan de hand geweest.
Ik ben anderhalf jaar geleden in DLD. een keer aan de kant gezet en heb daar ook een vet verbaal + 7 strafpunten gekregen voor het niet gemonteerd hebben van dat ding. Dat ik de dB killer ter plekke kon monteren doordat ik 'm wél bij me had was eigenlijk een rede voor de agent om me een nog grotere boete op te leggen doordat ik bewust "herrie" aan het maken was maar doordat we de beste man gewoon netjes te woord stonden werd het toen bij dat verbaal alleen gelaten.
7 Strafpunten is daar overigens de Max. welke je pér staande houding kunt oplopen, nóg zo'n akkefietje en dan mag ik in DLD. een EMG cursus gaan afleggen én ik kan m'n motor in onderdelen naar NL transporteren, zonder kenteken.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Misschien maar alvast een fluorvestje aanschaffen en de onschuldige forens spelen
Dat klopt en je hoeft in principe ook geen onderdelen met een E-keur te monteren (je mag alleen zulke spullen niet in Nederland verkopen). Wat er echter gebeurt is dat een agent zegt: "ik vind dat jouw motor te veel herrie maakt." Vervolgens gaat-ie kijken naar je uitlaat en als die geen E-keur heeft of alleen een E-keur als de dB-killer erin zit, dan stelt-ie dat gelijk aan iemand die met bijvoorbeeld een lek uitlaat rijdt. Daar krijg je dan een bon voor (onnodig geluid veroorzaken).wimmel_1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:13:
[...]
Dat hele "E-Keur" geneuzel waar iedere keer over geroepen wordt slaat in/voor Nederland nergens op. We hebben in Nederland (nog steeds) géén APK voor motoren waarin een harde eis naar zo'n keurmerkje opgelegd kan worden. Dat wil overigens niet zeggen dat een motorfiets zomaar lukraak aangepast mag worden met willekeurige onderdelen, ook met die vervangen onderdelen moet een motorfiets aan de eisen voldoen welke golden ten tijde van de typegoedkeuring voor die motorfiets.
Alternatief is dat ze daadwerkelijk het aantal dB's gaan meten. Dat is echter heel lastig te regelen, want dat kan niet zomaar ff op straat.
Het is wat flauw dat ze het op deze manier doen, maar gezien de overlast die zo'n open uitlaat veroorzaakt, begrijp ik het wel.
Wise enough to play the fool
Ik ben het overigens ook wel eens met die manier van controleren op locatie, een "echte" meting met geijkte apparatuur in de juiste opstelling achteraf laat het feitelijk aantal db(A)'s wel zien. Wil je dat risico niet lopen dan zorg je maar voor een (niks zeggend) E-Keur merkje + dB Killer áls het op je uitlaat aan komt.
@Teacher: Stond de RDW er mét apparatuur? Zou ik persoonlijk érg vreemd vinden doordat die metingen gedaan moeten worden in een gesloten ruimte waarbij er geen invloed van buitenaf op het geluid uitgeoefend kan worden.
[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 17-05-2015 19:57 ]
Deze is dus niet zichtbaar en ook zonder gereedschap is ook niet te laten zen dat hij er tussen zit gemonteerd.
De demper lijkt op alle andere "sport" dempers die wel de db killer in het einde van de demper hebben zitten en dus wel visueel te controleren zijn op gemonteerde db killer.
Dus wat nu??
Zonder meting of gereedschap kan ik dus niet aantonen dat de killer er in zit (deze zit er overigens echt wel in) maar meneer of mevrouw agent kan ook niet aantonen dat die er niet in zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 17-05-2015 19:57 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Of dan toch mijn Vespa, aan mij zelf valt weinig te controleren Afgezien van een blaastest door de agent denk ik.
Overigens maakt het ding best en serieus geluid op deze manier, maar is het echt wel beschaafd te noemen en zeker niet asociaal.
Hopen dat je em kan overtuigen en anders moet je het via een bezwaarschrift doen.Bommes schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:55:
Mijn DB killer in de uitlaat van de Vespa (met E keur) zit tussen de demper en de pijp komend van de cilinderkop.
Deze is dus niet zichtbaar en ook zonder gereedschap is ook niet te laten zen dat hij er tussen zit gemonteerd.
De demper lijkt op alle andere "sport" dempers die wel de db killer in het einde van de demper hebben zitten en dus wel visueel te controleren zijn op gemonteerde db killer.
Dus wat nu??
Zonder meting of gereedschap kan ik dus niet aantonen dat de killer er in zit (deze zit er overigens echt wel in) maar meneer of mevrouw agent kan ook niet aantonen dat die er niet in zit.
[afbeelding]
Ik zou maar voor de zekerheid eens kijken of je een beschrijving van de fabrikant kan vinden waarin staat waar de dB-killer zich bevind.
[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 17-05-2015 20:07 ]
Zo slim was ik dank toch weer wel, zei toch dat er niet veel viel te controleren aan mij..
Nee haakte eigenlijk meer in op de manier van controleren en dus ook bekeuren:
E merk - db killer is bekeuring terwijl dus helemaal niet duidelijk hoeft te zijn bij elk type uitlaat of die gemonteerd is of niet.
Trouwens ook al is eze zichtbaar gemonteerd wil dat nog niet zeggen dat het de correcte db killer is voor de demper en dus wel voldoet aan het geluidsniveau (leer mij de truukjes van sommige rijders kennen..
En gezien alle commotie daar omtrent: Probeer dat gewoon te voorkomen en zorg er gewoon voor dat er geen rede is tot verder onderzoek.XBL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:14:
Helemaal mee eens dat het systeem niet waterdicht is. Maar goed, er moet al sprake zijn van geluidsoverlast, dikke kans dat je dan met een open pijp rijdt.
Beide handjes de lucht in:
Maar ze meten dus op straat. Doen ze kennelijk vaker: http://www.limburgchapter...litie+werkt+over.....html
En erg grappig; je hoort op het laatste stuk een berg herrie choppers (met open pijpen) aankomen, die komen de bocht om, het gas gaat dicht en de versnelling omhoog. Maar ja, dan ben je al gehoord natuurlijk.....
Overigens, de meeste motorfietsen waren compleet standaard. Ik heb dus alleen een groepje choppers gezien, en een (aprilia?) twin die aan de beurt was.
Wise enough to play the fool

Stevige rit gedaan. Bedoeling was om Eupen - Monschau - Nürburg - Malmedy - Eupen te doen.
Eenmaal aangekomen in Nürgburg vond ik het nog wat vroeg en dan maar Cochem in de GPS gepropt.
Daar aangekomen was het nog altijd vroeg en dan maar "Echterna..." in de GPS gepropt met de bedoeling Echternach in Luxemburg uit te komen. Blijkt er in de buurt van Cochem ook een Echternacht te zitten, 1 of ander k*tdorpje
[ Voor 63% gewijzigd door DinX op 17-05-2015 21:51 ]
Op weinig vermaak je je echt ook. Ik heb inmiddels zwaar, maar heb mij daarvoor 2 jaar op een lichte goed vermaakt. Daarna meteen een zware gekocht (te zwaar en circuit motor) en bij een beetje teveel gas vloog mijn achterwiel al weg bij hele lage snelheid. Ging niet hard. Kies een motor wat toch braaf rijdt en ook toch wel de nodige pittige sprintjes eruit kan halen wanneer je wilt.418O2 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:00:
[...]
Ik ben redelijk kalm en beheerst. En als je dat niet bent gast het op een 600 ook mis.
Ik zou het echt klote vinden als ik na 2 maanden denk 'had ik nou maar een snellere gehad' . Qua aanschaf maakt het ook weinig uit. Wil sowieso wel even proefrijden op een 600 om het te voelen.
Reed er toevallig ook nog een rode div-900 mee? Collega van me was ook een weekendje weg, zou wel heeeel toevallig zijn als ik die hier weer tegen zou komen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
+1ShittyNL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Op weinig vermaak je je echt ook. Ik heb inmiddels zwaar, maar heb mij daarvoor 2 jaar op een lichte goed vermaakt. Daarna meteen een zware gekocht (te zwaar en circuit motor) en bij een beetje teveel gas vloog mijn achterwiel al weg bij hele lage snelheid. Ging niet hard. Kies een motor wat toch braaf rijdt en ook toch wel de nodige pittige sprintjes eruit kan halen wanneer je wilt.
Aan heel veel zware sportieve motoren heb je in de dagelijkse praktijk geen ruk omdat ze domweg te snel zijn. Al dat vermogen kan je in dagelijkse praktijk gewoon niet kwijt op de openbare weg. Momenteel rij ik op een niet zo snelle motor maar ik kan nu tenminste met het gas helemaal vol open bochten nemen terwijl dat in veel gevallen met een zwaardere motor een samengeknepen billen verhaal was.
300CC niet genoeg
Even snel een foto'tje geschoten, die spiegels worden nog vervangen door bar-ends
[ Voor 5% gewijzigd door Wootlock op 18-05-2015 11:40 ]
"Don't let your dreams be memes"
Dat dacht ik ook, maar dan na een paar maanden gaat dat gevoel over van "oh shit ik ga dood!" naar "oh vet, 14000 toeren!"
Edit: Wat hierboven ook wordt gezegd, aan meer vermogen heb je inderdaad ook gewoon weinig omdat de wegen er niet op gebouwd zijn. Ik rijd nu al bijna 4 jaar op een eerste generatie ZX6R en heb nog nooit het idee gehad dat ik een snellere machine moest hebben. Sterker nog, voor mij persoonlijk zou een 400cc of 500cc eerder in me opkomen dan een 800cc of 1000cc. Tuurlijk verschilt het per persoon, maar volgens mij zou ik met een Ninja 300 minstens zo goed vermaken.
Ontopic, mijn ZX6R staat op dit moment bij de motorzaak (MCE) voor een beurtje. Ik denk dat in ieder geval de ketting en tandwielen aan de beurt zijn (35k gelopen), verder zal ik het wel horen waar ze mee komen
[ Voor 32% gewijzigd door UTwizard op 18-05-2015 12:08 ]
Vorige week woensdag ook de snelweg Luik - St. Vith gereden. Leuke weg waar je even door kunt trekken.DinX schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:48:
Dagje Eifel en een nieuwe wallpaper erbij
[afbeelding]
Stevige rit gedaan. Bedoeling was om Eupen - Monschau - Nürburg - Malmedy - Eupen te doen.
Eenmaal aangekomen in Nürgburg vond ik het nog wat vroeg en dan maar Cochem in de GPS gepropt.
Daar aangekomen was het nog altijd vroeg en dan maar "Echterna..." in de GPS gepropt met de bedoeling Echternach in Luxemburg uit te komen. Blijkt er in de buurt van Cochem ook een Echternacht te zitten, 1 of ander k*tdorpje. Wel een leuke weg er naartoe moet ik zeggen. Eens wat plaatsen gezien waar ik anders niet zo vaak kom in de Eifel.
[afbeelding]
Gisteren terug van een lang weekend Luxemburg. Camping-tot-thuis-deur in 3 uur gedaan, inclusief twee tankstops. Was lekker rustig op de weg, ik had het drukker verwacht: grote stukken door Duitsland 160 kunnen rijden.
Inmiddels ook een beter systeem bedacht om een rol achterop de buddyseat te bevestigen. Geen touwtjes meer aan de onderkant, maar links en rechts vastmaken en dan alleen bovenlangs over de buddyseat. Dat zit goed stevig. Foto volgt nog.
In Luxemburg een paar tourtochtjes gemaakt en na het weekend staat de teller ruim 900 km verder.
Misschien vinden jullie dit ook leuk: Diablo SBK
Super leuke tracking applicatie die ook je hellingshoek kan meten.
Erg grappig om te zien hoe hard je in welke bocht ging en onder welke hellingshoek. Staat ook gelinkt met google maps, zodat je precies kan zien: waar je het hardst reed, waar je het schuinst ging etc.
En dat allemaal voor gratiesch!
Enjoy
Een handtekening?!
Nee geen Diversion in de groep._Apache_ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:10:
[...]
Reed er toevallig ook nog een rode div-900 mee? Collega van me was ook een weekendje weg, zou wel heeeel toevallig zijn als ik die hier weer tegen zou komen.
Wel zat ander spul, van racers tot aan BMW bankstellen..
Ik vind MyLog GPS trips logbook, maar de gratis functionaliteit daarvan ziet er wat beperkt uit. Iemand anders betere tips?
'k heb ook GeoTracker gevonden maar daar is het me voorlopig niet duidelijk welk deel van de functionaliteit gratis is (er zijn in-app aankopen)
[ Voor 25% gewijzigd door Dryhte op 18-05-2015 16:56 ]
Verwijderd
maar zoiets is wel ontzettend handig, vorige week was ik koffie gaan drinken met een vriend in Ax-les-Therme.
Grof weg dit ritje, hij vroeg inderdaad of ik die route voor hem had op papier.
met zon app-je is dat ook wel verrekte hendig
https://encrypted.google....d1.837545!2d42.720254!3e0
Serieus, ik post echt 2 post boven die van jouw de app die je zoektDryhte schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:42:
Welke apps (android) gebruiken jullie om de gereden route achteraf op kaart te zien?
Ik vind MyLog GPS trips logbook, maar de gratis functionaliteit daarvan ziet er wat beperkt uit. Iemand anders betere tips?
'k heb ook GeoTracker gevonden maar daar is het me voorlopig niet duidelijk welk deel van de functionaliteit gratis is (er zijn in-app aankopen)
Read much?
https://play.google.com/s....pirelli.diablosuperbiker
[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 18-05-2015 17:40 ]
Een handtekening?!
Na mijn ongeval met vluchtmisdrijf van de andere partij is mijn Yamaha Tdm 850 per Total verklaard
Dus op zoek naar iets nieuws, wel moderner tot een 3500€.
Ik dacht aan ER 6-N of JX6, 2 nakeds die ik mooi vind.
Alleen beetje bang van de 600.. Mss ietsje te plat, omdat de meeste km's vooral woon-werk zijn.
Het moet een speelse fiets blijven om tussen de fille door te kunnen gaan en de 20km speelwegen na de autostrade ook speels te kunnen nemen.
Zijn er binnen dit budget (beide van 2008 ongeveer) nog fietsen die in aanmerking komen?
Dus: speels en licht stuurgedrag
ABS
Naked
Geen ouwe bompa look
4cyl mag ook..
Never ever financial advice...
Versys 650?kazzzdafke schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:20:
Beetje goede ervaring nodig:
Na mijn ongeval met vluchtmisdrijf van de andere partij is mijn Yamaha Tdm 850 per Total verklaard
Dus op zoek naar iets nieuws, wel moderner tot een 3500€.
Ik dacht aan ER 6-N of JX6, 2 nakeds die ik mooi vind.
Alleen beetje bang van de 600.. Mss ietsje te plat, omdat de meeste km's vooral woon-werk zijn.
Het moet een speelse fiets blijven om tussen de fille door te kunnen gaan en de 20km speelwegen na de autostrade ook speels te kunnen nemen.
Zijn er binnen dit budget (beide van 2008 ongeveer) nog fietsen die in aanmerking komen?
Dus: speels en licht stuurgedrag
ABS
Naked
Geen ouwe bompa look
4cyl mag ook..
Conclusie: gore-tex Pro is
Mijn gore-tex jas is nu nog steeds vochtig (buitenste laag) terwijl mijn broek al na een kwartier ofzo kurkdroog was...
Bah dit gaat me centjes kosten want ik will nu ook een GTX Pro jas
ZAP! Tot mijn schande moet ik toegeven dat ik na het lezen van de flashy titel 'diablosuperbiker' al gestopt was met lezentellavist schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:39:
[...]
Serieus, ik post echt 2 post boven die van jouw de app die je zoekt
Read much?
Google Play: Diablo Super Biker
Hmmmm die 2009 versie die naar het budget komt vind ik niet mooi
Never ever financial advice...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben je nou op zoek naar een probleem of heb je concreet een probleem met Oom/Tante/Nicht Agent?Bommes schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:55:
Dus wat nu??
Ik zou zeggen: hunnie probleem. Hunnie willen iets aantonen, dus dat moeten ze dan maar doen. Niet kunnen zien door de constructie van jouw voertuig is hunnie probleem en dat mogen zij oplossen. Ik zou me er totaal niet druk om maken (maar ik maak me niet heel erg gauw druk
Dat is zoooooo 2013mphilipp schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:51:
Gaan we straks op FB allemaal pochen met onze 'lean angle'...hmmm...dubi...
http://youtu.be/RkWI6nGOU_Q
180' goed genoegmphilipp schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:51:
Gaan we straks op FB allemaal pochen met onze 'lean angle'...hmmm...dubi...
Ik ook niet daar heb ik mijn vrouw voor of anders de compressor..
Maar om een antwoord te geven: ik heb geen probleem met oom/tante agent maar vroeg het me gewoon af na die discussie over db-killers.
Panorama van afgelopen weekendje:

Niet door mij gemaakt trouwens.
O lol ik zie nu dat het waarschijnlijk gewoon een voorbijganger was.
Welk een hele mooie omgeving.
[ Voor 24% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-05-2015 19:28 ]
http://www.bol.com/nl/p/g...-scherm/9200000027835704/
besteldwimmel_1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:47:
Ik ben benieuwd hoeveel Zumo's BOL daadwerkelijk uit gaat leveren
629 euro of 379. dat zijn leuke kortingen
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 18-05-2015 19:54 ]
Bevalt ie goed? Ik vind zo'n triple ook echt een plaatje om te zien en naast die ninja 300 die hierboven gepost is heb ik ook mijn oog op zo'n triple (i know, totaal andere fietsen )Wootlock schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:40:
Zo eindelijk mijn Street Triple opgehaald![]()
![]()
Even snel een foto'tje geschoten, die spiegels worden nog vervangen door bar-ends
[afbeelding]
180 graden? Ik ben niet verder gekomen dan 90 graden...DECOY88 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:22:
[...]
180' goed genoegjaja er is weer een nieuw verhaal in de pen
ik hield het rubber onder. alleen dit keer van de handvatenXBL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:03:
[...]
180 graden? Ik ben niet verder gekomen dan 90 graden...
Maar ik gok dat jullie hem wel waarderen
http://www.bol.com/nl/p/g...iginalSection=electronics
---
Spuit11
[ Voor 3% gewijzigd door Leeghoofd21 op 18-05-2015 20:07 ]
HANDTEKENING!!!
Ook maar besteld, bedankt voor de tipwimmel_1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:47:
Ik ben benieuwd hoeveel Zumo's BOL daadwerkelijk uit gaat leveren
Is deze 590 echt dat geld meer waard??
Ja meer landen op de kart maar ik kom echt nooit in oost europa dus west is meer dan genoeg voor mij.
De 590 heeft veel meer functies maar vraag me af of je die ook echt gaat gebruiken.
Leuk die banden spanningsmetertjes maar dat is weer een dure extra optie die toch niemand gaat kopen.
Zo hoor ik ook meer vervelende dingen over de muziek koppeling met je telefoon dat schijnt echt niet goed te werken, dus ook dat is niet echt een meer waarde denk ik.
Dus vraag me af, voor 290 euro een nieuwe 340, of deze bol.com aanbieding voor 380 euro..???
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 18-05-2015 20:23 ]
Niet gemaakt voor motoren, maar het functioneert uitstekend...
Te laat dus, ik had hem al in mijn winkelwagen zitten, loop naar beneden naar mijn vrouw om ff te overleggen is de aanbieding dus al weer weg..Bommes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:21:
Dus vraag me af, voor 290 euro een nieuwe 340, of deze bol.com aanbieding voor 380 euro..???
'T was niet voor niets dat ik vroeg hoeveel ze er zouden gaan leveren voor dat geld 😎Bommes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:30:
[...]
Te laat dus, ik had hem al in mijn winkelwagen zitten, loop naar beneden naar mijn vrouw om ff te overleggen is de aanbieding dus al weer weg..![]()
0 is het antwoord, waarschijnlijk.
Op zich moet een winkel gewoon leveren voor de prijs die ze adverteren, behalve als het overduidelijk is dat de prijs fout it. Ik vind 40% korting veel, maar niet absurd.wimmel_1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:32:
[...]
'T was niet voor niets dat ik vroeg hoeveel ze er zouden gaan leveren voor dat geld 😎
0 is het antwoord, waarschijnlijk.
Loop naar beneden en wil daar via mijn vrouw haar bol.com account de bestelling plaatsen en is de aanbieding al weer weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 18-05-2015 20:41 ]
Dat krijg je met automatische pricing. Komt geen mens meer aan te pas. Zal wel ergens een foute inkoopprijs hebben gestaan oid.