Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 37 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Big Womly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Als je tegen 60km/u rijdt heb je geen tunnelvisie, meer tijd om in te schatten wat er voor je gebeurt en heb je een pak kortere remafstand.
Maakt met mechanisch falen of een dier echt geen donder uit hoor.

Fouten van anderen zijn een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 13:37 ]

Een handtekening?!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Maakt met mechanisch falen of een dier echt geen donder uit hoor.
Ik schuif toch liever aan 60km/u over een baan dan aan 300km/u. Komt een pak minder hard aan als je ergens tegen knalt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Big Womly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Het is niet omdat het legaal is dat het verantwoord is of van gezond verstand getuigt. Met zo'n snelheden kan je sowieso beter op een afgesloten circuit/strook rijden.
Het is niet enkel het andere verkeer waar je rekening met moet houden. Er kan gerust ook een dier plots over straat lopen, je kan een mechanisch falen krijgen, ...
Je vergeet de gieter :P

Oslik blyat! Oslik!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik weet niet wat jij doet als je rijdt, maar ik geef alleszins de plantjes geen water :+

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• tellavist
Big Womly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Ik weet niet wat jij doet als je rijdt, maar ik geef alleszins de plantjes geen water :+
Bastaard. denk eens aan het millieu jij!! :+
Dat met die schuiver ben ik zeker met je eens :9

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 13:42 ]

Een handtekening?!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

joshje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Wat is er absurd aan? als het op de autobahn gebeurt doen ze toch echt niks fout.
En de snelweg is harstikke leeg dus so what?
ik zie minimaal 2 andere auto's, wellicht filmpje nog eens bekijken?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Cyberpope schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:42:
[...]

ik zie minimaal 2 andere auto's, wellicht filmpje nog eens bekijken?
wow 2 auto's spannend hoor!

wees blij dat ze niet zo rijden als deze idioot: http://www.dumpert.nl/med..._life_need_for_speed.html

[ Voor 23% gewijzigd door joshje op 13-05-2015 13:53 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

joshje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:52:
[...]

wees blij dat ze niet zo rijden als deze idioot: http://www.dumpert.nl/med..._life_need_for_speed.html
Gaan we weer.. Kijk eens hier... dit is veel erger.. Relativisme te top. :O :O

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• tellavist
joshje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:52:
[...]

Verdorie, hebben ze mijn woon-werk ritje toch op dumpert gezet? 8)7
Even serieus, wat een idioot zeg! ;w

Ik vind het allemaal wel mee vallen dat filmpje van die golf vs yamaha R1
Had het beter op afgesloten weg gekunt? -> ja
Is het gevaarlijker dan op afgesloten weg? ->ja

Dit zijn geen gasten zoals topgear of motomagazine o.i.d.
Dit zijn jongens die een kleine tuning garage runnen, die kunnen geen afgesloten circuit's betalen voor een filmpje op te nemen. (gezien hun abonnees op YT gaat dit ze ook niet lukken in de nabije toekomst)

Lekker laten gaan joh. Zolang ze dit niet op een 3-4 baans weg vol met auto's doen, lekker boeien... :)

Een handtekening?!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

steveman

Comfortabel ten onder

Autobahn == gahn!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-12 08:46
Ik las pas hier iets over iemand met een KTM zonder demper in Utrecht. Was jij dezelfde Jopie die heel stoer op de Kardinaal de Jongweg ging wheelie-rijden bij het stoplicht om vervolgens bijna in de middenberm te belanden? Anders snap ik niet waarom ze je gingen prijzen voor je goede rijgedrag of was dat stoer doen voor je maat waarmee je was? 8)7

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:07:
[...]

Verdorie, hebben ze mijn woon-werk ritje toch op dumpert gezet? 8)7
Even serieus, wat een idioot zeg! ;w

Ik vind het allemaal wel mee vallen dat filmpje van die golf vs yamaha R1
Had het beter op afgesloten weg gekunt? -> ja
Is het gevaarlijker dan op afgesloten weg? ->ja

Dit zijn geen gasten zoals topgear of motomagazine o.i.d.
Dit zijn jongens die een kleine tuning garage runnen, die kunnen geen afgesloten circuit's betalen voor een filmpje op te nemen. (gezien hun abonnees op YT gaat dit ze ook niet lukken in de nabije toekomst)

Lekker laten gaan joh. Zolang ze dit niet op een 3-4 baans weg vol met auto's doen, lekker boeien... :)
Hier ben ik het helemaal mee eens ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:19

DinX

Motormuis

Hooglander1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:34:
[...]

En de hamvraag... Kunnen de zijkoffers beiden nog normaal open?
Bij de linker moet het deksel eraf gehaald worden, dus de 2 klemmen lossen.
De rechter is helemaal vrij. Links gaat de meuk die niet vaak gebruikt moet worden dus. Al went het wel.
Deksel eventjes op het zadel leggen en klaar. Ik heb er nu m'n regenpak, "LED-ding", GPS,... enzo in liggen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12 17:18
Die golf blaast er dik overheen. Maar zit toch liever op de R1 :D
Gevaarlijk? Ach, die paar ingehaalde auto's. En iedereen die zegt dat je naar een afgesloten circuit moet, maar weinig circuits hebben een recht stuk wat langer is dan 1200 meter. En huur voor de grap Assen maar eens af voor een dagje, dat kost je €50K..

Ps.
Dieren komen ook op het circuit voor..

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau! Die met die helmcamera (lekker op tijd met de ruitenwisser trouwens) *pink mist* :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 06:45:
[...]
Het valt bij een Adventure ook wel erg op dat er koffers opzitten. Bij een GSA heb ik overigens ook vaak de gedachte/vraag of mensen al die accessoires wel nodig hebben en of ze er de Dakar rally mee gaan rijden - want zo ziet het er naar uit. :)
Het lijkt me ook qua handling een groot verschil of je met of zonder rijdt.
Bij de Dakar heeft niemand zij- of topkoffers :+

Nee, ik heb die bergruimte niet altijd nodig. Maar als er een vrijwilliger is die die dingen voor me naar 2 hoog wil zeulen en wanneer ik ze wél een keer nodig heb weer terug wil plaatsen, graag... ;)
Nou ja, ik bedoel, wtf? Het zit erop en ik merk er niets van. Ik merkte er op de RT ook niets van en op mijn K ook niet. Alleen de Diversion werd lekker instabiel van die grote topkoffer.

Het irriteert me gewoon een beetje dat 'iedereen' er ineens wat van moet vinden. Het geheel is maar liefst 5cm aan elke kant breder, dus in de file (al zou ik in de spits rijden) heb ik er ook geen last van. Als je zulke krappe gaatjes opzoekt dat je er met 10cm extra al niet tussendoor past, klopt er iets niet.

Ik heb er geen last van, waarom anderen wel? Ik rij al 20 jaar met koffers, dus wat is het probleem?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Trouwens echt niemand die GRATIS een binnentas voor een Givi Maxia wil hebben? Tenminste...ik denk dat ie daarvoor is. Best een grote tas. Nog helemaal heel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:29:
Trouwens echt niemand die GRATIS een binnentas voor een Givi Maxia wil hebben? Tenminste...ik denk dat ie daarvoor is. Best een grote tas. Nog helemaal heel.
wat kost verzenden naar de UK?
Volgens mij moet die wel passen in my Yahama branded topbox :) de mijne lijkt hier op: http://www.fc-moto.de/GIVI-V46N-Monokey-Topcase/en (iets kleiner dus)

BTW ik heb ook een monster topbox die wel pizzadoos grappen krijgt, maar mijn laptoprugzak past er mooi in en mijn kettingslot dus dat is een stuk veiliger dan laptop achterop.
Ik heb liever geen koffers tijdens woon-werk ivm breedte, maar als je ze wel hebt en ze zijn geen beperking dan is dat mooi toch, gewoon opmerkingen van anderen negeren en lekker toeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 13-05-2015 18:56 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dacuuu schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:40:
Die golf blaast er dik overheen. Maar zit toch liever op de R1 :D
Gevaarlijk? Ach, die paar ingehaalde auto's. En iedereen die zegt dat je naar een afgesloten circuit moet, maar weinig circuits hebben een recht stuk wat langer is dan 1200 meter. En huur voor de grap Assen maar eens af voor een dagje, dat kost je €50K..

Ps.
Dieren komen ook op het circuit voor..

[video]
[video]
[video]
[video]
vergeet deze niet:

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:19:
[...]

Ze doelen juist op 'True adventure' oftewel niet voor posers maar voor echte trailblazers..
Hoeveel dat marketing is weet ik niet..

Maar de Africa Twin was wel een ikoon, hopelijk kan deze versie tegen die reputatie op..
nou, ik kan je wel vertellen dat 99% van de mensen die een allroad rijden, niet allroads rijden ;)

hooguit een keer een gravel weggetje

maar eind van deze maand ga ik same met een group offroad vanaf Barcelona naar de Pyreneen.
1 van die machines is een niet road legal 950 adventure die ook al eens door de sahara heeft gegaan...

denk ik dat ik kwa ervaring mischien een beetje te kort kom, maar als ik maar lol heb :) (130km volledig onverhard)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Vanmiddag de SV650s ingeleverd en een Tiger 800 meegenomen *O*

Inclusief:
- Handkappen
- Handvatverwarming
- Valbeugels
- Mistlampen
- Hoger (tour) ruitje
- Triumph topkoffer

Alleen nog wel zonder de bestelde uitlaat, die was nog niet binnen -O-

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/m7gj0y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/a5hm9x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/oj3z4n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 13-05-2015 19:32 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:47
Gefeliciteerd man, wel flink wat anders, maar zeker een mooie machine. Als ik weer iets koop, neig ik ook naar een dergelijke motor, kun je heerlijk mee rijden, maar ook prima bochtjes mee pakken.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:35

-tom-562

Oliesjeik

Beavbusi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:22:
Ik las pas hier iets over iemand met een KTM zonder demper in Utrecht. Was jij dezelfde Jopie die heel stoer op de Kardinaal de Jongweg ging wheelie-rijden bij het stoplicht om vervolgens bijna in de middenberm te belanden? Anders snap ik niet waarom ze je gingen prijzen voor je goede rijgedrag of was dat stoer doen voor je maat waarmee je was? 8)7
Supermotards zijn de nieuwste rage onder bontkraagjes/bevolkingsgroepen in grote steden, vaak 'verssss versss' eerlijk 'geleend'

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:54:
[...]
wat kost verzenden naar de UK?
Volgens mij moet die wel passen in my Yahama branded topbox :) de mijne lijkt hier op: http://www.fc-moto.de/GIVI-V46N-Monokey-Topcase/en (iets kleiner dus)
Zou zomaar kunnen passen. Ietsje kleiner is geen groot probleem. Topkoffer doe je in principe toch nooit grote zware dingen in.
Hij is ongveer 50cm breed, 30 hoog en 20 diep (dat is als je 'm op zijn zij legt, zoals ie in de topkoffer zou moeten zitten)
Volgens http://www.postnl.nl/vers...uren/tarieven/?country=GB zou ie voor €13 met T&T naar de UK moeten kunnen. Lijkt me geen 2kg wegen, zo'n tasje. Zonder T&T is het €9.
Zegt u het maar. Ik maak er graag iemand blij mee (lees: ben ik er ook weer vanaf :) )
gewoon opmerkingen van anderen negeren en lekker toeren :)
Ik lig er ook niet wakker van, maar ik heb gewoon een hekel aan de oordeel-gedrag. Motorrijders worden volledig subjectief in categoriën ingedeeld en elke categorie krijgt een aantal standaard opmerkingen toebedeeld die nergens op slaan. Kunnen we niet gewoon iedereen laten rijden op wat ie wil, hoe ie wil, waar ie wil en wanneer ie dat wil, ZONDER gezever van mensen die blijkbaar niets beters te doen hebben dan het over anderen hebben?

Ik hoor bijvoorbeeld nooit het 'verwijt' aan mensen op een sportmotor dat ze nooit op het circuit komen. Maar iemand die op een offroad rijdt, is ineens een poser als ie niet offroad rijdt. Go figure. Moet ik op een RT dan ook maar louter lange ritten maken? En als ik een HD zou rijden, zou ik niet aan de IBC mogen meedoen, want je rijdt op zo'n ding maar 2km per dag en de rest besteed je aan chroom poetsen ofzo?
Allemaal onzin. Verzin iets beters denk ik dan.
Maar zoals gezegd: ik slaap wel goed hoor :+ Ik vraag me alleen af wat die mensen die dat soort dingen roepen bezig houdt...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:24:
[...]
nou, ik kan je wel vertellen dat 99% van de mensen die een allroad rijden, niet allroads rijden ;)
En 99% van de R1 rijders heeft alleen een circuit op TV gezien. En nu? :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:24:
[...]

hooguit een keer een gravel weggetje

maar eind van deze maand ga ik same met een group offroad vanaf Barcelona naar de Pyreneen.
1 van die machines is een niet road legal 950 adventure die ook al eens door de sahara heeft gegaan...

denk ik dat ik kwa ervaring mischien een beetje te kort kom, maar als ik maar lol heb :) (130km volledig onverhard)
99% van de all roads kunnen niet eens goed off-road, daarvoor moet eerst de vering, remmen, filters, tandwielen vervangen om een beetje door iets meer dan grind weggetjes te komen tenzij je een dood wens hebt...

Edit: Net zoals 99% van de supersport motoren zonder aanpassingen binnen de kortste keren de remvloeistof aan het koken heeft op het circuit...

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 13-05-2015 20:08 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12 16:30
Ik heb vorige week ook wat nieuws gekocht :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7W44mnqjEdEO1xR5vFWWUw1Y/medium.jpg

Rijdt echt goed, vlot, achterlijk snel(rechtuit :+), in de bochten komt nog wel, eerst maar eens wennen aangezien ik van dit afkom:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JAjyvyH6LqCG1eZI67hPkkUw/medium.jpg

Een heel andere motor maar geen spijt van tot nu toe.

Mods die er al op zitten:
  • Fenda Extenda
  • Stuffstopper om de achterbrug schoon te houden
  • Radiatorbescherming met V4 logo in het midden :P
Heb zo ook al een paar mod's aangebracht:
  • Zumo 660 boven de tellers
  • Achter de spiegel verklikkerleds gemaakt
  • Onnodige stikkers verwijderd (C-ABS op spatbord en de reclame van de dealer :P)
En nog wat mod's die gaan komen:
  • Heldere knippers voorin (met running lights?)
  • Handvatverwarming
  • Zadel waarschijnlijk
  • Cruisecontrol
  • En ver in de toekomst misschien wel andere vering
Motor is van 2004 en had 37k gelopen en is gewoon heel erg verwend door de vorige eigenaar. Als het morgen mooi weer is een ritje in de buurt rijden hier van 200km door de ik denk alleen maar polders en over dijkjes.

Oja, met de V-Strom ben ik nooit verder gekomen dan asfalt :+ en dat zal met deze ook niet gebeuren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Flesdop op 13-05-2015 21:31 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Flesdop schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:29:

[afbeelding]

Rijdt echt goed, vlot, achterlijk snel(rechtuit :+), in de bochten komt nog wel, eerst maar eens wennen aangezien ik van dit afkom:
Lekkere cruiser!

Toevallig wilde ik net een filmpje posten over mij SJ4000 die van de top case was gevallen van een Honda ST 1300 Pan European.

Ik had de camera met een zuignap gemonteerd... Door het trillen was de camera sowieso al naar beneden aan het "kijken", maar nadat een vriend van me een "correctie" had gegeven aan de camera was het feest klaar.

[YouTube: https://youtu.be/6g6yd7krdsc]

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Mooi! Weinig km ook voor een pan. Laat van speedwobble of ook dat gemod?

• Flesdop
mottert schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:29:
[...]

Mooi! Weinig km ook voor een pan. Laat van speedwobble of ook dat gemod?
Pandelen heet dat :p

Maar dat is toch bij 180+? Zover ben ik niet geweest maar ik heb er ook nog niet echt op gelet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[afbeelding]

[afbeelding]

Een heel andere motor maar geen spijt van tot nu toe.
wOOt. Leuk ding. Is het echt zo wennen in de bochten? Bijna 60kg zwaarder tikt aan, maar die Pan draag z'n gewicht toch erg laag lijkt me...
[...]

Motor is van 2004 en had 37k gelopen en is gewoon heel erg verwend door de vorige eigenaar. Als het morgen mooi weer is een ritje in de buurt rijden hier van 200km door de ik denk alleen maar polders en over dijkjes.
Net 3k km/jaar? Doodzonde. Hopelijk ga jij'm gebruiken waar hij voor gemaakt is :P

Wat heb je ervoor betaald? (zou zelf mogelijk in Pan geinteresseerd zijn, al is de ST1100 meer mijn soort beest :P )
Oja, met de V-Strom ben ik nooit verder gekomen dan asfalt :+ en dat zal met deze ook niet gebeuren :P
Ben met iedere motor die ik had al minimaal over zandpaden gereden en de A50 toen ze het aan het frezen waren en het ribbeltjes met kiezels was, en daarbij is m'n huidige R80 nog de meest 'offroad' van het stel :P

Moet altijd hieraan denken:

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-12 16:31
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:28:
[...]

Het irriteert me gewoon een beetje dat 'iedereen' er ineens wat van moet vinden. Het geheel is maar liefst 5cm aan elke kant breder, dus in de file (al zou ik in de spits rijden) heb ik er ook geen last van. Als je zulke krappe gaatjes opzoekt dat je er met 10cm extra al niet tussendoor past, klopt er iets niet.

Ik heb er geen last van, waarom anderen wel? Ik rij al 20 jaar met koffers, dus wat is het probleem?
Ik weet niet of je het op mij speelt, maar anders vind ik je reactie wat overdreven. If not, dan bedoelde vast de rest die er naar vraagt. :)

Ik vroeg me serieus af of/hoe mensen die koffers gebruiken. DinX gaf daarop uitgebreid uitleg, waarvoor dank overigens.

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Flesdop schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:32:
[...]

Pandelen heet dat :p

Maar dat is toch bij 180+? Zover ben ik niet geweest maar ik heb er ook nog niet echt op gelet.
Ja klopt, zo ongeveer vanaf 180. Met topkoffer vaak eerder. Je merkt het vanzelf ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:43:
[...]

Ik weet niet of je het op mij speelt, maar anders vind ik je reactie wat overdreven. If not, dan bedoelde vast de rest die er naar vraagt. :)

Ik vroeg me serieus af of/hoe mensen die koffers gebruiken. DinX gaf daarop uitgebreid uitleg, waarvoor dank overigens.
Mja, het is gewoon 1 van die vele vragen/opmerkingen die je krijgt in het rijtje als:

• Is dat niet koud zo op de motor? ... als het minder dan 10°C is
• Is dat niet warm zo op de motor? ... als het meer dan 25°C is
• Ben je nu niet helemaal nat? ... terwijl je je regenpak uit doet
• Wat een grote koffers? ... terwijl ze helemaal vol steken met dingen die je die dag nodig hebt
• Rij je dan ook offroad? ... omdat je een allroad rijdt gewoon omdat het lekker hoog zit, een goede zithouding heeft voor je rug, gemaakt is voor 100en km te rijden,... de ideale woon-werkfiets is (maar af en toe ook eens een paadje meeneemt)
• Ik zou ook wel motor willen rijden, maar ik zou mezelf dood rijden ... hopelijk ja...
• Ben je met de motor ... terwijl ze je al 10 jaar met de motor zien komen ... nee, ik vertrouw de buschauffeur niet

En zo kennen we er nog tientallen, zelfs van andere motorrijders. Maar het is zo'n breed begrip "motorrijden" dat iedereen wel een reden heeft waarom hij/zij met een bepaalde fiets met eventueel bepaalde accessoires rijdt. Alleen het inlevingsvermogen is er nog niet helemaal lijkt het.
Zoals: "lijkt nergens op die hutkoffers" kort samengevat. Wel, ik heb in dit geval die hutkoffers nodig, anders zouden ze er niet op zitten. En dat geldt voor een hele hoop van het type rijders zoals mij.

Ziet dit er beter uit misschien

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/25483682d8c1a3ba359073a53e8cee33/medium.jpg

Tijdens m'n Noorwegen tripje :+

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 20:30
DinX schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:54:

• Is dat niet koud zo op de motor? ... als het minder dan 10°C is
• Is dat niet warm zo op de motor? ... als het meer dan 25°C is
• Ben je nu niet helemaal nat? ... terwijl je je regenpak uit doet
• Wat een grote koffers? ... terwijl ze helemaal vol steken met dingen die je die dag nodig hebt
• Rij je dan ook offroad? ... omdat je een allroad rijdt gewoon omdat het lekker hoog zit, een goede zithouding heeft voor je rug, gemaakt is voor 100en km te rijden,... de ideale woon-werkfiets is (maar af en toe ook eens een paadje meeneemt)
• Ik zou ook wel motor willen rijden, maar ik zou mezelf dood rijden ... hopelijk ja...
• Ben je met de motor ... terwijl ze je al 10 jaar met de motor zien komen ... nee, ik vertrouw de buschauffeur niet
Hahahaha de herkenning! Sta je in je volledige motorpak met helm in de hand word er gevraagd of je met de motor bent.. nee ik ga graag veilig in de auto... 8)7

Verwijderd

@Philip
het ging om

"Ze doelen juist op 'True adventure' oftewel niet voor posers maar voor echte trailblazers.."
dan mikken ze dus op 1% van de allroad rijders, niet heel handig lijkt me.

en kwa sport motor comment, je ziet ook een enorme terugloop van sport naar naked, omdat je voor pure power niet meer perse op een sport machine hoeft te stappen (hyper nakeds het perfecte voorbeeld)

Overigens denk ik ook niet dat de fabrikanten van sport motoren zeggen "deze machine is specifiek voor de circuit dag rijders"
(hoewel dat recent met the H2R wel het geval was)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-12 16:31
DinX schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:54:
[...]

[...]
_O-

• Flesdop
dion_b schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:39:
[...]

wOOt. Leuk ding. Is het echt zo wennen in de bochten? Bijna 60kg zwaarder tikt aan, maar die Pan draag z'n gewicht toch erg laag lijkt me...

Op zicht valt dat wel mee maar ik kan wel merken dat ik met die vorige wat meer kon smijten.

Net 3k km/jaar? Doodzonde. Hopelijk ga jij'm gebruiken waar hij voor gemaakt is :P

Wat heb je ervoor betaald? (zou zelf mogelijk in Pan geinteresseerd zijn, al is de ST1100 meer mijn soort beest :P )

Gelukkig ieder zijn smaak want de ST1100 vind ik gewoon lelijk :P Budgettechnisch is de 1100 wel voordeliger :) Ik heb deze bij de dealer gekocht en een snelle deal kunnen maken. Deze heeft de showroom niet eens gezien met een prijskaartje eraan maar zou te koop gaan staan voor 7200,-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ST1100 en ST1300 zijn ondanks benaming erg verschillende motoren. De ST1100 is door Honda's Duitse afdeling ontworpen als BMW-killer voor de Autobahn. Hele dag lang 160km/u rijden (en zo min mogelijk stoppen om te tanken) en nog fris afstappen. Soepele blok ipv max vermogen/koppel, secuur door bochten ipv gooi-en-smijt etc. De ST1300 is een Japanse fiets. Nog steeds absoluut een toermotor, maar veel meer power, meer wendbaarheid, maar iets minder koersvast (een stuk minder op hoge snelheid zelfs).

Met veel snelwegkms en (daardoor) te weinig fut om te rijden puur om het rijden past die ST1100 meer bij me. Maar goed, ben vooralsnog blij zat met m'n R80 en sowieso, na m'n rijdende pleepot (PC800) voorlopig genezen van teveel tupperware en de gedoe en kosten die je ermee hebt zodra er een keer iets aan de motor onder alle plastic gedaan moet worden.

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Marc Rademaker schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:36:
Gefeliciteerd man, wel flink wat anders, maar zeker een mooie machine. Als ik weer iets koop, neig ik ook naar een dergelijke motor, kun je heerlijk mee rijden, maar ook prima bochtjes mee pakken.
Bedankt! Het is inderdaad heel wat anders, maar wel precies wat ik wilde. Goede rechte zitpositie, genoeg ruimte met mijn lengte (1.90) en goed rijgedrag. Ik vind het heel lekker rijden :*)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25

bakvis

Tweakers.Nerd

dion_b schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:39:
Ben met iedere motor die ik had al minimaal over zandpaden gereden en de A50 toen ze het aan het frezen waren en het ribbeltjes met kiezels was, en daarbij is m'n huidige R80 nog de meest 'offroad' van het stel :P

Moet altijd hieraan denken:
[video]
Vermakelijk filmpje, maar o wat dood zonde van de motor!

Mijn Specs

• DinX

DinX

Motormuis

bakvis schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:26:
[...]

Vermakelijk filmpje, maar o wat dood zonde van de motor!

:+

4:25 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 14-05-2015 11:44 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:43:
[...]
Gewoon voor wie de schoen past. Het wordt nl steeds weer naar voren gebracht bij 'adventure' bikes. Nog nooit iemand een opmerking horen plaatsen bij een RT of een GoldWing (waar je gewoon je schoonmoeder in de koffers kans stoppen).
Dussssss.... :+

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Heaget schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 03:56:
[...]

Hahahaha de herkenning! Sta je in je volledige motorpak met helm in de hand word er gevraagd of je met de motor bent.. nee ik ga graag veilig in de auto... 8)7
Meestal willen mensen gewoon een praatje aanknopen over je motor of motorrijden. Leuk toch?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:49:
[...]

Meestal willen mensen gewoon een praatje aanknopen over je motor of motorrijden. Leuk toch?
idd in de categorie: 'lekker weertje he?'

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:49:
[...]

:^^

Veel van de klanten waar ik vanwege m'n werk kom weten dat ik ook motor rijd en vragen vaak waarom ik niet op de motor kom nadat ik weer eens in de file gestaan heb met m'n auto.

Als ik dan uitleg dan een Super Sport niet echt geschikt is voor woon-werk verkeer vanwege het gebrek aan / afwezigheid van, opbergruimte en dat een rugzak op zo'n fiets ook niet echt prettig rijd dan snappen ze dat gelukkig ook wel.

Toen ik vorig jaar nog voor een klant in Rotterdam werkte (recht tegenover het CS) nam ik wel eens extra kleding mee in de auto en liet ik m'n laptop + die kleding daar om vervolgens de volgende dag met de motor op en neer te rijden. Tijdwinst was er niet (06:30 uur vanuit huis wegrijden zodat je 's-Hertogenbosch vóór 06:45 voorbij bent als je via de A2/A15 rijd!!), en als ik al tijdwinst zou hebben dan verloor ik die tijd dubbel en dwars tijdens het omkleden én doordat ik na een dag werken weer moest tanken (200Km).

Grootste voordeel van de motor bij woon-werk voor mij: Ná een dag werken is het heerlijk om je gedachten even héél ergens anders op te moeten focussen, iets wat me in de auto vaak niet lukt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 09:15
Weet iemand waar ik een goeie remontluchter set kan halen?

• DinX

DinX

Motormuis

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als remmen achteraf nog ontlucht moeten worden dan is er meestal iets fout gelopen tijdens het vervangen van de vloeistof en/of leidingen. Als je daar het gereedschap initieel al niet toe hebt dan kun je (IMHO) beter even bij een dealer binnen lopen om het in één keer goed te laten doen.

En de vloeistof dus vanuit de klauw naar de pomp te laten werken/vervangen, in plaats van andersom.

• Tylen
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 01:48:
[...]

fucking jaloers, natte droom motor voor mij is de RC45, maar nagenoeg zelfde stijl als de RC30.
Vergeleken met huidige generatie sport motoren is het mischien achterhaald, maar die machine is echt mechanische porno (vooral de RC45)

als ik je ooit ergens tegen zou komen, zou ik zeker je hand schudden

[...]

OMG ziet er niet uit, sorry dat ik het zeg, maar iedere motor met hutkoffers er op is -O-
Het mat grijze is overigens best wel aardig,.. maar toch... hutkoffers
Haha. Ik rijd er zaterdag en zondag 30/31 mei weer op op Assen tijdens de Ducati Club Races. Echt een gave machine idd. De rc45 had injectie geloof ik en de rc30 heeft carbs. Zitten er nog meer verschillen in??

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 14-05-2015 20:33 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:31:
[...]

Haha. Ik rijd er zaterdag en zondag 30/31 mei weer op op Assen tijdens de Ducati Club Races. Echt een gave machine idd. De rc45 had injectie geloof ik en de rc30 heeft carbs. Zitten er nog meer verschillen in??
Persoonlijk vind ik de RC30 een van de laatste "Porno" fietsen, juist vanwege de 750CC gecarbureerde motoren welke het huidige MotoGP gebeuren aangewakkerd hebben.

Met de RC45 ging het van kwaad tot erger in die tijd (beetje vergelijkbaar met dat wat er in de overige gemotoriseerde sporten gebeurde, zie bijvoorbeeld de "Group B" in de autosport).

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
<knip>

En nog wat mod's die gaan komen:
<knip>
  • Zadel waarschijnlijk
Zou ik wel doen ja :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ben er uit (denk ik ;) ) wat voor jas ik wil:

De rev'it Poseidon GTX
http://www.revit.eu/en/#/products/FJT169
Die lijkt aan alle eisen te voelden (als je er een back protector http://www.revit.eu/en/#/products/FPB003 en fluo vestje http://www.revit.eu/en/#/products/FAR039 aan knoopt)
Qua prijs zit het (zeker in combi met de rukka broek) iets boven budget, maar beter iets goed waar ik 6+ jaar mee uit de voeten kan, word alleen wel wat later in het jaar kopen om de kosten te spreiden..
http://www.webbikeworld.c...don-gtx-jacket/review.htm

Iemand daar toevallig ervaring mee?

kent iemand deze online shop trouwens? http://www.automotoracing...ket.html#customer-reviews
Zit in italie.. maar is wel significant goedkoper dan de UK shops (pond staat sterk).

[ Voor 57% gewijzigd door ToolkiT op 14-05-2015 21:35 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik zeg het nog eens: is mijn jas en broek die vorige week aan 30/u stuk gegaan is de asfalt.
Als je niet valt wel leuk, 3 lagen, makkelijk in en uit te nemen.

Never ever financial advice...

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 09:15
thnx!
@wimmel_1 Misschien ga ik inderdaad wel even naar de dealer.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
kazzzdafke schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:48:
Ik zeg het nog eens: is mijn jas en broek die vorige week aan 30/u stuk gegaan is de asfalt.
Zeg dat nog eens :')

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:30:
Ik ben er uit (denk ik ;) ) wat voor jas ik wil:

De rev'it Poseidon GTX
http://www.revit.eu/en/#/products/FJT169
Die lijkt aan alle eisen te voelden (als je er een back protector http://www.revit.eu/en/#/products/FPB003 en fluo vestje http://www.revit.eu/en/#/products/FAR039 aan knoopt)
Qua prijs zit het (zeker in combi met de rukka broek) iets boven budget, maar beter iets goed waar ik 6+ jaar mee uit de voeten kan, word alleen wel wat later in het jaar kopen om de kosten te spreiden..
http://www.webbikeworld.c...don-gtx-jacket/review.htm

Iemand daar toevallig ervaring mee?

kent iemand deze online shop trouwens? http://www.automotoracing...ket.html#customer-reviews
Zit in italie.. maar is wel significant goedkoper dan de UK shops (pond staat sterk).
Ervaring niet, staat wel hoog op m'n wishlist. Het gaat waarschijnlijk na de zomer (na oktober zelfs, m'n reis door Marokko doe ik nog met m'n oude pak) tussen de (nieuwe) Badlands en die Poseidon gaan.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:47
Afhankelijk van hoe / waar je neerkomt, is dat niet eens zo heel gek hoor. Hoe zien je benen / armen eruit? Ook volledig door? Of heeft het pak je toch beschermd?

Toen ik viel, ook Revit, is de broek / jas ook doorgegaan. Bij mijn arm had ik niks, bij mijn been wel. Maar, als je het asfalt zag, met putten / kuiltjes erin, heel erg ruw, is dat denk ik niet te voorkomen. Val je met wat geluk op een protector, dan is er helemaal niks aan de hand.

• Flesdop
Gisteren 250km gereden maar was toch blij dat ik af en toe een stempel moest gaan halen dus dat zal denk ik 1 van de eerste dingen worden. Alleen nog eens zoeken waar we dat gaan laten doen.

• bakvis
  • Laatst online: 21:25

bakvis

Tweakers.Nerd

Ha, die vent komt hier uit de buurt! Heb m pas zien rijden en mijn garage sponsort hem!

Mijn Specs

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11
Marc Rademaker schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:15:
[...]

Afhankelijk van hoe / waar je neerkomt, is dat niet eens zo heel gek hoor. Hoe zien je benen / armen eruit? Ook volledig door? Of heeft het pak je toch beschermd?

Toen ik viel, ook Revit, is de broek / jas ook doorgegaan. Bij mijn arm had ik niks, bij mijn been wel. Maar, als je het asfalt zag, met putten / kuiltjes erin, heel erg ruw, is dat denk ik niet te voorkomen. Val je met wat geluk op een protector, dan is er helemaal niks aan de hand.
De arm valt mee, heup en knie iets minder maar ik droeg mijn broek toen niet :(
Maar feit is wel dat het door de jas is gekomen, en de ellenboog ook geschaafd is.

Maar een goed leren vest houdt dit wel tegen denk ik.
Als ik naar mijn handschoenen kijk, die zelfs het meeste geschuurd hebben, daar is het niet doorgekomen. Handjes zijn perfect in orde.
Voor mij dus enkel nog een lederen pak.

Never ever financial advice...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05

_Apache_

For life.

Een lederen pak is prima veilig, maar wat ik vaak zie is dat mensen een textielen pak hebben die geen goede maat is.
Wat mij betreft, als een pak 'flappert' in de wind, is hij al 2 maten te groot. Als je bij mij, mijn elleboog stukken beet pakt, kan je deze niet van mijn elleboog afkrijgen, en zo hoort het imho.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Al met al heb je ook zwaar low budget textiel motorkleding met zeer minimale protectoren.

Ook een losse backprotector word bij de meeste rijders niet aangeschaft....er zit toch een schuimpje in :+

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:04:
Een lederen pak is prima veilig, maar wat ik vaak zie is dat mensen een textielen pak hebben die geen goede maat is.
Wat mij betreft, als een pak 'flappert' in de wind, is hij al 2 maten te groot. Als je bij mij, mijn elleboog stukken beet pakt, kan je deze niet van mijn elleboog afkrijgen, en zo hoort het imho.
Mja ik heb een stoffen pak maat XXL voor de lengte, qua model paste de XL mij beter maar met goed aangespen gaat dit prima. Alleen als je 200 rijdt merk je dat ie begint te 'wapperen'. Gelukkig rijdt ik dit niet dagelijks. :+ En met trui zit ie zeker strak genoeg, maar gewoon met een t shirt is het prima te doen.

En een backprotector, wat een ondingen zijn dat. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23:
[...]
Hoezo? heb je een losse? dan ik het wel onhandig. Ik heb er 1 in de jas zitten en daar merk je niks van..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb in het verleden met een losse gereden ja, beperkt je enorm in de bewegingsvrijheid. Maar scheelt dat veel dan als je een in je jas hebt?

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23:
[...]
Een rolstoel, dat is pas een onding.

Ik heb zelf een Büse rugprotector en die belemmerd mij helemaal nergens in.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:29:
[...]

:D

Ik zit in onwijze dubio over wat ik wil als ik mijn rijbewijs heb. Een thundercat/cbr600f achtige fiets, of vol ss met een gsxr750 of fireblade... De laatste vind ik mooier, maar die lichtere zijn misschien leuker in het smijten. Maar de power spreekt me ook aan. Niet dat ik dat gelijk kan handelen, maar ik koop hem niet voor een jaar natuurlijk.

En kom je daar achter bij een proefrit? Ik vraag me dat wel af.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net je rijbewijs en dan een fiets zo proberen? Ik zou eerst eens wat ervaring opdoen en gewoon een leuke fiets die bevalt qua houding en met gewoon rijden prima gaat om dan na wat ervaring te gaan kijken voor wat snellers/anders/leukers. Dat is ook exact wat ik heb gedaan. :)
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:29:
[...]

_O_

Ik kan er niet omheen. :+ Maar idd, zal ook wel voor een deel aan de protector hebben gelegen ja. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2015 11:35 ]

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:32:
[...]

:D

Ik zit in onwijze dubio over wat ik wil als ik mijn rijbewijs heb. Een thundercat/cbr600f achtige fiets, of vol ss met een gsxr750 of fireblade... De laatste vind ik mooier, maar die lichtere zijn misschien leuker in het smijten. Maar de power spreekt me ook aan. Niet dat ik dat gelijk kan handelen, maar ik koop hem niet voor een jaar natuurlijk.

En kom je daar achter bij een proefrit? Ik vraag me dat wel af.
Wat bedoel je met RUG? Rbw?

Maar laat je niet van de wijs brengen dat je niet moet starten op een SS. Wil je echt gooien en smijten dan zou ik voor een SS600 gaan. Maar wil je ook nog veel woon/werk plezier ritjes etc dan zou ik niet voor een SS kiezen maar meer naar sport tour.

• DinX

DinX

Motormuis

Sja, een losse protector zal altijd net wat beter zijn, die komen namelijk van in je nek tot aan je staartbeen, volgen de contouren van je rug een beetje, kunnen amper verschuiven als ze goed vast zitten.

Een protector in je rug, zelfs een Forcefield, komen zelfs nog niet helemaal tot onder in de jas, verschuiven mee met de jas (vooral bij textiel),...

Voordeel van een protector in je jas is wel dat je hem altijd aan hebt en, het minder gedoe is. Ik heb ook een losse protector en die hangt hier eigenlijk al jaren aan de kapstok. Voor woon-werk is het niet al te handig. Maar laat woon-werk nu net zijn waar ik het meeste risico loop.

Dusja, beter een net wat mindere in de jas dan een hele goeie aan de kapstok imho

• 418O2
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:35:
[...]

Maar laat je niet van de wijs brengen dat je niet moet starten op een SS. Wil je echt gooien en smijten dan zou ik voor een SS600 gaan. Maar wil je ook nog veel woon/werk plezier ritjes etc dan zou ik niet voor een SS kiezen maar meer naar sport tour.
Damn autocorrect.

Het is puur voor de fun. Woon werk is 1km dus dat doe ik niet.

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:35:
[...]

gooi- en smijtwerk?

http://www.ktm.com/be-nl/...ghlights.html#prettyPhoto

• Tylen

Tylen

_/-\o_

Ik wist het wel idd ;) Maar ik weet niet voor wat voor motoren hij houd.

Persoonlijk vind ik een monster 600 meer dan genoeg voor op de openbare weg en dat is echt een gooi/smijt fietsje. Snelheid heeft hij alleen niet ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Zou eigenlijk echt eens een keertje op zo'n SMC willen rijden. Geen flauw idee hoe zoiets rijdt.

140 kg, 70 pk 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 15-05-2015 11:46 ]

• 418O2
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:41:
[...]

_/-\o_

Ik wist het wel idd ;) Maar ik weet niet voor wat voor motoren hij houd.

Persoonlijk vind ik een monster 600 meer dan genoeg voor op de openbare weg en dat is echt een gooi/smijt fietsje. Snelheid heeft hij alleen niet ;)
Ik wil wel wat snelheid, de cbf600 die ik op les had vond ik na een half uur al tegenvallen qua snelheid. Dat wil ik niet op mijn eigen fiets.

Ben lang, heb controle over mezelf en heb verkeersinzicht. Dus ik vertrouw mezelf wel met iets snels

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kan niet zeggen dat mijn GSX650F echt langzaam is, maar ik mis wel het koppel onderin en doorstampen wat je met veel zwaardere fietsen wel hebt. :+ Maar ik had er 2 jaar geleden over durven denken...

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2015 11:51 ]

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Ik wil wel wat snelheid, de cbf600 die ik op les had vond ik na een half uur al tegenvallen qua snelheid. Dat wil ik niet op mijn eigen fiets.

Ben lang, heb controle over mezelf en heb verkeersinzicht. Dus ik vertrouw mezelf wel met iets snels
Oke.

Snelheid, Fun, SS, Gooi/Smijt.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yamaha R6.

Case closed.

• DinX

DinX

Motormuis

Hoe kom je erop :D

RJ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 15-05-2015 11:59 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:36:
Sja, een losse protector zal altijd net wat beter zijn, die komen namelijk van in je nek tot aan je staartbeen, volgen de contouren van je rug een beetje, kunnen amper verschuiven als ze goed vast zitten.

Een protector in je rug, zelfs een Forcefield, komen zelfs nog niet helemaal tot onder in de jas, verschuiven mee met de jas (vooral bij textiel),...

Voordeel van een protector in je jas is wel dat je hem altijd aan hebt en, het minder gedoe is. Ik heb ook een losse protector en die hangt hier eigenlijk al jaren aan de kapstok. Voor woon-werk is het niet al te handig. Maar laat woon-werk nu net zijn waar ik het meeste risico loop.

Dusja, beter een net wat mindere in de jas dan een hele goeie aan de kapstok imho
+1
Voordeel van een beschermer in je jas is dat je hem nooit vergeet...
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Oke.

.
Yamaha R6.

Case closed.
+1

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2015 12:02 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• 418O2
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door 418O2 op 15-05-2015 12:06 ]

• 418O2
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Oke.

.
.
.
.
.
.
.
.
Yamaha R6.

Case closed.
Ik ben 1.96 en dat wil niet echt volgens mij met een r6. Daarbij nog net iets te duur. Wil tot 1800 ofzo gaan

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het kan, je zit alleen met je knieën naast de kuipen. :+

En net geen 2k, mm, dan kom je al snel uit op idd een Suuz 600F/CBR600F etc...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

huh wat zeg je nou?? (serieus ik volg niet wat je nou probeert te zeggen)

Je had toch een Sand 2 pak?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat ie probeert te zeggen 3 lagen alsin gewone pak, thermovoering, en een trui oid?

• DinX

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:09:
Ik denk dat ie probeert te zeggen 3 lagen alsin gewone pak, thermovoering, en een trui oid?
De Sand 2 heeft de buitenlaag, waterliner en thermoliner :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:09:
geen idee, zou kunnen ik kon er geen samenhangend verhaal uit halen -O-

Zelf heb ik in de winter wel meer lagen:
T-shirt, overhemd, trui, wintervoering, jas (met meerdere lagen: binnenkant, goretex, cordura)

laagjes van de juiste materialen is de truuk om warm te blijven.. een katoenen t-shirt is eigenlijk niet ideaal, als ik voor een fun-ritje ga doe ik ook vaak een thermoshirt aan ipv t-shirt.. (en geen overhemd uiteraard ;) )
DinX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:12:
[...]

De Sand 2 heeft de buitenlaag, waterliner en thermoliner :)
zijn dat dan soort van 3 jassen in elkaar of zit de waterliner vast aan de buitenlaag?
Bij mijn huidige jas rits je the thermoliner eruit en dat is dan een soort van jasje als je het los ziet, de rest zit aan elkaar..

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2015 12:15 ]

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Iets met 3 lagen, iets met 30 km/u en iets met "ik ben er doorheen gegaan bij die snelheid" :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:14:
[...]

T-shirt, overhemd, trui, wintervoering, jas (met meerdere lagen: binnenkant, goretex, cordura)

laagjes van de juiste materialen is de truuk om warm te blijven.. een katoenen t-shirt is eigenlijk niet ideaal, als ik voor een fun-ritje ga doe ik ook vaak een thermoshirt aan ipv t-shirt.. (en geen overhemd uiteraard ;) )

[...]

zijn dat dan soort van 3 jassen in elkaar of zit de waterliner vast aan de buitenlaag?
Bij mijn huidige jas rits je the thermoliner eruit en dat is dan een soort van jasje als je het los ziet, de rest zit aan elkaar..
Het zijn 3 losse delen. De waterliner steekt in de jas net zoals een thermoliner dat bij de meeste jassen doet. Dus buitenlaag > waterliner > thermoliner.

En uit het verhaal kan ik opmaken (en uit de foto) dat die jas bij hem bij 30 km/uur gescheurd is. Maar dat kan elke jas doen afhankelijk van de ondergrond. Omdat hij bij 30 (al) scheurt betekent niet dat het bij 130 zoveel maal erger is. Het blijft maar stof en stof kan scheuren. De bedoeling is zelfs dat het bij hogere snelheden wat smelt. Zo was het bij m'n vorige pakken en ongelukken toch. Mooi glad gesmolten.

En voor al je motorkleding heb je Revzilla met filmpjes

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 15-05-2015 12:26 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:14:
[...]

Ja dat heb ik ook gemerkt idd. :X Thermospul is zo relax! En gewoon laagjes maken. :) Enige wat ik nog koud had, waren mijn handen. :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:22:
[...]

En uit het verhaal kan ik opmaken (en uit de foto) dat die jas bij hem bij 30 km/uur gescheurd is. Maar dat kan elke jas doen afhankelijk van de ondergrond. Omdat hij bij 30 (al) scheurt betekent niet dat het bij 130 zoveel maal erger is. Het blijft maar stof en stof kan scheuren. De bedoeling is zelfs dat het bij hogere snelheden wat smelt. Zo was het bij m'n vorige pakken en ongelukken toch. Mooi glad gesmolten.
Had hij een foto gepost van na het ongeluk? heb ik gemist geloof ik..

Dat smelten klopt wel, mijn oude broek heeft ook wat gladdere plekken van mijn valpartijtjes..

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Had hij een foto gepost van na het ongeluk? heb ik gemist geloof ik..

Dat smelten klopt wel, mijn oude broek heeft ook wat gladdere plekken van mijn valpartijtjes..
Ja.

Daarbij zijn textiele pakken niet overal op dezelfde manier uitgevoerd. De meeste pakken hebben extra stevig stof op "impactgebieden". Dus knieën, kont, ellebogen,... de rest is meestal van dunner en soepeler materiaal gemaakt.

Als je naar pakken als de zware Rukka's, Klim Badlands, ... gaat dan zal heel de jas zo uitgevoerd zijn. Maar, die is dan meteen ook heel wat stijver, veel zwaarder (3,5kg bij een Badlands Pro),...
Als je met je bovenbenen, borst, binnenkant armen,... overr het asfalt gaat schuren gaat het inderdaad snel stuk gaan ja.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:25:
[...]

Ja dat heb ik ook gemerkt idd. :X Thermospul is zo relax! En gewoon laagjes maken. :) Enige wat ik nog koud had, waren mijn handen. :P
heated grips+muffs zijn een geweldige combi imho.. ziet er niet uit maar is wel heerlijk warm :)

• DinX

DinX

Motormuis

Die DHL-bus rijdt nog lekker door. Zijn ze vast gewend van hun normale ritten :+

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Ik ben 1.96 en dat wil niet echt volgens mij met een r6. Daarbij nog net iets te duur. Wil tot 1800 ofzo gaan
Gaat perfect hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2013/07/738333_589694307717541_2090450640_o.jpg

• 418O2
your not helping.. Toch maar eens passen

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:25:
[...]
you're not helping.. Toch maar eens passen
gramare nazi mode :+

But seriously:
Ik zie net dat die rev'it jas in NL ongeveer evenveel in euros kost als hier in ponden... dat is dus met een koers van €1.38:1£ een flinke korting..
http://www.termaatmotoren...Poseidon%20GTX%20jas.html

Heeft er nog iemand tips voor goede NL webshops?

Pagina: 1 ... 37 ... 105 Laatste