Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 36 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25

bakvis

Tweakers.Nerd

Iemand nog een setje nodig?

set met Michelin Pilot Power 120/70R17 58W & 180/55R17 73W 175 euro!

http://santu.com/up-8722-ae/i/aaw608?change=12054

Mijn Specs

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:10:
[...]

Is feitelijk eigenlijk gewoon een K100 met wat "exotisch" kuipwerk er om heen. In de tijd dat die fiets op de markt gezet werd (eind jaren '80") was 't een nekkendraaier éérste klas.

Ik vond het destijds serieus een érg mooie fiets en ook tegenwoordig ziet de fiets er nog redelijk modern uit totdat je naar het cockpit gedeelte en de techniek van het blok gaat kijken.

Toen het apparaat op de markt kwam ('88/'89) reed ik met een Honda MB-X 8 en zo'n BMW K1 was toen écht wel een ultieme droom voor me :+
Ken jij nog de Kawasaki ZZR-1100 dat vond ik vroeger ook zo'n gaaf ding dat was ook een beetje in die periode. Bij mij in de buurt gereden een paar van die dingen rond en monsterlijk snel toen.

Wikipedia: Kawasaki ZZ-R 1100

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:00:
[...]

Ken jij nog de Kawasaki ZZR-1100 dat vond ik vroeger ook zo'n gaaf ding dat was ook een beetje in die periode. Bij mij in de buurt gereden een paar van die dingen rond en monsterlijk snel toen.

Wikipedia: Kawasaki ZZ-R 1100

[video]
Mijn stiefvader had die toen hij bij mijn moeder kwam toen ik een achtjarig ventje was. Daardoor wou ik gaan motorrijden :)

Hij raadt hem wel heeel erg af als eerste motor. Lijkt mij ook weinig verstandig.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:07

Chakotay

Lick here to continue

Mocht iemand de afgelopen maand nog Michelin-bandjes gekocht hebben, deze week is de laatste kans voor de €30-cashback actie hierzo :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:40:
[...]

Niet op mijn BMW iig, zelfs de brandstofkraan moet met de hand bediend worden wat ik nog steeds - te - vaak vergeet :X en die K1 is maar net iets moderner, daar zit ook geen cc of radio op.

Maar rare opmerking over leeftijd - denk je dat je op een dag wakker wordt en denkt "Gisteren vond ik BMW's lelijk, vandaag opeens fantastisch mooi!!!" ofzo :?

Ik kan me levendig voorstellen dat je op bepaald moment practische (comfort)overwegingen zwaarder laat wegen als je een jaartje ouder bent, misschien zelfs ten koste van estetiek - maar dat je opeens andere dingen mooi gaat vinden? Lijkt me onwaarschijnlijk...

* dion_b heeft zaterdag in het Nederland Militair Museum een Triumph 3TA in NL legeruitvoering gezien - dat komt aardig in de buurt van schoonheidsideaall voor mij :)
kijk eens naar de Scrambler in leger groen:
https://www.google.co.uk/...mph+scrambler+matte+green
Bij mijn triumph dealer heeft er een poos daar 1 van in de etelage gestaan, erg cool ding wat ik ook wel wil hebben :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:04
dion_b schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:40:
[...]
* dion_b heeft zaterdag in het Nederland Militair Museum een Triumph 3TA in NL legeruitvoering gezien - dat komt aardig in de buurt van schoonheidsideaall voor mij :)
_/-\o_

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

Zaterdag een telefoontje gehad van Motorport: mijn Triumph is binnen :*) alleen nog een maar gaf de verkoper aan: je pakket is nog niet binnen -O-
Hopelijk komt dat in de loop van de week binnen zodat ik hem zondag kan ophalen :9~

Afgelopen zaterdag ook op een Suzuki GSX-S1000 proef gereden; man man wat een machine.. :9~ jammer dat mijn budget niet hoog genoeg was anders was de keuze anders geweest :>

"Don't let your dreams be memes"

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Jolke schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:17:
[...]
Vandaag nieuwe bandjes laten monteren. Van Bridgestone BT016 voor en BT020 achter naar Michelin Pilot Power 3.
Heerlijke banden, die MPR3! Ik had ze op mn vorige motor ook, ik had wel eens mensen die vroegen waarom ik op regenbanden reed, maar in al die tijd geen enkel raar slippertje of vaag momentje met die banden gehad. En ze gingen best lang mee, 12000km mee gedaan volgens mij.

Ik heb trouwens afgelopen weekend de plof uit de stalling gehaald, was hard nodig ook :X er groeiden gewoon paddenstoelen onder mn motor! Volgens mij is het veels te vochtig geweest, ondanks dat mn motor met een zeiltje onder een afdakje stond, zag de boel er niet echt florisant meer uit. Dus eerst de motor even afgesopt, banden opgepompt, accu opgeladen, en zoals een KTM betaamd, moest de halve motor uit elkaar om een zekering ergens diep in de binnenste krochten van de motor te vervangen.

Maargoed, twee uur later wou de motor starten, dus ik heb even een rondje gereden naar mn nieuwe huis. Ik had nog nooit geprobeerd of ik de motor door het huis heen naar de achtertuin kon rijden, maar verder dan de woonkamer kwam ik niet, de keuken was te smal om doorheen te gaan :( Dus achteruit weer naar buiten gemanoeuvreerd, en de motor weer in de stalling gezet. Want om de motor nou zo te laten staan in de woonkamer...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ny8pbs.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Widow schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:14:
[...]
... Want om de motor nou zo te laten staan in de woonkamer...

[afbeelding]
Met een leuk kleedje erover en wat plantjes op het stuur kan dat best O-)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Widow schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:14:
[...]

Heerlijke banden, die MPR3! Ik had ze op mn vorige motor ook, ik had wel eens mensen die vroegen waarom ik op regenbanden reed, maar in al die tijd geen enkel raar slippertje of vaag momentje met die banden gehad. En ze gingen best lang mee, 12000km mee gedaan volgens mij.
Michelin Pilot Power != Michelin Pilot Road. ;)

En ik zat net te tellen, mijn MPR's liggen er ook al weer 12.000 km onder, en still going strong. Ze zijn nog niet eens vierkant, ondanks de vele rechtdoorkilometers.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31
Ik heb er inderdaad Power 3 onder. Wilde eigenlijk de Road 4, maar die waren niet te leveren.
Inmiddels ligt de aanvraag om 30 euro op een setje terug te krijgen bij Michelin.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:06:
[...]

Michelin Pilot Power != Michelin Pilot Road. ;)

En ik zat net te tellen, mijn MPR's liggen er ook al weer 12.000 km onder, en still going strong. Ze zijn nog niet eens vierkant, ondanks de vele rechtdoorkilometers.
Als je neit zo een koppelmonster heb gaan ze wel lang mee. Mijn FZS600 heeft 40k km+ gedaan op een achterband, totdat de zijkant op was.. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36

Bommes

Capo del formaggio

Van de week nog een test rondje gereden:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gcE_SUWA4BE/VVCxGQDqrrI/AAAAAAAADhk/YCg8RVbd1dk/s640/20150505_115728.jpg
Alle olie die ik er net vers in had gedaan bleef er in zitten, en zelfs het olie filter bleef netjes op zijn plekje zitten :P

Gisteren even met de koffers bezig geweest (en de FJ en de Vespa nog eens gewassen), Hemelvaart weekend is een motorforum weekendje naar Duitsland.
Denk dat ik het wel mee krijg in 1 top koffer, maar ik heb toch 3 van die koffers :+
Dus een iets uitgebreidere kleding set mee en 2 zijkoffers er op. Volgens mij rijd dat zelfs beter dan 1 top koffer.
Kan ik 1 koffer in het hotel achter laten en de rond ritten van vrijdag en zaterdag met een topkoffer met een banaan er in rond rijden. 8)

Heb er zin in..alhoewel ik denk ik wel de Vespa ga missen.. -O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Iedere dag een nieuwe banaan, of bewaar je 'm een paar dagen? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:35:
[...]

Daar had ik m'n motor ook opgezet, maximale bod was 300 euro :')

Dat is inderdaad wel een hele andere motor. Maar dat wilde ik ook, vanwege de zithouding. Ik vond het gewoon niet meer lekker zitten op de SV, ik wilde iets waar ik recht(er) op zat. Vanwege het geluid van m'n SV zat ik met het idee dat de volgende weer een twin moest worden. In eerste instantie zat ik te kijken naar 2 cilinder nakeds, o.a. ook de Shiver (en Tuono, Superduke, SV650/1000N).
Daarna pas naar allroads nadat ik op een paar had gezeten bij de motorbeurs (Tiger 1050, 990 Adventure/SMT, V-Strom 650/1000, Versys). Proefritje gemaakt op de Tiger 1050 en 800, maar de Tiger 800 kwam boven alle andere uit wat mij betreft. En zo'n 3 cilinder rijdt heerlijk!
Ik kan niet wachten tot ik hem op kan halen :D
Vrijdag een reactie terug gekregen per e-mail. Het maximale bod voor de motor in de huidige staat (zie foto) was 1650 euro 8)7 _/-\o_ ;w :O ...

Hoe desperate moet je dan zijn!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4mdKpZNCQEbWxaoZoJSgnz1D/medium.jpg

Mijn Specs

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Niet heel erg onlogisch natuurlijk; zij moeten ook nog ergens winst op maken ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

tdw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:20:
Niet heel erg onlogisch natuurlijk; zij moeten ook nog ergens winst op maken ;)
Maar een bod van 2000 (!) euro onder de minimale waarde (ik gok eerder richting de 4500) is wel erg laag.

Mijn Specs

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:10:
[...]
Is feitelijk eigenlijk gewoon een K100 met wat "exotisch" kuipwerk er om heen. In de tijd dat die fiets op de markt gezet werd (eind jaren '80") was 't een nekkendraaier éérste klas.
Nein! :+
Een heel ander blok zit erin. Een 1100 zestienklepper met maar liefst 100pk! :)

Dat blok hebben ze toen later ook in de 1100RS gelepeld. Heerlijk liep dat.
Een hele bijzondere motor, die K1. Ik mag het wel. Lekker opvallend, lekker eigen. Want dat moet je BMW nageven: ze proberen er wel altijd hun eigen smoelwerk aan te geven. Net als die cruiser. Je kunt m lelijk vinden, maar het is in ieder geval geen fantasieloze HD kloon, zoals het gros van de andere cruisers/choppers. Alleen met die S1000RR konden ze denk ik weinig doen, want die categorie motoren zien er allemaal hetzelfde uit. In silhouet zou je ze maar met moeite uit elkaar kunnen houden. BMW heeft er dan een schele koplamp op gezet, maar daar houdt het wel bij op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij het opruimen vind ik een binnentas van een motorkoffer in mijn berg meuk. Nothing fancy, gewoon een kunststof binnentas, blauw met rode accenten. Volgens mij is het de tas van mijn Givi Maxia (kun je nagaan houd oud die is; had ik op mijn Yamaha Diversion). Nog in prima conditie. Uit de goedheid van mijn hart geeft ik 'm weg aan iemand die zo'n koffer heeft alhier. Zoals gezegd voor een Givi Maxia, dus dan weet je hoe groot ie is.

Ophalen of verzendkosten zelf dokken.

Jaja...het is hier geen marktplaats. Maar ik geef het weg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12 21:51
Iemand hier ervaring met de PROBIKER leren broek van Louis.de? Is namelijk leuk geprijsd. Broek is van buffel leer, dus zou wel ergens tegen moeten kunnen... Twijfel voornamelijk omdat ie voor een leren broek toch wel goedkoop is, dus wellicht too good to be true?

Verwijderd

Even een vraagje. Doen jullie aan gehoorbescherming met oordoppen (of op een andere manier)?

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:22:
Even een vraagje. Doen jullie aan gehoorbescherming met oordoppen (of op een andere manier)?
Ja elke rit. Heb tijdens mijn motor lessen geen oordoppen gedragen, maar kan echt niet meer zonder. Gebruik nu gewoon simpele dopjes van Alpine, maar wil misschien ooit otoplastieken laten aanmeten.

Verwijderd

SL65 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:24:
[...]

Ja elke rit. Heb tijdens mijn motor lessen geen oordoppen gedragen, maar kan echt niet meer zonder. Gebruik nu gewoon simpele dopjes van Alpine, maar wil misschien ooit otoplastieken laten aanmeten.
Bedoel je deze: http://www.motorkledingcenter.nl/alpine-motosafe.html? Bevallen ze goed?

Ik heb nu deze maar na een halfuurtje gaan die al irriteren:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/318D1oea1XL._SY300_.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 21:29 ]

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Ja die heb ik inderdaad.

Ja ze bevallen goed. Makkelijk in te doen (met het "stokje"), makkelijks schoon te maken en ze zitten goed.

Deze filteren dus het geluid eruit. Niet helemaal vergelijkbaar met de gele schuimdoppen (dempen volgens mij gewoon alles).

[ Voor 13% gewijzigd door SL65 op 11-05-2015 21:34 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
ik heb laatst pluggers road gekocht voor 15 euro, nog niet ver kunnen rijden maar eerste indruk is goed

Verwijderd

Ik rijd het hele jaar door met de bekende gele oordopjes van 3M:

Afbeeldingslocatie: http://www.1stoptionsafetystores.com/upload/m_EP02.jpg

Ik koop ze in een bulkverpakking van een paar honderd stuks.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05

_Apache_

For life.

Yup, alpine motorsafe's, bij elke motorzaak te kopen. Wel is deze one-size-fits-all iets te groot voor mij. Dus oordopjes binnenstebuiten keren en met een schaar iets van de omtrek afnemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:22
Gelijk maar even bestellen dan. Reed vandaag voor het eerst langer dan 2 minuten op de snelweg (heen en weer van avb examen Ridderkerk en jaaa joepiee!) en het was een beetje aan de harde kant. Goed te doen voor mijn woon werk verkeer maar ga me hier tijdens langere ritjes wel aan storen..

Misschien op mijn eigen motor minder last van, daar zit tenminste nog wat plastic voorop :+

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12 21:32
Heb zelf deze besteld.. iets luxer..
Box 200 paar EAR SOFT FX SNR 39DB (27.46PR01004) = 36.95EUR

Artikelcode: ES-01-020

Afbeeldingslocatie: http://www.oordopjes-kopen.nl/images/es-01-020_EarSoftFX_SNR%2039dBThumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Paradox op 11-05-2015 22:24 ]

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Hier ook Alpine Motosafe. Zitten bij mij comfortabel (had al slaap doppies van hun, dus ben ermee bekend), zitten in een handig hoesje en het aller belangrijkste: ze filteren goed.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 23:08

DinX

Motormuis

http://www.variphone.com/nl/v-sil-moto

Altijd met deze. Al is het maar een km. Hoort bij m'n standaard routine.

Doppen in, balaclava op, helm op; motor van de middenbok, opstappen, handschoenen aan.
Zonder de doppen klopt de routine niet :+

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 11-05-2015 23:10 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21
Ik zelf gebruik deze. http://pluggerz.com/nl/producten/road/

Hij werd al eerder genoemd. Heb er al 1500+ km mee en vindt ze heerlijk. Het filter gewoon specifieke motorgeluiden. Als iemand praat kan je het redelijk verstaan en voor het geld is het zeker goed. Oké het is geen op maat gemaakte doppen enzo, maar ze voldoen en zorgen er in ieder geval voor dat mijn gehoord niet beschadigd.

Eerst gebruikte ik altijd die gele plastieken. Werkte ook prima, maar vind doppen die specifiek een bepaald spectrum filteren toch net wat fijner.

Gebruikte die gele ook altijd tijdens het stappen, maakte ze zwart met stift :P, maar sinds een jaar gebruik ik daarvoor nu pluggers music. Ideaal en je gehoor kan je *nog* niet vervangen dus ik ben er zuinig op.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik >80km/u ga rijden gaan de doppen altijd in. Heb verschillende varianten, van goedkoop wegwerpdopje tot relatief prijzige Alpine spullen geprobeerd, maar qua comfort kom ik steeds weer terug op schuimrubber spul, en meest effectief tot nu toe is de E-A-R SOFT FX 39dB die Paradox hierboven al noemde.

Had ze ironisch genoeg gekocht om te slapen (ik slaap slecht...) maar na een nacht erop liggen zijn deze verre van comfortabel. Dagje in een motorhelm gaat daarentegen prima :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

DinX schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:10:
[...]

http://www.variphone.com/nl/v-sil-moto

Altijd met deze. Al is het maar een km. Hoort bij m'n standaard routine.

Doppen in, balaclava op, helm op; motor van de middenbok, opstappen, handschoenen aan.
Zonder de doppen klopt de routine niet :+
Waarom rij je altijd met een balaclava op? Bang dat je baard eraf waait ;)?

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Die dopjes van alpine zien er net zo uit als die van de hema maar dan een factor 10 te duur...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zelf heb op maat gemaakte dopjes van beter horen, betaald door mijn werkgever.
Heb tijdens het laten maken aangegeven dat ik motor rijd en dus is het filter daarop aangepast.
Kosten iets van 110 euro dat valt dus nog wel mee, gaan heel wat jaren mee.
Ik het ze nu al ruim 3 jaar en controle elk jaar is gratis.

Voor mijn vrouw heb ik pluggerz for kids gekocht, de versie voor het vliegen maar daar hebben ze op mijn verzoek de motor filters ingedaan.
De kids versie waren de enigste doppen die in haar oren pasten.

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 12-05-2015 06:45 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
Ik heb de dopjes van Alpine ook al sinds jaar en dag. Er zitten twee kleuren filters bij, waarbij ik de gele gebruik en niet de groene. Itt andere oordoppen kan je met deze doppen nog een gesprek voeren, als dat een keer nodig is zonder je helm af te moeten zetten. :)

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 05:27:
[...]

Waarom rij je altijd met een balaclava op? Bang dat je baard eraf waait ;)?
Ik gooi liever elke week een helmmuts in de wasmachine dan de binnenvoering van m'n helm.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59

steveman

Comfortabel ten onder

Ik rij liever met baklava :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren mijn eerste dag op Assen gehad met de Honda RC30. We waren de achterbok vergeten dus helaas geen bandenwarmers kunnen gebruiken. Eerste twee rondjes dan maar weer naar binnen en de banden op de juiste spanning gezet. Daarna de sessie uitgereden en wat aanpassingen gedaan aan de motor. Hij was namelijk erg glad (zitje en tank) maar niet iets wat een stukje ducktape niet kan oplossen ;) Tweede sessie wat meer vertrouwen opgedaan en wat sneller gaan rijden. Helaas werd ik echt aan alle kanten ingehaald op het rechte stuk. Hij komt heel veel topsnelheid te kort. Ik moest daarom een groepje lager gaan rijden (logisch). In deze groep kon ik de hele dag lekker mensen inhalen wat mij goed vertrouwen gaf. Zelfs de snelste Panigales ging in buitenom in de Ramshoek. Bochten snelheid en remgerij zit wel goed met deze klassieker alleen moeten we nog topsnelheid vinden.

Voor de race tijdens de Ducati Club Races gaan we een 2 tanden grotere tandwiel steken. Ik kwam namelijk niet in z'n 6 dus hij is te lang gegeared. Dan trek hij gelijk ook wat harder ;). Qua top snelheid mogen we dan zonder db-killer rijden, wat wij denken wat het grooste euvel is. Na elke sessie kookte koelvloeistof en lijkt het er dus op dat hij zijn warmte niet kwijt kan. De motor is afgesteld (vroegah) zonder db-killer. En als je van 49mm naar 25mm ofzo gaat dan kan ik het begrijpen.

Maar dat een gave motor om op te rijden. Ik kan niet wachten totdat ik de foto's heb :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Weten jullie nog dat mijn spijkerbroek in mn achterwiel gewaaid was?
Mijn toilettas was die dag ook ergens de snelweg opgewaaid. Die heb ik gisteren weer terug gevonden op de A2 :9 8)7 (moest toevallig weer naar familie toe) hij lag na 2 weken gewoon nog in de middenberm! (moest wel een 3 baans snelweg oversteken... :X ) maar in deze toilettas zat mijn portomonee en sleutel bos. dus ach, soms moet je even roekeloos zijn :+

Goed:
Vanavond mag ik dan eindelijk mijn motor ophalen! *O*
Uiteindelijke schade:

-Spijkerbroek stuk :+
-Lagers achterwiel vervangen
-Nieuwe ketting
-Nieuw Tandwiel Achter
-Nieuwe ketting spanner links (kon ik nog van een schademotor aftrekken gratiesch :D )
-Nieuwe remblokjes (remschijf was in de achterrem getrokken)

Totale schade: 481,00
(Dit is exl nieuwe spijkerbroek.) :X
Valt me alles mee eerlijk gezegd. :)

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Was je achterbrug niet ook ontzet, of echt alleen de spanner?

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:46
Doppen? Altijd!
Rij nu tijdelijk met de Alpine Moto-Safe, maar krijg binnenkort een nieuwe set otoplastieken.
Ik wil niet meer zonder rijden. Ik hoor nu nog goed, wil dat graag zo houden.

En, het is gewoon veiliger rijden. Alleen maar herrie maakt je gek.

• tellavist
Chakotay schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:16:
Was je achterbrug niet ook ontzet, of echt alleen de spanner?
Bleek gelukkig alleen de spanner te zijn :)
Achterbrug was lichtjes krom aan het einde (waar de kettingspanner in zit) maar dat heeft hij nog weer kunnen repareren. De algehele vorm van de achterbrug is intact gebleven gelukkig :)

Wat betreft de oordoppen:
Ik rijd met philips in-ear dopjes, en dan het liefst met een eigengemaakte spotify lijstje op :)

[ Voor 13% gewijzigd door tellavist op 12-05-2015 13:20 ]

Een handtekening?!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12 10:30

Mud

Altijd met otoplastieken :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Altijd. Op maat gemaakt op de motorbeurs, van Alpine meende ik..

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:23:
[...]

Ik gooi liever elke week een helmmuts in de wasmachine dan de binnenvoering van m'n helm.
Ik rij ook het hele jaar met een helmmuts op (moet zeggen die van de lidl bevallen zeer goed). Een ander voordeeltje van een helmmuts is dat zo'n ding geluidsisolerend werkt.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Bijna altijd, alleen als ik de motor van de stalling naar mn huis rij (allemaal 50km/pu wegen) doe ik het niet. Ik heb trouwens gewoon van die Alpine plugjes, en op maat gemaakte. Gek genoeg zitten die standaard Alpine dingen (van 8eu) beter dan de op maat gemaakte :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:18
Ik heb nu 4 jaar op maat gemaakte dopjes, ben er wel tevreden mee. Maar laat geen nieuwe meer maken. Vind ze erg prijzig. Plus na verloop van tijd, gaan ze toch lekken, je oor blijft niet het zelfde al die jaren. En met helm op, wil de passing ook nog wel eens fout gaan.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12 13:43
Ik gebruik zelf een quad en ben ook op zoek naar 'doppen'. Omdat ik ook muziek en navi naar de helm stream neig ik naar de Elacin RC19. Behoorlijk prijzig, maar je oren kun je niet vervangen. Mensen die ervaring met deze otoplastieken hebben?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ook muziek aan op mijn bluetooth headsetje, samen met mijn oordopjes (op maat gemaakte) kan ik die nog goed horen.

@dacuuu:
Vind 110 euro nog wel mee vallen, in mijn geval al 3 jaar ingebruik en de laatste test een maandje geleden waren ze nog goed.
Ik heb wel de zachte versies en die sloten nog perfect af.
Nu dus nog maar iets meer dan 30 euro per jaar en dat wordt alleen maar minder / goedkoper.
Oh en ik gebruik ze ook regelmatig voor mijn werk dus ze worden vaak gedragen.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:37
Ik rijd elke dag woon/werk verkeer met de motor en rijd nooit met doppen in.
Ik heb op de rit 7/8 km snelweg (20km totaal enkele rit) wat ik te weinig vind om doppen in te doen.

De doppen die ik gebruik bij langere afstanden zijn van Beter horen en op maat gegoten.

Wel moet ik erbij vermelden dat ik een Shoei Neotec heb welke al redelijk stil is.

*edit* alle geluiden hoor je perfect maar dan gedempt. Het schelle van de wind word helemaal weg gefilterd.

[ Voor 13% gewijzigd door Frontysco op 12-05-2015 15:36 ]

Verwijderd

Frontysco schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:36:
Ik rijd elke dag woon/werk verkeer met de motor en rijd nooit met doppen in.
Ik heb op de rit 7/8 km snelweg (20km totaal enkele rit) wat ik te weinig vind om doppen in te doen.

De doppen die ik gebruik bij langere afstanden zijn van Beter horen en op maat gegoten.

Wel moet ik erbij vermelden dat ik een Shoei Neotec heb welke al redelijk stil is.

*edit* alle geluiden hoor je perfect maar dan gedempt. Het schelle van de wind word helemaal weg gefilterd.
:X

Snelheid / Windgeruis / Max. belastingtijd*
80 km/u 90 dB 1 uur
100 km/u 94 dB 15 minuten
120 km/u 98 dB 7 minuten
140 km/u 102 dB 3 minuten

• Jolke
tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:14:
Weten jullie nog dat mijn spijkerbroek in mn achterwiel gewaaid was?
Mijn toilettas was die dag ook ergens de snelweg opgewaaid. Die heb ik gisteren weer terug gevonden op de A2 :9 8)7 (moest toevallig weer naar familie toe) hij lag na 2 weken gewoon nog in de middenberm! (moest wel een 3 baans snelweg oversteken... :X ) maar in deze toilettas zat mijn portomonee en sleutel bos. dus ach, soms moet je even roekeloos zijn :+

Goed:
Vanavond mag ik dan eindelijk mijn motor ophalen! *O*
Uiteindelijke schade:

-Spijkerbroek stuk :+
-Lagers achterwiel vervangen
-Nieuwe ketting
-Nieuw Tandwiel Achter
-Nieuwe ketting spanner links (kon ik nog van een schademotor aftrekken gratiesch :D )
-Nieuwe remblokjes (remschijf was in de achterrem getrokken)

Totale schade: 481,00
(Dit is exl nieuwe spijkerbroek.) :X
Valt me alles mee eerlijk gezegd. :)
Met spijkerbroek 500 rond aan schade. ;)
Note to self: sleutels in toilettas stoppen. Die vind je makkelijker terug dan een losse bos sleutels.

• Frontysco
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:40:
[...]

:X

Snelheid / Windgeruis / Max. belastingtijd*
80 km/u 90 dB 1 uur
100 km/u 94 dB 15 minuten
120 km/u 98 dB 7 minuten
140 km/u 102 dB 3 minuten
Wat zeg je? >:)

120 km/u 98 dB 7 minuten -- Dan zit ik toch safe? :*)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Frontysco schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Wat zeg je? >:)

120 km/u 98 dB 7 minuten -- Dan zit ik toch safe? :*)
Rijd jij maar 120 dan?

Ik heb een poosje met oordopjeskoptelefoon gereden en dat merk ik nu wel, ook al waren dat van die sileconen afsluitende dingen..

Ik heb zelf ook op maat gemaakte doppen. met speakers maar de kabels die ze gebruikten waren zo slecht dat er snel draadbreuk in zat :( Nu is het wel makkelijk want ik ben nooit een dopje kwijt want er zit een snoertje aan..

• Frontysco
Mwah, bekijk google maps maar eens. A325 Arnhem <> Nijmegen. Overdag kan/mag je maar 100 en rijd dan inderdaad 120/125 op teller.

Als ik weet dat ik >10min op de snelweg rijd doe ik ook doppen in. 1x niet gedaan en kreeg na een half uur echt pijn in de oren :X

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12 13:59
Ik word veel onrustiger als ik rij zonder doppen. Ik gebruik al 2 jaar Alpine motosafe dopjes. Kosten geloof ik maar 25 euro o.i.d. Ben wel aan vervanging toe. nu.

Met doppen in kan ik me veel beter concentreren op wat er voor me en om me heen gebeurt, dan de lawaai tussen de oren.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

e.looijenga schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:
Ik gebruik zelf een quad en ben ook op zoek naar 'doppen'. Omdat ik ook muziek en navi naar de helm stream neig ik naar de Elacin RC19. Behoorlijk prijzig, maar je oren kun je niet vervangen. Mensen die ervaring met deze otoplastieken hebben?
Als je een goede headset in je helm hebt, kun je net zo goed motorfilters pakken. Ik heb de Elacin CH26 wat ik ook ook al gepost had in dit topic. Vroeger had ik de ER25, met muziekfilters dus. Voor op de motor bevallen de CH26 me toch beter, hoewel het verschil gevoelsmatig marginaal is.

De luidsprekers van je headsetje komen prima door die filters heen. :)

• DinX

DinX

Motormuis

Idem. Een Scala Rider Q3 en motordoppen met 25dB demping. Hoor het nog perfect @ 140-160 km/u

• tellavist
Jolke schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Met spijkerbroek 500 rond aan schade. ;)
Note to self: sleutels in toilettas stoppen. Die vind je makkelijker terug dan een losse bos sleutels.
Je kan beter je sleutelbos in je binnenzak stoppen o.i.d. :+
Met woon/werk doe ik hem altijd in de binnenzak.
Lange afstanden deed ik alles in mn tas. (deze keer toevallig toilet tas)
Heb ook een tanktas geleend van een maatje van me om te zien of dat bevalt! :)

Een handtekening?!

• Jolke
tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Dat lijkt me geen goed idee. Als je dan valt, dan ben je al bont en blauw door je eigen sleutelbos. :X
Ik heb vrij standaard een tanktas erop zitten, maar ik verwacht wel een keer een rits te vergeten dicht te doen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Ben benieuwd, maar saaie honda's kennende zal het wel niks zijn :).
tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Wat voor een tas was het, had je de rits aan de bovenkant gelaten, een jaartje fietsen naar middelbare school leert dat af. Al die bagger eastpak dingen gingen dan open en pleurde al je te duren school boeken er uit.

Kriega R20 enzo hebben om die reden ook geen dubbele rits.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:06
Na een tijdje twijfelen en afwegen wil ik toch gaan voor een Bandit 1200. Het is een keuze tussen een Hornet 900 en de Bandit 1200. Vooral het geluid en de power in lage toeren van de Bandit spreken mij zeer aan.

Natuurlijk is dit een wat zwaardere motor dus banden, remmen en ketting etc zal wat sneller gaan, maar zijn er specifiek zwakke punten (2000-2010)? Ik kan er namelijk maar erg weinig van vinden. En voordat ik een proefrit ga maken wil ik wel een beetje weten waar ik op moet letten. ;)
Het is een luchtgekoeld model dus ik weet dat hij iets olie mag/kan verbruiken.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd ook een 1200, geen bandit maar een FJ, lucht/olie koeler.
Die dus ook wel en slokje olie lust, en benzine.
Kan je geen specifieke tips geven over de bandit maar ga wel uit van een flink verbruik met een dergelijke motor inhoud.
1 op 14 loopt mijn FJ als ik rustig doe.. >:)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:35:
[...]

Die booskijkers staan wel nice :) uh >:)
Ik zag de foto's vanochtend.... Maar is dit niet de zoveelste "Multistrada" variant?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Ik zag de foto's vanochtend.... Maar is dit niet de zoveelste "Multistrada" variant?
Nou zeg, de Africa Twin was er al voordat Ducati op het idee kwam om een racer uit te kleden en het een Monster te noemen! :+

Ik zie je punt wel hoor, en zeker deze rode uitvoering helpt niet!

• DinX

DinX

Motormuis

Holan
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/blUMEUg85tMKEclrBhW3gtXI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6epPOMPXFxIA6hQgGC8aPPS5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iUsUYeqfXvi3cyQp2qBryGUf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5esBf0lEOYgpPvApaRYLvXDJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/N9FFM8O5etbvEH9TghEMnz6u/thumb.jpg

Zo, ik kan weer een hoop meezeulen :P
M'n topkoffer is geleverd :+

• Jolke
Behalve je helm zo te zien, maar waar heb je dagelijks verder zoveel ruimte nodig?

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:39:
Behalve je helm zo te zien, maar waar heb je dagelijks verder zoveel ruimte nodig?
Ik heb sowieso 2 tassen mee. 1 met de spullen voor m'n werk (eten, tablet/laptop, kledij (ma + vr), wat kabels,...). De andere is voor meteen na het werk. Ik geef elke dag zwemtraining, dus een tas met short, shirt, stopwatches, handdoekje, map met papieren, actioncam, een liter water...).
In de winter dan vaak nog een regenpak (neemt toch wat ruimte in als je het niet elke keer in dat zakje wil proppen), stel extra handschoenen,...

De rechtse zijkoffer is trouwens maar een smalle. In het smalste stuk past net een standaard laptoptas denk ik.

Ik ben op een doordeweekse dag weg van 's morgens 7-8 tot 's avonds 8 ofzo. Alles wat ik door de dag nodig heb gaat mee. En een topkoffer is sowieso handig om je helm te kunnen opbergen. Meestal neem ik hem wel mee, maar als je een tijdje de stad in gaat ofzo is het toch makkelijk als je hem gewoon in je topkoffer kan steken.

Dusja, ik zeul wat meuk mee :+

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 13-05-2015 00:02 ]

Verwijderd

Headshot_NL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:29:
Na een tijdje twijfelen en afwegen wil ik toch gaan voor een Bandit 1200. Het is een keuze tussen een Hornet 900 en de Bandit 1200. Vooral het geluid en de power in lage toeren van de Bandit spreken mij zeer aan.

Natuurlijk is dit een wat zwaardere motor dus banden, remmen en ketting etc zal wat sneller gaan, maar zijn er specifiek zwakke punten (2000-2010)? Ik kan er namelijk maar erg weinig van vinden. En voordat ik een proefrit ga maken wil ik wel een beetje weten waar ik op moet letten. ;)
Het is een luchtgekoeld model dus ik weet dat hij iets olie mag/kan verbruiken.
http://www.motorcyclenews...zuki/gsf1200-bandit/1996/

http://www.motorcyclenews...zuki/gsf1250-bandit/2007/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grappig fenomeen... Als het een 'adventure' bike is met alu boxen vraagt men ineens of je al die ruimte nodig hebt. En als je een RT rijdt of andere toerbak met net zoveel koffers hoor je niemand erover. Ik rij al dik 20 jaar motor en ik heb op elke motor koffers gehad. Ik heb ze alleen op mijn Diversion niet altijd meegevoerd (toen had ik nog een bergruimte op de begane grond). Verder altijd alle koffers erop laten zittenl. Nooit een hond over gehoord. En met de GS krijg je er ineens vragen over. Weird.

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:50:
Gisteren mijn eerste dag op Assen gehad met de Honda RC30. We waren de achterbok vergeten dus helaas geen bandenwarmers kunnen gebruiken. Eerste twee rondjes dan maar weer naar binnen en de banden op de juiste spanning gezet. Daarna de sessie uitgereden en wat aanpassingen gedaan aan de motor. Hij was namelijk erg glad (zitje en tank) maar niet iets wat een stukje ducktape niet kan oplossen ;) Tweede sessie wat meer vertrouwen opgedaan en wat sneller gaan rijden. Helaas werd ik echt aan alle kanten ingehaald op het rechte stuk. Hij komt heel veel topsnelheid te kort. Ik moest daarom een groepje lager gaan rijden (logisch). In deze groep kon ik de hele dag lekker mensen inhalen wat mij goed vertrouwen gaf. Zelfs de snelste Panigales ging in buitenom in de Ramshoek. Bochten snelheid en remgerij zit wel goed met deze klassieker alleen moeten we nog topsnelheid vinden.

Voor de race tijdens de Ducati Club Races gaan we een 2 tanden grotere tandwiel steken. Ik kwam namelijk niet in z'n 6 dus hij is te lang gegeared. Dan trek hij gelijk ook wat harder ;). Qua top snelheid mogen we dan zonder db-killer rijden, wat wij denken wat het grooste euvel is. Na elke sessie kookte koelvloeistof en lijkt het er dus op dat hij zijn warmte niet kwijt kan. De motor is afgesteld (vroegah) zonder db-killer. En als je van 49mm naar 25mm ofzo gaat dan kan ik het begrijpen.

Maar dat een gave motor om op te rijden. Ik kan niet wachten totdat ik de foto's heb :)
fucking jaloers, natte droom motor voor mij is de RC45, maar nagenoeg zelfde stijl als de RC30.
Vergeleken met huidige generatie sport motoren is het mischien achterhaald, maar die machine is echt mechanische porno (vooral de RC45)

als ik je ooit ergens tegen zou komen, zou ik zeker je hand schudden
DinX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:13:
Holan
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

OMG ziet er niet uit, sorry dat ik het zeg, maar iedere motor met hutkoffers er op is -O-
Het mat grijze is overigens best wel aardig,.. maar toch... hutkoffers

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 01:57 ]

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:55:
Grappig fenomeen... Als het een 'adventure' bike is met alu boxen vraagt men ineens of je al die ruimte nodig hebt. En als je een RT rijdt of andere toerbak met net zoveel koffers hoor je niemand erover. Ik rij al dik 20 jaar motor en ik heb op elke motor koffers gehad. Ik heb ze alleen op mijn Diversion niet altijd meegevoerd (toen had ik nog een bergruimte op de begane grond). Verder altijd alle koffers erop laten zittenl. Nooit een hond over gehoord. En met de GS krijg je er ineens vragen over. Weird.
Het valt bij een Adventure ook wel erg op dat er koffers opzitten. Bij een GSA heb ik overigens ook vaak de gedachte/vraag of mensen al die accessoires wel nodig hebben en of ze er de Dakar rally mee gaan rijden - want zo ziet het er naar uit. :)
Het lijkt me ook qua handling een groot verschil of je met of zonder rijdt.

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 01:48:
[...]

OMG ziet er niet uit, sorry dat ik het zeg, maar iedere motor met hutkoffers er op is -O-
Het mat grijze is overigens best wel aardig,.. maar toch... hutkoffers
mphilipp schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:55:
Heel simpel. Zou ik ze niet nodig hebben zouden ze er niet op zitten :)

Dit gaat zo dadelijk mee, op de schoenen na, ik heb een paar op het werk nu. Die gaan op maandag en vrijdag wel mee. Als ik dan nog zoals maandag een schaal lasagne mee heb... :+
Ik gebruik m'n motor gewoon zoals anderen een auto. Zou niet de eerste keer zijn dat er bijvoorbeeld zakken met boodschappen in zitten :p

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8GiLTZIW8rF3EvOIhTfuNmNm/medium.jpg

En "hutkoffers" zijn gewoon het meeste praktische, dat is wat telt. Op m'n FJR had ik ook "grote" koffers maar door de vorm kreeg je er geen bal in. Zat je alsnog met man en macht je tassen er dwars in te proppen.

Niet vergeten dat veel mensen (zoals mij) een motor kopen om praktische (en in mijn geval ook financiële) redenen. Ik denk dat zo'n beetje de helft van de motoren op m'n route 's morgens (Zolder - Leuven/Brussel) een adv fiets rijdt met in de meeste gevallen zulke koffers. Reden: puur praktisch.

Voorbeeld van "nette" koffers op m'n oude FJR, let vooral op de vorm die het allemaal wat gelikter en aerodynamischer maakt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/55742/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c3c22831ac061012368382014975e9eb/medium.jpg

Op dat moment had ik een 15" laptop, die moest er zo o

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bHaNKREGpVM4uF3rQMwil0CK/medium.jpg

Moraal van het verhaal: niet iedereen z'n kilometers zijn louter voor de lol. Sommigen kopen zelfs een motor speciaal voor het doel, zoals een dual-sport dus: hoge zit,valbeugels omdat je zoveel meer risico hebt wat voor te hebben (filerijden, in mijn geval hebben ze toch veel verschil gemaakt bij m'n laatste ongeluk), "hutkoffers",...
Als ik geen 120km per dag zou doen, zelden in de regen zou rijden, geen bagage moest meesleuren dan kocht ik me wel een SuperDuke ofzo in plaats van een Super Adventure.

Het zijn daarbij ook reisfietsen, en worden er ook voor gebruikt (door mij toch).
Geen gedoe met een bagagerol meer (op m'n vorige wel, m'n basecamp matje past niet in een koffer), alles op slot in je koffers.

Je kan dezelfde vragen stellen bij de keuze van een auto. Alleenstaanden met een stationwagen in de file, mijn collega met vrouw en 2 kinderen die geen SUV, Espace of Stationwagen koopt maar een bestelwagen omdat hij de kinderwagens er zo kan in smijten, mijn nicht die een SUV wil omdat ze dan hoger zit,...
Jolke schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 06:45:
[...]

Het valt bij een Adventure ook wel erg op dat er koffers opzitten. Bij een GSA heb ik overigens ook vaak de gedachte/vraag of mensen al die accessoires wel nodig hebben en of ze er de Dakar rally mee gaan rijden - want zo ziet het er naar uit. :)
Het lijkt me ook qua handling een groot verschil of je met of zonder rijdt.
Dat valt best goed mee. Als ze leeg zijn merk je er echt niks van. En als je ze vult zorg je gewoon dat je geen al te zware dingen in de topkoffer hebt steken. Op reis zitten daar bij mij bijvoorbeeld de wat lichtere dingen in waar ik snel bij wil kunnen. Een flesje water, de camera, regenkledij,...
Dingen die je pas op de camping of hotel nodig hebt zitten in de zijkoffers. Door het jaar zitten in de zijkoffers de zwaardere dingen zoals de tas van m'n werk met laptop en eten en dergelijke, (ketting)slot,...

[ Voor 72% gewijzigd door DinX op 13-05-2015 08:03 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check.

Op mijn naked steken de koffers (BMW touring) ook fors uit en puur estethisch zou het mooier zijn zonder. Maarja, eentje zit standaard al halfvol met regenpak, zware kettingslot en reserveolie. De andere past precies mijn werkrugzak incl laptop en overige zooi in, dan hou ik net genoeg ruimte in de andere voor bescheiden boodschappen. Komt bij dat m'n helm net in de rechterkoffer past, dus dat ik rugzak eruit, helm erin kan doen op bestemming als ik geen zin heb om met helm door kantoor te banjeren.

Verder heb ik een boxer, qua breedte maakt het alvast niets uit aangezien breedste punt toch het blok is :+

Oslik blyat! Oslik!

• Frontysco
Gisteren een MRA racing screen op de SV gezet. Wat een verschil! 120+ zonder druk op de helm!

• DinX

DinX

Motormuis

dion_b schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:31:
Check.

Op mijn naked steken de koffers (BMW touring) ook fors uit en puur estethisch zou het mooier zijn zonder. Maarja, eentje zit standaard al halfvol met regenpak, zware kettingslot en reserveolie. De andere past precies mijn werkrugzak incl laptop en overige zooi in, dan hou ik net genoeg ruimte in de andere voor bescheiden boodschappen. Komt bij dat m'n helm net in de rechterkoffer past, dus dat ik rugzak eruit, helm erin kan doen op bestemming als ik geen zin heb om met helm door kantoor te banjeren.

Verder heb ik een boxer, qua breedte maakt het alvast niets uit aangezien breedste punt toch het blok is :+
Kijk, wij begrijpen elkaar. Het lot van de woon-werker :+
Omdat een foto wederom meer zegt dan 1000 woorden, hier een foto van topkoffer + zijkoffer op een werkdag.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/snybUKmCNLaSCXgmeTUFa8Sy/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QdXUhD6p4obbrchQGGwKakT0/medium.jpg

De zijkoffer is m'n laptoptas voor het werk.
De topkoffer is de tas die ik mee zwemmen neem. Aan het zwembad gaat die er zonder problemen weer uit en de helm in de plaats.

In de andere zijkoffer zit op dit moment m'n regenpak, zakje met gereedschap, Zumo

• tellavist
Vannochtend eerste ritje met de tanktas gemaakt!
Moet zeggen, valt me alles mee eigenlijk! Had verwacht dat die tas echt in de weg zou zitten.
Dat valt gelukkig wel mee. Behalve dan als je achter je kuipruitje wil duiken, dat gaat niet :+
Vind het in ieder geval fijner rijden met tanktas, dan met rugtas. Voel me toch een stukje "vrijer" op m'n fiets. En het doorzichtige vakje bovenop is echt ideaal. Mijn s6 edge heeft aardig wat schermsterkte, dus ook in de volle zon kon ik gewoon m'n google maps zien! :D

Ja volgens mij wordt dit m'n nieuwe standaard! :)

Een handtekening?!

• DinX

DinX

Motormuis

Tanktas is pas lastig als je wil keren enzo, dus als je je stuur volledig wil draaien. Tijdens het rijden merk je daar op de meeste motoren weinig van (op een krappe supersport na misschien).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een tanktas op een supersport vind ik zelf redelijk irritant. Ik beweeg bij goed doorrijden altijd erg veel op de motor, dan zit zo'n ding snel in de weg bij wegduiken & ver zijwaarts bewegen.

Verwijderd

DinX schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:00:
[...]
Moraal van het verhaal: niet iedereen z'n kilometers zijn louter voor de lol. Sommigen kopen zelfs een motor speciaal voor het doel, zoals een dual-sport dus: hoge zit,valbeugels omdat je zoveel meer risico hebt wat voor te hebben (filerijden, in mijn geval hebben ze toch veel verschil gemaakt bij m'n laatste ongeluk), "hutkoffers",...
Dat is ook de reden dat mijn volgende motor 100% zeker een dual-sport/allroad/adventure wordt :)

Al een aantal keer op zo'n ding gereden en ze rijden zoveel lekkerder dan andere motoren vind ik persoonlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 10:50 ]

• Jolke
Heb al die gevormde mooie looks koffers nooit begrepen; ziet er leuk uit, maar je krijgt eert niets in. Bovendien zijn het twee helften die je tegen elkaar doet bij het sluiten. Mijn pa heeft op zijn GS van die standaard koffers. Dan zijn die vierkante vele malen praktischer.

Met een tanktas tijd ik liever dan met tassen achterop of een rugzak. Morgen moet ik wel zo'n rol achterop nemen, want ik ga een weekend kamperen. De tanktas zit eert dan ook op; handig om op te leunen als je lange tijd op de snelweg zit en de belangrijkste spullen neem je in 1 keer mee bij een pitstop.

Verwijderd

Mooi, let een beetje op motorrijders filmpje :)

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12 13:43
Mooi zo, bedankt voor je info. Gebruik een Sena headset. Die CH26 dempt ook nog meer zie ik.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:48:
[...]

Als je een goede headset in je helm hebt, kun je net zo goed motorfilters pakken. Ik heb de Elacin CH26 wat ik ook ook al gepost had in dit topic. Vroeger had ik de ER25, met muziekfilters dus. Voor op de motor bevallen de CH26 me toch beter, hoewel het verschil gevoelsmatig marginaal is.

De luidsprekers van je headsetje komen prima door die filters heen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door e.looijenga op 13-05-2015 11:20 ]

Verwijderd

Nog een prachtig filmpje van een Golf I vs Yamaha R1

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wellicht al voorbij gekomen maar: http://www.nieuwsmotor.nl...-twin-dit-jaar-bij-dealer

And it goes BRAAAAAPP!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:32:
Nog een prachtig filmpje van een Golf I vs Yamaha R1

[video]
Absurd op de openbare weg..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyberpope schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Absurd op de openbare weg..
Mwoeah, op een verder lege Autobahn valt dat wel mee. De camera's zijn vooral dichtbij gericht maar bestuurders kijken ver vooruit. Of het zinnig is, is een tweede, maar overdreven gevaarlijk voor overige weggebruikers? Nee, in ieder geval zeker niet erger dan die zakenlui in dikke BMWs die met 250km/u cruisen en ondertussen tig andere dingen doen dan daadwerkelijk rijden.

Oslik blyat! Oslik!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dion_b schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:55:
[...]

Mwoeah, op een verder lege Autobahn valt dat wel mee. De camera's zijn vooral dichtbij gericht maar bestuurders kijken ver vooruit. Of het zinnig is, is een tweede, maar overdreven gevaarlijk voor overige weggebruikers? Nee, in ieder geval zeker niet erger dan die zakenlui in dikke BMWs die met 250km/u cruisen en ondertussen tig andere dingen doen dan daadwerkelijk rijden.
Vind ik ook absurd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Wat is er absurd aan? als het op de autobahn gebeurt doen ze toch echt niks fout.
En de snelweg is harstikke leeg dus so what?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Nou zeg, de Africa Twin was er al voordat Ducati op het idee kwam om een racer uit te kleden en het een Monster te noemen! :+

Ik zie je punt wel hoor, en zeker deze rode uitvoering helpt niet!
Ze doelen juist op 'True adventure' oftewel niet voor posers maar voor echte trailblazers..
Hoeveel dat marketing is weet ik niet..

Maar de Africa Twin was wel een ikoon, hopelijk kan deze versie tegen die reputatie op..

• tellavist
Ik heb ook zo'n golfje.
Wel net een andere uitvoering
Specs:
0-100km/h 1.2 minutes
Top speed: 150km/h
2 asbakjes achter! d:)b

Een handtekening?!

• Big Womly
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

joshje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Wat is er absurd aan? als het op de autobahn gebeurt doen ze toch echt niks fout.
En de snelweg is harstikke leeg dus so what?
Het is niet omdat het legaal is dat het verantwoord is of van gezond verstand getuigt. Met zo'n snelheden kan je sowieso beter op een afgesloten circuit/strook rijden.
Het is niet enkel het andere verkeer waar je rekening met moet houden. Er kan gerust ook een dier plots over straat lopen, je kan een mechanisch falen krijgen, ... En die ene auto dat er reed kon door onoplettendheid toch iets doen waar je aan 300km/u niet meer op tijd op kunt reageren.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:25:
Ik heb ook zo'n golfje.
Wel net een andere uitvoering
Specs:
0-100km/h 1.2 minutes
Top speed: 150km/h
2 asbakjes achter! d:)b
In Zuid Afrika maken ze die MK1's nog steeds( Wikipedia: Volkswagen Citi Golf), toen ik daar was had ik er 1 gehuurd, ze proppen er een 1.4i en een fabia dashboard in.
Rijd best leuk eigenlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 13-05-2015 13:30 . Reden: wiki toegevoegd ]

• tellavist
Big Womly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Het is niet omdat het legaal is dat het verantwoord is of van gezond verstand getuigt. Met zo'n snelheden kan je sowieso beter op een afgesloten circuit/strook rijden.
Het is niet enkel het andere verkeer waar je rekening met moet houden. Er kan gerust ook een dier plots over straat lopen, je kan een mechanisch falen krijgen, ... En die ene auto dat er reed kon door onoplettendheid toch iets doen waar je aan 300km/u niet meer op tijd op kunt reageren.
Dat soort onzin risico's horen niet thuis in een "motor topic" :+
Het leven is een groot risico...
Alles wat jij benoemd kan ook fataal zijn met 60km/h

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 13:32 ]

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DinX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:13:
Holan
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

En de hamvraag... Kunnen de zijkoffers beiden nog normaal open?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Big Womly
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Dat soort onzin risico's horen niet thuis in een "motor topic" :+
Het leven is een groot risico...
Alles wat jij benoemd kan ook fataal zijn met 60km/h
Als je tegen 60km/u rijdt heb je geen tunnelvisie, meer tijd om in te schatten wat er voor je gebeurt en heb je een pak kortere remafstand.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1 ... 36 ... 105 Laatste