Jolke schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:43:
[...]
Ik weet niet of je het op mij speelt, maar anders vind ik je reactie wat overdreven. If not, dan bedoelde vast de rest die er naar vraagt.
Ik vroeg me serieus af of/hoe mensen die koffers gebruiken. DinX gaf daarop uitgebreid uitleg, waarvoor dank overigens.
Mja, het is gewoon 1 van die vele vragen/opmerkingen die je krijgt in het rijtje als:
• Is dat niet koud zo op de motor? ... als het minder dan 10°C is
• Is dat niet warm zo op de motor? ... als het meer dan 25°C is
• Ben je nu niet helemaal nat? ... terwijl je je regenpak uit doet
• Wat een grote koffers? ... terwijl ze helemaal vol steken met dingen die je die dag nodig hebt
• Rij je dan ook offroad? ... omdat je een allroad rijdt gewoon omdat het lekker hoog zit, een goede zithouding heeft voor je rug, gemaakt is voor 100en km te rijden,... de ideale woon-werkfiets is (maar af en toe ook eens een paadje meeneemt)
• Ik zou ook wel motor willen rijden, maar ik zou mezelf dood rijden ... hopelijk ja...
• Ben je met de motor ... terwijl ze je al 10 jaar met de motor zien komen ... nee, ik vertrouw de buschauffeur niet
En zo kennen we er nog tientallen, zelfs van andere motorrijders. Maar het is zo'n breed begrip "motorrijden" dat iedereen wel een reden heeft waarom hij/zij met een bepaalde fiets met eventueel bepaalde accessoires rijdt. Alleen het inlevingsvermogen is er nog niet helemaal lijkt het.
Zoals: "lijkt nergens op die hutkoffers" kort samengevat. Wel, ik heb in dit geval die hutkoffers nodig, anders zouden ze er niet op zitten. En dat geldt voor een hele hoop van het type rijders zoals mij.
Ziet dit er beter uit misschien
Tijdens m'n Noorwegen tripje